Monday, February 2, 2009

Perak sedia hadapi pilihan raya kecil dua kawasan Dun

IPOH, 2 Feb: Rakyat Perak kini berada dalam mood pilihan raya manakala parti-parti politik pula termasuk PAS sedang membuat persiapan sepenuhnya untuk menghadapi pilihan raya.

Kunjungan Siasah ke pejabat Perhubungan PAS Perak dekat sini mendapati para pemimpin PAS penuh dengan agenda mesyuarat.

"Tadi mesyuarat, ini nak mesyurat lagi...kami penuh dengan mesyuarat," kata Misbahul Munir Masduki ketika di temui menjelang mesyuarat khas Badan Perhubungan PAS Perak yang bermula jam 6 petang.

"Kami kini sedang menunggu tarikh pilihan raya ditetapkan. Kami yakin ia akan berlaku kerana surat dari Speaker Dun amat kuat untuk ditolak oleh Suruhanjaya Pilihan Raya," kata Misbah ketika ditanya apa fokus mereka sekarang.

Misbah mengulas surat yang dihantar Speaker Dun Perak, V Sivakumar kepada SPR pagi tadi.

SPR dimaklumkan bahawa dua kerusi dalam Dun Perak kosong ekoran perletakan jawatan Adun Behrang, Jamaluddin Mat Radzi dan Adun Changkat Jering, Osman Jailu.

Surat perletakan jawatan itu turut dikemukakannya kepada SPR.

Namun begitu, kedua-duanya dalam sidang media berasingan menafikan mereka meletakkan jawatan. Namun, yang mengejutkan para wartawan, kedua-dua Adun dan juga Exco kerajaan negeri Perak itu tidak hadir ke sidang media yang mereka panggil itu.

Menurut sumber, mereka telah dinasihati oleh seorang pemimpin kanan Umno Perak agar tidak menghadiri sidang media itu kerana takut tersalah cakap apabila berhadapan dengan media khasnya media antarabangsa.

Sidang media berasingan itu diadakan masing-masing di sebuah hotel dekat KLIA manakala satu lagi di sebuah hotel dekat Shah Alam.

Bekas Pengerusi SPR, Tan Rashid Abdul Rahman ketika mengulas mengenainya surat Speaker Dun Perak kepada SPR itu berkata, SPR perlu menetapkan tarikh pilihan raya apabila Dun Perak memaklumkan dua kerusinya kosong.

"Kalau Tan Sri Rashid sudah kata begitu, apa nak lagi," kata Misbah mengulas kenyataan Rashid itu.

Terdahulu, Setiausaha Perhubungan PAS Perak, Abd Rahim Mat Arif berkata, mereka kini sudah di peringkat meneliti calon-calon yang sesuai untuk diletakkan di dua kawasan Dun ini.

"Pada dasarnya kita akan mengekalkan status quonya iaitu calon yang bertanding adalah dari PKR. Kita mengharapkan calon yang berkaliber diletak kerana faktor calon amat penting dalam mana-mana pilihan raya sekarang," kata beliau.

14 comments:

dewata awan berapi said...

Kalau calon Pkr yang bertanding buat apa korang sibuk2 mesyuarat..mesyuarat itu...mesyuarat ini..

Tak tahu malu betul golongan gila kuasa ni...'lebih sudu dari kuah'

PRK nya belum tentu lagi...

Suka membazir masa....

dewata awan berapi said...

kalau dah masa dihabiskan dengan mesyuarat...bila masa nak buat kerja

Nuar tak bunyi apa2pun...

Aku rasa Nuar pasti menyampah dengan perangai berok2 Pas ni...

dewata awan berapi said...

"Pada dasarnya kita akan mengekalkan status quonya iaitu calon yang bertanding adalah dari PKR. Kita mengharapkan calon yang berkaliber diletak kerana faktor calon amat penting dalam mana-mana pilihan raya sekarang," kata beliau.

*************************************

Masa korang bertanding di Tganu dulu tak ada pulak Nuar sibuk2 nak tentukan calon....

Malu betul penyokong2 Pas dengan perangai pemimpin mereka...

dewata awan berapi said...

Apa kata balaci2 Pas??????

Korang tak rasa malukah...

dewata awan berapi said...

Untuk pengetahuan balaci2 Pas...

SPR belum tentukan lagi adakah pilihanraya kecil akan diadakan...

Pemimpin2 korang dah macam ayam berak kapor'

Walhal yang jadi calon nanti pastilah dari Pkr.....

Apa macam.......

tekong darat said...

kuatnya berhujsh sorang2...
tak reti ker hakikat?...
nizar tu ketua PR perak...
merapu...merapu...

tekong darat said...

dewata awan berapi said...
kepada semua balaci2 Pas...

APA HUKUMNYA BERSUBAHAT DENGAN ORANG KAFIR???

Sila jawab dulu....

kalau tak jawab...memang sahlah anda semua memang B.O.D.O.H

SEBENARNYA DAH BANYAK KALI SOALAN NI DITANYA...DAH NYK KALI PUN DIJAWAB...

OK LAA...
SEBELUM DIJAWAB SOALAN NI,
NGKO JAWAB DULU UMNO BERSUBAHAT NGAN MCA, MIC PASOK, DAN MACAM2 LAGI, APA HUKUMNYA?...

mat_terab said...

Yang orang UMNo nak kecoh apa hal....? Mca bertanding pun UMNO yang kalut juga......kata dulang paku serpih.....
macam bagus sangat masuk blog pas nak concer bagi comment macam bagus....
UMNO akan kalah kalau ada PRK tu nanti aku aci kerat kuku.......
Kalau dah frust menongeng sekalipun atas kegagalan konspirasi Lompatan yang di taja umno jangan la nak kutuk Pas lak....

anjar said...

dewata awan berapi.....

tak cerdik betul la kau ni, tak tau ke org - org PAS semangat setia kawannya memang tinggi, kalau PKR yang bertanding pun org PAS akan bantu sepenuh hati. bukan mcm ameno, sesama sendiri pun boleh cantas - mencantas sebab gila kuasa.

Memang la sebok buat mesyuarat dah nak tolong PKR, lagi satu org Pas nak bertindak teliti, bukan main hentam, buat kerja awal - awal, tak la kelengkabut, ameno lain la mana ada strategi, main hentam je, tu yang letak calon sombong kat KT, asal kroni sendiri, sudahnya kalah

anonymous said...

Ngaku aje le, PAS dah mengafirkan dirisendiri kerana dah bersengkokol dgn DAP dan Hindraf.

Kerana sekelimut kuasa, PAS sanggup mengafirkan dirisendiri,

Bodoh punya PAS!!!!!!!

anonymous said...

Siapa yg gila kuasa? - PAS? - UMNO?

Bodoh punya PAS!!!!!

Dulu kata tak boleh kongsi kuasa memerintah dgn kafir - jadi kafir.

Sekarang PAS dah bersengkokol dgn kafir - yg 100% anti-Islam.


manusia dungu aje yg sokong PAS munafik - cakap tak serupa bikin.

bagi alasan kunun nak tarbiah sikafir tu.

minta maaf le banyak2 kalau nak potong lancau dan cuni si kafir tu.

sekali lagi : Bodoh punya PAS!!!!!

miekabo said...

sapa yang merapu....

dewata awan berapi
anonymous

sape org merapu yang paling bodoh...

dewata awan berapi
anonymous

anonymous said...

Dey!!! miekabo pundek!

lu jangan cakap kita worang merapu.

jawab la itu hujah secara ilmiah kalu bole.

anakkancil said...

anonymous said...
Dey!!! miekabo pundek!

lu jangan cakap kita worang merapu.

jawab la itu hujah secara ilmiah kalu bole.

February 2, 2009 9:35 AM
Kalau aku nak cita kat kau pun bukan kau paham sebab kau bukan Islam...so kau masuk Islam dulu then pi mengaji apa yg ada dlm Islam dan bila dah paham baru aku cita kat kau....
Buat habis air liur aku je...mcm tu la kau cita agama kau kat aku aku mana paham...apa raa....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...