Wednesday, February 4, 2009

Najib kata BN akan bentuk kerajaan baru di Perak

5.30 petang

Datuk Seri Najib Tun Razak memaklumkan, dia akan menghadap Sultan Perak segera untuk memohon agar BN dibenarkan membentuk kerajaan baru di Perak selepas tiga Adun Pakatan Rakyat setuju untuk menyokong BN walaupun mereka kekal sebagai Adun Bebas.

Najib juga mengesahkan, Adun Bota, Datuk Nasarudin Hashim kembali ke pangkuan Umno.

35 comments:

anonymous said...

Tak perlu bahas2 lagi :-

PAKATAN RAKYAT SUDAH BERKUBUR

anonymous said...

Mana semua geng PR, dah lari sembunyi dlm tandas ke?

kamal farhan said...

mana ada sembunyi..tp atur kan strategi..

abe MIE 'TERJAH' said...

teruskan perjuangan bela rakyat..

http://pkrpasdap.blogspot.com

Azahari said...

Tindakan pengecut BN, x gentlement langsung

kamal farhan said...

najib umum kat tv1..

Web Sutera said...

Alhamdulillah,

Allah jua yang Maha Tahu. Wakil Rakyat mempermainkan rakyat. InsyaAllah, kebenaran akan menang.

abe MIE 'TERJAH' said...

teruskan perjuangan bela rakyat..

jangan jadikan macam kanak2 tadika di pulau pinang...kena halau

http://pkrpasdap.blogspot.com

realaduka said...

hanya 1 perkara yg tinggal , jika sultan memperkenankan pembubarkan maka adalah pilihanraya , jika sultan tak perkenankan maka BN takeover

dianawijdan said...

najib dah jumpa sultan ke? sultan perkenan dun bubar ke perkenan najib? sapa dulu jumpa sultan nizar ke najib?

kalau kalau biar kalah bermaruah daripada menang tak bermaruah. lepas ni ada la puak2 yang kaya raya almaklum diperintah oleh parti yang menghalalkan rasuah (sebab tu guna nama politik wang) dan mempersoal SPRM menyiasat pemimpin2 mereka.

kun fa ya kun...allah lebih mengetahui.

tok_gajah said...

Tok rasa lege, Perak dah kembali kepangkuan BN.

Tok haraf para penyokong PR bersabar dan bertenang menghadapi keadaan ini.

MANZ said...

SYUKUR KPD ALLAH.

Web Sutera said...

5.35pm: Mohd Nizar left the palace after meeting the sultan. He briefly told reporters that he had informed the sultan of his request for dissolution.

"It is now up to Tuanku (his highness)," he said with a smile. The meeting last almost two hours.

dianawijdan said...

ooo...najib kata "AKAN...." maknanya dia tak jumpa sultan lagi la tu. Nizar masih dgn sultan kan?

Ayoh rakyat perak kita doakan kemenangan kepada islam dan seluruh ummatnya yang selalu percaya kepada kitab-Nya...

hai...menang dengan cara lompat2 nampak sangat tak de maruah...

Web Sutera said...

5.50pm: Opposition Leader Anwar Ibrahim accused BN of trying to form Perak government 'by hook or by crook'.

"We are pushing for a dissolution of the state assembly and fresh elections in the state. We must go back to the people and get a fresh mandate," he told AFP.

"The BN are trying to form the state government by hook or by crook - more by crook."

salahuddin said...

inilah politik yang menelanjangkan maruah melayu.. sungguh kurang a jar, tak bermaru ah.. curi dan ugut, culik dan duit..

Web Sutera said...

Sahabat, insyaAllah, Islam itu benar. Kita ada Allah.

dianawijdan said...

salahuddin

melayu dalam pas dan keadilan masih ada maruah...yang tak ada cuma yang dok dalam umno je. terutama yang lompat2 tu...

elok2 sikit ayat tu bang...

fulanman said...

Islam... Kebenaran PASti datang... Takbirrrr!

dewata awan berapi said...

siapa yang mulakan dulu....

seperti kata pepatah 'siapa yang menggali lubang, dialah yang akan terperosok dulu'...

HERO biasanya kalah dulu tapi MENANG akhirnya...

PR boleh bungkus bag sekarang....
Boleh belah....

abe MIE 'TERJAH' said...

Blogger Web Sutera said...

Sahabat, insyaAllah, Islam itu benar. Kita ada Allah.

macamlah dok kat Palestin...

Allah ada dengan sesiapa..tak kira PAS atau DAP...

nak tunggu anwar bersumpah allah bila agaknya

INSAN KERDIL said...

slm..mmg setiap yg baru tkkn kekal..tk kira lama @ sekejab. setiap pekara yg brlaku, Allah dh tentukan jalannya..insya-Allah ada hikmahnye. yg penting..perjuangan perlu diteruskan..biarpun kali ini kita diturunkan dgn cara tk bermaruah..namun kita kene redho..dan trus kerja keras utk PRU-13. Ingatlah wahai sahabat2 ku...kita berjuang bukan hanya utk menang pilihanraya (jika menang..itu bonus & amanah yg Allah kurniakan)..tapi lebih dari itu. Allah akan tanya..apa kita buat utk agama-Nya? Kalah @ menang tu mmg ranjau perjuangan.

GOMO said...

BLOGGER PAKATAN RAKYAT????

MANA HANGPA ???

WOI....LARI MANA????

TOK SAH LAH DOK NGENANG NASIB PERAK TU....

DAH BUNGKUS....

BULAN APRIL NI SELANGOR PULAK...

KAWAL KETAT-KETAT...
BERKUBU....

NANTI BN REMBAT HANGPA LARI PI PINENG PULAK....

kamal farhan said...

allahuakbar!!

Juraimi Zainal said...

Insyaallah semoga berjaya. PAS PASti berjaya.. Amin

dianawijdan said...

dewata awan berapi said

siapa yang mulakan dulu....

seperti kata pepatah 'siapa yang menggali lubang, dialah yang akan terperosok dulu'...

HERO biasanya kalah dulu tapi MENANG akhirnya...

PR boleh bungkus bag sekarang....
Boleh belah....

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

bn mulakan keje rampas kuasa negeri ni sejak tahun 1961 untuk menang...contoh di kelantan, terengganu dan sabah.

dun bota masuk pkr semasa PR memang dah dan sedang perintah perak.

berbeza dengan yang menggadai maruah masok bn sebab cuma nak bagi bn menang dan rampas kuasa dari pr.

berbeza kan.....?????

apa2 pon yg dari bota tu memang sangat2 tak bermaruah.

santaukeh said...

tak malu ke , main tipu. menang pun main kotor buat malu je, rakyat dah cerdik la, dapt kerusi tapi kena ludah buat apa ambilah perasuah janji boleh kerusi.... isssshhhh tak malu.

merdeka said...

Aku harap sultan perak akan perkenankan bubar dun. Dan jangan benarkan bn tubuhkan kerajaan. Sebabnya senang je...

Jika bn tubuh kerajaan, ianya tiada majoriti (28-28), 3 bebas.. akan tumbang bila2 masa juga jika adun bn/pr membuat lompatan kali ke-2... Jadi cara paling baik dan paling adil buat semua adalah dun dibubarkan dan buat pilihanraya semua. Biar rakyat perak yang tentukan siapa yang mereka pilih...

Allhu-Akbar 3x..

khairul said...

Allahhuakbar...
Insyaalah, DUN akan dibubarkan. Rakyat Perak bijak menilai. Jgn tinggalkan satu pun kerusi utk UMNO/BN.

Allahhuakbar..

OrangKB said...

Blogger abe MIE 'TERJAH' said...

teruskan perjuangan bela rakyat..
jangan jadikan macam kanak2 tadika di pulau pinang...kena halau

http://pkrpasdap.blogspot.com

-----------------------------------

Dan jangan gak jadi macam pemimpin BN yang gunakan duit rakyat, rasuah sana sini untuk dapat jawatan..

OrangKB said...

Kalu BN bentuk kerajaan baru kat sini pun, kedudukannya masih tak selamat. Sebab beza dengan Pakatan cuma sekitar 3 kerusi.

Muhd Fariz said...

kalau be end berani,jantan,gentlemen, & berada d pihak yg bnar,apa nk dtakutln klau diadakn kmbali plhnry dun perak.biar rkyt perak sndiri tentukn.

apa nk be end nk risaukn,kn be end ada sgala2nya.duit bleh dbagi(rasuah),projek juta2 billion2 bleh dtaburkn(kroni2 sebat),media arus perdana bleh dmanipulasikn(fitnah,buka aib org,adu domba,nyalkn api perkauman,saiful bukhari atau yg swaktu dgnnya-rindu ku pdnya apa crita aaa..),bsumpah sumpahan,hantu2 mngundi,peralat jentera kerajaan & 1001 mcm lg taktik2 lm be end bleh buat.

so apa yg be end nk takutkn?sgl petunjuk ini mnunjukkn be end bleh menang scr lbih mulia d perak.COME ON LAH BE END,FIGHT LIKE A MAN!!!!.sy cayalh be end bleh menang punya..tak gitu blogger2 be end.

Takbir......Allahuakbar.......3x

darwin said...

betul ckp dato anwar ibrahim...da tau niat jht najib..dulu bangkang org lompat2..skrg bn da terdesak bley lak nk trime adun rasuah tu kat perak..so?cmne?bn berkuasa,media,polis,spr, sumer bawah kuasa dia...tentera undi pembangkang kena lucut jwtn nk xnk terpakse..salah siapa?mana keadilan yang dilaungkan?BN da terdesak untuk merampas selangor dan perak yang byk bg duit utk depa..najib banyak kes..knp x pnh didakwa?pelik kan..dia da diajar oleh mahathir cara kotor..pemimpin akhir zaman biasalah..dalam al-quran pun suda dinyatakan..asyik menjaga nama,parti,kedudukan,kewangan..banyak rasuah..kaki pompuan,bermuka2..sebab ape dia berkuasa sape dapat lawan?Allah sahaja yang akan tnjuk balasan..duit rakyat dikatakan sumbangan kerajaan,pengaagihan ekonomi x sekata,berat sebelah bg negeri pembangkang..cmne kelantan nk maju klu macam-macam sekatan..laungkan negara islam hadhari,tetapi isteri2 pemimpin buka aurat,terlalak2,mengumpat,bom sane bom sini..dok umah mewah,baru jd adun da jutawan cmne tue?nik aziz,pemimpin pas bersederhana sama sepeti rakyat..baru tau susah senang rakyat dengan kenaikan harga2..tidak berfikiran jauh..mahathir berfikiran jauh tetapi juga kuat berlakon..siapa pesaing pasti berkubun..nah skrg ank didiknya najib akan mengikutui..sama2 lah kita saksikan agenda politik yang x sudah akibat kegagalan di palimen kemaman..wasalam

darwin said...

Najib juga mengesahkan, Adun Bota, Datuk Nasarudin Hashim kembali ke pangkuan Umno.???? hahaha...da agak da org umno bermuka2...tau pkr ujung tanduk kena keje...msk blk bn utk jwtn n dapatkan wit rasuah...hahahahaa...mana la agaknye 2 bekas adun pkf pegi ek..xkn lar kerajaan negri nk kontek pon pyh klu demam..hp botol air lg ke?atau kat luar negara terima rasuah wit rakyat dari tpm?hahahahah...

hanys said...

Secara partinya, sebanyak 26 kerusi adalah milik UMNO atau secara jelasnya, milik Melayu. Untuk PKR pula, hanya 7 kerusi yang hanya dimiliki oleh 3 Melayu. 3 Melayu sahaja tahu?. Dan PAS ada 6 kerusi, yang memang melayu. Dan selebihnya, sebanyak kira-kira 20 kerusi, milik Cina. 18 Dap, 3 PKR..

fikirkan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...