Monday, February 16, 2009

Jika anda Elizabeth, apa yang ada akan lakukan?

Kemaskini 1.50 petang

SHAH ALAM, 16 Feb: Apa yang anda akan buat jika anda sedang tidur di bilik tidur rumah anda, tiba-tiba sesaorang telah mengambil gambar anda yang terdedah di sana sini itu.

Gambar yang tidak sopan itu kemudiannya dihantar kepada media dan media kemudiannya menekan anda mengenainya.

Inilah yang dihadapi oleh Exco kerajaan negeri Selangor yang juga Adun Bukit Lanjan, Elizabeth Wong.

Beberapa hari lalu, beberapa akhbar di negara ini mula menerima gambar tidak sopan Elizabeth itu.

Menyedari hal ini, malam tadi Eli telah membuat laporan polis di Petaling Jaya dan meminta polis menyiasat hal ini.

Ekoran kejadian ini juga, Exco Selangor itu dikatakan menerima tekanan dari pihak-pihak tertentu agar meletakkan jawatannya sebagai Adun bahkan ada yang mendesak beliau meninggalkan partinya.

Kejadian ini berlaku ketika kerajaan Pakatan Rakyat negeri Selangor ditekan hebat oleh BN selepas berjaya merampas kuasa di Perak baru-baru ini.
Ekoran itu, ada pihak yang beranggapan, tindakan ini adalah dalam usaha untuk menekan Elizabeth meletakkan jawatannya sebagai Adun.
Dan sebagaimana dijangka, Ketua Pembangkang Dun Selangor, Datuk Sri Dr Mohamad Khir Toyo datang dengan kenyataannya, "Wong mesti meletakkan jawatannya."

"Ini adalah isu moral, samada gambar itu diambil dengan kehendaknya atau tidak, itu soal lain.

"Saya tidak boleh menerima seorang Adun yang dipertikaikan moralnya," kata Khir sebagaimana yang dilaporkan Malaysiainsider.com.

32 comments:

Fazrulls said...

Salam Tuan,

Macam-macam berita tedapat di Malaysia ni.. lepas satu.satu..

Sabar ja lah....

Sekian,

realaduka said...

org cina biasalah , tidur bersama nk tahu serasi atau tidak , nasiblah klu gambar tersebar

bad said...

gambar dia diambil tanpa dia sedari... mcm tur pun tak bermoral ker? mmm... perlu letak jawatan ker?... bukannyer islam pun dia tur... lain lah kalau gamba dia dlm keadaan sedar.... toyo toyo... tak abis2 lagi kau yer...

dewata awan berapi said...

jika anda Elizabeth, apa yang anda akan lakukan?

Senang je jawapannya...terjun dari tingkat 42 klcc...

dewata awan berapi said...

realaduka said...

org cina biasalah , tidur bersama nk tahu serasi atau tidak , nasiblah klu gambar tersebar

......................................

hai...dah tua bangka pun nak cari keserasian lagi...

ni sah bohsia tua ni...

rashid said...

kes Elizebeth dok (X) sama dengan kes bekas menteri Kesihatan dulu... apa nama tu ..lupa dah aku .. yang tu lagi tak bermoral tapi kerana dia tu kapir tak lah teruk sangat nampak salahnya.. tapi nampak masih disanjung lagi.ini kes apalah sangat bukan di yang posting.. aku ingat ada hantu toyo gak yang snap ni.pah ni sema YB kena sendiri mau ingat maaa.

realaduka said...

dewata awan berapi said...
hai...dah tua bangka pun nak cari keserasian lagi...

ni sah bohsia tua ni...
---------------------------------
masih tak dapat yg bagus lagi tu, masih kurang ermmm. hehe nasiblah kau wong tapi pada aku org cina tu perkara biasa ..

realaduka said...

aku pernah salam ngan adun ni , dari dekat aku pandang mmg cun , amoi cinalah katakan..

OrangKB said...

Alaa.. tu bukan salah dia. Sebab masa tu dia sedang tido. Ikut suka dialah nak tido camna pun.
Yang dok sibuk ambik gambar tu kenapa?

p0kKo said...

apa lagi si tempe botox ni nak...

realaduka said...

aku tahu bukan salah adun tu, biasalah org cina sebelum kawin nk test dulu , cuma dia report pasal gambar bogel dia tersebar aje, soi lek tu dah kawin dan dah ada anak , nampak plak video main dia

Sulaiman said...

Kalau setakat gambar bogel atas katil dan terang2 dia tak buat apa tapi sekadar tidur... tak bermoral apanye?!!! Yang tak bermoral ialah orang yang menyebarkan gambar tu..! Jangan takut dengan BN, Pemimpin2 BN seperti kata Cua Soi Lek, yang lebih dahsyat daripada dia pun ada...

OrangKB said...

BN Selangor dah takde modal lain agaknya. Tapi kalau letak jawatan gak, bukan rugi apa pun. Aku yakin kawasan dia tu akan terus dikuasai pembangkang.

Aku setuju. Yang ambik gambar tulah tak bermoral.

zali said...

'tiba-tiba sesaorang telah mengambil gambar anda...bla bla bla...'

letak jawatan je la...

macammana pulak tiba-tiba boleh ada orang tu dalam bilik?

realaduka said...

kulu adun melayu mmg aku suruh letak jawatan tapi ni adun cina lagi pun dia bujang , gasak dia lah

KerisKontot said...

Kita cuba masuk bilik Khir Toyo..londehkan seluar dia lepas tu kita amek gambar dia...hantar surat khabar...suruh dia jangan tanding ketua Pemuda UMNO...lepas tu tunggu komen dia...

bad said...

aku setuju dgn idea
KerisKontot tur... cadangan yg bernas!!

add said...

Kenapa la dok marah sangat pada jurugambar adun tu... jangan la kata dia tak bermoral.. yang tak bermoralnya ialah adun tu, kerana tidur tak pakai baju/seluar. Bukan masalah kapir atau islam,, kalau islam memanglah tidak boleh... telanjang ni sebenarnya akan menyebabkan banyak pihak akan terangsang... samaada jurugambar, yang terlihat,yang tertengok,yang terserempak dan yang memberi komen dalam siasah ni pun kalau tak terangsang kalau terserempak adun tu tidur telanjang maka kena beli tongkat ali la...untuk diminum..

Kalau pasal kes tuya monggol,, tak de pun marah pada yang ambik gambar? kenape ? nampak sangat triple standard dalam memberi respon ...

add said...

Ni kena tanya Diana sebab mak dia ada kes macam ni..

bad said...

"add"... biar laa dia nak tidur bogel ker, tido pakai baju ujan ker, tido pakai coat ker, tido tertonggeng ker... itu hak dia... kenapa kata tak bermoral? lain laa kalau dia berbogel kat public area... apaaraaaa...

anjar said...

kerisKontot.....

aku setuju cadangan kau, tapi agak susah nak buat, rumah dia banyak anjing pakai uniform jaga.

macam mana kalau kita serbu masa dia tengah ukk! ukk! kat tandas awam mana - mana, dua tiga org tendang pintu sorang stanby snap kamera, mesti best leh tengok aksi katak bertelur siap leh nampak katak kecut lagitu, silap - silap bang toyol tengah tersengih lagi, maklumla telur keras.

dewata awan berapi said...

kurang aNjar said...

rumah dia banyak anjing pakai uniform jaga.
.....................................

Tak baik menghina sesama manusia...mereka cuma mencari rezeki...jangan pula kita kata mereka anjing...

babi punya orang....

unanjaga said...

Itulah kehidupan,manusia itu akan tetap mencari ruang kesalahan orang lain,apalagi bilamana orang itu menjadi ahli politik,namun tiada kesalahan yang cukup mengaibkan,bilamana ada manusia yang benar benar telanjang pada hari masyar kelak,siapakah mereka itu?,mereka adalah manusia yang semasa kehidupan nya telah lari atau tidak mahu mengikut pertunjuk Allah semasa kehidupan.

Mesra Sokmo said...

Gambar Chua sue lek, Bekas Menteri Kesihatan ada dlm simpanan, sapa nak share bolehlah. DiZaman Chua kenapa tak buat pilehanraya? pelik SPRM. Berat sebelah. Kita org Islam apa nak sibuk, org cina penzina macam Chua pun boleh lagi dilantik Timbalan President MCA. Ini teman baik saya ....wau bestnya

February 16, 2009 7:59 AM
Mesra Sokmo said...
Apa khabar Jamaluddin Jarjis, bila nak letak jawatan. Berapa bayaran telah dibuat kpd pelacur / GRO hotel yg menarik balik laporan berzinanya. Org UMNO dikawasannya diberi upah berzina diKL. Syabas bila nak letak jawatan.

February 16, 2009 8:03 AM
Mesra Sokmo said...
Apa khabar bapak Rahim Tamby Chik, berzina dgn budak sekolah, budak tersebut dimasukkan sekolah pulih akhlak. Tiada pilehanraya pun, cuma setakat letak jawatan Ketua Menteri Melaka. Dimanakah keadilan SPR?

February 16, 2009 8:06 AM
Mesra Sokmo said...
Abu Hassan Omar, Bekas MB Selangor, pun sama tiada Pilehanraya. Dimanakah keadilan? kini anak zinanya dah anak dara ...org UMNO siapa yg teringin/terliur, bolehlah merisik khabar

add said...

mesra sokmo bolehlah jadi saksi di mahkamah hudud di kedah ,selangor,kelantan dan diakhirat untuk memberi kenyataan pasal zina orang islam.... konform mesra sokmo masuk syurga cepat kerana menjadi saksi penzina dan ditambah pula masa mengundi pangkah bulan.

add said...

kata dulang paku serpih,,, dulu kutuk soi lek sekarang turn aku la pulak....

bad said...

"add" ade persamaaan ker kes elizabeth dgn soi lek?? boleh share dgn aku.... kalau geram pun dgn PR, jgn lah sampai kau tak gunakan kewarasan pemikiran yg allah dah beri...

anakkancil said...

APALE KORANG NIE ISU TIDOR BOGEL PUN KAU ORANG SUROH LETAK JAWATAN....TAK DE ISU LAIN KE...
KALAU ITU DI JADI KAN ISU APASAL ISU BERAK TAK PAKAI APE TAK DI HEBAHKAN....
KALAU IKUTKAN SEMUA EXCO DAN ADUN KENA LETAk jawatan pasal berak tak pakai seluar.....
Cari la isu lain le....

izuaf4zi said...

apa nak heran kalau orang cina atau melayu atau india yg bogel..aku pun penah bogel kat umah..dlm islam pun boleh bogel dengan bersyarat jer..tak jatuh hukum pun..dulu pun artis kita ada gambar dia kar pasaran tapi orang tak salahkan dia dan masih boleh berlakon lagi yang orang marah anak dato' tuu tukang ambil gambar..dalam dunia siapa tak penah bogel..anak toyol pun bogel gak...haa hhaaa

Creedence Clearwater Revival said...
This comment has been removed by the author.
ismazyanti said...

klo aku jd eli, ada 4 perkara utama yg akan aku buat:
1. buat laporan polis
2. ambil cuti utk menenagkan fikiran
3. lps bercuti, kerja mcm biasa
4. buat pekak kpd tohmahan yg x berasas dgn keyakinan 'aku tlh dianiaya'
ini krn, aku memikirkan pengundi tlh mmberi kepercayaan utk berkhidmat kpd rakyat. nanti lama2 diorg diam&malu sendiri krn mungkin mereka menerima balasan dr Tuhan dgn setimpal! tq

Lis said...

semua orang pernah bogel dalam rumah sendiri. masa mandi ke, masa tidor ke- tambah2 masa tidor, semua orang laki-laki suka bini dia (atau mistress dia) bogel masa tidor. Jangan nak kelentong-la. Ini hal dalam rumah sendiri-sukahati masing-masing-la. Yang gatal sangat nak ambik gambar orang tengah tidor bogel atau separa bogel tu pasal ape? Takde kerja lain-lah tu, cari modal nak mendajal orang!! get a life man.. sudah2 la mengaibkan orang..

soal kemanusiaan tidak mengira agama dan bangsa. Ehsan dan berhemah adalah perkara budiman yang mesti menjadi pegangan khasnya kepada pemimpin masyarakat dan politik.

Khir Toyo, bawak-bawak insaflah. Kemudian hari nanti orang bukak aib awak, cam ne??

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...