Sunday, February 1, 2009

Dua Exco Perak sudah lima hari diculik

IPOH, 1 Feb: Kerajaan negeri Perak menuduh kemungkinan besar dua anggota Exco mereka 'diculik' oleh pihak-pihak tertentu dalam usaha untuk menggugat kerajaan negeri itu.

Menteri Besarnya, Datuk Seri Mohd Nizar Jamaludin berkata, kedua-duanya sudah lima hari hilang dan tidak menyertai mesyuarat Exco terakhir minggu lalu.

Kenyataan ini dibuat beliau selepas mesyuarat Pakatan Rakyat Perak pagi ini bagi membincangkan kehilangan kedua-duanya sejak lima hari lalu.

Sementara itu, Setiausaha Agung PAS, Datuk Kamarudin Jaffar ketika dihubungi berkata, jika kedua-duanya menyertai BN sekalipun, kerajaan Pakatan di Perak masih kekal.

"Kita masih majoriti satu kerusi. Kalau BN berjaya mendapatkan seorang lagipun, kerajaan Perak akan kekal sebagai kerajaan minoriti sehinggalah ia dijatuhkan melalui sidang Dewan Undangan Negeri," katanya kepada Siasah.
Bagi beliau, dengan mood yang ada pada rakyat sekarang, agak pelik tindakan Umno mahu membeli kedua-dua Exco itu.

Ini kerana, walaupun kedua-duanya boleh dipujuk dan dibeli dengan isu dakwaan rasuah yang mereka hadapi tetapi langkah itu tidak akan menjatuhkan kerajaan negeri Pakatan kerana Umno memerlukan sekurang-kurangnya tiga Adun untuk menjadikannya majoriti dalam Dun Perak.

"Untuk mendapatkan yang ketiga memang sukar bagi Umno sekarang tambahan dengan mood yang ada di kalangan rakyat negara ini.

"Lainlah kalau Umno bertindak begitu semata-mata untuk membalas dendam ekoran penyertaan (Datuk) Nasarudin (Hashim) ke PKR," kata Kamarudin.

Sementara itu, ramai tidak yakin Umno akan berusaha mendapatkan kedua-dua Exco itu menyertainya kerana jika Umno berbuat demikian terlalu jelas caranya iaitu memberikan janji untuk tidak mendakwanya di mahkamah ekoran dakwaan rasuah ke atas mereka berdua.

"Umno sudah buruk dengan isu rasuah. Jika dia cuba dapatkan kedua-dua Exco itu, semakin jelaslah kepada rakyat Umno memang rasuah dan peranan SPRM akan dipertikaikan," kata seorang penganalisa politik.

Namun, dengan (Datuk Seri) Najib (Razak) sendiri memimpin Umno Perak dia akan berbuat apa sahaja untuk menaikkan semula moral ahli-ahli Umno yang jatuh teruk sekarang, katanya lagi.

51 comments:

perunding said...

bubarkan DUN?
sila ke blog saya.

dewata awan berapi said...

Jangan nak salahkan sape2 kalau berlaku lompat parti ni...

siapa yang mulakan dulu....

tak sabar tunggu 3 adun yang bakal menjadi hero untuk menjatuhkan Pakatan keparat tu...

dewata awan berapi said...

Bagi beliau, dengan mood yang ada pada rakyat sekarang, agak pelik tindakan Umno mahu membeli kedua-dua Exco itu.

Kalau PR beli Nasa boleh pula...

Jualan Murah...beli 2 dapat 1 percuma..

dewata awan berapi said...

Nizar Pengkhianat Bangsa nampaknya sudah panas punggung...takut kerusi empuk MB hilang....

la.la..la..la..la..la..la..la..

mat_terab said...

kalau betullah ADUN PKR masuk bn kerana di ugut aku cadangkan MB bubarkan DUN supaya kita tengok lepas ni sapa yang di terima rakyat.......

dewata awan berapi said...

sekali pandang iras wajah nizar tu sebijik macam spesis mata sepet tu..

Padanlah Dap 'perkenankan' dia jadi MB...ntah2 ada mengalir darah 'puak makan babi' dalam badan sinizar(macam khinzir la puak..) tu..

Sebab tu lah senang2 bagi tanah 999 kat 'puak babi' tu...

Dasar PENGKHIANAT MELAYU ABAD 21..

dewata awan berapi said...

kalau betullah ADUN PKR masuk bn kerana di ugut aku cadangkan MB bubarkan DUN supaya kita tengok lepas ni sapa yang di terima rakyat.......

INI CAKAP-CAKAP ORANG TAKBUR!!!

mat_terab said...

Bubar kan saja DUN apa nak takut UMNo perak la ni dalam kaadaan kucar kacir.....

aisal said...

lawan yg nizar, lawan tetap lawan...smlm sya mimpi bulan purnama lagi...apa maksud tu!

zali said...

mimpi bulan purnama...nak hilang satu negeri la tu...

tu la kalau belagak sangat...ditarik balik tuhan haa...mula la menggelupur.

kayemsee said...

maksudnya bulan purnama...bulan akan terus bersinar.....dacing pulak akan patah...

TokBatinSenoi said...

aisal said...

lawan yg nizar, lawan tetap lawan...smlm sya mimpi bulan purnama lagi...apa maksud tu!

QQQQQQQQQQQQ>>>>>>>

Zaman modern pun ada orang mimpi bulan.. kah.. kah... mimpikan bulan itu ertinya alamat makan roti canai ler...moon-roti.

Bonda Hang Tuah jer yang pernah mimpi pasal bulan purnama ni.. Orang sekarang dah panjat bulan woi!!!

miekabo said...

dewata awan berapi,
zali,

buat lah apa pun kat dia orang tu,
rakyat tetap tak percaya kt umno lagi...
tunggu je la rebah mnyembah bumi...
UMNO akan musnah kerana org2 umno sendiri.... bukan sebab org lain...
byk sgt bukti dah sekarang ni...
rakyat boleh nilai dah...
Apa yang korang buat dulu, sekarang ni dah timbul satu-satu...
dah tak boleh nak tutup...
terima je la yang parti korang tu... dah menuju kehancuran...
Tuhan tak pernah lupa janjiNya, org yang zalim n tidak amanah akan terima balasan...
Kau kat sini cuma boneka UMNO...

tekong darat said...

dewata awan berapi said...
sekali pandang iras wajah nizar tu sebijik macam spesis mata sepet tu..

Padanlah Dap 'perkenankan' dia jadi MB...ntah2 ada mengalir darah 'puak makan babi' dalam badan sinizar(macam khinzir la puak..) tu..

Sebab tu lah senang2 bagi tanah 999 kat 'puak babi' tu...

Dasar PENGKHIANAT MELAYU ABAD 21.

aku ulas...
kurang ajar betul mulut mamat ni...
zali, ngko tulung laa nasihat orang ni...puak tegAr BPN ni...
camana laa nak kempen...
bercakap pun ngalahkan orang gila...isi takda, ngarut jer lebih...

pudics said...

Betapa bangganya aku dapat tengok dalam forum ni pencacai-pencacai umno gelabah tak tentu hala... tunggulah... dah tak lama lagi nak jadi pembangkan lak.. Tu si Dewata hindu berapi tu kah yang akan jadi pencacai sampai pencen. ...kesian lak...

anjar said...

takpe, kalau dua org tu masuk BN pun PR masih lebih kerusi dari BN, boleh memerintah lagi apa nak heran,

Cuma yang aku pasti tuduhan rasuah yang dikenakan pada dua org adun tu secara otomatik akan senyap begitu je, takpun tuduhan digugurkan.

aku setuju sangat dengan cadangan perunding bubarkan je DUN, lepasni bolehla kita tengok rakyat nak siapa memerintah.

Aku sebagai pengundi DUN di Perak tak nampak parti lain dah, PAS jela, takde PAS, KEADILAN pun boleh, PAS takde, KEADILAN tak de, DAP pun aku pangkah walaupun tak sepenuh hati. BN? bukan aku taknak pangkah tapi kalau aku pangkah BN rasanya boleh kena penyakit parkinsan tangan akuni.

dewata awan berapi said...

tokong cina said..

kurang ajar betul mulut mamat ni...
zali, ngko tulung laa nasihat orang ni...puak tegAr BPN ni...
camana laa nak kempen...
bercakap pun ngalahkan orang gila...isi takda, ngarut jer lebih...

*************************************

Inilah seperti kata pepatah..
'Kuali mengatakan belanga hitam'

Cuba kau semak tulisan2 kau sebelum ni...

Aku rasa kau lagi kurang ajar...
Berlagak macam ustaz Pas tapi mulut berbau taik...

Belahlah lu.....

Cekedis said...

boleh tompang tanye x??
dewata awan berapi tu asal dari kerajaan langit ke??
bukan ke dah diharamkan kerajaan?
hehehe

apsal la mulut ko tu kurang ajo sangat yer. Menyampai hati betul ko kate muke si Nizar tu camtu. seolah2 ko ni memperkecilkan ciptaan Allah

tobat la sedare.....

dewata awan berapi said...

aisal said...

lawan yg nizar, lawan tetap lawan...smlm sya mimpi bulan purnama lagi...apa maksud tu!

Maksudnya...

Orang melayu kuat bermimpi...
Sebab itulah senang2 diperkudakan oleh bangsa lain.

Macam sebuah parti tu...terang2 diperkudakan oleh Dap masih nak berlagak angkuh lagi...

dewata awan berapi said...

cekedis(budak2 la) said...

Menyampai hati betul ko kate muke si Nizar tu camtu. seolah2 ko ni memperkecilkan ciptaan Allah

*************************************

Bila masa aku menghina muka nizar tu?

aku cuma kata mukanya macam cina...takkan itupun dikatogerikan sebagai menghina...lainlah kalau aku kata muka nizar macam berok..

Pakai otaklah sikit....

Awey Kelate said...

Kenyataan bongkak Zahid Hamidi bahawa rakyat Parit dan Bota, serta lain-lain temapt kat Perak, bahawa mereka kena "bayar dengan harga yang mahal" adalah ugutan yang melampau dari golongan yang dah nazak (Najib Razak = Nazak).
Dalam negara demokrasi, rakyat berhak membuat pilihan tanpa perlu dihukum...tapi kat Malaysia, itulah hakikatnya oleh manusia2 yang tamak untuk terus berkuasa meskipun rakyat dah muak dengan mereka.
Zahid, engkau sepatutnya lebih suci selepas balik dari Mekah. Engkau jangan nak bongkak menakut-nakutkan rakyat dengan ugutan-ugutan tersebut. Belajarlah sikit dari kebongkakan UMNO Kelantan.... yang dahh hampir karam

dewata awan berapi said...

Jumlah kerusi DUN di Perak:

UMNO: 27-1= 26
DAP: 18
PKR: 7+1= 8
PAS: 6
MCA: 1

Kalau ikut kerusi DUN ni memanglah Pas mendapat sokongan suara majoriti penduduk di Perak.....

Dasar tak tahu malu....

bn@umno said...

Nizar ni mmg macam Mr. Bean yg pandai buat lawak.Dua exco baru hilang 5 hari je dah mengelabah dan memikir perkara yg bukan-bukan kononnya BN nak merasuah dua 'ekor' ni masuk BN. nampaknya terang-terangan yg si nizar ni takut pada bayang-bayang sendiri.aku rasa tak ade sebab nape BN perlu pancing dua ekor kucing kurap ni masuk BN.sebenarnya BN tak perlukan dua ekor kucing kurap ni utk memperkukuhkan kedudukan BN di Perak, BN boleh berdikari dgn sendiri utk merampas kembali Perak drpd tangan PR pada PRU13 nanti.kalau tak percaya tunggu dan lihat........kebenaran pasti akan tiba.

tekong darat said...

dewata awan berapi said...
Padanlah Dap 'perkenankan' dia jadi MB...ntah2 ada mengalir darah 'puak makan babi' dalam badan sinizar(macam khinzir la puak..) tu..

cantum nama orang,samakan ngan khinzir, tk ke celupar...tak ke kurang ajar?...cuba tengok kat tulisan aku, ada tak mengatakan bodoh, mangkuk, memang amat sesuai bagi orang yg tak guna akal fikiran...macam ngko laa...takda yg samanya ayat aku ngan ayat ngko...lupa lak...
puak ngko ni kat sultan pun panggil 'natang'...
nak bermelayu konon...melayu tulen cerdik...
kalau takda modal nak pangkah, kgn serang peribadi pemimpin...setahu aku puak PR kat sini tak pernah sekali pun serang peribadi pemimpin kamu...adab kena ada beb..perang pun perang jugak....
tak nak pakai sudah...
tapi percaya laa bro...
blog puak kamu kebanyakan macam ni laa...kurang ajar!!!...tak caya gi bukak sendiri...

tekong darat said...

tengok...
kan aku dah cakap

bn@umno said...

tegok, baru-baru ni yg Adun Bota masuk PKR.pemimpin-pemimpin BN relek je dan taklah kecoh-kecoh atau mengelabah seperti Si Nizar ni. 2 exco baru hilang 5 hari je dah muka pucat lesi dan mengelabah.kalau perkara macam ni pun dah mengelabah, macam manalah nak jadi pemimpin tertinggi Perak. lagipun Tajol Rosli, Najib dan Pak Lah mengakui yg tindakkan Adun Bota keluar BN tu tidak akan menjejaskan kekuatan BN di Perak sebaliknya tindakkan Adun Bota tu keluar BN sebenarnya dpt MENGERATKAN LAGI HUBUNGAN antara pemimpin-pemimpin BN di Perak.

tekong darat said...

perang lagi kita...
tak tido malam plak...

bn@umno said...

SAH 2 ADUN PKR PERAK LETAK JAWATAN.ini mencerminkan yg 2 orang ADUN PKR ni sudah hilang kepercayaan terhadap PR.Tindakan 2 ADUN ni keluar drpd PKR ni tidak ada kaitan dgn BN sebaliknya atas kesedaran diri yg PR masih lemah dan kurang berwibawa dan ini telah disahkan oleh Setiausaha Umno Perak, Datuk Ramly Zahary.Jadi tidak adil kalau menuduh BN yg menjadi punca segala kekusutan yg sedang berlaku dalam kerajaan Perak.

kamal farhan said...

bn@umno....

kenapa la xbleh fikir?? fkir mcm budak tadika kemas...mmg lah dye cemas..dah dye ketua,dye pemimpin..dye cemas lah..dah lupa ke ape jd masa anuar gempar org2 sabah nak lompat..sampai hantar pg luar negara??? dah lupa??? baru nie bl gempar ada dun bn nak lompak,sapa yg cemas yg kata nak ubah akta la apa la tu apa???


dah tau sgt mmg nie keje umno@bn..tambah plak tajol nak lepas kuasa kat najib..mac plak dah nak dekat..tue yg najib bertungkus lumus nie...pancing sakan lah..tambah plak kes 2 adun nie dah nak dekat..umno@bn guna kuasa pinjaman allah nie lah nak ambik kesempatan...!!

abe MIE 'TERJAH' said...

http://pkrpasdap.blogspot.com

diculik..macam kes sharlinie pulak..siapa nak liwat 2 adun nie?

sian PKR..baru seminggu memakai baju kat ADUN bota....dua pula adun PKR keluar....

nizar kata tindakan bijak?? lompat parti bijak???

TERUSKAN........

kamal farhan said...

jgn kelam kabut sgt..ada hikmah disebalik kejadian..keja allah n allah maha mengetahui..plhan raya kecik xlama lg..mgkin allah nak tambah kan pemimpin2 pas kat perak......bersama2 kita insyaallah..brape juta plak bn nak labur kali nie..silap bnyak lah nak dpt kat bn..smua tue tmpat org pas...tmbah2 changkat jering...

firdaus said...

nampaknya 2 adun pkr sudah berjaya di'beli' oleh umno...

peluru sesat said...

Dua ADUN tu sebenarnya dah tak tahan duduk dalam PKR...

Mana taknya...hari2 kena liwat...mana tahan beb!!!

firdaus said...

betullah sangkaan aku masih ada lagi sesetengah pemimpin pkr yang masih lagi tidak dapat membuang prinsip berjuang kerana duit masa dalam umno dulu.apapun syukur kepada Allah swt kerana membuang nila dua titik sebelum mereka merosakkan susu sebelanga...

zali said...

berita di tv3 saluran ceria anda... pr mengesahkan 2 pr masuk ke bn.

pak lah kata ramai lagi...

tungguuuu....

zali said...

ya begitu lah pro pr...

dato nash lompat...ok

orang pr lompat...beli la,rasuah la,perangai lama la,berjuang kerana duit la...

semua 'la'...tak gitu tok?

dewata awan berapi said...

kamal said...

plhan raya kecik xlama lg..mgkin allah nak tambah kan pemimpin2 pas kat perak......bersama2 kita insyaallah..brape juta plak bn nak labur kali nie..silap bnyak lah nak dpt kat bn..smua tue tmpat org pas...tmbah2 changkat jering...

*************************************

Hai...nak rebut kerusi nampak!!!
Ingat Nuar senang2 nak bagi kerusi tu pada Pas...bermimpilah korang..

zali said...

nuar boleh bagi kerusi kat pas tapi sanggup ke terima syaratnya?

apa syaratnya dewata awan berapi?

dewata awan berapi said...

tokong said...

perang lagi kita...
tak tido malam plak...

*************************************

setakat PRK...berbaris...pangkah undi...pastu balik rumah...
perang amende...???

Kemaruk sangat nak perang pegi Palestine la ngok...

dewata awan berapi said...

zali,

syaratnya cukup mudah....ikut abang nuar gi kondo...bancuh secawan kopi...dan...paham2 sendirilah...

ngalabu said...

Ok lah tu, biarkan terpulanglah sapa-sapa mahu berhenti atau melompat.

Ada pilihan raya kecil lagi, tpm boleh test power lagi, kali ini regu dgn bekas orang kuat nuar, tentu tahu banyak rahsia.

Kalu betul-betul jantan bertanding secara adil. Kalu pusingan ketiga masih kalah, hanya orang tak tahu malu masih mahu bertahan.

tentang dewatatu namanya pun sudah tahu perangai orangnya.

zali said...

dab kata : Kemaruk sangat nak perang pegi Palestine la ngok...


hadi nak pegi palestin hantar kfc pun tak lepas...

nak pegi perang apa kejadahnya?

orang palestin tak alukan langsung kedatangan perwira pas...buat letih depa nak layan je...

dewata awan berapi said...

sebennarnya orang Palestine tu konpius tengok gaya hadi tu...

pakai macam orang arab...
muka pula macam orang senoi...

Sbb itulah depa tak bagi masyuk...

dewata awan berapi said...

ngalabu kata...

tentang dewatatu namanya pun sudah tahu perangai orangnya.

*************************************

kalau ko tau perangai orang dpd nama apa pula perangai org bernama Anwar al-Juburi?? Habaq sikit...

firdaus said...

kepada pendokong gerakan Islam, sekali lagi Allah swt memberi peluang utk beroleh pahala dgn memperjuangkan agamanya. rebutlah ganjaran pahala dari Allah swt dgn ikhlas berjuang utk agama-Nya tanpa mengharapkan ganjaran wang atau habuan keduniaan yang terbukti telah banyak menyimpang orang Islam dari jalan yang diredhai-Nya...

aisal said...

mimpi bulan purnama...nak hilang satu negeri la tu...

tu la kalau belagak sangat...ditarik balik tuhan haa...mula la menggelupur.

------------------------------------

bang....

mimpi bulan tu tnda keinsfan dn kemenangn. bukan berlagak apalagi takbur.

kita mana ada berlagak. kalau adapun lagak kita x sama dgn umno. dulu umno kelantan dn malaysia kata dpt menang besar prk 12. alih2 di kelantan tinggal 6 jahanam. yg malaysia jatuh tersemban...

terus berlagak dlm slow n steady..

timangbanjar said...

Tak payahlah kita mengata ngata sesama islam tak ada faedahnya buat tambah dosa saja. Kita tunggu dan lihat saja selepas ini.

HafizuddinPirus said...

Dengan Nama Allah, Tuhan kami seluruh muslimin, yang Hak tetap akan menang dan yang batil tetap akan lenyap.. Allahuakbar.

~Islam is the way of Life~

anakkancil said...

TokBatinSenoi said...
aisal said...

lawan yg nizar, lawan tetap lawan...smlm sya mimpi bulan purnama lagi...apa maksud tu!

QQQQQQQQQQQQ>>>>>>>

Zaman modern pun ada orang mimpi bulan.. kah.. kah... mimpikan bulan itu ertinya alamat makan roti canai ler...moon-roti.

Bonda Hang Tuah jer yang pernah mimpi pasal bulan purnama ni.. Orang sekarang dah panjat bulan woi!!!

January 31, 2009 11:49 PM

Bulan oh bulan..mengapa engkau muncul
Macam mana aku tak muncul
Org undi aku..org undi aku
Orang oh orang
Mengapa kau undi bulan
Macam mana kami pilih bulan
Sebab dacing kecoh
sebab dacing kecoh
Dacing oh dacing
Pasai apa kau kecoh
Pasai apa aku tak kecoh
Pemimpin nak cepat kaya
Pemimpin nak cepat kaya
(nyanyi ikut rentak katak oh katak)

anakkancil said...

dewata awan berapi said...
ngalabu kata...

tentang dewatatu namanya pun sudah tahu perangai orangnya.

*************************************

kalau ko tau perangai orang dpd nama apa pula perangai org bernama Anwar al-Juburi?? Habaq sikit...

February 1, 2009 6:05 AM

Engkau nie dwwata main sedap engkau le taip ape yg kau suka...tgk org jgn pada nama tapi tgk dgn iman.Cuba kau suloh isteri kau anak kau cucu ccicit kau dan isteri ,anak perempuan dan anak -aqnak si anwar.Aku jamin keluarga anuar 100% lebih baik dari keluarga kau.ape le kau nie...buta mata hati.dari ayat kau tu aku paham kau tu jiwa kacau

unanjaga said...

Adun Bota melangkah secara berani kedalam PR,tiada tanda ia hilang jejak atau tak dapat dihubungi,namun sebaliknya yang berlaku pada 2 adun PR itu,dan pilihanraya kecil adalah jalan yang terbaik dalam memutuskan hak kelangsungan siapa yang layak bagi menjadi YB bagi Dun itu,biar rakyat yang memutuskan nya."SELAMAT MENGUNDI"

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...