Friday, February 13, 2009

Pilihan raya dua bukit pada 7 April, penamaan calon 29 Mac

Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) menetapkan tarikh pilihan raya kecil Parlimen Bukit Gantang, Perak dan Dun Bukit Selambau, Kedah adalah pada tarikh yang sama.

Pengerusi SPR, Datuk Abdul Aziz berkata, tarikh penamaan calon untuk kedua-dua pilihan raya itu adalah 29 Mac manakala hari mengundi adalah 7 April.

16 comments:

lebai-mangkuk said...

Menyokong PAS/PKR bererti menyokong DAP.
lebai mangkuk

sarkis said...

menyokong umno bererti menyokong politik wang@rasuah...menyokong pelakon lucah mca..kekkee

tok_gajah said...

Dalam Pakatan Rakyat, yang nampak bersih sedikit cum PAS sahaja - PKR tak payah cerita panjang lagi.

DAP parti yang penuh muslihat.

acek said...

mangkuk ayun punya sarkis... arumugam tu adun bn ke. setakat ni... adun pkr je yang ade masalah moral... sebab boss diapun camtu.

kalau bn.. adun yang ade masalah moral terus dia reject. takde simpan-simpan tu sebab anuar dan soilek tu disuruh letak jawaatan. tapi pkr lagi nak simpan.

macamlah takde orang lain.

tapi memang takde orang lain lagidah kot... sebab pemimpin pembangkang semua camtu.. bekas posmen... bekas tentera... spm tak lulus.

sapphire said...

InsyaAllah, BN akan tersungkur di kedua2 bukit Gantang dan Bukit Selambau. Selepas melakukan hatrik di PRU12, P.Pauh dan KT, pakatan rakyat telah berjaya membuka mata pengundi2 utk melakukan pilihan yang tepat. Syabas kepada bloggers yang byk membantu kemenangan PR, termasuk bloggers pro BN. Terima kasih...

nazmi said...

Menyokong umno sama seperti menyokong fatah yang bersekongkol dengan Israil, mahukah kita bersekongkol dengan pemjajah agama bangsa dan negara? wanauzubillah

OrangKB said...

Semoga calon yang terbaik menang. Lagi satu, harapan saya supaya pilihan raya kali ni bersih dan tak kecoh, macam kat Permatang Pauh dulu.
Biarlah ia berlaku seperti di Kuala Terengganu.

masjid tinggi said...
This comment has been removed by the author.
Perawi said...

Lebai mangkuk - kata nak ambil calon DAP ganti karpal sigh
- mesti kena sokong PAS

Perawi said...

Memang Aru colon Bebas, tapi dia masuk PKR. Dirasuah BN RM5Juta tapi dia tolak, biar dia resign tak apa .... Aru lebih iklas dari makhluk bernama UMNO/BN yang ada except, Chua sui Lek Mantan Menteri Kesihatan. Diugut utk bunuh ahli keluarganya, simbah cat rumah dll oleh mangkuk BN

Perawi said...

Terbaru petikan dari berita TV1:-
BKT Gantang:
Jumlah Pengundi kini:
55,140 - Pengundi biasa
136 - Pengundi Pos
286 - Pengundi hantu
55,562 - Pengundi berdaftar kini

Keputusan PRU12, Pada: March, 2008
20,015 - PAS
18,449 - BN
872 - Bebas
39,336 - Jumlah pengundi

Sejuk barangkali disini, sebab 10 bulan bertambah sebanyak 16,226 pengundi baru, aku yakin 10,000 terdiri hantu TOyo bekas MB Selangor

karat ijau said...

aku ada 1 cadangan,mana zamry kuti buat pogram,kita pakat pi ramai2.lepaih tu kita pakat boo.hangpa nk tengok muka dia musti biru pnya........

Perawi said...

Mahathir - tiada NO utk President

http://www.youtube.com/watch?v=BJ61x0ppchA&NR=1

sapphire said...

Disedut dari blog perisikrakyat:

UMNO
22000+5000+1500+12000+200= 40,700 ekar yang digadaikan UMNO kpd taikun Cina. 'Taikun Cina' ye bukan 'cina miskin' tau..

PR
anugerahkan hak milik selamanya kepada 102,000 lot kampong tersusun (kebanyakan melayu), 47,000 lot kampong baru(kebanyakan cina) dan sebilangan kecil kampong adat (orang asli)= hanya 3000 ekar sahaja. Berapa? 3000 ekar sahaja totalnya. Untuk penduduk miskin. Siapa? Untuk penduduk miskin..


Jadi lepas ni, tunggu ajelah wahai penduduk Perak....lama2 Perak akan jadi macam Penang. Sementara tunggu PRU 13, saya rasa berpuluh2 ribu lagi tanah Perak akan tergadai ke taikun Cina....Sama2 tunggu dan lihat....

Mesra Sokmo said...

Aku tengok diPerak, Johor, Melaka, N9 - beratus ekar ladang kelapa sawit kepunyaan seorang taukey cina & samy india. Siapa yg bagi melainkan BN. dan sebagai balasan ADUN & Menteri dapat rasuah RM sebagai hadiah. Rakyat melayu melopong. DiJohor semua bukit sudah jadi Kubur Cina & india = siapa yg bagi melainkan UMNO/BN. Baru sekarang nak sedar, dah terlambat. TEtapi dlm sedar bagi lagi. Memang penyokong & peminpin BN bahlul

Mr Bai said...

Tarikh pilihanraya sengaja diadakan sehari selapas persidangan umNO.. Nmpk sgt Najib tkut akan kekalahan yg seterusnya yg mungkin akan menjahanamkann mse dpnnye sbg PM..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...