Tuesday, May 26, 2009

Husam minta Zahid sertai juga Hujah malam ini

KUALA LUMPUR, 26 Mei: Naib Presiden PAS, Datuk Husam Musa memohon agar Naib Presiden Umno, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi mempertimbangkan kembali tindakannya menarik diri di saat akhir dari menyertai rancangan Hujah dengan beliau di TV 9 malam ini.

Husam berkata, pengurusan TV9 telah memaklumkan mengenai keputusan Menteri Pertahanan terbabit membatalkan penyertaannya pada saat-saat akhir kerana sebab-sebab tertentu.

“Saya merasakan tajuk yang akan dibincangkan mengenai politik wang amat mustahak dan relevan dalam situasi sekarang.

“Dan rakyat keseluruhannya amat ternanti-nanti untuk mendengar buah fikiran Datuk Seri dan juga dari saya selaku wakil dari PAS untuk menangani permasalahan politik wang,” katanya dalam surat yang dihantar kepada Zahid di Kementerian Pertahanan, hari ini.

Menurutnya beliau memandang berat keputusan dibuat Zahid membatalkan kehadiran dalam rancangan Hujah malam ini.

“Saya memohon agar Datuk Seri dapat mempertimbangkan keputusan tersebut supaya saya dan Datuk Seri dapat sama-sama mengupas dan berbincang mengenai politik wang,” ujarnya.

Naib Presiden Umno, Datuk Seri Zahid Hamidi dijangka akan berhujjah secara langsung malam ini dengan Naib Presiden PAS, Datuk Husam Musa dalam rancangan Hujjah TV9.

Rancangan itu dijadualkan akan disiarkan secara langsung melalui TV 9 jam 9.30 malam ini.
Profesor Madya Dr Agus Yusof akan menjadi moderator rancangan ini.

Husam telah membuat persiapan untuk berhujjah dengan Zahid malam ini. Semalam, beliau telah menyiarkan dalam blognya hujjah beliau tentang topik politik wang yang menjadi tajuk Hujah itu.

450 comments:

1 – 200 of 450   Newer›   Newest»
Naruto sensei said...

Salam

Akhirnya semakin terbuktilah UMNO sememangnya amat takut sekarang.
Mereka hanya pandai melalak dan berbunyi untuk menutup kelemahan diri mereka sendiri.

Ingat setakat ini Dato Zahid kali ke 2 mencabar untuk berdebat tetapi akhirnya menarik diri pula.

Pertama kali semasa PRK Bukit Gantang beliau mencabar diadakan debat tetapi apabila berlangsungnya acara tersebut baliau tidak muncul2 pula. Yang muncul hanyalah Askar2 topi merah ( FRU ) pula yang menyiram orang ramai dalam program debat tersebut dengan air kimia .. dah la takut gunakan polis pula untuk menutup kelemahan beliau..

Dan kali ini pun beliau masih lagi mengelak sedangkan beberapa hari sebelumnya berapi2 pula mencabar Dato Husam Musa.

Dan harus diingatkan pula bagaimana pula Rais Yatim yang sehingga kini masih lagi berdiam diri apabila cabaran beliau untuk berdebat di sambut pula oleh Dato Zaid Ibrahim.

Setelah berani mencabar dan Dato Zaid Ibrahim setuju Rais pula yang terkial2 berdiam diri menampakkan kebaculannya..Malah sehingga kini masih belum memberikan jawapan bilakah program debat itu akan diadakan..? Sebabnya kerana sindrom takut telah melanda Rais sekarang..

Begitu juga lah sewaktu blogger BPN ( BN ) mahu mencabar debat bersama Blogger BNM ( PR ) mereka berapi mengiklankan dan mempromosikan program tersebut. Tetapi apabila Bloggera BNM ( PR ) menyahut cabaran mereka, Program tersebut di blok pula malah tak boleh dilayari...

Inilah penyakit UMNOBN yang menimpa mereka sekarang budaya takut pada cabaran mereka sendiri..

Andaikata ada anugerah pelakun paling penakut, maka BN memang layaklah sekarang ini dinobatkan kerana situasi sekarang menampakkan lagi ketakutan mereka dengan bayang2 mereka sendiri..

Wassalam

Naruto sensei said...

Kepada semua Saudaraku

Salam..

Saya buat masa ni ada berbagai program jadi terpaksa abaikan siasah sekejap. IsayaAllah apabila selesai nanti saya akan menyerang balik mereka didalam siasah ni..

Program merancang strategi kenakan untuk UMNO balik.. Doakan kejayaan pejuang2 PR

Selamat berjuang kepada anda semua..!

Apapun PR cool je bertanding...

Wassalam

AZRI said...

salam....

saya tunggu khbar gembira dari sahabatku.......

sudah terbukti pemimpin umno takut untuk berdepan secara anak jantan yang mereka tau hanya melalak macam anjing, bukit tak runtuh tapi suara umno semakin berkurangan.....

umno sudah tidak dapat menerima hakikat bahawa parti umno semakin hilang bisanya........hanya mengharap talian hayat dari parti kompenen......

sebab itu lah banyak tuntutan yang di buat tidak terlayan umno, tapi demi kuasa dan hayat umno mereka hanya merelakan tuntutan ini di penuhi....

parti gerakan ingin membawa balik bekas pemimpin pkm iaitu chen peng....pengaruh komunis sebenar telah masuk dalam pemikiran pemimpin gerakan sehngga sanggup memberi taraf kerakyatan kepada chen peng.......

anda semua boleh terima apa yang telah pkm buat pada masa lampau.....beberapa pemimpin umno bersuara tapi suara tetap suara macam anjing menyalak bukit....

sakariya_akop said...

Salam tuan, itulah rupa sebenar salah seorang wajah pemimpin puak parti keris karat. Barangkali dia ambil iktibar dari debat DS Anwar dan seorang pemimpin parti keris karat yang lepas.

AZRI said...

semuanya dah tak ada teloq......nak wt cne pemimpin parti BAPOK........

tidak berani berhadapan dengan rakyat dan hanya berani melalak macam anjing........

kalo macam ni la perangai pemimpin mereka, baik ucap sayonara kat prk manik urai.......

wak-labu said...

Itu la, jangan cakap besar macam watak 'Sahamboi' dalam filem Laksamana Do Re Mi.

Sekarang PR sudah jadi macam 'sahamboi'.

AZRI said...

wak labu.............
hang ni tak ada teloq la.......penakut nak MAMPUS

sevenize said...

Salam.

Harap PR teruskan rundingan dgn BN utk debat / hujah yg berkepentingan rakyat. Hanya dgn ini rakyat dapat menentukan hujah siapa yg boleh diterima dan siapa yg tidak.

Dan diharapkan apabila rakyat telah menerima satu2 hujah tersebut, apakata kemukakan usul di Dewan Rakyat dan dibincangkan.

* Rakyat perlu apa yg rakyat mahu.

wak-labu said...

Sorry pulak, Wak silap filem - bukan Laksamana Do Re Me, tapi filem Kancan Tirana.

wak-labu said...

Apa macam sekarang, mau bincang hal N12 Penanti ka?

Sekali ni, PKR mesti kantoi di N12 Penanti.

AZRI said...

YANG KANTOINYA UMNO LA.......JANGAN DOK YAKIN BRO WAK LABU....DAH PARTI HANG NI PENAKUT, MAKA SI MINAH NI LA YANG JADI PROKSINYA....KESIAN KT MINAH, LEPAS PRK PENANTI KENE SAMAN FITNAH.......

tok_gajah said...

Sebeno nya bab negeri Perak ni Tok tak riso langsung.

Pada PRU12 yang lepah,

PAS letak 21 calun, cuma 6 saja menang
PKR letak 20 calun, cuma 5 melayu dan 1 india dan 1 cina menang.

Dari 41 calun, cuma 13 saja menang. Ini membuktikan mereka tidak kuat.

DAP memang kuat 18 calun semua nya menang, disesetengah kawasa kemenangan nya dibantu oleh melayu.

Kaum kafir ini sudah sedia bersatu dan mereka di tambah kuat kan pula oleh melayu.

Di P Pinang pula DAP berjaya berkuasa sepenuh nya. Malang nya PAS dipinggirkan - adakah ini kerana PAS cuma ada 1 kerusi?

Adilkah perbuatan DAP ini terhadap PAS?

Dalam BN, PPP langsung tidak ada kerusi, tetapi ada pemimpin nya yang dilantik sebagai Tim Menteri.

wak-labu said...

Walau bagaimana pun Pehak berkuasa dan SPR akan tetap bersama di pehak pemerintah pusat. Apa2 pun semua keputusan akan memehak kepada kerajaan pusat.

Siasatan sedang dibuat, buti sudah cukup.

Tunggu hari saja nak pekena kan PKR di N12 Penanti.

AZRI said...

BAH LONTOK DAN TOK GAJAH ORANG YANG SAMA........

muka tak tau malu, mengaku minum arak, tikam nobor ekor.....ko ni tak layak untuk berhujah.....soalan dulu pun ko tak jawab......asyik dok provok aje.....gerakan dengan umno dulu apa beza? tak payah la dok main isu lame......tok gajah gi la minum arak dulu, baru ada idea nak provok orang.....kakkakak................

AZRI said...

biarkan wak labu dengan labu-labunya, ibarat musang berbulu ayam........nak bertanding takut...pirahhhhh umno....semuanya bacul tak ada TELOQ.........

wak-labu said...

PAS dan PKR sudah mabuk berkuasa. Sanggup buat apa saja demi sekelimut kuasa. Yang malang dan rugi ialah bangsa dan agama sendiri.

Dulu PAS pernah berkata bahawa UMNO kafir kerana berkongsi kuasa dengan MCA dan MIC.

Sekarang apa dah jadi? PAS sendiri dah kafirkan diri nya kerana berkongsi kuasa dengan DAP.

Orang melayu/Islam harus sedar permainan politik PAS dan PKR ini. Sanggup gadaikan maruah bangsa agama dan negara.

AZRI said...

KESIANNYA KO WAK LABU....TAK DAPAT MASUK TANDING PUN TAK APE ASAL DAPAT BAGI TUDUHAN.........

BAGI LA BUKTI JANGAN WT TUDUHAN....SAPA KAFIR SAPE WAK LABU?

DALAM AL QURAN DAH JELAS, SAPE TAK HUKUM SESUTU PERKARA BERDASARKAN HUKUM ISLAM MAKA KAFIR LAH DIA.....

UMNO NAK LAKSANA KO WAK LABU...51 TAHUN UMNO PERINTAH TAPI ISLAM SEMAKIN DI HINA.....KESIAN UMNO DAH NAK MAMPUS SEKARANG, YANG TINGGAL PENJILAT AJE YANG MASIH SOKONG DAN PUJI UMNO.....

anonymous said...

Walau dengan apa cara sekali pun, BABI DAP, PAS dan PKR harus dihapuskan dari bumi Malaysia ini.

Sepatutnya kerajaan bertindak lebih pantas dalam tugas nya menjaga keamanan negara. Jika perlu diharamkan parti2 pengacau ini, haramkan dengan segera.

Keujudan parti2 pengacau ini cuma akan mengancam keselamatan dan keamanan negara. Hari2 buat demo itu demo ini yang menyusahkan rakyat.

Kami rakyat Malaysia mahukan keamanan yang sedia ada ini jangan digangu gugat oleh pengacau2 jahat ini.

Sekarang lah masanya ISA perlu digunakan.

Baginda Reformasi said...

ajak bah lantok sekali... ade ke pertikai islam...

Baginda Reformasi said...

tok gajah...

Siapa Boneka di Pulau Pinang

NIZAR di jatuhkan/digulingkan dan dirampas kuasanya dari Babi Negara malah Babi-babi Negara ini juga mendakwa Ir Nizar boneka kepada cina... iaitu boneka kepada Ngah dan Ngeh... Walaupun isu tanah, isu CAMRY. isu BALAK sudah diperjelaskan? Tapi masih menyalak lagi UMNO menutup mata lagikah UMNO?

Kini setelah rampasan dibuat isu baru pula muncul dimana Babi Negara mengatakan sepatutnya bukan PAS yang memerintah tapi UMNO kerana UMNO menang banyak kerusi daripada PAS malah UMNO menang banyak kerusi dari DAP... Kuasa melayu harus dipertahankan kata UMNO..!

Keputusan PRU 12 hanya memberi 6 kerusi pada PAS... Masih ada juga orang UMNO yang mahu pertikaikan ini...? Persoalannya ialah TIDAK HEBATKAH PAS? TIDAK HEBATKAH PAS APABILA MENANG 6 KERUSI TAPI MASIH MENJADI MB? sudah tentu jawapannya sangat HEBAT.... tapi HEBATKAH UMNO pabila menang 12/40 kerusi DUN berbanding 7/40 kerusi DUN dari GERAKAN tapi membonekakan diri kepada GERAKAN dengan memberi jawatan Ketua Menteri (KM) kepada GERAKAN...? MANA KETUANAN MELAYU Oi!? maka sudah pasti UMNO tak hebat....! Sekali lagi institusi MELAYU di perlekeh....

Sedikit bingkisan sejarah PRU.....



1990-1995 (GERAKAN MENJADI TUNJANG UMNO)
Dalam pilihan raya umum 1990, Umno memenangi 12 kerusi di Pulau Pinang manakala Gerakan hanya memenangi 7 kerusi. Keputusan itu membolehkan BN terus memerintah apabila mendapat 19 kerusi berbanding DAP yang hanya mendapat 14 kerusi.

Sepatutnya, Umno yang mempunyai majoriti lebih besar di antara kedua-dua parti di dalam BN itu berhak mendapat jawatan Ketua Menteri. Bagaimanapun, kerana terlalu bijak atau bangang, Umno menyerahkan kuasa pemerintahan kepada Gerakan. Malah, kuasa pemerintahan juga telah diserahkan oleh Umno kepada parti yang didominasi oleh kaum Cina bagi menjaga hati mereka.

1996-2000 (GERAKAN MENDAHULUI UMNO MEMEGANG TAHKTA)
Begitu juga dalam pilihan raya umum 1995 di mana Umno menang 12 kerusi, Gerakan 10 kerusi, MCA 9 kerusi, MIC 1 sedangkan DAP menang 1 kerusi saja. Umno tetap tunduk di bawah telunjuk Gerakan dan jawatan Ketua Menteri terus diserahkan kepada parti itu.

Lihatlah bagaimana survival orang Melayu Pulau Pinang hari ini yang gagal di tangani oleh Umno sehingga terpinggir dan terpaksa lari ke luar kawasan seperti Kulim atau Selama.

Mana dia suara yang melalak dan melolong ketuanan Melayu itu? Apakah kerana Pulau Pinang tiada beraja maka Pulau Pinang boleh diserahkan kepada bukan Melayu sebagaimana Singapura dahulu? Siapa sebenarnya yang jadi yang menghina dan menggadaikan melayu..??

begitu juga
2000-2005 juga UMNO memberi laluan pada GERAKAN
cuma 2006-2011 PR mengambil alih dan memberi laluan pada DAP (kerana DAP 19, PKR 4 , PAS 1)

p/s : kenapa masa 1990-1995 tak bagi DAP memerintah bukankah DAP paling banyak kerusi berbanding GERAKAN? UMNO taiklah!
baginda menggoreng dari kedahlanie dan keputusan rasmi DUN pulau pinang

anonymous said...

Sebenarnya tiada rampasan kuasa di Perak.

Kerajaan Pakatan Rakyat Perak pimpinan PAS(boneka DAP), tumbang kerana dua ahli DUN PKR keluar menjadi ahli bebas dan menyokong BN/UMNO.

Semua rakyat negeri Perak sedar bahawa kerajaan PAS Perak diterajui oleh DAP. MB PAS cuma puppet sahaja, dan Ngeh sebagai Master Puppetnya.

Kami rakyat negeri Perak bershukur kerana dapat semula pemerintah melayu yang tulin. Kami juga menjunjung jutaan kasih terhadap kebijaksanaan Baginda Sultan Perak.

AZRI said...

sekarang ni sape yang menjadi kuda kayu......umno la

lain kali para blogger umno kalo nak berhujah mesti ada bukti......jawab la apa yang di katakan oleh baginda reformasi.......kalo tak jawab hangpa ni tak ada teloq.........

setelah kalah baru nak mengaku menjaga ketuanan melayu, agama.....masa kuat dok hina melayu dan agama....

kalo betul la umno nak membela melayu, kenapa peruntukan untuk kelantan di sekat? ni bukan untuk membela melayu tapi nak memampuskan melayu......umno memang tak boleh di harap untuk menjaga kepentingan orang melayu.....

AZRI said...

kalo la bodoh memang la bodoh....nak berhujah tapi tak pandai....tak payah dok layan puak BABI NEGARA ni....

Tontoya said...

Tak tahu malu sungguh pencacai umno ni..muka letak kat juboq barangkali..Dok sibok2 ngan Penanti buat apa korang bukannya masuk bertanding..tak kira le sapa nak menang pun.PR nak menang ke atau Bebas nak menang ke yang pastinya bukan UMNO pondan yang menang..ada paham ka..
Tengok hujah tadi kejap..Datuk Husam pun tak ada.Ada Ezam kotak je,bukan lawan dia jadi maleh dia nak lawan.Kuat mat kotak ni kena asak ngan Prof Agus sampai merah muka.Bila ditanya tentang 6 kotak yang dia kata masih ada dalam simpanannya,dia pusing pula cakap semua kotak kotak tu ada dekat Anwar..apparaa..buat malu kat orang je dia ni..

Tontoya said...

Jangan dilayan puak puak umno bengong ni..baik aku paste balik post aku semalam.Sukati akulah......PRK13 nanti BN pasti akan terkubur.Rakyat dah warning selepas dalam pru12 dulu yang mana 5+1 negeri telah ditawan oleh PR.Trend selepas PRU12 tidak berubah dan sokongan rakyat semakin meningkat.Berpusu pusu orang meninggalkan parti parti didalam BN dan menyertai PR.Perpecahan didalam BN semakin ketara dan tidak dapat dibendung lagi.Parti parti utama didalam BN seperti umno,mca,mic,gerakan,ppp,supp mula bercakaran dan berpecah belah.Mereka mengugut untuk keluar dari BN jika tuntutan mereka tidak dipenuhi.Perasaan tidak puas hati dan hilang kepercayaan terhadap umno makin ketara.Mahu tak mahu,umno terpaksa menuruti kehendak mereka dan menyebabkan hati orang melayu terguris.Parti berasaskan kaum dan perkauman ini tidak lagi relevan buat masa sekarang.Rakyat sudah beralih arah menyokong PR.Rasuah semakin menjadi jadi didalam umno sehinggakan tidak dapat dibendung lagi.2 mb umno yang terbukti rasuah pun masih dikekalkan.PAU yang berlangsung baru2 ini pun dicemari rasuah beribu ribu kes.Ditambah pula dengan imej PM yang tercemar akibat tuduhan negara luar yang mengatakan dia terlibat dengan pembunuhan dan tidak mahu disangkalnya.Jadi PR telah bersedia untuk mengambil alih pemerintahan dari BN.Gabungan yang mantap didalam PR akan menghancurkan BN nanti pada PRU13.

anonymous said...

Kerajaan sepatutnya bertindak segera menangkap penghasut dan yang membuat fitnah dilaman blog.

Segera gunakan akta hasutan dan fitnah ini kepada bloggers yang menghasut dan membuat fitnah.

Trace mereka melalui IP seperti yang telah dilaku kan kepada bloggers yang menghina sultan tempoh hari.

Bloggers kurang ajar ini jika dibiarkan boleh mengancam keselamatan dan ketenteraman negara.

Tontoya said...

Woi anon..Salam.....kat blog siasah ni apa yang disiarkan adalah cerita benar berdasarkan fakta fakta sekali..Bloger korang yang paling banyak membuat fitnah.Kita hanya menjawab sahaja tuduhan korang.Tengok ayat ayat ko tu ko cakap BABI DAP,PAS dan PKR dan fitnah Pas jadi alat Dap tanpa bukti.Penuh perkauman jahat.Boleh diambil tindakan.Cuba kamu tunjukkan tang mana ayat2 kami yang dikatakan fitnah dan menghasut.Mengkritik kerajaan adakah menggugat keselamatan negara.Bodoh lah kau ni..Macamana dengan korang yang mengkritik dan memfitnah kerajaan Pakatan Rakyat yang berkuasa di 4 negeri.Tak apalah ye tu semua..Ingat kuasa rakyat .

masjid tinggi said...

anonymous.........siapa yang menghasut. Yang saya tau awak yang menghasut supaya digunakan kuasa ISA. Awak siapa nak provok dengan menggunakan ISA kepada orang ramai dan rakyat yang mahukan keadilan terutama terhadap PAS, PKR dan DAP.

How about Penang Gerakan who proposed to the Federal Government to reinstate Chin Peng as Malaysian Citizen and to allowed him to come back to Malaysia???? Do you think the person who proposed to dump him to ISA??????

Internal Security Act is no more relevant in Malaysia now. This act to be thrown in the dust bin.

Tontoya said...

Anon takde telor.Meroyan bila orang buat tak layan komen dia..cam debat kat tv juga bilamana Datuk zahid takut nak datang berdebat dengan Datuk Husam.Tak berani berdepan takut rakyat tahu kebenaran yang sebenarnya..apa apapun kita cool je..kat Penanti pun tenang je tanpa umno ni..

ayamgebu said...

woiiit anony...ngko memang best! sebab pandai guna perkataan BABI..x sangka ada jugak BABI pandai baca blog...kalau ngko nak tahu BABI x tau pikir yg mana baik atau tidak...yang tau menyondol dan makannnn!!!!!! Payah nak jumpa spesis BABI macam nih..kalau ada pun mungkin hampir pupus itu pun kena p cucuk seminggu sekali...dengar citer kat putra jaya ada banyak ekor..BETUL KE????

acai said...

husam pun tak datang ezam sorang jer yang ada,hehehehhe husam2 buat malu jer la bak kata sayuti husam pun 2kali 5 borak jer lebih.huhu cian naruto

anonymous said...

Yang dikatakan menghasut itu ialah mem buruk2 kan kerajaan dan membangkitkan perasaan marah dan benci terhadap kerajaan.

Bloggers PR sudah di senarai hitamkan sebagai penghasut nombor 1 dan anti-kerajaan. Setelah diberi banyak amaran supaya berhati2 membuat kenyataan, bloggers ini masih berdegil juga.

Jangan salahkan kerajaan jika ada sesiapa di tangkap diatas dasar menghasut.

Sebagai contoh sudah ada beberapa bloggers ditangkap. Sekarang bloggers2 ini sudah bertertib dan tidak lagi mengeluarkan kata2 yang berbentuk hasutan.

Tontoya said...

Aku rasa anony ni yang patut ditangkap dan diberi amaran kerana mengeluarkan kenyataan berbau perkauman yang boleh menggugat keamanan negara.Orang seperti dia nilah yang patut diajar bertertib dan bersopan santun sesuai dengan ajaran islam.Tapi nak buat macamana dia ni pembodek umno maka perlulah dibiarkan oleh pihak berkuasa.PR mengamalkan demokrasi tulen dan bloger bloger umno boleh mengkritik parti dan pemimpin PR tanpa apa2 tindakan.Lebih baiklah ditangkap semua rakyat yang tidak menyokong kerajaan ni barulah tidak ada pengkritik.

Tontoya said...

Amacam anon dah kantoi ke...mana bukti tu?.takyah le nak ugut ugut orang.Ni kan komen ko seorang bloger umno yg tak menghasut dan mulia tu aku ulang balik sebagai tatapan semua rakyat msia.
.....anonymoussaid...Walau dengan apa cara sekali pun, BABI DAP, PAS dan PKR harus dihapuskan dari bumi Malaysia ini.Sepatutnya kerajaan bertindak lebih pantas dalam tugas nya menjaga keamanan negara. Jika perlu diharamkan parti2 pengacau ini, haramkan dengan segera.Keujudan parti2 pengacau ini cuma akan mengancam keselamatan dan keamanan negara. Hari2 buat demo itu demo ini yang menyusahkan rakyat.Kami rakyat Malaysia mahukan keamanan yang sedia ada ini jangan digangu gugat oleh pengacau2 jahat ini.Sekarang lah masanya ISA perlu digunakan.

pasbaru@yahoo.com said...

Kisah Di Sebalik Debat Husam & Zahid...

http://muktamarpas.blogspot.com/

anonymous said...

Ketenteraman negara sedang tergugat oleh perbuatan tidak bertanggung bloggers PR yang menghasut rakyat.

Walaupun segala hasutan yang dibuat oleh bloggers ini tidak mudah diterima rakyat, akan tetapi ianya sudah memalukan dan memburuk kan image negara kita.

Tiada jalan lain yang patut dibuat oleh kerajaan melainkan menangkap bloggers yang tidak bertanggung jawab ini dibawah akta hasutan atau lebih baik di ISA kan sahaja mereka ini.

Tontoya said...

Semua rakyat cintakan keamanan dan kesejahteraan hidup.Mereka nak kepada kerajaan yang prihatin dan memahami masalah rakyat.Salahkah kalau rakyat mengkritik sesuatu yang tidak betul yang dilaksanakan oleh kerajaan.Mana mana negara demokrasi membenarkan hak bersuara dan tidak perlulah ditakut takut kan rakyat dengan pelbagai hukuman.Banyak lagi kegiatan2 jenayah yang mengancam negara yg perlu kerajaan utamakan.Tidak perlulah lagi rakyat nak memburuk burukkan kerajaan jikalau kerajaan tu dah sedia buruk.Janji kerajaan nak mengkaji dan memansuhkan ISA haruslah ditunaikan bagi mendapat semula kepercayaan dari rakyat sepertimana kerajaan telah membebaskan ramai tahanan baru baru ini.Akta ini perlu dikaji semula agar tidak disalahguna dan menganiaya seseorang.Rakyat melihat perubahan ini sehingga PRU13.

Tontoya said...

Woi anon mana kau..Ko teman aku sampai pagi pun takpe..Tinggal kita dua orang je malam ni.aku kalau orang berhujah guna bahasa yang elok aku respect sikit..Aku nak tanya ko ni,ketua Gerakan pulau pinang nak meminta kerajaan membenarkan ketua komunis Chin Peng balik ke negara ni.Apa pandangan ko sebagai ahli umno.Ko suka tak..tak perlu di ISA ke orang yang menyokong pengganas komunis seperti ni.Yang dah banyak membunuh orang melayu dan jika dia kembali boleh menimbulkan ketegangan didalam negara.Ko tak sukakan kedamaian ke?Ko jawab le pulak,asyik aku je yang jawab..hampeh ko ni..

anonymous said...

Tujuan Gerakan berbuat demikian se mata2 untuk mendapatkan kembali sokongan kaum cina yang dah lari sokong DAP.

Jika DAP dapat berkuasa komunis ini akan bebas dan ujud semula.

Tidak boleh dinafikan bahawa hampir semua cina yang ada hari ini ada keturunan komunis.

Di zaman darurat dalam tahun awal lima puluhan, semua kaum cina yang tinggal terpencil di luar bandar telah di kumpulkan kedalam sebuah kem, dipagar dan dikawal siang malam.

Ini menandakan bukti bahawa kaum cina yang membantu atau menyokong komunis sangat ramai.

DAP asalnya memang sebuah parti komunis, pada masa itu kerajaan terlah haramkan parti komunis, maka mereka cuma tukar cop sahaja, iaitu kepada DAP.

Jika ada masa lapang anony akan buat satu posting dilaman anony berkenaan sejarah parti DAP @ PAP @ parti komunis.

anonymous said...

Penyokong2 komunis ini sebenarnya ada juga terdiri dari kaum melayu dan india.

Hard core penyokong komunis ini masih ramai berada dalam DAP. Oleh kerana adanya ISA kegiatan dan pergerakan mereka dapat dikawal.

Jika ISA dihapuskan penyokong komunis ini akan bermaharajalela semula.

ISA mula2 ditubuhkan semata2 untuk tujuan membendung kegiatan komunis.

Orang yang anti ISA itu sebenar nya komunis.

acai said...

"Anon takde telor.Meroyan bila orang buat tak layan komen dia..cam debat kat tv juga bilamana Datuk zahid takut nak datang berdebat dengan Datuk Husam.Tak berani berdepan takut rakyat tahu kebenaran yang sebenarnya..apa apapun kita cool je..kat Penanti pun tenang je tanpa umno ni"
tontoya aper cter nie....
husam mana husam???
gebang jer lebih.nie sapa yang takut???oooo sorok bawah kopiah la nie.huhuhuhu cian lu tontoya.

wansalman said...

Lanjut 6 bulan PPSMI, ahli akademik marah!
Nyza Ayob
Wed | May 27, 09 | 7:50:40 am MYT

KUALA LUMPUR, 27 Mei (Hrkh) - Tindakan kerajaan melanjutkan tempoh sehingga enam bulan sama ada akan meneruskan atau memansuhkan dasar Pengajaran dan Pembelajaran Sains dan Matematik Dalam Bahasa Inggeris (PPSMI) menimbulkan kemarahan Penyandang Kursi Pengajian Melayu Malaysia � China, Universiti Pengajian Asing Beijing, Prof. Dr Awang Sariyan.
Iklan




Beliau yang dihubungi Harakahdaily mempersoalkan sehingga bila kerajaan akan yakin hasil pemikiran dan kajian ahli ilmu sehingga memerlukan tempoh yang begitu lama untuk membuat keputusan mengenai dasar tersebut.

"Sebenarnya saya sudah jemu untuk memberi komen mengenai isu ini. Kami di kalangan pejuang bahasa sudah kering tekak dan sudah memberi semua hujah. Sudah bertimbun kertas kerja, memorandum dan buku yang kita kemukakan. Adakah itu tidak cukup untuk kerajaan membuat keputusan?

"Apa yang meragukan ialah kajian Kementerian Pelajaran Malaysia yang memilih-milih responden untuk menguatkan hujah mereka utk meneruskan PPSMI. Nasib dasar di negara kita samalah dengan kisah Yunani purba iaitu kisah seorang putera raja yg dihukum menolak batu ke puncak bukit. Setiap kali batu sampai di puncak, dewa menekan dari atas dan batu pun melorot balik. Ditolak lagi, begitu juga jadinya hingga akhirnya tak pernah lepas batu itu ke sebelah lereng. Kerana apa? Kerana ada kuasa yang menekan usaha melepaskan batu ke lereng satu lagi,"tegasnya.

Jelas Awang, kisah tersebut samalah dengan nasib dasar-dasar di negara ini seperti dasar ekonomi, dasar kebudayaan, dasar pendidikan dan dasar bahasa.

Beliau berpandangan dasar tersebut ibarat batu yang ditolak ke puncak bukit iaitu yang hampir berjaya atau separuh berjaya ditolak ke puncak, ditekan ke bawah semua dan berulang kali.

"Itulah tragedi dalam negara atau masyarakat yang tidak melandaskan sesuatu keputusan pada ilmu dan pemikiran yang jelas. Di satu sisi kita bercakap tentang dasar pembinaan jati diri bangsa dan negara termasuk melalui dasar bahasa, dasar pendidikan serta dasar kebudayaan.Tetapi di sisi lain keputusan tidak selaras dengan dasar, lebih condong kepada asas pragmatisme melulu,"katanya.

Sementara itu Ahli Jawatan Kuasa Gerakan Mansuhkan PPSMI (GMP), Suhaizan Kaiat berpandangan jika diimbas kembali janji Menteri Pelajaran sebelum ini, Dato' Seri Hishamudin Hussin, kajian mengenai dasar tersebut telah selesai.

Namun katanya, apabila menteri bagi kementerian tersebut bertukar kajian bagi dasar tersebut masih dilanjutkan sedangkan pelbagai kajian telah dilaksanakan termasuk enam rundingan meja bulat.

Sehubungan itu katanya, sekiranya pada Disember nanti baru keputusan bagi dasar tersebut akan diputuskan, ia akan menimbulkan pelbagai masalah termasuk penyediaan buku-buku teks dan rujukan. - mks. _

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++

SIAL PUNYA UMNO NI...MAKIN LAMA KAU MEMERINTAH MAKIN BERTAMBAH KEBENCIAN ORANG.

Tontoya said...

acai pencacai merapu.......... .husam mana husam???gebang jer lebih.nie sapa yang takut???oooo sorok bawah kopiah la nie.huhuhuhu cian lu tontoya.May 26,
-----
wei acai,Datuk Jahid nun yang takut setelah Husam cabar.Apa alasan dia tak datang kat Hujah.Kirim Ejam kotak je,buang karan je Husam nak berdebat ngan mamat tu..
Dah le kat Penanti pun penakut,kat tv dia pun camtu juga..he he acai acai timun.

Tontoya said...

Ayat ko tu rasist Anony.Tapi aku sependapat dengan ko.Memang mereka pada asalnya mendokong perjuangan komunis.Tapi yang nyatanya telah disuarakan oleh Parti Gerakan yang terang terangan menyokong perjuangan komunis.Datuk jahid semalam ada menyebut bahawa ada cubaan untuk menghidupkan kembali ideologi komunis oleh parti2 tertentu(Gerakan le tu kawan yang umno sayangi,kalau DAP akan terus dihentamnya).Jadi kerajaan BN harus menolak sekeras keras permintaan dari parti tersebut jika tidak rakyat akan menganggap yang umno ni berkawan dengan parti pendokong komunis.Jangan kerana nak menarik sokongan pengundi cina,umno ni sanggup bersekongkol dengan parti yang menganggap Chin Peng ni adalah wira dan pejuang kemerdekaan kerana akan mengguris hati orang melayu khususnya para tentera yang berkorban nyawa mempertahankan negara dari komunis.

wansalman said...

Mufti Perak dicabar letak jawatan, bertanding pilihan raya
Johari Jaafar
Wed | May 27, 09 | 7:56:16 am MYT

IPOH, 27 Mei (Hrkh) - Dewan Pemuda PAS Negeri Perak (DPPNP) melahirkan rasa sedih dan kesal di atas kenyataan Mutfi Negeri Perak, Dato' Seri Dr Harussani Zakaria, di dalam temubual beliau di dalam majalah Milenia Muslim (MM) keluaran Mei 2009 THN 7 Keluaran 82 yang cuba membangkitkan api perkauman di negeri ini.
Iklan




Dalam temubual tersebut, Dato' Seri Mufti Perak jelas cuba membangkitkan api perkauman di antara kaum di Perak bahkan di Malaysia amnya. Rata-rata kenyataannya bersifat �racist� dan tidak memikirkan perasaan rakan-rakan non-muslim.

Demikian dinyatakan oleh Setiausaha Dewan Pemuda PAS Perak, Dr. Rahja Ahmad Al-Hiss dalam kenyataan medianya semalam.

Pemuda PAS Negeri Perak katanya, mempertegaskan bahawa Perlembagaan Malaysia telah jelas menerangkan bahawa Islam adalah agama rasmi dan agama lain bebas untuk diamalkan, begitu juga hak kaum-kaum lain untuk hidup saksama di negara tercinta ini.

Sehubungan itu Pemuda PAS Perak kesal dengan tindak-tanduk Dato' Seri Mufti yang kelihatan selesa menjadi boneka dan talian hayat Umno Perak sering mengeluarkan kenyataan yang memihak Umno/BN.

"Sifat kepura-puraan Dato' Seri Mufti Perak sangat dangkal dan menyedihkan rakyat dan umat Islam Perak dan Malaysia amnya.

"Pemuda PAS Perak mencabar Dato' Seri Mufti Perak untuk meletakkan jawatannya dan secara 'gentlemen ilmu' bertanding di mana-mana kerusi pilihan raya di Perak mewakili Umno/BN jika benar-benar mahu melihat Islam tertegak di Perak.

"Hentikan kenyataan-kenyataan berlapik yang membela Umno/BN," tegasnya. - mks. _

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

MOKTI PERAK MUKTI DUNIA PUNYA,GUNA AGAMA MEMBODEK UMNO,JUAL HUKUM TUHAN DENGAN HARGA YANG MURAH.KALAU DIA BERTANDING PATUT LAWAN NYA USTAZ HARUN DIN KALAU BOLEH.

anonymous said...

Para tentera dan polis cukup tergusis dengan keujudan DAP.

Itu sebab bila ada demo polis tidak segan silu hentam yang buat demo ini.

Malang nya, cuma melayu sahaja yang ramai kena hentam. Kaum cina lebih bijak, seperti komunis juga. Memang kebanyakan mereka itu komunis.

Tontoya said...

Berita rasuah lagi..
Melibatkan sebuah parti politik yang cukup sinonim ngan rasuah..
Sinar(rabu 27 mei 09)
KETUA UMNO Bahagian Pandan,Abd Ghani Ismail dihadapkan ke mahkamah seksyen atas sepuluh pertuduhan memperoleh rasuah melalui beberapa keping cek dan secara tunai daripada pemilik syarikat sisa pepejal..
Perbicaraan ditetapkan 26 jun depan..
HISH.. MACAMANA LE RAKYAT NAK YAKIN YANG UMNO NI DAH BERSIH RASUAH..

acai said...

saper yang takut,bukan ker?husam dah datang ke tv3.tapi bila tahu ezam yang mengantikan terus tak jadi nak join debat.apehal????misteri 2
alang2 dah datang debat jerla.apehal cabut.apehal dgn ezam tak nak debat?takut peristiwa kj berulang ker???

kona kanan kona kiri
aper cter husam pun lari

hehehe tontoya

Tontoya said...

Pehal pulak acai Husam nak nak kena lawan ngan Ejam tu,jatuh le standard dia sebagai Naib Presiden.Kan Datuk Jahid janji nak datang..Dia tak nak le malukan si kotakman cam k.j dulu.Nanti korang cakap pula,alah ngan bebudak bolehle...Kalau tahu Ejam yg datang,lebih baik Pas hantar saja Pemuda peringkat kampung cukuple..Ejam tu ngan Prof Agus pun terkulat kulat nak jawab..ape citer lu acai..dulu Shabery pun dah buat malu umno..

acai said...

tontoya nak berdebat pun kna ada pangkat ker?hehehehe

jaam said...

INI SEMUA ADALAH OPERA POLITIK JER!
HUHU...

NAK BERTANDINGLAH KATAKAN!
CARILAH PUBLISITI YANG ALA2 LELONG GITU....

Tontoya said...

Takde lah acai..Datuk Husam dah bersedia berhari hari siapkan kertas kerja debat dia untuk berhadapan dengan Datok Jahid.Last last Datok jahid ni tarik diri pula..frust le dia..Tajuk yang sediakala kala rancangan Hujah dah ubah apabila tak jadi,jadi mungkin lain kali lagilah kot..dia hanya nak berdebat dgn Dato Zahid semenjak kat PRK bkt gantang lagi..tapi lawannya sentiasa melarikan diri..buat cam khairy,orang jemput dia berani datang walaupun ditempat lawan..

Tontoya said...

JAAM GILO...

jaam said...

Kepada semua Saudaraku

Salam..

Saya buat masa ni ada berbagai program jadi terpaksa abaikan siasah sekejap. IsayaAllah apabila selesai nanti saya akan menyerang balik mereka didalam siasah ni..

Program merancang strategi kenakan untuk UMNO balik.. Doakan kejayaan pejuang2 PR

Selamat berjuang kepada anda semua..!

Apapun PR cool je bertanding...

Wassalam

???????????????????????????????????

KAH....KAH...KAH....KAH....KAH...KAH!!!!!

SATU LAGI LAWAK OPERA DAH BERMULA...
APARRAAAAA!!!

jaam said...

I LOVE YOU TOOOONTOOYAAA!!
HUHU...
MMMMMUUMMMMBBHHH!!!

acai said...

laa bukan ke tv3 dah maklumkan kepada husam dato zahid tarik diri,dan semua orang dah tahu dalam blog semua dah ulas pasal kes dato zahid tak dapat hadir....
jadi klu betul nak berdebat dengan dato zahid jer?kenapa malam tadi husam datang ke seri pentas walaupun dah tahu dato zahid tak datang.kenapa mesti dengan dato zahid jer?kenapa bukan ezam atau sesiapa ahli umno yang lain????

jaam said...

DAH KATA DAH!
POLITIK OPERA NAK CARI PUBLISITI ALA LELONG!!!

Tontoya said...

Datuk Husam dah cakap dia hanya bersetuju berdebat ngan Datuk Jahid mengenai isu rasuah..Dia datangle jugak,kot kot Datuk tu datang..Tiba2 yg dijemput adalah Ejam kotak..tu yang dia tak jadi tu..
JAAM GILO DAH MASUK..LEMBUT NI BAHAYA WOI..Baik aku blah..

acai said...

laaa kan dah tahu dato zahid tak datng yang pi datang sri pentas buat per lagi.pastu ezam yang ganti dia plak yang lari....run chiken run...

alang dah datang debat jer laaa
ala bukan kena hukum pun berdebat 2..

tontoya semalam hebat betul ko siap cabar ano bedebat...kali aku plak cabar ko kita berdebat isu nie....kenapa mesti lari...

Tontoya said...

Takde acai...aku geli ngan jaam rimau ni..Auww..Dia cakap i love u kat aku..apa punya spesis dia ni.Poorah.gi main jauh2.
Benda ni tak perlu diperdebatkan sebab kita belum tahu hal sebenarnya.Apa alasan datuk jahid tarik diri dan kenapa Datuk Husam tidak mahu berhujah ngan ejam kotak ni..Tapi datuk Husam berani datang..tu aje..orang lihat Dato jahid pengecut le..

acai said...

MEMANG BERANI DATANG PASTU CABUT....APER MAKNER 2

acai said...

TONTOYA PUN DAH LARI LINTANG PUKANG DGN AJAAM PUN DAH KECUT PERUT....
ADUH BRU NAK MULA HANG DAH CABUT...

acai said...

AKU TUNGGU BETUL NARUTO SENSEI NIE,SEMBANG KEMAIH....G BERTAPA KOT..OR PUN DAH LARI LINTANG PUKANG

Tontoya said...

Melalakle ko sorang2 acai..orang bukannye cam ko takde keje lain nak melepak kat sini 24 jam..tak gunenya berbahas ngan korang ni..bongap..
Melalui blog Husam dinyatakan bahawa dia ke sri Pentas kerana belum dimaklumkan lagi kepadanya berita penarikan diri Datuk Mat Jahid pada malam tu.Dia menunggu sehingga pukul 9.35 mlm barulah dimaklumkan kepadanya oleh pihak TV9 yang Datuk Jahid tak boleh datang dengan alasan uzur.Tetapi digantikan dengan Ezam.Datuk Husam tidak mahu berhujah dengan Ejam kerana matlamatnya adalah untuk memperbaiki dasar kerajaan mengenai rasuah dengan seorang menteri.Jadi ejam ni tidak ada apa apa jawatan dalam parti dan kerajaan maka tiada gunalah dilayan..
Tapi debat diantara mereka berdua akan tetap diadakan nanti pada satu tarikh lain.
'Hai..uzur lagi le Datuk Jahid aku ni,ingatkan dah dibatalkan,selamatle sikit tuan aku ni,rupanya tunda ke lain masa.'kata seorang penjilatnya yang bernama acai..
Kah kah kah Penakut woi..cakap berdegar degar..

Tontoya said...

Memang terbukti umno ni penakut..hanya berani dengan berselindung disebalik jabatan kerajaan,pasukan keselamatan dan institusi Raja Raja sahaja..udah le tu acai..berentilah menyokong parti penakut dan rasuah ni,..orang semua dah berhijrah dah..sian ko acai..tak dapat gi kempen,boleh tumpang komen pun jadile..kita cool aje..

Naruto sensei said...

acai said...
AKU TUNGGU BETUL NARUTO SENSEI NIE,SEMBANG KEMAIH....G BERTAPA KOT..OR PUN DAH LARI LINTANG PUKANG

----------------------------------

Ha ha ha Marilah sini jangan cakap bila orang tiada itu tandanya penakut...

Ingat pencacai UMNO korang tulislah apa yang sepatutnya sebab korang tunggu masa je...

Sebelum kata orang menghasut anda tengok balik pos anda yang lepas tu, sikap perkauman dan tuduhan melulu yang menghasut supaya pergaduhan kaum boleh tercetus... ha ha ha....

Sikit pun tak gentar dengan kamu acai ataupun pencacai...

Apapun PR cool je bertanding.. ha ha ha..

acai said...

aik adalagi tontoya.....
eh semalam ko gebang nak bertarung sampai pg ,bler ada yang menyahut ko plak bagi mcm2 alasan....
memang kaki kona puak2 nie....
bukan ker rancangan mlm tadi ditonton oleh semua rakyat malaysia jadi sekurang-kurangnya husam dapat mendedahkan kelemahan yang ada sekarang,tapi kenapa tak dilakukan????

soal siapa regu beliau tak penting yang penting pendedahan supaya semua rakyat malaysia....tapi aper yang berlaku husam pun lari.....
2 yang rakyat tahu berlaku malam tadi....
isu rasuah tak dapat didedahkan....
kenapa husam lari....
kenapa dalam ceramah jer berani ...
dalam debat tak berani.....

acai said...

haaa naruto dah kuar bertapa ker
huhuhuhu

Tontoya said...

Datang balik acai ni..Ingatkan dah kiok...Ko baca kenyataan dari Husam ttg kejadian malam tu..sapa yang penakut sebenornya........Ini titipan dari Kerajaan Malaysia Yang Sejahtera,tulisan Husam Musa..
Malam tadi saya dijadualkan berdebat dengan Naib Presiden UMNO yang juga seorang Menteri Kanan Kabinet Malaysia,Datuk Zahid Hamidi.Persoalan sekitar rasuah dan korupsi yang sangat relevan dengan ancaman negara masa kini.Iklan mengenainya telah disiarkan berhari hari oleh tv9 dan juga tv3.Saya telah menyatakan persetujuan saya menyertai debat ini selepas pegawai saya mengesahkan dengan pihak penganjur,Datuk Zahid confirm datang.ZAHID,TEGAS SAYA,BUKAN ORANG LAIN.Isu sepenting ini,jika kita serius,hendaklah dibincangkan dengan penyertaan pihak yang berautoriti,samada dalam parti mahupun kerajaan.Itu sebab saya mensyaratkan tokoh seperti Datuk Zahid atau orang yang sepadan dengan beliau.
Jadualnya,26 mei malam.25 mei malam,TV3 mula menyiarkan iklan saya berdebat dengan sdr Ezam tanpa persetujuan saya terlebih dahulu.Pada hemat saya,penganjur langsung tidak profesional dan Datuk Zahid langsung tidak bertanggungjawab.Kalau Datuk Zahid menggantikan seseorang seperti Setiausaha Politik beliau,cukup untuk menunjukkan rasa hormat terhadap tanggungjawab beliau kepada masyarakat umum sebagai Menteri Kabinet.Jika Zahid tak berkelapangan disaat saat akhir selepas berhari hari iklan tersiar,saya mencadangkan kepada penganjur,ia diadakan pada tarikh lain Datuk Zahid berkelapangan.Tengahari semalam,saya telah meminta pegawai saya menyerahkan dengan satu salinan tangan satu surat meminta Datuk Zahid mengotakan janji beliau dan dapat hadhir seperti yang diiklankan.Mengikut pembantu di pejabat Datuk Zahid,bos mereka ke luar negara!.Saya rasa tak menasabah.Sebab itu,selepas sah Datuk Zahid tidak hadhir ketika program hampir dimulakan malam tadi,saya telah menalipon sendiri beliau.Datuk Zahid ada di Malaysia.
Saya meminta Datuk Zahid menetapkan satu tarikh baru bagi debat kami.Penganjur boleh menghubungi Datuk Zahid semula.Sebulan tak ada kosong,tiga empat bulan lagi tidak menjadi masalah kepada saya.Janganlah iklan berdegar degar tetapi tiada siapa ingin mengambil tanggungjawab dari gagalnya debat pada malam tadi.Tidak Zahid,tidak juga TV9?
Saya telah berada di Sri Pentas malam tadi.
Zahid tidak muncul,saya kesal.Tapi saya bersedia untuk tarikh yang baru.
Husam Musa.

Tontoya said...

Naruto ada kat Post baru..Tentang debat jugak..ko pegi le cabar dia kalo berani.
Sekarang ko bagi pulak apa alasan Datuk Zahid tak datang debat malam tu?Kalau ko tak jumpa jawapan tu,ko takyah melalak kat sini kata orang lain penakut...

acai said...

mensyaratkan tokoh seperti Datuk Zahid atau orang yang sepadan dengan beliau..... siapa husam nie.....
apa maksud beliau dengan isitilah sepadan nie

acai said...

dia kata dia uzur?k pada aku jelas.2 pasal dia tak datang... tapi secara generalnya dinggapkan sebagai kurang berani menyahut cabaran...jadi husam plak kter panggil per plak...fair bro klu dua2 tak berdebat makna dua penakut.wlpn memasing ada alasan....

bukan jadi kerajaan jer mesti adil
jadi rakyat pun kna adil 2 pun nak kena cakap ker.....

Naruto sensei said...

Acai

Pehal anda ni.. masuk menyerang orang ..? ada saya kacau anda ke..? ha apa yang tak puas hati sekarang..?

Jangan nak belit2 lah siapa yang beria setuju berdebat... Zahid tu mula sekali yang berapi cakap boleh3x Ingat orang lupa ka...

Nak berhujah ikut fakta bro bukan main hentam je pasal tulah si Ezam semalam tergagap2 menjawap soalan Prof Agus.. Itu belum Husam masuk lagi tu.. Saja kasi can nanti Husam tembak soaaln panas terketar2 nak jawab pula..

Acai.. Ini bukan pertama kali lah Zahid penakut..! Masuk kat bukit Gantang dah 2kali dah dok cabar je berani tapi penakut pulak bila orang dah sedia... Dah lah tak datang debat arahkan Polis tembak air kimia pulak kat orang apa punya politik ni, Zahid tu dasar menyorok bawak ketiak polis...Penakut..!

Ni si Rais Yatim pula hari tu sibuk nak tunjuk hero pasal cabar Zaid Ibrahim debat... Ha..! Apasal senyap... Orang dah sahut cabaran tu dia diam menikus pulak..Puak ni memang membelit je dia tahu..

Saya banyak Program.. bukan bertapa nanti anda akan tahu juga perkara yang akan melanda BN tak lama je lagi ...Sabar ye..

acai said...

"Acai.. Ini bukan pertama kali lah Zahid penakut..! Masuk kat bukit Gantang dah 2kali dah dok cabar je berani tapi penakut pulak bila orang dah"
naruto nie pun kali pertama ezam cabar husam...
tapi kali bukan setakat cabar tapi malukan sekali....
huhuhuh kecian....
2 la aku cakap zahid tak berani aku cakap tak berani...
tapi husam takut....
korang ckp aper plak ek....
fair bro..fair....jangan dengar sebelah pihak jer....
huhuhuhu
aper program pun 2 hak ko larrr
tak mahu tahu aku....
bn terkena or pr terkena smua ada kat pru13 ...
kita rakyat yang menentukan....
huhuhuhu........

Tontoya said...

Kah kah kah..
Acai kona kot lain plak...Datuk Jahid tu penakut..baru kau akui ya..Tapi Husam akan tetap nak berdebat ngan dia.Bukannya dia kata tak mahu..kita tengok nanti apa pulak lagi alasan Datuk Jahid ni..kemana dia nak lari..
Malu le..camna bleh dipilih untuk jaga pertahanan negara camni..Bukan Zahid saja,kan Husam dah kata tu,setiausaha politik Zahid pun boleh..ni Ejam,takde kena mengena ngan kementerian..

Tontoya said...

Kah kah kah
rilek le cai...Terimalah hakikat yang Datuk Jahid tu penakut..apa susahnya..cakap berbelit belit ko ni..dia bukannya ada kena mengena ngan ko.kalo dia Pak sedara ko tu ok le juga ko nak pertahan..Cuba kalo ko nak kawin ngan tunang ko..tetiba hari berkahwin diganti ngan orang lain yang lebih hudoh..Tentu ko taknak kan..cam tu le jugak Husam ni.Dia tetap nak debat ngan Dato Jahid jugak,sebab dah diatur..Sudahlah acai..takyahlah ko menegakkan anu ko yang lembik tu,kalo dah mati..ibarat le..Dah memang dia penakut..Umno penakut..Kat Penanti penakut..Macam macam penakut lagi ada..kah kah kah

acai said...

rilek le tentoya...Terimalah hakikat yang husam tu penakut..apa susahnya..cakap berbelit belit ko ni..dia bukannya ada kena mengena ngan ko.kalo dia Pak sedara ko tu ok le juga ko nak pertahan.tontoya..takyahlah ko menegakkan anu ko yang lembik tu,kalo dah mati..ibarat le..Dah memang dia penakut
huhuhuhu
blehkah tontoya
huhuhuhu lagi
peh bab kahwin nak yang cantik jer....ko ensem sangat ker......
huhuhuhuhu jgn marah

Tontoya said...

Kah kah kah..
Acai amik ayat aku plak..Takde modal le tu...memang aku hensem..Jeles ka..setiap kejadian tuhan adalah secantik cantik kejadian.mensyukuri nikmat tuhan adalah sifat yg terpuji..berani menerima hakikat itulah sifat sejati..jadi ko terimalah hakikat yang Datuk Jahik Hamdi tu penakut nak berdebat ngan Datuk Husam..berani kerana benar,takut kerana salah,dan takut bertanding kat penanti adalah kerana umno takut kalah..kah kah kah acai acai..ko dok sokong umno ni apa ko dapat..dapat cacian orang je lah..cuba ko pakai baju dacing pastu gi kedai kopi..mampuih ko kena kutuk..orang sekarang dah tinggal dah umno ni..pakat pakat dok sokong PR..

acai said...

"setiap kejadian tuhan adalah secantik cantik"mensyukuri nikmat tuhan adalah sifat yg terpuji
sebelum 2 aper tontoya said
"tetiba hari berkahwin diganti ngan orang lain yang lebih hudoh..Tentu ko taknak kan"
macam anwarkan tontoya
tadi cakap lain skang cakap lain....
belit tontoya jangan tak belit
huhuhuhuhu

len tmpt len cara kut...
tmpt ko mcm 2...
tmpt aku tak...
wlpn berbeza pahaman tetap buleh duk semeja,no hal punyer la...
kes penanti ????
heboh gak ek pasal rasuah hehehe
kes hotel blum bukak lagi....
terkena lagi....
habis pekung korang kena bukak...
ape pun tgk jer pru 13
kuasakan ditangan rakyat...

acai said...

pki baju umno ker pr ker?ko tetap manusia...kwn tetap kawan..setiap kawan berhak memilih...no diskriminasi bro....
berpk secara open mind tontoya...
huhuhuhu

acai said...

cter di sebalik takbir hujah

http://msomelayu.blogspot.com/2009/05/cerita-sebenarnya-di-satudio-tv9.html

Tontoya said...

Hi hi hi..kita tunggu je PRK13,takyah dok kalut..kuasa ditangan rakyat..walaupun kat Perak BN takut nak berhadapan ngan rakyat..Kat Penanti pun takut akan kuasa rakyat..rakyat sekarang dah berfikiran matang dalam memilih kerajaan..yang mana penipu,yang mana tak menjalankan amanah,yang mana kuat rasuah dan sebagainya..trend skrg belum menampakkan lagi BN sudah pulih.5 PRK,1 je dimenangi BN..he he..open mind le acai..

acai said...

2la pasal kter tunggu jer pru 13 takyah nak sibuk2 buat 16 september dah tak menang pru 12, tak jadi kerajaan mse pru 12 jgn la nampakkan sangat kemaruk nak jadi kerajaan smpi 16 september jadikan sejarah kelakor dlm malaysia
huhuhuhuhu
tak gitu tontoya....
hehehehe open mind

acai said...

dan lagi satu
mensyukuri nikmat tuhan adalah sifat yg terpuji.jgn pernah lupa
huhuhuhu jom open mind
huhuhuhu

Tontoya said...

Hi hi..tunggu aje PRU13...ada lagi ke acai...aku maleh dah ngan kamu ni.. nak berhujah pun tak guna sebab ko bengap..itulah tandanya selepas PRU12 sokongan kepada parti masing2 tak berubah..Orang Pas takde yang masuk umno..tetapi orang umnobn dah ramai yang keluar..boleh ke umno nak tarik ahli masuk umno?hi hi cukup susah..open mind le acai..ahli PR bertambah ramai..umno akan terkubur nanti..cool acai

Tontoya said...

Hi hi ..sape le yang nak masuk umno lagi..busuk rasuah..uwekk.
orang cina pun dah tak sokong MCA,orang india dah tak sokong Mic..hish..dah parah le BN..ko tinggalle cepat acai woi..sebelum terlambat..hi hi open minded bro..acai..acai..maleh dah aku nak merapu layan ko..buat ponek je..ko meroyan je..tak dapat gi kempen,dapat komen kat sini pun jadile..

Tontoya said...

Ada lagi ke acai seko ni..dah blah kot...payah melayan orang gilo ni..dogil.
dah Zahid Penakut.terima jelah..
tido le...

Tontoya said...

Ada lagi ke acai seko ni..dah blah kot...payah melayan orang gilo ni..dogil.
dah Zahid Penakut.terima jelah..
tido le...

acai said...

ada brooo
aku bukan mcm ko ngan jaam pon ko takut.....huhuhuhu

mana bukti?setakat cakap semua orang gebang....berpijak dibumi yang nyata.
husam takut cakap jer laaa huhuhu
2 pun payah nak ngaku ker...
mcm ko gak la takut ngan jaam
huhuhu....
ko mcm anuar la cakap ada senarai calon yang nak melompat... tapi hakikatnya sorang pun tak nak hahahahaha
jangan follow sgt bang nuar ko 2...
huhuhuhu

Tontoya said...

Kih kih kih..idup lagi acai ni...apehal nak ngaku pulak,dah jelas Datuk Husam seorang yg berani..kalo takut dia nak gi kat Sri Pentas wat ape?Dah jahid tu penipu kata nak datang..uzur takbleh datang,dia datang haid,betulle dia jantan tak bertelo.sahih...macam acai jugak le..ngaku le jahid ni penakut..sampai sekarang tak bagi keluar,mana nyorok ntah...hi hi open mind le acai..Lu pikirlah sendiri..

Tontoya said...

hi hi Dah mampuih dah acai ni...tak lama lagi umno plak nak mampuih...selagi umno ni tak mampuih selagi tu jiwa aku tak tenteram..rakyat hidup tak tenteram..habih kekayaan negara depa sapu..rakyat ada yang kebuloq dia tak peduli..open minded le acai,jangan cam katak bawah tempurung..

Tontoya said...

hi hi Aku tak puas hati lagi ngan acai seko ni..sudahlah acai,berentilah jadi pencacai umno ni..berapa ringgit diorang bayar ko masuk mencacai kat sini..meh aku bayar dable..aku tak nak ko dok menghasut orang ni..rentikanlah koje koje gilo ko tu..kembalilah kepangkal jalan..tobatlah Acai..hu hu..
cam bebudak acai ni..

Naruto sensei said...

acai

naruto nie pun kali pertama ezam cabar husam...
tapi kali bukan setakat cabar tapi malukan sekali....
-----------------------------------

Ha ha ha mana punya maklumat anda dapat main tembak je...

Ingat nak masuk TV sesukahati je tukar orang ke..? Mesti ada persetujuan baru Program berjalan

Jangan nak lari point la.
Dah Zahid sendiri yang beria2 nak berhujah apasal tak datang..?

Lagi satu lah bila masa nya Ezam keluar kenyataan dia cabar Husam berhujah..?

Bukan masalah sebelah pihak masalahnya janji..? janji...

Lu janji dengan orang lu tak datang baik tak payah cakap banyak..

Macam nilah Puak UMNO ajak berkempan tiba2 dia tak datang dia ganti dengan Polis adil ke ...? guna akal lah kalau nak cakap..

Main bela bersungguh2 orang yang kecut tu..!

Apapun Pr cool je bertanding...

Naruto sensei said...

acai said...
ada brooo
aku bukan mcm ko ngan jaam pon ko takut.....huhuhuhu

----------------------------------

Ha ha ha Kami takut Jaam..lawak
setakat copypaste je dia tahu baik tak payah ...orang soal lari tak jawab apa barang..?

Fitnah berulang kali bila mintak bukti diam menikus apa barang...

Setakat tak bertanding apa barang penakut..!

ilhamku said...

Nyanyikan Lagu Ini:

Aku dan Lagu.
Melalaklah aku Dengan 1 Malaysia,
Kutinggalkan Hadhari ,Kutinggalkan Wawasan ini 2020 kutinggalkan....,Kutinggalkan Dasar pendang ketimur,Ku padamkan sejarah yang berjalur-jalur.

Ada macam-macam agenda aku usulkan bersama ,habisku telan semua.

Bila rakyat Merdeka sudah pandai suara,Pemimpin Gelabah Gila,
Walaupun sudah lama berkuasa Melayu Apa ada,Ada harta dijual semua ...akhirnya melalak sahaja,orang lain kumpul harta itulah cita-citanya mahukan kuasa,
biar rakyat menderita aku peduli apa,.......

acai said...

huhuhu aku dah nlek keja nie....
tontoya oooo tontoya ...
eh naruto pun ada....

acai said...

hehehe naruto 2lah ko duduk bawah tempurung bnyak benda ko tak tahu nak belit plak

dah dua hari tv siarkan dalam blog pun dah ada ezam debat dgn chiken run tak bertelo....

husam datang bawak ketua gerak nak berdebat dengan ezam.... tak dapat kebenaran huhuhuhuhu coz janji dia yang nak berdebat tapi bwk orang len
huhuhuhu ....
taknak debat cakap ,,,,
produser nak amik mat sabu tak bagi kata si chiken dia sanggup debat....
tapi last2 datang bawak ketua gerak
aper maksudnya

pk sendirila pencacai yang konon maksum.....
penanti oh penanti kena bogel pkr
x pkr yang bogelkan pkr
cian cian cian
huhuhuhuhu
tontoya ngan naruto lepas blleh la tubuhkan boria baju petak2 merah
huhuhu ajak husam skali tau
name grop ilang telur....
huhuhu

Tontoya said...

Hi hi..ada lagi acai..ko keje apa acai..gilap telur pemimpin umno ke..baik ko bagi telor ko tu kat jahid coz tanpa telor dia jadi penakut..hu hu..
Kalo Ezam kekotak tu lebih baik ko je lah debat ngan dia..ko kan pandai kelentong..bila orang tanya ko kona kot lain..bawak masuk hal lain plak bila tak bleh jawab...acai acai
acai bin pencacai ko ni..apa pun kita tunggu je le apa pulak alasan Dato Jahid ni bila nak diadakan semula debat tu...sakit perut kot pulak..Kah kah kah..open le sikit mind tu.. Jangan pakai kepala lutut bro..

acai said...

hehehe ko mcm biase jer keja gilap telur nie tontoya...
silap2 expert ko nie
huhuhu

eh ko kaki kona ker aku kaki kona...
malu lah jadi musan siap kna sound dgn prof agus....
hehehheee sekampung 2
hhuhuhuhuhuhu

aku rase sper yang bce komen kter dua nie bleh menilai
ckap aku tgh bedebat dengan balaci musam....

Tontoya said...

Hi hi acai ada lagi...Dia rindu nak tinggalkan aku...sesapa yang baca komen kita berdua ni akan menganggap aku sedang berdebat ngan balaci Jahid yg penakut tu..tapi cian kat Ejam malam tu,takde orang nak berdebat ngan dia..suwei..cam acai jugak le..tengok mase dia dok dalam pkr,pkr kalah teruk,bile dia kuar je masuk umno..pkr menang besar,umno pula banyak kalah..dia ni dah tak laku dah..bawak dia berkempen di 3 PRK,semua kalah teruk umno ni...itu pasal Husam tak mahu berdebat ngan die,takut berjangkit suwei dia..hu hu Malu le ko acai..pak jahid penakut..

Tontoya said...

acai..Pihak siasah suruh aku bagitau ko,jangan hantar lagi komen ko yang bangang tu kedalam blog dia ni..Dia segan nak bagitau sendiri,takut ko nangis..komen2 ko menjatuhkan imej blog ni,buat malu je orang baca,.dan dia harap agar ko dapat menerima hakikat yang Pak Jahid ko tu memang penakut..jangan kau nak nafikan lagi..
Hu hu hu..Padan muka ko acai..gi le gilap telor Pak Jahid nun agar lain kali dia jadi berani ckit..

acoi2005 said...

YB Dato Husam...tak payah laa nak ajak si zahid tuh nak berdebat...mmg dorang nih takde sape pun yg berani...kalau kat tv n suratkhabar mmg dorang nih handal berckp...tp setakat berckp je laa

Tontoya said...

acoi2005??..takkan acai dah sokong Husam plak setelah kalah debat dgn aku(betapa handalnya aku)..baru ko sedar ye yang jahid tu memang penakut..tau takpe...he he

acai said...

hahaha
sokong husam...
ko silap kot tontoya huhuhuhu
pru 13 ekkk
huhuhu kte tgk jer tontoya...
huhuhuhu menang undi protes
huhuhuhuhu jgn apsni terduduk udah...
berhenti....
or ko takut huhuhuhu

Tontoya said...

idup lagi acai..payah benor nak terima hakikat yang Pak Jahid tu penakut..takpe le,camni..Jahid tu bukan penakut..
cuma dia tak berani je..hu hu hu..
PRU13..umno menang!!
Hu hu..mati beranganle ko acai..
Takde nya rakyat nak undi BN lagi..bersiap sedia le ko acai utk terima kekalahan..masa tu kalo ko datang jumpa Husam nak jadi ahli Pas..sori le..boo layan....ko keje le gilap telor jahid nun sampai ke tua..hu hu hu kuh kuh kuh..

acai said...

hahaha bangang sungguh kenyattan ko nie
huhuhu
ibarat anjing menyalk gunung...
aku stiil standing ...
ko jer makin malap

Tontoya said...

Kah kah kah..acai still je..jahid penakut pun ko masih dok still lagi.memang ko ni dah nak gilo..bukan setakat malap tapi hitam cam bontot zombiri..Aku ni yg still sebetolnya.kat penanti pun menang..Hu hu hu memang penakot umno ni ngalahkan tikus...cis..bikin malu kaum je..

acai said...

hehehe ingatkan menang dengan majoriti lagi besar.....makin menciput adalah huhuhu....
pru 13 jgn pupus udahlah...
hehehe skali lg

Tontoya said...

Woi acai..orang dah berzaman dah tinggal post ni ko masih dok melalak lagi kat sini..cam anjing menyalak bukit je..bukan aku kata ko anjing paham dak..cuma ada le lebih kurang macamtu sikit2..penjilat umno..Kah kah acai my fren..see u again..Bila mana PR dah jadi kerajaan dan BN plak jadi pembangkan..tungguuuuuuuuuu

acai said...

hehehe penjilat line blakang idup lg koooo...
huhuhu....aik ari 2ko mencabar org bedebat smpi pg berani....nie aku ajak long term punya...ada bran...
jgn ko jd husam no 2 udahlah hehehhe
bler2 tak sabar plak aku 16 sept lg ker 20??
huhuhu jenin2

Tontoya said...

ada lagi acai ni..tensen le ngan ko ni,.dah memang jahid tu penakot ko citer hal lain plak..ni bkn sampai pagi dah ni,setahun pun takleh abih..memang ko dengan jahid sama2 penakut..pemimpin umno ko tu hanya tahu auta rakyat...hu hu..takpe lah acai ko bergembiralah dulu sementara menunggu umno terkubur PRU13 nanti..kalo ko nak masuk Pas time tu mai jumpa aku amik borang.He he..Takbir..!!

acai said...

hehehe tontoya aper cter husam makin masam.....
dulu ezam dikatakan tidak setaraf untuk berdebat dengan husam yang tidak mempunyai sebarang pangkat dalam umno....
tapi sekarang siapa husam ???
aper pankat beliau dalam pas huhuhu
sekejap jer allah dah tunjukan
cash dapatkan kat dunia bru 2

Tontoya said...

Idup lagi acai...ek eleh acai..takde pangkat ko kata..husam masih lagi seorang Adun dan berjawatan exco..kalah menang tu biasale..bkn jawatan yang diutamakan..tapi ezam apa ada..sekadar pencacai biasa cam ko je...blah la lu acai..dah jahid penakut tu pun ko masih nak pertahan dia lagi...ko ni bengap..baik ko berenti je lah jadi orang..

Tontoya said...

Idup lagi acai...ek eleh acai..takde pangkat ko kata..husam masih lagi seorang Adun dan berjawatan exco..kalah menang tu biasale..bkn jawatan yang diutamakan..tapi ezam apa ada..sekadar pencacai biasa cam ko je...blah la lu acai..dah jahid penakut tu pun ko masih nak pertahan dia lagi...ko ni bengap..baik ko berenti je lah jadi orang..

Tontoya said...

Alah terdable plak masuk komen aku..dah le acai.. takde sapa nak caya kelentong kau tu...semua orang dah tahu jahid penakut..
La ni umno jadi tak malu pulak..ingat Pas nak bergabung dengan dia..nak tunjuk baik ngan Pas konon...ptuihh...dah nak mampoih baru ingat nak berbaik baik...mampoih le sorang sorang lagi bagus..Hahahahaha..

acai said...

hehehee gabungan...ko paham ke tak aper itu kerajaan perpaduan ...
klu tak bek tak payah cakap.....
ko g kelas haji hadi dan belajar tentang konsep kerajaan perpaduan...b
bru ckp k....
siapa yang nak bentuk kerjaan bersama pas nie....najib ada bagitahu ko ker???
huhuhuhu yang n0 1 pun tak cakap aper2 so jangn berangan...

Tontoya said...

Faham ke tak paham ke,aku tak setuju..Haji Hadi pun bukan ajak betui2..saje nak acah najib je..najib sendiri pun tak paham,apatah lagi ko yang x sekolah tu acai...Tengok tv ngan utusan skang pun jadi baik ngan Pas..Mati beranganle korang..Kerajaan perpaduan ni biar hj hadi plak jadi pm.Umno dah gagal tapi umno ni masih tak sedar diri.Masih rasa dia kuat..tapi sebenarnya penakut cam Jahid..huhuhu..

acai said...

hahahaha bpe kurusi abah2 ko ada diparlimen?hehehehe bodoh perlembagaan dan matematik ko rupanya ko nie tontoya
huhuhu...
berangan 16 september tak bis lagi la nieeee...
cian lu
huhuhuhu
husam masam sudah kna tolak 2 la lari lagi dari berdebat kan mendapat hadiahnya
huhuhuhuhuhu gelak besar aku huhuhuhu
kna lagi ton...tontoya
huhuhuhu jgn marah abah ko kalah ek

Tontoya said...

Pas pun tak kelapah le acai woi nak bersatu ngan parti najis umno tu..Pas tak bodo nak ditipu umno lagi..tipu ko boleh lah..ko kena tipu hidup2 ngan jahid pondan..huhuhu cian ko acai..
Pas dah selesa ngan PR..dapat jadi mb 2 negeri..umno plak kalo tak krn sabah&sarawak tolong percukup kerusi parlimen dah tentu jadi pembangkang dah..bodo kau ni acai..matematik pmr dapat berape..ko gi sambung sekolah dululah..huhuhuhu jangan nangis lak acai..nanti mak ko bagi susu...kah kah

acai said...

hehehe mak ko bagi tuba ker dulu???bkn susu???
smbg? ko kot kna msuk blek taska hehehhe
siap kna kencing pasal 16 sept mseh gak nak kna brak plak hehehe
huhuhu jgn hot k...tapi apenpun husam makin masam huhuhuhuhahahahah

Tontoya said...

Tak jadi 16 sept,pru13 nanti jadile..lingkup le bn time tu..huhuhu..bersiap sedia le ko acai..ko ngan jahid nanti blehle berdebat kat tanjung rambutan..he he..ko gi sekolah jgn lupa bwk botol susu plak..belaja baguh2 bila bejaya jgn jadi pencacai ameno plak..

acai said...

hehehe berangan gaban la lu...aper cter tangan ghaib berasksi lagi tapi dalam pas pulak....kter lihat sahaja kesudahan nya....
huhuhuhu

Tontoya said...

Hu hu..takdenya Pas nak bersatu ngan Umno tu..Jangan harap le..berangan le sementara umno dikuburkan nanti..Pas takde pun berpecah belah cam parti karat tu..kalah menang bertanding tu biasa le..orang Pas tak cam umno yg gila jawatan,gila harta,gila pangkat dan gila babi..huhuhu..piirah..nak buat supaya PR berpecah konon..PR makin mantap..BN yang dah nak hancur..Husam dan Mat sabu dapat gak jawatan AJK PAS pusat..sian ko acai..dok sokong ezam kotak..satu jawatan pun umno tak bagi..kah kah

acai said...

hehehe betul ke tak kesah????
bis aper cter kes tali barut dalam pas yang dikatakan oleh ahmad awang.....jgn bodoh lah cter nie dah tersebar.....hehehe mungkin nie ladikatakan menyorokan tahi gajah....
huhuhu kebangkitan pr pada pru 12 adalah undi protes rakyat??ko sedar tak??tak percaya tanya abah2 ko 2 realiti???hehehe adakah undi protes ini akan belaku lagi???cuma ko jer yang mengharap???rakyat pun dah menyesal????selagor punya manifesto dah campak kat longkang ker???klu lum bek cpt buat klu tak bersiap la korang jd pembangkang yang terkankang hahahaha....manifesto byk yang buat cuma satu ????rakyat tak bodoh mcm ko...kami melihat dan menuggu utk mengajar korang.....

Tontoya said...

Blah le ko acai...Kemenangan PR pada pru12 dulu kerana undi protes?..mmuahahaha..
Abih yang 5 prk selepas tu masih undi protes lagi ka?..Kkahkahkah..tak abih abih ngan bodo dan angkuh orang ameno ni..manefesto ada yg dah buat le acai..ko buta dan pekak ke acai..Baru merintah setahun takkan nak terus bleh buat semua..satu satu le acai..byk kelebihan yg rakyat selangor dpt berbanding dibawah bn dulu...air pri pun dapat..rakyat lebih senang dibawah PR..tak rasuah,tak kaut kekayaan dsb..he he..Bn takkan bleh amik balik dah..dia hanya bleh amik ngan rampas atau guna mahkamah je..hu hu..Masih tak berubah umno ni,tunggu le pru!3 rakyat akan ubah kerajaan plak..

acai said...

hehehehe mse pru 12 bkn men byk janji...
kes air jer ko brani sebut???
mner lagi janji yang len ?ooo lupa tukar keta lagi penting>>.buat korban pki duit kerajaan pastu cakap sendiri punya....hehehe isu tanah wakaf lagi?ini ker manifesto korang hehehehe...
huhuhuhu byk lagi klu nak luahkan...
mahu lagika????klu nak aku bukak lagi????

Tontoya said...

Woi acai..khir toyol dulu lagi banyak penipu la.Berapa banyak harta,kekayaan negeri selangor dia bolot..tapi sprm taknak siasat walaupun dah cukup bukti..Lembu utk rakyat makan pulak nak siasat..skrg dah senyap..huhu..tak jumpa bukti...manefesto bn yg 50 tahun dok janji pun ada yg tak buat2 lagi.Ni nak banding ngan setahun..poorah acai..takyah beranganle nak amik balik selangor..kelantan dulu pun berangan jugak tapi tak menang2 gak umno..Huhu..nih negeri yg bn pegang sekarang pun belum tentu selamat...acai..acai..ko takleh pikir ke acai..ko dok dalam umno tu jadi bodo le sampai ke bila2 pun..cian acai..bila le nak sedar..

acai said...

hehehe tontooya ko nie memang bodoh lah tontya dan sedang lagi diperbodohkan...
maklumla orang bodoh memang akan dibododohkan.......
keadaan negara pada masa sekarng ini pr yang buat ker????memang lembu untuk rakyat??? bukan untuk monyet??bodoh ko paham tak permasalahan nya....korban bleh tapi pki duet orang len dia plak amik nama???taker ko nie bodoh percaya....pastu dah pki duet kerajaan negeri nper buat kat dun di ajer dun len mner???aper dun lain takder mendapat aper penduduk c2 dapat....pk blek bodoh kan ko tak terpk benda nie....kter keadilan...pribsip adil?adil tahi palat....

Tontoya said...

Waa...acai dah marah..rileks le acai..kebenaran memang pahit utk diterima..mmuahahaha..dah mb khalid tu wakil rakyat kawasan tu,mestilah lembu tu diberi utk kawasannya..itulah ko ni bodoh,tapi sapa nak mengaku berak tgh jalan,betui tak..duit kerajaan guna utk rakyat salahke?Bukannya dia makan semua lembu tu sorang2..bengong sampai ke tua le kamu ni acai..Pakai kereta sendiri utk urusan kerajaan salah ke?..Kalau pakai kereta kerajaan utk kegunaan peribadi,tu barule salah..ko ni byk baca utusan ngan tv3 sbb tu jadi dungu..Semua yg PR buat tak betul,kalo umno sumanya betul...cis...Open mind le acai..Huhu

acai said...

hehehhe bro ada nmpk marah kaaaa...
ke bro dah kantoi.....krn "bodoh"ker tanda marah hehehehe...agak bro sper yang la 2 ek huhuhuhuhu
aik berikat kwsn sendiri kwsn len tak plak??????pki duit kerajaa plak 2 bukan duet sendiri????hehehhe aper maksud?????ceta keta plak... bleh lyn ajer huhuhuhu
pki keta nak mahal lexus 2..
tapi maintance suruh rakyat bayar huhuhu....
duet rakyat lagi......
kter dulu nak kebajikan rakyat tapi....
rakyat plak kna jaga kebajikan dia
huhuhu rakyat lagi kna tipu....
dlu pki perdana tukar lexus....
jaga kebajikan rakyat la katakan...
eh lagi stu dgr cter utang bank berjuta2 dah byr lum???????
jgn byr pki duit rakyat udahla....
kte tunggu .....
huhuhuhu
open mind kan huhuhuhu...

Tontoya said...

Huhu acai..memang ko ni umno totok..negeri yg PR perintah je ko nampak..tgk le sikit kalo ko x bute,exco tganu pakai keta apa,sabah,sarawak pakai keta apa???rasuah!!..takyah citer le sampai besok pun tak abih..mb Pahang,mb melaka tu bagus drpd mb selangor ke..hi hi ko orang mana acai..johor?..huh memang jenis x peduli umno rasuah..memang jenis sokong membuta tuli..huhu acai..pikir le acai sbb ape rakyat dah tak pecaya kat umno..

acai said...

totok????
hehehe sndri totok tak ingat ka...
sndri totok simpan bawah kupiah ka...hehehe
huhuhuhu
jb hehehe amcm best tak negeri aku
syukur alhamdulilah johor maju dan makmur.....
umno 50 tahun...
pR 1 tahun pun lum smpi
tapi dah rasuah hehehhe aper cter????haaa xterjawab ko
2 bru cket ada lagi dan ada lagi kita tunggu;;;;;;;
2la jgn kita baguih duk ada...
bukan maksum kita nie duk canang buruk orang buruk kita sekali lagi simpan bawah kupiah......
huhuhuhu......
k bro rentikanlah ketotokan ko 2 hehehehhee
makin seronok plak bahankan ko nie

Tontoya said...

Kih kih bodoh sungguh acai ni..ko bangga apenya ngan negri ko tu?..tanah dah banyak abih umno jual kat singapore..hi hi..melayu bangang cam ko lah yang menjahanamkan bangsa melayu..ko bangga ngan soi lek kot?..Huhu..acai..acai..PR dah dapat masuk kat DUN sana..Kata kubu kuat..tunggule pru13 nanti abih le umno tu,jadi pembangkang plak le ye..

acai said...

metilah bangga ,negeri sendiri aku bukan bukan mcm ko.......
entah2 idup merempat kat negeri orang????
huhuhu
aik lupa ker????
kelantan yang dikatakan kubu kuat pas ada gak?umno hehehehe...
lupa or bodoh hehehehe....
hehhe menang undi sejemput kalah nberibu aper cter???
hehehe aku memang menuggu jer pru 13...kter tunggu jer .....ko konpom melingkup huhuhuhu

Tontoya said...

Hu hu nak bangga apanya acai ko ni ngan umno tu..Tengokle nanti pru13,kemaraan PR di johor tak bleh disekat lagi dah..bersedialah ko,suka tak suka pun nanti ko akan berMBkan mb PR plak..huhu..Cuba le dulu acai..tgk 5 tahun camana..Jangan ingat yang umno saja yg bleh merintah..Negeri maju pun bkn dapat kat org melayu nikmatnya..ntah ntah ko yg dok sokong ni pun dok merempat cam indon negeri ko bagi tempat tinggal..huhu..Jangan ckp besar acai..dulu selangor dan perak sapa sangka umno yg kuat tu(kononnya) bleh tumbang..hehe..

acai said...

hehehe ada hati nak jadi nak jd mb hehehehhe.....
kat selangor pun tercungap2 memrintah ada hati huhuhuhu....tapi klu mcm nizar ada kat johor nie lmer arr kna lempang ngan TMJ huhuhu
daulat tuanku...hehehe
johor aman n makmur syukur.....
nie terbaru kes balak kedah aper cter bro huhuhuhu
kna bogel lagi korang....hehehe
huhuhu

Tontoya said...

Poorah acai,.Aman makmur konon..umno johor tu pun bergolak juga..rakyat tak tahu pekara yg sebenar dan x mahu amik tahu sbb terlalu taksub umno..huhu..sibuk ngan negeri orang,.cuba bn jangan dok kacau orang merintah..tak sedar sedar lagi..nun kat tganu,perlis,melaka,pahang tu suma umno perintah pun problem jugak..hehe acai..memang ko tu dungu,baru kuar bawah tempurung..hehe..x lama lagi kalahle umno negri kamu tu acai..ko lari terjun laut le acai kalo taknak duduk bwh PR merintah gak..orang lain suka ngan PR,biarle ko sekor taknak pun,xde hal..hehehuhuhu

Tontoya said...

Poorah acai,.Aman makmur konon..umno johor tu pun bergolak juga..rakyat tak tahu pekara yg sebenar dan x mahu amik tahu sbb terlalu taksub umno..huhu..sibuk ngan negeri orang,.cuba bn jangan dok kacau orang merintah..tak sedar sedar lagi..nun kat tganu,perlis,melaka,pahang tu suma umno perintah pun problem jugak..hehe acai..memang ko tu dungu,baru kuar bawah tempurung..hehe..x lama lagi kalahle umno negri kamu tu acai..ko lari terjun laut le acai kalo taknak duduk bwh PR merintah gak..orang lain suka ngan PR,biarle ko sekor taknak pun,xde hal..hehehuhuhu

acai said...

aik ..
penang-pemulauan majlis angkat sumpah
perak-adegan bertepuk meja dalam mesyuarat exco
selagor-perbalahan antara hasan ali dan khalid samad
hehehe 2 smua aper ek..... bukan pergolakan ker?
konspirasi menjatuhkan fairuz????
semua 2 aper ek huhuhuhu
rakyat tak bodoh hehehe...
yab kampar punya kes apehal ek???
jgn sorok bro rakyat tahu dan jelas.....
alamat bakal tebonkang la korang pru 13....jangan ko terdiam udalah....huhuhuhuhuhu pr makin lamer makin goncang raja petra pundah cabut....ko akan menjadi orang yang paling bodoh nasa pru 13 nanti

Tontoya said...

Huhu..cian acai dah buta mata dan hati..Kuman diseberang laut nampak,gajah depan mata ko buat2 buta..Masalah kecil dlm mana2 parti tu biasale..Bumi mana yg x ditimpa hujan..Pr baru setahun lebih,dalam proses pemantapan..Acai..acai..yg bn tu dah lebih 60 th tapi masih goyah.Sama sendiri pun bergaduh..Mca,mic,gerakan sentiasa ugut nak kuar bn..Sapp dah kuar..PPP dah berpecah belah..Huhu..Tunggu pru13 sikit lg hancur terus le..takyah ko nak jadi dungu nak dok dalam umno tu lagi acai woi..

acai said...

hahaha bru stahun dah mcm haruk piruk jawabnya pendek umo 2 pun nak kna ajar ker tontoya...hehehe makin kuat bergolak nampaknya korang aku tepuk tgn ajer huhhuhuhu
kecian.....

Tontoya said...

Kah kah kah...apa punya sempit pikiran ko ni acai..bergolak kecil pun tak ada le sampai berpecah belah cam BN nun..biasale.. ni le dinamakan ada kesepakatan..Tapi berita pro umno ni dok perbesar,jadi batu api..ceh..hehe..aku pun nk tepuk tangan gak bila bn kalah nanti pru13..hehe..dah ada dah tanda2 tu..

Tontoya said...

Kah kah kah...apa punya sempit pikiran ko ni acai..bergolak kecil pun tak ada le sampai berpecah belah cam BN nun..biasale.. ni le dinamakan ada kesepakatan..Tapi berita pro umno ni dok perbesar,jadi batu api..ceh..hehe..aku pun nk tepuk tangan gak bila bn kalah nanti pru13..hehe..dah ada dah tanda2 tu..

acai said...

hahaha ko nie tontoya menang blum yang nak berkubur dah pasti.....jenin moden ko nie la....kter tgk jer smbgn pakatan rapuh hehehe kecian ko bleh tgk jer smua nie huhuhuhuhuhu sronok kan....

Tontoya said...

Huhu..Nape le bodo sgt acai ni..belum diberi peluang merintah negara camana nak tahu sumbangannya..belum makan dah kata lauk tu tak sedap..apparaa lu..bn dah 50 Bermacam kerosakan kpd bangsa melayu dan islam dibuatnya..Kalau dibiarkan lagi,tentu abih jahanam..ko tu bengap acai..tak peka dengan apa yg dah berlaku..rakyat skang dah tak bleh dibodohkan lagi cam zaman 60 an dulu.. hehe..

acai said...

dalam tak sedar ko yang bodoh dan sedang diperbodohkan....lauk dah busuk buat aper mkn .ko nie dah mcm cter pak pandir dengan tahi... pnah dgr tak? klu tak memang ko pemalas amik tahu....hehehe ada lagi cter panaz kat selangor aku dengar....tak apayah aku cakap ko cari sendiri coz klu aku cakap ko akan jadi pemalaz dan terus bodoh ....
berubah dari pemalaz dan bodoh kkk peka cket...jgn pekak

Tontoya said...

Huhu..macam le dia tu cerdik sangat..kalo tak bodo takkan ko nak terus sokong umno yang banyak rasuah..mengkayakan diri sendiri dan kroni..ntah ko pun sapu gak hak rakyat..ada masyuk le,sbb tu sayang nk tinggal umno..ko tak peka tetapi pekak..x peduli ngan nasib bangsa dan agama..melayu susah,ketinggalan dr bangsa lain tu pun ko salahkan pr..Huhu..udah le biar diri diperbodohkan oleh umno..Open mind le acai..jangan jadi lembu dicucuk hidung..ko kena tahu hak sbg rakyat..rakyat yg memilih pemimpin..Pemimpin kena peka kehendak rakyat..maleh aku nk tulis panjang lagi,tak guno ckp kat ko..bengap tak abih abih..

acai said...

hehehe tontoya ko nie yang bodoh dan buta????bukan anuak ker yang kroni????semasa dalam kerajaan?bukan anuar ker yang mulakan politik wang dalam umno ketika meyingkirkan...ghafar baba?????
hehehe ko nie buta sejarahlah tontonya pasal 2 kna senang kne kencing dan berak orang...anuak tunggang husam,husam tunggang ko huhahuahauahuaha jgn marah sekadar bidalan jer???dalam pr 2 aku tgk kuarga dia jer smua penuh ko dah study blum 2 hehehe takakan 2 aku gak nak ajar??? huhuhuhu.aku tak ajar orang yang bodoh sombong nie..huhuhuhu

Tontoya said...

Huhu..pehal pulak ngan Nuar acai..Rasuah(politik wang-ceh) dalam umno ni dah menular zaman mahadey lagi,.Semua nak masuk umno sbb nak kaya..umno dah rosak dah..Beribu ribu kes rasuah dikesan..Tu 2 mb umno rasuah tu masih dok bangga pegang jawatan...ada yg baru bejawatan ketua cawangan pun dah kaya raya..buktinya byk kat kg aku..huhu..Kalo le umno ni jadi pembangkang kat msia ni aku rasa gerenti mampus sbb takda wang..sapa nak berjuang utk umno kalo x diberi upah,ganjaran..hehe..ko pun berape ringgit le umno upah utk jadi pencacai dia ni..hehe..sedarle acai..umno ni dah nak mampuih..

acai said...

hehehhe 2la ko lupa ar memang tak tahu,dah bagitahu bodoh sombong plak...pkr 2 penuh dgn kroni anuar jer.rpk sendiri dah sound anuar pasal kes nie?lupa ker 2 blum memrintah lagi dah kronie dalam parti ...klu dah memerintah toksah cter bilionman smua family dia...beza ko denagn aku? aku bejuang bukan untuk duet maybe ko mungkin dibayar untuk berada pada maya syber ini...berapa ribu ko dapat....rasuah ko bleh cakap ker korang smua nie bersih???setahu siapa suka cter pasal tahi nie dia yang slalu dah rasa tak gitu....bak kata orang anjing klu dah biasa makan tahi klu tak dapat hidu pun cukupla....hehehe lu kot...jgn marah...janagan berjuang untuk ganjaran k....huhuhuhuhu

Tontoya said...

Korok mu acai..takde orang bayar aku satu sen pun tak cam ko..orang2 Pas berjuang tidak mengharapkan ganjaran..peduli apa aku ngan Nuar tak suma orang Pas sukakan Nuar.Dia lahir pun dari sekolah umno.Dan umno juga yang menganiayanya.Dia berprinsip dan adil.Kalo dia betul2 nak kaya dia boleh dok dalam umno dulu buat ape susah2 dia nak melawan bosnya..Awat korang benci sgt ngan dia dok tuduh dia macam2.Takde bukti takyah merapule acai..huhu bodoh sungguh acai ni..sama le cam umno ni masih lagi nk perbodohkan rakyat..tapi melayu tak lupa apa kezaliman umno ni..pru13 rakyat akan menguburkan umno ni nanti..huhu..dah tersepit dah umno ni,muhyidin kata perlukan masa 2 tahun utk pulihkan umno,tapi takbleh dah,memang dah mampuh dah..

acai said...

hehehehe marah nampak.....huhuhuhuhu
rleks arrr haahhahhaha
eh dlu bukan ker mse anuar dalam umno korang pun duk kutuk dan amaki hamun beliau.....eh jgn lupa sejarah ekkkkk....huhuhuhu or korang tak der kutuk dan maki beliau....coz sekarang diorang kat pihak sner bru nak julang n puji ker heehehehe sndri pk arrrr...
klu perjuangan itu jujur per hal nak gelabah kuda hehehehe....
amik ckp amik jgn malu2 klu tak amik rlaks ar...huhuhu klu amik jgn simpan bawah kupiah k.....
huhuhuhu bper plo juta hehehe

Tontoya said...

Hehe..tak guna marah kat ko,sorang yg benak..x mahu terima hakikat yg umno karat ni dah tak laku..kat tempat ko bleh le,senang dikelentong..dapat habuan skit bila time undi terus lupa dah..pandai orang umno sorok putarbelit bwh songkok tinggi tu..huhu..skang Nuar dah tak cam masa dlm umno dulu,bila keluar dia dah berubah..dah sedar mana yg lebih baik..cam ko lah..selagi dok dlm umno mana nak peduli ttg apa yg umno buat..tak terkira dah kerosakan yg umno ni dah buat..kalo tanpa umno ni rakyat dan negara akan aman..huhu..sbb tu lah aku akan terus sokong pr kerana ia berbeza dgn bn..

acai said...

hehehhe dulu negara ini aman jer,sememnjak dua menjak ada tenuk jadian yang buat jadi tak aman .rusuhan jer kejanya anak bini terbiar....pantang ada perhimpunan ada jer muka dia,import indon skali merusuh....ko ada skali kot.yela idung dah kna cucuk merusuh2 pun merusuhla tak gitu......cian aku tgk ko???kaji latar belakang anuar siapa kawan baik beliau diluar negara?????bler tahu ngok2 jgn segan belajar....bler tahu ngok2 jgn segan bertanya huhuhuhuhuhuhu
bawah songkok???tapi bawah kupiah lagi top ek???????/huhuhuhuhu
k la ngok2 pk aper aku ckp
huhuhuhu

Tontoya said...

Kahkahkah..lawak bodo ko ni acai..memang le dulu aman damai,tapi skarang umno byk buat onar..rakyat dah bijak skrg,takmau ditipu umno lagi..minyak naik dulu,barang mahal,tol naik,cukai naik,tambang naik,pendidikan bahasa,agama terancam,pembaziran macam2 tu nak suroh rakyat diam je la..bila bersuara ,buat demo dikatakan merusuh..cuba polis jangan ganggu..Tgk kat negara2 maju camana..huhu..acai..ko ni ketinggalan zaman le,ko sesuai idup dizaman batu dulu je..minda tak berkembang,tu pun takleh pikir..

acai said...

hahhaaha 2 pasal aku cakap ko nie ngok2" minyak naik dulu,barang mahal"
ko 2 la namer jer maklumat dihujung jari pemalaz...makin ngok2 la ko nie jd nyer bang nuar ko ada jwpn sebenar utk semua masalah ini.aku merasakan ko bkn dari pas....kerana sifat ngok2 ko nie...ko cri knper aku berkata demikian.....semakin2 hari aku mengenal ko nie yang ngok dan pemalas.salahkan polis lagi korang buat onar patut kna hembat ajer....hehhehe siapa bila la ko nak jd ngok2 nie.klu itu jelah hujah ko jd aku tak silap anlysis pasal ko hehehehheee
bukan pas ngaku pas hehehehe munafik2

Tontoya said...

Hehe..ko pun 10x ngok dari aku le..apa aku ckp betoi apa..ko yg x mahu terima hakikat..cam Parti karat ko dok sokong tu le..aku takle sepandai mana tapi takle sampai sebodoh ko..huhu..yg benar,yg bathil ttp bathil walaupun ko sangkal,putar belit cam biawak..tak perlu nk berhadis ngan ko utk menyakinkan sesorang tu org Pas ke tak coz org umno mane nk dengar..takut..cam pak jahid le..mmg cam ni le kat mane2 pun orang umno ni..takde hujah mencarut,mengutuk kat blog korang sendiri je blehle..Salah sendiri x mengaku tuduh pembangkang yg x de kuasa pula yg buat kerosakan..huhu..

acai said...

hehhe nak berhadis siut???gelak aku dengar bdk ngok2 mcm ko ckp menda yg mcm 2 hehehehe...
mengutuk,mengumpat 2 bukanker kegemaran abah2 ko...hehehe belit lagi....jgn belit la smua tahu...huhuhuhu rosak?lorang yang merosak dlu mahluk mcm ko nie takder aman jer malaysia nie,tiba mahluk mcm ko nie mcm2 provakasi kasi ada memang benar.biasakla dah terberak dalam suar tan kan nak ngaku.hehehhehe

Tontoya said...

Huhu..awat ko takut ke acai kalo dgr hadis ngan ayat quran..setan je yg takut benda2 ni semua..hehe..Kalo kita cakap benda yg betul,korang cakap fitnah,mencarut..hehe..kebenaran mmg susah utk ditelan..yg suka buat citer fitnah ni orang2 umno je,sbb takde isu..Kita hanya jawab tuduhan korang..takut ye kebenaran dibongkar..sbb tu lah jahid takut nak datang debat,takut tak terjawab ngan husam..kalo aku ckp ko bodo tu betul,bkn fitnah ye..huhu..

acai said...

takut hehehhee ,silakan pilih mner dan ayat ko nak debatkan no hal la ngok....pleh jgn tak pilih aku sahut jer tarak takut punya....hehehehhe
teringat kes husam jadi per skang ek ...pengemis ker mintak jawatan ajk hehehehhe kan dapat cash dlu blagak kat dunia tuhan tunjukan.....projek kambing aper cter???? huhuhuhu lagi satu bahan lawak hehehehhee

Tontoya said...

msk lagi acai..bagus.Mmg aku tunggu nk balon cukup2 orang umno dungu ni..x payah pakai hadis,tu tajuk lain,nanti ko persendakan agama lak..Kahkahkah..projek kambing yg ko kesahkan..Woi..berapa besar projek mega yg umno dok bazir buat..klcc,litar sepang,koridor tah ape ape tu apa pekdah pada orang melayu..Yg dok sibok nak buat satu lagi jambatan ke spura kat negeri ko tu dpt faedah kat sapa.Sultan johor pun dah murka..ni kandang kambing..muahahaha..gelak pecah perut le aku,nasib baikle takde dah org baca kat sini..kehkeh..ko ni kalo tak tahu bykkanle membaca.Husam tu tak menang timb pun dia exco kelantan.Orang penting dalam pas..takdele terbiar cam ejam tu menagih jwtn.Huhu..aku tunggu bila debat ngan jahid tu jadi..

acai said...

balun ngok jgn tak balun hahahahaa
projek kambing sudah gagal??/ruginya 8 juta ringgit krajaan kelantan,pastu salahkan orang hehehehe....knpe cter kambing ekkkk....bukan ker nie idea palahotak husam yang tak menkaji dulu tentang kambing 2 pasal aku sebut....husam kan idola ko huhuhuhu...prijek mega gagal huhuhuhu nmpk no ko nie tak bercampur dunia luar......malaysia terkenal jadi tarikan pelancong pasal benda mcm nie...ezam ada yayasan yang dikelolakan ngok...2 pun aku kna ckp ker....hehehe husam jadi pengemis hahahahhaa...debat nagn ezam dah cabut ada lagi hati lg huhuhuhuhu pengemis mana layak..hehhehe
aik ari hebat sangat ko siap kata aku takut...aku reply sanggup bli aper yang ko jual tak jadi plak....
persenda?heheheh bukan ker korang dah ke dah banyak kuarkan fatwa sesat hehehehehe jadi syiah la korang

Tontoya said...

Hehe..nampak sangat acai ni dah terpesong akidah..fatwa apa yg sesat??fatwa dari mufti umno..dari ulamak mahadey..Dari najib..dok tolak hukum hudud dan kata negara akan mundur kalau ianya dilaksanakan..siapa yg byk mengkhianati agama?..huhu..projek mega utk tarik pelancong..kahkah..skrg ni ramai lg ke pelancong..ekonomi pun dah teruk,masih dok bazir lg.Orang citer utk rakyat sendiri dia citer utk orang luar..sbb tu le byk ikut telunjuk bangsa lain..Projek kambing tu bagusle,ada usaha utk tingkatkan hasil negeri dan peluang kerja..Kalo nk banding dgn kerugian dibuat pimpinan umno tu mana lg banyak?..Mb Umno yg kena saman tu pun dah 83 juta kalo kena byr.Duit rakyat jg pakai nanti..projek babi negara yg umno dok pulun byk tu x ingat ke acai.. huhu..tuduhan rasuah yg dibuat oleh umno kelantan terhdp husam pun dah tarik balik,siap minta maaf lg dok fitnah org tanpa bukti..hehe..terdesak sungguh umno ni nak cari kesalahan pihak lain..taik berak tgh jalan tu walaupun korang kambus ngan pasir ianya akan berbau jugak..

acai said...

pas janji hudud,bler dah janji kna buat????buat tak???kecewanya????dlu mse perintah kelantan dan tidak bersama pakatan pas telah memebentangkan tentang hudud....tapi sekarang kat kedah,penang,selangor dan kl jgn kan bentang cter pun tak der????pk arrr????kna herdik ngan sigh is king trus ckp lagi berpuluh tahunnnnn bler 222222 huhuhuhu

acai said...

pandnag gmbr nik aziz dapat pahala....hadith mner nie???ayat menr nieee.....or ayat kepala dongga pas
huhuhuhu

acai said...

kapir???/berkerjasama dengan bukan islam?????sekarang pas bersekongkol dgn sape ekkk bukan kapir ker????so sekarang pas ?????jawab huhuhuhu

acai said...

men nak byr nafkah????kter tinggi agam siap pki serban...tapi layan isteri mcm hamba.....inikah ajaran islam????huhuhuhu

acai said...

mb sealgor utang bank bler la mahu bayar 100+++ juta tau jgn buat bodoh jer.itu bank bukan abah ko punya

acai said...

bgs ker bler gagal orang ternak kambing boer la ngok bukan jamnapriiii.kan dah gagal pastu salahkan orng len huhuhuhu lawok mu nie huhuhuhuhuhuhuhu

acai said...

teruk?ekonomi malaysia jer ker????nampak beno duk dalam kotak hal global tak amik tahu cian ko bcer harakah ngan siasah jer
huhuhuhuhu

Tontoya said...

Melalak plak acai ni tapi cam orang tak waras..Ko cite hudud ke..Panjang lebar kalo aku nk terangkan.Tapi ringkasnya kenapa hanya suruh Pas shj melaksanakan hukum tu.Umno tu bknke islam juga,bkn setakat x nak buat,memperlekeh dan menentangnya pula.Di kelantan dah diluluskan(Ko pun tahu ye,ingat bengap) pada 1993 dan tganu 2001.Dah diluluskan sebulat suara tapi bkn karpal singh yang nak amik tindakan ttp umno.Siap saman dimahkamah,dan Pas tak terdaya nk lawan kerana takbleh menang krn perlembagaan persekutuan memutuskan mana2 undang2 yg bertentangan dgn pusat akan terbatal dgn sendirinya.Tindakan keras akan diambil keatas kelantan kalau melanggar perlembagaan termasuklah blh dibatalkan kemenangan Pas.Dinegeri kedah,perak tu ko ingat kuasa buat hudud ni kuasa mb sorang ke?Perlukan majoriti 2/3,sptmana yg telah diusulkan diparlimen tp tdk disokong AP umno yg beragama islam tu sendiri.Di pusat Pas tdk blh buat sendirian,dan umno pun tdk blh kerana tdk pernah ada mana2 parti yg mendpt mjoriti 2/3 sendirian sejak merdeka.Jadi tak payahlah umno nk bising2.Terkena btg hidung sendiri je..insyaallah selepas era karpal sigh,Pas akan menyakinkan rakan dalam PR nanti utk menyokong hudud nanti..

Tontoya said...

Abih ko gantung,pandang gambar artis tu dpt pahala le ye ngok.Tgk gambar ulama akan mengingatkan kita kpd tuhan bknnya sembah dia bodo..ko takde gantung ke gambar mb dgn pm ko kat rumah??

Tontoya said...

Paling kapir dan anti islam dan melayu tu mca,mic,gerakan kawan umno..mana baik kerjasama tu.. isu karpal sigh satu tu je lah yg umno ada,dah lapuk le..rakan umno tu lg byk ckp2 yg menghina islam acai woi..utusan dan tv3 je cuba sorok.Huhu..jangan pakai kepala lutut acai woi..

Tontoya said...

Nafkah.?belum bicara,blm jatuh hukum lg dah tahu ko kena byr berapa?..hebat gak ko ni dlm mencacai..sbb tu mak ko letak nama ko acai..huhu..nun yg dah kena saman 63 juta nun camno nak bayar..inikah ajaran islam hadari..

Tontoya said...

hutang mb sel tu pandai le dia bayar kalo ada,yg ko sibuk pehal acai..ayah ko tauke bank tu ke??dia kan businessman dulu..tapi aku belum tahu kes ni,nnti le aku check dulu betul ke ko ckp tu..kalo x betul mmg ko ni jenis munafik le..sekurang2nya bkn kerana kes rasuah atau salahguna kuasa cam umno..

Tontoya said...

Projek kambing bukan gagal terus le ngok.Masih cuba dijalankan.Takdenya dia salahkan orang lain tapi orang umno yg salahkan dia..dengki tak abih abih ngan kerajaan Pas..

Tontoya said...

BN yang buat taik PR plak yg kena bersihkan.Bila PR amik alih kerajaan negeri,nak kena byr pula hutang yg umno tanggung.Kat kelantan berpuluh tahun tok guru dok byr hingga habis.Kat sel.Plak umno yg rancangkan projek babi mega,pr pula yg kena tuduh.hudoh sungguh perangai umno ni..

acai said...

hehehe marah nampak kuikuikui bler ekkkk hukum hudud 2 dibuat ...pernah tak tanya team pakatan len...diorang setuju ker????pedulila sorang ke lapan puluh klu dah niat nak tegakkan hudud buat jer??/nper nizar tak usulkan blum try usul dlu mner tahu ngeh setuju hehehehheeee...jgn takut kerna meraka ko kata dah paham hehehehe siap bleh bcer ayat2 suci lahi 2 hehehe ....nper tak ckp ini ker lo lata perjuangan hudud....pala donga2.jgnkan usul cter pun tak der...sibuk pasal keta dengan tanah...hudud korang campak mner....rentikan kerja memperalatkan hudud jika hati tak ikhlas.

acai said...

ko nmpk ker aku ada gantung gnbr artis?aku bukan mcm ko fanatik ?artis???hehehhe maybe ko kot???

acai said...

kapir ialah orang yang mengkapirkan orang phm2 sendiri la jgn oki lutut laaa

acai said...

eh wife dia dah cakap badol 2 kan saksi pertama....dia alami dan memberitahu aper yang terjadi ngok.eh mb ko dah bayar ke lum utang 2

acai said...

bisnessman?tapi idung ko?dia cuma pengurusi GLC 2 pasal jer.kalau dia bayar bank tak bawak surat makahamah suruh dia bayar....pasal liat nak bayor la 2...elak muflis jer hehehehe...aik ko nyibuk pehal oarng 2 tak per ker????

acai said...

hutang???selagor negeri paling kaya??/ko mnepu jer utang bank islam ker hehehehe....alasan 2 korang nie ckp la tak pandai takbir sampai rakyat sendiri ramai merempat kat tempat orang....

Tontoya said...

Makin lama makin nampak dungu acai ni..huhu..abih ko sokong ke tak kalo hudud dilaksanakan??Jgn memain cai kalo x setuju jgn mempersendakan hukum Allah ni.Kenapa umno dok kata hudud ni hukum Pas.Bila masa pas kata camtu?..Mengaji biar abih dulu le acai kalo nk bercakap ttg hudud.Hudud ni hanya salah satu dari cabang agama.Hukum islam yg lain dah byk dilaksanakan di kelantan.Kat Perak ko jgn jadi biol plak,kalaupun diusulkan takkan dpt 2/3 kalo x disokong umno.Umno yg x setuju.Dgr apa najib ngan mahadey kata apa ttg hukum ni..insyaallah lah bila bkn islam dah faham ttg hukum ni nanti dia akan menyokong walaupun umno x suka.Gerakan pun dah hentam umno hari ni ttg hudud..huhu..kita tgk apa tindakan umno nanti kat kawan dia yg tak kapir tu..

Tontoya said...

Abih apsal ko marah plak orang gantung gamba tok guru..Ko ada gantung gambo mawi le tu..gambar gani otman ko tak gantung kat umah ko..ko siap dakap tido le tu..ceh

Tontoya said...

Kapir ialah orang yang mengkapirkan orang phm2 sendiri la jgn oki lutut laaa
----
ni kitab hadhari mana plak ko rujuk ni..kan orang yang tak nak mengamalkan ajaran islam spt makan rasuah,berjudi,rogol,bunuh tu samalah lbh kurang dgn orang kafir.Takkan le bila org ckp kafir dia tu terus jd kafir..isu lapok ni acai,rakyat tolak umno bkn kerana isu kapir ni..pakai akai le acai..

Tontoya said...

Ek eleh acai ,yg byk hutang,ramai muflis dah terbukti-pimpinan umno.pr belum ada lagi muflis.Kita jujur dan amanah hak rakyat..amboi sedapnya tulis rakyat merempat bila PR merintah.Ko ada penah gi kelantan tak acai.Gi tgk le rumah2 rakyat besar mana,keta ada,brg kemas bergayut dari negeri umno ko yg maju tu aku rasa.Belum ada lg yg mati tak dapat makan.Inile namanya rakyat senang pemimpin susah..Dulu kat sgor masa umno perintah,rakyat ikat perut,nk makan nasi 2x shari pun x mampu.Skrg ni byk program bantuan,kemasyarakatan yang betul2 susahnye akan dibantu..rakyat rapat dan senang jumpa pemimpin x sombong cam umno dulu..takkan le kerajaan pusat berkuasa atas negeri bn je kot..

acai said...

bongok gak ko nie ek kat perak bukan ker korang majoriti dulu?????so kenaper tak usulkan??/korang kater dap setuju dan akan sokong hukum hudud so aper lagi jgn konar2 lagi kat cnie bru kter lah tahu dirang punya hati.....jgn jdi mcm lembu k.aku islam tentu aku sokong tapi aku tak percaya pas dab pakatan akan buat benda nie,,,krana pas hanya mempergunakan isu ini....

acai said...

aku marah ker korang nak gantung tgna .satu umah ko nak buat pun aku tak kesah,lg baguih klu lukis kat stiap ruang umah ko...hahahhaa
yang aku persoalkan fatwa pandang gmbr pun dah dapat pahala....dalam ayatmner nie????mawi?gani ko nampak ker??/fitnah jer kerjo nie.memang puak mempitbah takkan berubah..
huhuhuhu

acai said...

aper kat negara islam lain takder benda nie????dkt kelantan takder ker masalah nie...jgn tutup mata??

acai said...

g kelantan ko nie betul la ngok ...aper cter cerai mintak smpi juta2 miskin ker kaya 2...tahu laki mesti isteri mintak juta2 klu tak buat aper....rmi yang kaya tapi buat mcm taker duet supaya rakyat tak tahu .tapi tuhan nak tunjukan....isteri bercerai mintak juta2 heheheh mner nak sorok

Tontoya said...

Hehe ngok bin bongok acai ni..ko tak pass matematik ke..kat perak tu PR 31 bn 28 kerusi.31 dari 56 tu majoriti 2/3 ke nak gubal undang2.Kat kelantan bleh usul sbb 41/2 masa tu,tganu 28/4.Kalo umno yg kata islam tu tak sokong sekali dah tentu tak boleh.Perak dan kedah tak sama dgn kntan,tganu yg mana ianya bleh diusulkan walaupun dihalang,sekurang2nya dah cuba nak laksanakan hukum Allah ni.Kalo asyik yakin dgn bn sampai kiamat pun lagi le tak nak buat undang2 ni..

Tontoya said...

Hahaha..pas bleh buat fatwa ke acai?Laku ke fatwa pembangkang..Mufti dan majlis fatwa je yg sah..Bila masa Pas fatwakan,dan dari siapa?..percaya sgt dgn utusan dan tv tu yang sunting ucapan sekerat2..ada baiknya bila Pas buat ceramah,ko pegi dgr dulu dan ko pun takkan tak ada otak takbleh fikir yg mana karut..Hehe..takpun dgr kaset atau buku nik aziz ada tak menyeleweng dari islam..

Tontoya said...

Memang byk negara islam yg ada masalah tu.Sebab tak mengamalkan ajaran islam sebenar,kemungkaran dibiarkan.Kat kelantan pun ada jugak masalah sosial acai,bknnya aku kata x ade tetapi kurang le.Bila orang lebih takutkan tuhan dari manusia dia akan takut azab akhirat.Sekurang2 pemimpin dah tekankan didikan agama kalau berlaku juga adalah diluar kawalan..

Tontoya said...

Sebab tu aku suruh ko pegi lihat sendiri keadaan kat kelantan..tenang ke tenang perasaan tu..tgk maju ke tak maju bandar kb..ko datang le nanti aku belanja nasi kerabu..tapi la ni x bleh le sbb aku bekerja di kl..hehe..ko jgn jadi cam kawan aku dari johor dulu dah le,dia dtg jumpa aku dia bawa beras takut takbleh makan nasi sbb dia ingat kelantan ni miskin sangat..mak dia takut mati kebulur..
Kes Adun sorang tu berbini dua pun nak kecoh apanya acai..ko pun bleh gak acai kalo ko tak lembik..dah bini dia tamak nak tuntut byk tu nak wat camne.Mana adun tu ada byk.Tgkle nanti kes pun tak sampai kemana aku rasa..

Tontoya said...

Sibuk ngan rumahtangga orang ko ni acai..ko tu ntah berbini ke tak lagi nye..Blah lah lu acai..

acai said...

laksanakan?betul ker?cuma sebut bler ada pilihanraya jer mcm ker ???bdk bongok bleh la ko kencing hehehehhe,sebut pasal nak undi jer takti dah lapuk....

acai said...

xpayah pg tgk youtube dah melambak....tak percaya ko surf byk tak maki hamun dan fitnah.....jgn halalkan aper yang haram abu bukan islam bodoh...

acai said...

bis kerajaan tak buat ker?memang kurang coz yang buat benda2 nie dah lari kenegeri orang pastu buat mcm negeri sendiri...mner2 pergi buat kepala hehehe dak ner 2 ek

acai said...

aik kter orang agama takkan ilmu memlih isteri tak belajar atau follow nafsu gak memilih isteri hehehehee...tahu duet byk aper mintak la cket....juta2 2

«Oldest ‹Older   1 – 200 of 450   Newer› Newest»
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...