Sunday, May 10, 2009

PAS Marang dapat ketua baru

MARANG, 10 Mei: PAS Kawasan Marang mendapat ketua baru apabila Yahaya Ali dipilih sebagai Yang Dipertua PAS kawasan bagi sesi 2009-2011 menggantikan Hassan Mohd Salleh.

Ahmad Maarof Ismail dipilih sebagai timbalan dan Mohd Nor Hamzah (naib) sementara jawatan setiausaha, bendahari dan ketua penerangan dikekalkan kepada Hassan Jusoh, Abdul Haris dan Sidik.

Bagi pemilihan ahli jawatankuasa PAS Kawasan Marang sesi 2009-2011 menyaksikan anak Presiden PAS, Muhammad Khalil Abdul Hadi mendapat undi tertinggi.

Khalil yang merupakan ahli jawatankuasa PAS kawasan mendapat 440 undi daripada 586 perwakilan pada Mesyuarat Agung Tahunan PAS kawasan kali ke-25 di Masjid Rusila, semalam.

Turut berucap pada mesyuarat agung yang dirasmikan oleh Ahli Jawatankuasa PAS Pusat, Datuk Abu Bakar Chik itu ialah Pengerusi Kelab Penyokong Kerajaan Pakatan Rakyat Negeri Perak, Drs Idham Lim Abdullah.

Timbalan Yang Dipertua PAS kawasan, Yahaya Ali mendapat tempat kedua dengan 437 undi, diikuti Abdul Haris Abdul Malik (433), Hassan Jusoh (413), Ahmad Maarof Ismail (410), Mohd Nor Hamzah (406), Zaihan Daud (372), Mohd Draman (329), Mohd Daik Abu Bakar (326), Sidik Abu Bakar (321).

Husin Ismail (306), Asri Abd Aziz (295), Abdullah Suhaimi Zakaria (295), Abdul Hadi Mohamad (273), Abu Bakar Salleh (268), Hassan Mohd Salleh (267), Mohd Nasir Ismail (247), Baharuddin Mohd (231), Yassin Salleh (229) dan Ramli Jambol (209).

Sementara itu, mesyuarat agung kawasan itu meluluskan usul yang mendesak PAS Pusat melakukan apa jua usaha bagi memperkasakan kepimpinan ulama sebagai teras perjuangan dalam menghadapi apa jua kemelut pilitik masa kini.

Usul daripada PAS Cawangan Tebakang itu pada mulanya dibuka untuk dibahas tetapi para perwakilan menerimanya sebulat suara setelah wakil cawangan berkenaan memberi penjelasan mengenai usul itu.

22 comments:

AZRI said...

tahniah, semoga anda semua terus berjuang dan menawan kembali terengganu dari umno pada PRU 13 nanti

Naruto sensei said...

KISAH ORANG JEPUN DAN IKAN JERUNG

Masyarakat Jepun begitu menggemari ikan yang segar. Akan tetapi, bekalan ikan di lautan Jepun adalah terhad. Maka, para nelayan terpaksa menangkap ikan di kawasan laut dalam yang lebih jauh daripada daratan.Maka, semakin jauh ke laut dalam, semakin lama masa yang diambil untuk membawa balik ikan ke daratan. Syarikat perikanan ini mendapat satu jalan penyelesaian dengan menyediakan peti sejuk beku di dalam bot. Akan tetapi, masalah tetap muncul yang mana ikan menjadi tidak segar selepas beberapa hari di lautan.Orang jepun tidak menggemari ikan yang tidak segar!Maka, harga ikan sejuk beku ini dijual dengan harga yang lebih murah kerana permintaan yang rendah.

Syarikat ini tidak berputus asa untuk mencari penyelesaian dan akhirnya telah mengemukan idea dengan menyediakan tangki ikan! Teorinya begini, ikan hidup yang ditangkap akan terus dimasukkan ke dalam tangki ikan hidup-hidup! Maka, ikan tersebut di bawa balik ke daratan dalam keadaan hidup-hidup. Akan tetapi, masalah tetap timbul kerana walaupun ikan tersebut masih hidup, tetapi masyarakat jepun tidak dapat merasai kemanisan ikan yang segar. Hal ini adalah kerana ikan tersebut menjadi pasif yang menyebabkan daging ikan tidak segar.Maka, syrikat perikanan ini terus bertungkus lumus memerah idea bagi menyelesaikan masalah ini.

Akhirnya timbul satu idea yang cukup bernas bagi mengatasi masalah yang timbul. Syarikat ini masih mengekalkan konsep yang sama iaitu menyimpan ikan di dalam tangki air yang ditambah dengan ikan jerung kecil di dalamnya! Walaupun terdapat ikan yang menjadi mangsa kepada ikan jerung ini, akan tetapi kebanyakan ikan masih lagi hidup apabila sampai ke daratan.Ikan yang dibawa balik mendapat permintaan yang tinggi kerana ikan ini masih segar dan isinya manis. Hal ini adalah kerana, ikan-ikan ini terpaksa berenang dengan aktif untuk mengelakkan diri daripada di makan oleh jerung tadi.

Ironinya cerita ini dengan kehidupan kita seharian adalah kita menganggap cabaran dan dugaan sebagai ikan jerung kecil yang menjadikan kita sentiasa bersedia, bertenaga dan aktif.Ikan jerung ini juga menjadikan kita lebih bijak, berusaha secara berterusan dan berdaya saing dalam kehidupan seharian. Jadi jika kita malas dan tidak berusaha, pastilah kita akan menjadi mangsa kepada jerung kecil ini bukan? Bersyukurlah kita kepada Allah kerana menganugerahkan kita seekor ikan jerung kecil dalam kehidupan kita seharian yang menjadikan kita lebih berusaha, berdaya saing dan menjadi lebih baik daripada semalam

Moral of the story tak payah bahasa Ingeris pun Jepun boleh maju daa..keh keh keh..

Naruto sensei said...

Salam

Semoga PAS Terengganu akan lebih kukuh dan dapat menumbangkan BN nanti.. atau mungkin tak sampai PRU13 nanti maklumlah nampaknya ada ADUN BN yang nampaknya berminat dengan PAS sekarang ini..Rentetan dari Krisis dua puak dalam kerajaan BN Terengganu sekarang..

Moga2 makbullah hendaknya..

Wassalam..

jaam said...

KOTA BAHARU, May 9 (Bernama) -- Former Kelantan Youth deputy chief Nik Abduh Nik Abdul Aziz, who is the Kelantan Menteri Besar's son, lost to Mengkebang assemblyman Abdul Latiff Abdul Rahman in the contest for the state Youth chief post at the Kelantan PAS annual assembly, here, today. The incumbent, Kelaboran assemblyman Mohd Zaki Ibrahim did not seek re-election as he had surpassed the maximum age of 40 for the post. Nik Abduh recently caused controversy when newspapers quoted his blog postings which touched on the ulama leadership in PAS. - BERNAMA

HMMMMMMMMM.......
BARU TEGUR SKIT DAH KENA...

Naruto sensei said...

Presiden PAS Ulangi Amaran - “Membujur Lalu Melintang Patah”


MARANG – Presiden PAS Dato Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang mengulangi amaran beliau, kesabaran PAS atas apa yang dilakukan oleh kerajaan UMNO dan Barisan Nasional ada batasnya.

Beliau yang berucap dalam majlis penerangan berkaitan isu Sidang Dewan Undangan Negeri Perak di masjid Rusila, dekat sini, semalam, mengulangi amaran yang beliau keluarkan dalam sidang media di Ma’ahad Tahfiz Wal-Tarbiyyah Darul Iman, pada 8 Mei, Jumaat lalu.

Beliau berkata tindakan kerajaan menggunakan bahasa Inggeris dalam pegajaran dan pembelajaran sains dan matematik membawa kepada kehancuran bangsa.

“Ini menipu, menipu bangsa sendiri, pejuang-pejuang bahasa dan sasterawan negara menentang dan sanggup menyerahkan semula gelaran (sasterawan negara),

“kerana menghancurkan bahasa dia sendiri, bahasa jiwa bangsa, bangsa yang menghilangkan bahasanya (adalah) bangsa yang tidak ada jiwa,”ujarnya.

Katanya apabila sesuatu bangsa itu tidak ada jiwa, ia akan mengikut telunjuk dan kehendak orang lain.

“Kita mempunyai satu tanggungjawab dan kewajipan yang besar, apa yang berlaku di (negeri) Perak ini menjadi pengajaran, UMNO ini tidak ada adab, tidak ada akhlak, dan tidak ada,

“kelmarin orang surat khabar tanya saya, supaya saya buat ulasan dan jawapan berhubung apa yang berlaku di Perak, saya buat, saya menyatakan bahawa PAS boleh sabar,

“tetapi sabar PAS ada sempadan,ada batas!”jelasnya.

Katanya PAS tidak akan tunduk kepada penipuan-penipuan UMNO dan Barisan Nasional oleh itu, beliau meminta semua ahli PAS menunggu arahan yang akan dikeluarkan oleh pimpinan.

Justeru, katanya PAS adalah parti yang berlandaskan Islam yang akan memimpin rakyat dengan Islam.

“Kita (PAS) bangkit diatas nama Islam, dan PAS akan memimpin rakyat dengan Islam, kalau PAS pimpin rakyat dengan Islam,

“kita akan lalu, “membujur lalu melintang patah”, akan tiba masanya,”tegasnya.

Katanya PAS akan mengajar UMNO yang jahil dan yang merosakkan bangsa dan ummatnya sendiri.

Posted by NikHassanAzmi at 6:30 AM
---------------------------------

TUAN GURU ARAHKAN SAJA.. NYAWA SAYA KORBANKAN!!BERPANTANG MAUT SEBELUM AJAL... MARI AJAR PUAK2 BIADAP YANG MENGHANCURKAN BANGSA SENDIRI!!

Naruto sensei said...

Datuk Seri Najib kata apa yang PR lakukan di Perak mencemar imej demokrasi negara di mata dunia !!


Datuk Seri Najib Tun Razak bersyarah dengan menyifatkan kekecohan semasa Persidangan Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak dimulakan oleh Pakatan Rakyat dan sesuatu yang amat memalukan dan perkembangan tragik kepada demokrasi negara. Leternya pembangkang (Pakatan Rakyat) gagal menghormati tatasusila dan prinsip pematuhan kepada undang-undang apabila menekan pendirian mereka sehingga menafikan hakikat bahawa kerajaan juga mempunyai hak tersendiri untuk dipertahankan. Katanya, sikap pembangkang itu, secara langsung mencemarkan imej institusi demokrasi negara di mata dunia.
Mendengar rungutan tersebut dapat dibayangkan betapa alim politiknya orang yang berkata itu. Seolah-olah apa yang berlaku di Perak itu bukan hasil kerja kotor tangannya sendiri. Kepada siapa lagi hendak dihala segala kata-kata penipuan dan pembohongan ini? Apakah rakyat semakin bodoh untuk menilai sesuatu tindakan dan sesuatu apa yang telah berlaku ?
Inilah mentaliti pemimpin UMNO yang pasti jika beginilah cara berfikir mereka, tidak akan mampu lagi meletak kembali UMNO di persada politik negara. Hari ini rakyat semakin bijak dan pandai untuk menilai politik tindakan meceavelli dan politik tindakan berintegriti dan beretika. Mereka tidak membuat apa-apapun perubahan dan tiada apa-apa perubahanpun yang berlaku. Apakah mereka belum sedar-sedar atau mungkin tidak akan sedar-sedar ?
Jika kita membaca ulasan pakar perlembagaan di bawah ini maka jelaslah perbuatan-perbuatan haram terus berjujukan berlaku. Siapakah sebenarnya yang telah mencemar imej demokrasi negara di mata dunia ?

"Pakar perlembagaan, Profesor Dr Abdul Aziz Bari berpendapat sidang Dun Khamis lalu, 7 Mei tidak sah kerana beberapa sebab. Sidang itu adalah rentetan dan siri perbuatan-perbuatan haram yang beranak-pinak dan terus menimbulkan kekecohan dan kekeliruan dalam negara.
Beliau berhujah, dari awal lagi sidang mengetepikan kedudukan dan kuasa Speaker yang ada yakni V. Sivakumar dan kemudian pelbagai arahan serta perintah dibuat oleh Setiausaha Dun dan Setiausaha Kerajaan yang tidak mempunyai autoriti yang sah.
Kedua, katanya pada hari itu sendiri sidang dilakukan melalui rampasan, khususnya Hee Yit Foong yang bertindak memulakan sidang meskipun Sivakumar ada dan masih belum disingkirkan. Itu belum lagi mengambilkira kedudukan Hee yang sebenarnya masih di dalam penggantungan. Bagaimana Hee boleh dibenarkan memulakan prosiding yang kemudian memilih Datuk M Ganesan, soal Aziz.
Ditanya mengenai titah Raja Muda merasmikan sidang, Aziz berkata: "Ini tidak penting kerana ini dilakukan dalam sidang yang permulaannya sudah tidak sah. Dan ini pun bukan pokok. Kalau pembukaannya pun sudah tidak sah, tidak perlu kita bercakap hal-hal yang dilakukan selepas itu".
Aziz berpendapat V. Sivakumar masih lagi Speaker Dun Perak yang sah. Di dalam persidangan haram itu Ganesan kelihatan tidak begitu petah bercakap dan tidak begitu mahir dengan peraturan dewan sehingga terpaksa dibantu oleh Datuk Hamidah Osman.
Aziz menyifatkan kekecohan di Dun Perak itu adalah yang kedua selepas rampasan kuasa oleh BN pada 5 Februari. Sebelum ini polis juga menghalang sidang Dun Perak Mac lalu sehingga ia terpaksa diadakan di bawah pokok kira-kira 100 meter dari premis rasmi.
"Apa yang berlaku di Perak itu bagaikan persetubuhan haram yang melahirkan anak dan cucu yang kemudiannya melibatkan komplikasi dan kekeliruan tentang taraf dan hak anak-anak yang tidak berdosa itu," tegasnya.
Paling menyedihkan, kata Aziz lagi, sebagaimana sidang di bawah pokok dua bulan lalu sekali lagi polis memainkan peranan utama.
"Sebelum ini kita mendengar bagaimana Ketua Polis Negara sendiri dalam kekecohan yang berlaku di Dewan Rakyat mengakui yang mereka tidak boleh masuk dewan. Anihnya di Perak ada pula undang-undang lain yang mereka pakai".
Di sisi perlembagaan dan undang-undang mahkamah, apalagi polis, sebenarnya mereka tidak boleh campur urusan dewan.
"Apa yang polis lakukan ialah pencerobohan dan jenayah. Tetapi kita tak boleh buat apa-apa kerana kita bergantung kepada polis. Ini kes pagar makan padi," katanya kesal.
Sebab itu, tegas Aziz, cara menyelesaikan krisis di Perak ialah dengan membubarkan dewan kerana apa yang berlaku minggu lalu jelas menunjukkan keadaan makin teruk dan kerajaan haram pimpinan Dato' Seri Dr Zambry Abdul Kadir akan terus menghadapi masalah dan terpaksa bergantung kepada istana dan polis untuk berfungsi.
"Ini berlawanan dengan perlembagaan kerana istana dan polis ada peranan dan kerja masing-masing, bukan mengawal dan membantu kerajaan untuk berkuasa", tambahnya. Aziz berkata hanya kerajaan diktator yang berfungsi begitu dan dalam sistem demokrasi kerajaan hidup dan tegak berdasarkan sokongan rakyat, bukan atas bantuan polis dan mahkamah.
"Apa yang berlaku di Perak, oleh kerana cara BN membentuk kerajaan begitu misteri maka lawan mereka tidak dapat menerimanya". Aziz berkata hanya golongan fasis yang tidak percaya dengan pilihan raya sahaja yang akan mengambil tindakan ganas dan di luar kebiasaan untuk berkuasa."

Apakah yang akan berlaku selepas ini akan terus mengusutkan lagi proses perundangan kecuali DUN Perak di bubarkan. Mengapakah susah sangat DUN Perak hendak dibubarkan? Belum tentu Pakatan Rakyat akan menangpun!

Dihantar oleh accudo pada 7:46 AM

Naruto sensei said...

Double Standard...


"Pihak polis tidak boleh campur tangan dalam kamar dewan walaupun sekiranya terdapat pergaduhan dan hanya petugas dewan (sergeant-at-arms) mempunyai kuasa menangkap".

Tegas KPN Musa Hasan semasa kejadian Karpal Singh di serang oleh pemuda Umno di luar Parlimen.

-------------------------------

Apa kata mamak Zamry Camry??
LANGGAR JE NI DUN PERAK AKU YANG PUNYA!!

jaam said...

HA......HA........HA.

APARAAAAA!!!

Perawi said...

DAP semua sokong perudangan Islam kecuali Karpal Sigh - yg akan masuk BN ..... tak caya ke?

Perawi said...

Harapkan UMNO, bukan nak ikut islam melawan hukum Allah bolehlah.

Perawi said...

Aku nak masuk Jihad juga menentang UMNO.

Naruto sensei said...

Penyamar Siasah yang sesat

Memang berani sikit tak takut pun selama ini orang bersabar buat khianat apa masalah.. dan u tak payah sibuk2 kat sini pembohong sebab orang macam anda nilah yang merosakkan minda orang dengan penipuan anda...sudahla pergi la tido atau bahasa kasarnya "aku tak suruh ko ulas komen aku menyibuk tu apasal"

So faham2 lah ye kalau tak malu jugak sendiri mau ingatlah..muka tebal pakai kulit apa?

Anda silap orang lah dah banyak kali saya ada dalam demonstrasi kalau tak kerana sabar memang mau jadi punya ...lokap pun dah pernah rasa.. setakat UMNO aahh kacang je..

Malas nak layan seorang penipu seperti anda..buang masa dan tenaga..malulah tak undang pun ulas komen saya..

Orang penakut je suka menyamar dan memburukkan orang saja seperti anda ha ha ha ...

Naruto sensei said...

Siasah munafik yang sesat!!

nak fitnah pun
berpada2 adake saya tulis nak
bunuh2 nih? Dasar pemfitnah dajjal..

Tak semestinya perlu berbunuhan tapi kalau itu kemahuan UMNO kamu jual apasalah kami beli? kalau kamu UMNO tak mencabar orang takkan buat..

Mental lah kamu ni penyamar siasah asyik nak fitnah je kerja kamu ni..
Mana lah ajaran kamu ikut ni ha ha ha !!!

GOMO said...

NIZAR BINTANG TIGA MENGGANAS MENGHANCURKAN ISLAM DI PERAK BERSAMA DENGAN KONCO-KONCONYA


NIZAR DAN KOMUNIS MENGGANAS MENGHAPUSKAN ISLAM http://gomo-no1.blogspot.com/2009/05/nizar-bintang-tiga-dan-konconya.html

Siasah said...

Aku nak masuk Jihad juga menentang UMNO.

_______________________________________

NI SATU LAGI SPESIS JEMBALANG TANAH...

SAPA YANG KELUARKAN FATWA JIHAD TU???

SEBAB ITULAH PUAK2 PAS NI PATUT DI SUMBATKAN JE KE DALAM ISA...

CUBA MENGANCAM KETENTERAMAN NEGARA...

Tontoya said...

wei...siasah haram..apasal bodoh sangat kau ni..ko tak malu ke tulis mencarut mcm ni...kebodohan tahap gila dah kau ni..

Tontoya said...

Tahniah kepada Pas Marang kerana mendapat ketua yang baru.Pemilihan yang tertib,terhindar dari segala kekecohan..kepimpinan mantap, semakin diyakini rakyat Terengganu sejak kemenangan pada PRK Kuala Terengganu baru2 ini.

Naruto sensei said...

Penyamar Siasah yang sesat..

Anda tak payah la komen ulasan saya anda tak reti ke atau pun dah jadi sasau!!

Sebab bila anda ulas komen orang saya tengok anda suka putar belit cerita dan Fitnah orang contoh:

--------------------------------
Siasah Sesat said..

masuk jail???

Kalau kau masuk pun...mesti kes liwat atau mengendap bini orang...orang jenis macam kau ni memang tak de akhlak...aku agaklahh...

----------------------------

Tengok inilah fitnah anda kalau mainagak tak payah cerita simpan dalam hati, tapi kalau dah bercerita di sini dah jadi fitnah tu... isk isk isk... takpelah nanti di hari Akhirat saya sedekahkan sedikit daging busuk saya untuk makanan anda nanti..Kesian2

Kemudian anda kata saya menghasut ya Ampun bila masanya saya menghasut.. ini lagi satu fitnah anda .. adakah saya menyeru orang lain bersama2 contoh ayat ini:

TUAN GURU ARAHKAN SAJA.. NYAWA SAYA KORBANKAN!!BERPANTANG MAUT SEBELUM AJAL... MARI AJAR PUAK2 BIADAP YANG MENGHANCURKAN BANGSA SENDIRI!!

Adakah ayat itu menghasut? sedangkan tulisan saya ditujukan kepada Tuan Guru sahaja..Inilah menampakkan kecetekkan dan terencatnya akal anda sampaikan bahasa sendiri pun tak tahu ertinya..

Jangan anda sesuka hati komen dan memfitnah saya.. Sebab sampai bila pun saya takkan mengampunkan dosa anda yang terlalu busuk hati kepada saya mulai sejak anda muncul didalam siasah ni sampailah sekarang..

Cuma anda memang mahluk Allah yang tak tahu malu dah suka menjadi pembohong sekarang mahu ubah Profesion ka mahu jadi pemfitnah pula... OOOii sedara takut2 lah dosa2 anda tu..

Sepatutnya Orang2 macam anda dan parti andalah yang perlu disumbat kedalam ISA kerana tindakkan yang mencemar Perlembagaan Negara.. malah di sebabkan rakusnya kamu kemaruk kuasa sampai ke hari ini rakyat Malaysia hidup dalam kegelisahan ...

Dengan warga asing yang berlambak langsung tak diambil tindakan malah boleh pula berniaga sesukahati.. Bangsa sendiri pun begitu payah nak berniaga...

Sampai ke hari ini beberapa hak2 orang Melayu pun dah terhapus oleh UMNO kerana nak menjaga hati MCA dan MIC sehinggakan melayu sendiri hilang hak dan kedaulatan di bumi Malaysia ini..Inilah sepatutnya dihumban ke Kamunting!!

Tetapi takpe mungkin UMNO memilih dihumban ke kubur kerana kalau matinya UMNO mereka tak perlu menanggung malu...

Alahai MelayuUMNO layu jadinya..

ha ha ha kesian anda ni..

Naruto sensei said...

Tontoya My Fren..

Biasalah geng orang dah takde isu memang macam tu apa yang dia tahu menfitnah dan berbohong sahaja.. ibarat

Hadis Rasullulah saw: Jika baik Pemimpin sesuatu Negara itu maka Baiklah Rakyatnya jika buruk Pemimpinnya maka buruklah rakyatnya!!

Samalah sifat UMNO dan ahlinya.. Pemimpinnya suka memfitnah dan berbohong selalu , maka tak hairanlah jika Penyamar siasah yang sesat tu pun berperangai yang sama atau kata pepatah

UMNO borek ,Penyamar Siasah rintik!!

ha ha ha alahai Penyamar Siasah kenapalah anda jadi begitu...

Siasah said...

Anda tak payah la komen ulasan saya anda tak reti ke atau pun dah jadi sasau!!

______________________________________

Ceritanya mudah saja...kalau lu tak nak kena komen...tak payahlah post komen lu kat sini...

itupun nak kena bagitau ke???

bodoh macam keldai....

Tontoya said...

Sebelum naruto jawab,aku pun nak jawab jugalah...
Kau tu bukan bagi komen,tapi menyindir dan mengutuk..memang kau berlainan idealogi tapi balaslah dengan sebab munasabah sikit..ini kau cerita menjilat bontot lah,babi lah...kalau orang kata kau dulu tu,tak apalah jugak..
Aku tengok komen mencarut kau tu dah hilang..dah kena delete kat siasah sebenar ke...kih kih kih..malunye..kontrol le sikit,orang lain pun marah juga,tapi takde la mencarut lebih lebih cam ko...

Naruto sensei said...

Ha ha ha Siasah sesat2

Siapa anda nak larang saya komen di ruangan ini...?

Eh bukanke anda editor Siasah eh eh apa lagi, remove la komen saya ha ha !! atau pun memang anda penyamar yang dah terkantoi..kah kah kah...

Adoi lah gelaknya saya mengapalah anda menjadi sedemikian rupa ye...

Tak kisah anda nak komen ke tidak tapi faham2 kan sajalah maksud ulasan saya tadi... kalau mengulas denga idea yang bernas ok tarak hal punya .. ini asyik nak memfitnah dan busuk hati pada saya.. ha ha ha ...malulah ...

Anda cemburu apa kat saya nih.. ha ha ..sejak mula masuk lagi dah berpuluh komen anda yang memaki hamun dekat sini apa masalah mental anda nih... ha ha ..kesian pulak saya tengok anda merapu..

Ubah2 anda kan dah dewasa buat macam dewasa bukan perangai
kebudak2kan ataupun budak tadika...ha ha ha ..merapu lagi siasah sesat ni...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...