Wednesday, May 20, 2009

Pilihan raya Dun Perak tidak lama lagi - Husam

KUALA LUMPUR, 20 Mei: Naib Presiden PAS, Datuk Husam Musa menjangkakan pilihan raya Perak akan diadakan secepat mungkin.

Beliau membuat andaian ini selepas bertemu dengan tiga tokoh penting iaitu Tengku Razaleigh Hamzah, Dr Chua Soi Lek dan Tan Sri Abu Talib awal minggu ini.

Laporan penuh dalam Siasah Jumaat ini.

33 comments:

PeRWiRa_aDiL said...

Kalau betulla jadik PRK kat Perak Zambry bolela siap² kan resume, sahkan sijil², boleh carik keje lain atau takmo susah² bukak warung la... Cian Zambry..
Wakakaka...

Islam Hebat said...

3 ekor katak pasni boleh la bertanding atas tiket kapal selam, pokok dan kereta camry... hehehehe

ummichoky said...

Yang 3 orang tu? Bukan 4 Orang .....Jgnkan bertanding, nak masuk pencalunan pun... x ada yang nak mencadang dan menyokokng....apatah lagi kalau bertanding... x ada yng pilih dia...

detectiveconan said...

kalau betul la dun perak akan dibubarkan. zambry mugabe dgn najib mongolia gigit jari la.. mesti BN kalah lebih teruk dari PRU12. kita sama-sama tunggu dan lihat la.

jaam said...

kalau betul la dun perak akan dibubarkan. zambry mugabe dgn najib mongolia gigit jari la.. mesti BN kalah lebih teruk dari PRU12. kita sama-sama tunggu dan lihat la.

???????????????????????????????????
APARRAAAA!
BERANGANLAH KAU PUAK2 OTAK PUTIH!

APA NI 'KALAU2'...
TAK MAIN LA...'KALAU2'

JIKA IKUT 'KALAU'.....
LEMPANG GAJAH PUN BOLEH MATI GAJAH TUH!....HUHU...

BERANGANLAH!!!
macam budak2....

WAN NORIZAN BIN WAN OTHMAN said...

hangpa do kbergaduh......org lain dok gelak

depa pakat tubuh parti baru dan join masa pilihanraya utk dapatkan kerusi MP

hangpa berpecah tubuh parti lain dan pecahkan MP

anak kecil main api........

jaam said...

Calun Timbalan Presiden Pas, Tuan Hj Mohamad Sabu berlepas ke Beirut semalam kerana menghadiri satu program internasional di sana. Beliau merupakan AJK Palestin Antara Bangsa.

???????????????????????????????????

ADA SESAPA FOLLOW?. CEK TENGOK!?
HUHU....

Briged Akhdor LR2 said...

aku percaya tidak semudah itu BN nak bubarkan DUN ..Mesti BN gunakan cara yg selamatkan mereka..BN sksn buat apa sj biarpun melanggar undang2..yang penting kita berdoa semoga DUN dibubarkan ..

Naruto sensei said...

Si Pondan jaam

Kah kah kah oooii lembut awat komen anda dah jadi orang tua nyanyuk,Kesian anda ni sorang diri makan hati...

Pergilah bodek Najib tu bodek2lah dia Jilat2 sikit dia hangkan binatang peliharaan dia ...buat manja2 sikit macam gambar hang tu..

manalah tahu Najib nak bartanding semula..Kah kah kah

Anda meroyang kat sini, tahu lah mengidam nak bertanding tapi wat cover pulak...ha ha ha

Tak dapat bertanding dapat tumpang komen pun jadile...

Anda seperti budak bawah umur yang tak boleh mengundi tapi sibuk2 nak berkempen juga...ha ha ha..
Kesian dia...

Mesti si kominis Tun Mugambe
terharu dan menangis melihat perjuangan anda di sini,walaupun anda semakin hari semakin nyanyuk macam dia ... ha ha ha

KESIAN UMNO BACUL!!
PR cool je bertanding..ha ha ha

Naruto sensei said...

si jaam lembut said...
Calun Timbalan Presiden Pas, Tuan Hj Mohamad Sabu berlepas ke Beirut semalam kerana menghadiri satu program internasional di sana. Beliau merupakan AJK Palestin Antara Bangsa.

???????????????????????????????????

ADA SESAPA FOLLOW?. CEK TENGOK!?
HUHU....

---------------------------------
Naruto Answer..


Kah kah kah Isu apa ni..? lawak apa yang anda cuba buat nih..? ha ha...pergi Beirut pun tak boleh, pergi Mekah tak boleh apa yang Tun Mugambe letak dalam makanan anda sehingga menjadi keldai ni...

Jadi AJK Palestin lah harimau berotak Keldai..!

Anda pergi je buat report kat SPRM tu. Tak payah nak kecoh2..itu pun kalau SPRM nak ikut cakap orang sewel macam anda tu, silap SPRM yang luku kepala hang nanti...

Orang pergi program Selamatkan Palestine pun jadi hal..dah lah Pemimpin anda tu hangat2 taik ayam dalam isu Palestin, Sekarang mana bunyi dah UMNO pasal Palestin..

Duit derma Tabung Palestin pun entah kemana tak dengar pun bila serahkan pada wakil Palestin..

Eh lembut..Rasa2 andalah mana ye duit Tabung Palestin tu Pergi..Dengar ceritalah duit tu kena kerat dua ..Abis lah duit Tabung pun kena Gov Tax.. Ha ha ha

Kesian tak dapat tanding dapat tumpang komen pun jadilah ye..ha ha ha


DAH BN BACUL
PR cool jelah bertanding..apakecoh!

Tontoya said...

Pakatan Rakyat tidak gilakan kuasa..tetapi hendak mengambil balik kuasa dari orang gila..Pandangan dari Tengku Razali perlu diambil kira oleh umno krn dia seorang yg cukup berpengalaman..dia bekas naib presiden dan seorang anak raja yg pakar dalam undang2..beliau tahu yg krisis di Perak ni hanya boleh diselesaikan dengan pembubaran dun..Orang yg selayaknya menasihati sultan supaya membubarkan dun adalah DS Najib..Sultan menunggu pandangan dari dia..Tapi mahukah Najib monggolia yg penakut ni menghadapi pilihanraya setelah umno menolak utk berlawan di PRK Penanti..Situasi semasa dikalangan rakyat juga tidak memihak kepada umno..tetapi dia mesti mengambil keputusan meletakkan kehendak rakyat sebagai keutamaan..sebagaimana dia yg memulakan krisis,dia jugalah yang perlu menyelesaikannya..

Malaysian-2Day said...

biarkan la mat jenin dgn angan-angan nya. inilah kerja org PAS, seronok nak berpilihanraya, boleh dapat lesen maki2 org. adoyai, anywayz ingat nanti bila PAS dah bukak keahlian kat hindu dan budha atau kristian, tukar nama tu, jgn pakai PAS lagi tau. :)

Tontoya said...

Jaam ni orang nak ke Beirut pun nak kecoh..ok lah tu..Memperjuangkan nasib umat palestin..Kalo mati,mati syahid tu..Tu yg pemimpin umno takut nak follow..pemimpin pas ni dijemput dan dihargai oleh negara2 luar terutamanya negara Arab..Bagus kau ni jaam,walaupun ko umno ko amik tahu ttg pas.Perisik cekap ni..Najib tak boleh keluar negara ko tahu tak...tapi berita kat tv tak pernah siarkan kegiatan2 pemimpin Pas..hanya keburukan shj yang ditonjolkan.

AZRI said...

jaam......

ko jangan lah marah.......dun perak akan di bubarkan, jadi ko nak cakap ape? mesti dato najib tak nak bertanding sebab membazir, mainan politik pembangkang.......lagi untung pr sebab dapat mejoriti dan tadbir perak...

pr cool aje

AZRI said...

jaam.........

ko tak berangan ke? setiap manusia ada angan2nya.......yang umno dok angan2 nak rampas balik negeri di bawah pr tu, bukan angan-angan ke?

ni lah bahana nya bila sekolah tak habis setakat darjah 1 aje.......

aduhai melayu umno sudah bacul....

OD said...

m2day masih dengan hujah bodoh..bila nak cerdik ek?hehe

jiwakita said...

apa dah jadik nie...

PR dah sedia lubang najis..same-same
gelumang at last BN tak masuk tanding...ampeh jawapnya
gelumang sesama sendiri je erk..

Tontoya said...

walaupun Umno tak bertanding,dah tentu dia akan menaja calon bebas bagi memastikan calon PR tidak menang..mungkin cam bukit selambau kot..yang untungnya spr..13 orang hilang deposit..Hi hi

AZRI said...

ko fikir umno ni otak dia betul ke? dia cakap dan dia buat lain.....nanti kita tengok la cne strategi dia nak malukan pr kat penanti.....

umno dari dulu kini dan selamanya membohongi rakyat.................

jiwakita said...

renungkanlah....DAP tengah tunggu peluang...PAS 6 DUN jer..bangga ke
penyokong si kuda DAP nie..

2 x 5 menyokong membawa rebah jer..

1-pengundi ADUN DAP yg lalu beralih arah ke BN.

2-pengundi ADUN PAS beralih arah ke BN.
3-Pengundi ADUN PKR beralih arah ke BN.
4-pengundi ADUN UMNO masih kekal sokong BN.
5-pengundi ADUN MCA masih kekal sokong BN.
6-penyokong ADUN MIC mula sokong BN.
7-penyokong ADUN BEBAS mula sokong
BN.

Krisis mutakhir di PERAK kini...

penerangan DARI BN konsisten,penerangan dari PR putar belit.rakyat semakin bijak menilai.

Tontoya said...

Wei jiwakita...bagus ko punya otak menganalisis..cam katun...Pas 6 kerusi,kalo dibuat pilihanraya semula,akan dapat banyak tu juga ke..nama pas telah melonjak naik akibat krisis di Perak..Ko tak lihat keputusan prk Bukit Gantang..rakyat memberi kemenangan besar kepada calon pas..Umno dah dibenci rakyat sekarang ni..fakta yg ko tulis tu adalah kata kata kecewa untuk mengubati hati ko yg lara akibat tindakan penakut umno yg taknak bertanding di Penanti..kah kah kah..kesian ko ni..dah lara

AZRI said...

jiwakita................ko tak tengok ke situasi sekarang, jangan dok main sedap tulis aje......kat perlis dah lebih 1000 ahli umno masuk pas..........

dalam prk yang lepas, undi untuk pr semakin meningkat......ko jangan dok mimpi siang hari la..........

kesian umno penakut lagi bacul....
pr cool aje..........

AZRI said...

aduhai melayumno dah jadi bacul dan penakut.............

masih lagi berangan-angan rakyat akan sokong umno........piraaaaaaaaaah jiwakita..

nak tanding kat penanti pun tak ada teloq....ini kan pula prk kat perak....ko bangun lah dari mimpi ko tu dan berpijak lah di bumi nyata......ahli umno semakin lari dari umno.......ada hati cakap ahli dan penyokong pr akan undi umno..........

nak wt cne, umno ni dah bacul serta penakut............

Tontoya said...

Jiwakita ni adalah salah seorang dari ahli umno yg tak dapat menerima hakikat bahawa umno ni menuju kehancuran..masih takabur yang partinya kuat ttp tidak mahu melihat hakikat yg sebenar..Pergilah kemana mana hatta ke kedai kopi mahupun didalam bukit,orang asyik menyumpah seranah umno ni...hanya yang ada kepentingan diri sahaja yg masih mahu bersama umno ni..

AZRI said...

nak wt cne, puak umno ni dh di bayar untuk masuk kt sini.....sebenarnya mereka pun tau yang umno sekarang dah lemah dan rakyat sedang menolak umno........tp kerana periuk nasi mereka sanggup tebalkan muka, tahan malu, fitnah, provok dan seumpamanya....

yang sudah-sudah la....insaf la dan kembali kepada jalan kebenaran.....

Naruto sensei said...

jiwakita

Analisis dari seorang yang makan hati bila BN manampakkan kebaculannya tak mahu bertanding dalam PRK Penanti...

Kalau berhujah berapi2 tapi takut bubar DUN Perak malah tarik diri bertanding.. apa lagi nak dibuktikan yang nyata BN Penakut..!
one Malaysia dah tahu ni... fakta yang akan terpalit dalam sejarah BN dan Malaysia ... boleh anda nafikan ...Hanya yang jiwakacau sahaja yang mempertahankannya...

Apa2 pun...

PR cool je bertanding...

Ibnu said...

Salam untuk semua,
Jika berlaku juga pilihan raya DUN Perak, itulah jalan terbaik bagi mengatasi konflik dan krisis politik di Perak (walaupun ada yang tak setuju dengan cara ini). Sebagai sebuah negara demokrasi, pilihan raya merupakan salah satu elemen yang terdapat di dalam konsep demokrasi tersebut. Maka, setuju atau tidak, kita kena akur apabila pilhan raya diadakan jika itu pilihan terakhir bagi mengatasi kemelut politik di Perak. Bagi yang tidak bersetuju, senang sahaja, anda ada hak untuk tidak pergi membuang undi pada hari tersebut, dan kena hormat juga pendirian mereka yang memang nak buang undi. Jika ada rasa saling hormat-menghormati, saya percaya proses pendemokrasian itu dapat berjalan dengan baik.
Hmm..pada pandangan saya juga, dalam soal isu pilihan raya di Dun Penanti nanti, oleh kerana BN/UMNO tak bertanding maka sayugianyalah penyokong-penyokong BN/UMNO tak perlu turun membuang undi pada hari tersebut sebagai tanda 'boikot' anda, sesuai dengan kehendak pemimpin-pemimpin BN dan media-media masa arus perdana. Namun, jika nak pergi mengundi juga, terserahlah, calon BEBAS ada disediakan untuk anda.(Amacam Jaam dam kawan-kawannya, setuju tak dengan pandangan saya..)Bagi penyokong PR pulak, teruskan usaha anda, dan terimalah keputusan pilihan raya itu nanti dengan seadanya. Menang disusuli dengan kesyukuran, kalah disusuli dengan kesabaran. Bolehkan?

jaam said...

IBNU..

ORANG PR NIH LAIN SKIT...

MENANG DI SUSULI DENGAN KESYUKURAN DAN RIANG GEMBIRA..

KALAH DISUSUKI DENGAN BARING DAN MENGHURUHARA...HUHU..

Naruto sensei said...

ooi Lembut..!

Mana lagi teruk..?

(PR) Baring sahaja mengharap simpati Sultan...atau

(BN) Buat demonstrasi besa2ran kemudian pakat ramai2 panggil Sultan 'NATANG'..

apa2pun

PR cool je bertanding..

detectiveconan said...

naruto..
dua-dua tu UMNO yang buat... UMNO/BN ni mmg mcm tu.. kutuk PR depan cermin.. kena muka dia balik..

jiwakita tu aku bg nama baru.. jiwakacau.. kat sini ada sakai UMNO baru join.. piraah panggil geng.. dok kena hentam ja mana tahan..

spesis teloq tak ada mcm tu la

BN coool... tak ada teloq

Ibnu said...

Salam buat semua,
Apa-apa pun, kita tunggu dulu keputusan mahkamah hari ini. Adakah kesan lanjutan daripada keputusan itu akan membawa kepada pembubaran DUN perak atau tidak.Kamek kat sarawak tok pun sik saba-saba juak nak tauk keputusan mahkamah ya..Okey, cool semua..

otai pas said...

lagi cepat lagi bagus... biar rakyat ajar BN ckop2... biar jaam sedar diri.. zambry ready ar nak bukak kdai mamak balik... baik keje kat kedai mamak naina kat tasek dari jadi MB... buat roti canai kat naina... nanti aku dtg makan... nnt aku ajak MB nizar mai makan skali... atau pon hang bukak kilang kari babas kat pangkor... baru sesuai ngan hang.. maap ckap le ye... aku ckp coz nizar jaoh lebih berkaliber dari hang... rakyat perak nak MB mcm nizar... bukan mcm hang...

acoi2005 said...

tul ke pilihanraya tak lama lg...tp dorang nih penakut cemane ekk...wa nak kasi igt kan skit...3 katak jgn sesekali di calonkan lg...pengkhianat beb

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...