Sunday, May 17, 2009

Anwar ulangi sedia bincang dengan BN

PULAU PINANG, 17 Mei: Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim mengulangi kesediaan beliau untuk berbincang dengan dengan Barisan Nasional (BN) bagi menyelesaikan krisis politik yang berlaku di negeri Perak.

Beliau berkata demikian semasa menyampaikan ceramah di Kampung Tok Elong, Penanti, Bukit Mertajam.

Menurut Anwar, syarat penting perbincangan ini adalah Dun Perak harus dibubarkan dengan seberapa segera. Dengan cara ini beliau yakin kemelut politik yang berlaku di Perak ini akan segera teratasi.

"Kita daripada Pakatan Rakyat sudah sepakat bahawa perbincangan boleh diadakan tetapi dengan syarat bahawa Dun Perak mesti dibubarkan bagi memberi peluang kepada rakyat untuk menjadi hakim.

"Ia harus diserahkan kepada rakyat untuk membuat keputusan.Hanya dengan keputusan rakyat sahaja maka keadilan akan dapat dicapai.Kadangkala kita merasa begitu hairan dengan Barisan Nasional(BN)yang begitu takut untuk membubarkan Dun Perak.

"Apakah yang mereka takutkan sehingga cuba mengelak untuk mengadakan pilihan raya sedangkan ia jelas membuktikan bahawa bukan sahaja rakyat negeri Perak yang mahukan pilihan raya diadakan di situ malah majoriti rakyat dalam negara mahukan krisis politik yang berpanjangan ini dapat diselesaikan," katanya.

73 comments:

wolf said...

Itulah dia sikap Naruto...

Cakap dakwah berapi-api...tapi saudara islam dok dikutuknya bila tak tak sependapat dengannya...

Tapi itulah sebenarnya sikap puak-puak ni...cepat naik hangin kat orang melayu sendiri....

Tapi kalau kaum Ngeh dan Nga tu yang buat....oohhh bukan main toleransi lagi sampai sanggup nak jaga hati dan sensitiviti kaum ngeh dan nga dan hind

Tapi UMNO/BN cool jer...

Tak payah pilihanraya utk selesai politik kat Perak nun...

rakyat dan bagi mandat masa PRU12. Puak-puak ni dah termakan hasutan Anwar yang suruh bubar DUN.

Nak pilihanraya skali lagi buat apa...ambil cermin dan cermin diri tu dulu...kehhh...kehh..kehh

jaam said...

AAMMAAAAAA..
TOK SAH KORTEIM SAMA NUAR...

DIA PUNYA LIDAH BANYAK CABANG OOOO......

BIAR DIA MELUKUT! HEHE...

jaam said...

نيزر جمال الدين مونچول د ڤرسادا ڤوليتيك نڬارا سلڤس ڤيليهنراي ك 12، اڤابيلا بلياو دلانتيق منجادي منتري بسر ڤراق والاوڤون د ڤريڠكت اول ڤرلانتيكن بلياو د تنتڠ اوليه دڤ. اياڽ برايكوتن دڤ ممڤروليهي كروسي ترباڽق ايايت 18كروسي بربنديڠ ڤقر 7 دان 6 كروسي اونتوق ڤاس دالم ڬابوڠن ڤاكتن رعيت. مالڠڽ دڤ يڠ سميمڠڽ بوتا سجاره ترلوڤا بهاوا مب ڤراق مستيله بربڠسا ملايو دان براڬام اسلام. ﴿سباڬايمان ترمكتوب دالم اوندڠ-اوندڠ توبوهڽ﴾. هاڽ سلطان ڤراق بوليه مڠوبه شرط اين.

سجارهڽ، ڤرلانتيكن نيزر سباڬاي مب ڤراق تله دبنته اوليه اكر اومبي دڤ. اوليه ايت مريك ترڤقسا مموجوق سلطان ڤراق، سلطان ازلن شه، اڬر ملنتيق ڤڠروسي دڤ ڤراق، ڠه كواو هم، اونتوق منجادي منتري بسر بوكن ملايو بوكن اسلام يڠ ڤرتام ﴿ڠه سأورڠ يڠ بربڠسا چينا دان براڬام كريستيان﴾. اخيرڽ سلطان ڤراق منولق چادڠن اين دان منڬسكن اونتوق سأورڠ منتري بسر بارو يڠ جوڬ اورڠ ملايو. بڬيندا ماهوكن اورڠ ملايو يڠ ڤروفيسيونل. دڤ تيدق ممڤوڽاءي ادون ملايو، دان كسموا ادون ملايو ڤقر هاڽ بركلاياكن تيڠكتن 5. اوليه ايت، محمد نيزر جمال الدين يڠ سباڬاي سأورڠ جوروترا دان جوڬ ممڬڠ جاوتن يڠ ترتيڠڬي دالم ڤاس دلانتيق سباڬاي منتري بسر.

ماله ليم كيت سياڠ مڽاتاكن دڤ اكن ممبويكوت ڤلنتيكن ايت دان مجليس ڤينتااولياهن دان اڠكت سومڤه د ايستان إسكندرايه، كوالا كڠسر كران ڤاس بوكن ڤرتي اوتام يڠ ممنڠي ڤيليهن راي 2008 ڤريڠكت نڬري ڤراق. بلياو برڤنداڤت بهاوا ادون ملايو ڤقر يڠ هاروس دلانتيق سباڬاي منتري بسر، كالاو ادون دڤ دتولق. بلياو باڬايماناڤون مناريق باليق كڽاتأن ترسبوت دان ممينتا معاف.

اين جلس منونجوقكن بهاوا نيزر اداله مب يڠ برنصيب باءيق كران دينيا ملايو.
دي سبنرڽ بوكن دڤيليه كران ڤاس تتاڤي فكتور اوتاماڽ اداله كران دي ڤاليڠ لايق د كالڠن سمبيلن واكيل رعيت ملايو دان براڬام اسلام يڠ اد د كالڠن ادون دڤ، ڤقر دان ڤاس يڠ ممبنتوق كراجأن برسام ايت. بوليه دكاتاكن نيزر اداله ملايو يڠ ترڤنداي د كالڠن 9 ملايو يڠ بودوه اد د دالم ڤقر دان ڤاس.

بوكن نيزر تيدق باءيق دان تيدق بيجق. بلياو اداله دري لولوسن سرجان مودا ساءين س كجوروترأن ميكانيكال دري اونيۏرسيتي اوف استون د بريميڠهم، اونيتد كيڠدوم اين. تتاڤي بلياو داتڠڽ درڤد ڤرتي يڠ لمه. بلياو دكليليڠي اوليه 6 ايايك سچو دڤ دان سوده تنتو كڤوتوسن ايايك سچو نڬري تراوتما حال-حال تانه اكن ممبري كاونتوڠن برڬندا كڤد دڤ دان كروني-كرونيڽ. اين تله تربوقتي اڤابيلا ڤندودوق-ڤندودوق كامڤوڠ بارو چينا منداڤت حق ميليق ككال سلاما 999 تاهون.اياڽ سام له ممبري تانه ڤرچوما كڤد مريك. كامڤوڠ بارو يڠ دكايتكن دڠن كڬياتن كومونيس منداڤت لاينن ايستيميوا سداڠكن اورڠ يڠ ممڤرتاهنكن نڬارا سڤرتي ڤوليس دان تنترا منداڤت چاچيان دان ڤڠهيناان. ادكه نيزر ترفيكير اونتوق ممبري تانه ڤرچوما اين جك بوكن دري دسقن دڤ؟

اورڠ ڤاس هاروس سدر، نيزر بوكن مب ڤاس يڠ دبڠڬ-بڠڬاكن. بلياو هاڽله مب بونيكا. كڤوتوسن نيزر باڽق دڤڠاروهي اوليه 6 ايايك سچو دڤ.مب ڤراق سبنرڽ اداله دڤ. سياڤا مب ڤاس يڠ سبنر يڠ سڤاتوتڽ ڤاس بڠڬ-بڠڬاكن؟ مريك ايت اداله مب قدح دان مب كلنتن. مريك بردوا ميمڠ تيدق اد سياڤا بوليه منافيكن مڠواساءي قدح دان كلنتن. باڬايمانا ڤرتي يڠ منڠ هاڽ 6 كروسي درڤد 59 كروسي بوليه منجادي مب يڠ باءيق؟ سوكر اونتوق ممڤرچايأيڽ.

اڤاكه كلبيهن نيزر اين سهيڠڬ بلياو اخيرڽ چوبا دڬانديڠكن دڠن ڤريسيدن ڤاس سباڬاي تيمبالن ڤريسيدن ڤاس ؟. سبلوم ڤنچلونن باڬي جاوتن اوتام ڤرتي دتوتوڤ ڤد 8 مي لالو تراوتما ڤرواكيلن ڤاس درڤد ڤراق مڠهارڤكن ڬنديڠن اين منجادي كڽاتأن. تتاڤي رياليتيڽ سلڤس 8 مي نيزر هاڽ ترسناراي سباڬاي چالون ناءيب ڤريسيدن. والاوڤون سڤنجڠ تاهون اين نيزر بڬيتو ڤوڤولر دان بوليه دكاتاكن سباڬاي هيرو د ڤراق تتاڤي برداسركن ڤنچلونن ڤاس سلوروه نڬارا هاڽ لايق اونتوق برتنديڠ باڬي كروسي ناءيب ڤريسيدن ايتڤون بلوم ڤستي لاڬي برجاي. اين برمعنى نيزر هاڽ دتريما د ڤراق تتاڤي بلوم سمڤأي ماسڽ منجادي ڤميمڤين ڤريڠكت كبڠسأن. ڤاس لوار ڤراق ڤون تاهو، نيزر اداله مب بونيك دڤ.

باڬي ڤڽوكوڠ نيزر د ڤراق دكاتاكن نيزر اين ساڠت ايستيميوا. رعيت ڤراق دكاتاكن برونتوڠ ممڤوڽاءي منتري بسر يڠ بوليه ممبريكن خطبة جمعة بهكن جوڬ سأورڠ جوروترا يڠ بوليه برچاكڤ امڤت بهاس، ملايو، چينا، تاميل دان ايڠڬريس. ايت سهاج؟. باڬي ڤڠتاهوان سموا، انور إبراهيم جوڬ ڤرنه منجاديكن ميمبر جمعة سباڬاي ساتو ڤلتفورم ڤوليتيكڽ اونتوق مڠمبركن مونچولڽ ڤميمڤين بارو اسلام. ماله سلطان إسكندر، سلطان جوهر سلڤس دتابلكن منجادي سلطان تله برخطبة جمعة د 8 مسجد د ستياڤ 8 دايره د جوهر. جادي اڤ ايستيميواڽ نيزر جك سبلوم اين ڤون سوده اد ڤميمڤين دان سلطان ممباچ خطبة؟

ڤڠالمن ترتيڠڬي سباڬاي ستياءوسها ڤاس نڬري سبلوم منجادي مب، راس-راسڽ نيزر بوكنله برڤڠالمن ساڠت دالم ڤوليتيك. نامون كهيبتنڽ باڬاي سوده برڤولوه تاهون برڬلومڠ دڠن سيڤق تراجڠ ڤوليتيك. سياڤاكه يڠ برادا د بلاكڠ نيزر؟ ڤرتام انور إبراهيم دان ك دوا دڤ ڤراق. نيزر بوكن سأورڠ ڤميمڤين يڠ بوليه برديري سنديري. بلياو اداله ڤميمڤين يڠ سنتياس د ڤڠكو دان دكندوڠ.

ساي اكن منريما دان مڠاكوي نيزر سباڬاي مب يڠ بيبس دان مرديك جك ڤاس ممنڠي 18 كروسي، ڤقر 7 دان دڤ 6 د ڤراق.

checkmate said...

mahathir kata bertanding di penanti...

najib kata jangan nanti membazir..

mahathir kata pakatan rakyat akan menang diperak jika pilihanraya diadakan...

najib kata...rakyat bersama kami...
kami xperlu pilihanraya...

sunan said...

itulah wolf...dh termakan taik umno.taik palat! bila hati sudah buta,telinga of course lar jadik pekak badak!
orang umno jiwa kacau bila Nizar dapat perintah Perak balik.muka sekor2 mcm ayam berak kapur!berak kincit...
tengok muka zambry ngan muka Nizar,yang mana nmpk bersih?ikhlas ler jawab...klu tanya kat budak tadika pun boleh jwb.bnyk org melayu mengaku islam,islam itu melayu,tapi melayu islam yg mcmmana?mcm Zambry ker?

Tontoya said...

Lari kesini pulak puak puak penakut ni..
Steady Bang Nuar,tak payah bincang2,tarok je najib penakut tu..Umno tu bukan boleh diajak berbincang..Semua penipu besar..

ilhamku said...

Tak payah nak bincangkan
PR bubar sahaja DUN Perak.
Panggil Semua ADUN ,Undi Tak Percaya-MB Mengadap Sultan Perak-Perjelaskan Undi tak Percaya-MB nasihatkan Kepada Sultan Perak Membubarkan DUN Perak-Sampaikan Pada SPR-Umumkan Pilihanraya.
Ada undang-undang Demokerasi ikutjerlah.
Buat Pilihanraya.
Rakyat boleh mengundi x sekali,pembentukan kuasa rakus 5 tahun,Rakyat Aduh Peritnya Bukan Semua Kerajaan Nak tanggung:fikir cara Logiclahkan.
Udah Yeop jom kita adakan Pilihan raya sah habiskan cerita.


Politik tak habis-habis dah setahun lebih nee....Rakyatkan dah ramai yg susah kerja tak ada-kos sarahidup tinggi,macam-macam rakyat terasa jadi ikulah undang-undang yang betul.
Perbetulkan Undang-undang?

Naruto sensei said...

Wolf oo Wolf

Melalak kesana kesini buat apa ..?
sikap bacul anda tu menunjukkan anda adalah mahluk tak bermaruah..

kenapa nak angin disini sedangkan persoalan anda denga saya diartikel lain ... cakap tak serupa bikin la...

anda cakap apa pun saya cool je..

Ha ha yang nampak tak cool sekarang si andalah wolf ooo wolf..ha ha ha

Naruto sensei said...

Inilah sikap sijaam lembut..

Sanggup memfitnah untuk menghalalkan cara...

Memaki dan menghina orang kesukaannya...konon nak nasihat orang tetapi cuba kelirukan orang lain..?

Mula2 posting disini kononya tidak berpolitik..Ha ha ...!

Kemudian berlagak seperti ahli PAS komen diberi... kononya nak selamatkan PAS ...rupanya menjadi api dalam sekam...UMNO di puji PAS dihentam... menyerlahkan lagi sikap munafik...

COpy dan Paste saja umpan hujahnya..walaupun kadangkala berhujah pula ..tapi biasalahkan kalau dah UMNO, apa dikata serba tak kena..ha ha ha..

Akhirnya berhujah ibarat ADUN UMNO yang kalah undi...!
Terbongkar sudah sikap Munafik..!
sebenarnya dia pencacai UMNO.. ha ha ha memang tak layak berhujah disini..

Nampak sangat seorang pedengki, bila kalah hujah merajuk lari ... komen dibuat berbau hasutan.. hanya menyerlahkan lagi sikap si Talam dua muka..

Inilah Dia sikap siJaam lembut.. harap semua tak lupa si munafik sesat ni...ha ha Cool2 ..ini hakikat siapa anda.. jaam lembut,,!!

Tontoya said...

Woi wolf..Cool lah..terasa pulak..maruto kutuklah sebab ko tu benak sangat.Berapa kali jawab pun ko tak mahu paham paham.Asyik dgn tuduhan liar perkauman tu.Setiap kali tanya,asyik Dap,kapal sigh.Takde benda lain kau nak sebut.Minat sangat ko kat bengali tu...PRU12 rakyat perak bagi mandat kat sapa untuk memerintah.Umno tak dapat terima hakikat yg dia dah kalah..Lepas kalah bekas mb lari menyorok 4,5 hari baru tunjuk muka..cool hapa macamtu..dah kalah tu buatlah cara orang kalah.Dok kacau orang merintah buat apa..Tunggulah nanti PRU13...Umno lah penyebab kacau bilau ni..Jalan terbaik,bubar dun dan buat undi semula..Serah kpd rakyat buat keputusan.Kenapa nak takut sangat..
Aku rasa ko yg patut cermin muka hudoh ko tu dulu sebelum mengata kat orang lain.

Naruto sensei said...

Wolf oo wolf

Utk pengetahuan anda, bukan semua jurutera tu IR. untuk dapat Ir kena ada ujiannya dalam persatuan jurutera" Nizar tu hanya jurutera saja..bukannya Ir.

----------------------------------

Ha ha cool amendanya kalu main cakap je anda ni..mandainye anda komen ye..

Kalau Macam tu hujah andalah bolehlah saya pertikaikan Menteri kerjaraya yang sapa tu..!! Ir mohd Zin..ha h haa mana dia dapa Ir tu.. tipu ko nama pun takde dalam senarai ha ha..!!


Sungguh malang anda mendapat dosa fitnah.. bakal makn daging busuk kamu ni...Cool ye sampai fitnah orang...


YAB Dato' Seri Nizar Menteri Besar sah Perak... seorang jurutera professional. Malah, baru2 ini (27 dec 2008) beliau telah dianugerahkan honorary fellowship 2008 oleh IEM (Institue Engineer Malaysia), sebagai penghormatan menjadi MB pertama bergelar Ir. Beliau merupakan orang yang ke 25 menerima anugerah tersebut semenjak tahun 1981.


Setelah saya selidik kebenarannya, Ir pada title DSN memang benar. Di dalam IEM directory wujud nama beliau pada keahlian #14616. Mohammad Nizar bin Jamaluddin (14616), B.SC.(ASTON IN BIRIMINGHAM) 0012 M 1982 MIEM, P.ENG 004 4/24/1993.

Lihat pada P.ENG yang bermaksud Professional Engineer. Kata terma P.ENG digunapakai di Bangladesh dan Kanada. Setelah semakan dibuat di Wiki: In Canada, regulation and registration are accomplished through a self governing body, that is given the power to register and discipline engineers as well as regulate the field of engineering in their province, such as Professional Engineers Ontario.Many of these associations are also responsible for regulating other related professions.The process for registration is generally as follows:

Graduate with a degree from an accredited program in engineering or applied science,

Complete an Engineering Intern. Training program under the direction of a P.Eng. (This is a minimum four-year program)
Review of work experience by the Association,
Pass a professional practice exam (essentially an engineering ethics and law exam).
Rujukan:-

1.http://www.iem.org.my/external/IEM2008/OEM/IEM%20Directory%20CDROM/Members/Directory-Members%20pg86-268.pdf (muka surat 185)
2. Wiki - http://en.wikipedia.org/wiki/Professional_Engineer

So wolf oo wolf anda rujuklah laman yang saya berikan tu dan janganlah menfitnah lagi buat Malu UMNO sahaja kamu ni..

Lagi satu title Dr Zambry tu betul ke ....tak setaraf Ir Dato'Seri Nizar lah ha ha

Nizar cool je ha ha ha

AZRI said...

salam,ketemu lagi.......

malam ni kita lanyak betul pencacai umno ni, tak habis-habis dengan tuduhan dan fitnah, semuanya dah di jawab...nak wt cne dh nama nya bodoh...bengang dan bahalol..yang 2 jugak yang di tanya......

bincang boleh tapi mesti ada syaratnya........ko nak tau ape syaratnya.....BUBARKAN DUN PERAK

AZRI said...

salam,ketemu lagi.......

malam ni kita lanyak betul pencacai umno ni, tak habis-habis dengan tuduhan dan fitnah, semuanya dah di jawab...nak wt cne dh nama nya bodoh...bengang dan bahalol..yang 2 jugak yang di tanya......

bincang boleh tapi mesti ada syaratnya........ko nak tau ape syaratnya.....BUBARKAN DUN PERAK

AZRI said...

salam,ketemu lagi.......

malam ni kita lanyak betul pencacai umno ni, tak habis-habis dengan tuduhan dan fitnah, semuanya dah di jawab...nak wt cne dh nama nya bodoh...bengang dan bahalol..yang 2 jugak yang di tanya......

bincang boleh tapi mesti ada syaratnya........ko nak tau ape syaratnya.....BUBARKAN DUN PERAK

AZRI said...

salam,ketemu lagi.......

malam ni kita lanyak betul pencacai umno ni, tak habis-habis dengan tuduhan dan fitnah, semuanya dah di jawab...nak wt cne dh nama nya bodoh...bengang dan bahalol..yang 2 jugak yang di tanya......

bincang boleh tapi mesti ada syaratnya........ko nak tau ape syaratnya.....BUBARKAN DUN PERAK

Naruto sensei said...

wolf oo wolf

Berlagak pandai rupanya jahil..

kesana kesini menjaja cerita fitnah..

itulah dia perangai wolf...

mencabar di artikel lain menjerit di artikel lain...

bila ditanya dia diam menikus..hanya pandai melarikan diri ...itulah sifat binatang liar

Sesama bangsa dia memfitnah... cuba memecahbelahkan bangsa di Malaysia...

Dengan MCA dan MIC yang tak sokong Islam dia sayang sekali.. dengan orang PAS dimusuh, dibenci malah dikeji...

Inilah sikap UMNO yang kata nak bersatu..di belakang kita ditikam pula.. sentiasa khianat pada Melayu sendiri..

Mengaku marah cina dan India ..beli dikedai cina makan dikedai mamak...ha ha dasar binatang liar tentulah sikapnya hipokrit...

Kalah hujah.. difitnahnya bangsa sendiri...

BN buat apa pun Nizar cool je..tak gitu wolf kah kah kah.. lari kat sini...berani mengulas bila saya tiada kah kah kah sifat bacul terserlah kini walaupun nama garang sekali... ha ha ha .

PR sentiasa cool dan matang berhujah..ha ha ha .. tak main lah lari2 kan wolf.. kah kah kah..!!

AZRI said...

si rimau tua dan serigala tanpa gigi......

kenapa awak semua payah sangat nak terima pendapat dan pandangan dari orang lain? jangan la buat hati kita menjadi hati batu dan keras kepala........

sekarang ni kita mencari kebenaran dan bukannya buat provok aje....nak cari salah dan silap senang berasaskan pada andian sendiri tanpa bukti yang nyata...

ni lah silap anak didik umno yang tak dapat bezakan antara yang benar dan yang salah....yang benar akan di katakan salah dan yang salah akan di katakan benar.....

kt perak sekarang ni sape mb yang sah? nizar atau zambry? sila jawab puak umno

tak bertanding salah..........
bertanding kalah.........

AZRI said...

AZRI said...

memang dasar tak tau malu, mahkamah tak isytihar dia mb yang sah tapi mengaku sebagai mb yang sah.....dah dasar umno suka merampas hak orang lain.....

macam ketua nya jugak, rampas bini orang lain untuk jadi bini....nak wt cne dah perangai macam 2........

masjid tinggi said...

wolf,jaam.........cite yang awak tulih panjang panjang tu satu dunia orang dah tau. Tak payah nak ulang ulanglagi. Lu betui betui tertinggai di belakang.

La ni oghang nak selesai masaalah di negeri aku Perak Darul Ridzuan. Orang kampong semua dah tak sokong UMNO lagi cuma oghang bisu dan buta ja yang sokong.

Oghang oghang kampong di Perak kata ikutlah undang undang. Depa kata sepatut nya Nizar yang sah jadi MB. Itu mahkamah dah tentukan. Mahkamah tak kata Zamri sah jadi MB walaupun ditanggoh.

Awat hampa tak paham bahasa ka. Orang orang kampong pun paham tak kan hampa sekolah tinggi tinggi tak paham.

Macam tu mengeloh oghang oghang kampong seluruh negeri Perak Darul Ridzuan. Depa nak ngundi sekali lagi nak tentukan sapa berhak jadi MB.

Kalau BN menang perintah lah begitu jugak kalau PR menang PR lah yang memerintah. Senang ja nak selesai masaalah. Bayangkan oghang kampong boleh cakap macam tu, macam mana. Hampa tak malu ka.

Pasai DSAI pulak hang jaam memang tak baca sejarah. Oghang oghang kampong semua tahu ceghita satu bukti pun tak dak yang DSAI buat salah. Itu pasai orang kata DSAI kena fitnah dan mengaibkan.

Itu lah konspirasi tertinggi namanya kalau hang tak tau.

AZRI said...

umno ni tak boleh terima hakikat yang mereka dah kalah.....macam orang kahwin la, lepas 2 bercerai dengan talak 3......tapi dok nak lagi....wt malu umno aje, kalo nak jugak wt cina buta la, biar pr perintah perak

Naruto sensei said...

Salam saudaraku semua..?


Dua2 ekor rimau lembut dengan Serigala sesat tu mana pergi sekolah kan ke binatang tu mana pakai otak.. ha ha .. ntah2 SPM pun tak ambil pasal tu komen pakai artikel orang je yang dia reti..

Nak2 pula si harimau tu berapi cakap kononya dia ada blog ha ha .. yang peliknya artikel orang jugak dia nak pakai buat hujah lepas tu bila kita tanya diam menikus... macam babun pula saya tengok..ha ha ..ccol2

PR sentisa hujah matang dan Cool.. tak macam BN main lari2 tak gitu wolf ha ha ... lari sana melalak sini.. Lari sini melalak sana .. tak gentle langsung ha ha ..

PR sentiasa cool dan bernas.. jangan marah wolf... nanti cepat mati BN..ha ha ha..

Tontoya said...

Wolf ni bila orang dah tak ada baru lah dia menjengukkan kepalanya cam serigala kat sini..bila disergah sikit dia lari..nampak orang dah tido semua,dia masuk hentam balik..samalah ngan rimau ni..tulis arab pulak..
Riak le tu..
Kalo jadi pilihanraya kat perak ni,umno gerenti hancur punya..Kalau tempat calon umnobn berlawan dgn Dap pun aku rasa umno mesti kalah.Sebab orang dah tahu yg umno ni lagi teruk dari Dap.Orang dah tak bodo dah,tak macam tahun 60 an,yang mana rakyat tak dapat maklumat.Hanya disogokkan oleh berita tv dan suratkhabar umno saja.Sekarang ni rakyat dah bijak dalam membuat pilihan.Tak payahlah umno nak gunakan isu perkauman sebab dah tak laku dah,hanya menambahkan kebencian rakyat kpd umno itu sendiri saja.Takde sapa nak ikut umno gaduh nye..Pegi mampuh sendiri le..Ajak orang berdemo pun tak sampai 500 orang,tu yg diupah tu.Tengok kalau PR yg menganjurkan demo,boleh mencecah 20 hingga 100 ribu orang walaupun disekat..orang dah tak percaya lagi dah kat umno ni, perosak bangsa dan agama.
Hi hi hi ..Malam esok(18.5.09) DS Anwar dan DS Nizar akan datang berceramah kat tempat aku di kg medan.Bolehlah aku tahu ttg krisis di perak ni dgn lebih lanjut lagi..
Bertambah tak cool lah umno ni..

GOMO said...

AYUH KITA MELAYU BERSATU
UMNO, PAS, PKR KITA BERSATU

MARI KITA LIHAT SEJARAH YANG BERLAKU.....

PEMIMPIN YANG KORUP KITA SINGKIRKAN.

AYUH....
MELAYU DICINCANG DAN DIREBUS http://www.gomounited.com/2009/05/melayu-dicincang-dan-direbus.html

Naruto sensei said...

Tontoya My Fren..!

Kampung Medan lokasi ceramah kat mana..? Boleh saya nak tahu..
manalah tahu esok free ke boleh datang..!!

Tontoya said...

Ye my fren naruto..Lokasinya dipadang bola berhampiran pejabat pas pjs,dulu pejabat umno bahagian..PJS 3,jalan klang lama.P.Jaya..berhampiran dgn tapak pasar malam..9 mlm..tapi awak duduk jauh kan naruto..tapi biasanya kwsn ni akan penuh sesak setiap kali ada ceramah..ok le kalo ada free datangle.. Best..

Tontoya said...

Adressnya ada juga dinyatakan dalam akhbar sinar selangor hari ni,ruangan komen anda..Situ lebih jelas,takut saya silap inform.

masjid tinggi said...

Naruto Sensie.....Kampong Medan tu bersebelahan dengan Masjid Tinggi, Bagan Serai, Perak Darul Ridzuan. Masjid Tinggi tu kampong aku.

Sebelum ceramah bermula boleh la solat maghrib kat Masjid, Masjid Tinggi tu bersebelahan dengan Markas PAS.

Kampong Medan tu kampong Datuk SUK Perak Darul Ridzuan. Orang tua tua bagi tau kat aku macam tu la.

masjid tinggi said...

Naruto Sensei dan Tontoya....

Maaf aku silap. Aku ingat Kampong Medan kat Perak. Rupa nya Kampong Medan kat Jalan Kelang Lama.

Maaf Bro.....

Tontoya said...

Tak apalah masjid tinggi..Silap aku jugak tak nyatakan dgn jelas...tak sangka byk pulak tempat nama kg medan ni..hi hi

Naruto sensei said...

Dekat je tu sekarang Saya di Kuala Lumpur, cheras... InsyaAllah Boleh datang.. Lagi pun Balik Sabak Bernam lusa bolehlah pergi malam Esok..

Masjid tinggi Saudaraku..!

Takpe biasalah kat Malaysia ni banyak tempat2 sama nama.. Takde masalah..Terima Kasih..

joe lenon said...

Wolf dah la tu,umno tu yang terlalu banyak toleransi dgn mca & mic. tak payah kau susah2 bagi fakta yang tak betul tu... jemu org nak baca

joe lenon said...

lantak dia le Wolf tu naruto, dia serigala tak tahu menahu tu hal manusia biarkan dia dengan fakta songsang dia...

Ibnu said...

Salam semua.
Wahai saudara-saudara islamku..Walaupun kita berbeza fikrah, namun titik pertemuannya ada pada aqidah yang satu.

Ibnu said...

Salam encik Naruto. Anak saya gemar nonton cerita kartun tu. Tapi, kat blog ni saya gemar membaca komen anda. Masih berhemah dalam membuat ulasan walaupun diasak oleh hujah-hujah merapu.Teruskan.

miekabo said...

Salam....

bisu dah puak-puak umno....

Hari ni keputusan mahkamah kes Perak....

Dengan harapan keputusan itu menyebelahi rakyat Perak....

pada semua pejuang kebenaran....

perjalanan masih jauh.... tetapi jalannya sudah ada di depan kita....

kita teruskan....

jaam said...

KOTA BHARU 17 Mei – Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat tidak menolak kemungkinan wujudnya ‘politik wang’ dalam parti itu menjelang pemilihan agung bulan depan.

Justeru, beliau meminta para perwakilan pada Muktamar Tahunan Pas itu menolak calon yang mengamalkan perbuatan sedemikian bagi meraih sokongan.

Namun Nik Aziz mengingatkan, sebarang tuduhan mengenai gejala itu perlu dibuat berlandaskan fakta dan wajar tindakan diambil sekiranya gagal dibuktikan.

“Boleh jadi ada sungguh (politik wang). Kalau ada sungguh, saya berasa sangat dukacita. Kita hendak berjuang dalam Pas, sedangkan Pas hanya wadah untuk perjuangkan Islam.

“Macam saya sebut hari itu, bagi duit ambil, bagi gula kacau. Saya setuju benar orang beri ambil tetapi jangan undi orang macam ini. Jangan beri peluang orang begini wujud dalam Pas,” katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Beliau diminta mengulas dakwaan Ketua Dewan Ulama, Datuk Mohamed Daud Iraqi bahawa budaya memberi ‘hadiah’ mula menular ke dalam parti tersebut menjelang pemilihan parti tidak lama lagi.

Nik Abdul Aziz yang juga Menteri Besar Kelantan meminta calon yang bertanding pada pemilihan akan datang supaya tidak melakukan perkara yang boleh menimbulkan syak.

“Dalam suasana begini, jangan kita beri macam-macam dekat orang sebab mereka akan tuduh kita. Orang tidak tuduh kita kalau kita ini bersih, jadi jangan buat benda yang boleh membuatkan orang tuduh kita.


NIK AJIH KATA,

Boleh jadi ada sungguh (politik wang). Kalau ada sungguh, saya berasa sangat dukacita.

“Macam saya sebut hari itu, bagi duit ambil, bagi gula kacau. Saya setuju benar orang beri ambil tetapi jangan undi orang macam ini. ” kata Nik Aziz kepada pemberita.

HUHU....
APASAL INI MACAM BRO?
APARRAAAA.....!

EH....EH..!
BOLEH PULAK!!!?.

mat gerento said...

kata nik ajis nya***k...

Bagi duit ambil, bagi gula kacau. Saya setuju benar orang beri ambil tetapi jangan undi orang macam ini.

______________________________________

Aku dah tak tau nak cakap apa lagi...

Nak tanya tuan naruto ngok ngek...

Apa hukum orang yang terima rasuah?????????

detectiveconan said...

salam semua..

ai wolf ubah arah plak.. tak boleh jawab apa yang naruto soal dia tunding jari ke pemilihan parti pas plak kononnya ada politik wang. copy paste je ke?? mmg dasar orang UMNO copypaste.. heran-heran.. yang badigol mat-garento pun sokong.. tolong cuci taik wolf ke?? sikap anda ni bukan saja membuatkan orang meluat kat anda tapi kat UMNO sebab dapat ahli-ahli yang bodoh sombong tak boleh nak terima kenyataan yang UMNO dah hancuss.. sekarang ni NAJIB yang jadi PM tapi sedar tak malaysia ni masih di perintah oleh MAHATHIR??

Naruto sensei said...

mat gerento

ha ha ha Pelawak..!! baru balik dari padang pasir ke..? macam mana semalam menang tak pertandingan Raja lawak ha ha ...

Nak soal saya..? ha ha tak de taraflah anda ni.. Jawablah dulu soalan Sejarah Nabi tu..? asyik nak tanya Orang je dia sendiri jahil ha ha Pelawak2...Tunjuk muka lagi kamu ni.. ha ha ha .

Naruto sensei said...

Lembut ha ha..


“Macam saya sebut hari itu, bagi duit ambil, bagi gula kacau. Saya setuju benar orang beri ambil tetapi jangan undi orang macam ini. ” kata Nik Aziz kepada pemberita.

--------------------------------

Faham ke ayat tu ha ha ha .. bagi ambik je tapi Undi jangan tak faham ke maksud tu..oo ni lagi seorang jahil ye.. anda ratib ayat tu 40 hari 40 malam gerenti anda faham nanti... ha ha ha sebab tu ayat untuk BN tu...he he

Naruto sensei said...

mat gerento..


Nak tanya tuan naruto ngok ngek...

------------------------------

Alhamdulillah anda mengiktiraf saya ye sampai panggil saya Tuan he he...ha ha ha ..Pelawak2

jaam said...

“Macam saya sebut hari itu, bagi duit ambil, bagi gula kacau. Saya setuju benar orang beri ambil tetapi jangan undi orang macam ini. ” kata Nik Aziz kepada pemberita.

??????????????????????????????????

SALAH SATU FATWA SONSANG!

mat gerento said...

kalau habuan seks takkan nak ambik jugak...

nik ajis...nik ajis...

Naruto sensei said...

silembut

Eh tahu ke apa fatwa sonsang tu.. ?bukan Islam Hadari tu fatwa songsang ke..!! ha ha ha ...

Boleh melacur tu fatwa bernas ke ha ha ha..?

Ntah apa apa lah kamu ni..!

Munafik pun boleh sibuk pasal fatwa ye.. ha ha ha..

mat gerento said...

dulu sibuk pasal rasuah dalam umno...sekarang apa macam????

nik ajis telah mengesahkan yang pas pun kuat rasuah...hihihihihihih

sprm...tunggu apa lagi...

motto baru pas:

BAGI DUIT AMBIL...
BAGI GULA KACAU...

mat gerento said...

motto baru pas:

BAGI DUIT AMBIL...
BAGI GULA KACAU...

Naruto sensei said...

Sedekah Seks tu UMNO je yang terima ..ha ha sebab tu dia rembat ADUN lompat tu yang sah terima sedekah seks ha ha .. ntah apapa la anda ni Gerentor..mana idea anda dah habis semalam kalah raja Lawak ha ha ha ...itu pu tak boleh fikir ke..? ha ha

PERTUBUHAN SENI SILAT SERANTEH SELANGOR - PERSIS said...

BERSATULAH WAHAI ANAK BANGSAKU, JANGAN BERCAKARAN DIANTARA KALIAN SEMUA.BERINGAT SEBELUM KAMU TERLAJAK KATA YANG MEMBINASA.

Naruto sensei said...

mat gerento said...
motto baru pas:

BAGI DUIT AMBIL...
BAGI GULA KACAU...
SOKONG TETAP PR ha ha ha baru betul..dah lama dah moto tu masa nak pilihanraya tolak UMNO.. ha ha tak boleh pikir lagi.. kesian..

lailafillah said...

salam..hm..ni lah sikap penyokong umno..tak habis kutus org pas.. saye nak ulang semule..untuk penyokong fanatik umno nih(wolf)..anda ckp, kami asik tak sokong melayu..menghina melayu..naik angin kat melayu.tapi sekarang anda sendiri yg buat..lagi2 anda mengutuk dan memfitnah org melayu yg beragama islam yang memperjuangkan islam.. lain kali..cakp tu fikir dulu..selalu sgt timbulkan isu bangsa..tapi anda sendiri kutuk org2 melayu dlm ni.. mereka mengutuk anda takpe..sbb mereka nak tegakkan satu kebenaran yg anda tak nampak..celikkan kan la mata tu..jgn tdo jer..

mat gerento said...

tak kiralah nak undi ke tak nak...bila dah ambil tu kira berdosa juga...

rasuah bro...jangan main2...nerakalah jawabnya...

mu jangan main2 nik ajis...
bila mu dah cakap...pengikut2 mu ikut...nanti mu tanggung dosa tu...

wolf said...

Naruto...Tontoye..dan puak-puaknye...

Pegilah bagi sokongan korang kat DAP..Hindraf....asal korang puas hati...

aku tak sanggup...kehh..keh..kehh..

Korang jangan la ikut si Anwar dan geng PKR tu...diaorang semua tu adalah orang yang gila kuasa sebab gagal dalam politik.

Anwar lah punca segala kemelut politik Perak...nampak sgt style Anwar dalam kes ni...

tapi UMNO/BN cool jer...
kehh..kehhh...kehhh

jaam said...

BAGI DUIT AMBIL...
BAGI GULA KACAU...

MATO BARU KE?

WAH HEBAT TUH!
$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

LAAAA SEDEKAHLA BRO!
MAAPLA.... SALAH! HEHE...

detectiveconan said...

mat-garento..
apa la punya benggong hang ni.. rasuah tu bermaksud orang beri wang untuk tujuan mendapatkan projek atau sesuatu perkhidmatan secara jalan pintas. ertinya BN bagi duit untuk undi BN dan kita ambik duit dan undi BN itu rasuah la. tapi kalau BN bagi duit untuk undi BN dan kita ambik duit tapi tidak undi BN adakah itu nama rasuah?? sebab kita tak buat apa yang pemberi duit tu minta..
rasuah ni mana2 pun ada.. antara kawan-kawan opis pun ada.. cthnya kawan A minta kita print report untuk dia, dan kita minta belanja air sebungkus sebagai balasan untuk print report untuk dia.. itu pun rasuah gak tapi tak ketara sangat.

Persatuan silat.. saya memang tak suka dengan persatuan silat ni terutamanya dibawah pimpinan mahaguru omar din iaitu silat gayung. sebab terlalu taksub menyokong UMNO/BN umpama membodeng kerajaan untuk sesuatu tujuan. sepatutnya apa jua persatuan silat, taekwondo, karate do dll tidak boleh terlibat dengan mana-mana parti politik.. adakah semua ahli persatuan itu adalah penyokong UMNO/BN sahaja?? sebenarnya ahli pelbagai persatuan ini terdiri dari pelbagai fahaman politik jadi semua persatuan di malaysia ni sepatutnya bebas dari terikat dengan mana-mana parti politik.

jaam said...

SATU LAGI GIMIK DAN CARA KOMUNIS ALAF BARU.

MENGHALALKAN CARA!

HATI2 SEMUA! KOMUNIS TUH!!!

Naruto sensei said...

wolf oo wolf

Berlagak pandai rupanya jahil..

kesana kesini menjaja cerita fitnah..

itulah dia perangai wolf...

mencabar di artikel lain menjerit di artikel lain...

bila ditanya dia diam menikus..hanya pandai melarikan diri ...itulah sifat binatang liar

Sesama bangsa dia memfitnah... cuba memecahbelahkan bangsa di Malaysia...

Dengan MCA dan MIC yang tak sokong Islam dia sayang sekali.. dengan orang PAS dimusuh, dibenci malah dikeji...

Inilah sikap UMNO yang kata nak bersatu..di belakang kita ditikam pula.. sentiasa khianat pada Melayu sendiri..

Mengaku marah cina dan India ..beli dikedai cina makan dikedai mamak...ha ha dasar binatang liar tentulah sikapnya hipokrit...

Kalah hujah.. difitnahnya bangsa sendiri...

BN buat apa pun Nizar cool je..tak gitu wolf kah kah kah.. lari kat sini...berani mengulas bila saya tiada kah kah kah sifat bacul terserlah kini walaupun nama garang sekali... ha ha ha .

PR sentiasa cool dan matang berhujah..ha ha ha .. tak main lah lari2 kan wolf.. kah kah kah..!!

Jangan ikut UMNO dia sembah kubur hi hi hi.. mintak kat setan tu

Naruto sensei said...

Inilah sikap sijaam lembut..

Sanggup memfitnah untuk menghalalkan cara...

Memaki dan menghina orang kesukaannya...konon nak nasihat orang tetapi cuba kelirukan orang lain..?

Mula2 posting disini kononya tidak berpolitik..Ha ha ...!

Kemudian berlagak seperti ahli PAS komen diberi... kononya nak selamatkan PAS ...rupanya menjadi api dalam sekam...UMNO di puji PAS dihentam... menyerlahkan lagi sikap munafik...

COpy dan Paste saja umpan hujahnya..walaupun kadangkala berhujah pula ..tapi biasalahkan kalau dah UMNO, apa dikata serba tak kena..ha ha ha..

Akhirnya berhujah ibarat ADUN UMNO yang kalah undi...!
Terbongkar sudah sikap Munafik..!
sebenarnya dia pencacai UMNO.. ha ha ha memang tak layak berhujah disini..

Nampak sangat seorang pedengki, bila kalah hujah merajuk lari ... komen dibuat berbau hasutan.. hanya menyerlahkan lagi sikap si Talam dua muka..

Inilah Dia sikap siJaam lembut.. harap semua tak lupa si munafik sesat ni...ha ha Cool2 ..ini hakikat siapa anda.. jaam lembut,,!!

Naruto sensei said...

Isnin, 2009 Mei 18
50 ahli UMNO sertai Pas Di Selangor
Ketika UMNO berusaha untuk mengembalikan kepercayaan rakyat kepada parti tersebut, namun rakyat sudah bijak membuat pilihan yang mereka yakini akan membawa perubahan.

Ini dibuktikan dengan penghijrahan beramai-ramai ahli UMNO Cawangan Kampung Melayu Tambahan menyertai Pas dengan berlangsungnya penyerahan borang keahlian Pas baru-baru ini.

Dengan keyakinan baru itu, seramai 50 ahli UMNO menyerahkan borang tersebut kepada Pesuruhjaya Pas negeri, Datuk Dr Hassan Mohamed Ali dalam satu majlis ringkas tetapi penuh bermakna kepada Pas cawangan Kampung Melayu Tambahan.

Dr Hassan, inilah penanda yang cukup baik kepada PAS sebagai persiapan Pilihanraya Umum ke-13 yang akan datang apatah lagi yang menyokong itu datangnya daripada ahli UMNO.

Menurutnya, penghijrahan ini telah menyemarakkan lagi semangat Pas dan beliau yakin akan ramai lagi keahlian baru akan menyertai parti itu selepas ini.

“Apabila kita berjaya menunjukkan contoh dan menampilkan keterampilan bersih, insya-Allah akan ramai lagi akan bersama-sama dengan Pas. Kita juga berharap pada pilihan raya akan datang, Pas bersama Pakatan Rakyat akan mencatatkan kemenangan yang lebih baik lagi supaya akhirnya nanti akan dapat mewujudkan satu sistem pentadbiran yang lebih adil dan baik kepada rakyat.

“Semoga dengan usaha ini, kerajaan negeri akan mengembalikan semula kekayaan negeri kepada rakyat yang mempunyai hak ke atasnya,” kata beliau.

Dr Hassan berkata, setelah setahun memerintah Selangor, Pas turut membuktikan bahawa tiada seorang pun yang terlibat dengan rasuah, skandal mahupun lompat parti dan inilah faktanya iaitu Pas adalah parti yang bersih.

Sebelum itu, satu ceramah ringkas telah disampaikan oleh Dr Hassan kepada orang ramai dalam memperkemaskan semangat ahli parti dan juga ahli baru yang menyertai Pas.

Beliau juga mengingatkan kepada parti supaya memperkemaskan jentera dan bergerak supaya persaudaraan dan ukhuwah dalam Pas sentiasa kuat dan utuh.

“Kita mestilah menghidupkan usrah dan dari sinilah kita akan merasai kehebatan parti ini yang mana tiada satu parti pun pernah mengadakan usrah seperti Pas melakukannya,” katanya. -sinarharian
Posted by RAKYAT MARHAEN

Ha ha ha tinggal binatang2 sahaja dalam UMNO sekarang ni..ha ha

PR cool je ..

jaam said...

BAGI DUIT AMBIL...
BAGI GULA KACAU...

MATO BARU KE?

WAH HEBAT TUH!
$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

LAAAA SEDEKAHLA BRO!
FATWA....KENA IKUTLA...

jaam said...

$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

sedekah bro terima jer laaa...
BAGI DUIT AMBIL...
BAGI GULA KACAU...

APARRAAAAAAAA!

detectiveconan said...

UMNO apa kurangnya dok ikut telunjuk MCA, GERAKAN dan MIC. ngaku je la wahai puak sakai UMNO. isu agama anak pun ikut telunjuk MCA dan gerakan yela kalau tak ikut takut MCA dn gerakan keluar dari BN jadi kena ikut la. ramai orang cina memeluk agama islam sebab tu mereka membuat peraturan anak mengikut agama asal jika ibu bapa dia tukar agama memeluk islam. anda tau ke brapa banyak orang melayu islam malaysia dah murtad memeluk kristian?? apa tindakan kerajaan BARISAN NASIONAL??? apa pun takda.. tup2 keluar peraturan baru ibu bapa yang bertukar agama status agama anak mengikut agama asal ibu bapa mereka sehingga 18 thn. ini boleh menambahkan lagi jumlah umat islam yang murtad. dalam diam-diam MCA dan GERAKAN cuba menyekat kaum-kaum cina untuk memeluk agama islam. DAP sekarang banyak perubahan yang kita nampak. mereka menhormati ulama islam seperti NIK AZIZ, Haji HADI dan lain-lain mufti di malaysia. Wei babi UMNO ampa kutuk NIK AZiz tu seperti ampa kutuk ISLAM sebab dia Ulama ISLAM yang memperjuangkan agama islam di malaysia ni. pemimpin UMNO perjuangkan apa??? adakah perjuangkan ISLAM?? kejar jawatan dan wang ringgit adalah.. para penyokong UMNO pun sama la.. gantung bendera BN kena Bg bayaran. kalau tak bayar duit habis semua bendera BN dia buang. jangan kutuk ulama islam ikut sedap tangan je walaupun dia didalam parti yang anda tak suka.. antara parti PAS dan UMNO mana 1 parti yang banyak para Ulama/ustaz sertainya?? tentang PKR memang semua ahlinya terdiri dari bekas-bekas UMNO tapi jangan silap PKR bukan berjuang kerana kecewa di dalam UMNO dulu..

UMNO/BN cool kata wolf.. cool ke UMNO/BN sekarang?? mana cool sekarang UMNO/BN gelabah bewak la sebab rakyat semakin hari semakin banyak menyokong PAKATAN RAKYAT sehinggakan kabinet UMNO pun dinamakan KABINET RAKYAT dan PM dinamakan PERDANA MENTERI RAKYAT.

bendera UMNO warna MERAH,
Piiiiirrraaaaaaaaaaahhhh!!!!!!

memang dasar puak UMNO ni COPYpaste la.. semua tiru pakatan rakyat.. 1 malaysia slogan yang najib heboh-hebohkan sekarang konon nak ambik hati rakyat.. tau dak slogan 1 malaysia tu DAP yang cadangkan dulu tahun 1990an tapi ditentang hebat oleh UMNO/BN. sekarng UMNO/BN ambik sebagai slogan plak.. UMNO/BN dah habis modal ke???

PeRWiRa_aDiL said...

Jaam,

Tuduhan sogokan di kalangan ahli PAS masih belum ade bukti lagi. Ternyata jika benar pun ia tidak melibatkan wang ringgit, hanya pemberian hadiah atau saguhati (tidak seteruk UMNO). Tak perlu digembar-gembur. Bende belum confirm sahih lagi dah kecoh. UMNO tetap Parti Rasuah!

Naruto sensei said...

Monday, May 18, 2009
HOT - Shahidan Dikejar Along Belanja RM200,000 Sebulan

Shahidan: Aku dah pokai sejak tak jadi MB


Ruang Sukan akhbar Kosmo hari ini memuatkan keluhan Datuk Seri Shahidan Kassim yang menyatakan dia kini benar-benar 'pokai' kerana terpaksa membelanjakan sehingga RM200,000 sebulan untuk menangggung perbelanjaan Persatuan Bolasepak Perlis (PFA) dengan menggunakan wang poketnya sendiri.

"Saya menanggung PFA lebih daripada menjaga keluarga saya. Akibat tidak cukup wang untuk sara persatuan ini dengan along pun saya dah kena pinjam sekarang. Saya dah cukup sengsara menanggung masalah ini seorang diri, semuanya saya jual cuma tinggal saham saja sikit lagi, itu pun tidak boleh jual kerana harga jatuh", beritahunya selepas sidang media selepas perlawanan antara Perlis dan Kelantan malam kelmarin.

Beliau seterusnya menyatakan kesengsaraan hidupnya bermula setelah tidak terpilih lagi sebagai Menteri Besar Perlis selepas PRU ke-12. Shahidan dalam hal ini menyalahkan Kerajaan Negeri yang dipimpin oleh Dr Mat Isa Sabu yang katanya menganiaya pemain bolasepak Perlis kerana enggan mnyalurkan bantuan kepada PFA menyebabkan separuh dari bayaran gaji kepada pemain bulan ini terpaksa ditangguhkan.

Shahidan mengaku dia membelanjakan PFA dengan wang dari poketnya sendiri sebanyak RM200,000 sebulan? Tentu ada yang berkata: wah, kayanya Shahidan belanja PFA hingga RM200,000 sebulan! Bila beliau berbelanja RM200,000 sebulan untuk PFA bermakna dia menanggung perbelanjaan untuk persatuan itu RM1 juta dalam tempoh 5 bulan atau RMRM2.4 juta setahun. Itu untuk satu persatuan saja, bagaimana dengan beberapa persatuan lain yang juga dipimpin Shahidan seperti Kesatuan Olahraga Amatur Malaysia, Persatuan Renang Amatur Malaysia (ASUM) dan Persatuan Kabaddi Malaysia? Jika Shahidan juga menggunakan wang poketnya sendiri untuk meneruskan hayat persatuan-persatuan itu berapa banyak yang ditanggungnya sebulan - RM600,000, RM800,000 atau RM1 juta?

Tentu ada yang berkata Shahidan mungkin sengaja membesar-besarkan cerita mengenai sifat pemurahnya kepada PFA itu sebagai senjata untuk memburuk-burukkan Dr Mat Isa Sabu yang kini menjadi pesaing politiknya di Perlis. Tapi kepada sesiapa yang mengenali watak Shahidan dari dekat mereka pasti percaya kebanyakan apa yang dikatakannya, jika tidak 100% betul, mungkin 80% betul. Ini kerana ketika Shahidan menjadi Menteri Besar Perlis dia memang dikenali sebagai seorang yang bukan saja pemurah tetapi terlalu pemurah dan terlalu tidak lokek. Tidak hairan setiap hari Pejabat Menteri Besar sentiasa menjadi seperti pejabat Kebajikan Masyarakat yang penuh sesak dengan orang ramai yang meminta bantuan kewangan darinya. Dan biasanya siapa pun yang menemuinya pasti tidak akan pulang kosong dari pejabat MB yang sangat dermawan itu. Jika kebetulan berkunjung ke kedai makan di Perlis, bukan sesuatu yang aneh Shahidan membelanjakan semua mereka yang berada di kedai makan itu, malah sebelum berundur beliau akan menyerahkan sejumlah wang kepada taukeh kedai sambil berpesan supaya menghabiskan semua wang yang diberinya itu untuk pelanggan-pelanggan yang membeli makanan di kedainya hari itu dan jika ada baki sambung lagi esok.

Saya teringat di satu tengah hari ketika bersama dengan rombongan beliau di sebuah kedai makan di pinggir tasik Timah Tasoh, sebelum berundur saya menemui pemilik kedai dan bertanya, "Berapa MB hulur tadi?"

"RM500.00", jawab pemilik kedai, "Nampaknya semua orang dapat makan free sampai petang ini"

Begitulah pemurahnya mantan MB Perlis ini. Dari mana dia dapat wang tidak penting, yang penting ketika berkuasa dulu semua orang kuat UMNO sangat mentaatinya kerana salah satu sebab, mereka mudah mendapat bantuan wang segera darinya. Pegawai kerajaan juga dapat tempias dari kemurahan Shahidan kerana sentiasa dapat makanan yang sedap-sedap ketika bermesyuarat dengannya dan menjelang Aidilfitri setiap seorang mendapat imbuhan belanja raya yang sangat lumayan. Semuanya dari wang poket MB sendiri, bukan dari sumber Kerajaan Negeri.

Namun kini Shahidan tidak lagi menjadi MB Perlis. Dia yang semasa menjadi MB dulu sangat kaya raya kini seperti yang diakuinya sudah 'pokai' dan terpaksa pula berhutang dengan along. Seperti kata Shahidan dia mula kekurangan wang sejak tidak lagi menjadi MB. Maknnya jawatan MB lah salah satu faktor penyumbang menjadikan beliau begitu terlalu pemurah dan terlalu dermawan. Patutlah ketika tidak dipilih sebagai MB dahulu beliau kelihatan begitu berang, kerana tanpa jawatan itu dia tidak lagi dapat memperlihatkan dirinya sebagai manusia yang sangat pemurah dan dermawan.


Oleh: pendikar gunung kriang
Posted by pendikar gunung kriang

Ha ha ha silembut melalak..!!

Ni ha habis duit pinjam ALONG..ha ha ha kelam kabut lari dari ALONG ha ha cool lari...

Naruto sensei said...

Malas nak layan depa ni nak sangat copy paste.. ha hambik..!!

Naruto sensei said...

Sunday, May 17, 2009
BN Gila, Tak Percaya Pada MB Sendiri..! - malaysiakini
Barisan Nasional nak bercadang untuk membuat usul undi tidak percaya kepada Menteri Besar Perak.


Eh..? Menteri Besar Perak..? Siapa Menteri Besar Perak..? Zambry kah? Nizar kah?

Kalau Zambry, tak kan la Barisan Nasional nak buat usul undi tak percaya pada Menteri Besar Barisan Nasional?

Mestilah buat usul undi tak percaya dekat lawannya kan?

Ini bermakna, Barisan Nasional telah mengakui dan mengiktiraf bahawa DS Ir Nizar adalah Menteri Besar Perak yang sah..!

Bila Barisan Nasional mengesahkan dan mengakui bahawa DS Ir Nizar adalah Menteri Besar Perak yang SAH, bermakna apa yang telah Zambry buat selama ini ternyata adalah HARAM-SEHARAM-HARAMNYA..!

Dengan kuasa Allah, maka terbuktilah bahawa selama ini apa yang dipercayai oleh orang-orang Barisan Nasional adalah semata-mata mitos belaka malahan Zambry Mugabe sendiri pun sedar bahawa apa yang dilakukannya adalah HARAM SEHARAM-HARAMNYA..!

Kalau Zambry tak mengaku bahawa apa yang dilakukannya selama ini adalah HARAM SEHARAM-HARAMNYA, maka usul undi tak percaya yang bakal dilakukan oleh Barisan Nasional nanti pastilah pada Zambry sebab Zambry dalam mitos tersebut ialah Menteri Besar...

Tak gitu?

Ni nak reject sape ni? Nizar ke Zambry?

Kah kah kah kah kah kah kah...!!!

Makin lama makin NGOOOOOOOOKKK UMNO/BN nih..!

Khak Ptuih..!
Perisik Rakyat..

jaam said...

BAGUS YB SHAHIDAN, AKU TABEEK SPRING....

BILA LAGI NAK DAPAT PEMIMPIN YANG MACAM NIH?

jaam said...

Ternyata jika benar pun ia tidak melibatkan wang ringgit, hanya pemberian hadiah atau saguhati....

$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

APA PUNYA ULAS LAAA....

ADUHAAAI!

Naruto sensei said...

Ha ha ha dah baca tu kira ok lah tu ha ha ha ... cakap tarak pakai akal ..ha ha lembut2..Kalu UMNO sokong ha ha ..

Rasuah MB tu woi..! sebab tu Sultan Perlis taknak dia jadi MB..Nak dakwa nanti berjanggut silap tutup kes2..ha ha ha

Kenalah main kejar2 dengan Along... ha ha ha...

Syabas Shahidan ada jugak Ahli Ngok kamu nak sokong ha ha ..walaupun kamu dah ditolak di Perlis..ha ha

detectiveconan said...

wei naruto.. hang lawak la hang gelar zamry mugabe... memang betoi aku tak terpikiaq.. hahahahha
UMNO mugabe la.. semua hitam. UMNO ni hebat gak noo.. ada pemimpin antarabangsa. zambry mugabe, najib mongolia la.. hebat-hebat.. patut celaru semua ahli..

Naruto sensei said...

Jaam,Wolf,Mat Geentor, Uncle Nano dan sekutu anda semua..!!

Ada dua berita gembira buat PAS dan UMNO ha ha

1)Jawatankuasa Disiplin PAS pusat hari ini mengesahkan tiada politik wang yang wujud dalam Parti Kata Tuan Guru Haji Hadi tadi..ha ha ha penatlah kamu silembut..bermati2an mainkan isu ni..ha ha


2)Ha ha ha UMNO umum tak letak calon di Penanti pada sidang petang tadi di PWTC.keh keh keh memang terbuktilah bacul UMNO ni

Puak2 UMNO sudahlah tu malulah..
Realitinya dah nampak dah UMNO dah fobia dengan Pilihanraya..sedarlah.

Ubah2 lah taktik tu hal Perak tak settle lagi jangan dok kalut nak jaga Politik PAS kalau anda sendiri tak mahu bersama perjuangan PAS jadi apa maknanya anda melalak?

Kalau nak melalak masuk dulu dalam PAS sebab ianya didengari tapi kalau anda UMNO. Payahlah orang nak percaya pasal UMNO ni selalu sangat suka tipu rakyat tu yang orang tak percaya dah....Majoriti rakyat pun tau dah auta UMNO..ha ha ...

Teringat dulu masa Pemilihan UMNO depa kata PAS jangan campur urusan Parti UMNO.. hek..eleh berlagak konon.Sekarang siapa yang sibuk2 dok jaga tepi kain orang berlebih2 ni...? ha ha ..bukan jaga lagi, masuk terus dalam kain tu ..!!ha ha ha ...Memang tak senonoh UMNO ni..masuk dalam kain orang he he..


Alahai Melayu UMNO layu jadinya...

Tontoya said...

Zambri mugabe ka..
Patutlah aku nampak gelap semacam je..Kalo melayu takde lah hitam sangat camtu...hu hu hu..
Adik mugabe kot..Dihayutkan ombak masa tsumami dulu,pastu tersangkut di Pulau Pangkor..
Patutlah undang2 rimba dari afrika yg dibawaknya kesini..tak menang dengan undi,guna taktik kotor pula..orang negro memang ganaih sebab tu lah speaker dewan pun boleh dikerjakannya..Nanti le ko zomri mugabe,rakyat akan hantar balik ko pulau nun..

Tontoya said...

Umno tak letak calon bertanding kat penanti...penakot woi.,.baik korang blah le pencacai ameno..malu woi..belum bertanding lagi dah mengalah..tengok PR cool aje..

hafszach said...

Anwar paling cerdik berpolitik. dulu anwar adalah dengan sengajanya mencanangkan keseluruh dunia bahawa ahli Parlimen BN akan lompat parti.( walaupun anwar tahu ianya tidak akan menjadi kenyataan ). Pada ketika tu UMNO kata melompat parti adalah perbuatan yang terkutuk, tidak bermoral.dan mengkhianati amanah rakyat. Tiba-tiba skrg ni UMNO pulak menerima ADUN dan pekatan Rakyat lompat Parti dan ianya terang2 tidak bermoral. Alasan UMNO bahawa Anwar yg mencadangkan dulu tidak mampu membersihkan imej UMNO. Contohnya seorang anak berkata nak merompak bapanya kata itu berdosa tiba2 bapaknya pulak yg pergi merompak bila disoal-siasat bapaknya kata anaknya dulu yg bercadang nak merompak jd bersalah adalah anaknya- boleh terima ke alasan tu ?? Hanya ahli-ahli UMNO yang dulu, kini dan selamanya BAHALOL dan BODOH sahaja yang akan menerima alasan tersebut..

Kehebatan Anwar mentafsir setiap kemungkinan yang akan dan bakal berlaku di dalam politik serta serangan yang bakal digunakan oleh musuh-musuh politiknya dalam UMNO cukup menakjubkan..
Anwar dah tahu awal2 yang UMNO akan sedaya upaya membeli ADUN2 pakatan rakyat bagi menumbangkan kerajaan2 negeri yang dimenangi oleh Pembangkang justeru tu dulu Anwar yang war-warkan idea lompat parti sebab nak tgk reaksi UMNO.. tapi UMNO yang serba kebongokkan ni tidak dapat mentafsir apakah startegi dan muslihat Anwar sebenarnya sbb tu UMNO cuba nak gubal undang2 Anti lompat parti.. Sekarang ni UMNO telah terperangkap dgn muslihat Anwar. UMNO pikir mereka boleh guna alasan yg Anwar cadangkan lompat parti dulu.. masuk ke akal ke alasan bodoh UMNO tu.. UMNO tak bg org lain mencuri tiba2 dia pulak yg mencuri... Rakyat bukannya bodoh seperti kesemua Ahli serta penyokong UMNO yang bagaikan lembu yang dicucuk hidung tu..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...