Thursday, May 21, 2009

Mahkamah Rayuan dijangka buat keputusan esok

PUTRAJAYA, 21 Mei: Mahkamah Rayuan dijangka akan membuat keputusan esok berhubung dengan permohonan Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir terhadap keputusan Mahkamah Tinggi yang memutuskan datuk Seri Mohamad Nizar Jamaludin sebagai Menteri Besar Perak yang sah.

Sidang ditangguhkan jam 3.30 petang tadi selepas mendengar penghujahan dari peguam Zambry Cecil Abraham, pencelahan dari Peguam Negara Tan Sri Abdul Gani Patail dan peguam Nizar, Sulaiman Abdullah.

Cecil dalam penghujahannya menyifatkan hakim Mahkamah Tinggi silap apabila tidak melihat secara mendalam penghujahan pihak Zambry dan kuasa Sultan Perak.

Sulaiman pula bertegas, Sultan tidak ada kuasa memecat Menteri Besar dan hanya ada kuasa untuk melantiknya sahaja.

91 comments:

Baginda Reformasi said...

tangguh la lama lagi esok buatpe...

pusing lah tang mana, rayuanlah berapa kalipun... hampehla... keputusan die tetap 1 je....

pusing lah tang mana, rayuanlah berapa kalipun... NIzar still tak pernah di undi tak percaya dalam dewan..

pusing lah tang mana, rayuanlah berapa kalipun... Sultan tetap tidak boleh pecat MB... takan lepas rayuan 3jam tetibe boleh pulak...

pusing lah tang mana, rayuanlah berapa kalipun... Nizar tetap MB yang sah... dan ZAMBRY bukan pemangku MB...

pusing lah tang mana, rayuanlah berapa kalipun... tangguh ape lagi?

Naruto sensei said...

Dah agak dah mahkamah bertangguh lagi..hello mainan politik macam ni budak2 pun tahu..!

Masa Zambry merayu hari tu tak pula peguambela Nizar dipanggil..buat keputusan pun
4 jam je apa ni..!

Eh..! hari ni ada pulak Peguam Zambry tu dengan Ghani 4tahil mencelah..? haru2 memang kerja orang mencelah ni takde adab..

Kan orang tua2 kata jangan mencelah..! BN,BN kat dunia anda berkuasa berbuat apa saja, ingat mahkamah akhirat masih ada..

Semua permainan ini orang akan nampak , rakyat bukan buta BN, orang semakin berfikir.. malah budak2 pun tahu..

Teruskan lah permainan kamu BN..
Semakin kamu mempermainkan rakyat semakin rakyat juga menolak kamu..!

Apa2pun

PR cool je bertanding..ha ha ha

Naruto sensei said...

Baginda Reformasi

My Fren..

Diorang takkan boleh but undi tak percaya selagi mahkamah tak buat keputusan..

Sebabnya bukankah rayuan Zambri diterima hari tu..? ini bermakna Zambry adalah Pemangku MB sekarang ( bagi BN Zambrylah MB ),

Maka kalau undi tak percaya dilakukan siapakah yang kena balik dah tentulah Zambry tak begitu..?

Pusing2 macam mana pun kena balik kat diorang..ha ha ha..kalau dah haram tu memang payahlah nak dihalalkan...

Apa2pun

PR cool je bertanding...

detectiveconan said...

dah jangka dah mesti tangguh keputusan rayuan nizar. nape time zambry wat rayuan hari tu dlm beberapa jam je hakim bagi keputusan tangguhkan keputusan mahkamah tinggi ipoh.??? ada tangan dibelakang semua ni.. sapa lagi najib la. BN akan guna semua saluran untuk menyekat PR mara ke hadapan.

memang celaka punya hakim dan BN. rakyat tau dan semakin meluat dengan politik BN ni. geranti PRU13 Bn kalah dan hilang 2/3 mejoriti undi dan PR ambik alih pentadbiran kerajaan malaysia. amin...

PR coool bertanding penanti.
BN tak ada teloq

Antibarua said...

APABILA BARUA BERKATA-KATA ITULAH JADINYA SEMUA DISALAHKAN..DIRI SENDIRI JE BETUL...

TERUSLAH MENJADI BARUA ANJING DAN BABI

CELAH-CELAH SI ELI TU ORANG PKR JUGA DAPAT TENGOK... PAS TUMPANG PELUK JE

Naruto sensei said...

Antibarua

Inilah bahasa Indah UMNO BN didalam ini..ha ha yang bercakap lebih menunjukkan siapakah baruah itu sendiri...macam kenal je tulisan dan corak hujah anda tu..

Kesian malalak seperti orang tak siuman..

Tak dapat bertanding dapat tumpang komen pun jadilah...ha ha ha..


PR cool je bertanding...

Awey Kelate said...

Bila pernah UMNO/BN bercakap dengan elok...macam nt-barua. Buatlah apa pun, yang penting bagi peluang agar rakyat Perak menjadi hakim.

jaam said...

Yang hairan kenapa di Kelantan akta2 asobiyah masih di kekalkan oleh kerajaan PAS yang ada sekarang. Seperti reserve Melayu Kelantan masih di pertahankan. Saya rasa konsep Assobiyah yang di bawah oleh fahaman setengah individu2 adalah tidak tepat.
Soalan kenapa semasa perhijrahan Rasul SAW ke Madinah kaum Muhajirin dan Ansar di bezakan harus jugak di telitikan.

Juga kenapa hadis seperti (lk. maksudnya- "Allah tidak membaiki nasib satu kaum sendiri melainkan kaum itu mengubahkannya". Bukan kah ini juga boleh disamakan dengan perjuangan berdasarkan kaum?

Bah Lontok said...

Walau macam mana pun YB Zambry akan tetap menang dalam perbicaraan itu.

TB Zambry akan tetap terus memegang jawatan MB negeri Perak.

Miles said...

Takde maknenye sumer nie.. asyik kena dipermainkan olih BN ajerler PR nie! Pasal tu kalu ditakdirkan, keputusan menyebelahi PR -janganlah dok suka sangat - kerana itu sebahagian daripada script and their game plan, cumer PR aje yang naive sangat after all these years! Points to ponder:
Point 1 - Camna MB Zambry, Speaker Haram dan SUK Perak leh berada diatas pentas bersama2 Sultan Azlan di BB Kampar dalam upacara rasmi, sedangkan MB Nizar kat Mahkamah Rayuan dalam sidang nak menentukan sape MB yang sah...! Was it coincidently happened! Upacara diraja biasanya was not planned over night, but court session can!
Point 2 - Sultan masih iktiraf MB Haram sebagai MB sah, walaupun Mahkamah Tinggi mengatakan yang MB Nizar tidak pernah meninggalkan jawatan MB yang dipegangnye sejak beliau mengangkat sumpah sebagai MB dihadapan Sultan!
Point 3 - MB Haram pulak mungkin akan citer mcm biase dia, yang dia bukanlah beriya sangat nakkan kuasa dan terkejar2 ke Mahkamah macam MB Nizar semata2 untuk mngetahui siapakah MB yang sah - apabila ada urusan rasmi yang lebih penting untuk rakyat diPerak atau Kampar khususnya bersama2 dengan Sultan yang dikasihi...!
Just a 2 cents thought! Thank you!

Awey Kelate said...

Sdra Jaam...walaupun tanah Melayu Kelantan agak ketat untuk dijual, namun orang bukan Melayu tetap diberikan tanah oleh kerajaan Kelantan. Bukan macam negeri-negeri bawah taklukan UMNO/BN yang bukan setakat gadaikan tanah rezab Melayu tetapi, orang Cina & India miskin dan tidak berpengaruh terus dipinggir dari mendapat hak mereka. Oleh itu tengok dengan elok dan penuh berhemah.

Naruto sensei said...

jaam Si lembut

Wah banyak pertanyaan anda ye..? sedap je bertanya ..kalau saya tanya tak mahu pulak menjawab..

Eh..! tu copypaste punya tu,rasa2 saya ada terbaca kat blog mana ye..?

Boo layan lah anda tu, setakat soal je menjawab tidak, baik takpayah...?

Ubah2 taktik tu, nampak sangat dah nyanyuk punya taktik... kesian lah orang yang buat artikel tu anda rompak hasil kerja dia bulat2 nama dia pun anda tak letak..kah kah..

Tak dapat bertanding dapat tumpang komen pun jadilah ye...kesian meroyan sorang2...


Apa2pun

PR cool je bertandding...Ha ha ha..

Naruto sensei said...

Miles

Itu tandanya memang BN menempah jalan maut..! jangan tak reti ramai sekarang ni yang panas dengan permainan politik orang2 besar ni...

Maka tak mustahil nanti akan ada rakyat yang bangkit dijalanan, ingat kuasa rakyat kuasa keramat.. walau mana punya Raja pun akan jatuh bila rakyat dikhianati..

Rakyat sekarang bukan seperti Hang Tuah yang menjunjung sahaja pemainan pemerintah, Rakyat juga adalah tuan ,Orang yang menganggap mereka adalah berkuasa menentukan segalanya adalah manusia yang kufur terhadap Tuhannya...

Maka tunggulah kebangkitan rakyat yang takkan dapat dibendung lagi..Sabar ada batasnya..
Malaysia bukan bapak BN punya boleh buat sesukahati..!

Dengan sikap Kerajaan BN yang semacam ini jangan terkejut jika di Malaysia nanti akan lahir orang Seperti Allahyarham DR Azhari atau Nordin Mat Top yang akan bangkit menentang kezaliman BN..

Jika berlaku sebegini jangan salahkan rakyat BN, Kamulah yang bertanggungjawab kerana sikap kamu yang suka melanggar Undang2 yang kamu cipta sendiri...

Wassalam..

angahcipoi said...

Bubarkan aje DUN Perak.Habis crito.Biar rakyat memilih.Apa yang UMNO/BN takut sangat dengan pilihanraya ni.Kalau dulu United Malays National Organisation (UMNO)/BN ni tak menyompek-nyompek nak buek pilihanrayo.
Tu sobab eh jangan di jolok sarang tebuan.Sekarang kan dah taklopeh lari....

Perawi said...

Nizar menteri besar sah Perak
May 11, 09 3:45pm
kemaskini 4.45pm Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur mengumumkan Datuk Seri Mohamad Nizar Jamaluddin sebagai menteri besar sah Perak setelah digugurkan jawatan tersebut, awal Februari lalu.

Dalam penghakimannya, hakim Abdul Aziz Abd Rahim berkata seseorang menteri besar hanya boleh dipecat melalui undi tidak percaya di DUN, seperti kes Stephen Kalong Ningkan.

Hakim menambah, dalam kes pelucutan Mohamad Nizar, tiada persidangan dewan diadakan untuk meluluskan usul sedemikian.

Permohonan peguam Zambry, Cecil Abraham untuk menangguhkan penghakiman tersebut ditolak oleh mahkamah.

Mengulas kemenangannya, menteri besar Pakatan Rakyat itu berkata beliau akan menghadap Sultan Perak berhubung penghakiman mahkamah tersebut.

Pada 13 Februari lalu, Mohamad Nizar memfailkan saman mencabar pelantikan Zambry di kompleks mahkamah Jalan Duta, kira-kira seminggu selepas rampasan kuasa BN dan sekali gus pelantikan wakil rakyat BN itu.

Mohamad Nizar, ADUN Pasir Panjang, juga memohon mahkamah mengeluarkan perintah perisytiharan bahawa Zambry yang dilanti 6 Februari lalu tidak berhak memegang jawatan menteri besar.

Dalam permohonan itu, wakil rakyat PAS itu mendakwa beliau masih menteri besar yang sah atas tiga alasan berikut:

(i) Tidak terdapat pembubaran DUN Perak;

(ii) Tidak terdapat usul tidak percaya diambil dan diterima pakai oleh DUN terhadapnya sebagai menteri besar Perak; dan

(iii) Tidak terdapat peletakan jawatan menteri besar Perak.

"Melalui kenyataan media pejabat Sultan pada 5 Februari 2009, Sultan bertitah tidak akan membubarkan DUN dan sekiranya saya serta ahli majlis mesyuarat negeri tidak meletakkan jawatan, jawatan kami akan dianggap kosong.

"Saya menegaskan bahawa walaupun terdapat usaha mengusir saya daripada jawatan menteri besar Perak, saya masih menteri besar dan masih menjalankan fungsi dan tugas dengan baik, cermat dan adil," katanya dalam afidavit, menyokong permohonan itu.

Mohamad Nizar juga memohon mahkamah mengeluarkan perintah supaya responden memberikan tunjuk sebab bagaimana dan di bawah dasar apa Zambry, sebagai responden, berhak memegang jawatannya sekarang.

Beliau mendakwa responden secara tidak sah mengambil dengan tiada hak dan merampas jawatan menteri besar, serta menjalankan tanggungjawab, fungsi dan tugas sebagai menteri besar secara tidak sah dan bercanggah dengan Undang-undang Tubuh Kerajaan Negeri Perak.

Nizar juga memohon perintah injunksi bagi menghalang responden daripada melaksanakan tanggungjawab dan tugas-tugas menteri besar di negeri itu.

hafszach said...

KHAS BUAT AntiBarua...!!!

Betapa Jahilnya manusia bila hati telah hitam dari cahaya agama kerana banyak sangat makan dan bergelumangan dgn hasil serta pencarian yang haram dan menganut fahaman kebangsaan .Dibawah ini aku titipkan antara natijahnya hasil yang haram jika telah menjadi sebati dgn darah daging kita dan berakidahkan semangat kebangsaan ( Assobiyah ).

Semua tu alasan org2 yang berfahaman serta berakidahkan semangat Assobyiah..Kononnya tak nak masuk PAS sebab PAS bergabung dgn DAP..Selama ni UMNO bergabung dgn Komponen2 dari sabah yg terang2 bukan islam dan UMNO melantik Jafry Ketingan sbg ketua menteri tak pe pulak.. Sedangkan Jafri ketingan itu adalah Ketua gerakan Kristian Asia tenggara.. Beliaulah yg merancang dan telah memurtadkan beribu umat islam diseluruh nusantara.. beliau di iktiraf sebagai wakil misioneries oleh ketua padri dari vertican city malah berjuta2 dollar disalurkan kepada beliau bagi membeli akidah umat islam nusantara termasuik malaysia..

Sedangkan DAP rata2nya bangsa cina yg beragama budha dan ada yg tidak berpegang kepada agama.. Sejarah telah membuktikan penganut agama budha tidak pernah menjajah mana2 negara umat islam berbanding dgn Yahudi dan nasara ( kristian ) dan lupa ker dgn Perang salib atau mmg tak tahu tentang sejarah agama islam dan tak minat dgn agama islam..

UMNO menuduh DAP sebagai kaffir harbi... bila pulak para ulamak UMNO memfatwakan DAP sebagai kaffir Harbi.. kalau benar DAP kaffir harbi sila desak mufti UMNO keluarkan fatwa tersebut secepat mungkin..

justeru tu ramai dari kalangan melayu terpelajar tak hormat dgn puak2 UMNO ni sebab BODOH serta malas belajar dan membuat kajian ada tu sampai malas berfikir sebab semuanya UMNO sumbat dalam tembolok mereka sampai mereka mati akal serta daya pemikiran..

Mintak maaf kpd penyokong UMNO..sebenarnya zaman melayu menjadi LEMBU telah berakhir..( cuma ada sebahagian daripadanya yg masih lagi kekal bodoh macam LEMBU mungkin berpegang kepada slogan dulu kini dan selamanya tetap sebagai LEMBU ) melayu kini lebih ke hadapan dalam menilai setiap peristiwa dan apa yg berlaku dihadapan mata, melayu sekarang ni lebih kritis memperjuangkan agama, nasib dan ekonomi bangsanya..

Melayu sekarang lebih berani bersaing dgn bangsa lain tanpa mengharapkan kerajaan kerana selama ini pun mereka berdiri atas kaki sendiri. Bukannya seperti LEMBU2 perliharaan UMNO yang senantiasa disuap dgn segala projek dan peruntukan yg tidak seberapa tu..Melayu kini juga sudah tidak mengharapkan kepada rajanya lagi bagi membela mereka semua kerana melayu kini telah mengeri bahawa raja2 mereka juga telah dipasung dan dimandulkan kuasa pemerintahannya oleh anak didik penjajah British..

hafszach said...

KHAS BUAT Antibarua...!!!

Betapa Jahilnya manusia bila hati telah hitam dari cahaya agama kerana banyak sangat makan dan bergelumangan dgn hasil serta pencarian yang haram dan menganut fahaman kebangsaan .Dibawah ini aku titipkan antara natijahnya hasil yang haram jika telah menjadi sebati dgn darah daging kita dan berakidahkan semangat kebangsaan ( Assobiyah ).

Semua tu alasan org2 yang berfahaman serta berakidahkan semangat Assobyiah..Kononnya tak nak masuk PAS sebab PAS bergabung dgn DAP..Selama ni UMNO bergabung dgn Komponen2 dari sabah yg terang2 bukan islam dan UMNO melantik Jafry Ketingan sbg ketua menteri tak pe pulak.. Sedangkan Jafri ketingan itu adalah Ketua gerakan Kristian Asia tenggara.. Beliaulah yg merancang dan telah memurtadkan beribu umat islam diseluruh nusantara.. beliau di iktiraf sebagai wakil misioneries oleh ketua padri dari vertican city malah berjuta2 dollar disalurkan kepada beliau bagi membeli akidah umat islam nusantara termasuik malaysia..

Sedangkan DAP rata2nya bangsa cina yg beragama budha dan ada yg tidak berpegang kepada agama.. Sejarah telah membuktikan penganut agama budha tidak pernah menjajah mana2 negara umat islam berbanding dgn Yahudi dan nasara ( kristian ) dan lupa ker dgn Perang salib atau mmg tak tahu tentang sejarah agama islam dan tak minat dgn agama islam..

UMNO menuduh DAP sebagai kaffir harbi... bila pulak para ulamak UMNO memfatwakan DAP sebagai kaffir Harbi.. kalau benar DAP kaffir harbi sila desak mufti UMNO keluarkan fatwa tersebut secepat mungkin..

justeru tu ramai dari kalangan melayu terpelajar tak hormat dgn puak2 UMNO ni sebab BODOH serta malas belajar dan membuat kajian ada tu sampai malas berfikir sebab semuanya UMNO sumbat dalam tembolok mereka sampai mereka mati akal serta daya pemikiran..

Mintak maaf kpd penyokong UMNO..sebenarnya zaman melayu menjadi LEMBU telah berakhir..( cuma ada sebahagian daripadanya yg masih lagi kekal bodoh macam LEMBU mungkin berpegang kepada slogan dulu kini dan selamanya tetap sebagai LEMBU ) melayu kini lebih ke hadapan dalam menilai setiap peristiwa dan apa yg berlaku dihadapan mata, melayu sekarang ni lebih kritis memperjuangkan agama, nasib dan ekonomi bangsanya..

Melayu sekarang lebih berani bersaing dgn bangsa lain tanpa mengharapkan kerajaan kerana selama ini pun mereka berdiri atas kaki sendiri. Bukannya seperti LEMBU2 perliharaan UMNO yang senantiasa disuap dgn segala projek dan peruntukan yg tidak seberapa tu..Melayu kini juga sudah tidak mengharapkan kepada rajanya lagi bagi membela mereka semua kerana melayu kini telah mengeri bahawa raja2 mereka juga telah dipasung dan dimandulkan kuasa pemerintahannya oleh anak didik penjajah British..

Naruto sensei said...

hafszach sahabat seperjuanganku

Salam....

saya menyokong luahan rasa anda, bilakah bangsa Melayu ini akan bebas dari cengkaman yang membodohkan bangsa kita sendiri..?

Apakah kita mahu melihat hak2 kita yang sepatutnya UMNO yang diamanahkan menjaganya selama ini digadai satu persatu..?

Alahai bangsaku Melayu..renung2lah nasib kamu, Identitimu hilang sama sekali, budaya mu celaru dirobek sana dan sini, Agamamu dihinjak anak bangsamu sendiri, Bahasamu makin pupus kerana anak bangsa sendiri, Tulisan mu pula pupus dimamah sejarah,Tanah pusakamu digadai anak bangsa mu sendiri, Kesopanan dan budi perkertimu di cemar akhlak pimpinan bangsu mu sendiri....

Bangkitlah Melayu, Bangkitlah Islam, sampai bila kamu di perbodohkan, kerana taksub kepada pimpinan perosak bangsa kamu diangaukan dengan angan2 Mat Jenin,
Dimimpikan dengan kemajuan. tetapi hakikatnya disekeliling kamu bangsa asing yang menguasaimu,

51 tahun Bangsaku sepatutnya semakin beriman.

51 tahun Agama Islam ku sepatutnya tinggi dijunjung.

51 tahun sepatutnya bangsaku Melayu semakin kuat,digeruni dan dihormati.

51 tahun sepatutnya bangsaku semakin bijak dan berilmu.

51 tahun bangsaku semakin maju.

51 tahun sepatutnya tanah bangsaku makmur dan mewah.

51 tahun sepatutnya bangsaku budayanya gemilang.

51 tahun sepatutnya bangsaku semakin bersopan dan bermaruah.

51 tahun sepatutnya bangsaku terkenal serata alam.

Tapi apa yang berlaku adalah sebaliknya walaupun diberikan amanah menjaga bangsa kita UMNO gagal 51 tahun malah UMNO pula sekarang lemah dan takut pada Bayangan Bangsanya sendiri...

Naruto sensei said...

hafszach sahabat seperjuanganku

Salam....

saya menyokong luahan rasa anda, bilakah bangsa Melayu ini akan bebas dari cengkaman yang membodohkan bangsa kita sendiri..?

Apakah kita mahu melihat hak2 kita yang sepatutnya UMNO yang diamanahkan menjaganya selama ini digadai satu persatu..?

Alahai bangsaku Melayu..renung2lah nasib kamu, Identitimu hilang sama sekali, budaya mu celaru dirobek sana dan sini, Agamamu dihinjak anak bangsamu sendiri, Bahasamu makin pupus kerana anak bangsa sendiri, Tulisan mu pula pupus dimamah sejarah,Tanah pusakamu digadai anak bangsa mu sendiri, Kesopanan dan budi perkertimu di cemar akhlak pimpinan bangsu mu sendiri....

Bangkitlah Melayu, Bangkitlah Islam, sampai bila kamu di perbodohkan, kerana taksub kepada pimpinan perosak bangsa kamu diangaukan dengan angan2 Mat Jenin,
Dimimpikan dengan kemajuan. tetapi hakikatnya disekeliling kamu bangsa asing yang menguasaimu,

51 tahun Bangsaku sepatutnya semakin beriman.

51 tahun Agama Islam ku sepatutnya tinggi dijunjung.

51 tahun sepatutnya bangsaku Melayu semakin kuat,digeruni dan dihormati.

51 tahun sepatutnya bangsaku semakin bijak dan berilmu.

51 tahun sepatutnya bangsaku semakin maju.

51 tahun sepatutnya tanah bangsaku makmur dan mewah.

51 tahun sepatutnya bangsaku budayanya gemilang.

51 tahun sepatutnya bangsaku semakin bersopan dan bermaruah.

51 tahun sepatutnya bangsaku terkenal serata alam.

51 tahun sepatutnya semuanya di tanah Melayu ini bangsaku kuasai.

Tapi apa yang berlaku adalah sebaliknya walaupun diberikan amanah menjaga bangsa kita UMNO gagal 51 tahun malah UMNO pula sekarang lemah dan takut pada Bayangan Bangsanya sendiri...

cicitHJHASSANu said...

TAK DAPAT SEMUA JGN LEPAS SEMUA!!!!!
KEPUTUSAN ESOK 2-1,YANG 1 TU DIBUAT UTK MENYEDAPKAN HATI,BUKTI MAHKAMAH ADALAH ADIL DAN MEMENUHI AMALAN DEMOKRASI RAJA BERPELEMBAGAAN...SIAPA YG MENANG????TONGGANG TEBALIK PUN YG PRIHATIN & SAYANGKAN NEGARA TETAP AKAN MENGIKTIRAF KEPUTUSAN MAHKAMAH TINGGI,APA NK DIHARAPKAN PD MEREKA SEDANGKAN PERSIDANGAN DUN PALING MASYHUR 7 KETURUNAN DIKATAKAN SAH...ANGGAPLAH MEREKA SEBAGAI KEMUNCUP YG BOLEH DITANGGAL KETIKA BERMAIN,KALAU DIBETIS BOLEH LG TAHAN TP DAH SAMPAI KE CELAH JARI KAKI ELOKLAH DIBAKAR JER STOKIN BUSUK PEGHIT TU!!!!!HAUHAU SABOR JGN SAMPE KE KUBOR>

Bah Lontok said...

Bah dah tau dah, YB Nizar memang tak de harapan untuk menang. Semua dah set bagi kemenangan kepada YB Zambry.

Macam mana YB Nizar mau menang, dah tak dan kurang ahli DUN PR nya. Kan ke BN dan dapat 3 ahli baru yang telah mengaku sokong BN.

Ketiga2 ahli baru ini sudah buat pengakuan sokong BN di hadapan Baginda Sultan Perak.

Tontoya said...

Situasi menang menang kot mereka kata..cam pulau batu putih..apa apa cara sekalipun,BN ni takkan biarkan keputusan mahkamah menyebelahi PR..Mereka ada kuasa untuk memperkudakan semuanya..Tapi mereka mesti ingat akan sejarah sesebuah kerajaan yang zalim itu akan jatuh juga ditangan rakyat..

Naruto sensei said...

Bah Lontok

Jangan masuk campur urusan orang Melayu bukankah anda tu seorang asli..? tanah bangsamu pun tak dipeduli orang beria2 pula memkik disini..

Keluarlah dari Pendalaman tu lihatlah dunia, sampai berkata2 pun tak ikut fakta.

Takkan tak tahu 3ekor katak ada kes Mahkamah..? 2 ekor dalam ada satu perbicaraan kes rasuah di mahkamah..Malah dah dipecat speaker yang sah.. Apa cerita kalau tak tahu bertanya jangan rasa hormat kepada anda hilang..

Naruto sensei said...

Ingat UMNO rakyat tak selamanya bersabar dengan pengkhianatan kamu kepada Bangsa dan tanah air sendiri..

Pasti UMNO akan mampus juga.. jika tak dipeti undi pasti UMNO dihambat rakyat seperti tikus dikejar orang lihatlah nanti..

Bila kuasa dan kesabaran rakyat tidak tertahan lagi maka bersiaplah kamu UMNO dengan periapan kain kafanmu supaya mudah kamu dikuburkan nanti...

Naruto sensei said...

May 21, 2009
gempar!! penyokong umno masuk umno!

oleh YB M. Nasir Mustafa






Sinar Harian melaporkan 20 ahli Pas K Kedah sertai UMNO ! Saya pun terus hubungi PAS Cawangan di kawasan berkenaan untuk bertanyakan perkara tersebut. Mereka di cawangan itu menafikan ada ahli PAS yang menyertai UMNO dalam majlis yang diadakan di sebuah surau di situ. Saya masih tidak berpuas hati. Saya pun minta mereka rujuk gambar yang disiarkan Sinar Harian. Jawabannya serupa. Kata mereka mana ada ahli PAS dalam gambar yang disiarkan, yang sedang menyerahkan borang pun difahamkan pemegang jawatan yang dilantik UMNO. Walaupun banyak yang pakai pelikat dan kopiah putih semua tu ahli UMNO kata mereka.

Nampaknya masih seperti dulu. Orang UMNO masuk UMNO. Serupa juga dengan PRK di Penanti, tak nak masuk pilihanraya kononnya pilihanraya tu permainan PR. Sepatutnya inilah peluang untuk BN buktikan perjuangan mereka kepada rakyat. Pilhanraya medan untuk bawa agenda perjuangan. Ada pilihanraya masuklah, itu tempatnya untuk sebuah parti politik. Beri rakyat buat pilihan bukan bila ada peluang menang baru nak bertanding. Di Perak pun sama. Kenapa sanggup gadai masa depan rakyat, buatlah pilihanraya tak perlu biar krisis yang tidak berkesudahan itu berpanjangan.

Semuga benda-benda palsu dan murahan ini tidak terus diamalkan. (KedahLanie)

Kalau suka menipu memang suka mengkhianat itulah UMNO parti warisan Penjajah British...

konon merdeka dari british tetapi ajaran dan pusaka british dijunjungnya...semoga cepat kau berkubur UMNO..!

Tontoya said...

Bah..tahu mendenya kamu ni..Kamu tahu ke yang perlantikan Zambri tu sebagai MB adalah tidak sah.Haram.Hj Nizar masih mb yang sah kerana jawatannya hanya terlucut dengan 3 keaadaan sahaja.. 3 adun lompat tu dah digantung oleh speaker yang sah dari memasuki sidang DUN..dan sebelum ni juga mereka telah disahkan oleh speaker telah meletak jawatan sebagai adun,.tetapi kuasa speaker telah direndahkan oleh spr..dan juga 3 katak ni pun sebelum kerajaan PR dibentuk telah menandatangi surat taat setia kepada kerajaan PR pimpinan Hj Nizar dihadapan sultan..dan dihadapan sultan lah juga sekarang ni mereka beralih arah pula.. cara BN mencuri adun adun dari PR dengan mengugut dan melarikannya adalah satu perbuatan keji..
Dan ini bukanlah kali pertama BN melakukan rampasan kuasa dgn cara sedemikian..Dulu di terengganu,kelantan,sabah dan sarawak telah berjaya mereka ambil dari kerajaan pilihan rakyat..Tetapi sekarang rakyat takkan biarkan kezaliman umno bermaharajalela..

Tontoya said...

Ahli umno masuk umno ke naruto..kah kah kah..memang ni lah propaganda umno ni bila mereka lemah.Dah terdesak sangat kot..kita tak pernah pun buat ahli pas masuk kedalam pas.nak menyedapkan hati PM dia kot yang dikutuk orang akibat tindakan penakut taknak bertanding di penanti..sapa yang nak masuk umno lagi woi..Lagi keluar adalah..Orang dengar nama umno pun dah menyampah..hu hu

Naruto sensei said...

Tontoya

My Fren..

Aku rasa malam ni geram sangatlah kat UMNO ni..? meluat aku tengok perangai BN main2kan badan kehakiman negara ni, buat macam dia punya pulak..!

Bilalah nak demo nih, tak sabar aku nak hayun sapa2 lepas ni..
mati pun matilah dah lama sangat pendam marah ni, semakin sial UMNO ni mainkan rakyat, ni Minyak pulak nak naik aparaa penyokong angguk je diaorang tahu...!

Mampuslah cepat UMNO..

Bah Lontok said...

Orang melayu yang tidak 'asli' ni memang kurang akal suka menghina orang lain. Begini kah cara ibu bapa kamu ajar kamu, begini kah cara orang islam berbahasa, beginikah cara hidup islam kamu?

Sungguh memalukan. Melayu islam suka bermaki2 sesama sendiri dan menghina sesama sendiri.

Kami orang melayu asli jangan kamu hina. Ada kah kerana kamu buka asli dan beragama islam membolehkan kamu berkata sesuka hati kamu?

wak-labu said...

Wak kesian tengok penyokong PR dalam blog ini. Bermati matian melawan arus.

Sebenarnya YB Nizar memang tidak ada harapan untuk menang.

Sepatutnya PR tidak boleh salahkan sesiapa kerana tumbang nya pemerintahan PR di negeri Perak.

Ini sudah takdir, kena terima dengan baik ujian Allah ini.

Naruto sensei said...

Bah Lontok

Kalau anda tu orang asli maka jagalah hal orang Asli..!

Janganlah sesibuk jaga tepi kain bangsa lain sedangkan bangsa anda sendiri pun ketinggalan arus,
Bukan menghina ini kenyataan..
bangsa anda dan saya juga ketinggalan boleh kamu nafikan..?

Jadi jaga bangsa masing2 ok..!

Kami maki kamu kah ..? siapa maki siapa..? kamu,kalau nak menegur atas pagar tak mengapa.. tetapi teguran kamu menyakitkan hati orang lagi biadab dan kurang ajar..! Siapakah mulakan maki hamun ni..?

Jangan sesedap menulis semata2 nak menaikkan darah orang sahaja.. kalau kamu nak megampu UMNO silalah ke laman blog mereka kerana disini tak memerlukkan nasihat kamu yang tak ikhlas tu..

Jaga bangsa sendiri jangan jaga hal orang lain...Tiada siapa yang menghina kamu tetapi sikap kamu sendiri yang tak menghormati oarang lain....

Naruto sensei said...

Bah Lontok

Inilah mentaliti kamu menghina orang lain takpe bagi kamu, sedangkan bila kena ke batang hidung kamu sendiri, kamu tidak boleh menerimanya. Malah sesuka hati kamu pula menghina mak dan bapak orang lain...Inikah budaya orang Asli ...?

Naruto sensei said...

wak-labu

Saya lagi kesian kat penyokong UMNO ni.. ha ..! nak tahu kenapa..? sebab kamu tak bertanding malah menyibuk dan meroyan pula terimalah kenyataan selama 51 tahun ni one Malaysia dah tahu BN penakut..! ini hakikatnya dan akan terpahat dalam sejarah UMNO dan Malaysia..

Sejarah antara 6 PM kamu Najiblah yang paling pengecut dan kalah Pilihanraya selalu..?

Jadi komen anda tak lakulah sebab anda ibarat budak2 yang tak boleh mengundi tetapi sibuk nak berkempen..kesian2

Tak dapat kempen dapat tumpang komen pun jadilah kan...Ha ha ha

Semua tahu dah BN pengecut, tapi
PR cool je bertanding..keh keh keh..

Tontoya said...

Bah...cool le bah...nak hangin kenapa..ke kamu ada darah tinggi..makan obat bah..
Bah..dulu pun kamu ada menghina orang dengan lebih teruk lagi..kamu bersama siasah,dewata tu bahasanya cukup kasar..tengok mmyz dah berubah...Kalau nak dikira menghina,kami lagi teruk yang kena..Apa yang orang umno tidak kata kepada kami yang tidak menyokong umno ni..bila kita jawab sikit,pandai pula korang berasa hati..Kita cool aje..

Bah Lontok said...

Jika YB Nizar baca komen anda tentu dia dia sangat gembira.

Penyokong seperti anda ini lah yang akan musnah kan PR.

Kita sama2 tunggu keputusan mahkamah petang esok, dah tentu YB Nizar dan penyokong nya nangis punya.

Kerajaan BN pasti tidak akan beri peluang kemenangan pada PR.

Naruto sensei said...

Bah Lontok

Bagus2 UMNO pun malulah sehingga terpaksa gunakan orang Asli yang kurang pengetahuan menyokong mereka sebab tu senang di tipu kan..

Lihat je berapa banyak tanah orang Asli tergadai..

Terpulang dengan sikap anda yang menghina orang , orang dah bijak nilaikan ulasan yang jujur dan ulasan yang bersifat Munafik..

Saya tak heran Bah jika BN menang pun, tetapi satu dunia akan mengutuk Malaysia kerana adanya manusia seperti Bah yang sanggup diperbodohkan oleh UMNOBN...!

Kami PR dah biasa dengan kekalahan tetapi BN memang akan mati jika kekalahan menimpa mereka tengok selepas pru12 kekalahan merekalah yang menyebebkan Malaysia dalam kegawatan Politik..Perkauman sempit dimainkan ..!

terimalah kenyataan selama 51 tahun ni one Malaysia dah tahu BN penakut..! ini hakikatnya dan akan terpahat dalam sejarah UMNO dan Malaysia..

Sejarah antara 6 PM kamu Najiblah yang paling pengecut dan kalah Pilihanraya selalu..?

Jadi komen anda tak lakulah sebab anda ibarat budak2 yang tak boleh mengundi tetapi sibuk nak berkempen..kesian2

Tak dapat kempen dapat tumpang komen pun jadilah kan...Ha ha ha

Semua tahu dah BN pengecut, tapi
PR cool je bertanding..keh keh keh..

Tontoya said...

Ek eleh bah..kita tak macam umno nak meracau menangis bila mengalami kekalahan..kita dah biasa dgn kekalahan,dah 50 tahun hadapinya,tetapi umno ni bila hilang kuasa sikit cam orang gila jadinya..

Naruto sensei said...

Tontoya

Macam apa ye meroyan keh keh keh

Konon2 lah kan bahasa lembut.. dalam diam dia punya pisau menikam beb...sakit..

Macam tak kenal pulak diaorang ni..pos balik maki hamun depa kang baru tahu ye tak.?

Apa2pun
PR cool je bertanding...

anonymous said...

Sampai kiamat pun PR tidak akan dapat perintah Malaysia.

BN akan terus berkuasa walaupun dengan majoriti satu kerusi.

Bagi orang melayu/islam, parti PAS sudah tidak boleh di terima lagi. PAS sudah menyeleweng dari tujuan asal nya.

Dulu PAS kata haram bersengkokol dengan orang kafir. Hari ini PAS sudah bersengkokol dengan kafir.

PKR pula semua nya berasal dari keturunan darah daging UMNO. Perangai buruk mereka terbukti apabila dua ekor beruk PKR lompat keluar PR di Perak. Maka tumbang lah kerajaan PR di Perak.

Setelah tumbang, semua pencacai2 PR salah kan Baginda Sultan, mahu bubar dewan dan mahu di adakan PRU. Gila punya orang.

Petang esok keputusan mahkamah akan tentukan YB Zambry sebagai MB perak yang sah.

anonymous said...

Yang baring tengah jalan nak bunuh diri tu siapa?

Bukan saja dah nangis tapi dah sampai nak bunuh diri.

Naruto sensei said...

anonymous said...
Sampai kiamat pun PR tidak akan dapat perintah Malaysia.

--> Bagus2 angkuh malah bersikap kufur pada kuasa Allahswt

Macam nilah orang gila yang
meroyan2 disini mahu pula memberi komen sedangkan parti BN sendiri sudah kehilangan taring..

Yang gila sebenarnya BN, sebab BN terlalu takut kepada Pilihanraya..

Kalau tak bertanding malah penakut macam tikus anda melalaklah dimana pun pasti anda diketawakan orang..

Parti terbesar UMNO konon telah menarik diri dari Pilihanraya mengesahkan lagi pandangan Orang awam bahawa mereka sebenarnya sedang ditolak rakyat,

Setelah enggan bubarkan DUN dan mengelak PIlihanraya dah tentu rakyat semakin hilang keyakinan terhadap BN nanti.

Kalu tak percaya sila keluar rumah dengan memakai baju atau seluar berlogo BN dacing atau UMNo. anda boleh melihat sendiri pandangan sinis masyarakat terhadap anda..

Jangan takbur dunia ini Allah yang punya bukan BN yang punya...


Apa2pun
PR cool je bertanding..ha ha ha

Tontoya said...

Masuk yg ni pulak.Lagi teruk meroyannye...bah dah gi nyumpit tonyok dah..
Lagi teruk meroyannye..betullah puak2 umno ni tak dpt terima hakikat yg PR semakin diterima rakyat..Takdapat gi kempen,boleh tumpang komen pun jadilah..Baru aku betul2 percaya cakap naruto..dah malu woi umno takde teloq nak bertanding..

Naruto sensei said...

anonymous

Kah kah kah lebih mulia bunuh diri sendiri.. Dia tak hina Sultan pun..!

----------------->Atau

Dari pakat ramai2 buat banner kemudian ramai2 cakap Sultan 'Natang'

Ini lagi biadap menghina Sultan..!

Naruto sensei said...

Tontoya
DARI GAYA DAN CARA MENUNJUKKAN MEREKA ORANG YANG SAMA JE...kan aku dah kata mana ada lagi ahli2 UMNO,, dah nak pupus dah itu pasallah ada ahli UMNO masuk UMNO kah kah kah...UMNO kuasa dua ha ha

Apa2pun
PR cool je bertanding...

anonymous said...

Sebenar nya BN/UMNO sudah atur satu strategi yang licik dan halus untuk melawan PR.

Strategi ini di terajui oleh PM kita yang bijaksana. Ianya ternyata berkesan dalam merampas kembali Perak.

Pada mula nya seorang ADUN UMNO lompat masuk PR - wah bukan main seronok nya pencacai2 PR. Tetiba tiga orang ADUN PR bersama2 ADUN UMNO lompat masuk BN/UMNO pula.

Maka tamatlah episod pemerintahan puppet di Perak.

Sekarang strategi yang hampir sama pula di bawak ke N12 Penanti.
Pada permulaan kasi seronok sama ini pencacai2 PR.

Tindakan selanjut nya sama2 kita tunggu.

anonymous said...

Bunuh diri - mulia?

gila punya orang

Tontoya said...

Perangai buruk mereka terbukti apabila dua ekor beruk PKR lompat keluar PR di Perak. Maka tumbang lah kerajaan PR di Perak.Setelah tumbang,
~~~~~~~~~~~~~
ni satu ayat anon yg paling biol..2 ekor beruk yang melompat keluar dari PR tu pegi kemana?..Elokle 2 ekor beruk tu berkawan dgn umno..sama2 perangai cam beruk..kita tak nak dah..
Kita cool aje bertanding..tak penakut cam umno..

cicitHJHASSANu said...

U/P yg perasan...

BUKAN SETAKAT BARING,NAK MAIN CONGKAK
PUN BOLEH PASAL CUKAI JALAN DAH BAYAR LE TENGIN,LEBIH BAIK BARING DARI MAKAN RASUAH BUAT JALAN KHIR TOYOL...


NAJIBBY TENGAH BERUNDING PENASIHAT MOSSAD DI S'PORE UTK MENCELAH BEDAH KEPUTUSAN ESOK...


DIJANGKA ESOK HAKIM AKAN ISYTIHAR ZAMBEBIRI MB YANG MEMANG 'SAH HARAM'

hafszach said...

hidup nizar..

anonymous said...

Pakatan Rakyat sebenarnya tidak pernah ujud dalam pemerintahan DAP P.Pinang.

DAP tidak iktiraf keujudan seorang ADUN PAS di P.Pinang. Ianya diketepikan macam lembukut ditepi gantang. Apa orang PAS boleh buat?

Penyokong2 PAS P.Pinang cuma ibarat 'anjing dengan bayang2' sahaja. PAS kena fikir mengapa PAS tidak boleh jadi calun di N12 Penanti?

Orang melayu/islam harus sedar bahawa DAP anti-islam. Jangan lupa kata2 hikmat Karpal Singh: "over my dead body" kalau mahu tubuhkan negara islam.

Menyokong PAS/PKR sama menyokong DAP

Tontoya said...

Adun bota yang mempermainkan pengundinya tu nanti menjawable dihadapan tuhan..dia telah bersumpah dihadapan 20 ribu penyokongnya semasa menerangkan sebab2 kenapa dia meninggalkan umno..Takpe lah orang berperangai mcm ni tidak layak duduk didalam PR..mempermainkan rakyat tidak akan kemananya..Rakyat akan menghukum mereka berempat nanti...Jangan umno dok bangga sgt dgn 4 orang adun lompat ni kelak mrk akan menerima nasib yg sama juga..

Naruto sensei said...

anonymous

Bijak ha ha ha bijak2 memang bijak sebab tu PM anda kecut nak menhadapi Pilihanraya kan sebab PM anda dah tahu dah mesti kalah punya.

Mana ada rekod Najib menang dalam Pilihanraya lagi... pasal tu bab merampas ni memang kerja PM kamu.. Bagus2 kamu dah dedahkan siapa PM kamu sendiri jadi senanglah kerja kami.. Print dan edarkan kepada orang supaya semakin tersebarlah perangai buruk PM kamu tu... Tulisan kamu akan menjadi bukti keburukan PM kamu sendiri ...ha ha ha

Silap orang anda berkata2 disini kami bukan cetek akal.. andalah sebenarnya cetek akal maka takpayah lah melalak lagi menampakkan lagi keburukan UMNO sahaja.. tapi ok juga cepat sikit UMNO kojol.. he he he..


Anon ..Gila punya orang tak pe

dari biadap punya orang hina Sultang 'NATANG' jahat tu..!

Tak dapat bertanding dapat tumpang komen pun jadilah kan...

Apa2pun
PR cool je bertanding...ha ha ha

Naruto sensei said...

Siapa Boneka di Pulau Pinang
NIZAR di jatuhkan/digulingkan dan dirampas kuasanya dari Babi Negara malah Babi-babi Negara ini juga mendakwa Ir Nizar boneka kepada cina... iaitu boneka kepada Ngah dan Ngeh... Walaupun isu tanah, isu CAMRY. isu BALAK sudah diperjelaskan? Tapi masih menyalak lagi UMNO menutup mata lagikah UMNO?


Kini setelah rampasan dibuat isu baru pula muncul dimana Babi Negara mengatakan sepatutnya bukan PAS yang memerintah tapi UMNO kerana UMNO menang banyak kerusi daripada PAS malah UMNO menang banyak kerusi dari DAP... Kuasa melayu harus dipertahankan kata UMNO..!


Keputusan PRU 12 hanya memberi 6 kerusi pada PAS... Masih ada juga orang UMNO yang mahu pertikaikan ini...? Persoalannya ialah TIDAK HEBATKAH PAS? TIDAK HEBATKAH PAS APABILA MENANG 6 KERUSI TAPI MASIH MENJADI MB? sudah tentu jawapannya sangat HEBAT.... tapi HEBATKAH UMNO pabila menang 12/40 kerusi DUN berbanding 7/40 kerusi DUN dari GERAKAN tapi membonekakan diri kepada GERAKAN dengan memberi jawatan Ketua Menteri (KM) kepada GERAKAN...? MANA KETUANAN MELAYU Oi!? maka sudah pasti UMNO tak hebat....! Sekali lagi institusi MELAYU di perlekeh....


Sedikit bingkisan sejarah PRU.....

1990-1995 (GERAKAN MENJADI TUNJANG UMNO)

Dalam pilihan raya umum 1990, Umno memenangi 12 kerusi di Pulau Pinang manakala Gerakan hanya memenangi 7 kerusi. Keputusan itu membolehkan BN terus memerintah apabila mendapat 19 kerusi berbanding DAP yang hanya mendapat 14 kerusi.


Sepatutnya, Umno yang mempunyai majoriti lebih besar di antara kedua-dua parti di dalam BN itu berhak mendapat jawatan Ketua Menteri. Bagaimanapun, kerana terlalu bijak atau bangang, Umno menyerahkan kuasa pemerintahan kepada Gerakan. Malah, kuasa pemerintahan juga telah diserahkan oleh Umno kepada parti yang didominasi oleh kaum Cina bagi menjaga hati mereka.


1996-2000 (GERAKAN MENDAHULUI UMNO MEMEGANG TAHKTA)
Begitu juga dalam pilihan raya umum 1995 di mana Umno menang 12 kerusi, Gerakan 10 kerusi, MCA 9 kerusi, MIC 1 sedangkan DAP menang 1 kerusi saja. Umno tetap tunduk di bawah telunjuk Gerakan dan jawatan Ketua Menteri terus diserahkan kepada parti itu.


Lihatlah bagaimana survival orang Melayu Pulau Pinang hari ini yang gagal di tangani oleh Umno sehingga terpinggir dan terpaksa lari ke luar kawasan seperti Kulim atau Selama.


Mana dia suara yang melalak dan melolong ketuanan Melayu itu? Apakah kerana Pulau Pinang tiada beraja maka Pulau Pinang boleh diserahkan kepada bukan Melayu sebagaimana Singapura dahulu? Siapa sebenarnya yang jadi yang menghina dan menggadaikan melayu..??


begitu juga
2000-2005 juga UMNO memberi laluan pada GERAKAN
cuma 2006-2011 PR mengambil alih dan memberi laluan pada DAP (kerana DAP 19, PKR 4 , PAS 1)


p/s : kenapa masa 1990-1995 tak bagi DAP memerintah bukankah DAP paling banyak kerusi berbanding GERAKAN? UMNO taiklah!
baginda menggoreng dari kedahlanie dan keputusan rasmi DUN pulau p

Naruto sensei said...

Anon

Baca tu Gerakan yang pijak kepala UMNO sekarang ...!! jawab isu tu

cicitHJHASSANu said...

TETIBA TERSEDAR YG MELAYU PENANG DIPINGGIRKAN HAUHAU..U/P YG PERASAN
KENA BELAJAR SEJARAH MCA DGN GERAKAN
BANGSA APA????TAK ABIH PERKAUMAN SPESIS BN NI YE...


ESOK ZAMBEBIRI MEMANG 'SAH HARAM'...
NESCAYA YG MENYOKONG AKAN DIJANGKITI SELSEMA NAJIBBY HAUHAU

KAHKAHKAHKAHKAHzzzzzZZZZZZZZZ!

Tontoya said...

Jawab anon yang isu naruto tu kalau ko ada telor...dan jawab juga kenapa kerusi speaker di perak tidak dilantik dari kalangan adun umno 27 orang tu yang katanya memperjuangkan orang melayu..memang bacol puak2 ni..kah kah kah meroyan tak dapat bertanding..penakut..

Naruto sensei said...

cicitHJHASSANu

My Fren..

Betul,betul,betul

Kena batang hidung sendiri tu senyap lah tu..! Kesian depa ni buta sejarah .. lupa siapa pijak kepala siapa sekarang ni..

Marilah Kita Berdoa..

Ya Allah..! kau beriakanlah bantuanMu keatas permohonan HJ.Nizar Kau berikanlah kekuatan dan kemenangan kepadanya esok.
Sesungguhnya Engkau Tuhan yang Maha Bijaksana lagi Maha hebat PerancanganMu...Amin...

tidolah pulak..!

Wassalam

hafszach said...

KHAS BUAT pejuang2 UMNO yang amat dikasihi teruskanlah perjuangan anda semua jgn tunduk kepada desakan...!!!

Betapa Jahilnya manusia bila hati telah hitam dari cahaya agama kerana banyak sangat makan dan bergelumangan dgn hasil serta pencarian yang haram dan menganut fahaman kebangsaan .Dibawah ini aku titipkan antara natijahnya hasil yang haram jika telah menjadi sebati dgn darah daging kita dan berakidahkan semangat kebangsaan ( Assobiyah ).

Semua tu alasan org2 yang berfahaman serta berakidahkan semangat Assobyiah..Kononnya tak nak masuk PAS sebab PAS bergabung dgn DAP..Selama ni UMNO bergabung dgn Komponen2 dari sabah yg terang2 bukan islam dan UMNO melantik Jafry Ketingan sbg ketua menteri tak pe pulak.. Sedangkan Jafri ketingan itu adalah Ketua gerakan Kristian Asia tenggara.. Beliaulah yg merancang dan telah memurtadkan beribu umat islam diseluruh nusantara.. beliau di iktiraf sebagai wakil misioneries oleh ketua padri dari vertican city malah berjuta2 dollar disalurkan kepada beliau bagi membeli akidah umat islam nusantara termasuik malaysia..

Sedangkan DAP rata2nya bangsa cina yg beragama budha dan ada yg tidak berpegang kepada agama.. Sejarah telah membuktikan penganut agama budha tidak pernah menjajah mana2 negara umat islam berbanding dgn Yahudi dan nasara ( kristian ) dan lupa ker dgn Perang salib atau mmg tak tahu tentang sejarah agama islam dan tak minat dgn agama islam..

UMNO menuduh DAP sebagai kaffir harbi... bila pulak para ulamak UMNO memfatwakan DAP sebagai kaffir Harbi.. kalau benar DAP kaffir harbi sila desak mufti UMNO keluarkan fatwa tersebut secepat mungkin..

justeru tu ramai dari kalangan melayu terpelajar tak hormat dgn puak2 UMNO ni sebab BODOH serta malas belajar dan membuat kajian ada tu sampai malas berfikir sebab semuanya UMNO sumbat dalam tembolok mereka sampai mereka mati akal serta daya pemikiran..

Mintak maaf kpd penyokong UMNO..sebenarnya zaman melayu menjadi LEMBU telah berakhir..( cuma ada sebahagian daripadanya yg masih lagi kekal bodoh macam LEMBU mungkin berpegang kepada slogan dulu kini dan selamanya tetap sebagai LEMBU ) melayu kini lebih ke hadapan dalam menilai setiap peristiwa dan apa yg berlaku dihadapan mata, melayu sekarang ni lebih kritis memperjuangkan agama, nasib dan ekonomi bangsanya..

Melayu sekarang lebih berani bersaing dgn bangsa lain tanpa mengharapkan kerajaan kerana selama ini pun mereka berdiri atas kaki sendiri. Bukannya seperti LEMBU2 perliharaan UMNO yang senantiasa disuap dgn segala projek dan peruntukan yg tidak seberapa tu..Melayu kini juga sudah tidak mengharapkan kepada rajanya lagi bagi membela mereka semua kerana melayu kini telah mengeri bahawa raja2 mereka juga telah dipasung dan dimandulkan kuasa pemerintahannya oleh anak didik penjajah British..

Pemuda_keris said...

aku selaku pemuda BN malu dgn Bn perak ni!aper ke bodoh nye kerja2 menheret dun dlm mahkamah...
bubar ajer dun abis crita...
kalo kite kuat, konfirm rakyat sokong kite..
tapi kalo kite lemah, buat camner pun xjadi kuat..
lama2 kalo mcm ni,kna tkar parti lerr nmpak gayanya....

Baginda Reformasi said...

uiks satu orang anon dan BN pun tak menjawab le naruto... terkene batang idung sindri ye...

Baginda Reformasi said...

Adun kawasan Dewan Undangan Negeri Manek Urai, kelantan, Haji Ismail Yaacob, 60 telah kembali kerahmatullah pada jam 5.55 pagi tadi di hospital Raja Perempuan Zainab II. 22-5-2009

sumber YB IDHAM

naruto pesan kawan ang yg suka minum milo standby... gantung bendira....

anonymous said...

Sebentar lagi, maka tamat lah riwayat si sahamboi yang sombong bongkak - berani menyangah sultan dengan sembah derhaka nya.

detectiveconan said...

salam..
hangat pendebatan hari ni, puak sakai UMNO nak jawab macammana Baginda reformasi.. depa tak ada modal, bila komen kena balik batang hidung sendiri. orang asli pun nak tunjuk pandai pada hal buta dlm segala hal. undang-undah hutan dia pandai la.. UmNO pun sama sekarang semua undang-undang yang depa buat tapi tak ikut, UMNO ikut undang-undang hutan kawan dengan monyet, kera, berok makye, katak, harimau pondan aaauuuwww... orang gila semua ada dalam UMNO. tak payah la puak sakai UMNO nak tegakkan benang yang basah.. benang yang basah takkan tegang sampai bila pun, salah tetap salah ngaku je la.. 2 ekor katak dah hantar surat letak jawatan sebagai DUN dan speaker dah umumkan kepada SPR tapi SPR terima keputusan speaker tu dan 2 ekor ni tak ngaku lak. semua ni telah diatur oleh najib la masa tu dia ketua perhubungan UMNO Perak. sekarang nak tunjuk hebat jadi ketua perhubungan UMNO Selangor, ada hati nak rampas selangor... mak mertua aku karat UMNO pun dah suka dengan PR sebab dapat sebulan RM1k sebab ibu tunggal. masa UMNO perintah mana dapat semua tu.. bagi duit kat kroni ja.

speaker parlimen telah gantung gobhin singh deo 12 bulan tanpa alaun. kemudian speaker siva mengantung zambry mugabe dan exco 18bulan dan 12 bulan bagi exco, selepas tu zambry dan exco saman speaker siva mempertikaikan keputusan speaker dan mahkamah menyebelahi mereka. selepas kes itu gobhin singh deo pulak saman speaker pendekar amin sebab contoh yang telah diberi oleh UMNO yang tidak menghormati speaker dewan dan kes tu sedang di bicarakan. sekarang timbul pulak khir toyol mempertikaikan keputusan Speaker selangor mengantung dia 12bulan tanpa semua keistimewaan adun dan alaun kerana tidak hadir memberi keterangan mengenai penyelewengan duit Balqis.

tgk sapa yang tak ikut undang-undang dan peraturan?? jawapan dia UMNO la.. dah la bodoh, sombong pulak.. tamak macam anjing dengan bayang-bayang.. last-last mati lemas sebab terlalu tamak.

BN gila meroyan sebab takut bertanding di penanti. semua puak sakai UMNO tak ada teloq!! teloq semua bagi kat puteri UMNO. macam cibai!

PR still coool terus berjuang...

detectiveconan said...

allah maha besar... allahuakbar!!

penanti UMNO kata tak nak bertanding sebab nak tumpukan perhatian kepada pemulihan ekonomi negara dan menjimatkan wang rakyat. kita tgk kat dun Manik pulak BN nak bertanding atau tidak?? apa pulak alasan UMNO/BN kali ni.. tak bertanding juga aku minta semua ahli UMNO terutama lelaki buang teloq depa dalam sungai bagi buaya makan..

hehehehehe...

PR terus coool.......

anonymous said...

YB Zambry akan tetap terus berkuasa sebagai MB Perak.

Walau apa pun pehak kehakiman akan tetap berpehak kepada yang benar.

Budak belum sekolah pun boleh tahu mana lebih banyak 28 atau 31 orang.

Bah Lontok said...

Pencacai2 PAS boleh cakap besar sekarang, tunggu sebentar lagi. Keputusan mahkamah akan tetap memehak kepada yang benar.

YB Zambry akan tetap terus memegang jawatan MB negeri Perak.

Baginda Reformasi said...

takpa2 nanti kalau dun perak bubar pun takpe umno boleh simpan teloq... berjimat dan masih tunpu pada ekonomi... tak yah bertanding kan.kan.kan

Adun kawasan Dewan Undangan Negeri Manek Urai, kelantan, Haji Ismail Yaacob, 60 telah kembali kerahmatullah pada jam 5.55 pagi tadi di hospital Raja Perempuan Zainab II. 22-5-2009

yg ni pun takyah letak calon... :)

AZRI said...

bah lontok.......
sebenarnya ko bukan orang asli tapi pencacai umno yang ketandusan idea untuk berhujah.......

kita tengok kt manik urai kelantan...umno masuk tanding ke tidak.....kalo umno masuk tanding bermakna umno ni tak ada harga diri....umno tetap kalah..

wolf said...

Wahai Penyokong Fakatan Rioters...

Modal korang ialah.....

Pakatan MCA + MIC dalam BN = Pakatan DAP + PKR + PAS....

Kalau macam tu apa beza Fakatan Rioters dengan BN... 2 X 5 jer..

kehhh...kehhh...kehhh

Cayalah PM..."We Salute You...

Naruto sensei said...

wolf

Kembali dengan watak kecutnya ha ha ha...

Bezanya dalam BN ada ketua Pederi yang dok murtadkan orang Di Sabah.

Modalnya ialah pencacai UMNO tak dapat bertanding dapat tumpang komen jadilah ye...ha ha

semua dah tahu dah BN kecut
PR cool je bertanding...

Bah Lontok said...

Kerajaan PR di Perak tidak sama cara perintah nya dengan kerajaan DAP P Pinang, kerajaan PAS Kedah, kerajaan PAS Kelantan dan kerajaan PR Selangor.

Di Kelantan, Kedah dan Selangor majoriti EXCO nya melayu.

Lihat P Pinang, PAS ada 1 ADUN, tetapi DAP tidak beri PAS sebarang jawatan. Inikah yang di namakan Pakatan Rakyat?

Di Kedah pun DAP ada 1 ADUN, kerajaan PAS tidak beri sebarang jawatan juga. Pakatan Rakyat apa benda nya ini.

Di Perak, PAS cuma ada 6 ADUN tetapi diberi kuasa memerintah. Sebenarnya yang lebih berkuasa ialah DAP, kerana kelebihan bilangan ahli EXCO nya.

Bah setuju PAS perintah di Kelantan dan Kedah. Tetapi tidak di negeri Perak.

Di Selangor pun PAS cuma sebagai lemukut sahaja. Suara PAS tidak laku. PAS yang bodoh ini cuma digunakan sebagai alat untuk mereka(DAP/PKR) berkuasa sahaja.

jaam said...

saya menyokong luahan rasa anda, bilakah bangsa Melayu ini akan bebas dari cengkaman yang membodohkan bangsa kita sendiri..?

Apakah kita mahu melihat hak2 kita yang sepatutnya UMNO yang diamanahkan menjaganya selama ini digadai satu persatu..?

Alahai bangsaku Melayu..renung2lah nasib kamu, Identitimu hilang sama sekali, budaya mu celaru dirobek sana dan sini, Agamamu dihinjak anak bangsamu sendiri, Bahasamu makin pupus kerana anak bangsa sendiri, Tulisan mu pula pupus dimamah sejarah,Tanah pusakamu digadai anak bangsa mu sendiri, Kesopanan dan budi perkertimu di cemar akhlak pimpinan bangsu mu sendiri....

Bangkitlah Melayu, Bangkitlah Islam, sampai bila kamu di perbodohkan, kerana taksub kepada pimpinan perosak bangsa kamu diangaukan dengan angan2 Mat Jenin,
Dimimpikan dengan kemajuan. tetapi hakikatnya disekeliling kamu bangsa asing yang menguasaimu,

51 tahun Bangsaku sepatutnya semakin beriman.

51 tahun Agama Islam ku sepatutnya tinggi dijunjung.

51 tahun sepatutnya bangsaku Melayu semakin kuat,digeruni dan dihormati.

51 tahun sepatutnya bangsaku semakin bijak dan berilmu.

51 tahun bangsaku semakin maju.

51 tahun sepatutnya tanah bangsaku makmur dan mewah.

51 tahun sepatutnya bangsaku budayanya gemilang.

51 tahun sepatutnya bangsaku semakin bersopan dan bermaruah.

51 tahun sepatutnya bangsaku terkenal serata alam.

Tapi apa yang berlaku adalah sebaliknya walaupun diberikan amanah menjaga bangsa kita UMNO gagal 51 tahun malah UMNO pula sekarang lemah dan takut pada Bayangan Bangsanya sendiri...
???????????????????????????????????
ABIS TUH PARTI YANG LAIN TERUTAMA PARTI MELAYU PAS BUAT APA????

APARRRAAA...!

Naruto sensei said...

silembut

ABIS TUH PARTI YANG LAIN TERUTAMA PARTI MELAYU PAS BUAT APA????

APARRRAAA...!

----------------------------------

Kenapa tak mengaku kegagalan parti tersayang anda tu.. nak salahkan orang pula tengok diri sendiri...

apa punya mahluklah anda ni tak berakal ke..? siapa yang perintah malaysia ni...

Kalau dah tak nak bertanding duk diam2 nanti orang kata anda ni gila.. sebab PM dah kata tak payah bertanding yang anda sibuk2 join ni kenapa..ha ha..

Kalau perangai dah macam taik cakap apa pun macam taik juga anda ni.. walaupun kena kat batang hidung sendiri tapi pertahan juga separuh mati...Aparaa

Tak dapat bertanding, dapat tumpang komen pun jadilah ye..

PR cool je bertanding...

wak-labu said...

PAS sudah lupa dengan negara islam, hukum hudud nya.

Kebijaksanaan DAP telah berjaya membuat PAS melupakan negara islam dan hukum hudud nya.

Walaupun PAS berkata: UMNO bersengkokol dengan MCA dan MIC kafir. Malang nya, hari ini PAS telah bersengkokol dengan DAP.

Bila mahu berkuasa, semua nya sudah jadi halal. Di mana perjuangan islam yang PAS laung2 kan itu?

Sebenarnya DAP sudah berjaya membuat PAS mengkuburkan negara islam dan hukum hudud nya.

Naruto sensei said...

Bah lontok

Di Selangor pun PAS cuma sebagai lemukut sahaja. Suara PAS tidak laku. PAS yang bodoh ini cuma digunakan sebagai alat untuk mereka(DAP/PKR) berkuasa sahaja.

---------------------------->

Inilah bahasa anda yang baik tu ye, kalau orang anda persalahkan sedangkan diri sendiri menghina orang anda halalkan ...hipokrit sungguh..!

Malulah cakap tak serupa bikin...,
Mengata orang dia yang lebih..

Kalau petang ni Nizar kalah kami tak heran malah akan tetap didalam ruangan ini...

Tetapi jika Zambry yang kalah nanti kita tengok siapa yang menghilang diri nanti..jangan takbur puak UMNO.. Cakap2 anda kami dah lali dah...!

Yang penting PR tak seperti Bn yang takutkan Pilihanraya...

Tak dapat bertanding dapat tumpang komen pun jadilah ye...

Apa2pun
PR cool je bertanding..ha ha ha

Bah Lontok said...

Walaupun Bah tidak pandai berhujah tentang islam, tetapi Bah sangat sokong hujah wak Labu.

Ini telah buktikan bahawa PAS tidak jujur dalam perjuangan negara islam nya. PAS sebenarnya jadi 'talam dua muka'. Malang nya penyokong PAS sudah dibuta tulikan.

Naruto sensei said...

wak-labu said...

PAS sudah lupa dengan negara islam, hukum hudud nya.

--------------------------------

Ai diam dah kalau tak bertanding, jangan sibuk2 kempen ... kalau nak berkempen suruh PM anda bertanding..melalak macam ni pun takde maknanya kalau takut dengan Pilihanraya..

Itu pendapat orang yang jahil, Bagi PAS perintah Malaysia sahaja kalau nak tahu jalan ke tak lajan hukum hudud tersebut... yang pasti lebih teruk lagi UMNo yang mengaku Islam dan berkuasa di Malaysia sendiri pun menolak laksanakannya..
tetapi mereka pula yang menyibuk menyalahkan orang lain sedangkan mereka Islam seharusnya memikul sama tanggungjawab tersebut.

Sedangkan PAS konsisiten mahu menegakkan hukum tersebut tetapi kuasa memerintah Malaysia belum lagi dikabulkan oleh Allahswt..mungkin sedikit masa lagi..

Tak perlulah nak komen Isu lapuk tu kalau UMNo sendiri dikuda kan gerakan sehingga kini gerakan pula beria2 membawa bapak Kominis pulang di Malaysia ini..

Apapun komen BN yang pastinya tak berguna kerana mereka sendiri pun takut berdepan dengan PR dalam Pilihanraya...

Tak dapat bertanding dapat tumpang komen pun jadilah ye...

Apa2pun
PR cool je bertanding...ha ha

Naruto sensei said...

Bah Lontok

Sudahlah menghina orang lepas tu buat tak tahu pula ye.. mahluk jenis apakah kamu ni ye.. menyombong diri...

wolf said...

Wahai Penyokong Fakatan Rioters...

Modal korang ialah.....

Pakatan MCA + MIC dalam BN = Pakatan DAP + PKR + PAS....

Kalau macam tu apa beza Fakatan Rioters dengan BN... 2 X 5 jer..

kehhh...kehhh...kehhh

Cayalah PM..."We Salute You"...

detectiveconan said...

bah lantok tu orang asli spesis dia sama dengan orang utan. satu keluarga le tu..

ampa bising apa UMNO, teloq tak ada, bg kat pompuan semua.. dari hajib sampai ahli bawahan semua teloq tak ada. mahkamah perak kita tau dah keputusan akan memihak kepada zambry mugabe, yela hakim dah kena beli. tapi ikut peraturan Nizar menang.

jangan dok bising la umno sakai woi.. penanti tak bertanding, manik urai nanti pun jangan bertanding sebab ampa tak ada teloqqqq.... yang ada teloqq kemuruk ja..

wawawawawawawa....

PR terus cooool...
dengan berani bertanding di penanti dan manek urai. allah nak tunjuk sapa yang bacul sebenarnya. penanti tak sempat penamaan calon lagi dah kena pikir manik urai plak.. sian BN bertimpa-timpa bala' yang datang.. hehehehehe najib botak mcm zambry mugabe la.. kita tunggu apa alasan najib tentang manek urai.. UMNO/BN ni tak bleh terima kenyataan depa kalah teruk PRU12 pastu bertimpa-timpa kalah dekat PRK lepas. ni ada lagi 2 PRK pulak.. pastu DUN perak pulak bubar.. bertambah-tambah bala' yang datang kat UMNO/BN.. pak lah dok gelak je dari belakang.. dia mesti kata " najib la ni baru hang tau langit tu tinggi ke rendah.. nak jadi PM sangat. nah hambek! dulu bleh salahkan aku. la ni hang tanggung sendiri la." nak romen dengan rosmah pun tak sempat la..

PR terus coool....
PR memang cooool....
PR terus hebat memperjuangkan nasib rakyat...

detectiveconan said...

Wahai Penyokong Fakatan Rioters...

Modal korang ialah.....

Pakatan MCA + MIC dalam BN = Pakatan DAP + PKR + PAS....

Kalau macam tu apa beza Fakatan Rioters dengan BN... 2 X 5 jer..

kehhh...kehhh...kehhh

Cayalah PM..."We Salute You"...
---------------------

wolf harimau pondan.. aaauuwwww....

hang tak ada modal ke??? asyik copypaste yang sama ja..
UMNO dah nak pupus dah...
teloq tak ada...
harimau ni teloq tak ada juga apa...

PR cooooooooooooolllll...........

mat gerento said...

kartun bodoh said...

Bilalah nak demo nih, tak sabar aku nak hayun sapa2 lepas ni..
mati pun matilah dah lama sangat pendam marah ni, semakin sial UMNO ni mainkan rakyat, ni Minyak pulak nak naik aparaa penyokong angguk je diaorang tahu...!

Mampuslah cepat UMNO..

____________________________________


aku tunjukkan komen nih pada member masa hadiri taklimat tadi...tau apa komen mereka...

HAHAHAHAHAHA...BODOOOOOHHHH...

tu jer....

jaam said...

kartun bodoh said...

Bilalah nak demo nih, tak sabar aku nak hayun sapa2 lepas ni..
mati pun matilah dah lama sangat pendam marah ni, semakin sial UMNO ni mainkan rakyat, ni Minyak pulak nak naik aparaa penyokong angguk je diaorang tahu...!

Mampuslah cepat UMNO..

____________________________________


aku tunjukkan komen nih pada member masa hadiri taklimat tadi...tau apa komen mereka...

HAHAHAHAHAHA...BODOOOOOHHHH...

tu jer....

**********************************

AKU SOKONG!!!!!....HUHU...

wolf said...

kartun bodoh said...

Bilalah nak demo nih, tak sabar aku nak hayun sapa2 lepas ni..
mati pun matilah dah lama sangat pendam marah ni, semakin sial UMNO ni mainkan rakyat, ni Minyak pulak nak naik aparaa penyokong angguk je diaorang tahu...!

Mampuslah cepat UMNO..

____________________________________


aku tunjukkan komen nih pada member masa hadiri taklimat tadi...tau apa komen mereka...

HAHAHAHAHAHA...BODOOOOOHHHH...

tu jer....

**********************************

AKU SOKONG!!!!!....kehh...kehhh...kehhh

Creedence Clearwater Revival said...

RATUSAN BILLION WANG RAKYAT HANGUUUUUS!!!

link:
http://perakexpress.com/www/?p=3458

detectiveconan said...

hahaha... puak sakai UMNO ni tak ada modal.. copypaste orang punya komen pastu komen balik.. bodoh punya UMNO..

puak UMNO semua tak ada teloqq... macam butuh komen pun supa haram jadah.

berpakat pulak tu copy naruto sama semua hahahahaha bodoh sakai UMNO.
bodoh macam najisss la.. dapat pemimpin bodo orang bawah pun sama bodooo...

hahahahha... UMNO tak ada teloqq!!
phuih!! mana keris ampa yang dok julang tu.. keris pun dah lembik pakat mati pucuk, teloqq pun tak ada..

PR cooooooooooooooooolll...........
2 PRK menanti untuk memalukan BN..
hehehehhe

jaam said...

Mengkritik dan memberikan pandangan berbeza dalam politik adalah tidak mengapa. Bahkan merupakan satu keperluan. Jika membabitkan hak rakyat, maka rakyat perlu dibela. Apatah lagi dalam ‘reka bentuk’ politik demokrasi yang diamalkan. Namun, memaki-hamun, mencerca, sehingga ada yang mencarut adalah bertentangan dengan syarak. Lebih buruk lagi ada yang mengutuk sifat peribadi orang lain yang Allah ciptakan seperti memperrsendakan ‘botak’, ‘hidung besar’, ‘mamak’ dan berbagai lagi. Makian, kutukan, sendaan itu dijadikan bahan ketawa yang ‘dikongsi dosa’ bersama pengikut dan penyokong.

Emmmmmmmmmmm......
APARRAAAAA!

detectiveconan said...

jaam... aaauuuuwww...

copypaste lagi.. 3x dah aku baca komen hang tu.. hehehehe...
cuba bagi hujah atau pandangan yang bernas dan boleh menarik perhatian kami penyokong PR ni yang mungkin boleh menerima UMNO, mungkin la.... tapi sekarang selama ni pintu hati kami masih tertutup untuk menyokong UMNO/BN ditambah pulak perangai para pemimpin UMNO/BN yang nampak sangat gilakan kuasa, pangkat dan kekayaan.. semakin jauh di sudut hati kami untuk menyokong UMNO/BN.
komen-komen anda pro-UMNO ni hanya mengutuk orang saja tapi tiada komen yang bernas. nampak sangat UMNO/BN tak ada modal untuk di ketengahkan.


PR teruss coooooooooool.....
BN tak ada teloq...

Naruto sensei said...

2ekor binatang di kasi denga seorang manusia kurang akal ..

ha..! kalau nak tahu orang kata apa pulak kat member puak UMNO...he he dah penakut memang macam tulah anak pondan...

Belakang berani depan takut..he he

Keh ke keh tak gitu wolf

Apa2pun

PR cool je bertanding...

AZRI said...

berita terkini.......

mamak zambry al kutty menang kes mb perak......

karat ijau said...

salam..

demokrasi di perak semakin gelap...

mahkamah telah ishtiharkan mat gelap,kekal mb perak..

harap 'gelapnya' tak lama mana.

apa komen sedara2 semua

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...