Monday, May 18, 2009

BN tidak letak calon di Penanti

KUALA LUMPUR, 18 Mei: Barisan Nasional (BN) mengambil keputusan tidak akan meletakkan calonnya untuk pilihan raya kecil Penanti nanti.

Keputusan ini dicapai dalam mesyuarat BN yang dipengerusi Datuk Seri Najib Razak hari ini.

120 comments:

Naruto sensei said...

Jaam,Wolf,Mat Geentor, Uncle Nano dan sekutu anda semua..!!

Ada dua berita gembira buat PAS dan UMNO ha ha

1)Jawatankuasa Disiplin PAS pusat hari ini mengesahkan tiada politik wang yang wujud dalam Parti Kata Tuan Guru Haji Hadi tadi..ha ha ha penatlah kamu silembut..bermati2an mainkan isu ni..ha ha


2)Ha ha ha UMNO umum tak letak calon di Penanti pada sidang petang tadi di PWTC.keh keh keh memang terbuktilah bacul UMNO ni

Puak2 UMNO sudahlah tu malulah..
Realitinya dah nampak dah UMNO dah fobia dengan Pilihanraya..sedarlah.

Ubah2 lah taktik tu hal Perak tak settle lagi jangan dok kalut nak jaga Politik PAS kalau anda sendiri tak mahu bersama perjuangan PAS jadi apa maknanya anda melalak?

Kalau nak melalak masuk dulu dalam PAS sebab ianya didengari tapi kalau anda UMNO. Payahlah orang nak percaya pasal UMNO ni selalu sangat suka tipu rakyat tu yang orang tak percaya dah....Majoriti rakyat pun tau dah auta UMNO..ha ha ...

Teringat dulu masa Pemilihan UMNO depa kata PAS jangan campur urusan Parti UMNO.. hek..eleh berlagak konon.Sekarang siapa yang sibuk2 dok jaga tepi kain orang berlebih2 ni...? ha ha ..bukan jaga lagi, masuk terus dalam kain tu ..!!ha ha ha ...Memang tak senonoh UMNO ni..masuk dalam kain orang he he..


Alahai Melayu UMNO layu jadinya...

suhaimi said...

salam.......

'CELAKA PUNYA PEMIMPIN' 'munafik' inilah dia najib pemimpin umno.cakap putar belit.bila dah kalah mcm2 alasan di berinya.berkhidmat untuk rakyatlah,memantapkan ekonomilah,mainan politik pembangkanglah,yg sebenarnya kau ni memang manusia 'MUNAFIK'........

wolf said...

Naruto...ohh...naruto

Cayalah PM...macam tu baru cool...
kehh..kehhh...kehhh.

jangan dilayan taktik kotor fakatan Rioters ni....asyik nak berpolitik...jer...

Daripada layan politik kotor korang baik PM menumpukan perhatian berbakti pada rakyat...

Cayalah...PM..."We Salute You"...

Sebab tu lah UMNO/BN cool ker...

Naruto sensei said...

Najib ditangkap oleh Interpol Mongolia jika keluar dari Malaysia
Dikirim pada Mei 18, 2009 oleh HermanSamsudeen
Pendedahan 11 media antarabangsa terhadap Najib berhubung kes pembunuhan Altantuya boleh menyebabkan beliau ditangkap oleh Interpol Kerajaan Mongolia jika beliau keluar dari sempadan negara. Kes Altantuya menjadi satu isu penting diluar negara.

Walaupun sudah hampir 2 bulan Najib menjadi Perdana Menteri, tiada satu pun Kerajaan luar yang mengirimkan ucapan tahniah atau delegasi khas untuk mengucapkan salam tahniah buat beliau. Ini juga mengundang persoalan terhadap persepsi dunia kepada kepimpinan Najib. Adakah mereka memprotes Najib?

Pertuduhan 11 media itu amat berat dan boleh menjadi alasan untuk Polis Mongolia membuka kes terhadap beliau memandangkan mangsanya adalah rakyat mereka.

Sehingga kini Najib hanya berani membuat lawatan ke Indonesia dan Brunei. Setakat itu sahaja yang diboleh buat masa ini. Jika Najib ke melawat lain pula, tidak mustahil Kerajaan diluar negara akan menimbangkan untuk Najib di ektradisi ke Mongolia.

Kedudukan ini amat bahaya selagi Najib tidak membersihakan nama beliau. Tidak dapat kita bayangkan jika Najib ditahan dipenjara mongolia dan disoal siasat disana. Mampukah beliau hadapi semua itu. Dengar kata penjara disana teruk, makanannya tak sama dengan makanan hotel 5 bintang yang biasa Najib santap. Tak boleh nak bayanglah keadaan Najib nanti.

Jika Altantuya itu rakyat Amerika yang terkenal sebagai Negara Polis dunia, mungkin pada masa ini Najib sudah ditahan di penjara Guatanamo Bay dan disoal siasat. Mujurlah dia hanya seorang rakyat Mongolia, jadi proses itu lambat dan belum berlaku, tetapi tidak mustahil akan berlaku.

Maka wajarlah Najib menyaman 11 media itu jika ternyata laporan mereka itu tidak benar bagi melindungi diri beliau terutamanya bila berada diluar Malaysia.

Timbalan Presiden Pas, Ust Nasaruddin Mat Isa dalam Ceramahnya di Stadium Melawati baru-baru ini menyebut bahawa;

Presiden PAS, Dato’ Seri Abdul Hadi Awang telah memenangi kes saman ke atas Daily Mirror, sebuah akhbar tempatan berbahasa Inggeris berhubung kes laporan palsu ke atas beliau.

Katanya, akhbar tersebut secara terang-terangan menyiarkan gambar Dato’ Seri dan mengaitkan beliau sebagai perancang beberapa siri pengeboman di United Kingdom termasuk sebuah pusat membeli-belah di Kent.

Beliau juga telah dituduh sebagai orang ketiga dalam pertubuhan Al- Qaeda, dan sedang di tahan di Guantanamo Bay.

Menurut beliau, Daily Mirror telah mengakui kesilapan di atas laporan palsu tersebut dan telah menyiarkan permohonan maaf tersebut di akhbar dan web mereka.

“Tetapi perkara ini tidak dilakukan oleh Najib, kenapa Najib tidak saman akhbar tersebut. Kalau Presiden boleh saman satu akhbar, Najib ada 11 akhbar kalau menang banyak dapat…, walaupun jumlahnya tak sebanyak komisyen kapal selam, tapi banyak juga tu..”

Saya setuju dengan pandangan Ust Nasharuddin, Najib perlu contohi ketegasan dan keberanian Presiden Pas dan menyaman media berkenaan untuk membersihkan nama beliau. Jika beliau tidak melihat perkara itu perlu bagi diri beliau, Najib wajar memikirkan maruah rakyat dan negara ini. Sesungguhnya kedudukan beliau sebagai Perdana Menteri secara tidak langsung menjadikan Negara dan rakyat Malaysia sebagai mangsa hinaan dan cercaan kerana memiliki Perdana Menteri yang penuh skandal sepertinya.

Najib perlu saman, jika tidak rakyat Malaysia yang terasa terhina atau dicerca oleh rakyat asing boleh menyaman Najib kerana beliaunya yang menjadi punca mereka turut terpalit dengan isu berkenaan seolah-olah rakyat negara ini bersekongkol dengan Najib yang terus berdiam diri.

Najib perlu saman 11 media itu segera dan memenangi saman itu untuk pulihkan keadaan. Itu sahaja.

p/s-Kalau Najib menang, pastinya populariti beliau akan melonjak naik, tapi kalau kalah macam mana? Polis Malaysia boleh buka fail kes ker?

Difailkan dalam: Antarabangsa,

Naruto sensei said...

wolf oo wolf

Angguk-angguk Geleng-geleng sahaja lah anda tu..!! ha ha ha

Hakikat tetap hakikat bro..
Tak perlu melalak lagi...

SATU MALAYSIA TAHU UMNO BACUL ha ha ha

PR cool je..

kubu UMNO ke Kubu PR ke bertanding tetap bertanding ha ha ha ... BN TAKUT..Penanti Aminah menanti..ha ha ha ...

Pelawak-Pelawak

wolf said...

Kehh...kehhh...kehhhh

nak nasihat PM konon...kehhh..kehhh

Macam kartun...

Sebab tu lah UMNO/BN cool ker...

Naruto sensei said...

wolf ooo Wolf

Ha ha ha mental kah kah kah

Belum pernah ada PM BN yang kecut telur nak bertanding keh keh keh

Ye tak wolf ini sejarah ..

Sejarah UMNO terserlah lagi..
Ada PM kecut telur ha ha ha ..

Sampai hari ni nak keluar Malaysia pun takut2...nampak Altantuya je kat mana..

Malu UMNO keputusan hari ini ramai yang tak puashati ha ha..

Yang UMNO Penanti gigit jari takdapat bertanding..ha ha ha..

Malu oooii

Angguk-angguk Geleng-geleng sahaja lah anda tu..!! ha ha ha

Hakikat tetap hakikat bro..

TV3 pun lambat siar pulak cerita ni..nak sorok ke kebaculan PM anda tu ha ha ha...

Saya tunggu je depan TV ni tak
siar2 lagi ke malu nak siar..ha ha

Malu ooii...

PR cool je bertanding..ha ha ha

wolf said...

Kehh...kehhh...kehhhh

Ada hati nak nasihat PM konon kehh ...kehhh..kehhh

Macam kartun...

Fakatan Rioters dah takde sapa nak layan taktik kotor tu...

Sebab tu lah UMNO/BN cool jer...

Naruto sensei said...

wolf oo wolf

Berlagak pandai rupanya jahil..

kesana kesini menjaja cerita fitnah..

itulah dia perangai wolf...

mencabar di artikel lain menjerit di artikel lain...

bila ditanya dia diam menikus..hanya pandai melarikan diri ...itulah sifat binatang liar

Sesama bangsa dia memfitnah... cuba memecahbelahkan bangsa di Malaysia...

Dengan MCA dan MIC yang tak sokong Islam dia sayang sekali.. dengan orang PAS dimusuh, dibenci malah dikeji...

Inilah sikap UMNO yang kata nak bersatu..di belakang kita ditikam pula.. sentiasa khianat pada Melayu sendiri..

Mengaku marah cina dan India ..beli dikedai cina makan dikedai mamak...ha ha dasar binatang liar tentulah sikapnya hipokrit...

Kalah hujah.. difitnahnya bangsa sendiri...

BN buat apa pun Nizar cool je..tak gitu wolf kah kah kah.. lari kat sini...berani mengulas bila saya tiada kah kah kah sifat bacul terserlah kini walaupun nama garang sekali... ha ha ha .

PR sentiasa cool dan matang berhujah..ha ha ha .. tak main lah lari2 kan wolf.. kah kah kah..!!

Jangan ikut UMNO dia sembah kubur hi hi hi.. mintak kat setan tu

UMNO dah BACUL DAH..!

Naruto sensei said...

Ha ha ha dah bacul alasan nak sedapkan hati..ha ha ha hakikatnya pedih terhiris ha ha ha ..

Malu-malu mana orang UMNo nak letak muka ni... pergi mana orang cakap UMNO BACUL.. kah kah kah

Tengok2 mana TV3 siarkan berita tu kenapa ye Wolf ha ha ha..takut rakyat tahu ke...?

PR cool je bertanding..!!

Hazlan Bin Harun said...

Mungkin harga telur akan naik,ini kerana telur pemimpin umno sudah tiada...kalau nak beli telur jangan pakai baju hitam takut masuk jel...

Hahaha..dulu nak jimat duit rakyat sekarang taknak main dengan pembangkang plak..tengok muka najib pun sedih,lebih baik behenti jd PM balik kampung bela ayam telur...telur sendiri dah takde...kesian kat rosmah,laki dia takde telur...

wolf said...

Naruto...ohh...Naruto....

kau ni bercakap macam "kaset rosak" jer...

Asyik asyik ulang benda yang sama...kehh..kehhh...

macam kartun...kehh..kehh..kehhh

Fakatan Rioters (ejaannya FU*Katan Rioters) dah takde sapa nak layan taktik kotor tu...

Sebab tu lah UMNO/BN cool jer...

Naruto sensei said...

Man geng anda yang melalak tadi hilang semuanya.. maknanya apa ye Wolf malu ker ha ha ha

Kesian anda ditinggal melalak disini..

Yang lain hilang tanpa berita .. malu ooi BACUL TUH..!!

PR cool je bertanding..

mat gerento said...

wooowwwww...

bukan main marah si suhaimi ni...sampai sumpah seranah...

kau sumpahlah puas2...sampai keluar anak tekak...najib bukan dengar pun...

orang macam najib mana ada masa nak buka blog siasah ni...

rilek la bro...dunia belum kiamat...

mat gerento said...

biar takde teloq daripada terlebih teloq macam hadi awang tu...

kerana terlebih teloqlah isteri pun banyak...

mintak maaflah hadi...sbg. contoh jer

Naruto sensei said...

Wolf ooo wolf

Anda pun apa kurangnya.. melalak kutuk saya berulang .. lagi gila macam orang gila glamour pulak..

Macam keset rosak... kah kah kah
Alasan nak cover malulah tu..


Maklumlah terbukti BN BACUL kah kah

Ha ha TV3 pun tak siar berita ni kenapa ye Wolf.. Takut rakyat tahu ke..kah kah kah..kan PM anda steady Wolf ?..Walaupun hakikatnya PM anda tu BACUL... kah kah kah

Wolf ooo wolf yang hangin sangat ni kenapa ..? dah tak cool ke ha ha ha...

Kesian PM ko wolf .. kena sindrom takut pilihanraya... ha ha ha..


Sebab bertandinglah PR cool je..ha ha ha ...

Naruto sensei said...

mat gerento

kah kah kah dah BACUL jangan cakap banyak la ooii tukar orang ke hi hi

Biar banyak telur dari tarak telur PONDAN tu kah kah kah...

Biar kahwin dua ,dari rogol orang letup orang, rogol Budak ABU..keh keh lagi tarak guna .. macam Rahim Thamby chik tu kan kan kan...

Ha ha ha Bacul...

BN BACUL ... mat gerentor mengaku BN tarak telur...ha ha ha ...

Pelawak!!

slyderrose said...

umno memang tenat. sudah tak terdaya menghadapi PR lagi. Yg tinggal hanyalah kuasa dan kedudukan. Sokongan hanya terhad pada ahli2 umno yg percaya dengan mitos ketuanan melayu sampai mati.

YANG GAMBI said...

Ini perangai manusia-manusia yang selama ini mendakwa berjalan berlandaskan Islam......... bagus dan baik ucapan tuan-tuan semua.

Mengapa sudah tidak dapat berfikir lagi ? Tapi dengan tuan-tuan ni tak payah nak cakap apa-apa, kerana hasutan iblis syaitan berupa manusia telah menjajah tuan-tuan.

Ingat, kebenaran itu akan datang, walau pun lambat.... Orang-orang Melayu macam tuan-tuan ni lah yang lebih rela mencium kaki oarang-orang kafir.......

Mengapa tak mahu tanya, ada pemimpin yng tuan-tuan agungkan melakukan perkara-perkara diluar tabie, berzina dengan isteri orang, berzina sebelum kahwin dan gambar dibenar untuk diambil..........

Berasrafal lah banyak-banyak, jangan terlalu takbur dan riak, nanti jadi macam Pak Kadok, menang sorak kampong tergadai....

suhaimi said...

salam....

salah ke ada isteri lebih???? ckp tak guna otak.guna kepala lutut ke????? jalanlah.....hancur!!!!!!!!!

jaam said...

Ini perangai manusia-manusia yang selama ini mendakwa berjalan berlandaskan Islam......... bagus dan baik ucapan tuan-tuan semua.

Mengapa sudah tidak dapat berfikir lagi ? Tapi dengan tuan-tuan ni tak payah nak cakap apa-apa, kerana hasutan iblis syaitan berupa manusia telah menjajah tuan-tuan.
???????????????????????????????????
YANG GAMBI, INILAH YANG AKU SELALU HADAPI BILA MELEPAK KAT SIASAH NIH.

SABA JERLAH! HUHU...

PeRWiRa_aDiL said...

Sebagai parti politik yg menagalami kekalahan teruk pada PRU-12 yg lepas UMNO patut meneliti sebab kekalahan dgn lebih terperinci....

Setidak²nya jika bertanding di Penanti UMNO boleh mengukur sama ada sokongan rakyat terhadap mereka semakin bertambah atau merosot...

Malula UMNO.. Alahaiii Najib..

mat gerento said...

pecacai nuar said...

Sebagai parti politik yg menagalami kekalahan teruk pada PRU-12 yg lepas UMNO patut meneliti sebab kekalahan dgn lebih terperinci....

______________________________________

mu ni gilo ke apa???

bilo masonya unmo kalah teruk pru12...

PM...parti mana???
berapa negeri unmo pegang??
berapa pulak negeri pas pegang??
(perak dap pegang noooo...)

part mananya kata kalah teruk...

buddduuuuhhhh....

wansalman said...

Memang dah aku agak dari awal Amno parti cap anjing ni tak kan bertanding di Penanti sebab mereka tahu rakyat Malaysia dah mula celek sedikit setalah kian lama buta,parti keluarga ni dah kalah 4-1,jadi itu dah ada tanda yang akan datang mereka akan kalah juga.

Najis..najis...pengecut rupa nya kau ni,kalau pasal betina nak yang lawa2,nak yang asal usul dari Monggolia jer,Takut bazirkan duit rakyat erkk...yang bini kau tu belanja macam serani mabuk kau tak pula kata " MEMBAZIR " musibat punya orang.

Kalau kau anak jantan,ada PELIR melawat lah ke Monggolia.Buktikan lah kau tak salah.Aku jamin kau tak berani.

mat gerento said...

pecacai nuar said...

Sebagai parti politik yg menagalami kekalahan teruk pada PRU-12 yg lepas UMNO patut meneliti sebab kekalahan dgn lebih terperinci....

______________________________________

mu ni gilo ke apa???

bilo masonya unmo kalah teruk pru12...

PM...parti mana???
berapa negeri unmo pegang??
berapa pulak negeri pas pegang??
(perak dap pegang noooo...)

part mananya kata kalah teruk...

buddduuuuhhhh....

wolf said...

Wan Salman.....ohh...Wan...

Indahnya bahasa "pejuang-pejuang Islam PAS" ni.... kagum betul aku..

keh..kehhh...kehhh...patut la ramai orang sokong FR (Fakatan Rioters)...

Sekolah pondok mana korang belajar bahasa-bahasa indah ni....

kehh...kehh.kehhh...macam kartun

Tapi UMNO/BN tetap coool jer....

PM..."We Salute You"...

Naruto sensei said...

mat gerento

Hoi Pelawak ..orang cakap bebaik anda pulak nak maki2 apahal..panas ker ha ha ha......

Malulah muka tembok anda tu. nak pertahan parti kerepot tuh..

ha ha berlagak je pandai tapi bengap ya amat...siapa lah yang ambik anda ni jadi pencacai kat sini buruk benar tololnya...

Anda cerita PRU BN tak kalah ha ha buat malu lah ...... gila ke apa anda nih meroyan ...

Maklumlah nak sedapkan hati walaupun terbukti PM anda tu dah bukan lelaki sejati lagi betullah cakap Tontoya pakai lipstik lah Najib lepas ini..! ha ha ha..

Eh bukan ke bibir Najib tu sentiasa merah bak delima pakai liptik tu ..Aisehmen dah lama rupanya si Najib tu jadi pondan ...ha ha apasal lah tak perasan korang ni...he he Malu oo ada PM penakut.. ha ha

PR cool je bertanding ha ha ha..

PeRWiRa_aDiL said...

E'EH MAT GERENTO,

Ko perasan tak mase kira undi PRU-12 dulu terpampang kat dewan SYABAS BARISAN NASIONAL!! besor punye sepanduk tahniah bukan main lagi la konon bole menang besar...

Tapi mase dah last² kire undi bile tau dah kalah kat perak, penang, kedah, kelantan & selangor DAN majoriti di kebanyakan kawasan merosot dgn mendadak, kenape sepanduk besor gajah tu diturunkan?? Aku tgk berita esok tu plak diorang cakap BN dah kene tsunami, cuba ko jawab apehal????

BN tau depa tak menang besar mase PRU-12, samela tu kalah teruk.. hehehe malas aku nak crite, bende dah basi ni...

Dasar pencacai UMNO tak sedor diri, dah kalah mengaku ajela, alahaaiii Najib...

Naruto sensei said...

wolf ooo Wolf

Ha ha ha dah kalah macam tu pulak ..!! bahasa lah , itulah inilah mula nak simpatilah tu... ha ha ha ..selama ini si gerentor tu cantik sangat lah bahasa dia ye..ha ha ha...

Bahasa anda tu yang mengata orang tu baik sangat lah ye...

Sekolah one Malaysia mana anda belajar bahasa kasar anda tu... ka ka ka...

ONE MALAYSIA TAHU BN BACUL ha ha ha ....

Ada orang menagih simpati la...Ayat kecewa puak UMNO

Yang anda hangin semacam ni kenapa wolf...?

Saya tak suruh pun anda keluar dari BN tu duduklah sampai kerepot pun ha ha ha .....Saya cool je..

Tak payah nak salah kan orang lain anda tu apa kurangnya.. boleh saja saya posting balik bahasa kasar anda tu ... ha ha ha...

Yang penting BN BACUL ha ha ha

PR cool je bertanding..Waka ka ka

AZRI said...

hai mat gerento.....ko kt mana mat, silap2 aribulan mak janda pun ko gerento.......

terima lah hakikat, umno sebuah parti penakut........najib tak ada teloq.......hahahaaaaaaaaaa

AZRI said...

umno hanya mengharapkan dari sabah dan serawak aje......elok lah tu, nanti kita halau dorang ke hutan serawak biar berkawan dengan orang utan.........heeeeeeeeeee

oooooi pencacai umno tak ada teloq arrrrrrrrrrrrrr

AZRI said...

yang gombi dengan jaam orang yang sama laa....tak payah pakai nickname la, kita orang dh tau u ni sape.....kalo takut katakan takut, biar rakyat tau yang hang ni tak ada teloq....................

Naruto sensei said...

jaam

Kah kah kah ayat simpati mengadu pulak tu alahai dah macam apa anda nih... Bermuka-muka

ndak ke saya posting balik bahasa lucah dan kesat anda tu... dasar hipokritlah kamu nih ... ha ha ha ..inilah politik UMNO memihak dia kita dimaki bermacam2..

Bila sesuatu tak memihak dia huih ayat baik simpati..eh lembut lupa tak apa yang anda panggil kami...? takyah la buat muka kesian tu..?

orang dah boring dah lawak lakonan kamu tu..hipokrit...!!

PR cool je bertanding ha ha ha...

wolf said...

Naruto...ohh...Naruto...

X de mintak simpati pun...keh..kehh..
X de kecewa pun...keh..kehh..kehh..

tapi hanya KAGUM jer...coraknya sama...puak-puak neh...

cakap la sekolah pondok mana...

kehh...kehh.kehhh...macam kartun

Tapi UMNO/BN tetap coool jer....

PM..."We Salute You"...

AZRI said...

hari ini dalam sejarah, umno di bawah presidennya dato seri najib tun razak mengumumkan bahawa umno tidak akan meletakkan calon dalam pelihanraya kecil dun penanti ini........

mana ada parti pemerintah dalam dunia ni tak nak masuk pelihanraya......takpe....ni tanda-tanda umno sudah nak mampus arrrrrrrrr.........suke nya aku.....umno penakut lalala...umno penakut lalalaaaaaaaaaaa

Naruto sensei said...

Azri my fren

Biasalah kita masuk larilah puak2 haram tu biasalah ikut perangai bacul PM dia lah tu..melalak bila orang tiada ..ha ha tak gitu wolf

PR cool je bertanding..ha ha ha..

AZRI said...

ooooooooi serigala......tak usah la hang menyibuk kat sini......gi masuk dalam hutan kat serawak dan sabah tu, g kejar beruk kat sana.......wolf penakut...........

gondang said...

Slmt malam,
Perhatian kepada semua blogers
BN TIDAK LETAK CALON DI PENANTI

Sebab, takut kalah, Ayah altantuya akan berkempen,nak jimat wang,....................................................................................................................................................dan tidak akan membubarkan dun perak.

Najib bijak orangnya.
PR perlu berhati-hati.

AZRI said...

satu tamparan hebat buat umno.......parti-parti komponen bn akan hilang keyakinan terhadap kepimpinan dato seri najib......

aku sebagai rakyat malaysia merasa teramat malu mempunyai seorang pm yang penakut lagi bacul dalam dunia ini.............harapkan batang aje yang ada tapi pelurunya dah tak ada.....lelong-lelong, kat sini ada sape-sape yang nak beli teloq najib ke? heheheeeeeeeee

AZRI said...

korang tak payah pakai nickname la, jadi lah macam aku.....dari dulu sampai sekarang, ada identiti sendiri......baru nama melayu.....yang blogger umno banyak pakai nama binatang sebab tu lah perangai macam binatang aje........

gelinya hati ku, umno ni cakap aje besar tapi tak ada isi........yang ada hanya BATANGGGGGGGGGGGGG

wolf said...

Azri..ohh...Azri...

KAGUMnye akuuu....coraknya sama...puak-puak neh...mesti dari sekolah pondok yang sama...

kehh...kehh.kehhh...macam kartun

cakap la sekolah pondok mana?? ..

kehh...kehh.kehhh...macam kartun

Tapi UMNO/BN tetap coool jer....

PM..."We Salute You"

Naruto sensei said...

wolf ooo Wolf

Keh keh keh tengok ayat pun dah tahu anda angin ye..nak taip pun dah malas ha ha macam tulah peritnya ber PM kan si BACUL kan..

ha ha ha kami tahu lama dah anda, tu yang tak bijak dok sokong ha ha

Mana maruah UMNO sekarang ni... keh keh keh... Cool sampai takut Pilihanraya..ke ke ke

anda tarak maruah ke...?

Aloo nenek moyang anda tu dulu sekolah pondok so tak payah berlagak lah .. kalau sekolah batu pun penakut buat apa...

Hari ni kedai kopi tempat saya gelak sakan orang tengok PM ko tu ha ha ha ... ramai yang cakap PM BACUL... mana ko nak letak muka ooii wolf ha ha ha....Orang UMNO sendiri cakap tu ha ha ha

Apalah Najib ni sebab Altantuya je takut bertanding, macam orang tak tahu,Menyesal tolak Pak Lah dulu..Ada PM pun baru je jadi PM dah mengaku kalah, buat malu UMNO je... kata mamat UMNO tu..ha ha ha ..

Ha ha BACUL PM anda wolf inilah hakikatnya tak payah lah nak pusing cerita..! Cayalah Najib buat lagi macam tu...

Kalau boleh PRU 13 pun jangan masuk bertandinglah ha ha .. lagi jimat wang rakyat..ha ha ha

DUN Perak ni lagi BN takut kot bila bubar... ha ha ha

Sejarah PR tak pernah takut bertanding,

Tapi sejarah UMNO hari inilah dalam sejarah..ha ha BACUL

PR cool je bertanding...ha ha ha

Naruto sensei said...

Itulah sikap wolf. menghina Ulamak kerja utama.. sama senada dengan Amerika.. sekolah pondok dicaci dihina ...

Amerika kata sekolah pondok ada militan

Wolf pun senada denganya kata sekolah pandok memang sekolah tak bermoral..

Bukankah itu sama nada denga Amerika..! Musuh Islam yang nyata..! PM BACUL dia pun kata begitu.. sama lah mereka agen musuh Islam...Amerika..!

Ingat Musuh Islam tu..!!

AZRI said...

SEKOLAH PONDOK KE SEKOLAH BATU KO, KO APA PEDULI.....YANG PENTING SEKARANG NI HATI AKU PUAS, BILA TENGOK PM KO BACUL DAN TAK ADA MARUAH.....HAHAHAHAAAAAAAAAA

wolf said...

Naruto...ohh...Naruto...

X de mintak simpati pun..keh..keh.
X de kecewa pun...keh..kehh..kehh..
X de hangin ponn...kehh..kehh...

tapi hanya KAGUM jer...coraknya sama...puak-puak neh...

naruto yang hangin sebab aku ingat aku sindir sekolah pondok dia..
kehh..kehhh..kehh...

Aku cuma tanya kat sekolah pondok mana yang ajar bahasa-bahasa indah tu..cakap la sekolah pondok mana?..

kehh...kehh.kehhh...macam kartun

Cayalah PM sebab tak melayan taktik kotor Anwar yang tak habis-habis nak berpolitik...buang masa..wang..tenaga..dan lain-lain.
Sekarang adalah masa untuk bekerja bangunkan ekonomi negara...bukan dok layan politiking FR tu

Tapi UMNO/BN tetap coool jer....

PM..."We Salute You"...

AZRI said...

OOOOOOOOI WOLF, panggil la kawan-kawan ko tu, aku tengok kesian ko kt sini sorang-sorang......takpe jap lagio ko tukar la nickname......gi mampus la ko dengan umno yang BACULLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL

AZRI said...

kalo dah kalah wat aje orang yang kalah........dok diam-diam dan jangan bising.......

umno oh umno.....ini lah rupa mu yang sebenarnya, ingatkan berani rupanya BACULLLLLLLL.....kesian umno dapat pm yang bacul, najib....najib slogan ko tak kemana hanya indah khbar dari rupa.......

ko terima lah hakikat umno sebuah parti rasuah, penakut dan baculllll

wolf said...

Azri...oh..Azri...

Aku tak ada banyak perkataan boleh ucap kat pemimpin korang ...

sebab aku tak pergi ngaji ke sekolah pondok kau...dan

...sikap taksub pada parti aku dan perasaan kebencian kepada orang melayu lain tak sampai tahap tu...

Aku hanya ada satu soklan jer...

cakap la..sekolah pondok mana kau belajar bahasa-bahasa tu??

kehh...kehh.kehhh...macam kartun

Tapi UMNO/BN tetap coool jer....

PM..."We Salute You"...

Naruto sensei said...

Mengapa tak mahu tanya, ada pemimpin yng tuan-tuan agungkan
YANG GAMBI

melakukan perkara-perkara diluar tabie, berzina dengan isteri orang, berzina sebelum kahwin dan gambar dibenar untuk diambil..........

Berasrafal lah banyak-banyak, jangan terlalu takbur dan riak, nanti jadi macam Pak Kadok, menang sorak kampong tergadai....

-------------------------------

Itulah orang UMNo hanya nampak kesalahan yang sebelah pihak lakukan , kononya kamu berucap penuh tawaduk, tetapi kamu sendiri menghina orang disini..

Apakah dengan tuduhan anda yang tanpa bukti itu boleh diterima akal yanh sihat..?

Masuk dan lawatlah setiap artikel yang lepas2 anda sendiri akan malu dengan bahasa puak anda sendiri yang saban hari memaki hamun kami diruangan siasah ini...

Jadi UMNo janganlah bila sesuatu musibah baru nak berhujah seolah2 dia yang terbaik orang lain jahat. Sedangkan apabila mendapat kemenangan kamu lupa pula apa yang kamu ucapkan..

bertubi2 menghukum orang ini kominis orang itu kominis masih lagi nak mengelak sedangkan berpuluh hukuman pihak kamu berikan kepada Nizar yang juga seorang Islam...

Ikhlas apa pihak kamu nih..?

ISLAM MANA YANG MENGAJAR KAMU BERSIKAP SEPERTI INI..?



Apabila datang seorang membawa berita kepada kamu maka hendaklah kamu teliti dan menyiasat terlebih dahulu dan janganlah kamu terburu2 menghukum sedangkan kamu tidak pula membuktikannya....


INI BARU ISLAM AJAR KITA..? SELIDIK BETUL2 DAHULU, BARU HUKUM KALAU DAH TERBUKTI SALAH...

Naruto sensei said...

Wolf oo Wolf

ekolah UMNo kan banyak kata2 indah yang anda katakan tu.. ha ha ha

Tak payahlah anda nak kata saya hangin sedangkan ayat2 anda sendiri pun menunjukkan rasa ansgin je... ha ha ha

Berbicara berhemah katanya sedangkan berapa komen sendiri pun gunakan bahasa Indah anda...

Tapi pelikkan anda baru menfitnah haji Nizar semalam pun tak rasa malu kan..?

Manusia yang tak takut dosa bercakap tentang Islam.. ha ha

Kesimpulannya yang nyata BN BACUL keh keh keh..

Azri si Wolf tu sebenarnya dah tebal dah tu... saja nak cover simpati,, ha ha ha ..

Bila kena batang hidung BN baik je depa punya ayat.. macma aww..! ha ha

BACULNYA BN...

PR cool je bertanding..ha ha

Naruto sensei said...

wolf said...
Azri...oh..Azri...

Aku tak ada banyak perkataan boleh ucap kat pemimpin korang ...

---------------------------------

Ha ha ha Ayat orang sedih nak tutup perbuatan dia selama ini yang dok maki orang tu... ha ha

ingat tak anda fttnah apa ye kat Nizar.. ha ha ha bila orang tak nak percaya anda gelarkan kami apa ye.?.ha ha jangan lupa ...

Buat2 alim lah tu..keh keh keh tak gitu wolf..baiknya anda malam ni

kalau tidak memburukkan saya disetiap ertikel baru dalam siasah ni... kata yang indah dan permai anda... ka ka ka..

PR cool je bertanding..ha ha ha..

Naruto sensei said...

Dato Seri Najib

PM..."We Salute You"...ha ha ha

Jangan lupa kalau bubar DUN atau Parlimen lepas ni tak payah bertarung... ha ha Jimatkan Wang Rakyat tau.. Jangan ikut PR masuk bertanding...ha ha.

Biarkan rentak PR tu jangan diikut kata si Anwar..Yang penting PM kita takpayah bertanding..ha ha

Walaupun Parlimen Putrajaya pun tak payah kita bertanding Dato seri..biarkan je PR tu..ha ha ha..

Tak gitu Wolf keh keh keh..!

PR cool je bertanding..

Naruto sensei said...

sya tak lupa apa yang anda tulis wolf ..ha ha

kadang2 tu sikap anda melampaui batas..saya sikit pun tak marah..ha ha

Ulasan2 anda yang menghentam kami dengan perkataan kesat ingat kami lupa ke Wolf ha ha ha...

Manalah anda belajar hipokrit tu wolf, sekolah mana ye..? baguslah lakonan tu ..patutlah saya tengok kamu dan puak2 yang lain senada je perwatakan ...Mesti sekolah yang sama kan...?

Sekolah haiwan ke tu..keh keh keh..bagitaulah nama..he he


PR cool je bertanding..he he

mat gerento said...

tengok tulisan si naruto ni macam budak tak cukup umur...melalut tak tentu pasal...

tak ada standard langsung...kadang2 kesian jugak aku tengok...

kadang2 geram pulak...macam murai kena sembelih...

spesis dua alam...aku agaklah...anak murid sapa lagi...anuar aljub...

makin lama makin terserlah kebangapan si naruto ni...

dahlah bangap...bodoh...sombong pulak tu...

tak taulah nak kata apa lagi...

Naruto sensei said...

mat gerento

Dah la bengap bodoh pulak tu di tambah dengan Pelawak bangang.. ada hati nek kondem orang...

Bahasa elok saya balas elok bahasa kasar saya pun boleh kasar...

Takde adab ke.. kadang2 saya tengok anda ni macam terencat akal pun ada.. dah lah tulisan tak ada ilmu langsung main komen je..

Sejarah Nabi pun tak reti adahati nak kritik orang lebih..

Tulisan anda pun tahu tahap mana anda belajar..ha ha ha

PR cool je bertanding..ha ha ha

Naruto sensei said...

mat gerento

Dah tak tahu kata baik berambus menyemak buat lawak kat sini..

dah lah tak kelakar pun ..

Idea tarak lah tu nak komen apa maklumlah dah BACUL kah kah kah..

Pelawak Gila..!! Balik tidolah..

Naruto sensei said...

mat gerento

Nanti saya posting balik komen terencat akal anda tu ok kita

Biar orang komen ulasan anda yang terencat wayar putus tu.. ha ha ha

Tunggu..!

Naruto sensei said...

KENAPA SEKARANG UMNO TAKUT
DENGAN PILIHANRAYA ..?

INI ISUNYA UMNO SUDAH JADI BACUL SEKARANG ...!!

Pelik..! Tetapi inilah kenyataan yang dapat kita lihat. UMNO seolah2sekarang ini telah hilang jatidirinya hanya nak mempertahankan kuasa tanpa melalui Pilihanraya.

Setelah melihat perkembangan terkini, masyarakat tertanya-tanya
apakah UMNO sekarang sudah kehilangan keris dan taring sehingga begitu fobia untuk berhadapan dalam Pilihanraya..

Selama 51 tahun UMNO tidak pernah sekali pun mengelak untuk bertanding dalam Pilihanraya. Tetapi perkembangan muktahir ini terutama dalam Krisis Politik di Perak dan Pilihanraya DUN Penanti telah membuktikan kebenarannya.

Masyarakat termasuk Parti Komponen BN sendiri telah membuat kesimpulan bahawa UMNO sekarang sudah terlalu Trauma dan Fobia untuk bertanding dalam Pilihanraya.

Apakah yang menyebabkan UMNO begitu fobia sekali untuk mengadakan Pilihanraya terutama sekali melibatkan DUN Perak yang menyebabkan Krisis ini berpanjangan.?

Berikut dihuraikan satu demi satu sebab2 yang mengakibatkan UMNO cuba mengelak Pilihanraya diadakan:



1)Sokongan Rakyat.!
UMNO mengetahui dalam situasi sekarang, sokongan rakyat lebih memihak kepada PR. Ini tidak dapat dinafikan lagi, apabila berlaku pertembungan kedua-dua penyokong dalam keempat-empat PRK yang lepas.Ini jelas dapat dilihat apabila penyokong PR yang hadir pada hari Penamaan Calon dilihat lebih ramai dari penyokong BN itu sendiri.

Malah dalam PRK Bukit Gantang dan Bukit Selambau, Nisbah kehadiran penyokong PR dan BN yang hadir memberikan sokongan adalah : 10 PR kepada 1 BN. Inilah yang paling ditakuti oleh BN kerana dihari Penamaan calon sahaja mereka telah dimalukan sebegitu rupa.

Bayangkan kehadiran penyokong PR di Bukit Gantang sahaja mencecah lebih 50,000 orang.Sedangkan penyokong BN hanya dalam lingkungan 5 ke 6 ribu orang sahaja.Sudah tentulah semangat mereka akan jatuh dihari penamaan calon lagi.




2)Kekalahan demi kekalahan.!
Umum mengetahui dalam keempat-empat pilihanraya yang dijalankan BN mengalami kekalahan demi kekalahan. Walaupun mereka menang di DUN Batang Ai yang kita ketahui bagitu mudah sekali mereka memanipulasi peti undi.

Kekalahan yang BN alami juga agak luar biasa, kerana majoriti undi yang dimenangi PR di keempat-empat PRK meningkat. Ini adalah petanda jelas yang rakyat semakin menolak BN. Perkembangan ini merisaukan mereka kerana bertambahnya rakyat yang menolak mereka.

Malah dalam PRK Kuala Terengganu yang dahulunya dimenangi UMNO dalam PRU12 juga jatuh ketangan PR,dengan majoriti yang meningkat.
Ini menunjukkan tiada lagi kawasan selamat bagi mereka kerana di kubu mereka sendiri pun BN tewas kepada PR.

Apatah lagi jika DUN Perak dibubarkan dengan Perkembangan terkini yang lebih memihak kepada PR, sudah tentulah banyak kawasan-kawasan yang dimenangi UMNOBN dalam PRU 12 akan dapat di tawan oleh PR. Dan perlu diingatkan bahawa ada kawasan-kawasan tertentu, UMNO menang dengan hanya Majoriti di bawah 500 undi..!



3)Belum dapat modal PRU 12 lalu..!
Kita sedia maklum BN akan mempergunakan berbagai jentera kerajaan malahan wang ringgit akan ditaburkan dalam PRU atau PRK.

Sedangkan kita tidak tahu selepas PRU atau PRK mereka akan mengambil balik modal yang mereka tanam dalam PRU atau PRK melalui projek-projek yang mereka dapat apabila mereka berkuasa.
Semasa Pilihanraya, mereka akan mengeluarkan balik Modal berupa wang ringgit untuk dilaburkan dan untuk mengaburi mata pengundi supaya menyokong mereka.

Sedangkan rakyat yang celik tahu dari mana datangnya sumber wang tersebut, kalau bukan wang rakyat sendiri.Dengan wang itulah mereka membayar upah poster,upah pekerja,upah kempen dan memeberikan sumbangan kononnya mereka prihatin. walhal itu adalah rasuah politik yang nyata sekali.

Sebab itulah apabila mereka kalah, mereka akan melalak mencari kesalahan kerajan PR disebabkan polisi pemberian kontrak yang tidak memihak kepada mereka.

Walaupun polisi itu menguntungkan rakyat contoh seperti isu sampah di Selangor dan Isu Pengambilan Pengurusan Air oleh kerajaan Selangor, yang mendapat tentangan hebat dari NGO2 yang kita ketahui adalah Pro BN.

Sebab itulah apabila mereka mendapat kuasa di Perak mereka bermati-matian mempertahankannya, walaupun jalan yang mereka pilih adalah salah disisi undang-undang. Tetapi mereka langgar juga demi mendapatkan balik modal yang mereka hilang semasa kejatuhan BN di Perak dalam PRU12 lalu.

Jika mereka nafikan, mari kita cabar mereka isytiharkan harta setiap Pimpinan BN seperti yang di lakukan oleh kerajaan PR Selangor.




4)Takut berhadapan dengan rakyat..!
BN sekarang amat memahami yang mereka sememangnya akan ditolak oleh rakyat dalam PRK lebih-lebih lagi apabila berlaku Krisis Politik Perak. Kata-kata Tun Mahatir juga telah mengambarkan kekalahan yang akan dialami BN jika Pilihanraya diadakan di Negeri Perak.

Krisis yang berlaku ini menyebabkan rakyat Perak berada dalam kekalutan, di mana mereka masih keliru mengenai status kerajaan yang layak memerintah Perak sekarang. Ini kerana kedua-dua pihak sama ada PR atau BN
masing2 mempunyai kerajaan yang tidak kukuh dan masing-masing tidak mahu mengalah.

Dalam hal ini rakyatlah yang sepatutnya menjadi hakim. Sepatutnya DUN dibubarkan dan memberi mereka pilihan memilih kerajaan yang disukai. Nada yang sama di mainkan oleh PR inilah yang menyebabkan rakyat lebih memihak kepada PR.

Sedangkan dalam masa yang sama BN masih meneruskan dasar memepertahankan kuasa mereka tanpa mengambil kira pandangan rakyat jelata.Mereka menggunakan berbagai cara yang umum ketahui amat biadap dengan menggunakan Polis sebagai pelindung mereka.

Faktor inilah yang menyebabkan rakyat semakin marah dan meluat kepada BN. Inilah masalah BN nanti apabila mereka akan berhadapan dengan rakyat sekirannya ditakdirkan Pilihanraya diadakan.

Buktinya sehingga ke hari ini ceramah PR di Perak telah mendapat sambutan yang hangat, dengan kehadiran berpuluh ribu rakyat untuk mendengar Penjelasan dari PR.

Sedangkan dalam masa yang sama BN masih lagi belum berani memberikan sebarang penjelasan kepada rakyat.
Dan Program penerangannya juga mesih tidak kelihatan, kerana mereka sedar situasi rakyat ketika ini yang sangat marah dengan tindakan mereka.

Mereka saat ini hanya selesa mengadakan sidang akhbar sahaja.Itulah tanda ketakutan BN yang sangat jelas sekali dapat dilihat.Malah Tinjauan yang diadakan oleh berbagai pihak termasuk NTV7 mengatakan majoriti rakyat Perak mahukan DUN di bubarkan.




5)Isu-isu yang lebih memihak PR..!
Selepas PRU12,BN dilihat semakin layu dengan berbagai Isu yang melanda mereka.Isu berkenaan telah menyebabkan kapal BN semakin parah dipukul gelombang yang berpunca masalah dalaman mereka sendiri.

Isu perebutan kuasa PM antara Najib dan Pak Lah hampir-hampir menimbulkan keretakan yang besar jika tidak kerana kesudian Pak Lah meletak jawatan. Itu pun setelah Pak Lah disalahkan kerana menjadi punca kekalahan besar BN dalam PRU12 yang lalu.Tetapi yang pelik BN masih lagi kalah dalam PRK yang diadakan selepas itu.

Bebagai isu pula bertali arus melanda BN seperti pergeseran UMNO Bukit Bendera dengan Gerakan P.Pinang.

Isu komisen Kapal selam, Pembunuhan Altantuya, Rasuah dalam Pemilihan UMNO yang mana menyaksikan Ketua Pemudanya yang di sahkan rasuah menang dalam jawatan tersebut.Isu hampir 1000 lapuran rasuah dalam pemilihan UMNO yang tidak disiasat.

Malah Isu ADUN lompat juga telah mengaibkan nama UMNO sendiri apabila dua daripada tiga ADUN tersebut mempunyai kes mahkamah atas tuduhan yang UMNO sendiri dakwa dahulu.Isu ADUN inilah yang menyebabkan keadaan kucar-kacir di Perak sekarang ini.

Isu PPSMI yang mendapat tentangan golongan Sasterawan Negara sehingga rakyat bangkit membantah dengan mengadakan himpunan aman yang dihadiri lebih kurang 100,00 rakyat yang cintakan Bahasa Melayu.

Malah golongan ini berjuang pula diatas pentas bersama-sama PR yang tentunya memberikan kelebihan kepada PR itu sendiri.

Malah isu kemelesetan ekonomi juga menggangu BN, kerana rakyat melihat BN masih lagi terkapai-kapai dalam mengatur kembali ekonomi negara malahan krisis ekonomi tersebut semakin buruk melanda sekarang ini.Sehingga beribu-ribu warga Malaysia hilang pekerjaan.

Sudah tentulah isu-isu ini memihak kepada PR, ditambah dengan beberapa Program- programnya yang mendapat sokongan padu rakyat. Seperti program-program kebajikan yang diusahakan di setiap negeri yang di perintah PR seperti yang kita sedia maklum.


Isu-isu inilah yang akan memeningkan kepala dan memberikan tekanan kepada BN. sebaliknya memberikan kelebihan kepada PR apabila berhadapan dengan rakyat jika berlakunya PRK DUN Perak nanti.


6)Faktor Najib..!
Ramai dikalangan ahli UMNO mengatakan Pak Lah adalah Punca kekalahan BN dalam PRU12. Sedangkan mereka tidak sedar faktor kekalahan BN bukanlah berpunca dari Pak Lah seorang sahaja.

Jika dibandingkan Najib dengan Pak Lah, kita dapat lihat kepimpinan Pak Lah tidaklah seteruk Najib. Kelemahan Pak Lah adalah kerana suka tidur dan memimpin sambil lewa sahaja tetapi harus kita akui Beliau antara Pemimpin UMNO yang sangat kurang terpalit dengan skandal. Malah beliau dilantik dalam keadaan yang tidak terpalit dengan skandal.

Malah kejatuhannya bukanlah disebabkan beliau sendiri tetapi kerana kelakuan menantunya iaitu Khairy Jamaluddin yang lebih sudu dari kuah.Walhal Pak Lah adalah pemimpin UMNO yang dibawah kepimpinannya tidak terlalu kasar tindakan terhadap rakyat mahupun pembangkang.

Ini berbeza dengan Najib yang mula-mula dilantik sudah terpalit dengan berbagai skandal, malah bertindak keras terhadap rakyat dan pembangkang. Malah perlantikan beliau sendiri menimbulkan kecurigaan rakyat apabila tiada satu pun ucapan tahniah diterima daripada seluruh dunia.

Dalam masa yang sama, beliau dikutuk pula dengan laporan akhbar di 19 buah negara yang mengaitkan beliau dengan Pembunuhan Altantuya.

Ini menumbulkan keraguan kerana sehingga ke hari ini, beliau langsung tidak bertindak keatas akhbar tersebut malahan bersikap berdiam diri seperti seorang yang bersalah.

Pada mula memegang jawatan beliau mengumpan dengan membebaskan beberapa tahanan ISA. tetapi beberapa hari kemudian berlakulah pula pesta tangkapan yang bermotifkan politik. Malah pentadbirannya dikatakan dikuasai pengaruh Tun Mahathir yang cukup dikenali sebagai perosak sistem Pentadbiran di negara kita.

Ini menimbulkan kebencian rakyat dan mereka menyatakan kemarahan mereka dengan kekalahan BN di Bukit Gantang dan Bukit Selambau.

Malah jika dalam PRU12 Undi Melayu memihak kepada BN di Zaman Pak Lah, tetapi di Zaman Najib Undi Melayu kepada BN semakin pupus dan berpihak kepada PR, Malah Undi Melayu meningkat pula kepada PR. Ini dibuktikan di PRK Permatang Pauh,PRK kuala Terengganu Dan PRK Bukit Gantang kubu kuat orang Melayu.

Maka Najiblah sebenarnya Punca kekalahan BN, kerana bukan sahaja sokongan orang Melayu semakin merosot. Malah pengundi bukan melayu pun telah menolak BN sejak PRU12 lagi.

Jadi kesimpulannya disini dapatlah kita tafsirkan bahawa sememangnya jika dilihat kepada hujah-hujah diatas, BN sekarang ini memang layaklah untuk berasa fobia menghadapi Pilihanraya.
Tetapi harus di ingat, kuasa BN akan tamat juga. Apabila sampai masanya kita mengadakan PRU ke 13, yang mana di masa itu BN takkan dapat memberikan seribu alasan lagi, demi menyelamatkan diri dari menghadapi Pilihanraya.

Wassalam

INI ISUNYA UMNO SUDAH JADI BACUL SEKARANG ...!!

gad said...

umno takut cakap je takut,mesti bengang je orang penenti x dpt projek mee segera.x dapat turap tar baru,jambatan baru,surau baru.makcik gulai itik pn kena kansel order itik.xdkla projek pasang bendera dgn tampal poster...

gad said...

mesti bengang punya orang penanti x dpt projek mee segera,makcik gulai itik pn kena kensel order itik,gang kroni lg la bengang xdpt tender turap tar baru,jambatan baru,baiki surau,tampal poster,gantung bendera....marah la kt najib penakut..

Tontoya said...

Malunya aku ada pm penakut..woi wolf kau tak malu ke..Anjing mana reti malu..Woi mat kelentong,baik korang blah le..dok sokong parti penakut..tak nak lawan woi..boleh masuk dalam msian book record sebagai parti paling penakut..kah kah kah..
Belum lawan dah mengalah..tengok PR cool aje..calon pun dah ready..

Tontoya said...

Umno baru nak ingat membazir..poorah... bazir bagi basikal,kain batik,anak ayam,baja subsidi,berok subsidi kat orang kampung..bagi pun tak menang juga.kah kah kah

Tontoya said...

Penanti,umno kata kubu pembangkang..aik dari merdeka lagi umno dok pegang,dia boleh kata camtu..memang sah PENAKUT..memang sah takdak telur.Tidak syak lagi..
nanti kalau kat perak pun bubar DUN,buat pilihanraya semula,Umno tak payahlah letak calon,membazir...tumpu kepada ekonomi...
Pelabor pun tak nak masuk ke Perak sejak zombri mugabe ni jadi MB..sapa yang nak berurusan dengan kerajaan haram ni..Mb pulak haramjadah..keadaan politik tak stabil..pelabur asing taknak ambil risiko..sebab tu lah nak kena bubarkan dun..Umno nak takut apa..Kalau rakyat nak kepada PR,mrk akan bagi bn kalah teruk..itu aje..

Perawi said...

Penjilat jubur Najib, jilaplah sampai kering .... he3

Perawi said...

Belum berjuang dah takut kalah ...hai BN. Alaihai minyak naik harga lagi.

Perawi said...

Malu aku nak sekongkol dgn kaki liwat. Ambil Perak ikut jalan belakang.

Perawi said...

Teruskan berjuang anak Perak, bagi kecoh sehingga Sultan bubarkan DUN. Selamat mendapat MB yg sebetulnya, balingkan siZambry Obama kelaut, yg menghidupkan undang-undang rimba

Tontoya said...

Semakin lama krisis di Perak ni dibiarkan semakin meningkatlah sokongan kepada PR terutamanya Pas dan menambahkan lagi kebencian rakyat kepada umno... Haji Nizar namanya dari kurang dikenali telah menjadi sangat popular skrg ni..ceramah tadi ramai sungguh orang..cina..india semua ada.Pakatan Rakyat telah berjaya menyatukan semua kaum..negara akan aman kalau dibawah kerajaan PR.
Saling hormat menghormati antara satu sama lain..Inilah yang amat tidak disukai oleh umno.Mereka nak melaga lagakan antara kaum supaya melayu terus menyokong mereka..taktik tu tak laku dah woi..sesuai dizaman 60 an je..

Tontoya said...

UMNO PENAKUT UMNO PENAKUT UMNO PENAKUT PENAKUT PENAKUT..Takut kat hantu altantuya..Shariboo bapak dia nak tunggu kat Penanti..UMNO PENAKUT..dgn jentera yang besar..tv,radio semua channel dia kontrol..Suratkhabar hari2 jual..ada cikgu kemas,spr,polis,ahli ramai,Wang banyak,transport lengkap dan berbagai bagai lagi...PR apa yang ada,ceramah je,tu pun susah nak dapat permit..akhbar adalah tapi terhad..Tu pun umno masih Takut..UMNO PENAKUT UMNO PENAKUT UMNO PENAKUT..PONDAN...hah puas hati aku,barulah aku dpt tido ngan lena...

JEBAT tak DERHAKA said...

BN yang memang nak 'be end'...

najib nie dah terlepas cakap dulu,
sebab tuu 'be end' tak letak calon...
takkan dah ludah nak jilat balik kott... geli akuu...

dia kata dulu " prk nie membazir duit rakyat "

kita tengok 'be end' sokong sapa kat penanti nanti, sebab difahamkan ada calon bebas bertanding.

'be end' juga yang serang mp/adun pr...
masa kes gambar eliz, bukan main suruh adun tuu letak jawatan.
mp penanti plak, ada kes rasuah konon (kuari), lepas mp tuu letak jawatan, mahkamah boleh isytihar bersih pulak...

detectiveconan said...

lawak-lawak... ampa tgk dak muka najib masa umumkan BN tak bertanding kat penanti.. teluq dia naik ke dahi.. kekekeke orang UMNO semua teluq tak dak.. phhuihh!! gigit jari la UMNO penanti yela tak bleh wat keja part time gantung bendera heheheheh....

UMNO ni bukan boleh percaya silap2 calon bebas tu depa support.. cuma bertanding sebagai calon bebas.. jenis yahudi macam tu la..

bagi alasan macam-macam nak tutup malu tak bertanding. jenis penakut, tak dak teloq..
BN tak dak teloq!
BN penakut!
BN bacul!

sedihnya ahli-ahli UMNO nak tutup malu kata la itu la PM cool.
Bn cool.. cool kepala hotak ampa..
malu la wei... sokong UMNO bekarat! dah tua dah 63thn.. PRU 13 pupus terus UMNO di muka bumi malaysia..

haHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA.......

Ibnu said...

Salam untuk semua.
Tak apalah, kalau BN/UMNO tak nak bertanding itu hak mereka. Kena hormati pendirian mereka jika kita mendukung erti demokrasi sebenar. Namun, bagi yang bertanding nanti, PKR dan BEBAS (jika ada), bertandinglah secara berhikmah dan bijaksana serta matang.Hmm., cuma ada rasa hambar sikit apabila BN tak nak bertanding.

detectiveconan said...

ibnu,
bukan apa bro.. puak2 UMNO/BN dalam ni dok kutuk sakat,maki macam kat pakatan rakyat.. ni dah kena batang hidung sendiri.. nak hambik! phhuuuiihhh!!..

tegak la benang yang basah tu takkan tegak sampai bila-bila aih!!...

PeRWiRa_aDiL said...

Semalam masa sidang akhbar, (aku rase TV3 tak kluar ni), Najib disoal secara direct oleh seorang wartawan kenape takmo bertanding PKR Penanti, takut kalah ke..?

Aku pelik najib putar belit kate BN nak bagi peluang PR selesai isu dalaman & BN tak perlu mengambil tahu hal tersebut...Apeko merepek ni.. alahai Najib..

Syabas wartawan tu, aku respek la, anda telah berjaya buat Najib pucat nak terkencing dgn soalan selamba tu hahaha...

Naruto sensei said...

PeRWiRa_aDiL

My Fren..
Salam?

Setahu sayalah memang tak keluar berita penarikkan BN dari bertanding di Penanti..Kenapa ye..ha ha mau sorok dari siapa tu..?

Naruto sensei said...

TV3 senyap je pasal tu..

JEBAT tak DERHAKA said...

biasa laa naruto...

citer buruk sendiri mana nak bagi tahu kat orang, gilerrr aper, makin teruk ler kena bantai nantii..

heheheh

perwira, lu keje kat mana haa?

Naruto sensei said...

Jaam

Ni Ustaz Mad Daud Iraqi kirim dekat anda.. dia pesan tak payah nak putar belit kenyataan dia..


Isu Politik Wang Dalam PAS Tidak Benar – Ustaz Mad Daud Iraqi
Written by Wan Kay
Tuesday, 19 May 2009 08:47
DUNGUN – Isu politik sogokan atau membeli undi dengan ‘jamuan dan T-Shirt’ sebagaimana yang di gembar-gemburkan adalah laporan pihak media yang tidak benar.

Ketua Dewan Ulama’ PAS Pusat, Dato’ Muhammad Daud al-Iraqi menafikan beliau ada membuat membuat kenyataan tentang wujudnya perkara tersebut.

Katanya kenyataan beliau hanya berbentuk ‘nasihat’ serta peringatan agar tidak berlaku kejadian seumpama itu dalam PAS.

“Saya tidak buat kenyataan. Saya tidak pernah membuat kenyataan bahawa ada sogokan wang, ‘tak dok’ (tiada), saya tidak buat kenyataan.



“Cuma, saya telah menasihatkan kawan-kawan dalam Ulama’ jangan jadi ada seperti bagi baju atau bagi apa-apa dalam masa pemilihan menjelang Muktamar Tahunan PAS akan datang,” jelasnya ketika merasmikan Muktamar Tahunan Dewan Ulama’ disini.

Menurutnya, aktiviti kurang sihat itu amat tidak wajar diamalkan terutama dalam kepimpinan Ulama’ PAS yang merupakan tunggak, contoh dan tauladan kepada rakyat yang dibawahnya.

“Kita (PAS) minta jika ada ‘hentikan’ dan jika tidak ada tinggalkanlah. Ulama’ ini merupakan sebagai tunggak, contoh dan tauladan kepada rakyat,” ujarnya.

Dato’ Muhammad juga menjelaskan, pihaknya tidak menerima sebarang bentuk laporan atau aduan tentang wujudnya gejala tersebut.

“Laporan atau aduan tidak ada cuma laporan surat khabar (media) tulis macam itu. Saya hanya beri peringatan sahaja dan saya tidak buat kenyataan akhbar seperti orang lain,” jelasnya terhadap kekeliruan tentang isu tersebut.

Beliau yang menarik diri serta enggan mempertahankan jawatan Ketua Ulama’ PAS Pusat menjelaskan bahawa kepimpinan Ulama’ diteruskan.

Katanya, Majlis Syura Ulama’ PAS telah membuat keputusan bahawa jawatan nombor satu dan dua dalam kepimpinan parti adalah ulama’ dan terserah kepada para perwakilan di muktamar, Jun ini.

Turut hadir sama pada majlis tersebut Setiausaha Badan Perhubungan PAS Negeri Terengganu, Haji Yahya Ali dan Ketua Dewan Ulama’ PAS Terengganu, Dato’ Husin Awang.

Last Updated on Tuesday, 19 May 2009 08:50


Kesian anda bermati2an main isu ni ha ha buat penat jari je menaip..ha ha

PR cool je bertanding..!

JEBAT tak DERHAKA said...

hah jaam...

jawab.. jangan tak jawab...

Naruto sensei said...

Jaam

Lain kali fahamkan ayat

Kemungkinan berlaku..! dengan ayat, Ada berlaku ... ! faham2 la lain kali takdelah buat malu sendiri.. ha ha...

Anda kalau masuk mahkamah dengan kenyataan anda tu sah2 kalah perbicaraan dengan kos... ha ha

PR cool je bertanding...

JEBAT tak DERHAKA said...

Mahkamah Tinggi putuskan Sultan tidak boleh pecat Menteri Besar...

m star hari nie.

JEBAT tak DERHAKA said...

naruto

aku agak laa si jaam nie, dulu sekolah tak abis kot, atau selalu ponteng sekolah, sampai tak tahu nak beza antara 'mungkin berlaku' dengan 'ada berlaku'

buat malu org 'be end' jer...

uncle nano said...

steady BN..jgn dilayan maha cibai PR tu..nak wat apa letak calon kat penanti,buat abih duit aku je??
Tahniah PM, satu pilihan yang tepat dan bernas.aku menyokong sepenuh-penuhnya keputusan Barisan Nasional, inilah baru dinamakan Kerajaan Untuk Rakyat - 1 malaysia...
kajiselidik telah menunjukkan rakyat jelata telah memilih untuk bersama-sama dengan kerajaan persekutuan barisan nasional.hampir 90% bersetuju dengan 1 MALAYSIA..TAHNIAH NAJIB.10% tu puak-puak cibai PR yang tak sedar diri dan kemaruk nak berkuasa..
BRAVO..BRAVO BN

PeRWiRa_aDiL said...

Naruto & Jebat Derhaka my fren,

Salam...

Aku tgk berita Bernama kat Astro...
Awani pun ok, kat sini selamba je, boleh kate 50-50 la...

TV3 media prima sume mane nak kuar sume bende ni, palit arang kat
muke sendiri hahaha...

Aku keje kat melaka raya, ko kat mane hang jebat?

uncle nano said...

Jebat duduk dalam hutan dan naruto lak lupa asal usul.

Bravo.bravo UMNO BN

jaam said...

LAAAA JANGAN NAK KELENTONG LAAA..
NAK CAVER LINE LAH TUH...

ORANG RAMAI DAN AHLI PAS BUKAN TAK TAHU BENDA TUH (RASUAH), DAH TOK KETUA KATA SEDEKAH...

SEPERTI DI MEKAH DALAM MUSIM HAJI..PABILA KITA BELI BARANG2 DAN JIKA TERBAYAR YANG ADA BAKI DAH DIKATA OLEH PAK ARAB 'HALAL'. SO?

BEGITU JUGAK LAH DALAM ISU DALAM PEMILIHAN PAS NIH...
MAKAN2, HADIAH BAJU BATEK DAN PELBAGAI LAGI..

TIADA SIAPA YANG JADI PERWAKILAN SECARA PERCUMA JER...
DUIT MINYAK KERETA, TOL MAKAN2 DAN PELBAGAI ASAS...
PERCUMA KE????

KUDA PUN MAU MAKAN JUGAK BRO!!!!

ITU BELUM LAGI BAB TOK2 KETUA PEGI MELANCUNG SAMBIL BERAMAL KAT ACEH TUH!

COVER LINE BRO...
LU TELAN JER LAH!

jaam said...

aku agak laa si jaam nie, dulu sekolah tak abis kot, atau selalu ponteng sekolah, sampai tak tahu nak beza antara 'mungkin berlaku' dengan 'ada berlaku'

???????????????????????????????????

KALAU TOK KETUA SURUH MINUM AIR REBUSAN BENDERA PARTI...AKU RASA KAUORANG BEREBUT2 NAK MINUM. HUHU..

KAU TELAN JERLAH APA TOK KETUA KATA.

BAGI..AMBEK!
BAGI....GULA KACAU!

APA LUBANG NIH?

miekabo said...

salam....

sudah2 la tu rimau tonggek....
tapi aku syok gak baca komen ko....
bila tension ker.... penat buat keje....
baca ko punye komen yang tah ape-ape tu... tergelak gak aku....
mbr2 aku kt opis pun tumpang skaki....
sampai nak terkeluar air mate tahan gelak...
best betul lawak ko pagi2 selasa nih....

jaam said...

PENDOKONG ISLAM KUNUN!!!?

PEMBAWA IDE KOMUNISSS ALAF BARU.
APARRAAAA.....

Naruto sensei said...

uncle nano

Kesian pakcik ni kenapa pakcik ..?
pagi dah buat dosa ni maki hamun orang ni...Pakcik ni kan orang Islam..masuk main maki2 tak bagi salam ni kenapa pakcik..? sabar ingat Allah pakcik...

Rileks lah pakcik jangan pakcik marahkan PR disebabkan angkara PM pakcik tu yang kecut perut nak bertanding..!

Ini hakikatnya pakcik..! satu Malaysia dah tahu dah BN penakut..ha ha nak disalahkan PR kenapa pakcik..? rakyat yang kata begitu..

yang minum kat kedai kopi, yang pergi pasar, yang di pejabat semua kata macam tu pakcik..!

Jadi tak payah lah pakcik nak memaki hamun disini kerana ianya tak dapat mengubah sejarah Pakcik..!

Sejarah yang Najib ciptakan untuk Ahli2nya seperti pakcik ni..
Sejarah 51 tahun ni baru pertama kali BN penakut..ha ha terimalah kenyataan nya pakcik...!

Kesian kat UMNO yang dah bermesyuarat sampai tiga kali malah nak umum keputusan pun bertangguh beberapa kali..tup2 tak jadi nak letak calon..

Kesian Ahli UMNO yang bertungkus lumus menyakinkan Najib supaya bertanding termasuklah UMNO Penanti yang awal2 lagi dah buat bancian dan dah ada calonnya pun ditolak mentah2.. tetapi apakan daya segalanya hampa belaka...huk huk isk..

Jadi kepada Pakcik yang tua ni bersabarlah ye..marahlah kepada PM pakcik sendiri yang tak nak bertanding tu..

Jangan dilepaskan kemarahan pakcik tu kepada PR..PR tak salah..! bukan PR yang suruh BN tak bertanding..ha ha ha...Najib yang suruh so soal lah dia sendiri..ha ha

PR cool je bertanding...

Naruto sensei said...

ha ha ha si rimau lembut ni emosi lah pulak...alah maklumlah golongan sensitif...

Nak tanya andalah lembut..? sedap2 je anda tulis ye..

Kalaulah Ketua Puak anda pula suruh jilat hingus anak dia anda nak jilat tak..?

Aparaa.. cakap tak guna akal..sia2 anda dikurnikan Allah akal yang sihat kalau macam nilah cara anda berfikir..

Kenapa nak bersikap dengki si Lembut..! bukti anda dah lah tak kukuh lepas tu ditanya tak jawab..
alih2 anda nak suruh orang telan je apa yang anda tuduh tu..!

Anda siapa nak suruh orang terima je cakap orang munafik macam anda tu..?

Politik apa anda guna ni..politik Tun Mugambe...oo patutlah banyak kulit hitam dalam Puak2 anda rupa2nya anda guna politik Tun Mugambe rupanya...ha ha

Mugambe tu kan fahaman Kominis kulit hitam tu... kah kah kah

PR cool je bertanding...

Naruto sensei said...

si Lembut ni kena pantau nih..P

embawa fahaman kominis hitam ala Mugambe..

Is Jahat tu..ha ha ha mempunyai Perancangan yang halus dengan membawa masuk ramai warga Afrika di negara ini...

Ada pulak tu Islam celup tu..Jaga anak2 buah Mugambe dah ada di Negara ini..kerja puak2 si Lembut ni lah..ha ha pantau dia...

Jaga2 jangan biar anak2 buah Mugambe tu masuk UMNO nanti dia mengaku Melayu..ha ha ha ....

uncle nano said...

sunguh ikhlas hati budi Perdana Menteri Malaysia.
tak menyusahkan rakyat,tidak berbuat fitnah, tidak mengamalkan janji-janji manis,tidak memperdayakan rakyat,lurus dan bertauladan,berjiwa murni dan yang paling penting islam diutamakan.
teruskan PM,kami rakyat malaysia semua menyokong anda.

PKR Negeri Sembilan said...

Sudah terang lagi bersuluh...umno memang takut menerima kekalahan yg seterusnya...

Lawan Tetap Lawan!

wolf said...

Tahniah kepada PM kerana bijak mengatur strategi dan tidak termasuk ke dalam taktik kotor pembangkang...

Biar diorang berpolitik sorang-sorang...

UMNO?BN akan terus membangunkan ekonomi negara agar semua rakyat dapat menikmati kemakmurannya...

cayalah..PM..."We Salute You"...

Sebab tu lah UMNO/BN cool...

JEBAT tak DERHAKA said...

ini ditujukan khas utk org2 kuat 'be end'...

ada mata... pandang
ada telinga... dengar
ada mulut... diam
ada tangan... garu
ada kaki... goyang

ada otak... pandai
ada akal... pakai
ada bijak... gadai

ada mata... pejam
ada mulut... kunyah

rela jadi tunggul
rela jadi patung
tunggu dilelong

suruh angguk... angguk
suruh geleng... geleng

oh pujilah aku
ampulah aku
senang hidupmu

ada tangan... tadah
ada maruah... campak

bn will 'be end'

JEBAT tak DERHAKA said...

BN yang memang nak 'be end'...

najib nie dah terlepas cakap dulu,
sebab tuu 'be end' tak letak calon...
takkan dah ludah nak jilat balik kott... geli akuu...

dia kata dulu " prk nie membazir duit rakyat "

Naruto sensei said...

uncle nano said...

sunguh ikhlas hati budi Perdana Menteri Malaysia.
tak menyusahkan rakyat,tidak berbuat fitnah, tidak mengamalkan janji-janji manis,tidak memperdayakan rakyat,lurus dan bertauladan,berjiwa murni dan

Minyak akan naik September ini
baik2.. baik ada makna tu.. ha ha ha.. belit lagi adalah..Pakcik pun bayar Minyak tu jugak nanti, bukan dapat harga Murah pun..ha ha

Angguk-angguk eh Geleng-geleng.. kah kah kah...


Yang paling penting orang islam diutamakan tangkap..Hukum Islam tak mahu dilaksanakan...

Aparaa... pak Angguk..! oh silap Ampuno..ha ha ha...

Naruto sensei said...

JEBAT tak DERHAKA

ha ha ha lagu tu pak pandir tujukan untuk puak Ampuno kan gelihati saya...

Wolf ha ha cool..biarlah kitaorang berpolitik sendiri ..tak payah la anda masuk sekali ha ha kan senang baru kena dengan apa yang anda kata...

rileks cool jangan meaznyalak ooowww belum malam lagi...

PR cool je bertanding..ha ha ha

uncle nano said...

kalau DSAI jadi PM

KING OF SY....
satu perkara je yang boleh aku cakap kat sini..banyak lah club-club budaya songsang yang akan wujub.
bertambah lah pengidap-pengidap HIV kat malaysia nih.

fikirkan lah..

bunga said...

inilah lumrah hidup. nak buat macammane, bn tengah nak memanipulasi kelemahan PR. PR pula nak gunakan isu - isu panas yang melemahkan BN untuk merapuhkan kekuatan BN. Nampak gaya, aktiviti memanipulasi, ekploitasi, dan airluirbasi ni akan berpanjangan. Tetapi, ini akan berakhir kelak bila BN atau PR akan betul-betul terduduk. Y

Apa yang penting mailah tambah duit dengan buat sedikit survey mudah ini. Taklah mengarut sangat. Duitnya boleh digunakan untuk aktiviti alam maya yang lain secara berfaedah



Clik disini

http://www.AWSurveys.com/HomeMain.cfm?RefID=orenge

bunga said...

clik sinilah... hehe

$6.00 Welcome Survey After Free Registration!

uncle nano said...

pAKATAN rAKYAT TU KEPARAT..
yang mereka tahu hanya menyusahkan rakyat..ini lah yg dinamakan Pakatan Penjahanam Rakyat.
Parti pas terpaksa ikut game PKR & DAP..dah tiada tempat nak bergantung,jadi ikut je lah daripada takda suara langsung.
malu sungguh aku lihat cara PAS berpolitik..sungguh kotor dan jijik.

Baginda Reformasi said...

bak kate uncle... melyu bangsa aku.... abeh kiteorang bangse ape? oh lupe umno kan melayu harbi islam hadari... hark...tui...

Naruto sensei said...

uncle nano

Ampuno ampuno buta hati dan mata..ha ha dah Banyak dah kelab songsang tu kat Malaysia ni hasil dari pemerintahan BN yang baiiikk tu..!

Nazri Aziz kan pernah cakap masa budak2 di tangkap berzina diclub the Zouk. "Ala budak2 muda tu nak enjoy sikit2, minum suka2 apa salahnya.."ha ha patutlah banyak Club songsang ye ada menteri BN yang sokong..ha ha..

nak hangin la tu, tu kejap lagi mulalah nak maki hamun lah tu..!
cool pakcik cool macam saya ni ha ha..

Pakcik tu je duduk dalam tempurung..eh pakcik punya dressing pun macam biasa pergi Club songsang je pernah terlibat ke..?

Jangan Pakcik, nanti kena Selsema .. banyak Mat Salleh dalam tu belum kuarantin tu...!

PR cool je bertanding...

Naruto sensei said...

uncle nano

malu saya seorang yang tua menjadi Pak Angguk sahaja bila melihat partinya kecut tak mahu bertanding..maruah UMNO semakin jatuh pakcik..


Nak tahu ke cerita kedai kopi pagi tadi..orang ramai pakat gelakkan Najib pasal dengar nama Aminah yang jadi calon bebas tu...

ha ha depa cakap Najib kecut tengok akak Aminah tu dalamnya ada bayang2 Altantuya..! ha ha ha

PR cool je bertanding..

JEBAT tak DERHAKA said...

betul laaa naruto...

cara pakai uncle tuu macam nak pergi malamukelabi (kelab malam daa)

kelab malam / tempat beli nombor ekor / arak akan asal dari pemerintahan 'be end'

cuba tengok kat kelantan... ada semua tuu ker...

JEBAT tak DERHAKA said...

kepada pengampu2 'be end'

kat sini bukan tempat kalian, pergi laa ke blog parti umno tuu,
kalau tak cukup, banyak parti lainkan ada...
mic
mca
gerakan
ppp
tuu belum campur parti kat sabah sarawak...

dah pergi main jauh2...

tak usah menyebok kat sini...
sebok2 nie... paper siasah ada beli ke?

Naruto sensei said...

JEBAT tak DERHAKA

My Fren ha ha ha Diorang tu cakap ikut sedap tangan je menulis..alih2kena balik kat depa ...Patutnya nek cakap tengok sekeliling dulu..main tabur ja fitnah..

Depa dah lupa pesan golongan saluran satu ke..?(orang tu da)

Cakap siang pandang2
Cakap malam dengar2

Tu lah cepat lupa depa ni..ikut sangat ajaran Tun Mugambe tu..orang dah nyanyuk pun dikutip balik buat rosak UMNO lagi adalah...

PR cool je bertanding...ha ha

detectiveconan said...

1,000 ahli Umno Kangar keluar parti?
Abdul Rahim Sabri | May 19, 09 1:23pm
Tindakan ahli-ahli Umno yang didakwa melompat parti untuk menyertai PKR secara terbuka di Perlis, khususnya di Kangar, menimbulkan tandatanya apakah ianya tanda membantah pelantikan Menteri Besar, Datuk Seri Md Isa Sabu sebagai pengerusi Umno negeri yang baru.

Dr Md Isa yang juga ADUN Bintong, merupakan ketua Umno bahagian Kangar.

Malaysiakini difahamkan seorang bekas pemimpin Umno bahagian Kangar telah mengisytiharkan keluar parti itu bersama-sama kira-kira 1,000 ahli parti itu untuk menyertai PKR, bulan lalu.
------------------------------

apa dah jadi dengan UMNO.. Perlis Ahli UMNO lompat 1000 orang.. Terengganu, perak tak ade ke ahli UMNO yang nak Lompat.

bagus laa ahli-ahli UMNO tu dah insaf dan sedar dengan kebodohan UMNO. Semua tu orang shahidan la ni konon protes.. shahidan kan ada hutang dengan along..
politik-politik..

detectiveconan said...

BN lantik Chua ketua penyelaras rampas negeri Pakatan
Jimadie Shah Othman | May 18, 09 7:23pm
Dewan Tertinggi BN hari ini melantik Timbalan Presiden MCA, Datuk Seri Dr Chua Soi Lek sebagai ketua penyelaras BN bagi merampas semula negeri-negeri yang kini dikuasai Pakatan Rakyat.

Ketika mengumumkan perkara itu, Pengerusi BN, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, ia merupakan jawatan baru yang diperkenalkan 'untuk memfokus terhadap negeri-negeri yang bukan diperintah oleh BN. - malaysiakini
------

BN lantik kaki poen sebagai penyelaras rampas negeri pakatan rakyat.. lawak-lawak...
senang je nak sekat dia dari rampas negeri pakatan rakyat.. kasi ammoi baaaeeeekkkk punya layan dia tak rampas lee...
najib mongolia ni dah pening. punya nak rampas negeri pakatan rakyat sampai cari pemimpin pun ada rekod baaeekk punya.. elok la pemimpin UMNO memang mcm tu semua kaki pompuan.. korang setuju tak dengan apa yang aku cakap
najib + altantuya
ghani othman (MB johor) + bini orang (nama apantah MP johor gak)
Mahathir khalid + puteri UMNO kedah
chua soi lek + pompuan simpanannya
banyak lagi la tapi aku tak ingat hehehe...

BN Coool je...

detectiveconan said...

beliau (zambry mugabe) telah mengutus sepucuk surat kepada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak memohon peruntukan segera sebanyak RM50 juta bagi pembangunan Lapangan Terbang Sultan Azlan Shah di Ipoh.- malaysiakini
----

Sejak bila Zambry mugabe ni di sahkan sebagai MB Perak?? terus minta peruntukan RM 50 juta untuk lapangan terbang di perak. tu kira nak kaburkan mata rakyat perak le tu dengan RM 50 juta.. dia ambik 5% pun kaya dah.. lapangan terbang pulak letak nama sultan azlan shah, hehehehe nak bodek sultan le tu. memang zambry mugabe ni gila kuasa la.. dia pun gila
kah.. kah.. kah...

BN cooool je...

wolf said...

Conan...ohh...Conan

Aku setuju dengan kau 100%...
BN memang cool....

cayalah..PM..."We Salute You"...

Sebab tu lah UMNO/BN cool...

bUnGa mElaTi said...

BN coll jer ker???

statement paling bodoh aku penah dgr... cakap lah pak najib al rosmah rambut kembang tu takut...

takut kalah takut di malukan..kan senang..org duk kat pendalaman boleh lah percaya... skang dunia dah maju bro!!

masyarakat dah tau temberang BN.. tak payah lah nak bagi alasan mcm budak darjah 6...

meeting dgn MT tapi keputusan budak2 pun boleh agak... jgn nak temberang lah umNO.. org dah tahu, tgk lah tak lama lagi jadi lah plak pembangkang... hahahahaha...

BN COOL jer???? taik kucing... kecut telur masuk kedalam... hahahahahahahahaha......

bUnGa mElaTi said...

nama "wolf" bkn main hebat tapi takde telur.... hahahahaha....

lawak2...BN cool jer??? hahahaha.... apa bodoh ko ni... hahahahaha... hahahahaha.... hahahahaha..... mcm pondan.. geli hati...

nama hebat tapi pondan same lah mcm "wolf"...hahahahaha...

bUnGa mElaTi said...

sokongan umno di penanti di mansuh kan terus oleh najib dgn tidak meletak calon... adakah ini dikatakan PM Rakyat???? apakah najib tidak sedar bahawa ada sekumit penyokong umNO di penanti yg mahukan BN bertanding???

lemah lagi jahil keputusan tersebut... tidak memikirkan implikasi yg harus di tempuhi akibat tidak bertanding dalam PRK Penanti...

mana pernah parti dalam malaysia ni yg tak mahu bertanding hatta dalam dunia ni pun tak pernah berlaku, jadi jika itulah keputusan umNO bermakna pemikiran pemimpin2 umNO kian lemah dan tercatit lah rekod baru bagi negara yg mangamalkan demokrasi berpelembagaan... malu lah oi... klu rekod baik takpe tapi rekod mcm org tak bertamadun....

najib takde telor!!!!

BN cool jer???? hahahaha.... "cool ABIS".... hahahaha...

wolf (jantan) = tapi takde telur (kire wolf pondan lah....) hahahaha....

meon_peon said...

CEMERLANG,

GEMILANG,

TERBILANG,

NAJIB, ADA GOYANG ?

masjid tinggi said...

DUN S'gor: Khir Toyo digantung setahun
May 19, 09 5:32pm

Jawatankuasa Hak dan Keistimewaan Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor telah menggantung ketua pembangkang dan bekas menteri besar Selangor, Datuk Seri Dr Mohd Khir Toyo daripada menghadiri sidang DUN selama setahun.

Tindakan itu diambil ekoran kegagalan beliau menghadiri siasatan Jawatankuasa Pilihan Khas Mengenai Keupayaan, kebertanggungjawaban dan Ketelusan (Selcat) Selangor Mac lalu berhubung perbelanjaan dana agensi kerajaan negeri.

Jawatankuasa itu - di bawah Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor - juga mendapati beliau bersalah terhadap tiga tuduhan membuat kenyataan yang menghina legitimasi Selcat, dalam media dalam dalam blognya.

khir toyo and selangor state assemblyEkoran itu, Dr Mohd Khir yang juga ketua pembangkang di DUN Selangor digantung selama setahun daripada menghdiri sidang DUN kerana gagal menghadiri siasatan awam tersebut, dan digantung masing-masing enam bulan bagi setiap tuduhan tersebut.

Kesemua elaun dan keistimewaan yang diterima Dr Mohd Khir Toyo sebagai seorang ADUN, juga digantung.

Jawatankuasa itu juga menggantung empat lagi ADUN BN Warno Dogol (Sabak), Isa Abdul Kasim (Batang Kali), Marsum Paing (Dengkil) dan Mohamad Idris Abu Bakar (Hulu Bernam) selama enam bulan kerana mempersoalkan integriti Selcat.

Elaun dan keistimewaan mereka juga turut digantung sepanjang tempoh hukuman tersebut.

Ia diumumkan oleh Speaker DUN Selangor, Teng Chang Khim selepas mempengerusikan mesyuarat jawatankuasa hak dan keistimewaan tersebut di Shah Alalm untuk membincangkan perkara tersebut.

Bagaimanapun, Teng berkata, hukuman itu merupakan syor yang dibuat jawatankuasa tersebut.

Syor tersebut, katanya, akan dibentang di sidang DUN Julai depan untuk dibahas dan setiap wakil rakyat termasuk Dr Mohd Khir akan diberi peluang membahaskannya.

Dalam siasatan Selcat selama lapan hari Mac lalu, para saksi memberi keterangan bahawa berjuta-juta ringgit dana syarikat pelaburan kerajaan negeri, telah disalahguna oleh Balkis - Badan Kebajikan dan Amal Isteri Wakil-wakil Rakyat BN Selangor - yang dipengerusikan oleh isteri Dr Mohd Khir - Datin Zaharah Kechik - sewaktu beliau menjadi menteri besar.
Sementara itu, ketika dihubungi selepas pengumuman tersebut dibuat, Dr Mohd Khir berkata beliau belum menerima surat berhubung hukuman tersebut.

Bagaimanapun, katanya, beliau akan meminta peguamnya mengkaji perkara itu sebelum memutuskan tindakan selanjutnya.

Ibnu said...

Salam buat semua.
Hmm..benarkah BN/UMNO ni benar-benar tak nak bertanding di DUN Penanti nanti? Mungkinkah ini salah satu taktik politik mereka? Dalam 'zon politik'semuanya serba kemungkinan dan tidak ada yang mustahil dalam politik ni. Kut-kut pada hari penamaan calon nanti ada 'watak' yang mewakili BN/UMNO. Walau apa pun ini hanya pandangan cetek saya sahaja. Kalau BN/UMNO tak nak bertanding pun tak apalah. Pucuk pimpinan tertinggi parti itu dah fikir masak-masak untuk menilai baik buruknya jika BN masuk bertanding. Walaupun keputusan itu sesetengahnya telah mengecewakan penyokong BN/UMNO di Penanti. Apa yang penting, demokrasi perlu dijalankan juga di Penanti melalui proses pilihan raya, agar rakyat di Penanti ada wakil mereka dalam DUN (Tak kiralah sapa-sapa yang menang nanti, PKR atau BEBAS). Akhir sekali nanti, kena hormatlah pilihan rakyat di situ nanti.

JEBAT tak DERHAKA said...

wolf...

apa cool... cool...?

nak betul2 cool pergi laa kutub utara tuuu, tapi kalau tak mampu, masuk jer peti sejuk...

hahahahahah

memang 'be end' cool, sebab terlebih cool laaa, otak org2 'be end' niee beku semua.

hahahahhaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...