Thursday, May 28, 2009

PKR bantah Umno ceramah di Penanti

Oleh Mohd Ali Hashim

PULAU PINANG, 29 Mei: Timbalan Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK) Pusat, Faris Musa mengecam tindakan Barisan Nasional(BN)terutamanya Umno yang cuba mengganggu proses pilihan raya kecil(PRK) di N.12 Dewan Undangan Negeri (Dun) Penanti dengan menganjurkan beberapa siri ceramah dalam Dun Penanti.

Menurut beliau lagi tindakan Umno bahagian Permatang Pauh menganjurkan tiga siri ceramah yang dikenali sebagai majlis penerangan 'Kenapa BN tidak bertanding'itu adalah satu pencerobohan hak dan mencemarkan ketetapan yang telah ditetapkan oleh Suruhanjaya Pilihan raya Malaysia (SPR) yang tidak membenarkan mana-mana parti yang tidak bertanding untuk mengambil bahagian dalam apa jua siri ceramah termasuklah memasang bendera parti.

Baru-baru ini bendera parti DAP telah diturunkan oleh SPR di Dun Penanti kerana didapati parti tersebut tidak bertanding dalam PRK tersebut.

Namun begitu siri ceramah yang dianjurkan oleh Umno ini menonjolkan exco pemuda Umno Malaysia, Lokman Noor Adam, Ustaz Kamal Saidin dan Haji Abdullah Bahari sebagai penceramah bertempat di Dewan Umno bahagian Permatang Pauh, Sg. Semambu, Dewan Kuala Mengkuang dan Dewan Guar Perahu, Penanti.

Faris bersama-sama dengan Ketua Penerangan AMK Permatang Pauh, Mohd Syukri Hamid telah membuat laporan polis di Balai Polis Kubang Semang, Penanti terhadap Umno bahagian Permatang Pauh.

Umno didakwa melanggar peraturan dan undang-undang yang telah ditetapkan oleh SPR kerana mengadakan ceramah politik dalam Dun Penanti sedangkan BN tidak bertanding dalam PRK kali ini. "Kita berharap SPR telus dalam perkara ini apabila jelas memperlihatkan bahawa BN dan Umno telah melanggar undang-undang dan peraturan yang telah ditetapkan.Kita ingin melihat mereka menguatkuasakan undang-undang yang telah ditetapkan," katanya.

Sebelum ini Umno juga didakwa menganjurkan lawatan ke Wang Kelian kepada pengundi dalam Dun Penanti secara percuma pada hari pengundian yang akan berlangsung pada 31 Mei ini.
Mereka yang turut serta juga difahamkan akan ditanggung kos pengangkutan dan perbelanjaan sepanjang perjalanan pada hari tersebut.

146 comments:

PAS UNTUK SEMUA said...

Berita Tergempar - sila klick - anonymous

anonymous said...

Ape nak bantah2, Siasatan sedang berjalan lancar - pasti PKR kantoi ini kali.

PKR jangan terlalu yakin menawan semula N12 Penanti.

PAS banyak menanggung kesakitan yang dilakukan oleh PKR - dua ADUN PKR lompat keluar - kerajaan PAS Perak tunbang.

N12 Penanti seharusnya diberi laluan kepada PAS untuk bertanding. Tetapi PAK tamak, angkuh dan tidak mahu bertolak ansur.

PKR sudah ada banyak kerusi di P Pinang, jadi apa salah nya bagi 1 kepada PAS untuk menguatkan kedudukkan PAS.

Sekarang PAS cuma ada seketul sahaja dalam DUN. Itu pun dipinggirkan pula kerana cuma ada 1 sahaja kunun nya.

Kalau dah ada dua apa macam? Tentu DAP sebagai pemerintah akan pandang PAS dan memberi jawatan dalam EXCO nya.

anonymous said...

Penyokong PAS kena ajar PKR yang kurang ajar ini.

N12 Penanti ialah tempat membuktikan siapa lebih berpengaruh - PAS atau PKR?

Di P Pinang, kerajaan DAP telah memberi banyak jawatan EXCO nya kepada PKR - hingga TKM nya juga dari PKR. PAS apa macam? Inikah yang dinamakan Pakatan Rakyat?

Penyokong PAS harus sedar, jangan terus di buli dan diperbodohkan oleh DAP dan PKR sepanjang hayat kamu.

mafizah said...

PAS DENGAN DAP PON TAK BERTANDING....SO TAK BOLE CERAMAH JUGAK....

PILIHANRAYA INI BUKAN PR BERTANDING.... DAFTAR PUN LOM LAGIK....

Tontoya said...

Kah kah kah..Muka tak malu umno ni..dia penakut nak bertanding,menyibuk plak nak buat ceramah..SPR kena amik tindakan..
Pas tak apa le dia ceramah guna pentas pkr..tapi umno,takkan guna pentas calon Bebas plak..kah kah
apa tujuan umno ni kesana..sudah le,dah penakut tu takyah le gian nak kempen..kata boikot..taik kucing dia..kah kah

Baginda Reformasi said...

biarkan cik anon ngan beruk-beruk nye...
Mogok Lapar Satu Tuntutan Syarak

Salam, merujuk pada tajuk diatas baginda ingin mempostkan kenapa Mogok Lapar adalah Tuntutan Syarak dan juga baginda sertakan gambar-gambar mogok lapar.... sumber di petik dari tekong manjung blog dan baginda telah edit.... terima kasih tekong...

Al-Kisah....
Bila muncul isu MOGOK LAPAR dan PUASA SUNAT, ulamak tunggangan PERKEMBAR / BE END mula nak melatah... sekoq kata HARAM, sekoq lagi kata PUNYA PASALLAH.... SOALAN AKU, MUNASABAH KE SEORANG BERTARAF ULAMA' BERFATWA SEDEMIKIAN RUPA? sama - sama mereka pun dah bercanggah...kalau hukum HARAM, aku penah jumpa,tapi kalau hukum PUNYA PASALA LAH,yg tu aku pelik, JAHIL MURAKKAB sangat ke IQ sampai boleh keluarkan FATWA BODOH mcm tu...rujuk KITAB apa agaknya? Kitab Islam Hadari1Malaysia hasil penulisan ALKuNTuT UMNO ke?

Setahu aku, dan sepengetahuan aku... ULAMA MUKTABAR masa kini, SHEIKH YUSUF AL QARDAWI penah berfatwa : (INI FATWA tau Bukan MAIN2)

Kat sini aku nak menjelaskan bahawa Syeikh Dr. Yusuf Al-Qaradawi telah mengeluarkan fatwa bahawa MOGOK LAPAR yang bertujuan mendedahkan kezaliman dan kejahatan pemerintah bukan sahaja TIDAK HARAM MALAH DITUNTUT OLEH SYARAK DAN MENJADI KEWAJIPAN kepada semua umat Islam untuk memberikan sokongan padu kepada mereka! dah tu, PUAK yang MENENTANG ni BUKAN ISLAMke?

ni bukan FATWA aku, ni dari SHEIKH yg muktabar, dan tak mudah DITUNGGANG oleh PEMERINTAH ZALIM dan juga PEMERINTAH PERKEMBAQ,

jom ikuti terjemahan fatwa beliau yg dipetik dari www.qaradawi.net :

Sebagai respon terhadap " Mogok Lapar" yang telah dilancarkan oleh Tahanan Palestin dalam Penjara Israel pada 15 Ogos 2004 maka Syeikh Dr. Yusuf Al-Qaradawi telah menyeru :

“Mereka adalah pejuang keadilan! Mogok (lapar) adalah hak mereka yang telah diiktiraf yang bertujuan untuk membongkar segala bentuk kezaliman dan kejahatan yang dilakukan ke atas mereka ! Oleh itu menjadi kewajipan ke atas setiap orang Islam untuk memberikan sokongan padu kepada mereka mengikut kemampuan masing-masing samada secara sokongan aman, demontrasi atau sokongan moral termasuklah secara mogok lapar! atau menghantar telegram dan mengeluarkan kenyataan rasmi untuk merasakan dan menzahirkan bahawa kita adalah senantiasa bersama-sama dengan mereka! …”
Gambar-gambar MOGOK LAPAR baginda sertakan untuk menunjukan protes terhadap sesuatu kezaliman....





Anda perhatilah... Ini salah sedikit orang yang memprotes... Umum semua tahu pada PRU12 lepas PR telah berjaya mengambil alih kerajaan sebanyak 49.71 peratus parlimen... Ialah UMNO kate ia adalah puak minoriti... Tapi baginda nak tanya kalau anda lihat 100 orang rakyat Perak mogok lapar di PERAK dan UMNO kata ia minority maka bolehke abaikan mereka? atau bolehke tangkap mereka? 100 orang rakyat Perak yang ditangkap dan minority tu bukan manusia ke? bukan rakyat Perak ke? sebab MINORITY maka boleh abaikan? Salah kawan-kawan, mereka tetap manusia dan rakyat PERAK... SULTAN atau Raja Muda perlu beri perhatian serius dan bertindak adil... walaupun ia cuma 100 orang, kerana mereka tetap rakyat PERAK yang menjunjung TUANKU sebagai SULTAN... Jadi adillah sesama MANUSIA dengan membubarkan DUN...

Jadi awak-awak semua sebagai pembaca baginda tahu awak-awak semua ada akal malah ada hati dan juga ada isi perut, jadi apa pendapat anda.... Pendapat baginda adalah sangat mudah di fahami... begini... Protes/tunjuk perasaan adalah satu pertuturan yang merujuk kepada sesuatu perbuatan... maka protes lah anda (dengan berbagai cara) selagi ia tidak melanggar hukum syarak seperti membunuh atau mengebom diri sendiri... wassalam...

INI PUN SALAH SATU CARA PROTES, di SABAH rasanya...

from: Baginda p/s: next week baginda poie Taiping... hehehe

sakariya_akop said...

Salam tuan,
Satu kemaluan besar buat ameno totok, lagi bebal (kata orang kampong aku). Dah parti awak tak bertanding apa nak sibuk-sibuk, lebih teruk siminah ronggeng ni dapat liputan masa perdana lagi di Tv 3 suku dan Rtm rais.Dasar parti busuk lagi mengotorkan alam.
Syabas PR!!

jaam said...

Ditanya Dr. Maza, mengenai mogok lapar yang sertai oleh seseorang muslim, apa hukumnya?

Jawapan: Dalam Islam matlamat tidak menghalalkan cara (the ends do not justify the means). Apa sekalipun hasrat baik tidak boleh dihalalkan dengan cara yang tidak diterima oleh syariat. Mogok lapar adalah satu penyeksaan diri sendiri yang mempunyai ‘nilai ketidakcerdikan’ yang amat sangat.

Memang, pada zaman Nabi ia pernah dibuat oleh ibubapa kuffar Quraish bagi membantah anak-anak mereka menganut Islam. Namun itu adalah kebodohan kaum Quraish. Para Nabi a.s. dan pengikut mereka telah menentang berbagai sistem dan kezaliman, tiada seorang pun di kalangan mereka yang melancarkan mogok lapar. Allah tidak pernah mensyariatkan hal itu sama sekali.


Mungkin Gandhi pernah menjadi contoh dalam hal itu. Tetapi tidak para pejuang Islam. Jika ada pun seseorang berpuasa dengan cara yang diajar oleh Allah dan RasulNya. Bukan untuk membantah sesiapa, tetapi mendekatkan diri kepada Allah. Itupun dilarang ‘wisal’ dalam puasa, maksudnya berterusan tanpa buka setelah masuk waktu berbuka.


Malanglah, jika umat Islam terpengaruh dengan pendekatan yang bukan Islamic, bukan memperkenalkan kematangan pemikiran Islam. Jika seseorang mati dalam mogok lapar, ia termasuk dalam hukum membunuh diri. Ini seperti dalam hadis al-Bukhari, dalam sebuah peperangan, ada seorang pejuang telah berjuang dengan hebat sehingga dia dipuji oleh para sahabat. Nabi memberitahu mereka dia ahli nereka. Mereka hairan. Namun apabila diperiksa didapati dia membunuh diri kerana tidak sabar atas kecederaan yang dialaminya.


Dengan itu, bagi saya jika ‘pejuang mogok lapar’ mati dia termasuk dalam hadis ini. Orang politik mungkin menghalalkan apa sahaja untuk politik mereka, tetapi para pejuang prinsip hendaklah berpegang kepada prinsip tanpa mengira siapa pun”


dr maza, lampeter, UK.

sakariya_akop said...

Salam Baginda Reformasi,

Itulah dia satu kenyataan ULAMAK DALAM SEMAK.......

realaduka said...

klu umno buat ceramah maka tak salah klu pr buat maka ianya salah

PAS UNTUK SEMUA said...

EXCO P Pinang dibolot semua oleh DAP dan PKR
walaupun PAS ada satu kerusi DUN, tetapi PAS di anaktiri kan.
Ini kah yang di namakan 'Pakatan Rakyat?'

Tontoya said...

wei PAS UNTUK SEMUA,Ko takyah pakai nama Pas le,orang dah tahu ko sapa..
Dok sibok2 jadi batu api parti orang pehal,tu lah konsep kerjasama dalam PR,ada faham,.Kerjasama ni kenale ada bertolak ansur.Takkan nak bercelaru cam BN.Kita,Pas tak pentingkan jawatan.Bukannya nak berebut cam UMNO..walaupun tak dilantik exco,Pas ada suara yang kuat didalam PR,dan ramai dilantik dalam jwtn lain sperti Ahli Majlis,pegawai kerajaan dsb..inilah yang dinamakan Pakatan yang kukuh walaupun baru setahun dibentuk berbanding dgn BN sentiasa berebut nak jwtn menteri antara parti parti komponennya.

AZRI said...

tu la ko puak umno, orang suruh masuk tanding ko tak nak.....tapi ceramah ko nak pulak....muka tak tau malu......umno mana boleh wt ceramah, tu kawasan pilihanraya...kalo nak ceramah ko kena dok atas pentas bebas.......tak tanding tak ape asal dapat ceramah....pr cool aje...

yang ko dok jelous kt pas tu buat ape, pas ceramah atas pentas pkr....hang ni bodoh macam lembu tak ada otak....

ada otak tapi tak pakai.....
ada mata tapi buta
ada telinga tapi pekak
ada mulut tapi bisu.........

nak wat cne umno dah gila talak........

AZRI said...

tanpa nama......

sepatutnya kita ajar umno yang kurang ajar ni....dah la tak masuk tanding tapi nak buat kacau aje.....

orang lain buat salah, tapi umno buat semua betul.......tak cukup ke dengan kenyataan pm najib altuntuya, media massa dan media cetak? tu tandanya rakyat semakin tolak umno....malu la sikit........

dapat ceramah pun jadi la umno....penakut

sakariya_akop said...

Salam semua,

Tok Jib kata: Kita tetap akan bertanding tapi bukan PRK kali ini kita bertanding tinju. Ameno lawan ameno dan PPP lawan PPP. Calun-calunnya adalah spt berikut: Ahmad said lawan idris jusoh/Shahidan kasim lawan Dr Isa/Murugiah lawan Kaveyas.

Maka bergasaklah kau orang sesama parti komponen BN sebelum kita tumbang selama-lamanya.

Pakatan rilek aje......

Bah Lontok said...

Walaupun PAS ada seorang ADUN di P Pinang, tetapi kerajaan DAP P Pinang telah pinggirkan nya. Hanya calun dari DAP dan PKR sahaja di utamakan dan semua jawatan EXCO di pegang oleh DAP dan PKR. Di mana letak nya semangat Pakatan Rakyat jika PAS di ketepikan seperti lemukut sahaja.

N12 Penanti sepatutnya di berikan kepada PAS menjadi calun. PKR sepatut nya membantu PAS menambah kerusi DUN nya. Jika PAS ada dua kerusi, mungkin kerajaan DAP buka mata dan beri ia jawatan.

Tetapi PKR tamak dan tidak mahu membantu PAS. Seharus nya PKR bantu menguatkan PAS di P Pinang.

Inilah masanya untuk PAS membukti kekuatan pengaruh nya. Tanpa sokongan PAS, PKR cuma seperti sampah hanyut sahaja.

Bah Lontok said...

Tontoya said...

wei PAS UNTUK SEMUA,Ko takyah pakai nama Pas le,orang dah tahu ko sapa..
Dok sibok2 jadi batu api parti orang pehal,tu lah konsep kerjasama dalam PR,ada faham,.Kerjasama ni kenale ada bertolak ansur.....
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Memang pun, PAS sentiasa kena 'tolak ber ansur2'. Akhir nya terus tercampak keluar....

Tontoya said...

Salam sejahtera bah..Nampaknya bah ni dah sayang ngan Pas..Pasni bleh le bah jadi tok batin kelab penyokong pas orang asli plak..
Dalam pas pun ada juga suara spt bah dalam isu ni..tidak jadi masalah,satu adun pun tetap dipihak dikerajaan negeri walaupun tak mendapat jawatan exco..Sama spt kedah dan kelantan ada satu adun dap dan pkr tetapi mereka diberi peruntukan utk kawasan masing2.Mereka bersama2 merintah,bukannya jadi pembangkang...Diperak tak tengok ke Bah,walaupun pas hanya ada 6 kerusi tetapi diberikan kpd Pas jawatan MB..bukannya dari dap atau Pkr..inilah contoh pakatan yang mantap dan boleh bekerjasama,tak macam BN,ada parti kalah teruk pun masih tak sedar diri nak minta lebih jawatan menteri..kalo tak dapat,mulale nak ugut keluar dari BN..kan pening umno nak handle tu..
Untuk kaum asli,penduduk asal cam bah ni takde pula diberi jawatan exco atau menteri..Bah diam je..Tapi dok ngundi bn juga..

wolf said...

Fakatan Rioters pasti berkubur dalam PRU 13...nantikan suara rakyat....

Rakyat Malaysia sudah serik dgn FR

Tontoya said...

Wolf dok tolong baca berita untuk tv3 suku..camtu lah yang rakyat dengar hari hari..tapi pilihanraya kalah juga BN..kat Penanti belum lawan lagi dah kalah..hu hu

Bahrin said...

KEADILAN MENANG BESAR

AZRI said...

bah lontok......

ada minum ke ari ni? macam tu lah dapat masuk sini dengan idea yang di telan dik zaman ar.....jangan mabuk bah lontok nanti kampung tergadai oleh umno........

malu la bah lontok, kristian ape ni, asyik dok mabuk aje....

AZRI said...

bah....smlm ada ke orang minta nombor ekor dengan bah......? bah tak payah la dok masuk sni...baik bah beli nombor ekor tentu kaya bah lontok dapat majukan kampung orang asli.......

TokBatinSenoi said...

Husam jangka Dun Perak bubar minggu ini....

mana dia Husam?

Minggu nih dah na' berganti dengan minggu yang lain dah.. DUN PERAK masih ta' bubar.

Tontoya said...

Waa..bah lontok dah panggil tok batin dia masuk..
mesti bah dah ajak dia minum ni..dah tak boleh beza maksud 'jangka'..
nak bubar camna dah zombiri tu penakut ngan rakyat..

wolf said...

Cakap Husam tu buka boleh percaya...kaki kelentong rakyat...
1Malaysia dah tahu...

TokBatinSenoi said...

ta' kan timbalan presiden PAS pun pandai kelentong?

ayamgebu said...

Bah Lontok .....
ngko patut jadik kepala kelab penyokong...tapi aku takut badan ngan ekor nanti senget di sebabkan kepala yang senget....apa2pun ngko jangan dok menyenget sangat!!!! x elok tuh...
mmmmph...mana munyer info ngko dapat laaaaaa...kalau muleh banyak cikit mentelaah daripada pakai hukum akal!!!!! yg aku tau tempat ngko musti banyak utan dari buku...

Tontoya said...

Wolf and Tok Batin Senoi.Sapa yang kuat kelentong.Korang ni dah kena kelentong ngan ameno nun.Takut nak bertanding PRK,nak tumpu ekonomi.,Korang pun terhangguk hangguk cam mengkarong.Prk Manek Urai nak bertanding pulak.Nape tak tumpu ekonomi yang tgh merudum skang ni...Kelentong ni adalah moto BN...Dulu,Kini dan Selamanya dok kelentong rakyat..Cemerlang,Gemilang dan Temberang..Satu Malaysia,Rakyat dibelakangkan,Kroni Didahulukan...wkahkahkah

wolf said...

Aku rasa penyokong Fakatan Rioters kene gi masuk sekolah dr darjah 1 balik sebab selama ni ngaji kt sekolah pondok lama sgt. Pastu baca akhbar SERAKAH byk sgt.

BN x bertanding kt Penanti sbb utama ia adalah mainan politik al-juburi. Fahamkan betul-betul...

Kt Manik Urai DUN nya meninggal dunia..sebab tu BN nak bertanding...

Ada faham tak... tok sah nak putar belit la...

jaam said...

KAAYUUUUUU!

acoi2005 said...

weiiiiiii balaci umno bn...korang tak malu ke...tak berani nak bertanding...nak letak calon pun penakut...yg korang sibuk2 nak berceramah psl apa...takde makne nye korang...malu di buatnya hehehe

TokBatinSenoi said...

siHusam ni kelentung.

Husam nih ta' tahu ke kelentong tuh, berdosa sekiranya ia penganut Islam/PAS? Apa hukumnya? Dan apa balasannya?

Kalu ta' ada anutan ugama, mmg ta' pakai dosa dan pahala.

acoi2005 said...

pemimpin umno bn lg byk kelentong...nak ajak berdebat kat sri pentas pun nak temberang gak ke...patutlah nak letak calon kat Penanti pun menggigil kepale lutut...kesudahannya langsung tak masok bertanding...nak tau sbb apa...penakut beb...bacul katakan hehehe

Bah Lontok said...

Bah rase nya dah maleh borak ngan awak semua ni. Tak mau faham2, susah sangat hidup kat Malaysia ni?

Bah memang tak pernah pergi luar negeri. Walaupun ada tawaran free ke mekah oleh kerajaan BN, tapi untuk yang islam aje.

Tapi Bah tengok makin ramai orang asing datang sini bekerja cari makan. Mengapa ye?

Bah Lontok said...

Salam hormat Tok Batin senoi

Sebenar nya ini kali pertama berjumpa 'Tok Batin Senoi' - hebat orang nya, maklum aje tok batin.

Bah cuma orang biasa aje, tangkap dan kumpul jentik2 - anak cucu nyamok.

Komputer pinjam pejabat punya. Dengan kebenaran tuan ketua. Nak galak kan kaum kami berkomputer le agak nye.

acoi2005 said...

weiiii bah lontok...kite org pun maleh nak borak ngan org tua tak sedor diri...makin tua makin degil...celik2 la skit hati tuh ...dah tak nampak ke dgn penyelewengan n rasuah sana sini tuh

acoi2005 said...

bah lontok...sebab tau sedorkan diri cam org biasa tuh yg buat kite org ajak sama2 pikirkan apa yg berlaku suasana berlaku di negara kite...jgn butakan mata kite dgn apa yg berlaku dgn situasi persekitaran kite

Bah Lontok said...

Tak de sebab Bah nak lawan kerajaan. Kalau awak nak lawan itu awak punya pasal, tapi kenapa marah2 pada Bah?

Dulu atok nenek Bah hidup merempat kesana kemari cari makan dalam hutan.
Terima kasih kepada kerajaan BN/UMNO, hari ini hidup kami sangat terbela.

Hari ini kami hidup senang dan mewah dibawah perintah kerajaan BN/UMNO.

jaam said...

SETIAP INSAN KAT DUNIA NI KENA BERSYUKUR KAN....BAH LONTOK!

MARAH TUHAN JIKA TAK BERSYUKUR DENGAN APA SAJA NIKMAT YANG DIANUGERAHKAN PADA SEMUA...

Bah Lontok said...

acoi2005 ni student, dan sangat bersopan orang nya. Memang agak nye dari turunan orang baik2.

Mane rumah?(laman web)

Bah Lontok said...

Bah tak bershukur, tapi Bah sentiasa ber Terima Kasih kepada segala yang kita dapat.

Buruk atau baik semua pemberian tuhan.

ngalabu said...

????

haby said...

...Bah Lontok,

Kata Bah..."Tapi Bah tengok makin ramai orang asing datang sini bekerja cari makan. Mengapa ye?"
___________________________
Untuk pengetahuan Bah ...banyak juga orang kita yang kerja kat luar!...sebab tu kerajaan buat tawaran istemewa untuk membawa mereka pulang...mungkin Bah tak tahu kerana kurang pendedahan!
Yang kerja kat sini tu ...alahai!
memang ramai...bak kata orang "beli pukal"...banyak segi kuantiti saja Bah!
Mereka ini dari negara yang .....(nanti terasa pula Bah)
Kawan saya juga ada yang kerja kat luar negara,dan mereka ini kurang berminat nak kerja kat sini.

Harap Bah boleh berfikir kehadapan...dan jangan membawa suasana kehidupan yang Bah nampak sebagai satu perbandingan!
..."Hasil tangkapan sebakul ikan kembung...dengan lima kilo Udang besar,kalau dikira kuantiti menang sikembung....namun dari segi harga belum tentu!!!!
__________________

"Bah rase nya dah maleh borak ngan awak semua ni. Tak mau faham2, susah sangat hidup kat Malaysia ni?"
------------------------


Saya syorkan Bah ikut serta diSiasah!... sekadar bertukar tukar pandangan!.....Kami memang Faham!!!!!Siapa BAH LONTOK!!!!!

ngalabu said...

Yang Husam kata dijangka( sefaham akulah, dijangka itu adalah jangkaan. Jangkaan itu tak semestinya betul, macam juga ramalan cuaca kadang-kadang betul, kadang meleset juga. Husam bercakap atas maklumat yang yang dia terima, begitu juga ramalan cuaca berdasarkan maklumat yang di terima dari teknologi)

Begitulah seadanya, menuduh orang kelentong tak elok, kecualilah kita sendiri memang kaki kelentong.

Bah Lontok said...

Semasa rombongan dakwah islam masuk ke kampung kami, mereka kata kita tidak boleh marah2, berkelahi, dengki dan busuk hati sesama bangsa dan agama.

Kami mereka katakan bangsa nombor 1 di Malaysia - penduduk asal (orang asli). Mereka juga rayu kami masuk islam, kerana islam saja agama yang di terima tuhan.

Kamu kami sudah lama beragama Kristian. Jika di bandingkan ianya hampir sama dengan islam.

Cuma Bah tengok perbezaan nya, islam suka gaduh sesama islam, tidak seperti Kristian.

Tak payah peri jauh2 ke negeri arab ke atau mana2. Di Malaysia ini pun islam tidak ber baik2 sama islam.

PAS kata UMNO kafir(tidak islam) sedangkan Bah tengok orang UMNO sembahyang, puasa dan buat semua macam islam buat juga.

Macam mana islam(PAS) nak satu kan semua kaum, sedangkan sesama bangsa dan agama pun tak boleh bersatu.

ngalabu said...

Jaam, siapa itu dr maza? dan siapalah dia jika dibandingkan dengan Sheikh Yusuf Al-Qardawi.

Setahu aku tidak ada pula mereka berpuasa sampai berhari-hari. Setiap hari diadakan majlis berbuka puasa.

Mereka berpuasa macam puasa sunat biasa saja, bila tiba maghrib berbukalah. Di mana haramnya?

ngalabu said...

anonymous.

Kesihan juga kamu, sampai sanggup melaga-lagakan DAP, PKR dan PAS.

Kalu tidak berani tu, diam-diam sajalah.

jaam said...

Jaam, siapa itu dr maza? dan siapalah dia jika dibandingkan dengan Sheikh Yusuf Al-Qardawi.

Setahu aku tidak ada pula mereka berpuasa sampai berhari-hari. Setiap hari diadakan majlis berbuka puasa.

Mereka berpuasa macam puasa sunat biasa saja, bila tiba maghrib berbukalah. Di mana haramnya?

???????????????????????????????????

YANG HARAMNYA NAWAITU TERHADAP PUASA ITU....

seseorang berpuasa dengan cara yang diajar oleh Allah dan RasulNya. Bukan untuk membantah sesiapa, tetapi mendekatkan diri kepada Allah.

Malanglah, jika umat Islam terpengaruh dengan pendekatan yang bukan Islamic, bukan memperkenalkan kematangan pemikiran Islam. Jika seseorang mati dalam mogok lapar, ia termasuk dalam hukum membunuh diri. Ini seperti dalam hadis al-Bukhari, dalam sebuah peperangan, ada seorang pejuang telah berjuang dengan hebat sehingga dia dipuji oleh para sahabat. Nabi memberitahu mereka dia ahli nereka. Mereka hairan. Namun apabila diperiksa didapati dia membunuh diri kerana tidak sabar atas kecederaan yang dialaminya.


Dengan itu, bagi saya jika ‘pejuang mogok lapar’ mati dia termasuk dalam hadis ini. Orang politik mungkin menghalalkan apa sahaja untuk politik mereka, tetapi para pejuang prinsip hendaklah berpegang kepada prinsip tanpa mengira siapa pun”

PAHAMKAN DULU MAKSUNYA..
APARRAAAA!!!!

ngalabu said...

Bah Lantok.

Tak elok begitu, tak nampak pula di sini ada yang menulis memburuk-burukkan agama lain walaupun dia Islam

Bah, sudah menyentuh sensitiviti agama Islam, yang di larang dalam perlembagaan dan undang-undang negara.

ngalabu said...

Jaam.

Adakah saudara jaam lebih faham dari Sheikh Yusuf al- Qardawi.

anonymous said...

Hamba bukan me laga2 kan tetapi memberi kesedaran kepada orang islam yang mahu sedar.

TokBatinSenoi said...

Hai ngalabu, kemane gerangan nye lame menghilang?

Ttg dr maza tu bior le seme jawab...

dr maza tu tukang repaier kereta NAZA.

Tikus... tukang repair LABU POLITIK MALAYSIA.

ngalabu said...

anonymous.

Saudara, siapa yang sedar dan siapa yang tidak sedar di sini.

Cuba bandingkan dulu dalam keluarga bn, siapa yang lebih kacau?

jaam said...

Jaam.

Adakah saudara jaam lebih faham dari Sheikh Yusuf al- Qardawi.

???????????????????????????????????

MUNGKIN SHEIKH YUSUF AL-QARDAWI TU BERMAKSUD DARI SEGI PERSPEKTIF YANG LAIN DAN KITA KENA FAHAMINYA.
DAN LAGI PUN ITU ADALAH PENDAPAT BELIAU SAJA, WALAUPUN BERPANDUKAN KITAB DAN NAS, DAN TIDAK SEMESTINYA BETUL DARI PADA ISU YANG KITA PERKATAKAN.

APARRAAA!

Bah Lontok said...

Cuba sdr 'ngalabu' nyatakan ayat yang ada menyatakan Bah hina islam (agama islam)?

Sila tuliskan semula baris ayatnya dengan tepat.

haby said...

Bah...

Sekali lagi....Bah agak keliru!
Perbedaan pendapat memang digalakkan!....kalau hendak Allah boleh jadikan semua manusia sama saja,namun disinilah letaknya kebijaksanaan!....dan diakhirnya Allah akan menilai siapakah diantara makluk ciptaan nya yang patut dianugerahkan pembalasan dengan kebaikkan atau keburukan.
Kristian juga berbeza beza...ada beberapa mazhab yang selalu bergaduh sesama mereka ,namun sekali lagi diharap Bah mendapat pendedahan tentangnya.
---------------
Cuma Bah tengok perbezaan nya, islam suka gaduh sesama islam, tidak seperti Kristian
----------------
......cumanya diMalaysia saja kristian tak bergadoh,kak luar sana ada juga terjadi pergaduhan sesama ...begitu juga tentang mazhab kristian...
Bah telah menganggap kami orang Islam kaki "gadoh"...kami orang melayu kaki "gadoh"
Jangan begitu Bah!...Penduduk no 1 Malaysia?

ngalabu said...

tok guru, tsb.

Saya selalu juga post di sini, tsb yang udah lama tak muncul.

Baguslah kalau begitu, makin bermutulah kereta naza.

Insya Allah makin lakulah kereta naza nanti.

ngalabu said...

Bah.

Bah baca sendirilah apa yang bah tulis dan nilailah sendiri.Dan letakkan diri bah pada tempat orang Islam.

ngalabu said...

Saudara Jaam.

Begitu juga pendapat dr maza, tak semestinya sesuai dengan apa yang kita perkatakan.

Jadi kenapa senang-senang menuduh orang yang mahu berpuasa.

Kalau kita mahu ikut, ikutlah kalu tidak mahupun tak apalah, sebab masing-masing mempunyai pendapat dan hujah masing-masing berdasarkan pandangan ulama yang muktabar.

TokBatinSenoi said...

Bah Lontok said...

Salam hormat Tok Batin senoi

Sebenar nya ini kali pertama berjumpa 'Tok Batin Senoi' - hebat orang nya, maklum aje tok batin.

Bah cuma orang biasa aje, tangkap dan kumpul jentik2 - anak cucu nyamok.

Komputer pinjam pejabat punya. Dengan kebenaran tuan ketua. Nak galak kan kaum kami berkomputer le agak nye.>>>>>>>>>>>>>>>>>

salam hormat kembali untuk bah lontok..

Ta' ape gunakan komputer tu mcm kite punyer, asalkan kaum asli (bukan plastik) M'sia berjaya dan maju. Jangan mengalah.

Malaysia kite yang punye.. kan?

wansalman said...

'Altantuya' seret Badrul ke balai
May 29, 09 4:10pm
kemaskini 8.57pm Gara-gara membangkitkan isu Altantuya Shaariibuu pada pilihanraya DUN Penanti, seorang pemimpin PKR sekali lagi terpaksa memberikan keterangan selama tiga jam kepada polis.

Badrul Hisham Shaharin - yang tiba di balai mulai jam 3.30 petang untuk siasatan berhubung kesalahan menghasut - diarah berbuat demikian susulan empat laporan polis terhadapnya.

Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi PKR itu berkata seorang pegawai polis Seberang Perai Utara memintanya hadir di balai tersebut semalam.

Menulis di blognya semalam, Badrul Hisham bagaimanapun mengesahkan kehadirannya hari ini kerana semalam berada di Perak dan selepas itu terus ke Kuala Lumpur.

"Namun kira kira 2.30 petang (semalam, saya) dimaklumkan sekumpulan anggota polis telah hadir di rumah saya di Bangi dan Seremban," katanya.

Tambahnya, kira-kira jam 7 malam pula dimaklumkan oleh adik ipar beliau bahawa polis berpakaian seragam datang untuk mengingatkan kepadanya agar tidak mengabaikan arah hadir.

Selasa lalu, dalam ceramahnya bagi berkempen untuk calon PKR Mansor Othman, Badrul Hisham mengulas isu Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak yang dikaitkan dengan isu wanita Mongolia itu di media antarabangsa.

Awal bulan ini, beliau pernah disiasat polis setelah mengepalai sekumpulan pemuda untuk menyerahkan "kek hari jadi Altantuya" kepada Najib di depan pejabat perdana menteri di Putrajaya.

Beliau juga pernah mengugut untuk mengadakan perarakan "keranda Altantuya" dari Rembau, kawasan parlimen yang pernah ditandinginya, menjelang pilihanraya kecil Penanti tetapi membatalkannya kerana BN tidak bertanding kali ini.

Badrul Hisham merancang mengadakan perarakan tersebut, kali ini dari Pekan menjelang pilihanraya kecil DUN Manek Urai, Kelantan awal bulan depan.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++

SIAL PUNYA UMNO.ORANG PEDULI APA KAU UMNO TAK MENGUNDI DI PENANTI,JAHANAM LAH ENGKAU.SPRM PUN SATU SIAL,BISU PULA MULUT MASA UMNO SIAL NI CERAMAH,BABI NYA TIDAK.DAH TAKUT NAK LAWAN DI PENANTI JANGAN LAH BUAT HURU HARA MENGGANGU CERAMAH PKR TU.SIAL PUNYA UMNO.

TokBatinSenoi said...

yang penting kita bolih jer meghapu kat blog sisah nih..

jangan marah2. Politik2 cuma permainan manusia ketika ada hayat.

Orang yang pintar ialah yang dapat mengawal perasaan marahnya ketika ia marah.

Gunakan blog siasah sebagai tempat kita bersantai..

Kan kah begitu sdrku si labu?

lebai-mangkuk said...

N12 Penanti, PKR seperti pungguk rindukan bulan. Malang nya bulan tidak akan mengembang lagi di N12 Penanti.

Ternyata PAS sudah sedar akan sikap buruk PKR dalam Pakatan Rakyat. N12 Penanti yang sepatutnya di serahkan kepada PAS, sudah mendapat reaksi negetif dari penyokong PAS.

Sekarang PKR terpaksa berjuang sendirian di Penanti. PKR cuma bergantung haraf kepada cina DAP sahaja untuk meraih kemenangan.

ayamgebu said...

Dulu atok nenek Bah hidup merempat kesana kemari cari makan dalam hutan.
Terima kasih kepada kerajaan BN/UMNO, hari ini hidup kami sangat terbela.

Hari ini kami hidup senang dan mewah dibawah perintah kerajaan BN/UMNO.
....... ALAHAI BAH LONTOK..SEPATUTNYER BAH LONTOK HIDUP LAGI SENANG DAN MEWAH DARI APA YG BAH LONTOK DAPAT SEKARANG....PASAL PEMBANGUNAN YG BAH LONTOK RASAI SEKARANG SEPATUTNYER LEBIH HEBAT LAGI..MUNGKIN BAH LONTOK X PERNAH PEGI MANA2 NEGARA YG MEMBANGUN LAIN KOT.....MALU LA NAK BERCAKAP PASAL NIH NGAN BAH LONTOK!!!! SEDIH BILA TERKENANGKAN SATU KELUARGA DARI PERLIS MAHU PERGI KE JOHORE BHARU DENGAN MENAIKI SEBUAH KERETA TERPAKSA MENGHABISKAN SEKITAR RM600 HANYA UNTUK PENGANGKUTANNNNNNNNNN!!! DAN LAGI SEDIH DAPAT BERKENALAN DENGAN BAH LONTOK.......YG DITIPU SATU KETURUNAN 3 GENERASI.......

mohamaed ali said...

Umno nie memang bangsat dah tak pertanding pergi tidur diam-diam jangan sibuk kacau orang,memang umno nie tak mahu iku undang, itu pasal lah kalau diberi lama lagi memerintah hancur Malaysia dibuat nya.

nalapambu said...

Hingga ke hari ini nala masih ter tanya2 siapa sebenarnya peneraju Pakatan Rakyat?

Tidak pernah disebut oleh mana2 pehak sama ada DAP, PAS atau PKR yang menjadi teraju utama nya. Tn Guru Hadi Awang mewakili PAS, YB Lim kit Siang mewakili DAP dan DSAI mewakili PKR.

Berbalik kepada persoalan siapa yang menjadi teraju utama tidak penting, mungkin ke tiga2 nya sekali menjadi teraju utama Pakatan Rakyat. Tn Guru menerajui PAS bagi kaum melayu/islam, YB Lim Kit Siang peneraju DAP bagi kaum cina, DSAI menerajui PKR bagi semua kaum.

Sekarang nala mahu tahu siapa pula yang menjadi wakil kaum india dalam Pakatan Rakyat ini. Apa kah parti bagi kaum india di dalam Pakatan Rakyat? Tanpa parti? Cuma menumpang pada DAP, PKR atau PAS?

masjid tinggi said...

Kepada anonymous dan sewaktu dengan nya..........

Hangpa nie semua jangan nak laga lagakan PAS, PKR dan DAP. Yang hangpa dok susah hati pasai PAS satu kerusi lah, PAS kena main lah. Sebenaqnya apa yang hangpa ndak.

Walau apa pun PAS tak pikiaq macam tu. Keputusan semuanya terletak kepada PAS Pusat dan kami dibawah ni patuh kat ketua.

Tak macam UMNO tak patoh kat ketua sampai sidang DUN kat Terengganu pun boikot. MB Ahmad Said tu boss depa tu la tapi tak patoh kat ketua.

Dalam PAS tak dak macam tu.

Sekali lagi aku nak ingatkan hangpa semua JANGAN nak laga lagakan PAS, PKR Dan DAP.

Di peringkat pusat dah ada perjanjian bertulis.

Bah Lontok said...

Satu perkara yang Bah ingin sebut yang mungkin tidak salah ialah: cina tu kata, melayu makin banyak duit atau makin bijak, makin senang di tipu. (sampai sekarang pun Bah tak tau apa maksudnya)

wak-labu said...

masjid tinggi said...

Kepada anonymous dan sewaktu dengan nya..........

Hangpa nie semua jangan nak laga lagakan PAS, PKR dan DAP. Yang hangpa dok susah hati pasai PAS satu kerusi lah, PAS kena main lah. Sebenaqnya apa yang hangpa ndak.
___________________________________



Kepada yang berfikiran sempit ianya disifatkan melaga2 kan.

Kepada yang berfikiran luar, ianya adalah satu amaran.

Memberi amaran kepada melayu/islam yang mahu sedar.

Tontoya said...

Nalapambu..ayyoyo..tak payah pening pening mau pikir anne..buang sifat mementingkan kaum..banyak mana pun parti yang mewakili kaum india seperti didalam BN(ada MIC,IPF,PPP)pun belum tentu berjaya mengangkat kaum India setanding kaum lain.Hanya menimbulkan perpecahan didalam bangsa india yang tak sampai pun 10% penduduknya.Dalam PR kompisisi kaum dalam setiap parti adalah sgt 'molek'.Ketiga tiga parti ni dianggotai oleh semua kaum.Dalam pkr dan dap ada semua kaum dan jawatan masing2,manakala Pas pula mengamalkan ajaran islam yang adil untuk semua kaum.Semangat kerjasama antara kaum adalah sgt erat dan dapat duduk semeja berbincang.Masing2 ada suara dan ada jawatan tertinggi didalam parti.Kalau PR memperjuangkan ketidakadilan atau kemiskinan,ia bukannya untuk satu satu satu kaum tertentu saja,ianya untuk semua kaum.Barulah rakyat dapat hidup dgn aman dan harmoni bila tiada lagi ketidaksamarataan antara kaum,terutama dari kekayaan,pendidikan dsb.Jikalau ada parti yg hanya mewakili hanya satu kaum misalnya kaum india,ianya akan menjadi sama seperti BN yang hanya akan mengakibatkan masalah perkauman yang melampau..Sampai sekarang pun BN masih gagal membentuk negara yang berbangsa malaysia akibat permainan perkauman mereka.PR berpegang kepada Malaysia adalah negara demokratik yang dimiliki semua warganegaranya.Tidak ada siapa yang menjadi tuan atau hamba.Semua warganegara adalah setaraf.Itulah menurut fahaman demokrasi dan islam..Teruskan menyokong PR demi keadilan untuk agama,bangsa dan negara..

haby said...

Salam Semua,

Bah kata...."Satu perkara yang Bah ingin sebut yang mungkin tidak salah ialah: cina tu kata, melayu makin banyak duit atau makin bijak, makin senang di tipu"
----------------------------
Kata saya....tak payah cerita sapa nak kata!....
nanti orang kata "Bangsa Bah pula ...macam mana?
.....Ada sekeluarga tinggal dekat USM....seketurunan dengan Bah,satu hari saya lihat anaknya pergi kesekolah,memakai sarong kaki...tapi tidak memakai kasut!
Kasutnya hanya dipegang...saya memanggil anak tersebut..dan menanyakan kenapa?
jawabnya mudah...sebab kasut nya baru dibeli,sayang untuk dipakai......Bah....kalau kasut tu walau macam mana cantik...mahal atau sebaginya..."Yang palig sesuainya di pakai di kaki...saja"

Bah tak payah cerita Cina...Melayu,nanti kita ceritakan pula ***...apahal?
Bukan menghina sesiapa,..namun kebenaran...yang Bah mengatakan orang......tapi alahai!!!!

Tontoya said...

Bah Lontok ni mabuk mabuk pun nak tulis komen..komen plak menyentuh agama orang lain..kan orang dah bagi woning...tak reti bahasa melayu betol..Kan kalo kita cerita keburukan agama dia kan baru tau....baik bah pegi jaga hutan nun.nanti puak2 umno gi sodok licin,camno anak cucu bah nak tinggal nanti...minum arak lagi banyak2 pastu merapu.Tak ajak jaam dgn wolf sekali ke..

Tranungkite.net said...

Salam semua...
aku naik heran kenapa pencacai najis umno minat ke blog siasah ni???
meluat aku tgk post diorang...
ade pencacai celaka guan ID 'pas utk semua' just nk mlaga2kn PR...
padahal umno yg tunggu masa nk mampus...

Bah Lontok said...

Orang melayu kena ambil contoh di negeri Perak.

Semasa Pakatan Perintah perintah, walaupun MB nya Melayu, tetapi Exco nya ada 6 DAP, 3 PKR dan 1 PAS.
Semua jawatan penting cina pegang.

Sekarang di bawah BN perintah, kita cuma lantik 7 EXCO termasuk MB.
7 UMNO(1 wanita), 1 MCA. 1 india dilantik sebagai speaker (walaupun india tiada calun ADUN nya)

Semasa pentadbiran PR tiada EXCO wanita dilantiknya.

Kepada orang melayu yang sedar, kita rakyat Perak sudah terselamat dari bale DAP.

Ini adalah peringatan kepada melayu di negeri2 lain.

jaam said...

Bah Lontok ni mabuk mabuk pun nak tulis komen..komen plak menyentuh agama orang lain..kan orang dah bagi woning...tak reti bahasa melayu betol..Kan kalo kita cerita keburukan agama dia kan baru tau....baik bah pegi jaga hutan nun.nanti puak2 umno gi sodok licin,camno anak cucu bah nak tinggal nanti...minum arak lagi banyak2 pastu merapu.Tak ajak jaam dgn wolf sekali ke..

???????????????????????????????????
ASFTAGFIRULLAH!...
MACAM NI PUN ADA....

haby said...

Bah Lontok,

Macam mana semasa BN memerentah Pulau Pinang...umno menang kerusi lebih,tapi kenapa Ketua Menteri diberi kat Cina gerakan?....sepatutnya orang Melayu yang jadi Ketua Menteri!
.....Bah patut lebih terdedah kepada masaalah dalaman BN,kemudian bandingkan kepada yang
lain...bukan nya bandingkan dengan yang tak sama kumpulan!...harap Bah faham maksud "kata kata ini"!!!!

jaam said...

ITU LAH PASAL...TAK BACA PUNYA ORANG!

JIKA BN BUAT PEMBANGUNAN KAU ORANG KATA GULA2 PILIHANRAYA,

TETAPI MANA PR PUNYA PEMBANGUNAN?
ABUK PUN TARAK! ASYIK NAK BERPOLITIK JER!!!

NAH SEKARANG AMBIEK KAU!
BN TAK BERTANDING KAT PENANTI, KAUORANG SIBUK KATA PENAKUT! JIKA BN BERTANDING SEKURANG2NYA DAPAT JUGAK ORANG PENANTI LIMPAHAN PEMBANGUNAN SEMUSIM.

MENOLAK TUAH!..PADAN MUKA ORANG PENANTI!

SEBAB ITULAH PKR BUATLAH SESUATU PEMBANGUNAN UNTUK ORANG PENANTI...
BUAT YANG GAH SKIT, TUNJUK PADA RAKYAT DAN BN YANG PKR BOLEH BUAT..

TUNJUKAN PADA RAKYAT YANG PR BUKAN CALANG2 PARTI DAN PARTI YANG BERTANGGUNGJAWAB..
BUKAN MENYALAHKAN SAJA...

APARRAAAA!!!

ngalabu said...

saudara jaam.

Saya setuju dengan pandangan tuan, memang tuan dan seangkatan tuan pandai ambil tuah dan mencari tuah.

Memang tuan di kalangan yang bertuah,
tapi tuah tu, sampai bila?

ngalabu said...

Bah Lantok

Orang asli, kais pagi makan pagi, kais petang makan petang 50 tahun dulu.

Cuba bah pusing keliling berapa peratus perubahan sudah berlaku di kalangan orang-orang asli,

Cuba bah tanya diri sendiri, mengapa kedaan ini berlaku?

ayamgebu said...

Orang melayu kena ambil contoh di negeri Perak.

Semasa Pakatan Perintah perintah, walaupun MB nya Melayu, tetapi Exco nya ada 6 DAP, 3 PKR dan 1 PAS.
Semua jawatan penting cina pegang.
BAH LOOONTOK!!!!!!...APA YG KAMU TULIS NIHHHH.....ADUSSSSS...NGKO TAU TAK, DIMALAYSIA ADA SISTEM PERLEMBAGAAN...ADA GOLONGAN YG MEMBUAT DASAR DAN ADA YG MENJALANKAN DASAR. TOLONG MENGAJI SIKIT...SEBELUM TULIS....KALAU IYE PUN NAK MEMBOBOK PASTIKAN DIRI BUKAN DALAM KEADAAN BERSEWANG ATAU MABUK TUAK!!!!!

TokBatinSenoi said...

Blogger ngalabu said...

Bah Lantok

Orang asli, kais pagi makan pagi, kais petang makan petang 50 tahun dulu.

----------------->

Betul tu ngalabu...

Dalam zaman serba moden nih tokbatinsenoi masih lagi menyumpit kera dan tupai.

Bah Lontok said...

Sebenar nya kesenangan dan kemewahan yang Bah terima hari ini jauh lebih ketinggalan jika di bandingkan dari kesenangan dan kemewahan yang awak semua perolehi.

Tetapi Bah tetapi berterima kasih dan mengenang budi terhadap kerajaan BN yang memerintah selama ini.

Kesenangan dan kemewahan yang awak dapat itu memang asal dari pemberian tuhan, akan tetapi jika kerajaan yang memerintah tidak betul, tentu kaum tidak dapat hidup senang dan mewah.

Kerajaan Pakatan Rakyat satu hari pun belum pernah memerintah negara, jadi apa kah jasa2 nya ada pada kita.

TokBatinSenoi said...

Blogger Bah Lontok said...

Sebenar nya kesenangan dan kemewahan yang Bah terima hari ini jauh lebih ketinggalan jika di bandingkan dari kesenangan dan kemewahan yang awak semua perolehi.

----------------->
Salam hormat bah lontok,

Warung todi kat bawah pokok kelapa sawit kat Ayor Kuning tuh, kire ok juga.

Kalau ade mase bolih kite ngok todi same2 ye!

siap bolih main jinrami same banglak.. selamat bersantai.

ayamgebu said...

Kerajaan Pakatan Rakyat satu hari pun belum pernah memerintah negara, jadi apa kah jasa2 nya ada pada kita.
..MMMPHHHH...BAH LONTOK AKUI PUN YG PAKATAN RAKYAT BELUM PERNAH MEMERINTAH NEGARA...YANG MENJADI TANDA TANYE MACAMANA BAH LONTOK BOLEH MENGATAKAN YG BAH LONTOK DALAM KEADAN YG CUKUP SELESA..BELUM MENCUBA TAPI DAH TAHU KEPUTUSAN...BELUM MEMERINTAH SUDAH MAU JASANYER..MAHU MENGANDUNG TAPI PERUT X MAU BESAR...AHHHH..LUCU!!!! UNTUK PENGATAHUAN BAH LONTOK SEMENJAK DARI PRU12 SAMPAI SEKARANG ...MENTERI BESAR DARI PR TIDAK PERNAH DIJEMPUT UNTUK BERMESYUARAT DALAM MEYUARAT MENTERI2 BESAR BERSAMA PERDANA MENTERI...MENGAPA SALAHKAN MENTERI BESAR PR..SEDANGKAN MEREKA ADALAH PILIHAN RAKYAT...MENGAPA SALAHKAN RAKYAT KERANA MEMILIH PR...MENGAPA TIDAK SALAHKAN DIRI SENDIRI KERANA TIDAK MEMENUHI TUNTUTAN RAKYAT...SUDAH 52 TAHUN MEMERINTAH, YANG BAH LONTOK DAPAT HANYA CEBISAN KUDIS YANG JATUH DARI KULIT PEMERINTAH...ITU YG BAH LONTOK KATA KEMEWAHAN!!!!!!!!!MMMMMMMPHHH.. DIBERIKAN AKAL UNTUK DAPAT KAN KEMEWAHAN DUNIA DAN AKHIRAT..BUKAN DIBERIKAN AKAL UNTUK MENIPU DUNIA........

AZRI said...

berita terkini pkr menang di dun penati 6268 undi......

AZRI said...

bah lontok @ tok gajah.........

gi la ko minum arak dulu, baru masuk kt sini........

terima lah hakikat umno sudah penakut dan akan tumbang dalam pru 13 nanti.....

apa2 pun pr dah menang.....cool aje

masjid tinggi said...

Wak Labu...

Hang toksah dok cakap pusing lah macam hang punya ketua.

Aku ingat hang pi belajaq masuk sekolah tadika dulu.

Orang orang macam hang dan sewaktu dengan nya memang suka cakap pusing.

Luaq la dalam la........apa ni.

haby said...

.....Bah Lontok,

kasihan Bah, dulunya macam ni jugalah orang orang Melayu,dapat kain pulikat dan kain batik....sehelai dah kira pemberian yang sangat bagus.Pasti undi tak kelain!
Tapi Bah...kami yang berpelajaran...tahu apa itu hak rakyat!...apa itu demokrasi,apa itu kemudahan asas dan macam macam lagi...jangan ingat dapat rokok,dapat air botol bergas dah kena kata itu adalah kira perihatin.Kita sepatutnya kehadapan,zaman yang kita hidup sekarang bukannya sama untuk anak cucu kita,kita merencanakan kehidupan masa "depan" untuk anak cucu kita......harap Bah faham...

Tontoya said...

Bodo sampai ke tua le kamu bah lontok..Lantak ko le nak minum todi sampai terbongkang pun....
Pi mampoih le....PR menang dun Penanti..Amacam Nenek Min dan ameno..malu siot woi..
kah kah kah
dah tahu dah korang ye amno tak bleh menang..tu yang takut sangat tu..rakyat taknak dah umno ni..Hidup PR

ngalabu said...

tok guru tsb.

memang tradisi orang asli, dari dulu sampai sekarang, masih lagi menyumpit kera dan lotong.

maju macam manapun tradisi sukar dibuang.

macam orang melayu di kampung juga masih kuat dengan tadisi masing-masing.

persoalan di sini, sudah cukup kemajuan yang diterima, berbaloike sesudah lebih 50 tahun merdeka kita masih ditahap sekarang.

ngalabu said...

bah lantok.

macam mana dengan ramalan bah hari itu yang mengatakan kak min akan menang besar begitu juga ramalan bah yang menyatakan bn akan menang besar di manik urai.

saya tak salahkan bah, bah hanya meramal, tapi persoalannya dari sumber mana bah buat ramalan itu.

kalau ramalan dari dalam mangkuk air, begitulah.

Tontoya said...

Senyap je puak2 umno ni..lari habih bila nenek minah(boneka umno) kesayangan mereka tu kalah..tu le..orang kempen tentang apa yang boleh disumbangkan kepada rakyat..dia tak,dok sibuk ngan fitnah orang nak rasuah dia..kah kah..rakyat tak termakan le ngan citer tu..citer kat bah lontok bleh..dia cukup syok ngan nek minah ni..awek dia..apa apapun kita cool je...syukur kehadrat illahi kerana memberi kemenangan kepada kami..Aaamin..

ayamgebu said...

KEPUTUSAN TELAH DIPUTUSKAN...APA YG BAH LONTOK NAK RUMUSKAN....X KAN NAK BERDIAMKAN DIRI...X KAN NAK SALAHKAN TUHAN SEBAB KEKALAHAN...SETAKAT JAMPI SERAPAH YANG D BUAT BENDA2 MACAM NI XKAN BERTUKAR MENJADI TAHYOL...46% YANG KELUAR MENGUNDI...YANG SELEBIHNYER KALAU MENGUNDI SUDAH TENTU MENANG....
KALAU BAH JADI TOK BAHAGIAN MUSTI MENGETAP BIBIR MAHU MENYALAHKAN TOK PRESIDEN....TAPI APAKAN DAYA BAH LONTOK HANYER TOK EMPAT...KERANA MARAH BAH LONTOK MABUK SAMPAI PAGI, TIDUR BERALASKAN TIKAR MENGKUANG, BERBUMBUNGKAN ATAP NIPAH BERTIANGKAN BULUH.....ADUSSSS NYAMAN SEKALI!!!!!

haby said...

Salam Semua,

Tahniah kepada Dr Mansur Osman..PKR.Penanti.

Yang kalah....ta apa,tapi yang fitnah macam macam....dan yang percaya dengan fitnah nya....alahai
sapa lah yang nak jawab nanti!...Bah ?

jaam said...

TAHNIAH! DAH MENANG KAT PENANTI.

HAAAH! TUNGGU APA LAGI TUNAIKANLAH SEMUA JANJI2 PADA SEMUA RAKYAT PENANTI..
DIORANG TENGAH MENUNGGU TU...

wansalman said...

Yahoo...Calon boneka Umno Datin paduka sri datok nenek Aminah menang undi Pos dengan 14 undi dari puak orang asli kaum Bah Lontong Kuali,manakala calon2 boneka Umno yang lain turut menerima laba yang serupa.

Lebih majoriti akan di kumpul jika Umno parti komunis ni yang keji ni masuk sama,BODOH PUNYA ANONYMOUS.Muka macam red indian tapi makan belachan Umno.

Kepada peminat2 Pas & Pakatan jangan di layan red indian jubur kuali ni.

Tontoya said...

KO APA SIBOK JAAM!!
Apparra..piirah

TokBatinSenoi said...

hai silabu dan bah lontok,

Ramalan ta' salah, tapi bior le betui2.

kalu na' ramalkan kude mane yang menang kat race course, kene le belajor sikit tentang gene dan bred kude…

1.dari Persian bred ke,1000 Arabian night bred ke, pararie bred ke.
2.atau kacukan mane datangnye kude tuh.,
3.berlumba atas pasir ke, atas rumput ke, tanah liat ke…
berlari dalam cuace panas ke hujan?
4.siapa jockey nye (gemuk ke kurus?),
5.siapa trainer nye,
semua nye kene tahu.

Kalu pegang paper 'THE STAR' jer, alamat na' mampus… baik buang jer duit kat tong sampah.

Kadang2 yang diramalkan tuh, kude kacukan kaldai dan kuda kepang..atau zirafah ngan kude belang.. bolih menang ke?tapi ramalan bah lontok... kadang2 ade juge yang betuinye.

bersantai jer.. jauhilah dari dihidapi sakit jantung dan gila.

jaam said...

NAK KUASA PUNYA HAL KENCING PUN BERTERABUR...
TALAK MUNYI PUNYA....!

jaam said...

HAHAHA...
TOK BATIN SENOI...
AKU SETUJU...

haby said...

Jaam....

Saya nak lihat Najib dengan "satu Malaysia"nya....kat sini nampak sangat....melayu dengan mela yu dan asli dengan as li ? ...cam mana nak satu?...Najib tu dah ada kuasa ke?...atau baru ada kuasa?

jangan tanya orang yang baru sejam berkuasa!!!!

jaam said...

LAAAAAA!
DIORANG TU TUKANG RANCANG JER...

KITA YANG KAT BAWAH NI YANG KENA BUAT SESUATU...
NAK BERSATU KETIDAK...ATAU SEBALIKNYA...

SALAH DS NAJIB KA?
APARRRRAAAAAAA!

ayamgebu said...

DENGAQ CITER KAK MIN TENGAH CARI LAWYER...NAK LAWAN PASAL SAMAN RM100 JUTA..KALAU BETUL AKU CUMA NAK SARANKAN NAMA BAH LONTOK!!!! SEBAB ORANG MABUK PANDAI BERCAKAP....

jaam said...

CUBA JARI TU JANGAN MENUDING PADA ORANG!?

SENDIRI MAU INGAT LAAA!
APARRRRRRRAAA!

Tontoya said...

Jaam pun boleh gak ayamgebu...sebab dia pandai kelentong..hu hu..janji bn yang dah lebih 50 tahun pun ada tak dibuat buat lagi..pandai janji je..apparaa

haby said...

Jaam.....kata orang....tapi kau pun sama,
saya terima nak tunding jari,sebab dengan tunding jari jugalah saya berada ditempat saya!

Putaran Roda....mesti sanggup kebawah jika nak bergerak!

jaam said...

tontoya merapu,

Jaam pun boleh gak ayamgebu...sebab dia pandai kelentong..hu hu..janji bn yang dah lebih 50 tahun pun ada tak dibuat buat lagi..pandai janji je..apparaa

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

PECAH KE BIJI MATA KAU TONTOYA?.
KAU BUTA MATA KE ATAU BUTA HATI ATAU KEDUANYA?

APARRRRAAAAAAA!

ayamgebu said...

TONTOYA...TIMA KASIH ATAS SARANAN TAPI JAAM X BULEH AMBIK KES..SBB DIA ADA KES..MEETING CAWANGAN X PERNAH ATTEND TAPI ELAUN MEETING DIA SAPU...HABISSS SEMUA NAMA ANAK BERANAK DIA TARUK MASUK FELCRA..BAJA PADI PUN DIA SAPU JUGAK..BUKAN UNTUK GUNA TAPI JUAL UNTUK KEGUNAAN..ITU PASAL AKU SUKA BAH LONTOK..SEBAB DIA X SUKA MENIPU CUMA SUKA DITIPU...

Tontoya said...

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!PECAH KE BIJI MATA KAU TONTOYA?.KAU BUTA MATA KE ATAU BUTA HATI ATAU KEDUANYA?APARRRRAAAAAAA!
----
ko lah yang buta mata dan pekak badak..mana janji nak hapuskan rasuah,nak memajukan orang melayu dan banyak lagi setiap kali pilihanraya.Tak tertunai kan?...
Tarak baca punya worang..
Lagi satu,kalo taknak orang tunding jari kat ko..Ko pegi tinggal dalam hutan ngan bah lontok..boleh minum todi..nyumpit kera

jaam said...

AYAMTONGGENG MERAPU,

TONTOYA...TIMA KASIH ATAS SARANAN TAPI JAAM X BULEH AMBIK KES..SBB
DIA ADA KES..MEETING CAWANGAN X PERNAH ATTEND TAPI ELAUN MEETING DIA SAPU...HABISSS SEMUA NAMA ANAK BERANAK DIA TARUK MASUK FELCRA..BAJA PADI PUN DIA SAPU JUGAK..BUKAN UNTUK GUNA TAPI JUAL UNTUK KEGUNAAN..ITU PASAL AKU SUKA BAH LONTOK..SEBAB DIA X SUKA MENIPU CUMA SUKA DITIPU...
???????????????????????????????????
APA PUNYA PETONAH DAA!
AKU DOK MELEPAK KAT PENTHOUSE RUMAH AKU LAAA....
AKU TAK TERLIBAT DALAM HAL YANG SEMACAM TU...

APARRAAAAAAAAAA!
DOSA TU......

Tontoya said...

Kah kah kah jaam kuciwa,nenek minah pujaan hati,pengarang jantung dia kalah..Kah kah
meroyan le jaam..kita cool je,tak payah fitnah pun menang besar juga walaupun korang dok hasut orang jangan keluar mengundi..salah tu...hu hu apparaa lu jaam,ko cium je le gambo kekasih ko tu..mmuabah

jaam said...

KITA ORANG TAK HERAN DENGAN PENANTI TU....
DS NAJIB PUN TAK KESAH LANSUNG, SEKALI JER DIA KATA...TAK PAYAH BERTANDING...LEPAS TU DIA TAK KOMEN PUN APA2. MENANDAKAN DIA TAK HIRAU LANSUNG PENANTI TU...

AKU PUN SAMA, PEDULI APA AKU DENGAN PENANTI TU!?.

'ONE SENCE OF USE'
SAMA SEPERTI TOK KETUA PUAK KAO ORANG...HUHU...

AZRI said...

ooi rimau tua...........ko tak malu ko.....smalam kata kak min akan wat kejutan..........memang pun kejutan sebab hilang wang pertaruhan......

hangpa jangan la buat cerita yang bukan-bukan, berpijak lah di bumi nyata bahawa umno semakin hilang bisanya dan rakyat semakin membenci umno.......

ayamgebu said...

AKU DOK MELEPAK KAT PENTHOUSE RUMAH AKU LAAA....jaam said
mmmpph..Bukan senang nak beli penthouse..x sangka ngko orang yang tinggi darjatnyer, berilmu,berpendidikan, berharta dan pandai berkata2... tapi sayang SESAT...!!!

AZRI said...

bukan sesat aje...tapi bodoh macam lembu.....ni tentu duit rasuah punye........heeeeeeeeeee masa pau umno....ada kawan aku dapat 30 ribu tau....

jaam said...

KAU INGAT DOSA,PAHALA,SYURGA DAN NERAKA NI...POLITIK DAN KETUA PUAK YANG MENENTUKAN KE???

INI SEMUA KERJA ALLAH DAN BUKAN KERJA KITA.

APARRRAAAAA!!!!!

jaam said...

AKU TAK CERITA TENTANG HARTA DUNIA NIH....
NANTI TERASA RIAK PLAK...

jaam said...

KITA NI JANGAN JADI MACAM KETUA PUAK YANG BERCAKAP YANG BUKAN2 DENGAN PERKATAAN YANG TIDAK BAIK...
JIKA MACAM ITU PERIBADI KITA, HIDUP KITA TAK SAMPAI KEMANA...

PUSINGAN POLITIK KITA TAK KEMANA...
BALIK2 KESITU JER...

jaam said...

BERSYUKURLAH!!!!!!............

ayamgebu said...

JAAM...NGKO NI EMOSI LAAAA...
X KAN MARAH KOT???? TAPI KAN KALAU ORANG MACAM NGKO XDE, TAK KAN TOK KETUA NGKO DAPAT LEBEL!!!!!!! PADA SISI TUHAN SEMUA MAHKLUK CIPTAANYE SEMUA NYER SAMA...CUMA MANUSIA YG MENCORAKANYER....SBB TUHAN ANUGERAHKAN AKAL!! TAPI BILA AKU JUMPA.... NGKO ADA SESUATU LAAA YG NGKO X PERASAN!!!!!!!KALAU X CAYA TANYER ORANG BAWAHAN NGKO...

Tontoya said...

Rimau dah merajuk..sedih aku baca..uhuk uhuk..dah le nenek min kesayangan dia kalah..uhuk uhuk..sian..

jaam said...

DAH LUMRAH, ORANG BAWAH AKAN MENGANGUK SAJA..MEREKA SEMUA NAK JAGA PERUT MEREKA...
TETAPI AKU TAU TU SEMUA SBAB AKU PUN BERMULA DARI ARAS YANG PALING BAWAH.AKU RASA AKULAH YANG PALING BAIK DI DUNIA INI...HA...KAN DAH RIAK!
AKU DAH LALI DENGAN KEADAAN SEMUA TU...

KAMI HIDUP DAN KERJA DALAM SUASANA YANG TERAMAT... BAHAGIA..
ALHAMDULLILAH.

AZRI said...

kesian la ko jaam......komen ko macam orang yang kecewa aje.....kalo tnding lagi kecewa.......

ko dok kt penthouse, mewah ko....macam mana ko nak rse orang yang dok bawah? lain kali selami dulu ati orang bawah, baru la ko boleh komen yang baik......rakyat banyak yang susah, ko aje yang senang....sebab tu la ko buta dan tuli kan diri ko bila umno wat salah, sebab nak jaga periuk nasi ko......ini lah orang yang sanggup menjual agama dan bangsa demi kepentingan peribadi.....

ko ni tak layak jadi pemimpin umno, hanya layak jadi pembasuh jambam dato najib aje......

ayamgebu said...

DAH LUMRAH, ORANG BAWAH AKAN MENGANGUK SAJA..MEREKA SEMUA NAK JAGA PERUT MEREKA...jaam said
mmmmphh..bagus juga ngko ni jaam.. dalam puak yg menjaga perut aku tengok ngko yg paling bagus.!!! Esok lusa nih ada muktamar..cuba ngko turun dan perhatikan apa yg dia orng buat d muktamar..agak2 ngko sanggup x dia worang jual agama kerana perut......?

Tontoya said...

Dah hidup senang,riak pula jaam ni..tu lah orang kata,bila dah dapat naik kelangit,rumput kat bawah ni tak dipandangnya lagi..Ingatle sikit kat orang bawahan yang hidup susah..camni le perangai pemimpin umno..

AZRI said...

nak wat cane bapak borek anak rintik...macam tu la pemimpin umno....tak memahami kehendak rakyat, mereka hidup dalam dunia kemewahan dan kesenangan, dari ketua cawangan sampai ke pm kita dato najib.....

rumah macam istana dan ada byk buah....kat tempat aku, baru 1 penggal jadi ahli parlimen, bini ada tiga, kereta mercedes benz setiap sorang dan umah banglo ada 3 buah.......ni ke pemimpin yang nak menjaga kebajikan rakyat?

rakyat menilai bahawa umno ni sebuah parti yang nak mengkayakan pemimpin aje tapi rakyat bawahan menderita dengan harga barangan yang semakin mahal............

kepada ahli umno......jom pakat sokong pr.....dalam pru 13 nanti umno akan jadi pembangkang.......

pr cool aje sebab tu la menang....

TEKONG DARAT said...

hehehe...
nak menang, tapi tak mau melawan...
bodoh punya puak...
majoriti meningkat...
lagi 3000 manusia kat penanti tu benci kat puak penipu...
byk bela anjing lak tu untuk jaga diri...wahaha...

ayamgebu said...

jaam...slmt mlm..ZZZzzzzzz
renung2 kanlah..aku d penthouse, orang bawahan aku tak tau dimana tinggal, apa yg mereka makan, apa yg mereka berikan pd anak mereka, pembelajaran mereke bagaimana, apa yang mereka akan tinggal pada generasi yg mendatang, apakah pekerjaan anak2 yg akan diberikan pd mereka nanti....bagaimana dengan agama mereka nanti, bagaimana sosial mereka nanti, bulehkah mereka diharapkan suatu ari nanti?????...mmmmmmm..jaam..kita yang menanam dan hasil tuian akan dinikmati mereka!!!

AZRI said...

mana dia puak-puak umno yang cakap besar semalam? dah tak ada teloq ko? cakap macam malaysia ni dia yang punya....dia aje yang betul, orang semuanya salah.......

lain kali kalo nak temberang jangan masuk sini, orang dah tak percaya, semua komen adalah bohong aje.....

tu la bila masuk umno sebab umno mengajar supaya cakap bohong pada ahli supaya mereka terus sokong umno........kalo zaman dulu boleh la, tapi sekarang lain..........

nanti kat manek urai lagi malu, baik umno tak payah masuk bertanding.......

tak tanding salah.........
bertanding kalak........

umno dulu kini dan selamanya penakut.....

Alexjal Zabrienski said...

Tahniah Doc Mansor!
Kesian si Minah ROnggeng tu..nangis tak berlagu lah tu..begini lah nasib diriku yang malang oh Tuhan, tak boleh menang.
Oi Minah Ronggeng, sudahlah tu balik Jelutong bukak warong kari kepala ikan..pembekalnya Toke Kepala Ikan Busuk kat jeti Sg. Pinang...murah sekali harganya.

Naruto sensei said...

Salam..

Kah kah kah Tak payah saya komen pun bertubi2 puak UMNO ni kena ..!

Jaam heh... bercakap macam wali tetapi perangai menyesatkan orang je yang dia tahu..

Tak habis2 berdendam dan buat fitnah kat orang memang padan muka UMNO... Main taktik kotor pun kalah juga di Penanti...

Kerja orang sasau, konon halang ahlinya jangan undi tetapi last majoriti PR pula melonjak naik.. ha ha ha UMNO buat apapun sekarang serba tak kena...

Tanda UMNO semakin hancur ditelan zaman...

Nantikan wataknya pula Di Manik Urai... Najib tak kata apa pun dari riak kata macam tak mahu bertanding jugak....kah kah kah..

Wahai puak UMNO..

Dulu masa krisis Perak korang kata UMNO diterima rakyat... Suruh bubar korang tak mahukan sebab rakyat sokong korang...
Dalam masa yang sama Allah takdirkan
Pilihanraya Bukit Gantang dan PR menang..Satu tanda Allah dah tunjukkan kat UMNO...

Tiba di Penanti UMNO tipu lagi kononnya tak mahu bertanding sebab nak jaga ekonomi.. ha ha...kononnyalah tu..

Tiba2 Allah takdirkan pula PRK di Manik Urai pula... UMNO masuk atau tak bertanding tak penting yang penting sekarang petanda jelas yang UMNO memang serba salah sekarang ini...

Jika masuk bertanding memang nampaklah UMNO menipu rakyat selama hari ini pasal hal ekonomi...

Jika tak bertanding pun semakin terserlah kebaculan UMNO sekarang ini...

UMNO lupa kamu boleh merancang, tetapi Ingat..! Perancangan Allah maha hebat lagi....! UMNO selamanya takkan dapat membohongi rakyat.. Keadaan sekarang sememangnya tidak memihak kepada UMNO yang semakin karam dalam lautan politik ciptaan mereka sendiri....

Ingat jika sampai janji Allah tentang kehancuran kamu maka tunggulah...!kamu takkan dapat menghalangnya. Walapun kamu berlindung di balik Putrajaya..

Sekarang kami sedang giat mendaftar ahli2 UMNO kedalam PAS di seluruh Selangor dan Perak.. Program ini dibuat senyap2 supaya puak UMNO merasa mereka masih kuat sedangkan mereka sekarang hanya dilamun mimpi indah sahaja...

Tunggu... Kita tengok kejutan ini dalam PRU ke 13 nanti...

Kamu puak UMNO teruskan angan2 kamu itu sehingga kamu akan tersentap dengan kejutan yang akan kami bawakan khas buat kamu puak UMNO...

Apapun PR cool je menang bertanding...

Syabas PR we salute u

Wassalam..

sakariya_akop said...

Salam semua penyokong PR,

Itu tanda-tandanya Tok Jib PM terakhir buat UBN.........

haby said...

Salam Alexjal Zab..,
Suruh kak Min kembali berniaga kari kepala ikan...nak pergi makan ke?
Saya nasihatkan hati hati....nanti dia rakam!...aha....nanti kes bendahari Bayan Baru ada dalam cd!

....sila lah kegerai kari kepala ikan Kak Min....pasti dirakam percakapan anda!...Mami Jelutong Mari.@Mami Jarum Penang!!!!!

ngalabu said...

tok guru tsb.

bole tahan juga pasal kuda?

kalu tanya saya pasal kuda-kuda tahu juga sikit-sikit.

saya tengok dalam mangkuk air, bah lantok mungkin asli plastik.

apa komen tsb.

ngalabu said...

salam haby dan alexjal

biarlah kak min balik jelutong jual kari kepala ikan.

kalu ada masa singgah-singgahlah.

kak min, sebelah mana kedaitu?, Insya Allah kalu ke sana bole singgah

TokBatinSenoi said...

hai si labu,

Kire2 bah lontok nih, baguih juge orangnye, bolih bawak bergurau senda.

Tentang senikata 'orang asli' nih... semua oghang pun orang asli, kerana semua orghang bukan nye plastik.

tntg ramalan2 nih ta' bolih le suke2 nak ramal... Husam pun kantui... bab 'DUN PERAK BUBAR MINGGU INI'.. kesian Husam!!!

tok hidup 58 tahun dah.. dah berjuta2 ramalan dan dibuat, tapi semuanya dah berangkat pergi... tinggal memori jer. ramalan yang tinggal hanya saat ini. Yang belum menyinggah, ramalan masuk kebumi untuk beristirehat.

pasal bab kude2 tuh:
Tetapi selalunye orang suka main ramal2 nih sentiasa 'KANTUI'. Kat race course, ada satu kejadian yang melucukan. Satu orang tua yang ramalannye ta' menjadi, walaupun ia pakar tentang hiraki keturunan kude2 lumba. Ia kalah dalam ramalannye... pok kai habih, sehingga ia berbogel hilang akal, sambil berlari dan menunjukan 'kotenye' kepada kude2 yang sedang memecut. Ia menyangka dan masih 'meramalkan kotenye' lebih besar dan panjang dari kude2 tuh.

Pasal kak nin tuh:
bagi le modal wat dia berniaga.. kecil2an.. jangan sampai kak nin jual siputnya yang tiga segi tuh.. sebab bende tuh dah ganyut.. chin peng dan rasyid maidin pun meludah.. tuiiiiih!!!

detectiveconan said...

salam,

lama tak on bz ma..
naruto.. aku pernah kata dalam komen yang lepas2 UMNO tak masuk bertanding kat penanti tapi UMNO/BN akan jadi gila talak.. UMNO/BN mesti menyebuk punya masa PRK Penanti.. betoi tak kata aku??

Dasar gila talak macam tu la.. lepas ni Dun Manek Urai plak.. UMNO/BN mesti di malukan lagi la sebab kempen awal tapi kalah jugak... sekarang UMNO/BN dah start kempan kat Manek Urai bg SPR tak pa tak salah sebab UMNO yang kempan.. kalau PAS kempen kena sekat la..

UMNO/BN gila talak..
sekarang kat TV bunyi la jumlah pengundi keluar paling sikit dalam sejarah pilihanraya.. ok la PR buat rekod baru.. sebelum ni PR dah buat rekod baru dah kalahkan BN di 5 negeri dan 5 PRK. tak lama lagi tercipta 1 lagi rekod baru menang lagi 1 PRK kat Manek Urai.. BN terburai-burai la..

PR hebat....!!!

ngalabu said...

tok guru tsb.

terima kasihlah, ketawa, saya baca komen tok. happy juga.

ramai marah sebut pasal chin peng dan rashid maidin. rashid maidin ni melayu tulenka?( tulis asli tok coner kut lain )

shyufi said...

alhamdulillah pr menang lagi!!
menang besar!!
bn pengecut!!!!wahahah...

AZRI said...

spr, sprm, polis dan seangkatan dengannya semuanya jadi anjing bn/umno.......

apa yang umno buat semua betul dan pr yang buat semuanya salah....dalam prk penanti, dap letak bendera parti pun salah atas alasan dap tak bertanding......tapi umno buat ceramah tak salah, ini lah double standard spr.....

isu pkrz, mana pergi nya ketua sprm? bila melibatkan pemimpin bn/umno semuanya senyap takut periuk nasi terjejas, tapi isu lembu cepatnya bertindak......ini lah yang rakyat nilai, bahawa bn/umno bukan untuk membela rakyat tapi untuk membela kroninya dalam merompak harta rakyat......

kat dun manek urai, pihak umno dah mula kempen dari rumah ke rumah, tapi spr buat tutup mata aje....mana keadilan dalam sebuah negara demokrasi? pihak pembangkang di sekat untuk menyampaikan maklumat kepada rakyat, sedangkan bn/umno mengunakan semaksima media yang ada di negara kita....ini bukan harta umno tapi harta rakyat malaysia, kita sebagai pembayar cukai tidak halal kepada umno yang mengunakan harta rakyat.....

kepada pihak polis biarla berlaku adil, gaji yang ko orang makan dan minum adalah dari kami yang membayar cukai kepada kerajaan...kami tak rela duit kami di gunakan untuk menghalang proses demokrasi di jalankan secara adil...

pas akan kekalkan kemenangan di dun manek urai.......

Bah Lontok said...

Bah akan buat ramalan sekali lagi,
Walaupun PKR menangbesar di Penanti, tetapi penyokong nya sudah bertambah kurang.

Bah tidak kesah PKR menang di Penanti, sebab BN/UMNO TIDAK bertanding, jadi BN/UMNO tidak kalah.

Yang Bah nak beri tau sedikit pada awak semua ialah berkenaan kebijaksanaan PM kiita.

Lihat saja bagaimana dia boleh tawan negeri Perak dengan begitu senang. Sekarang negeri Perak sudah selamat dibawah perintah UMNO.

Kesian PAS, sampai ada yang baring atas jalan minta dilanggar kereta.
Sampai hari ini PAS melaung sana sini minta bubar DUN.

Awak tunggu saja di Penanti, satu lagi kejutan akan dibuatnya. Siasatan sedang berjalan. Sudah tentu terbukti PKR cuba beri sogokkan kepada calun bebas Aminah Abdullah.

Kali ini PKR pula yang baring atas jalan minta dilanggar oleh kereta tuan hakim.

detectiveconan said...

ala bah, hang merepek apa... sapa aminah tu?? hebat sangat ka aminah tu sampai nak tawarkan TKM1. kalau aku orang tawarkan TKM1 takkan nak tolak terima la.. ni tandanya aminah tu pembohong dan bodoh.. sekarang pandan muka wang pertaruhan hilang mcm tu ja.. RM8k beb... sapa percaya kat aminah tu termasuk la penyokong UMNO/BN memang la bodoh..

haby said...

Salam Semua,

Kata Bah Lontok!

Awak tunggu saja di Penanti, satu lagi kejutan akan dibuatnya. Siasatan sedang berjalan. Sudah tentu terbukti PKR cuba beri sogokkan kepada calun bebas Aminah Abdullahh.
--------------------------
Kata saya....Bah,sebenarnya Kak Min tu dah tipu!
Cd tu sebenarnya dia yang rancang dan diperangkapnya dua kawan baik sendiri!...kawan bila di ajak makan kari kepala ikan...aaaaaar sembang pun lajak la,sampai tak terperasan dirakam.

Untuk pengetahuan semua,tak kan belum mencuri bolih dijatuh kan hukuman!...tak ada bukti kukuh pun ...duit tak ada,surat tak ada...cuma sembang sembang sebagai kawan.Kalau Bah erti bahasa Ayam dan Itek...Bah boleh dengar untuk kepastian...sebab dalam cd itu...suara ayam dan itek jelas kedengaran.Mungkin makan tepi kandang Ayam!!!!

Hanya yang tak cerdik dapat diperbodohkan kak Min....Mami Jarom

acoi2005 said...

weiii bah lontok...wa lg tak kisah umno tak bertanding kat Penanti...buat menyibuk je...kalau umno kalah byk alasan...tak kisah la Pakatan Rakyat menang sikit ke byk ke...yg penting menang hehehe ...lg satu wa nak kasi tau kat lu ...lu org tua makin tua lg makin bebal...lu phm x org tua

Alexjal Zabrienski said...

Hallo Latok Bah Lantok,
Kamu ni memang sah tali barut umno yang berkarat tu. Apa dah jadi? Apa senyap aje? PKR masih berkuasa di Penanti, majoriti besar pulak tu! Umno memang tak ada teluuuur, tak berani nak bertanding di Penanti tapi cakap banyak, tin kosong, habuk pun tak ada!
Najib rampas Perak dari PR bukan
melalui suara rakyat...dirampas dengan begitu rakus sekali, satu dunia tahu cara umno dapat Perak...cara menipu...itu yang Bah nak bangga sangat dengan SiNajib?
Memang tak lama lah siNajib ni....
tunggu masa saja akn tertiarap ditepi longkang, tak siapa yang akan peduli nakangkat dia cuma mungkin TOk Bah saja yang akan tlong dia dan bawa dia balik ke rumah panjang Tok Bah.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...