Thursday, May 21, 2009

Mahkamah Rayuan bersidang dengan tiga penal hakim

PUTRAJAYA, 21 Mei: Mahkamah Rayuan hari ini bersidang dengan tiga penal hakim bagi mendengar rayuan Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir terhadap keputusan Mahkamah Tinggi yang memutuskan Datuk Seri Mohamad Nizar Jamaludin adalah Menteri Perak yang sah.

Mahkamah juga akan mendengar rayuan Nizar terhadap keputusan Mahkamah Rayuan sebelum ini yang membenarkan permohonan Zambry agar keputusan Mahkamah Tinggi itu ditangguhkan pelaksanaannya.

Sebelum ini, Nizar memohon agar mahkamah bersidang dengan lima panel hakim tetapi sidang hari ini hanya tiga penal sahaja iaitu Datuk Md Raus Sharif, Datuk Zainun Ali and Datuk Ahmad Maarop.

53 comments:

jaam said...

APALAH NIZAR NIH....

BIAR DUA RATUR HAKIM PUN YANG MENGADILI,

KALAU MEMIHAK....DIPUJI MELAMBUNG!

KALAU TIDAK?...
MACAM2 MENGATA...

APARRAAAAAAAAAAA!

Naruto sensei said...

Salam...

Selepas ditangguhkan pada
18/5/2009, Diharap mahkamah dapat membut keputusan yang saksama dan janganlah bertangguh lagi.

Ini kerana rakyat memandang perjalanan kes ini yang mana menunjukkan seolah2 Mahkamah dikuasai oleh kerajaan.

Lihat bagaimana dalam masa sehari, bersidang secara gopoh-gapah selama 4 jam sahaja keputusan memihak pula kepada Zambry, Sedangkan keputusan mahkamah dalam kes rayuan Nizar memakan masa berhari pula.

Ini mendatangkan rasa syak rakyat, sedangkan semasa perbicaraan MB yang lalu. Keputusan perintah mahkamah hanya diperolehi setelah perbicaraan mahkamah berjalan selama hampir 3 bulan.

Hal ini akan mendatangkan pandangan buruk masyarakat Malaysia dan dunia terhadap sistem kehakiman di Malaysia.Kerana sikap Double Standard Badan Kehakiman dalam memberikan keadilan di Malaysia.

Semoga perbicaraan hari ini akan memberikan keputusan yang positif kepada Dato' Seri Nizar dengan mengenepikan rayuan Dato' Seri Dr Zambry. Supaya dengan keputusan itu akan memudahkan Dato' Seri Nizar memohon perkenan Sultan Perak untuk membubarkan DUN Perak.

Dengan pembubaran DUN Perak,Pilihanraya perlu diadakan dan dipulangkan mandat kepada rakyat Perak untuk memilih kerajaan yang mereka kehendaki dalam menyelesaikan kemelut politik yang melanda negeri Perak sehingga kini.

Semoga Dato' Seri Nizar akan di berikan kejayaan oleh Allahswt dan kami akan mendoakan kejayan anda.


Apa2pun PR cool je bertanding...

Naruto sensei said...

Jaga2 ada orang lembut yang sudah hilang akalnya diatas kerana terlalu banyak makan hati tidak dapat bertanding di DUN Penanti...

Anda akan melihat bagaimana komen2 ala2 kominis hitam Tun Mugambe merepek2 disini...

Tak dapat bertanding, dapat tumpang komen pun jadilah kan...

Budak2 bawah umur tak boleh mengundi tak payah kempenlah. adik lembut pergi main jauh2 ye nanti Najibtuya marah dia dah kata jangan tanding kan...ha ha ha

apa2pun

PR cool je bertanding..

Baginda Reformasi said...

1990-1995 (GERAKAN MENJADI TUNJANG UMNO)
Dalam pilihan raya umum 1990, Umno memenangi 12 kerusi di Pulau Pinang manakala Gerakan hanya memenangi 7 kerusi. Keputusan itu membolehkan BN terus memerintah apabila mendapat 19 kerusi berbanding DAP yang hanya mendapat 14 kerusi. KM PULAU PINANG siapa ye? (selanjutnya link dibawah)

http://bagindareformasi.blogspot.com/

JEBAT tak DERHAKA said...

semoga ALLAH SWT membukakan hati kesemua hakim (Datuk Md Raus Sharif, Datuk Zainun Ali and Datuk Ahmad Maarop) yang menghakimi kes hari ini...

semoga kebenaran dapat didaulatkan dibumi malaysia.

ALLAH HU AKHBAR...

wansalman said...

Mahkamah di Malaysia ni macam kontraktor nak cari kerja juga,puas kita beli sebutharga tapi di belakangnya dah ada kontraktor yang dapat projek tu.jadi biar pun hakim nak dengar rayuan Nizar,mesti dah ada result memihak pada Zambry.

Hakim yang adil masuk syurga...Ingat tu hakim2 sekelian.Kalau nak masuk syurga jangan ikut telunjuk Umno.Buktikan kamu ikhlas & bebas dalam membuat keputusan,buktikan pada rakyat Malaysia,jika tidak melaknat apa yang ada di atas muka bumi ini.

jaam said...

Hakim yang adil masuk syurga...Ingat tu hakim2 sekelian.Kalau nak masuk syurga jangan ikut telunjuk Umno.Buktikan kamu ikhlas & bebas dalam membuat keputusan,buktikan pada rakyat Malaysia,jika tidak melaknat apa yang ada di atas muka bumi ini.
???????????????????????????????????

APA PUNYA KOMEN DAA...
SUKA2 KAU JER!

APARRAAAAAAAAA!

Naruto sensei said...

21 May 2009
CHIN PENG DAN BALIK KAMPUNG...
Cerita Chin Peng dan kampung halamannya timbul lagi.

Ia menjadi sedikit hangat apabila Pengerusi Gerakan Pulau Pinang Datuk Dr Teck Hock Nan meminta kerajaan membenarkan bekas pemimpin PKM itu pulang ke Malaysia atas dasar kemanusiaan.

Teng membuat kenyataan itu sebagai reaksi pada kenyataan pengerusi Citizens International S.M. Mohamed Idris yang meminta Chin Peng dibenarkan pulang. Mohamed Idris juga menyifatkan perjuangan yang digerakkan oleh Chin Peng, Rashid Mydin, Abdullah CD, Shamsiah Fakeh dan lain-lain turut menyumbang pada kemerdekaan negara.

“Dia berjuang seawal usia 15 tahun dan mengorbankan segala-galanya untuk membebaskan negara ini daripada didominasi dan dieksploitasi oleh British,” kata Mohamed Idris.

Chin Peng, 85, kini menetap dalam buangan di Bangkok.

Banyak juga pihak yang menyuarakan kurang senang dengan usaha ‘membawa’ balik Chin Peng ini. Antaranya termasuklah Presiden Kelab Veteran Komando Malaysia (KVKM) dan Persatuan Bekas Tentera Malaysia.

Mereka melihat usaha itu bukan sahaja bersifat politik tetapi juga menyinggung perasaan bekas tentera dan polis.

Anda pula bagaimana?

Posted by jeanbara at 9:23 AM

-------------------------------

Eh eh Gerakan tu bukan BN ke, Eh apa ni siapa kominis sekarang ni.. ha ha ha Puak UMNO ni bapak kominis nak balik lawat korang.


Kominis cina
+
Kominis Tun Mugambe
=
Kominis kopi susu ha ha ha ...!Jahanam jawabnya...

Si Lembut tu antara agennya lah tu
Eh..! kena pantau si Lembut ni..

Apa2pun

PR cool je bertanding...

Tontoya said...

Sistem kehakiman akan menjadi seperti di zaman Tun Mahadey yang mana hakim hakim yang memihak kepada kerajaan shj yang dilantik..ini didedahkan melalui rakaman video v.k.linggam yang mengatur perlantikan para hakim.Panel bebas yg dibentuk untuk menyiasat telah berjaya membuktikan kesasihan klip video tersebut dan penglibatan 5 orang dalam komplot tersebut tetapi sampai sekarang tiada apa apa tindakan dikenakan termasuklah ke atas Dr Mahadey ni..sistem kehakiman telah rosak dizamannya dan sekarang dia banyak bertindak seperti penasihat kepada Najib dalam urusan kerajaan..Jadi rakyat ragu ragu dengan ketelusan mahkamah dalam membicarakan sesuatu kes melibatkan pihak yang tak sehaluan dengan umnobn..Apapun kebenaran akan tetap dipihak yang benar dan pastikan yang salah mendapat balasan dari Allah s.w.T

jaam said...

SAMPAI JER KAT NEGARA NIH,
AKULAH ORANG YANG AKAN PALING AWAL BELASAH CINA KOMUNIS TUH!

KAU JANGAN TAKUT..
AKU ADA...

JANGAN LAYAN SEMUA NIH...
DAH RAMAI KELUARGA AKU YANG TERKORBAN SEBAB KOMUNIS NIH!

JANGAN ADA KOMPROMI DALAM ISU KOMUNIS!!!!

anakmami said...

Datuk Nizar tak faham2 politik kalau dah bubar DUN Perak DAP akan letak calon Melayu kalau PR menang sapa jadi MB? PAS or DAP? Lufikir le sendiri.

Tontoya said...

Jaam ni dah meracau tahap sawan H1N1..perlu dihantar ke tanjung rambutan..
Bercakap tu selidiklah dulu yang mana satu komunis sebenarnya.Apa bukti buktinya dan apa persamaan pihak yg ko tuduh tu dengan komunis.Orang lain dok war warkan,ko pun tumpang gelabah sekali...Cool lah,walaupun umno tak bertanding pun ko masih boleh pegi kat penanti nun untuk cabut bendera pkr..bior dibelasah kek orang..tak dapek de mbong..

Naruto sensei said...

jaam

Eh betul ke ha ha ha tengok anda yang paling minat dengan kominis kat sini...

jangan2 cakap tu cuma nak tutup salah kot..ha ha ha..

Maklumlah mana ada orang yang jadi agen nak mengakukan...Tun Mugambe tu pun kominis juga..anda sokong maknanya anda sokonglah kominis tu...

Gerakan tu pun oorang BN juga kan dan anda sokong juga kan bukan ke bukti kukuh yang anda ni agen komonis... ha ha ha..

Berapi2 kutuk DAP akhirnya kena kat batang hidung BN sendiri.. malulah oooii...

Tak dapat bertanding,dapat tumpang komen pun jadilah ye...ha ha

Apa2pun


PR cool je bertanding...

Naruto sensei said...

anakmami

ha ha ha meroyan.. mana anda daoat maklumat ni..?

maklumat nak sedapkan hati BN ke..? kalau macamtu cepat2lah bubar DUN boleh kita tengok betul ke cakap anda tu..

Jangan bisinglah, orang dah ada senarai calon dah, takde satu pun kawasan PAS DAP bertanding.. Semua ikut macam PRU 12...ha ha ha nak kelentong pun pergilah laman BPN sana diaorang percaya...kitaorang awal dah tahu kelentong BN...

tak tanding janganlah sibuk2.. pergi kuatkan BN tu yang dah jadi panakut sekarang...ha ha

Tak dapat bertanding,dapat tumpang komen pun jadilah ye...ha ha


Apa2pun

PR cool je bertanding...

Naruto sensei said...

Tontoya

Kah kah kah lawak2..

Si Lembut

Dapat kerja cabut bendera saja, baik punya offer ni.. bayarannya pun lumayan tu lepas kena penyepak dapat duit..oo..BN bagi..ha ha ha


Tak dapat bertanding,dapat tumpang komen pun jadilah ye...ha ha


Apa2pun

PR cool je bertanding...

anakmami said...

Naruto sensei,

Hang pun bodoh. Kan kuasa lantik MB ada kat Sultan Perak. Kot2 nanti baginda tak bekenan dgn Datuk Nizar, sapa pulak jadi MB??? Sapa yg rugi?? PAS or DAP????

Tontoya said...

Anakmami dah terlebih tahu melebihi pemimpin PR sendiri..ada dah diputuskan macam tu ke.PR boleh berterima kasih kepada umno kerana mengingatkan perkara ni walaupun tujuan mereka agar rakyat sangsi dengan PR.kita ada konsep perbincangan diantara rakan dalam pakatan sebelum memutuskan sesuatu perkara..Hj Nizar dapat diterima dan disokong oleh semua kaum..DiBukit gantang dia menang undi bukan melayu dengan jumlah yg besar..Pas akan mendapat banyak kerusi nanti apabila undian semula diadakan..Kebanyakan majoriti kemenangan adun adun umno dalam pru12 lalu adalah tipis..PR yakin akan mendapat majoriti 2/3 nanti kerana sentimen rakyat yang membenci umno bn ni..Anakmami ni masih menyusu kot..Dok kalut tak tentu pasal..kita ada strategi dan akan pastikan PR menang besar..tak cool dah dia ni,kata cool..menyumpah orang pula..malulah woi..umno PENAKOT..

Naruto sensei said...

anakmami

Apa bodoh2 takda adab kah, adakah saya panggil anda bodoh..?

Kalau sultan tak berkenan tu banyak lagi calon PAS ha ha ..

mana anda tahu Sultan tak berkenan..? anda ni sedara Sultan ke..? macam tau2 pulak..ha ha
Ada 'kalau2'tu ... nampak sangat dah kecut nak bubar DUN..

Hello sedara.. ada hampir sepuluh kawasan UMNO menang tak sampai pun majoriti 500 tau jangan takbur sangat..ada satu kawasan tu 14 undi je dia dapat...

Dah saya katakan tadi senarai calon dah ada, ikut PRU 12, maknanya DAP takde calon Melayu ada faham..

Tak dapat bertanding,dapat tumpang komen pun jadilah ye...ha ha


Apa2pun

PR cool je bertanding...

cicitHJHASSANu said...

SAMA-SAMA LE KITA BERDOA SUPAYA HAKIM MEMBENARKAN DS ZAMBRI MEMANGKU TUGAS SAMPAI PRU13...KALAU KEPUTUSAN SEBALIKNYA NAJIBBY AKAN TERUS MERAYU SAMPAI KIAMAT KERANA KEMARUK KUASA..MB RAYUAN MB RAYUAN...KAHKAHKAHKAHKLA

detectiveconan said...

jaam si harimau pondan, dengan anakmami satu keturunan dengan zambry mugabe.. keturunan hindu macam tu la lidah bercabang.. orang tua-tua ada pesan jumpa hindu mamak dengan ular baik katuk hindu mamak dulu pastu baru katuk ular..

puak UMNO ni modal tak ada kot.. komen macam kanak-kanak kendos.. hakim mahkamah kita semua tau UMNO/BN dah beli mereka.. kalau keputusan memihak kepada BN kita tak heran tapi keputusan memihak kepada PR insyallah hakim yang adil. sebab dlm PR saja ada KEADILAN.

semalam zambry mugabe sepupu anakmami buat pengumuman yang buat KPI untuk pentadbiran Perak.. KPI ni kat syarikat swasta dah lama dah orang buat. KERAjaan B baru nak buat, ketinggalan daa... yang zambry mugabe tu nak wat KPI kat Perak tu watpa dia bukan MB perak yang sah! mahkamah tak kata dia MB yang sah. mahkamah kata Niza MB yang sah cuma zambry minta mahkamah rayuan tangguh keputusan tu ja.. yang dia muka tak malu ngaku MB perak buat apa... geng mamak memang macam tu muka tarpal.. tau tarpal tu apa?? kain yang tutup belakang lori tu.. tebal macam tu la muka mamak ni, anakmami serupa..

jaamm... aaauuuwwwww....

BN cooool je.. tak tak ada teloq!

Abu Hakim said...

anakmami said...

....Kan kuasa lantik MB ada kat Sultan Perak. Kot2 nanti baginda tak bekenan dgn Datuk Nizar, sapa pulak jadi MB??? Sapa yg rugi?? PAS or DAP????

----------------------------------

Ini antara hasil2 kesan drpd sikap & cara berpolitik perkauman. Mgkin dengan cara ini juga, BN dpt mengekalkan pengikutnya2 yg berjiwa "batu & kayu - org yg tidak boleh terima hakikat & fakta selagi tidak selari dgn nalurinya".. Begitu juga sbgaimana di Penang, "...Tu laaa korang dok sokong PKR, skrg sape dah jd KM PP? Kang DAP dan pegang!!!..." tp dlm masa yg sama, mrk seolah2 lupe sketika bhw sblm ni pun mmg MCA yg pegang...

Semakin rakyat boleh berfikir dgn matang dan IKHLAS, semakin pudar sokongannya pd BN.

Abu Hakim said...

Ralat, harap maaf ...tp dlm masa yg sama, mrk seolah2 lupe sketika bhw sblm ni pun mmg GERAKAN yg pegang... (Bukan MCA..)

detectiveconan said...

cicithjhassanu plak..
sakai UMNO sorang lagi masuk daun.. dia pun sokong zambry mugabe gak.. dlm umno geng mamak ramai. mahathir pun mamak gak.. spesis muka tarpal...

depa dok kata nizar pasal buat rayuan minta mahkamah batalkan penangguhan yang dibuat oleh zambry.. tu zambry mugabe buat rayuan selepas mahkamah putuskan nizar MB sah apa citer?? sapa yang gila kuasa sebenarnya?? sapa yang iktiraf zambry mugabe adalah MB Perak yang sah?? UMNO ni memang bodo la.. undang-undang tu UMNO yang buat sendiri sekarang UMNO yang tak ikut.

BN cooooool je.. benggong!

Naruto sensei said...

Perisik hebat detectiveconan

My fren..Salam..

orang tua-tua ada pesan jumpa hindu mamak dengan ular baik katuk hindu mamak dulu pastu baru katuk ular..


--> Itu bukan cakap orang2 tua la...Tu cakap orang tua tak sedar diri si ADUN Sungai Rapat tu..Apanamanya..si Hamidah ke..?

Tengok sekarang dia pulak terhegeh2ajar si speaker MIC tu peraturan dewan pulak..

Ludah ke langit jatuh kemuka sendiri Hamidah2...Aparaa lu Hamidah..!!

Tak dapat bertanding,dapat tumpang komen pun jadilah ye...ha ha


Apa2pun

PR cool je bertanding...

cicitHJHASSANu said...

aku paham sume tgh emosi la ni tp tlg paham betui2...memangku tu kira macam bangku le!!!pusing camna pun yg sah tetap nizar...jgn korang pun nk jd bangku jgk..kenal ke najibby wahai detectiveKOMAN haha

Abu Hakim said...

Sskali, kite jgn heran sgt dgn keputusan Mahkamah yg memihak kepada memane, wpun ia memberi kesan besar khususnya kpd rakyat sendiri. Projek meng"HARLAL" cara ni dah menjd sebahagian dr cara cari makan dgn kaedah berpolitik. Wpun mrk menetapkan dasar (politik) ttp mrk juga yg langgar. Slagi ada ruang utk mereka pertahankan kuasa politik yg mereka ada skrg, mrk tetap akan pertahankan wpun sehingga membunuh pun skali. Tetapi amat malang sekali, bagi rakyat yg masih belum mengenal erti berpolitik sebegini. Tetapi bg yg pandai mengambil kesempatan tentunya mendapat habuan besar krn haram mcm HARLAM je..

Ibnu said...

Salam buat semua,
"Ya Allah, turunkanlah rahmatMu berupa hikmah dan kebijaksanaan kepada para hakim di negara ini agar mereka mampu menegakkan keadilan dengan sebenar-benarnya tanpa berasa takut dan tertekan"

Semoga keputusan para hakim nanti kita terima dengan berlapang dada.

detectiveconan said...

my pren naruto...

hehehe betoi hang kata tu orang tua hamidah sebenonya yang kata macam tu..

wahai cicihjhassannu,

marobbuka???

aku nak hang jawab soalan aku..

1) sapa yang membenarkan zambry mugabe tu memangku MB Perak??

2) adakah zambry kata dan ngaku dia memangku MB Perak???

setahu aku selalu di war-warkan di media BN zambry adalah MB Perak tapi tak kata pun Memangku MB Perak.

awat la cicithjhassanu ni tak reti sgt.. najib sapa tak kenal. naruto pun kenal kan, tul naruto?? masuk TV selalu awat tak kenal.. la awat jadi macam tu..

cicithassannu hang kenal ke najibby tu???

Naruto sensei said...

detectiveconan

Betul,betu,betul

Ala muka Najib tu selalu keluar lepas habis cerita saya kul 7.30 hari khamis kat Buletin Utama...

Ha...!malam nilah cerita saya keluar..ha ha ha Ingat 7.30malam

ha ha ha Promot pulak keh keh keh..


Apa2pun

PR cool je bertanding...

nik said...

Dapatkan ulasan secara langsung dari Mahkamah rayuan 21/5/09 disini

http://nmjnh.wordpress.com/2009/05/21/isu-mb-perak-rayuan-zambry-didengar-dimahkamah-hari-ini-21509/

Naruto sensei said...

detectiveconan

Jangan marah cicitHJHASSANu

komen dia tu ada yang betul jugak ada makna tersirat tu..Dia pun sokong Nizar tu MB sah...

Kita tunggu komen dia yang seterusnya, nanti kita tahulah dia berpihak dimana..?

cool My fren..


Apa2pun

PR cool je bertanding...

Naruto sensei said...

Khamis, 2009 Mei 21
Najib Mengaku Beliau "Penyamun Paling Besar" - 1Malaysia sokong kenyataan tu ???


Perdana Menteri Najib Razak berkata beliau adalah penyamun terbesar apabila ditanya mengenai sama ada kepimpinan dan ahli Umno yang dipimpin beliau benar-benar faham akan keperluan melakukan reformasi dalam dasar-dasar ekonomi dan pentadbiran negara.

Beliau membuat kenyataan tersebut dalam satu temuramah dengan akhbar Singapura, The Straits Times semasa lawatan beliau dua hari ke Singappura bermula hari ini.

"Tidak apa...mereka hanya penyamun kecil. Sayalah penyamun paling besar," kata Najib secara sinis.

Lawatan beliau ke negara pulau itu adalah bagi membincangkan isu dua hala antara kedua negara seperti pembangunan Iskandar di Johor.
Posted by RAKYAT MARHAEN

Ha ha ha Penyamun penakut ..!
Puak angguk pun jilat dan sokong muntahnya...!


apa2pun

PR cool je bertanding..

anakmami said...

Naruto sensai, detective conan,

Anda berdua yang bersifat perkauman inilah metaalati geng2 PR nak tau ramai geng mamak/hindu mamak join PAS bila depa baca anda berdua kutuk2 kaum depa apa perasaan depa??? Lu fikirlah sendiri. Nak tau datuk,nenek,abang,kakak n adik sy ahli PAS juga. Sy tak join mana2 parti atas pagar aje.

Datuk sy pesan PAS untuk semua xda beza2 warna kulit kaum. Tapi tengokle anda berdua tak macam yang datuk aku citer...... Ramai sedara mara sy kat Penang sokong PR. If depa baca kutukan anda berdua kat kaum sy apa pandangan depa????? Sebab tu le sy xjoin mana2 parti politik semuanya sama tapi warna lain2.

Ibnu said...

Salam buat semua,
Hmm..betullah, malam ni cerita Naruto. Anak saya suka tengok. Kat sini, bapanya pula suka baca komen Encik Naruto ni...

Ibnu said...

Salam buat semua,
Saya harap isu perkauman janganlah dimain-mainkan di sini. Mengungkit-ungkit bangsa, warna kulit ni kurang eloklah kalau jujur kita nak berhujah secara ilmiah di sini. Tak kira siapalah, kalau nak berhujah, berhujahlah dengan cara yang baik. Saya percaya, walaupun kita menggunakan bahasa yang sopan, namun jika bijak kita menyusun ayat dan memilih kata , mesej kita akan sampai juga. Bukankah Bahasa Melayu itu kaya dengan makna dan kiasannya. Manfaatkanlah dengan sebaik-baiknya. Ini sekadar pandangan saya sahaja. Okey..'cool' semua..

detectiveconan said...

bro naruto.. sorry-sorry terover plak.. aku kata geng mamak tu kat anakmami dengan zambry mugabe ja termasuk mahathir. terutama dalam UMNO aku tak sebut yang dlm PR.

betoi gak mlm ni cerita hang naruto.. semmlm cerita aku hehehe..

naruto,

Najib Mengaku Beliau "Penyamun Paling Besar" - 1Malaysia sokong kenyataan tu ???

ala dia tu kata macam tu sebab nak raih simpati rakyat. nak tunjuk la dia merendah diri tgk mengaku pun mcm tak serius ja..

maaf la no kalau ada terkasar bahasa.

Naruto sensei said...

anakmami

Jangan cepat menuduh orang ..Anda klik balik komen2 di pihak anda yang bukan sahaja menghina kami, yang melayu ni, kamu hina pulak kaum cina dengan berbagai fitnah..!

Cuba pulak anda renung kembali ayat ADUN UMNO sendiri yang menghina pula bangsa India yang kaum mamak juga tergolong dalam kaum India ini..

Lagi satu lah anda menulis anda diatas pagar sedangkan komen2 anda sendiri menunjukkan anda berpihak kearah mana..bagaimana anda nak yakinkan orang disini yang family anda sendiri kebanyakkannya orang PAS...

Dalam Siasah ni kami dah jumpa berbagai orang yang mengaku atas pagar termasuklah yang bernama Jaam,wolf dan lain2..Ada yang berlakon pula menjadi editor siasah pula tetapi menghentam memaki kami disini..

Bila mereka memberi komen sepertilah anda sekarang ini,... Akhirnya pekung mereka juga terbongkar apabila terang2an menyokong UMNO, sila baca komen2 mereka sebelum ini..!

Jadi kerana kepandaian UMNO berselindung dibalik nama, mana mungkin kami boleh mempercayai komen orang seperti anda...


-->
anakmami said...
Datuk Nizar tak faham2 politik kalau dah bubar DUN Perak DAP akan letak calon Melayu kalau PR menang sapa jadi MB? PAS or DAP? Lufikir le sendiri.

dan ini-->

anakmami said...
Naruto sensei,

Hang pun bodoh. Kan kuasa lantik MB ada kat Sultan Perak. Kot2 nanti baginda tak bekenan dgn Datuk Nizar, sapa pulak jadi MB??? Sapa yg rugi?? PAS or DAP????
----------------------------->


--> ini komen anda, bukankah
teran-2an menampakkan politik perkauman yang sempit ajaran UMNOBN..?..

Saudara kalau orang diatas pagar dia takkan gunakkan ayat2 makian seperti yang anda gunakan.. biasanya mereka akan bertanya dahulu dan komen mereka pun tak berpihak kearah kemana2.. malah apabila mereka mengutuk mereka akan kutuk kedua kerajaan dan pembangkang sekali.. tiada sikap menyebelahi.. faham saudara..!

Maka kami faham siapa diatas pagar dan siapa berpura2...


Apa2pun

PR cool je bertanding...ha ha ha

Naruto sensei said...

anakmami

Jadi kepada anda jika anda terasa apa yang kami tulis... kami tidak segan silu memohon maaf jika ada kesilapan dalam kata2 kami di pihak PR ini...

Bukan niat nak menghina sekadar perumpamaan supaya pihak UMNO janganlah suka main isu perkauman sempit ini...

salam di hulur maaf dipinta..
mari berhujah dengan ceria ...

Wassalam...

Ibnu said...

Salam buat semua,
Encik Detectiveconan, anak saya juga suka menonton cerita tu. Hmm, macam tu le, mudah mohon maaf jika terlanjur cakap. Itu antara sifat orang yang bijaksana....teruskan hujah anda dalam memperjuangkan prinsip anda.

otai pas said...

jaam... ko ckp hakim adil kan???
bes tu psai pe puak umno ko x naik trime kputusan mahkamah tinggi bahawa nizar adalah Mb yang sah...
bodoh umno...
pemimpin, rakyat semua bodoh...
zambry bukan rti pon nak memerintah negeri perak???
kang die wat projek rti canai ngan kari babas jer...
zambry pengkhianat islam...
talam 2 muke...

anakmami said...

Naruto sensei, detective conan,

Sy tak bermaksud perkauman bila sy sebut DAP letak calon Melayu tentu anda berdua tahu seorang ADUN DAP dh jd BEBAS...tst. DAP dianggotai oleh Cina, India n Melayu. Adakah saya tulis DAP itu Cina? Jika tersilap tafsiran sy minta maaf.

Mengikut undang2 tubuh negeri Perak cuma orang Melayu/Islam yang layak jadi MB. Tentu anda berdua masih ingat masa PR menang PRU 12 DAP,PAS n KeADILan msg2 beri nama sapa nak jd MB? Ini fakta bkn pandai2 sy tulis.

Anda tak boleh tuduh sy pro BN or PR.Setiap org ada hak nak kritik or puji sapa2. Sy ada ramai kwn2 ahli PAS ada yg setuju dan ada yg tak setuju dlm sesuatu perkara sebab ini dinamakan demokrasi.

Jika tulisan sy pro PR tentu anda akan sokong sy bukan????

Maaf jika tulisan sy nie xngam dgn citarasa anda berdua.

mat gerento said...

bertambah sekor lagi katun bodoh dalam blog ni...

tulah...kuat sangat tengok cerita katun...otak pun macam katun

otak tahap budak2 jer...

Fidaiyyin said...

Sebenarnya Najib dah mengaku tak boleh terima kekalahan .... n cadangkan bertemu dgn PR...aku yakin jadi jugak DUN Perak bubar n pilihanraya negeri..

mungkin Umno akan jadi tunggul je dlm DUN nanti...apa pulak perasaan umno bila menjadi tunggul dgn PR mendapat 2/3 kerusi dlm DUN??

kpd balaci2 blogger Umno, berfikirlah secara strategik, tgk fakta-kaji, selidik n hayati kemudian buat rumusan-jangan buat tuduhan melulu PR amalkan perkaumanlah, melayu hilang ketuananlah n apa kebenda propaganda sewaktunya...

Dah terpampang jelas maklumat n fakta yg dijelaskan oleh blogger2 lain dlm ni...cth-Penang semasa diperintah BN: Umno ada kerusi lebih TAPI Gerakan yg jd KM...pikir, kaji, faham , selidik n bermuhasabah diri...

Jangan bodohkan diri dengan keterbatasan pengetahuan macam budak sekolah baru belajar Sejarah Dunia atau Sejarah Tingkatan 3...

Ketidakfahaman pada fakta ditambah pula dgn sogokan fahaman perkauman sempit merosakkan kecekapan minda...

Jangan jd Tunggul Umno...jadilah rakyat yg bebas berfikir, tahu n faham sejarah dan hak sbg rakyat negara ni...

miekabo said...

salam...

anak aku tgk naruto n detective conan masa start lagu jer...
pastu dia pegi main mende lain...
kih... kih... kih...

pada semua warga PR sekalian....
hati aku berat mengatakan keputusan mahkamah esok memihak pada ir nizar....
moga2 apa yang terdetik dihati aku ni jadi benar....

Allahu Akhbar!!!
Allahu Akhbar!!!
Allahu Akhbar!!!

jaam said...

Hakim yang adil masuk syurga...Ingat tu hakim2 sekelian.Kalau nak masuk syurga jangan ikut telunjuk Umno.Buktikan kamu ikhlas & bebas dalam membuat keputusan,buktikan pada rakyat Malaysia,jika tidak melaknat apa yang ada di atas muka bumi ini.
???????????????????????????????????

APA PUNYA KOMEN DAA...
SUKA2 KAU JER!

APARRAAAAAAAAA!

Naruto sensei said...

anakmami

Jika tulisan sy pro PR tentu anda akan sokong sy bukan????

Maaf jika tulisan sy nie xngam dgn citarasa anda berdua.

----------------------------------

Bukan begitu, jika hujah anda bersertakan dengan fakta yang kukuh
kenapa mesti saya tolak walaupun ianya memunjukkan kelemahan PR..?

Tetapi apa yang sering berlaku sekarang ini tuduhan yang dilemparkan kepada PR sekarang ini benyak bersifat perkauman,fitnah dan andaian semata2. Jadi masakan kami akan menelan segala tuduhan tersebut hidup2...

Memang DAP pun ada Melayu tetapi kita perlu ingat mereka hanyalah sinonim dengan cina, Pernahkah anda dengar ada Adun melayu DAP menang dalam kawasan bandar atau pun kampung,,? Saya tak pasti kalau ada..!

Dah tentu tiada kan sebab DAP pun faham mereka hanya mampu mendominasi Undi Cina sahaja...
Walaupun mereka memberi nama kepada Sultan ianya sekadar mencuba nasib sahaja, maklumlah kerajaan PR masa tu pun bukannya mahir dengan undang2 tubuh Perak.

Sebab PR pun tak sangka akan menang pula di Perak dan sebelum itu belum lagi ada penyatuan PR yang kukuh.Dan setelah masing2 faham dan kerjasama semakin erat tidak timbul pun isu ini.

Sebelum itu,masing2 tak faham lagi dengan peraturannya,Malah masing2 bersetuju pula mengakui MB yang dipilih Sultan dan menandatangani surat akujanji dihadapan Sultan sendiri.

Malah takkanlah Sultan nak melantik ADUN DAP pula yang
terang2an adalah berbangsa cina..? Bukankah melanggar undang2 tubuh Perak. Saudara..! Sultan pun faham situasi tersebut...

Jadi kepada sudara kritklah PR dengan hujah yang bernas dan bukti yang kukuh, Nescaya tiada sebab pula kami hendak menolaknya, malah anda pula akan dihormati pula sekiranya anda benar2 golongan di atas pagar..

Wassalam..

Naruto sensei said...

Si lembut dan gerentor

Meroyan lagilah kamu berdua.. pergilah pujuk Najib tu, taulah sakit hati kat kami tak dapat bertanding..

Ada pakatan baik kamu berdua ni kalau seorang masuk seorang lagi pun mesti ada ha ha ...Ada apa2 ke..?


Budak2 tak boleh mengundi pi balik lah, mana boleh kempen kalu tak bertanding ..! pergi duk rumah tu diam2 kalau tak nak bertanding...

Suruh pujuk Najib tak nak, tengok..! Najib pun tak mahu tengok muka korang..memalukan je..

Tak dapat bertanding dapat tumpang komen pun jadi lah ye..

Orang tahu dah BN bacul tapi
PR cool je bertanding..ha ha

Baginda Reformasi said...

tapi naruto NAJIB kate kalau bubar dun perak umno takan bertanding ialah duit jimat lahkan... lainlah kalau ada kematian... :) sindri pusing! tapi mybe zambry bertanding sengsorang letak calon melayu lak untuk Parti Komunis Mamak

jaam said...

KALAU MEMIHAK....DIPUJI MELAMBUNG!

KALAU TIDAK?...
MACAM2 MENGATA...

APARRAAAAAAAAAAA!

Naruto sensei said...

jaam lembut..!

Bercakap macam makan hati ni kenapa..! kesiannya.. macam budak2
je merungut..

ooh kempunan nak bertanding..ha ha ha...

Anda tu apa kurangnya kalau tarak isu memang macam tu lah nada tulisan anda, kalau ada isu bukan main bermati2an anda putarkan cerita itu..ha ha.....

Mengata orang dia yang lebih..

PR cool je bertanding..UMNO takut..!!

Baginda Reformasi said...

Keputusan PRU 12 hanya memberi 6 kerusi pada PAS... Masih ada juga orang UMNO yang mahu pertikaikan ini...? Persoalannya ialah TIDAK HEBATKAH PAS? TIDAK HEBATKAH PAS APABILA MENANG 6 KERUSI TAPI MASIH MENJADI MB? sudah tentu jawapannya sangat HEBAT.... tapi HEBATKAH UMNO pabila menang 12/40 kerusi DUN berbanding 7/40 kerusi DUN dari GERAKAN tapi membonekakan diri kepada GERAKAN dengan memberi jawatan Ketua Menteri (KM) kepada GERAKAN...? MANA KETUANAN MELAYU Oi!? maka sudah pasti UMNO tak hebat....! Sekali lagi institusi MELAYU di perlekeh....

detectiveconan said...

miekabo said,

salam...

anak aku tgk naruto n detective conan masa start lagu jer...
pastu dia pegi main mende lain...
kih... kih... kih...
--------

wei sampai hati ooo tgk lagu ja.. cerita kami tak tgk pun.. hehehehehe

kepada jaam and UMNO geng.. ngaku je la salah sendiri.. korang yang mula kutuk kami macam2.. korang tu sebenarnya dah tak ada modal nak tulis. aku dengan naruto terang-terang minta maaf.. gentleman la..

mohamaed ali said...

Anakmami,nak katakan bodoh tak bodoh,nak katakan cerdik tak cerdik,tak tau lah nak bagi gelaran apa pada anakmami seorang nie,pegi banyakan membaca dan hadir kemajlis ilmu,baru boleh komen ,jangan buat komen sesuka hati saja nanti terbuka pekung kebodohan dalam diri sendiri, kalau otak masih ditakuk lama lagi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...