Tuesday, May 12, 2009

Dr Zambry MB semula: Mahkamah Rayuan tangguhkan keputusan Mahkamah Tinggi

Terkini jam 3.00 petang

PUTRAJAYA, 12 Mei:
Datuk Dr Zambry Abdul Kadir hari ini boleh memasuki pejabat Menteri Besar Perak semula apabila Mahkamah Rayuan membenarkan permohonan beliau untuk menangguhkan pelaksanaan keputusan Mahkamah Tinggi semalam.

Keputusan itu dibuat oleh hakim Mahkamah Rayuan yang diketuai oleh Datuk Ramly Mohd Ali yang bersidang mulai jam 11.30 pagi tadi selepas Zambry memfailkan rayuan jam 9.00 pagi tadi.

Beliau bersidang seorang diri berbanding amalan biasa yang sekurang-kurangnya tiga hakim.

Ekoran itu di Ipoh, Setiausaha Politik MB Perak, Misbahul Munir memaklumkan kepada AFP, MB dan Exco mematuhi keputusan Mahkamah Rayuan hari ini. Mereka sedang membuat persiapan untuk keluar semula dari pejabat yang dimasuki mereka pagi tadi.

Semalam Mahkamah Tinggi membuat keputusan Datuk Seri Mohamad Nizar adalah MB Perak yang sah apabila perlantikan Zambry diputuskan tidak sah.

Ekoran itu, Nizar mula bertugas dengan membuat mesyuarat Exco tengah malam tadi dan memasuki pejabatnya awal pagi tadi.

Dalam mesyuarat Exco pertamanya dua pegawai kanan Perak, Setiausaha Kerajaan dan Penasihat Undang-undang digantung jawatan mereka selepas mereka bertindak secara yang tidak profesional sebagai pejawat awam.

Jam 8.00 pagi beliau bergegaskan ke Kuala Kangsar bagi menyertai Raja Muda Perak dalam satu majlis di sana. Beliau sedang berusaha untuk menghadap Raja Muda bagi membuat permohonan agar Dun Perak dibubarkan. Sultan Perak kini berada di luar negara.

Dengan keputusan baru ini, tidak diketahui apakah tindakan Nizar dan Exconya serta Zambry dengan Exconya.

Di Mahkamah Rayuan hari ini, Zambry diwakili Cecil Abraham dan Sunil Abraham. Turut hadir adalah Peguam Negara, Tan Sri Abdul Gani Patail dan ketua bahagian pendakwaan Jabatan Peguam Negara, Tun Abdul Majid Hamzah.

Peguam Umno Hafarizam Harun dan Firoz Hussein Ahmad Jamaluddin turut hadir.

Peguam Nizar, Haji Sulaiman Abdullah, Ranjit Singh dan Edmund Bon tiba jam 11 pagi tadi.

34 comments:

Naruto sensei said...

Apa nak jadi? semalam Zambry cakap patuh pada keputusan mahkamah.
hari ni tergesa2 nak buat rayuan tanpa hujah peguambela dari pihak Nizar terus je permohonan diluluskan.. ha ha ha memang mahkamah yang bersidang hari ini ciptaan BN UMNO belaka ...

Orang lain merayu kes sampai berbulan2 UMNO punya kes sekejap betul dapat keputusan ha ha ha..
Pagi baru sidang, tengahari dapat keputusan memang meragukan..

Cepat betul buat keputusan.. kalau masa nak sah MB berbulan2..Apara nampak sangat mainan politik UMNO di lakonkan oleh hakim2 yang mengikut telunjuk Najib... buktinya semalam pun Najib dah bagi amaran jangan suka sangat.. tindakan akan dirancang apa makna tu?

Ha ha ha.. apalah akan jadi pada Hakim yang buat keputusan semalam...?

Ya Allah takut betul nak Bubar DUN ni kenapa UMNO? Dah tahu kekalahan akan menimpa ke?

Peguam Ghani 4tahil pasai hang la Pulau Batu Putih tergadai apa makna anda menjadi peguam nih..?

Kesian kes2 lain yang tertangguh lama sebab ada sikap double standard dalam sistem perundangan negara...

Memang meragukan tertutuplah cahaya keadilan yang baru sahaja menyinar di bumi Malaysia kerana adanya tangan2 Ghaib yang membuat keputusan tergesa2.. takut bubar DUN rupanya...

Nizar jadi MB kata "Pulangkan mandat kepada rakyat dan bubar DUN Perak"

Zambry Jadi MB kata" Lawan kes dan tangguh keputusan mahkamah supaya DUN tidak dibubarkan"

Di sini saja dah tahu siapa yang utamakan rakyat... siapa yang Gila Kuasa...

Anda fikirlah sendiri...

kazauser said...

yg BN gile kuasa bebeno pehal nih. ape yg mahkamah tnggi putus smlm, automatik integriti mahkamah di kembalikn pd zmn najib. tp ble mahkamah rayuan putus seblknye nanti, integriti mahkamah akan hancur sehancussnye blk.
now the solution is only and only one. state election. ku li pon sokong bubar dun. kalo BN n konco try jgk nk mengiyakn MB zambry... maka rakyat smpai kiamat akn anggap BN gila kuasa. nk kuasa bia gentlemen la beb... bia rakyat pilih. election la beb !

kazauser said...

http://ourglobal.wordpress.com/2009/05/12/video-bubar-dun-perak-ku-li/

kpd kuncu2 umno dan BN... be gentlemen. jgn pengecut xde batu.

detectiveconan said...

kesian rakyat perak.. bersabar la wahai rakyat perak dan teruskan berdoa semuga sultan memperkenankan pembubaran dun doa orang yang teraniaya mudah dimakbulkan allah. saya geram dan makin meluat tgk muka zambry dan najib yang gila kuasa! napa takut sangat dengan pembubaran dun dan plihanraya?? semoga rakyat malaysia terutama geng UMNO nampak perangai buruk pemimpin mereka yang penakut dan gila kuasa. Mahkamah pun 1 berat sebelah. ghani patail tu byk kesalahan dia buat insyallah di akhirat dia akan di tanya teruk oleh allah kerana bersikap tidak adil. kawan2 kuatkan semangat kita untuk terus menyokong dato sri nizar untuk memperjuangkan hak rakyat.

Abu Hakim said...

Byk rekod baru yg bakal dicipta. Ada org ckp undang2 kat malaysia dah jadi mcm undang2 wrestling... Amik hempuk ngan kerusi pun ok, janji pengadil x nampak atau buat2 x nampak...
Malaysia boleh..!!!

ANWAR AL-JUBURI said...

blogg baru khas buat penyokong anwar ibrahim. menyokong perjuangan anwar selama ini dan menjadi pemangkin kepada pembelaan anwar.

anwar ibrahim pejuang

http://anwar-juburi.blogspot.com/2009/05/ehsan-anak-lelaki-tunggal-anwar.html

Awey Kelate said...

Rakyat Malaysia sekarang tidak bodoh dipermainkan oleh para lembu, keldai dan unta UMNO. Kami akan terus berusaha meleburkan Parti Pengkhianat Islam dan Bangsa Melayu - UMNO HARAM JADAH.
InnalLaha khairal makirin......

Awey Kelate said...

Para Hakim yang tidak boleh berlaku adil....tempat mereka adalah di NERAKA.
Tetapi sebahagian HAKIM dah ditulikan telinga, dibutakan mata dan dihitamkan mata hati oleh harta dunia...kita bagitau apa pun tak kan terkesan oleh mereka

wansalman said...

Semalam mahkamah tinggi kata ok,la ni ada pulak mahkamah rayuan.Ntah mahkamah mana yang paling tinggi & berkuasa dalam malaysia ni pun tak tahu lah.Jelas nye klo gini mahkamah tinggi pun macam mahkamah pondok2 jer.
Kalao gini lagu nyer kena lah rakyat Perak turun padang ramai2 macam di Thailand baru leh settle semua.Bn ni memang jahat bak Israel juga,sultan tu buat do now jer.So rakyat Perak kena buat something,tak yah ajar nak wat ape..cari2 lah sendiri,gerenti pasni semua setel & Umno leh di bungkus segera.Selagi wujud Umno ni lebih banyak kemusnahan akan berlaku

perompak harta rakyat said...

Pilihanraya Mandatory Di Perak!

cyberboron, Tuesday, May 12, 2009

Sah UMNO takut menghadapi pilihanraya.

UMNO tak mahu mengadakan pilihanraya. UMNO akan halang semua cubaan untuk mengadakan pilihanraya. Sultan dah tolak permohonan perkenan pembubaran DUN pada 5 Februari. SPR tolak perisytiharan kekosongan kerusi Behrang, Changkat Jering dan Jelapang. Terkini sidang mee segera Mahkamah Rayuan meluluskan permohonan Zambry Kader untuk menangguhkan pelaksanaan keputusan Mahkamah Tinggi yang dibuat 22 jam sebelumnya. UMNO betul-betul tak mahu diadakan pilihanraya.

Aku terima satu cadangan daripada seorang pemanggil ke telefon bimbit aku sekejap tadi. Cadangan itu sangat baik. Kita boleh dapatkan pilihanraya secara mandatory. Tanpa perlu perkenan Sultan. Tanpa perlu surat perletakan jawatan. Mahkamah pun tak boleh masuk campur. Bagaimana? ..... empat lima orang ADUN BN (termasuk ADUN bebas) mati!

Kata pemanggil itu "kita dapatkan perkenan Tuhan untuk mengadakan pilihanraya, Tuhan cabut nyawa empat lima ekor wakil rakyat BN, terutamanya yang melompat-lompat tu, apa lagi yang boleh menghalang diadakan pilihanraya?"

Doa orang yang dizalimi akan dimaqbulkan Tuhan. Rakyat Perak telah dizalimi dengan dahsyat sekali. Bahkan sebenarnya seluruh rakyat Malaysia dizalimi oleh UMNO-BN. Mengapa tidak kita manfaatkan tawaran 'maqbul' doa orang yang dizalimi itu?

Apa kata kalau secara serius dan besar-besaran seluruh umat Islam bermunajat dan solat hajat setiap hari secara berterusan memohon secara specific agar Allah cabut nyawa empat lima orang ADUN BN. Orang bukan Islam pun boleh berdoa juga kerana mereka pun sama dizalimi. Majlis munajat dan solat hajat itu diadakan beramai-ramai di masjid, surau dan markaz. Munajat dan solat hajat secara individu juga dilakukan di rumah masing-masing.

Macam mana? Salahkah cara begini? Nabi Muhammad SAW pun berdoa agar musuh Allah yang memeranginya dihancurkan oleh Allah SWT. UMNO sememangnya musuh Tuhan. Mereka memusuhi keadilan yang diwajibkan oleh Allah. Mereka memerangi hak rakyat. Mereka menentang keluhuran perlembagaan dan kedaulatan undang-undang. Mereka anti sistem hidup yang diperintahkan oleh Allah SWT.

Tak bolehkah kita mendoakan supaya musuh-musuh Allah itu dibinasakan? Kalau UMNO tak puas hati kerana mereka dilabelkan sebagai musuh Allah, itu hak mereka. Kalau UMNO tak puas hati kerana kita mendoakan ADUN mereka mati, itu hak mereka. Kalau mereka yakin doa kita itu tak akan dimaqbulkan Tuhan, itu hak mereka. Kalau mereka percaya bahawa mereka bukan musuh Tuhan, itu hak mereka. Kalau mereka nak kata bahawa kitalah yang memusuhi Tuhan, itu hak mereka. Kalau mereka pun nak berdoa supaya kita pula dibinasakan oleh Tuhan, itu hak mereka. Buatlah.

Majoriti besar ulama' tempatan dan ulama' seluruh dunia mengakui UMNO zalim. Kecuali dua tiga kerat ulama' UMNO yang hidup semata-mata nak cari makan. Majoriti cerdik pandai tempatan dan antarabangsa mengesahkan UMNO zalim, jahat, melanggar undang-undang, merosak demokrasi dan rasuah parah. Krisis rampasan kuasa negeri Perak hanya cebisan kecil daripada amalan kesyaitanan UMNO yang maha mega.

Kalau kita (penyokong PR) tak dapat mencari hujah untuk menolak keabsahan dan kewajaran cadangan pemanggil itu, maka eloklah kita gerakkan majlis munajat dan solat hajat bermai-ramai itu secara serius. Setiap individu penyokong PR juga bermunajat dan solat hajat setiap hari di rumah masing-masing. Siang dan malam. Mohon kepada Allah secara khusus. Minta matikan lima orang ADUN BN (termasuk ADUN bebas) supaya pilihanraya kecil dapat diadakan.

Awey Kelate said...

Jangan gabra...ambik wudhuk, solat sunat hajat, mohon petunjuk AlLah SWT. Ini sebahagian dari cubaan AlLah SWT, di kala kita ditimpa masalah. Puak UMNO, dia dah musuhi AlLah SWT - galakkan judi, arak, zina dan tentang Hudud.
Munajat kita agar para hakim yang "bangang" dilingkupkan AlLah SWT. Semoga para lembu dan keldai UMNO akan dileburkan AlLah SWT dari terus mencicirkan najis merata tempat.

Siasah said...

LAWAKLAH LU...

SPESIS BODOH SOMBONG......

HAHAHAHAHAHAHAHAHA..........

AZRI said...

Siasah said...

LAWAKLAH LU...

SPESIS BODOH SOMBONG......

HAHAHAHAHAHAHAHAHA..........
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

lawaklah lu..............
spesis bodoh gila................
hahahahahahahaha ........GILA

joe lenon said...

Org umm noo tak paham ke .. bukan PR tu kemaruk sangat nak perintah perak tapi biar lah dengan cara yang betul, ramai ahli dr parti komponen bee end pun nak kan election semula, yang tak paham org umm noo je, termasuk lah balaci dalam laman ni, pergi belajar balik lah..
Bagi saya adalah bekas ahli umno pun menyampah tengok pemimpin dalam umno,

wansalman said...

Sial & celaka punya Umno.Hakim sial,mahkamah sial,polis sial,Pm pun kepala sial sampai lah ghani patail mamak belachan penang tu,termasuk zambri doktor kurap tu & sesiapa saja yang menyokong Umno celaka ni.

Kuar lah ramai2 rakyat Perak bawa lastik rempuh polis yang jadi anjing buruan Umno ni.

Tak penah pun aku maki hamun tapi sekarang kena maki sebab huru hara yang di sebabkan Umno malaun ni.

Ibnu said...

Salam ukhwah semua buat penyokong PR, UMNO/BN dan Bebas. Bagi yang jujur dan ikhlas mencari HIKMAH, pasti menemui banyak hikmah dalam isu krisis politik di Perak masa kini.KEBENARAN tidak akan lenyap walaupun ditelah oleh KEBATILAN. Setiap masalah pasti Allah sertakan dengan jalan peneyelesaiannya. Maka carilah 'penawar' masalah itu dengan penuh HIKMAH. Wallahualam

Ibnu said...

Salam ukhwah semua buat penyokong PR, UMNO/BN dan Bebas. Bagi yang jujur dan ikhlas mencari HIKMAH, pasti menemui banyak hikmah dalam isu krisis politik di Perak masa kini.KEBENARAN tidak akan lenyap walaupun ditelah oleh KEBATILAN. Setiap masalah pasti Allah sertakan dengan jalan peneyelesaiannya. Maka carilah 'penawar' masalah itu dengan penuh HIKMAH. Wallahualam

masjid tinggi said...

Melihat situasi politik di Perak sekarang dengan permainan kotor Umno yang begitu jijik dan kotor serta meloyakan. Memandangkan mereka tidak mampu meyakinkan rakyat bahawa tindakan mereka itu 'halal' kerana majoriti rakyat sekarang sudah bijak dan tahu serba sedikit berkaitan perlembagaan dan undang-undang. Umno tidak ada cara lain melainkan menggunakan istana, SPR dan mahkamah denagn harapan tiada siapa yang akan berani membantah lagi akan semua keputusan yang dibuat oleh ketiga-tiga institusi ini.
Iklan




Namun begitu Umno silap, segala tindakan yang mereka ambil dengan mengkudakan ketiga-tiga institusi ini tetap dibantah oleh rakyat yang dahagakan keadilan. Rakyat sudah sedia maklum bahawa walaupun Umno menggunakan ketiga-tiga institusi ini tetapi institusi sudah dipertikaikan oleh rakyat segala beberapa tahun kebelakangan ini yang dikatakan hanya mengikut telunjuk Umno dengan memijak semua undang-undang dan perlembagaan Negara dan negeri Perak.

Beberapa orang peguam kenalan penulis samada yang pro PAS, pro Umno dan tidak pro mana-mana menjelaskan kepada penulis bahawa sekiranya kita mematuhi semua undang-undang yang termaktub dalam perlembagaan Negara dan negeri, pasti dan sah bahawa semua keputusan mahkamah akan memihak kepada Pakatan Rakyat di Perak. Tetapi apa boleh buat, rakyat dipaksa supaya mematuhi apa juga keputusan muktamad UMNO yang dibuat dengan menggunakan ketiga-tiga institusi tadi.

Kini jalan terbaik buat kesemua ADUN Pakaran Rakyat di Perak ialah dengan memulaukan semua Sidang DUN sehingga pilihanraya umum ke 13 nanti. Mereka tidak perlu meletak jawatan kerana ini akan menyekat mereka dari bertanding semual untuk tempoh 5 tahun. Jika mereka terus menghadiri persidangan DUN, ini menampakan seolah-olah kesemua ADUN Pakatan Rakyat mengiktiraf kerajaan kudeta yang di tubuh oleh Umno secara zalim dan paksaan di Perak itu. Biarlah puak Umno tu nak lantik Speaker 'haram' mereka, jangan pedulikan kerana di Perak dah penuh dengan benda haram sekarang. Kerajaan haram, Exco haram, MB haram dan lantik pula Speaker haram. Memang jenis anak haram dan suka benda haram. Itulah Umno.

Langkah terbaik, pulau dan boikot saja kesemua Sidang DUN sehingga PRU ke 13 nanti. Mahkamah sudah pasti tidak akan sekali-kali memihak kepada Pakatan Rakyat kerana semuanya sudah dibeli dan tunduk kepada kehendak Umno.

Yang pasti usahakan agar kesemua parti komponen BN keluar meninggalkan Umno supaya Pakatan Rakyat dapat membentuk kerajaan selepas PRU ke 13 nanti. Ketika itu baru tindakan diambil ke atas semua pihak yang bersubahat bersama Umno samada hakim, polis, SPR, SPRM dan apa saja institusi yang jelas sekarang ini menyokong puak minoriti Umno melakukan kezaliman dan penipuan dengan sombong dan bongkak terhadap majoriti rakyat Negara ini. Tindakan wajib diambil ke atas mereka walaupun ketika itu nanti mereka sudah bersara atau masih bertugas atas tuduhan melakukan kezaliman, penipuan, mengkhianati undang-undang, perlembagaan dan amanah rakyat semasa menjalankan tugas.

Kepada Pakatan Rakyat, diharapkan jangan lagi menggunakan perkataan BN atau barisan nasional dalam perkara bercakap atau ceramah menentang Umno kerana kita tahu semua parti komponen dalam BN tidak setuju dan tidak menyokong segala tindakan zalim dan penipuan yang Umno lakukan di Perak ini tetapi oleh kerana pemimpin-pemimpin mereka punya kepentingan maka mereka diam saja. Gunakan saja perkataan Umno bukan BN, biar rakyat dan orang luar tahu bagaimana zalim dan jahatnya Umno di Malaysia ini.

Kita mengharapkan dengan adanya tokoh-tokoh agama dalam Umno, mereka berani menegur atau menyatakan yang hak terutamanya yang berkaitan dengan penipuan dan kezaliman seperti yang digariskan oleh Quran dan hadis, tetapi nampaknya mereka ini hanyalah sekadar untuk menjaga kepentingan anak beranak, perut, poket, kuasa dan pangkat saja. Tidak ada nilai sedikit pun mereka ini untuk membentuk masyarakat atau kerajaan supaya menjadi baik atau berakhlak.

Tidak keterlaluan jika dikatakan bahawa tokoh agama dalam Umno ini lah sebenarnya yang banyak merosak dan menyesatkan Umno. Jika hendak dibandingkan dengan ulama-ulama terdahulu, mereka ini pasti sudah meletakan jawatan dan lari dari Umno supaya tidak turut bersubahat dengan segala kezaliman, kemungkaran dan kesesatan Umno sebaliknya mereka pula turut sesat dan menyokong segala tindakan zalim dan penipuan Umno dulu, kini dan selamanya. Inilah yang dikatakan golongan yang menjual agama untuk kepentingan duniawi. -azm _

add said...

Gak puak puak mu masuk sergo blako ko , baso naruto,kazau,detective,abu,che awey kelate,wan...????

Bakpo kelmarin tok gilo ,,,, kato hakim bagus,adil awo kena atah batey pelay sendiri.. bilo keno atah tundon gak,, nyalok supo anjing la,,, menate puak puak ni....

dok gitu jamm dan siasah....

Mahmeri said...

Tidak sampai sehari Nizar menjadi menteri besar Perak,beliau dah kena turun semula..memang layak masuk Malaysian Book Of records..sebagai
MB paling singkat menjawat jawatan MB selepas kena guling dek demokrasi..

dan kepada saudara2 seagamaku sekalian..bukankah terdapat diantara kalian yang mengatakan hakim berlaku adil semalam? kenapa saudara2 berkata sebaliknya apabila keadilan itu berpihak kepada Datuk Seri Zambry?
mudah sungguh berubah pemikiran kalian..adakah jika berpihak kepada kalian semuanya benar belaka?

dan terdapat kepada kalian yang berkata tuhan bersama kita apabila Nizar sah menjadi menteri besar Perak,
kini Datuk Seri Zambry pula yang naik..
apakah kalian fikirkan kini?atau apabila menang sahaja kalian baru ingat tuhan?Alhamdulliah terdapat juga antara kalian yang tidak sebegitu..

Taburlah segala fitnah selagi kalian mampu..ungkitlah segala2 yang kalian mahu..dengan ayat "Najib dah bagi amaran jangan suka sangat.. tindakan akan dirancang" pun kalian boleh jadinya alat untuk memfitnah..ada pulak yang kata wujud tangan ghaib huhuhu bertimbun2 pahala orang BN yang kena fitnah ni..alhamdullah..
teruskanlah kalian mengatakan saudara seislammu sebagai para lembu, keldai dan unta..maka tidak perlulah kalian sibuk2 memikirkan orang lain ditempat disyurga atau neraka kerana diri kalian pun masih tidak pasti dimana tempatnya..


Kenapa Nizar mahu bubar DUN sebab BN da mempunyai majoriti untuk memerintah,sebab takut..Nizar menggelupur untuk membubarkan DUN,demi mengkaburi mata rakyat..beliau menggunakan konsep rakyat dalam mengaburi mata pengikut2nya yang mmg sudah taksub..Jadi siapa yang gila kuasa?majoriti sudah pun dimiliki oleh BN,bukan pengecut atau penakut...
majoriti dah pon dimiliki oleh BN..jadi be gentlement la kan wahai PR?xde batu k?lagipun bubar DUN akan melibatkan perbelanjaan yang banyak..
bukankah penyokong2 PR ini sangat sensetif dengan pembaziran n..


Nak pulaukan sidang DUN?silakan..lebih mudah rasanya bekerja dan membangunkan Perak tanpa ada gangguan..Insyaallah..
Kewujudan UMNO punca kemusnahan berlaku?harap kalian dapat rujuk kembali sejarah (jgn merujuk pada sejarah yang sudah dipesongkan)

detectiveconan said...

saudara add,

ambo nak kata 1 jo padamu... BUTUHMU!!! tempohari hari hakim keputusan setelah mendengar hujah dari kedua belah pihak itu merupakan tindakan yang betul setelah menilai dari sudut perundagan dan hujah kedua belah pihak baru buat keputusan. tapi yang tak betulnya semalam mahkamah rayuan buat keputusan hanya dengan hujah dari sebelah pihak sahaja! dan terus buat keputusan tangguh.. apa cerita ni..? pagi daftar kes, tghari mahkamah dengar sebutan kes terus keluar keputusan tangguh, tak logik sebab dia hanya dengar di sebelah pihak sahaja. orang2 UMNO ni mmg begong, bodoh sombong.. aku cabar UMNO bubarkan DUN Perak dan undi semula! itu pun kalau UMNO/BN berani la.. tapi UMNO/BN nama ja pemimpin lelaki tapi tak teluq.. teluq bagi kat pompuan semua.. woi UMNO! BUTUHMu!!

SSR said...

kelakar lah beb..cara lu cakap mcam takde isi jer..

kalo betol hang cakap isu majoriti,
awat dulu PR dah ada majoriti hang beli??hilangkan orang,pastu isu rasuah insan itu...terus senyap..

isu Hakim pulak,
semalam hakim mahkamah tinggi beb
pastu Mahkamah Rayuan pulak..tapi antara kes rayuan paling cepat ini lah dia..so kepada sesiapa nak buat rayuan saman ker,hapa ker,cari hakim ini..tapi pasti kan anda ahli be end..

isu nak boikot pembangkang dalam negeri PErak...
ishh..jangan mcam tu beb..kita negara demokrasi berperlembagaan..bukan negara Komunis..

bukan kami nak membuta tuli sokong sesuatu perkara..tapi perkara itu benar..betul..kami sokong lah..kalo tak betol kami tak sokong lah..
ok??

otai pas said...

kepade puak umno... da kalah trime je la hakikat... profesional la sket...
rakyat da x nak umno... bagila peluang kat pakatan rakyat... g pun dato seri mohd nizar tu jaoh lebih bagus dari zambry kadir tu... rakyat perak nak pemimpin yang berkaliber, bukan pemimpin yang gila kuasa... maap cakap ar...

wansalman said...

Petikan Dari Harakah ...

Kerajaan Najib mahu naikkan harga minyak
Abdul Aziz Mustafa
Wed | May 13, 09 | 11:36:29 am MYT

KUALA LUMPUR, 13 Mei (Hrkh) Satu Malaysia akan menanggung beban apabila alasan tidak munasabah didahulukan dan kenaikan harga minyak diutamakan.
Iklan




Apa yang menghairankan, kenaikan hara minyak itu disebabkan minyak petrol RON97 yang digunakan oleh sebahagian besar pemilik kenderaan di negara ini akan dijadikan produk premium dengan harganya dinaikkan kepada RM2 seliter berbanding RM1.80 seliter sekarang.

Atas alasan apa minyak kegunaan majoriti rakyat itu dijadikan produk premium tidak pula dinyatakan dengan munasabah dan meyakinkan.

Sebuah akhbar tempatan melaporkan, langkah itu berkuat kuasa 1 September ini serentak dengan pelancaran minyak baru RON95 berharga RM1.75 seliter di seluruh negara.

Menteri Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna, Dato' Seri Ismail Sabri Yaakob berkata, pemilik kenderaan termasuk yang berkuasa tinggi tidak perlu risau dengan kenaikan RON97 kerana mereka mempunyai pilihan untuk menggunakan minyak RON95.

''Kelebihannya RON95 adalah lebih baik daripada RON92 dengan harganya tidak jauh berbeza.

''Tujuannya ialah untuk menyediakan rakyat dengan minyak yang dari segi prestasi serta kualitinya lebih tinggi dan semua kenderaan termasuk yang selama ini menggunakan RON97 boleh mendapatkan minyak dengan harga lebih rendah," katanya.

Beliau berkata demikian pada sidang akhbar selepas melancarkan minyak petrol RON95 di stesen minyak Petronas di Presint 9D di Putrajaya semalam.

Petronas Dagangan Berhad berjaya merealisasikan pengeluaran RON95 apabila mulai hari ini dan esok, dua stesen minyak Petronas di Presint 9 di sini mula menjual minyak jenis itu atau dikenali Primax95.

Berkuat kuasa 1 September ini, semua stesen minyak di seluruh negara akan menjual minyak RON95 termasuk pelaksanaan spesifikasi EURO2M bagi petrol dan diesel dalam pasaran.

Sebelum ini, penjualan RON92 adalah lebih rendah iaitu lima hingga 10 peratus daripada keseluruhan penggunaan petrol di negara ini sejak tahun 2000.

Spesifikasi minimum bagi kebanyakan enjin kenderaan yang digunakan di negara ini adalah RON91.

Menurut Ismail Sabri, penggunaan petrol RON97 yang besar selama ini adalah satu bentuk pembaziran kerana kebanyakan negara maju seperti Amerika Syarikat (AS), Jepun dan Eropah menggunakan RON yang lebih rendah.

''Keadaan ini menggambarkan bahawa pengguna di negara ini tidak mendapat maklumat yang lebih tepat mengenai produk petrol yang sesuai untuk enjin kenderaan mereka," katanya.

Dalam pada itu beliau menjelaskan, kerajaan sebenarnya tetap memberikan subsidi bagi minyak RON95 iaitu tiga sen seliter sebagaimana sekarang RON97 yang diberikan subsidi sebanyak enam sen seliter.

''Kita tidak boleh kata apabila RON97 dijual dengan harga RM2, kerajaan akan membuat keuntungan kerana trend harga minyak dunia sekarang sedang naik.

''Apa yang penting, harga minyak yang kita tentukan itu tetap akan kekal meskipun harga minyak dunia mungkin mengalami peningkatan," katanya.

Sementara itu, Ismail Sabri enggan mengulas ketika ditanya adakah kerajaan mengalami tekanan daripada Persatuan Pengusaha Stesen Minyak Malaysia (PDAM) bagi menaikkan harga petrol RON97 sebanyak 20 sen.

Sebaliknya, beliau mahu orang ramai memberikan tumpuan kepada pengenalan RON95 yang lebih murah berbanding RON97 atau produk petrol premium yang lain.

''Sebenarnya sebelum ini sudah ada produk premium seperti V-Power yang dijual oleh Shell dengan harganya lebih tinggi dan ia tidak dikawal oleh kerajaan.

''Biarpun tidak dikawal tetapi setiap kali ada cadangan untuk menaikkan harga, syarikat minyak perlu membincangkannya dengan kerajaan," katanya. - mks._

p/s:( Ini komen saya )
SIAL PUNYA UMNO BN NI,MASA MINYAK TURUN DIA TANGGUH2 DAN BILA TURUN SIKIT2 JER,BABI PUNYA UMNO.MALAUN NI KATA KERAJAAN TAK BUAT UNTUNG.KATA2 DARI MANUSIA YANG MENYERUPAI YAHUDI.

wansalman said...

Petikan Dari Harakah ...

Kerajaan Najib mahu naikkan harga minyak
Abdul Aziz Mustafa
Wed | May 13, 09 | 11:36:29 am MYT

KUALA LUMPUR, 13 Mei (Hrkh) Satu Malaysia akan menanggung beban apabila alasan tidak munasabah didahulukan dan kenaikan harga minyak diutamakan.
Iklan




Apa yang menghairankan, kenaikan hara minyak itu disebabkan minyak petrol RON97 yang digunakan oleh sebahagian besar pemilik kenderaan di negara ini akan dijadikan produk premium dengan harganya dinaikkan kepada RM2 seliter berbanding RM1.80 seliter sekarang.

Atas alasan apa minyak kegunaan majoriti rakyat itu dijadikan produk premium tidak pula dinyatakan dengan munasabah dan meyakinkan.

Sebuah akhbar tempatan melaporkan, langkah itu berkuat kuasa 1 September ini serentak dengan pelancaran minyak baru RON95 berharga RM1.75 seliter di seluruh negara.

Menteri Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna, Dato' Seri Ismail Sabri Yaakob berkata, pemilik kenderaan termasuk yang berkuasa tinggi tidak perlu risau dengan kenaikan RON97 kerana mereka mempunyai pilihan untuk menggunakan minyak RON95.

''Kelebihannya RON95 adalah lebih baik daripada RON92 dengan harganya tidak jauh berbeza.

''Tujuannya ialah untuk menyediakan rakyat dengan minyak yang dari segi prestasi serta kualitinya lebih tinggi dan semua kenderaan termasuk yang selama ini menggunakan RON97 boleh mendapatkan minyak dengan harga lebih rendah," katanya.

Beliau berkata demikian pada sidang akhbar selepas melancarkan minyak petrol RON95 di stesen minyak Petronas di Presint 9D di Putrajaya semalam.

Petronas Dagangan Berhad berjaya merealisasikan pengeluaran RON95 apabila mulai hari ini dan esok, dua stesen minyak Petronas di Presint 9 di sini mula menjual minyak jenis itu atau dikenali Primax95.

Berkuat kuasa 1 September ini, semua stesen minyak di seluruh negara akan menjual minyak RON95 termasuk pelaksanaan spesifikasi EURO2M bagi petrol dan diesel dalam pasaran.

Sebelum ini, penjualan RON92 adalah lebih rendah iaitu lima hingga 10 peratus daripada keseluruhan penggunaan petrol di negara ini sejak tahun 2000.

Spesifikasi minimum bagi kebanyakan enjin kenderaan yang digunakan di negara ini adalah RON91.

Menurut Ismail Sabri, penggunaan petrol RON97 yang besar selama ini adalah satu bentuk pembaziran kerana kebanyakan negara maju seperti Amerika Syarikat (AS), Jepun dan Eropah menggunakan RON yang lebih rendah.

''Keadaan ini menggambarkan bahawa pengguna di negara ini tidak mendapat maklumat yang lebih tepat mengenai produk petrol yang sesuai untuk enjin kenderaan mereka," katanya.

Dalam pada itu beliau menjelaskan, kerajaan sebenarnya tetap memberikan subsidi bagi minyak RON95 iaitu tiga sen seliter sebagaimana sekarang RON97 yang diberikan subsidi sebanyak enam sen seliter.

''Kita tidak boleh kata apabila RON97 dijual dengan harga RM2, kerajaan akan membuat keuntungan kerana trend harga minyak dunia sekarang sedang naik.

''Apa yang penting, harga minyak yang kita tentukan itu tetap akan kekal meskipun harga minyak dunia mungkin mengalami peningkatan," katanya.

Sementara itu, Ismail Sabri enggan mengulas ketika ditanya adakah kerajaan mengalami tekanan daripada Persatuan Pengusaha Stesen Minyak Malaysia (PDAM) bagi menaikkan harga petrol RON97 sebanyak 20 sen.

Sebaliknya, beliau mahu orang ramai memberikan tumpuan kepada pengenalan RON95 yang lebih murah berbanding RON97 atau produk petrol premium yang lain.

''Sebenarnya sebelum ini sudah ada produk premium seperti V-Power yang dijual oleh Shell dengan harganya lebih tinggi dan ia tidak dikawal oleh kerajaan.

''Biarpun tidak dikawal tetapi setiap kali ada cadangan untuk menaikkan harga, syarikat minyak perlu membincangkannya dengan kerajaan," katanya. - mks._

p/s:( Ini komen saya )
SIAL PUNYA UMNO BN NI,MASA MINYAK TURUN DIA TANGGUH2 DAN BILA TURUN SIKIT2 JER,BABI PUNYA UMNO.MALAUN NI KATA KERAJAAN TAK BUAT UNTUNG.KATA2 DARI MANUSIA YANG MENYERUPAI YAHUDI.

ANI al-Merabi said...

Betul la macam sudin cakap dlm filem P.Ramlee tu :

Alif,Mim,Nun,Wau = Sarkis

joe lenon said...

Sabarlah YB iR Nizar sekurang2nya masyarakat malaysia tahu YB Nizar adalah MB yang sah, yang penting YB Nizar menang secara terhormat.

Firdaus AMK PKR said...

Kelakarlah ko Mahmeri..
Aku harap ko celik kan minda dan hati..

dari sudut mana kau pandang..
jauh tersasar atau kau saja buat2 buta?!

ko tengok SSR betah penulisan ko!
aku harap kau paham!

thanks SSR!

sapphire said...

Kepada mahmeri,

Mahkamah berpihak kpd Nizar selepas berbincang kes berjln berminggu-minggu, ini suatu keadaan di mana para hakim berbincang secara teliti dan berhati-hati...

Sebaliknya mahkamah rayuan terus membenarkan permohonan Zamry tak sampai 24 jam kes diputuskan mahkamah tinggi,ini apa maksudnya...(sama sahaja dgn kisah terburu-buru perlantikan zamry sbg MB oleh sultan dulu dan 2 X 5 dgn kes Ganesan yg secepat kilat ditabal sbg speaker haram)... Ini semua adalah perompak!!!

Sebab itu kami menerima keputusan mahkamah tinggi dan menolak keputusan mahkamah rayuan... Itu pun anda tak boleh fikir kah??
Jgn terlalu tertipu mengagung2kan UMNO kononnya pejuang bangsa, kalau tak sokong UMNO abis Melayu tergadai kononnya, SEDANGKAN PULAU PINANG, BATU PUTIH DAH HABIS DIGADAI UMNO., BEGITU JUGA SELATAN JOHOR...Mana tanah org Melayu P.Pinang??

Kesimpulannya, rakyat yg cerdik memang tak faham kenapa UMNO patut disokong...

sapphire said...

Kepada mahmeri,

Mahkamah berpihak kpd Nizar selepas berbincang kes berjln berminggu-minggu, ini suatu keadaan di mana para hakim berbincang secara teliti dan berhati-hati...

Sebaliknya mahkamah rayuan terus membenarkan permohonan Zamry tak sampai 24 jam kes diputuskan mahkamah tinggi,ini apa maksudnya...(sama sahaja dgn kisah terburu-buru perlantikan zamry sbg MB oleh sultan dulu dan 2 X 5 dgn kes Ganesan yg secepat kilat ditabal sbg speaker haram)... Ini semua adalah perompak!!!

Sebab itu kami menerima keputusan mahkamah tinggi dan menolak keputusan mahkamah rayuan... Itu pun anda tak boleh fikir kah??
Jgn terlalu tertipu mengagung2kan UMNO kononnya pejuang bangsa, kalau tak sokong UMNO abis Melayu tergadai kononnya, SEDANGKAN PULAU PINANG, BATU PUTIH DAH HABIS DIGADAI UMNO., BEGITU JUGA SELATAN JOHOR...Mana tanah org Melayu P.Pinang??

Kesimpulannya, rakyat yg cerdik memang tak faham kenapa UMNO patut disokong...

sapphire said...
This comment has been removed by the author.
AsyMok_ambo said...

ATAS NAMA ALLAH SWT

SUDAH TENTU, PUJI DAN SYUKUR TAK TERHINGGA KE HADRAT YANG MAHA HEBAT YANG MAHA SEMPURNA YANG MAHA LUAS ILMU NYA.


ALLAH SWT PEMILIK SEKALIAN ALAM
MUHAMMAD SAW PESURUH NYA

ALLAH SWT MAHA PENGASIH MAHA PENYAYANG RAJA MAHA SUCI DARI KEKURANGAN SUMBER KESELAMATAN PEMBERI KEAMANAN MAHA PENGAWAS MAHA PERKASA MAHA GAGAH MAHA TINGGI MAHA MENCIPTA MAHA MEMBENTUK MAHA MEMBERI RUPA MAHA MENGAMPUN MAHA MEMAKSA MAHA MEMBERI MAHA MELENGKAPI REZEKI MEMBUKA PINTU RAHMAT MAHA MENGETAHUI MENYEMPITKAN HIDUP MELAPANGKAN HIDUP MENURUNKAN DARJAT MENINGGIKAN DARJAT MAHA MEMULIAKAN MAHA MENGHINAKAN MAHA MENDENGAR MAHA MEMANDANG MAHA MEMUTUSKAN HUKUM MAHA ADIL MAHA LEMBUT MENGETAHUI DENGAN SEBENAR MAHA SABAR MAHA AGONG MAHA MEMAAFKAN MAHA BERTERIMA KASIH MAHA TINGGI MAHA BENAR MAHA MEMELIHARA MAHA KUASA BERBUDI MULIA MAHA BERSIFAT MULIA MAHA PEMURAH MAHA MENJAGA MAHA MENGABULKAN DOA MAHA LUAS KEKAYAANNYA MAHA BIJAKSANA MAHA PENGASIH YANG TERHORMAT MAHA MEMBANGKITKAN MAHA MENYAKSIKAN MAHA BENAR MAHA MELAKSANAKAN URUSAN MAHA KUAT MAHA TEGUH MAHA PENOLONG MAHA TERPUJI MAHA MENGHITUNG MAHA MEMULIAKAN MAHA MENGULANGI MAHA MENGHIDUPKAN MAHA MEMATIKAN MAHA HIDUP BERDIRI DENGAN SENDIRI MAHA MENDAPATKAN BERSIFAT AGUNG MAHA TUNGGAL MAHA TEMPAT BERMOHON MAHA BERKUASA MAHA MEMEGANG KEKUASAAN MAHA MENDAHULUKAN MAHA MELAMBATKAN MAHA YANG BERMULA MAHA YANG AKHIR MAHA NYATA MAHA TERSEMBUNYI MAHA MENGUASAI MAHA TINGGI MAHA BERBUAT BAIK MAHA MENGAMPUNKAN MAHA MEMBALAS MAHA PEMAAF MAHA PEMBALAS MAHA PEMILIK SEMUA KERAJAAN MAHA PEMILIK KEBESARAN DAN KEMULIAAN MAHA ADIL DALAM MENGHUKUM MAHA MENGHIMPUN MAHA KAYA MAHA MENGIAKAN MAHA PENAHAN MAHA PEMBERI KEROSAKAN MAHA PEMBERI MANFAAT MAHA BERCAHAYA MAHA PEMBERI PETUNJUK MAHA INDAH CIPTAAN NYA MAHA KEKAL MAHA PEWARIS MAHA MEMBERI PETUNJUK MAHA SABAR

ALLAH SWT THE MOST GRACIOUS THE MOST MERCIFUL

DENGAN KUASA ALLAH SWT
ADA MAKHLUK YANG MENGAKU PENDOKONG PAS PUN TIDAK DINAFIKAN RAMAI YANG BANGSAT!
KERJA MEREKA…
MEMFTNAH!
BERLAGAK ANGKUH!
BERBURUK SANGKA!
YANG MEREKA TAHU…
PENGUNDI HANTU PENGUNDI HANTU PENGUNDI HANTU!
NAUZUBILLAHIMINZALIK…

DENGAN KUASA ALLAH SWT
BETAPA RAMAI PUN HANTU TERSEBUT TAK USAH RISAU!!!

ALLAH SWT BERSAMA PARA PATRIOT ISLAM
USAH TAKUT
USAH KECUT PERUT
TERUSKAN BERAMAL.

ALLAH SWT MENJAGA ISLAM.
USAH RISAU!!!


SERUAN PARTI ISLAM
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!

ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!

ALLAH MAHA BESAR!

MENGATASI
YANG DI PERTUAN AGONG
SEGALA SULTAN DAN RAJA-RAJA
SEGALA SEMUA PRESIDEN…
AKUILAH KEBENARAN INI BIARPUN PAHIT.

PEMIMPIN KAMIL ADALAH PILIHAN MUTLAK ALLAH SWT.

INSAN BERILMU…
WAJIB BERAMAL SE IKHLAS HATI
PATRIOT PERAJURIT ISLAM YANG BERDAKWAH SEANTERO ALAM
MENDEKATI ALLAH SWT
DENGAN PENUH HIKMAH DAN FATANAH

ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!

DENGAN PENUH HIKMAH DAN FATANAH
TARIK BENANG DALAM TEPUNG
BENANG BIAR DAPAT TEPUNG JANGAN TERABUR!!!

IF CAN’T BEAT THEM, JOIN THEM!!!
DENGAN PENUH HIKMAH DAN FATANAH.

ULAMA’ ITU ORANG BERILMU.
ULAMA’ ITU WAJIB PROFESIONAL.
WARGA PROFESIONAL SEHARUSNYA ULAMA’.
KENA FAHAM BETUL-BETUL!!!!

DENGAN KUASA ALLAH SWT
USAH JADI GOLONGAN SEKULAR
MEMISAHKAN DUNIA DAN AKHIRAT!!!
KITA PULA DUK BERGADUH!!!!!!!
SIAPA ULAMA’?
SIAPA PROFESIONAL?
ITU KERJA GOLONGAN BANGSAT!!!!!!!!!!!!!!!!

ULAMA’ MESTI PROFESIONAL.
WARGA PATRIOT ISLAM YG PROFESIONAL ADALAH ULAMA’.

DENGAN KUASA ALLAH SWT
PERLEMBAGAAN MUTLAK KITA ADALAH AL-QURANUL KARIM.
HANYA DENGAN ILMU
MANUSIA KENAL APA ITU TAQWA…
FIKIR-FIKIRKANLAH WAHAI DIRI AMBO DAN PARA SAHABAT SEKALIAN…

ALLAH SWT MENURUNKAN WAHYU YANG PERTAMA BERUPA BUNYI
BACALAH
BACALAH
BACALAH
DENGAN NAMA ALLAH SWT YANG MENJADIKAN SEKALIAN MAKHLUK…
MENUNJUKKAN
PERI PENTING NYA ILMU
HANYA DENGAN ILMU
SOLAT KITA AKAN IKHLAS LILLAHITAALA
DENGAN KUASA ALLAH SWT

DENGAN KUASA ALLAH SWT
UNTUK MENCARI ILMU
DAN MENJADI ULAMA’
AL QURANUL KARIM TIDAK PERNAH MEMFOKUS PADA SATU-SATU TEMPAT…
DENGAN KUASA ALLAH SWT
CARILAH ILMU SAMA ADA DI TIMUR ATAU DI BARAT…
FIKIR-FIKIRKANLAH DENGAN HATI TERBUKA DAN IKHLAS LILLAHITAALA.

PERKARA POKOK DALAM PERJUANGAN ISLAM INI ADALAH HATI.
YAKNI NAWAITU @ NIAT KITA.
WAJIB IKHLAS LILLAHITAALA AGAR SETIAP MAKHLUK MENGAGUNGKAN ALLAH SWT
TAK KIRA KEP. BERMUDA MAHUPUN KEP. MACAO.
DENGAN PENUH HIKMAH DAN FATANAH.
CUMA
DENGAN KUASA ALLAH SWT KITA WAJIB SEDAR…

TAUFIQ HIDAYAH HAK MILIK MUTLAK ALLAH SWT.
AS A FIGHTER OF ISLAM,
DENGAN KUASA ALLAH SWT PEMILIK SEKALIAN ALAM
AMBO MEMPERINGATI DIRI AMBO DAN PARA SAHABAT SEKALIAN
1. MEMURNIKAN AKIDAH
2. MEMULIAKAN AKHLAK
3. MENG ISTIQAMAH KAN SYARIAT
4. PENGORBANAN DIRI
5. PENGORBANAN HARTA

ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!

DENGAN KUASA ALLAH SWT
AS THE ROOT OF EVERYTHING,
KEBENARAN DAN KEADILAN ITU MUTLAQ.
MENELUSURI APA SAHAJA AKTIVITI DAN GERAK-GERI MANUSIAWI.
FOR THE EXAMPLE,
ENCIK C ADA SEORANG BAPA, TUAN B DAN PUAN A. KEBENARANNYA TIDAK DAPAT TIDAK, HATTA ENCIK C MERUPAKAN SEORANG TOK GURU PONDOK KENALI SEKALIPUN, ANDAI KATA LAH TUAN B ATAU PUAN A SEORANG PEMBUNUH BERSIRI, ENCIK C WAJIB MENGAKU TUAN B ADALAH AYAH BELIAU SEMENTARA PUAN A ADALAH EMAK BELIAU.
ITU KEBENARAN.
YANG BERSALAH TETAP BERSALAH.
ITU KEADILAN.
MELETAK SESUATU PADA TEMPATNYA.
DENGAN KUASA ALLAH SWT
BEGITULAH JUGA DENGAN HINGAR BINGAR KEPINCANGAN EKONOMI DAN FENOMENA RECESSION SEJAGAT MUTAKHIR.
MAJORITI BERTUNJANG KAPITALISME.
MEMBURUKKAN KEADAAN, TREND BERPURA-PURA LAKSANA ABDULLAH BIN SABA’ KIAN MENULAR.
MUNCUL NAMA NAMA TOPENG.
DICANANG KEWANGAN CARA ISLAM PERBANKAN ISLAM.
NAUZUBILLAHIMINZALIK.
EKONOMI BERTUNJANG JEMBALANG KAPITALIS INI BAHAYA.
KERANA PETUALANG MODAL ITU JAHAT.
IBLIS YANG BERTOPENG NAMA-NAMA MANUSIAWI.
IBLIS MEMANG BIJAK.
SATU TIKA DULU, IBLIS KETUA PARA MALAIKAT.
MAKHLUK PALING ALIM.
KEANGKUHAN MERANAPKAN IMEJ DAN REPUTASI IBLIS.
DI HADAPAN PARA PEMODAL (BACA: IBLIS) INI HANYA KEUNTUNGAN WANG RINGGIT SEMATA-MATA.
PERSETANKAN KAEDAH MAHUPUN WORK INSTRUCTION.
METODOLOGI YANG JUJUR, AMANAH DAN BERSIH ITU BIARLAH HANYA GAH PADA SLOGAN.
CUKUP SEKADAR RETORIKA POLITIK.
POLITIK YANG SEPATUT INDAH, HEBAT DAN MULIA BECOME CACA MARBA DEK SEPAK TERAJANG PUAK-PUAK KAPITALISME.

DENGAN KUASA ALLAH SWT
AS THE RESULT
BAHANA RECESSION BERMAHARAJA LELA.
AT THE END OF THE DAY,
PERCAYALAH
PENDIDIKAN DAN KEFAHAMAN WAJIB BERMULA DARI AKAR UMBI.
UMPAMANYA KITA BISING SANA SINI
ANAK MUDA KITA DUK ASYIK DENGAN VIDEO-VIDEO SEKS
KITA MARAH GILER PADA MAT REMPIT SEHINGGA ADA CADANGAN BERNAS
HARAMKAN TERUS MOTOSIKAL DI JALAN RAYA!!!!!!!
WOW!!!!
WOW!!!!
WOW!!!!!

DENGAN KUASA ALLAH SWT
TAHNIAH!!!!
NAMUN SEBELUM KITA HARAMKAN MOTOSIKAL
APA KATA KITA HARAMKAN TERLEBIH DAHULU
WE ILLEGALIZE PERTUBUHAN DONGENG UMNO-BN LAKNATULLAH AT FIRST!!!!!!
AMACAM!!!
ADIL TAK????

DENGAN KUASA ALLAH SWT
PADA AMBO, SEJAHAT MANA PUN FIRAUN DAN NAMRUD, MEREKA TETAP DI BAWAH NAUNGAN ALLAH SWT.
APATAH LAGI MAT REMPIT!!!!
MAT REMPIT INI GOLONGAN YANG MULIA.
CUMA SESETENGAH KITA JER YANG TERLEPAS PANDANG SEBAB PENGARUH TV3 BEGITU KUAT DAN AMAT BESAR!!!!
TV3 KAN HEBAT!!!!!!

DENGAN KUASA ALLAH SWT
KITA WAJIB RUJUK AL-QURANUL KARIM
USAH GUNA KEKERASAN!!!!
USAH MEMBERONTAK!!!!!!
MANA-MANA PIHAK SEKALIPUN!!!!!!!!

SEGALA-GALA YANG ADA TERJADI DAN BERLAKU DI HADAPAN MATA KITA HARI INI ADALAH PEMBALASAN BUAT KITA DARI YANG MAHA MEMBALAS KERANA PENOLAKAN TERANG-TERANGAN AYAT-AYAT CINTA ALLAH SWT SEDANGKAN PADA MASA YANG SAMA KITA MENGAKU PEGANGAN KITA ADALAH AL-QURANUL KARIM.

DENGAN KUASA ALLAH SWT
INI SERIUS!!!!!!
KITA WAJIB KENA FAHAM BETUL-BETUL!!!!!
APA YANG DIPANGGIL PAI@KURIKULUM PENNDIDIKAN AGAMA ISLAM DI SEKOLAH-SEKOLAH UNTUK RAKYAT MARHAEN YAKNI SEKOLAH KEBANGSAAN LANGSUNG TIDAK MENJURUS PENDIDIKAN DAN KEFAHAMAN JITU WARGA MALAYSIA KERANA…
PERTUBUHAN DONGENG UMNO-BN LAKNATULLAH TAHU…
KALAU WARGA MALAYSIA MENGERTI BAHAWASANYA
ISLAM ITU INDAH
ISLAM UNTUK SEMUA…
PERTUBUHAN DONGENG UMNO-BN LAKNATULLAH DAH LAMA HANCUR-LEBUR.
PERTUBUHAN DONGENG UMNO-BN LAKNATULLAH AKAN TERKICIT-KICIT BERAK CAIR ANDAI
MALAYSIANS KNOW WAHAT IS ISLAM!!!!!!!!!!!!!!!!!

DENGAN KUASA ALLAH SWT
PERTUBUHAN DONGENG UMNO-BN LAKNATULLAH AKAN HANCUR-LEBUR SLOW-SLOW YAKNI PERLAHAN-LAHAN KERANA MUSNAH PERLAHAN-LAHAN INI BEGITU HINA, JIJIK DAN MELOYAKAN.

DENGAN KUASA ALLAH SWT
PERTUBUHAN DONGENG UMNO-BN LAKNATULLAH LAHIR DI JOHOR BAHRU KURANG LEBIH 11 MEI 1946 DAHULU
MAKA…
DENGAN KUASA ALLAH SWT
ALLAH SWT AKAN MENAMATKAN RIWAYAT PERTUBUHAN DONGENG UMNO-BN LAKNATULLAH DI MUKA BUMI JOHOR BAHRU YANG MULIA INI JUGA,
ITULAH KETENTUAN ALLAH SWT.
PEMILIK SEKALIAN ALAM
ALLAH SWT YANG MAHA BERKUASA
ALLAH SWT YANG MAHA AGONG
ALLAH SWT YANG MAHA BIJAKSANA

ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!

SIAPA YANG NAK LAWAN ALLAH SWT ?

DENGAN KUASA ALLAH SWT
DENGAN ILMU YANG DI AMAL SE IKHLAS HATI
PARA PATRIOT PERAJURIT PEJUANG ISLAM
DAN SELURUH WARGA MALAYSIA
WAJIB BERDAKWAH
TAUFIQ HIDAYAH PULA
HAK MILIK MUTLAQ ALLAH SWT.

BY HOOK OR BY CROOK
RUJUK AL-QURANUL KARIM
HAYATI AL-QURANUL KARIM
PERCAYA YAKIN SEPENUH JIWA RAGA KEPADA ALLAH SWT

DENGAN KUASA ALLAH SWT
BEGITU BANYAK KISAH-KISAH MUSA A.S DAN BAPA KITA, IBRAHIM A.S KEDUA-DUA RASUL ULUL AZMI
SEBAGAI PENGUAT KISAH JUNJUNGAN BESAR MUHAMMAD S.A.W.
PENGHULU SEGALA NABI DAN RASUL.

PADA ERA MUSA A.S. FIRAUN ITU RAJA.
PADA ERA IBRAHIM A.S. NAMRUD ITU RAJA.
SEBAB TU, KATA HANG JEBAT
RAJA ADIL RAJA DISEMBAH RAJA ZALIM RAJA DISANGGAH.
RAJA PUN MESTI IKUT RULE OF THE LAW.
YANG BENAR MESTI DITEGAKKAN
DENGAN PENUH HIKMAH DAN FATANAH.
CONTOHNYA AMAT MUDAH

DENGAN KUASA ALLAH SWT
AMBO BERASA NAK BERAK.
ITU KEBENARAN
TAK DAPAT TIDAK AMBO MESTI KELUARKAN
ADALAH HAK AMBO UNTUK BERAK DI MANA-MANA SEKALIPUN
ITU PREROGATIF DAN HAK KEISTIMEWAAN AMBO…
NAMUN ALANGKAH MANISNYA…
ANDAI KATA AMBO PERGI BERAK KE TANDAS….
SEBAB ITULAH TEMPAT SEPATUTNYA
DI LUBANG MANGKUK JAMBAN!!!
BEGITU JUGA…
TAK PECAT, TAPI SINGKIR
ALANGKAH MANISNYA JIKA…
DISINGKIR DI SIDANG DEWAN UNDANGAN NEGERI PERAK…
RAKYAT PUN MUDAH FAHAM…
TAK SEMUA RAKYAT MARHAEN PAKAR PERLEMBAGAAN MACAM TUAN RAIS YATIM!!!
KAN MUDAH TU
TERIMALAH KEBENARAN BIARPUN PAHIT.
SESUNGGUHNYA
KETERBUKAAN UKHUWWAH DAN BERBEZA PENDAPAT ADALAH ANUGERAH AGUNG ALLAH SWT.

DENGAN KUASA ALLAH SWT
KITA AMAT MENGIMPIKAN MUFTI PERAK MENGAJAK SAUDARA NGA KOR MING MAKAN DINNER DI TENGAH PANCARAN CAHAYA BANDAR RAYA IPOH.

DENGAN KUASA ALLAH SWT
AYAT 82 SURAH YAA SIN MEMUNGKINKAN YB NGA KOR MING BERSYAHADAH DI HADAPAN YANG SEPATUT DIHORMATI TUAN HARUSSANI ZAKARIA, MUFTI PERAK.

ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!

DENGAN KUASA ALLAH SWT
JUGA AMAT MANIS
ANDAI ENCIK KETUA PENGARAH JAKIM
MENGAJAK DENGAN RENDAH DIRI DAN PENUH HORMAT
FATHER LAWRENCE DI HERALD
MAHUPUN KETUA GEREJA MALAYSIA
BERSAMA-SAMA LUNCH DAN BERHUJJAH EMPAT MATA
KERANA…

DENGAN KUASA ALLAH SWT
KEBENARAN ISLAM TELAH PUN DI JAMIN OLEH
ALLAH SWT
AYAT 19 SURAH ALI IMRAN.
USAH TAKUT.

DENGAN KUASA ALLAH SWT
BENARLAH KATA PUJANGGA AL-GHAZALI
BILA MANA AGAMAWAN MASUK ISTANA
AKAN HILANG GEMERLAP DAN AURA.

DENGAN KUASA ALLAH SWT
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!

ISLAM TIDAK PERNAH ANJUR KEKERASAN!!!
TARIK BENANG DALAM TEPUNG
BENANG BIAR DAPAT
TEPUNG JANGAN TERABUR.

DENGAN KUASA ALLAH SWT
WAHAI PATRIOT PERAJURIT PEJUANG ISLAM
IF CAN’T BEAT THEM, JOIN THEM
DENGAN PENUH HIKMAH DAN FATANAH.
TARIK BENANG DALAM TEPUNG
BENANG BIAR DAPAT TEPUNG JANGAN TERABUR.

DENGAN KUASA ALLAH SWT
AYAT 59 SURAH AN-NISA’ MEWAJIBKAN KITA
MENTAATI ALLAH SWT
PATUH PADA SURI TELADAN BAGINDA RASUL ALLAH SWT
DIKEPALAI JUNJUNGAN BESAR S.A.W
DAN PARA PEMERINTAH…
PEMERINTAH YANG MACAM MANA….?????????

DENGAN KUASA ALLAH SWT
ALLAH SWT MENUKILKAN DALAM AYAT SAMA

“BILA MANA BERLAKU PERTIKAIAN, KEMBALI KEPADA ALLAH SWT DAN RASUL NYA…”

APA BENDA TU!!!!!
DALAM KONTEKS KITA YANG SERBA DAIF DAN KINA DINA LEMAH INI, KITA WAJIB KEMBALI KEPADA
ALL-TIME FAVOURITE
WAHYU ALLAH SWT
MUKJIZAT TERAGUNG
AL-QURANUL KARIM
INI PREROGATIF ALLAH SWT.

DENGAN KUASA ALLAH SWT
USAH KURANG AJAR
JANGAN PULA MENJADI PENCACAI TERHORMAT.
KEBENARAN PERLU DITEGAKKAN BIARPUN PAHIT UNTUK DITELAN.
MAKA, TIDAK ADALAH
MANA-MANA PIHAK MENULIS
PEOPLE SHOW THEIR MIDDLE FINGERS TO THE RULER.
LU PIKIR LAH SENDIRI BEB!!!!!

DENGAN KUASA ALLAH SWT
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!


DENGAN KUASA ALLAH SWT
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
TARIK BENANG DALAM TEPUNG. BENANG BIAR DAPAT TEPUNG JANGAN TERABUR. IF U CAN’T BEAT THEM, JOIN THEM.
AMBO SUKA MELIHAT LEBIH KE DALAM FENOMENA KRISIS KEWANGAN DUNIA YANG BEGITU HEBOH DIPERKATAKAN. ANDAI KURANG LEBIH SATU DEKAD DULU, NEGARA-NEGARA ANAK TERMASUK BUMI TERCINTA TANAH AIR MALAYSIA DI TACKLE PENYANGAK-PENYANGAK KINI
DENGAN KUASA ALLAH SWT
BAPAK-BAPAK SEPERTI USA DAN KESATUAN EROPAH TERMASUK JUGA JEPUN DAN KOREA TERKELUAR PELUH JANTAN. CUMA CHINA AGAK STABIL.
MEMANGLAH, BILA MANA ANAK TIADA DUIT, TAK MENGAPA KERANA BAPAK ADA BANYAK WANG. NAMUN HARI INI WHEN BAPAK YANG KANTOI BY HOOK OR BY CROOK, SANG ANAK MAHUPUN YANG KEANAK-ANAKKAN PASTI TERASA SAMPAI KE TULANG.
TAK USAHLAH DATANG MANA-MANA PEMIMPIN NEGARA YANG BEGITU TERPELAJAR OR EDUCATED DENGAN SELAMBA MENGATAKAN, NEGARA KITA MALAYSIA TAK AKAN TERJEJAS DEK BAHANA SEJAGAT INI. ITU ALASAN BAHLOL.
DENGAN KUASA ALLAH SWT
ULAMA’ YAKNI ORANG YANG BERILMU WAJIB JUJUR.
WAHAI PARA CERDIK PANDAI EKONOMI DAN PARA PEMIMPIN PENUH ANGKUH, BUDAK KECIK PUN TAHU LAH!
DENGAN KUASA ALLAH SWT
KITA CUBA PERGI KE PASAR BESAR GIANT.
AMBO SELALU KE GIANT SOUTHERN CITY, JOHOR BAHRU SEJAJAR DENGAN STATUS AMBO. AMBO CERMIN DIRI AMBO. DEKAT DENGAN RUMAH DAN HARGA PUN SESUAI DENGAN APA YANG ALLAH SWT PINJAMKAN SEDIKIT SEBANYAK KEPADA AMBO.
HARGA ITEM APA YANG TAK NAIK???
METRO SURAT KHABAR TU PUN DAH NAIK!
MEMANGLAH KATA SESETENGAH CERDIK PANDAI, HANYA 30 SEN. KALAU SATU HARI KURANG LEBIH KATALAH 200 000 RIBU NASKHAH LAKU DAH BERAPA, ANDAI SEBULAN BERAPA PULAK???
KENAPA SYARIKAT PERLU COVER KOS???
JUGA, SENANG-SENANGKANLAH DIRI KITA KE PASAR LARKIN.
NILAI DENGAN HATI KITA YANG SUCI.
LANTAS, DATANG PARA CERDIK PANDAI MENYARANKAN KEPADA RAKYAT MARHAEN
KURANG MAKAN AYAM
SUDAH PASTI, IKAN PUN AKAN NAIK
JADI RAKYAT MARHAEN SEPERTI AMBO KENA MAKAN BATU KERIKIL MUNGKIN JUGA PASIR.
NANTI KALAU ASA ANAK KITA BERUMUR EMPAT TAHUN
ANAK TUAN ALI
ANAK TUAN AH CHONG
ANAK TUAN MUTHUSAMY
MENGIDAM MAKAN AYAM KFC YANG SEDAP TU!
TERANGKAN PADA ANAK KITA YANG BERUMUR EMPAT TAHUN ITU
AYAM HANYA UNTUK KASTA LAIN
KASTA KITA TAK LAYAK MAKAN AYAM
NESCAYA ANAK KITA SEMUA YANG BERUMUR EMPAT TAHUN AKAN FAHAM.
LU PIKIR LAH SENDIRI BEB!

DENGAN KUASA ALLAH SWT
YE, INDEKS KOMPOSIT MENJEJAK LEBIH 1000 MATA!
YE, TIDAK SEDIKIT ORANG KITA MENJADI HARTAWAN DAN JUTAWAN!
NAMUN, TERFIKIRKAH KITA MENGAPA ADA DI ANTARA KITA YANG TERPAKSA MENCURI HANYA UNTUK MEMBERI SESUAP NASI KEPADA ANAK???
ADA YANG TERPAKSA AMBIL TANPA BAYAR KERANA SUDAH TIGA HARI TIDAK MAKAN!
YE, YANG KAYA BERTAMBAH KAYA!
YANG MISKIN TERUS PAPA KEDANA!
TEDUDUK DAN MERINTIH.

DENGAN KUASA ALLAH SWT
WAHAI RAKYAT MALAYSIA!

NEGARA MALAYSIA BUMI BERTUAH INI KAYA RAYA, HASIL MAHSYUL BERKOYAN-KOYAN. KALAU NAK DIBANDING KADAR KEPENDUDUKAN TERKINI PUN TAK SAMPAI 30 JUTA, HARI INI SETIAP RAKYAT DI MALAYSIA SEPATUT KALAU TIDAK JADI JUTAWAN PUN, PASTI PUSAT KEBAJIKAN MASYARAKAT TAK TAHU NAK BERI BANTUAN KEPADA SIAPA.

DENGAN KUASA ALLAH SWT
BY THE OPEN HEART WITH THE WIDE MIND
LIHATLAH CHINA!
KESEDERHANAAN CHINA SESUNGGUHNYA ANTARA PENSTABIL EKONOMI SEJAGAT DEWASA INI.
THINK POSITIVE.
BERFIKIR DI LUAR KOTAK.
USAH ASYIK NEGATIF SOKMO.
KITA MESTI BERFIKIRAN POSITIF!

ISLAM ITU INDAH.
ISLAM UNTUK SEMUA!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUKABAR!
ALLAHUAKBAR!

DENGAN KUASA ALLAH SWT
AMBO SUKA BERDISKUSI BICARA RECESSION TERKINI. ASALNYA, KERUNTUHAN BANK DAN SYARIKAT PELABURAN. SENARIO SUBPRIME KATANYA.
MISALNYA, BANK MEMBERI PINJAMAN PERUMAHAN KEPADA PELANGGAN. KADAR BUNGA DITETAP 12 PERATUS CONTOHNYA. BANK PULA MENCAGAR KPD SYKT PELABURAN A DGN KADAR RIBA 10 PERATUS. SYKT A KEMUDIAN CAGAR PULA KPD SYKT B DGN 12 PERATUS. JADI MUNGKIN WUJUD RM500 000 HINGGA RM1 500 000. OLEH YANG DEMIKIAN, KONSEKUEN NILAI HARTA PERUMAHAN JATUH MENJUNAM. PEMINJAM GAGAL BAYAR HUTANG YANG MENAMBUN. INI SERIUS KEPADA BANK DAN SYKT PELABURAN. BERJANGKIT KEPADA SEKTOR KEWANGAN LAIN SPT SYKT KERETA DAN SYKT EKSPOT IMPOT.
RAMAI INDIVIDU HILANG PEKERJAAN. PULAK TU, PEKERJAAN DILIHAT SEGALA-GALANYA DALAM DUNIA MATERIALISTIK DASAWARSA INI. MASYARAKAT AKAN MENJADI HILANG PUNCA. PERBELANJAAN HARIAN MEROSOT. LEBIH PARAH, ROMPAK CURI SAMUN PASTI MENINGKAT. SEBABNYA, MANUSIA TIDAK SUKA MAKAN DAN MINUM PASIR, BATU, KAYU DAN AIR SUNGAI KLANG. PALING MUDAH, KITA MARAH GILER MALAH MENYAMPAH SUMPAH-SERANAH DENGAN KEWUJUDAN PELBAGAI GENG INDON MUTAKHIR INI. TIDAK SEDIKIT DENGAN MUDAH DI AMBIL NYAWA OLEH PENEMBAK TEPAT POLIS DI RAJA MALAYSIA DENGAN ALASAN TIADA CARA LAIN.
THE OTHER SIDE, ADAKAH KITA AMBIL KISAH BERAPA RAMAI RAKYAT INDON YANG DI AMBIL SECARA HALAL MAHUPUN ILLEGAL DARI TANAH SEBERANG UNTUK BEKERJA TERUTAMA DI SEKTOR BERHANTU BUAT RAKYAT PENGHAWA DINGIN MALAYSIA SEPERTI PEMBINAAN TIDAK DIBAYAR UPAH! BAYANGKAN PETRONAS TWIN ROWERS KLCC YANG KITA DUK BANGGA-BANGGA KAN, ADAKAH MAMPU TERSERGAM INDAH HARI INI WITHOUT THE FOREIGNERS!!!
LU PIKIR LAH SENDIRI BEB!
AMBO PERNAH TERSEREMPAK SEORANG WARGA INDON MEMINTA SESUAP NASI DALAM KEADAAN TERKETAR-KETAR DI SEKITAR BANDAR RAYA HEBAT JOHOR BAHRU. BELIAU TIDAK DIBAYAR SATU SEN PUN SELAMA ENAM BULAN DI MALAYSIA. SEDAR ATAU TIDAK!!!

DENGAN KUASA ALLAH SWT
SEDAR ATAU TIDAK MAJORITI RAKYAT MALAYSIA BEGITU KEJAM MEMANGKAH PERTUBUHAN DONGENG UMNO-BN LAKNATULLAH!

DENGAN KUASA ALLAH SWT
DOA INSAN YANG DIZALIMI CONFIRMS AKAN DI MAQBUL OLEH ALLAH SWT.
ITU JANJI ALLAH SWT YANG MAHA BERKUASA.
LU PIKIR LAH SENDIRI BEB!

BAGI PANDANGAN AMBO
APA JUA TINDAKAN DASAR DAN PELAN YANG DIRANCANG HATTA DI IMPLEMENTASI SEKALIPUN, MANA MUNGKIN KAN BERHASIL TANPA KITA MENGKAJI PERKARA ASAS. POKOK PANGKAL CERITA. MEMANG NIAT ITU BAIK. SETIAP AMAL DIMULAI NIAT. NIAT LILLAHITAALA. ITU SARANAN AGUNG RASULULLAH SAW. PEMULA SHAHIH BUKHARI PASTI JUA SHAHIH MUSLIM. GESAAN RASULULLAH SAW SEMEMANGNYA ILHAM KURNIA ALLAH SWT PEMILIK SEKALIAN ALAM.
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!

DENGAN KUASA ALLAH SWT
MOREOVER
HUKUM ALAM ADA NORMA
MATLAMAT TIDAK PERNAH MENGHALALKAN CARA.
SI H BERSAMA ENAM ORANG ANAK KANDUNG DAN ISTERI KE KEDAI MAKAN KERANA ABANG LONG DAN KAK NGAH BERUSIA LIMA DAN TIGA TAHUN MENANGIS KELAPARAN.
JAM MENUNJUKKAN 4.15 PETANG. PAK BILAL DI MASJID BANDAR BARU UDA BETUL-BETUL BERSEBELAHAN TEMPAT MAKAN SI H DAN KELUARGA MELAUNGKAN AZAN MEMUJI-MUJI KEAGUNGAN ALLAH SWT
TANDA SEMBAHYANG PILIHAN ALLAH SWT
YANG MANA SHIFT PARA MALAIKAT BERTUKAR YAKNI WAKTU ASAR TELAH BERTANDANG.
SEMENTARA SI ISTERI SIBUK DENGAN KELETAH ANAK BONGSU YANG MASIH MENYUSU
WAJARKAH CARA SI H MENINGGALKAN ANGGOTA KELUARGA TERKAPAI-KAPAI HANYA UNTUK MENGEJAR MATLAMAT UNTUK BERJEMAAH.
FALSAFAH MACHIAVINELISME HARUS TEMPANG.
ALLAH SWT BERFIRMAN DI DALAM SURAH AL BAQARAH KURANG LEBIH TAFSIRAN UMUM AKAL PENDEK MANUSIAWI:
“ KAMU RASA SATU BENDA ITU BURUK BUAT KAMU, SEDANGKAN IA BAIK SEMENTARA KAMU RASA SATU BENDA ITU BAIK, TERASA BEGITU BAIK MALAH CEMERLANG GEMILANG TERBILANG BUAT KAMU. WALHAL SEBENARNYA IA AMAT BURUK UNTUK KAMU SEBENARNYA.”

LU PIKIR LAH SENDIRI BEB!!!

DENGAN KUASA ALLAH SWT
PEMILIK SEKALIAN ALAM
YANG MAHA BERKUASA
YANG MAHA BIJAKSANA
YANG MAHA SEMPURNA

SEWAJARNYA DENGAN JUJUR
TIDAK SEDIKIT MAKHLUK YANG MENGAKU AHLI PAS ITU BANGSAT!
ALLAH SWT MENUKILKAN DALAM WAHYU TERAGUNG
AL QURANUL KARIM
ALLAH SWT MELAKNAT ORANG YANG SOLAT!!!
YANG LALAI DALAM SOLAT!
YANG LALIAI DALAM SOLAT!
YANG LALAI DALAM SOLAT!

DENGAN KUASA ALLAH SWT
“TAK SAMA ORANG YANG TAHU DENGAN ORANG YANG TAK TAHU.”
HANYA JAUHARI YANG MENGENAL MANIKAM.

ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!

DENGAN KUASA ALLAH SWT
SEBELUM KITA NAK ORANG HORMAT KITA
KITA KENA HORMAT ORANG LAIN DAHULU.
SEBAB KITA WAJIB INGAT
SIAPA PUN KITA
KALAU PERGI KE MANGKUK TANDAS
YANG AKAN KELUAR TETAP
BUSUK DAN MEMBUSUKKAN!!!!!!

ITU KEBENARAN.
ITU KEADILAN.
MAKA, ISLAM LAH TU!!!!!!!!!!!

KEBENARAN DAN KEADILAN ADALAH DARI ALLAH SWT (3: 60-61) SURAH ALI IMRAN.

DENGAN KUASA ALLAH SWT
SURAH ALI IMRAN (3:54) KURANG LEBIH TAFSIRAN AKAL PENDEK MANUSIAWI
“MEREKA NAK TIPU ALLAH SWT. SEBENARNYA ALLAH SWT TIPU MEREKA…”
KITA WAJIB FAHAM BETUL-BETUL.
HATI YANG IKHLAS LILLAHITAALA DAN MINDA TERBUKA.

DENGAN KUASA ALLAH SWT
OTAI-OTAI INDUSTRI SUKAN DAN HIBURAN
YANG AMBO AMAT HORMATI
WAJAR MENJADI PENCETUS TERAKHIR GELOMBANG ISLAM KERANA…
KITA HAMPIR KLIMAKS DALAM KONTEKS PEMULA KEPADA SUATU LANGKAH PERMULAAN.

ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!

DENGAN KUASA ALLAH SWT
ACTUALLY
NEGARA TERCINTA BUMI BERTUAH MALAYSIA
HANYA PERLU SEDIKIT LONJAKAN
SEDIKIT ANJAKAN
SEDIKIT SWING LAGI
UNTUK MENDAPATKAN MAJORITI
MEMANGKAH PERJUANGAN ISLAM
DALAM KONTEKS SISTEM KITA YANG MUTAKHIR.

PERCAYA DAN SEPENUH YAKIN KEPADA ALLAH SWT.
ALLAH SWT BERSAMA KITA.
PARA PATRIOT PEJUANG PERAJURIT ISLAM
USAH KITA TERLEPAS PANDANG
KITA HANYA PERLU SEDIKIT SWING DARIPADA
YANG DIMULIAKAN
PARA PENGIKUT PEMINAT PENGGEMAR SAUDARA AMY SEARCH, JAMAL ABDILLAH !!!!!!!
PARA GENERASI PEMANGKIN YANG DUK GILAKAN MEET UNCLE HUSSEIN HUJAN DAN TOO PHAT !!!!!!!
PARA PENGGIAT INDUSTRI HIBURAN DAN SUKAN TANAH AIR !!!!!!!
JUGA PENONTON NTV7 !!!!!!!
TAK LUPA…
WAHAI PATRIOT PERAJURIT PEJUANG ISLAM
ENTITI MAT REMPIT ADALAH ASET PALING BERHARGA BUAT KITA WARGA PERJUANGAN ISLAM
TARBIYYAH FISABILILLAH AKAN MENJADIKAN
PARA MAT REMPIT YANG DICACI DAN DIHINA HARI INI
SEBAGAI
KLON
SAYIDINA ALI
SALAHUDDIN AL-AYYUBI
DAN SINGA ALLAH
HAMZAH DAN KHALID MUWAILID
ITU KEMUDIAN…
YANG PENTING…

DENGAN KUASA ALLAH SWT
SEDIKIT SAJA LAGI.

TINGGAL LAGI,
KITA PARA PERAJURIT PATRIOT PEJUANG ISLAM
USAH FITNAH!
USAH ANGKUH!
USAH BURUK SANGKA!

DENGAN KUASA ALLAH SWT
JANGAN KITA BUAT-BUAT TAK INGAT
PERJUANGAN KITA TAK PERNAH SELESAI
MASIH TERLALU JAUH!!!!!!!
INI CUMA SATU PEMULA KEPADA SEBUAH LANGKAH PERMULAAN.

DENGAN KUASA ALLAH SWT
TAHNIAH JUGA BUAT SAUDARI IRMA HASMIE
KERANA MEMELUK BINTANG PALING POPULAR, SIFU NABIL TEMPOH HARI.
BUKAN SALAH IBU MENGANDUNG!!!
BUKAN JUGA SALAH AYAH YANG PANCUT DALAM!!!

DENGAN KUASA ALLAH SWT
ITU CUMA SATU SIMBOLIK
WAJAH MELOYAKAN PERTUBUHAN DONGENG UMNO-BN LAKNATULLAH.
TAHNIAH NABIL!!!
JUGA, SEKALUNG PENGHARGAAN
BUAT TUAN ADLIN AMAN RAMLIE DAN PUAN SHARIFAH SHAHERA
ATAS TAUFIQ HIDAYAH ALLAH SWT PEMILIK SEKALIAN ALAM
BEGITU BANYAK HIKMAH TERSEMBUNYI
DARI TUTUR BICARA ANDA
PASTI KURNIAAN AGUNG ALLAH SWT.

WAHAI PARA PATRIOT PERAJURIT PEJUANG ISLAM
CUBA BAYANGKAN…
SEMUA WARGA PENONTON ABPPBH 2008 TEMPOH HARI AKAN MEMANGKAH GELOMBANG ISLAM.

ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!

DENGAN KUASA ALLAH SWT
TAK LUPA TUAN AZNIL HAJI NAWAWI.
SERUAN TAKBIR ANDA
BERGEMA DI ARENA OF STARS GENTING HIGHLANDS.

ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!

AMBO MEMPERINGATI DIRI AMBO DAN PARA SAHABAT SEKALIAN
DI HADAPAN SETIAP INSAN HANYALAH
TAQWA LILLAHITAALA
TAQWA…
WHAT IS TAQWA???
1. TAWADDUQ @ RENDAH DIR @ HUMBLE
2. QANAAH @ BERSYUKUR @ BE GRATEFUL
3. WARA’ @ BERHATI-HATI @ BERHIKMAH @ WISE & CAUTIOUS
4. YAQIN @ KEIMANAN @ CONFIDENCE
DENGAN KUASA ALLAH SWT
SENANG BUKAN!!!
SETERUSNYA MEMBAWA KEPADA DARJAT AGUNG KESUFIAN
TAWAKKAL A’LALLAH.
BERSERAH BULAT-BULAT LILLAHITAALA SEMATA-MATA
MENCARI KEREDHAAN ALLAH SWT.

BILA MANA ALLAH SWT REDHA,
HADIRLAH ELEMEN TERPENTING MANUSIAWI
TAUFIQ HIDAYAH HAK MILIK MUTLAQ ALLAH SWT
TAK USAH LAGI BUAT SOLAT HAJAT
ALLAH SWT MENJAMIN KETENANGAN, KEKAYAAN, KEBAHAGIAAN, NAIK PANGKAT, DAPAT GAJI, NAIK GAJI, ANAK SOLEH, BINI SOLEHAH, SUAMI SOLEH, DAPAT JADI DOKTOR, LAWYER ETC.
CUKUP SEKADAR SUJUD SYUKUR DAN SOLAT TAUBAT.
RASULULLAH S.A.W. TAK PERNAH ANJUR SOLAT HAJAT.
TERIMALAH KEBENARAN BIAR PAHIT UNTUK DITELAN.

ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!

DENGAN KUASA ALLAH SWT
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!

RASIONALNYA
DI DALAM AL QURANUL KARIM
ALLAH SWT MENEKANKAN
SUPAYA KITA BERSYUKUR DAN MEMINTA AMPUN YAKNI BERTAUBAT BANYAK-BANYAK.
NESCAYA ALLAH SWT AKAN TAMBAH NIKMAT.

DENGAN KUASA ALLAH SWT
USAH TAKUT USAH RISAU!!!
JANJI ALLAH SWT PASTI BENAR.
AYAT 5 SURAH AL-ANKABUT (29:5)
JAMINAN ALLAH SWT:
“BARANG SIAPA BERKEHENDAKKAN MENEMUI JANJI ALLAH SWT SAAT KETENTUAN DAN DETIK NYA PASTI TIBA. DAN ALLAH SWT MAHA MENDENGAR DAN MAHA MENGETAHUI.”

DENGAN KUASA ALLAH SWT
KITA RENUNGI
DISERTAKAN HATI YANG IKHLAS
TINGKAH LAKU JUJUR
MINDA YANG TERBUKA.

DENGAN KUASA ALLAH SWT
DI DALAM AL-QURANUL KARIM
ALLAH SWT MENUKILKAN
“MINTALAH YAKNI BERDOA NESCAYA AKU AKAN KURNIA DAN TUNAIKAN.”

DENGAN KUASA ALLAH SWT
PADA BILA-BILA MASA PUN, DENGAN HATI YANG TULUS IKHLAS LILLAHITAALA
MINDA TERBUKA DAN TINGKAH LAKU JUJUR
MANA-MANA MAKHLUK ALLAH SWT BOLEH BERDOA
TAK USAH FOKUS HANYA PADA SATU-SATU UPACARA ATAU CERTAIN FUNCTION SAHAJA!!!!!!!!!!!!!!!!!
DITAMBAH PULA BERMACAM-MACAM BOTOL AIR
KITA AMAT RISAU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
MENJURUS SYIRIK
DOSA YANG TIDAK TERAMPUN.
NAUZUBILLAHIMINZALIK.

DENGAN KUASA ALLAH SWT
HUBUNGAN LILLAHITAALA TAK MEMERLUKAN PERANTARAAN
YANG AMAT PENTING
YANG PALING PENTING
HATI
HATI
HATI!!!!!!!!!!!!!!!
SEMATA-MATA KERANA ALLAH SWT
LILLAHITAALA

DENGAN KUASA ALLAHA SWT
AMBO PERINGATI DIRI AMBO DAN PARA SAHABAT SEKALIAN
PERINGATAN ALLAH SWT DI DALAM AL QURANUL KARIM
“YANG KAMU RASA BURUK ITU SEBENARNYA BAIK SEMENTARA YANG KAMU RASA BAIK ITU BURUK TERAMAT DI SISI ALLAH SWT.”
INI AMAT KITA RISAU.
INI SERIUS.

ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!

DALAM AYAT TERSEBUT SIMBOLIKNYA ADALAH PERANG
DAN KITA WAJIB APLIKASI DALAM SEGENAP ASPEK KEHIDUPAN
KERNA ISLAM ITU AD-DEEN
AD-DEEN ITU CARA HIDUP
SO
ISLAM IS THE WAY OF LIFE.
DARI A HINGGA KE Z.

DENGAN KUASA ALLAH SWT
ALLAH SWT YANG BUAT KITA
ALLAH SWT TAHU APA SAJA KEHENDAK KITA
YANG TERBAIK MAHUPUN TERBURUK BUAT KITA

DENGAN KUASA ALLAH SWT
LU PIKIR LAH SENDIRI BEB.

DENGAN KUASA ALLAH SWT
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!

SURAH AL-BAQARAH
(2;214-217)
DENGAN HATI TULUS IKHLAS LILLAHITAALA
OPEN MINDED
TINGKAH LAKU JUJUR
KITA AMAT WAJIB MEMAHAMI DENGAN AMAT MENDALAM
IBRAH DARIPADA WAHYU ALLAH SWT
DALAM SURAH AL-BAQARAH AYAT 214-217.
AL QURANUL KARIM MENCAKUPI SEMUA ASPEK KEHIDUPAN DI SEPANJANG ZAMAN
ALL-TIME FAVOURITE.

DENGAN KUASA ALLAH SWT
CUKUPLAH HANYA ALLAH SWT
TIADA KEKUATAN MELAINKAN DARIPADA ALLAH SWT.

ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!

DENGAN KUASA ALLAH SWT
SESUNGGUHNYA
KETERBUKAAN
UKHUWWAH
BERBEZA PANDANGAN
ADALAH ANUGERAH BEGITU AGUNG
KURNIAAN ALLAH SWT
PEMILIK SEKALIAN ALAM
KERNA
TAUFIQ HIDAYAH HAK MILIK MUTLAK ALLAH SWT
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!

“MEREKA INGAT MEREKA NAK TIPU ALLAH SWT. ALLAH SWT MENIPU MEREKA.”

ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!

DENGAN KUASA ALLAH SWT
AMBO MEMPERINGATI DIRI AMBO DAN PARA SAHABAT
ULAMA’ ITU ORANG BERILMU
TAK KIRA ILMU DARI BARAT ATAU TIMUR.
TAK TIMBUL KEKELIRUAN SAMA ADA
PERJUANGAN ISLAM SECARA SIMBOLIK DIPIMPIN
ULAMA’ ATAU PROFESIONAL
USAH KELIRUKAN RAKYAT MARHAEN YANG BEGITU NAZAK INI.
ULAMA’ ITU SUDAH SEMESTINYA PROFESIONAL
DAN SEMUA WARGA PROFESIONAL
DALAM KONTEKS PATRIOT PERAJURIT PEJUANG ISLAM
MERUPAKAN ULAMA’
ULAMA’ ITU ORANG BERILMU
ULAMA’ ITU PROFESIONAL
PROFESIONAL ITU ULAMA’
PEMIMPIN KAMIL PILIHAN MUTLAK ALLAH SWT.

DENGAN KUASA ALLAH SWT
AMBO MEMPERINAGTI DIRI AMBO
DAN PARA SAHABAT SEKALIAN
SAMA ADA YANG ADA KALIMAH TAUHID ATAU BELUM
KITA SEMUA ADALAH SAMA PADA HAKIKAT KEJADIAN
BERASAL DARI ADAM DAN HAWA.

DENGAN KUASA ALLAH SWT
AYUH SAUDARA ABDULLAH
SAUDARA AH CHONG
SAUDARA MUTHUSAMY
MARCELINUS BIN BLAZES
SAUDARA JULIUS
PETRUS AK RAKANG
DAN SELURUH WARGA MALAYSIA
AYUH SOKONG PERJUANGAN ISLAM
ISLAM ITU INDAH TAK SUSAH
ISLAM UNTUK SEMUA.

WAHAI PARA PATRIOT PERAJURIT PEJUANG ISLAM
UMMAH KITA SUDAH NAZAK………….!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
RAKYAT MALAYSIA MENUJU KEHANCURAN………!!!!!!!!!!!!!!
KEBINASAAN YANG JIJIK, HINA DAN MELOYAKAN HAMPIRI KITA……………!!!!!!!!!!!!!!!!!

DENGAN KUASA ALLAH SWT
TARIK BENANG DALAM TEPUNG
BENANG BIAR DAPAT TEPUNG JANGAN TERABUR.
IF CAN’T BEAT THEM, JOIN THEM
DENGAN PENUH HIKMAH DAN FATANAH.
ALLAH SWT BERSAMA KITA.
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!

DENGAN KUASA ALLAH SWT
KITA SAMA RENUNGI FIRMAN ALLAH SWT DI DALAM AL QURANUL KARIM

SURAH YAA SIN (36:82)
AL-MAAIDAH (5:3)
AL-ANKABUT (29:2)
MUHAMMAD S.A.W. (47:7)
AL-ISRAK (17:81)

ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!


ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!

FIRMAN DIA YANG MAHA BERKUASA TAFSIRAN UMUM AKAL PENDEK LEMAH DAN KERDIL MANUSIAWI:

“BILA MANA AKU YAKNI ALLAH SWT MENOLONG KAMU, SIAPA YANG MAMPU MELAWAN NYA???”

AMBO MEMPERINGATI DIRI AMBO DAN SETERUSNYA DENGAN KUASA ALLAH SWT PARA SAHABAT YANG DIMULIAKAN SEKALIAN…

ANAK-ANAK AMBO SELALU DUK TENGOK CERITA KARTUN WONDERPETS…

“KAMI TAK BESAR DAN KAMI TAK KUAT!
BILA BEKERJA SAMA SEMUA JADI MUDAH!
APA YANG PENTING…
KERJA SAMA!
APA YANG PENTING…
KERJA SAMA!
APA YANG PENTING…
KERJA SAMA!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!”

TINGGAL LAGI..
USAH KITA TERLUPA!
ELAKKAN KEANGKUHAN..
BERMUHASABAH DAN BERMUJAHADAH!
AMBIL TUGAS DAN PERANAN MASING-MASING!!!
TARIK BENANG DALAM TEPUNG…
BENANG BIAR DAPAT..
TEPUNG JANGAN TERABUR..

KITA WAJIB TARIK RAKAN-RAKAN INSAN MULIA KHABARNYA KURANG LEBIH 3.5 JUTA BERDAFTAR…
YANG TERKELIRU DAN TERSILAP MENJADI AHLI PERTUBUHAN DONGENG UMNO-BN LAKNATULLAH…
AYUH BERSAMA KAMI!
AYUH BERSAMA KAMI!
AYUH BERSAMA KAMI!

DENGAN KUASA ALLAH SWT
KITA SUDAH KESUNTUKAN MASA!
KITA SUDAH TIADA MASA!
KITA TIADA MASA SUDAH!!!
WE COULD NOT WAIT ANYMORE!!!!!

WAHAI RAKYAT PERLIS!
WAHAI RAKYAT KEDAH!
WAHAI RAKYAT PENANG!
WAHAI RAKYAT PERAK!
WAHAI RAKYAT SELANGOR!
WAHAI RAKYAT WILAYAH PERSEKUTUAN!
WAHAI RAKYAT NEGERI SEMBILAN!
WAHAI RAKYAT MELAKA!
WAHAI RAKYAT JOHOR!
WAHAI RAKYAT PAHANG!
WAHAI RAKYAT TERENGGANU!
WAHAI RAKYAT KELANTAN!
WAHAI RAKYAT SARAWAK!
WAHAI RAKYAT SABAH!

AYUH BERSAMA-SAMA KAMI!!!

NAK TUNGGU APA LAGI!
FIRAUN DAH DITENGGELAMI!
NAMRUD KALAH DEK NYAMUK SEEKOR SAHAJA!
KAWANAN BURUNG HANCURKAN ABRAHAH!
TSAMUD, MADYAN, AD…
NAK TUNGGU APA LAGI!

AYUH BERSAMA-SAMA KAMI!

DENGAN KUASA ALLAH SWT
KITA HANCURKAN SAMA SEKALI SAKI BAKI KEANGKUHAN PERTUBUHAN DONGENG UMNO-BN LAKNATULLAH!!!

KITA SUDAH TIADA MASA!!!
JOM SERTAI PAS!
JOM SERTAI PAS!
JOM SERTAI PAS!
TAK NAK JADI AHLI PUN TAK APA!

PARA HAKIM BAIK…
PARA PROFESOR BAIK…
PARA PROFESIONAL BAIK…
PARA PENJAWAT AWAM BAIK…
TUN MAHATHIR BAIK…
TUN ABDULLAH BAIK…
ENCIK NAJIB BAIK…
SAUDARA KHAIRY BAIK…
AYUH BERSAMA GELOMBANG ISLAM RAKYAT MARHAEN…!!!

DENGAN KUASA ALLAH SWT

APA YANG PENTING!!!
HANYA PARTI ISLAM WAJIB MENTADBIR BUMI BERTUAH INI!!!

PEMIMPIN KAMIL ADALAH PILIHAN MUTLAK ALLAH SWT.

SEKALI LAGI…
AYAT 82 SURAH YAASIN

“BILA MANA BERBICARA MENGENAI ALLAH SWT, ALLAH SWT HANYA BERFIRMAN KUN FAYAAKUN.. JADI MAKA JADILAH…!!!”

TIDAK MUSTAHIL APA JUA SEKALIPUN…
AMBO MENYERU DAN MERAYU…

DENGAN NAMA ALLAH SWT YANG MAHA PEMURAH YANG MAHA PENYAYANG…
TUN MAHATHIR!
TUN ABDULLAH!
ENCIK NAJIB!
SAUDARA KHAIRY!
JOM SERTAI PAS…
PLEASE…..

BEST TAU…
BERSAMA-SAMA PERJUANGAN ISLAM…
KITA HANYA ADA DUA KESUDAHAN…..
1. PERTOLONGAN ALLAH SWT.
2. SYAHID FISABILILLAH.
KAN MARVELLOUS TU…
TERUTAMANYA SAUDARA KHAIRY…
DEMO MUDA LAGI…
HANDSOME DAN KACAK…
YOU HAVE THE X-FACTOR BEB…
JOM SERTAI PAS…
PANGLIMA HUSAM PASTI MENGALU-ALUKAN KEDATANGAN SAUDARA…
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!

SEKALI LAGI…
AMBO MENYERU DAN MERAYU PADA DIRI AMBO SENDIRI…
DAN DENGAN KUASA ALLAH SWT DIRI PARA WARGA MALAYSIA SEKALIAN…
KITA SUDAH TIADA MASA!

TERKINI…
DI HADAPAN MATA KITA!

ALLAH SWT TELAH MENGIRIMKAN SEORANG NAKHODA…
TUAN GURU NIK ABDUL AZIZ NIK MAT

DIKELILINGI PARA MASTERMIND BERKARISMA…
1. TOK GURU ABDUL HADI AWANG
2. MASTER LIM KIT SIANG
3. MAULANA KARPAL SINGH
4. SIFU ANWAR IBRAHIM
5. PROF. DR. RAMASAMY
6. TAIKO AZIZAN ABDUL RAZAK
7. TUAN LECTURER NASARUDIN MAT ISA

DIDOKONG PARA PERAJURIT KAMIKAZE…
1. PANGLIMA HUSAM MUSA
2. HUSTLER LIM GUAN ENG
3. PENDEKAR AZMIN ALI
4. MISS OF THE UNIVERSE TERESA KOK
5. DR. DZULKIFLY AHMAD
6. IR. KHALID SAMAD
7. THE LION GOBIND SINGH DEO

ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR

HANYA JAUHARI MENGENAL MANIKAM!
KALAU GENTAR AKAN RISIKO USAH BICARA SOAL PERJUANGAN!
ANDAI KAIL PANJANG SEJENGKAL LAUTAN DALAM USAH DIDUGA!
JIKA TAKUT DILAMBUNG USAH BERUMAH DI TEPI PANTAI!

“TAK SAMA ORANG YANG TAHU DAN ORANG YANG TAK TAHU…”
“MUNGKIN YANG BAIK ITU SEBENARNYA TAK BAGUS BUAT KITA…ADAKALANYA YANG BURUK ITU MERUPAKAN YANG TERBAIK BUAT KITA…ADA HIKMAH TERSEMBUNYI!”

SURAH AL-INSYIRAH AYAT 5-6 KURANG LEBIH MEMBAWA PENGERTIAN…

“PADA SESUNGGUHNYA SETIAP BALIK KESUSAHAN ITU PASTI ADA KESENANGAN.”
“SESUNGGUHNYA DALAM SETIAP PERIT JERIH KEPAYAHAN AKAN ADA RAHMAT KEMENANGAN ABADI YANG TERSEMBUNYI.”

ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!

SURAH AL-ISRAK AYAT 81 ALLAH SWT TELAH JAMIN KEMENANGAN KITA. BILA MANA DATANG KEBENARAN, PASTI AKAN HANCUR LULUH SEGALA KEBATILAN. DAN SESUNGGUHNYA YANG BATIL ITU CONFIRM AKAN HANCUR BERKECAI. ITU JANJI ALLAH SWT.
AYAT 7 SURAH MUHAMMAD S.A.W. ALLAH SWT TELAH JANJI AKAN JAGA KITA SELAGI MANA KITA MENEGAKKAN KALIMAH TAUHID DAN MENYOKONG MALAH ALLAH SWT AKAN MENEGUHKAN KEDUDUKAN KITA.
USAH TAKUT RISAU DAN GEMENTAR!!!

ALLAH SWT PEMILIK SEKALIAN ALAM…
ORANG YAHUDI CUMA TERKELIRU OLEH TALMUD/TORA…
ORANG NASRANI TERSILAP BUKA BIBLE…

ANDAI KATA ARIEL SHARON MEMBUKA TAURAT…
ANDAI KATA BARRACK HUSSEIN OBAMA MEMBUKA INJIL (MUNGKIN DAH BUKA KUT… CUMA BELIAU NAK MENYAMAR JE…MAYBE!!!)
MAKA MEREKA AKAN KEMBALI KEPADA MUKJIZAT AGUNG ALL TIME FAVOURITE…

AL-QURANUL KARIM…
AL-QURANUL KARIM…
AL-QURANUL KARIM…

AYAT 1-4 SURAH AL-BAQARAH TELAH MENEKANKAN KEPADA KITA PERI PENTINGNYA KITA PERCAYA PADA TAURAT DAN INJIL…
JADI KEPADA INSAN BERIKUT…
AMBO ADA TERBACA KAT NST…
KALAU TAK SILAP TUAN LEO MOGGIE…
KECEWA DENGAN KENYATAAN ENCIK ZAHID HAMIDI…
MAAFKANLAH ENCIK ZAHID HAMIDI TU…
ENCIK LEO MOGGIE…
TERUSKAN BERAMAL…
DENGAN KUASA ALLAH SWT…
SUATU HARI NANTI TAUFIQ HIDAYAH ALLAH SWT AKAN HADIR…

ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!

TINGGAL LAGI…
WAHAI PATRIOT PERAJURIT PEJUANG ISLAM…
KUANTITI TAK PENTING…
CUMA KITA..

JANGAN FITNAH!
JANGAN ANGKUH!
JANGAN BURUK SANGKA!

DI DEPAN SETIAP MAKHLUK HANYALAH TAQWA LILLAHITAALA!
APA ITU TAQWA???
AMBO SENANGKAN CERITA…
KITA BOLEH ELABORATE TAQWA TO…
1. MERENDAH DIRI@TAWADDU’
2. SYUKUR@QANA’AH
3. WARA’@BERHATI-HATI
4. YAKIN SEPENUH PERCAYA YAKNI IMAN
TAQWA AKAN MEMBAWA KEPADA TARAF TAWAKKAL YAKNI DARJAT SUFI WALI ALLAH SWT…
BERSERAH BULAT-BULAT KEPADA ALLAH SWT…

ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!

AYUH WAHAI WARGA MALAYSIA!!!
PERBETULKAN NIAT!
PERKEMASKAN TEKAD!!!
HANYA DENGAN ISLAM KITA KAN SELAMAT DAN AMAN DAMAI DUNIAWI DAN KAMPUNG AKHIRAT!

AT LAST BUT NOT LEAST…
PERLEMBAGAAB KITA ADALAH AL-QURANUL KARIM…

RUJUK AL-QURAN
RUJUK AL-QURAN
RUJUK AL-QURAN
SETINGGI MANA PUN ILMU KITA
SYEIKH APA PUN
MUFTI BESAR MANA PUN…

INGATLAH!

ALLAH SWT MAHA LUAS ILMU NYA
SEHEBAT MANA PUN KITA…
KALAU NAK DIBUAT BANDINGAN…
SETITIS AIR LAUT PUN TAK SAMPAI…

HATTA…
JUNJUNGAN BESAR S.A.W KEKASIH ALLAH SWT
MUHAMMAD BIN ABDULLAH
SENTIASA DIBERI PERINGATAN OLEH ALLAH SWT MELALUI AL-QURANUL KARIM…

INIKAN LAGI KITA…
SUBHANALLAH…
WALHAMDULILLAH…
LA ILAA HA ILLALLAAHU WALLAHUAKBAR!

NASTAGHFIRULLAHALAZIIM…..

MESTI RUJUK AL-QURANUL KARIM!
KENA RUJUK AL-QURANUL KARIM!
WAJIB RUJUK AL-QURANUL KARIM!

PEMIMPIN KAMIL ADALAH PILIHAN ALLAH SWT.

SESUNGGUHNYA…
KETERBUKAAN
UKHUWWAH YAKNI PERSAUDARAAN
DAN BERBEZA PANDANGAN
MERUPAKAN ANUGERAH AGUNG ALLAH SWT.

DENGAN ILMU..
KITA WAJIB BERDAKWAH SEIKHLAS HATI…
MOREOVER….

TAUFIQ HIDAYAH HAK MILIK MUTLAK ALLAH SWT.

NUH A.S TAK TERDAYA MEMBAWA SAMA ISTERI DAN ANAK BAGINDA.
BAPA KITA, IBRAHIM A.S TAK MAMPU BERI HIDAYAH KEPADA AYAHANDA BAGINDA.
RASULULLAH S.A.W. AMAT DISAYANGI OLEH BAPA SAUDARA BAGINDA, ABI TALIB…

AMBO…
KALAU MEMBACA SIRAH JUNJUNGAN BESAR S.A.W.
PASTI AKAN MENANGIS MENGENANGKAN PENGORBANAN DAN SEMANGAT ABI TALIB…

ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!

WAHAI RASULULLAH S.A.W.
KAMI SAMBUNG PERJUANGAN MU
WALAU KAMI DICACI DAN DIHINA
TAPI KAMI TAK PERNAH KECEWA!

ALLAH SWT DAN RASULULLAH S.A.W. SEBAGAI PEMBELA!

ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!

SEGALA YANG BAIK ITU
ADALAH KURNIAAN AGUNG PEMILIK SEKALIAN ALAM.
YANG BURUK ITU KELEMAHAN AMBO.
NAMUN HAKIKAT NYA SEMUA DARIPADA ALLAH SWT.
RASULULLAH dalam mengenangmu
Kami susuri lembaran sirah mu
Pahit getir perjuanganmu
Membawa cahaya kebenaran…

ENGKAU taburkan pengorbananmu
Untuk umatmu yang tercinta
Biar terpaksa tempuh derita
Cekalnya hatimu menempuh ranjaunya…


Tak terjangkau tinggi pekertimu
Tidak tergambar indahnya akhlakmu
Takkan terbalas segala jasamu
Sesungguhnya engkau Rasul mulia

Tabahnya hatimu menempuh dugaan
Mengajar erti kesabaran; Menjulang panji kemenangan
Terukir namamu di dalam AL QURAN

RASULULLAH … kami umatmu
Walau tak pernah melihat wajahmu
Kami cuba mengingatimu
Dan kami cuba mengamal SUNNAH mu…..

Kami sambung perjuanganmu
Walau kami dicaci dihina
Tapi kami tak pernah kecewa
ALLAH dan RASUL sebagai pembela!!!

RENUNGI BERSAMA SURAH FUSSILAT (41:33)

“SIAPAKAH YANG LEBIH BAIK PERKATAANNYA DARIPADA MENYERU KEPADA ALLAH SWT. DAN BERAMAL SOLEH. DAN MENGAKU BAHAWASANYA DIA DI KALANGAN ORANG MUSLIMIN.”

DENGAN KUASA ALLAH SWT
TARIK BENANG DALAM TEPUNG
BENANG BIAR DAPAT
TEPUNG JANGAN TERABUR.
IF CAN’T BEAT THEM, JOIN THEM.
DENGAN PENUH HIKMAH DAN FATANAH.
…BERJUANG MEMANG PAHIT…..
KERANA…
SYURGA ITU MANIS…!!!

ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!


WALLAHU WALIYYUT TAUFIQ WAL HIDAYAH
ALLAHUAKBAR!
INSYA ALLAH.

Mahmeri said...

terima kasih untuk SSR kerana sudi memberi maklum balas kepada komen saya terdahulu,terima kasih juga pada Firdaus AMK PKR yang tak cakap pon komen kosong..

kepada saudaraku sekalian..
tiada isi,atau tak mahu berfikiR?
hehehe...beli? owhh...lu tak tau pulak PR nak bli ADUN BN? tu takpe pulak?BN tak bli,ADUN tu sedar tanggungjawab dia hehehe..tu yang mereka memilih bersama BN..bukan dibeli atau dirasuah huhuhuhu..
Sama2 la buka minda tu ye..

Naruto sensei said...

HAMIDAH OTHMAN ADUN SUNGAI RAPAT KETUA SAMSENG..

Baca Laporan Polis ini disini..

- Budak Ipoh Timur - http://shamsuleffendey.wordpress.com/


hangat dan membara... keh keh keh memang dasar UMNO samseng dulu, kini dan nak mati ni pun...

Memang UMNO pun dah jadi macam MCA banyak samseng duduk dalam kepala ha ha ha jangan undilah subahat tu...!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...