Monday, May 18, 2009

Mesyuarat Dewan Harian tolak dakwaan politik wang

KUALA LUMPUR, 18 Mei: Mesyuarat khas Dewan Harian PAS hari ini mendapati tidak berlaku sebarang rasuah politik dalam parti itu sebagaimana yang dilaporkan oleh media sebelum ini.

Mesyuarat yang mendengar laporan dari Ketua Dewan Ulama, Pengarah Pilihan Raya, Ketua Dewan Muslimat dan beberapa pimpinan PAS yang lain memutuskan tidak berbangkit isu rasuah itu.

"Setelah kita mengumpulkan maklumat dari semua negeri-negeri kita dapati tidak ada amalan politik wang dalam PAS," kata Datuk Seri Abdul Hadi AWang, Presiden PAS dalam kenyataannya hari ini.

Kenyataan penuh Abdul Hadi dalam www.tvpas.com.

7 comments:

wolf said...

Itulah dia sikap Naruto...

Cakap dakwah berapi-api...tapi saudara islam dok dikutuknya bila tak tak sependapat dengannya...

Tapi itulah sebenarnya sikap puak-puak ni...cepat naik hangin kat orang melayu sendiri....

Tapi kalau kaum Ngeh dan Nga tu yang buat....oohhh bukan main toleransi lagi sampai sanggup nak jaga hati dan sensitiviti kaum ngeh dan nga dan hind

Tapi UMNO/BN cool jer...

Tak payah pilihanraya utk selesai politik kat Perak nun...

rakyat dan bagi mandat masa PRU12. Puak-puak ni dah termakan hasutan Anwar yang suruh bubar DUN.

Nak pilihanraya skali lagi buat apa...ambil cermin dan cermin diri tu dulu...kehhh...kehh..kehh

Naruto sensei said...

Jaam,Wolf,Mat Geentor, Uncle Nano dan sekutu anda semua..!!

Ada dua berita gembira buat PAS dan UMNO ha ha

1)Jawatankuasa Disiplin PAS pusat hari ini mengesahkan tiada politik wang yang wujud dalam Parti Kata Tuan Guru Haji Hadi tadi..ha ha ha penatlah kamu silembut..bermati2an mainkan isu ni..ha ha


2)Ha ha ha UMNO umum tak letak calon di Penanti pada sidang petang tadi di PWTC.keh keh keh memang terbuktilah bacul UMNO ni

Puak2 UMNO sudahlah tu malulah..
Realitinya dah nampak dah UMNO dah fobia dengan Pilihanraya..sedarlah.

Ubah2 lah taktik tu hal Perak tak settle lagi jangan dok kalut nak jaga Politik PAS kalau anda sendiri tak mahu bersama perjuangan PAS jadi apa maknanya anda melalak?

Kalau nak melalak masuk dulu dalam PAS sebab ianya didengari tapi kalau anda UMNO. Payahlah orang nak percaya pasal UMNO ni selalu sangat suka tipu rakyat tu yang orang tak percaya dah....Majoriti rakyat pun tau dah auta UMNO..ha ha ...

Teringat dulu masa Pemilihan UMNO depa kata PAS jangan campur urusan Parti UMNO.. hek..eleh berlagak konon.Sekarang siapa yang sibuk2 dok jaga tepi kain orang berlebih2 ni...? ha ha ..bukan jaga lagi, masuk terus dalam kain tu ..!!ha ha ha ...Memang tak senonoh UMNO ni..masuk dalam kain orang he he..


Alahai Melayu UMNO layu jadinya...

Naruto sensei said...

wolf oo wolf

Berlagak pandai rupanya jahil..

kesana kesini menjaja cerita fitnah..

itulah dia perangai wolf...

mencabar di artikel lain menjerit di artikel lain...

bila ditanya dia diam menikus..hanya pandai melarikan diri ...itulah sifat binatang liar

Sesama bangsa dia memfitnah... cuba memecahbelahkan bangsa di Malaysia...

Dengan MCA dan MIC yang tak sokong Islam dia sayang sekali.. dengan orang PAS dimusuh, dibenci malah dikeji...

Inilah sikap UMNO yang kata nak bersatu..di belakang kita ditikam pula.. sentiasa khianat pada Melayu sendiri..

Mengaku marah cina dan India ..beli dikedai cina makan dikedai mamak...ha ha dasar binatang liar tentulah sikapnya hipokrit...

Kalah hujah.. difitnahnya bangsa sendiri...

BN buat apa pun Nizar cool je..tak gitu wolf kah kah kah.. lari kat sini...berani mengulas bila saya tiada kah kah kah sifat bacul terserlah kini walaupun nama garang sekali... ha ha ha .

PR sentiasa cool dan matang berhujah..ha ha ha .. tak main lah lari2 kan wolf.. kah kah kah..!!

Jangan ikut UMNO dia sembah kubur hi hi hi.. mintak kat setan tu

UMNO dah BACUL DAH..!

Naruto sensei said...

Najib ditangkap oleh Interpol Mongolia jika keluar dari Malaysia
Dikirim pada Mei 18, 2009 oleh HermanSamsudeen
Pendedahan 11 media antarabangsa terhadap Najib berhubung kes pembunuhan Altantuya boleh menyebabkan beliau ditangkap oleh Interpol Kerajaan Mongolia jika beliau keluar dari sempadan negara. Kes Altantuya menjadi satu isu penting diluar negara.

Walaupun sudah hampir 2 bulan Najib menjadi Perdana Menteri, tiada satu pun Kerajaan luar yang mengirimkan ucapan tahniah atau delegasi khas untuk mengucapkan salam tahniah buat beliau. Ini juga mengundang persoalan terhadap persepsi dunia kepada kepimpinan Najib. Adakah mereka memprotes Najib?

Pertuduhan 11 media itu amat berat dan boleh menjadi alasan untuk Polis Mongolia membuka kes terhadap beliau memandangkan mangsanya adalah rakyat mereka.

Sehingga kini Najib hanya berani membuat lawatan ke Indonesia dan Brunei. Setakat itu sahaja yang diboleh buat masa ini. Jika Najib ke melawat lain pula, tidak mustahil Kerajaan diluar negara akan menimbangkan untuk Najib di ektradisi ke Mongolia.

Kedudukan ini amat bahaya selagi Najib tidak membersihakan nama beliau. Tidak dapat kita bayangkan jika Najib ditahan dipenjara mongolia dan disoal siasat disana. Mampukah beliau hadapi semua itu. Dengar kata penjara disana teruk, makanannya tak sama dengan makanan hotel 5 bintang yang biasa Najib santap. Tak boleh nak bayanglah keadaan Najib nanti.

Jika Altantuya itu rakyat Amerika yang terkenal sebagai Negara Polis dunia, mungkin pada masa ini Najib sudah ditahan di penjara Guatanamo Bay dan disoal siasat. Mujurlah dia hanya seorang rakyat Mongolia, jadi proses itu lambat dan belum berlaku, tetapi tidak mustahil akan berlaku.

Maka wajarlah Najib menyaman 11 media itu jika ternyata laporan mereka itu tidak benar bagi melindungi diri beliau terutamanya bila berada diluar Malaysia.

Timbalan Presiden Pas, Ust Nasaruddin Mat Isa dalam Ceramahnya di Stadium Melawati baru-baru ini menyebut bahawa;

Presiden PAS, Dato’ Seri Abdul Hadi Awang telah memenangi kes saman ke atas Daily Mirror, sebuah akhbar tempatan berbahasa Inggeris berhubung kes laporan palsu ke atas beliau.

Katanya, akhbar tersebut secara terang-terangan menyiarkan gambar Dato’ Seri dan mengaitkan beliau sebagai perancang beberapa siri pengeboman di United Kingdom termasuk sebuah pusat membeli-belah di Kent.

Beliau juga telah dituduh sebagai orang ketiga dalam pertubuhan Al- Qaeda, dan sedang di tahan di Guantanamo Bay.

Menurut beliau, Daily Mirror telah mengakui kesilapan di atas laporan palsu tersebut dan telah menyiarkan permohonan maaf tersebut di akhbar dan web mereka.

“Tetapi perkara ini tidak dilakukan oleh Najib, kenapa Najib tidak saman akhbar tersebut. Kalau Presiden boleh saman satu akhbar, Najib ada 11 akhbar kalau menang banyak dapat…, walaupun jumlahnya tak sebanyak komisyen kapal selam, tapi banyak juga tu..”

Saya setuju dengan pandangan Ust Nasharuddin, Najib perlu contohi ketegasan dan keberanian Presiden Pas dan menyaman media berkenaan untuk membersihkan nama beliau. Jika beliau tidak melihat perkara itu perlu bagi diri beliau, Najib wajar memikirkan maruah rakyat dan negara ini. Sesungguhnya kedudukan beliau sebagai Perdana Menteri secara tidak langsung menjadikan Negara dan rakyat Malaysia sebagai mangsa hinaan dan cercaan kerana memiliki Perdana Menteri yang penuh skandal sepertinya.

Najib perlu saman, jika tidak rakyat Malaysia yang terasa terhina atau dicerca oleh rakyat asing boleh menyaman Najib kerana beliaunya yang menjadi punca mereka turut terpalit dengan isu berkenaan seolah-olah rakyat negara ini bersekongkol dengan Najib yang terus berdiam diri.

Najib perlu saman 11 media itu segera dan memenangi saman itu untuk pulihkan keadaan. Itu sahaja.

p/s-Kalau Najib menang, pastinya populariti beliau akan melonjak naik, tapi kalau kalah macam mana? Polis Malaysia boleh buka fail kes ker?

Difailkan dalam: Antarabangsa,

Zainun said...

Syukur... nampaknya tiada apa yang buruk terjadi kepada hal ini.

Sayang parti ni... Lebih 'sayang', kalau ia akan jadi seperti parti yang satu lagi. Yang ada keris di lambangnya... :)

- Usahawan Internet, Zainun Mat Deris. :)

bunga said...

woLF, naruto, apakehal dok gaduh-gaduh. takda guna tu. Cuba fikir kepada politik permaufakatan. Cari titik pertemuan.

Semua orang perlu duit. Cuba kaedah ini

$6.00 Welcome Survey After Free Registration!

bunga said...

click disini.

Buat suvey, dapat duit dan boleh menyumbang kepada perkara kebaikan. Mari habiskan duit US
$6.00 Welcome Survey After Free Registration!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...