Monday, May 4, 2009

7 Mei: Hari 1MalaysiaGelita

KUALA LUMPUR, 5 Mei: Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih) mengajak seluruh rakyat Malaysia untuk berkabung pada 7 Mei 2009 ( Khamis) dengan berpakaian hitam sepanjang hari yang dinamakan 1MalaysiaGelita.

Ini bertujuan untuk menunjukkan protes kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak terhadap apa yang berlaku di Perak.

Selain daripada itu, warna hitam itu juga melambangkan protes terhadap pengambilan kuasa oleh pihak Barisan Nasional di negeri Perak.

Pada sidang media di Dewan Perhimpunan Cina sebentar tadi, penyelaras program, Wong Chin Huat berkata bahawa slogan Najib sebagai "1Mmalaysia: Rakyat didahulukan, pencapaian diutamakan" sebagai bahan lawak bagi rakyat Malaysia kini.

Ini kerana Najib sendiri tidak mempraktikkan slogan tersebut.

Bagi Bersih, kata Wong, Najib langsung tidak memperjuangkan rakyat dan tidak mementingkan hak rakyat terutama hak para pengundi di negeri Perak.

Beliau juga menyeru rakyat Malaysia supaya turut sama di dalam protes itu dengan memakai pakaian hitam dan menunjukkkan bahawa rakyat Malaysia menentang sebarang pencerobohan demokrasi dan sekatan ke atas media.

Selain daripada itu, wakil gabungan Bersih juga mencadangkan pembubaran DUN Perak dan adakan semula pilihan raya.

Turut menyokong 1MalaysiaGelita ialah Centre for Orang Asli Concerns, Centre for Policy Initiatives (CPI) dan juga Anwar Ibrahim Club (AIC).

Sidang media itu juga disertai oleh Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara, Tony Phua, Ahli Parlimen Serdang, Teo Nie Ching, Ahli Parlimen Kuala Selangor, Dr. Dzulkifly Ahmad, Ahli Parlimen Subang, S.Sivarasa, Li Yoon dari Persatuan Kesedaran Komuniti Selangor dan Dr Lim Teck Ghee, pengarah CPI.

Dalam sidang media itu juga kesemua wakil Bersih mengecam tindakan sekatan media terhadap liputan Dun Perak serta mendesak Najib supaya menyelesaikan segera kemelut yang melanda negeri Perak.

54 comments:

PRgombak said...

saya akan pastikan kawan2 disamping saya juga berpakaian hitam.
harap kawan2 sekelian juga bertindak seperti saya.
moga dapat kita menjayakannya.
amin

Fidaiyyin said...

Semoga kebenaran dan keadilan dapat dikembalikan di Perak.

Lawan Tetap Lawan...biar rabak sampai ke akhirnya (jika itu yg Umno mahu)

susu soya said...

saya mintak pandangan saudara..
selesa ke masa pr memerintah dap banyak sangat pegang esco...walau pun nizar jadi mb tpi dap yg pegang esco2 pnting...

itulah rahmat rampasan kuasa...lepas ni kalau ada pilihanraya pantikan undi melayu juga pergi ke pakatan rakyat supaya lebih seimbang...

Siasah said...

pakaian hitam???

ramailah rakyat msia ni yang mati dilanggar lori kat jalanraya nanti...terutamanya geng2 siva sebab tak nampak...

abe MIE 'TERJAH' said...

http://pkrpasdap.blogspot.com

memang gelita pun..kerja dah tak ada...

Najib dan mukhyiddin dok kerja...camner nak atasi budak2 tak ada kerja..bantu sana sini..


bukan pakatan buat kerja tapi nak jahanamkan negara

SELAAMAT BERTUGAS...MOGA2 2004 KEMBALI...PKR menang di permatang pauh...

uncle nano said...

aku banyak baju hitam..depa ni nak jadi black metal kot!!!udah2 le tuh..allah tu maha mengetahui dan umat2 islam semua jangan le bersangka buruk antara satu sama lain..
kalau dah ditakdirkan PR memerintah.
PR le yang benar.
kalau sebaliknya, mesti ada hikmah yang tersiratdan tersembunyi..
jadi!!saudara-saudar semua buatlah bebanyak bersabo..

Fidaiyyin said..
Lawan Tetap Lawan...biar rabak sampai ke akhirnya (jika itu yg Umno mahu)

Kalau ko cakap macamtu dan bersedia..meh sini biar aku rabak-rabakkan kepala ko tu!!
bangsat! kalau aku tak terima pelawan ko tu!!!

nalapambu said...

Di sini pun ada ramai juga melayu bodoh bergaduh, maki hamun sama bangsa sendiri.

Teruskan gaduh bangsa melayu bodoh.
Kami kaum cina dan india sudah bersatu dalam DAP.

PAS dan PKR akan tetap bertambah kuat kerana sokongan kami. Teruskan perjuangan PAS dan PKR menentang melayu bodoh.

miekabo said...

nalapambu said...
Di sini pun ada ramai juga melayu bodoh bergaduh, maki hamun sama bangsa sendiri.

Teruskan gaduh bangsa melayu bodoh.
Kami kaum cina dan india sudah bersatu dalam DAP.

PAS dan PKR akan tetap bertambah kuat kerana sokongan kami. Teruskan perjuangan PAS dan PKR menentang melayu bodoh.

May 5, 2009 12:45 AM
apa kena kau nih???
dah puas makan nasik???
ke nak makan kasut aku???
org cina or india takkan ngaku dia tu cina or india kt dlm nih...
bodoh...

tapi kalau betul kau org cina or india....
memang kau dah termakan 'gule-gule' puak-puak umno...
suka buat provok....

Jangan nak naikkan sentimen perkauman kat sini...
Jangan cuba buat provokasi....

dah tu guna nama PAS plak...

uncle nano said...

miekabo said...
podahchit tambii..ko tak abih2 nak menyalahkan UMNO.bangang punya manusia,otak taruk kat bontot ke apa?

susu soya said...

Kalau ko cakap macamtu dan bersedia..meh sini biar aku rabak-rabakkan kepala ko tu!!
bangsat! kalau aku tak terima pelawan ko tu!!! uncle nano said

lu dh beso sngt ape bai...beso sngt ke ape smpi nk rabak kepala org..klu lu nk jadi gengster beso...
lu pegi israel...bunuh semua yahudi kat sane...
baru gengster beso...

MatJalie said...

Rileks miekabo,nalapambu org pr..
Ya..kita sahut seruan 7 mei ni dalam mempertahankan maruah bangsa dan agama yg cuba dihancurkan oleh umno,..tak cukup lagikah kemusnahan selama 50 tahun yg telah dilakukan..bertambah cpt le kemampusan umno.

susu soya said...

Kalau ko cakap macamtu dan bersedia..meh sini biar aku rabak-rabakkan kepala ko tu!!
bangsat! kalau aku tak terima pelawan ko tu!!! uncle nano said

lu dh beso sngt ape bai...beso sngt ke ape smpi nk rabak kepala org..klu lu nk jadi gengster beso...
lu pegi israel...bunuh semua yahudi kat sane...
baru gengster beso...

uncle nano said...

UNNO UMNO UMNO UMNO UMNO
UMNO UMNO UMNO UMNO UMNO
UMNO UMNO UMNO UMNO UMNO
UMNO UMNO UMNO UMNO UMNO
UMNO UMNO UMNO UMNO UMNO
UMNO UMNO UMNO UMNO UMNO

PERHATIAN SEMUA RAKYAT MALAYSIA>>

USAH TERPEDAYA DENGAN PAKATAN RAKYAT YANG TAK BERAPA RAKYAT NIH,MEREKA HANYA PANDAI BERJANJI TETAPI HABUK PUN TARA!!
MARI BERAMAI-RAMAI TAK KIRA APA BANGSA BERJUANG BERSAMA-SAMA UMNO DAN BN, PANJANGKAN KEADILAN YANG TELAH LAMA SUBUR..
HANCURKAN PAKATAN RAKYAT YANG HIDUP SEGAN MATI TAK MAHU.HUMBANKAN MANUSIA YANG BERTOPENGKAN SYAITAN DAN IBLIS.
JAUHKAN MEREKA DARI ANAK-ANAK ANDA, JANGAN BINASAKAN MASA DEPAN MEREKA.

DAN YANG PENTING SEKALI JAUHILAH DAN HINDARILAH DARI MENGHISAP ROKOK..

susu soya said...

weh uncle nano...
hisap rokok memang x baek...

tpi tu ah..umno banyak sangat rasuah...dari bawah smpi atas..
tu semua org taw ah...saudara aku semua jadi kaya-raya sebab banyak dapat kontrak kerajaan coz dia merupan org kuat parti umno...
aku taw ah...aku org johor...
masuk umno beserta ada jawatan memang kaya...malah adik-beradik aku banyak dapat manfaat..
tpi klu x dapat apa2 faedah dari umno...
MEMANG BODOH KALAU ORG TU SOKONG UMNO...........

uncle nano said...

susu soya said...
Kalau ko cakap macamtu dan bersedia..meh sini biar aku rabak-rabakkan kepala ko tu!!
bangsat! kalau aku tak terima pelawan ko tu!!! uncle nano said

lu dh beso sngt ape bai...beso sngt ke ape smpi nk rabak kepala org..klu lu nk jadi gengster beso...
lu pegi israel...bunuh semua yahudi kat sane...
baru gengster beso...

LU APAHAL LAK..SUKA2 CAKAP AKU GENGSTER?AKU KECIK JE KLU KO NAK TAHU!!

ISRAEL PUNYA GENGSTER LAGI BESAR ADA KAT MALAYSIA DAN DAH ADA DEPAN MATA KORANG PUN,KO TAK PERASAN? SIAP NAK KASI RABAK-RABAK NI MALAYSIA KO TAK PERASAN2 LAGI?MANUSIA GITU YANG KORANG2 NIH KATA NAK JADI PEMIMPIN??PORAH...

uncle nano said...

susu soya said...
weh uncle nano...
hisap rokok memang x baek...

tpi tu ah..umno banyak sangat rasuah...dari bawah smpi atas..
tu semua org taw ah...saudara aku semua jadi kaya-raya sebab banyak dapat kontrak kerajaan coz dia merupan org kuat parti umno...
aku taw ah...aku org johor...
masuk umno beserta ada jawatan memang kaya...malah adik-beradik aku banyak dapat manfaat..
tpi klu x dapat apa2 faedah dari umno...
MEMANG BODOH KALAU ORG TU SOKONG UMNO...........

aku sokong tulisan ko!!tp orang cam ko ni lah yang aku nak campak dalam sungai,menjahanamkam UMNO.dah tak dapat apa yang ko nak.cabut lari..antau jiwa pada parti lain.
sekarang nak belakon jadi baik konon..ko dah buat rosak nama UMNO!!pirahhhhhh

susu soya said...

umno tu baek....bagus memang nk tolong org mlayu...memang perjuangan dia memang khas nk tolong melayu...mara, felda, n mcm2 lagi.... tpi rasuah terlalu berat skang ni...umno semakin terlalu jauh dari perjuangan asal..lagi umno di negeri yg bn kalah...pemimpin umno banyak sekali rasuah dan amalan kroni... contoho umno perlis, n umno johor..
pemimpin walaupun ada rasuah tpi x terlalu ketara... solute pemimpin umno seperti shahrir samad, ahmad mazlan, muhyiddin yasin... rasuah x de rakyat pn suka...
tapi malang sekali najib memang kaki rasuah..rakyat taw kes kapal selam gan eurocopter....

Masterazi said...

no hal hari kahmis pakai hitam....

hidup pakatan!!!

nalapambu said...

Orang melayu UMNO memang bodoh.

Sudah tahu pemimpin2 mereka rasuah tetapi masih mahu sokong.

Macam ketua pemuda UMNO dan ketua menteri Melaka dan di sah kan sendiri oleh UMNO bahawa terlibat rasuah, tetapi melayu UMNO bodoh buat2 macam tidak apa yang berlaku salah.

UMNO akan tetap di benci oleh rakyat yang berfikiran waras, kerana rasuah.

AZRI said...

kemungkinan besar sidang dun perak tidak boleh di jalankan pada 7 mei ini......sekarang ni soal nya siapa mb perak? sebab keputusan mahkamah belum di putuskan........

begini lah jadi nya bila umno rakus nak berkuasa, sifat tamak dan holaba menpengaruhi pemimpin umno....dato najib cakap lain tapi buat lain " cakap tak serupa bikin "

mungkin hantu altunya mengekori nya setiap masa sampaikan PRK penanti pun tak nak bertanding....

terima lah hakikat umno sebuah parti rasuah dari dulu kini dan selamanya........

hidup umno .....hidup rasuah

hidup rasuah.......hidup umno

bagi salah tak bagi kalah

dewata awan berapi said...

nampaknya cina dan india sekarangnya semakin besar kepala...

tak sedar diri menumpang..ini bangsa memang cibai...

mereka makin berani kerana adanya melayu bangsat yang jadi pengkhianat bangsa...

dewata awan berapi said...

melayu perak memang bodoh...tak sedar lagi menjadi barang permainan cina dan india keparat ni...

si nizar laknat pun sama...tapi aku tak heran sebab nizar tu ada darah cina...

melayu jugak yang bodoh...

masjid tinggi said...

Himpunan 'One Black Malaysia', munajat pagi di Perak

Satu himpunan yang diberi nama 'One Black Malaysia' serentak dengan satu program solat hajat, doa munajat dan solat subuh akan di adakan di Ipoh, Perak pada 7 Mei, sebelum berlangsungnya sidang Dewan Undangan Negeri.

Orang ramai khususnya penduduk di Perak dan juga para penyokong diseru untuk turut serta di dalam program anjuran PAS Pusat sebagai tanda sokongan terhadap kerajaan Pakatan Rakyat yang dipimpin oleh Dato' Seri Nizar Jamaluddin sekaligus menyatakan bantahan terhadap kerakusan Barisan Nasional (BN) yang merampas kuasa tempoh hari.

Program yang terlah mendapat persetujuan Presiden PAS, Dato' Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang akan diadakan bermula jam 5.00 pagi di Masjid Al-Ittihadiyah, Kampung Tengku Husin Baru, Manjoi, Ipoh, Perak.

"Kita minta orang ramai untuk datang solat dan berdoa supaya negeri ini berada dalam keadaan aman dan 'menyingkirkan' Barisan Nasional yang telah mengucar-kacir keadaan di Perak ini. Selain itu orang ramai diminta memakai pakaian ataupun baju berwarna hitam sebagai tanda sokongan terhadap himpunan 'One Black Malaysia' ini.

"Himpunan yang dianjurkan PAS hanya akan tertumpu di masjid tersebut dan selepas solat subuh terpulanglah kepada orang ramai sama ada ingin turut serta mengikuti Sidang Dun ataupun sebaliknya memandangkan hari tersebut adalah hari bekerja," demikian ucapan ringkas Naib Presiden PAS Mohammad Sabu kepada Harakahdaily.

Beliau yang juga Pengerusi Jawatankuasa Mobilisasi Demokrasi PAS Pusat mendesak supaya Dewan Undangan Negeri (Dun) Perak dibubarkan segera untuk mengembalikan hak rakyat menentukan kerajaan yang mereka kehendaki

"Pembubaran itu perlu dilakukan bagi membolehkan rakyat membuat pilihan mereka sendiri dan bersesuaian dengan amalan demokrasi," katanya

-AMK

dewata awan berapi said...

hari satu malaysia gelita kepala otak lu...

kalo nak buat...buat kat china nun..

lu oran cina meman cibai...

dewata awan berapi said...

pas pun join sama...sedarlah hoi...
semua tu syirik...adakan hari2 tertentu untuk memperingati sesuatu semuanya budaya yang dibawa kafir laknat...yahudi...nasrani...

memang bodohlah sikuda kayu ni...

AZRI said...

dewata api neraka..........

melayu umno la yang bodoh.......
cuba la bagi pandangan yang boleh di terima umum........jangan asyik wt kenyataan yang orang lain naik darah...kalo begini cara blogger umno menyatakan pendapat, betapa cetek nya tahap pemikiran dari atas sampai bawah......

semua yang cerdik dh masuk pr yang tinggal hanya la yang bodoh macam dewata awan api neraka.....

heeeeeeeeeeeeee

dewata awan berapi said...

"Kita minta orang ramai untuk datang solat dan berdoa supaya negeri ini berada dalam keadaan aman dan 'menyingkirkan' Barisan Nasional yang telah mengucar-kacir keadaan di Perak ini.

_____________________________________

bodoh punya statment...

apa negeri ni tak aman ke?

aku solat tak ada orang nak ganggu...buatlah amal ibadat semampu boleh...tak ada orang nak halang...

yang rasa tak aman tu cuma puak2 yang kemaruk nak kuasa...kedudukan...

AZRI said...

kt sini sape yang bodoh.....DEWATA AWAN API NERAKA YANG BODOH....haha haha haha.......bodoh..bodoh..bodoh.....dewata awan api neraka yang bodoh....

kalo tak ada idea nak di lontarkan baik ko tak payah masuk wt malu umno haprak saja....

AZRI said...

ko ni islam ke tak......mungkin ko yahudi kot.....hahhhhhhhhhhhhaaa

ko smayang cne caranya? sembah batu kot....hahahaaaaaaaaaaaaa

AZRI said...

puak ko tu kemaruk nak kekal berkuasa.....bodoh punya manusia dewata.......mcm penganut hindu la namanya.......baik ko sembah lembu, bila lapar ko makan la lembu tu.....heeeeeeeeeeeeee

sape bodoh? DEWATA BODOH

dewata awan berapi said...

mengapa cina dap sokong pas??
padahal mereka ni terang2 anti-melayu...

adakah...

tertarik dengan islam pas...
hudud pas...

sebenarnya...

sebab pas senang DIPERBODOHKAN...

siapa setuju????

masjid tinggi said...

Dewata Awam Berapi, Siasah, Uncle Nano,

Jangan cakap cibai nanti orang cibai lu balik.

Lu ingat wakil rakyat BN / UMNO tu bersih sangat ke....baru jadi wakil raykat satu penggal dah pakai kereta baru. Rumah buat renovation .. Wal hal sebelum jadi wakil rakyat naik bas turun bas je atau tumpang kereta sapu kat kampong, rumah pun nak terbalik.

Mana mari ini wang semua.

Kalau kat bandar raya macam KL ni lagi besar makan nya. Ada wakil raykat yang buat bunglow baru satu penggal jadi wakil rakyat.

Ini lah kenyataan yang tak siapa boleh sangkal lagi cuma yang aku tengok wakil rakyat dari Pakatan Rakyat yang masih lagi bertahan cara hidup lama walaupun dah jadi wakil rakyat.

BN/UMNO dah 50 tahun memerintah kat kampong aku tak ada juga lampu jalan, yang ada lampu jalan hendak pergi kerumah ketua kampong dan wakil rakyat. Apa cita.........

Tak caya pegi lah tengok kat kampong aku sebelah saja dengan kampong Datuk SUK Perak Darul Ridzuan.

AZRI said...

Blogger dewata awan berapi said...

mengapa cina dap sokong pas??
padahal mereka ni terang2 anti-melayu...
=====================================

MENGAPA CINA MCA, GERAKAN SOKONG UMNO? SEBAB UMNO NI BOLEH DI CUCUK HIDUNG MACAM LEMBU..........


MENGAPA MIC, PPP SOKONG UMNO? SEBAB UMNO NI BODOH MACAM LEMBU?

TERIMA LAH HAKIKAT UMNO SEBUAH PARTI RASUAH

dewata awan berapi said...

azri..lu budak baru apa tau?

lu jangan ingat orang pas je yang islam...

katak bawah tempurung...

pakai kopiah...jangut panjang tak semestinya baik...

banyak kes rogol melibatkan orang2 spesis ni...ko bukak paper berlambak...

dewata awan berapi said...

ni aku nak bagi tau pada ulamak2 pas ni(lantik sendiri jadi ulamak..)

lu orang tak boleh pikir ke?
mana lu letak kepala otak lu?

lu orang ingat cina tu betul2 baik sama lu orang ke?

dia orang nak hancurkan islam...
caranya dengan menggunakan orang islam yang tak ada otak...

AZRI said...

Blogger dewata awan berapi said...

azri..lu budak baru apa tau?
======================================

KO ORANG TUA, DAH NAK MAMPUS MASIH TAK INSAF LAGI.......TAK APE NERAKA MASIH BANYAK LAGI YANG KOSONG, KO LAH SALAH SORANG AHLI NYA......HEEEEEEEEEEEEEEEEE

KO INGAT UMNO TU BAIK KE? BUNUH ORANG, EDAR DADAH, RASUAH SEMUA ADA DALAM UMNO....

TERIMA LAH HAKIKAT UMNO SEBUAH PARTI RASUAH

AZRI said...

BUKAN DIOARANG NAK HANCURKAN ISLAM, TAPI UMNO LAH YANG NAK HANCURKAN ISLAM..........WT KEPUTUSAN IKUT NAFSU, TAK PAKAI OTAK.....MEMANG DASAR UMNO BODOH MACAM LEMBU

haby said...

Salam Semua,

....nak masuk,tetapi tengok komen,tak ada yang ummp!....

uncle...yang anti merokok je ...ok

lain...melalut sungguh,ko orang gasaklah ye!.....Saudara Azri kasi power sikit!

Malaysian-2Day said...

Orang doakan Malaysia ni terang menderang, cantik, harmoni korang nak Malaysia Gelita la pulak. rabak sampai ke akhirnya? hehe korang ni betul2 dah sesat. kembalilah ke pangkal jalan. kamu semua suka huru hara pehal? aku betul2 tak paham pala hotak korang ni.

apa yg ada dalam pala hotak korang? berbaloi ke kalau kita sesama kita bergaduh untuk kepentingan org lain? Tapi, apa pun, macam kata korang la, kami juga "LAWAN TETAP LAWAN" untuk mempertahankan keamanan Negeri Perak ini. Ingat, bukan kamu je duduk perak nih, kami juga anak tempatan di Perak. Kami takkan biarkan kamu semua besar kepala.

Lihat sahaja nanti, kami akan mempertahankan negeri ini, kami setia pada Raja kami. Jangan kamu semua ingat kamu boleh buat sesuka hati. Pantang Anak Melayu Di Cabar Maruahnya. Agama, Bangsa, Maruah dan Adat itu akan tetap kami pertahankan.

AZRI said...

to malaysia 2day.........

ko masih nak pertahankan apa? bangsa? agama? 2 semua karut aje...
tengok pemimpin kamu, isu ppsmi nak guna bahasa inggeris dalam subjek sains dan matematik....kesan nya anak-anak melayu yang ramai gagal....

tengok kesan penghapusan tulisan jawi, anak-anak melayu sekarang dah tak boleh membaca tulisan jawi, sedang kitab-kitab agama banyak dalam tulisan jawi....sape yang menghapuskan tulisan jawi? jawabnya UMNO........

Nak jaga agama? umno bukan jaga tapi menghancurkan agama, selam 51 thun memerintah, ape sumbangan kepada agama, dalam isu muaalaf, kabinet meluluskan undang-undang tanpa merujuk kepada mufti terlebih dahulu.......

terima lah hakikat umno sebuah parti rasuah........

ssz said...

para penyokong PR, jgn dilayan sgt pro2 UMNO ni, sejak kalah berturut2 ni, dorang byk kena sawan, meroyan. kita dok layan bertambah2 jadinya, biarkan ler, nanti sembuh sendirila tu kot... mcm kena rasuk pun ada.

susu soya said...

para bloger umno....
jadi bloger yg berilmu dan pandai menyusun ayat2 politik yg cantik...
barulah org x pandang rendah...
jgn nampak yg bloger umno nI BODOHLAH TERSANGAT2.....

miekabo said...

uncle nano,

pemimpin umno yang lupa janji...
dah boleh memerintah begitu lama tapi still bangang jugak....
maklum la... dah lama sgt memerintah....
tahu kut celah mana nak 'kerit' duit rakyat....
uncle nano... ko nih bute lagi...
baru kenal dunia.... budak mentah!!!

is said...

esok tnb akan rugi la ye.. sebab hari gelita se malaysia...pasang ekon tak pe ke?

nalapambu... amboi sedapnya kutuk melayu...kau tu dari India, kau tu dulu paria.kau tu dari yang tiada kasta asalnya... kau tu macam bontot kuali asalnya... PR PR juga,, tapi kalau kutuk melayu lebih -lebih ,,Mau itu kerambit terbang ka? mau itu selendang merah ka ,,atau mahu itu nandek atas dahi kasi taruk tahi ka?

susu soya said...

kepada is...
lu dh beso sangat ke ape..
jgn suka mainkan api perkauman....
lu ada baju x nk cakap sabit terbang, selendang merah, klu lu kosong kpale lu t kene sabit....

susu soya said...

ingat jgn kutuk bangsa...
dalam islam x de istilah kutuk bangsa, main sentimen perkauman..!
assabiyah membawa rebah...
islam adalah untuk semua kaum didunia...

nalapambu said...

is memang satu contoh terbaik melayu UMNO yang terbodoh sekali - suka ugut dan gunakan kekerasan macam orang kurang akal.

Percayakan benda karut - 'kerambit terbang dan selendang merah'

Cuma kaki lepak, mat2 rempit dan anak2 yang dilahirkan oleh ibu bapa yang tidak baik sahaja yang berkelakuan buruk macam ini.

Parpu Kari said...

PADAN MUKA
PADAN MUKA
PADAN MUKA

dewata awan berapi said...

mak bapak lu lah yang tidak baik...keturunan perompak, penyamun, perogol, pembunuh...tu yang inggeris hantar ke NNS dulu...banduan

Parpu Kari said...

KALAU NAK BUAT RIOT KE, NAK BUAT FITNAH KE, BAGI JE LA KAT FUCKATAN RIOT SIAL NI!

KALAU KORANG YANG PEGANG NEGARA NI ALAMATNYA MEMANG HANCUR NEGARA, SIKIT2 NAK BARING TENGAH JALAN!

PI MAMPOS LA KORANG, PADAN MUKA KENA TANGKAP! MUAHAHAHAHAHAHA

Parpu Kari said...

BALIK-BALIK UMNO NAK HANCURKAN ISLAM, YANG DOKI HANCURKAN ISLAM SEKARANG NI AL JUBURI WAL LIWATI NGAN ERDOGAN DALAM PAS, ULAMAK DALAM PAS MEMBISU JE..AKU TAK PAHAM BETUL LA..

PAKAI AKAL LA KALAU NAK CAKAP LAIN KALI, JANGAN GUNA LUBANG BONTOT! NANTI ANWAR TERANGSANG NANTI...

Naruto sensei said...

Parpukari said

PAKAI AKAL LA KALAU NAK CAKAP LAIN KALI, JANGAN GUNA LUBANG BONTOT! NANTI ANWAR TERANGSANG NANTI...

---------------------------------

Ayat pun kelam kabut ada hati nak komplen orang tengok sikit bahasa ko tu pakai otak ke?

Aku tengok ko nih macam orang sasau pun ada.. masuk blog ko yang ntah apapa tu takde makna langsung membodohkan diri sendiri adalah..
Tulisan ko dalam blog tu pun macam tangkap muat je..

maklumlah orang nak baca ke tak, ko apa rugi betul tak ? yang penting BN kasi wang ha ha ha!! BN lingkup pun bukan ko pedulik pun... Sebab blog berbayar apa ada risau kan..

Artikel blog ko berilmiah ke tak de ilmu ke yang penting mashyuk.. wakakaka!!

haby said...

Salam...saudaraku Naruto!

Saya sokong anda tentang "parpu kari" ini....

......ayat dan susun katanya kelam kabut~!....ISINYA PENUH DENGAN KOTOR LAGI BUSUK!
ingatlah...apa yang anda tulis akan ditanya oleh Allah kelak!

Kehidupan didunia ini hanya sementara...kalaulah anda merasa anda betul...sampaikanlah ianya dengan baik!

....orang orang baik....selalu inginkan yang terbaik.

"Hanya yang tak waras atau terdesak sahaja yang mencari sumber makanan dari tempat longgokan sampah"

Aurora said...

assalamualaikum...
pihak editor..
anda menanggung dosa sume org yg menghantar komen..
sbb anda mmbenarkn kata2 keji disini..
anda tidak mengambil tindakan atas org yg memberi komen dgn menggunakan kata2 keji..
maka anda snggup menanggung dosa mereka sume..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...