Monday, May 11, 2009

Nizar MB yang sah, kata Mahkamah Tinggi




Versi terkini jam 5.30 petang

KUALA LUMPUR, 11 Mei:
Hakim Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur memutuskan Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir tidak dilantik dengan sah sebagai Menteri Besar Perak.

Hakim Datuk Abdul Aziz Abd Rahim memutus Datuk Seri Nizar Jamaludin masih MB Perak yang sah.

Beliau menerima pakai keputusan yang pernah dibuat oleh Mahkamah sebelum ini dalam kes Stephen Kalong Nikan yang memutuskan menteri besar atau ketua menteri hanya boleh dipecat melalui usul undi tidak percaya di Dewan Undangan Negeri.

Permohonan peguam Zambry, Cecil Abraham untuk memohon keputusan itu ditangguhkan untuk membolehkan rayuan dibuat kepada Mahkamah Rayuan ditolak oleh hakim.

Mahkamah juga mengarahkan Zambry dan Exconya mengosongkan kerusi masing-masing.

Hakim juga berkata, jika Sultan Perak mahu Nizar meletakkan jawatan, baginda hendaklah mengarahkan Dun Perak bersidang dan usul undi tidak percaya dikemukakan.

Selepas usul itu lulus barulah Sultan berhak memerintahkannya meletakkan jawatan dan melantik MB baru.

Sementara itu, Siasah difahamkan, Zambry akan mengosongkan segera pejabat MB Perak kerana menghormati keputusan mahkamah.

Ketua Penerangan PAS, Mahfuz Omar ketika dihubungi Siasah berkata, majlis di Markas Tarbiyah PAS Taman Melewar malam ini akan berjalan seperti biasa di mana penceramahnya adalah Datuk Seri Nizar dan Speaker V Sivakumar.

111 comments:

wansalman said...

Syukur lah atas keputusan mahkamah,mahkamah gini lah kita boleh hormat.Harap semua pecacai2 Umno dalam blog ni jangan pula gantung diri.Kalau ia tak di kembalikan pada yang hak Umno akan di hukum juga nanti dalam piliharaya.Pasni elok lah semua penyamun2 Umno di sini boleh minta projek dengan Yb tak jadi Zambry mamak.Mana tahu dapat jadi makan gaji buat teh sarbat mamak pun jadilah.

anakkancil said...

Alahai...malunya zambry...dah la ambil cara paksa...peh tu kata nizar derhaka lak...
Allah tu maha adil...kau buat naya kat org nanti allah balas lagi "kaw" dari apa yg kau buat tu..

MFA said...

sabar saudara sekalin,jgnlah kita mencerca penyokong umno/bn.kita sudah menang dari sudut moral dan undang2.kita jangan lupa,undi tidak percaya kpd YB Nizar mungkin menyusul pula selepas ini.bersiap sedialah dgn kemungkinan pr dun perak andai ia dibubarkan untuk memberi mandat kpd rakyat memilih semula kerajaan negeri.
tentang cercaan kpd penyokong bn,kita hentikanlah,jgn terikut2 dgn budaya mereka.

MFA said...

syukur.

Safir Abdul Samad said...

Teringat kata-kata Tuan Guru Nik Aziz. "Jangan sesekali menyakiti lawan". Pendukung PR, panjatkan kesyukuran kepada Allah dan Ikhlaskan hati dalam perjuangan.

jaam said...

ADA MASHUK KOT!?

sunan said...

zambry...zambry...selamat hari ibu zambry...

realaduka said...

zambry akan membuka gerai menjual roti canai sedikit masa lagi

kamal farhan said...
This comment has been removed by a blog administrator.
AZRI said...

tahniah pr perak dan MB Nizar.....Allah swt bersama dengan orang yang benar......

MB haram umno, dato najib dan pemimpin umno tak malu ke? ini lah kesan ketamakan kuasa tanpa menghiraukan tindakan yang di ambil itu betul atau salah, sekarang telah nyata bahawa segala tindakan umno adalah salah dan tidak di terima oleh semua pihak.....

raja mungkin tidak bersalah, yang bersalah adalah pemimpin umno yang memberi nasihat yang tidak betul...

mana peguam-peguam umno, jangan lah kita menjadi anjing suruhan umno, padahal kita mengetahui perkara tersebut adalah salah di sisi undang-undang....

saya harap mb nizar dapatkan perkenan sultan untuk bubarkan dun perak...biar rakyat yang tentukan hidup mati umno.....

hidup pas

joe lenon said...

Syukur menang, apa2 pun kita semua mengucapkan tahniah kepada Y.B Nizar, Jaam maaflah pr tak main MASHUK2 ni macam Bee end ..

AZRI said...

tahniah pr perak dan MB Nizar.....Allah swt bersama dengan orang yang benar......

MB haram umno, dato najib dan pemimpin umno tak malu ke? ini lah kesan ketamakan kuasa tanpa menghiraukan tindakan yang di ambil itu betul atau salah, sekarang telah nyata bahawa segala tindakan umno adalah salah dan tidak di terima oleh semua pihak.....

raja mungkin tidak bersalah, yang bersalah adalah pemimpin umno yang memberi nasihat yang tidak betul...

mana peguam-peguam umno, jangan lah kita menjadi anjing suruhan umno, padahal kita mengetahui perkara tersebut adalah salah di sisi undang-undang....

saya harap mb nizar dapatkan perkenan sultan untuk bubarkan dun perak...biar rakyat yang tentukan hidup mati umno.....

hidup pas

jiwakacaw said...

mamak!!! teh tarek onney!!!!!!

AZRI said...

kepada para blogger bn/umno.......

terima lah kenyataan bahawa mb nizar sah mb perak......dan zambry bukan mb perak.......

PEMIKIR said...

bila tarikh nak pencen hakim ni....kalu lambat lagi maka si najis akan bagi tarikh pencen secepat mungkin kut ..heheheheh

Tontoya said...

Undi tak percaya apanya..dah zambri keling dan 6 exco tu dah kena gantung..maknanya PR masih majoriti lah...apa apapun Nizar akan mengadap Raja Perak untuk membubarkan dun..umno akan dihukum oleh kekejaman mereka..

Tontoya said...
This comment has been removed by the author.
bUnGa mElaTi said...

alhamdullillah....

TAKBIR!! TAKBIR!! TAKBIR!!

kepada en zambry!!! tolong lah kuar dan kosong kan pejabat MB perak...

mana puak2 umNO ni?? apa komen??? hahahaha...mana en zali??? mana pn azizah??? mana?? mana???

bagi lah komen sikit bro...

jgn sedih2 bro...hahahahaha... (gelak sampai berguling guling)

emkay said...

mudah2an sultan perkenan permohonan ds ir nizar

JEBAT tak DERHAKA said...

alhamdulillah syukur kepada ALLAH, tuhan semesta alam.

Tahniah untuk dr seri nizar... dan takziah untuk zambry...

AKHIRNYA kebenaran terbukti jua.

tapi jangan lupa akan tipu muslihat puak belah sana selepas ini, berhati2 PR, susun gerak dengan rapi agar tak kesandung lagi.

Harap2 sultan perak memperkenan permohonan dr seri nizar untuk bubar dun.

TAKBIR!!!

bUnGa mElaTi said...

alhamdullillah.....

Allah bersama2 dgn org yg sabar... insyaallah akan ada byk lagi kebenaran yg akan muncul...

yg pelik dan yg jelik ialah zambry tu bkn MB Perak... yg kelakar nyer diorg perasan diorg di pihak yg benar... tapi Allah tu maha adil lagi penyayang.....

kepada yg menyokong PR, kita same2 ucapkan alhamdulillah sebagai tanda kenyukuran kita atas apa yg Allah tentukan... semoga apa yg berlaku akan membuat kan kita lebih sabar dan tidak mudah putus asa, percayalah kebenaran akhirnyer akan menjelma... amin...

TAKBIR!! TAKBIR!! TAKBIR!!

bUnGa mElaTi said...

MANA PUAK2 umNO??? DIAM KER?? HAHAHAHA.....

aku ada baca dalm berita hairan online tadi, dan dalam berita tu menyebut yg mahkamah akan menimbang kan rayuan dari zambry... tapi berita yg sebenanrnyer adalah... mahkamah menolak sebarang rayuan dari pihak zambry...

aku pelik btol lah media pro umNO ni, sampai la ni pun nak menipu nak palsukan berita, dah jelas dan dah terang bahawa mahkamah menolak sebarang rayuan dari pihak zambry. tapi dalam paper umNO sebaut lain.. takpelah.org bkn bodoh sgt nak percaya...

sekali lagi perak dapat memecahkan rekod... rekod MB yg tak sah, dah lah tak sah pastu paling singkat plak tu... hahahahaha....

cayalah zambry... teh tarik kurang manis satu...mau buih tengah tau!!! hahahahaha.....

SSR said...

ALHAMDULILLAH.....
SEGALA YANG HAK SUDAH TERBUKTI..
BANYAK PERKARA YANG MEMBERI PENGAJARAN KEPADA KITA DALAM APA YANG BERLAKU KINI...
SYUKUR KEPADA YANG BERSABAR..

bUnGa mElaTi said...

KORANG BANDINGKAN LAH BERITA DAN KITA SENDIRI BOLEH PIKIR YG BERITA HAIRAN NI SAMPAI MEMAPARKAN BERITA YG KAKI KIPAS UNTUK KERAJAAN.....

berita dari mahkamah:

"Permohonan peguam Zambry, Cecil Abraham untuk memohon keputusan itu ditangguhkan untuk membolehkan rayuan dibuat kepada Mahkamah Rayuan ditolak oleh hakim.

Mahkamah juga mengarahkan Zambry dan Exconya mengosongkan kerusi masing-masing."

dalam berita hairan:

"Bagaimanapun, keputusan itu masih belum muktamad kerana pihak yang kalah boleh mengemukakan rayuan di Mahkamah Rayuan."

Tontoya said...

video kekejaman bn didalam dewan telah tersebar keseluruh dunia,yg mana dunia telah menyaksikan bagaimana seorang ketua dewan yang sah telah dihalau dan diseret spt anjing..Sememangnya rampasan kuasa ini telah dirancang dgn mempergunakan segala saluran mereka..tapi kebenaran akhirnya telah berpihak kepada yang benar..Maka bertambah malu dan gelaplah sibibir hitam ni nanti..

fadlah said...

alilah menang,berkat sabar,sesungguhnyer allah 2 ader bsame org yg sabar,puak meno ni g mamak ler ap lg...ader 1gerai baru bukak nu...aney roti canai banjir sama teh tarik satu juga kalu ade..

fadlah said...

alilah menang,berkat sabar,sesungguhnyer allah 2 ader bsame org yg sabar,puak meno ni g mamak ler ap lg...ader 1gerai baru bukak nu...aney roti canai banjir sama teh tarik satu juga kalu ade..

lailafillah said...

alhamdulillah..kejayan berpihak pada pentadbiran yg benar..

bUnGa mElaTi said...

SUKE HATI AKU!!! alhamdulliah.... aku teringat pada sorang kawan aku sebab dia mati2 pertahan kan mb perak yg tak sah tu.. alah saper lagi klu bkn zambry... pasni ada satu gerai mamak kat K.l yg diberi nama...

GERAI TAMBI ZAMBRY NASI KANDAR...
HAHAHAHA....

TAKBIR!! TAKBIR!!

P/S: tak sabar nak tgk berita tv3 suku mlm ni, apa lah agak nyer dia nak kelentong lagi yer..... hahahaha...mesti berita tu tak sampai pun seminit...

Naruto sensei said...

Allahuakhbarrrrr!!!!

Alhamdulillah!! Ya Allah hamba bersyukur padamu Tuhanku, kerana memakbulkan doa2ku di setiap solat hajat ku Sesungguhnya Engkau ya Allah Mempunyai perancangan yang maha bijaksana...Syukur Ya Allah Syukur!!

Harap dapat dengar ceramah Dato seri Nizar malam ini di Taman Melewar.. Takbirr.. Allahuakhbar..!

Ampun Tuanku hamba dengan rendah diri memohon supaya Tuanku bubarkan DUN Perak.. Rakyat mengharap belas ehsan Tuanku..!!

nakula sadewa said...

mana dia komen dari mymz dan jaam..tak nmpak pun 2 kaki bodek tuh..kah..kah..kah

Naruto sensei said...

Alhamdulillah masih ada lagi ruang2cahaya dalam sistem perundangan Negara.. Moga2 akan lebih terang dan luas cahaya kebenaran itu ..

Kepasa Pihak saudar disebalah sana!! sudah2 la tu janganlah burukkan lagi Haji Nizar, dia adalah orang yang ikhlas nak perjuangkan bangsa kita semua..

Jangan kerana Propaganda UMNo anda buta hati dan perasaan.. lihatlah kesaksamaan dan keadilan yang dibawanya bukan politik perkauman..

Ingatlah tak kira Melayu,Cina,India atau lain2 bangsa kita semua adalah anak cucu Nabi Adam.. Hanya Islam yang menyatukan kita...

Wassalam..

Tuk Ketuo said...

SUBHANALLAH MAHA SUCI ENGKAU YA ALLAH

TAKDA APA YANG MAMPU DIUCAPAKKAN MENGALIR AIR MATA TANPA SEDAR SYUKUR YA ALLAH ATAS KEMENANGAN HJ NIZAR, TERBUKTI KEBENARAN DAN HAPUSLAH KEBATILAN...

anakkancil said...

allhamdulillah...alhamdulillah...woi ...kunci pejabat n kunci kereta hantaq balik...

Baung Kuala said...

Alhamdulillah..........
Syukur kehadrat Ilahi.......
klu sultan x perkenan bubar dun,x pe.
yg 3 ekor tu jer sah kn 'O'.pilihanraya kt 3 dun tu jer.......

JEBAT tak DERHAKA said...

PECAT SEMUA ORANG YANG BERPALING TADAH / INGKAR PERINTAH...

termasuk
SETIAUSAHA KERAJAAN NEGERI
BENTARA DUN
SETIAUSAHA DUN
DAN ORANG2 LAIN YANG SEWAKTU DENGANNYA.

INI ORANG YANG BETUL2 DERHAKA KEPADA MBNYA SENDIRI.

TIADA MAAF UTK KALIAN SEMUA.

perompak harta rakyat said...

Maha Suci Allah yang Menguasai Langit Dan Bumi, kami bersyukur kepada MU ya ALLAH....

Tahniah kepada Datuk Seri Nizar, bakal Timbalan Perdana Menteri Malaysia di bawah DSAI, rintihan kita akhirnya di makbulkan oleh Pengusa Alam. Berbanyakkan kita semua bersyukur.

Lagi 1, ada tak mana-mana peguam PR yang boleh cari kat mana-mana fasal dalam undang2 tubuh negeri Perak cam mana nak pecat Abdul Rahman Hashim? Perkara ini sangat penting untuk kita fikirkan bersama.

kame said...

Terbaru dipetik dari MyKMU:

Sidang Tergempar DUN Perak Akan Diadakan

Ahli Dewan Undangan (ADUN) Barisan Nasional Perak dijangka mengemukakan satu notis mengadakan usul tergempar Undi Tidak Percaya Terhadap Menteri Besar Perak Datuk Seri Nizar Jamaluddin kepada Speaker negeri Perak, Datuk Ganeson.

Ini akan dilakukan berikutan keputusan Mahkamah memutuskan bahawa hanya Sidang DUN Perak sahaja boleh melucut jawatan Menteri Besar negeri tersebut.

Sungguhpun perlantikan Datuk Seri Dr. Zambry Abd Kadir tidak sah, namun keputusan tersebut tidak menjejaskan sidang DUN Perak yang lalu kerana keputusan mengadakan sidang DUN bukan di bawah kuasa Menteri Besar.

Persidangan Dewan Undangan Negeri ialah di bawah kuasa Tuanku Sultan Perak. Justeru persidangan lalu yang menyaksikan penukaran Speaker DUN Perak adalah sah.

Speaker DUN Perak dari BN, Datuk Ganeson dijangka akan membawa usul tergempar yang diterimanya untuk perkenan Tuanku Sultan.

Tuanku Sultan dijangka tidak akan membubarkan DUN kecuali persidangan tergempar tersebut gagal melantik sesiapa menjadi Menteri Besar Perak yang baru.

Tontoya said...

Woi..Zambri.....jawatan MB tu kena serah balik cara baik,jangan nak melawan mahkamah...kunci kereta tu,pandai2 je nak lelong...
Boleh jalan daa...gi jual roti nun...rotti..rotti...rotti ban ada...rotti kaya ada...rotti..rotti...
wkah kah kah kah kah amik kau..padan muka..

AmLifeClub2u said...

Walaupun nampak Ir. Nizar menang dlm situasi ini, saya menjangkakan satu usul undi tidak percaya akan dibuat di DUN dalam seberapa segera tetapi mungkin selepas PRK Penanti. Ini berdasarkan speaker yg baru dilantik di anggap sah dan dalam masa yang sama bakal menghadapi PRK di Penanti. Sama2 kita lihat permainan politik.

Naruto sensei said...

Speaker Siva masih lagi Speaker yang sah sebabnya usul yang dibawa oleh BN telah ditolak malah adun BN juga telah digantung dan dihalau keluar dewan tetapi beliau pula telah dikasari apabila diheret keluar..

Malah Speaker Ganeson pula dilantik tanpa mengangkat sumpah dihadapan Sultan Perak Agak2 sah ke?

Nantikan Drama Pertarungan siapa Speaker yang sah pula di mahkamah tak lama lagi... ha ha video pun ada sebagai bukti agak2 sape yang menang ye Siva @ Ganeson..?

Nantikanlah edisi Panas seterusnya.. Ha ha ha Apa susah bubar je lah DUN Perak tu abis cerita...

Siasah said...

hooooii nizar,

tak kirelah kau menang ke ape ke...

pengkhianat tetap pengkhianat...
kuda kayu tetap kuda kayu...

CEPAT2LAH KAU JUMPA SULTAN UNTUK BUBARKAN DUN...TAKUT TAK SEMPAT NANTI...

sebab lepas ni kau boleh dipecat atas undi tidak percaya...

ingat...DUN perak BN masih majoriti...

bila2 masa saja kau boleh BUNGKUS...

kau menangpun atas kesilapan teknikal....

apa2pun bagi penjilat2 PR korang berseronoklah puas2...

UMNO rilek jer...
tak smpai nak berguling2 kat atas jalan....

Abu Hakim said...

Walaupun nampak Ir. Nizar menang dlm situasi ini, saya menjangkakan satu usul undi tidak percaya akan dibuat di DUN dalam seberapa segera tetapi mungkin selepas PRK Penanti. Ini berdasarkan speaker yg baru dilantik di anggap sah dan dalam masa yang sama bakal menghadapi PRK di Penanti. Sama2 kita lihat permainan politik.

Siasah said...

CEPAT2LAH KAU JUMPA SULTAN UNTUK BUBARKAN DUN...TAKUT TAK SEMPAT NANTI...

Siasah said...

pengkhianat tetap pengkhianat...
kuda kayu tetap kuda kayu...

Siasah said...

ingat...DUN perak BN masih majoriti...

Abu Hakim said...

Tindakan Ir. Nizar seberapa segera untuk mendapat perkenan sultan bagi membubarkan DUN belum tentu berjaya.

Abu Hakim said...

Menang dan kalah adalah adat perjuangan, Tuhan tidak akan persoalkan sejauh mana kemenangan yang kita perolehi, tetapi sejauh mana kita telah berjuang kepada kebenaran. Di akhir zaman sudah menjadi kebiasaan yg batil dianggap benar dan juga sebaliknya. Tetapi akhirnya, yg benar akan terserlah. Sabarlah di dalam perjuangan.

Siasah said...

BAIK PUNYA AYAT...
TAPI KEBIASAANNYA...BANYAK ORANG YANG PANDAI CAKAP JER...

HAKIKATNYA...??????

Naruto sensei said...

Kesian ada orang melalak kat sini .. manusia2 begitu cepat dan medah melabel orang sedangkan nama Siasah itu sendiri di khianati ha ha ha...

Abdul Hakim sila jelaskan dimana sahnya Speaker DUN yang baru dilantik dengan tidak mengikut peraturan Mesyuarat DUN itu?

Mungkin anda lebih tahu dari saya maklumlah saya bukannya pakar sangat bab2 Peraturan Dewan ni..?

Abu Hakim said...

Bercakap biarlah dengan ilmu, berhujah biarlah dengan fakta. Adakalanya ia sgt perit utk kita terima kerana tidak seiring dengan emosi kita, dan kerana itu juga emosi tidak pernah dijadikan dalil dalam apa2 hujah. Biarlah pahit, asalkan kita berada dilandasan yang benar, krn kebenaran tidak pernah menjanjikan kemanisan tetapi kedamaian.

Naruto sensei said...

Nizar MB Perak Yang Sah, Pilihanraya Negeri Harus Diadakan
Mahkamah: Nizar MB Perak Yang Sah, Pilihanraya Negeri Harus Diadakan
Monday, May 11, 2009, 18:10


Selepas mahkamah mengumumkan bahawa Hj Nizar sebagai MB Perak yang sah, kini beliau dalam perjalanan pulang ke Ipoh, memohon menghadap Sultan Perak Sultan Azlan Shah untuk membubarkan Dewan Undangan Negeri bagi membolehkan pilihanraya negeri di adakan semula.

Nizar menggesa Zambry dan barisan EXCOnya untuk meletak jawatan dalam kerajaan negeri, selaras dengan keputusan mahkamah. Hakim Abdul Aziz Abdul Rahim turut memerintahkan supaya Zambry dan barisan enam EXCO Barisan Nasional mengosongkan kedudukan mereka dalam kerajaan negeri.

"Hakim Abdul Aziz juga berkata pilihanraya negeri harus diadakan semula kerana ianya mampu menyelesaikan kemelut politik Perak yang sedang melanda kini. Sebelum ini,"

Merdeka Centre dalam servey yang dijalankan telah mendapati majoriti rakyat Perak mahukan supaya pilihanraya diadakan semula untuk memulihkan kembali kekacauan yang berlaku di Perak.

Abu Hakim said...

Dear Naruto sensei..

Speaker baru DIANNGAP sah oleh sesetengah dari mereka (tidak semestinya sah), oleh itu mgkin ia akan dijadikan hujjah atau alasan utk mengusulkan undi tidak percaya.

Naruto sensei said...

Abu Hakim

Benar seperti yang dikata.. atas sebab itulah saya bertanya..? bukankah elok kalau tak tahu jangan malu bertanya dari kita melulu memberi pendapat dan membuat tuduhan..?

Mohon tunjuk jalannya...

JEBAT tak DERHAKA said...

KEPADA SEMUA PENDOKONG PR...

SAMA2 LAH KITA BERDOA, MOGA ALLAH/TUHAN MEMBUKAKAN HATI, BAGINDA SULTAN PERAK, UNTUK MENERIMA PERMOHONAN, DR SERI NIZAR UNTUK MEMBUBARKAN DUN PERAK, BAGI MEMBUKA "GELANGGANG" PILIHAN RAYA DISELURUH NEGERI PERAK.

Naruto sensei said...

fahamlah saya makna nya sekarang, menanti pertarungan speaker VS MB Nizar lah pula ..

Makin haru biru ... apa salah bubarkan saja DUN itu tak perlu lah
Sampai nak pening2 kepala , nanti bila bersidang lagi ada saja yang kena heret..tak ke haru tu?

LensaPR said...

Nizar, buang SUK tu

Naruto sensei said...

Saya rasa lambat lagi usul tersebut sebab Speaker baru yang tak sah tu pun langsung tak tahu apa2 pasal standing order sampai Adun Hamidah yang mengajarnya hari itu...

Mungkin bila dia dah khatam buku peraturan Mesyuarat Dewan barulah usul itu dibuat.. kalau tak naya nanti ha ha ha terkebil2 nanti nak jawab bila orang tanya peraturan dewan bab berapa?

bn@umno said...

alah kemenangan Si Nizar hanyalah sementara je.aku yakin BN yg diterajui oleh Najib akan berusaha bersungguh-sungguh utk mengembalikan semula keyakinan rakyat terhadap BN bagi membolehkan BN mendpt kemenangan di PRU13 nanti.

apa yg aku cukup tabik sgt kat penyokong-penyokong BN ni adalah apabila keputusan mahkamah memihak kepada PR, tak nampak pun penyokong-penyokong BN memberontak ataupun membuat tunjuk perasaan bukannya macam penyokong-penyokong PR jika tak puas hati sikit maka mulalah nak buat kacau atau memberontak utk merosakkan ketenteraman awam.aku rasa kalau keputusan mahkamah memihak kepada BN tadi PASTI mahkamah akan dikutuk kononnya mahkamah tak adillah, mahkamah milik BNlah dan bermacam-macam lagi.tegok apabila keputusan memihak kpd PR takde sorang pun dikalangan penyokong-penyokong BN mempertikaikan keputusan mahkamah dan jauh sekali utk mengutuk mahkamah.nampaknya banyak perkara yg penyokong-penyokong PR perlu belajar dgn penyokong-penyokong BN.

JEBAT tak DERHAKA said...

ADA SEDIKIT MASALAH...
MASALAHNYA SAH KE?

MELANTIK SEORANG SPEEKER BARU, DIDEWAN DUN, DALAM KEADAAN KELAM KABUT DAN LINTANG PUKANG.
SEDANGKAN SPEEKER YANG SAH, MASIH ADA, DAN BERADA DI TEMPATNYA

TIMBALAN SPEEKER MERAMPAS KUASA SPEEKER DAN TERUS MELANTIK SPEEKER BARU, YANG DIBUAT SECARA TERGESA2, DAN MAJLIS ANGKAT SUMPAH SPEEKER DIBUAT TANPA DISAKSIKAN BAGINDA SULTAN PERAK.

SAH KE?

Naruto sensei said...

ha ha ha sebab penyokong BN sikit nanti malulah nak guling tengah jalan ...

Lagipun keputusan Mahkamah ..kalau PR kalah pun tadi dah duga pun .. selama ini pun penyokong PR tak pula memberontak bila keputusan mahkamah tak menyebelahinya..

Tapi kisah rampasan kuasa tu siapa pun marah sebab takut sangat nak bubar DUN...

Jangan lupa UMNO pun ada buat beberapa perhimpunan haram sebelum ini di Penang dan Selangor Malah di terengganu sampai panggil Sultan Natang... ha ha Jangan lupe..

SyaFiq Aiman a.k.a KadiAq_wahAB said...

Alhamdulillah!!!Allahhuakbar!!!

haby said...

Salam Semua,

Dari awal saya sudah katakan...BN membina jalan yang panjang dan penuh liku,selekohnya adalah selekoh maut.......kegelojohan dan ketamakan menyebabkan tindakan dibuat secara semberono!
....bagi DSAI, yang tak jadi itu adalah disebabkan masaalah yang sama!....namun tampa pikir panjang...ada pihak mengambil jalan sama yang tak kesudahan!

_________________________...
jaam said,.....ADA MASHUK KOT!?

agak keterlaluan !!!
ungkapan ini seperti menghina seluruh rakyat Malaysia!

p0Kko said...

1.kunci camry tu pulang balik.

2.pokok demokrasi tu tanam balik...
jgn nak gatal2 tangan cabut pokok.
sorak kalah, kerusi melepas, pokok dicabutnya! camni punya mentaliti nak jadi embi ?

masjid tinggi said...

Hakim Datuk Abdul Aziz Abd Rahim memutus Datuk Seri Nizar Jamaludin masih MB Perak yang sah.

Sikit hari lagi Hakim Datuk Abdul Aziz kena buang kerja la kerna membuat keputusan menyebelahi YAB Datuk Seri Mohd Nizar dari PR.

Kita sama sama tengok apa akan berlaku kepada beliau selepas ini.

Mari kita tengok siapa yang kena...................

Awey Kelate said...

Najib kata nak buat rayuan...hey Najib, buat rayuan tu tak bazirkan duit rakyat ke? Kalau dah tahu diri sendiri meliwat Perlembagaan tak payah nak tegakkan batang yang lembik....
Tunggulah Sumpah Laknat Anda wahai Najib. Allah SWT akan bayar cash buat anda atas dunia ni, insya Allah

Awey Kelate said...

Satu sidang yang HARAM, oleh golongan politician yang HARAM, melantik Speaker HARAM...maka lahirlah Kerajaan BN HARAM JADAH. WAHAI UMNO SIAL...MANA BATU KAU ORANG SEMUA...berani???????? BUBAR DUN DAN SERAH PADA RAKYAT JELATA PERAK

azli said...

bn@umno kau tengok la situasi macammana? bn rampas dan terbukti kerajaan tu haram! pr pertahankan benda yang betul. penyokong bn diam sbb tahu yang memang bn tak betul, tak pernah nak ikut undang2

izuaf4zi said...

syukur Alhamdulilah
kapada siasah dan jaam yang sasau...kalau zaman lampau sesuai di gelar baruah (baruah B END)tak pikiaq, akai auta kariii...

aku kalau nizar tak sempat bubar dewan pun aku dah tak kisah Allah dah tunjuk jalan yang benar bukannya benak macam perdana menteri (elok org suruh letak jawatan) dan tim per menteri (terlalu ghairah bodoh tak dapat diajar, cerdik tak dapat di ikut) pad masa itu

persoalannya di sini ialah siapa yang menghadap Tuanku Sultan...?org yang ada byk kes2 playboykan. malu aku ada seorg Pm mcm tu pada masa ini. seorang Pm baruah mcm tu pun org umm umm noo nak ikut.

aku puas pada masa akan dtg dpt cerita kan apa itu umm umm noo dengan generasi aku lagi 20 thn akan dtg. byk buku2 sejarah harus dipinda byk kehancuran yg umm umm noo lakukan

kalau tk dpt bubar dwn pun tak apa sebab satu dunia dah tahu najis-najis B End akan buat mcm2 cara, aku tak terkejut pada satu masa nanti sultan pun akan di pecat.

sultan kelantan pun nyaris2 di pecat pasai pada masa itu ku li join parti pembangkang. sanggup umm umm noo kelantan pada masa tu kata sultan kelantan tak sah...ni yang aku takut tiba2 depa kata yg sultan perak tak sah atau dipecat


kalau tok mufti, tok hakim, speaker, imam, tok siak, cikgu, jkkk, penjawat awam dah biasa dengaq dah...org perak harus berjaga-jaga

ikram said...

ada siapa tak tau macam mana timbalan speaker perak hari tu boleh rampas kuasa dr siva?

wansalman said...

Salam kepada semua penyokong Mb Nizar,saya tahu saudara2 semua memang sedang lepak2 dpat berita baik dari mahkamah tinggi.Apa yang saya dok pk skrg tentu pemikul bodek Umno sedang mencari jalan untuk tidak mengiakan keputusan mahkamah.Dapat2 si BALAU NAJIB TUNTUYA TU.Ada kah dia ulas dalam MalaysiaKini dia suruh rakyat Perak bersabar.Opah dia agak nya,dia pk majoroti rakyat Perak suka lah tu dia beri ulasan gitu.Dah Umno tu Umno jugak,dah kalah dengan Nizar buat2 pulak suruh rakyat Perak bersabar.Heeeeee...dapat di cilikan batang dier tu sampai lesut.Setan punya orang...Ni lah contoh setan yang boleh kita lihat.Dia tak tahu bapak Altantuya dendam kat dia tu.

MANA PERGI PENYAMUN2 UMNO,SUMA SEMBUNYI DALAM SELUAR SEPENDER NAJIB.

Kalau lah di takdirkan mengundi semula harap2 orang Perak tahu menilai mana orang baik dan yang mana PENYAMUN.JANGAN KASI MUKA DENGAN UMNO NI.KALAU PILIH UMNO ANAK CUCU KITA AKAN SERANAH KITA NANTI.

AZRI said...

bn@umno said...

alah kemenangan Si Nizar hanyalah sementara je.aku yakin BN yg diterajui oleh Najib akan berusaha bersungguh-sungguh utk mengembalikan semula keyakinan rakyat terhadap BN bagi membolehkan BN mendpt kemenangan di PRU13 nanti.
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

ini pandangan golongan yang kecewa sebab gagal pertahankan MB haram Perak..........kalo najib sorang tak cukup untuk menang dalam PRU 13 nanti, golongan muda dah tak sokong bn/umno sebab dah tak relevan lagi dengan rakyat, banyak penyelewangan, skandal, rasuah dan seumpamanya...........

najib pasti akan menjadi PM yang paling singkat dan akhir bagi umno...terima lah hakikat umno sebuah parti rasuah dari dulu, kini dan selamanya

AZRI said...

bn@umno said...

alah kemenangan Si Nizar hanyalah sementara je.aku yakin BN yg diterajui oleh Najib akan berusaha bersungguh-sungguh utk mengembalikan semula keyakinan rakyat terhadap BN bagi membolehkan BN mendpt kemenangan di PRU13 nanti.
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

ini pandangan golongan yang kecewa sebab gagal pertahankan MB haram Perak..........kalo najib sorang tak cukup untuk menang dalam PRU 13 nanti, golongan muda dah tak sokong bn/umno sebab dah tak relevan lagi dengan rakyat, banyak penyelewangan, skandal, rasuah dan seumpamanya...........

najib pasti akan menjadi PM yang paling singkat dan akhir bagi umno...terima lah hakikat umno sebuah parti rasuah dari dulu, kini dan selamanya

AZRI said...

sah atau tidak sidang dun perak bukan menjadi persoalan....sekarang ni terbukti bahawa perlantikan MB haram umno tidak sah......ini jugak tidak musthil sidang dun 7 mei lalu pun tidak sah.......

rakyat mahu bubar dun.........

PeRWiRa_aDiL said...

Agenda utama sidang DUN pada 7 Mei tu ialah melucutkan jawatan Speaker. Usul ini telah dibawa oleh Zambry Tamby Mamak Bodoh Tu.

Orang BN pikir usul pecat Speaker Perak Sivakumar telah berjaya mase tu walaupun mendapat bantahan ramai ahli dewan, Timbalan Speaker Hee Yit Fong telah dilantik menggantikan Sivakumar untuk menguruskan perjalanan sidang dewan tu, last² Ganesan dilantik..

Yg aku pelik apehal polis ade dalam Dewan? Apa kuasa polis nak halang Speaker menjalankan sidang di dewan?? Disebabkan byk polis la suara PR tidak dipedulikan dalam dewn tu...sehinggakan speaker baru boleh dilantik walaupun Sivakumar masih duduk atas kerusinya di dewan tu...

Yit Fong mmg org takde maruah, sejak kuar parti DAP dia berubah, takde jumpe penyokong dia kat Jelapang dah, aku tak tau bape sen BN beli dia ni...

Deeiii Tamby, aku dah ckp dulu muke mcm ko ni mmg tak layak jadi pemimpin, ko ckp sepatah aje aku dah tau ko mmg bengong tak layak langsung pegang jawatan MB tuh...

Gi bukak warung jual roti canai laa! Tu pun tatau ntah ade org ben gap cam ko ade selera nak gi beli... Bodoh...!!!

Awey Kelate said...

Pencacai pengangkat tong Najizzz UMNO/BN..Kenap takut sangat anda semua dengan PILIHANRAYA? Macam Najib takut dengar perkataan Altantuya je.
Kami tak mahu golongan PENGECUT dan BACUL macam kau orang semua terus menerajui negara ini, sebab itu serahkan mandat kepada rakyat, bukan susah pun. Duit yang nak buat pilihanraya duit rakyat, bukan duit pesaka Tun Razak kepada Najibs. Buktikan bahawa engkau semua UMNO/BN bukan kalangan BACUL, PENGECUT, PENAKUT...apa guna ada BATANG tapi tak nak bertarung secara jantan. Bubarkan DUN Perak dan bagi mandat pada rakyat Perak

syauqah-el-wardah said...

AlhamduliLlah atas kemenangan kes ini. Apa-apa pun, sahabat2 yang cintakan Islam dan keadilan yang dibawa oleh agama mulia ini, tolonglah jaga akhlaq kita ketika berhadapan dengan pihak yang bertentangan dgn kita. pendek kata UMNO/BN ni.

sama-sama ya kita jaga akhlaq kita. jaga agama kita dan imej kita sebagai yang berada di pihak yang benar. TG Nik Aziz pasti sedih bila tahu kita guna bahasa kasar. kita kena berhikmah.

dalam kita menegakkan yang benar, janganlah mengutuk pihak lawan, tapi ajaklah mereka bersama kita setelah kita tunjukkan mereka jalan yang benar...

maaf. saya hanya bias kepada Kebenaran.

syauqah-el-wardah said...

KOTA BHARU : YAB Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Dato' Nik Abdul Aziz Nik Mat mengeluarkan beberapa kenyataan dan nasihat kepada seluruh rakyat Malaysia sebentar tadi sebagaimana di maklumkan melalui talipon oleh sdr. Mat Ali semasa dihubungi sebentar tadi. Beliau bersama Tok Guru semasa pengumuman kemenangan Nizar di umumkan.

Kata Tok Guru :

" Setelah kita menang di Perak kini Perak telah bertukar menjadi Emas buat Pakatan Rakyat, Kejahatan telah terbukti dan kebenaran telah menjelma. Saya menasihati agar yang beragama Islam untuk puasa sunat esok hari serta sembhyang Sunat Syukur 2 rakaat. Jangan terlalu gopoh dengan kemenangan ini"

Selain itu dimaklumkan setelah Tuan Guru menerima berita itu beliau telah solat sunat dan disusuli dengan sujud syukur.

miekabo said...

hehehe....
salam....

dah byk dah komen....
tak yah aku komen byk2....

kepada PR....
teruskan perjuangan....
ini baru permulaan bagi perak...
dan umumnya bagi malaysia....
kalau DUN bubar.... pasti ada pilihanraya...
bila ada pilihanraya.... pasti lebih banyak dugaan....
dan...
kepada BN esp Umno...
bersedia lah....
rakyat sendiri akan hukum anda semua....
bukannya PAS bukan DAP bukan PKR...
tapi rakyat yang dah celik politik.... dan celik maklumat....

PeRWiRa_aDiL said...

A'kum, ye ye baik ustazah.. :)
Mari kawan² sume kita sahut nasihat yg diberikan syauqah-el-wardah...
Aminn...

orang lama said...

dengan keputusan mahkamah hari ini telah terbukti bahawa mahkamah di malaysia ni memihak kepada yang benar dan apa yang di uar2kan oleh pr sebelum ni bahawa mahkamah memihak kepada kerajaan adalah meleset serta rekaan dan cuba menghasut rakyat supaya membenci kerajaan semata2.tahniah diucapkan kepada ds nizar dengan perisytiharan ini dan tahniah juga kepada ds zambry kerana boleh terima keputusan dengan hati yang terbuka.saya bersetuju jika dun perak dibubarkan tapi perlu diingat bahawa pembuburan dun adalah bidang kuasa dymm tuanku paduka sultan.berpandu kepada statement mahkamah hari ini sekiranya dymm mahu mb meletakan jawatan banginda hendaklah mengarahkan dun bersidang untuk usulkan undi tak percaya terhadap mb.persoalannya sekiranya dun bersidang dan usul undi tak percaya diadakan adakah ianya masih memihak kepada ds nizar? perlu diingat juga bahawa mahkamah sebelum ni telah memutuskan bahawa sepuluh adun yang di gantung oleh sivakumar sebelum ni juga layak untuk menghadiri sidang dun.satu lagi persoalan sekiranya sidang dun diadakan siapa speaker yang sah? s.ganeson atau sivakumar? sekiranya speaker baru sudah tentu usul ini dapat diluluskan tapi sekiranya sivakumar bolehkan beliau berlaku adil sebagaimana mahkamah berlaku adil pada hari ini? kalau ds zambry boleh terima keputusan mahkamah dengan hati terbuka harap sivakumar pun rasional juga dgn keputusan mahkamah yang tidak memihak kepada keputusan beliau dulu. sekiranya keadilan di dalam dewan dapat ditegakkan oleh speaker nescaya kemelut politik perak akan selesai. jangan pula kita menuntut orang berlaku adil tapi kita pula sebaliknya.ini hanya omongan sekiranya dun tak dibubarkan....hehehehe... SEKIAN DARI YANG TETAP PERCAYA DENGAN INSTITUSI KEHAKIMAN DI NEGARA INI

nalapambu said...

BN/UMNO nampak jelas takut menghadai PRU di negeri Perak.

Pakatan Rakyat sekarang tidak masalah untuk menang di mana2 PRU untuk menumbangkan BN/UMNO.

Sekarang sokongan kaum bukan melayu sudah padu kepada PR.

Di mana2 kawasan penduduk Bukan melayu melebihi 30% PR pasti akan menang.

Kaum melayu berpecah kepada 3 kumpulan. UMNO, PAS dan PKR.

Jika bilangan penyokong PAS dan PKR sama jumlah dengan UMNO, BN/UMNO pasti tumbang. Kerana PAS dan PKR mendapat sokongan padu dari kaum bukan melayu dari DAP.

Di mana sahaja penduduk melayu ini sudah berada dalam PAS se kurang2 nya 25% dan dalam PKR lebih kurang 15%.

Jumlah ini ialah penyokong tegar PR, di kuatkan pula dengan sokongan kaum cina dan india dari DAP.

PR pasti akan dapat menawan semula Perak.

ayamgebu said...

salam yob....engkau memang hebat yob...tak sangka yob...tapi yob...keta yob.. puak2 tuh dah jual yob...hasil jual keta yob... yob kena kira betul2 yob...lagi satu yob...yob nak buat apa dengan pegawai SUK yang halau yob itu ari...pasal meeting bawah pokok yob...yob punyer pokok nak kena tebang yob...batu asas yob..sapa yg pecahkan yob..semua tua asbab dunia sahaja yob...SYABAS MB NIZAR!!! Tuhan masih mengasihani.

perompak harta rakyat said...

PERAK - UBN takut DUN DIBUBARKAN

UBN kini cukup fobia terhadap PRK. Hantu2 jelmaan dari bayangan dosa silam sentiasa membayangi mereka di setiap pilihanraya. Sehinggakan Najib sebagai PM yang takbur sanggup mengajak PR bekerjasama mencari penyelesaian kemelut di Perak. Najib yang diketahui sebagai perancang utama dalam drama rampasan kuasa di Perak kini hendak mencari penyelesaian . KENAPA? Kerana dia terlalu takut dengan kuasa RAKYAT. Dia mahukan penyelesaian yang tidak membabitkan RAKYAT. Penyelesaian yang hanya akan menguntungkan UBN. Ini kerana beliau sudah dapat menghidu hayat kerajaan haram UBN di Perak tidak akan kekal lama....Itu kelmarin punya cerita.

Hari ini setelah mahkamah mengumumkan Nizar sebagai MB yang sah. Najib makin gabra. Dengan pantas UBN akan membuat rayuan terhadap kes tersebut. KENAPA? Walhal Nizar tak pun mengatakan PR akan terus memerintah negeri Perak. Apa yang Nizar inginkan adalah kembalikan kuasa kepada RAKYAT. Jadi pasai apa Najib gabra. YA! Najib gabra kerana takut dengan kuasa RAKYAT. Beliau sedar, RAKYAT kini tidak mampu lagi dibeli dengan wang ringgit. Kerana takutkan kuasa yang ada ditangan RAKYAT, maka Najib seboleh-bolehnya ingin menjauhi PRK yang diibaratkan lubang kubur buat UBN. Tunggu dan lihat, apa lagi muslihat 'Najib the Satan' selepas ini...................

wahai makhluk yang bernama najib - penyelesaian untuk Perak hanya BUBARKAN DUN. Sapa yang menang dia perintah. Tak perlu nak peningkan kepala nak pikiaq cara lain.

nwo_wolfpac said...

tahniah ds nizar.nescaya tuhan di pihak yang benar.terima kasih jugak kepada penyokong-penyokong ds nizar dan pakatan rakyat atas kesetiaan anda pada pakatan rakyat.

nwo_wolfpac said...

sidang DUN belum mula, macamana ada pula speaker baru. ganeson dok mimpi kot.sivakumar speaker yang sah.

nwo_wolfpac said...

tahniah ds nizar.nescaya tuhan di pihak yang benar.terima kasih jugak kepada penyokong-penyokong ds nizar dan pakatan rakyat atas kesetiaan anda pada pakatan rakyat.

nwo_wolfpac said...

tahniah ds nizar.nescaya tuhan di pihak yang benar.terima kasih jugak kepada penyokong-penyokong ds nizar dan pakatan rakyat atas kesetiaan anda pada pakatan rakyat.

Tontoya said...

UMNO ni tak habis2 cuba mengheret Raja Raja kedalam politik kotornya dgn mendakwa PR tidak menghormati Sultan yg telah melantik Zambri sebagai MB..Tapi siapa yang membuang kuasa raja,sehinggakan keputusan sultan boleh dicabar di mahkamah..Kenapa tak dikata yang mahkamah telah memalukan Sultan yang telah melantik zamri sebagai MB. siapa penderhaka sebenarnya yg membolehkan kuasa sultan dicabar di mahkamah..UMNO memainkan isu seperti kalau melawan umno bererti melawan sultan,kalau tidak menghormati Zambri bererti tidak menghormati Sultan.Apahalnya pulak,umno..umnolah.. kenapa nak diheret Sultan yang Mulia sekali kedalam kancah politik..cuba kalau sultan tidak menyebelahi mereka,pasti sultan akan dicerca oleh mereka..Takpayah lah umno nak memperbodohkan rakyat lagi..

akademi said...

Salam, suka saya meminjam kata2 ibu saya baru2 ini, beliau berkata " DAH 50 TAHUN BN PERINTAH, PATUTNYA DAH RAMAI MASUK ISLAM" (hakikatnya, sebaliknya berlaku).
Kenanglah kata2 ini...
Doa iftitah yang kita baca 5 kali setiap hari..."Sesungguhnya
sembahyangku, ibadatku, hidupku dan matiku kuserahkan hanya pada Allah tuhan
seru sekelian alam."
Kepada pendokong UMNO, buka hati, hidup kita, pejuangan kita kerana ALLAH, BUKAN KERANA MELAYU, BUKAN MELAYU..BUKAN MELAYU.
Nabi Muhammad SAW, semasa zaman pemerintahan baginda TIDAK PERNAH MEMPERJUANGKAN HAK2 BANGSA ARAB!!!

Nabi Bersabda " ..Sesiapa yang memperjuangkan selain dari AGAMAku, bukanlah dari golonganku"
Kata-kata inilah yang telah membuka hati, mata saya 15 tahun lalu ketika menuntut di USA.
Ketika menuntut di sana kita bebas berbincang, berhujah, beremel,tidak seperti di Malaysia. Kalau saya forward emel kepada abang saya yang sedang menuntut di UTM(waktu itu), beliau memaklum saya agar jgn hantar dia emel2 macam itu lagi kerana pihak ADMIN UTM buka dan baca.Itulah zaman katak bawah tempurung zaman Dr.M.

KEPADA PENYOKONG PR, bak kata Safir Abdul Samad said...

Teringat kata-kata Tuan Guru Nik Aziz. "Jangan sesekali menyakiti lawan". Pendukung PR, panjatkan kesyukuran kepada Allah dan Ikhlaskan hati dalam perjuangan.

May 11, 2009 1:23 AM.

AKHIR KATA, HAYATILAH...Allahu Akbaru kabiraw walhamdu lillahi kathiraw wasubhanallahhi bukratau waasila.
Wajjahtu wajhia lillazi fataras sama wati wal ardha hanifam muslimaw wama ana
minal musyrikin. Inna solati wanusuki wamahyaya wammamati lillahi rabbil'alamin.
La syarikalahu wabiza lika umirtu wa ana minal muslimin.
Maksudnya:
Allah Maha Besar sebesar-besarnya. Dan puji-pujian bagi Allah sebanyak-banyaknya.
Dan maha suci Allah siang dan malam. Kuhadapkan mukaku, kepada yang
menjadikan langit dan bumi, aku cenderung lagi berserah kepada Allah dan bukanlah
aku dari golongan orang-orang yang menyekutukan Allah. Sesungguhnya
sembahyangku, ibadatku, hidupku dan matiku kuserahkan hanya pada Allah tuhan
seru sekelian alam. Sekali-kali tidaklah aku menyekutukanNya . Dan dengan
demikian aku ditugaskan, dan aku adalah dari golongan orang-orang Muslim (Islam

Media Siber said...

"sabar saudara sekalin,jgnlah kita mencerca penyokong umno/bn.kita sudah menang dari sudut moral dan undang2.kita jangan lupa,undi tidak percaya kpd YB Nizar mungkin menyusul pula selepas ini.bersiap sedialah dgn kemungkinan pr dun perak andai ia dibubarkan untuk memberi mandat kpd rakyat memilih semula kerajaan negeri.
tentang cercaan kpd penyokong bn,kita hentikanlah,jgn terikut2 dgn budaya mereka."

&

"Teringat kata-kata Tuan Guru Nik Aziz. "Jangan sesekali menyakiti lawan". Pendukung PR, panjatkan kesyukuran kepada Allah dan Ikhlaskan hati dalam perjuangan."

inilah comment yang bagus.. tak perlu nak hina..maki dan bagainya.. berpolitiklah dengan cara gentlemen.. ni aku bace korang asek gunakan pekataan keling la ape la.. macam la korang bagus sangat.. :) kan lebih elok macam tu .. senang mata nak membace.. :)

SSR said...

sahabat,
aku tgok berita tv3 suku semalam,tang ada mamak peguam tu ulas adoiyai..(panel time hujah tv9 tu isu krisis di Perak..)
ibarat meludah ke langit,dah terang2 hang peguam dah hakim putuskan hang cakap bukan2 plak kat luar..apa punya pembodek lah..agak2 lah nak bodek..
kalo 2+1=3...tak bleh nak jadi 10 ker..2 ker..
kelakar lah tgok tv3 suku semalam..HAHAHAHAHAH

susu soya said...

buat balik pilihanraya,,,,,
di perak...
pastikan kali ini orang melayu ramai yg undi pakatan rakyat...
sekurang-kurangnya pas kene menang 10 kerusi, pkr 12, itu yg patut sekarang...
harus dari sekarang mengerakan jentera pilihanraya....

susu soya said...

lancarkan kempen yg hebat diseluruh dun perak...pas dan pkr kene memenangi hati pengundi melayu..

Fakrullah said...

salam buat semua pembaca.

disebalik kemenangan ini, mari kita nilai sendiri pihak mana yang tahu dah ikut undang2.

kesan drpd kes ini
- habiskan duit rakyat.memerintah tanpa ikut undang2.jd ape yg zambry buat selama 3bln ni adalah sia2 n xbetul.kata rakyat didahulukan...

kalu buat pembubaran dun habiskan duit juga tp berfaedah...dapat satu keputusan yang rakyat nak...
kl pembangkang menang BN kena puas hati dah sebaliknya kl BN pula yang menang.

izuaf4zi said...

tok najib harus minta minta maaf dengan seluruh rakyat malaysia walaupun kes ini berlaku di perak. B End yang mula ruang yang seluas-luasnya untuk berlaku huru hara di perak dan Institusi Raja menjadi kelam kabut. Kalau yang nak jadi Pm pada masa itu cerdik tidak akan ada kes macam ini. tidak akan ada kes akan saman raja, kritik raja, lambakan polis di raja di perak dsbnya

rakyat faham nizar hilang manjoriti selepas berlaku lompat melompat tapi TPM pada masa itu terlalu gelojoh-gelojoh nak tunjuk dia teror nak jadi Pm...hang kata terar hang piraahhh....

Najib dan Zambery juga umm umm noo harus minta MAAF dengan RAJA2 Melayu. bila kes ini berlaku hampa berarak (mcm wel-wel) satu malaysia dok kata PR tak betul... ini yang hang dok kata najid...'SATU MALAYSIA'

susu soya said...

salam kepada semua pemcaca siasah..
sememangnya keputusan mahkamah sangat mengembirakan kita disini..
tetapi hati2..
pasti pihak lawan tidak akan membiarkan perkara ini terus berlaku....

susu soya said...

di dun perak ada 59, dap sekarang ada 17, pas 6 dan pkr 5 dan bn ada 28 dan 3 bebas....kalau pilhanraya kecil nanti saya mengharapkan pas dan pkr akan lebih dominan....
sekurang-kurangnya pas menang 12 kerusi dan pkr 10 dan dap akan mudah menang 18 kerusi...jadi pakatan rakyat x perlu risauyb yang akan kene beli.....
itu cadangan saya...
pakatan rakyat perlu memenangi pengundi melayu..
harus mengadakan kempen yang berterusan dan jitu oleh pakatan rakyat lepas ni...

apam taiping said...

padan muka zambry mamak obama....hahaha,,,
amacam org umno???aku amk cwgn kamunting sgt berbangga ngan yb nizar yg memegang amanah sbg mb wlupun disabotaj oleh juak2 mkn duit haram...pasni nizar akan bubar dun,so seluruh perak akan berpesta melihat kubur2 umno di setiap dun perak...kuikuikui...najib?altantuya saja tawu....

karat ijau said...

mnta maaf,

kalau bubar dun???

kalau PR menang??

kalau PR memerintah??

kalau dap letak melayu bertanding dun?????

minta maaf...

karat ijau said...

mnta maaf,

kalau bubar dun???

kalau PR menang??

kalau PR memerintah??

kalau dap letak melayu bertanding dun?????

minta maaf...

moloyue said...

Setiausaha Kerajaan Datuk Abdul Rahman dan Seatiausaha DUN Abdullah Antong adalah 2 org pegawai kerajaan yg sangat tidak profesyenal. Mereka sanggup gadai maruah untuk menjadi baruah2 UMNO. Kerajaan mahukan pegawai2 kerajaan bersikap profesyenal tetapi spt biasa UMNO cakap tak serupa bikin!

Saya tak hairan jika org2 macam nilah yg cepat naik pangkat. Mereka lebih hina drpd pelacur di tepi jalan.

UMNO kalah teruk dlm PRU lepas kerana keangkuhannya tetapi mereka tidak pernah mahu belajar drpd kesilapan. Mereka terlalu angkuh dan sombong. Kenyataan Najib bahawa umno akan merayu keputusan mahkamah tinggi tersebut bukti keangkuhan beliau. Sepatutnya UMNO menghormati rakyat dan pengundi dan perlu kembali kpd pengundi untuk menyelesaikan kemelut politik di Perak yg dimulakan oleh UMNO sendiri.

Apa kata parti2 komponen BN yg lain? Jilat aje bontot UMNO tu..

zzzzz said...

Alhamdulillah...

kebenaran terbukti jua akhirnya, sekarang ni kita berdoa pula agar allah lembutkan hati tuanku nazrin agar memperkenankan pembubaran dun perak dan rakyat boleh buat pemilihan kerajaan dengan adil.

bro semua jangan la cari pasal ke, kutuk2 ke, cabar2 bro UMNO yang selalu cakap ikut sedap mulut lepa ja.. kita jangan layan apa yang lepa comen, bila kita tak layan lama2 lepa blah la. bila layan lagi panjang cerita.

Tontoya said...

karat ijau said... mnta maaf,kalau bubar dun???kalau PR menang??kalau PR memerintah??kalau dap letak melayu bertanding dun?????minta maaf...May 11, 2009
~~~~~~~~~~~~~~~~~
apa maksud kamu ni pun tak berapa jelas..kalau dap letak calon melayu bertanding?
Kenapa?
Jangan cepat cepat buat andaian kerana ianya akan diputuskan dalam perbincangan dalam pakatan rakyat..walaupun calon melayu dari parti mana sekalipun,ketokohan DS Nizar sebagai MB yang dapat diterima oleh semua kaum akan diambil kira.Kata putus akan diambil kira nanti.Sebab tu lah Pas perlu bekerja kuat,dan setiap calon pas yg bertanding perlu dimenangkan.Tidak akan timbul sebarang masalah disini kerana itu hanya andaian kamu sahaja.

detectiveconan said...

bro tontoya,

hang jangan layan karat ijau.. wayar putus. jiwa kacau macam tu la tention zambry tak jadi MB Perak. ini bermakna Speaker lepa lantik baru2 ni pun tak sah la.

susu soya said...

erm...tu satu kemungkinan yang dap akan meletakan calon melayu...
okey sekarang ni kiter dari pas khususnya kenelah bekerja kerad untuk meraih undi dari org melayu...
mungkin ada hikmahnya rampasan kuasa umno ni...
kiter boleh sekali lagi mendapatkan sebanyak mungkin undi melayu.....
biar pas, dap dan pkr dapat memerintah perah dengan lebih kukuh lagi dan bersepadu....

Naruto sensei said...

Sedara karat ijau ..

Satu je soalan saya kepada anda jika DAP tak letak calon melayu dan Kedudukan calon PR seperti PRU ke 12 macam mana komen anda pula.?

Sila jawab dengan bersopan...

karat ijau said...

Naruto sensei said...

Sedara karat ijau ..
Satu je soalan saya kepada anda jika DAP tak letak calon melayu dan Kedudukan calon PR seperti PRU ke 12 macam mana komen anda pula.?
Sila jawab dengan bersopan.
...................................

kalau seperti PRU12 saya amat menyokong 110%.cuma...bila kita baca sejarah,suatu masa dulu,lee kuan yew itu, lebih melayu,daripada melayu.
sekrang wujud pula,pemimpin yang bukan islam,lebih 'islamnya' dari pemimpin islam.
saya menyokong ia sebagai tarikan,untuk mereka mengenali islam sebenar,yang telah dijahiliahkan oleh umno,cuma ikhlas 'kita' dengan iman,ikhlas 'mereka'...entahlah.....
moga2 Allah beri hidayah kpd 'mereka2'yang menyokong islam.

harap maaf jika ini isu sensitif....

karat ijau said...

buat tontoya & sususoya....

dunia,politik memang andaian dan sentiasa berkemungkinan...

contohnya petang tadi,memerang laut pangkog,dah jadi MB kembali..

jangan terkezut,BERKEMUNGKINAN lusa,najis jadi mb,tulat,madir jadi pulak mb...

tapi aku sokong hangpa,PAS,PR,kena kerja kuat.

karat ijau said...

UTK ditektif konon...

dahsat sungguh hang noo...
tak payah tengok muka aku pun,
hang bulih tau aku wayar putuih..
kasyaf sungguh....kasyaf sungguh..

terimakasih,moga2 pahala utk kamu..

karat ijau said...

Naruto sensei said...

Sedara karat ijau ..
Satu je soalan saya kepada anda jika DAP tak letak calon melayu dan Kedudukan calon PR seperti PRU ke 12 macam mana komen anda pula.?
Sila jawab dengan bersopan.
...................................

kalau seperti PRU12 saya amat menyokong 110%.cuma...bila kita baca sejarah,suatu masa dulu,lee kuan yew itu, lebih melayu,daripada melayu.
sekrang wujud pula,pemimpin yang bukan islam,lebih 'islamnya' dari pemimpin islam.
saya menyokong ia sebagai tarikan,untuk mereka mengenali islam sebenar,yang telah dijahiliahkan oleh umno,cuma ikhlas 'kita' dengan iman,ikhlas 'mereka'...entahlah.....
moga2 Allah beri hidayah kpd 'mereka2'yang menyokong islam.

harap maaf jika ini isu sensitif....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...