Friday, May 8, 2009

Patuhi amanat Fadzil Noor

Para pemimpin dan ahli PAS diminta jangan terpengaruh dengan laporan media yang selama ini memusuhi PAS.

Akhbar itu yang kelihatan mengapikan agar berlaku pertembungan antara profesional dan ulama dalam PAS dan dibimbangi cuba memecahkan parti Islam itu.

Padahal bekas Presiden PAS, Almarhum Datuk Fadzil Mohd Noor telah menyelesaikan isu ini 10 tahun lalu melalui amanat dan gagasan 'mengulamakan profesional dan memprofesionalkan ulama'.

Laporan penuh dalam Siasah hari ini.

11 comments:

uncle nano said...

udah-udah le tu PAS oi..tak abih-abih nak buat fitnah,korang tak tahu dosa pahala ke apa?
cuba ulama-ulama PAS ni bermuzakarah kan ke sonang.ni tidak, cakap tak serupa bikin.
tapi tak pa..korang memang pelakon yang handal dan cemerlang,teruskan usaha anda.
tapi aku rasakan lebih baik nik ajis nasihatkan agar pemimpin-pemimpin PAS untuk tidak mudah melakukan fitnah dan menzalimi umat manusia.itupun kalau mereka hormat pada nik ajis..aku rasa tidak!mereka hanya pandai berpura-pura dan bersandiwara sahaja.

semua orang berdoa Pakatan Rakyat akan hancur lebur.

jaam said...

KETUA PUAK TAK AKAN IKUT PUN AMANAT ALMARHUM.

ORANG DAH TAK DE...NAK IKUT BAK PA?

AMANAT SENDIRI LAGI BAGUS...HUHU..

Aurora said...

assalamualaikum...
pihak editor..
anda menanggung dosa sume org yg menghantar komen..
sbb anda mmbenarkn kata2 keji disini..
anda tidak mengambil tindakan atas org yg memberi komen dgn menggunakan kata2 keji..
maka anda snggup menanggung dosa mereka sume..

Alohai said...

Kpd smua ahli2 umno yg beragama islam,bertobatla sblum trlambat....umno ni xpernh dlm sejarah brjuang nk tgakkn islam,tp korg msih lg skong.

Naruto sensei said...

Salam?

Aurora
Siapa anda hendak menghukum orang dalam siasah ini ...? anda tak berhak suruh orang menanggung dosa sesiapa pun.. semua nya tanggungjawab manusia masing2..

Tolonglah ulas kalau ada idea yang bernas bukan seperti begini yang terus menghentam dan menghukum seseorang....

maaf jika terasa

wasalam

Alohai said...

Aku stuju ngan ko naruto sensei...smua 2 tanggungjwb msg2...

Bujang_AlFongsuri said...

uncle nano... bila lak pas buat fitnah??/

bila lak pas menzalimi manusia?? ko org kelantan ke nak ckp cmtu???

joe lenon said...

uncle nano, bee end tu yang banyak buat fitnah, kau ni rasanya tak tahu mana fitnah mana bukan fitnah, fikir guna otak jangan letak otak kat lutut

joe lenon said...

Kau ingat jaam, pemimpin yang benar setiap amanat nya kita kena ikut, walau pun dah tiada. bukan macam puak umm noo, pemimpin dia masih lagi bernyawa dah di tolak dek orang bawah, al Maklumlah dah tak ada power, tapi yang sekor lagi tak sedar diri dah nak padam dah, sibuk amik tahu kerja orang lain bawak-bawak bekas pemimpin kau tu buat amal lebih, kot2 esok lusa padam,tak sempat nak kempen RPK Penanti

antahberantah said...

PAS mempunyai kekuatan dalaman yang tidak dimiliki walau sebesar biji sawi sekalipun oleh puak2 umno. PAS meletakkan Quran n Hadis di hadapan mereka, tidak seperti umno meletakkan kalam Allah n Hadis Nabi di belakang mereka. PAS sentiasa ditarbiah oleh pemimpin2 muktabar, umno kosong tarbiah. PAS sentiasa dengan program usrahnya yang sentiasa mengukuhkan ukhuwah sesama jamaah.Umno tidak kenal langsung apa itu usrah. Kosong usrah. Inilah dia antara ciri-ciri keuatan PAS. Oleh itu PAS tak mudah melatah dengan cucukan fitnah umnobn. umno akan layu dan terus padam kalau tak buat fitnah dan adu-domba. Hidup umno atas platform kemungkaran yang amat sukar nak dibendung. umno akan membinasakan dirinya sendiri. Hanya masa yang akan menentukannya.

mysha-closet online boutique said...

jaam,
nabi pun dah tade..takkan tanak ikut nabi gak kot??

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...