Saturday, September 5, 2009

Majlis dialog isu kuil Seksyen 23 selesai tanpa keputusan

Oleh Ismail Hashim

SHAH ALAM, 5 Sept:
Sekumpulan penduduk Seksyen 23 yang membantah pemindahan kuil Sri Mariamman dari Sekyen 19 ke seksyen mereka, bertindak mengganggu perjalanan majlis dialog anjuran Kerajaan Selangor pagi tadi.

Majlis yang diadakan di Dewan Bankuet Wisma MBSA itu, dimulai dengan bantahan di pintu masuk oleh pihak terbabit terhadap kouta kehadiran yang menetapkan hanya seorang sahaja yang dibenarkan masuk ke dalam dewan mewakili setiap rumah.


Selepas dibantah, dua warga emas yang mengikuti anaknya ke situ dibenarkan masuk ketika Menteri Besar, Tan Sri Khalid Ibrahim, Exco Kerajaan Selangor, Puan Rodziah Ismail dan Ahli Parlimen Shah Alam, Haji Khalid Samad melangkah masuk.


Sebaik majlis dimulakan sekitar 10.15 pagi, kumpulan yang sebelum ini dikenalpasti melakukan demontrasi membawa kepala lembu ke pagar Bangunan SUK, dekat sini, mula membuat bising dan mengganggu majlis.

Suasana kecoh dan tidak aman itu berlanjutan sehingga majlis selesai, ada-ada sahaja perkataan nakal dan tidak beradab yang dihamburkan oleh mereka sehinggakan menimbulkan suasana tidak nyaman di dalam bulan Ramadhan ini.


Namun majlis dijalankan untuk memberi peluang kepada mereka yang hadir ingin mendengar penjelasan sebenar tentang apa yang berlaku mengenai isu berkaitan dengan Datuk Bandar Shah Alam, Datuk Mazlan memulakan sesi penerangan.


Selepas Tan Sri Khalid mengucapkan terima kasih kepada semua yang sudi hadir dalam majlis itu dalam ucapan ringkasnya untuk memberi peluang penjelasan lanjut oleh Haji Khalid.


Suasana menjadi lebih bising sehingga ada yang bangun membentak keras, mengeluarkan perkataan burukdalam nada keras termasuk yang meluru ke hadapan pentas lalu disabarkan oleh penguatkuasa MBSA.


“Jika tuan-tuan tidak boleh mendengar penjelasan yang kami berikan bagaimana pula tuan-tuan hendak memaksa kami mendengar pandangan tuan-tuan, tak apalah, sekarang kita buka majlis dialog ini untuk semua,” tegas Haji Khalid bagi meredakan suasana.


Suara-suara nakal tetap tidak mahu berhenti, antaranya “kami datang untuk membantah sahaja, kami tak mahu dengar lagi, cepat kami nak makan, kami merempat di bumi sendiri, Melayu semakin bodoh, b**i, b*hs*a, *a*u* dan sebagainya.


Setelah itu, majlis dihujani dengan berbagai pandangan dan soalan sekitar 10 soalan yang diutarakan dalam keadaan marah, memekik, memaki dan mengugut, kecewa serta merayu.


Bila Haji Khalid menjawab semua persoalan, ada pula yang berkata, ‘kami tidak mahu dengar semua itu’. Lalu Haji Khalid berkata ‘jika tidak mahu mendengar jawapan, kenapa pula bertanya tadi…’


Akhirnya, Tan Sri Khalid bangun untuk menjawab dengan penegasan, “Tiada keputusan untuk Seksyen 23, kita masih cari jalan untuk selesaikan masalah ini, kita akan mendapatkan persetujuan semua pihak, masalah masyarakat Shah Alam menjadi kewajipan saya,”. IBH

741 comments:

1 – 200 of 741   Newer›   Newest»
zali said...

tu la masalahnya...

orang tanya mintak penjelasan...awak orang bagi alasan...

sapa yang tak bengang?

tau pulak cakap 'masalah masyarakat shah alam tanggungjawab saya'

tapinya kerja tak buat...isu remeh temeh dah jadi besar...masih tak settle...resign la!

budak kecil said...

sudahlah.janji macam2 sekarang terimalah balasannya

Encik Tofik said...

kau cakap banyak pulak..
kau pegi la tolong setelkan..
die jemput pon da cukup bagus jugak..
tak sedau diri punye orang...
hampeh punye umno..

TEKONG DARAT said...

tgk ke tidak ic yg datang dialog tu?..ntah2 orang putrajaya...
yg pergi puak umno celaka dunia akhirat...yg nak menjawab dan tuan pupnya kerja, PR...mana ada penyelesaian...
rakyat malaysia ni, buat kandang ayam pun tak leh...
tapi nak makan ayam...

ramai yg bodoh kat malaysia ni...
bodohnya tak bertempat

ironseven said...

Pemindahan kuil ke Seksyen 23 dibekukan: MB

SHAH ALAM: Cadangan pemindahan kuil dari Seksyen 19 ke Seksyen 23 dibekukan sementara, sehingga lokasi lain yang lebih sesuai ditemui.

Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berkata demikian pada sidang media di kediaman rasminya sebentar tadi.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++

seandainya hindu lebih bertoleransi selepas ni, sedangkan melayu islam berdemo kepala lembu, alangkah hinanya melayu yg memijak, meludah dan menendang kepala lembu tu....jika hindu pon berdemo jugak maka sama je lah melayu islam berdemo tu dgn hindu berdemo. 2X5.....

tak ke gitu zali...

ironseven said...

Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia(SPRM) akan memantau perjalanan kempen oleh calon-calon serta proses pemilihan parti MIC yang akan diadakan pada 12 dan 13 September ini bagi mengelakkan sebarang amalan rasuah politik.

"Sebarang tawaran dan penerimaan wang rasuah untuk mengundi seseorang calon adalah salah di bawah peruntukan Akta Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia 2009," katanya.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++

betol ke kata2 tu? atau hanya sekadar mitos? mmm...aku masih ragu2...

ironseven said...

Suara-suara nakal tetap tidak mahu berhenti, antaranya “kami datang untuk membantah sahaja, kami tak mahu dengar lagi, cepat kami nak makan, kami merempat di bumi sendiri, Melayu semakin bodoh, b**i, b*hs*a, *a*u* dan sebagainya.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++

kesian...baru 1 1/2 tahun pr memerintah selangor dah terus merempat? ish..ish..ish..zalimnya pr...
tapi betol jugak la melayu makin bodoh. sbb 52 tahun diperbodohkan...tak nak pulak nak jadikan diri tak bodoh. ish..ish..ish..kesiannya kat melayu yg nak berterusan jadi bodoh tu...

roslisalem said...

ni soal sama-sama bodoh ..

bodohnya PR sebab biar orang-orang bodoh BN buat kecoh isu ini..

sepatutnya diselesaikan awal-awal ..

buat ikut buku la .. tempat org Islam, buat surau masjid...

tempat majoriti hindu, buat la kuil ..

apa susah sangat ..

takkan kawasan hindu buat masjid, kawasan Islam buat kuil ??

fitflex said...

betul ke tajuk ni??selesai tanpa keputusan.jika tiada keputusan mcm mana buleh di anggap selesai??mungkin ini lah yg di katakan win-win situation..
sama tunggu keputusan kalid brahim...

senjakala said...

zali..PR nak dengar jugak tapi kalau BN engko putih mata le sebab keputusan BN suka tak suka kena terima je...

isa_ys3 said...

roslisalem said...
ni soal sama-sama bodoh ..

bodohnya PR sebab biar orang-orang bodoh BN buat kecoh isu ini..

sepatutnya diselesaikan awal-awal ..

buat ikut buku la .. tempat org Islam, buat surau masjid...

tempat majoriti hindu, buat la kuil ..

apa susah sangat ..

takkan kawasan hindu buat masjid, kawasan Islam buat kuil ??

September 5, 2009 5:20 PM

-----------------------------------

tak taula sapa yang bodoh..kalau camtu orang islam yang dok dlm majoriti bukan islam tak berhakla buat surau atau masjid.taklehla nak berkumpul solat jemaah.takleh buat solat jumaat pasal dok dalam majoriti bukan islam..
agak2 sapa yang bodoh pr ke bn ke atau penyokong kedua2nya atau orang yang cakap ni..

faizal said...

JIKA JUMLAH PENDUDUK SERAMAI 100 ORANG..60 INDIA 40 MELAYU

MENGIKUT TEORI BANGANG ROSLI SALIM

SURAU TAK BOLEH BUAT LAA NAMPAKNYA..

SEBAB MAJORITI INDIA..

INI ADALAH KESAN KEBODOHAN UMNO..

KITA TAKKAN RUGI JIKA ISU KUIL TERSEBUT TIDAK DIPUTAR BELITKAN..

JIKA INDIA MENDAPAT KUIL KITA BOLEH MEMINTA SESUATU YANG LEBIH BERNILAI UNTUK UMAT ISLAM..SEBAGAI CONTOH ISU ARAK,JUDI,DAN SEBAGAINYA YANG MENGUNTUNGKAN ISLAM.

TETAPI DENGAN KEBODOHAN UMNO MAKA USAHA TERSEBUT NAMPAK SUKAR KERANA UMNO DILIHAT BERAT SEBELAH

AYUH UMAT ISLAM BANGKIT MENDALAMI AJARAN ISLAM DENGAN SEBENAR-BENARNYA..

blue_dream said...

majoriti rakyat agama islam di semenanjung malaysia maka tokong dan kuil x leh wat...kena wat masjid dan surauje..teori rosliSalemmm...ntah ape2 ntah

ironseven said...

rosli kata'
"bodohnya PR sebab biar orang-orang bodoh BN buat kecoh isu ini..

sepatutnya diselesaikan awal-awal ..

buat ikut buku la .. tempat org Islam, buat surau masjid...

tempat majoriti hindu, buat la kuil .."
+++++++++++++++++++++++++++++++++++

mcm bodoh je org yg buat kenyataan di atas tu. jinjang kwsan majority aku nampak ada masjid, buntong kat ipoh majority hindu ada masjid jugak, tongkang yard aloq setaq majoriti cina ada masjid, tmn len seng cheras majoriti cina ada surau, kat brickfields majoriti india ada surau, bandaraya ipoh 70% cina buleh ada pulak masjid negeri kat tgh2 bandaraya, georgetown 80% majoriti cina india pon ada masjid bersepah2...

51 tahun tak pernah salah, masuk tahun ke 52 tiba2 jadi salah pulak bila masjid, tokong, kuil, gereja nak dibina di kwsan bukan majoriti ikot agama dan kaum berkaitan.

mmm...agaknya yg berkata2 nun di atas tu termasok dlm golongan yg 52 tahun diperbodohkan umno kot...

ironseven said...

SKMM panggil editor msiakini sbb siarkan video demo kepala lembu kerana ditakuti menimbulkan kemarahan kaum india..YG BUAT DEMO TU SAMPAI LA NI TAK PANGGIL POLIS BANTU SIASATAN SEDANGKAN GAMBAR JELAS KELIHATAN!!!

Bekas pemimpin Hindraf, P Utayakumar dan isteri antara 14 individu ditahan kerana mengadakan perhimpunan haram di Dataran Merdekat, jam 8.30 malam tadi...YG BUAT DEMO KEPALA LEMBU TU SAMPAI LA NI TAK DITAHAN MASOK ISA SBB CETUSKAN KETEGANGAN KAUM!!!

adil ke mcm tu?

iceman said...

hahahhaa padan muko...
iron seven orang dah bagi tempatla tapi yang pi gatal tukar tempat tu knper??2 yang diorang maikin berbulu...katakanla tak bagi tempat sebelum nie takpela port situ tapi dah bagi tempat nak gak seksyen 23 pasal aper???pasal janji haaa padanlah muka korang..gatal pie tukar buat per

roh_insan said...

Hebat..Bantahlah cukup2,jgn bg TSK alihkn kuil2,ni bln puase ni,bnyk pahale tu,pas tu sok klu dah bejaye g pulak bwk cangkul.parang,besi kuning,buluh runcing n peralatan meroboh,mane2 kuil atau tokkong yg besepah-sepah kat tepi jln tu dirobohkn je lah.kang klu dibiarkan rosak pulak akidah.

iceman said...

hehheh iron seven buka ker ahlli pkr sendiri yang jd pengerusinya perarakan...

ironseven said...

iceman kata,
"yang diorang maikin berbulu...katakanla tak bagi tempat sebelum nie takpela port situ tapi dah bagi tempat nak gak seksyen 23 pasal aper???pasal janji haaa padanlah muka korang..gatal pie tukar buat per"
+++++++++++++++++++++++++++++++++++
cuba bayangkan satu hari masjid dibina jauh dari kwsan perumahan kita, dah tu pulak di tengah2 kwsan kilang industri berat mcm di PKFZ atau di tempat seksyen 22 shah alam tu yg tiada org langsong melainkan di waktu kerja, ataupon di tengah2 hutan rimba, agaknya apa kita rasa ye? tak tau la kalau ada yg kata ok.

kerajaan sgor cadang pindahkan ke sek23 atas dasar timbangrasa, keselesaan dan keselamatan. tak berdosa pon buat di sek23 tu. dan tak salah pon dirikan masjid, kuil, tokong, gereja di di kwsan bukan majoriti ikot agama dan kaum berkaitan. salah dan berdosakah?

apa2 pon kita tunggu je la keputusan terbaru kerajaan sgor. tak rugi pon kalau bertimbangrasa...

iceman said...

Jauh tersebut untuk siapa dan dari mana? Apakah penganut Hindu seksyen 19 lebih dekat dengan seksyen 23 berbanding seksyen 22 dan 18? Yang mahu dipindahkan ialah kuil di Seksyen 19 jadi alasan jauh atas dua tapak cadangan kerajaan sebelum ini berbanding seksyen 23 tentulah boleh dipertikaikan rasionalnya.Konsep kononnya tapak lama jauh dari penempatan orang tidak sesuai juga sangat melucukan.

Boleh Khalid beritahu apa logiknya kuil hindu di sebelah Midvalley yang tiada satu pun penempatan penduduk di bina begitu besar? Malahan ketika mahu membina Midvalley, penganut Hindu bertegas mahukan kuil di bina di situ berdasarkan terdapat tempat sembahyang kecil mereka di dalam hutan tersebut.

terdapat dua buah kuil Hindu yang besar dan luas di jalan Puchong-Shah Alam berhampiran Lebuh Raya Elit yang tiada satu pun penempatan penduduk?Bagaimana pula Kuil Hindu berhampiran Angkasapuri yang asalnya sebuah kuil haram mahu terus kekal di situ apablia kerajaan mahu membina New Pantai Expressway walaupun tiada sebuah pun penempatan penduduk di situ?
bro nak bercakap biar berfakta...jgn mcm budak2

ironseven said...

anotherbrickinwall kata'

"Laporan sebuah laman blog mendakwa pengerusi kumpulan penduduk yang membuat bantahan depan bangunan SUK Selangor petang Jumaat ,Mahyuddin Manap ialah ahli PKR Wangsa Maju,Kuala Lumpur. Sementara itu satu laporan di sebuah laman web berita, Mahyuddin disebut mendakwa dirinya sebagai ahli PAS.Naib pengerusi, Ibrahim Sabri pula dikatakan penyokong Datuk Seri Anwar Ibrahim dan penggiat reformasi .Disamping itu orang yang membaca doa di masa bantahan pun adalah ahli PAS yang dipercayai dipanggil orang sebagai Amin"
+++++++++++++++++++++++++++++++++++

berita inilah yg menjadi pegangan iceman. kita tunggu apa kenyataan pkr dan pas. setakat ini berita tu hanya ANDAIAN, DIDAKWA, DIPERCAYAI, DIKATAKAN...

aku masih berpegang pada ayat allah
"Wahai orang-orang yang beriman! Jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidikilah (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara yang tidak diingini - dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) - sehingga menjadikan kamu menyesali apa yang kamu telah lakukan" al-hujurat:6.

kau dah benar2 pasti ke iceman berita tu?

iceman said...

bro ada tak penafian daripada orang tersebut???pas ada tak buat kenyataan??/pkr pulak ada tak buat kenyataan mengatakan tidak mengenai perkara ini mengapa diam....selalu puak2 nie suka buat kenyataan or nak tunggu ceramah politik time bru nak terhegegh or terkedu bila orang sendiri yang pangkah korang huhuhu

iceman said...

klu tak der ko leh lah tolong wakilkan hehehehe

ironseven said...

iceman,

kuil hindu di sebelah Midvalley yang tiada satu pun penempatan penduduk di bina begitu besar? DISEBELAH MIDVALLEY ADA PERKAMPUNGAN ABDULLAH HUKUM YG DIDIAMI JUGA PENDUDUK HINDU. SILA BACA SEJARAH KPG TERSEBUT.

terdapat dua buah kuil Hindu yang besar dan luas di jalan Puchong-Shah Alam berhampiran Lebuh Raya Elit yang tiada satu pun penempatan penduduk. ASAL JLN PUCHONG-SHAH ALAM DI BATU 12 ADALAH ESTATE YG DIDIAMI KAUM INDIA. KUIL TU DAH WUJUD 120 TAHUN DULU. SILA BACA SEJARAH PUCHONG.

Bagaimana pula Kuil Hindu berhampiran Angkasapuri yang asalnya sebuah kuil haram mahu terus kekal di situ apablia kerajaan mahu membina New Pantai Expressway walaupun tiada sebuah pun penempatan penduduk di situ. SEBELOM NPE DIBINA KWSAN TU DIDIAMI JUGA PENDUDUK SETINGGAN INDIA , TERMASUK DI KWSAN SETINGGAN KERINCHI YG LA NI DAH DIROBOHKAN. SILA BACA SEJARAH KPG KERINCHI.

SEJARAH MENUNJUKKAN KAWASAN2 TU SEMUANYA BERPENGHUNI SEHINGGA KINI.

aku budak baru belajar, dan akan terus belajar, lebih baik daripada bapak budak yg ilmu kurang tapi malas belajar...

ironseven said...

iceman kata
"bro ada tak penafian daripada orang tersebut???pas ada tak buat kenyataan??/pkr pulak ada tak buat kenyataan mengatakan tidak mengenai perkara ini mengapa diam"
+++++++++++++++++++++++++++++++++++

as i said, kita tunggu je kenyataan. takot jadi mcm mamat sorg yg mengaku ahli pas sanggup jumpa suhakam nak jugak jadi ahli. they'll check. furthermore dakwaan tu baru keluar. sabaq....

iceman said...

bro belajar tetap terus belajar bro...ko cter tengtang setingan ko tahu tak status setinggan tu aper???klu setinggan 2 statusnya sah aku pun nak pacak tiang rumah kat laman umah ko amcm bleh...nanti jangan ko plak menghalau aku...nanti jadi kes meludah kelangit

iceman said...

2la pasal apasal lambat sangat..kes rohaizad kejap jer korang dapay maklumat n buat kenyataan...hehehehhe apesal ek takder penafian ..tunggu smpi berjanggut ker hehehehehe...bab buruk orang cpt jer korang tang buruk sendiri sipu2 malu lak

ironseven said...

tadi kau bicarakan tentang kawasan tak berpenghuni and i told u that tempat tu mmg berpenghuni. doesnt matter setinggan ke tidak. setinggan kpg pasir ulu klang pon ada surau. setinggan kerinchi skrg pun ada surau. setinggan kpg berembang dulu juga ada surau, setinggan kpg keramat pon ada surau.

kesimpulannya tempat yg kau kata tadi tu mmg berpenghuni sehingga kini. pls check bro...

is it about setinggan ke about kwsan yg tak berpenghuni?

ironseven said...

iceman kata

Jauh tersebut untuk siapa dan dari mana? Apakah penganut Hindu seksyen 19 lebih dekat dengan seksyen 23 berbanding seksyen 22 dan 18? Yang mahu dipindahkan ialah kuil di Seksyen 19 jadi alasan jauh atas dua tapak cadangan kerajaan sebelum ini berbanding seksyen 23 tentulah boleh dipertikaikan rasionalnya.Konsep kononnya tapak lama jauh dari penempatan orang tidak sesuai juga sangat melucukan.

Boleh Khalid beritahu apa logiknya kuil hindu di sebelah Midvalley yang tiada satu pun penempatan penduduk di bina begitu besar? Malahan ketika mahu membina Midvalley, penganut Hindu bertegas mahukan kuil di bina di situ berdasarkan terdapat tempat sembahyang kecil mereka di dalam hutan tersebut.

terdapat dua buah kuil Hindu yang besar dan luas di jalan Puchong-Shah Alam berhampiran Lebuh Raya Elit yang tiada satu pun penempatan penduduk?Bagaimana pula Kuil Hindu berhampiran Angkasapuri yang asalnya sebuah kuil haram mahu terus kekal di situ apablia kerajaan mahu membina New Pantai Expressway walaupun tiada sebuah pun penempatan penduduk di situ?
bro nak bercakap biar berfakta...jgn mcm budak2

September 5, 2009 11:32 PM
+++++++++++++++++++++++++++++++++++

pegi la baca sejarah penempatan tempat tu dulu ye bro...cakap biar berfakta...jgn mcm budak2

iceman said...

"SEBELOM NPE DIBINA KWSAN TU DIDIAMI JUGA PENDUDUK SETINGGAN INDIA , TERMASUK DI KWSAN SETINGGAN KERINCHI YG LA NI DAH DIROBOHKAN. SILA BACA SEJARAH KPG KERINCHI."
kesimpulannya tempat yg kau kata tadi tu mmg berpenghuni sehingga kini. pls check bro..
yang mner stu nie kejap kter dirobohkan kejap kata ada smpi skang nie...boria ker aper nie

ironseven said...

bro,

as i told u pegi la baca sejarah kpg kerinchi. tak pon kau pegi la ziarah kpg kerinchi. yg dirobohkan tu yg berdepan federal highway, yg masih kekal yg di hujung bukit. kpg kerinchi tu luas dan besar sampai ke belakang angkasapuri tempat yg kau kata tak berpenghuni tu...

bro nak bercakap biar berfakta...jgn mcm budak2

adios....

ironseven said...

iceman, aku tolong kau ni. baca la ye.

http://books.google.com.my/books?id=fFsKOlKeOCEC&pg=PA182&lpg=PA182&dq=sejarah+kampung+kerinchi&source=bl&ots=yYEbdGzUqT&sig=VJktRXLvrKVxfY21NkBsC5VoguE&hl=en&ei=b5CiSrjuG8OLkAXnteX1Bw&sa=X&oi=book_result&ct=result&resnum=1#v=onepage&q=sejarah%20kampung%20kerinchi&f=false

selamat mentelaah dan selamat bersahur. adios.....

iceman said...

hehhee bro ko cter yang dulu sekarang aper ada kat sana??bukan ker???tgk maps dulu nie aku bg adress http://maps.google.com/maps?source=s_q&hl=en&geocode=&q=kg+kerinchi&vps=2&jsv=174d&sll=4.212546,102.014236&sspn=0.150311,0.308647&ie=UTF8&hq=kg+kerinchi+loc:&radius=15000.000000&split=1.
besar ek kg kerinchi ko hehehehe

faizal said...

PUAK-PUAK UMNO SETAN..SETAN BERTOPENGKAN YAHUDI..

JIKA SAYANGKAN KETURUNAN DAN NEGARA JANGAN SOKONG UMNO.

SEBAB DILAKNAT OLEH ALLAH.

iceman said...

yahudi mengatakan orang yahudi

iceman said...

mcm tahu jer

Naruto Sensei said...

Icemen

Tak payah le ISU tu sebenarnya takde masalah pun melainkan Politik jahat dan penghasut perkauman UMNO sendiri..

Nak kata pasal Kuil masa BN pun banyak benor Kuil depa bina kat tempat Melayu..

fitflex said...

dan ironseben terus mempertahankan kekuilan nya.tahniah..
iron seben said
---------
kerajaan sgor cadang pindahkan ke sek23 atas dasar timbangrasa, keselesaan dan keselamatan. tak berdosa pon buat di sek23 tu. dan tak salah pon dirikan masjid, kuil, tokong, gereja di di kwsan bukan majoriti ikot agama dan kaum berkaitan. salah dan berdosakah?

apa2 pon kita tunggu je la keputusan terbaru kerajaan sgor. tak rugi pon kalau bertimbangrasa...
==============
kalau timbang rasa patut mintak pendapat s23 dulu la ngok...
memang la x dosa pun buat di s23 tu.sama jugak kalu umah hg tu convert jd kandang babi.x dosa pun..
tp masalah skrg soal maruah la iron.dah org x mau tu,siap bg tapak baru dekt 22 tu,pi jela..

iceman said...

dulu ada tak masalah perkauman kat negara kita nie.50 tahun ada tak yang setruk sekarang ini

Naruto Sensei said...

Seteruk sekarang Agak2 Kamu lah puncanya siapa dalang disebalik sikap perkauman tu

iceman said...

taklah nie pasal abg kuar pas2 janji merapik dan kola yang kena kencing n berak dia

fitflex said...

yg sekor lg pun x abih2 umno yg rancang perkauman.abih kalu betul umno yg rancang yg puak2 pkr dan pas pi join tu buat apa?yg gantung banner2 marah kat khalid tu umno ke??sudah2 la duk pertahan bangsa lain.bangsa sendiri terus di tindas sekor pun bangsa lain x bela bangsa kita...

Naruto Sensei said...

fitflex

Sekadar nak hujah bagi panas orang baik takpayah.. Apasal bodoh sangat kau ambik contoh convert rumah babi tu..?

Kau ni dungu sangat ke..?

Naruto Sensei said...

fitflex

Macam orang tak dedahkan siapa dalangnya.. Tengok utusan mana nampak..

Dalang tak kira fitflex.. Orang bawahan tak tau cerita.. Yang dok bagi panas wat pe.. Sampai orang selayang yang takde kena mengena tu menyibuk apahal...

Agenda nak tawan Selangor ke..?

iceman said...

la kater bertimbang rasa la sikit..apasalahnya buat kandang babi depan umah ko.korangkan puak yang bertimbang rasa

iceman said...

bagi panas yang duk hangat cter orang 2 takper ker

fitflex said...

faizal
--------
PUAK-PUAK UMNO SETAN..SETAN BERTOPENGKAN YAHUDI..

JIKA SAYANGKAN KETURUNAN DAN NEGARA JANGAN SOKONG UMNO.

SEBAB DILAKNAT OLEH ALLAH.
===========
kalu mcm tu kapral dan kit siang dah terlepas dari dilaknat sebab x sokong umno.begitu juga si zaid brahim yg agak baru dlm pkr menyatakan yg pemuda pas agak ketinggalan zaman sebab bantah mltr..

dan sebab dia dah x sokong umno,dia juga dah terselamat...

Naruto Sensei said...

iceman

Setau aku yang bodoh kena kencing Puak kau sendiri dibayar berapa puluh gelap bijik mata kau..

Kau ingat saya tak kenal siapa yang memekik dalam dewan tu.. Ceh nasib baik PR tak minta IC kalau tak sekor celaka tu dah kena..

Sekurangnya PR lebih telus dari BN UMNGOk tu.. Nak juga adakan perbicaraan..

Agak kau lah Kuil sebelah surau di Serdang, Cheras dulu masa BN memerintah nak ke dia terima bantahan.. Ada tak buat taklimat macam tu.. Cheh .. Kencing UMNo kau minum le..

Naruto Sensei said...

iceman

Ada aku barcakap dengan kau.. Kau letak lah rumah babi tu kat rumah kau.. Kau nak suruh orang..

Nak hujah pakai akal kau .. Bukan sukahati kau je nak kondem orang ..

Adake selama ni rumah babi buat kat dalam Rumah.. cakap biar macam orang waras sket..

fitflex said...

naruto said
fitflex

Sekadar nak hujah bagi panas orang baik takpayah.. Apasal bodoh sangat kau ambik contoh convert rumah babi tu..?

Kau ni dungu sangat ke..?

aku just bg contoh je sebab ada org mcm ko yg buleh cakap x dosa pun buat kat s23.x yah bising2.so apa beza jika pi buat kandang babi kat rumah dia.bukan dosa pun.so x payah la bising2.mcm tu ke??

fitflex said...

naruto said
fitflex

Sekadar nak hujah bagi panas orang baik takpayah.. Apasal bodoh sangat kau ambik contoh convert rumah babi tu..?

Kau ni dungu sangat ke..?

aku just bg contoh je sebab ada org mcm ko yg buleh cakap x dosa pun buat kat s23.x yah bising2.so apa beza jika pi buat kandang babi kat rumah dia.bukan dosa pun.so x payah la bising2.mcm tu ke??

iceman said...

marah ker pasal kes 2 ....jgn cepat lupa rusuhan diperak ari rmi darimana ek...ko ingat aku tak tahu siap ada indon pulak ko tanya plak bper juta diorang dapat.ntah dari mana2 datang siap tdo kat jalan lagi padan muka allah bayar cash kat dunia.hang kena pulak ari nie

Naruto Sensei said...

ha ha ooi UMNO buat panas cerita salah ke..

Dah ada media perdana, jentera kerajaan pun takut dengan Media Alternatif ke.. Sampai upah Blog tu..

keh keh keh .. yang panas tu siapa yek..?

fitflex said...

agenda nak tawan selangor??jika betul mcm tu agenda tu dimulakan oleh si ronnie liu aritu lg.dan kemudiannya di sambung oleh xavier pulak.so apa bukti agenda nak tawan selangor??

Naruto Sensei said...

fitflex

aku just bg contoh je sebab ada org mcm ko yg buleh cakap x dosa pun buat kat s23.x yah bising2.so apa beza jika pi buat kandang babi kat rumah dia.bukan dosa pun.so x payah la bising2.mcm tu ke??

------------------------------->

Komen kau sendiri tunjukkan Dosanye buat kuil dan kandang tak gitu..? Kau Cakap dosa ye bagus lah..

Tapi cerdik sikit leh tak .. Pernah kau dengar Rumah Babi dekat rumah orang.. ? Nak perumpamaan bior le logik..

iceman said...

cter pasal blog aku dengar blog korang dah melingkup pasal takder yang nak datang..hehehehe
la kater kitaorang tak bertimbang rasa.2pasal kandang babi parking depan umah ko...pasal ko sangat betmbang rasa....minum tahi dan air kencing babi

iceman said...

agenda 16 september lupa ker ooo malu pasal dah kena berak

iceman said...

la ko kan suka ampu diorang so aper lagi offerla depan umah ko buat kandang babi

Naruto Sensei said...

iceman

Kah kah kah Indon pun berkait ke.. Setakat cakap aku tau.. semua kaki fitnah macam kau boleh buat ..

Pergi la repiot balai jangan cakap je.. Apa punya tuduhan kau tu..

Kalau BN Perak tak guna Polis kau agak2 Baju kuning tu ada tak hari tu.. Pengecut duk bawah ketiak polis pas tu Melalak.. Pirahh

fitflex said...

io naruto,senang cite si iron kayu tu bg alasan x dosa pun buat kuil dekat situ.so patut timbangrasa lah melayu2 s23 tu.

dan aku bg contoh jika buat kandang babi depan rumah dia juga sama mcm kes kuil tu.x berdosa pun.tp boleh ke dia bertinbang rasa jika kes tersebut kena kpd diri dia??

Naruto Sensei said...

iceman

Ha ha Apa Blog kitaorang dah lingkup..? eh Malulah komen kau nih.. Yang kau masuk ni blog siapa ye..

Yang banyak takde nama masuk Blog kami tu siapa ye..?

keh keh keh lawaknya kau cakap kau sendiri layari Blog PR he he

iceman said...

buat aper report lagi dah kena tangkap pun indon upahan ko 2...bru cekit jer 2 dah takut ker...nseb bek tak jadi kes mcm ketua amk kencing dalam suar kat melaka aku dengar

iceman said...

pasal malam nie aku nak balun ko...rindu heheheh ada pointkan.aper lanyakla hehehehe

Naruto Sensei said...

fitflex

kalau kuil kau bagi lah contoh kuil apahal kau sampai macam tu sekali hina orang..?

Babi dengan Kuil tu sama ke..?

iceman said...

menghina yang selama nie ko taip ko sedar ke tidak aper yang ko tulis....kalo ko sopan orang tak ludah ko.buat baik dibalas baik..ada paham tak

Naruto Sensei said...

iceman

Ha ha sebab aku tahu kau siapa.. Sebelum ni pun kau dah banyak tukar nik.. Takyah le kau nak melalak..

Oh ye Pasal Indon tu ye .. he he kita tunggu siapa yang kena nati.. keh keh keh.. Setahu aku lah dulu ada calon bebas tajaan UMNO sampai pakai Indon dengan Bangla pasang poster ha ha ha

UMNO nak mengelak biasalah.. Agak2 kau lah kalau polis tak sebelah dan jadi alat UMNo hidup ke mampus UMNO tu... Minum le air kopek rosmah tu.. he he berpuaka beb..

fitflex said...

bg contoh babi agar jenis ko mudah paham.kang bg contoh kuil ko setuju pulak.so aku bg lah contoh yg sepatutnya dibenci tapi x dosa jika pi bina..

Naruto Sensei said...

iceman

Baca la balik nak banding dengan kau punya hina lagi teruk tu..

Patutlah kencing berdiri UMNO kencing berlari.. Nantikan Gambar bogel Penyokong UMNGOk tunjuk pelir kencing berdiri.. ha ha ha lawak macam ni kata pejuang Islam..

iceman said...

heheheeh taja menaja teringat aku kat kak min yang kata ditaja bn...aper ending nyer...aku masih sebut kat min bukan mcm korang sesuka hati gelarkan orang.tapi juburi tu pun mat sabu yang bagi hehehehhe.sikit2 polis tapi lakonan yb korang memang lawok huhuhu

iceman said...

bukan ker puak ker yang bogel tunjuk gua bersemak n hutan simpan ,,,siap perut boroi 2

Naruto Sensei said...

fitflex

contoh kau tu bukan semua orang tak faham.. Kot2 kau je tyang tak faham antara babi dengan Kuil kot..

kau ingat orang tak sekolah ke macam Penyokong UMNO tu.. sampai Muhyiddin suruh gi sekolah balik.. bukan aku cakp Pemimpin korang gak kata.. ha ha ha

Lak tu masih lagi menunjukkan kejahilan diri sendiri..

Aku tanya tadi pernah ke buat Rumah babi kat rumah Orang Islam kat Malaysia ni..? so apa motif contoh kau tuh ..

iceman said...

balas cepat jgn lembap

iceman said...

pasal ko bertimbang rasa orang len tak...2 yang aku rekemen kat ko

iceman said...

lembap la ko nie

Naruto Sensei said...

iceman

Lawak ke.. Kalau lawak wat pe pakai polis kat deqwan tu kah kah kah..! Sebab lawak tu bikin kecut telur UMNO kau tau tak..!

masa PR perintah Perak UMNO selalu wat demo sikit pun PR tak guna polis tahan Korang ..

Pasal kak MIn tu Biasalah.. Nak telus .. Sampai la ni Dok sorok laporan Polis kat dia apahal..

Bila Nak siasat..? SPERMA tu bila nak bertugas.. Kes Berbillion senyap je Bendera punya hal 24000 Je siasat sampai bunuh orang .. keh keh keh

Naruto Sensei said...

iceman

Lembab apasal lak .. kau sendiri tak jawab soalan aku.. sibuk nak suruh aku jawab..

Cheh kes Eli lagi he he.. Maknanya kau ni tunggu masa je lah.. he he

iceman said...

hehehhe bang nuar cakap gebang smpi la nie satu bukti pun takder...ada pun gmbr yang tian chua edit hehehhe

iceman said...

kata nak saman kak min mner ekkkk bual konek laaa

Naruto Sensei said...

iceman

Kau ingat siapa kau nak suruh aku balas komen kau cepat2 banyak cantik kau punya muka..

Naruto Sensei said...

iceman

Dol aku cakap apa kat atas kau tak baca ker..? patutla cepat kau taip rupanya kau tak baca..he he

iceman said...

pasal tahu ko nak buat kacau...dah tempah hotel aper duk sibuk dpn dewan lagi....maksud tersirat nak buat kacau...last2 takder supoter

iceman said...

la ko yang sebut bogel aku balas la lembap

iceman said...

pasal ko lembap dari dulu lagi

Naruto Sensei said...

iceman

Kau cakap kat Puaka yang bunuh Altantuya tu... sabar le sikit.. bagi can duk umah Putrajaya tu puas2..

Sabar le Agenda bawak kes ke Mahkamah Dunia sedang berlaku.. hang je yang dok bawah tempurung.. Nanti Sepupu Altantuya tu turun le dengan bukti sekali.. Agak2 kau mahkamah duni dengan Malaysia siapa ye menang .. he he

Naruto Sensei said...

Sah2 Najib terperangkap nanti..

Naruto Sensei said...

iceman

Tu lah pasal pasal UMNO penakut sampai sekarang.. ni Terdesak je guna lah polis.. Cuba kau agak Kalau PR yang pegang Pusat.. BN memerintah Negeri je apa kau rasa.. ha ha ha

iceman said...

hahahha dipersilakan???juburi ker yang tipu ko

iceman said...

liwat jgn lupa.mcm2 alasan bagi heheheh

Naruto Sensei said...

Hotel tu sebagai backup je.. Yang penting agenda nak ke Dewan dulu.. sebab tu hormat dewan tak macam BN ada ADUN penakut.. nak jatuhkan Speaker pun pakai Polis..

iceman said...

kompom liwat halal

Naruto Sensei said...

iceman

ha ha ha Liwat tu sekarang pe cerita ye.. dengar cerita mahkamah dah berapa kali tangguh kes bukan Peguam Anwar mintak tu.. amhkamah bagui Free je..

Ha ha Bila nak sidang nih aku tunggu gak...

iceman said...

pasal speker tak paham bahasa dan hormat suara majoriti...dalam dewan hangpa buat kecoh mcm tdla

iceman said...

jgn lupa bwak indon lagi reramai hehehhe

Naruto Sensei said...

Dulu bukan main lagi Blogger UMNO sibuk suruh cepat Sidang Mahkamah Kes Anwar kan apahal bila Mahkamah sendiri yg tangguh korang diam .. he he terkujat ke..

Mana Si Gommo tu.. ke ke ke .. Blog pun tak update.. apasal Menyorok ke.. ke tak dapat Upah...

iceman said...

pasal juburi bagi alasan mcm2 mc la,,,lepas nie aper lg ek

Naruto Sensei said...

Maklumlah kontrak buat baju Polis dah tamat tempoh he he he

iceman said...

juburi jd pm ramai yang order cawat besi

Naruto Sensei said...

iceman

Kau jangan nak berdalih lah .. Masuk ni mahkamah dan tangguh pasal kes Anwar 3 kali bukan sebab permohonan Anwar.. so tak yah le kau nak buat cerita basi kat sini..

iceman said...

gomo slow yang len tumbuh mcm cendawan

Naruto Sensei said...

Ada tak kena ke suruh Mahkamah tangguh kes..?

Kes tak cukup kuat.. Nak tanya lah Kau sokong ke Undang Sekular tu..

iceman said...

cuma satu jer tak berubah ko tetap lembap n slalu kna tibai ngan aku heheheh

Naruto Sensei said...

Adakah Kes Liwat tu kes Syariah atau kes Sivil.. sebab itu kan kes sesama Islam..?

Kenapa lak Ada arahan supaya Mahkamah Syariah tak bersidang..?

iceman said...

aik kes tak cukup kuat pasal aper mintak gugurkan pendakwa.siap upah geng otai aper cte

iceman said...

kuat ker mcm 2

Naruto Sensei said...

Kah kah kah Ubah topik ke..?

Naruto Sensei said...

Pandai kau berbelit semata nak ubah topik

Naruto Sensei said...

tibai aku eh bila masa ye...

iceman said...

hahhaha karpal yang tua pun diajak sekali...dgr cter tgh tenat

Naruto Sensei said...

Setakat taip satu ayat tu kira cepat..?

Naruto Sensei said...

Ceh apa punya hukum..

Naruto Sensei said...

Bila kau jumpa dan tibai aku..?

iceman said...

hehhehe ko beri kenyataan aku bilas laaa so sper yang ubah

Naruto Sensei said...

Kalau kes kuat apahal mahkamah sendiri tangguh

Naruto Sensei said...

Apasal dakwa kat Mahkamah Sivil

iceman said...

pasal juburi bayyak songel

Naruto Sensei said...

Anwar dengan Saiful tu kafir ke..?

iceman said...

klu bodoh dicakap marah plak ko naruto.tapi memang bodoh pun

Naruto Sensei said...

ha ha lawak lah kau.. semua kau ubah topik.. mcm ni kata kau tibai aku

Naruto Sensei said...

Dah mula dah maki2

Naruto Sensei said...

Kau dah kalah seklalu kau macam tu ending kau

iceman said...

hehehe ko nak topik aper bleh jer setakaot ko nie aku senyum jer

Naruto Sensei said...

Soalan aku apasal dakwa kat Mahkamah sivil

Naruto Sensei said...

Lembabnya nak ko jawab

iceman said...

bis 2 bnyk lahi orang islam len knper tak bwk ke makhamah syariah jer.tak ker bodoh ko nie

Naruto Sensei said...

Ha ha senyum je lah ada aku heran

iceman said...

ek ko maki takper ker

iceman said...

mcm hmmm la ko nie

Naruto Sensei said...

Sebab tu aku tanya kau .. Jangan cakap je org bodoh pasal kau sendiri menunjukkan kebodohan kau tu

iceman said...

jgn lembap

Naruto Sensei said...

So kalau Orang Islam lain nak Ikut Kafir kau pun nak ikut lah..?

iceman said...

la ko dari td bodoh 2 aku cakap

iceman said...

bodoh n lembap tak ngaku

Naruto Sensei said...

Jawab lah lemab dan sembab

iceman said...

byk makan tahi juburi ko nie

Naruto Sensei said...

Dah le lembab pastu sembab lak

Naruto Sensei said...

Hujah pun tongang langang.. sembab tul

iceman said...

aku dah 3 ko bru satu jer hehehe

iceman said...

come coh

iceman said...

oi lembap

Naruto Sensei said...

Apasal soalan aku tak jawab

iceman said...

lembap nor

Naruto Sensei said...

Kah kah kah Macam bebudak la

Naruto Sensei said...

Taip macam tu kau sibuk sangat

Naruto Sensei said...

dari tadi aku dah atasi kau

iceman said...

kahkah dah terkena la 2

Naruto Sensei said...

Kau je tak jawab soalan aku

iceman said...

ingatkan pantas sgt hehehe

Naruto Sensei said...

kau takut terkena batang hidung sendiri

Naruto Sensei said...

Sebab kau sokong Undang2 Kafir tu

Naruto Sensei said...

Lawak nya..

iceman said...

aper ???? persilakan

Naruto Sensei said...

Jawab le Undang2 mana kau nak ikut

iceman said...

kafir ker ko yang kafir

Naruto Sensei said...

Ha ha Aku tak heran lah dengan kau ni

iceman said...

duk jilat bontot dap join hassan ali

Naruto Sensei said...

Takde mendanye

Naruto Sensei said...

Macam Kuman

iceman said...

aik dulu gebang sgt hebat

Naruto Sensei said...

Biasalah bebudak

Naruto Sensei said...

Mana reti ilmu hujah

iceman said...

bru aku kocak dah muak

Naruto Sensei said...

sebab tu sembab je

iceman said...

gebang konek la ko nie

Naruto Sensei said...

Kah kah kah lembab la

Naruto Sensei said...

Kelakar cipan

Naruto Sensei said...

Senagn Orang tak berhujah

iceman said...

jgn lembap

Naruto Sensei said...

Jawab lah apasal Mahkamah tangguh lagi

Naruto Sensei said...

Aku nak dengar sesangat

iceman said...

hehhe tulis keling ker nie

Naruto Sensei said...

Jawapan dari kau

iceman said...

berterabur

Naruto Sensei said...

Mahkamah tu kan sedara kau

Naruto Sensei said...

Kau ikut mana Kafir ke Islam

iceman said...

jwpn per bap

Naruto Sensei said...

Ha ha Lemab

Naruto Sensei said...

Lemah

iceman said...

ko islam ke kafir

Naruto Sensei said...

tak layak jadi Pejuang

Naruto Sensei said...

Suka pada hukum kafir

iceman said...

islam follow kafir ko jer

Naruto Sensei said...

Ha ha Kau Ikut Kafir ke Islam

Naruto Sensei said...

Jawab

iceman said...

islam tapi tak menipu mcm ko

Naruto Sensei said...

Jangan banyak songeh

Naruto Sensei said...

Jangan nak berbelit

Naruto Sensei said...

Hukum Sivil tu Islam ke

iceman said...

islam undi tapi kapir perbuatan

Naruto Sensei said...

Jawab lah lembab

iceman said...

bis hukum islam dapat buat tak...alagkah arak pun tak dapat

Naruto Sensei said...

Berbelit lagi

Naruto Sensei said...

Jawab je lah soalan tu

Naruto Sensei said...

ha ha kau dah kalah dah

iceman said...

mner janji islam korang bler kes arak nie

Naruto Sensei said...

tak jawab soalan aku

Naruto Sensei said...

Kau tak berani

Naruto Sensei said...

Sebab kau lembab

Naruto Sensei said...

dari dulu aku mainkan kau je

iceman said...

pasal ko follow bnda yang sama ,ckp jer hudud tapi takut dap

Naruto Sensei said...

ha ha berbelit lah kau

«Oldest ‹Older   1 – 200 of 741   Newer› Newest»
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...