Saturday, August 15, 2009

Khairy tidak sedar hujjahnya sudah terbatal

Oleh Ismail Hashim

SHAH ALAM, 15 Ogos: Walaupun sudah dipertikaikan kewajaran cadangannya agar PAS keluar dari kerajaan Pulau Pinang kerana tidak mendapat apa-apa jawatan dalam kerajaan negeri, Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaludin terus menekannya cadangannya itu dalam majlis ceramahnya dekat sini malam tadi.

Khairy seakan tidak serik dengan mengulangi kenyataannya agar PAS menarik diri dari Kerajaan Pulau Pinang kerana meskipun terdapat kerusi yang PAS menangi di Permatang Pasir tetapi tidak diberikan jawatan exco kerajaan negeri di bawah DAP.

Hujjah ini telah dijawab oleh Ketua Pemuda PAS, Nasruddin Tantawi, bahawa jika itu hujjah Khairy, dia yang perlu meletakkan jawatan atau keluar dari Umno kerana walaupun menang sebagai ketua pemuda tetapi dia tidak mendapat sebarang jawatan dalam kabinet.

Bahkan, orang yang dikalahkannya iaitu Datuk Mukhris Mahathir mendapat jawatan timbalan menteri bahkan timbalannya, Razali Ibrahim juga mendapat jawatan timbalan menteri.

Oleh itu, Khairy dianggap tidak mempunyain isu baharu yang boleh diketengahkan di dalam majlis Pidato Pemuda Umno tentang Pakatan Rakyat; Retak Menanti Belah meskipun beliau menjadi penceramah utama.

Khairy didapati hanya mengulangi apa yang selalu diucapkan beliau seperti membidas sikap PAS yang disifatkan lebih memihak kepada DAP dan mengakui Umno masih mendapat kepercayaan kaum Melayu.

Majlis ceramah itu diadakan di Seksyen 6 dekat sini dengan kehadiran sekitar 500 tetapi dipasang pembesar suara dengan kuat untuk menarik minat penduduk-penduduk di dumah flat berhampiran.

Ketika sampai giliran Khairy, hujan mula rintik sehingga memaksa pengerusi majlis mengingatkan hadirin orang agar jangan bergerak kerana ada sesuatu yang akan disampaikan oleh Khairy namun seawal lima minit Khairy berucap, kelihatan lebih 10 orang mula bergerak.

Sebelum beliau, bekas pemimpin Pemuda Keadilan yang menang Exco Pemuda Umno dalam pemilihan lalu, Lokman Nor Adam meramalkan jika Pakatan terus memerintah Selangor yang kini terus menjual arak, berkemungkinan akan membenarkan daging babi di jual di tepi-tepi jalan pula selepas ini.

Dengan suara tinggi, beliau dengan lantang menyifatkan Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat telah dihinggapi penyakit bahaya yang sedang merebak sekarang ini.

Ketika memulakan ucapan, beliau tersasul menyebutkan kepimpinan pemuda yang hadir sebagai Pemuda Keadilan, bila diketawakan hadirin, dengan selamba, beliau berkata, teringat kawan-kawan lama.

Sebelum majlis sebenar dimulakan, majlis memberikan peluang kepada anggota pemidato Pemuda Umno untuk berucap, namun apa yang diucapkannya menampakkan mereka tidak membuat kajian yang secukupnya.

Salah seorang darinya mempertikaikan wang program Usia Emas sebanyak RM2,500 masih tidak diberikan oleh kerajaan Pakatan sehinggakan orang itu mati, duit masih belum dapat lagi.Sedangkan, program itu adalah memberikan wang itu kepada keluarga simati selepas peserta itu meninggal dunia. Rm1,000 diberikan sebaik sahaja kematian manakala RM1,500 lagi selepas itu. Ia sedang berjalan lancar di Selangor sekarang.

Begitu juga dengan pemberian percuma 20 meter pertama air kepada rakyat Selangor dikatakannya masih belum berjalan, padahal ia sudah lama dinikmati oleh rakyat negeri Selangor.

337 comments:

1 – 200 of 337   Newer›   Newest»
cicitHJHASSANu said...

kih!kih!kih!
kah!kah!kah!
keh!keh!keh!

itu akibatnya bagi orang yg meninggalkan Al-quran & sunnah...
mereka sesat lagi menyesatkan.

isa_ys3 said...

nampaknya ada orang korek kubur sendiri..patutnya tajuk pidato tu barisan nasional :retak menanti belah

Mesra Sokmo said...

BN, senoni dengan BABI NAJIB, ikutkan berita BERNAMA TV malam esok siri kedua. Malam tadi jelas tahun lepas hanya SEJUTA EKOR BABI TERNAK DIMSIA, TERKINI SUDAH DUA JUTA EKOR BABI. Juara dimenagi oleh BUKIT PELANDUK NEG. SEMBILAN, diketuai oleh Tan Sri Isa Samad. KERAJAAN MALAYSIA PERUNTUKAN 7 JUTA RINGGIT DUIT RAKYAT DALAM TERNAK BABI. Pengikut UMNO nampak gayanya kita KORBAN BABI JE tahun ini, memang itulah subsidi Kerajaan 1M'sia. Sembahyang hajatlah kamu, bab kata pepatah TAK KAN HILANG H1N1, SELAGI BABI DAPAT PEMBELAAN OLEH BARISAN NASIONAL...Syabas UMNO, Kami dedahkan, rakyat yg cerdik...fikir-fikirkan.

Unknown said...

Bukan sahaja tidak memberi respons bahkan forum yang dianjurkan oleh Gerakan Anti Korupsi Malaysia (Gerak), minggu ini telah ditolak jemputannya oleh Ketua Pergerakan Pemuda Umno Khairy Jamaluddin seolah-olah dilihat gentar untuk berhadapan dengan hujah-hujah dan fakta yang bakal dipersembahkan oleh panel yang turut diundang iaitu Ketua Pemuda PAS Ustaz Nasruddin Tantawi.

Gerak dilaporkan telah merancang untuk mengadakan forum berhubung isu-isu rasuah dan menjemput ketua pemuda kedua-dua parti itu sebagai ahli panel,

"Secara rasmi, Ustaz Nasruddin telah mengesahkan kehadiran dan akan turut serta dalam forum terbabit sebagai ahli panel, namun sebaliknya bagi Ketua Pemuda Umno.

Khairy telah menolak jemputan itu dan dalam masa yang sama belum memberi respons berhubung wacana pemuda PAS-Umno, yang dicadangkan lebih sebulan lalu...

Pemuda PAS telah bermesyuarat berhubung wacana terbabit, dan masih menunggu jawapan daripada Pemuda Umno.

Pemuda Umno dilihat seperti tidak berminat ataupun Ketuanya mula gentar untuk berdepan dengan wacana ini..

Dan jika kedua-dua pihak bersetuju, wacana tersebut akan dianjurkan selepas Pilihan Raya Kecil Permatang Pasir dan selepas Syawal...

Sebelum ini, Khairy menyatakan dalam suratnya ingin bertemu secara tertutup - pertemuan empat mata dengan Ustaz Nasrudin Hassan Al-Tantawi, yang ditolak mentah oleh Ketua Pemuda PAS itu, kerana wacana tersebut adalah untuk pengetahuan rakyat dan mengelakkan sebarang fitnah.

Pas membentuk jawatankuasa teknikal, tetapi Umno masih tidak ada sehingga kini dan belum berbincang lagi berhubung wacana tersebut.

Yang ada surat Khairy yang tidak berapa setuju dengan tajuk wacana 'Benarkah Perjuangan Umno Tidak Bertentangan Dengan Islam' itu dan hanya mahu bertemu secara tertutup dengan Ustaz Nasruddin...

//////////////////////////

kalau wacana ini ditolak juga oleh khairy, maknanya genaplah 7 kali khairy menolak pelbagai cabaran untuk berhadapan dengan ketua pemuda Pas pusat itu selama ini.

...sama dengan jumlah kekalahan BN dalam PRK yang lalu...

khairy jangan jadi seperti ayam jantan berkokok berderai-derai, tapi ekornya bergelumang tahi...

Naruto Sensei said...

Diorang berani depan Media totok je..

kalau takde media dan jentera kerajaan tu lama dah UMNO berkubur nih.. Puak UMNO sila sangkal dakwaaan saya jika tidak betul..

UMNO hanya banyak propaganda sahaja dalam Media sedangkan hakikatnya UMNO semakin lemah..

Himpunan UMNO di Johor sendiri tak mendapat sambutan hanya 1000 orang sahaja yang hadir .. ha ha ha tu pun macam tak sampai 1000 ..

Orang melayu dah tahu taktik UMNO dan takkan sokong lagi perkauman UMNO tu..

Kesian..

Depan Media totok berapi2 le..

Unknown said...

..namun apa yang diucapkannya menampakkan mereka ( UM'NGOK )tidak membuat kajian yang secukupnya...

///////////////////////////

itulah namanya UM'NGOK , bodoh tak boleh di ajar. pandai tak boleh diikut..

inilah situasi yang diulang - ulang tayang sekarang oleh UMNO UNTUK MENUTUP SEGALA KELEMAHAN DAN KEGAGALAN MEREKA...

sebenarnya ' RETAK MENANTI BELAH SEDANG BERLAKU DALAM BADAN PERHUBUNGAN UM'NGOK TERENGGGANU '..

apa yang berlaku di selangor itu adalah beban - beban yang ditinggalkan UMNO selama ini.

APA YANG DIBUAT OLEH PEMUDA UM'NGOK DALAM ISU PENJUALAN ARAAAKKK....!!!! DI NEGERI - NEGERI YANG DIPERINTAH OLEH BN@...
SELAMA INI..

SEKARANG BARU NAK JADI JAGUH KAMPUNG...

peeraahhh...!! podahhhhhh...!!!

kallilayah said...

org mcm kj jadi pemimpin mana boleh dihrapkan .hanya pandi berkata2 je .dulu dia kata org sertai pehimpunan bersih macm monyet.sekarang bagai meludah jatuh di muka sendiri .lo ni kita tengok umno johor lantang buat demotrasi yang mengatakan anwar perkianatan so ini lebih teruk.dari bersih ari.bersih tuntut supaya pilihan raya agar bersih dari penipuan tetapi pehimpunan umno johor hanya nak sokong tpm je .so ini bukan beruk tapi lebih teruk dari pada tu.wahai penyokong umno ingat lah bahawasanya tida benda yang kekal di dunia ini selain dua perkara iaitu janji allah bahawa kiamat psti terjadi dan kesucian kitab Al-quran terpelihara

Si Pekik A.K.A Si Pekak said...

Dengar citer cuma itik je yg dengar ceramah die nie kuikui

ayamgebu said...

dah biasa makan benda2 haram...

itu pasal bodohnyer nampak melantun
lantun........

Mohamed Ali said...

Belajar saja tinggi tapi bodoh tak boleh diajar, sama taraf saja dengan budak sekolah menengah,patutlah bos nya tak lantik dia jawatan walaupun menang jawatan ketua pemuda, saya cabar KJ kalau you juga ada meruah letak jawatan dan keluar umno,jangan sibuk-sibuk suruh orang keluar pakatan,ini seorang lagi budak bernama Lokman sedarlah diri awak dulu sebelum kutuk TG Nik Aziz.

ayamgebu said...

SENTUHAN PERIBADI UNTUK PIKAT PENGUNDI...........BN


mmmmmmph....
patut la MCA dapat duit derma 10 juta..........

AsyMok_ambo said...

Biarkan Si Luncai dengan Labu-labunya...
APA YANG PENTING!!!
Kerja Sama Kita RAKYAT MALAYSIA
Kuasa Rakyat Akan MENUMBANGKAN Keangkuhan AJARAN SESAT REJIM ZIONIS umno-bn LAKNATULLAH.

AsyMok_ambo said...

Orang tak BERILMU biasanya BERHUJJAH yang menampakkan KEMALUAN nya Sendiri.
Tak pa,
Kita Pegang Erat-erat JANJI ILAHI.
"Bila mana Datang KEBENARAN, Lenyaplah KEBATILAN."

sliey said...

Tak sampai 500 orang yang datang dengar kelentong dia..hahaha..buat malu je jadi ketua pemuda umno.Orang umno sendiri pun tak suka dia.Jadi Liabiliti kepada umno.Tuduh orang jadi pengkhianat bangsa tapi orang umno pula dok tuduh dia dan pak mentua yang jadi pengkhianat umno..hahaha..
Melalak tentang rasuah tapi dia sendiri pun menang dengan rasuah...blah lah kj..

AsyMok_ambo said...

Hishamuddin Hussein mengeluarkan Kenyataan Paling ZIONIS-Demonstrasi Jalanan mungkin Penyebab Dagangan Manusia mahupun Pendatang Tanpa Izin.
RAPUHNYA PERTAHANAN NEGARA BUMI BERTUAH INI.
Inikah Kenyataan Seorang Menteri Dalam Negeri???
Adakah PATUT Kawalan Sempadan DiKaitkan dengan Agenda Lain… Tak kira apapun!!!
Tu yang Kita PELIK…
Duk bising SATU MALAYSIA bab Pendatang Tanpa Izin malah 999 TV3 seakan Begitu JIJIK pada Golongan MAKHLUK ALLAH SWT INI.
PerSOALAN nya… Macam mana INSAN-insan Tersebut Masuk Ke MALAYSIA???
Itu YANG SEPATUT 999 tv3 kaji???
Pengerusi Media Prima yang Budiman Patut AMBIL PEDULI ini!
Ini Soal KESELAMATAN NEGARA!!!
TIDAK ADA KOMPROMI DALAM SOAL KAWALAN SEMPADAN Wahai HISHAMUDDIN

fitflex said...

kepada semua org2 pas,selalu2 lah ke bolg redhuan tee.moga anda semua akan mula paham dan sedar akan situasi sekarg ni..

Muhd Fariz said...

Naruto Sensei said...

Diorang berani depan Media totok je..

kalau takde media dan jentera kerajaan tu lama dah UMNO berkubur nih.. Puak UMNO sila sangkal dakwaaan saya jika tidak betul..

UMNO hanya banyak propaganda sahaja dalam Media sedangkan hakikatnya UMNO semakin lemah..

Fariz....
Sy stuju benar dgn hujah ni. Hakikatnya umno/bn hanya hidup/sakti hanya dgn talian hayat dr media perdana j. tanpa propaganada dr media perdana Insya Allah sudah lama umno berkubur.

Media perdanalah agen perpecahan umat Islam/melayu d M'sia dgn berita2 berat sebelah hanya melaporkan mengenai keburukan negeri2 pr. kejayaan2 pentadbiran pr langsung x dilaporkan.

cth d slngr 20 meter padu persegi air percuma sudah lama dinikmati oleh seluruh rakyat selangor x kira ugama,bangsa,parti(org umno pun balun). tp ada ke media perdana mghebohkan kpd sluruh rkyt m'sia ttg ni.cuba jk negeri umno yg buat cam ni, pasti kecoh "one m'sia" berminggu2.

igt x betapa jahatnya media perdana bkomplot dgn mahaday tahun 80an dulu yg mghina raja2,sultan melayu dgn jijik skali. spatutnya mahaday dgn media perdana yg lyaka diISAkan(bukannya sy sokong pun ISA ni) krn memecah belahkn umat Islam,melayu.

di bernama tv hello m'sia jam 10 mlm majoriti besar panel jk diskusi politik pasti panelis umno. mb t'ganu ahmad said yg merintah bru 1 tahun lebih dah dberi airtime utk bpropaganda ttg kerajaan dia. tp nik aziz yg dah merintah klntn lebih 18 tahun lgsg x pernah muncul dlm mana channel tv d m'sia.

sy rakyat m'sia begitu dahagakn ilmu,info,maklumat ttg nik aziz cara dia perintah negeri klntn. come on lah media perdana xkan lgsg xleh kot tgok nik aziz skali dlm seumur hidup dlm rancangan tv proper 1/2 jam or 1jam bsm nik aziz.

Pemuda PAS Kijal said...

Salam..

Sedarlah wahai menantu Pak Lah..
Anda yang sebenarnya menjadi kuda tunggangan Najib dan kuncu-kuncunya.

Berubahlah kepada kepimpinan yang boleh memberi kebaikkan didunia dan ahkirat.

Amin...

AsyMok_ambo said...

Bak kata Seorang Pegawai Penyiasat Trafik di IPK K.Terengganu tidak lama dulu (dalam tahun 2006,sebelum ambo berHijrah ke Johor2007)...
tv3 bagi jam 3 hingga 4 pagi pun tak apa untuk WALI ALLAH SWT, TUAN GURU NIK ABDUL AZIZ NIK MAT membutirkan kata-kata HIKMAH.
Sarjan tersebut begitu Jujur...

AsyMok_ambo said...

Kepada fitflex,
AMARAN BUAT KAMU!
JANGAN SEBAR AJARAN SESAT!
Tak kira bila-bila pun, KITA WAJIB Rujuk AL-QURANUL KARIM dan Suri Teladan baginda S.A.W.
Kita pun dah TEKANKAN... TUAN GURU NIK ABDUL AZIZ tu tak lain hanyalah manusia biasa seperti kita...
Berkahwin, makan dan minum dll.
Tinggal lagi Satu Anugerah Dari PEMILIK SEKALIAN ALAM sebagai Simbol PENTADBIRAN ALLAH SWT
Rujuk AL-QURANUL KARIM
bukan Redhuan Tee!!!
Kalau TUAN GURU NIK ABDUL AZIZ NIK MAT sendiri TERLUPA, Ambo dengan segala hormatnya akan BUKA MEDAN PERBINCANGAN.
Itu KEINDAHAN ISLAM!!!
Bukan Bermain dengan EMOSI dan PERASAAN!!!
Sila Jujur wahai Sahabatku... FitFlex
I LOVE U TAU...
So sama-samalah KITA TENGGELAMKAN terus BAHTERA yang dah KARAM ini.
Awang Selamat Mingguan Malaysia PASti setuju ekk...

Anonymous said...

kesian kat u KJ..
balik la ke pangkal jalan..
sempat lagi niiii

Muhd Fariz said...

kpd mrk yg suka membuat tuduhan melulu pgkhianat melayu kpd anwar, kemudian akan disaman pastu buat demo haram seluruh negara menagih simpati. tggu aje saman utk anda.

d blog sy sllu bc anwar liwat,ajen yahudi,pgkhianat melayu.

dah terbukti k anwar tu liwat? malah mahkamah pun tlah mggugurkn sgl dakwaan ke atas dia. di sini kita tahu ini semua konspirasi mahaday yg bgitu jahat skali.

jk anwar ajen yahudi apasal x kemukan buktintya kpd kita rkyt m'sia d media perdana supaya kita semua boleh selidiki dgn teliti bukti kamu. sy pun boleh kalau stakata ckp, kecoh mulut j, cth mahaday ajen zionis(kaitan mahaday dgn jack abramoff agen yahudi)!,najib ajen yahudi!, MUHYIDIN AJEN ISRAEL!, UMNO PENGKHIANTA ISLAM/MELAYU!.

tp boleh k kita semua pakai pekikan2 sy cmtu tiap hari dlm media perdana(andai kata jk sy boleh kcontrol media) sbagai bukti spt yg d pekikan. tentu skali kita kata itu bukan buktinya. yg kita mahukan adalah "absolute proof without a shadow of a doubt."

anwar pgkhianat melayu? ye ke? yg sy nmpak hanyalah anwar PENGKHIANAT UMNO je. so apsal bising2, kecoh2 sgt. PENGKHIANAT UMNO....,PENGKHIANAT UMNO jelah apa peliknya. dan umno bukannya syumul utk idak boleh di khianati, malah umnolah yg paling layak utk dikhianati,d hancurkan,di kuburkan.

Mcm juga pas pun ada juga pengkhianat2nya selama ini. tp ada k kita kecoh "one m'sia" hal ni. ini semua asam garam perjuangan , ada yg dtg dan ada yg pergi. kalau setakat nak khianati pas apa salahnya. kalau nak khianat,hancurkan,kuburkan pas silakanlah jika anda mampu. apa yg perlu kita kecoh sgt juga. pas hanyalah parti,wadah perjuangan Islam bukannya agama Islam itu sdiri.

AsyMok_ambo said...

Umar dulu ketika menjadi PEMIMPIN, ada seorang RAKYAT MARHAEN megah berkata, ANDAI KAU SILAP UMAR, MATA PEDANG INI MENJADI SAKSI.
Umpamakan Perhimpunan Agung puak demo hari ini, seorang Insan Ahli Cawangan Dato'Onn, Larkin cakap macam tu pada Najib Razak...
sama-sama kita imagine..

AsyMok_ambo said...

Betul... Tak dinafikan dalam PAS begitu ramai PengKhianat PERJUANGAN TULEN MENEGAKKAN KALIMAH TAUHID.
Itu asam garam PERJUANGAN.
Kepada Rakyat Malaysia...
Jangan Lihat PAS pada INDIVIDU...
SILA FAHAM BETUL-BETUL.
Bila KITA kata SERUAN KITA adalah...
ALLAHUAKBAR!
Maknanya, Kita MENGENEPIKAN SEGALA-GALANYA DEMI MEMBUKTIKAN
ALLAH SWT MAHA BESAR
Dan Kita Kena INGAT...
ALLAH SWT TUHAN SEKALIAN ALAM
TUHAN kepada Yang Ada KALIMAH TAUHID mahupun BELUM...
Kita semua asalnya dari ADAM dan HAWA...
ISLAM MESTI MEMERINTAH...
SEMUA MENDAPAT NIKMAT.
Orang yang ada KALIMAH TAUHID jadi PEMIMPIN tak semestinya ISLAM MEMERINTAH...
Kalau tidak ALLAH SWT tak turunkan ayat PERANG, ayat MUNAFIK dan ayat JIHAD.
Tinggal lagi, Perang dan JIHAD Seboleh-bolehnya Sedamai MUNGKIN seperti mana PEMBUKAAN KOTA MAKKAH.
Sebab apa...
PEMIMPIN KITA ADALAH RASULULLAH SAW...
RASULULLAH SAW dah wafat...
So Peganglah erat-erat AL-QURANUL KARIM sebab ALLAH SWT JANJI TERPELIHARA.
Itu Janji ILAHI.
Akhlak Baginda SAW sendiri adalah AL-QURANUL KARIM.
Dalam tu ada Ciri-ciri PEMIMPIN.
PEMIMPIN yang MENGORBANKAN DIRI untuk KEPENTINGAN MASYARAKAT DUNIA SEJAGAT.
INI SERIUS.

zali said...

di kutip dari harakah :

BUTTERWORTH, 15 Ogos: Orang bukan
Islam yang menyertai Kelab
Penyokong PAS akan berpeluang
bertanding atas tiket PAS dan
menggunakan lambang parti itu,
bulan purnama, dalam pilihan raya
ke 13 nanti.

bererti nanti...rakyat yang
menyokong pas secara membabi
sondol akan dapat calon kafir
laknat bila memangkah pas.

tempat di mana melayu islam layak
bertanding juga akan di beri pada
kafir laknat atas tiket pas.

dengan membolehkan kafir laknat
bertanding atas tiket pas maka
terbuka lah pekong di kelengkang
pas iaitu mementingkan kafir
berkuasa lebih dari islam dan
atas nama islam saja...

sliey said...

Apa salahnya Zali orang bukan islam menyokong perjuangan islam yang dibawa oleh Pas..bukannya Pas mengikut telunjuk orang kafir tapi orang kafir yang mengikut telunjuk Pas.Mereka nampak Pas lebih baik dari umno.Pas telah menunjukkan contoh kepimpinan islam yang baik.
Kalau mereka diberi peluang menjadi calon Pas pun,mereka akan menyampaikan mesej islam dan sama sama menolong Pas memperjuangkan islam..
Dengki tak habis2 orang umngok ni sebab tak ada pun orang bukan melayu yang kelapah nak tubuhkan kelab sokongan kepada umno..

khairil izwan said...

uit Zali.Cuba tengok Ikhwan Muslimin kat Mesir.Ada dua orang ahli parlimen depa bukan Islam..Ngokla ko ni pokcik zali

fitflex said...

tanya org2 pas semua yg cakap sayang islam,korg setuju ke statement tg nik aziz bahawa kita x patut marah dap sbb hina islam di malaysia?hanya sebab mereka x paham??

fitflex said...

awan,
berapa ramai pemimpin pas yg benar2 ikhlas nak buat islam??berapa ramai yg bangun menentang bila islam diusik??

fitflex said...

yg aku nampak hassan ali sorg je.lg sorg bekas ketua pemuda pas penang.lg mp kulim tu.pkr..

lg siapa ek??

kallilayah said...

bagi aku ape yang pas lakukan ada hikmah disebaliknya .kita baru nak merancang akhir nya allah tertentukan.so ape yang tok guru cakap hanya perancangan untuk masa akan datang.ko ni filfex seorang yang dangkal dan terlampau kedepan tanpa berlandaskan al quran dan al sunnah.dan aku sarankan kat kau baca sirah islam .abu talib bapa saudara nabi muhammad S.A.W tidak menganut agama islam tapi dia selalu mempertahankan nabi .dalm islam ada tiga jenis kafir.ada kafir yang haram kita perangi iatu kafir yang taat setia pada pemerintah islam dan wajid kita perangi.lagi satu aku lupa.dan ada gelarannya.so pas tidak salah untuk memberi org islam bertanding atas tiket pas .cuba kau lihat umno letak calon cina kat parlimen grik sedangkan disitu ramai orang melayu dan beragama islam .sila tuan hamba disana jawap dan sertakan dalih yang sahih dan berkeyakinan

Dr Nik-On X-Ray said...

UMNO/BN ni cakap je berapi-api.... sebabnya - POLIS (Musa Hasan), Jabatan Peguam Negara (Gani 4tail), SPRM dan Mahkamah di belakang mereka. Cuba kalau macam kat US atau UK - dah lama UMNO/BN masuk kubur.
SPRM - kalau siasat dah tahan anggota PR, wuh cukup pantas. Ini kes Linggam (Korek, Korek, Korek), Ketua Hakim Negara (yang ngaku bagi rasuah semasa jadi lawyer dulu), sekarang PKFZ (sedekah Tiong King Sin kepada Ong TK RM10 juta) - siasat macam siput je.
Kes Khir Toyo pun senyap je.

senjakala said...

SUMPAH KERAMAT

AsyMok_ambo said...

Hujjah versus Hujjah.
Bukan dengan Emosi dan Perasaan.
Sudah tentu, Syukur Tak TerHingga Ke Hadrat TUHAN PEMILIK SEKALIAN ALAM adanya Blogger fitflex, zali dan yang seangkatannya kerna boleh ada Check n Balance.
Baru best nak BerHujjah.
Ambo juga cadangkan Semua AHLI PAS wajib beli Utusan Malaysia dan Mingguan Malaysia sokmo. Kalau boleh LANGGAN supaya Setiap Hari Kita boleh Mengasah Minda. Wang Ringgit itu NIAT kan LILLAHITAALA sebagai Satu Pengorbanan.
Terbaru, Mingguan Malaysia hari ini, kepada Awang Selamat, dulu Ketua Quraisy Makkah, Abu Jahal dating BERBINCANG dengan Abu Talib. Mereka ini Satu Keluarga. Abu Jahal BerHujjah, Muhammad bin Abdullah adalah LIABILITI buat kita. Kita ni Keluarga Mulia. Pembesar Quraisy Makkah. Insan-insan Terhormat. Abu Jahal menyuruh Abu Talib serahkan Muhammad bin Abdullah kepadanya untuk settle down. Untuk pengetahuan semua, Abu Talib sampai ke sudah TANPA KALIMAH TAUHID. Muhammad bin Abdullah tu tak lain tak bukan RASULULLAH SAW.
Awang Selamat ada KALIMAH TAUHID tak???
Kenapa Awang Selamat Asyik Nak Hentam WALI ALLAH SWT.
Kalau Awang Selamat nak Hentam Pun… Hentam lah PAS
Jangan Hentam INDIVIDU!!!
TUAN GURU NIK ABDUL AZIZ NIK MAT setiap malam ASYIK duk BERDOA untuk SELURUH RAKYAT MALAYSIA, bukan untuk orang PAS saja…
Tup tup Hang Pa Duk HENTAM ORANG TUA TU???
Awang Selamat ni Iblis ke Shit…
Hujjah versus Hujjah beb!
HIDUP SEBAGAI ULAMA’ MATI SEBAGAI SYUHADA’

fitflex said...

matyea...
.cuba kau lihat umno letak calon cina kat parlimen grik sedangkan disitu ramai orang melayu dan beragama islam .sila tuan hamba disana jawap dan sertakan dalih yang sahih dan berkeyakinan.
============
aku just tanya pendapat org2 pas pasal statement nik aziz je.


dan utk ko matyea,baik umno baik pas sama je.semua hanya nak amik hati cina hindu je.ko tgk lah di bukit selambau hari tu,tau dah majoriti melayu,tp bn pi bg kat mic.dan pkr pun pi bg calon india gak.so apa beza??dulu pas marah umno x buat islam.skrg bila ada peluang ubah kepada pendekatan islam berapa ramai adun2 pas buat??berapa ramai yg bela hassan ali??mana pi exco lain??so,apa beza pr bn??
bn 50thn manage,so byk rasuah lah.
pr manage negeri je,setahun plak tu,ade x rasuah??sama je.

fitflex said...

kpd asymok ambo...
selalu je org hentam najib,rosmah.
tu individu ke x??

fitflex said...

dan lg 1,
teringat aku bila khalifah umar dilantik.perkara pertama yg diucapkan ialah jika beliau buat x betul,segeralah tegur.lalu ada seorg pemuda bgn dan berkata.jika engkau buat x betul,nescaya pedang inilah yg akan menegurmu wahai amirul mukminin.

pada aku sbb nik aziz skrg dah byk x betul lah kita patut tegur.

tanya ko jap agak2 sapa ye skrg ni yg berani tegur tg nik aziz??

AsyMok_ambo said...

Muka surat 6 ruangan Rencana Mingguan Malaysia, dua ilmuwan Zin Mahmud dan Ku Seman Ku Hussain BerHujjah atas pendapat Musang Berbulu Ayam. Masing-masing cukup kritis menyemarakkan isu BANGSAT iaitu PENGKHIANAT@PENDERHAKA yang dimulakan oleh Muhyidin yang lupa konsep 1 Malaysia Najib.
Hujjah Zin Mahmud sekadar RETORIK PERKAUMAN. Ku Seman hebat. Ada Si Kitul, Khatam Sejarah Melayu, Presiden Chile, Presiden US, Bendahara Tun Mutahir sehinggalah Brutus yang membunuh Julius Caesar. Unsur dan elemen THINKING OUTSIDE THE BOXES. Rakyat Malaysia yang GENIUS akan tahu betapa HINA Muhyidin yang menjual Johor, Najib yang menghapuskan DEB dan Ajaran Sesat REJIM ZIONIS umno-bn LAKNATULLAH melenyapkan Semangat Perlembagaan Malaysia. Terima kasih Ku Seman atas Hujjah bernas anda.
Tidak selamanya RAKYAT MALAYSIA ini bodoh.

fitflex said...

asy ambo
=========
Kepada fitflex,
AMARAN BUAT KAMU!
JANGAN SEBAR AJARAN SESAT!
Tak kira bila-bila pun, KITA WAJIB Rujuk AL-QURANUL KARIM dan Suri Teladan baginda S.A.W.
Kita pun dah TEKANKAN... TUAN GURU NIK ABDUL AZIZ tu tak lain hanyalah manusia biasa seperti kita...
Berkahwin, makan dan minum dll.
Tinggal lagi Satu Anugerah Dari PEMILIK SEKALIAN ALAM sebagai Simbol PENTADBIRAN ALLAH SWT
Rujuk AL-QURANUL KARIM
bukan Redhuan Tee!!!
Kalau TUAN GURU NIK ABDUL AZIZ NIK MAT sendiri TERLUPA, Ambo dengan segala hormatnya akan BUKA MEDAN PERBINCANGAN.
Itu KEINDAHAN ISLAM!!!
Bukan Bermain dengan EMOSI dan PERASAAN!!!
Sila Jujur wahai Sahabatku... FitFlex
I LOVE U TAU...
So sama-samalah KITA TENGGELAMKAN terus BAHTERA yang dah KARAM ini.
Awang Selamat Mingguan Malaysia PASti setuju ekk...
---------------

ajaran sesat apa pulak nie??

redhuan tee tu mualaf.aku buleh bayang betapa mualaf ni syg dgn islam.sebab mereka rasa pahitnya sblm nak dpt islam.dan beliau juga penah rasai peritnya bila dia digam bersama2 ulama2 lain zaman mahadir dulu.
aku rrespek dia sbb dia je yg berani menegur kepimpinan islam pas...

err..buleh ko bgtau mana sesatnya redhuan tee tu??

bakmaipungkoq said...

woit,
mangkok ayun menculik angit,jgn dok umpat ja. cari cermin. tguk diri sendiri dulu. lidah tu ada cabang tak. mata tu ada juling tak.kepala tu tak biol tak.

sebut nama Allah tu betul tak. masa tahyat tu fikiran kemana. kalo rasa diri tu dah baik sangat, jgn umpat orang.

mana tau, mungkin orang tu sebenarnya lebih mulia dari diri anda sendiri.

AsyMok_ambo said...

Cuma Kita tertanya2,
Ku Seman dan Zin tidak menghuraikan makna PENGKHIANAT atau PENDERHAKA…
Kerna dahulu Abu Jahal dan Abu Lahab yang merupakan Pembesar Quraisy Makkah memanggil Junjungan Besar SAW sebagai PENGKHIANAT/PENDERHAKA kepada kaum mereka dan MENGINGKARI AJARAN NENEK MOYANG…..
Let’s Thinking Outside the Boxes,
Anwar Ibrahim dan Zaid Ibrahim dipanggil PENGKHIANAT/PENDERHAKA kerana MENGINGKARI AJARAN SESAT REJIM ZIONIS umno-bn LAKNATULLAH!
Macam mana tu Ku Seman dan Zin Mahmud???
Boleh ulas di Mingguan Malaysia Ahad depan yea…
Benarlah Gesaan TUAN GURU NIK ABDUL AZIZ NIK MAT
Khianati AJARAN SESAT bagus lah tu… Kembali ke Pangkal JALAN sebelum tiba HARI PEMBALASAN.
Yang menjadi MASALAH yang di ATAS PAGAR ni!
Namun…
KITA HANYA MENYAMPAIKAN…….

fitflex said...

asymok ambo,
dulu si zaid tu yg usul nak saman kelantan jika berani usul nak buat hudud.try tnya dia lani dia dah mau ke hudud ke??

AsyMok_ambo said...

Kepada FitFlex yang diSayangi...
Ambo dah kata jangan nilai PAS kat INDIVIDU!!!
macam ambo, kawan-kawan ambo 90 peratus belum terima PAS. ambo tahu Kelemahan utama PAS. PAS kalah bukan sebab orang tak terima ISLAM tapi ramai pun orang PAS sendiri tak SERLAHKAN ROH ISLAM. ISLAM bukan pada KULIT.
Ambo sokong PAS dan nak PAS memerintah bukan sebab TUAN GURU NIK ABDUL AZIZ NIK MAT. Ambo dah lalui macam-macam dan ambo banyak mengembara. Sahabat ambo ramai dari Ahli Parlimen ke Penagih dadah, mak nyah dan Pelacur. Ambo YAKIN dan PERCAYA hanya PAS wadah PERJUANGAN ISLAM dalam konteks Malaysia. Ambo tak pernah hentam sosok tubuh Najib, Muhyidin, Khairy tanpa HUJJAH.

AsyMok_ambo said...

FitFlex, kita berHujjah lah atas KEBENARAN. Bukan ikut-ikutan. Orang yang duk hentam najib, rosmah etc. tu MAMPUS DIA lah. KITA dah cakap USAH FITNAH, ANGKUH dan BURUK SANGKA. Tak kiralah ahli PAS ke, sapa ke yang penting dalam siasahdailni KITA BERHUJJAH ATAS KEBENARAN. Hujjah versus Hujjah.

AsyMok_ambo said...

Yang ambo kata tu tak ada kaitan ngan Redhuan Tee pun...
FitFlex u bacalah betul-betul...
Ambo MAKSUDKAN mu janganlah SURUH RAKYAT MALAYSIA RUJUK REDHUAN TEE.
KITA WAJIB RUJUK AL-QURANUL KARIM.
Dan satu lagi,
TUAN GURU NIK ABDUL AZIZ NIK MAT tidak pernah MENGELUARKAN KENYATAAN tanpa HUJJAH!!!
Mu JANGANLAH duk PERCAYAKAN SANGAT MEDIA TUH!!!
Kencing Kuat!
Hujjah versus Hujjah beb...
Redhuan Tee tak ada kaitan dalam hal ini!
Cuma Ambo pegang JANJI ILAHI
"AL-QURANUL KARIM sahaja yang tidak MAMPU DIUBAH walau SATU HURUF"
Insan yang benar-benar nak FAHAM AL-QURANUL KARIM ALLAH SWT akan TUNJUK JALAN...
YAKIN DAN PERCAYALAH!

AsyMok_ambo said...

Anwar ke, Zaid ke, Jui meng ke ITU TAK PENTING. Nak Hudud ke tak nak Hudud ke bukan POKOK PERSOALAN.
Yang Penting Kepala PIMPINAN.
Lain beb...
Dulu ambo ada sahabat jadi tutor kepada anak keluarga Marina Mahathir. Nak beli coklat pun terbang ke London. Sorang lagi rakan ambo, KAKI PECAH RUMAH. Tak semena-mena satu hari tu dia tak jadi nak MENCURI dan sampai ke hari ini dah jadi HAFIZ. Rumah yang dia nak rompak tu Rumah Usang TUAN GURU NIK ABDUL AZIZ NIK MAT. Macam juga ada seorang FRU kencing atas gambar TUAN GURU ABDUL HADI AWANG. Kemaluan nya Bengkak besar beb...
Ini bukan Dongeng-dongengan.
Ambo tak kata ambo dengki kat Marina Mahathir. Itu hak dan cara hidup Beliau. ambo pun suka baca hujjah beliau di the Star.
TINGGAL LAGI, PEMIMPIN KAMIL PILIHAN MUTLAQ ALLAH SWT.
Menjadi Suri Teladan.
Cukup Mudah.

fitflex said...

apasal pulak redhuan tee x buleh dijadikan contoh??dan itu yg ko dakwa aku td.menyebarkan ajaran sesat..
dan mcmman pulak kamu kata nuar ke jui meng ke tu x penting??mereka tu pemimpin.yg akan mencorakkan rakyat.mereka yg akan membawa hala tuju negara.x penting ke tu??

aku ambil redhuan tee sbg contoh sbb dia tu x cakap atas kepentingan politik.dan ucapan2 nik aziz sendiri pun skrg lebih kpd kepentingan politik.bukan islam lg dah..

fitflex said...

media kencing apa pulak ni??dia dah mengaku pun mmg dia yg tulis artikel tu.sbb dia sygkan islam lah dia rasa patut tegur pas...

fitflex said...

tontoya said
-----------
Apa salahnya Zali orang bukan islam menyokong perjuangan islam yang dibawa oleh Pas..bukannya Pas mengikut telunjuk orang kafir tapi orang kafir yang mengikut telunjuk Pas.Mereka nampak Pas lebih baik dari umno.Pas telah menunjukkan contoh kepimpinan islam yang baik.
Kalau mereka diberi peluang menjadi calon Pas pun,mereka akan menyampaikan mesej islam dan sama sama menolong Pas memperjuangkan islam..
Dengki tak habis2 orang umngok ni sebab tak ada pun orang bukan melayu yang kelapah nak tubuhkan kelab sokongan kepada umno..
==============
oi tontoya,x cukup lg ke dgn pkr dan dap pun sudah sgt sukar pas nak buat islam(sbb nak jaga hati puak2 ni),mengapa nak ditambah lg kuasa kpd kafir2 ni??jika usul ni diterima,mereka akan mengangkat org yg paling kuat buat tuntutan utk mereka.bukan org yg paling rapat mau islam.sudah2 pas.cukup lah parti pas skrg ni semakin berpecah bila rakyat dah sedar yg pas skrg pun hanya pandai bercakap je..

isa_ys3 said...

fitflex

inilah strategi pas..buka sikit pemikiran tu.jgn sempit sgt.kelab penyokong pas terdiri dr orang bukan islam.jadi pas telah tubuhkan cawangan pas kat kawasan majoriti bukan islam.ahlinya terdiri dr orang bukan islam.jadi disinilah pas akan letak calon bukan islam.tak timbul pas akan letak calon bukan islam ni kat tempat majoriti orang islam.bila pas pakat dgn dap ko marah.takkan tak nampak lagi matlamatnya.macam umno bersaing dgn mca di kawasan majoriti cina ko pun boleh agak sapa yang menang kan.jadi bila pas ada penyokong bukan islam dikawasan ini kemungkinan menang cerah.tapi jgnla pulak lepas ni ko hentam pas pasal pakat ngn bukan islam pulak

Shahnizat bin Sakiran said...

I just want to "say No to KJ" duri dalam daging.... merapek tak sudah-sudah.

Not hero but zero

sliey said...

Apalagi yang si fitflex ni tak puas hati.Rasanya dah banyak kali orang kat dalam ni dok terangkan.Tapi dia terer le,cepat2 dia isytiharkan diri dia bkn penyokong umno.Apa salahnya berterus terang.Macam penyokong Pas dia tak malu mengatakan dia penyokong Pas walau pas dikata macam2 sekalipun.
Malas nak buat kira ngan lalang ni.Mungkin dia hanya akan puas hati bilamana Pas keluar dari PR.Macam kat Selangor ni,mana baik Pas menjadi kerajaan ataupun pembangkang.Kalau jadi pembangkang apa yang Pas boleh buat.Setakat melalak suruh buat itu ini je pada umno.Mahukah umno dengar bila disuruh mengawal arak dari dijual dikawasan majoriti orang islam tinggal.Buat pekak dan lagi tambah kilang arak adalah.Sekarang ni Pas dah ada kuasa dan Pas dah berjaya melaksanakan kawalan arak ni.Walaupun ada campurtangan dari Dap pada mulanya tapi akhirnya mereka akur ttg apa yang nak dilaksanakan oleh Pas.Memang masa BN pun ada undang2 ni tapi secara sambil lewa saja.Sekarang PBT dah diberi kuasa penuh untuk menangkap dan mendenda penjual dan peminum benda haram ni.Ramai yang memuji langkah Pas ni.Tapi yang peliknya umno usahkan mahu menyokong demi ugama tetapi memperlekehkan usaha yang hendak dilakukan kerajaan selangor ni.
Kalau Pas bersama umno lagilah suara Pas tidak didengari.Mca,gerakan,mic dan parti2 komponen BN dari sabah dan sarawak yang cukup terkenal dengan anti hukum islam tu lagilah besar tentangannya berbanding dengan Dap yang satu ni.Sebab tu lah umno sentiasa takut dengan mereka mereka semua bila nak bercakap lebih2 tentang islam.

Perawi said...

bolg redhuan tee.moga, bagaimana webnya?...dia adalah pengikut Tabligh....kebiasaanya gulongan UMNO. Hormati & ikut suruhan pemerintah..walau pun bunuh Altantuya

Perawi said...

nik aziz sendiri pun skrg lebih kpd kepentingan politik.bukan islam lg dah..Politik dlm islam memang seiring....kalau tidak hindu lagi melayu kini

sliey said...

Hehe..orang umno sendiri pun tak suka dgn ketua pemuda dia..macamana le nak berjaya 1 malaysia,1 pemuda pun takbleh nak capai.Ramai yang nak khairy ni keluar dari BN dan nak penaikkan calon pilihan mereka.Biasa le dalam umno,jatuh menjatuhkan antara satu sama lain dah memang menjadi tradisi umno.Tambah2 lagi si khairi ni takde apa apapun dah didalam umno.Pak Mentua dia pun dah tak jadi PM..
Macam le Khairi sorang saja yang rasuah didalam umno tu.Kat KM melaka nun takde pun orang umno suruh dia berenti kalau nak bersihkan rasuah gak.Tak boleh dah,berapa ramai nak keluarkan yang rasuah nak ada hanya yang bersih2 sahaja.Rasuah dah memang sebati dengan umno tu..

isa_ys3 said...

fitflex said...
tanya org2 pas semua yg cakap sayang islam,korg setuju ke statement tg nik aziz bahawa kita x patut marah dap sbb hina islam di malaysia?hanya sebab mereka x paham??

August 16, 2009 3:59 PM

----------------------------------

ketinggalan betullah dgn keadaan semasa..kan tg nik aziz dah betulkan kenyataan dia.dia kata dia salah cakap.memang dia cakap tak salah.tapi dia betulkan yang dia bermaksud tidak pelik.

kamal farhan said...

meh tgk ..
berpesan2 lah dlm urusan agama dan sampai kan lah walau satu perkataan..

updated..

kamalfarhan.blogspot.com

kudalari said...

graduan kentut korbau [oxfart]
mengentut dari mulut lagi..

mungkin dianya memrlukan tunjuk
ajar dari pak mentua -belajar
menido semasa berhujah...

Hamzali said...

Rakyat Malaysia ramai akan kojol dek H1N1 orang poliik dok sibuk berpolitik lupa aspek kemanuasian termasuk lah anda anda ahli politik kedai kopi disiasah ni. Bangang punya manusia. Mari kita ramai ramai tekan kerajaan, terutama PM, TPM, Menteri Kesihatan dan konco konco nya agar guna akal mereka yang kotor tu untuk fikir macam mana nak lawan H1N1. Sekarang dah hampir 20% nak tunggu 50% atau 100% baru nak bertindak. Penyakit pun dan dipolitikan.

Tok Pambu said...

Sebenarnya pemimpin2 UMNO sudah jadi cacing kepanasan sekarang.
Apa saja mereka sebut kata atau buat sudah jadi bahan lawak jenaka saja. Tidak akan memeberi apa2 kesan buruk pada parti lawan.

Terutama nya pemimpin UMNO serupa Khairy Jamaluddin. Orang UMNO sendiri tidak suka dia, yang suka kan dia cuma orang UMNO yang ada kepentingan diri sahaja.

Keadaan UMNO tak ubah seperti seketul air batu, setiap saat ianya sedang mencairkan dirinya dan akhirnya terus menjadi air.

roh_insan said...

Dri zali..

"...dengan membolehkan kafir laknat
bertanding atas tiket pas maka
terbuka lah pekong di kelengkang
pas iaitu mementingkan kafir
berkuasa lebih dari islam dan
atas nama islam saja..."

..................................

Elok kite tengok dlm diri kite dulu same ade terdapat kafir nye atau tdk.kdn2 kite pun tak jelas ape yg dikatekn kafir.

Sari fitlex..

"...tanya org2 pas semua yg cakap sayang islam,korg setuju ke statement tg nik aziz bahawa kita x patut marah dap sbb hina islam di malaysia?hanya sebab mereka x paham??.."

...................................

Wlu pun aku bkn ahli Pas tp aku setuju,org bodoh klu dimarah kite pun same ikut bodoh,yg jd masalah klu org yg dah faham tp tak ikut.Make wajib dimarah.

goku ssj3 said...

oi fitflex..dah cakapkan kat sinar yg tok guru nik aziz t'clap guna perkataan...yg nk dimksdkn salah bukan "salah" tapi yg dia nak cakap "pelik"...mmg xpelik kalo org bkn islam hina islam sbb dorg xphm islam

khairil izwan said...

awan,
berapa ramai pemimpin pas yg benar2 ikhlas nak buat islam??berapa ramai yg bangun menentang bila islam diusik??
_________________________________
fitflex2...
nampak sangatla k ni tengah backup UMNO sekarang..

Macamnilah..soal ikhlas tak ikhlas aku tak tau.Aku bukan Tuhan nak tengok hati seseorang tu..Tapi kalau kita lihat zahir dan tingkahlaku manusia kita boleh tau hati depa ni macam mana..Kalau ko nak tau berapa ramai pemimpin PAS bangun menentang orang yang usik Islam ni ko kena duduk dalam jemaah PAS sendirila. Baru ko boleh tahu. Kalau setakat ko tengok tv3suku tu ko memang tak jumpe...

khairil izwan said...

tanya ko jap agak2 sapa ye skrg ni yg berani tegur tg nik aziz??
_______________________________
Aku berani tegur To Guru Nik Aziz kalau dia buat salah...Tapi aku kena ada hujahla kalau nak tegur dia.Hujah aku kena pulak berdasarkan kepada al-Quran dan Sunnah.Bukan main tibai je.Bukan main fitnah.Ulama' ni ada kaedah dia untuk memberikan pendapat.Selalunya pendapat dia berbeza dengan pendapat umum.Mestilah berbeza sebab title ulama' dan masyarakat umum tu sendiri dah memberi justifikasi yang berlainan...Itu sebab bila ulama' ni keluarkan Hujah dan pendapat selalunya akan menjadi kontroversi..Sebabnya apa yang dikeluarkannya tidak dialami dalam kehidupan masyarakat sehari-hari.Yang jahil itu sebenarnya masyarakat umum yang tak memahami Qaedah..Tak faham al-Quran Sunnah...dahlah tak larat aku nak layan ko fitflex...

khairil izwan said...

fitflex ko ada no telefon Haji Hadi dengan Nik Azik tak??..Ahaks

khairil izwan said...

fitflex said...
tanya org2 pas semua yg cakap sayang islam,korg setuju ke statement tg nik aziz bahawa kita x patut marah dap sbb hina islam di malaysia?hanya sebab mereka x paham??
_____________________________
ko baca sendiri komen isa

roh_insan said...

Dari bakmaipungkuq..

"...mana tau, mungkin orang tu sebenarnya lebih mulia dari diri anda sendiri..."

.....................................

ha..yg ni mmg aku sokong sgt2,krn dlm sebuah hadith nabi ade disbt." Ade umat Ku yg mengerjekn amalan2 ahli syurge,tetapi die sbnr nye dari kalangan ahli Nerake,n ade umat Ku yg mengerjekan amalan2 ahli Nerake tetapi ienye dari kalangan ahli2 syurge".

Kesimpulannye,elok kite hanye berhujah dlm bab2 kepimpinan(Islam) je,bab syurge nerake kite tak yah ungkit,malah dlm ilmu Feqah pun di sbt yg 4 perkare tak perlu diambil tau,Dose,Pahale,Syurge n Nerake.Itu Hak Ketentuan Allah Taala.

* Msk syurge itu bkn krn pahale atau amalan sesaorang.

PKR Negeri Sembilan said...

Kenyataan Umno dah macam org musyrik..tak sedar ke semasa Umno-BN memerintah Selangor sejak merdeka tak pernah pulak lantang mereka nak laksanakan hukum haramkan arak...

Ali Rustam yang mentadbir Melaka yg menjadi kubu kuat Umno pun tak berani nak laksanakan hukum haramkan jualan arak...apa cerita?

Memang benarlah, Umno ini musyrik lebih parah daripada kafir...bermuka2 tuduh PR menghina Islam..makin sampailah penghujung kuasa Umno.....

jomdebat said...

memang betui!!!
munafik umno lebih hina dari kafir.
mengaku ada kalimah tauhid tp menolak hukum2 Allah!!!!!

fitflex said...

hg nak no tepon lepa tu buat apa awan??ade ke ko tepon no yg aku bg aritu??si mahfuz,guan eng tu ko tepon ke??

Naruto Sensei said...

No ambik ntah dari mana.

Mangkuk kau dah angkat duit ke belum?
Jumpa saya angkat duit. Kalu tak dpt cari laki saya bodoh tau he he

Naruto Sensei said...

Mangkuk kau tahu No Nik Aziz tak ? Saya nak masuk PAS. Insaf. ada penykong totok pun tak guna Otak macam Lembu samale kau Mangkuk.

kamal farhan said...

==Menubuh Parti Untuk Berjuang Bagi Menegakkan Kerajaan Islam


==Kenapakah Kerajaan Atau Pemerintahan Islam Wajib Ditegakkan


==pemimpin menolak hukum allah wajib ditentang

==UPDATED

kamalfarhan.blogspot.com

Naruto Sensei said...

Rekod penghinaan terhadap Islam oleh Umno-BN

KOTA BHARU, 17 Ogos:Bukanlah suatu perkara sangat sukar bagi mana-mana pihak yang senantiasa mengikuti perkembangan isu-isu sosio-politik negara untuk merasionalkan maksud sebenar penegasan Mursyidul Am PAS berkenaan sikap DAP terhadap Islam yang hangat diperkatakan kini.


Ketika ditemui media selepas mempengerusikan mesyuarat Exco Kerajaan negeri Kelantan di Kota Bharu pada Rabu (12 Ogos), Tuan Guru Dato' Nik Abdul Aziz Nik Mat dilaporkan menganggap tindakan beberapa pemimpin DAP yang boleh ditafsirkan sebagai menghina Islam tidak menghairankan. Baginya ia mungkin ekoran kefahaman mereka terhadap agama Persekutuan yang tidak begitu mendalam.

Tok Guru sebaliknya membandingkan tindakan pemimpin bukan Islam itu dengan penghinaan yang dibuat oleh sebilangan pemimpin Islam sendiri.

"DAP kalau hina Islam, pasal dia bukan Islam. Yang orang Islam tolak Islam itu lebih menghina Islam,"ulasnya.

Meski pun tidak menyatakan pemimpin Islam mana yang beliau maksudkan, tidak sukar diakui kenyataan beliau itu lebih ditujukan kepada para pemimpin Umno.

Naruto Sensei said...

Apatah lagi itu bukan kali pertama Tok Guru meluahkan kekecewaannya terhadap parti tua itu yang disifatkannya terang-terang menolak ajaran Islam dan memilih kebangsaan sebagai dasar perjuangannya. Perbuatan Umno itu menyebabkan Islam tercemar dan disalah-ertikan kesuciannya, terutama oleh mereka yang bukan Islam.

Tidak syak lagi senarai penghinaan oleh para pemimpin Barisan Nasional (BN), khususnya Umno terhadap ajaran dan hukum Islam amat panjang. Ia boleh dikatakan berlaku saban tahun dan tidak terlepas dari perbahasan dalam masyarakat.

Kes paling banyak ialah percanggahan terbuka antara para pemimpin Umno dengan para ulama dan agamawan. Sebagai pengajaran apa kata kita tinjau kembali sebahagian daripada isu-isu dimaksudkan itu.

Pertama, isu rumah terbuka kongsi raya. Satu daripada 23 resolusi Muzakarah Ulama pada Jun 2006 menggesa kerajaan mengkaji semula amalan kongsi raya dan rumah terbuka bagi memastikan ia tidak bercanggah dengan hukum syarak.

Menurut kenyataan jawatankuasa muzakarah, resolusi itu bukan berniat memburukkan kepercayaan agama lain di negara ini. Sebaliknya ia merupakan perkara fikah bagi mempertahankan akidah umat Islam.

Ia dibuat ekoran keputusan Majlis Fatwa Kebangsaan sebelumnya bahawa perbuatan merayakan perayaan agama lain boleh memesongkan akidah umat Islam dan membawa kepada kesyirikan (The Star, 16 Jun 2006).

Naruto Sensei said...

Gesaan itu bagaimana pun disanggah secara terbuka oleh Menteri Kebudayaan, Kesenian dan Warisan, Datuk Seri Dr Rais Yatim. Beliau sebaliknya menegaskan kementeriannya akan meneruskan program rumah terbuka kongsi raya kerana ia acara sosial yang diterima baik pelbagai kaum dan bukan upacara keagamaan yang boleh menggugat keimanan.

Bukan itu saja, Rais malah dipetik akhbar sebagai menempelak para ulama seraya menyifatkan pandangan mereka itu sebagai �pemikiran sempit�.

"Mereka yang beranggapan sambutan itu tidak boleh diadakan saya anggap itu pemikiran sempit dan kami sedia bertelaah dengan mana-mana pihak berhubung isu itu," kata Rais (Berita Harian, 16 Oktober 2006).

Kedua, isu konsert hiburan keterlaluan. Mufti Perak, Dato' Seri (kini Tan Sri) Harussani Zakaria menegaskan semua konsert serta rancangan hiburan yang keterlaluan, termasuk Akademi Fantasia, Audition, Malaysian Idol dan Karnival Sure Heboh TV3 jelas bertentangan dengan hukum syarak.

Selain menggalakkan budaya berhibur di kalangan remaja, program berkenaan jelas membelakangkan hukum agama seperti meninggalkan solat, menggalakkan pergaulan bebas, pendedahan aurat dan menyelitkan unsur kebaratan.

"Adalah disyorkan karnival itu (Sure Heboh TV3) dihentikan sebagai merealisasikan konsep negara Islam Hadhari. Ini bukan masalah emosi tetapi kehormatan agama dan maruah bangsa. Budaya seperti ini terang-terang mencabuli budaya Melayu dan Islam,"kata Harussani (Berita Harian, 3 Ogos 2004).

Pengajuran Sure Heboh TV3

Keputusan itu bagaimana pun dipersoalkan Menteri Penerangan, Dato' Paduka Abdul Kadir Sheikh Fadzir. "Saya tidak nampak penganjuran konsert TV3 Sure Heboh ini salah. Tiada salahnya mengadakan sedikit hiburan untuk keluarga selepas mereka penat bekerja,"katanya, sepertimana dipetik Berita Harian pada tarikh sama.

Naruto Sensei said...

Beliau selanjutnya meminta pihak yang membuat kenyataan mengharamkan sesuatu perkara agar mengkaji terlebih dahulu kesannya supaya tidak menimbulkan kekeliruan di kalangan rakyat. Kenyataan itu boleh ditafsirkan sebagai menyindir golongan ulama, khususnya Mufti Perak.

Ketiga, konsep Islam Hadhari yang mengelirukan. Konsep itu diperkenalkan oleh Umno sejurus selepas Dato' Seri (Tun) Abdullah Ahmad Badawi mengambil alih teraju negara daripada Tun Dr Mahathir Mohamad pada Oktober 2003.

Sejak diperkenalkan, Islam Hadhari tidak pernah sunyi dari pertikaian, terutama dari kalangan ulama dan cendikiawan Islam sendiri. Ia antara lain dianggap seumpama mengada-adakan sesuatu yang dilabelkan kepada Islam dan menyalahi sifat Islam itu sendiri yang sudah sempurna.

"Kita tidak boleh dengan mudah menggunakan perkataan Islam sebagai label, sebab ia boleh menimbulkan kekeliruan. Sebab itu sejak mula diperkenalkan dulu, orang bertanya: Kenapa Islam Hadhari? Dan mereka bertanya lagi: Apakah Islam yang ada sekarang tidak betul?,"ulas bekas Mufti Perlis, Dr Mohd Asri Zainul Abidin (wawancara dengan Sinar Harian, 17 April 2008).

Menurutnya, ramai kalangan ulama yang tidak bersetuju dengan istilah Islam Hadhari."Mereka menyatakan pandangan mereka secara terbuka, tetapi mereka tidak didengar," sambungnya lagi.

Memang itulah sifat dan sikap Umno, dulu, kini dan selamanya. Ia memang sukar mendengar dan menerima pandangan pihak lain, termasuk dari ulama dalam perkara berkaitan Islam.

Naruto Sensei said...

Keempat, wanita dibolehkan melacur jika terdesak. Itu kesimpulan yang dapat difahami dari pandangan Dato' Dr Mashitah Ibrahim. Bagi Umno beliau adalah seorang agama wanita dan dijulang menerusi forum perdana ehwal Islam serta diberikan tanggungjawab dalam kerajaan menerusi portfolio berkaitan Islam.

Namun bagi Ahli Parlimen Baling, Ustaz Taib Azamuddeen Mohd Taib yang pernah bertanding menentang Dr Mashitah di situ, jelitawan Umno itu ialah seorang 'ratu cantik'.

Okay, kesnya ialah Dr Mashitah melalui kolumnya di Harian Metro 21 Jun 2005 memberikan respons kepada satu soalan mengenai wanita (terutama ibu tunggal) yang terpaksa menjual diri untuk membesarkan anak.

Jawabnya, �mengikut istilah yang dipakai di sini, iaitu �terpaksa� membayangkan wanita berkenaan terdesak melakukan perbuatan dilarang dan bukan dengan kehendak hatinya. Dia terdesak berbuat demikian demi menyelamatkan anak dan memberi makan�.

Sambungnya lagi, �perkara dilakukan dalam suasana darurat terlepas daripada hukuman biasa. Dalam keadaan biasa, memang melacur itu haram. Tetapi jika terdesak dan darurat, ia dimaafkan�.

Kenyataan itu mendapat reaksi tidak menyenangkan sebahagian besar umat Islam negara ini. Malangnya, reaksi itu tidak langsung mendorong Dr Mashitah menariknya balik. Umno pula bukan setakat tidak menegur keterlanjuran itu, malah semakin memberikan keistimewaan kepada Dr Mashitah.

Naruto Sensei said...

Ketika membuat kenyataan itu beliau hanyalah Setiausaha Parlimen di Jabatan Perdana Menteri. Kini beliau naik satu anak tangga ke jawatan timbalan menteri menjaga portfolio sama. Mungkinkah anugerah itu sebagai penghargaan Umno atas �fatwa�nya yang menghalalkan pelacuran itu?

Kelima, Kabinet menolak garis panduan hiburan berasaskan agama kerana bercanggah dengan Perlembagaan. Kes pada Mei 2005 ini satu lagi yang membabitkan Rais. Selaku Menteri Kebudayaan, Kesenian dan Warisan, beliau berjaya meyakinkan Kabinet untuk menangguhkan pelaksanaan cadangan garis panduan hiburan yang dicadangkan oleh Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim).

Berbagai alasan diberikan bagi merasionalkan keputusan itu. Dikatakan perkara itu memerlukan kajian mendalam. Rais juga menyebutkan tentang adanya sebuah jawatankuasa dikenali sebagai Puspal, dibentuk pada 2001 di bawah kementeriannya. Baginya jawatankuasa itu telah melaksanakan tugasnya dengan baik memantau etika dan perlakuan pelakon, penyanyi dan anggota kumpulan muzik.

Difahamkan garis panduan hiburan itu antara lain melarang penyiaran atau persembahan hiburan ketika waktu solat. Ia juga melarang penggunaan istilah dan penulisan lirik yang bercanggah dengan Islam atau yang dianggap melalaikan pendengar. Penggubalan garis panduan itu turut melibatkan Jawatankuasa Majlis Fatwa Kebangsaan.

Malangnya ia seakan ditolak mentah-mentah oleh kerajaan. Walau pun menggunakan istilah 'menangguhkan', tempoh penanggguhan itu tidak diketahui bila akan berakhir. Apa yang pasti setelah lebih empat tahun berlalu, rakyat belum diberitahu sejauh mana perkembangan �kajian mendalam� oleh Rais itu.

Mungkin hasrat sebenar beliau dapat difahami dari kata-katanya ketika itu.

"Sebarang usaha untuk melaksanakan undang-undang yang hakikatnya berkaitan agama terhadap industri muzik dan hiburan sebagai lebih daripada polis moral yang amat mengikuti undang-undang.

Naruto Sensei said...

Umno tolak hukum Islam

"Melaksanakan peraturan keagamaan seperti 'apa yang boleh dan tidak boleh dibuat', bertentangan dengan Artikel 8(a) Perlembagaan Persekutuan berkaitan prinsip kesaksamaan semua rakyat dalam undang-undang,"katanya (Berita Harian, 28 Mei 2005).

Ya, mungkin bagi Umno, wasiat Raja-Raja Melayu bahawa Islam itu Agama Persekutuan akan dijunjung hanyalah selagi mana Islam itu tidak bercanggah dengan peruntukan lain dalam Perlembagaan?

Keenam, Kabinet April lalu memutuskan anak-anak kekal menganut agama asal ibu bapa masing-masing semasa berkahwin walau pun ibu atau bapa memeluk Islam. Keputusan itu kemudiannya ditempelak para mufti dan agamawan sebagai membelakangkan kepentingan Islam. Mereka berpendapat Kabinet sepatutnya terlebih dahulu mendapatkan pandangan Islam sebelum membuat keputusan itu. Ia juga tidak diperkenankan Majlis Raja-Raja Melayu yang bersidang bulan lalu.

Ada banyak lagi contoh dalam senarai perkara yang boleh dikategorikan sebagai tindakan Umno yang bercanggah dan menghina Islam. Jika mahu dimuatkan kenyataan para pemimpin Umno yang menolak hukum Islam, khususnya hudud, ia akan menjadi terlalu panjang.

Ada sebuah buku bertajuk "Mahathir anti-Islam" diterbitkan Dewan Pemuda PAS Pusat (2002) memuatkan sebahagian kenyataan, terutama oleh bekas perdana menteri, Tun Dr Mahathir mengenai perkara itu.

Sebagai kesimpulan, sudah tidak sukar diakui betapa sikap dan perbuatan sebilangan pemimpin Melayu-Islam sendiri sebenarnya yang menjadi punca penghinaan terhadap Islam, termasuk oleh bukan Islam. Sepertimana ditegaskan Tok Guru, apabila pemimpin Islam sendiri tidak menerima gagasan Islam dalam hidup atau sebagai dasar parti dan kerajaan yang mereka pimpin, apa peliknya bila bukan Islam mempertikaikan Islam?

Naruto Sensei said...

Sila Jawab puaka2 Setan UMNO?

dasar mempertahankan agenda orang kafir je korang tu

Naruto Sensei said...

Ha ha ha Lebai Bijan.. Ada lak yang jadi PM dia ye.. Bagus le kalau dah Insaf ..

Naruto Sensei said...

Naruto sokong sepenuhnya hujah lebai Bijan tu..

Kita kaji le bukan sokong membuta..

bakmaipungkoq said...

Woooi,

Jgn syok sendiri, silap haribulan nnt, yg memenuhkan neraka adalah orang2 yg berilmu tetapi menyalahgunakan ilmu mereka. Org2 camni ramai terdapat didalam parti yang mengkafirkan saudara seislamnya yg lain.

Naruto Sensei said...

Ahli Umno 'Pak Turut' Siapa?

SATU - ‘Pak Turut’ ialah orang yang suka mengikut atau meniru orang lain. Ketua Pemuda Umno yang tidak terlantik sebagai anggota kabinet Najib menasihati ahli PAS supaya jangan jadi ‘Pak Turut’. Yakni, turut cakap pemimpin PAS yang tidak membantah DAP yang menghina Islam, kononnya.

Memang tidak pelik kalau pemimpin DAP melakukan perkara itu. Apa yang pelik ialah apabila pemimpin Umno yang melakukannya. Adakah Khairi dan pemimpin pemuda Umno yang lain lupa terhadap ucapan pemimpin-pemimpin mereka sendiri yang menghina Islam?

Ah, malaslah nak ulang semua ucapan pemimpin Umno itu. Tetapi yang pasti, tidak pernah kedengaran pula ahli Umno membantahnya. ‘Pak Turut’ jugakah?

Naruto Sensei said...

Sedara bakmai

Naruto tanya kamu le di mana adakah dalam amanat Haji Hadi tu ada dikatakan PAS kafir kan UMNO..?

Kalau tak tahu kaji balik amanat tu.. Yang dok suka kafirkan sesama Islam tu UMNO le.. Isu tersebut dah lama yang diulang2 kenapa.. pasal ada kepentingan politik le tu..

ha ha Bila nak tukar nama..? Nama tu je dah datangkan fitnah orang pada kamu..tak berdosa ke tu.?

Naruto Sensei said...

DUA - Mana lebih baik, ahli PAS jadi ‘Pak Turut’ pemimpin PAS dengan ahli Umno jadi ‘Pak Turut’ pemimpin Umno? Mana lebih baik, ahli PAS jadi ‘Pak Turut’ Abdul Hadi dengan ahli Umno jadi ‘Pak Turut’ Najib? Mana lebih baik, ahli PAS jadi ‘Pak Turut’ Nik Abdul Aziz dengan ahli Umno jadi ‘Pak Turut’ Muhyiddin?

Sekurang-kurangnya Abdul Hadi dan Nik Abdul Aziz tidak pernah terpalit dengan tuduhan bunuh wanita Mongolia, rasuah beli helikopter dan jual tanah kepada orang asing. Sekurang-kurangnya isteri Nik Abdul Aziz dengan Abdul Hadi tidak bolos. Najib dan Muhyiddin macam mana?

Mesra Sokmo said...

Kedua, isu konsert hiburan keterlaluan. Mufti Perak, Dato' Seri (kini Tan Sri) Harussani Zakaria menegaskan semua konsert serta rancangan hiburan yang keterlaluan, termasuk Akademi Fantasia, Audition, Malaysian Idol dan Karnival Sure Heboh TV3 jelas bertentangan dengan hukum syarak dan haram.

KENAPA UMNO TAK IKUT, MUFTI YG DILANTIKNYA SENDIRI...? KALAU BETUL BERLANDASKAN HUKUM ALLAH KAMI PAKATAN RAKYAT AKAN MENYOKONG PENDAPAT, WALAUPUN MUFTI UMNO. TETAPI EX-MUFTI PERLIS BANYAK TERPESONG.....TIADA BUAH PENDAPAT YG BERNAS UTK TEGUR KERAJAAN NASIONAL. BODEK ADALAH....heeee

Mesra Sokmo said...

Khairy...khairy...jawatan Ketua Pemuda tetapi tiada jawatan menteri, nampak sungguh melukut ditepi gantang, harap simpati sebelum dibuang oleh Najib Altantuya.

Naruto Sensei said...

TIGA - MCA pernah memprotes hudud sama macam DAP juga. Kalau DAP kawan PAS maka MCA kawan Umno. Kalau Umno marah DAP persoalkan Islam maka Umno juga patut marah MCA persoalkan Islam.

Kalau Umno tidak marah kepada MCA kerana MCA kawannya, maka Umno juga tidak boleh marahkan DAP. Kalau Umno marahkan DAP pun bukan kerana DAP persoalkan Islam tetapi kerana DAP adalah kawan PAS. Itu sahaja.

PAS bukan setakat marahkan DAP kalau DAP persoalkan Islam, tetapi PAS akan marahkan sesiapa sahaja termasuk Umno. Walau pun PAS berkawan dengan DAP, tidak bermakna PAS merestui tindakan DAP mempersoalkan Islam. Cuma PAS tidak bising sangat macam Umno.

Kalau Umno tidak marahkan MCA dan ahli Umno diam, ahli Umno pun ‘Pak Turut’ juga?

Naruto Sensei said...

EMPAT - Sebenarnya, Khairi marahkan DAP bukan kerana DAP persoalkan Islam, tetapi kerana DAP berkawan dengan PAS.

Kalau DAP boleh berkawan dengan Umno, tentu Khairi tidak marah. Kalau Khairi tak percaya, dia boleh tanya Sammy Vellu. “Itu Quran boleh bikin jalan ka…?”, ucap Sammy Vellu. Khairi tak marah pun Sammy Vellu.

Khairi tak marah Sammy Vellu sebab MIC kawan Umno. Ahli Umno tak marah Sammy Vellu kerana jadi ‘Pak Turut’ Khairi agaknya?

Mesra Sokmo said...

Mahyuddin satu lagi...cari pengaruh utk lawan Najib dgn burukkan nama Anuar, umpan gula-gula cari publisiti dlm UMNO. Tak lebih macam TPM yang lain, Musa Hitam, Ghafar Baba & Anuar Ibrahim, dizaman Maha Firaun. Najib pun tahu Mahyuddin lagi power serta berpengaruh dari dia dan saya yakin sebelum PRU13, pengaruh TPM dapat 80% dalam UMNO. Menyebabkan najib dok sedap duduk dan akhir timbul isu fitnah fesyen baru. Mungkin bukan liwat tetapi scandal sexs atau rasuah. Kalau anuar dgn tilam & Mahyudddin beralih dgn yg lain....tanya kerusi, meja, dll

aiman said...

tahniah di ucapkan pada parti umno kerana berjaya buat perhimpunan di dataran penggaram batu pahat.walaupun kurang meriah tanpa bom asap dan pancutan air kuning.cuma aku nak tanya di mana anda semua waktu muhidin yassin jual tanah rizef melayu kepada tauke singapura dulu.mungkin anda tak sempat,maklumlah sibuk kira duit,nak kenen puteri amno kena pakai duit banyak.op sorry masa tu puteri amno lum lahir lagi.

ayamgebu said...

SUDAH 64 ORANG MATI SBB SELSEMA BABI............

INILAH MASA UNTUK ORANG2 UMNO BUAT KERJA........


CARI LADANG2 BABI HARAM DAN HAPUSKAN........

ALASAN SUDAH ADA.......

DAN JANGAN CARI ALASAN!!!!!!!!

Naruto Sensei said...

Dulu masa selsema Burung habis ayam Itik kena bunuh.. Bukan ada yang mati pon.

la ni selsema babi dah ramai mati apalagi hapuskan le babi yang banyak terutama di Negeri pengeluar terbesar di Asean iaitu Malaka dan N. sembilan.

Takkan pandai hentam PR je pasal BABI sedangkan negeri sendiri selindung babi terbanyak.. UMNO2 he he

Sayang tul dengan babi sampai pengarah kesihatan pun tak ulas pasal babi. Jahane UMNO

aiman said...

kalau di hapuskan ladang babi kat malaka,susah la ali rustam nak cari duit tepi.

aiman said...

tunggu PR perintah melaka baru dapat selesaikan masalah babi di masjid tanah tu.nak harapkan amno sampai kiamat la MASJID tanah di cemari babi.BABI betul la UMNO ni

fitflex said...

kpd lebai bijan.
hg tu lg mangkuk.
dah pakai serban tp pi tutuh mongolia.bodoh punya bijan..

fitflex said...

naruto said
----------
PAS bukan setakat marahkan DAP kalau DAP persoalkan Islam, tetapi PAS akan marahkan sesiapa sahaja termasuk Umno. Walau pun PAS berkawan dengan DAP, tidak bermakna PAS merestui tindakan DAP mempersoalkan Islam. Cuma PAS tidak bising sangat macam Umno.
--------------
ia,bukan ke baru2 nie je dap ada hina islam??smp bekas ketua pemuda pp tu saran pas patut kuar pr je??lg satu dlm blog dap jugak hina redhuan tee,hina islam mcm f***ing religion.

nak gelak lak aku cuma pas x bising sgt.haha.memang pas x bising pun.dan nik aziz pun ngaku tersilap.tp x jugak tegur dap.

**diam tu tanda setuju...

fitflex said...

aku bukan nak hina parti pembangkang,kalau tak mengapa MCA dan Gerakan juga dikritik?aku hanya bercakap apa yg benar.sebab tu aku bg contoh sdr redhuan tee.oleh itu mereka menyerang peribadi sdr redhuan tee.Org Pas pula marah dgn redhuan tee hanya kerana mengkritik parti kesayangan mereka,DAP!DAP mmg hebat,saya akui..Pas yg garang boleh diubah oleh DAP menjadi pengecut.

Kasihan....

ayamgebu said...

Be End dan UMNo menerima pukulan maut pertama bila Majlis Peguam mengeluarkan kenyataan semalam bahawa calun Be End Rohaizat Othman telah dibatalkan kelayakan guamannya pada 07.03.2008 kerana kesalahan "berkaitan dengan akaun klien". Ini satu kesalahan yang serius. Bagaimana seorang yang disabit kesalahan pecah amanah sebegitu hendak diamanahkan untuk mewakili rakyat. Alangkan seorang pelanggan pun dikhianati, inikan pula rakyat yang ramai.


........FITFLEX TOLONG JAWAB.....
DENGAQ CITER HANG ORANG PENANG..
ORANG KG DODOI......

fitflex said...

nak aku jawab apa.benda aku pun x tau.tp hairan jugak sbb tiba2 je majlis lawyer buleh pi buat statement.tp yg aku baca dlm sinar td mamat tu ada bgtau dia akan jawab semua tuduhan tu.so,tunggu tgk la dulu ayam no.jgn main kokok je...

ayamgebu said...

DAP kalau hina Islam, pasal dia bukan Islam. Yang orang Islam tolak Islam itu lebih menghina Islam......

AYAT NIH SESUAI DIBERI PADA SIAPA..?
ANAK DIDIK FIRAUN....
PUAK2 ISRAEL LAKNATULAH...
SAMY VELLU ARUGREK....
BE END.....
AM NO.......
ATAU.....
FITFLEX YANG X PAHAM!!!!!!!

fitflex said...

lawak jugak tgk gmb siang td.yg hj hadi ngan salleh man tu ok la julang tgn,yg si nuar tu paling kesian,salleh man angkat tgn dia pun angkat lah.tp sblh guan eng x angkat tgn,jd x balen dah dia.guan eng x angkat sebab ust nasha x mau angkat.muka pun x ceria dah ust nasha,sedih tgk hari2 pas kena sondol dgn dap.

fitflex said...

ayam said
-----
DAP kalau hina Islam, pasal dia bukan Islam. Yang orang Islam tolak Islam itu lebih menghina Islam......

==========
sebab tu yg islam pun ada byk jenis,fasik,munafik,kufur dsb.
so apa yg org islam patut buat bila dap hina islam??berapa ramai pemimpin2 kanan pas yg tegur dap hina islam??


ko kan sokong parti islam.apa parti ko buat bila dap hina islam??

fitflex said...

heran aku 1 parti yg begitu gah melaungkan islam,yg ada media akhbar bernama harakah yg begitu ramai pembaca,tp harakah yg latest ni sikit pun x dak sapa2 yg tegur dap hina islam.walau 3 isu yg kena kpd islam,pas buat x tau je.yg ada cuma muka depan bela si nuar tu.pas ni bela islam ke nela nuar??

ayamgebu said...

tp hairan jugak sbb tiba2 je majlis lawyer buleh pi buat statement......FITFLEX SAID....

SAMAN MENYAMAN SUDAH MENJADI BUDAYA ORANG MALAYSIA.....
MMMM....TUNGGU APALAAAAAAAGI..
SAMAN AJE LAH....
KURANG2 2 BILLION.....

MALU AKU.....
BILA MUHYIDEENNNNNN CAKAP
"INI ADALAH CALON TERBAIK"......
PAK CIK ZAID NGKO TAK CAKAP PULAK.....

HAMPEHH PUNYER GENERAL PERANG.....

fitflex said...

haha,budaya org mlysia ke??
setau aku budaya saman ni,nuar je yg selalu buat.aritu kan ke dia saman anifah aman.pastu saman muhidin,sblm tu ada saman mahadir,tu yg aku igt,kalu campur yg x igt xtau nak hitung le,agak2 dah bilionaire dah nuar tu.
so,kat mana yg kata budaya mlysia tu??

ayam,ko jelas sket cmne saman ni budaya mlysia??budaya nuar je kut..

fitflex said...

tido dulu la ayam.boring mlm ni..

ayamgebu said...

MMMMMPH....
ORANG X CUCI KAIN DITENGAH JALAN...
SUAMI ISTERI X ELOK PERHEBOHKAN APA YANG ADA DALAM KAIN......


DARI MANA NGKO DENGAR YANG PAS BUAT TAK TAHU DALAM ISU NIH.......

YANG AKU NAMPAK......
PERSAHABATAN MAKIN JITU....
X KAN X PERASAN KOT......
CUBA2 LAH DENGAR PENJELASAN.....
CERAMAH DAH MULA DI PERMATANG PASIR..
SETAKAT BACA BERITA HAIRAN, UTUSAN MELOYA N SINAR.....
BAIK X YAH..!!!!!!!

Perawi said...

Taniah semangat jitu G Balakrisnan & Nala. Kini 99.9% Bukan Islam sokong kpd PAS

Perawi said...

fitflex said..sebab tu yg islam pun ada byk jenis, fasik, munafik, kufur dsb. TERMASUK AJARAN SESAT HADHARI, KENAPA MUFTI UMNO TAK TEGUR TERUTAMANYA MUFTI PERLIS...TAKUT HILANG WANG PERTARUHAN KOK

ironseven said...

dasar org berdarah dagingkan rasuah. dah bersalah tapi tak kena pulak tindakan. sprm pulak buta tuli jadi anjing peliharaan umno be end. umno dari awal dah bohong rakyat konon PEGUAM vs PENIAGA. peguam??? ceh....!!!

hidup umno hidup rasuah
hidup rasuah hidup umno
ambik salah tak ambik kalah..
umno pengkhianat agama, bangsa, negara...

Perawi said...

Saya diminta oleh sebuah syarikat swasta menyampaikan satu kuliah dengan tajuk di atas. Tujuannya ialah untuk meningkatkan kesedaran dan kefahaman agar pendapatan dan gaji yang diperolehi saban bulan, juga dalam bentuk lain benar-benar bersih dan berkat.
(Rakaman kuliah di sini:
1bersihkah rezeki saya 11 aug
2bersihkah rezeki saya 11 aug)
Memang kadang-kadang kita terlupa adakah rezeki kita bersih atau tidak, berkat atau tidak, halal atau tidak. Kealpaan menjadikan kita rakus terhadap harta. Kerjanya halal, tetapi cara mendapatkannya kekadang dipenuhi syubhah.
Ringkasan kuliah tersebut:
“Sesungguhnya harta kamu dan anak kamu menjadi fitnah (ujian kepada kamu)” al-Anfal:28
Dalam satu hadis, Huzaifah berkata dengan apa yang didengarnya dari Nabi SAW: ‘Fitnah (ujian) seorang lelaki itu pada ahlinya (isterinya), hartanya, anak-anaknya dan jirannya’
Harta tidak dikeji kerana ia ‘harta’ tetapi dikeji kerana pengurusannya yang salah. Ertinya faktor kemanusiaan menjadikan harta itu keji. Ia menjadi keji apabila sangat haloba terhadap harta, mendapatkannya melalui jalan tidak halal, menahan dari menunaikan hak, mengeluarkan harta itu bukan kepada salurannya yang betul atau berbangga dengan harta tersebut.
Dalam satu riwayat: ‘Tidak ada dua ekor serigala yang lapar dilepas kepada seekor kambing biri-biri terlebih rosak dari halobanya seorang manusia terhadap harta dan menjual agamanya’
Yahya bin Muaz berkata: ‘Satu dirham itu adalah (ibarat) kala-jengking. Jika kamu tidak pandai jampi penawarnya, janganlah kamu mengambilnya. Jika ia menyengatmu, racunnya akan membunuhmu.’ Ditanya: ‘Apa jampi penawarnya?’ Jawabnya: ‘Ambil dirham itu dari sumber halal, dan letak pada haknya.’ Ia berkata lagi: ‘Dua musibah menimpa seorang manusia terhadap hartanya ketika matinya. Semua makhluk tidak pernah mendengar seperti dua musibah itu.’ Ditanya: ‘Apa itu?’ Katanya: ‘Harta diambil darinya kesemuanya (iaitu ketika mati si mati hanya membawa bekalan amal sahaja) dan ditanya tentang harta itu semuanya (iaitu dipersoalkan dari mana diambil, ke mana digunakan).’
Dalam mencari rezeki, anda terfikir tentang:
-bagaimana anda buat mileage claim? Ditambah angka kosong di belakang, atau ditambah jumlah km walaupun tak pergi, atau ditambah kos perkara yang tak dibuat.
-harta syarikat yang digunakan untuk peribadi?
-atau peruntukan untuk sendiri tetapi disalahguna untuk kaum kerabat?
-projek/tender syarikat tetapi anda menuntut komisen yang tak sepatutnya anda dapat?
Dalam dunia pekerjaan sekarang pelbagai cara, teknik, tektik dan kemahiran digunakan untuk mendapatkan rezeki. Soalnya adakah ia benar-benar bersih yang kemudiannya itulah yang disuap ke mulut sendiri, isteri dan anak? Dan kemudian jangan ditanya kenapa hati anda gelap, isteri anda derhakakan anda, anak anda melawan cakap anda.
Solatlah 4 rakaat Dhuha di awal pagi dan bermohonlah kepada Allah supaya dibersihkan rezeki itu dari yang haram ‘…In kaana haraaman, fatahhirhu..’ serta berusaha mencari yang BERSIH itu.

dari: www.niknasri.com

fitflex said...

ayam said
--------
MMMMMPH....
ORANG X CUCI KAIN DITENGAH JALAN...
SUAMI ISTERI X ELOK PERHEBOHKAN APA YANG ADA DALAM KAIN......


DARI MANA NGKO DENGAR YANG PAS BUAT TAK TAHU DALAM ISU NIH.......

YANG AKU NAMPAK......
PERSAHABATAN MAKIN JITU....
X KAN X PERASAN KOT......
CUBA2 LAH DENGAR PENJELASAN.....
CERAMAH DAH MULA DI PERMATANG PASIR..
SETAKAT BACA BERITA HAIRAN, UTUSAN MELOYA N SINAR.....
BAIK X YAH..!!!!!!!
============
pas dap tu suami isteri ke??dah berap isu timbul,dap x penah pun hormati pas.

hai,pas memang diam je pun.ngaku jela.camne lak ko leh nampak persahabatan makin jitu???

senang2 ko jela bgtau aku apa yg pas buat kpd dap??
kalu stkat ceramah tu??baik pr ke umno ke dua2 jenis masuk bakul angkat sendiri.

harakah pun aku baca,mmg x de pun pas tegur,,,,

ironseven said...

fitflex,

kau pi tido la. hujah kau makin dangkal mcm org tak cukup ilmu. rakyat msia tak bodoh mcm kau dan puak2 sebangsat dengan kau.

hidup umno hidup rasuah
hidup rasuah hidup umno
ambik salah tak ambik kalah..
umno pengkhianat agama, bangsa, negara...

zzzzzzz......

isa_ys3 said...

fitflex tu bukan boleh tido.dok pikir apa lagi nak hentam pas.alasan nak tido tapi sebenarnya takleh nak jawap.

fitflex...

aritu ko cakap ko pengundi permatang pasir dan kalau ustaz saleh man jadi calon ko akan sokong.tapi sampai skg satu habuk pun takde sokongan dari ko.ko pon bukan penyokong umno kan.yang aku nampak ko sokong peguam tu.nak tunggu dia jawap.bila???kalau pas ko dah bantai k.o. dah..yang ni nak tunggu..dasar umno,mengaku jelah

fitflex said...

perawi said
------
Taniah semangat jitu G Balakrisnan & Nala. Kini 99.9% Bukan Islam sokong kpd PAS
==========
ko x tgk ke camne hindu ni buleh pi tampar polis yg menjalankan tugas yg juga org yg sebangsa dan seagama ko??

x nampak lg ke belang mereka tu??mereka jd berani sebab tahu ramai org2 melayu diblkang mereka.
dan berapa ramai melayu yg reda membiarkan bangsa seugamanya dihina oleh kafir2 hanya sebab lebihkan politik.

fitflex said...

ironseven,
pkr xde rasuah ke??dap x de rasuah ke??

isa_ys3 said...

fitflex said...
ironseven,
pkr xde rasuah ke??dap x de rasuah ke??

------------------------------------

tak tau pulak..cuba detailkan...

ironseven said...

fitflex,
kau tdo dan pikir jawapan bg soalan2 aku ni.
1. royalti minyak kelantan kata nak umum masa manik urai. la ni ape cite?
2. bn awal2 dh bohong pengundi permatang pasir konon PEGUAM vs PENIAGA. Peguam???? cehhhhhhhh!!!!
3. duit derma RM10juta PKFZ tu aku buleh mintak sama ke? pasai pa muhyidin suruh jgn bising2? ada share ke?
4. pasai pa tanah2 rezab melayu kt johor, pahang, penang dijual kt bukan melayu?
5. pasai pa ali rostrum dan kj bersalah rasuah tak diseret sprm?

kau jawab yang tu dulu lah. kalau hujah kau bernas dan jitu aku bagi soalan2 lain. if not...maybe otak kau dah diracun tb1,2,3, utusan meloya dan berita hairan...

hairan....

fitflex said...

isa said
--------
aritu ko cakap ko pengundi permatang pasir dan kalau ustaz saleh man jadi calon ko akan sokong.tapi sampai skg satu habuk pun takde sokongan dari ko.ko pon bukan penyokong umno kan.yang aku nampak ko sokong peguam tu.nak tunggu dia jawap.bila???kalau pas ko dah bantai k.o. dah..yang ni nak tunggu..dasar umno,mengaku jelah
-------------
letih penamaan calon pun x abih lg.apa pulak aku sokong calon bn tu.cuma tunggu dgr dulu lah apa ulasan dia.awat yg hg x buleh sabar sgt kenapa??aku bantai ko pas sebab pas cakap nak buat islam,tp bila kawan dap pas semua tunduk kpd dap,nak kompair dgn umno,mmg umno tu dah nak mampus,tp jika mampus umno adakah pas dpt jd pengganti yg baik??
org2 pas patut fikir jika umno tumbang,ramai kafir2 dap dan pkr akan ambil kesempatan...

ironseven said...

fitflex,

pkr ada rasuah ke? dap ada rasuah ke? pas ada rasuah ke?

tak pernah dengar ada yg bersalah pon. disiasat ada la. tu pon sbb sprm double standard dan buta tuli. tak bersalah lagi pon kan? baru siasat...

ali rustam? kj? ghazali jawi?

sudah la...jangan nak cari salah org pulak. cermin diri dulu..

adios....

ironseven said...

fitflex,

seperkara lagi sebelom kau tido dan pikir2kan jawapan bagi soalan aku.

kalau pon betol kau ni bodoh, tolong la jangan tunjukkan kebodohan kau pada org. nanti memalukan umno pulak dapat PAK TURUT macam kau ni. ada akai pakai ok...

selamat tido....

fitflex said...

sapa yg bodoh ironseven...
rakyat ramai yg dah sedar pas skrg pun dah mcm umno.ckp je barapi2 nak buat islam.apa bukti dia??kena kejut ngan dap tinggal lah hassan ali sorg2.yg lain awal2 lg kecut telo.sama mcm ko.ko nilai sendiri komen2 pembaca dlm blog mp kulim tu,ramai yg bg komen tu org2 pas.nyata kecewa dgn pr slngor.begitu juga komen2 dlm blog redhuan tee.semua nya mengaku org pas,tp kecewa dgn pas...

fitflex said...

pas parti islam,
tp bila dap hina islam,sikit pun dlm harakah x tulis.ape kes??takut le tu.yg ade bela nuar kat muka depan lg..

so aku sgt setuju dgn kenyataan bekas ketua pemuda pp,yg pas patut keluar pakatan.sebab sudah byk kes dilngor dan pp sendiri membuktikan yg dap x pernah hormat pas sbg rakan.mereka bertindak seolah2 merekalah parti dominan dlm pr...

isa_ys3 said...

apa yang brkaitan islam pas tak buat?kawal penjualan arak?tambah elaun guru2 kafa?hidupkan balik tazkirah dimasjid surau yang diharamkan dulu?naik taraf guru2 agama?yang paling besar haramkan islam hadhari?(sekadar sebut beberapa)tak cukup ke?belum cukup lagi.sabarla..52 tahun kita dipesongkan..tungguuuu.....sokonglah.bagila mandat pada pas lebih besar lagi

Naruto Sensei said...

Fitflex

Kau nak bezakan PAS dan UMNO jauh langit dengan gunung le..

Kau sasau ke ..? perlembagaan UMNO dimana Islam aku nak kau jawab.. nombor berapa ..

Kalau nak bandingkan denganPAS awal2 Islam terjamin ..Malulah ooi

nak tido sebb takde point nak jawab dah ada kau melalk balik pigidah..

Proton Saga said...

Aku dah agakdah yang pas akan letakkan orang kafir sebagai wakil raayat disesuatu tempat.

Dulu kata orang kafir taak bolih jadi calun sebagai pemimpin.

sekaran bolih pulak.

Nik aziz kata sokong umno tak masuk surga, nampaknya ia berkuasa menentukan sesorang itu ahli naraka atau surga.

di manik urai ramai orangkelantan sokong umno jadi isinerakalah ia , jadi tok guru gagal menanamkan kefahaman isalm politiknya terhadap orang manik urai selama 20 tahun memerentah.

dikatakan umno beri wang sogokan, kalau macamtu orang kat sana meskin sangat dengan sogokan 50 rm ja dah lupa tak tahu mana surga dan neraka. Gagal gagal nik aziz kat kelantan . Pergi betul blik akidah orng manik urai lebeh baik merapu macam orang dah taada arah lebeh baik.

Proton Saga said...

KALAU NAK TAMBAH DOSA MAI PERGI KAT PERMATANG PASIR BULAN PUASA LEPAS SEBAYANG TERAWIH JUM PERGI DENGAR CERAMAH DAH KOMFOM TAMBAH DOSANKERANA MENDENGAR FITENAH DAN MENGUMPAT DARI TOK GURU DAN USTAZ USTAZ.

AKU DUDUK KAT MESJID BERTADARUS LEBEH BAIK.

KAU NAK TAMBAH DOSA KERING PERGILAH, PERGILAH BERAMAI RAMAI KERANA TERTIPU KAT IBLIS YANG MENGATAKAN ITULAH JIHAD SEBENARNYA.

Shahnizat bin Sakiran said...

Selamat menjalani ibadah puasa tak kira anda dari parti apa.

Semoga titik persamaan antara kita akan lebih jelas dalam bulan ramadhan nanti...

Ikhlas,
Shahnizat

maw said...

alahai kj[KHADAM JANTAN]tarikh luput kamu dah tok jib bagi dengan tidak melantik jadi montori,takyah nak usong propaganda kehulu kehilir.mek bibik dah bukak permata hati dighombau tanpa khadam ni.apo nak jadi nasi dah bebubur lagi,baliklah ghombau,kalau lamo tak balik oghang kampong lantik plak mek bibik permata hati.

AsyMok_ambo said...

Ada pulak manusia spt. Proton Saga Nak bangkitkan Soal Syurga dan Neraka yang TUAN GURU NIK ABDUL AZIZ NIK MAT misalkan...
Buat Pengetahuan Semua
Seorang Tuan Guru cara bercakapnya tak akan sama dengan orang lain.
Kalau tidak...
tidak dipanggil Tuan Guru.
Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat BERMAIN STRATEGI.
Kalau lah Tuan Guru cakap macam ni...
INSAN KE SYURGA SEBAB RAHMAT ALLAH SWT BUKAN SEBAB PAHALA.
Kebanyakan manusia TIDAK AKAN SERIUS MEMARTABATKAN ISLAM.
Bagi yang kata Tuan Guru lebih kepada Politik.
Inilah golongan PALING TIDAK BERILMU.
Tahu atau Tidak...
RASULULLAH SAW BERPOLITIK LAH menyebabkan ISLAM TERSEBAR SERATA DUNIA.
Hujjah versus Hujjah beb.

AsyMok_ambo said...

Kepada FitFlex,
Sudah-sudahlah babitkan Redhuan Tee tu. BerHujjah lah dengan Jujur dengan Guna AL-QURANUL KARIM dan SURI TELADAN BAGINDA SAW.
Dunia Sekarang dah TERLALU NAZAK.
Ingat Pesanan BAGINDA SAW yang mana KITA AKAN SELAMAT HANYA DENGAN DUA PERKARA
1. AL-QURAN
2. AS-SUNNAH
Petuanya amat MUDAH, NIAT IKHLAS LILLAHITAALA SUPAYA NAK FAHAM BETUL-BETUL WAHYU ALLAH SWT.
PASti ALLAH SWT tunjuk JALAN.
YAKIN dan PERCAYALAH.
AL-QURAN dan AS-SUNNAH... itu je Bekalan KITA. Secara JUJUR mugkin.

AsyMok_ambo said...

Tak sabar rasanya ke menara gading, University of Ramadhan al-Mubarak. Namun, Kita tidak Pernah Tahu APA PERANCANGAN ALLAH SWT buat Kita. Hatta SATU SAAT akan Datang pun...
Bagi INSAN BERILMU, Usah memanggilnya BULAN PUASA...Ia lebih dari itu.....

AsyMok_ambo said...

Jangan kita lupa, Hizbullah tempoh hari berjaya MEMALUKAN Rejim ZIONIS hasil dokongan padu INSAN TANPA KALIMAH TAUHID malah Yahudi Selatan Lubnan pun SOKONG HIZBULLAH.
Apa Rahsia Tuan Sayyid Hassan Nasrallah!!!
Fikirlah dengan ILMU.

AsyMok_ambo said...

Dan Satu Lagi...
Takkan tak tersentuh bila TUAN GURU NIK ABDUL AZIZ NIK MAT sudi MINTA MAAF dan PERBETUL MANA YANG PATUT.
Dalam kes Nasarudin Mat Isa hari itu pun kita dapat lihat JIWA BESAR lagi HEBAT seorang TUAN GURU.
INI SEMUA SEBENARNYA HANYALAH PERANCANGAN STRATEGIK ALLAH SWT.
Ingat... Kalau manusia itu SEMPURNA, takkan ia dipanggil MANUSIA. SEMPURNA itu bukan KRITERIA kita.

andy said...

Tok guru kata org UMNO tak masuk syurga... dah lebih kuasa tuhan.
Mengucap la byk2 tok guru.kerana kuasa politik jadi mcmni.
aku rasa bapak Nik Mat pun tak masuk kot sbb Ahli UMNO dulu..

Biarkan Si Luncai Terjun dgn Labunya..

andy said...

Daripada Abu Hurairah r.a. katanya, Rasulullah s.a.w. ditanya tentang apakah sebahagian besar amalan yang memasukkan para manusia itu dalam syurga. Beliau s.a.w. menjawab: "Iaitu bertaqwa kepada Allah dan bagusnya budipekerti. " Beliau ditanya pula tentang apakah sebahagian besar amalan yang memasukkan para manusia dalam neraka. Beliau menjawab: "Iaitu kerana perbuatan MULUT dan kemaluan."

Diriwayatkan oleh Imam Tirmidzi dan ia mengatakan bahawa ini adalah Hadis hasan.

karim said...

UMNO mmg bahlul, pastu terhegeh2 nak suruh org bahlul mcm die. akai ada ka...??

aiman said...

kepada shahnizat bin sakaran,sila datang ke pekan Tongkang Pechah ,Batu Pahat,johor.saya dengar kat sana masih ada lagi kilang yang memberi gaji sebanyak 16rm sehari.majoriti pekerja orang melayu.ahli AP umnobn selama 4 penggal.adun MCA Mersing.

bakmaipungkoq said...

Hoi samdol,
Komen sikit apake jadah seksyen 23 Shah Alam tu PR luluskan bina kuil hindu? Penduduk Melayu ada 4K, india ada 40 orang. Byk beza tu tp apekejadahnya haprak 2 ekor tu beria2 sgt benarkan kuil tu bina disitu. Saja nk cabar melayu, 'kan? Dekat pulak dgn surau, ha maghrib nnt nak belawan bunyi azan dgn loceng ? Juallah melayu, juallah islam. Itu yg kamu org bangga2kan tu. Mengucap dh tak ingat agaknya. Kalau hati dh dikuasai syaitan, keputusan pun jd keputusan setan gak.

bakmaipungkoq said...

Haprak PR,
apa kejadahnya kamu orang punya wakil rakyat (kalau aku mmg tak iktiraf sibahlol samdol mangkok ayun menculit angit ni sebagai wakil rakyat sbb perangai dh sama dgn setan ) pegi tampar sorang anggota polis tu tak pasal2. Bila dituduh dimahkamah tak ngaku lak. Kan ke bangang punya orang, rakaman nak buang mana bahlol. Dia ingat nak jadi hero lah tu mcm yg dibangga2kan totok bangang kat sini ni. Woi, keling dah tampar melayu lah oooi. Bodoh.

bakmaipungkoq said...

Semua nk jadi aktor kelas haprak. Sikit2 balut kaki, balut tangan. Lepas ini apa nk balut lagi? mangkok ayun.Sial. Semua cari publisiti murahan. Aku setengah sen tak hurmat org macam ini. Setiap perkara diputarbelit. Org perangai macam ini layak ke kita panggil Yang Berhurmat? Nilai orang macam ni tak sampai setengah sen pada mata dan hati aku.

Eh, aku lupa la. Menteri Besar Sgor kata kat org Melayu Shah Alam supaya "bertimbang rasa" pasal bina kuil tu. Timbang rasa kepala hotak, keling tu ada timbanga rasa ye. Melayu sampai bila nak jadi haprak saje. Pemimpin macam inilah yg menjadikan org melayu haprak. Bagi undi lg pd mereka. Dia bagi air percuma entah berapa ringgit, benda lain dia hempok kat kepala hotak korang. Skg rasakan kau. Undi mereka lagi, undi, jgn tak undi suaya kalian terus jadi barua org macam ini.

Sebagai Melayu, aku tak taulah mana nk letak muka, jika barua ni brjaya bina kuil kat situ. Tapi pas, pkr muka dia orang ni sadin ja. Muka dh tampal dgn kul#t #ab#. Mana ada rasa sensitif tu lagi.

Mana Hassan Ali yg hebat sangat tu. Dh senyap? Wakil rakyat yg dua ekor tu jgn harap la. Dh ckp, tarik balik. Telor dan biji dh tak de. Maka jadilah mereka2 ini sebagai msuh kpd orang Melayu dan musuh kpd orang Islam.

Kejarlah oleh kamu akan kedudukan, harta dan segala kebendaan yg ada didunia yg kekal ini kerana akhirat itu hanya sementara. Samdol tahap cipai.

PKR Negeri Sembilan said...

Blogger Proton Saga said...

KALAU NAK TAMBAH DOSA MAI PERGI KAT PERMATANG PASIR BULAN PUASA LEPAS SEBAYANG TERAWIH JUM PERGI DENGAR CERAMAH DAH KOMFOM TAMBAH DOSANKERANA MENDENGAR FITENAH DAN MENGUMPAT DARI TOK GURU DAN USTAZ USTAZ.

AKU DUDUK KAT MESJID BERTADARUS LEBEH BAIK.

KAU NAK TAMBAH DOSA KERING PERGILAH, PERGILAH BERAMAI RAMAI KERANA TERTIPU KAT IBLIS YANG MENGATAKAN ITULAH JIHAD SEBENARNYA

________________________________

NI cakap2 orang bersifat musyrik nyata...
Kalau ko dah tak nak tambah dosa, yg menyibuk bagi komen tak munasabah dalam blog ni apa pasal?
Janganlah nak guna agama sebagai nak tunjukkan ko lebih Islamik & mulia drpd org lain.

Cara ko berkomen ni pun mmg kualiti musyrik versi Umno...sungguh menghinakan,bertopengkan agama!!!

khairil izwan said...

Wakakakak...
proton saga..ikut engkaulah kalau nak bertadarus kat mesjid..Tapi ingat..Allah turunkan al-Quran bukan untuk kita bertadarus dan mengaji je..Itulah masalah umat Islam sekarang..Bila puasa dia puasa, bila solat dia solat,bila orang pergi haji dia pun nak pergi Haji..Depa ingat Islam tu takat itu je ke?Buatpe Nabi habiskan masa 23 tahun untuk berdakwah kalau setakat itu je Islam?Baik NAbi buat kem motivasi atau smart solat.Buat dua hari tiga malam dah selesai Islam tu..Lu fikirlah sendiri

isa_ys3 said...

Hai dap ni.tak sudah2 nak timbulkan kontroversi..yang terbaru ni pulak dia cuba kacau melayu pulak..apa nak jadila

http://loveperak.blogspot.com/2009/08/umno-jangan-jadi-hipokritdap-sudah.html

amacam melayu??ada berani????

isa_ys3 said...

bakmaipungkoq said...
Haprak PR,
apa kejadahnya kamu orang punya wakil rakyat (kalau aku mmg tak iktiraf sibahlol samdol mangkok ayun menculit angit ni sebagai wakil rakyat sbb perangai dh sama dgn setan ) pegi tampar sorang anggota polis tu tak pasal2. Bila dituduh dimahkamah tak ngaku lak. Kan ke bangang punya orang, rakaman nak buang mana bahlol. Dia ingat nak jadi hero lah tu mcm yg dibangga2kan totok bangang kat sini ni. Woi, keling dah tampar melayu lah oooi. Bodoh.

----------------------------------
kenapa ye mp ni tangan dia berbalut?sapa yang balut ye?dia balut sendiri kot.tapi kenapa dia balut lak.mungkin terseliuh atau patah kot..tapi sapa yang buat?mungkin dia patahkan tangan dia sendiri.
sian polis tu kena tampar..nape ye dia kena tampar?sapa yang tampar pulak?apa salah dia?mungkin dia tampar muka dia sendiri kot.

http://loveperak.blogspot.com/2009/08/lagi-video-mp-padang-serai.html

Naruto Sensei said...

bakmaipungkoq

Kamu bising pasal kuil yang dapat kebenaran dibina.. Yang Haram punya kuil tu tak pula kamu melalak.. Masa Negeri tu BN perintah banyak kuil haram dibina ditempat Melayu kenapa masa tu kamu tak melalak..?

Bt Caves yang dulu majoriti Melayu sampai sekarang ni tak pula kamu melalak pasal kuil dia yang besar tu.

Nak Jadi apa lah kamu nih.. penghasut je lebih..

Naruto Sensei said...

bakmaipungkoq

Dalam kawasan serdang tu sekarang dah lama ada kuil sebelah masjid .. India kat situ ciput je majoriti Melayu dan Adun dia adalah orang BN apasal kat situ puak kau tak melalak..?

Masa tu buat kuil tu cara haram mula2 kecik je dan untuk pengetahuan kamu masa tu ADUn dia adalah BN sendiri. Sampai sekarang nih pun ADUN tu org BN.. Yang dulu kontroversi pasal Azan dia lah orgnya.

Naruto nak tanya kamu bila kuil tu diberikan taraf halal..? mai datang serdang Naruto boleh tunjukkan Kuil tu..

Jangan Melalak je bila kat PR sedangkan tu kuil yg dah dibenarkan.. bagaimana dengan beribu kuil yang dibina secara haram terutama di zaman BN..?

Naruto Sensei said...

Bak mai kata

Juallah melayu, juallah islam. Itu yg kamu org bangga2kan tu. Mengucap dh tak ingat agaknya. Kalau hati dh dikuasai syaitan, keputusan pun jd keputusan setan gak.

-------------------------------->

Ada Islam ajar kamu roboh rumah ibadat Islam ke..? ada Islam ajar sekat Agama dan rumah Ibadat org kafir ke..?

Wah senangnya kamu hukum orang.. Buatkan kuil je kamu kata jual agama dan pertikaikan tahap keIslaman orang..? Wah dah tinggi taraf kamu nih boleh kata orang tak boleh mengucap..

Salahuddin Al-Ayubi bila baginda dapat tawan je Jerusallem Perkara pertama baginda repair balik Gereja Masjid yang musnah akibat peperangan bukan sebab baginda dah murtad tetapi itu lah pendekatan dakwah yang berhemah selain berperang.. Sebab tu le ramai orang Kristian tertarik pada Islam kerana pendekatan Salahuddin .

Yang kamu tak habis perkauman dan memanikan setimen agama kenapa..?
Adakah Islam ajar kamu begitu..? tak tahu le kalau kamu anuti Islam UMNO tu..

Naruto Sensei said...

adyseptember

Mula2 masuk perangai memaki hamun je kamu lepas tu fakta seleweng dan kemudian guna kan Hadis pulak..

Macam2 cara ye nak buat orang suka he he tu munafik je buat macam tu..

Bila Tok Guru cakap macam tu sila berikan dalil .. jangan main cakap sedangkan kamu takde bukti.

Yang dikata UMNO itu adalah sifat UMNO sendiri.. terpulangle pada kamu nak sokong.

Ha ha kalau dah nampak kesesatan dan kejahilan UMNO pun sokong lagi. kan ke menjawab le nanti.

dewatawanberapi said...

ehhh,
si naruto lain macam jer backing pembinaan kuil tu...entah2 si naruto ni jenis yang sembahyang kat kuil tak???

aku pernah dengar sepoton ayat ni...
"kalau terserempak dengan seekor ular dan seorang india kat dalam hutan, kita patut bunuh india tu dulu"
maknanya india ni lebih kuat belit dari ular...

ironseven said...

dewata,
rupanya kau masih tak sedar2 lagi 52 tahun ditipu umno-bn. umat melayu semakin layu. DEB hanya utk kroni. lihat je PKFZ tu sapa yg di dalam sykt2 tu. org2 MCA, ketua bahagian unmo, kaum kerabat, bagi 'derma' RM10juta utk kroni2.
ish..ish..ish..derma la konon.

fitflex,
cuba2 la tengok sejarah. umno hanya mengayakan ketua cawangan, ketua bahagian dan yang berpangkat je. kau apa dapat?

Naruto Sensei said...

dewatawanberapi

Nama kamu sendiri menunjukkan kamu Dewa.. Agama apa yang suka panggil dewa2 nih..

Kata kat orang peribadi kamu macam penyembah berhala.

Ayat kamu cakap tu rekaaan si Adun Pompuan yang sekarang jadi penjilat keling pulak..Hamidah si Mafia betina... Ha ha Last2 Keling juga dia angkatjadi Speaker..

Dasar Lidah bercabang.. Patut bukan pukul India Pukul Si Hamidah tu je jika jumpa he he..

Naruto Sensei said...

http://bagindareformasi.blogspot.com/2009/08/polis-hormatilah-rakyat-yang-membayar_18.html

Bukan Duit BN je kena duit PR pun Menteri BN nak apa..?

Naruto Sensei said...

http://bagindareformasi.blogspot.
com/2009/08/polis-hormatilah-rakyat-
yang-membayar_18.html

isa_ys3 said...

status bangsa tak perlu dinyatakan dlm borang2 kerajaan.semua bangsa sama mengikut konsep 1 malaysia..kabinet dah lulus..

apa komen umno yang perjuangkan melayu??

bukan pr yang luluskan benda ni

isa_ys3 said...

bakmaipungkoq said...
Hoi samdol,
Komen sikit apake jadah seksyen 23 Shah Alam tu PR luluskan bina kuil hindu? Penduduk Melayu ada 4K, india ada 40 orang. Byk beza tu tp apekejadahnya haprak 2 ekor tu beria2 sgt benarkan kuil tu bina disitu. Saja nk cabar melayu, 'kan? Dekat pulak dgn surau, ha maghrib nnt nak belawan bunyi azan dgn loceng ? Juallah melayu, juallah islam. Itu yg kamu org bangga2kan tu. Mengucap dh tak ingat agaknya. Kalau hati dh dikuasai syaitan, keputusan pun jd keputusan setan gak.

August 18, 2009 2:32 PM

------------------------------------

koq..

berita yang ko baca ni aku dah jupa kat utusan meloya kan..tapi yang aku baca melayu bukan 4k tapi 4r je..kat mana berita mana ye kata 4k..tunjukkan kat aku..
atau aku tersilap pandang..

ayamgebu said...

kalu stkat ceramah tu??baik pr ke umno ke dua2 jenis masuk bakul angkat sendiri.
........fitflex said.......

AIKKKKK.......
AYAT ORANG X CUKUP TIDO....ATAU
TENGAH MAMUN......ATAU
LALANG BUAT SANTAPAN KAMBING!!!!!

NAK KATA JANTAN....PUN TIDAK
NAK KATA BETINA....PUN TIDAK
NAK KATA KHUNSA....PUN TIDAK
SEBAB SI KHUNSA ADA PERASAAN JANTAN ATAU BETINA.......

MMMMMMMM......
KO NI ELOK IKUT AYAH PIN AJE....
SENANG CITER.....
RASA X PUAS HATI BULEH NAIK LANGIT...

XPAYAH ADA PRINSIP.....
KALAU ADA PUN BUAT PRINSIP SENDIRI.

APA NAK DITAKUTKAN...
SBB INI PRINSIP....
ANA YANG BUATTTTTTTTTTT.....!!!!!

isa_ys3 said...

fitflex said...
isa said
--------
aritu ko cakap ko pengundi permatang pasir dan kalau ustaz saleh man jadi calon ko akan sokong.tapi sampai skg satu habuk pun takde sokongan dari ko.ko pon bukan penyokong umno kan.yang aku nampak ko sokong peguam tu.nak tunggu dia jawap.bila???kalau pas ko dah bantai k.o. dah..yang ni nak tunggu..dasar umno,mengaku jelah
-------------
letih penamaan calon pun x abih lg.apa pulak aku sokong calon bn tu.cuma tunggu dgr dulu lah apa ulasan dia.awat yg hg x buleh sabar sgt kenapa??aku bantai ko pas sebab pas cakap nak buat islam,tp bila kawan dap pas semua tunduk kpd dap,nak kompair dgn umno,mmg umno tu dah nak mampus,tp jika mampus umno adakah pas dpt jd pengganti yg baik??
org2 pas patut fikir jika umno tumbang,ramai kafir2 dap dan pkr akan ambil kesempatan...

August 18, 2009 12:06 AM

---------------------------------

abis ko nak sokong yang mana?

isa_ys3 said...

http://mstar.com.my/berita/cerita.asp?file=/2009/8/18/mstar_berita/20090818164947&sec=mstar_berita


takde ke cadang nak bagi percuma kat rakyat??kalau jarum suntikan dan kondom boleh bagi percuma kenapa yang ni taknak bagi?
lebih sayang penagih dadah,pelacur dan kaki zina ke dari rakyat.??

fitflex said...

mcm ni punya hal,maka lg cepat lah mampus melayu dan islam di mlysia.kenapa org melayu2 x buleh ikut contoh baik dari cina hindu??cina hindu apa kes pun walau kaum dia salah,mereka pasti bela dulu kaum mereka.cth kpg pala,mic pun tau india2 sana patut kuar,tp mereka bela dulu.sbb tu bgsa mereka kuat.begitu jugak cina,tau kandang bbi x elok utk mereka,tp demi ekonomi kaum mereka mereka pertahan dulu.dgn itu bgsa mereka jd kuat.tp melayu baik pas ke umno sama je.xde pun bunyi suara nak bela polis tu dulu.bahkan ada melayu yg bodoh sorak gmbira tgk melayu lain kena tampar dgn hindu??antara persoalan kenapa hindu2 skrg begitu berani dan kurang ajar kpd melayu??kerna gobala tau walaupun dia kurang ajar dgn melayu,masih ramai melayu2 bodoh yg sokong dia.apa kamu semua rasa jika yg ditampar itu saudara kamu sndiri??begitu hina bgsa melayu di mata india hindu.tp melayu2 sanggup mati demi pertahankan hindu.tgk dun perak lah.baik pr ngan bn sama ja duk pertahan hindu jd speaker...

fitflex said...

woi ayam,apa prinsip ko bila tgk hindu pi tampar sebangsa dan seagama ko??apa prinsip ko bila dap kata jim ini extremis???apa prinsip ko bila seorg mb buleh ckap arak ni cukup dgn kawan diri je??apa prinsip ko bila nak buat lg tokong di kawasan majoriti muslim??jawapan dia tgk time lah nak jaga prinsip pun.kalu bab yg merugikan islam dan bangsa kita,kita kena bertegas lah baik dari bn atau pr.sbb tu cth sllu aku bg si zulkfli nordin dan redhuan tee.sbb lepa 2org ni mna yg x betul mesti ckap x betul.so,ko jgn lah duk taklik buta kayu...

lupa pulak ko tu ayam,siap gebu lg.mana ada prinsip...

fitflex said...

sebab apa pas tutup mulut isu arak di slngor??dan isu hinaan terhadap islam oleh dap??sebab pas takut undi cina2 akan lari di permatang pasir jika pas menegur dap.hilang abih tokoh2 yg dulu begitu lantang menetang perpaduan sesama melayu dgn alasan islam akan hancur.bila dap hina islam,ramai je kalangan2 mereka ni yg semacam redha dgn dap.inilah parti yg memperjuangkan islam.skrg pas bukan takut dgn allah,tp takut kpd pengundi2 cina yg rata2nya kaki arak.yg kena tipu org melayu sbb pas turun ceramah duk jaja nak hapus arak,jumpa cina semua ok.smp redhuan tee yg bercakap benar pun tidak dibela oleh pas.jd siapa yg lebih baik dlm pembelaan islam??pas atau redhuan tee??inilah akibat terlalu mabuk kuasa,baru allah uji sikit dah lupa diri...

isa_ys3 said...

fitflex...

kalau pas tkde dlm pr selangor apa jadi dgn isu arak ni?ada kawalan tak?mana pas senyap pasal isu ni.kalau dalam pakatan kita mesti berbincang atas apa jua isu yang timbul.bukan melalak kat luar.takkan nak turun kat jalan raya bantah sedangkan kita ada meja rundingan..lainla isu isa ppsmi yang kerajaan taknak dengar..

permatang pasir ko sokong umno ke pas?

ayamgebu said...

FITFLEX..

MMMMMM.....
BERCAKAP PASAL PRINSIP....
APABILA SEORANG INDIA MENAMPAR POLIS......

XKAN LAH AKU NAK P BUNUH INDIA TUH SEBAB BANGSA AKU DITAMPAR....
JANGAN SESEKALI DILEBIHKAN BANGSA DARIPADA AJARAN AGAMA.....
ISLAM X AJAR SEMUA TUH....

KESABARAN MANUSIA ADA HAD NYER...
MANUSIA JARANG MEMBUAT SESUATU PERKARA SECARA MEMBUTA TULI.....
KAN LEBIH BAIK KITA PERIKSA DAHULU...

JANGAN SAMAKAN DENGAN PERATURAN YANG MANUSIA BUAT....
SIAPA YANG MULAKAN DAH TENTU AKAN DIPERSALAHKAN!!!!!!!!!!!
TAK UBAH SEPERTI UNDANG2 HUTAN!!!!

ayamgebu said...

FITFLEX.....
JEFFRY MENGATAKAN JIM INI EXTREMIS....

ALANGKAH INDAHNYER KALAU KITA MEMBUDAYAKAN TEGUR MENEGUR.....

"SESUNGUHNYER MANUSIA ITU DALAM KERUGIAN....KECUALI ORNG2 YG BERIMAN DAN BERAMAL SOLEH,DAN MEREKA BERPESAN2 DENGAN KEBENARAN DAN DENGAN SABAR"

AKU ARAP NGKO PAHAM DENGAN AYAT NIH...
AKU BUKAN MAHU MEMENANGKAN SI JEF TUH.....

CUMA AKU LEBIH SUKA BERSEMUKA....
DARIPADA DENGAR CERITA DARI SIANU TETAPI TIDAK PADA SIPOLAN....

fitflex said...

io ayam,
si gobala tu islam ke yg ko nak bela sgt??si polis tu kafir ke yg ko diam je??

ayamgebu said...

FITFLEX.......

PASAL MENTERI BESAR DENGAN ISU PENGAWALAN ARAK.....
BAGI AKU....
BOLEH DIBANGGAKAN....
AKU ANGGAP IA DARI BURUK KEPADA SEDIKIT ELOK.....
SEKONYONG2 PUN TIDAK MENJADI PEMANGKIN.......

KALU MAHU BAIK, TIDAK SEMESTINYER
JADI DAN TERUS MENJADI....

TIDAK PULA SAMPAI MENAMBAH LESEN PENJUALAN....

TIDAK SEPERTI PEMERINTAH YANG JADIKAN CUKAI ARAK DAN JUDI SEBAGAI
SUMBER PENDAPATAN NEGARA!!!!!!!!

ayamgebu said...

ADUIIHHHHH......
APASAL YANG KO SUSAH SANGAT NAK PAHAM....!!!!!!

SEKARANG BUKAN ISUNYER SI GOBALA ITU KAFIR ATAU SI POLIS ITU ISLAM...

KITA BERCAKAP PASAL KEADILAN.....

ironseven said...

fitflex,
apa punya bangang soalan dan hujah hang. nak mainkan isu perkauman ke? elok le kau masok isa yang kau sokong dan puja2 tu.

takkan le tiba2 tak de pasal2 si gobala tu berpaling dan menguis topeng mamat polis tu? tak kena muka pon....mesti ada sebab dia buat gitu kat polis tu kan? apsal tak kuis topeng polis lain? apsal polis tu pulak yang kena kuis?

pasal arak tu at least pas berani jugak melawan. umno? apa diorg buat? menganggok je. pas tak melawan lepas mb khalid bagi jaminan 'kawalan kendiri' dan pas akan pantau perlaksanaan peraturan tu dulu. tu je. bukannya sokong arak. apa punya sengal kau ni fitflex.

soalan2 aku semlm kau tak de hujah nak jawab ke?

malu la. berkokok kuat pungkoq penuh taik.

ayamgebu said...

FITFLEX....

BILA2 KO SENANG....
TOLONG BOTOLKAN AIR SUNGAI PINANG SEBANYAK TIGA BOTOL.....

KEMUDIAN MINUM....
KALAU BULEH AMALKAN 3 KALI MALAM ISNIN.........

BAGI OXIGEN LEBIH SIKIT KAT KO PUNYER URAT SENGAL DI OTAK.....

ironseven said...

fitflex,
aku rasa page ni sesuai diletak tajok

"fitflex tidak sedar hujjahnya sudah terbatal"

adios...

fitflex said...

keadilan ap lg ayam,ironseven..
cuba yg tampar tu sami value,mesti korg pertikai dulu,kemudian baru cakap keadilan.ckp perkauman pulak.dah mmg melibatkan kaum.yg betul nye korg berdua ni sokong pas ke pkr??

isa_ys3 said...

fitflex...

apa lagi?apa yang ko susah hati?sorang polis kena tampar(kena ke?),yang ramai orang melayu kena simbah air asid bom asap ko tapi tak heran sikit pun..sapa yang buat kalau bukan polis.kenapa dorang ni diperlakukan sampai mcm tu?

fitflex said...

ko nak aku jawab soalan2 ko ironseven tu,semua dah tau.mmg umno x bleh harap nak bela melayu.cuma skrg nie nampak sgt yg pas tu yg selama ni duk cakap nak pertahankan kesucian islam,alih2 duk dgn dap x buleh buat apa pun.

bijak x dap ambil peluang.mereka tau waktu ni pas perlukan undi2 cina.sebab tu mereka berani tentang islam.mereka tau pas x kan tegur sebab takut cina x sokong pas di n11.dan bila pas x berani tegur,mereka buat lah kuil di kawasan melayu.sapa lg yg berani tegur??dan ada pulak melayu sengal yg x marah,tp pi pertikai jumlah penduduk melayu 4r ke 4k.kan ke bangang tu??

fitflex said...

kalu diorg tu duk rumah diam2 agak2 kena ke??dah polis tu tgh jalankan tugas..hairan jugak dah tampar org pastu dia pulak yg mcm dah kena tibai ngan along.main politik betul.org mcm tu yg korg duk sokong skrg.

lepas ni buleh le ikut dia pi melawat port baru,dgr2 area syeksen 23.mesti gobala mau bawa ko sebab ko paling lantang pertahan dia...

isa_ys3 said...

fitflex..

dah tau umno tak boleh harap yang sengal tegakkan propaganda umno kenapa?ko orang bijak,jgn gunakan kebijakan ko tuk memperlihatkan kebodohan diri.

fitflex said...

time isa barani pulak buat demo.konon jihad.time dap hina islam kecut telo semua.nampak sgt jahat.pastu buat alasan mereka x paham islam.

ai lupa ke dulu di denmark hina nabi buat kartun tu.kafir yg buat tu pun x paham islam gak.abih satu mlysia pas buat demo depan masjid2.lupa ke??

lg dlm ceramah2 duk mintak boikot brg2 kafir sbb bunuh umat islam palestin.hai mereka pun mcm dap gak x paham islam.kenapa pas berani waktu tu??

dulu x join dap,kriket israel nak mai pun x bg,tp lani belambak tali barut israel dlm dap duk hina islam,kecut je teloq.

so,benar ke pas ni ikhlas nak buat islam??

isa_ys3 said...

dorang tu kuar kat jalan tuk menuntut hak..bukan hak diaorang sahaja tapi hak seluruh rakyat malaysia termasuk ko..harga barang naik yang kena kesannya seluruh rakyat bukan dorang saja..minyak naik susu naik tol naik beras naik ko pun bayar sama ngan dorang..tak timbul dorang ni berjuang tuk kepentingan diri..termasuk kepentingan ko juga..kalau turun ko beli pada harga rendah..ko takkan beli pada harga tinggi.ppsmi isa akta yang zalim dorang tentang tuk seluruh rakyat malaysia termasuk ko.anak2 kita disuruh belajar guna bahasa yang kita tak mahir boleh pandai ke.yang dikejar tak dapat yang dikendong keciciran.bila mansuh anak adik ko belajar pakai bi juga ke?terima kasihlah kat dorang ni bukan cemuh

fitflex said...

umno sengal sbb join kafir2 mca mic gerakan. xkan ko x nampak byk keburukan kpd melayu dan islam bila join kafir2 nie.alih2 pas pulak buleh pi join dap pkr,x ke keja bodoh namanya tu.kalu semua mp pas mcm hassan ali ke zulkifli nordin ke x pe gak.berani bercakap walaupun pahit.ni semua duk tunduk kat dap.pastu nampak point buleh hentam kerajaan mcm anjing gila duk hentam.islam ajaq mcm tu ka???time kawan hina islam pun xpa.jnji jgn kawan dgn psrti yg musuh kami je...buleh mcm tu??

isa_ys3 said...

ko kuarla buat demo..kumpulkan pengikut2 ko bantah dap hina islam.dalam pakatan pas tak berdiam diri kalau bab hina islam.cuma cara berbeza.tunggu dan lihat perbezaannya

fitflex said...

yg aku aku ucap terima kasih lah.tp bab mansuh isa sory,xdan sebulan desak hapus isa,lepa dah hentam islam mcm2.byg tgk x dak isa.hari2 penuh tulisan hina islam je nnti,nak harap kat pas bukan pas nak tegur pun.
dan bab ppsmi ni,yg aku tau tujuan dia nak mendedahkan lebih awal bhs inggeris.ini satu benda yg baik.cuma kaedah perlaksanaan perlu diperkemaskan lg.anak2 melayu bila mansuh ppsmi semua tarik nafas lega x yah paham bi.tp anak2 hindu cina walau hapus ppsmi mereka ada duit,antar anak2 pi tuisyen,mantapkan anak2 dgn bi,bila masuk zaman kerja nnti mereka semua steady,tp anak2 melayu terus teraba-raba x buleh kemana sebab x kuasai bi.abih bila bangsa melayu nak kedepan kalu mcm tu??

cuba bgtau jap profesion apa yg x perlukan bahasa inggeris??

fitflex said...

isa said
-------
ko kuarla buat demo..kumpulkan pengikut2 ko bantah dap hina islam.dalam pakatan pas tak berdiam diri kalau bab hina islam.cuma cara berbeza.tunggu dan lihat perbezaannya
=============
abih modal dah ke??tunggu dan lihat apa lg?ko kata pas x diam klu bab hina islam.oi,tgk dlm harakah latest,ada x pas ulas?jgn kata hentam,tegur pun x.mana pi yg duk ngaku nak buat islam tu???

fitflex said...

senang faham mcm ni lah,ko sokong perjuangan islam kan isa.

ko tgk iran,mereka buat islam,amarika sekat.alqaeda buat islam,us serang,taliban buat islam,musuh islam serang,ko tgk palestin,lepa tegakkan islam,musuh islam x redha,turki pakai tudung,kafir2 x redha,ji buat islam,kafir2 marah,abu sayyaf buat islam,kafir2 marah.redhuan tee cakap islam,bab anak luar nikah,cina2 kafir marah.


cuma tinggal pas je cakap buat islam kafir2 x marah....senang betul pas nak buat islam..

isa_ys3 said...

tu la tadi aku cakap ko jgn gunakan kecerdikan diri ko tk memperlihatkan kebodohan.aku cakap ko cerdik pasal ko cakap ko bukan penyokong umno.
banyak profesion yang tak perlukan bi.ko paham sendiri la.tgk berapa ramai doktor pakar di hospital berbangsa melayu.pegawai penyelidik di sektor r&D gomen & swasta ,lecturer2 yang dulunya belajar dalam bm.betul cakap ko pelaksanaan tak betul.tapi kenapa tak mantapkan cara pengajaran bi dari dulu lagi.dan bm dr dulu pun tak ramai anak melayu yang lulus cemerlang.aku takut terjadi seperti tragedi pengajaran pendidikan islam dalam tulisan rumi.dan p islam ni jadi matapelajaran pilihan bukan wajib.apa jadi pada anak melayu islam sekarang?aku tak heran kalau ramai yang tak tau baca quran.tak mustahil anak melayu tak reti cakap melayu satu ketika nanti.

kalau aku salah betulkan

isa_ys3 said...

kalau sebut pasal perjuangan islam takan habis modal..banyak..
dulu nabi berpakat dgn orang2 madinah yang bukan islam bukan semua yang sokong nabi dan islam ni..banyak yang hentam..tapi islam masih ada hingga hari ini.macam tu juga pas berpakat dgn dap..bukan semua yang suka..perjuangan islam bukan utk hidup..tapi utk mati..orang kafir berjuang utk hidup...guang eng dah nasihat jeff utk tarik balik kata2 dia..jgnla pulak ko kata guang eng ni berlakun..lantakla kalau dia berlakun.dan nak tegakkan islam ni bukan senang macam nak tegak rumah..mingu depan dah tegak..mgkn 100 tahun lagi ke..sejarah dalam sejarah islam pun islam ni makin berkembang selepas nabi wafat.inilah peluang kita nak jihad.

masjid tinggi said...

A) by CitizeNedu - an hour ago

Ahmad Zahid's comment simply shows how arrogant an UMNO minister could be. Not only that, he is also ignorant about the law of the country. A tainted person is their best candidate. UMNO's Bodoh attitude is really clear. Time to teach UMNO and the stupid Ahmad Zahid a good lesson.


+++++++++++++++++++++++++++++++++++

B) by KSS - 2 hours ago

What I would very much like to know is if the unfortunate client has been able to get his RM160,000 from the Bar Council's fund and if the Bar council will try to legally recover the money from Rohaizat.

___________________________________

Apa komen anda semua ..........

andy said...

Hancur bangsa Melayu, Hancur lah Islam di Malaysia.
org cina & india gaduh sama bangsa tak teruk mcm melayu.Melayu bergaduh sampai parah tergadai.
sebab ADA org melayu yang bodoh diperbodohkan.yang pandai plak susah nak terima pendapat.. bodoh sombong.Sedar la org melayu.. DAP hanya menggunakan islam semata2 kerana agenda politik DAP.

Kekacauan yang berlaku sekarang disebabkan PR tersangat gila kuasa,kerja tak buat hanya politik 24jam.sekarang indonesia lebih stabil politiknya dari Malaysia.

Ex-UMNO said...

Walauapapun UMNO pasti musnah.
PR akan tetap memerintah selepas PRU13 nanti.

Hancur UMNO

PAS-PKR-DAPigs said...

isa ys3 manusia bodoh yang ketinggalan zaman dalam bentuk pemikiran.

Cara hidup, pemikiran manusia di zaman nabi tidak serupa pada hari ini.

Ketika zaman nabi empire Islam terlalu besar dan luas dan akhirnya pada hari ini telah mengecil.

Awak kena faham sejarah mengapa islam yang memerintah Spain selama 500 tahun runtuh.

Pemerintahan islam di negara India juga runtuh.

Keruntuhan negara2 yang pernah diperintah oleh islam ini sebenar nya di sebabkan oleh manusia yang berfikiran seperti isa ya3 JUMUD

khairil izwan said...

isa ya3
My fren..
ko tak payah layan si fitflex tu..Dia asyik dok soal benda yang sama.Dah berbuih dah jawab..

Dia tu mungkin blogger belaan UMNO tu..cakap takda fakta.taktau hadith n Sunnah..konon2 nak kelirukan orang2 PAS kat sini..Tapi orang2 PAS sekarang bukan bodoh..

Layan debat Zakir Naik lagi best daripada layan debat bloggers umngok kat sini..

khairil izwan said...

oi pigs...

ko tak payah nak ceritala pasal kejatuhan empayar Islam..Ko asal usul melayu pun tak tau.Islam itu tak jatuh pun.yang jatuh adalah moral penganutnya..Empayar Islam runtuh bukan sebab bangsa lain,Tapi sebab panganutnya sendiri.

Sejarah Melayu pun tak tau..Ko kena tau fenomenologi epistemologi bangsa sebelum nak bercakap tentang bangsa ko tu!!

P/S: Asas bahasa melayu..batu,kayu,babi..

PAS-PKR-DAPigs said...

Penyokong2 PAS yang DUNGU akan terus di perbodohkan oleh pemimpin2 PAS/PKR yang gila kuasa.

ironseven said...

wahai pigs,
islam di malaysia runtuh sbb umno. 52 tahun perintah undang2 islam diketepikan, dihina, dipersenda, kelantan nak buat hudud nak didakwa, quran dan nabi diperlekeh. mana kau waktu tu? empayer2 islam tu runtuh sbb adanya org2 seperti umno tu la. mengkhianati allah, rasul, quran, sunnah, agama, bangsa dan negara.

fitflex,
di batu caves majoriti org islam ada kuil berpatongkan dewa terbesar di asia tenggara tak de pulak kau dan juak2 umno kau bising. mana pejuang bangsa dan agama umno di batu caves?

di singapore kerajaan cina buat masjid utk org islam, org2 cina sana tak bising pon. di bangkok ada masjid org2 buddha tak kecoh pon. kan ke kita satu malaysia? lepas ni dlm borang2 pon ura2 dah takde ruangan 'bangsa'. satu malaysia la katakan...

so kau tak payah la mainkan isu agama dan perkauman. kena isa kang...

mail lambong said...

PAS-PKR-DAPigs said...

isa ys3 manusia bodoh yang ketinggalan zaman dalam bentuk pemikiran.

Cara hidup, pemikiran manusia di zaman nabi tidak serupa pada hari ini.
..................................................

PATUT LAA TG NIK AZIZ KATA PENYOKONG UMNO TAK MASUK SYURGA DAN PARTI AJARAN SESAT AYAH PIN

MASYA-ALLAH...

ironseven said...

PAS-PKR-DAPigs said...

"Cara hidup, pemikiran manusia di zaman nabi tidak serupa pada hari ini"

mmm...kalau mcm ni la pegangan dan fahaman org2 umno yang mcm kau pigs, betol la kot kata nik aziz tu dan kata allah dalam surah al-maaidah ayat 44,45,47.

isa_ys3 said...

PAS-PKR-DAPigs said...
Penyokong2 PAS yang DUNGU akan terus di perbodohkan oleh pemimpin2 PAS/PKR yang gila kuasa.

August 19, 2009 11:01 AM

----------------------------------

untuk pengetahuan pas n pkr ni bukan gila kuasa..tapi nak ambil kuasa dari orang gila..

PAS-PKR-DAPigs said...

ironseven said...

wahai pigs,
islam di malaysia runtuh sbb umno. 52 tahun perintah undang2 islam diketepikan, dihina, dipersenda, kelantan nak buat hudud nak didakwa, quran dan nabi diperlekeh. mana kau waktu tu? empayer2 islam tu runtuh sbb adanya org2 seperti umno tu la. mengkhianati allah, rasul, quran, sunnah, agama, bangsa dan negara.


Islam akan terus musnah jika diperintah oleh PR

«Oldest ‹Older   1 – 200 of 337   Newer› Newest»
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...