Wednesday, August 5, 2009

Pegawai SPRM serbu pejabat Rodziah

SHAH ALAM, 5 Ogos: Lima pegawai Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) memasuki pejabat Exco kerajaan negeri Selangor, Rodziah Ismail mulai jam 3 petang tadi.

(Dua peguam Rodziah bercakap kepada wartawan)

Percubaan mereka untuk memasuki pejabat Rodziah itu dihalang oleh pegawai beliau sehinggalah para peguamnya tiba. Peguam mereka pula tidak membenarkan sebarang dokumen diambil kerana tidak memberikan notis yang cukup.

Wartawan Siasah yang ke pejabat itu mendapati para pegawai SPRM itu meninggalkan pejabat itu jam 3.50 petang.

Dua peguam Rodziah, Saleem Bashir dan Arif Azamy menguruskan para pegawai SPRM itu.

"Ini baru peringkat awal siasatan. Tiada apa-apa caj lagi dikenakan, SPRM hanya mencari dokumen yang mereka mahu dan akan datang lagi," kata salah seorang dari mereka.

Namun kali ini tidak ada sebarang dokumen yang dibenarkan mereka ambil kerana notis yang diberikan terlalu pendek, kata peguam Rodziah itu.

Siasah difahamkan, tindakan SPRM ini ekoran laporan yang dibuat oleh Pengerusi Gerakan Rakyat dan Anti Korupsi Malaysia (Gerak), Nazree Mohd Yunos pada 30 Julai lalu.

Dakwaan itu membabitkan penyalahgunaan peruntukan kerajaan negeri di kawasan seorang wakil rakyat, yang tidak dinamakan, berjumlah RM375,000.

Satu dokumen 17 halaman itu diserahkan oleh Mohd Nazree kepada pegawai penyiasat SPRM di pejabat suruhanjaya itu di Shah Alam.

Sebelum ini, Pejabat MB Selangor diserbu SPRM ekoran laporan yang dibuat oleh Nazree berkaitan dengan lembu korban MB Selangor itu.

25 comments:

wak-labu said...

Buat malu kaum HAWA aje

LanaBulu said...

Dah terang lagi bersuluh rumah khir toyo tu berjuta RM langsong tak berusik. Tapi laporan palsu tu lah yg dok terkamnya...Bias betul la depa ni...
Masuk daftar mengundi lagi baik.

Tungaklangit said...

inilah balasan Allah kalau selalu suka mengatakan orang salah maka satu hari Allah akan membuka keaiban kita...

mengaku Islam tetapi tidak menghayati inti pati Islam itu sendiri...

dan bagi penyokong pas ada yang cuba mengalihkan kesalahan dan keburukan pemimpin mereka dengan mengaitkan kesalahan orang lain pula...

tidakkah mereka mahu memikirkan bahawa semua manusia ada kelemahannya dan tiada manusia yang lari dari kesalahan...

inilah akibat kalau kita berpolitik menyokong seseorang pemimpin tanpa berfikir...

kalau pemimpin kata bir itu tidak haram maka tidak haramlah mereka katakan

kalau pemimpin mereka kata umno kafir maka kafirlah umno

Allah bagi kal dan ilmu gunakanlah untuk mencari kebenaran... nanti kita akan terjerumus ke dalam neraka bersama-sama pemimpin yang kita sanjungi...

fitflex said...

faizal said
----------------
bukan boleh percaya cakap fitflex tu..

silap-silap haribulan dia kerja ngan cinaHindu..

senang cara Bos dia cinaHindu..
cakap je berdegar-degar..

heheheheheh...dengki lah tu...

nak jadi senang aktif UMNO laa fitflex..boleh menipu melayu.. janji duit banyak..ada tanah melayu boleh brokerkan kat cina.lepas tu salahkan pakatan rakyat..bagus tak idea aku ni fitflex

melayu macam fitflex ni memang suka berdengki dan khianat..

=============
wei faizal yg bodoh.kalu ko rasa idea ko tu bagus sgt,ko jela yg buat.pi la bg tanah2 kat cina,pastu ko jaja la umno dulu bg lg byk.

yg ko main tuduh2 kerja dgn hindu cina tu,ko keje ngan sapa pulak???oh mungkin ko kerja ngan melayu,tahan bon*** kat nuar tu.

mmg dulu aku kerja ngan cina hindu.dan sebab kerja ngan lepa tu lah yg buat aku bukak mata tentang mereka ni.

Tontoya said...

Baru siasat je,belum tentu bersalah lagi..dari awal pemerintahan lagi,SPRM ni asyik dok siasat,siasat,geledah,amik fail,soal siasat tapi tak ada sorang pun lagi didakwa..sepatutnya siasat dulu khabar angin atau laporan tu dari mana.Kalau siasat nak jumpa bukti gak,cuba try siasat si Toyo pulak..

tabuan said...

wakil-wakil rakyat PR yang merintah selangor ni ibarat beruk dapat bunga, red indian dapat senapang, kudung dapat cincin, mat bangla di senyum minah endon dan Khalid di senyum Eli.

Inilah sifat dan sikap exco selangor terutamanya..

PAS di selangor bukan nya kuat macam DAP di kedah, mana mampu nak ugut DAP. Khalid samad pon terpaksa melutut memohon ampun dan maaf kepada DAP atas usul pewakilan PAS untuk Mengharamankan SIS.

Begitu juga hal nya dengan desakan Dr.hasan Ali.Pasti selepas ni hasan ali juga akan melutut memohon ampun dan maap kepada DAP.

Hassan ali juga di lihat sengaja mereka cipta kan isu ini untuk menunjukan kepada org melayu islam yg mula menolak PAS, kunon nya PAS begitu sensitif dan tegas dalam isu arak ini.

Isu arak ini juga menunjukan bahawa pendedahan oleh dr. Khir bahawa ada adun selangor di bela oeh kongsi gelap, bukan satu omong kosong.

PAS di Selangor sudah kehilangan taring sebenarnya..kehilangan taring ini kerana kebijaksanaan DAP.

DAP telah gantung lima ADUN BN. jadi adun PAS yang 8 org tu kalau ugut nak lompat parti pon DAP tak heran kerana BN tak boleh nak bentuk kerajaan kerana masih tak cukup mejority.

Jadi DAP tak heran tindakan PAS ini. PAS dah hilang kuasa politik tawar menawar yang bernilai tinggi.

Ini jelas sebenar nya pemimpin PAS hanyalah menjadi bahan mainan DAP.

jaam said...

tiada besarnya khir toyo tu jika nak disiasat....sprm tiada hal punya.....
yang pasti siapa yang rasa bersalah .....memang nak kena....

faizal said...

fitflex said
mmg dulu aku kerja ngan cina hindu.dan sebab kerja ngan lepa tu lah yg buat aku bukak mata tentang mereka ni.
.....................................

hahahahah..marah ke????

bagus ngaku pun..

ayamgebu said...

SPRM......
ARAPKAN NAMA AJE YANG DITUKAR.....
PERANGAI.........
AMNO PAHIT!!!!!!!!!


MINTAK SIMPANG KALAU ADA KAUM KERABAT MACAM NIH......!!!

Mesra Sokmo said...

Memang dasar UBN, luar dalam pembangkang diambil cakna. Rumah Khir TOYO kenapa tak geledah RM25JUTA WOI, bnayak besar Wak Labu Kundur WOI. Kalau jual semua labu yg ada di1Msia tak dapat utk beli rumah TOYO, bermula dari umur 18 tahun sampai pencen 55 tahun ....masih tak manpu. Aku kerja PETRONAS baru dapat kumpul sejuta, dalam masa 25 tahun, selebihnya simpan didalam tandas.

Mesra Sokmo said...

jaam said...
tiada besarnya khir toyo tu jika nak disiasat....sprm tiada hal punya.....
yang pasti siapa yang rasa bersalah .....memang nak kena...BANGANG PUNYA IDEAL...JERONG KENA SIASAT DULU...24JUTA> BARU BILIS - RM250. JERONG LAGI LICIK PERLARIKAN DUIT ...BODOH

Mesra Sokmo said...

ADUN BN, KEMASIK, TRG: DITANGKAP SPRM, SIKIT LAGI HABIS PULA BAHAGIAN UMNO/H1N1 - HAPUS NAJIB

Naruto Sensei said...

Tungaklangit

Kalau duduk di Taiwan tak payah le komen tenteng apa2 perkara yang berlaku dalam negara ni.

Balik sini dan berjuang jangan hanya pandai sembunyi di luar negara tu..

Kamu mengelarkan orang lain dengan perkara yang kamu sendiri tak tahu adakah itu Islam yang kamu tegakkan.. Boleh ke kamu menuduh orang dengan sesutau perbuatan sedangkan kamu tidak punyai bukti yang kukuh..?

Tapi saya tak sangka lah kamu yang katanya kuat keislaman kamu boleh mengambil kata2 bukan Islam untuk dijadikan Fatwa.. Is mana punya Islam ajar kamu sebegitu..

Lepas tu kamu tuduh pula orang PAS akan ambil fatwa tu.. Ini lah niat jahat kamu disebalik kata2 lembut melalui lidah tak bertulang kamu tetapi hanya lah untuk kaburi niat jahat dan pendendam kamu sendiri..

UMNO sehingga hari ini tidak pun nak menegakkan Islam yang berpaksikan hukum kenapa..? Kenapa UMNO menegakkan Perlembagaan Negara yang sememangnya adalah Perlembagaan Bukan Islam.

Ini saya pulangkan balik kepada kamu..

Allah bagi akal dan ilmu gunakanlah untuk mencari kebenaran... nanti kita akan terjerumus ke dalam neraka bersama-sama pemimpin yang kita sanjungi.

Renungkan sendiri ..

Naruto Sensei said...

fitflex

Makin lama kamu komen makin teserlah kemunafikan kamu sendiri..

Cantik bahasa kamu bila kena batang hidung sendiri tak malu pula tuduh orang lain ..

Siapa nak dengar cakap lalang.. Macam Ibrahim Ali sampai sekarang hitung hari je PRU13 dah tentu dia akan lingkup ..Pasal tu bodek BN tak habis2..

Lalang senang je berubah takde pendirian..

habibRMC@yahoo.com.my said...

orang kata SPRM salah satu kelab penyokong UMNO
apabila melibatkan PR SPRM turun tak bertangga nak pegi siasat
tapi kalau melibatkan UMNO BN SPRM buat2 tak dengar je

tapi bagi saya SPRM ni sebenarnya sayangkan PR dia tak nak PR jatuh pada pilihanraya yang ke 13 nanti
kalau boleh jangan sampai PR terlibat rasuah macam UMNO BN yang dulu kini hidup dengan RASUAH....

Rasuah dan UMNO tak boleh dipisahkan
siapa yang berani pisahkan
ia disebut sebagai pengkhianat

Sabar Pakatan Rakyat Malaysia(SPRM)

romeo said...

aku dah meluat dah binatang bernama sprm,aku kau siasat pkfz,rasuah khir toyol kapal selam najis antatuiya,kau pi panjat pokok buat apa,memang ketua kau muka mcm berok.pi tangkap saitan melayu .yg berkuturunan umno penakut jadi pondan mcm umno

roh_insan said...

Apa?? hangpa ingat ni umnobn ka??umno buleh la,Mat Taib msh blm di bicara krn bwk duit dah di suruh letak jawatan,Rahim Thambi King pun sama,gitu juga ngan Pak Lah,siasat blm habis dah pi minta maaf kat cina,kunun rakyat cina kena telanjang pulis.Ngok..

Tunggula..klu dah betui depa dok buat slh buat apa kita nak sokong,aku pun tak mau,biaq pi la depa dok siasat dulu,jgn smp mati udah.

SPRM...Tak pa..hang siasat sapa pun yg hang suka,tp hang kena ingat,hari ini bn berkuasa,org kg dah tau hangpa suma dok sblh mana,dlm dunia ni takdak satu apa pun yg kekai,gitu jgk kat umnobn,tentu ada penghujung,wkt tu br hangpa tau langit tinggi atau rendah.

* Aku harap kita tak diburu ketakutan n kekesalan dipenghujung nyawa kita.Adillah swkt kesempatan msh ada.

bakmaipungkoq said...

Tontoya said...

"Baru siasat je,belum tentu bersalah lagi..dari awal pemerintahan lagi,SPRM ni asyik dok siasat,..."
//////////////////////////////////
Bukan main manis awak punya ayat ya. Cuba kalau UMNO. Bagai nak rak dunia ni. Patut kes macam inilah rakkan sebab kamu orang bukankah pejuang islam. Tp pada aku pejuang taik kucing.

bakmaipungkoq said...

TApi ada betul jugak balaci-balaci dan pecacai-pecacai PAS PKR kat sisni cakap tu. SPRM jangan sedap nama saja. Teluslah. Masaalahnya mereka ni ada tuan. Macam awak orang jugak. Kalau Nik Ajis kata, mari kita ubah jilatan kita daripada DAP dan PKR kepada UMNO, dah tentu awak yang hidung dah dicucuk tu ikut. Betul bukan?Samalah tu.Memang jerung-jerung UMNO ramai yang kenyang sampai sekarang ni dan masih tidur lena dan setengahnya berlakon pula membenci rasuah pula. Inilah munafik akhir jaman.Kena adillah.Jika UMO betul-betul telus perangi rasuah tanpa kira bulu macam singapork buat.Aku bukan lalang.Good is good and bad is bad.

bakmaipungkoq said...

Woi, woi, mana kamu orang, woi.

roh_insan said...

Tengah cuci pungkuq la tu..

Pungkuq,awaet hang merapu,bahasa tu cermatla sikit,yg dok loklaq sgt tu psai pa.

ku_seman said...

Sudah lama orang tau Pas Selangor jadi boneka saja. Kalau berani bangkitkan isu bir habis-habisan. Ala lepas ini Pas Selangor akan senyap. Tak percaya tengoklah.

roh_insan said...

Aku setuju,mmg da lame org kate Pas hanye boneka,cume yg kate tu puak2 umno je lah,ape pun jgn lah kite menjadi BONEKA kpd B1N1.

osama laden said...

sprm serbu pejabat rodziah...kahkahkah, sprm siasat lembu korban...kahkahkah,sprm siasat peruntukan bendera kahkahkah,sprm siasat pengetua sekolah kahkahkah, kes raja toyol macm mana?kes pkfz ada berani ka pegawai gred 29@41 ni nak siasat,amacam ks kapal selam,helikopter,vk lingam dlllllll,klu buat lawak jgn kelakar sangat nnt picah perut rakyat....kahkahkah Surhjy Pembla Rj Monggol

hurry said...

h1&n1 ni mcm hapuskan najib dan 1 malaysianya...sprm tu belum apa2 pun dah pg siasat..tula agenda pengerusi perhubungan umno baru negeri selangor...kat perak dah berjaya rampas..ni tunggu selangor je...harap2 pemimpin pakatan bersedia...sekarang ni rejim bn tumpu selangor,kalau boleh jaga semua wakil rakyat pakatan dan exco2nya nanti kena culik pulak kan...yg ejen umno tu...jgn buat2 tak tahu...aku ingat nak cuba pandu kereta ferari bekas menteri besar selangor kat londonla...untung org jadi wakil rakyat bn,sehari jadi wakil rakyat untung berjuta2 beb!...wakil rakyat pakatan ambik duit sepuluh sen pun sampai kelubang cacing kena cari....
SO INGAT2 WAKIL RAKYAT PAKATAN NI SEMUA AGENDA NAJIB...NAK JATUHKAN SELANGOR...SELEPAS PERAK...JGN IKUT GENDANG SPRM...YG PELIK KENAPA SPRM DOK TUMPU SELANGOR JE SEMENJAK NAJIB AMBIK ALIH PERHUBUNGAN UMNO SELANGOR.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...