Monday, August 24, 2009

Sokongan padu bukan Islam pada calon PR

PERMATANG PAUH, 24 Ogos: Hasil pemantauan yang dilakukan sejak hari penamaan calon hingga ke saat akhir menjelang hari mengundi pada esok pagi, menunjukkan sokongan padu bukan Islam pada calon PR, Ustaz Saleh Man.

Pesuruhjaya PAS Negeri Sembilan, Zulkefly Mohamad Omar yang mengetuai petugas PAS negerinya di Unit Peti Undi (UPU) Cross Street 2, dekat sini yang merupakan kawasan paling tinggi mempunyai pengundi Tionghua di Dun Permatang Pasir.

Menurut Zulkefly, daripada 2,160 pengundi di UPU, seramai 1800 adalah pengundi berbangsa Cina dan selebihnya sekitar 300 orang terdiri daripada kalangan pengundi Melayu dan India.

Semua pengundi di UPU Cross Street 2 yang tingal di 11 lokaliti atau kampong akan menunaikan tanggungjawab mereka pada esok pagi di Madrasah Masriyah, juga dekat sini.

“Pengundi di kawasan ini memang memberikan sokongan kepada PR berdasarkan keputusan pilihan raya umum dan PRK Permatang Pauh, sebelum daripada ini, memperlihatkan keberanian mereka untuk bersama PR semakin jelas.

“Perkara ini dapat dilihat ketika majlis jamuan makan yang diadakan bersebelahan Tokong Kampung Sayur dan calon, Ustaz Saleh Man turun berjumpa dengan pengundi bersama Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng dan Haji Mohamad Sabu.

“Saya berkeyakinan PR berada di dalam keadaan selesa sehingga ke saat akhir kempen menjelang esok hari,” tegas Zulkefly yang sudah dua kali berkampung di sini termasuk ketika PRK Permatang Pauh tidak lama sebelum ini.

Katanya, penduduk Melayu pula tinggal di Kampung Paya seramai 360 yang dikatakan terdiri daripada pengundi tegar Umno, namun selepas Datuk Seri Anwar dan Ustaz Saleh menemui mereka di dalam lawatan ke kampong mereka, suasana sudah berubah.

Rakyat hendak tolak BN, ujarnya, kerana PR kemukakan calon terbaik apatah lagi hanya ini sahajalah satu-satunya kerusi PAS di Pulau Pinang dan telah dinyatakan jika Ustaz Saleh menang pada kali ini, beliau akan dilantik sebagai YDP Majlis Agama Islam Pulau Pinang (MAIPP).

Zulkefly juga berkata, BN meletakkan sasaran tinggi untuk menang di Permatang Pasir dengan mengemukakan janji untuk jadikan Permatang Pasir sebagai anak emas mereka, jika beroleh kemenangan kali ini.

Katanya, Menteri Besar Negeri Sembilan telah mengetuai petugas Umno negeri itu yang kedudukan markas keduanya, antara PAS dan Umno hanya sekitar 40 meter melalui satu lorong yang sama, meskipun tidak nampak tapi boleh dengar suara ceramah dengan jelas.

Mengulas isu ini, Zulkefly mengingatkan pengundi tempatan agar tidak terpengaruh dengan janji MB itu kerana beliau sendiri gagal untuk menjadikan negerinya sendiri sebagai anak emas.

“Jika hendak jadikan emas pun, jadikanlah negeri sendiri dulu sebagai anak emas, ini isunya di negeri pun belum lagi selesai termasuk berkaitan cukai tanah, tariff air dan sebagainya.

“Orang yang berjanji mesti dari orang yang boleh tunaikan janji-janji mereka,” tegasnya yang memang mempunyai banyak pengalaman tersendiri dengan kaum Tionghua di Negeri Sembilan khususnya.

Kerana itu, jelasnya, UPU Cross Street 2 ini diasak oleh semua pimpinan BN dengan memberikan bantuan kepada petani sayur dan peniaga seperti baja dan duit yang merupakan cara kempen stail lama yang sudah ketinggalan zaman.

54 comments:

wolf said...

Pakatan Retak menanti hancur. Lebur...hancuss. Syukur Alhamdulillah...yang sesat dan bathil pasti musnah. Tanda kebesaran Allah SWT.

wolf said...

PAS = Parti Ajaran Sesat lagi menyesatkan umat Islam. Diharapkan PAS akan hancur lebur bersama DAP dan PKR.

Ingat janji Allah..kemenangan akan berpihal pada Islam...tapi bukan PAS sebab PAS parti yang sesat lagi menyesatkan.

Perawi said...

BN - Babi Najib, peruntukkan 7 juta RM bagi pembelaan BABI/H1N1 diseluruh negara utk 2 juta ekor BABI. Bukit Pelanduk NS yg terbanyak dikeluarkan kenyataan Pengarah Ventiriner Malaysia, Dlm TV Bernama

Perawi said...

Wolf..tewas ditangan Datin Azura. Malu aku..nak debat tiada ideal

Perawi said...

Apa lagi yang dikatakan PAS sesat...luahkan. Kita sedia utk bagi jawapan. 1001 kesasatan dalam UMNO tak timbul...1Msia/H1N1 (Satu Msia Hapuskan Najib)

sakariya_akop said...

PAS PASTI MENANG!!!!

terracota said...

wolf ketinggalan keretapi daaa....

teliti dulu perkembangan terkini seluruh negara, baru wolf tau apa dah jadi. kalau menyalak kat hutan saja TAK KEMANA wolf oiiiiiiiiii.

tengok tv , baca akhbar harian dan mingguan dan follow up kat internet baru betul. kalau rajin turun le ke kampung sama tengok dan dengar pendapat orang kampung.

rakyat dah berubah dan bukan di tahap dulu lagi. rakyat dah bijak buat perhitungan.

faizal said...

wolf pembawa kayu api...

Perawi said...

tabuan said..Nik Aziz tidak melaksanakan hukum Allah. (sebab dapat bantahan UMNO dan mufti bergaji tak bagi sokongan padanya)

DR.Asri..jangan dok kata kut belakang jerr...keluarkan hujah dan fakta..kita nilai lah dengan akal yang cerdik bukan nya dengan akal yang dangkal..tak payah semua tok guru pas...masuk aje tulisan dlm siasah, kita org sedia utk belasah.
Setakat mufti perlis, negeri indera kayangan (nama pun diawangan - mitos indera = ugama hindu) mufti perlis tak sedar ke? pengaruh hindu.

Akidah apa UMNO berikan...Pok Loh sebagai nabi hadhari....khas utk umat UMNO 1Msia. Itu pun sempat pegang bahu micheal teo

Cara yang Pas akan menjauhkan umat dari menghayati islam yang sebenar?. Apakah Islam sebenar ...cuba terangkan? halal berzina oleh Dr Masitah. Melahirkan Sofia Yusoff, yang kini menjadi model/contoh kpd isteri PM (Rosmah Mansor) rujuk berita TV3 malam tadi - 24/08/2009.

bapak syaitan...apakah ini islam ajar? Amanah mufti perlis sudah ada, kenapa tidak jalankan spt diPahang, rotan perempuan minum arak dan dgn tegas macam arwah mufti Selangor dilarang wanita melayu dlm ratu cantik..kalau ikut semua telunjuk UMNO buat apa mufti...tak salah dapat gelaran itu.

Adakah nabi tidak ajar cara politik ke? semasa merintah Mekah, Madinah, sampai keSepanyol...dari zaman nabi Muhammad SAW, saidina abu bakar, saidian omar, saidina hamzah, saidina ali, muawiyah, abbasiah, fatimayyah....yang UMNO sanggup berkata POLITIK TIADA DLM ISLAM. Apa bodohnya & butanya org UMNO nak pesongkan umat Islam diMsia.

faizal said...

jika kita mengkaji peranan mufti dan kelulusan sebahagian mufti kita boleh merumuskan bahawa mereka masih hidup diruang lingkup penghayatan melayu dan masih sukar membezakan antara melayu dan islam.

ini berbeza dengan tokoh agama ataupun ulama yang berpendidikan luar negara.pemahaman mereka tidak berlandaskan ruang melayu atau pengaruh melayu tetapi mereka bersandarkan ajaran sebenar iaitu cara hidup islam..

oleh itu jangan lah kita berdendam dengan mufti-mufti yang ada kerana keadaan,zon masa dan pengaruh menjadikan mereka berfikir ditahap tersebut dan tidak boleh melangkaui sempadan bangsa.

pandangan yang baik kita ambil dengan cara kita melihat apa yang dikata bukan diri yang mengata.

pandangan yang menyimpang kita perhalusi dengan mendalam dan memberi penjelasan secara ilmiah supaya mereka dapat memahami bahawa mereka telah disekat dengan kemewahan dan janji harta dunia daripada menyampaikan kebenaran.

Malaysian said...

Projek Projek Kerajaan Barisan Nasional!!!

Istana Bali >>> http://gomalaysian.blogspot.com/2009/07/dulu-selangor-ada-istana-zakaria.html

Istana Zakaria >>> http://gomalaysian.blogspot.com/2008/11/khir-toyo-isu-istana-zakaria-ada-motif.html

Istana Ottawa >>> http://gomalaysian.blogspot.com/2009/03/dari-batang-ai-hingga-ke-ottawa-ini.html

Terbaru!!!
Istana Kampung >>> http://gomalaysian.blogspot.com/2009/08/satu-lagi-projek-kerajaan-barisan.html

Perawi said...

Selamat mengundi bagi penduduk PERMATANG PASIR, walau pun PAS yakin memang tetapi buat sebaik mungkin supaya lebih lagi majority...Matangkan fikiran, niatkan kerana Allah, bulat hati ....undilah PAS

ironseven said...

wolf,
usahlah kamu menganut ajaran islam hadhari (ada 13 rukun), bertuhankan presiden umno, berqurankan utusan meloya, berita hairan, tb123 dan bloggers umno, dan berkiblatkan kebendaan serta menolak ajaran quran dan hadis.

aku setuju dgn kau wolf, yg sesat dan bathil pasti musnah dan hancur lebur. yang mengasingkan islam dan iman, menghina dan mempersenda quran dan rasul, yg menghalalkan rasuah, riba, arak, zina, maksiat adalah golongan sesat lagi menyesatkan.

yang menyokong maksiat dan kesesatan tempatnya pastilah bukan di syurga kata allah.

an-nur:55 - dan allah telah berjanji kepada org2 yg BERIMAN di antara kamu danmengerjakan amalan2 soleh bahawa dia (allah) sungguh2 akan menjadikan mereka BERKUASA di atas bumi, sbgaimana dia telah menjadikan org2 yg sblm mereka berkuasa dan sesungguhnya dia akan MENEGUHKAN bagi mereka agama yg telah redhai utk mereka dan dia akan MENUKAR keadaan KETAKUTAN mereka kepada KEAMANAN.

fitflex said...

pas patut diberi sedikit pengajaran,kerna mereka lebih pentingkan undi cina dari mempertahankan saudara islam spt redhuan tee.pas diam je bila dap hina agama redhuan tee demi meraih undi cina.jd apa bukti pas mempertahankan islam di zaman bersama2 dap??
sebab itu jika prk atau pru sblm2 ni pas menjadikan islam sbg dasar dan bahan kempen,kini tidak lg.yg dijadikan modal berkempen skrg bukan lg islam,tetapi hanya isu peribadi.saban hari menghentam rohaizat.

dan pas pura2 lupa yg 2-3mggu lepas baru je nik aziz marah klu hina individu.hina parti x salah.jgn hina anwar..skrg pas jugak yg duk hina individu..

joe lenon said...

Perawi, pedulikan serigala tu, orang tengah kena meroyan, dah tak tahu mana sesat mama yang tak , biasalah tu dok hari2 menyalak ...

tabuan said...

"Kita Menentang PAS Bukan Kerana Nama Dia PAS, Kita Menentang Pakatan Rakyat Bukan Kerana Dia Pakatan Haram. Kita Menentang Kerana Dia Menghuru-Harakan Rakyat, Memecah Belah kan Perpaduan Di Kalangan Rakyat, Tidak Membawa Ke Amanan Untuk Rakyat, Melacurkan Perlembagaan Negara, Menghidupkan Perasaan Kebencian Rakyat Kepada Pemerintah, Oleh Itu Lah Kita Menentang Mereka, Oleh Kerana Itulah Kita Menghadapi Mereka, Oleh Kerana Itulah Kita Berlawan Dengan Mereka"

"Perjuangan Kita Adalah Perjuangan Yang Di Tuntut,Perjuangan Kita Adalah Untuk Menegakkan Yang Hak Dan Menghapuskan Yang Batil, Perjuangan Kita Ke Arah Ke Amanan, Kemakmuran, Keharmonian Dan Perpaduan, Kita Tidak Perlu Ke Palestine Untuk Membentuk Perpaduan Di Antara Fatah Dan Hamas, Kita Tidak Perlu Ke Iraq Untuk Memupuk Perpaduan Di Antara Sunni Dan Syiah, Kita Tidak Perlu Ke Semenanjung Arab Untuk Menyatu Padu kan Mereka, Kita Bermula Di Sini, Kita Berjuang Di Sini, Kita Berlawan Di Sini, Kita Memebentuk Perpaduan, Keharmonian Di Sini, Kerana Mereka PAS, PKR Dan DAP lah Yang Menghancurkan PERPADUAN DI KALANGAN KITA, Kita Adalah Rakyat Yang Cinta Kan KE AMANAN, KE HARMONIAN, KE MAKMURAN DAN PERPADUAN.."

tabuan said...

Zulkifli noordin blog menulis:

Saya mengambil sikap memahami tindakan YB Radzhi yang sejak daripada awal kemenangan pada 08 Mac 2008 telah membangkitkan beberapa isu yang beliau rasakan serius dan perlu tindakan segera.

Saya yakin tindakan yang diambil oleh YB Radzhi adalah atas dasar prinsip ... Saya ingin menegur rakan-rakan dalam PKR termasuk daripada Pakatan (Rakyat) supaya jangan cepat memfitnah, membuat tuduhan liar dan menuding jari.

Satu masalah serius yang difikirkan oleh YB Radzhi ialah mengenai perpecahan umat Islam dan orang Melayu di Malaysia, yang semakin ketara sejak pilihanraya 08 Mac 2008. Beliau antara orang paling sedih apabila Kerajaan PAS diugut oleh wakil tunggal DAP dalam DUN Kedah dalam isu penutupan pusat penyembelihan babi di Kg. Berjaya, Alor Setar.

Beliau sangat teringin melihat pemimpin-pemimpin Melayu Islam daripada PAS, PKR dan UMNO duduk semeja untuk mencari kata sepakat demi ukhwah Islamiyyah dan maruah agama yang makin tercabar.

Malahan beliau pernah memberitahu cita-citanya agar dapat Tuan Guru Haji Hadi, Dato' Seri Anwar duduk berbincang dan bermuzakarah bersama dengan Pak Lah (PM masa itu)....

ironseven said...

fitflex tak dpt bezakan antara menghina dan mendedah kemungkaran. mendedah kemungkaran untuk dinilai masyarakat supaya masyarakat boleh memilih pemimpin yang terbaik (dlm erti kata tak rasuah, pecah amanah, menghalalkan maksiat, menolak hukum allah, menghina rasul, menindas rakyat, dll). nabi pon mengajar masa nk cari isteri kena selidik latarbelakang. how to selidik? of course dgn korek cerita, bertanya kpd yg tahu latarbelakang calon isteri tu. kalau ok ambik, if not cari yg lain. so simple ajaran nabi.

tabuan menciplak kata2 seseorg. malangnya kau takot nak meletakkan perkataan "menjadikan al-quran dan hadis sbg perlembagaan dan rujukan utama". sbb dia tahu umno takkan memerintah berteraskan ajaran quran. malangnya...

ironseven said...

bukti demokrasi dan kebebasan bersuara dlm pr. dlm umno dan bn tak de mcm tu pon. semua xdak teloq nak tegor termasuk la mufti dan majlis fatwa. so, tak le menghairankan..

tabuan patot juga copy paste ayat terakhir sdra zul;

"Kepada YB Sdr. Razhi, mungkin beliau perlu menimbang untuk menyertai jemaah yang ada, dan dalam pertimbangan itu, jangan lupa kepada PAS, insyallah!
Wassalam.
Zulkifli Bin Noordin
Isnin
03 Ramadhan 1430
24 Ogos 2009

selamat mengundi kpd pengundi permatang pasir. pilihlah parti dan pemimpin yg bermoral yg tidak menghalalkan rasuah, zina, arak, judi.

jaam said...

haha....

jika menang dapat jawatan ydp...

eehh! bukan rasuah ke tuh!?..
rasuah jawatan...

aparraaa!

jaam said...
This comment has been removed by the author.
tabuan said...

Kesian kat PAS kalau menang kat permatang Pasir pon PAS tetap jadi TISU TANDAS kepada DAP. Hanya Layak di guna kan oleh Lim Guan Eng untuk menyapu berak beliau sahaja.

PAS ternyata parti sesat lagi menyesatkan..ingatkah lagi fatwa haji hadi..
‘Perjuangan kita adalah jihad, ucapan kita adalah jihad, derma kita adalah jihad. Bergantunglah kita kepada Allah dengan (menghadapi) puak-puak ini kerana kalau kita mati melawan puak-puak ini, mati kita adalah syahid. Mati kita adalah Islam. Kita tidak perlu masuk Buddha, Kita tidak perlu masuk Hindu, Kita tidak perlu masuk Kristian, Tapi kita menjadi kafir dengan mengamalkan ‘politik suku, agama suku

Bagi pandangan Nik Aziz Nik Mat, UMNO yang ahlinya 99 peratus orang Islam dan mengucap dua kalimah syahadat yang sama dua kalimah diucap oleh Nik Aziz Nik Mat lebih buruk dan jijik dari puak DAP saperti Karpal Singh dan orang bukan Melayu dalam PKR. Pada pandangan Nik Aziz Nik Mat doa-doa tahlil kematiannya nanti yang dibacakan oleh Karpal Singh dan puak-puak dalam DAP lebih diterima Tuhan dari doa-doa dan tahlil ahli UMNO untuknya.

Bagaimana pun UMNO tidak berapa kisah akan kenyataan Nik Aziz Nik Mat yang tenggelam punca dan arah ini. Apa yang menyedihkan adalah kelakuannya yang akhir akhirnya kemungkinan hukum kharma yang diterimanya sebagai pembalasan apa yang dilakukan seperti penghinaan kepada pemimpin UMNO kerana dia telah mengatasi Tuhan dalam menilai niat seseorang.

Awey Kelate said...

Sdra Tabuan....muzakarah yang diwar-warkan oleh UMNO bukanlah sebab mereka ikhlas nak perjuangkan Islam dan kaum Melayu tetapi hanya ingin mendapat nyawa di saat UMNO nazak. Kalau UMNO ikhlas nak tegakkan Islam, kenapa banyak perkara maksiat yang berlangsung tidak diambil tindakan? Kenapa pemimpin UMNO yang tidak bermoral ditarbiah atau diambil tindakan bersesuaian, tetapi najis rasuah, salah guna kuasa (untuk kepentingan diri dan keluarga) terus bersarang di dalam UMNO.
UMNO tidak pernah dan tidak akan ikhlas memperjuangkan Islam dan Melayu, melainkan hanya untuk kepentingan diri para pemimpin mereka sahaja.

dewatawanberapi said...

awek kelate,
nazak amendenya...
kalau ikut bilangan kerusi parlimen malaysia...kat mananya yang nazak?

BODOH.....

tabuan said...

Akhirnya Hassan Ali tidak jumpa jalan untuk menegakkan maruah diri dan parti Islamnya yang telah dicemar dan dipijak oleh Ronnie Liu dan Kerajaan Pakatan Tiga Parti Selangor.

Malunya tidak tertanggung tetapi masih malu untuk mengaku diri tersandung. Malu tidak terkira tetapi malu untuk berkira dengan penguasa. Malunya memalukan perjuangan dan menghina Agama Islam yang katanya, dijunjung.

Hari ini, Hassan Ali didalam gelabahnya mencari jalan keluar, telah terjumpa dengan ENAKMEN JENAYAH SYARIAH 1995 yang digubal dan diwartakan oleh KERAJAAN BARISAN NASIONAL pimpinan UMNO, untuk menjadi penyelamat kepadanya didalam usaha untuk membina kembali maruah diri dan perjuangan yang dikatakan dijunjungnya. Hassan Ali tidak dapat menegakkan Islam. Hassan Ali dan PAS tidak ada idea dan tidak ada telur untuk menegakkan perjuangan Islam. Hassan Ali dan PAS sekarang bersyukur kerana KERAJAAN BARISAN NASIONAL pimpinan UMNO telah menyediakan UNDANG-UNDANG yang kini boleh digunakan untuk menyelamatkan maruah Agama dan maruah mereka yang bacul lagi penipu selama ini kerana mengatakan mereka lah pejuang Islam dan UMNO tidak. Sekarang siapa yang pejuang Islam?

UMNO telah menyelamatkan PAS yang bacul. UMNO telah menyelamatkan PAS yang penipu. PAS dan Hassan Ali malu untuk mengucapkan terima kasih kepada kepimpinan UMNO dan terlalu malu untuk mengaku bahawa mereka tidak ada idea dan tidak ada telur untuk melakukan lebih lagi untuk Islam. Hassan Ali dan PAS sekarang malu untuk kata bahawa UMNO telah lakukan yang terbaik dan malu untuk menginsafi bahawa, alangkah baiknya lagi sekiranya PAS bersama dengan UMNO untuk membantu dan memperkukuhkan lagi apa yang telah dilakukan oleh UMNO dalam keadaan tidak dibantu oleh PAS?? Malu lagi untuk mengatakan bahawa UMNO hebat didalam menjamin ketuanan Islam walaupun saban hari difitnah dan cuba dilemahkan oleh PAS?? Malu juga untuk menginsafi bahawa, alangkah hebatnya lagi Islam sekiranya PAS yang selama ini mengutuk UMNO sepatutnya bersatu untuk membantu UMNO demi Islam??

Namun, Hassan Ali, sudah jelas sedang bekerja keras dengan Enakmen Jenayah Syariah 1995 hasil perjuangan Kerajaan Barisan Nasional pimpinan UMNO diSelangor sebagai penyelamat diri! Apa yang PAS sudah buat? Tiada apa-apa, sebaliknya telah membantu DAP menghina Islam dan menghina orang melayu. Oh Ya! Kalau PAS kata UMNO kafir sebab memperjuangkan melayu, kenapa Hassan Ali sekarang memegang EXCO Agama dan Adat Istiadat Melayu? Kenapa perlu ada EXCO adat istiadat melayu??? PAS ini lidahnya bercabang dan cakapnya banyak yang bohong!

fitflex said...

suasana di kubang semang mcm tgh raya hindu.baik pas mau umno masing2 mcm org yg x posa.last2 hena hambur dgn fru,reti pulak takut puak2 nie...

fitflex said...

haha jawab cepat org2 nuar.si zul kulim dah bgtau dah radzi ni org mcm mana.x sangka pulak aku ada lg org yg berakhlak dlm pkr.akhlak mulia sbb tinggalkan parti yg akan musnahkan masa depan anak cucu dia.so skrg mana satu betul??nuar kata dia prob,zul bela dia pulak.sapa yg kaki kencing nie??

adyseptember said...

Kebenaran akhirnya akan terbukti jua.. dgn penjelasan Tebuan.
tapi sayang masih ramai tak dapat fikir secara waras(tabsub).

mereka(PAS) yg selama ini kononya perjuang islam hanya retorik
semata2.

Walaupun mereka menang pilihan raya kecil nih tapi mereka(PAS)hilang islam & moral.mereka mudah ditipu oleh DAP & PKR.
DSAI pengkhianat bangsa,negara & agama.!!

kallilayah said...

kah ada org nak pejuangkan bangsa .ini semua penipu belaka dn sebenar hipokrit punya org mana hak org melayu yang dinyatakan dalam pelembagaan tu.dasar tebuan sukar snget org tak kira sapa.allah tak tanya ko masa ko mati ko bangsa ape.dan kat padand masyar tak de tempat untu k org melayu .kalau ada cuba ku beritahu aku.untuk felfex aku nak tanya ko lah ape sangat bagus ke bn tu pejuangkan bangsa

kallilayah said...

kamu org yang kata bn masih bagus dan tak nazak sila kemukakan bukti

kallilayah said...

kalau tak nzak mereka tak menyahut kerajaan perpaduan yang telah lama duarkan pada tahun 2004

bakmaipungkoq said...

Dei,

Apsal gado2. MMg PAS tu parti bodo. Parti tak ada perinsip. Parti tunggangan DAP. Kepala hotak pecacai, totok dan balaci2 pas ni tak kan berubah walau jari korang sampai pendek ketuk keyboard. Setan dh kuasai otak dia orang sbb ketua derang kan ka bekawan dgn setan. Ckp camne pun derang tak kan terima punya. Mulut dan lidah dia orang yg bertakbir, menyebut firman tuhan, hadith nabi TETAPI mulut dan lidah yg samalah mencerca umat islam yg lain, memaki hamun, memfitnah, menipu, adu domba, putar belit, menggelar melayu seagama mereka dgn gelaran yg buruk dan hina dan pelbagai lagi. Sikit2 minta bukti. Haprak punya umatmcm depa tu sempurna sgt. Riak. Cuba mai bukti tguk nabi ada buat ka perkara2 yg mulut hampa dok buat tu. Ckp tak serupa bikin. Munafiq. Macam mana lah aku nk tertarik dgn parti ni, pada aku hampa semua ni hipokrit tahap jamban ja. Niat dihati nak juga jinak2 dgn parti ni, tp tguk gaya perkauman dan ketaksuban sempit depa ni, biaq pi la, buang masa saja joint depa ni. Silap2 tak pasal2 aku dapat dosa kering. Aku yg melayu ni pun dok nyampah habih dgn perangai depa, cuba bagi tau tguk, macam manalah kaum lain nk tertarik dgn islam. Mmg betullah depa label islam ni ganas, berpuak2, dengki hati, tak jujur dan pelbagai sifat negatif lagi. Kalau inilah gaya depa, minta tuhan jauhkan hati aku dari terjebak dgn parti tak boleh pakai ni. Mmg betul la depa dok kata parti ni Parti Agama Sesat. Sesat lagi menyesatkan.

Semoga selamat menjadi kuda tunggangan DAP.

ironseven said...

jaam,
ape la pulak rasuah? anwar kata kalau menang akan ditawarkan jawatan ydp. bukan KALAU NAK JAWATAN YDP SALLEH MESTI KENA MAKE SURE DIA MENANG. kan beza tu???

tabuan,
betol la kata hj hadi tu "Kita tidak perlu masuk Buddha, Kita tidak perlu masuk Hindu, Kita tidak perlu masuk Kristian, Tapi kita menjadi kafir dengan mengamalkan ‘politik suku, agama suku". islam kata kena ikot islam sepenuhnya bukan sekerat2, bukan pisahkan islam dgn iman. kalau nama je islam tapi rasuah, mimum arak, berjudi, halalkan zina, tolak hukum islam, hina nabi, apa guna jadi islam. betol tak tabuan...? tu pon tak buleh pikiaq ke?

at least hasan ali ada maruah berkaitan isu arak. umno? buat undang2 je tak pakai pon. lagi la tak de maruah...undang2 allah pon dipersenda pertikai, apa pula undang2 ciptaan sendiri kan?

umno mmg makin nazak. bodoh la org yang tak nampak tu. penjilat mcm ni la yg akan menazakkan lagi umno.

pungkoq,
at least pas tak menghalalkan rasuah, zina, arak, judi, menghina nabi, persenda ayat2 quran, tolak hukum islam. awas kata2 kau. jgn asingkan islam dan iman. nnt tergelincir aqidah.

bakmaipungkoq said...

pungkoq,
at least pas tak menghalalkan rasuah, zina, arak, judi, menghina nabi, persenda ayat2 quran, tolak hukum islam. awas kata2 kau. jgn asingkan islam dan iman. nnt tergelincir aqidah.

August 25, 2009 2:36 PM

....................................

Bila pulak pehak satu lagi halalkan semua yg hang dakwa tu. Depa nk rasuah ka apa ka, itu depa buat secara individu. Sendiri buat sendiri tanggung.

Siapa yg tolak hukum islam. Parti hang tu ikut sgt ka. Mai bukti tguk. Aku pun nk ikut hampa gak, sikit2 minta bukti. Tu, kat federal highway, kilang arak warisan BN dulu, masih berdiri gagah, tp parti hang yg jaga pasei islam kat selangor tu, apsal tak robohkan ja kilang tu. Ckp mudah la. Buat tguk. Pusat semeleh babi pun kelam kabut nk pi ganti balik. Kalo berani, apa pasei kelam kabut nk ganti? Katalah parti hampa berjaya memerintah, aku boleh kerat jari la kalo hampa boleh buat mcam yg hampa dok bising2 macam keling karam tu. Tguk isu kuil kat sek 23 S Alam tu cukup la parti hampa punya auta. Auta tahap jamban !! Hampa ni semua nafsu ja lebeh, tapi tenaga takdak! Sama la mcm kuda tua!

Yg

kallilayah said...

wei baimupungkop ko ape sal ah macam org mabuk je.ko hati tertutup kau kata org pulak.kau islam ke?ke kau dah buta ko pintu hati kau tu.aku harap kau selepas ini mengucap banyak 2.kalau umno tu islamik dan memperjuangkan agama dah lama hukum hudud telah dilaksanakan mungkin umno jadi kuda kepada mca laknatullah tu.patut pun umno tak leh laksanakan hukum hudud .ko sebenar kurang paham dengan islam kot baimupongkop?

tabuan said...

Baca lah kata-kata gurukul...

1."Bagi penjualan arak, ia hanya dibenar jual oleh orang bukan Islam kepada golongan itu sahaja, kerana jika ia diharamkan sudah tentu menyulitkan orang bukan Islam untuk menikmatinya." - Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 19 November 1992.

2."Kelantan menggunakan hasil cukai arak, lesen anjing dan sebagainya bagi menampung kos membuat jalan dan lain-lain projek pembagunan. Arak itu sendiri boleh diminum oleh bukan Islam, jadi bila minum oleh mereka, maka untuk menjaga keselamatan, kerajaan mengambil duit dari mana?" - Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 26 November 1994

3."Islam tidak melarang umatnya mengeluarkan perkataan mencarut dan mencaci seseorang jika kena pada tempat dan masanya, kerana ia sudah menjadi salah satu naluri." - Nik Aziz Nik Mat, Berita Harian, 29 April 1999.

4."Orang-orang Islam yang berkongsi dengan orang-orang kafir untuk memerintah negara, menjadi kafir atau haram" - Hukum Dewan Ulama PAS Kelantan, Ogos 1963.

5."Jika melawan UMNO tiba-tiba meninggal dunia, maka kita dikira mati syahid." - Kuliah Nik Aziz Nik Mat di Masjid Kg Pulau Melaka.

6."Bukan sahaja dalam menifesto, dalam perlembagaan PAS sendiri memang tidak mengandungi satu perkataan pun untuk menubuhkan sebuah negara Islam, dia (DAP) boleh tengok sendiri dan baca perlembagaan itu." - Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 4 Ogos 2001.

7."Kita bersyukur dengan pendirian DAP sekarang, kerana mereka sudah berubah sikap dan sanggup bekerjasama dengan PAS, asalkan tidak mendirikan negara Islam" - Nik Aziz Nik Mat, Berita Harian 12 Mei 1999.

bakmaipungkoq said...

Blogger kallilayah said...

wei baimupungkop ko ape sal ah macam org mabuk je.ko hati tertutup kau kata org pulak.kau islam ke?ke kau dah buta ko pintu hati kau tu.aku harap kau selepas ini mengucap banyak 2.kalau umno tu islamik dan memperjuangkan agama dah lama hukum hudud telah dilaksanakan mungkin umno jadi kuda kepada mca laknatullah tu.patut pun umno tak leh laksanakan hukum hudud .ko sebenar kurang paham dengan islam kot baimupongkop?

August 25, 2009 3:19 PM

...................................

Padanlah Kelantan tu dh laksanakan hudud sejak lamaaaaaaaaaaa duluuuuu.

Hang cakap tak serupa bikin la. Mcm kuda tua, nafsu besaq tp tenaga takdak..Hang p suruh runtuh tguk kilang arak kat federal highway tu aku nk tguk. Hang ckp tak guna akai. mg la hang pueh hati parti hang jd kuda tmpat dap menenggek 'kan? Kesian, msih tidoq lg, tak sedaq2. Nabi tak suruh kita hipokrit, tak suruh kita berbahasa kasaq, tak suruh kita maki hamin org ikut sedap mulut kita ja dan mcm2 lg perkara mungkar yg pas bnyk buat. Org islam sepatutnya berbudi pekerti tinggi. Aku rasa, hang pun kena mengucap sama.

bakmaipungkoq said...

Blogger kallilayah,

Jgn marah, nnt kena jual !!

wolf said...

Yang paling ultimate sekali kata Nik Aziz ialah beliau sanggup berkawan dengan SYAITAN !

Syaitan adalah musuh manusia yang nyata la ngok! Nak berkawan buat apa??? Dah hilang akal ke apa?

Penyokong2 PASngok mesti sokong kata Nabi Sulaiman pun minta tolong jin!

Apala punya ngok penokong2 PASngok ni nak samakan zaman NAbi Sulaiman dengan zaman Nik Aziz sedangkan dalam Quran dah kata syaitan itu musuh manusia yang nyata!

Dah "overwrite" semua hukum sebelum Quran diturunkan.

Nampak sangat Nik Aziz dan penyokong2 PASngok tak faham dan menolak al-Quran.

Oleh itu PAS = Parti Ajaran Sesat dan sangat menyesatkan. PASngokkk!

ironseven said...

wolf kata,
"Dah "overwrite" semua hukum sebelum Quran diturunkan. Nampak sangat Nik Aziz dan penyokong2 PAS ngok tak faham dan menolak al-Quran"

aku rasa wolf adalah sebhgian drpd maksud ayat allah ni;

"Dan demikianlah Kami jadikan bagi tiap-tiap nabi itu musuh, iaitu syaitan-syaitan manusia dan jin, sebahagian mereka membisikkan kepada sebahagian yang lain perkataan-perkataan yang indah-indah untuk menipu. Jikalau Tuhanmu menghendaki, nescaya mereka tidak mengerjakannya, maka tinggalkanlah mereka dan apa yang mereka ada-adakan." (Al Quran, Surah Al-Anam: 112)

Syaitan itu tidak terbatas kepada jenis makhluk halus/jin sahaja, melainkan manusia pun ada yang dikategorikan sebagai syaitan. Dan Al-Quran juga menyebut-nyebut tentang manusia yang menjadi syaitan itu antaranya spt wolf ni la yg terang2an mengasingkan islam dan iman.

sah wolf baca quran tak paham maksud dan asbabul nuzul. idak pon langsong tak baca.

tabuan said...

ni kata tok guru yang terlajak dan terlebih minum jus tok guru...

"Siapa yang nak tolong kerajaan Islam, kami sebagai pemimpin Islam mesti terima sama ada DAP, MCA, dan MIC. Kalau nak tolong mengapa kita tolak. Jika DAP ikhlas nak tolong PAS, saya terima. Usahkan DAP, syaitan pun boleh saya terima." - Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 24 Januari 1999

ironseven said...

tabuan hanya ambil yang tersurat, tak ambil maksud syaitan yang tersirat. surah al-anam ayat 112 adalah kewarasan dan kebijaksaan nik aziz dalam mengatursusun ayat. betapa rendahnya dan ceteknya mentaliti dan tahap pemikiran tabuan kerana menganut ajaran islam hadhari, bertuhankan presiden umno, berkitabkan utusan meloya, berita hairan, tb123 dan bloggers pro-umno.

tabuan said...

terlebih minum jus tok guru

1.“Ya Allah, aku mohon butakan mata pengundi-pengundi hantu supaya mereka tidak Nampak simbol lain kecuali simbol PAS. “ – Doa Nik Aziz Nik Mat pada 27 Mei 1999 diaminkan oleh kira-kira 3000 penyokong beliau dalam satu majlis makan malam dan cerah PAS di Sungai Bakut, Nibong Tebal.


2. "PAS Sedia gugur slogan negara Islam, jadi untuk mencari perdamaian itu, setakat mana yang boleh kita hendak kepada Islam, tapi kalau nampak menyusahkan tak apa..." - Nik Aziz Nik Mat, Berita Harian, 25 Jun 1999

3."Menentang PAS adalah Haram mengikut al-Quran." - Nik Aziz Nik Mat, Berita Minggu, 24 April 1994.

AsyMok_ambo said...

ALLAH SWT telah MENJANJIKAN KEMENANGAN Kita!!!
JANJI yang PASti.
Takbir.
Tahmid.
Tasbih.
Istighfar

ironseven said...

tabuan,
1. buta tu bukannya bermaksud ambik garfu cucuk mata mcm kassim selamat. buta tu maksudnya dibukakan hati supaya nampak pas tak nampak yg lain. kalau buta betol mcm mana nak nampak logo pas. betapa rendahnya tahap pemikiran org yg hanya baca yg tersurat, menidakkan yg tersirat.

2. yg gugur hanya slogan. mcm slogan islam hadhari..adakah hilangnya slogan hadhari maka bererti org2 umno jadi tak islam lagi? perlembagaan pas masih berteraskan quran dan sunah. perjuangan pas masih ke arah negara yg menjadikan quran sbg undang2 dan perlembagaan. alhamdulillah org2 bukan islam sudah jadi zimmi tak mcm era 60an-90an gara2 umno menakut2kan mereka.

3. mmg kita haram menentang golongan yg ingin menegakkan kalimah allah di muka bumi, yg ingin menjunjung alquran ke tempat tertinggi bukan hanya anjurkan musabaqah saja, golongan yg ingin menghapuskan rasuah (umno panggil politik wang), zina (umno panggil persetubuhan haram), ketidakadilan dan penindasan. di msia ni aku rasa pas je yg konsisten. umno? jangan harap....

kallilayah said...

setahu aku lah hukum hudud yang kelantan nak laksanakan itu terhalang oleh kerajaan pesekutuanyang mana diperintah oleh umnokan.so ko jangan nak salahkan pas pulak,mengikut perlembagaan malaysia undang-undang yangdiluluskan oleh dewan undangan negeri mesti diluluskan oleh parlimen dan tidak bertentangan dengan pelembagaan.oleh itu pihak umno di pusat menggunakan pekara tersebut untuk menghalang ia dilaksanakan. aku tak marah pun.aku masih muda mungkin muda pda kau bakmupongkop.aku baru 20 tahun takkan dah jadi kuda tua.kau pun cakap tak serupa bikin .contohnya ko kat nabi tak ajar maki hamun tapi aku lihat setiap komen kau banyak maki hamun dari nasihat mungkin tiada nasihat atau fakta.

aiman said...

sokong pakatan rakyat anda PASti DAPat KEADILAN

masjid tinggi said...

aku rasa fitflex, tabuan, dewata, zali, jamm, proton, wak labu, pungkoq, kasutlama, uncle, semua pi kubuq baca talkin kat umno.

Hampa semuanya tak modai nak berhujjah. Kalau dah kalah la tu walaupun dengan satu undi.

Awat yang hangpa tak faham maksud kalah dan menang.

Tok sah cheghita banyak lah pi isi borang dan jadi ahli Pas teghuih.

Bab ugama dalam sesebuah negeri dibawah bidang kuasa DYMM Sultan. Tak dah kena mengena dengan UMNO.

UMNO tak beghani nak kuatkuasakan undang undang Islam at least Dr Hassan Ali bersuara apa yang patut disuarakan. Dia konsistan.

Undang undang Islam untuk orang Islam sahaja tak termasuk orang orang yang bukan Islam.

Itu yang diperjuangkan oleh Pakatan Rakyat.

dewatawanberapi said...
This comment has been removed by the author.
joe lenon said...

Kepada fitflex, tabuan,zali, jamm, proton, wak labu, pungkoq, kasutlama, uncle kenal diri sendiri baru boleh nak menghentam Nik Aziz, kalau ilmu tak seberapa jangan main bantai aje, ustaz2 pun tak berani nak bantai peribadi beliau..

dewatawanberapi said...

bloggers pr memang sial...aku taulah nama aku gah...klon2 ni kerja bodoh...pengecut...

Abang Bart said...

DIHRAP PENCACAI PENCACAI NAJIS UMNO SILA BERSIAP2 BALIK CUTI AWAL UNTUK BERHARIRAYA DISARAWAK....DI SEMENANJUNG UMNO SUDAH TAK DITERIMA SECARA TOTAL LAGI.....BOLEHLAH BELAJAR MENYUMPIT BABI DISANA.....

Abang Bart said...

SERONOK TENGOK UMNO YANG TOLAK ISLAM TERSUNGKOR LAGI.......ALLAH BERSAMA PAKATAN RAKYAT. RAMADHAN YANG BERMAKNA BAGI PAKATAN.RAMADHAN YANG MENGERIKAN BUAT PUAK PUAK UMNO YANG MENGHINA ISLAM.

BERPINDAHLAH ORANG2 UMNO KE SARAWAK KERANA DISEMENANJUNG TIADA TEMPAT BAGIMU.PERGILAH BELAJAR MENYUMPIT BABI HUTAN DI LUBOK ANTU.

SERONOKNYAAAA.....

Abang Bart said...

DIHRAP PENCACAI PENCACAI NAJIS UMNO SILA BERSIAP2 BALIK CUTI AWAL UNTUK BERHARIRAYA DISARAWAK....DI SEMENANJUNG UMNO SUDAH TAK DITERIMA SECARA TOTAL LAGI.....BOLEHLAH BELAJAR MENYUMPIT BABI DISANA.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...