Tuesday, August 11, 2009

Ujian tidak dibuat dalam bilik tingkat 15?

SHAH ALAM, 11 Ogos: Ujian ke atas kesan yang dikira darah hanya dibuat ke atas kesan di atas tangga depan pintu tingkat 15 sahaja dan tidak kesan dalam bilik di Tingkat 15.

Ini menimbulkan persoalan dalam Inkues kematian Teoh Beng Hock hari ini apabila ia dibangkitkan oleh peguam Malek Imtias Sarwar yang mewakili kerajaan negeri Selangor.

Bagaimana pun menurut peguam bagi pihak Jabatan Peguam Negara, Tan Hock Chuan, ujian itu tidak dibuat kerana Teoh tidak pernah dibawa ke tingkat 15 pejabat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah (SPRM) di Plaza Masalam itu.

Jumaat, 7 Ogos lepas, Koroner serta pembantu inkues dibawa melawat kawasan kejadian iaitu di Plaza Masalam, Shah Alam. Di sana mereka menemui kesan seumpama darah di atas tangga antara tingkat 14 dan tingkat 15 plaza itu.

Turut dilihat oleh mereka adalah kesan seumpama darah dalam sebuah bilik di Tingkat 15.

Ekoran itu, Koronor Azmir Muntapha Abas mengarahkan ujian dibuat untuk mengesahkan sama ada ia darah manusia atau tidak dan kemudiannya mengesahkan siapakah pemilik darah itu.

Ekoran ujian yang dibuat, didapati tompokan di atas tangga itu bukan darah manusia. Ia hanya cat pencegah karat. Ujian ini dibuat didepan para wakil pihak-pihak yang terlibat.

Hari ini, Pakar pathologi dari Hospital Tunku Ampuan Rahimah, Klang memberitahu, Teoh Beng Hock mengalami pelbagai kecederaan, khususnya di bahagian kanan badannya.

Dr Khairul Azman Ibrahim juga berkata serpihan ditemui di dalam sebelah stokin yang dipakai di kaki kanannya.

Khairul, berkata beliau menjalankan bedah siasat Teoh pada 17 Julai, sehari selepas mayat Teoh ditemui di tingkat 5 Plaza Masalam, sehari selepas dibawa untuk disoal siasat Suruhanjaya
Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).

Khairul juga berkata, mayat Teoh mengalami calar-calar dan kesan keretakan.

9 comments:

Ibnu said...

Assalamualaikum dan salam sejahtera,
1. Hmm... kematian yang semakin misteri...

aiman said...

bukan misteri la bro.cuba di sembunyikan.pencuri diberi kerja tangkap perompak mana nak boleh

is said...

teoh ni bunuh diri sebab;

1.dah buntingkan anak orang.
2.takut pada kongsi gelap puak ronie liew
3.semua maklumat dalam simpanan beliau, maka kemungkinan diseksa sebelum mati ditangan gengster adalah tinggi.
4.dah tahu nyawanya akan mati juga... maka baik bunuh diri je.
5. sebenarnya ronie liew yang bunuh beliau. walaupun kita nampak ronie buat buat marah dan sepak pintu bilik sprm masa kejadian tu.
6.Nik aziz dah jadi Babi sekarang,kerana membenarkan DAP kutuk islam.
7.Nik aziz bila mampos konform masuk neraka.
8.nik aziz dah murtad
9.nik aziz dah jadi beruk.
10. nik aziz dah jadi najis kepada Dap.

Tontoya said...

Is...kalau ko sendiri dok hina para tok guru islam jangan kau marah pulak kalau orang kafir yang tak tahu tentang islam menghina islam.Dah orang kafir,dah tentulah dia tak faham islam tapi bilamana orang umno sendiri yang kata beragama islam dok hina islam,tu yang patut kita marahnya.
Jangan dok tulis mencarut sesuka hati,kita sendiri pun belum tentu masuk syurga atau nerakanya.ko belajar mencarut dari ajaran baru umno 'pukxmak' tu kah bilamana berdemo haram,kononnya utk menjadi pembela melayu dan islam pula setelah hilang sokongan dari orang bukan melayu..

Tontoya said...

is,Ko dah ada bukti dok tuduh orang tu,ko pegi lah jadi saksi kat polis biar senang sikit siasatan mereka nak cari sebab kematian Teoh..

maw said...

naluri seorang wanita bergelar ibu tidak akan tenang bilamana cahayamatanya diperlakukan sezalim itu,naluri seorang wanita bergelar ibu tidak akan dapat menerima semudah itu fakta benar tenggelam dilenyapkan,naluri seorang wanita bergelar ibu takkan mudah mengalah pada hakikat yang pergi tak akan kembali,naluri seorang wanita bergelar ibu tidak akan dudok membisu walaupun kailnya tak segah lautan yang menduga,naluri seorang wanita bergelar ibu tak akan mudah mengalah pabila sang permata hatinya jatuh longlai didalam seribu bahasa fatwa,naluri seorang wanita bergelar ibu akan tetap gah melangkah mencari memburu punca yang memisahkan dia dan sang rajuna hatinya.

hurry said...

is kongsi gelak hanya ada pada puak bn sahaja,sebab tu masa bn menang besar rakyat tak selamat...takkan nik aziz ada geng star kot...dap aku rasa tak percaya la....kalau najib,ketua polis dan tpm aku rasa ada logiknya sebab itu hanya umno yg ada unit tindakan khasnya,member aku sampai cedera kena pukul dek geng star umno,setakat ni tak ada lak geng star nik aziz belasah org umno

hurry said...

is ni islam ke kapir,ni satu upahan umno kat kelantan ada satu kes hina dan berak atas gambar nik aziz jadi buruk jubur....bukan berak atas gambar najib...najib tu kaki kapor je dgn muhyidin...berani anggap nik aziz beruk dan masuk neraka....masyaalah.....is tu aku rasa bukan islam dah tu....

drami said...

kpd penulis blog ini suka diingatkan usah bersifat dgn sifat dengki dan kianat. oleh kerana yg dilantik itu DS JJ maka kamu komen. tapi kalau nik aziz atau hj hadi tentu kamu sokong mcm nak rak. org lain seme tak elok tapi org pas seme elok, kalau kamu rasa diri kamu org pas yg elok sangat komenlah kes rampasan arak di shah alam, perangai biadap ronnie liew, jeff ooi dan teresa kok. soal fadly mcmlah dia tu baik sangat. belum jadi yb boleh cakaplah, dah dpt yb muka pun mungkin tak nampak. konon pejuang islam, tapi bila puak dap kutuk dan hina islam tak sepatah pun berani lawan. seme sorok tangan bawah kelangkang. pi lah lu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...