Wednesday, August 5, 2009

10 pegawai SPRM di pejabat hari Teoh dibunuh





SHAH ALAM, 5 Ogos: Siasatan awam (Inkues) kematian Teoh Beng Hock hari ini dimaklumkan terdapat 10 pegawai SPRM di pejabat pada hari Teoh terbunuh 16 Julai lalu.

Mereka termasuklah seorang pegawai kanan SPRM Selangor.

Bercakap kepada wartawan, Gobind Singh peguam bagi pihak keluarga Teoh pula berkata, sampel DNA yang diambil pada dua aktivis DAP tidak sepadan dengan sampel DNA yang ditemui pada jaket dan talipinggang Teoh.

Kedua-duanya memberikan sampel tersebut kepada polis baru-baru ini.

Sebuah laman web mendakwa kedua-dua mereka disyaki membunuh Teoh dengan cara memegang pada jaket dan tali pinggang Teoh dan mencampakkannya keluar melalui tingkap.

142 comments:

ayamgebu said...

JENG.....JENJENG..!!!!!!!

AGAK2..SAPA YANG AKAN BUAT SKRIP..?
AKIM MANA YG AKAN BACA SKRIP..?
SAPA AKAN JADIK PELAKON TERBAIK..?
PEMBANTU TERBAIK...?


SETAHU AKU PRODUKSI NYER UDAH TENTU
PUAK2 AMNOOOOOOOOO.......

Mesra Sokmo said...

Benarkah Politik Terengganu Masih Kucar Kacir?

ADA angin semilir dari Pantai Timur membawa khabar mengenai politik Terengganu masih belum sendek. Masih berkucah dan kucar kacir? Keadaanya masih belum menentu lagi. Sehubungan itu pemerhati politik di negeri penyu itu berpendapat keadaan politik Terengganu waktu ini paling teruk dan senak berbanding dengan negeri-negeri lain. Ia lebih senak daripada suasana politik di Kedah dan Penang kecuali Selangor.

Kedudukan Ahmad Said selaku MB masih belum kukuh sepenuhnya, bergoncang-goncang. Bila-bila masa katanya MB itu boleh tumbang dan melayang dari kerusi itu.

Kedudukan Mat Said katanya benar-benar bergantung kepada pihak Istana sahaja. Istana telah menjaga Mat Said dan Mat Said memerintah atas ehsan istana. Sebab itulah ada cakap-cakap mengatakan Mat Said MB istana bukannya MB Umno! Apapun kenapa istana begitu sayang kepada Mat Said tidak pula diketahui. Walaupun ada cerita kononnya konon ada batter trade (kontra) berlaku tidak pula boleh dipercayai, beter trade itu macam mana bentuknya?

Namun rumusan itu tidak boleh ditolak begitu saja. Kerana itu Mat Said sentiasa tersenyum di mana-mana sahaja. Ia seolah-olah tidak merasa apa-apa dan terancam dengan apa yang berlaku di Terengganu. Tidak ada kebimbangan di wajahnya. Dia berserah kepada takdir mengenai nasibnya. Macam mana dia tidak pernah terfikir akan jadi MB dia juga mungkin tidak memikir bagaimana kalau dia akan tercabut dari kerusi itu. Kehilangan kerusi itu tidak akan memberi apa-apa kesan kejiwaan kepadanya.

Ada kalanya senyuman Mat Said itu menggambarkan yang dia tidak kisah dengan apa yang berlaku. Seolah-olah dia mentadbir tanpa perasaan apa-apa. Mungkin itu gaya dan cara Mat Said nak release tensionnya.

Bagaimana pun cerita dari Terenggau itu tidak sampai ke Kuala Lumpur. Ataupun kalau ia sampai ia ditampan oleh beberapa isu yang timbul kini. Tetapi ia telah menjadi kalut di Terengganu. Mungkin disebabkan isu politik semasa di Kuala Lumpur lebih panas dan menarik menyebabkan isu itu dibiarkan begitu saja. Perbicaraan Anwar Ibrahim atas kes liwat, tragedi kematian misteri Teoh Beng Hock dan terbaru demonstrasi anti ISA menyebabkan pemerhati
Kuala Lumpur terlupa untuk suluh Terengganu. Mungkin sikit hari nanti semua mata akan menjolor ke Terengganu pula.

Namun yang pastinya disana sudah geger. Sudah ada orang bersiap sedia untuk mengambil alih kerusi Mat Said. Ada dua versi kekalutan di Terengganu pada masa ini yang nampak komplikated sedikit.



Puak Idris Jusoh beriya-iya nak jatuhkan Mat Said. Seorang Adun dikatakan akan bertindak mengosongkan kerusi Adun bagi memalukan Mat Said. Katanya Adun berkenaan telah memberi kata dua kepada presiden Umno, Najib Razak. Kalau Najib tidak menggantikan Mat Said dengan orang lain Adun itu akan kosongkan kerusi.
Susulan kegagalan pucuk pimpinan menyelesaikan isu itu, kononnya mengakibatkan Idris Jusoh dan genangnya akan bertindak menjadi Adun bebas dalam DUN Terengganu. Tindakan ini juga untuk mengaib dan mengajar Mat Said.
Selain itu ada juga cakap-cakap mengatakan Idris bersama gengnya akan menyertai Pakatan Rakyat. Parti yang akan dipilih ialah PKR. PKR akan bergabung dengan Pas untuk tubuh kerajaan. Idris akan jadi MB. Logiknya kalau Idris dan gengnya menyertai PKR dan bergabung dengan Pas bermakna Mat Said kehilangan majoriti. Puak Mat Said hanya ada 14 sahaja manakala dipihak Pakatan 18 kerusi. Situasi ini kalau diadakan undi tidak percaya bila-bila masa Mat Said boleh tersungkur.
Dalam pada itu ada juga cakap-cakap mengatakan sekiranya Mat Said terancam (diancam oleh Idris Jusoh) Mat Said akan menyerang balik dengan bergabung diri bersama Pas. Mat Said diatakan rela melepaskan jawatan MB kepada Pas daripada menyerahkan bulat-bulat kepada Idris Jusoh. Mat Said sudah pun mengadakan hubungan dengan Pas. Pembelian dua ekor kambing Pesuruhjaya Pas Terengganu, Harun Taib oleh Mat Taib adalah symbol kerjasama itu mungkin berlaku.

Mesra Sokmo said...

Dalam kemelut hari ini Pas mendapat untung. Kalau bergabung dengan PKR, Pas akan jadi MB dan kalau bergabung dengan Umno, Pas juga akan jadi MB. Bernasib baiklah Pas nampaknya.
Tetapi realiti itu tidak mudah jadi kenyataan. Ada sepihak lagi berpandangan langkah paling baik untuk menyelesaikan keadaan politik Ternegganu hari ini ialah dengan Mat Said menghadap sultan agar bubar DUN Terengganu. Adakan pilihan raya semula dan serah kepada rakyat. Terserahlah kepada rakyat untuk memilih siapa dari tiga kumpulan itu untuk menjadi MB – kumpulan Mat Said, Idris Jusoh atau Pas.

Itulah cara dan formula paling afdal dan dirasakan dapat memuaskan hati semua pihak

mack said...

HARI AHAD SEMASA SAYA KEBANTING ADA BERJUMPA DATO BEKAS ADUN DARI ULU BESUT TRANGGANU DATO NI BOLEH TAHAN JUGA ORANG NYA PAKAI KERETA HARRIER TAH 22 CANTIK SUNGGUH. TAPI BUKAN ISU NYA DIA ADA BAGI TAHU YANG UMNO DISANA ADA DUA PUAK satu puak pak deris dan satu lagi puak mat said. BEGITULAH HAKIKAT NYA UMNO SEMANGKIN GENTAYANGAN MANA ADA MASA NAK MEMIKIRKAN HAL RAKYAT MASAALAH SENDIRI PUN TAK SELESAI. ENTAHLAH MALANG SUNGGUH ORANG GANU KITA

roh_insan said...

Aku harap sgt2 pegawai SPRM tdk terlibat didlm kematian Teoh tu,bkn ape,klu lah SPRM tu terlibat alamat pelingkup la bn.Hu..Hu..

Naruto Sensei said...

Semakin Panas nanti kan le..

fitflex said...

bab kematian teoh tu dah dijelaskan pun oleh sdr redhuan tee.memang benar apa yg beliau nyatakan bahawa bila cina sekor mampus je,terus mca,gerakan,dap dan parti2 melayu pembangkang melalak mcm dunia dah nak kiamat.
nampak gaya cina mualaf tu pun lebih bijak dari melayu2 yg setia membabi buta kpd pembangkang..

fitflex said...

awan said

..Nape?kali ni ko nak gebang lagi ko ada nombor telefon lim kit siang plak ke?


oi gebang pa lg??ada ke ko cal no mahfuz tu??klu ko x cal x yah le duk ckp org len gebang.ko tu yg gebang...

fitflex said...

klu ko nak sgt,nak amik ni no harama jadah guan eng.pastu ko mintak le no kit siang tu.tp heran gak aku yg ko nak no kit siang tu bt pe???nak sua ko punya bontot kot awan.memayung dibawah awan matahari pun sodap gak nie...

0124853848 = umar aziz moden.org pas la cakap...

Naruto Sensei said...

fitflex

Makin lama kamu komen makin teserlah kemunafikan kamu sendiri..

Cantik bahasa kamu bila kena batang hidung sendiri tak malu pula tuduh orang lain ..

Siapa nak dengar cakap lalang.. Macam Ibrahim Ali sampai sekarang hitung hari je PRU13 dah tentu dia akan lingkup ..Pasal tu bodek BN tak habis2..

Lalang senang je berubah takde pendirian..

Naruto Sensei said...

fitflex

Wah soalan Saya yang lepas tak terjawab dalam ni pula kamu nak kaitkan saya pula ke..

Jangan nanti kamu tak jawab soalan saya terus hilang ...

Malas nak layan lalang nih..

bakmaipungkoq said...

fitflex
Betul kata kau.Riduan Tee tu lebih bijak dari melayu-melayu haprak yang jahanam tahap cipai penyokong totok parti jahaham pas dan pkr tak tahu dek untung tu. Ini semua melayu-melayujilat puki tak basuh tu. Bangang punya pas, haram jadah. Sial. Jahanamkan Melayu, bangsat punya sial. Gampang. Mari balaci-balaci sial yang pandai maki-maki tu, nah amik kau sial. Bodoh biang nak mampus punya sial. Berapa cina-cina haram isi nuraka tu upah kau sial.

bakmaipungkoq said...

Woooi, sial pecacai PAS,
Apa dah jadi dengan engkau punya MB ha? Kan aku dah katakan semalam. Tak ada berani punya. Telor dah masuk kerandut. Mana beraninak buang samseng tu. Aku kata semalam, aku nak tengok sampai mana berani si Hassan Ali tu. Semua sandiwara nak hasapi PRK tak lama lagi. Nak tunjuk konon-konon PAS pejuang Islam. Sial, berlakon sajalah tak habis-habis. Aku dah kata, PAS dan PKR mana berani dengan DAP. PAS dan PKR walau pun total kerusi lebih, tapi sikap melukut tepi gantang tak tahu nak buang. Inferiority complex tahap lancau. Aku nak tengok samseng tu kekal lagi tak. Tapi aku dah tahu jawapannya dah. Semua orang tahu. Hassan Ali tahu, semua pecacai-pecacai tahu. Jawabnya, itu hanyalah satu lakonan tahap lancau untuk tipu melayu-melayu lemah fikiran. Dengan aku jangan tipulah. Aku tahu hati perut engkau orang yang enuh dendam kesumat tu. Mulut saja penuh menyebut ayat-ayat quran tapi hati kaudu.

Tapi aku salute pada MP Zulkifli Nordin. Dia ni memang berani dan pandai guna akal tapi dia salah pilih kapal. Patut dia adi BEBAS lagi bagus. Dia saja yang nampak ada kejujuran sikit. Yang lain-lain tu hampeh. Keluar Nordin, jangan duduk dalam kepompong parti yang menjahanamkan Malayu tu. Nanti kau pun sama terpalit taik palat yang lain-lain tu.

Kat Pulau Pinang tu apa pula hal dengan malaun sepet sekor lagi tu. Pilih lagi. Kalau Cina namanya, ha, inilah balasan yang akan kamu terima. NGO Melayu barua si guan eng brengsek tu halau macam sampah. Cuba tengok, barua pun berlagak, belum ketua menteri kerajaan haram tu lagi. Aku nak tengok, aku nak engok. Mana semua Melayu? Telor semua dah masuk kerandut? Takkan nak kelauarkan malan Jumaat saja. Sial. Semua diam membisu. Itu mereka tak perintah negara lagi tahu melayu-melayu PAS yang berfahaman sial tu, tolak assabiyah konon. Jahanam bangsa, jahanam agama tau tak bangang.

bakmaipungkoq said...

Wooi bangsat pecacai
Aku nak tengok kamu semua punya bahasa-bahasa tahap sial tu. Bila aku cakap macam ni baru kamu yang bangsat tu tahu macam mana orang dengan ye. Tak kiralah, penyokong atau lalang. Tapi inilah bahasa ang kamu semua kebanyakannya gunakan. Melau bertopengkan agama untuk cari makan.

bakmaipungkoq said...

DAri Malaysiakini,
"PAS 'terlepas' remaja sertai demo
Jimadie Shah Othman | Aug 5, 09 12:56pm
# kemaskini 1.30pm Pemuda PAS Pulau Pinang mengakui seorang anggota Unit Amalnya, Muhamad Azreen Abdul Aziz dikerahkan untuk menyertai demonstrasi anti-ISA minggu lalu."
//////////////////////////////////////
Ni apa benda ni. Kelmarin ada satu mangkok hayun PAS tu bukan main cakap besar lagi. Hari ni sorok muka yang tak hansem tu kah? Cakap ikut mulut bawah, bukan guna otak. Memang perangai dah sebati macam itu. Harapkan ketayap bolehlah. Yang merusuh itu hari, aku tengok ramai yang berketayap.Memalukan Islam. Kafir-kafir tu senyum simpul tengok semua Melayu bangang tu dapat mereka peralatkan. Konon tak takut mati tapi hidung tutup juga takut HINI. Aku nak tegelak tengok macam mana punya bangang tahap cipai punya bangang bangang tu takut mati tapi berlakon berani. Pergi jahanamlah PAS penipu, hipokrit, munafiq, penjahanam bangsa, pengadu domba, suka cari pasal,pemfitnah,pemutar belit,cakap besar,riak,berlagak dan macam-macam lagi. Jawab.

bakmaipungkoq said...

Totok-totok UMNO jangan seronok pulak,UMNO pun bukannya bagus sangat. Mana menteri-menteri yang dah diberi amanah tu - aku nak tanya, apa kamu orang buat dengan bermacam-macam kos sarahidup yang meningkat terus meningkat sekarang - kancil aku harga 4K saja tapi insuran koperensif kena amik nilai tak kurang 10K (dulu ad bising-bising dlm akhbar, lepas itu senyap, bank negara pun senyap,relax - mereka tahu itu semua budaya malaysia,bising bagai nak rak lepas itu senyap sunyi dan semua melupakannya),gula dah hilang disorok penyangak-penyagak yakjuj makjuj tu (sial-sial itu tau orang islam nak berpuasa, banyak nak guna gula buat kueh),astro nak naik mula bil akan datang (dulu pun orang bising jugak, menteri pun siap warning lagi, lepas itu senyap, balik asal),petrol primium naik bulan depan,ubat-ubatan dah mula naik, harga beras tak turun-turun,kos perubatan klinik-klinik swasta meningkat,bil letrik tak lama lagi naik (turun dulu,ciput saja, tv interview dan tunjuk kat berita tv ulasan orang-orang tak faham ekonomi,mereka apa lagi, puji habislah konon-konon keperihatinan kerajaan,sedangkan realitinya, habuk saja yang dapat,tak ada makna, bunyi turun tapi hanya berapa sen?) Lakukanlah amanah yang diberi dengan penuh tanggungjawab.Rakyat akan menilai tuan-tuan.

jaam said...

HAAAH!
JOM KITA SALAHKAN PUAK2 UMNO!
ABIS CERITA.

APA LU INGAT DALAM SPRM TU TAKDA ORANG PAS KE? APA LAH AYAMKAMPUNG NIH....HAHA.

jaam said...

TABEEKKK SPRING!!!
BAKMAIPUNGKOQ!
CAYA LUU!!

isa_ys3 said...

pungkok,,,

kalau ko tak reti berbahasa sopan jgn ajak org lain ikut macam ko.ko kan melayu yg memperjuangkan bangsa..kalau ko berperangai cmni cmne org nak ikt ko

isa_ys3 said...

walau ko kate sandiwara yang penting hasan ali tu dah perjuangkan apa yang sepatutnya.cuba tengok sekarang ni menteri agama pun tak berani nak tegur kesyirikan yang pemimpin negara buat.mufti2 langsung tak cakap apa.sebab ape?nak jg periuk nasi n kedudukan.kalau ko kata nak perjuangkan islam n melayu sama2la kita sokong.ramai2 desak suruh roni lepaskan jawatan.sekarang umno mula nak tnjk hero..konon nak bekrjasama membantah roni.sedangkan dulu apa yang dia buat.pernah halang arak dijual kepada org islam?langsung tiada tindakan.beli arak macam beli air mineral je.beli no ekor macam beli tiket bas

jaam said...

MEH KITA SAMA2 BANTAH TU SMUA!!!

bole....!?

isa_ys3 said...

pungkok,,,

ko ni nak dikatekn cerdik tak juga.ko dh tau harga barang naik dan nak naik lagi yang ko sokong kerajaan lg apsal.secara logiknya la nak ke kite ni sokong orang yg menyusahkan kita..gula takde beras habis tarif elektrik naik harga minyak naik salah pr ke?contoh kalau kat rumah,gula habis beras habis salah sape?salah anak2 ke makan banyak?salah anak bancuh air pakai gula?patut si ayah sediakan sume tu.dah tau anak kuat makan nasi pastikan beras cukup jgn sampai kehabisan.macam tu lah tugas kerajaan sediakan keperluan utk rakyat.beras gula n keperluan asas pastikan cukup.ni salahkan rakyat.kuat makanlah.ada ke patut suruh rakyat makan keledek ganti beras.dulu kata kalau pas memerintah rakyat susah nak makan.makan ubi kayu balik mcm zaman jepun.skg ni masa bn merintahpun dah suruh makan keledek.sapa yg jahanam?pas jahanam atau umno yang jahanam?ke ko yg jahanam

isa_ys3 said...

jaam,,,

kalau setakat cakap kt sini nak bantah tak payahla..buat mcm pemuda pas hantar memorandum.buat bantahan..ni tak melalak kosong.baik tak yah.cakap berdegar2.jalannye tak.macam tu ke perjuangan.nak cari publisiti murah.kononya ikut sama perjuangan menegakkan islam

bakmaipungkoq said...

isa_ys3
Pertama sekali aku nak ucap tq lah sebab awak dah mula berbahasa lembu. Memang tak sedap berbahasa hangit nih. Aku gunakan pikiran aku sendirik,dok tengah-tengah, siapa tak baik aku tibai habis-habis. Memang aku pentingkan bangsa. Aku sayangkan bangsa aku. Sebab mana ada bangsa melambangkan agama. Arab pun ramai yang nasrani. Melayu yang ngok-ngok memang ada yang murtad. Sebab itu, pada aku, dari bangsa tu lah baru ada agama. Kalau bangsa kita lingkup, agama kita pun lingkup. Tapi perangai orang Melayu ni kebanyakannya aku tengok, selalu alpa dan lupa diri. Lupa asal usul.Cepat puas hati. Cepat percaya. Ada otak tak mahu gunakan sebaik mungkin. jangan taksub. Agama kita sekarang dihina.Kita harapkan PAS untuk perjuangkan agama kita tetapi PAS tidak memainkan peranannya elain berdendam dan memusuhi sesama Melayu. Bangsa lain tidak begitu. Cuba tengok betapa sayangnya partner awak orang Kit Siang kepada Tee Kiat - Kit Siang sanggup pergi buat report pasal ugutan bunuh kpd Tee Kiat (sebenarnya sandiwara dia orang sahaja tu, bukan nak buruk sangka tetapi permainan mereka memang licin sampai Melayu selalunya terpedaya). Ada Melayu boleh buat macam itu. Katalah Najib kena ugut ke, ada orang PAS nak buat begitu. Dan sebaliknya jika Hadi kena ugut ada orang UMNO nak buat begitu? Kita sendiri tahu jawabnya. Habis koman macam kata orang Peghok, "padan muka". Setuju tak?

bakmaipungkoq said...

isa_ys3

RALAT
Sebenarnya bahasa LEMBUT, bukan bahasa lembu. Harap maap isa.

tabuan said...

Pertama nak bagi tau org yang akan tersenarai dalam senarai org paling kaya di malaysia tak lama lagi ialah al-jub...kerana akan dapat duit saman..500 juta...

kedua pasal perarakan ISA, al-jub berucap penuh semangat sebagai seorg pemimpin..tapi bila polis dah spray gas dan air al-jub lari naik moto samapi pejabat pas blah naik kereta..tinggal lah para penyokong terhuyun hayang..macam inikah org yg nak di pilih menjadi pemimpin..kalau jadi PM nanti bila kena serang dia lari pi duduk luar negara..tinggal rakyat menghadapi sengsara.

Ketiga..pasal isu arak dan gengster di selangor. pasti lepas ni hasan ali akan rukuk dan sujud menyembah DAP. tengok T.Khalid..kaka..menolak bulat-bulat desakan ini..

apa yang pasti para pemimpin PAS/PKR yg ada melayu/islam itu ternyata sangat takut kepada DAP.

jaam said...

DAHLAH OTAK TAHAP KEPALA LUTUT, SOMBONG PULA TU...

KITA KATA A KAU KATA B...

KITA SYOR YANG BAIK KATA MEMACAM...

ORANG YANG SEMACAM NIH MEMANG RAMAI KAT DALAM SIASAH NIH TERUTAMA ISA YS3...

bakmaipungkoq said...

tabuan
Tak payah pakai duit saman. Duit dari pelbagai sumber yang kita semua tahu pun chap boh liau lor. Tengoklah istana dia harga berapa juta. Dia tu bukankah lama nganggor, tapi peliknya "pitih belanar" pula.

Satu lagi, awak kata macam mana pun, totok-totok dia mana mau peduli. Mana mau percaya. Pada fikiran mereka nuar tu dah macam nabi.

isa_ys3 said...

nabi muhammad tak pernah berbangga dengan bangsanya.nabi daripada bangsa arab.cuba tgk bangsa arab lebih mementingkan diri sendiri,tapi islam tetap berkembang.kalau bangsa melayu itu hancur takkan hancur agama islam.yang hancurnya melayu islam.kita jgn jadi macam yahudi yang menolak nabi muhammad sebab dia bukan datang dari bangsa yahudi.dan akupun tak pernak terlalu taksub dgn tg nik aziz.aku menghormatinya sbg ulama,pemimpin yang berjuang menegakkan islam.kalau kita berjuang atas dasar kaum pasti tidak akan berjaya.kita kena percaya dgn janji2 Allah.Allah tidak silap menciptakan manusia2 ni berbilang kaum,cuma kita yg silap jika memperkatakan tidak sesuai hukum hudud itu dilaksanakan kerana di malaysia ni ada kaum lain selain melayu.kita boleh memperjuangkan melayu atas dasar islam bukan memperjuangkan islam atas dasar melayu.diciptakan agama islam,diturunkan al-quran utk seluruh manusia sekelian alam.bukan utk melayu.tak kira cina india bugis dll semua berhak mendapat penerangan dan pengajaran.
berapa ramai org kafir yang mmluk islam di malaysia sebab didakwah?ramai yang masuk islam sebab kahwin dgn orang islam.tak kurang juga org islam yg murtad sbb kawin dgn bukan islam.ramai juga yang msk islam atas inisiatif sendiri.buat kajian sendiri.belajar sendiri.sehingga ada yang jd pensyarah2,ustaz2 yg mengajar org melayu yg islam sejak lahir.islam yg diwarisi

PAS-PKR-DAPigs said...

Di P Pinang, oleh kerana DAP nya teguh macam piramit di Egypt, maka tiada siapa boleh gugatnya - walaupun PAS ada satu ADUN ianya macam anjing kurap sahaja di pandang oleh DAP.

Paling istimewa bagi PAS ialah di Perak. Oleh kerana undang2 negeri Perak tidak membolehkan kafir jadi MB makan PAS diberi peluang jadi MB walaupun PAS cuma ada 6 ADUN nya. Jika sekiranya ketika itu DAP ada seorang calun nya dari melayu/Islam sudah tentu PAS jadi anjing kurap juga.

Jika diadakan PRU semula di Perak, dah tentu DAP akan letak kan seorang calun nya dari kaum melayu/Islam. Calun melayu/Islam DAP pernah menang di kawasa cina 90% di Pasir Bedamar, Teluk Intan satu masa dulu. Nama calun nya Fazlan Yahya kalau tidak silap.

bakmaipungkoq said...

isa_ys3
Ada betul juga macam engkau kata tu. Tetapi aku tetap sayangkan bangsa aku kerana Melayu itu Islam walau pun itu bukan hakikatnya kerana Melayu-Melayu Islam kebanyakannya memberi contoh yang tidak baik kepada yang bukan muslim. Maka kita tidak hairan jika diMsia ni orang non muslim kebanyakannya cukup takut jika ada family mreka nak convert muslim. Sebab apa, Melayu bagi contoh tidak baik kepada mereka.

Aku pikir situasi sekarang begitu berbeza jika kita hanya nak perjuangkan agama sahaja. Silap haribulan, kita akan telingkup.

bakmaipungkoq said...

PAS-PKR-DAPigs said...
Sekarang dah ada Melayu yang tak sayangkan bangsanya (mudah-mudahan dilaknat Allah) bakal menjadi BARUA mereka.

Inilah yang kita takut. Tetapi PAS tidak mau ambil kira hal ni. Mereka hanya sibuk buat ceramah sana sini pecah belah umat. Bukan hendak atur strategi bagaimana untuk kuatkan Melayu dan Islam.Macam manalah aku nak tertarik.

bakmaipungkoq said...

K, mari kita solat dulu.

isa_ys3 said...

pungkok...

nabi dan para sahabat,khulafa'ar-rasyidin tak penah perjuangkan bangsa dia tapi bangsa arab masih ada.masih kaya raya.bangsa turki masih ada.negara2 timur tengah ada lagi.tu cmne pulak?tidak pernah terbukti bangsa menyatukan agama.tetapi bangsa itu bersatu dibawah islam.itu pasti dan sudah terbukti.
pasal non muslim tkt nak convert islam aku susah sikit nak jawab nati ko kate aku salahkan kerajaan.tp itulah hakikat yang perlu kita terima.sistem pendidikan islam pun tak sampai matlamatnya.pendidikan islam jd subjek pilihan.bukan wajib.dahlah silibus tak cukup.org2 islam sendiri tak dapat haknya belajar islam secara menyeluruh.non muslim tkt nk convert sebab dia tak faham islam.yang lagi pelik org islam sendiri tak faham islam.baca quran pun tak pandai.

isa_ys3 said...

k...
jom solat sama2.doa mintak Allah buka pintu hati kita luas2 utk menerima kebenaran.minta petunjuk dan hidayah dari tuhan sekelian alam...

Mesra Sokmo said...

isa_ys3 said...
k...
jom solat sama2.doa mintak Allah buka pintu hati kita luas2 utk menerima kebenaran.minta petunjuk dan hidayah dari tuhan sekelian alam ....nabi dan para sahabat,khulafa'ar-rasyidin tak penah perjuangkan AJARAN SESAT HADHARI, YG MENOLAK HUKUM AL-QURAN

isa_ys3 said...

mesra sokmo.

aku tak penah kata nabi dan para sahabat,khulafa'ar-rasyidin perjuangkan AJARAN SESAT HADHARI, YG MENOLAK HUKUM AL-QURAN.ko baca bailk komen2 aku.aku rs ko silap org ni..dan akupun tak penah menyokong dan mmbenarkan islam hadhari
kalau aku salah tolong betulkan

Mesra Sokmo said...

mack said...
ENTAHLAH MALANG SUNGGUH ORANG GANU KITA....kini hampir cerah, sebab Mat Said akan bubar DUN, jika gologangan Deris terus peteh ketingnya (menperjatuhnya) dan harapan Bulan Mengambang lagi diKuwait Msia. MoU mungkin terjadi antara salah satu puak dgn PAS. PR ambil aleh Trg tanpa election.

Mesra Sokmo said...

isa_ys3 said...
mesra sokmo.

aku tak penah kata nabi dan para sahabat,khulafa'ar-rasyidin perjuangkan AJARAN SESAT HADHARI, YG MENOLAK HUKUM AL-QURAN.ko baca bailk komen2 aku.aku rs ko silap org ni..dan akupun tak penah menyokong dan mmbenarkan islam hadhari
kalau aku salah tolong betulkan...ALHAMDULILLAH TERIMA KASIH, HADHARI UMNO HAPRAK..CHE DEK

Tungaklangit said...

SALAM SAUDARA YANG MEMBERI KOMEN

SELAIN TEKAAN SAUDARA YANG MEMBABITKAN SPRM DAN 2 YANG DIKATAKAN TERBABIT SEBELUM NI...MUNGKIN ADA PIHAK KETIGA YANG TERBABIT DALAM KES INI...

TERDAPAT 3 ORANG YANG DIRAKAM OLEH GAMBAR CCTV PADA JAM 1.48 PAGI PADA HARI TBH DITEMUI MATI DAN PEGAWAL TIDAK MENEGNALI MEREKA DAN MEREKA BUKAN BEKERJA DISITU..

JANGANLAH CEPAT KITA MENUDUH SPRM MELAKUKANNYA

SALAM

Tungaklangit said...

RUJUK DI SINI

BERITA HARIAN ONLINE: Inkues Teoh Beng Hock: Pegawai SPRM individu terakhir lihat Teoh hidup.

" Saksi kelima, Wan Rosli Wan Adam, 38, yang juga pengawal keselamatan di situ, ketika dikemukakan Tan sekeping gambar diambil daripada rakaman CCTV pada jam 1.48 pagi, hari sama, berkata beliau tidak kenal tiga individu dalam gambar itu dan pasti mereka tidak bekerja di bangunan itu. Bagaimanapun ketika dikemukakan dua gambar lain, Wan Rosli mengecam mereka sebagai pegawai SPRM."

SALAM

dewatawanberapi said...

yang aku nampak dalam gambar tu cuma cina dan hindu bersatu untuk bantai melayu...pandangan mata halus...

cina hindu - kaum keparat yang patut diusir balik negara asal.

spesis tak sedar diri...
anjing kurap...

cicitHJHASSANu said...

hahahahahahahah!!!!
sian kt maipungkoq...lalang kering,kalau dibakar memang cepat rentung...kahkahkah!

jenis ni lagi teruk dari pencacai ameno...
semoga hangpa semua insaf.

cicitHJHASSANu said...

semuanya adalah kerana...

virus H1ishamudin N1ajib

aiman said...

pilihanraya akan datang aku nak tengok amno akan gunakan lambang keris telanjang.bakmaipungkoq,matfitflex,dewataawanberapi,zali and semaua pejuang bangsa melayumno sila jadikan iayanya jadi kenyataan.untuk permulaan buat di prk yang akan berlangsung p pasir ini.kalau masih gunakan lagi lambang dacing buruk tak usahlah kamu war warkan kamu ini pejuang melayumno.AMNO boleh b...

aiman said...

dewata,kat sini bukan main lagi sampai berapi api marahkan rakyat bukan melayumno.bila pilihanraya masih gak kongsi ngan MIC,MCA gunakan dacing buruk tu.piraaah..

roh_insan said...

"...Aku pikir situasi sekarang begitu berbeza jika kita hanya nak perjuangkan agama sahaja. Silap haribulan, kita akan telingkup..."

By Pungkuq..

...................................

Kuoq,hang belajaq tang mana yg berani dok kata klu asik dok pejuang agama kita bule lingkup,hang habaq mai kat aku mana dalil atau hadis dia?,jgn hang kata hadith Islam hadhari udah,itu aku tak tau.

Hang ni btui2 loklaq la Kouq,Tuhan dah dok kata bnyak kali brg siapa yg perjuangkn akidah(agama)nescahaya DIA akn perintahkan seluruh tentera2 langit n bumi untuk membantu org2 tersebut,itu cakap n janji Tuhan(Firman)bkn ckp ust2 atau ulamak2,atau pejuang2 Melayu.Apa guna satu dunia penuh dgn Melayu klu msh melakukan Syirik kat Allah,takdak makna Kouq,aku tak tau la sapa yg dok habaq kat hang lagu tu,yg tak pejuangkn Agama tulah yg bule telingkup klu hang nak tau.

Tentu hang tau berapa taun Palestin
dijajah,agak2 hang klu Tuhan nak bg menang kat Palestin tu ssh ka??,tp psai pa smp skrg tuhan tak tulung2 rakyat Palestin tu,kat c2 takdak ulamak ka yg bule doa hari2?,takdak ust2 ka?,jwpn nya tentu la ada,tp psai pa puluh taun doa mereka tak makbul??,hang pikiaq dak??.

Kouq,drpd awai2 lg pemimpin Palestin dok kata memperjuangkan tanah ayaq,hari2 doa lagu tu,depa tak penah pun nak perjuangkan akidah rakyat mereke,Allah dah sebut(Firman)kerajaan DIA merangkumi langit,bumi serta isi2nya,takdak manusia punya,jd mcm mana Tuhan nak tulung klu depa dok sibuk2 nak ambik kerja DIA,yg Allah perintah pejuangkn lah akidah manusia,itu tanggung jwp kita,bkn bangsa Melayu seperti yg umno dok sebok2.

Kouq,bangsa Melayu ni takdak nilai pun kat dlm kubuq,Ma'alakai2 dlm kubuq tu tak tanya pun hang bangsa apa,soalan nya suma tentang akidah,lingkup akidah terlungkup la kita kat dlm tu.

* Kouq, aku rasa elok hang tukaq nama hang,aku nak sebut pun tak lalu,tp nak kata lagu mana,hang yg boh.

Muhd Fariz said...

Kalau pas gaduh dgn dap mmg la,sbb dap bukan Islam dan xphm Islam.
tp yg mmeningkn kepala kita adalah umno yg dikatakan Islam tp masih berdegil lebih 50 tahub x mau melaksanakn Islam yg sepenuhnya(hukum2 Islam, perlembagaan Al Quran, hadis).Ok la korang semua x suka,bnci pas sbb itula inila, kalu mcm tu umno lah yg laksanankan Islam(bukannya had-hari) d M'sia habis cerita. senyap semua mulut pemimpin2 pas (nik aziz, hhj hadi, husam, dsbgnya). Apalg yg umno nk tunggu ni, nak tunggu bala dr Allah dtg dulu ke d M'sia? Nik aziz dh ckp dulu pas akn dibubar jk umno buat Islam sepenuhnya.Settle masalah perpecahan org2 melayu kita. Msalahnya pas dah byk kali ajak umno muzakarah sejak tahun 80an lg tp semua ditolak umno.tp surat pelawaan pas kpd umno langsung x di gembar gemburkan dlm media arus perdana dr dulu smpai skrg.Skrg sy tanya KENAPA x jwb????(nik aziz ajak najib debat pun , najib kecut.apa malangnya kita rakyat M'sia ni ada sorg PM yg pengecut)

Sy ada jawapannya tp sy tggu dulu komen balas blogger umno budiman.........

Muhd Fariz said...

Kalau pas gaduh dgn dap mmg la,sbb dap bukan Islam dan xphm Islam.
tp yg mmeningkn kepala kita adalah umno yg dikatakan Islam tp masih berdegil lebih 50 tahub x mau melaksanakn Islam yg sepenuhnya(hukum2 Islam, perlembagaan Al Quran, hadis).Ok la korang semua x suka,bnci pas sbb itula inila, kalu mcm tu umno lah yg laksanankan Islam(bukannya had-hari) d M'sia habis cerita. senyap semua mulut pemimpin2 pas (nik aziz, hhj hadi, husam, dsbgnya). Apalg yg umno nk tunggu ni, nak tunggu bala dr Allah dtg dulu ke d M'sia? Nik aziz dh ckp dulu pas akn dibubar jk umno buat Islam sepenuhnya.Settle masalah perpecahan org2 melayu kita. Msalahnya pas dah byk kali ajak umno muzakarah sejak tahun 80an lg tp semua ditolak umno.tp surat pelawaan pas kpd umno langsung x di gembar gemburkan dlm media arus perdana dr dulu smpai skrg.Skrg sy tanya KENAPA x jwb????(nik aziz ajak najib debat pun , najib kecut.apa malangnya kita rakyat M'sia ni ada sorg PM yg pengecut)

Sy ada jawapannya tp sy tggu dulu komen balas blogger umno budiman.........

fitflex said...

dah contact ke guan eng sdr awan???no tepon dah aku bg.tunggu apa lg...

fitflex said...

ni mamat mana lak ni mai2 je terus cabar2 org.

muhd faris said
---------------
Kalau pas gaduh dgn dap mmg la,sbb dap bukan Islam dan xphm Islam.
tp yg mmeningkn kepala kita adalah umno yg dikatakan Islam tp masih berdegil lebih 50 tahub x mau melaksanakn Islam yg sepenuhnya(hukum2 Islam, perlembagaan Al Quran, hadis).


===============
oi umno munafik tu tolak islam ko pening.

aku tanya ko plak dah tau dap tu tolok islam,kenapa boleh join??
dan umno yg sebahagian dia tu sekular masih beragama islam,kenapa x buleh join???kalu sbb umno tentang islam,dap pun sama gak.x ke lg pening tu.

ko x nampak ke lepas satu,satu timbul isu bila pas bersatu dgn dap ni.x dan abih babi,mai pulak isu jim di pp.x dan reda lg,mai isu arak pulak.jika berterusan mcm ni rakyat akan nampak yg tiada beza pas dgn umno.masing2 x mampu nak jaga islam.kelak pas sendiri yg akan jatuh.

aku tanya ko sket,pas buleh join dap,tapi x buleh join umno.tapi buleh ke sedara2 ko kawin dgn org dap???ngan umno buleh kan..buleh ke ko smbahyang dgn dap??ngan umno buleh je.buleh ke ko mkn ayam dap sembelih??umno punya xde hal.

fitflex said...

oi naruto.ko balik2 soalan x jawab.apa dia yg ko nak tau sgt??ari tu ko ckap buleh ejas aku jumpa mahfuz.betul ke???

fitflex said...

harap melayu islam baik umno ke pas ke semua bersatu bersama2 dr hassan dlm bab arak ni.jgn biar dr hassan keseorangan.kalu nak harapkan si khalid tu,mampus la buleh pas buat islam di slngor...

Muhd Fariz said...

Pada pendapat blogger2 semua, kalau umno xde control semua media arus perdana steyen2 tv termasuk astro,radio,suratkhabar2 arus perdana anda semua rs bn/umno boleh ke bermaharajarela di M'sia ni?

Bg sy umno hanya sakti dlm media arus perdana aje.tp amat susah kita jumpa pemimpin2 umno yg sanggup berdepan secara berhujah intelek dgn pemimpin pas.yg kita sllu dpt tengok dlm tv adalah pemimpin umno mengulas(ms pnjg berjela2 berminit2) sesuatu isu yg negatif kpd pemimpin pas tp peluang utk pemimpin pas uk jwb balik dgn hujah fakta yg konkrit dan jelas di nafikan. Adakah ini suatu keadilan atau sutu tindakan org pengecut?

Muhd Fariz said...

to fiflex...

kan sy dah ckp kalau umno buat Islam sepenuhnya PAS BUBAR!!!
xkan itu pun masih xphm2 lg kot.bukannya kita taksub pd pas pemimpin pas nik aziz, hj hadi atau sesiapa sj.yg kita nak adalah umno laksanakan terus Islam tanpa sebarang dalih lg.Nak tggu sampai bila ni kita nak merasa pemerintahan Islam yg sebenarnya, ini yg "ultimate"nya yg kita nak.

Kalau umno dah buat Islam sy dgn serta mertanya sanggup dokong umno sampai mati.Pergi jahanamlah(maaf guna bhs kasar sikit tp tujuannya nak menyampaikn maksud hati sy) dg nik aziz ke,hj hadi ke, pas ke, anwar ke, guan eng ke , kapal sing ke, pr ke. apa sy peduli sbb umno dh laksanakan Islam yg sebenarnya.

Tp kalau umno masih berdegil lg, pergi jahanamlah(maaf guna bhs kasar sikit tp tujuannya nak menyampaikn maksud hati sy) dgn bn/umno, najib ke, bini ke, altantunya ke, muhyidin ke, kj ke, s vellu ke, chua soi lek ke pergi jahanamlahmaaf guna bhs kasar sikit tp tujuannya nak menyampaikn maksud hati sy) semua tu pulak.

yg penting Syariat Islam tertegak di bumi M'sia ni.Itu sj yg sy nak.kalau ckp ttg melayu itu hanya meloyakan tekak,nak muntah ,jijik sy dengarnya.Sy hanya mahu ISLAM.

faizal said...

untuk menyelasaikan masalah fitflex ni macam ni lah..

suruh UMNO buang MIC,MCA dan parti kafir sabah dan sarawak dulu.. lepas tu mai bincang ngan PAS

Kan senang..

UMNO ni kalau dah tersepit macam tu lah..

suruh PAS bergabung..bukannya dengan UMNO tetapi ngan BN...nak buat apa..banyak cerdik..macam yahudi

ku_seman said...

Saya setuju dengan pandangan Fitflex, kalau ada Cina kena bunuh atau India kena bunuh, heboh bagai nak rak. Kalau Melayu adakah DAP nak buat bising? Tapi Pas tak faham-faham. Untung jadi DAP, sebab Pas mudah ditunggang.

faizal said...

ku_seman

suruh lah UMNO kononnya pejuang melayu
buat bising..

UMNO kan pejuang bangsa melayu...

aku nak tanya yang melayu tu siapa yang bunuh?????

isa_ys3 said...

kan TG nik aziz dah cakap bubar umno bubar pas tubuh satu parti yang bukan perkauman.tapi umno taknak.nak buat cmne lagi.umno kata nak kerjasama dgn pas tapi tanpa syarat..mana boleh bro..nak pinjam duit pun ada syarat.nak kawin pun ada syarat,ni lagi nak tubuh kerajaan..

isa_ys3 said...

fitflex,,,

umno tolak islam akupun pening..sebab katanya dari lahir memang dah islam.adakah islam itu diwarisi saja?islam warisan yang suka2 dijual digadai macam harta pusaka.nak simpan boleh nak buang pun boleh?
dap tolak islam sebab majoriti bukan islam..sebab dorang ni tak faham islam.takkan berpuluh kali bgtau tak faham2 lg fitflex?tanggungjawab kita nak menerangkan islam kat dorang ni.skgni pun pas tengah bagi penerangan kat dorang ni.tgk lim guan eng mencontohi pentadbiran khalifah umar abd aziz.kerajaan umno ada buat?

shukri said...

aku rasa 2 drp pegawai SPRM tu mesti sah tuan punya DNA kat badan Teoh

Tungaklangit said...

salam

rasanya gambar 3 orang yang tidak dikenali tu adalah pembunuh semakin jelas dengan penerangan ahli kimia dalam inkues awam hari ini..

"SHAH ALAM: Saksi kesembilan inkues kematian Teoh Beng Hock, Dr Seah Lay Hong mengesahkan terdapat sekurang-kurangnya tiga sampel DNA lelaki yang tidak dikenali diambil daripada kesan tali pinggang yang terputus milik si mati."

jangan salahkan SPRM sebelum mendapat info yang tepat...

salam

fitflex said...

to isa_ys3
ko tu yg sebenarnya dah kena kencing dgn guan eng dah.

dia tu awal2 je ckp nak ikut umar abd aziz.
tp kemudian kes azan teresa kok dulu belum pe2 lg terus dia hentam pas.begitu juga lps debat husam dgn kj di klntan dulu.bila husam ckap pas buat hudud,esok juga dia kuar statement tolak hudud,hudud x penah bincang pun dlm pr,begitu juga isu babi di kedah,walau penduduk2 kpg pala tgh tunggu dia,dia buleh kalut kat babi di kedah.lg kes i-dance di pp.pas bantah.apa dia buat??lg kes tokong dekat masjid,ada dia buat sesuatu??
cakap tul2 yg duk rasa dia tu ikut islam la konon.yahudi nasrani x kan redha selagi kita x ikut lepa tu.kawan aku member baik dgn pengarah pendidikan png.selalu cerita politik jahat guan eng ni.sudah la isa wei.no tepon guan eng pun aku dah bg.x tau le dia tukar x lg.slalu bini dia yg angkat...

fitflex said...

isa said
=-==========
kan TG nik aziz dah cakap bubar umno bubar pas tubuh satu parti yang bukan perkauman.tapi umno taknak.nak buat cmne lagi.umno kata nak kerjasama dgn pas tapi tanpa syarat..mana boleh bro..nak pinjam duit pun ada syarat.nak kawin pun ada syarat,ni lagi nak tubuh kerajaan..

-----------------
tanya sket apa syarat pas join dap??cuba ko bgtau bila last posting harakah ke siasah ke media pas yg lain cakap nak buat hudud??dah x de dah.tulah antara syarat2 pas join dap.

fitflex said...

faizal said
-----------------
untuk menyelasaikan masalah fitflex ni macam ni lah..

suruh UMNO buang MIC,MCA dan parti kafir sabah dan sarawak dulu.. lepas tu mai bincang ngan PAS

Kan senang..

UMNO ni kalau dah tersepit macam tu lah..

suruh PAS bergabung..bukannya dengan UMNO tetapi ngan BN...nak buat apa..banyak cerdik..macam yahudi

============
bila pulak umno yg cakap mcm tu??mca mic kut2 ada lah.

setau aku mustafa ali je yg cakap klu umno nak bincang,kena ngan pkr serta dap sekali.so,sapa yg mcm yahudi???

fitflex said...

melayu islam kini begitu lemah.tp masing2 mendabik dada duk tunjuk kuat.yg sekor konon duk bela kaum,yg sekor lg konon nak bela islam.duk bertelagah saja,last2 22 jd kuli kat negara sendiri.
kena kita x bleh contohi cina hindu dlm berpolitik.
tgk hindu yg x seberapa,pemimpin2 mereka bertungkus lumus mempertahankan kpg pala di pp.smp sekarang krjaan negeri dan pemaju x buleh buat apa2.

begitu juga kaum cina.dap yg hanya 1 kerusi ja pun sanggup kuar pakatan sebb nak jaga babi(kepentingan bisnes cina).smp skrg masih x selesai.dan memeningkan kepala krjaan kdh(pas) utk terus cari tpt sesuai.sudah 3 tmpat di tolak.

tapi bila mai bab melayu,apa yg umno pertahan???begitu juga islam di slngor.skrg ni kita tunggu tgk apa kesudahan kes arak di slngor.

salahudin ayob awal2 lg jumpa hassan ali mintak penerangan.begitu juga mustafa ali awal2 lg menyatakan pas pusat tidak masuk campur urusan kerajaan slngor.berapa ramai pas dan pkr islam menyatakan sokongan kpd hassan ali??mp kulim tu je sorg.mana pi khalid samad??dan khalid brahim pula mintak 22 tutup mulut x bleh cakap pasal arak.


camne la nak buat islam kalu mcm ni.setakat bg contoh klntan tu,ada dap ke situ??


harap korg semua nilai2 la sendiri kekuatan politik islam dan melayu skrg ni...

faizal said...

tu sebab aku suruh UMNO buang MIC,MCA ngan parti kafir sabah dan sarawak..barulah nampak keikhlasan..

tak gitu fitflex...

faizal said...

UMNO tak jadi kuli pun
merekalah tauke segala tauke.. tak payah lah rasanya sebut mereka tauke apa..nanti kena ISA pulak aku nie..

fitflex kau kerja lah ngan UMNO kalau kau malu jadi kuli..

Muhd Fariz said...

X cukup ikhlas lg k pas tawarkan parti bubar jk umno buat Islam?apalagi yg umno nak?masih x phm2 lg k kalau pas dah bubar makanya hanya ada 1 parti mutlak yg memperjuangkan Islam iaitu UMNO!!

dan sy sendiri dgn rendah hati menelan sgl ego sbb asal penyokong pas.Jk inilah caranya yg terbaik utk laksanakn Islam & menyatukan semua umat Islam di M'sia scr amnya.Yg sy pelik & KECEWA KENAPA umno masih lg gagal/takut/buat x endah dgn pelawaan pas ini.

Kenapa kita mesti bermasam muka sesama Islam hanya krn taksub kpd parti @ pemimpin x kira umno @ pas.Kan senang kalau umno dah laksanakan Syariat Islam maka pas dah x wujud lg.

fyi:dlm youtube "debat olok tajaan umno" ustaz umno yg mewakili pas pun ada ckp yg pas akn "full stop, emergency brake" terus jk umno laksanakn Islam.

faizal said...

kau ni fitflex..takkan kau tak tahu orang kuat pendidikan pro mana mestilah dia burukkan parti lain.

kau pun percaya lah cakap penolong pengarah pendidikan tu..mereka tulah perosak anak murid sebab terlebih berpolitik dari mengajar..

fitflex said...

FAIZAL SAID
-------------
tu sebab aku suruh UMNO buang MIC,MCA ngan parti kafir sabah dan sarawak..barulah nampak keikhlasan..

tak gitu fitflex...

==================
X PAYAH BUANG PUN.MEREKA TU SENDIRI AKAN KUAR DARI BN,BEGITU JUGA DAP DAN KAFIR2 DARI PKR.MEREKA AKAN BERSATU BILA KUASA UMNO LEBIH LEMAH DAN KERUSI PAS TIDAK BERTAMBAH DLM PRU AKAN DATANG.

fitflex said...

FAIZAL SAID
-----------
kau ni fitflex..takkan kau tak tahu orang kuat pendidikan pro mana mestilah dia burukkan parti lain.

kau pun percaya lah cakap penolong pengarah pendidikan tu..mereka tulah perosak anak murid sebab terlebih berpolitik dari mengajar..
==============
bila pulak penolong pengarah ni pi ngajar murid2??
ko ni mmg dah terpengruh dgn nuar betul la.kalu bab yg kena pr,mesti semua fitnah umno.ko x buleh mcm tu.kena tgk isu,lg2 isu yg merugikan melayu.

andailah pengarah ni tipu??apa untung dia tipu aku???dan kalu benda ni benar,x ke bahaya nasib org2 islam sbb terus di tipu musuh islam??

fitflex said...

muhd fariz
-------------------
X cukup ikhlas lg k pas tawarkan parti bubar jk umno buat Islam?apalagi yg umno nak?masih x phm2 lg k kalau pas dah bubar makanya hanya ada 1 parti mutlak yg memperjuangkan Islam iaitu UMNO!!

dan sy sendiri dgn rendah hati menelan sgl ego sbb asal penyokong pas.Jk inilah caranya yg terbaik utk laksanakn Islam & menyatukan semua umat Islam di M'sia scr amnya.Yg sy pelik & KECEWA KENAPA umno masih lg gagal/takut/buat x endah dgn pelawaan pas ini.

Kenapa kita mesti bermasam muka sesama Islam hanya krn taksub kpd parti @ pemimpin x kira umno @ pas.Kan senang kalau umno dah laksanakan Syariat Islam maka pas dah x wujud lg.
=========================
ko igt ko tu sorg je ke org pas??ko igt x de ke otai2 pas yg mula mempertikai pas??

umno tu x buleh nak buat islam salah satu sebab ialah tekanan2 hindu cina la.sbb depa ni kuasai ekonomi.
dan ko kena igt dgn menangnya pr tu bukan nya buleh buat islam terus.sbb akan ditentang abih abisan dap.ko igt senang ke??
kes babi kecik je pun smp skrg ust azizan pening cari tmpat baru nak ganti.ni kan pulak nak buat islam.so,apa guna pas bertelagah dgn umno dan dml masa yg sama jalin hubungan dgn dap??klntan aku akui ok.aku sokong.tp tu klntan.di perak mampus la melayu islam.di slngor pun,di pp tinggal batu nisan je...

fitflex said...

aku hentam pas bukan sbb aku benci pas.tapi sbb aku yakin yg pas x kan kemana bila berkawan dgn dap.tunggu lah semakin lama kesan nya kepada pas jugak.lambat laun org islam sendiri akan mempertikaikan pas.sbb pemimpin2 pas skrg pun dah mula condong dan hanya jaga kepentingan dap sahaja..

fitflex said...

http://www.malaysiakini.com/news/110034

mana pi 20ribu rakyat x mau isa??demo la lg supaya dap kena tekanan.x kan demo arak ni x jihad kut??tu x mau pi...

fitflex said...

pas x campur tgn isu arak di slngor.

oi pak tapa.ko ni nak bg org2 pas marah ke.kalu x de teloq nak kacau pas,diam udah la.ni pi tunjuk penakut.hoi org2 pas,org mcm ni ka korg nak harapkan buat islam kelak???

faizal said...

fitflex..

UMNO kuat macam mana pun tak adanya islam dia nak tegakkan..

kau tunggulah sampai mampus pun..

nak islam macam mana..UMNO tu

masyaallah..

kau ni fitflex tak habis-habis nak fitnah MB kedah tu..

bukan dia yang pi cari tempat..
peniaga babi tu yang cari..bukankah tu satu kemenangan terhadap orang islam kerana pusat penyembelihan babi masih belum wujud selepas peristiwa perobohan tersebut..

kau ni fitflex..tak habis-habis nak fitnah orang..buat apa ust azizan tu nak pening kepala..biarlah si cina tu pening kepala cari tempat..kau pi tanya orang UMNO memanglah dapat jawapan macam tu..kau ni memang mudah tertipu lah fitflex..

aku lagi kesian kat kau fitflex..
nak masuk UMNO tak sanggup sebab kau tak yakin dengan UMNO..tetapi aku yakin kau masih sayangkan UMNO tu..kalau sayang kau kuatkanlah UMNO tu..UMNO bagi kau duit rasuah senyap laaa kau tu fitflex..mungkin kau tak dapat habuan sebab tu kau marah kat UMNO

Muhd Fariz said...

fit flex kata..
ko x nampak ke lepas satu,satu timbul isu bila pas bersatu dgn dap ni.x dan abih babi,mai pulak isu jim di pp.x dan reda lg,mai isu arak pulak.jika berterusan mcm ni rakyat akan nampak yg tiada beza pas dgn umno.masing2 x mampu nak jaga islam.kelak pas sendiri yg akan jatuh.

fariz jwb...
isu kecil2an jg yg kita semua ingin besar2kn x kiralah di pihak pas @ umno.sy ulangi lg statement sy: UMNO LAKSANAKAN ISLAM, PAS BUBAR!!

tp wlbmpn kena respon jg.
ini semua mainan media perdana umno,pas mana ada media perdana mcm umno utk lwn balik hujah umno utk semua org dengar dan nilai dgn seadilnya hujah2 ke 22 belah pihak.percayalah saudara fitflex jk pas ada media perdana mcm umno sy ingat x sampai 1tahun umno boleh terkubur jd parti dlm lipatan sejarah parti yg plg korup buat ingatan generasi akn dtg jgn tiru mcm umno.

-kes babi kat melaka pun x selsai2 jg setelkan utk penduduk Islam di kg sana,mn pembelaan krjaan umno.oh melayu mudah lupa kata mahaday
-kes buat kain rentang kat T'ganu kata Sultan Mizan NATANG(binatang) tu sp punya kerja,dap?pkr?pas?mca?mic?goh cok tong?bush? semua ni angkara UMNO!!kalau pas ada media arus perdana, guna isu ni pun dah cukup utk HANCURKAN UMNO!!NATANG!!
-kes halau penduduk2 kg pelntong baru,johor oleh pihak berkuasa menggunakan kekerasan ala rejin zionis yg sy sendiri saksikan dgn mata kepala sy semasa kejadian berlaku begitu amat menyedihkan.kenapa tiada sorg pun pemimpin umno yg dtg bantu mrk ni,yg plg menyedihkan adalah mrk ni semua penyokong FANATIK UMNO.kalau kes kg buah pala pp bukan main lg media tv3,rtm naik minyak nak coverage.bukannya kena belantan lg mrk ni,kalau belantan sy rs pr di tuduh zionis.Kenapa media rtm tv3 x cover penyiksaaan penduduk kg plentong baru,tidakkah mrk harus jg di bela oleh parti "pejuang melayu" jk mic sanggup demo mana pemimpin umno demo bela penduduk kg plentong baru.
-berapa orgkah org umno mati ditangan org pas?Allahyarham Ibrahim Libya dan byk lg pimpinan pas yg mati ditangan umno.ni putri umno kena batu kat kepala kecoh "1Malaysia".
-tanah M'sia tergadai sp punya angkara. Singapura,pulau batu putih dan mcm jenis pulau lg terlepas kerja sapa?Kalau pas ada media perdana habis umno kena kerjakn.

So sebelum kita menilai sesuatu itu kita harus dengar dgn puashati hujah dr ke 2 2 pihak dulu barulah kita buat kesimpulan.Dan judgement kita mesti adil xleh bias.Cth kalau umno bckp 20 minit dlm tv maka seadilnya,sefitrahnya,sedemokrasinya pihak pas juga mesti diberi peluang bckp 20minit juga.

Zalim ke sy ni kpd umno utk minta dengar hujah ke 2 2 pihak????

fyi:taip "plentong baru" kat youtube supaya anda boleh menilai dgn seadilnya.

Muhd Fariz said...

Ku seman ckp........
Saya setuju dengan pandangan Fitflex, kalau ada Cina kena bunuh atau India kena bunuh, heboh bagai nak rak. Kalau Melayu adakah DAP nak buat bising? Tapi Pas tak faham-faham. Untung jadi DAP, sebab Pas mudah ditunggang.

Fariz jwb.........
Habis tu Allahyarham Ibrahim Libya yg kena bunuh siang hari tu bukan org melayu ke?bukan org ISLAM ke?sapa punya angkara ni? xde pun org umno "heboh bagai nak rak."

Yg cabul budak bwh umur(perbuatan keji org tertentu dr melaka) tu sapa.yg bantu nenek dia dptkan keadilan sampai dia ditangkap I.S.A. tu sapa?Kalau apa yg dia kata tu x benar knp I.S.A.kan dia.mana "pejuang2 bangsaku" ni yg tolong dptkan keadilan utk budak ni?

faizal said...

ini lah realiti perjuangan UMNO

tak habis-habis berselindung sebalik melayu dia..

tak payah bergabung..

pas kalau gabung dgn UMNO umpama mensia-siakan perjuangan selama 50 tahun...

berkawan dengan kafir lebih baik daripada munafik.

si kafir ni memang kita dah tahu dia tak suka ngan islam tetapi kita boleh gunakan kepandaian kita untuk menjernihkan keadaan..banyak isu dah akhirnya yang menang orang islam..contoh babi akhirnya orang islam yang menang..

dengan munafik UMNO no lagi sukar dari kafir..sebab dia gunakan isu agama songsang untuk melawan orang islam semula sebagai contoh fatwa mee segera.tang rosmah tak pakai tudung dan cukur kening tu tak mau pulak si mufti tu bagi fatwa

Muhd Fariz said...

fitflex kata.......
tanya sket apa syarat pas join dap??cuba ko bgtau bila last posting harakah ke siasah ke media pas yg lain cakap nak buat hudud??dah x de dah.tulah antara syarat2 pas join dap.

Kalau itu awak andaikan pas x nak buat hudud, apalagi desaklah pemimpin umno buat hudud.masih x phm2 lagi.Kita semua jgn fanatik kpd parti @ pemimpin. umno tegakkan Syariat Islam dulu.kalau umno dah buat pas sudah mati hujahnya.Apa lg nak tggu ni?

X kisahlah,umno pun umnolah...... asalkn Syariat Islam di junjung.....

faizal said...

jangan percaya dengan penipuan fitflex ni..dia bukan orang PAS

dia adalah pencacai hina munafik UMNO

roh_insan said...

"..tang rosmah tak pakai tudung dan cukur kening tu tak mau pulak si mufti tu bagi fatwa.."

By faizal.

Bro,gua setuju sgt,ape kate suruh seluruh ahli PR Perak gantung Spanduk gese mufti Perak suruh keluarkn fatwa tak bertudung n mencabut kening.

Ape pun aku tabit pd suami2 yg setuju isteri mereke tak bertudung,mereke tu suami yg BUDIMAN n BAIK HATI kerana MENYEDEKAHKAN aurat isteri nye kpd org lain yg bkn mukhrim.

salam... said...

bakmaipungkoq said...
to fitflex ....

Betul kata kau.Riduan Tee tu lebih bijak dari melayu-melayu haprak yang jahanam tahap cibai penyokong totok parti UMNO tak tahu dek untung tu. KAMU semua melayu-melayu jilat puki tak basuh tu. Bangang punya UMNO , haram jadah. Sial punya UMNO. Jahanamkan Melayu, bangsat punya sial. Gampang. balaci-balaci UMNO sial yang pandai maki-maki tu, nah amik kau sial UMNO. Bodoh biang nak mampus punya sial. Berapa perasuah - perasuah haram isi neraka tu upah kau wahai UMNO sial....!!!

////////////////

bakmaipungkoq said...

Woooi, sial pecacai UMNO,

Apa dah jadi dengan engkau punya PM ha? Kan aku dah kata.. Tak ada berani punya. Telor dah masuk kerandut. Mana berani nak buang perangai . Nak tunjuk konon-konon UMNO pejuang Islam. Sial, berlakon sajalah tak habis-habis. Aku dah kata, UMNO mana berani nak jalankan hukum islam. Inferiority complex UMNO tahap lancau.Semua orang tahu. semua pecacai-pecacai tahu. Jawabnya, itu hanyalah satu lakonan tahap lancau untuk tipu melayu-melayu lemah fikiran. Dengan aku jangan tipulah. Aku tahu hati perut engkau orang yang penuh dendam kesumat tu. Mulut saja penuh menyebut konon - konon contoh negara islam didunia, role model konon tapi ayat-ayat quran dan hadis tak berani nak ikut.
bini najib tu tak bertudung, ada ustaz2 umno nak tegur, ada berani jamil khir nak tegur...haram, sekoq pun tak berani.. takut telingkup la periuk nasi..

takut tak dapat harta dunia kut..

////////////////////////////////

Muhd Fariz said...

UM'NGOK yg dikatakan Islam tp masih berdegil lebih 50 tahun x mau melaksanakn Islam yg sepenuhnya(hukum2 Islam, perlembagaan Al Quran, hadis).Ok la korang semua x suka,bnci pas sbb itula inila, kalu mcm tu umno lah yg laksanankan Islam(bukannya had-hari) d M'sia habis cerita. kalu berani... Apalg yg umno nk tunggu ni, nak tunggu bala dr Allah dtg dulu ke d M'sia? ..

Skrg sy tanya KENAPA x jwb????.nik aziz ajak najib debat, najib kecut..

tak pun suruh ustaz2 UM'NGOK yang makan gaji dgn najib tu tlg jawab.. itu pun kalau berani..apa malangnya kita rakyat M'sia ni ada sorg PM yg pengecut..takut bini kut ..


bakmaipungkoq said...

Wooi bangsat pecacai UMNO

Aku nak tengok kamu semua punya bahasa-bahasa tahap sial tu. Bila aku cakap macam ni baru UMNO yang bangsat tu tahu macam mana rupanya dia orang ye... Tak kiralah, penyokong atau lalang. Tapi inilah bahasa yang kamu semua kebanyakannya gunakan. Melayu UMNO yang bertopengkan rasuah untuk cari makan dan cepat kaya..

pencacai - pencacai UMNO tahu..mereka perintah negara lagi tahu, melayu-melayu UMNO yang berfahaman sial tu tolak ajaran ISLAM yang sebenarnya. Jahanam bangsa, jahanam agama tau tak,bangang punya UMNO...

bakmaipungkoq said...

Ni apa benda ni.. ada satu mangkok hayun UMNO tu bukan main cakap besar lagi.Cakap ikut mulut bawah, bukan guna otak. Memang perangai dah sebati macam itu.Memalukan Islam. Kafir-kafir tu senyum simpul tengok semua Melayu UMNO bangang tu dapat mereka peralatkan. Aku nak tegelak tengok macam mana punya la bangang UMNO sampai ketahap tahap cibai...

Pergi jahanamlah UMNO penipu, hipokrit, munafiq, penjahanam bangsa, pengadu domba, suka cari pasal,pemfitnah,pemutar, KAKI RASUAH..cth yang terang dan nyata : semasa perhimpunan agung UM'NGOK ( itupun masih ada yang nak sokong UMNO ),kaki belit,cakap besar,riak,berlagak dan macam-macam lagi. jangan Jawab..!!

faizal said...

macam mana lah aku nak respect si mufti nie..

orang nak marah kat aku..marah lah..

apa jasa mufti nie pada pembangunan islam?setakat ceramah kat golongan bawahan aje ke..baik tak payah jadi mufti..pi laa bagi ceramah dekat golongan atasan UMNO yang tak berapa nak islam dah tu..

takkan tugas mufti keluarkan fatwa je..perlaksanaan nya macam mana..
apa hasil daripada fatwa yang dikeluarkan..takkan masih banyak golongan tolak islam yang masih keparat tu kat disko dan kedai nombor ekor..

wahai si mufti pi lah arah orang hang tangkap kaki nombor ekor dan kaki arak tu..jangan kata hang tak ada kuasa pulak..kalau mufti kata dia tak ada kuasa bermakna kita kena tolak UMNO sebab UMNO tak bagi kuasa kat Mufti untuk mencegah kemungkaran.

Muhd Fariz said...

fitflex said...
melayu islam kini begitu lemah.tp masing2 mendabik dada duk tunjuk kuat.yg sekor konon duk bela kaum,yg sekor lg konon nak bela islam.duk bertelagah saja,last2 22 jd kuli kat negara sendiri.
kena kita x bleh contohi cina hindu dlm berpolitik.
tgk hindu yg x seberapa,pemimpin2 mereka bertungkus lumus mempertahankan kpg pala di pp.smp sekarang krjaan negeri dan pemaju x buleh buat apa2.

begitu juga kaum cina.dap yg hanya 1 kerusi ja pun sanggup kuar pakatan sebb nak jaga babi(kepentingan bisnes cina).smp skrg masih x selesai.dan memeningkan kepala krjaan kdh(pas) utk terus cari tpt sesuai.sudah 3 tmpat di tolak.

tapi bila mai bab melayu,apa yg umno pertahan???begitu juga islam di slngor.skrg ni kita tunggu tgk apa kesudahan kes arak di slngor.

salahudin ayob awal2 lg jumpa hassan ali mintak penerangan.begitu juga mustafa ali awal2 lg menyatakan pas pusat tidak masuk campur urusan kerajaan slngor.berapa ramai pas dan pkr islam menyatakan sokongan kpd hassan ali??mp kulim tu je sorg.mana pi khalid samad??dan khalid brahim pula mintak 22 tutup mulut x bleh cakap pasal arak.


camne la nak buat islam kalu mcm ni.setakat bg contoh klntan tu,ada dap ke situ??


harap korg semua nilai2 la sendiri kekuatan politik islam dan melayu skrg ni...
August 7, 2009 12:07 AM

Fariz jwb.....
Awak ni penyokong umno ke? atas pagar? dr sgl hujah awak sy dpti kecendungan awak utk korek keburukan2 pas.kalau umno ada tp kritikan jinak je cth...

" tapi bila mai bab melayu,apa yg umno pertahan???"
itu je.....?, selebihnya hentam habis2an pas.

Sy agak mencurigai jk awak kata awak x sokong mn2 pihak?Mengapa awak bhujah sebegitu?Xde ke keburukan2 dr pihak umno yg awk boleh bg cth dgn byknya dlm tulisan awak?Xkan xde lgsg keburukkan umno utk jd cth2 kot?

cth2 yg sy bg cadangan utk awak olahkan spt...
-khir toyo dgn istananya rm24 juta?
-perbutan kuasa mb antara umno di T'ganu?
-Adun umno T'ganu kena tahan sprm?
-MB pahang dgn kes hutan?

Saya akui sy penyokang pas (boleh tukar jd penyokong umno totok serta merta jk umno laksakan ISLAM) jd xkan sy nk burukkan pas plak.

Awak tu hentam pas habis2an dgn pelbagai hujah tp kalau umno hanya " tapi bila mai bab melayu,apa yg umno pertahan???" I say what??
Jika awak "atas pagar" samada awak hentam pas dgn umno sama kuat ataupun awak lgsg tak kutuk pas atau umno.

Teringat sy dgn Allahyarham Ahmed Deedat dlm salah 1 siri debatnya semasa sesi soal jwb penanya tanaya 1 soalan ,utk beri jawapan Allahyarham tanya dia dr denomination/sect(katolik@angelican@jehovah witness dll) mana dlm kristian dia anuti tp org itu enggan jwb, lalu Deedat buat kesimpulan penanya itu cuba elak drpd di tembak balik krn dia boleh mengelak mengatakn bhw dia bukan dr denomination yg ditembak.(ini hanya cth je bukan sy kata awk tu kristian ke apa)

Jd sebenarnya saya tahu dan sy rs kebanyakkan blogger2 lain pun tahu awak penyokong mana(kantoii...),sy rs awak sendiri pun tahukan dlm hati awak awak sokong mana?Apapun awak berhak ke atas apasaja pendapat awak.Tiada siapapun nafi hak awak dan kita semau dlm mengeluarkan pandanagan.

fyi: youtube "Ahmed Deedat"

Perawi said...

wahai si mufti pi lah arah orang hang tangkap kaki nombor ekor dan kaki arak tu..jangan kata hang tak ada kuasa pulak..kalau mufti kata dia tak ada kuasa bermakna kita kena tolak UMNO sebab UMNO tak bagi kuasa kat Mufti untuk mencegah kemungkaran....HAKIKATNYA GITULAH IMAM MASJID & MUFTI TIADA DIBERI KUASA UTK HAPUSKAN MAKSIAT & JENAYAH OLEH UMNO, OLEH ITU PULAULAH BN

August 7, 2009 2:04 AM

baginda® said...

Sebelum Perdana Menteri Malaysia mengumumkan konsep One Malaysia, negara Israel telah pun berbuat demikian pada 1980 dengan melancarkan kempen One Israel.

Adalah amat memeranjatkan, semua yang dilakukan oleh Malaysia sentiasa berkebetulan dengan Israel malah dari segi perkataan dan angka juga amat tepat penggunaannya.

Konsep One Israel 1980
Konsep One Israel telah diumumkan oleh Yitzhak Yitzhaky pada 14 Oktober 1980 sebagai langkah menarik perhatian rakyat Israel bagi pilihanraya yang akan berlangsung pada 1999. Konsep One Israel diisytihar sebagai menunjukkan gabungan tiga parti utama Israel iaitu Labour, Gesher dan Memad.
Kemudian, One Israel diperkuatkan semula oleh pemimpin Parti Buruh iaitu Ehud Barak dalam persediaan menghadapi pilihanraya Israel 1999. Dengan pelancaran konsep One Israel, Barak mengharakan Parti Buruh berjaya menarik sokongan rakyat Israel.
Namun begitu, gagasan One Israel yang dipromosikan Parti Buruh tidak bertahan lama. Pada tahun 2000, Barak telah menyertai perjanjian Camp David bersama Yassir Arafat. Tindakan Barak menyebabkan salah satu parti gabungan iaitu Parti Gesher menarik diri.
Keluarnya Gesher dari gabungan menyebabkan berakhirnya gagasan One Israel yang dipromosikan Parti Buruh selama ini.

Kesimpulan
Namun demikian, tiada teori konspirasi yang boleh dikaitkan antara Malaysia dan Israel dalam memperkenalkan konsep ini. Sama ada ia satu lagi kebetulan
selepas Wawasan 2020 adalah terserah kepada penelitian pihak pembaca.

Konsep One Malaysia dan One Israel setakat ini kami mentafsirkan sebagai satu lagi kebetulan. Mungkin selepas ini Malaysia akan melancarkan lagi beberapa dasar yang berciri-cirikan kebetulan.

Sebagai rakyat Malaysia, kami mengharapkan tiada unsur-unsur pengaruh luar (Israel) yang menyelubungi pentabdbiran kerajaan Malaysia sekarang. Mudah-mudahan Malaysia sentiasa aman makmur lagi berdaulat!

AsyMok_ambo said...

Jamal Abdillah...
ambo pinjam lagu demo...
"tak sudi memandang Tidak Mengapa...
Kerna Ku sedari Aku insan HINA..."
Tapi dengarlah apa nak ku Katakan...
BUAT PEDOMAN DI HARI MUKA..."

AsyMok_ambo said...

WALI ALLAH SWT, Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat menjemput Najib dan Khairy menyertai PERJUANGAN MENEGAKKAN KEBENARAN dan KEADILAN.
ISLAM lah tu!
PASfor ALL lah tu!
Best tau…
Kesudahan KITA HANYA DUA!
1. PERTOLONGAN ALLAH SWT
2. SYAHID FISABILILLAH
Yang dihormati Najib Razak…
Tempoh hari 1 Ogos 2009/ 10 Syaaban 1430H kurang lebih LIMA JUTA RAKYAT MALAYSIA Berhimpun, Berkumpul dan BERARAK AMAN di SEGENAP PELUSUSK IBU KOTA KUALA LUMPUR menyatakan TAAT SETIA kepada Ketua Negara.
LIHAT WAHAI HISHAMUDDIN HUSSEIN & MUSA HASSAN!!!
AMARAN DAN ROADBLOCKS KAMU BUKAN PENGHALANG JIHAD FISABILILLAH…
Kamu hantar pula ANJING-ANJING REJIM ZIONIS umno-bn LAKNATULLAH!
Tapi taka pa… KAMI ADA PEMILIK SEKALIAN ALAM YANG MAHA BERKUASA MAHA MENGETAHUI LAGI MAHA BIJAKSANA!
Lu Pikir Lah Najib!!!
RAKYAT DIDAHULUKAN; PENCAPAIAN DIUTAMAKAN…
Realisasikan Cakap Kamu itu.
Buktikan Pada kami RAKYAT MALAYSIA.
Tunggu apa lagi bro…
Kapal demo dah nak TENGGELAM!
HANYA BAHTERA NOAH MAMPU MEMBAWA ANDA SEMUA… AYUH BERSAMA KITA KE PUNCAK JAYA!
Ayat-Ayat CINTA ALLAH SWT
Ali Imran (3:20)
“Jika mereka membantahmu YA MUHAMMAD; sesudah Engkau memberi Keterangan (ayat@bukti) Katakanlah: Aku serahkan Mukaku (Diriku) kepada ALLAH SWT bersama-sama orang yang Mengikutku, Dan Katakanlah kepada orang-orang Ahli Kitab dan Orang-orang yang Tak tahu, Tak berIlmu dan Degil: Mahukah Kamu Semua Masuk ISLAM? Jika Mereka memeluk ISLAM, Sesungguhnya Mereka Telah Mendapat PETUNJUK ALLAH SWT; Dan Jika Mereka Berpaling Yakni Tidak Memeluk ISLAM, Maka KEWAJIBANMU hanya MENYAMPAIKAN, dan ALLAH SWT MAHA MELIHAT SEGALA HAMBA NYA.”

Sementara al-Baqarah (2:269)
“ALLAH SWT memberikan HIKMAH (Ilmu yang BerGuna) kepada Siapa Yang DiKehendakiNYA. Barang Siapa mendapat HIKMAH itu, Sesungguhnya Dia Telah Mendapat Kebajikan Yang Banyak; dan Tidaklah yang Menerima Peringatan, Melainkan Orang-orang yang BERAKAL (ulul albab)”

WAHAI PERAJURIT PATRIOT PEJUANG RAKYAT MALAYSIA
Sila Ambil Peranan Masing-masing…
INI SERIUS!

AsyMok_ambo said...

Ayat-Ayat CINTA ALLAH SWT
Ali Imran (3:20)
“Jika mereka membantahmu YA MUHAMMAD; sesudah Engkau memberi Keterangan (ayat@bukti) Katakanlah: Aku serahkan Mukaku (Diriku) kepada ALLAH SWT bersama-sama orang yang Mengikutku, Dan Katakanlah kepada orang-orang Ahli Kitab dan Orang-orang yang Tak tahu, Tak berIlmu dan Degil: Mahukah Kamu Semua Masuk ISLAM? Jika Mereka memeluk ISLAM, Sesungguhnya Mereka Telah Mendapat PETUNJUK ALLAH SWT; Dan Jika Mereka Berpaling Yakni Tidak Memeluk ISLAM, Maka KEWAJIBANMU hanya MENYAMPAIKAN, dan ALLAH SWT MAHA MELIHAT SEGALA HAMBA NYA.”

AsyMok_ambo said...

Khalifah Abu Bakar, Khalifah Umar, Khalifah Uthman, Imam Ali, the Sufi Osama bin laden, Tuan Sayyid Hassan Nasrallah, Dr. Mahmoud Ahmedinejad dan Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat adalah Pewaris Kepemimpinan RASULULLAH SAW.
Syukur tak Terhingga ke Hadrat PEMILIK SEKALIAN ALAM.

AsyMok_ambo said...

HIDUP SEBAGAI ULAMA' MATI SEBAGAI SYUHADA'
Rakan-rakan Para Perajurit patriot Pejuang RAKYAT MALAYSIA
Jalan PERJUANGAN tak pernah MUDAH!
Lihat, Teliti dan KAJI Sari PERJUANGAN BAGINDA JUNJUNGAN BESAR SAW...
MANA ADA MASA NAK GOYANG KAKI!!!
Begitu juga AFTER WAFAT NYA JUNJUNGAN BESAR SAW...
Kita LIHAT betapa PERITNYA LIKU PERJUANGAN PEMIMPIN PARA SYUHADA', IMAM ALI KWJ menangani PANCAROBA ONAK DURI.
Tinggal lagi, KITA USAH LUPA!!!
ALLAH SWT memberi PANDUAN MUTLAK...
AL-QURANUL KARIM.

AsyMok_ambo said...

ISLAM ITU SEGALA-GALANYA...
Lu Pikir lah Bro.....
Dah kurang lebih 50 tahun REJIM ZIONIS umno-bn LAKNATULLAH meng hancur leburkan JATI DIRI RAKYAT MALAYSIA!
Demo rasa adakah KITA BEGITU MUDAH UNTUK MELAKUKAN PERUBAHAN!!!
Kerja kita tidak mudah beb...
YANG PENTING KEFAHAMAN!
KEFAHAMAN!
KEFAHAMAN!

AsyMok_ambo said...

DENGAN KUASA ALLAH SWT
Terpulang kepada kita.
Strategi mesti ummphh.
Tarik benang dalam tepung, benang biar dapat tepung jangan terabur.
IF CAN’T BEAT THEM, JOIN THEM
DENGAN PENUH HIKMAH DAN FATANAH.
Kita umpamakan kita sebagai satu team bolasepak.
Kita namakan Marhaen FC
Formasi terkini 7 Ogos 2009 kita guna 1-3-2-4
Kesebelasan utama
1. Goalkeeper: TokGuru Hadi
TokGuru Hadi bersiap siaga seteguh nyawa LILLAHITAALA FISABILILLAH

2. Lastman aka mastermind: Tuan Guru Nik Aziz
Anugerah tak ternilai buat rakyat Malaysia daripada ALLAH SWT, Tuan Guru Nik Aziz adalah kapten pasukan kita. Perencana sebenar.

3. Bek tengah: Maulana Karpal Singh
Maulana Karpal adalah tonggak PERTAHANAN tengah kita, Singh is King. Orang lama wajib dihormati apatah dgn pengalaman yg tak ternilai.

4. Bek kiri: Master Kit Siang
Di kiri. Master Lim pasti hebat mengawal arus apatah merapatkan UKHUWWAH

5. Bek kanan: Otai Uthayakumar
Di kanan, Otai Hindraf kita sebagai PAKAR RUJUK Bangsa India.

Maka, Gandingan Kit Siang-Uthayakumar-Karpal akan meletakkan semua bangsa bersatu atas nama 1MALAYSIA.

Tuan Guru Nik Aziz boleh diibarat sebagai MURSYIDUL AM MALAYSIA@ the SUPREME LEADER
“Satu Malaysia: rakyat didahulukan, pencapaian diutamakan”
Gagasan ini perlu dilaksanakan
Bukan sekadar menjadi BAHAN TAWA marhaen.

6. Twin-midfielder: Sifu Anwar(Sabah&Sarawak) dan Panglima Husam(Semenanjung)
Di bahagian midfield, Sifu Anwar akan merapatkan ukhuwwah rakan kita di Borneo. Anwar boleh!
Lawan tetap lawan
Panglima Husam sebagai Patriot Berani Mati kita akan menguasai sepenuhnya Semenanjung Malaysia FISABILILLAH.

7. Twin-winger: Dr.Dzul(perisikan) dan Ir.Khalid(Special Branch)
Dr. dan Ir. Kita berperanan seperti polis dan tentera. Liuk lentuk hebat mengucar-kacir musuh Dengan Penuh Hikmah dan Fatanah LILLAHITAALA.

8. Twin-striker: the Hustler Guan Eng dan the Lion Gobind Singh Deo.
Komitmen dan stamina hebat Guan Eng dan Gobind akan memastikan JARINGAN-JARINGAN GOL HEBAT.

ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!

AsyMok_ambo said...

After the Hijratun PutraJaya
Kabinet Malaysia Bumi Bertuah

Mursyidul Am Malaysia@ the Supreme Leader- Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat
Pentadbiran Kerajaan Persekutuan LILLAHITAALA dipermudah kepada dua bahagian iaitu Majlis Kepemimpinan Pusat
diketuai Perdana Menteri Tuan Guru Abdul Hadi Awang didokong dua ikon masyarakat majmuk Menteri Pembimbing Anwar Ibrahim dan Menteri Penasihat Lim Kit Siang.
Majlis ini didokong lima Timbalan Menteri iaitu Tan Seng Giaw, Yong Teck Lee, Dominique Ng, Uthayakumar Hindraf dan Jeffrey Kitingan.

Bahagian kedua Pentadbiran Persekutuan dipermudah kepada sembilan kementerian atau dipanggil sebagai Pasukan Strategik Nasional
diketuai sembilan ikon penting

1. Menteri Perancangan Strategik- Husam Musa
2. Menteri Perundangan- Karpal Singh
3. Menteri Kewangan- Azmin Ali
4. Menteri Kesihatan- Hatta Ramli
5. Menteri Kepenggunaan- Siti Mariah
6. Menteri Hubungan Sejagat- Teresa Kok
7. Menteri Pembangunan- Gobind Singh Deo
8. Menteri Perisikan- Dzulkefly Ahmad
9. Menteri Modal Insan- Khalid Samad

Dalam negara sekecil, semulia dan seaman Malaysia, tak perlu banyak Kementerian, menghabiskan duit rakyat saja.
Vision utama Negara Kebajikan adalah menjadikan semua rakyat Malaysia yg tak sampai pun 30juta sebagai JUTAWAN. Jutawan bukan semestinya simpanan not-not wang di bank konvensional namun kaya jati diri dan modal insan dalam erti kata sebetul-betulnya.
Kita berusaha ke arah itu.
Benda yang baik kita kekalkan hatta Konsep Satu Malaysia: Rakyat didahulukan, Pencapaian diutamakan kita akan jadikan suatu realiti. BUKAN SEMATA-SEMATA SLOGAN.

CUMA INGAT WAHAI PARA PATRIOT PERAJURIT PEJUANG ISLAM...
KERJA KITA BUKAN MUDAH
KURANG LEBIH 50 TAHUN UMNO-BN LAKNATULLAH TELAH MERANAPKAN SAMA SEKALI JATI DIRI RAKYAT TERUTAMA PARA BELIA.

DENGAN KUASA ALLAH SWT
PERJUANGAN KITA MASIH TERLALU PANJANG.
START PUN BELUM LAGI INI.

USAH FITNAH, ANGKUH DAN BURUK SANGKA.
Lima tips kejayaam:
1. Memurnikan akidah
2. Memuliakan akhlak
3. Meng istiqamah kan syariat
4. Pengorbanan harta
5. Pengorbanan diri.
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!

AsyMok_ambo said...

Hanya Jauhari Yang Mengenal Manikam.
KUASA ALLAH SWT MENGATASI SEGALA-GALA.
It can be MIRACLE, when U BELIEVE.
KUASA RAKYAT AKAN MENJATUHKAN KEANGKUHAN RETORIK REJIM ZIONIS UMNO-BN LAKNATULLAH.
KUASA RAKYAT KE ARAH KEBENARAN DAN KEADILAN.
KEBENARAN DAN KEADILAN MUTLAQ HAK MILIK ALLAH SWT.
Tanpa KOMPROMI.

AsyMok_ambo said...

Sejujurnya...
RAKYAT MALAYSIA SUDAH BEGITU NAZAK...

AsyMok_ambo said...

ingat apa yang WONDERPETS kata...
"KAMI TAK BESAR DAN KAMI TAK KUAT! BILA BEKERJASAMA SEMUA JADI MUDAH!
APA YANG PENTING...
KERJASAMA!
APA YANG PENTING...
KERJASAMA!
APA YANG PENTING...
KERJASAMA!

jaam said...

DAN YANG GILO TAHAP NANGNGOI ADALAH AYSMOK AMBO!!!

bakmaipungkoq said...

SALAM SEMUA,
AsyMok_ambo said...
"Sejujurnya..RAKYAT MALAYSIA SUDAH BEGITU NAZAK..."

WOOI, Asyik Makhsyuk
SEMUA KITA SEKARANG, TERUTAMA ORANG ISLAM NAZAK KERANA SELSEMA BABI TAU. AKU DAH TAK BERANI NAK KELUAR-KELUAR RUMAH TAK TENTU PASAL TAU. TAK PASAL-PASAL NATANG HARAM JADAH TU MENYUSAHKAN KITA. AWAK SOKONG LAGI LAKNAT TU CEKIK NATANG HARAM TU. ALLAH DAH HARAMKAN BEERIBU-RIBU TAHUN DULU, MASIH NAK LANTAK.AKU TAULAH, LAKNAT TU KATA SEDAP GILA. SEKARANG MAMPUS ENGKAU.TAK PASAL-PASAL KITA PUN DAPAT LAKNAT NATANG SIAL TU. CARI LAGI PUSAT SEMELIH BARU, BUAT PULA DEKAT KG MELAYU. BIJAK,BIJAK.

bakmaipungkoq said...

AsyMok_ambo said...
"KUASA RAKYAT AKAN MENJATUHKAN KEANGKUHAN RETORIK REJIM ZIONIS UMNO-BN LAKNATULLAH."

////////////////////////////////////
WOI BANGANG, BAHASA DAN DOA SIAL AWAK TU JAGA SIKIT, JAHANAM.PAGI LAGI AKU TERPAKSA CUCI ENGKAU SIKIT.KALAU ORANAG GELAR PARTI KESAYANGAN AWAK TU SIAL, JAHANAM, MAHAZIONIST APA MACAM, SIAL TAK.

////////////////////////////////////
AsyMok_ambo said...
"KUASA RAKYAT KE ARAH KEBENARAN DAN KEADILAN."

//////////////////////////////////
WOI,WOI,ITU SEMUA ORANAG TAU LAH, NGOK. TAPI RAKYAT TU SIAPA.AKU PUN RAKYAT JUGAK, DOL KAU.RAKYAT KONON, MACAM DAH MAJORITI SANGAT. PARTI AWAK MELUKUT DITEPI GANTANG SEDAR TAK. JANGAN NAK BANYAK CAKAP. KAU PERGI SIBUK PASAL KES SAMSENG PUJAAN KAU YG TAK SELESAI LAGI TU.PERGI,PERGI KAU BARAMBUS DARI MENCECEH DISINI, SAMDOL, MANGKOK AYUN, MENCULIK ANGIT.
////////////////////////////////////
AsyMok_ambo said...
"KEBENARAN DAN KEADILAN MUTLAQ HAK MILIK ALLAH SWT."
////////////////////////////////////
WOI MANGKOK AYUN WAK PUNDEK. INI SEMUA ORANG TAU. BUDAK BARU TUMBUH GIGI PUN TAU, DOK KAU.JANGAN ULANG-ULANGLAH. KALAU KETAGIH JUGAK, PERGI BUKAK KELAS FARHDU AIN. KAT SITU KAU MENCECEHLAH SEPUAS HATI KAU. MANGKOK. SIBUK. HIPOKRIT. PELUK KAPIR.CIUM KAPIR. GAJAH DEPAN MATA TAK NAMPAK, KUMAN DALAM UNDERWARE TAK NAMPAK. MANGKOK.AMIK KAU.

bakmaipungkoq said...

AsyMok_ambo
Hampir terkincit aku td baca senarai kabinet angan-angan mat jenin kau. Nik Ajis jd PM? Hancur Msia. Mula-mula tukar nama negara ni dulu jadi "MALANG SIAL". Mana awak punya MAULANA tak tersenarai? Atau pun dia tengah siapkan keranda supaya awak dapat langkah mayat sia dulu? Mangkok ayun, sial punya idea. Aku tengok ayat-ayat kau macam kau ni orang terpelajar. Malang sekali otak kau dah jadi biol sejak jadi totok jahanam.Orang tua-tua dah pesan,jangan pargi cium bontok tak basuh tu sebab taik kering manyak lagi melekat, awak pergi cium jugak apsal. baghal,ngok, mangkok. Belajar saja tinggi, otak macam budak taska.Nak perintah negara konon. Kau ini memang banganglah, kalau nak perintah, perintahlag sama-sama dengan UMNO. Umno tu bukankah islam. Kita joint PAS, UMNO bagi Melayu kuat. Kita tak prlu DAP,GERAKAN,MCA,MIC,PKR dan semua parti-parti chauvinist dan rasist tu. Gunalah otak kau yang tumpul tu sikit. Ngklah kau ni.

bakmaipungkoq said...

Wooi roh_insan

Melayu tu islam lah dan islam tu melayu. Salalah tu. Hanya beberapa kerat sahaja yang jadi mangkok ayun nak melancung guna pakej baik punya ke neraka jahannam maka jadilah dia MURTAD.

Kau jangan nak berlagak dengan ayat-ayat Alah lah, jangan baca terjemahan sahaja. Kalau nak terjemah, kena faham dari awal, jangan sekerat-sekerat.Kemudian ayat-ayat tu nak ada huraian dia, kaitan dia. Nak ada dulu ilmu agama baru awak boleh cakap. Jika tidak baik diam. Jangan nak jadi ustaz tak bertauliah pula disini, ngok.Belajar agama ni bukan mengaji sahaja tp yagn lebih penting kena mengkaji. Kena ada R&D, awak ingat R&D ada di kilang sahajakah.Orang-orang terpelajar kat eropah tu peluk islam, selepas mereka mengkaji quran, mereka juga teliti perangai org islam disekitar dia, bukan perangai orang melayu macam awak!! Pangai sikit terjemah,dah nak berlagak jadi mangkok ayun taik kucing.

bakmaipungkoq said...

Woi Muhd Fariz
Awak ingat cakap nik ajis tu boleh pakai? Di tu lolak tau. Sat cakat lagu tu, sat cakap lagu ni.Sat maki sana, sat puji sini. Dia tu dah mulai kena penyakit nyakyuk, awak orang masih belum sedar? Mana nak sedar kerja awak asyik kutuk orang tak habis-habis. Mata bukan nampak apa-apa. Ada jugak nampak, bukan takdak kot,nampak salah orang ja, no. Ngok.

bakmaipungkoq said...

fitflex said...
"harap melayu islam baik umno ke pas ke semua bersatu bersama2 dr hassan dlm bab arak ni.jgn biar dr hassan keseorangan.kalu nak harapkan si khalid tu,mampus la buleh pas buat islam di slngor..."
///////////////////////////////////

Wa sokong lu. Demi Islam. Melayu Islam = Islam Melayu. Mappus Melayu,Punah Islam. Melayu dah mampus, mana ada Melayu lagi. Ini pun puak-puak DAJJAL ni tak boleh paham. Betullah depa ni mangkok ayun menculik angit cium bontot tak cuci.

bakmaipungkoq said...

fitflex
Tp aku khuatir, Hassan Ali tu bersinetron ja tak? Kan kah PRK dan nak dekat nih. Haled pulak tak gheti nak berpolitik. Patut dia bancuh lah seali, tunjuklah konon-konon ada semangat Melayu, emangat Islam.

Tp tak apa, kali ini aku brbaik sangka sahaja. Nanti kalau asyik buruk sangka ja dah jadi macam puak sebelah sana tu, betul bukan?

bakmaipungkoq said...

faizal said...

"... itu sebab aku suruh UMNO buang MIC,MCA ngan parti kafir sabah dan sarawak..barulah nampak.."

//////////////////////////////////
Pundek,lancau,cipai kau faizal - kau buang dulu PKR dengan DAP bangsat tu, jahanam tak guna otak menulis.

bakmaipungkoq said...

Muhd Fariz said...
"Pada pendapat blogger2 semua, kalau umno xde control semua media arus perdana steyen2 tv termasuk astro,radio,suratkhabar2 arus perdana anda semua rs bn/umno boleh ke bermaharajarela di M'sia ni?"
/////////////////////////////////////
Ini satu lagi bangang. Apa yg UMNO kontrol, bodoh. Kalau ada pun, berita, ulasan. Jgan ingat orang semua bodoh piai macam hang, samdol. Surat kabar yg kontra banyak. Orang sekarang baca semua lah dol.

UMNO mana ada masa nak buat bukan-bukan (kecuali adalah segelintir pemimpin yang salahgunakan kuasa, biasalah tu, nama pun manusia, tunggulah bila mata dah pejam nanti, harta tulah yang akan membarkar mereka),kerajaan sebok merancang ekonomi dan kesetabilan negara untuk bagi ko boleh mentedarah dengan mudah,emak ayah kau dkampung tak kebulur adik-adik kau boleh belajar tinggi tp kalau nak jadi mat rempt atau dr tak ada ijazah, itu terserag diri sendiri. Bukan macam puak-puak awak, kerja menceceh kehulu kehilir, cari salah, kalau betul-betul salah, lain hal. Ini cipta salah. Munafik. Cubalah cari jalan bangu kerajaan macamana nak setabilkan negara agar ekonomi berkembang. Bersatu sesana Islam agar Islam bersatu, Melayu bersatu.
Sekarang ini apa yang engkau patut takut H!N!. Patut pergi gesa kerajaan tingkatkan keupayaan pencegahan. Bukan hari-hari dok lapur jumlah kematian shaja. Kmenterian buat apa. Carilah idea. Brainstorming. Indonesia, Vietnam yang mundur tu pun jumlah kematian tak seramai kita.Silap-silap Myanmar pun gitu juga. Ha, itu dia. Jangan nak menceceh.Semua orang Melayu (kecuali yg murtad) sayangkan Islam. Tau tak mangkok ayun. Kena bijak lah letakkan keutamaan. Bukan susah sangat.

faizal said...

si pungkoq..

marah ke..

takkan suruh buang MIC ngan MCA dan parti kafir sabah sarawak... si pungkoq nak marah..

sayang betul si pungkoq ngan MIC dan MCA dan sekutu...

itulah idea penipu si pungkoq yang ingin war-warkan perpaduan.

pandang dengar said...

bakmaibungqok nmpk mcm pandai....
kl sume pemimpin parti tk elok per kate bakmai je tbuh parti sndiri...nk gk tgk hala tuju parti bakmai tu....
ckp sje pon tk gune....
perabih air liur jek...

kl dftar skrng rase2 smpat lagi nk join PRU nnt...
brani ker bakmai

bakmaipungkoq said...

Blogger faizal said...
"....UMNO ni kalau dah tersepit macam tu lah.."

///////////////////////////////////
Kau ni banyak guna mata tp tak guna akal. UNMO sekarang memang dah merosot tetapi masih kuat. Maknanya dalam kerajaan UMNO tak kuat. Tgoklah sekarang,perangai yakjuj makjuj macamana. Jangan nak ego, PAS buhan hebat mana pun, yang hebat pecah belahkan melayu. Jika PAS dan UMNO bersatu, Melayu dan Islam akan kuat balik. Kalau PAS tu hebat sangat, ha, inilah maanya nak tunjukkan sikap mahu bersatu demi agama. Ha, jangan jadi bangang, bila dah bersama nanti, dakwahlah dari dalam. UMNO tu pun Islam, malah aku rasa islam mereka lebih praktikal dari sebahagian kamu orang.Tengoklah sekarang keadaan ISLAM bagaimana.Masih nak ego lagi? Biasanya yang ego ni "orang yang kuat". Ini PAS menculik hangit pun nak berlagak, emenda nih. Poodah. Tengok sekeliling dengan matahati jangan dengan mata gergaji !

bakmaipungkoq said...

Hoi salam...

BABI PIAI JALANG SUNDAL, JAHANAM,MANGKOK AYUN KAU..CIUM PUKI TAIK KERING TAK CUCI.

faizal said...

kuat ke..kalau kuat tak payah lah terhegeh-hegeh minta bersatu..

umno mampus aku tak rugi pun..

bakmaipungkoq said...

fitflex said...

" http://www.malaysiakini.com/news/110034

mana pi 20ribu rakyat x mau isa??demo la lg supaya dap kena tekanan.x kan demo arak ni x jihad kut??tu x mau pi."
//////////////////////////////////
Puak puak lancau ni mana berani. Dia berani pada Melayu sahaja.

faizal said...

tak payah demo..UMNO kan ada..

kenapa lah UMNO tak ikut jejak langkah hassan ali..

dok menyalak macam munafik je UMNO ni..

ahli majlis UMNO pi la buat macam MBSA Tu..baru lah boleh hentam orang lain..dasar munafik

bakmaipungkoq said...

Woi, faizal,
Aku marah kerana ketololan kau. Jangan bimbang, macam kata fiflex, mereka akan keluar sendiri bersatu sesama mereka. Dan...jeng,jeng,jeng - jahanamkan Melayu. Kau ni memang banganglah. PAS puan akan ditendang keluar jika DAP dah kuat. Ngoklah kau ni.

faizal said...

melayu macam si pungkog je yang bakal jahanam..sebab tak ada kuasa lagi dah..

jahanam UMNO islam tertegak

isa_ys3 said...

pungkok...

waa hebat ko ye..ko cakap2 bedal orang bodohkan org pastu lari..

isa_ys3 said...

bakmaipungkoq said...
Muhd Fariz said...
"Pada pendapat blogger2 semua, kalau umno xde control semua media arus perdana steyen2 tv termasuk astro,radio,suratkhabar2 arus perdana anda semua rs bn/umno boleh ke bermaharajarela di M'sia ni?"
/////////////////////////////////////
Ini satu lagi bangang. Apa yg UMNO kontrol, bodoh. Kalau ada pun, berita, ulasan. Jgan ingat orang semua bodoh piai macam hang, samdol. Surat kabar yg kontra banyak. Orang sekarang baca semua lah dol.

UMNO mana ada masa nak buat bukan-bukan (kecuali adalah segelintir pemimpin yang salahgunakan kuasa, biasalah tu, nama pun manusia, tunggulah bila mata dah pejam nanti, harta tulah yang akan membarkar mereka),kerajaan sebok merancang ekonomi dan kesetabilan negara untuk bagi ko boleh mentedarah dengan mudah,emak ayah kau dkampung tak kebulur adik-adik kau boleh belajar tinggi tp kalau nak jadi mat rempt atau dr tak ada ijazah, itu terserag diri sendiri. Bukan macam puak-puak awak, kerja menceceh kehulu kehilir, cari salah, kalau betul-betul salah, lain hal. Ini cipta salah. Munafik. Cubalah cari jalan bangu kerajaan macamana nak setabilkan negara agar ekonomi berkembang. Bersatu sesana Islam agar Islam bersatu, Melayu bersatu.
Sekarang ini apa yang engkau patut takut H!N!. Patut pergi gesa kerajaan tingkatkan keupayaan pencegahan. Bukan hari-hari dok lapur jumlah kematian shaja. Kmenterian buat apa. Carilah idea. Brainstorming. Indonesia, Vietnam yang mundur tu pun jumlah kematian tak seramai kita.Silap-silap Myanmar pun gitu juga. Ha, itu dia. Jangan nak menceceh.Semua orang Melayu (kecuali yg murtad) sayangkan Islam. Tau tak mangkok ayun. Kena bijak lah letakkan keutamaan. Bukan susah sangat.

-----------------------------------
hari tu beras takde,bila harga beras naik ada balik.janji nak turunkan harga tapi sampai la tak turun2 gk.skg gula pulak takde.tak lama lagi minyak naik pulak.adakah pemimpin2 umno ni sibuk membangunkan ekonomi dgn jayanya?kalau ekonomi stabil adakah harga barang keperluan rakyat naik?dan pendapatan rakyat tak naik?dan kuasa membeli rakyat semakin berkurangan..
mat2 rempit pun masih banyak lagi.masih sukardibendung..kadar kecurian,rompakan,kes2 jenayah masih tinggi.adakah kerajaan terlalu sibuk memikirkan pembangunan negara dan keprluan rakyat sehingga lupa menjaga keselamatan rakyat?

Perawi said...

Dato' Chua Sue Lek pengakuannya mengkagumkan rakyat 1Msia. Syabas pelehan utama BN

bakmaipungkoq said...

faizal said...

"kuat ke..kalau kuat tak payah lah terhegeh-hegeh minta bersatu..

umno mampus aku tak rugi pun.."
///////////////////////////////////
UMNO sekarang masih kuat, cuma kurang kuat tp Kerajaan Persekutuan dia yang pegang. PAS kuat ke? Melukut kan? Melukut ditepi gantang!Harapkan Kelantan dgn Kedah ja. PR sekali lagi Kedah hanyutlah tu. Sekarang pun orang dah dok nyampah. Tp Kedah lebih baik dari Kelantan.MB Kedah bleh jugaklah diharap banding dgn Kelantan.

Kita nak ajak bersatu supaya PAS tak terus hanyut dengan DAP.Supaya Melayu jdi kuat balik.Kuat Melayu, kuat Islam,bangang!!Bangang tahap mangkok ayun menculit angit.

Siapa yang terhegeh-hegeh. Itulah aku cakap totok-totok PAS ni ego tahap gaban.Aku kata yag Ego org yang kuat, bukan melukut tei gantang macam kau nak ego.Ego taik kucing!Apa kerajaan buat, awaklah orang pertama terhegeh-hegeh bawak tempurung ! Belajar dulu pun bantuan kerajaan kan. Lainlah kalau kau anak YB PAS. Xekarang YB PAS kan kah banyak pitih. Pitih belanar. Tuntutan Mutaah pun brjuta-juta ringgit.

bakmaipungkoq said...

isa_ys3
Aku setuju dengan kau. Mereka tak seimbang. Mereka tak perihatin dengan apa yang kita rasa. Ialah, ekonomi peribadi mereka bagus, bukan macam kita.

Inilah sepatutnya peranan setiap orang yang telah diberi amanah. Tapi mungkin tidak semudah yang kita cakap. Kerajaan dari dlu terkenal dengan "amaran" sahaja tetapi action haprak. Kelemahan inilah yang digunakan peniaga dan pemborong. Bil-bil yang meingkat pun begitu juga. Rakyat Msia hanya setakat riuh rendah sekejap sahaja. Lepas itu terima. Cuba buat demo. Ini demo benda yang bukan-bukan. TNB untung berbilion-bilion stiap tahun tapi masih nak naikkan tarif lagi. Astro sebab dia monopoli.Jika tidak, kita ada pilihan. Mungkin kita dapat program yang jauh lebih bagus dan jauh lebih murah.Salah kerajaan!

Jika PAS dan UMNO jadi kerajaan, aku berharap benda-benda ni boleh dibetulkan. UMNO juga lebih mudah ditarbiahkan dari dalam. Ini harapan aku - bukan soal terhegeh-hgeh atau tidak.

bakmaipungkoq said...

isa_ys3 said...

"pungkok...

waa hebat ko ye..ko cakap2 bedal orang bodohkan org pastu lari.."
////////////////////////////////////

Tak lah..aku pergi basuh pungkok sekejap. Lama sangat duduk. Dh berpeluh.

K, kita p solat dulu. Macam kau kata, kita berdoa banyak-banyak untuk yang baik-baik. Semoga Allah swt perkenankan doa kita.

Naruto Sensei said...

bakmaipungkoq

Sejak saya kat dalam ni yang suka benor guna ayat lucah tu puak kamu.. Kalau nak ikut bahasa kamu sendiri pun lebih kurang je..

Niknme kamu pun lebih menunjukkan siapa kamu si Munafik yang suka benor kata kesat pada orang lain..

Hujah dangkal sikit pun saya tak heran nak jawab.. sebab puak kamu sendiri bila di tanya tak mau jawab dan menghilang dasar puak bacul berani bila orang takde saja...

Yang kelakar tu takut dengan hujah orang puak kamu juga klonkan nikname orang dan burukkan .. cheh apa punya idea budak2 jelah..

Naruto Sensei said...

Si kok eh geli nak sebut nama kau le

Nak bersatu ke..? dalam masa yang sama khianat dan rampas negeri Perak dari tangan PAS..

Nak bersatu ke.. bila menang besar dulu PAS tak dipandang langsung sebelah mata malah maksiat dan segala permintaan kaum lain UMNO berikan tanpa batasan..?

Nak tarbiah UMNO dari dalam.. Eh kamu cakap apa nih.. Kalau PAS yang dari luar pun tak mahu UMNO dengar kata nak Tarbiah dari dalam bila PAS dikuasai BN ... Nak ke UMNO dengar bila PAS pula dikudakannya nanti..?

Silap la UMNO nak dengar .. Kalau masa berkuasa dulu dipijaknya PAS sekarang nak bersatu ketika UMNO dah macam Nyawa2 ikan. Sikap Munafik memang macam tu bila nak mati baru ingat kebaikan .. Macam Firaun bila nak mati bartu ingat Allahswt.

AsyMok_ambo said...

Junjungan Besar Nabi MUHAMMAD SAW dipanggil ORANG GILA oleh Para Pembesar Quraisy Makkah termasuk Abu Lahab dan Abu Jahal (ahli Keluarga Baginda SAW sendiri.)
Kalau INSAN SEMULIA itupun dipanggil ORANG GILA...
Apa nak dihairan jika KITA dipanggil ORANG GILA oleh Yang CerdikPandai Jaam, Zali, Dewata dan lain-lain Sahabat MAKHLUK ALLAH SWT.
HANYA JAUHARI YANG MENGENAL MANIKAM.

faizal said...

MASA AKU BELAJAR AKU TAK MINTA DUIT UMNO AKU CUMA MINTA BANTUAN KERAJAAN MALAYSIA..

ADA FAHAM PUNGKOQ PERBEZAAN UMNO NGAN KERAJAAN MALAYSIA..

NAMPAK SANGAT LUPA DIRI UMNO NI SAMPAIKAN HARTA RAKYAT PUN DIKATAKAN HARTA MAK BAPAK DIA..

MAMPUS UMNO HIDUP ISLAM

Naruto Sensei said...

bakmaipungkoq said...

Wooi bangsat pecacai
Aku nak tengok kamu semua punya bahasa-bahasa tahap sial tu. Bila aku cakap macam ni baru kamu yang bangsat tu tahu macam mana orang dengan ye. Tak kiralah, penyokong atau lalang. Tapi inilah bahasa ang kamu semua kebanyakannya gunakan. Melau bertopengkan agama untuk cari makan.

------------------------------------------------------>

Mengata orang dia yang lebih tapi sendiri punya salah pun takmau selidik..

Berpuluh komen kamu 80% bahasa yang kamu gunakan sendiri bahasa lucah dan kasar.. Naruto tak pernah panggil kamu dengan bahasa kesat lagi ha ha ...

Orang yang bijak adalah orang yang dapat mengawal tutur kata dan hujahnya ketika marah... ha ha ha ..

Kamu blogger mentah lagi sebab tu kamu panggil dan hina Naruto macam 2 saya rilek je.. malas nak layan hujah merapu kamu tu..

Naruto Sensei said...

Fitflex..

Banyak soalan saya kamu tak jawab pun tak payah lah menjawab dilain artikel.. Selak dulu artikel sebelum ni..

Ni orang tanya kat artikel lain dijawab diartikel lain.. balik2 soalan sama juga ..

Nak jumpa Mahfuz ke..? boleh takde hal punya.. Mai no phone kamu saya sendiri adjustkan.. jangan cakap je berapi2 ... nak juga tengok muka kamu bila berhadapan dengan orang empunya badan sendiri..

Ingat macam UMNOBN ke sembunyi je ADUN dan MP dia..

faizal said...

jangan dilayan si fitflex tu naruto..

dia bukan orang PAS..dia tu pencacai upahan munafik UMNO

mana pungkoq ni..baling batu sembunyi tangan ke..last-last tangan terpalit najis itulah si pungkoq

Naruto Sensei said...

salam my fren faizal

Sebab tu Naruto malas nak komen lebih2 sebab apa yang depa soal semua nya kisah yang sama je.. takde modal lagi..

Masuk komentar baru isu sama juga depa bawa macam ni sampai kiamat tak selesai..

Bior je le

isa_ys3 said...

nak dakwah umno dari dalam?toksahlah..banyak dah yg kita tgk ulama2 dalam umno.takde ilmu ke ulama2 yg ada dlm umno nak menegur kesalahan?tak boleh ke nak melawan kemungkaran?.bekas imam pun tendang peti undi tak dapat terima kekalahan.sebab dia tau dia akan disisihkan.tgk skg ada dengar lg suara dia.ada nampak lagi muka dia dlm tv?kita ni kalau nak mmmbersihkan satu benda yang kotor mesti dari luar.nak bersihkan tangki najis kena dari luar.kalau kita masuk dalam tangki tu alamatnya kita kotor sekali.macam pungkok nak cuci pungkok dia takkan dia masuk dalam...

faizal said...

Dr Mohamad Khir Toyo said...

Saudara faizal,

1. Mengikut Laporan The Sun pada May 2009 lalu, "The City Council had imposed a ban on beer sales in 24-hour retail outlets and has not allowed pubs to operate in some parts of the city."

2. dalam Enakmen Syariah Selangor juga terdapat peraturan yang menghalang orang Islam daripada terbabit dengan sebarang penjualan arak. Saya akui ada masalah kepada penguatkuasaan secara menyeluruh.

3. Saya tidak mengatakan tidak penting membicarakan sama ada 7-11 dibenarkan menjual arak atau tidak. apa yang saya cuba nyatakan ialah saya tidak membicarakan sama ada boleh atau tidak 7-11 menjual arak. sebaliknya saya mengulas isu penguatkuasaan.
......................................

hasil dari jawapan Khir toyo dapat kita simpulkan apa yang berlaku di shah alam dan kenapa MBSA gagal melaksanakan tugas tersebut,

ini kerana kegagalan undang-undang di malaysia dalam menjaga kepentingan islam di malaysia

kita dengar komen dari pencacai UMNO pulak..dan komen rakan-rakan seperjuangan

isa_ys3 said...

dalam malaysia kan ada 2 kategori arak.satu arak halal satu arak haram.kalau arak ni dibayar cukai maka ia jadi halal.jadi tak bolehlah ditangkap orang yang menjual membeli dan yg meminumnya.(fatwa islam hadhari umno)yang banyak dirampas di pelabuhan,sempadan tu sume arak haram sebab tak bayar cukai.kalau nak halalkan arak ni senang je,bayar je cukai

bakmaipungkoq said...

Naruto Sensei
Cuba kau isqomah. Kau fikir dalam-dalam apa yang aku cakap.Jangan jadi totok, tak mau berfikir, maka kita akan jadi kayu.Nak dakwah dari dalam lah mudah, kawan. Sebab dah jadi kawan!Kalau dekat luar asyik bergadoh ja. Dendam-dendam tu lupakan lah.Islam suka umat yang suka bermaaf2an kan. Pemimpin dulu, lain,pemimpin sekarang, lain. Kau ingat itu, sudahlah.Duduk tengah-tengah macam aku ni, baru kita boleh berfikir dengan objektif!

bakmaipungkoq said...

Blogger isa_ys3 said...
"...kalau kita masuk dalam tangki tu alamatnya kita kotor sekali.macam pungkok nak cuci pungkok dia takkan dia masuk dalam..."

/////////////////////////////////////

Kau tak bolehlah buat bandingan mcam tu. Itu lain. Aku percaya tarbiah dari dalam lebih berkesan.

Naruto Sensei said...

bakmai

Ha ha ha cakap senang le kawan.. buka dulu PAS dalam BN ke..? bukan saja tak mau dengar kata bahkan ditendang pula PAS.

PAS tarbiah dari luar le kamu tengok sekarang mana orang UMNO berani buat perkara yang bukan2...Kalau dah duduk dalam UMNO buat apa pun kalau ditegur takleh terima boleh ke PAS tarbiah..

Akhirnya PAS sendiri yang diam macam Penyokong taksub UMNO.. Nak tanya le yang dalam UMNO sendiri pasal kes Khairy dan Ali Rustam pun tak tertegur.. apatah lagi nak tarbiah..

Naruto fikir dah masak2 perkara ini bukan sokong gitu2 je kena le ada ilmu bro..

bakmaipungkoq said...

" Nak tanya le yang dalam UMNO sendiri pasal kes Khairy dan Ali Rustam pun tak tertegur.. apatah lagi nak tarbiah.."
///////////////////////////////////
Tang ni kau betul. Aku pun setuju.Aku turut pun sama sakit hati macam kau juga.

bakmaipungkoq said...

" Nak tanya le yang dalam UMNO sendiri pasal kes Khairy dan Ali Rustam pun tak tertegur.. apatah lagi nak tarbiah.."
///////////////////////////////////
Tang ni kau betul. Aku pun setuju.Aku turut pun sama sakit hati macam kau juga.

K la,kita solat dulu.

Muhd Fariz said...

bakmaipungkoq said...

Woi Muhd Fariz
Awak ingat cakap nik ajis tu boleh pakai? Di tu lolak tau. Sat cakat lagu tu, sat cakap lagu ni.Sat maki sana, sat puji sini. Dia tu dah mulai kena penyakit nyakyuk, awak orang masih belum sedar? Mana nak sedar kerja awak asyik kutuk orang tak habis-habis. Mata bukan nampak apa-apa. Ada jugak nampak, bukan takdak kot,nampak salah orang ja, no. Ngok.
August 7, 2009 11:07 AM

Fariz jwb....
Ok andaikan sy trima nik aziz nyanyuk, so sy tanya kenapa umno masih blum mahu lg jlnkn ISLAM d M'sia ni?

Nak tggu apa lg??

Sy tegaskn skali lg bhw sy tidak taksub parti @ pemimpin tak kira nai aziz ke, hj hadi ke, najib ke, muhyidin ke,.yg penting bg sy mn2 pihak yg boleh buat Islam d M'sia, pihak itu akan sy dokong smpai mati, x kiralah jk umno pun!!

Sy hanya taksub kpd perjuangan menegakkan Syariat Islam!!

Jk umno buat Islam 110% mk sy tukar sokongan kpd umno.Suasah sgt ke bg umno buat permintaan ini??

roh_insan said...

bakmaipungkoq sat..

hujah hang tak dak lain melainkan BERSANGKE-SANGKE.elok sgt le tu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...