Monday, August 3, 2009

Suhakam kecewa proses lerai perhimpunan anti ISA

KUALA LUMPUR, 3 Ogos: Suruhanjaya Hak Asasi Malaysia (Suhakam) melahirkan rasa kecewa tentang proses meleraikan peserta himpunan Anti-ISA yang diadakan pada 1 Ogos lalu di Kuala Lumpur.

Menurut kenyataan akhbar yang dihantar kepada Siasah, Suhakam berkata, polis telah menggunakan gas pemedih mata dan air berkimia yang boleh memudaratkan sesiapa yang terkena bahan itu.

Dalam himpunan itu, ujar Suhakam lagi, 600 orang ditahan termasuk 44 remaja di bawah umur antara 13 hingga 17 tahun di tempat berlainan di ibu negara.

“Suhakam tetap berpendirian bahawa rakyat mempunyai hak untuk berhimpun secara aman,” tegas kenyataan yang dikeluarkan hari ini.

Kenyataan Suhakam ini dibuat atas nama Timbalan Pengerusi Suhakam, Tan Sri Datuk Seri Panglima Simon Sipaun, Pengerusi Jawatankuasa Isu, Kerjasama Antarabangsa dan Siasatan, Dato’ Dr Michael Yeoh, Dato’ Choo Siew Kioh, Dato’ Haji Khalid Haji Ibrahim dan Pesuruhjaya Suhakam, Datuk Dr Denison Jayasooria.

Dalam hal ini, Suhakam tetap konsisten merayu Kerajaan menimbang dan mengambil perhatian terhadap cadangan yang dibuat oleh Suhakam tentang kebebasan untuk berhimpun yang telah berlaku dalam laporan Inkuiri Awam ke atas peristiwa Ahad Berdarah di KL dan Lebuh raya Kesas.

Menurut kenyataan itu lagi, Suhakam menyatakan pihak polis boleh mengambil tindakan paling perlu untuk mengawal himpunan tanpa perlu mencederakan sesiapa.

“Dalam hubungan ini, Suhakam sangat prihatin dengan kanak-kanak yang ditangkap yang digari, ditahan termasuk direman bersama dengan peserta himpunan dewasa.

“Suhakam meminta kerajaan agar melihat semula hak-hak menjaga dan melindungi dalam keadaan konflik begitu di bawah Akta Kanak-kanak 2001 dan Konvensyen terhadap Hak Kanak-kanak (CRC)," kata kenyataan itu.
Melihat kepada apa yang berlaku 1 Ogos lalu, Suhakam mendesak kerajaan mempertimbangkan cadangan Suhakam yang dibuat sejak 2003 untuk merombak ISA yang menahan tanpa bicara, yang secara jelas amat bertentangan dengan prinsip-prinsip hak asasi manusia.

Di akhir kenyataan itu, Suhakam sekali lagi mengulangi kenyataannya iaitu ISA perlu dihapuskan dan ditukar dengan undang-undang baru yang lebih komprehensif yang menyeimbangi antara keselamatan negara dan hak asasi manusia.

47 comments:

masjid tinggi said...

Pro-ISA gesa k'jaan tahan Anwar, Hadi dan Kit Siang
Jimadie Shah Othman
Ogos 3, 09
6:23pm
Kumpulan pro-ISA menggesa kerajaan supaya menahan pengerusi Gerakan Mansuhkan ISA (GMI), Syed Ibrahim Syed Noh serta tiga pemimpin pembangkang, termasuk Datuk Seri Anwar Ibrahim, ekoran penganjuran demonstrasi besar anti-ISA Sabtu lalu.

Selain Syed Ibrahim dan Anwar, mereka juga menggesa kerajaan menahan Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang serta pemimpin popular DAP, Lim Kit Siang.

Gesaan itu dibuat oleh Majlis Gabungan NGO Pembela Negara (Magaran) - gabungan lebih 50 NGO yang menyokong Akta ISA.

Penasihat Undang-undang Magaran, Mohd Khairul Azam Abdul Aziz berkata, keempat-empat individu itu patut ditahan di bawah ISA kerana mengamalkan "keganasan terancang" ketika menganjurkan perhimpunan mansuhkan akta itu kelmarin.

"Saya mendesak kerajaan, kenapa kerajaan kena takut (menahan)? Tugas kerajaan menjaga orang awam seperti kami. Kami hendak berniaga, hendak jual jambu, buat burger, bawa teksi.

"Kerajaan kena jaga kami, bukan memberi muka kepada Anwar Ibrahim dan kuncu-kuncunya dalam GMI. Tangkap mereka ini! (Ini) hak kami. Kerajaan tidak peduli pun pada hak kami ini," kata Mohd Khairul Azam dalam sidang media di ibu negara petang ini.

Timbalan Pengerusi II Majlis Permuafakatan Ummah (Pewaris), Rahimuddin Md Harun dan Timbalan Pengerusi Pertubuhan Kebajikan & Dakwah Islamiah Semalaysia (Pekida) Selangor, Zainal Hashim hadir sama.

Mohd Khairul Azam berkata, kegagalan GMI mematuhi arahan polis supaya membatalkan perhimpunan anti-ISA, telah mengakibatkan kerosakan harta awam dan mengganggu kebebasan orang awam.

Sehubungan itu, beliau berkata, Magaran juga sedang mengumpulkan bukti kerugian peniaga dan orang awam bagi digunakan untuk menyaman GMI.

Gabungan NGO Melayu itu meminta orang ramai dan peniaga yang mengalami kerugian, memaklumkan nilai kerugian mereka mereka melalui telefon atau emel kepada demorugi@gmail.com.

Mohd Khairul Azam yang mendakwa dirinya ahli PAS kawasan Sungai Ramal, Kajang turut mencabar Anwar berdebat berhubung kewajaran penggunaan ISA.

Katanya, tidak semua ahli parti pembangkang bersetuju dengan pendirian pemimpin mereka supaya akta itu dimansuhkan.

___________________________________

APA KOMEN ANDA SEMUA.

masjid tinggi said...

skip to main | skip to sidebar
SIASAH
Monday, August 3, 2009
Suhakam kecewa proses lerai perhimpunan anti ISA
KUALA LUMPUR, 3 Ogos: Suruhanjaya Hak Asasi Malaysia (Suhakam) melahirkan rasa kecewa tentang proses meleraikan peserta himpunan Anti-ISA yang diadakan pada 1 Ogos lalu di Kuala Lumpur.

Menurut kenyataan akhbar yang dihantar kepada Siasah, Suhakam berkata, polis telah menggunakan gas pemedih mata dan air berkimia yang boleh memudaratkan sesiapa yang terkena bahan itu.

Dalam himpunan itu, ujar Suhakam lagi, 600 orang ditahan termasuk 44 remaja di bawah umur antara 13 hingga 17 tahun di tempat berlainan di ibu negara.

“Suhakam tetap berpendirian bahawa rakyat mempunyai hak untuk berhimpun secara aman,” tegas kenyataan yang dikeluarkan hari ini.

Kenyataan Suhakam ini dibuat atas nama Timbalan Pengerusi Suhakam, Tan Sri Datuk Seri Panglima Simon Sipaun, Pengerusi Jawatankuasa Isu, Kerjasama Antarabangsa dan Siasatan, Dato’ Dr Michael Yeoh, Dato’ Choo Siew Kioh, Dato’ Haji Khalid Haji Ibrahim dan Pesuruhjaya Suhakam, Datuk Dr Denison Jayasooria.

Dalam hal ini, Suhakam tetap konsisten merayu Kerajaan menimbang dan mengambil perhatian terhadap cadangan yang dibuat oleh Suhakam tentang kebebasan untuk berhimpun yang telah berlaku dalam laporan Inkuiri Awam ke atas peristiwa Ahad Berdarah di KL dan Lebuh raya Kesas.

Menurut kenyataan itu lagi, Suhakam menyatakan pihak polis boleh mengambil tindakan paling perlu untuk mengawal himpunan tanpa perlu mencederakan sesiapa.

“Dalam hubungan ini, Suhakam sangat prihatin dengan kanak-kanak yang ditangkap yang digari, ditahan termasuk direman bersama dengan peserta himpunan dewasa.

“Suhakam meminta kerajaan agar melihat semula hak-hak menjaga dan melindungi dalam keadaan konflik begitu di bawah Akta Kanak-kanak 2001 dan Konvensyen terhadap Hak Kanak-kanak (CRC)," kata kenyataan itu.
Melihat kepada apa yang berlaku 1 Ogos lalu, Suhakam mendesak kerajaan mempertimbangkan cadangan Suhakam yang dibuat sejak 2003 untuk merombak ISA yang menahan tanpa bicara, yang secara jelas amat bertentangan dengan prinsip-prinsip hak asasi manusia.

Di akhir kenyataan itu, Suhakam sekali lagi mengulangi kenyataannya iaitu ISA perlu dihapuskan dan ditukar dengan undang-undang baru yang lebih komprehensif yang menyeimbangi antara keselamatan negara dan hak asasi manusia.

___________________________________

APA KOMEN ANDA SEMUA.

aiman said...

kepada PEWARIS kezaliman,oh hak kamu sahaja yang kamu mahu kerajaan jaga,bagaimana dengan hak mereka yang jadi mangsa kezaliman isa.

sakariya_akop said...

Bukankah ISA tu undang-undang rimba ciptaan British untuk menghapuskan pengganas komunis, kenapa perlu dikekalkan sehingga kini. Mansuhkan ISA, habis cerita tak perlu demontrasi!!!

cicitHJHASSANu said...

HANYA 3 NEGARA ADA I.S.A..
1.ISRAEL
2.S'PORE
3.MALAYSIA

UNDANG-UNDANG ANTI KEGANASAN AMARIKA PUN ADA BICARA...

PINDALAH SERIBU KALI PUN!!!!
HUKUM SEBELUM DIBICARAKAN HARAM!!!!
LAWAN AMENO SAMPAI MATI WAJIB!!!

jomdebat said...

TAKBIRRR!!!!!

HAPUSKAN UMNO!!!!!
HANCUR UMNO!!!!!

tapi aku x dengar lg komen2 dari kaum zionis umno....

Mat Rempit said...

Kenapalah suruh anwar ibrahim ditahan. kalau takde dia mcm mana nak buat demo? bodo.
gua yang sengal ni pon tau nak gunakan anwar ni. gua ngan member2 gua dah ready nak tolong lawan polis. kita buat kecoh sikit pastu balikla.. orait....
tentang cadangan gua nak tubuhkan parti rempit korang setuju x? gua banyak balak dara nak bagi kat anwar.

aiman said...

biasalah bro kaum zionis amno uzur,telur masuk ke dalam

Shahnizat bin Sakiran said...
This comment has been removed by the author.
Shahnizat bin Sakiran said...

Takbir tu dah elok dah...
Yang pegi tambah2 hapus hancur kat belakang tu buat apa?

Masa Rasulullah dihalau oleh penduduk Taif dulu datang 2 malaikat penjaga gunung yang nak runtuhkan gunung atas penduduk Taif. Tapi rasulullah kata jangan... mereka tu orang yang tak mengetahui.

Orang UMNO bukan macam penduduk Taif yang masa tu kafir. semua orang UMNO islam. Belajar kat mana doakan orang yang tak baik.... Ini ke contoh islam yang korang nak bawak. Patutla orang DAP suka.

Tak dinafikan org UMNO pon ada yang cakap lepas... Tapi korang kata korang lebih baik dari mereka. So, tunjukla kat mana yang baik tu...

faizal said...

kalau UMNO tu kafir taklah rakyat marah..

pasal UMNO islam lah yang buat rakyat marah..

nama aje islam tapi perangai macam kafir yahudi

fitflex said...

hurry said
-----------------
fitplex umno dan pas bezanya,umno jahat...pas pernah dia zalimi rakyat..pemimpin2nya dahla tak sama...pemimpin umno 2 hari jadi wakil rakyat kaya beb...pas kalau ko nak tahu mahfuz,md sabu dan ramai2 lg pemimpin pembakang ko tahu dulu naik kereta api sahaja kesana kemari...pas guna pendekatan islam cuma umno yg memburukkannya dengan menakut2kan apa yg pas cuba laksanakan...org umno semua korporat2,org pas semua ustaz2,umno sentiasa hilangkan duit rakyat,pas sentiasa menambah duit kantung kerajaan...ko takkan x tahu..

WOI HURRY,AKU KE KO YG X TAHU??KALU KO NAK TAHU SI MAHFUZ MAT SABU TU PANDAI MAIN POLITIK.X BUDUH MCM UMNO.UMNO MMG SUKA MENUNJUK2.X MACAM MAHFUZ TU.KLU KO NAK TAHU SI MAHFUZ NI PENGARAH KPD LEBIH 20SYARIKAT.KORG JE YG X TAHU.DARI APA YG DIA MSG NGAN KAWAN AKU,GAJI DIA LEBIH DARI RM15K.DAN SI MATSABU TU PUN LANI BUKAN MAIN LG.SBLM PGG APA2 JAWATAN KRJAAN NEGERI PP PUN DAH DPT ELAUN RM3.5K BULAN2 UTK ELAUN JAGA PBA JE.X KE NAMANYA KRONI TU.SO APA BEZA PAS UMNO???UMNO MAKAN BYK,PAS PUN MAKAN GAK.TP SIKIT JE.BULEH KE MCM TU TONTOYA???

faizal said...

kau dengki ke fitflex..

itu hasil usaha dia..bukan hasil usaha merompak duit rakyat..

kau ni fitflex

kau dah mendedahkan siapa diri kau yang sebenar..

fitflex said...

amboi yg umno ko kata rasuah.yg mahfuz matsabu ko kata usaha mereka.bagus2.
mendedahkan apanye faizal wei.
nah x caya sgt roger2 la mahfuz.tanya sendiri.
0194422685-mahfuz

faizal said...

jadi-jadi lah tu fitflex

kalau rasuah kau laporkanlah ke sprm..jangan lah kau nak burukkan orang..

kerajaan memang nak sangat kes-kes melibatkan pakatan rakyat tu..

roh_insan said...

Anjing tu pun dah letih tengok perangai tuan die yg dok asik pegang tali je,smp dah terjelir lidah die.

Tp tulah,satu kene ikat di leher,satu kene cucuk dihidung.due2 letih.Hu..Hu..

ayamgebu said...

SI MATSABU TU PUN LANI BUKAN MAIN LG.SBLM PGG APA2 JAWATAN KRJAAN NEGERI PP PUN DAH DPT ELAUN RM3.5K BULAN2 UTK ELAUN JAGA PBA......
.......FITFLEX SAID.....

MMMMMMPH....KAYU!!!!!!!
BEKAS IMAM MASJID NEGARA SI PENYEPAK TONG DAPAT 22K! SEBULAN...X BISING PON!

MUMMY SHAHRIZAT YG BUNGKUS DI PANTAI....ELAUN DAN GAJI BERTARAF MENTERI....HANYA PERABISSS UNTUK LIPSTIK N BIKIN REMOS...X KATA PUN!

KOH SUKUN TERSUNGKUR DIBATU KAWAN SIANU YG DIKATAKAN MEMELIHARA MELAYU DI PULAU PINANG...X KURANG HEBAT..SEKONYONG2 PUN 50K SEBULAN.. X DENGAR PUN!


KALU NAK BIKIN MANGGKOK AKU X MARAH....CUMA JANGAN BAGI AKU NAMPAK NGKO TUH MANGGKOK!!!!!!!!

ayamgebu said...

FITFLEX...........
NO H/PONE BUDAK SOROK GULA MANA PULAK YG NGKO BAGI NIH...?????

jiwakita said...

salam....

Banyak lagi agenda lebih besar dari mansuh ISA.....agenda besar untuk
rakyat dan negaralah yg perlu di
beri perhatian.

Sebelum di cap pengkhianat negara
eloklah ambil bahagian sebagai mata dan telinga..bagaimana kita dapat
memberi pandangan dan teguran
membina...banyak ruang dan peluang disediakan..


ISA tidaklah kejam seperti didakwa..
majoriti rakyat tetap harmoni dan
selamat...

Yang dikata kejam.. sebenarnya
dalang dan pendemonstrasi.....

siapa yg rugi,siapa yg untung?
renungkanlah sendiri...

Ingatan dan amaran telah diberi..
tak mendengar..tanggunglah sendiri!

sayangi diri,sayangi keluarga,sayangi agama sayangilah
negara....

jomdebat said...

x pyh dok berjiwola mlm2 ni...
letih aku dengar....

jomdebat said...

ni jenis yg bnyk baca utusan...

jomdebat said...

sblum tido..ingat,

hapuskan dulu kezaliman umno!!!!
HANCUR UMNO!!!

PAS-PKR-DAPigs said...

Sepatutnya kerajaan BN bertindak lebih keras terhadap semua demonstrasi HARAMjadah.

Menembak gas pemedih-mata dan air kimia belum cukup lagi, seharusnya pehak berkuasa perlu membalun dengan belantan dan menembak mereka dengan peluru getah.

Jika demonstrasi HARAMjadah ini terus dibiarkan atau diambil tindakan enteng, tidak mustahil negara ini akan jadi kacau bilau seperti apa yang berlaku di negara2 jiran.

belantiboys said...

Amboi bukan main lagi si pembela magaran ni si mamat khairul seko ni(Sedangkan bintang sekali pun tidak boleh di kurung ini kan pula manusia) sedangkan tidak pasti salah ke ataupun tidak seorang manusia yg di tangkap itu.Islam yang mengajar kami begini HARAM tangkap tampa bicara.Untuk pengetahuan hang kalau di syorkan tangkap anuar lah,syed husin lah dan yg sewaktu dengannya. Awat hang dan yang lain tu... pewaris lah (apa yang di waris pun tak tahulah... Perangai penjajah kot)dll yg sama waktu dengan hampa pun wajib di tahan ISA. Disebabkan hampa pun turun mengadakan demonstasi hari tu. Asyik dok tengok orang lain, diri sendiri pun tidak betul. Peguam konon Pirahhhhhh.......

fitflex said...

ayam gebu said
------------------
FITFLEX...........
NO H/PONE BUDAK SOROK GULA MANA PULAK YG NGKO BAGI NIH...?????


pala otak hg.dah aku bg no tepon mahfuz,ko kata budak sorok gula.
korg call dan dgr la suara dia tgk.xkan korg x cam suaara mahfuz???buduh betul.cam org pas.xkan ko x berani call pemimpin sendiri???

fitflex said...

ayamgebu said
-----------------
SI MATSABU TU PUN LANI BUKAN MAIN LG.SBLM PGG APA2 JAWATAN KRJAAN NEGERI PP PUN DAH DPT ELAUN RM3.5K BULAN2 UTK ELAUN JAGA PBA......
.......FITFLEX SAID.....

MMMMMMPH....KAYU!!!!!!!
BEKAS IMAM MASJID NEGARA SI PENYEPAK TONG DAPAT 22K! SEBULAN...X BISING PON!

MUMMY SHAHRIZAT YG BUNGKUS DI PANTAI....ELAUN DAN GAJI BERTARAF MENTERI....HANYA PERABISSS UNTUK LIPSTIK N BIKIN REMOS...X KATA PUN!

KOH SUKUN TERSUNGKUR DIBATU KAWAN SIANU YG DIKATAKAN MEMELIHARA MELAYU DI PULAU PINANG...X KURANG HEBAT..SEKONYONG2 PUN 50K SEBULAN.. X DENGAR PUN!


KALU NAK BIKIN MANGGKOK AKU X MARAH....CUMA JANGAN BAGI AKU NAMPAK NGKO TUH MANGGKOK!!!!!!!!

=====================
kpd tontoya dan org2 pas.
inilah yg aku selalu kata.contoh org pr dah bg.
adakah dgn umno rasuah seringgit,pr buleh rasuah sekupang???sudah tentu tetap haaram disisi islam.

adakah org umno kroni2 dpt ruluh2 ribu,matsabu layak jd kroni guan eng dpt rm3.5k???

oi ko yg kayu.dah didedahkan dlm dun pp pun matsabu dpt duit pba
rm3.5k elaun bln2.dan bab dpt 22k,50k, korg ada bukti ke??jgn main dgr je fitnah pkr tu.tiada beza umno dan prk tu.umno masih rasuah,dan pkr tu tetap sama perangai dia dgn umno.cuma ubah title je.

setuju x org2 pas???

fitflex said...

faizal said
-------------------
jadi-jadi lah tu fitflex

kalau rasuah kau laporkanlah ke sprm..jangan lah kau nak burukkan orang..

kerajaan memang nak sangat kes-kes melibatkan pakatan rakyat tu..


================
puak2 ni pandai makan pandai simpan.tu je aku buleh bgtau ko.tp aku akui yg mahfuz tu pernah ngaku kat kwn aku yg income dia bulan2 lebih 15k.so x payah la nak kata dia sanggup naik ketapi la keta kuda ka.lani org2 pas pun dah pandai main duit.cuma x ketara cam bn je.


oi faizal,ko x try cal ke???kan tu salah satu pemimpin pas yg ko sanjung.

fitflex said...

tapi kalu korg cal dan pura2 marah pas join dap pun bagus gak.lg senang korg tau sikap dia yg sebenar....

fitflex said...

no tepon pemimpin2 pr yg lain akan didedahkan juga nnti...


TUNGGUUUUU

zali said...

dalam sarkis pr yang akan datang...sebagai menyahut seruan suhakam...fru akan guna pendekatan yang mesra rakyat...

badut sarkis akan di timang-timang...di belai-belai mesra.

fru cuma akan guna pistol air yang akan dibekalkan oleh kedai 2 ringgit menggantikan water cannon.

juga ubat nyamuk bagi menggantikan bom asap.

belantan juga akan di gantikan dengan batang mancis.

pendek kata...memang meriah la sarkis tajaan nuar dajal kali nih.

suhakam boleh la suruh gang sarkis pr turun beramai-ramai memeriahkan majlis.

Naruto Sensei said...

fitflex

Wah dahsyt kamu ni fitflex pasal gebang memang beri ke kamu.. Pasal fakta pun beri ke kamu..

Kalau macam tu senaraikan pula syarikat2 yang kamu kata kan tu..? setakat sikit2 orang kamu, sikit2 kawan kamu baik tak payah.. saya pun boleh buat cerita macam tu..

No Phone Mahfuz tu pasal apa nak dis ebarkan pula .. kan lebih baik kamu beri je no Telefon kamu senang sikit kita bersemuka bersama dengan YB Mahfuz sendiri dan Bang Mat Sabu..

Saya boleh uruskan kalau kamu mahu.. Jangan Main cakap je nanti terkebil2 mata kamu tu..Pasal Elaun tu pun fakta kamu memang selalu je dengar puak UMNO bercakap.. kata nak kebenaran tapi kamu dah lebih dari jurucakap UMNO lah saya tengok...

Tau ke Elaun Bang Mat Sabu sebenarnya adalah hanya 1,500 saja.. Tak percaya nak saya berikan Data dari Syarikat PBA tu..?

Kalau kamu nak saya boleh berikan detail punya data berikan Email kamu... Cakap jangan main serkap beb..Malu sendiri nanti..

Naruto tunggu je..

Naruto Sensei said...

fitflex

Balaci UMNO je suka buat menda macam tu..
Baik ko sebarkan sekali no Phone Pimpinan BN juga, Nampak sangat dengki berlebihan kamu tu..

Naruto Sensei said...

zali

Kalau otak kamu tu dah standard sarkis nak buat macam mana ye.. Lawaknya UMNO juga berdemo maka samalah kena batang hidung kamu nanti..

Sarkas UMNO pun pakai tengkorak ke bukan tengkolok he he he...

UMNO Ampang, UMNO Perak, UMNO P.Pinang dan UMNO Terengganu pernah buat demo.. kata kamu siapa buat demo dialah sarkis kan.. so kamu denga UMNO sama2lah sarkis...ha ha ha..

Naruto gelakkan saja

Tontoya said...

Fitflex..ko tu dah sasau.Duit elaun dengan duit rasuah tu sama ke biol..terima elaun dgn terima rasuah mana salah?
Siap ngan no phone sekali ko bagi ye..tu lah tandanya pemimpin pas ni senang dihubungi.Nak bercakap direct dgn dia pun boleh.Kalau dengan khir toyo boleh ke ko nak bercakap melalui phone dgn dia fitflex.Takde masa dia nak layan rakyat pencacai biasa cam ko ni..
esok le smbg lg,aku tido dlu..goodnight..

kamal farhan said...

jom tgk org bodah bercakap buat statment..kesian kat dye nie..jom tgk..



kamalfarhan.blogspot.com

zali said...

PUTRAJAYA 3 Ogos - Sebahagian individu yang menyertai perhimpunan haram membantah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) di ibu negara, Sabtu lalu dipercayai telah diupah oleh pihak tertentu.

Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Dr. Rais Yatim berkata, sumber yang diperoleh pihaknya turut mendapati motif perhimpunan bertujuan mengalihkan perhatian rakyat terhadap beberapa kes mahkamah termasuk kes liwat membabitkan Datuk Seri Anwar Ibrahim.

''Anak-anak muda yang mengambil bahagian ini secara sinis mengatakan mereka terima upah untuk berarak. Ini agak mengejutkan pihak penganjur kerana mungkin tidak menyangka rahsia mereka akhirnya bocor juga.

[tidakkk!saya tidak percayaaaaa!]

faizal said...

takkan income dia 150k pun kau nak iri hati..

aku kalau yang usaha sendiri ni memang aku repect..tetapi kalau baru dua bulan jadi ketua bahagian UMNO tetapi dah ada income macam tu walaupun kerja dia duduk rumah je..musykil la jugak..

memang pemimpin pas ramai yang hartawan tetapi hasil daripada perniagaan yang halal..

tetapi mereka tidak lah boros dan belagak macam pemimpin UMNO.pemimpin UMNO bila ada duit lupa kepada tuhan dan bangsa seperti fitflex...ada duit sikit mula lah berjinak-jinak main judi,perempuan,arak dan macam-macam lagi benda yang hina.tak gitu fitflex

Mat Rempit said...

Lau umno semua jahat2 giler. Pas baik macam malaikat. kahkahkah..
korang sebenarnya sama je.... bodo punya melayu... kuikuikui
gua tengok pas sama jerk ngan umno. kalo peluang dah depan mata kelabu bijik mata. haha... pkr lagi setan.. nak buat poster kempen pon dapat duit dari singapore. 2x5 ngan khairy...kikkikkik... bodo melayu. tak payah pura-pura baik la... macam korang ingat semua pemimpin kau suci sesuci anak dara sunti mak timah depan rumah gua.
bodo bodo bodo....

Mat Rempit said...

faizal-faizal-faizal
gua dah komen dalam blog hudud Lu..

AsyMok_ambo said...

“TIADA KEKUATAN MELAINKAN DARI ALLAH SWT”
Lawan Tetap Lawan!
Ambo baru je melawat sebuah IPK di Bandar Raya Johor Bahru semalam 3/8/2009.
Seorang Pegawai Penyiasat Senior MENEMPELAK sekeras-kerasnya Tindakan ANJING-ANJING Rejim ZIONIS umno-bn LAKNATULLAH.
Ambo Yakin dan Percaya…
Tidak sedikit abe-abe Polis DiRaja Malaysia (PDRM) yang baik dan bertimbang rasa.
Ambo respect pada abe-abe Polis yang senantiasa berurusan saban hari dengan ambo dan kawan-kawan ambo di Johor Bahru ini.
WA CAYA SAMA LU BEB!!!
Tinggal lagi…
KERANA NILA SETITIK ROSAK SUSU SEBELANGA!
Kehadiran ANJING-ANJING REJIM ZIONIS umno-bn LAKNATULLAH seperti MUSA HASSAN dan HISHAMUDDIN HUSSEIN lah yang merosakkan IMEJ PDRM!
Namun, ISLAM tidak pernah MENGHALALKAN KEKERASAN.
Ambo memilih untuk MENCABAR MUSA HASSAN dan HISHAMUDDIN HUSSEIN untuk datang BERTUKAR-TUKAR PANDANGAN mengenai APA ITU DEMONSTRASI!
Sedar atau tidak kita semua… Idadat HAJI di MAKKATUL MUKARRAMAH sendiri adalah MEDAN DEMONSTRASI TERBESAR UMMAH.
Dan ambo juga menjemput Dewata Awan Berapi, Zali, Dr. Asri, Jamil Khir, Nazri Aziz dan seluruh PENCACAI Rejim ZIONIS umno-bn LAKNATULLAH; KITA BERDISKUSI DI HUTAN BANDAR, JOHOR BAHRU.
Sila telefon ambo di nombor 07-2226366 pada waktu pejabat.
Ambo sedar ambo hanyalah INSAN HINA di LAUTAN PANCAROBA…
Namun SIKAP DOUBLE STANDARD jelas MENJIJIKKAN!
TAK BOLEH KAH KITA JUJUR TATKALA BERHADAPAN KEZALIMAN PEMERINTAH!
TIDAK YAKINKAH KITA KEPADA KEBENARAN DAN KEADILAN!
SEDANGKAN KEBENARAN DAN KEADILAN ITU DARIPADA ALLAH SWT
TUHAN PEMILIK SEKALIAN ALAM!
Takkan dengan jawatan Ketua Polis Negara menyebabkan ANDA tidak sudi MINUM AIR dengan ambo, mahupun MENTERI KABINET…Kita kan tiada beza… Kalau ke tandas yang keluar tu pun BAU BUSUK jugak!
1 MALAYSIA: RAKYAT DIDAHULUKAN PENCAPAIAN DIUTAMAKAN.
Ini bukan lawak! Ini SERIUS!
Sejujurnya…
RAKYAT MALAYSIA SUDAH TERLALU NAZAK!
Ambo percaya PADA JANJI ILAHI
“Bila mana Datang KEBENARAN, akan LENYAPLAH KEBATILAN dan YANG BATIL itu PASti akan LENYAP.”

AsyMok_ambo said...

Hanya Jauhari Yang Mengenal Manikam.

jomdebat said...

dh xde respon ke drpd taik2 anjing umno??
ke dh malu sendiri??
kalau dh sesat tu...sesatlah korang smpai mampus...
adakah bole diterima hujah org2 yg sesat???

jomdebat said...

dh xde respon ke drpd taik2 anjing umno??
ke dh malu sendiri??
kalau dh sesat tu...sesatlah korang smpai mampus...
adakah bole diterima hujah org2 yg sesat???

bakmaipungkoq said...

fitflex,
Jangan kau buang masa melayan puak-puak munafiq ni. Pada mereka, jika pemimpin2 dia sembah tokong pun akan ada fatwa menghalalkan. Mereka nilah golongan munafiq yg pernah dikatakan nabi tu, topeng saja islam. Sebanarnya mereka inilah perosak islam. Mereka ni taksub-taksub buta saja, mana tahu guna otak? Salin ayat-ayat Quran memang handal, tapi perbuatan? Malas aku nak cakap. Engkau tau sendirilah.

Soalan Shahnizat bin Sakiran yang mudah pun tak terjawab.

keris panjang said...

jomdebat,
tapis lar sikit bahasa anda tu. malu aku "terbaca". tp kalo bahasa "berbudi bahasa" tak sodap pulak baco kan? Sapo yg baco bahaso yg kosek2 tu, sesamo lar dapek doso koghing !!

Gajah Menta said...

Tiada maaf bagi Anwar kata Mahyuddin, tapi Tiada maaf juga kepada mereka yang terlibat dengan pembunuhan Altantunya, buat banglo juta-juta, bina stadium runtuh, kolam renang bocor, mereka yang ambil duit PPRT di kelantan, mereka yang salah guna wang semasa di Manek urai.

Afyan said...

Travelog Demonstrasi MANSUH di http://www.pemudagombak.com/?p=935

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...