Wednesday, August 5, 2009

Tiga bot ekspedisi Pelantar Cakerawala selamat pulang




TUMPAT, 5 Ogos: Semua bot yang membawa 60 peserta ekspedisi ke pelantar minyak Cakerawala selamat pulang jam 3.20 petang tadi di perlabuhan Tok Bali dan Pengkalan Kubur.

Ekspedisi ini mengesahkan pelantar itu dalam kawasan perairan Malaysia dan di perairan negeri Kelantan.

Ekspedisi itu bertolak dari perlabuhan Tok Bali dan Pengkalan Kubur jam 10 pagi semalam.
Ia diketuai Datuk Husam Musa dan disertai oleh para Adun, Anggota Parlimen, wartawan dan juga pegawai kerajaan di samping juruukur profesional yang dilantik kerajaan negeri.

Mereka ke sana untuk mengesahkan pelantar minyak di sana adalah dalam kawasan perairan Kelantan dan termasuk dalam syarat-syarat perjanjian antara kerajaan negeri dan Petronas yang ditandatangani pada tahun 1975 lalu.

Kepulangan mereka disambut oleh Menteri Besar, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.

Laporan penuh dalam Siasah Jumaat ini.

18 comments:

wan said...

Selamat Pulang "Wira" kelantan...Berkat Doa anak kelantan, wang royalti akan jadi kenyatan...

isa_ys3 said...

moga Allah permudahkan jalan utk mendapatkan hak rakyat kelantan..

pemandu teksi said...

Allah selamatkan kamu...moga Allah jahanamkan umno.!

Bazlie said...

Takbir!!!

roh_insan said...

Loklaq betui umno ni kan,langsung tak tau malu,dah sah2 dlm kawasan Kelantan pun msh dok mengulaq.

bakmaipungkoq said...

wan said...
"Selamat Pulang "Wira" kelantan...Berkat Doa anak kelantan, wang royalti akan jadi kenyatan."
///////////////////////////////////
Wek, wira konon. Pigilah. Wira menculik angit. Mangkok ayun.

Mujur tak dibaham jerung, jika kena baham, UMNO jugak susah. Dah tentu kena tuduh apsal tak kawal jerung-jerung tu. Sial punya mentality.

bakmaipungkoq said...

roh_insan said...
"Loklaq betui umno ni kan,langsung tak tau malu,dah sah2 dlm kawasan Kelantan pun msh dok mengulaq."
///////////////////////////////////
Woi bengap wal bangang
Jika PAS tak memusuhi UMNO dan mau bersatu demi ISLAM dan MELAYU, dan jika itu hak awak, UMNO akan bagi. Tapi awak pegi buat musuh apa pasal.Kalau aku pun aku tak mau bagi. Nanti bila bagi, awak pergi beli senjata, tembak dari belakang. Perkiraan mudah macam itu pun awak tak boleh buat? Pakai otaklah kawan, eh sasul pula, bila masa aku nak berkawan dengan awak, dengan DAP aku nak kawan.Itu pun kamu tak boleh pikir wahai bangang jilat taik kering DAP. Itu pasal jangan banyak sangat jilat taik kering tu. Kalau kamu pun dalam kedudukan macam dia, kamu akan buat macam itu. Itu juga strategi. Betul, bukan? Sial, bangang. Mana PAS punya balaci-balaci yang suka carut-carut dan maki hamun orang tu. Makilah. Apa rasa kamu orang, sial, jahanam. Itulah rasanya, enak ya. Maki lagi, maki lagi, lagi.

bakmaipungkoq said...

Woi, woi, mana kamu orang, woi.

roh_insan said...

Tengah cuci pungkuq la tu..

Pungkuq,awaet hang merapu,bahasa tu cermatla sikit,yg dok loklaq sgt tu psai pa.

bakmaipungkoq said...

roh_insan
Saja ja. Bagi puak-puak macam hang ni insaf. Jangan dok belasah ikut sedap ja.Kalau dah kena belasah caci maki tentu tak syok kan, kan, kan. Kalau puak-puak kamu berbahasa bagus, aku akan tukaq p bahasa nalla punya.

bakmaipungkoq said...

K, mari kita solat dulu.

roh_insan said...

Pungkuq..

Saja ja. Bagi puak-puak macam hang ni insaf.

.....................................

Kah..Kah..insf apa dia yg hang dok maksutkn ni pungkuq...

aku tak yau yg mana satu btui,nama bg diri hang bakmaipungkuq tu mmg nama hang hang atau sindiran kat org lain,apa pun dua2 teruk.

Klu nama tu satu sindiran kat org lain hang dah dok dlm BERSANGKA-SANGKA,bersangka ni dosa besaq,Syirik Halus,awai2 nama lagi hang dah bersangka,pas tu hang nak suruh org lain insaf.Btui ka tu..

PAS-PKR-DAPigs said...

ekspedisi 'candat sotong' buang masa dan tak akan memberi kesan apa2 terhadap keadaan.

Orang Kelantan fikir2 kan, sangat mudah kalau mau itu duit minyak - tendang PAS - sokong UMNO.

PAS dah mengafirkan diri nya dengan bersengkokol dengan DAP.

baginda® said...

jahane nate pemimpin umno...

demo hari2 dok oyak kelate miskin...

padahal demo curi hak kami...

beruk la nate sek umno...

1 sen pom ak xhalal sek2 mung wat make..

make duit hare la...

kepada tok pa, awe adik, nuar muso..

brehim ali...

kecek jah brapi,...


demo tuh ore kelate jugok...

baso bengong..

masjid tinggi said...

Woi bakmaipungkoq, awat bodo sangat hang ni.

Perjanjian dah dimenterai pada tahun 1975 lagi. YM Tengku Razaleigh Hamzah yang menandatangi perjanjian ini dengan Petronas. Kalau tak, takkan YM Tengku Razali kata bagi je kat Kelantan kerana itu hak raayat Kelantan.

Kalau dah bodo tu tanya la orang yang tau sejarah sikit.

Eh...lupa, orang UMNO/BN mana ingat sejarah. Wisma sejarah pun tak pernah pijak.

Buat malu ja..hang pi lap pungkoq bos hang tu lagi baguih.

Ibnu said...

Assalamualaikum dan salam sejahtera,
1. Alhamdulilah, semuanya selamat kembali. Semoga membawa perkhabaran gembira buat rakyat Kelantan.
2. Syabas kepada kumpulan yang berkelana ke pelantar minyak tersebut. Jelas kesungguhan mereka untuk mencari bukti dan kajian di lapangan, bukan sahaja teori di atas kertas.
3. Saya masih berharap agar ada pemimpin UMNO di Kelantan yang menyokong usaha untuk mendapatkan royalti minyak tersebut untuk Kelantan. Tak rugi untuk berbuat demikian, malah di mata rakyat anda akan dipuji dan dihormati, demi kebaikan bersama. Contohilah tindakan Tengku Razaleigh, beliau tetap menyokong jika itu memang kebenarannya...Wallahualam

Moose Racing said...

Mr Pungkoq has very poor mentality. sad...

Abang Bart said...

Umpama langit dengan bumi cara pro UMNO dan pro Pakatan Rakyat membuat komen.

Orang macam "bakmaipungkok" nilah makhluk perosak dalam UMNO !!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...