Saturday, August 22, 2009

DAP yakin Salleh Man akan menang

PERMATANG PAUH, 22 Ogos : Pilihan raya kecil (PRK) Dun Permatang Pasir kali ini dilihat mendapat sokongan padu daripada komponen Pakatan Rakyat yang meletakkan PAS sebagai calon dalam PRK tersebut.

Bermula daripada pelancaran jentera pilihan raya Pemuda Pakatan Rakyat yang diadakan di Kampung Pelet baru-baru ini, gerak kerja bagi memastikan kemenangan calon PAS dipergiatkan sehinggalah ke hari pengundian.

Ahli Parlimen Bukit Mertajam, Chong Eng telah mengetuai kumpulan ahli-ahli DAP bagi meraih undi daripada 25 peratus pengundi kaum Cina.

Menurut beliau lagi risalah dan bahan bacaan yang diedarkan kepada penduduk setempat adalah bagi memberi maklumat terkini mengenai calon PAS dan juga mengenai agenda pembangunan yang akan dilaksanakan oleh Pakatan Rakyat khususnya di Pulau Pinang.

"Apabila kita turun padang maka kita akan tahu bahawa sokongan daripada penduduk khususnya bukan Melayu kepada Pakatan Rakyat adalah menggalakkan.Saya juga yakin dengan cara ini ia dapat menangkis tuduhan dan dakwaan yang negatif daripada Barisan Nasional dalam memenangi pilihan raya ini.

"Saya yakin calon kita akan menang dan dapat mempertahankan kerusi yang sedia ada. Namun begitu usaha akan kita lipatgandakan bagi memastikan bahawa calon daripada PAS menjadi pilihan kepada pengundi bukan Melayu dalam pilihan raya kecil Permatang Pasir kali ini," katanya.

167 comments:

senjakala said...

MALU KAT ORANG CINA JE UMNO NI..MEMANG SARKIS

TAMING SARI said...

PAS syok sendiri

www.empayar-malaya.blogspot.com

dewatawanberapi said...

AGAKNYA APA YANG DAP TULIS DALAM RISALAH YANG MEREKA EDAR PADA PENGUNDI2 CINA NI YE???

PASTI DAP AKAN TULIS MACAM NI...

'OLANG2 CINA MISTI KASI UNDI SAMA INI MELAYU...INI MELAYU MANYAK MOLO...SENANG NANTIK KITA TIPU INI MELAYU...KALAU UNDI UMNO PUNYA OLANG MANYAK SUSAH...ITU OLANG KITA TATAK BOLEH TIPU LOO'

dewatawanberapi said...

senarai katun popular...

1.Superman
2.Spiderman
3.SallehMan

memang cartooooonnn

bakmaipungkoq said...

Salam semua,
Hurmatilah bulan Ramadhan. Elakkan umpat mengumpat, caci mencaci, cerca mencerca dan pelbagai lagi perbuatan buruk.

Ambillah kesempatan pada hari baik bulan baik ni, ubah perangai kpd yg baik. Jari tu pun pancaindera jugak, 'kan?

Selamat menjalani ibadah puasa, bertarawih serta bertadarus.

Tontoya said...

Baca tu Dewata,bakmai nasihat tu..Jangan kata orang superman..Ko posa ke tak ari ni?

Tontoya said...

Tapi orang umno tak berenti dok mengata Tg Nik Aziz dan calon Pas..
Insyaallah Pas boleh menang.Kalau majoriti kemenangan kurang dari sebelumnya pun kita bersyukur juga sebab jentera lawan yang kuat kita hadapi.

Shahnizat bin Sakiran said...

Bole menang tapi majoriti kurang sikit kot..

Selamat berpuasa rakan PAS..
Selamat berpuasa rakan UMNO..

roh_insan said...

Deweawan mungkin tak paham,tp selaku umat yg mengaku Islam pedulikn lah ape yg dikatekn DAP tu,(tuduhan deweawan)ape yg penting kite kene berpegang pd ayat 26 surah Ali'imran.

CUPING MERAH said...

Blogger dewatawanberapi ..

macam ni DAP tulis..

saudara-saudaraku berbangsa cina..
undilah calon PAS,calon pakatan rakyat adalah calon yang bersih,dan memang berjuang untuk rakyat.

jangan undi calon UMNO,jika undi UMNO tk boleh masuk syurga..

cina pun paham..

dewatawanberapi said...

aik cuping merah,

takkan orang cina yang undi pas pun boleh masuk syurga...

dewatawanberapi said...

di bulan puasa yang mulia ni...moga2 puak2 pas ni berfikir sejenak tentang satu perkara ni...

IKHLASKAH DAP DALAM PERJUANGANNYA BERSAMA PAS...

mulut korang boleh berbohong tetapi hati tak boleh bohong...

selamat berpuasa semua

dewatawanberapi said...

tontoya,

ko toksahlah nak berlagak sangat tanya orang puasa ke tak...

nalapambu said...

Walauapapun kamu orang UMNO mahu cakap, PR akan tetap menang di P Pasir walaupun dengan majoriti satu undi.

UMNO memang dudah ditolak oleh rakyat yang sudah sedar akan keburukan parti UMNO.

Pemimpin2 UMNO masih lagi tidak berubah - kator dengan rasuah, pandai berjanji palsu dan ber muka2 dengan rakyat.

Lihat sekarang pemimpin2 UMNO sudah tukar karakter nya buat sementar untuk ambil ahti pengundi di P Pasir, hinggakan ada pemimpin wanita nya TIDAK pernah bertudung tiba2 bertudung - semua hitam pulak tu.

Rakyat sedang ketawakan lakunan bodoh pemimpin2 UMNO ini.

faizal said...

tak habis-habis puak-puak umno ni bencikan DAP..

aku nak bagi satu hadis untuk puak-puak UMNO insaf..

Sabda Rasulullah SAW:

Bukanlah daripada golongan kami (golongan umat Islam) barangsiapa yang menyeru kepada perkauman,

dan bukanlah daripada golongan kami (golongan umat Islam) barangsiapa yang berjuang demi kerana perkauman,

dan bukanlah daripada golongan kami (golongan umat Islam) barangsiapa yang mati kerana perkauman.
-Hadis riwayat Muslim, Abu Daud dan An-Nasa'ie.

umno bukannya semua melayu..janganlah memperbodohkan diri umno yang memang sesat tu..

AHLI UMNO TERDIRI DARIPADA MELAYU,ORANG ASLI,KAUM-KAUM SABAH DAN SARAWAK TETAPI YANG PELIKNYA HANYA MEMPERJUANGKAN SATU KAUM SAHAJA IAITU MELAYU..

UMNO KENA FAHAM APA ITU ISLAM BUKANNYA BUAT-BUAT PANDAI CARA SENDIRI.ADA FAHAM UMNO

faizal said...

SESIAPA YANG MENGUNDI BARISAN NASIONAL ADALAH PENGKHIANAT DAN AKAN DILAKNAT OLEH ALLAH.

UMNO TAKKAN BERUBAH..PERCAYA LAH CAKAP AKU..

YANG ATAS PAGAR TU JANGAN RAGU-RAGU LAGI..TINGGALKAN UMNO TERUS..KITA PERKUATKAN ISLAM MELALUI PAS.INSYAALLAH KITA AKAN MEMPEROLEH HASIL YANG LEBIH BAIK DI MASA AKAN DATANG DGN IZIN ALLAH

KUAT PAS ISLAM TERPELIHARA DAN DIMARTABATKAN.

TAMING SARI said...

banyakkan mengucap..

UMNOlah yang banyak pertahankan Islam.

PAS yang kelirukan umat Islam.

UMNO akan berubah dan terus melangkah jauh meninggalkan PAS yang jumud.

faizal said...
This comment has been removed by the author.
faizal said...

UMNO JATUH LEBIH BANYAK RAHSIA AKAN KELUAR..PERCAYALAH...

UMNO PENGKHIANAT NEGARA...

UMNO MENJUAL NEGARA..SAMBIL TERTAWA KERANA KEBODOHAN ORANG MELAYU YANG MASIH BERFIKIRAN KUNO DAN LEMBAB

KENAPA MELAYU MENJADI BEGITU, SEBAB KEBANYAKKAN MELAYU TELAH HILANG KEISLAMAN MEREKA DAN MASIH SYOK SENDIRI MERASAKAN MEREKA MASIH ISLAM SEDANGKAN MEREKA MASIH HANYUT DENGAN MAKSIAT DUNIA.

faizal said...

MCA RETAK MENANTI BELAH

MIC MAKIN DILUPAKAN

UMNO SEMAKIN PENING MENCARI CALON YANG SESUAI KERANA SEMUA PEMIMPIN UMNO TELAH DIJANGKITI VIRUS PENIPU DAN MUNAFIK.

AKU MENGAJAK PENYOKONG-PENYOKONG UMNO BERFIKIR DAN MEMBERITAHU AKU SIAPA LAGI PEMIMPIN KAMU YANG BERSIH.
SILA SEBUTKAN...

UMNO = yahudi said...
This comment has been removed by the author.
UMNO = yahudi said...

UMNO MUNAFIK .... berjuang Islam cara Ibnu Ubayy bin Salul bin BAHLOL ... Munafik punya UMNO HARAM JADAH PUNYA KAPIR

faizal said...

SEBELUM BERPUASA PERBETULKAN AKIDAH IAITU ISLAM ADALAH CARA HIDUP DAN AJARAN.

BUKAN HANYA IBADAH DAN AGAMA.

ISLAM UNTUK SEMUA TANPA MENGIRA BANGSA DAN KAUM.MELAYU TAK SEMESTINYA ISLAM.ISLAM TAK SEMESTINYA MELAYU.

ISLAM HANYA PINJAMAN DAN BOLEH TERBATAL BILA-BILA MASA.(dgn perbuatan,petuturan,niat)ISLAM ITU TIDAK KEKAL KECUALI ORANG YANG MENJAGA APA ITU ISLAM.

SEPOTONG HADIS UNTUK EMPUNYA BLOG DAN PEMBACA SEMUA AGAR RENUNG-RENUNGKAN HADIS TERSEBUT.

Sabda Rasulullah SAW:

Bukanlah daripada golongan kami (golongan umat Islam) barangsiapa yang menyeru kepada perkauman,

dan bukanlah daripada golongan kami (golongan umat Islam) barangsiapa yang berjuang demi kerana perkauman,

dan bukanlah daripada golongan kami (golongan umat Islam) barangsiapa yang mati kerana perkauman.
-Hadis riwayat Muslim, Abu Daud dan An-Nasa'ie.

SEMOGA ANDA MASIH KEKAL SEBAGAI ORANG ISLAM

ironseven said...

aku setuju dengan faizal. wahai pak turut umno, sila senaraikan pemimpin2 kamu yang masih bersih.

dewata, aku nak tanya. selewengkah akidah aku, sesatkah aku, kalau;
1. aku kata kat anak aku jangan derhaka ibu bapa nanti tak masuk syurga?
2. aku kata kat anak perempuan aku kalau tak tutup aurat nanti rambut akan diikat dan dibakar dalam neraka?
3. aku pesan kat hang jangan subahat minum arak, merompak, rasuah nanti tak masuk syurga?
4. aku pesan kat hang jangan tinggal solat dengan sengaja, nanti tak masuk syurga?
5. aku pesan kat pengundi permatang pasir jangan sokong golongan yg menghalalkan rasuah, menipu org, menolak hukum allah, mempersenda quran dan hadis, menindas org islam/melayu, melakukan ketidakadilan, nanti tak masuk syurga?

umno je yg makan dalam. terasa pedas cili...tu yg menggelupor tu.

ironseven said...

Berikut ialah transkrip rakaman audio Nik Aziz yang disiarkan oleh Buletin Utama:

‘‘Tiada sebab langsung orang Islam tolak Islam. Islam yang dibawa oleh UMNO ini Islam kacukan, Islam plastik. Macam duit palsu, ubat palsu, makanan palsu. Ini Islam palsu yang dibawa UMNO.

‘‘Islam ini tidak boleh bawa ke akhirat, tidak boleh bawa ke syurga, dia boleh bawa dekat pintu kubur. Bertengkar atas muka tak habis-habis dengan Melayu sendiri boleh bertengkar.’’

ulasan aku;
mmg la islam plastik, islam palsu, islam sekerat2 tak boleh masuk syurga. NIK AZIZ KATA "ISLAM INI TAK BOLEH BAWA KE SYURGA". dia kata "islam ini". dia tak kata umno pon.

umno terasa cili. sbb tu la menggelupor!!!!!!

Mesra Sokmo said...

nalapambu said...UMNO memang Sudah ditolak oleh rakyat yang sudah sedar akan tentang keburukan parti UMNO.

Pemimpin2 UMNO masih lagi tidak berubah - kator dengan rasuah, pandai berjanji palsu dan ber muka2 dengan rakyat.

Lihat sekarang pemimpin2 UMNO sudah tukar karakter nya buat sementar untuk ambil ahti pengundi di P Pasir, hinggakan ada pemimpin wanita nya TIDAK pernah bertudung tiba2 bertudung - semua hitam pulak tu.

Rakyat sedang ketawakan lakunan bodoh pemimpin2 UMNO ini....UMNO BUAT MALU DGN NALA...YG BUKAN ISLAM.

Mesra Sokmo said...

VIDEO JIN/HANTU MASUK ISLAM...ADA DGN SAYA...KALAU NAK BAGI EMAIL...YG JADI PEDOMAN & IKHTIBAR BOLEH DISYERKAN

Mesra Sokmo said...

Use the below Link(s) to download the file.

http://www.ziddu.com/download/6161429/JinMasukIslam.3gp.html

kamal farhan said...

gambar khairul azam nak serah borang keahlian pas di ibu pejabat pas..tapi tak diterima..

kamalfarhan.blogspot.com

Naruto Sensei said...

http://bagindareformasi.blogspot.com/2009/08/tazkirah-ramadhan-dajjal-melihat-dan.html

masjid tinggi said...

UMNO baru bangun tidor yang adanya pengundi hantu masa pilihan raya.

PAS dari dulu lagi dah bagi tau yang ada pengundi hantu tapi UMNO buat selambe jer.

Kini UMNO baru sedar yang adanya pengundi hantu.

Maksudnya UMNO akan kalah dalam pilihan raya kali ini sekali lagi.

Tu pasai UMNO baru sedar dan baru bangun tidor ada pengundi hantu.

Dulu masa PAS bagi tau tak nak terima kata macam macam....

Hai UMNO..UMNO..UMNO.

Bekas Menteri Pompuan yang kalah tu apa citer. Eh..nak temuntah dengaq di cakap.

senjakala said...

"UMNO yakin BN akan kalah"

senjakala said...

"UMNO yakin BN akan kalah"

senjakala said...

"UMNO yakin BN akan kalah"

senjakala said...

"UMNO yakin BN akan kalah"

topguy said...

Bodoh punya Ameno...yang Ameno tau hanya kurangkan majoriti tapi pilihanraya tak pandai menang menang...apa punya bodohlah ameno ni macam otak Dewatasawanbabi dan sekutunya...

zali said...

dap yakin man salleh menang...

betul la tu sebab man salleh kuda dap.

kalau dap nak yakin rohaizat menang...marah la kuda-kuda dap yang lain...

zali said...

jangan marah ehh :

KUALA LUMPUR 23 Ogos – Seramai 200 ahli Parti Keadilan Rakyat (PKR) Padang Serai hari ini bertindak keluar parti kerana hilang keyakinan terhadap pucuk pimpinannya dan mendakwa perjuangan parti itu kini tidak seiring dengan matlamat asal penubuhannya.

Keputusan pembubaran bahagian itu diumumkan oleh pemangku ketua bahagiannya, Jamaludin Abu Hassan dalam satu sidang akhbar di Hotel Legend. di sini sebentar tadi.

Turut mengikut jejak sama, Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Lunas, Mohd. Radzhi Salleh yang mengumumkan keputusan keluar parti untuk menjadi wakil rakyat bebas

Beliau bagaimanapun tidak melepaskan jawatan selaku ahli exco Kedah yang memegang portfolio pelancongan, pembangunan masyarakat serta sumber tenaga manusia. -Utusan

zali said...

lagi cerita wayar putus :

Kelmarin, Nik Abdul Aziz membantah keputusan Jawatankuasa Muzakarah Majlis Fatwa Kebangsaan dengan mengatakan sekiranya urusan syurga atau neraka merupakan hak mutlak Allah, maka manusia akan bebas melakukan kejahatan di dunia tanpa mengambil kira soal dosa dan pahala.

Prof. Datuk Dr. Mohd. Yusof Hussein : "Tindakan Nik Abdul Aziz mengatakan bukan hak mutlak Allah SWT menentukan syurga atau neraka seseorang itu apa? Siapa beliau? Jika Allah tiada hak mutlak, Nik Aziz ada?"

zali said...

lagi-lagi cerita wayar putus :

Datuk Mohd. Nakhaie Ahmad : "Dalam hadis 40 Imam Nawawi, ada mengatakan bahawa seseorang kafir yang memeluk Islam sebelum akhir hayatnya diberikan balasan syurga walaupun tidak sempat bersembahyang, asalkan dia ikhlas.

"Jadi bukankah ketentuan syurga atau neraka itu hak mutlak Allah SWT? Bagaimana Nik Abdul Aziz boleh keluarkan kenyataan begitu, jangan ikut sedap otak sendiri," tegasnya.

ironseven said...

zali,
kau copy paste dari utusan meloya ke? atau dari media milik umno-bn?ni la masalahnya manusia yang tak paham qada' dan qadar...
allah bagi kita akal dan hati memilih nak ke syurga ke atau neraka.
kalau nak ke syurga buatlah amalan islam dan iman sepenuh hati.
kalau nak pilih neraka persenda la quran, hina la hukum hudud, amalkan la rasuah, minum la arak, main la judi, tinggalkan la solat, jangan la puasa, buat la zina, seleweng la amanah, jadila penipu, bla bla bla...
tu la maksud nik aziz...
baru dengar berita dari sumber yg mmg dari dulu ada kes menipu, terus keluarkan statement. benda yg terang nyata menyalahi aqidah tak pula nak keluarkan fatwa..
ulama makan gaji dengan kerajaan la katakan...

jomdebat said...

woi zali...
ko ni ada akal ke xdok?main tulis je..kalu tok guru x betul,knp beliau yg pelawa najib berdebat?pastu najib umno babi negara yg takut...so dh tentula umno ni
SESATTTTTTTTTTTTTTTTT!!!!!!!

zali said...

iron seven...

kalau itu yang lajis maksudkan...kenapa tak terus terang saja?

konar sini konar sana...lagi banyak wayar yang putus...

zali said...

terima lah hakikat jomdebat...

lajis memang dah putus wayar.

kalau dah silap tu mengaku je la...tak ramai pengikut totok macam jomdebat terus sama ikut silap...terjun lombong.

berhenti la buat kenyataan kontroversi...bukan nampak alim...nampak bongok!

faizal said...

zali..kau ingat dgn umno kau tu boleh syurga kalau tak sembahyang..



budak-budak pun tahu kalau orang islam tak sembahyang masuk neraka.

umno aje kot yang boleh masuk syurga tanpa sembahyang..sesat...sesat...sesat

fitflex said...

semua org tau nabi ada menyebut di akhir zaman ramai org yg berpuasa tp tiada apa yg dapat melainkan lapar dan dahaga..

moga2 di jauhkan dari golongan ini...
harap semua kawallah tingkah laku masing2.

Moose Racing said...

Kepada Ayahanda Salleh. Doa dari Anakanda dan Cucunda di Johor Bahru. Semoga Ayahanda akan beroleh kejayaan cemerlang menentang pembenci-pembenci Islam. Semoga kejayaan ini akan menjadi pemangkin kepada kejayaan-kejayaan lebih besar di masa hadapan. Salam perjuangan dari Anakanda. Salam juga untuk Bonda Siti Fatimah dan seisi keluarga. Takbir!

dewatawanberapi said...

top gay,
macam mana kau kata umno tak menang...ko pandai kira tak jumlah kerusi...kat tempat kau di sabahpun umno menang besar...

mak bapak datuk nenek saudara mara kau sendiri yang menangkan unmo...

kalau kau kata umno bodoh samalah kau kata mak bapak kau bodoh...

apa punya anak kau ni...

dewatawanberapi said...

nak tanya faizal,

kalau orang unmo tak boleh masuk syurga..ko agak orang pkr bolehkah masuk syurga???

orang pas tak payah tanya...nik ajis dah book syurga firdausi untuk mereka.

bakmaipungkoq said...

Hari baik bulan baik ni aku nk berbaik sangka ja. Tapi kpd melayu2 yg lurus bendol tak bertempat tu, aku nk nasihat supaya korang sedar sikit dek untung. Jgnlah konon2 tak nak perjuangkan perkauman tp kawan kamu orang tu lah yg bukan main prkaumannya. Kamu harus sedar, mereka tidaklah sejujur lurus bendol kamu,mereka sedang menunggu kesempatan untuk telah kamu dan negara ni. Masih tak sedar? Kamu tahu tak apa yg mereka tulis dlm akhbar mereka? Mmg korang lurus bendol dan jujur tak bertempat. Kamu akan jadi hamba2 mereka yg tidak berguna satu sen pun jika kuasa negara ni berjaya mereka ambil. Setakat ini mereka telah berjaya memecah belahkan melayu2 yg lurus bendol ada otak tak mau pakai. Gunalah apa hadith pun,yg jelas kamu sendiri tidak faham apa yg dimaksudkan hadith tu.

senjakala said...

TARIK RAMBUT DALAM TEPUNG...AGAR TAK SELERAK..TAPI UNTUK UMNO KARAT,AMBIL TEPUNG BUH KAT MUKA JE.

bakmaipungkoq said...

Dendam kesumat, caci maki, pecah belah, cerdik tak boleh diikut,bodoh tak boleh diajar - itulah antara yg dapat di buat rumusan dari komen2 disini.

Otak karat tu tak mau sedar ke, melayu dh berterabur. Apa untung korang berbalah sesama melayu? Bangsa lain serang bangsa kamu kiri kanan kamu tak ada rasa apa kan? Dayus. Melayu dayus. Hati kaudu tu ubahlah sikit. Minta doa byk2 agar Allah beri pertunjuk. Kamu jgn ingat partner yg kau sanjung2 tu jujur kpd kamu. Tunggulah jika kuasa ada didalam genggaman mereka, kamu pasti akan jadi barua atau kui batak mereka, wahai melayu2 bodoh !! Skg ni kaum minoriti dah permain2kan kaum majoriti, tak sedar lagi? Kalau sedar pun, buat2 tak tau kan, sbb dendam dan hati kaudu tu. Inikah yg dituntut islam? Kamu kelihatannya bukan main hebat bermain terjemahan2 hadith dan firman Allah !!

bakmaipungkoq said...

Baik juga dibaca dan hayati kata2 dewatawanberapi spt dibawah ni. Mungkin bagus juga untuk kita renungi bersama, mana kita tahu jika mmg betul begitu :


""AGAKNYA APA YANG DAP TULIS DALAM RISALAH YANG MEREKA EDAR PADA PENGUNDI2 CINA NI YE???

PASTI DAP AKAN TULIS MACAM NI...
OLANG2 CINA MISTI KASI UNDI SAMA INI MELAYU...INI MELAYU MANYAK MOLO...SENANG NANTIK KITA TIPU INI MELAYU...KALAU UNDI UMNO PUNYA OLANG MANYAK SUSAH...ITU OLANG KITA TATAK BOLEH TIPU LOO' ""

aiman said...

kepada rakyat permatang pasir diharap anda jadilah orang yang cerdik dengan mengundi PAS.jangan anda ikut kebodohan zali,dewata awan berapi,mat fitflex,taming sari,bak mai dan rakan pencacai mereka.agak agak boleh masuk syuga ke kalau mengangkat orang yang pecah amanah sebagai hero.alahai amno tak habis habis nak memperbodohkan rakyat.kepada pejuang melayu(kononnya)kenapa tak gunakan lambang keris keramat anda.msih nak guna gak dacing buruk tu.awak gak kata benci sangat kat cina dan india.hakkk... thui

ironseven said...

zali,
nampak sangat betapa rendahnya mentality kau dan para pak turut umno-bn. naik aziz kata dengan jelas ISLAM SEKERAT2, ISLAM PALSU (mcm islam hadhari), ISLAM TAKDE IMAN mustahil masok syurga. betapa JELASnya kata2 dia.
cuma engkau yang agak lembab memahami. ataupon sememangnya buat2 tak paham. tu la padahnya belajar agama pon sekerat2....

ironseven said...

zali kata,
"berhenti la buat kenyataan kontroversi...bukan nampak alim...nampak bongok!"

kenyataan tu tak kontroversi pon. straight forward je. terkena batang hidong yang makan cili. kau je sebenarnya yang bongok. akai tak sampai.

Creedence Clearwater Revival said...
This comment has been removed by the author.
Creedence Clearwater Revival said...

gayat jugak rasanya kedudukan politik bila Pakatan semakin padu. amat kecewa bila kerja2 mengkucar-kacir, propaganda memburuk2kan & merenggangkan rakan2 dlm Pakatan serta isu2 perkauman tidak menjadi!!!

sedarlah wahai pemimpin UBN bahawa pemikiran rakyat sekarang bukan mcm di takuk dulu!!!

bakmaipungkoq said...

Poodah,
Balik tarawih, mengata org balik. Mmg dasar !

Apa yg nk banggakan dgn tok guru kamu, majoriti dh label dia ni sesat !! Pikir baik2, bro. Nnti org terjun lubuk, awak pun nk ikut terjun lubuk. Kalau dh terjun sana, payah nk keluar !!

ironseven said...

sbb bn-umno dok ingat rakyat bongok mcm zali la depa dok perbodoh2kan rakyat. fakta, bukti dah ada pon depa dok kata "WIRA" kat "PEGUAM" tu. PEGUAM lawan PENIAGA la konon...tup2 lesen peguam dah ditarik balik sbb seleweng duit (tu pon masih tak mengaku...)

lepas tu bila dah dasar perjuangan berteraskan bangsa, maka tak habis2 bangkitkan isu perkauman.

yang MCA bergadoh sesama sendiri tak mengaku pulak, MIC bertelagah sesama sendiri tak ulas pulak, MCA dgn BBC BN bergaduh, dedah itu dedah ini disuruh tutup mulot pulak.

rakyat sentiasa bijak menilai mana kaca mana permata. mana membela rakyat mana membela kroni...

yang masih buta hati mcm fitflex, dewata, zali, kasut, pungkoq, tamingsari, dan sebangsat dengannya je masih jadi pak turut.

semoga kita diberi hidayah, bila baca quran hayati sama maksud dan terjemahan serta tafsirannya (walaupon dr.m kata tafsiran tu tak sesuai dengan zaman moden).

amin.

ironseven said...

pungkoq kata'
"Apa yg nk banggakan dgn tok guru kamu, majoriti dh label dia ni sesat !! Pikir baik2, bro. Nnti org terjun lubuk, awak pun nk ikut terjun lubuk. Kalau dh terjun sana, payah nk keluar !!"

aku rasa islam sekerat2, islam palsu (mcm islam hadhari yg wujud tahun 2004), islam yg memisahkan iman, yg tu la yg sesat lagi menyesatkan. mengaku islam tapi galakkan rasuah, restu org islam minum arak, judi, maksiat, tindas umat islam, zina bla bla bla. islam tanpa iman.

masih ada yang buta hati. agaknya terawikh pon sbb nak tunjuk kat jiran je kot.

bakmaipungkoq said...

ironseven,

Islam semua sama, cuma pembawaan masing2 yg berlainan.

Jgn riak. Parti yg berimej Islam pun byk yg menyimpang. Cuba nilai bahaa yg keluar dari mulut pemimpin2 parti ini. Langsung tidak melambangkan Islam yg begitu indah. Nilai Islam dirosakkan mulut2 cabul spt itu - mulut yg sama menghamburkan petikan2 hadith dan firman2 Allah swt..MasyaAllah !!

blue_dream said...

Assalamualaikum bloggers! slamat berpuasa.

blue_dream said...
This comment has been removed by the author.
blue_dream said...

selamat bersahur bloggers.udah2 la tu berpolitik di bulan yang mulia ini.marilah kita berdoa sama-sama supaya negara kita bebas dari selsema babi@h1n1.Amin

fitflex said...

kalu tgk berita td mamat pkr pdg serai tu bgtau ada bukti yg gobi dah plan nak cetuskan provokasi...mamat yg baru dapat hidayah(sebab dah sedar nuar tu penipu) juga bgtau ini mmg plan pkr.dia juga enggan mengulas lanjut,dan berkata tunggu jela cd rakaman plan gobi tu disebarkan...

jd teringat aku kpd video blog naruto ni.mati2an naruto bela pak menakan dia gobi tu.atau memang gobi dah pakat dgn polis tu nak buat provok,polis sepak gobi dulu,then gobi tampar blk,bijak betul plan mereka...

Mesra Sokmo said...

zali..org spt dun lunas, boleh bg makan keanjing, kianat bangsa. tuntutan berlebihan, banyak penipu..refer sini terjawablah

http://anwaribrahimblog.com/

Mesra Sokmo said...

fitflex said...52 tahun umno menyesatkan islam tak cukup lagi...yg melayu murtad, yg jd pelacur halal - masitah dll. tak boleh ke PAS perjuangkan pula..sekurang rakyat terlepas dari dosa hiburan, AF, dll

isa_ys3 said...

bakmaipungkoq said...
Poodah,
Balik tarawih, mengata org balik. Mmg dasar !

Apa yg nk banggakan dgn tok guru kamu, majoriti dh label dia ni sesat !! Pikir baik2, bro. Nnti org terjun lubuk, awak pun nk ikut terjun lubuk. Kalau dh terjun sana, payah nk keluar !!

August 23, 2009 11:39 PM

------------------------------------

Kalau tak mengata kat orang nak mengata kat sapa pulak??nak mengata kat kucing??kambing??lembu??Al quran diturunkan mengata kat orang..suruh orang buat baik.suruh orang tinggal yang tak baik..kutuk orang jahat,orang ingkar,orang mencuri merompak,minum arak dll.puji orang buat baik taat perintah Allah buat apa yang Allah suruh tiggal apa yg Allah larang..
takkan tak nampak??
aku bangga ngan tok guru kau tu..dia berani kata salah pada yang salah..betul pada yang betul..
ko tu je yang buta hati tak nampak kebenaran.apa salah ke yang dia cakap??ada dia kata arak,rasuah,zina,rasuah halal?,kalau sesat mana sesatnya??setakat majoriti kata sesat takde bukti boleh ke terima ??mana keadilan macam tu??hukum orang tanpa bukti yang lagi teruk tanpa bicara...ko tu yang sesat..sama juga orang seangkatan dgn ko..kesalahan atau kebenaran tak terletak pada majoriti...dulu nabi sorang2 je bawa kebenaran sedankan majoriti menolaknya...tgk akhirnya islam tersebar keseluruh dunia..
ko tu yang sesat

Mesra Sokmo said...

kita yakin islam itu benar dan UMNOlah pengkianatnya, malulah pada NALA.....berikan sokongan pada pakatan rakyat ....utk dapat islam sebenar. Buat apa jadi islam kalau tak menyebarkannya. Jin pun sudah masuk islam:

http://www.ziddu.com/download/6161429/JinMasukIslam.3gp.html

masjid tinggi said...

Gentle lah sikit. Tak payah nak ugut mengugut suruh keluar parti lah pas tu yang terbaru juga jadi calon bebas dan sokong PM.

Macam cerita di Perak pulak.

Kita tengok episod akan datang apa akan jadi dengan exco Kedah yang jadi bebas tapi tak mau lepas portfolio yang disandang.

Uztaz Azizan orang nya cerdik kerana dipimpin oleh Allah untuk membuat satu satu keputsan atau pun diberi jalan untuk memudahkan beliau menjalankan tugas harian, AMIN YA RABBUL ALAMIN.

Naruto Sensei said...

Fitflex cakap

jd teringat aku kpd video blog naruto ni.mati2an naruto bela pak menakan dia gobi tu.

------------------------------------------------------>

Bulan Puasa pon tak sudah2 ke perangai kamu nih..? Buruk sangka dan suka je nak mengata orang..

Islam pembela semua bangsa diDunia.. Kamu tahu tak benda nih.. Asal ada manusia yang teraniaya memang Islamlah pembelanya..

Tapi cakap kamu memang sah2 lari dari ajaran Islam..

Malas nak bertekak bebulan posa nih tapi ada orang tak reti bahasa suka mengadu domba perkara yang dia sendiri main agak2 je..

Fitflex kamu tak posa ke main tuduh dan agak2 nih..?

ironseven said...

pungkoq,
nampak kau mcm terasa pedas cili je? jgn marah nnt kena jual...
tu la masalah melayu islam. bila kena tegoq melenting, rendahkan tegoran org lain. mcm bila sorg tu bercakap english la, mula la org kata kat mamat yg guna english tu "eleh, speaking konon, jangan ek la, slang pon tak betoi..." lebih kurang gitu la hang.

takde sapa yg riak. islam tetap islam. iman tetap iman. jgn kau nafikan silap2 tergelincir aqidah. baik kita sama2 baca quran dengan penghayatan, fahamkan makna, maksud, terjemahan dan tafsirannya.

lebih terok kalau ustaz dr.m, ustaz najib, ustaz muhyidin dan ustazah syarizad hamburkan petikan quran, hadis. mcm ayam berkokok pungkoq penuh taik.

ayuh kita muhasabah diri...

ironseven said...

mesra,
aku rasa sikit masa lagi fitflex akan redha dan restui suku sakat sanak saudara perempuannya melacur. lepas tu rasuah, arak, judi boleh jadi halal pulak utk kaum kerabatnya amalkan. almaklum ajaran islam hadhari bn-umno pujaannya..ada akai tak pakai. nauzubillahi min zaalik.

kodok said...

SALAM..

KAMI SEBAGAI RAKYAT YG MAUKAN KEAMANAN DAN KEHARMONIAN DI NEGERI2 YG DI PERINTAH KERAJAAN RAKYAT..DENGAN INI MEMOHON PERKENAN AYAHANDA2 MENTERI BESAR SUPAYA BUBARKAN DUN NEGERI MASING2 DENGAN SEGERA SEBELUM KEADAAN MENJADI PARAH…
DENGARLAH RAYUAN JUGA HARAPAN DARI ANANDA2 INI SEMUA..HIKAYAT PERAK KEDUA DAN KETIGA PASTI AKAN BERULANG KEMBALI JIKA AYAHANDA2 HANYA MENGAMBIL SIKAP BERJAGA2 SAHAJA TANPA BERTINDAK MEMBUBARKAN DUN DENGAN SEGERA.

ANANDA2 YG DIBAWAH INI LEBIH BANYAK MENGAMBIL TAHU APA YG KAMI TAHU DARI HASIL AMATAN YG DI ATUR PIHAK PERANCANG.

DENGAR YA BAPAK2 KEPALA MENTERI DI SETIAP NEGERI YG ANANDA2 MAKSUDKAN..(rayu rintih meraung sambil mmegang kaki DS AZIZAN n TS KHALID)

topguy said...

Dewatasawanbabi..

Disabah ameno tidak akan menang kalau bukan rasuah lah bodoh palui bangang anak iban palui dewatasawanbabi..bapak ko tidak ajarkah dewatasawan oii sialll..kecil2 tak nak mampus.ko apa tau tentang disabah...pi mampuslah ko ngan amenio ko tu.bodoh punya dewatasawanbabi..

topguy said...

dewatasawanbabi...

kami undi ameno?kepala hotak mak bapak ko...

Proton Saga said...

surga neraka itu hak ALLAH TAK SHAK LAGI. Jangan fikir panjang nanti pening. Kita semua dan sekilian alam hak ALLAH.

ALLAHUHBAR!!!!!!!!!!!

Mesra Sokmo said...

topguy said...Syabas org Sabah, dimana-mana rasuah adalah tunjang kememangan UMNO/BN. Bersama-sama kita bagi sokongan padu kpd Pakatan Rakyat. Saya sudah syorkan kempen terus dibuat selepas raya. Serawak dalam keadaan stadby diikuti oleh Sabah. Kalau kita ingin perubahan dalam kehidupan, berubahlah dgn memberi sokongan kpd pembangkang, sebab BN tidak mampu lagi beri kemewahan pada rakyat. Yg penting poket sendiri macam ahli parlimen sabah dalam soal rasuah MCA RM10Juta, buat tuntutan paslu 2Juta terhadap PKFZ

Mesra Sokmo said...

Ahli parlimen sabah dalam soal rasuah MCA RM10Juta, buat tuntutan paslu 2Billion terhadap PKFZ, sehingga bangkrap PKFZ.

osama laden said...

salam.
1. Tg nik aziz mmg bukan maksum tp konfom dia alim dan bukan fasik.Tok kat Bn(bukan semua) pun bukan maksum tp ada sifat fasik dan dayus antaranya(biarkan isteri buka aurat)."kalau ikut hadis sahih org dayus tak cium bau syurga" apalagi nak jd pemimpin-saksi pun tak boleh.amacm tk mufti takkan x jumpa hadis dayus membiarkan isteri dlm maksiat ni.
2.TG n aziz agak mengelirukan(mungkin) bg yg tak faham,tp tok mufti xkan tak penah dgr fatwa pemimpin Bn (Nabi simpan janggut pasai takde gilette,hudud ni hukum primitif,arab pakai tudung pasai kuat nafsu,kalau laksana hudud umat islam mundur,hudud bole bikin jalan ka?, dan banyak lg).Bg gua yg tak alim boleh fikir,ini bukan mengelirukan tp konfom penghinaan dan dr segi akidah gua tak nak komen.Minta Dr Yusof atau TS harussani(kalau berani la) yg keluarkan hukumnya. nak harap tok mufti lain mmg tak berani la nak keluar hukum yg dah jelas ni.

osama laden said...

Gua setuju syurga/neraka hak Allah.So,kenapa nabi jamin 10 sahabat disyurga,ahli badar di syurga..sebabnya amalan dlm kehidupan seharian adalah amalan ahli syurga...begitu juga abu jahal, firaun,musailamah ahli neraka kerana amalannya amalan ahli neraka. So mmg la ada amalan ahli syurga dan amalan ahli neraka...klu buat amalan ahli neraka mmg la akan masuk neraka cuma kita sebagai manusia tak bole sebut si fulan dan sifulan tu AKAN MASUK NERAKA ,cuma kita bole nasihat jika kamu buat begini/begitu kamu tak masuk syurga(masuk neraka la).TG Nik aziz ada sebut sesiapa ka? dia cuma sebut amalan ni tak bwa ke syurga...kat mana salahnya?.....wat proton salah takbir ko..lain makna tu

fitflex said...

io naruto,aku tuduh ke ko bela dia???
----------------
memang patut Gobi tempeleng polis hari penamaan calon tu..

Sila ke..

http://bagindareformasi.blogspot.com/
2009/08/patutlah-gobi-tempeleng-
polis-hari.html


==============
itu lah kalu benda yg x pasti yg cepat melalak.tgk bukti jelas pkr pdg serai sendiri bgtau yg mmg gobi plan nak buat provok hari tu...

Mesra Sokmo said...

Proton Saga said...surga neraka itu hak ALLAH TAK SHAK LAGI....tetapi manusia UMNOlah yg menolak hukumnya & serta mempermain hukumnya, zina halal oleh Dr Masitah dll...tak syak lagi neraka sesuai utknya.

fitflex said...

dan lg 1 naruto,

aritu ko de cakap ko pi meting ngan hassan ali.boleh tau tunggu je 2-3 ari lg buleh tau keputusan dia.so skrg camne??yg tau keputusan dia buat kuil je kat s23,then dgr2 kat hulu langat pun nak buat gak lg 1 walaupun india hnya 12family,dan melayu lebih 2000.wallahulam...

fitflex said...

tumpang tanya mesra sokmo.
2-3 bln lepas nik abduh ada dedahkan yg pembantu2(org kanan) nik aziz ni suka perlaga nik aziz dgn tg hj hadi.(baca statement kerja2 bodoh dlm pas).agak2 ko jenis ni masuk syurga x??tanya je..

Mesra Sokmo said...

UMNOlah yg menolak & serta mempermain hukumnya, kenapa org melayu terus ikut BN. Jangan kamu campak diri kamu kearah kebinasaan....bersamalah Parti Pembangkang - Pakatan Rakyah. 52 tahun BN tidak merubah kehidupan.

Mesra Sokmo said...

Nak kaya jadi wakil rakyat BN, semua kejahatan ada padanya rasuah, pencuri, pecah amanah, zina dll. Itu pun kalau rakyat yg bodoh menyokongnya macam YB Datok Zali

Mesra Sokmo said...

fitflex said...aku tak tahu cite? mana kau dapat berita ini, kau dapat berita ini dari (baca statement kerja2 bodoh dlm pas). Nama pun dah kerja-kerja bodoh, buat apa pergi baca..agak2 ko jenis ni masuk syurga x??tanya je..Isya'Allah masuk syurga dgn izin Allah SWT...apa yg kau curiga tentang aku...jihad & mati syahid kerana Allah idamanku, demi kedaulatan hukum islam diMsia.

wolf said...

Pakatan Retak menanti hancur. Lebur...hancuss. Syukur Alhamdulillah...yang sesat dan bathil pasti musnah. Tanda kebesaran Allah SWT.

Syabas BN.

che-mie said...

fuyooooo DAP pun dah dijanjikan masyukk syurga kaaa?

lepas ni DAP akan bukak kasino la di penang, tak perlu risau lagi, kerana syurga telah di jamin oleh abe nik ajiss..

hidup DAPPPP

Mesra Sokmo said...

yang keluar PR adalah sebangsa dgn umno, rasuah, buat tuntutan tak sepadan dgn yg sebenar....berambuslah. Keluar seorg masuk seribu. Alhamdulillah

bakmaipungkoq said...

Salam semua,
MasyaAllah !! Pagi2 buta lagi dh mula kata mengata. Rugi pahala tak dapat nnt. Kalo yer pun, tunggu la dh buka nnt. Gaduh la pueh2. Tak terawih pun tak per. Gaduh. Yg kenyang orang2 yg anda anggap "pemimpin" tu. Jgn marah kat aku sbb aku kata tak payah terawih, sbb apa, dlm menjalani ibadat posa pun hampa dok lagu ni. Tak tau la pulak kalo ada yg dlm keuzuran !

Mesra Sokmo said...

Hari ini saya difahamkan Adun Lunas Sdr Radzhi Salleh telahpun mengisytiharkan keluar dari parti. Pimpinan parti sememangnya memandang serius prestasi beliau yang terbukti lemah sepanjang menjawat jawatan dalam kerajaan negeri. Turut mengecewakan pimpinan ialah tuntutan perbelanjaan beliau yang tidak munasabah dan masalah perkahwinannya di Thailand. Amaran keras telahpun diberikan agar segera meningkatkan prestasi kerja dan memperkukuh khidmatnya di kawasan. Nampaknya nasihat dan amaran kami tidak beliau endahkan, lalu mengambil tindakan mengistiharkan keluar dari parti hari ini. Apapun alasan yang diberikan oleh beliau, saya berharap Sdr Radzhi sedar bahawa jangan sesekali bertindak mengkhianati amanah rakyat. Kerana “sesiapa yang menyemai angin, dia pastinya menuai badai.”

Berhubung kedudukan Sdr Razhi selaku Ahli Majlis Mesyuarat Negeri Kedah, saya yakin YAB Menteri Besar Dato’ Seri Ustaz Azizan akan membuat keputusan yang terbaik selepas membuat pertimbangan sewajarnya. Seperti yang dijangkakan, mendekati tarikh mengundi Selasa ini, pastinya ada serangan bertujuan mengalih pandangan bersertakan cita-cita menggugat kerjasama kempen Pakatan Rakyat di Permatang Pasir. Adakah episod ini membabitkan tawaran sogokan jutaan ringgit? Saya tidak yakin SPRM yang dicurigai kewibawaannya mampu menjalankan siasatan tanpa ditunjuki serta berupaya memberi sebarang penjelasan memuaskan.

Selepas berbahas panjang lebar, makanya Dewan Rakyat meluluskan satu Akta Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia 2008. Riuh rendahlah kononnya kita menuju ke satu era baru yang menjanjikan perubahan. Tidak sampai setahun wujudnya SPRM, institusi tersebut terpalit dengan pelbagai tuduhan yang serius seumpama kematian Teoh Beng Hock serta skandal Zon Bebas Pelabuhan Klang(PKFZ)

Hatta pendedahan saya ketika menjunjung kasih titah Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong juga menemui jalan buntu. Laporan Adun Kulim, Sdr Lim Soo Nee bahawa bekas Menteri Besar Kedah Dato Mahadzir Khalid cuba menyogok beliau dengan jumlah wang sekitar RM 4-5 juta untuk menyertai barisan nasional seumpama mencurah air di daun keladi.

Rakyat turut marah apabila SPRM gagal bertindak terhadap penyelewengan pimpinan umno-bn yang dikatakan memiliki mahligai jutaan ringgit, pembelian pangsapuri mewah menggunakan duit kerajaan negeri dan kemungkinan terlibat menggadai tanah berpuluh ribu hektar kepada negara asing. Timbul pertanyaan kepada rakyat jelata adakah SPRM yang asas penubuhannya untuk berfungsi sebagai sebuah badan bebas dari kongkongan telah menjadi satu lagi perkakas pemerintah?

Mesra Sokmo said...

Pihak Parti Keadilan Rakyat menerima maklum bahawa Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) kawasan Lunas yang juga Exco Kerajaan Negeri Kedah, YB Mohammad Radzhi Salleh ADUN daripada PKR dan memegang portfolio Exco Pelancongan dan Pembangunan Masyarakat Serta Sumber Tenaga Manusia dalam kerajaan negeri Kedah telah mengumumkan pendiriannya itu pada sidang media di Kuala Lumpur, hari ini mengisytiharkan dirinya keluar parti dan menjadi ADUN Bebas.

Bagi pihak Parti Keadilan Rakyat Kedah kita amat kesal dengan sikap yang tidak bertanggungjawab ini. Telah menjadi satu kebiasaan apabila ada pilihanraya kecil, akan ada isu-isu lompat parti. Kita menjangkakan ini adalah sebahagian daripada tindakan yang dirancang oleh Barisan Nasional untuk memanipulasi isu menjelang pilihanraya kecil Permatang Pasir pada 25 Ogos nanti

Prestasi lemah beliau dalam kerajaan negeri juga amat mengecewakan pimpinan parti, ini termasuklah tuntutan perbelanjaan beliau yang tidak munasabah, dan masalah perkahwinannya di Thailand yang kini sedang dalam proses di Mahkamah. Kami juga telah memberi amaran keras kepada beliau untuk membuat perubahan prestasi kerja beliau dan khidmatnya di kawasan, namum beliau tidak bersedia untuk melakukan perubahan yang membuatkan ia mengistiharkan keluar dari parti hari ini. Ekoran daripada itu juga Cabang Padang Serai telah digantung oleh MPP dan diambil aleh pengurusan dan pentadbirannya oleh Majlis Pimpinan Negeri sehingga mesyuarat agung cabang yang akan diadakan nanti. Keputusan ini dibuat pada mesyuarat MPP 26 Julai 2009 yang lalu.

Sehubungan dengan itu kepimpinan PKR Kedah berdiri teguh mendokong dan menyokong kepimpinan YAB Datuk Seri Ust. Azizan bin Abd. Razak sebagai Menteri Besar dan selanjutnya mencadangkan kepada YAB Menteri Besar untuk memohon pekenan KDYMM Tuanku Sultan Kedah mengugurkan jawatan beliau sebagai Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri. Pimpinan Parti Keadilan Kedah juga dengan ini mendesak YB Radzi juga untuk meletak jawatan sebagai ADUN Lunas.

Sekian,

(YB. HJ. AHMAD BIN KASIM)
Pengerusi,
Majlis Pimpinan Negeri,
Parti Keadilan Rakyat Negeri Kedah Darul Aman.

tabuan said...

Ini hari hati ana manyak syok itu PKR padang serai sudah hancus, itu adun PKR sudah lompat...hehehe..kita tenguk apa kata "bapak Pengkhianat Bangsa"

Ana tahu itu Melayu PKR padang serai amat terguris dan terasa hati apabila PKR punya olang sudah tampar polis masa penamaan calun di pmtg Psir.

Ana pon manyak sedih melihat bangsa ana yg se agama dengan ana, yang menjalankan tugas utk menjaga ke amanan, dengan hina dan di tampar sedemikian rupa.

Ana amat sedih, beliau hanya menjalakan tugas,beliau hanya memakan gaji, untuk menyara anak isteri, menjaga ke amanan.

Ana sedih, kerana beliau dan pasukan keselamatan yang lain lah kaum-kaum pendatang ini dapat hidup aman di sini, dapat berniaga dan kaya raya. tetapi pada hari tsb beliau di hina.

cooll ramadhan

fitflex said...

inilah politik,
bila dah x kawan mcm2 citer kuar.
sblm ni time satu bumbung x pulak dgr lunas tu problem.rkyat lunas pun x dak yg ngadu mamat tu problem.tp bila dia kuar je ptg tu jugak si nuar umum dia tu problem.
pepatah cakap busuk ikan dari kepala.mcmmana problem anak buah,kepala juga yg mula.cuma aku harap anak buah tu kuar sebab nak lari dari kepala yg busuk je...

AsyMok_ambo said...

Katalah APA SAJA...
ALLAH SWT telah Jamin KEMENANGAN ISLAM.
Takbir.
tahmid.
tasbih.
Istighfar.
Usah FITNAH ANGKUH BURUKSANGKA.

andrea said...

hine btul si zali ni..cmnila org2 yg jahil..ckp pkai nafsu..majlis fatwa sndiri pn bg fatwa base on media(nafsu) umno ni bodo aper xcontact dlu tok guru sblm kluarkn fatwa..nk jmp tdk even telefon pn tdk..bende ni sume??sape yg desak majlis fatwa ni??benda yg terang nyata menyalahi aqidah tak pula nak keluarkan fatwa..fatwa pemimpin Bn (Nabi simpan janggut pasai takde gilette,hudud ni hukum primitif,arab pakai tudung pasai kuat nafsu,kalau laksana hudud umat islam mundur,hudud bole bikin jalan ka?),bende yg jelas org blh pikir 1 penhinaan ni xde lak kluar fatwa??knp??tkt puak2 nafsu xbyr gaji??blogger2 yg msh duk kutuk tok guru nik aziz sengal ke xkaji dulu?ckp ekut media nafsu gni r..jd bodo hbs pemikiran..nk kutuk pn kaji la dlu..jgn ikat hidung tu mcm lembu ekut ngn 1media jer..jgn nk komenla dgn ilmu agama sndiri rendah..aku anti btul org2 yg berani tunjuk ego lebih pd alim ulama..

bakmaipungkoq said...

Bila abang tu keluar, barulah mcm2 citer buruk keluar. Dulu ok ja. Kalo prestasi dia tak bagus, apsal tak singkir awal2. Ini tanda MB tak jalankan tugas. Dh tau tak baik, simpan lg. Tp aku rasa semua ni cakap2 ja. Nak cover!!

AsyMok_ambo said...

setiap khutbah jumaat ayat 59 surah an-nisa' dibaca.
namun seolah-olah hanya pada perkataan macam 1malaysia.

bakmaipungkoq said...

Belajarlah bagaimana nak terima keputusan dgn hati terbuka dan berjiwa besar. Jgn lah asyik mahukan segala keputusan berpihak kpd puak sendiri saja yg boleh diterima. Belajarlah dari pihak yg satu lagi yg sentiasa berfikiran terbuka sedia menerima sebarang keputusan. Sepatutnya puak yg memperjuangkan Islam lah menunjukkan contoh yg mulia untuk dijadikan ikutan.

AsyMok_ambo said...

wahai yusoff hussein!!!!!
usah kau buat TAIK kat Mingguan Malaysia.
Mingguan Malaysia ini wadah ilmu yang amat bermanfaat buat Rakyat Malaysia.
Kalau betul kamu cendekiawan, USAHAKAN untuk adakan DEBAT KEBENARAN PERDANA di Masjid Negara after the Tarawih SECEPAT MUNGKIN.
Rakyat Malaysia sebagai SAKSI.
JANGAN JADI BANGSAT MELALAK TAK TENTU PASAL.
Kepada Mahmood Zuhdi, barangsiapa pisahkan POLITIK dari CARA HIDUP (agama) maka MENIDAKKAN AS-SUNNAH JUNJUNGAN BESAR SAW.
Sedih komen dari seorang BERILMU.
Jalan ke SYURGA,Pesan Baginda SAW WAJIB berpandu AL-QURANUL KARIM dan Suri Teladan Baginda SAW.

AsyMok_ambo said...

Peganglah ERAT AL-QURANUL KARIM. PASti ALLAH SWT Tunjuk JALAN YANG LURUS.
Niat semata-mata IKHLAS LILLAHITAALA Menegakkan KALIMAH TAUHID.
ISLAM PASti MENANG!
ALLAHUAKBAR.

jomdebat said...

ckpla apapun wahai juak2 umno....kalu pemimpinnya dh sesat,pecacai2 yg kt bwh ni lg sesat..berita terbaru,jemaah menteri luluskan konsert MLTR di genting awal bulan depan...
TAK HORMAT BULE POSA KO UMNO???
inilah sikap pemimpin umno yg akan masuk syurga...tolong jawab ckit wahai penyokong2 parti umno..

tabuan said...

Khawarij sentiasa menuduh pemerintah atau pemimpin umat Islam zaman mereka sebagai pemerintah yang zalim dan menyeleweng daripada hukum Islam dan keadilan Islam dan Khawarij menentang pemerintah umat Islam dengan melakukan peperangan, pemberontakan atau secara tindakan pasukan pembunuh sejak zaman Khalifah Ali hingga ke zaman pemerintahan Bani Umaiyah.

Dalam konteks Malaysia pada zaman ini (dari 1963 hingga 2009), Pas mungkin boleh disamakan dengan Khawarij kerana pemimpin parti itu kerap menuduh pemerintah Malaysia berlaku zalim, menyeleweng, pecah amanah dan pelbagai lagi dalam ceramah, penerbitan mereka dalam bentuk buku, kaset dan dalam penerbitannya, Harakah....
(baca lagi di belantan.blogspot.com)

ironseven said...

umno dari dulu, kini dan selamanya menolak islam, tolak quran dan hadis, persenda dan hina nabi, menghalalkan zina, rasuah, arak dan judi. golongan yg mcm ni yg asingkan islam dan iman buleh masok syurga ke? golongan yg sokong maksiat2 tu boleh rasa bau syurga ke?

byk ayat2 allah dan hadis nabi mengajar ciri penghuni syurga dan neraka. hanya golongan qadariah berpikiran semua perbuatan manusia samaada baik atau jahat hak mutlak allah. alhi sunnah wal jammah percayakan qada' dan qadar. kita yg memilih samaada kita nak ke syurga atau neraka. tepok dada tanya iman.

kalau nak diikotkan nakasone hj ahmad, maknanya hari ini kita buleh buat apa saja maksiat, bila dah nazak nak mati barulah kita kena kembali kepada allah asalkan kita ikhlas. statement yg mengelirukan dan menyesatkan tu..patot la dlm umno penuh maksiat. ada penjaga dosa pahala rupanya...

ironseven said...

kata tabuan,
"Dalam konteks Malaysia pada zaman ini (dari 1963 hingga 2009), Pas mungkin boleh disamakan dengan Khawarij kerana pemimpin parti itu kerap menuduh pemerintah Malaysia berlaku zalim, menyeleweng, pecah amanah dan pelbagai lagi dalam ceramah, penerbitan mereka dalam bentuk buku, kaset dan dalam penerbitannya, Harakah...."

1. zalim kerana tarik royalti terengganu dan nafikan hak kelantan
2. zalim kerana tidak menjalankan hukum allah spt ayat 47 dan 48 surah al-maaidah
3. menyeleweng duit rakyat dengan komisen2 yg tak masok akal
4. menyelewengkan ajaran islam bila menghalalkan rasuah, zina, arak, judi, maksiat
5. pecah amanah duit pekebun2 getah dan kemudian digelar wira
6. pecah amanah sbg pemimpin negara yg memegang amanah allah untuk menegakkan perintah serta meninggalkan laranganNya

yg tu sebahagian daripada kerja2 umno-bn mengkhianati agama, rakyat dan negara. semua itu berbukti.

tak usah tegakkan benang yg basah wahai tabuan.

ironseven said...

Datuk Mohd. Nakhaie Ahmad : "Dalam hadis 40 Imam Nawawi, ada mengatakan bahawa seseorang kafir yang memeluk Islam sebelum akhir hayatnya diberikan balasan syurga walaupun tidak sempat bersembahyang, asalkan dia ikhlas.

ada 2 pengajaran dari kata2 hujah nakasone;
1. org2 kafir (dap, mca, mic) kalau memelok islam dengan ikhlas akan masuk syurga. so, jgn la dok anti org kapiaq sgt
2. org islam boleh je buat maksiat, zina, judi, rasuah, bunoh org, pecah amanah, kalau dah nk mati barulah ingatkan allah dengan ikhlas, so buleh masok syurga.

pirlo said...

pyhla nk sdrkn rkyt2 ni..byk org mdh t'pengaruh ngn media2 umno ni..ada yg xtgk lgsg media alternatif donline ni..sabah ngn serawak pn dhla byk kafir..aku nk tny korg..adil ke sistem demokrasi ni?sbg CONTOH, org wat undian untuk menentukan arak blh mnum ke tdk?pahtu undian yg di wat di tmpt majority yg ska mnum arak..dh tentu undian b'phk pd setuju mnum arak..pahtu kite tetapkan undang2 arak boleh dmnum..adil ke g2?relevan ke sistem demokrasi ni?

kallilayah said...

assalamualaikum kepada semua .
disini saya sebagai seorang yang beragama islam dan ingin menasihati kepada sanak saudara yang beragama yakni islam berpegang teguh lah akmu pada al-quran dan hadis dalam mempertingkatkan iman .janganlah kamu menghina orang yang berilmu dan taqwa kepada allah kerana allah S.W.T. telah menurunkan wahyu kepada rasul bahawa orang berilmu brada disisi NYA.dan istilah ulamak ialah org yang berilmu di dunia dan ahkirat.so.berhati-hatilah kepada orang yang menghina ulamak kerana ulamak pewaris nabi.so kalau bala allah jatuh kat malaysia bukan orang yang menghina ulamak je yang kena tapi seluruh umat islam di malaysia.nabi tidak pernah kata umarah sebagai pewaris baginda sebab umarah memimpin menggunakn akal aj tanpa wahyu.so itu islam suruh ulamakdan umarah.so bagi orang yang hina tok goru sila beringat bahawasanya kamu di tahap mana .kamu hanya refer dengan majlis fatwa malaysia je ke ,kamu tak baca ke utusan yang muhyidin minta keluar kat fatwa dan baru majlis itu keluarkan fatwa.so ape yang dikeluarkan majlis tersubet dipebgaruhi oleh umno so aku tak yakin apda majlis tersebut ,kalau pihak itu punya tahap kesedaran yang tinggi dan bias aku tak kisah tapi bila umno wat satu dosa terang-terangan mereka tak nampak so bila tok guru keluar kenyataan terus keluar fatwa.mana keadilannya.aku harap korang jangan ditutup pintu hati oleh allah S.W.T dan tidak tergelincir aqidah kamu semua.ingat bahawa dunia ini sementara dan ahkirat lah yang kekal.

tabuan said...

ironseven...sila baca dekat blog belantan...and kalau nak lebih faham apa itu Khawarij sila kunjungi http://drmaza.com dan boleh dengaq pidato Dr.asri...di you tube..dengan tajuk Ketegasan Akidah Dan Keluasan Fekah...dengar rakaman pidato perdana...harap anda semua boleh faham..
anda semua boleh tahu sebab apa saidina Ali yang di janjikan syurga oleh Rasulullah saw bukan oleh Nik Aziz tidak melaksanakan hukum Allah.

harap anda semua dapat mendengar dan faham..

kallilayah said...

assalamualaikum kepada semua .
disini saya sebagai seorang yang beragama islam dan ingin menasihati kepada sanak saudara yang beragama yakni islam berpegang teguh lah akmu pada al-quran dan hadis dalam mempertingkatkan iman .janganlah kamu menghina orang yang berilmu dan taqwa kepada allah kerana allah S.W.T. telah menurunkan wahyu kepada rasul bahawa orang berilmu brada disisi NYA.dan istilah ulamak ialah org yang berilmu di dunia dan ahkirat.so.berhati-hatilah kepada orang yang menghina ulamak kerana ulamak pewaris nabi.so kalau bala allah jatuh kat malaysia bukan orang yang menghina ulamak je yang kena tapi seluruh umat islam di malaysia.nabi tidak pernah kata umarah sebagai pewaris baginda sebab umarah memimpin menggunakn akal aj tanpa wahyu.so itu islam suruh ulamakdan umarah.so bagi orang yang hina tok goru sila beringat bahawasanya kamu di tahap mana .kamu hanya refer dengan majlis fatwa malaysia je ke ,kamu tak baca ke utusan yang muhyidin minta keluar kat fatwa dan baru majlis itu keluarkan fatwa.so ape yang dikeluarkan majlis tersubet dipebgaruhi oleh umno so aku tak yakin apda majlis tersebut ,kalau pihak itu punya tahap kesedaran yang tinggi dan bias aku tak kisah tapi bila umno wat satu dosa terang-terangan mereka tak nampak so bila tok guru keluar kenyataan terus keluar fatwa.mana keadilannya.aku harap korang jangan ditutup pintu hati oleh allah S.W.T dan tidak tergelincir aqidah kamu semua.ingat bahawa dunia ini sementara dan ahkirat lah yang kekal.

tabuan said...

alau nak lebih faham apa itu Khawarij sila kunjungi http://drmaza.com dan boleh dengaq pidato Dr.asri...di you tube..dengan tajuk Ketegasan Akidah Dan Keluasan Fekah...dengar rakaman pidato perdana...harap anda semua boleh faham..
anda semua boleh tahu sebab apa saidina Ali yang di janjikan syurga oleh Rasulullah saw bukan oleh Nik Aziz tidak melaksanakan hukum Allah.

harap anda semua dapat mendengar dan faham..

sekiranya anda tidak berpuas hati dengan Dr.Asri anda boleh lah suruh semua tok guru PAS pergi berdebat dengan DR.Asri..jangan dok kata kut belakang jerr...keluarkan hujah dan fakta..
kita nilai lah dengan akal yang cerdik bukan nya dengan akal yang dangkal..

ironseven said...

tabuan,
siapa anda nak samakan pas dan khawarijmi? baca byk2 buku dulu sblm nak samakan sesiapa dgn sesiapa. baru dgr satu ceramah dah nak buat hukuman. mungkin sdra juga buleh baca buku berkaitan qadariah dan muktazilah.

ironseven said...

kata tabuan,
"Dalam konteks Malaysia pada zaman ini (dari 1963 hingga 2009), Pas mungkin boleh disamakan dengan Khawarij kerana pemimpin parti itu kerap menuduh pemerintah Malaysia berlaku zalim, menyeleweng, pecah amanah dan pelbagai lagi dalam ceramah, penerbitan mereka dalam bentuk buku, kaset dan dalam penerbitannya, Harakah...."

1. zalim kerana tarik royalti terengganu dan nafikan hak kelantan
2. zalim kerana tidak menjalankan hukum allah spt ayat 47 dan 48 surah al-maaidah
3. menyeleweng duit rakyat dengan komisen2 yg tak masok akal
4. menyelewengkan ajaran islam bila menghalalkan rasuah, zina, arak, judi, maksiat
5. pecah amanah duit pekebun2 getah dan kemudian digelar wira
6. pecah amanah sbg pemimpin negara yg memegang amanah allah untuk menegakkan perintah serta meninggalkan laranganNya

yg tu sebahagian daripada kerja2 umno-bn mengkhianati agama, rakyat dan negara. semua itu berbukti.

tak usah tegakkan lagi benang yg basah wahai tabuan. pas tegor kerana umno hanya islam tanpa iman. dan semua tegoran itu berasas dan berfakta.

nalapambu said...

Kita akan menhadapi satu lagi PRK di Permatang Pasir, pastikan UMNO akan kecundang lagi sekali. Sebenarnya pemimpin UMNO tahu dan sedar mereka tiada harapan untuk menang di Permatang Pasir atau di mana2 juga bila diadakan PRK.

Itu sebab mereka letak seorang calun yang ada masaalah. Ini akan mereka jadikan alasan nanti. "UMNO kalah kerana salah pilih calun".

Mesra Sokmo said...

Tabuan...ilmu ada tetapi menambahkan lagi sesatkan rakyat Msia. Kenapa tak tegur Kerajaan BN secara direct macam arwah Dato' Ishak Bahrom. Kemana perginya Hashim Yahya, Noh Gadok ....semasa hayatnya sebagai mufti pendokong BN. Berapa ramai yg murtad diMsia, kerana politik UMNO. Bolehkah pelayar negara tak sembahyang jumaat kerana keliling dunia?, adakah dikirakan musafir? siapa pergi kerumah beliau - azhar, masihkah beliau amal islam? Bolehkah tinggal sembahyang dalam memandu 24 dilitar sepang sempena merdeka? boleh kah tinggal sembahyang demi negara perenag lautan pasifik....dll. Kenapa tabuan tak tegur? adakah tabuan nak syer juga dosanya?. Soal beginilah anak muda tinggalkan rukun islam & iman

Kalau Pas mungkin boleh disamakan dengan Khawarij, Nik Aziz tak katapun...kerana pemimpin parti itu kerap menuduh pemerintah Malaysia berlaku zalim, menyeleweng, pecah amanah dan pelbagai lagi dalam ceramah, penerbitan mereka dalam bentuk buku, kaset dan dalam penerbitannya (penyelewengan ini adalah benar) tidak jadi kesalahan utk diceritakan...sebab jahatnya BN berulang. BN istiharkan ajaran HADHARI. Halal berzina, tak perlu tutop aurat, hina janggut Nabi, kerana hudud malaysia mundur, nanti tangan boleh buat sup....apa ini tak tegur kepada PM ke? atau demi imbuhan bulanan takut pd manusia dari Allah SWT

Mesra Sokmo said...

jahatnya umno memalu aku nak ceritakan islam pd bukan islam spt nalapambu, sekurangnya sebagai pengetahuan dia.

ironseven said...

mesra,
ok la tu tabuan dah nak mula dengaq ceramah agama. bermula dgn satu maybe lepas ni dia buleh terbuka hati terima hidayah allah. la ni hatinya masih buta. buta kerana berqurankan utusan meloya, berita hairan dan sebangsat dengannya.

tabuan,
kalau kau samakan pas dgn khawarij sbb menentang kezaliman, ketidakadilan, penyelewengan, rasuah, membongkar kemungkaran, umno kau nak samakan dengan apa? umno kan menghalalkan rasuah, zina, arak, judi, persenda quran, hadis, hina nabi, tolak hukum quran. takkan kau nak samakan dgn musyrikin, munafiqin, kafirin, fasiqin kot?

cicitHJHASSANu said...

ameno laknatullah akan hanco

tabuan said...

Saya tak kata PAS sama dengan Khawarij tapi jika di buat perbandingan hampir sama, ataupon serupa.

Saya tidak menolak hukum tuhan, saya tidak menyangkal hukum Allah, tapi islam di tegakkan di muka bumi bukan nya melalui hukum, bukan nya melalui undang-undang. Islam di tegakan adalah berdasarkan penegasan dan kekuatan akidah umat.

Cara yang Pas dan khawarij buat akan menjauhkan umat dari menghayati islam yang sebenar.

jadi dengar dan fahami serta baca..buku tulisan dr.Asri..dengar pidato beliau di you tube...selain itu ada pemimpin PAS yang mengkafirkan beliau dan memanggil beliau bapak syaitan..lihat di you tube...apakah ini islam ajar..apakah ini nabi ajar..bukan kah itu sama dengan Khawarij...

ironseven said...

kata tabuan,
"Saya tidak menolak hukum tuhan, saya tidak menyangkal hukum Allah, tapi islam di tegakkan di muka bumi bukan nya melalui hukum, bukan nya melalui undang-undang. Islam di tegakan adalah berdasarkan penegasan dan kekuatan akidah umat."

sdra tabuan,
lebih baik sdra usah bicara ttg islam jika tidak arif, hanya dgn membaca satu buku atau mendgr satu ceramah agama. statement sdra sama mcm sorg pemimpin umno yg kata hudud hanya 0.00001% dlm quran so tak penting katanya.

allah membuat hukum maka kita wajib jalankan hukum allah walaupon satu huruf! surah al-maaidah ayat 44,45,47, adalah sebghn dari bukti.

tolong jangan gelincirkan aqidah sdra. nak sokong umno kau sokong la. tapi jgn jadi islam tanpa iman.

wolf said...

PAS = Parti Ajaran Sesat lagi menyesatkan umat Islam. Diharapkan PAS akan hancur lebur bersama DAP dan PKR.

Ingat janji Allah..kemenangan akan berpihal pada Islam...tapi bukan PAS sebab PAS parti yang sesat lagi menyesatkan.

ironseven said...

wolf,
cakap jangan sebarang cakap. apa bukti kau pas sesat? kalau tak de hujah baik kau duduk bawah selimut je. ada akai pakai...

ironseven said...

wolf,
umno dari dulu, kini dan selamanya menolak islam, tolak quran dan hadis, persenda dan hina nabi, menghalalkan zina, rasuah, arak dan judi. golongan yg mcm ni yg asingkan islam dan iman buleh masok syurga ke? golongan yg sokong maksiat2 tu boleh rasa bau syurga ke?

byk ayat2 allah dan hadis nabi mengajar ciri penghuni syurga dan neraka. hanya golongan qadariah berpikiran semua perbuatan manusia samaada baik atau jahat hak mutlak allah. alhi sunnah wal jammah percayakan qada' dan qadar. kita yg memilih samaada kita nak ke syurga atau neraka. tepok dada tanya iman.

kalau nak diikotkan nakasone hj ahmad, maknanya hari ini kita buleh buat apa saja maksiat, bila dah nazak nak mati barulah kita kena kembali kepada allah asalkan kita ikhlas. statement yg mengelirukan dan menyesatkan tu..patot la dlm umno penuh maksiat. ada penjaga dosa pahala rupanya...

jangan kau menyalak je kuat mcm serigala pulak...

Mesra Sokmo said...

wolf said...PAS = Parti Ajaran Sesat, huraikan satu persatu dimana sesatnya PAS jika dibandingkan dgn ajaran hadhari...mana lebeh sesat, tiada nabi mengajarnya melainkan pok loh SERTA KUNCUNYA.


jawab soalan aku....

Tabuan...ilmu ada tetapi menambahkan lagi sesatkan rakyat Msia. Kenapa tak tegur Kerajaan BN secara direct macam arwah Dato' Ishak Bahrom. Kemana perginya Hashim Yahya, Noh Gadok ....semasa hayatnya sebagai mufti pendokong BN. Berapa ramai yg murtad diMsia, kerana politik UMNO. Bolehkah pelayar negara tak sembahyang jumaat kerana keliling dunia?, adakah dikirakan musafir? siapa pergi kerumah beliau - azhar, masihkah beliau amal islam? Bolehkah tinggal sembahyang dalam memandu 24 dilitar sepang sempena merdeka? boleh kah tinggal sembahyang demi negara perenag lautan pasifik....dll. Kenapa tabuan tak tegur? adakah tabuan nak syer juga dosanya?. Soal beginilah anak muda tinggalkan rukun islam & iman

Kalau Pas mungkin boleh disamakan dengan Khawarij, Nik Aziz tak katapun...kerana pemimpin parti itu kerap menuduh pemerintah Malaysia berlaku zalim, menyeleweng, pecah amanah dan pelbagai lagi dalam ceramah, penerbitan mereka dalam bentuk buku, kaset dan dalam penerbitannya (penyelewengan ini adalah benar) tidak jadi kesalahan utk diceritakan...sebab jahatnya BN berulang. BN istiharkan ajaran HADHARI. Halal berzina, tak perlu tutop aurat, hina janggut Nabi, kerana hudud malaysia mundur, nanti tangan boleh buat sup....apa ini tak tegur kepada PM ke? atau demi imbuhan bulanan takut pd manusia dari Allah SWT

wolf said...

Bukti apa lagi korang nak utk buktikan PAS sesat lagi menyesatkan...????

Tengok cara korang dan tok guru cum wali korang bercakap dah terang lagi bersuluh sesat lagi menyesatkan...

dah tak payah minta bukti atau hujah...PAS memang sesat lagi menyesatkan...

Korang duduk la dalam parti sesat tu sampai...

Mesra Sokmo said...

tabuan said...Saya tidak menolak hukum tuhan/Allah, saya tidak menyangkal hukum Allah, tapi islam di tegakkan di muka bumi bukan nya melalui hukum, bukan nya melalui undang-undang. Islam di tegakan adalah berdasarkan penegasan dan kekuatan akidah umat. TETAPI UMNO DOK ASHIK DGN BERLAWANAN HUKUM ALLAH, BERZINA HALAL...BILA NAK KUATKAN AKIDAH.

Cara yang Pas dan khawarij buat akan menjauhkan umat dari menghayati islam yang sebenar. TAK MUNGKIN..UMNO TAK AJAR JIHAD, MATI SHAHID, POLITIK ISLAM (NABI & 4 KHALIFAH BERPOLITIK)YG DIAJAR ADA LESEN HALAL - ARAK, JUDI DSB

jadi dengar dan fahami serta baca..buku tulisan dr.Asri..dengar pidato beliau di you tube...selain itu ada pemimpin PAS yang mengkafirkan beliau dan memanggil beliau bapak syaitan..lihat di you tube...apakah ini islam ajar..apakah ini nabi ajar..bukan kah itu sama dengan Khawarij...DR ASRI ADA ILMU TAK TEGUR PEMINPIN UMNO YG LAKUKAN KESILAPAN...DIPERSOAL MAKHAMAH ALLAH NANTI....SAYANG UMNO DARI TEGAK HUKUM ISLAM...RAKYAT PENGUNDI BN, AKAN JAWAB TANYA MUFTI AKU....TANGGONGLAH DOSA MEREKA ITU JIKA DIBANDING DGN GAJI BULANAN YG DIPEROLEHI....TAK MEMADAI.....ada pemimpin PAS yang mengkafirkan beliau dan memanggil beliau bapak syaitan..MUNGKIN FITNAH..KIRANYA CERITA DARI MULUT ORG...ATAU ALLAH TIDAK MELARANG JIKA PERBUATAN JAHATNYA BERTERUSAN...WALAU PUN TELAH BERAPA KALI DITEGUR...PENZINA, PEMABUK ARAK, HISAP DADAH....DAN TELAH TERBUKTI JAHATNYA.

Mesra Sokmo said...

JAWAB SOALAN AKU...DOK DILITAR TRED SEPANG, 24 JAM BERLUMBA KERETA, TINGGAL SEBAHYANG .....HADHARI KATA. OKEY BOLEH......UMNO SESAT

Mesra Sokmo said...

JAWAB SOALAN AKU...RENANG LAUTAN PASIFIC, TINGGAL SEBAHYANG .....HADHARI KATA. OKEY BOLEH......UMNO SESAT

Mesra Sokmo said...

JAWAB SOALAN AKU...KELILING DUNIA TAK PAYAH SOLAT JUMAAT.....HADHARI KATA. OKEY BOLEH......UMNO SESAT

pirlo said...

ni sorg lg blogger serigala gile..ckp membabi buta je..

wolf said...

Mesra...

kaki fitnah...PAS sesat

Kau nampak ke diaorang tak sembahyang???? Jangan main agak jer...

PAS sesat lagi menyesatkan...

Mesra Sokmo said...

PERGI KEGUNUNG EVEREST TAK SEMB JUMAAT..., HADHARI KATA. OKEY BOLEH......UMNO SESAT

Mesra Sokmo said...

BUKA KILANG ARAK ADE LESEN....HADHARI KATA. OKEY BOLEH......UMNO SESAT

Mesra Sokmo said...

ADE LESEN JUDI...TOTO. 4 MUMBER EKOR..DLLL....HADHARI KATA. OKEY BOLEH......UMNO SESAT

wolf said...

Betul tak kata aku....

cara cakap tok guru "cum" wali pujaan korang dan penyokong2nya sekali dah menunjukkan PAS sesat lagi menyesatkan....

Semoga Allah hancur dan lumatkan serta binasakan PAS dari bumi Allah ini beserta DAP dan PKR

Amin...

Mesra Sokmo said...

NAK BUAT HUKUM HUDUD, TAK BOLEH - RAKYAT MSIA MAJMUK, ADAKAH ALLAH TAK TAHU..RAKYAT BERBILANG UGAMA...HADHARI KATA. OKEY TAK BOLEH......UMNO SESAT

Mesra Sokmo said...

WOLF....MANPUSLAH KAU BERSAMA FIRAUN, NAMRUD, KAUM KAFIR QURAISH DLL ADALAH LAYAK UTK KAU YG MENOLAK HUKUM KITAB AL QURAN

Mesra Sokmo said...

TAKKAN SEBHYANG JUMMAAT SEORG DIRI...TENGAH LAUTAN....HADHARI SESAT LAGI (ADAKAAH KELILING DUNIA UTK ALLAH?)

Mesra Sokmo said...

BESOK SEMUA MUFTI BERSIDANG UTK BERHUKUM DGN KITAB ALLAH...BARU AKU CAYA....KALAU TIDAK ....TOLAKLAH UMNO. DIA GAGAL

pirlo said...

mari smbhyg terawikh kwn2

masjid tinggi said...

Pengundi hantu PAS' punca kecoh
Ogos 24, 09 5:59pm
Gara-gara sepanduk, perjalanan kempen hari terakhir pilihan raya kecil DUN Permatang Pasir hari ini sedikit tercemar dengan kekecohan antara kedua-dua penyokong PAS dan BN.

Perang mulut dan provokasi antara penyokong kedua-dua parti yang bertanding berlaku di hadapan bilik gerakan BN cawangan Kampung Pauh, di Bukit Mertajam dipercayai kerana sepanduk yang tertera perkataan "Awas!!! Pengundi Hantu PAS" yang digantung BN di bilik gerakan itu.

Ketua Pergerakan Pemuda Umno, Norman Zahalan mendakwa kekecohan berlaku apabila penyokong PAS, yang berada di markas mereka yang terletak bersebelahan bilik gerakan BN, mengambil sepanduk itu.

"Mereka datang ke kawasan kami dan mengambil satu daripada tiga sepanduk yang kami gantung itu sambil mengeluarkan kata-kata yang kesat," katanya ketika ditemui di Bukit Mertajam.

Perang mulut yang mula tercetus kira-kira pukul 1 tengah hari itu menjadi semakin kecoh apabila pasukan pemantau Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) datang ke kawasan tersebut pada kira-kira pukul 3 petang dan meminta penyokong BN menurunkan sepanduk berkenaan.

Penyokong BN, yang tidak berpuasa hati, meminta sepanduk mereka dipulangkan tetapi tidak dilayani penyokong PAS dan kekecohan yang berlarutan itu reda apabila Naib Presiden Umno, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi yang lalu di kawasan berkenaan kira-kira pukul 4.25 petang turun dari kenderaaanya dan meminta penyokong BN menurunkan sepanduk yang masih tergantung.

Kekecohan itu menyebabkan kesesakan lalulintas dari simpang tiga Sama Gagah ke Jalan Permatang Pauh.

Pegawai Pengurus Pilihan Raya Roslan Yahaya ketika dihubungi berkata, tiada kejadian tidak diingini dilaporkan berlaku dan perkara itu telah selesai. BERNAMA

-----------------------------------

Kenapa sekarang baru UMNO sedar yang ada pengundi hantu???

Wal hal PAS / PR telah lama mengetahui tentang pengundi hantu ni.

Kalau benar PAS ada pengundi hantu lapur saja kepada SPR dan buat lah lapuran polis macam PAS dan Pakatan Rakyat buat sebelum ini tapi tiada tindakkan diambil oleh pihak berkuasa sampai hari ni.

UMNO BARU BANGUN DARI TIDOR...

ironseven said...

wolf,
umno dari dulu, kini dan selamanya menolak islam, tolak quran dan hadis, persenda dan hina nabi, menghalalkan zina, rasuah, arak dan judi. golongan yg mcm ni yg asingkan islam dan iman buleh masok syurga ke? golongan yg sokong maksiat2 tu boleh rasa bau syurga ke? TAK SESATKAH AJARAN UMNO ISLAM HADHARI?

byk ayat2 allah dan hadis nabi mengajar ciri penghuni syurga dan neraka. hanya golongan qadariah berpikiran semua perbuatan manusia samaada baik atau jahat hak mutlak allah. alhi sunnah wal jammah percayakan qada' dan qadar. kita yg memilih samaada kita nak ke syurga atau neraka. tepok dada tanya iman. KALAU PISAHKAN IMAN DAN ISLAM ITU AJARAN TAK SESAT KE?

kalau nak diikotkan nakasone hj ahmad, maknanya hari ini kita buleh buat apa saja maksiat, bila dah nazak nak mati barulah kita kena kembali kepada allah asalkan kita ikhlas. statement yg mengelirukan dan menyesatkan tu..patot la dlm umno penuh maksiat. ada penjaga dosa pahala rupanya...TAK SESAT KE FAHAMAN BEGITU?

jangan kau menyalak je kuat mcm serigala pulak...BAIK KAU BERTAUBAT. BULAN RAMADHAN NI PINTU TAUBAT DIBUKA SELUAS2NYA OLEH ALLAH.

sudah terang dan jelas nas dalam quran dan hadis, allah dan rasul dah nyatakan ciri2 golongan sesat. lagi hina kalau menyesatkan.

jom terawikh....jangan dengar je imam baca surah tanpa paham terjemahan dan maksud ayat quran yang dibacakan.

wolf said...

"Siapa yang nak tolong kerajaan Islam, kami sebagai pemimpin Islam mesti terima sama ada DAP, MCA, dan MIC. Kalau nak tolong mengapa kita tolak. Jika DAP ikhlas nak tolong PAS, saya terima. Usahkan DAP, SYAITAN pun boleh saya terima." -

Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 24 Januari 1999.
====================================

Dah sesat lama dah PAS ni....

Penyokongnya pun sesat juga ler...

PAS sesat lagi menyesatkan...

wolf said...

"Orang-orang Islam yang berkongsi dengan orang-orang kafir untuk memerintah negara, menjadi kafir atau haram"

-Hukum Dewan Ulama PAS Kelantan, Ogos 1963.
=====================================
Statement diatas terkena batang idung sendiri...wakakakaka...

PAS dah lama sesat lagi menyesatkan...dah lama dah sesat..

wolf said...

"Kelantan menggunakan hasil cukai arak, lesen anjing dan sebagainya bagi menampung kos membuat jalan dan lain-lain projek pembagunan. Arak itu sendiri boleh diminum oleh bukan Islam, jadi bila minum oleh mereka, maka untuk menjaga keselamatan, kerajaan mengambil duit dari mana?" - Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 26 November 1994.
===================================
Statement atas ni untuk tonjoi batang idung penyokong PAS yang sibuk pasal arak...

Kene berapa das dah batang idung tu....wakakakaka

datin_azurah said...

wolf said - Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 26 November 1994.
===================================

ini berita kelantan, 1994 . tengoh tak dok pitih, dok macam loni...macam duit riba bank juga. Takkan wolf buang dalam longkang atau beli kfc bagi makan anak-anak. Bodor lagu itu...heee. oleh itu simpan bank islam

aiman said...

wolf,nampak sangat anda memang jahil dan ber IQ lemah.patutla orang cakap,ada orang umno makan biawak

wolf said...

Aku dengar ada orang kata, untuk jadi taksub pada tok guru penyokong PAS ada makan taik lembu...

datin_azurah said...

wolf said...-Hukum Dewan Ulama PAS Kelantan, Ogos 1963.
=================================== Ini kena tanya Utz Nakhei, zaman itu dia ada dlm pas. kok mana pun daulat islam wajib ditegak. walaupun bersatu dgn kafir zimmi, macam perang hudaibiah (parit) islam boleh bersatu dgn kafir, zaman sekarang pun boleh, sebab umno tolak hudud. Pas terpaksa bersatu dgn yg bukan islamm, utk tegak islam

datin_azurah said...

memang ada wolf, seorg aje..sebab tu tak gi teraweh, makan tahit natang

wolf said...

Patut la bodo....

Ada Allah suruh kawan dengan SYAITAN?

Patut la bodo...byk mkn taik lembu

datin_azurah said...

wolf said..."Siapa yang nak tolong kerajaan Islam, kami sebagai pemimpin Islam mesti terima sama ada DAP, MCA, dan MIC. Kalau nak tolong mengapa kita tolak. Jika DAP ikhlas nak tolong PAS, saya terima. Usahkan DAP, SYAITAN pun boleh saya terima." -

Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 24 Januari 1999.
===================================

salah kah Nabi Sulaiman minta pertolongan jin ifraid utk angkat istana Balqis?...belajar sejarah, benda yg sama akan berulang. Macam USA jajah Iraq

wolf said...

Patut la bodo...putar belit lagi...

Makan lagi....

Typical penyokong PAS suka putar belit...tanya lain...jawab lain...

wolf said...

Dasar suka sesatkan orang Islam...

Sesat lagi menyesatkan...= PAS

datin_azurah said...

Org umno banyak guna ilmu syaitan, rindukan kecatikkan....datin bebas

datin_azurah said...

wolf said...Dasar suka sesatkan orang Islam..Sesat lagi menyesatkan...= WOLF (Org lain smbhyg terawikh, wolf kena jaga pondok mengundi...sama bodoh dgn SPR buat bulan puasa, sesat). Sorry ye datin dikecualikan.

ironseven said...

wolf ni org gi terawikh berjemaah dia sempat main blog pulak..wolf adalah seorg penyokong umno (belom tentu ahli) sesat dan menyesatkan kerana memisahkan islam dan iman.

1963 - pada masa tu berlaku ketegangan antara melayu dan cina. masa tu kafir harbi kerena mereka memerangi islam dan melayu. skrg dap dah mula berjinak2 dgn islam dan jdkan pemerintahan umar abdul aziz sbg contoh. umno? peliknya juak2 ni makin menjauhi alquran. ikot pemerintahan israel dan yahudi.

duit riba, cukai lesen judi, arak boleh digunakan untuk maslahah umum. ada nas berkaitan itu seperti yg dinyatakan Imam Abu Ishak As-Syatibi.

dalam sirah nabi ada kisah Nabi Sulaiman minta pertolongan jin ifraid utk angkat istana Balqis. jin ni dlm golongan iblis. allah tak laknat nabi sulaiman pon. apa2pon maksud nik aziz syaitan tu adalah hantu (org rendah mentaliti takkan cuba menahami maksud nik aziz mcm wolf ni la)

aiman said...

wolf,saya rasa nickname anda kurang sesuai la.sepatutnya dog(bahasa melayunya anjing.ANJING UMNOBN

ironseven said...

wolf adalah sebhgian drpd maksud ayat allah ni;

"Dan demikianlah Kami jadikan bagi tiap-tiap nabi itu musuh, iaitu syaitan-syaitan manusia dan jin, sebahagian mereka membisikkan kepada sebahagian yang lain perkataan-perkataan yang indah-indah untuk menipu. Jikalau Tuhanmu menghendaki, nescaya mereka tidak mengerjakannya, maka tinggalkanlah mereka dan apa yang mereka ada-adakan." (Al Quran, Surah Al-Anam: 112)

Syaitan itu tidak terbatas kepada jenis makhluk halus/jin sahaja, melainkan manusia pun ada yang dikategorikan sebagai syaitan. Dan Al-Quran juga menyebut-nyebut tentang manusia yang menjadi syaitan itu antaranya spt wolf ni la yg terang2an mengasingkan islam dan iman.

Perawi said...

tabuan said..Nik Aziz tidak melaksanakan hukum Allah. (sebab dapat bantahan UMNO dan mufti bergaji tak bagi sokongan padanya)

DR.Asri..jangan dok kata kut belakang jerr...keluarkan hujah dan fakta..kita nilai lah dengan akal yang cerdik bukan nya dengan akal yang dangkal..tak payah semua tok guru pas...masuk aje tulisan dlm siasah, kita org sedia utk belasah.
Setakat mufti perlis, negeri indera kayangan (nama pun diawangan - mitos indera = ugama hindu) mufti perlis tak sedar ke? pengaruh hindu.

Akidah apa UMNO berikan...Pok Loh sebagai nabi hadhari....khas utk umat UMNO 1Msia. Itu pun sempat pegang bahu micheal teo

Cara yang Pas akan menjauhkan umat dari menghayati islam yang sebenar?. Apakah Islam sebenar ...cuba terangkan? halal berzina oleh Dr Masitah. Melahirkan Sofia Yusoff, yang kini menjadi model/contoh kpd isteri PM (Rosmah Mansor) rujuk berita TV3 malam tadi - 24/08/2009.

bapak syaitan...apakah ini islam ajar? Amanah mufti perlis sudah ada, kenapa tidak jalankan spt diPahang, rotan perempuan minum arak dan dgn tegas macam arwah mufti Selangor dilarang wanita melayu dlm ratu cantik..kalau ikut semua telunjuk UMNO buat apa mufti...tak salah dapat gelaran itu.

Adakah nabi tidak ajar cara politik ke? semasa merintah Mekah, Madinah, sampai keSepanyol...dari zaman nabi Muhammad SAW, saidina abu bakar, saidian omar, saidina hamzah, saidina ali, muawiyah, abbasiah, fatimayyah....yang UMNO sanggup berkata POLITIK TIADA DLM ISLAM. Apa bodohnya & butanya org UMNO nak pesongkan umat Islam diMsia.

Perawi said...

Selamat mengundi bagi penduduk permatang PASIR, walau pun PAS yakin memang tetapi buat sebaik mungkin supaya lebih lagi majority...niatkan kerana Allah, bulat hati ....undilah PAS

goku ssj3 said...

smoga perjuangan Islam dpt dteruskan..

Abang Bart said...

DEWATAWANBERAPI NI MESTI VETERAN UMNO YANG PERUT MESTI BOROI PUNYA.KEPALA MESTI BOTAK.PAKAI SONGKOK TINGGI.TUA BANGKA KOT. NI MESTI ORANG MELAYU ZAMAN 50an.AHAKS.

KEMPEN PUN CARA ZAMAN DULU DULU.

SUDAHLAH....BERTAUBATLAH.....KORANG PUNYA PASAL LAH MELAYU JADI MISKIN.HABIS RIZAB TANAH MELAYU KAU KIKIS SAMPAI BOTAK MACAM KEPALA KAU.

OOoooh.....NAK JADI HERO MELAYU KONON......DASAR EKONOMI BARU DEB ANJURAN TUN RAZAK PUN KAU KHIANATI.MASA PILIHANRAYA BARU NAK TUNJUK BELA MELAYU KONON.....BILA MENANG LAIN KAU BUAT.

RAKYAT SEKARANG RAKYAT BERINTERNET.PUAK PUAK SEMAKIN TENAT.AHAKS.

SELAMAT BERPUASA.ITU PUN KALAU KAU PUASA.ENTAH ENTAH PAGI BELI ROTI CANAI.....BIASALAH ORANG UMNO. AKU DULU UMNO GAK.AHAKS....

Abang Bart said...

Pembetulan:

"RAKYAT SEKARANG RAKYAT BERINTERNET.PUAK PUAK KAU UMNO SAJA SEMAKIN TENAT. AHAKS"

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...