Friday, August 7, 2009

Selangor minta kedai serbanika kawal jualan minuman keras

SHAH ALAM, 7 Ogos: Kerajaan Negeri Selangor meminta para peniaga kedai serbanika yang beroperasi 24 jam di negeri itu agar mengawal jualan minuman keras di kedai mereka dan jangan menjualnya kepada orang Islam.

Menteri Besar, Tan Sri Khalid Ibrahim berkata, garis panduan penuh tentang perkara ini akan dikeluarkan dalam masa sebulan oleh kerajaan negeri.

Isu penjualan minuman keras di kedai 24 jam menjadi isu di kalangan orang Islam kerana ia menjadi punca remaja dan golongan lain mengambil kesempatan membelinya di waktu lewat malam.

Ia menjadi gejala sosial di banyak tempat terutama di kalangan penduduk taman perumahan kerana mereka membeli dan meminum minuman keras ini di waktu malam. Ini kerana kebanyakan orang Islam masih segan dan malu untuk membeli dan meminumnya di khalayak ramai kerana Islam mengharamkan penjualan dan meminum arak.

Penduduk Bandar Baru Bangi yang diketuai wakil rakyat mereka, Dr Shafei Abdul Rahman, sebelum ini pernah membuat kempen meminta penduduk memboikot kedai serbanika 24 jam, 7-Eleven kerana menjual minuman keras di kawasan penduduk majoriti Islam.

Ekoran itu, kedai itu tidak lagi menjual minuman keras di situ kerana tidak mahu diboikot oleh penduduk.

Namun di kawasan lain, ia terus berlaku bahkan memaparkan kempen dan promosi minuman keras di kedai-kedai kereka.

Ini telah menimbulkan keresahan dan kemarahan di kalangan umat Islam dan ekoran itu PAS di tekan kerana tidak berbuat apa-apa dalam keadaan mereka adalah rakan kongsi dalam kerajaan negeri Selangor.

Majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA) adalah pihak berkuasa tempatan pertama yang cuba membincangkan perkara ini dengan serius.

Hasilnya, keputusan dicapai untuk menghentikan jualan minuman keras ini di kedai-kedai serbanika 24 jam ini. Melalui bahagian perlesenan, penguatkuasa MBSA merampas minuman keras melalui satu kedai 7-Eleven yang terletak di sebelah sebuah surau.

Namun, memandangkan kerajaan negeri tidak membuat sebarang kata putus mengenainya, Exco kerajaan tempatan, Ronieo Liu campur tangan dan Datuk Bandar Shah Alam terpaksa mengarahkan minuman keras itu diserahkan balik.

Tindakan ini mengecewakan para penyokong PAS dan berakhir dengan desakan agar Ronie melepaskan jawatannya. Namun sebahagian besar mereka cenderung kepada penyelesaian secara baik antara parti-parti dalam Pakatan Rakyat bukan melalui desakan meletakkan jawatan.

74 comments:

melayujati said...

PAS memang 'anjing kurap' belaan DAP dan PKR.

bakmaipungkoq said...

"Penduduk Bandar Baru Bangi yang diketuai wakil rakyat mereka, Dr Shafei Abdul Rahman, sebelum ini pernah membuat kempen meminta penduduk memboikot kedai serbanika 24 jam, 7-Eleven kerana menjual minuman keras di kawasan penduduk majoriti Islam.

Ekoran itu, kedai itu tidak lagi menjual minuman keras di situ kerana tidak mahu diboikot oleh penduduk."
//////////////////////////////////
Ini yang kita mau. Ini baru betul. Adakah orang UMNO boleh buat macam itu? Boikot. Melayu bukan tak ada kuasa. Jika bersatu boikot pembelian barang-barang dari kedai bangsa lain, lapuklah barang mereka sebab yang rajim membeli ni hanya orang kita saja. Bangsa mereka mana cuma beli yang penting-penting saja. Tengok kedai kain, semua Melayu yang lariskan. Bangsa mereka, ada singlet dan celana katok, mereka boleh lepas keliling dunia, tak kira jantan betina, sama ja. Kalau kita boikot,baru mereka tau dunia ni tinggi rendah.Mereka kaya sebab Melayu macam kita ni yang kayakan mereka.Alangkah baiknya jika kita pandai menggunakan perpaduan, kuasa dan kebijaksanaan kita pada tempat yang betul.

TApi yang tak sedap, nampak perjuangan macam nak jadi sekerat jalan.Apa hal.Takut kah. Jangan jadi pengecut. Sifat Melayu sejti kalau pegang bara, bara tu akan samapi jadi arang, tak lepas-lepas. Jika seluk pekasam, tau pekasam? Sampai kepangkal lengan, walau pun busuk. Itulah Melayu. Bukan hangit-hangit taik kucing. Naik tocanglah samsing tu.Dah nak selesai cara baik pula dah. Balik-balik 2x5 macam UMNO jugak. Itulah aku kata, paku dulang paku serpih, hujungnya kamu orang tolong sambunglah, takkan tak tau.

Naruto Sensei said...

bakmaipungkoq said...

"Penduduk Bandar Baru Bangi yang diketuai wakil rakyat mereka, Dr Shafei Abdul Rahman, sebelum ini pernah membuat kempen meminta penduduk memboikot kedai serbanika 24 jam, 7-Eleven kerana menjual minuman keras di kawasan penduduk majoriti Islam.

Ekoran itu, kedai itu tidak lagi menjual minuman keras di situ kerana tidak mahu diboikot oleh penduduk."
//////////////////////////////////
Ini yang kita mau. Ini baru betul. Adakah orang UMNO boleh buat macam itu? Boikot.

--------------------------------------------------->

Simple answer from Naruto..

PAS lebih bagus le dari UMNO ha ha ha

melayujati said...

Jangan ingat kaum kafir menghormati Islam secara jujur. Kejujuran kaum kafir cuma manis di bibir sahaja.

Selama ini mereka telah menekan dan membantutkan ekonomi Islam. Mereka akan terus berbuat demikian sehingga Islam menjadi peminta sedekah di bumi sendiri.

melayujati said...

Dulu kempen boikot barangan America, Tapi tengok masuk kat KFC. McDonal, Pizza Hut dll ber duyun2 muka melayu bersama anak cucu nya makan di situ.

melayujati said...

Dalam hal boikot ni, orang melayu jangan cakap le - semuanya hangat2 tahi ayam aje.

V.S.O.P @ MUNUSAMY CETTIAR said...

lu org ingat ini m'sia dalam, lain bangsa talak ka? Ayo! yo sami.

Lu olang tatak minum lu punya pasai la, olang mau minum itu vsop, calsberg, kita punya pasai lah.

Ini PAS sekalang kasi susah sama lain bangsa.

Banyak susahlah ini macam, kalu ini PAS pigang ini negala M'sia. Dia olang ingat dia punya hukum juga motoi. Ini PAS punya kapcai sudah ngila manyak kuat oi.

Kita sudah kasi dia naik, sekalang bikin banyak kacoooo lol!!!.

Naruto Sensei said...

melayujati said...

Dalam hal boikot ni, orang melayu jangan cakap le - semuanya hangat2 tahi ayam aje.

------------------------------------------------------>

Apa kata kamu tanya Pewaris dulu.. sebab dia yang berdegar lebih2.. sekarang senyap pulak dah..

Mana bini Najib .. dulu sebuk kutip dana sedangkan satu sen pun Palestine takdapat2 lagi.. hampeh

Kami PAS dah lama boikot dah sila lawat setiap laman blog pun tahu PAS memang boikot barangan Israel... Blog UMNO dan Blog kamu..?

Cakap je lebih..

faizal said...

mana punya paria sesat nie

faizal said...

ooo...geng melayujati ngan pungkoq kot

Naruto Sensei said...

V.S.O.P @ MUNUSAMY CETTIAR

Kesiannya Melayu sekor nih.. Nak menipu tak kena tempat le kamu nih.. Macam UMNO buat ye nak kaburi mata orang ramai..

Blogger dia kejap jadi Cina, India, Yahudi pun ada..

Nak berlakon pun tengok le bahasa kamu tu.. mana ada India stail cakap dia macam tu..

Tu stail cakap orang cina lo...

Pergi le sekolah balik belajar macam mana nak kuatkan UMNO balik... 2 tahun je , Ingat..!

Ubah le sikit corak tu jadi cerdik sikit macam Melayujati dengan Bak apantah..tu.

bakmaipungkoq said...

Naruto Sensei
Kau ni mudah teruja lah. Ad yang PAS baik. Ada yang UMNO baik. Itu pasal kita jangan taksub berlebih-lebihan. Kita kena terima mana yang baik.

Aku bukan anti PAS. Dan aku jugak bukan pro UMNO. Aku nak dua-dua parti ni bersatu supaya "Jahat" UMNO dapat dibuang dan "Baik" PAS kita boleh ambil.

Jika taksub berlebih-lbihan, kita sukar nak berfikir dengan jujur/matang.

bakmaipungkoq said...

Blogger melayujati said...

Jangan ingat kaum kafir menghormati Islam secara jujur. Kejujuran kaum kafir cuma manis di bibir sahaja.

Selama ini mereka telah menekan dan membantutkan ekonomi Islam. Mereka akan terus berbuat demikian sehingga Islam menjadi peminta sedekah di bumi sendiri

////////////////////////////////////

Wa caya sama lu melayujati. Kenapa tak ramai disini yang boleh brfikir macam awak, ya!

bakmaipungkoq said...

Blogger melayujati said...

Dalam hal boikot ni, orang melayu jangan cakap le - semuanya hangat2 tahi ayam aje.
/////////////////////////////////

Satu lagi, wa sokong lu. MMg betul beb. Melayu memang tak mau sedar-sedar. Siapa agaknya yang boleh kejutkan mereka ni.

bakmaipungkoq said...

Wooi V.S.O.P @ MUNUSAMY CETTIAR

Awak ni cakap bercamur aduk india cina. Mak awak Cina ke bapak awak India.

melayujati said...

Berfikir dengan emosi sama lah seperti haiwan yang tiada fikiran.

bakmaipungkoq said...

Meh, kita solat dulu.

melayujati said...

bakmaipungkog anda termasuk kepada kumpulan melayujati yang berfikiran waras.

Bukan kumpulan jalang demonstrasi haram jalanan yang sengkat fikiran.

Cuba tanya ibu atau bapa anda, bersetujukan mereka jika anda kata bahawa anda mahu ikut demonstrasi haram?

Naruto Sensei said...

Blogger melayujati kamu kata..

PAS memang 'anjing kurap' belaan DAP dan PKR.

Kemudian bila orang dapat sanggah komen anda ni pula kamu kata..

Berfikir dengan emosi sama lah seperti haiwan yang tiada fikiran.

--->

Nah siapa yang berhujah mengikut emosi wahai Melayu yang kononnya sejati..?

Komen kamu tu tak emosi ke tuh.. ?

miekabo said...

duk cak ting cak ting pun kita takde ke sudahnya....

virus BABI dah makin teruk....
baik cari formula nak atasi....

selamatkan diri n anak2 kita dulu dari virus ni...

lepas settle virus BABI, baru la kita "bersilat" balik...

sama-sama atasi....

p/s:negara tgh uru ara dengan serangan virus BABI.... sialan....

Naruto Sensei said...

Blogger melayujati

Cuba tanya ibu atau bapa anda, bersetujukan mereka jika anda kata bahawa anda mahu ikut demonstrasi haram?

---------------------------------------------------->

Ha ha main Ibu-Bapa tu bukan emosi ke tuh..

Mak dan Bapak saya memang sokong Demonstrasi tu... Bila masa ianya haram..? yang jadikan haram adalah Kerajaan BN yang tak patuh pada perlembagaan Malaysia..

Rujuk..

Perlembagaan Malaysia- Bahagian 2 kebebasan Hak asasi..

Perkara 10. Kebebasan bercakap, berhimpun dan berpersatuan.

(1) Tertakluk kepada Fasal (2), (3) dan (4)—

(a) tiap-tiap warganegara berhak kepada kebebasan bercakap dan bersuara;

(b) semua warganegara berhak untuk berhimpun secara aman dan tanpa senjata;

(c) semua warganegara berhak untuk membentuk persatuan.

Ada ke Peserta demo tu bawak M-16, C4 dan parang..? Jadi dimana kah definasi kamu yang demo tu haram sedangkan ianya aman tanpa senjata...

Malah rakyat pula yang diserang senjata yang kerajaan beli guna pula wang rakyat.. Wah rakyat bayar kepada kerajaan untuk kerajaan serang rakyat.. bijak2..

Komen kamu guna akal ke nafsu tuh..?

faizal said...

melayu jati si pungkoq..jangan nak berlakon jadi lalang laa..

aku dah siasa hampa berdua memang pencacai UMNO..cuma hampa berdua malu nak mengaku hampa orang UMNO sebab hampa tahu UMNO tu dah jadi najis dan sampah masyarakat.

Naruto Sensei said...

bakmai

Hang tak anti PAS tapi hang tak anti hentam, maki hamun mencarut kat PAS..

Saya bukan baru hidup le.. Jangan kerana Penyakit yang UMNO tinggalkan di Negeri2 PR menang hang nak salahkan PAS 100%..

Sekurang2nya PAS dan PR berani dikritik dan kajian menunjukkan PR lebih telus dari BN..

Tak percaya cuba hang suruh UMNOBN istiharkan harta mereka.. Tobatle nak buat..

Tapi PR dah buat takde pula Media pro kerajaan nak laporkan.. Dari jadi lalang baik sokong salah satu..

faizal said...

isu islam tiada dalam perjuangan UMNO ..sila komen aku akan buktikan

joe lenon said...

kepada melayu jati sekurang2nya ada usaha pas nak benda tu di haramkan kan, kau tengok umno kau, belambak kat 7 eleven tak ambik peduli pun.

Kalau tak dapat di haramkan sekurang2nya ada usaha, jangan jadi umno tengok aje, nampak PR lagi bersikap terbuka dalam pentadbirannya, kalau BN kalau boleh lagi nak sorok.. aku pun adalah bekas ahli umno..

faizal said...

aku bangga dengan joe sebab berani buat perubahan walaupun pahit..

faizal said...

nak kata pepatah yang benar selalunya pahit

joe lenon said...

kepada melayu jati jangan rasa semua benda yang PR buat salah, tapi kau sendiri tengok lah banyak yang betul... dan jangan rasa semua umnoo buat betul... ingat lah sikit, kita orang kebanyakan semakin terhimpit ..

faizal said...

aku buktikan apa aku kata..ini adalah hasil maklumbalas aku terima dari Khir toyo

Dr Mohamad Khir Toyo said...

Saudara faizal,


3. Saya tidak mengatakan tidak penting membicarakan sama ada 7-11 dibenarkan menjual arak atau tidak. apa yang saya cuba nyatakan ialah saya tidak membicarakan sama ada boleh atau tidak 7-11 menjual arak. sebaliknya saya mengulas isu penguatkuasaan.
.........................................................

adakah ini jawapan dari pejuang melayu yang mengatakan berjuang untuk bangsa dan agama

Naruto Sensei said...

KETUA Pemuda UMNO Pagoh, Ismail Mohamed (lima dari kanan) mengetuai perhimpunan aman pergerakan Pemuda bahagian itu dalam menyatakan sokongan kepada kenyataan Tan Sri Muhyiddin Yassin terhadap Datuk Seri Anwar Ibrahim di Kompleks Seri Pekembar, Pagoh, Muar, semalam. – Utusan / Kamil Maslih

--->

Wah bila UMNO buat demo semuanya aman ye..ha ha ha .. Double standard..

Kata seorang blogger UMNO.. Yang serta idemo tu beruk.. ni apa kes nih.. ha ha ha sama lah tu..

Lawak Nisfu Syaaban

faizal said...

UMNO hanya untuk golongan kaya

golongan pencacai hanya diperkuda dan diperanjingkan oleh pemimpin mereka sendiri.

tabuan said...

Sebenar isu ini adalah sandiwara PAS sahaja kerana Pengundi melayu yang pada PRU 12 memangkah PAS, telah beralih angin, ini dapat di lihat dan di nilai dengan jelas dalam PRK b.gantang dan manik urai.

Pas perlu bersandiwara kerana khuatir pengundi permatang pasir akan menolak PAS.

PAS buat ini bukan kerana Allah tapi niat semata-mata kerana permatang pasir.

Mengapa tak percaya!!!! tanya khalid samad yang terpaksa rukuk dan sujud menyembah DAP dalam isu SIS...

PAS sekarang dalam di lema di antara hendak menjaga pengundi melayu dan menarik pengundi melayu.

Tengok isu ini..ternyata PAS membantu syaitan untuk menyesatkan umat islam...

Kerajaan negeri juga belum menyelesaikan isu tanah perkuburan Islam di Kampung Kebun Bunga, Shah Alam.

Terdapat tapak perkuburan muslim dan kaum cina yang berada sebelah menyebelah di kampung kebun bunga ini. Namun masalah mula timbul apabila sebuah Dewan telah dibina oleh persatuan kaum Cina di situ di atas tanah wakaf untuk perkuburan orang Islam.

Pada 2007, Kerajaan Selangor telah membuat keputusan agar Dewan Orang Ramai Kaum Cina yang didirikan secara haram atas tanah perkuburan orang Islam dipindahkan segera ke Tanah Perkuburan Cina di sebelahnya dengan sebahagian kos pemindahan ditanggung kerajaan.

Malangnya, apabila kerajaan bertukar pada tahun 2008, kerajaan Pakatan di Selangor enggan melaksanakan keputusan tersebut. Saya difahamkan ada usaha-usaha untuk membenarkan Dewan "haram" ini terus kekal di tanah wakaf untuk perkuburan Islam tersebut.


cool...naruto apa khabar, tok batin sihat kerr...

tabuan said...

Lepas ni geng-geng serombongan pas yang mati boleh lah di tanam di kubur cina...pegang lilin boleh, bertafakur boleh, tak kan tanam kat kubur cina tak boleh

faizal said...

tak habis-habis tabuan munafik nie..ada ke isu arak dikatakan sandiwara..

kau marah ke hassan ali rampas arak tu tabuan..

Naruto Sensei said...

Tabuan

Naruto sihat sejahtera.. he he

Pasal Undi Melayu tu .. Tu perkara biasa lihat fakta PRK Pengkalan Pasir dulu..BN menang pun hanya majoriti 134 lepas tu bila PRU 12 kalau pula majoriti dengan 2000 undi

Sebab bila SPR jadi perkakas UMNO depa haramkan Pondok panas.. senang le puak Hantu UMNO nak mengundi sampai menyamar jadi pegawai SPR pulak tu..

Polis pula boleh lepas gitu je.. he he tu yang dapat kantoi.. yang tak dapat..?

Tunggu le PRU nanti kite tengok.. Masa tu UMNO tak larat nak buat benda2 tu maka majoriti nanti berpihak kepada PR juga..

Lihat le Najib menang pun kerana undi Pos je.. he he kalau ikut undi awam dah kalah dah dia..

Bagus lagi Pak Lah dari Najib.. tapi tu le UMNO kesilapan sebenarnya dari Najib tapi Pak Lah pula disalahkan..

Lagi satu le PRK Bukit Gantang bila masa Undi Melayu pada PAS merosot.. yang fakta undi Melayu meningkat 4% tu apa benda Tabuan..?

So tulis tu jangan serkap jarang le ye...

bakmaipungkoq said...

joe lenon said
"...nampak PR lagi bersikap terbuka dalam pentadbirannya,.."

/////////////////////////////////

Yang terbuka tu DAP kan. Tguk dia punya kutuk dekat Dr Riduan Tee. Terbukalah tu. Terbuka kutuk orang dgn bahasa-bhasa tahap cipai.

bakmaipungkoq said...

Blogger Naruto Sensei said...

bakmai

Hang tak anti PAS tapi hang tak anti hentam, maki hamun mencarut kat PAS..

/////////////////////////////////////

UMNO pun aku hentam pa. Membujur lalu, melintang patah. Lagi dasat, menteri lagi. PAS setakt awak orang sahaja. Cuba ukur, mana yang lebih?

bakmaipungkoq said...

Blogger joe lenon said...
" kepada melayu jati jangan rasa semua benda yang PR buat salah, tapi kau sendiri tengok lah banyak yang betul... dan jangan rasa semua umnoo buat betul... ingat lah sikit, kita orang kebanyakan semakin terhimpit .."

/////////////////////////////////////

Cuba kita duduk tengah-tengah. Macam aku! Jangan biarkan diri kita terkongkong dengan ideologi sebab yang terhimpit orang macam kau, macam aku. Ahli politik kembung kekenyangan!

bakmaipungkoq said...

Blogger Naruto Sensei said...

"Wah bila UMNO buat demo semuanya aman ye..ha ha ha .. Double standard.."

////////////////////////////////////

Pada akulah ya, mereka demo tak ramai, taklah timbulkan kekacauan, kemarahan peniaga, kemarahan orang ramai yang tersekat dijalanan,tak rosakkan keadaan sekeliling. Boleh saja. Pas pun selalu buat macam tu. Tapi yang macam itu hari tu, tak boleh lah. Cubalah fikir waras sikit,beb.

Naruto Sensei said...

Lagi keruntuhan projek di Terengganu...

Apalah nasib projek di Terengganu...

Selepas setahun siap dibina, ia runtuh atau mengalami masalah.

Jika sebelum ini keruntuhan dan kebocoran membabitkan bumbung stadium, pusat akuatik, stadium tertutup dan lapangan terbang, kali ini ia berjangkit ke menara projek jalur lebar di Besut pula.

Menara Mobile Mast projek Infrastruktur Jalur Lebar Tanpa Wayar Kerajaan Negeri Terengganu (T@WAN) berhampiran Bestari.Comm Pasir Akar, Hulu Besut, runtuh pada 1 Ogos 2009 lalu.


Banyak pihak cuba ’menyorok keruntuhan’ ini tetapi ’bangkai gajah sukar untuk ditutup’.

Menara Mobile Mast ialah projek Infrastruktur Jalur Lebar Tanpa Wayar Kerajaan Negeri Terengganu (T@WAN).

Ia dibina bagi menempatkan antena radio dan struktur itu adalah pada ketinggian 38 meter di lokasi

Menara dibina untuk memastikan sambungan rangkaian T@WAN ke Bestari.Comm Pasir Akar dari Masjid Hadhari di Jerteh.

Ia disiap dibina pada September 2008 dan runtuh kira-kira setahun kemudian.


Persoalannya di sini, berapakah anggaran kerosakan kali ini kerana menara ini khabarnya menelan berjuta-juta ringgit?

Punca keruntuhannya belum diketahui dan siapa bertanggungjawab mengawasinya?

Apakah Jabatan Kerja Raya atau agensi kerajaan negeri?

dipetik dari teganuku..
Kenapa takde pula pihak yang komen bab nih.. Media kerajaan kenapa tak siarkan..?

bakmaipungkoq said...

Blogger faizal said...

"UMNO hanya untuk golongan kaya..."

////////////////////////////////////

Kau jangan salah faham. Mereka asal pun kebanyakannya papa kedana juga. Bila masuk politik yang jadi kaya tu.
Pecacai-pecacai nak tumpang sekaki. Itu pun awak nak hairan ka.

Perawi said...

TANDA-TANDA KIAMAT

Telah dinyatakan bahawa tanda2 kiamat adalah petunjuk atau isyarat yang sudah hampirnya hari kiamat dan bakal menyusul pula tanda2 kiamat besar. Sebahagian ulama telah mengira tanda-tandanya dan menemui lebih 90 tanda walaupun berbeza menurut para penghitungnya.

Didapati kini bahawa seluruh tanda-tanda kecil telah muncul dan terbukti seperti yang dinyatakan dalam hadis iaitu sabda Nabi Muhammad s.a.w sendiri. Kebanyakan hadis-hadis ini dapat ditemukan di dalam Sahih Muslim, Sahih Bukhari dan Riwayat Tarmidzi

tanda-tanda kiamat kecil mengikut dalil:

1) Penaklukan Baitulmuqaddis

Dari Auf b. Malik r.a., katanya, "Rasulullah s. a. w. telah bersabda:"Aku menghitung enam perkara menjelang hari kiamat" Baginda menyebutkan salah satu di antaranya, iaitu penaklukan Baitulmuqaddis." - Sahih Bukhari

2) Zina bermaharajalela

"Dan tinggallah manusia-manusia yang buruk, yang seenaknya melakukan persetubuhan seperti himar (keldai). Maka pada zaman mereka inilah kiamat akan datang." - Sahih Muslim

3) Pemimpin yang terdiri dari orang yang jahil dan fasik

4) Bermaharajalela alat muzik

Pada akhir zaman akan terjadi tanah runtuh, rusuhan dan perubahan muka."Ada yang bertanya kepada Rasulullah; "Wahai Rasulullah bila hal ini terjadi?" Baginda menjawab; "Apabila telah bermaharajalela bunyi-bunyian (muzik) dan penyanyi2 wanita" - Ibnu Majah

5) Menghias masjid dan membanggakannya

Di antara tanda-tanda telah dekatnya kiamat ialah manusia bermegah-megahan dalam mendirikan masjid" - Riwayat Nasai.

6) Munculnya kekejian, memutuskan kerabat dan hubungan dengan tetangga tidak baik

Tidak akan datang kiamat sehingga banyak perbuatan dan perkataan keji, memutuskan hubungan silaturahim dan sikap yang buruk dalam tetangga." - Riwayat Ahmad dan Hakim

7) Ramai orang menuntut ilmu kerana pangkat dan kedudukan

8) Ramai orang soleh meninggal dunia

Tidak akan datang hari kiamat sehingga Allah mengambil orang-orang yang baik dan ahli agama dimuka bumi, maka tiada yang tinggal padanya kecuali orang-orang yang hina dan buruk yang tidak mengetahui yang makruf dan tidak mengingkari kemungkaran - Riwayat Ahmad

9) Orang hina mendapat kedudukan terhormat

Di antara tanda-tanda semakin dekatnya kiamat ialah dunia akan dikuasai oleh Luka' bin Luka'(orang yang bodoh dan hina). Maka orang yang paling baik ketika itu ialah orang yang beriman yang diapit oleh dua orang mulia" - Riwayat Thabrani

10) Banyak wanita yang berpakaian tetapi hakikatnya telanjang

Diriwayatkan dari Abu Hurairah r.a.
"Di antara tanda-tanda telah dekatnya hari kiamat ialah akan muncul pakaian-pakaian wanita dan apabila mereka memakainya keadaannya seperti telanjang."



tanda-tanda kiamat besar:

1) Keluar sejenis binatang dari perut bumi yang digelar Dabbatul Ardhi.

2)Lahirnya Dajjal.

3) Keluar asap tebal.

4) Turunnya Nabi Isa a.s.

5) Kemunculan Imam Mahdi.

6) Matahari terbit dari ufuk barat.

7) Keluarnya suku Ya'juj dan Ma'juj.

8) Diangkat Al-Quran dan perkara-perkara yang baik

9) Runtuhnya Ka'abah

10) Terdengar tiupan sangkakala pertama.

11) Ada azan tak di jawab

12) 3 kali gempa bumi, sekali di timur, sekali di barat, dan yang ketiga di Semenanjung Arab

Naruto Sensei said...

“Saya tidak mahu menyertai mana-mana parti politik. Politik dan orang politik adalah kotor”. Getus seorang blogger.

Baginya orang Pas, Umno dan PKR adalah orang tidak bersih, terlibat dengan pelbagai aktiviti kotor. Singgung-menyinggung, bidas-membidas, tepis-menepis sesama orang politik adalah amalan kotor dan dia tidak mahu terlibat.

Kalau terlibat dengan politik kepartian dirinya akan jadi kotor. Jadi, dia mengambil keputusan untuk tidak mahu terlibat dengan mana-mana parti politik. Menjadi neutral, menjadi pemerhati. Dengan itu dirinya bersih.

Lantas dia pun, dengan statusnya sebagai orang non-partisan, tidak mahu terlibat dengan politik, bercakap dan menulis menegur orang-orang politik yang dikatakannya kotor itu.

Baginya dia layak menegur orang politik yang kotor. Dia pula bersih kerana tidak terlibat dengan politik.

Perawi said...

Naruto Sensei said...
Lagi keruntuhan projek di Terengganu...PETANDA AKAN RUNTUHNYA KERAJAAN NASIONAL DITRG...AMIIN

bakmaipungkoq said...

Tebuan said,
"...Terdapat tapak perkuburan muslim dan kaum cina yang berada sebelah menyebelah di kampung kebun bunga ini. Namun masalah mula timbul apabila sebuah Dewan telah dibina oleh persatuan kaum Cina di situ di atas tanah wakaf untuk perkuburan orang Islam.

Pada 2007, Kerajaan Selangor telah membuat keputusan agar Dewan Orang Ramai Kaum Cina yang didirikan secara haram atas tanah perkuburan orang Islam dipindahkan segera ke Tanah Perkuburan Cina di sebelahnya dengan sebahagian kos pemindahan ditanggung kerajaan.

Malangnya, apabila kerajaan bertukar pada tahun 2008, kerajaan Pakatan di Selangor enggan melaksanakan keputusan tersebut. Saya difahamkan ada usaha-usaha untuk membenarkan Dewan "haram" ini terus kekal di tanah wakaf untuk perkuburan Islam tersebut."

///////////////////////////////////

Ini biar betul. Mana boleh jadi macam ini. Kita kena minta Hassan Ali atasi balik perkara ni. Betul-betul punya cabul la malaun yakjuj makjuj ni. Ambil kesempatan tak habis-habis.

Meh kita jumpa Hassan Ali. Aku nak engok kehebatannya. Kalau dia berpidato,rostrum pun boleh runtuh. Tapi isu arak dan samseng nampaknya akan hilang begitu ja.

bakmaipungkoq said...

Blogger tabuan said...

" Lepas ni geng-geng serombongan pas yang mati boleh lah di tanam di kubur cina...pegang lilin boleh, bertafakur boleh, tak kan tanam kat kubur cina tak boleh.."

////////////////////////////////////

Fatwa baru belum keluar lagi. Nik Ajis masih sibuk lagi meeting dengan Najib pasal zon ekonomi pantai timur. Dah selesai,keluarlah fatwa nanti.

bakmaipungkoq said...

Naruto Sensei
Nampaknya bangunan-bangunan kat tganu dah tak selamat. Pergi tanya Idris Jusuh yang sebuk berebut jawatan sekarang ni. Kena tempah banyak-banyak helmet, tak nanti pecah kepala.

Ini adalah bentuk-bentuk rsuah yang kita patut perangi. Itu sebab SPRM jangan pilih bulu tp macam aku cakaplah, dia ada tuan,sama macam kau, pun ada tuan. Macam aku tak bertuan, aku merdeka aku boleh buat apa yang aku fikir betul, asal jangan langgar undang-undang, sudah.

Naruto Sensei said...

bakmai

Ha ha pasal apa NAruto yang PAS nak pergi tanya.. hang suruh le orang UMNO..

Yang kat luar pun takmahu dengar disuruh pula..

Naruto Sensei said...

bakmai

Sukahati je kata orang bertuan apa hang ingat spesisi hantu ke main tuan2 ni..?

Naruto tak dibayar sesen pun untuk menyokong PAS tapi tak tahu le pulak Puak UMNO tu..

Naruto bercakap melalui Pengalamn bukan main suka2 je berpolitik.. malah apa yang Naruto bikiskan disini adalah juga luahan hati rakan2 Naruto didalam UMNO dan pegawai2 kerajaan sendiri.

Sebab tu sampai le ni NAruto tetap title ni je tak main tukar2.. Siapa yang dah jumpa Naruto faham dengan perjuangan Naruto...

Sorile kalau mati pun orang nak rohnya diangkat keatas bukan tergantung je... Kelangit tidak kebumi pun tidak terapung je diawang2an.. Umpamaan untuk orang ditengah2 le tu..

Naruto Sensei said...

Mereka lupa! Selangorlah satu satunya Negeri Umno di Malaysia yang telah memecat muftinya kerana menguatkuasakan undang undang larangan pertandingan ratu cantik dan arak kepada orang Islam. Bila tersebar berita 3 wanita Melayu digari keluar kerana menyertai pertandingan ratu cantik, Umno pada ketika itu dari pemuda, MB , Menteri hinggalah Perdana Menteri Malaysia mengutuk tindakan penguatkuasa Jais, dan yang amat malang yang dihentam teruk oleh pemimpin Umno pada ketika itu ialah Mufti Selangor yang kita sayangi dan sanjungi kerana Ilmunya Almarhum TG Ishak Baharum.

Tidak cukup TG Ishak Baharum di hentam di media dan di dada dada akhbar, TG Ishak Baharum di pecat Kerajaan Umno pada tahun 1997.

Ingat !! yang memecat ini bukan DAP, Bukan MCA , Bukan MIC tetapi MB Islam dari UMNO.

cicitHJHASSANu said...

nasib baik ameno dah mampuih
kt selangor...
kes ni tak selesai 5 thn lg pun
boleh dikira nak harap ameno 100
tahun lagi pun abih 7 keturunan
hidup makan hasil arak!!!
bunuh i.s.a united

Moose Racing said...

Mr Ronnie Liu. I'm not a racist and I try my best not to be one. My father sent me to the best school in the country. The only fully-residential school where Malay boys walk shoulder to shoulder with Chinese, Indians, Dayaks, Portuguese and so on and so forth. But you have just made me change my mind, Sir. Now I am a racist. Damn you for that!

Moose Racing said...
This comment has been removed by the author.
fitflex said...

secara kesimpulannya,baik ke pas berkawan dgn dap ni???

matyea said...

nak buat sesuatu kenalah pelahan2 buka terus nak batal je kena berbincang

Moose Racing said...

PAS FOREVER!!!

abdul rahman said...

melayujati said...

UMNO memang 'anjingkurap@bernanah' belaan perosak-perosak bangsa melayu...


kau marah ke hassan ali rampas arak tu ...

joe lenon said...

kepada melayu jati sekurang2nya ada usaha pas nak benda tu di haramkan kan, kau tengok umno kau, belambak kat 7 eleven tak ambik peduli pun.

Kalau tak dapat di haramkan sekurang2nya ada usaha, jangan jadi umno tengok aje,

ntah - ntah umno dpt saham sama kut..

UMNO hanya mempergunakan golongan melayu untuk mencari kekayaan...

UMNO juga adalah golongan pencacai yang hanya diperkuda dan diperanjingkan oleh pemimpin mereka sendiri.. KERAJAAN PUSAT..

faizal said...

melayu jati si pungkoq..jangan nak berlakon jadi lalang laa..

aku dah siasat hampa berdua memang pencacai UMNO..cuma hampa berdua malu nak mengaku hampa orang UMNO sebab hampa tahu UMNO tu dah jadi najis dan sampah masyarakat.

masa senang bangsa sendiri diperdaya.. kecuali kroni2..
bila dah hilang kuasa dan sokongan baru nak jadi hero..

pembela melayu konon...

Muhd Fariz said...

kmai kata.....
Cuba kita duduk tengah-tengah. Macam aku! Jangan biarkan diri kita terkongkong dengan ideologi sebab yang terhimpit orang macam kau, macam aku. Ahli politik kembung kekenyangan!

Fariz jwb...
Kalau awak "duduk tengah-tengah" apsal pas awak henram habis2an tp umno x?

cth2 yg sy bg cadangan utk awak olahkan spt...
-khir toyo dgn istananya rm24 juta?
-perbutan kuasa mb antara umno di T'ganu?
-Adun umno T'ganu kena tahan sprm?
-MB pahang dgn kes hutan?
-demo haram umno t'ganu kata sultan NATANG!!
-mcm hujah naruto kes bekas mufti kena pecat oleh umno dulu

Ye ke awak ni "duduk tengah-tengah"?
Kalau ya saya cabar awak sama2 hentan umno juga.biar adil 50/50, pas pun awak hentam, umno juga awak mesti hentam.

Barulah awak layak dikategorikan "duduk tengah-tengah".sy bukan minta awak puji pas pun,truskan dgn cr awak hentam pas tu. Tp ingat UMNO pun awak mesti HENTAM dgn hujah2 spt cth di atas.

Ada berani ka???????

fyi:youtube taip "umno(ms khir toyo dulu) roboh rumah kg beremban slgr"

Muhd Fariz said...

bakmaipungkoq kata.....
Cuba kita duduk tengah-tengah. Macam aku! Jangan biarkan diri kita terkongkong dengan ideologi sebab yang terhimpit orang macam kau, macam aku. Ahli politik kembung kekenyangan!

Fariz jwb...
Kalau awak "duduk tengah-tengah" apsal pas awak henram habis2an tp umno x?

cth2 yg sy bg cadangan utk awak olahkan spt...
-khir toyo dgn istananya rm24 juta?
-perbutan kuasa mb antara umno di T'ganu?
-Adun umno T'ganu kena tahan sprm?
-MB pahang dgn kes hutan?
-demo haram umno t'ganu kata sultan NATANG!!
-mcm hujah naruto kes bekas mufti kena pecat oleh umno dulu

Ye ke awak ni "duduk tengah-tengah"?
Kalau ya saya cabar awak sama2 hentan umno juga.biar adil 50/50, pas pun awak hentam, umno juga awak mesti hentam.

Barulah awak layak dikategorikan "duduk tengah-tengah".sy bukan minta awak puji pas pun,truskan dgn cr awak hentam pas tu. Tp ingat UMNO pun awak mesti HENTAM dgn hujah2 spt cth di atas.

Ada berani ka???????

fyi:youtube taip "umno(ms khir toyo dulu) roboh rumah kg beremban slgr"

Datin Azura said...

V.S.O.P @ MUNUSAMY CETTIAR said...
lu org ingat ini m'sia dalam, lain bangsa talak ka? Ayo! yo sami.

Lu olang tatak minum lu punya pasai la, olang mau minum itu vsop, calsberg, kita punya pasai lah.

Ini PAS sekalang kasi susah sama lain bangsa.

Banyak susahlah ini macam, kalu ini PAS pigang ini negala M'sia. Dia olang ingat dia punya hukum juga motoi. Ini PAS punya kapcai sudah ngila manyak kuat oi.

Kita sudah kasi dia naik, sekalang bikin banyak kacoooo lol!!!.

August 7, 2009 4:08 PM

MELAYU UMNO MANA PULAK YG MABOK DADAH NEI, TAK CUKUP GAM AGAKNYA

Muhd Fariz said...

Naruto kata....

Rujuk..

Perlembagaan Malaysia- Bahagian 2 kebebasan Hak asasi..

Perkara 10. Kebebasan bercakap, berhimpun dan berpersatuan.

(1) Tertakluk kepada Fasal (2), (3) dan (4)—

(a) tiap-tiap warganegara berhak kepada kebebasan bercakap dan bersuara;

(b) semua warganegara berhak untuk berhimpun secara aman dan tanpa senjata;

(c) semua warganegara berhak untuk membentuk persatuan.

Ada ke Peserta demo tu bawak M-16, C4 dan parang..? Jadi dimana kah definasi kamu yang demo tu haram sedangkan ianya aman tanpa senjata...

Malah rakyat pula yang diserang senjata yang kerajaan beli guna pula wang rakyat.. Wah rakyat bayar kepada kerajaan untuk kerajaan serang rakyat.. bijak2..

Komen kamu guna akal ke nafsu tuh..?


Fariz kata...
Hujah naruto sgt baik.spt dlm perlembagaan
(b) semua warganegara berhak untuk berhimpun secara aman dan tanpa senjata;
ada ke yg mrk demo tu bwk senjata merbahaya, xde kan?sebnarnya umno bukannya takut senjata merbahaya, tp umno amat gerun dgn "senjata minda " yg sedar akan kezaliman umno.

Yg demo jd kecoh krn fru provokasi,sembur gas,sembur air kimia.tentulah suasana perarakan yg aman jd kecoh,sbb mrk bertempiaran melarikan diri dr diserang.Ada ke awak nmpak kat media perdana kerosakkan kedai2 yg dilakukan oleh pendemo2.Kedai2,penjaja2 terjejas/rosak krn semburan air kimia fru.

Okla andai kata mrk ni menyusahkan org ramai. Ms umno diketua KJ buat kecoh/demo haram dulu di ibukota(ms condaleza rice dtg) apasal media perdana x kategorikan ini suatu perbuatan menyusahkan org ramai.

Ms umno t'ganu puak idris jusoh buat demo haram mengamuk nak idris jd mb dgn kain rentang yg biadap thdp sultan kata NATANG,apasal media perdana x kategorikan ini suatu perbuatan menyusahkan org ramai.apasal media perdana x labelkan umno PENGKHIANAT BANGSA & AGAMA???!!
sy pasti kalau pas yg buat begini
lumat pas dikerjakn oleh media perdana.

oh jd ada double standard,yg umno demo semunya halal, tp demo pembangkang yg asalnya begitu aman tp kacau bilau setelah dprovokasi fru) haram pulak.Mcm double standard zionis terhadap rakyat palestin. 1 standard menyenangkan utk yahudi, 1 lg standard yg menyusahkan untuk rakyat palestin.

fyi: youtube "Yusuf Khattab"

Ibnu said...

Assalamualaikum dan salam sejahtera,
1. Ada hikmah isu ini Allah timbulkan. Pada pandangan saya, timbulnya isu ini antara PAS dan DAP akan membawa kepada perbincangan yang serius dalam menangani masalah penjualan arak di Selangor secara khususnya dan seluruh Malaysia secara umumnya. Ini kerana, masalah penjualan arak ini sudah lama wujud dalam masyarakat kita tetapi tidak pernah dibincang secara serius oleh pihak-pihak yang berkuasa (khususnya pihak (parti) pemerintah dahulu (BN Selangor) dan pemerintah di peringkat Persekutuan).
2. Isu arak ini perlu ditangani dengan baik dan berhikmah agar tidak menjejaskan hubungan baik antara kaum dan agama di negara ini. Jika tidak silap saya, pada zaman permulaan Islam dahulu pun, isu arak ini ditangani secara peringkat demi peringkat (wahyu tentang pengharaman arak turun peringkat demi peringkat)iaitu masih boleh diminum sehinggalah berlaku kes di mana ada sahabat yang tersilap dalam bacaan solatnya kerana kesan minum arak sebelum dia pergi solat, maka turunlah wahyu mengharamkan secara total arak. Apabila wahyu itu turun, tanpa membuang masa para sahabat dan umat islam di Madinah ketika itu terus memusnahkan tong-tong yang berisi arak. Dikatakan, jalan raya di madinah banjir oleh arak. Maka pendekatan sebegini perlu digunakan dalam menangani masalah ini. Nak menghapuskan sesuatu yang sudah sebati dalam kehidupan masyarakat memang agak sukar, lebih-lebih lagi jika menggunakan kaedah kekerasan, ia boleh mencetuskan pertelagahan. Maka, saya lihat hikmah isu ini dibangkitkan oleh PAS, sekurang-kurangnya sudah ada perbincangan dan usaha serius untuk mengatasi masalah ini daripada tiada langsung selama ini. Namun kita kesal kerana ada pihak tertentu yang cuba menggunakan isu ini untuk menimbulkan sentimen kaum dan agama. Awas dengan permainan pihak ini, lebih-lebih lagi jika ia dibantu dengan saluran media massa yang sememangnya ingin melihat kegagalan pihak PR dalam mencari jalan penyelesaian bagi setiap isu yang berbangkit dalam kalangan PR. Wallahualam.

abangzul82 said...

PAS perlu kembali menjadi sebuah Gerakan Islam. jangan terlalu ikutkan desakan dan kehendak politik. PAS perlu mnengasingkan diri dari UMNO, PKR, DAP dan kumpulan sosialis lain. KITA tak perlu takut kepada kekalahan asalkan kita melaksanakan Islam. apalah guna kemenangan jika kita terpaksa sisihkan Islam. Lebih baik kita kalah kerana berdakwah daripada menang tetapi ada kelalaian dan ketakutan untuk melaksanakan Islam.

bakmaipungkoq said...

Apa kah nasib Hassan Ali. DAP dah minta tindakan diambil.Aku tak heran kalau Haled tu ikut cakap DAP. Dia mana ada berani. Desakan saudara seIslam dia, senang-senang dia tolak tepi tp desakan haprak tu dia terima. Ini yg kita nak jaga. Aku pun tengah hangat hati ni.Sial Haled telor dah lanjut.Cubalah maki dia, aku nak tengok.

Mari kita ramai-ramai buat demo. Kita buat demo, desak si gangstr tu dilucutkan spt tuntutan Hassan Ali. Aku rasa UMNO (akan amik kesempatan) pun boleh turut sama. Kesia Hassan Ali. Jika bukan kita, siapa lagi nak pertahankan maruah dia. Takkan kita nak biarkan dia sorang2. Dia diam kita bising. Orang attack dia kita buat tak tahu. Jangan jadi layu macam orang UMNO. Semangat tak de.

Demo ni jauh lebih berfaedah dari demo yg korang buat tempuhari yg menyusahkan peniaga2 kecil Melayu. Kamu orang pula memang dah sah diperkuda DAP sial tu. Sebenarnya ISA tu menjadi duri dlm daging pd DAP. Bila dah buang nnt, mudah lah dia hina Melayu dan Islam. Melayu hanya dia pergunakan saja tp Melayu PAS (PKR aku tak heran, mmg dah perangai mcm tu)tak nak mengaku. Ngaku tak ngaku aku tak pedlu, yg penting, Hassan Ali kita kena pertahankan. Jgn harapkan Haled. Jika tak ada desakan macam ini, Haled tak kan layan PAS. Kan aku dan kata, pd mereka PAS hanya melukut ditepi gantang.

Mari kita pakat ramai2 semua pencinta2 PAS. Kita haruk. Jika kita sentiasa bertolak ansur (macam yg UMNO praktikkan selama ni, sejak merdeka), habislah kita, sama juga macam UMNO 2x5.

Itulah bagus orang macam aku, dimana ada kepentingan Melayu dan maruah Melayu, au akan sanggup korbankan diri pertahankan. Kamu orang macam mana. Takkan nak hentam kerajaan tak habis2. Letakanlah mana keutamaan dul. Kamu oran aku tengok semua bijak2, pandai2 dh pasti lulus Uni, tak macam aku yang hanya SPM gred 3.

bakmaipungkoq said...

Naruto
Ada komen-komen kau yang aku setuju. Teruskan, biar orang celik tapi kena seimbang, macam SIASAH DAILY ni, baru ada wibawa.

bakmaipungkoq said...

Blogger Moose Racing said...

"...Mr Ronnie Liu. I'm not a racist and I.."

///////////////////////////////////

Wa caya sama lu la, brother.

bakmaipungkoq said...

Muhd Fariz said,

"Fariz jwb...
Kalau awak "duduk tengah-tengah" apsal pas awak henram habis2an tp umno x?"

/////////////////////////////////////

Sbb kita semua tau UMNO tu,tp PAS tu melambangkan Islam yang syumul dan orang-orang yang mendukung, memperjuang, menyayangi PAS mesti menunjukkan keperibadian Islam. Jangan kasar-kasar. Kena berhemah. Kena merendah diri. Kena banyak berdiplomasi. Tunjukkan contoh yang baik2. Jangan nanti kau kata pula, sampai bila kita nak mengalah? Kalau itu jawapan kau, apa masaalah kamu orang dgn DAP. Kamu orang mau mengalah dan mau "selesai cara baik". Sekarang Hassan Ali dah di tekan dek DAP, apa kamu orang nak buat. Nak biarkan dia keseorangan atau PAS terus menerus dianggap oleh UMNO dan sebilangan orang Melayu sebagai BACUL?

jomdebat said...

dh sah parti umno ni bkn islam...
nk harapkn pas je yg selesaikn isu ni...
so..aku syorkn ko pegi tarbiah PM ko tu....

Muhd Fariz said...

jomdebat said...

dh sah parti umno ni bkn islam...
nk harapkn pas je yg selesaikn isu ni...
so..aku syorkn ko pegi tarbiah PM ko tu....
August 8, 2009 12:29 PM

Fariz kata....
sy setuju dgn hujah simple saudara.

Basic logic, jk umno pejuang Islam mengapa umno x join pas skali menentang arak/judi/kasino d genting bsm pas. d semua negeri krjaan umno, arak/judi berleluasa tanpa lgsg ada tentangan dr pihak umno.cth kealantan sudah tiada toto/magnum arak di control.d kedah,selangor,pp mrk baru je 1 lebih merintah so x adillah kita trus menhentam mrk.sekurang2nya bg pr peluang 1 penggal dulu barla boleh kritik.

Yg negeri2 umno merintah t'ganu,perlis,phg,n9,melaka,jhr,sbh diam je semua umno mcm xde arak/judi/kasino yg berlaku depan mata(depan mata tp tutup mata).Knapa pemuda umno x buat demo d negeri2 ni.

Semua slh pas...yg umno diam/membisu seribu bhs kta x bidas plak.apa umno takut hilang duit cukai lbih dr takut ALLAH.

Mat Rempit said...

diucapkan jutaan terima kasih kpd mb khaled ibrahem kerana keputusan yang amat bijak tentang penjualan arak ni. sbb lepas ni gua boleh beli arak dengan lebih mudah. biasak la..gua pun selain beli arak selalu gak beli kondom kat serbaneka... diorang yang jual ni ok ja...

minggu dpn gua nak pg jb. gua harap kat hutan bandar warung zam pun boleh la jual arak gak. bolela gua join asymok-ambo minum..

nak harapkan umno susah la gua... nak race tak bole. nak minum kena tangkap. nak main kena tangkap. hidup kaled ibrahim. hidup dap..

Mat Rempit said...

banyak yang gua suka tentang PR.
bole lawan polis.
bole minum arak.
bole geng kogsi gelap.
bole main.
bole dapat anak luar nikah sah tarap.
bole bole bole bla....

supekor said...

assalamualaikum..
saya rasa tak selesa bila umno gunakan perkataan sebagai pembela melayu,raja melayu,bahasa melayu..
impak drpd pru12 baru la puak2 umno ni timbulkan isu perpaduan melayu.adakah kerana kurgnya sokongan org melayu kpd umno tanda perpecahan org melayu?jawapannye tdk sama sekali,perlu di ingat umno bkn mewakili utk semua org melayu,suara umno utk org umno.org melayu sebenarya tak perlukn umno,pemimpin umno saje yg terhegeh2 kononnye perjuangkan melayu..perpaduan melyu bkn diikat oleh umno tapi oleh agama kite islam..apa perlu perpaduan yg diwar2kn umno itu sdgkn org melayu masih sembahyang berjemaah dlm 1 masjid tanpa ada saringan di luar masjid sapa PAS sapa umno,masih berjabat tangan dan senyum mesra jika bersua..masih sama2 sanggup berkorban jika islam dipersenda..apa yang saya beritahu di sini sebenarnya melayu tu tak penting,apa yang penting ialah islam,kerana islam itu yang menyatupadukan umat tak kira apa bangsa pun..tp bkn umno..geli bile terbaca dlm akhbar2 pemimpin2 umno ni kate nk perjuangkn hak2 melayu..ade lg ke hak2 melayu ni yg tgl,kalau ade pn tgl hampas,satu soalan saya nak tanya knp tak gunakn nama PEKEMBAR yg lebih MELAYU,tp guna UMNO bhs penjajah..pembela melayu betulah tu..pembela melayu mcm bela ayam itik,dpt telur,dpt hasil..last sembelih..pikir2kanlah

wassalam

Faizal Zakaria's Blog said...

Minuman keras ni memang tidak patut dijual sewenang-wenangnya..










Suara Generasi Baru 1 Malaysia
>>Blog 1 Malaysia

ilhamku said...

POLITIK :
PAKATAN RAKYAT PERLU ADA MASYUARAT BULAN BERSAMA ,PELBAGAI PERBINCANGAN EKONOMI UNTUK RAKYAT DI MANA RAKYAT PADA MASA INI SUDAH TENAT ,ISU2 NASIONAL,NEGERI LIHAT DARI PAPARAN BERITA AMNYA PR MASIH DENGAN HALUAN MASING-MASING APA MAKNANYA:FIKIRKAN PRU 13 YANG BERKENAAN:
WADAH 1 MALAYSIA,
HADHRI PUN SUDAH,
POLITIK TAK SUDAH-SUDAH,
FIKIRLAH RAKYAT KAT BAWAH,
SUARA RAKYAT TAK DIINDAH,
BILA PILIHANARAYA RAKYAT DISEMBAH,
BILA BERSUARA DITANGKAP SUDAH,
APA PUNYA PEMERINTAH DAH,

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...