Tuesday, August 11, 2009

Replika Najib di Batu Caves sudah tiada

BATU CAVES, 11 Ogos: Patung besar Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak yang dibina berhampiran patung besar kuil hindu dekat Batu Caves telah tidak ada lagi hari ini. Ia dipercayai dirobohkan semalam selepas kecoh dalam internet tentang replika itu.

Tidak diketahui bagaimana ia dirobohkan namun menurut saksi patung itu sudah tidak ada lagi pagi ini.
Ia menjadi kecoh kerana Umno dan pelbagai pihak membuat pelbagai jenis serangan terhadap Datuk Seri Anwar Ibrahim apabila penyokongnya membina satu gambar besarnya di Batu Caves Oktober tahun lalu.

Gambar besar itu dibina di persimpangan jalan kira-kira 2 km dari kuil Hindu Batu Caves itu sedangkan patung Najib dibina bersebelahan dengan patung besar kuil tersebut.

Antaranya, Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Mohd. Ali Rustam menyifatkan pembinaan replika gergasi gambar Anwar di Batu Caves merupakan satu simbol yang memperlihatkan parti itu mendewakan pemimpinnya.

Beliau menegaskan adalah lebih baik wang yang digunakan untuk membinan replika tersebut digunakan untuk membantu rakyat yang miskin.

"Saya nak tanya pada PAS, apakah pembinaan replika Anwar ini diluluskan oleh PAS," katanya.


Turut menyerang adalah bekas Mufti Perlis, Dr Mohamad Asri Zalnul Abidin.

Ekoran itu, para penyokong Anwar menyerang Umno dan Dr Asri sendiri. Antaranya, Adun Batu Caves, Amirudin Shari kelmarin menerbitkan tulisan yang menempelak pemimpin Umno dan bekas mufti Perlis, Dr Mohd Asri Zainul Abidin yang disifatkan sebagai "bising bagai nak rak" terhadap replika Anwar tetapi berdiam diri terhadap replika Najib.

222 comments:

1 – 200 of 222   Newer›   Newest»
tabuan said...

Pendirian Terhadap Replika DS Najib dan Jawapan Terhadap PKR
Disiarkan pada Aug 10, 2009 dalam kategori Kenyataan & Penjelasan |

Saya yang berada di luar negara baru tahu tentang replika itu, walaupun PKR telah menempelak saya seperti yang disebut dalam Malaysiakini kerana tidak membantah. Saya konsisten menyatakan seperti mana replika DS Anwar tidak patut didirikan, maka begitu juga replika DS Najib. Selain daripada ia berunsur berlebih-lebihan memuja pemimpin atau mengampu, ia juga tidak memberikan apa-apa kekuatan kepada politik seseorang.

Pemimpin dinilai pada pemikiran, sikap dan kerjanya, bukan pada besar kecil patungnya. Apabila saya menegaskan konsistensi saya dalam perkara ini, saya ini melihat sejauh mana konsistensi pihak yang membolehkannya dahulu. Malaysiakini melaporkan bahawa PKR ingin mendengar pendirian saya, maka ini pendirian saya

Saya pula ingin melihat pendirian mereka yang dahulu membolehkannya. Sepatutnya, mereka yang mempertahankannya untuk DS Anwar Ibrahim, mereka juga kena mempertahankannya kali ini. Mengapa ia berubah-ubah jika untuk orang lain, dan hanya dibolehkan untuk pemimpin sendiri sahaja. Itulah politik. “Haram itu untuk musuh, halal itu untuk diri sendiri, musuh semua salah, diri sendiri semua betul”.

Alhamdulillah, generasi muda mulai sedar, kebanyakan permainan politik ini hanya memperbodohkan masyarakat. Ramai anggota PKR datang dari lubuk yang sama, iaitu BN. Nama berbeza, mentaliti dan sikap belum tentu?!

-dr mohd asri, lampeter, uk

budak kampung online said...

elok juga diturunkan patung najib tu.. sebab tak propotion figurativenya... cacat.. tangan kechil kaki pendek... macam h1n1

Tontoya said...

Tahu pun takut..Tu lah tak pakai otak,dulu dok komplen kesalahan patung Anwar sedap sangat.Sekarang kan dah terkena batang hidung sendiri.Tak mengaku pulak tu orang bn sendiri yang buat.Ceh..Apa punya hodoh perangai puak2 umngok ni..

abe MIE 'TERJAH' said...

replika kat terengganu pun ada. tapi logo PAS dan haji hadhi naik motor macam mat rempit.

dah roboh.

Ibnu said...

Assalamualaikum dan salam sejahtera,
1. Eloklah kalau dah dirobohkan. Saya pada pertama kali terpandang patung itu dalam siaran Buletin Utama sangat terkejut apabila 'zoom' kamera itu betul-betul kelihatan menggandingkan patung PM kita dengan patung kuil Hindu tersebut. Harap semua harus peka dalam soal ini pada masa akan datang. Wallahualam.

faizal said...

alhamdulillah..dah roboh..

bagus sesangat dah roboh...

perkara ni mudah saja nak diselesaikan,lebih-lebih lagi di pihak UMNO.maklumlah media arus perdana takkan perbesar-besarkan isu tersebut.

lain lah di pihak lawan.pasti 24 jam disiarkan di tv..

apa-apapun yang tak elok tetap tak elok termasuk isu anuar dulu..

tetapi tidak perlulah di polimek kan seperti UMNO dahulu..jangan ikut perangai mereka..

ayamgebu said...

dah roboh.....
baguih2............

aiman said...

sudah tiba masanya kita robohkan pulak umnobn

aiman said...

terima kasih aku ucapkan pada anggota FRU yang taat bertugas pada 1hb Ogos tempohari.anda menggamit kenangan bermain tonjen(main kejar kejar)waktu aku masih bersekolah rendah.tapi tak aci la FRU main ngelat.pakai bom asap dan air asid.kalau nak menang pun janganla main ngelat

Mesra Sokmo said...

Macam boleh jadi itulah Umuno, itu kisah patung, sebelun ini keputusan mahkamah bebaskan En Rusli dari Bee end ADUN Kemasik, TRG pada hari cuti. Pelik tapi benar, dengan ikat jamin FOC - Free of Charge. Kini mereka berehat dikampung mertuanya diPahang. Rakyat Kemasik berasa hampa, kerana tiada pilehan raya akan dibuat. Bimbang BN hilang kerusi.....macam - macam ada, kalau dah dasar 6 jahanam

aiman said...

mana perginya si pencacai umnobn.biasalah kalau kena batang hidung sendiri kelu lidah

roh_insan said...

Apelah nak jd dengan nasib tok najib ni ye..aku ingatkn diri die je yg tak aman,rupe2nye patung die pun tak senang berdiri,ade je lah yg nak merobohkn nye,najib..najib.

anonymous said...

PAS, PKR dan DAP seperti aur dengan tebing. Saling membantu antara satu sama lain. Sama2 mengaut keuntungan masing2. Dalam pada masa itu siapa yang sedang mengaut lebih untung? PAS, PKR atau DAP?

Hasil dari bersepakatan PAS, PKR dan DAP berjaya menawan 5 buah negeri pada PRU 12 yang lepas.

Sebenarnya apa yang di namakan "Pakatan Rakyat" ini tidak ujud dalam ertikata yang sebenarnya. Ianya cuma di sebut ketika menghadapi PRU atau PRK sahaja, lepas itu mereka membawa haluan masing2.

Sebagai contoh, P Pinang walaupun PAS telah memenangi satu kerusi DUN, tetapi PAS tidak di beri sebarang jawatan dalam pemerintahan negeri P Pinang.

Begitu juga dengan Kedah, DAP ada satu kerusi DUN, ianya juga tidak ada sebarang jawatan. Akan tetapi, DAP Kedah lebih bijak dari PAS P Pinang. DAP Kedah cuma ugut keluar PR kerana perkara kecil bab rumah potong babi saja PAS Kedah sudah 'pucat muka', kini PAS terpaksa adakan fortpolio khas untuk DAP supaya boleh bersuara dalam hal pentadbiran negeri Kedah.

PAS P Pinang macamana? Kecut telok atau pun tadak telok langsung. Walaupun PAS banyak membantu menangkan banyak kerusi kepada DAP dan PKR tetapi PAS dianjing kurap kan. Sanggup jadi anjing kurap kepada DAP dan PKR kunun kerana "Pakatan Rakyat".

Di Perak pula ujud kerajaan "boneka" PAS@DAP. Menteri Besar PAS, 70% EXCO nya cina dan india. PAS sangat berbangga dengan kerajaan "boneka" di Perak. Apabila kerajaan "boneka" ini runtuh ada penyokong PAS yang sanggup mati bunuh diri atas jalan raya.

Sekarang kita sedang saksikan PAS Selangor pula di anjing kurap kan oleh DAP dan PKR. Sanggup kah PAS terus di anjing kurap kan selama2 nya dalam Pakatan Rakyat?

Mesra Sokmo said...

tabuan tak usah balik dok luar negara tu..tambah lagi virus BABI dinegara kita yg sedia ada sudah banyak, kini sudah 50 org sudah mati, yg sedang dirawat keluarga sultan Pahang. Isteri Tg Abdullah & anak-anaknya

roh_insan said...

DIANJING KURAP???

Kpd Pimpinan Pas,mmg inilah yg kamu dpt selagi kamu nak memperjuangkn dasar2 Islam yg terkandung didlm Al-quran itu,penentangan ini sememangnye ujud dr awal2 keujudan Islam yg di bawe Rasullullah saw.

Jd ape yg nak dihairankn,mmg dah tugas Iblis utk menyesatkn manusie.Teruskn perjuangan smp kamu mati.Krn mati kamu dlm beribadah wlu hanye dgn sepotong ayat.

Cume jgn lah kite sbg suami yg di ANJING KURAPKN oleh Isteri sendiri.

Perawi said...

Itulah kalau berlebih-lebihan memuja pemimpin atau mengampu..nasib baik Mufti Perlis, Dr Mohamad Asri Zalnul Abidin...lepas jawatan awal kalau tidak lagi parah negeri diIndera Kayangan macam cite Indera bangsawan. Tak berani nak tukarkan nama pengaruh hindu (indera) kpd nama yg baik. dan lepas tu sesatkan rakyat Perlis dgn tiada qunut dalam Semb Subuh. Kita rakyat 1Msia sudah serasi dgn Mazhad Shafie kenapa dicampur adukkan dgn Mazhad lain. Org macam Tok Guru Hadi/Nik Aziz tak apalah dia pandai membezakan 4 Mazhad. Ini gulongan Muda setakad belajar nak lulus PMR @ tamat tingkatan 3. Apa yg dia tahu, lepas itu ikut rempit, dadah, nyanyi - Bintang RTM, Akademik Fastasia ASTRO, F1 dsb. Dedah pusat bertindek kenapa Mufti Perlis tak tegur yg kerajaan Nasional bergelumang dgn DOSA. Takut sangat dibuang kerja, lihat Allahyarham Dato Ishak Baharom Mufti Selangor dgn ratu cantik, walau pun dibuang kerja dia berani. Kini rakyat ditimpa bala, ghairah sangat ternak BABI, Isa Samad - Neg. 9 & Ali Rustam - Melaka dan saka dari Khir Toyo - Selangor. Untung besar hantar keSingpore. Yang kena sembahyang hajat org PAS, dicampur dgn PKR serta Mualaf. Org UMNO dok sibuk dgn projek, rasuah, betina, walau pun tahu Malaikat Maut sudah hampir, kini nak masuk 50 dah mati dgn kehadiran belaan BABI - H1N1

Naruto Sensei said...

Roboh secara senyap je ke he he

Takut rakyat rahu berhala pujaan UMNO telah dinaikan didalam kuil...

Kalau dulu Dato Seri Anwar replikanya jauh dari kawasan kuil .. kali ini Najib lebih dahsyat lagi sampai sanggup replika dibina bersebelahan dengan patung hindu..

Adakah Najib penganut Hindu.. he he minta replikanya diberhalakan dan menyamakan replikanya dengan Patung hindu terbesar batu Caves...

Semakin jauh sesat tu... dah takut senyap2 je buka he he untung kroni yang buat replika tu..
Yang rugi duit rakyat..

fitflex said...

selangor darul khamar..

fitflex said...

tanya org2 pas lain patut ke naruto tulis mcm tu???hina akhidah org lain dah naruto nie...
--------------
Roboh secara senyap je ke he he

Takut rakyat rahu berhala pujaan UMNO telah dinaikan didalam kuil...

Kalau dulu Dato Seri Anwar replikanya jauh dari kawasan kuil .. kali ini Najib lebih dahsyat lagi sampai sanggup replika dibina bersebelahan dengan patung hindu..

Adakah Najib penganut Hindu.. he he minta replikanya diberhalakan dan menyamakan replikanya dengan Patung hindu terbesar batu Caves...

Semakin jauh sesat tu... dah takut senyap2 je buka he he untung kroni yang buat replika tu..
Yang rugi duit rakyat..

Naruto Sensei said...

Fitflex

Takpayah lah kamu nak mengadu domba kat sini..
Komen kamu sendiri yang perlekehkan orang PAS kat dalam ni pun teruk2 belaka..

Cis ..Baca komen tu betul2 pertikaikan atau itu pertanyaan .. Jangan kemaruk nak hentam orang.. awak sendiri tersangat dungu..

Kalau UMNO tak pula Kamu komen saya tengok .. Dasar lalang ..!

Macam penghasut pun ada kamu tu..Komen pasal Selangor pun berniat nak perlekehkan akidah dan hina orang Selangor..

Sudah le Jawapan saya pun tak terjawab main hasut2 lak.. Kesian totok nih..

Naruto Sensei said...

fitflex said...

selangor darul khamar.

-------------------------------------------------------->

Tanya Orang2 Selangor patutke Selangor dihina fitflex seteruk itu..

Ada patut ka..! Pergi Jahanam le UMNO

AsyMok_ambo said...

IT CAN BE MIRACLE WHEN YOU BELIEVE...

AsyMok_ambo said...

Kesudahan KITA Hanya DUA...
1. PERTOLONGAN ALLAH SWT
2. SYAHID FISABILILLAH

ISLAM RAHMAT SEKALIAN ALAM.

tabuan said...

akm perawi ada satu soalan dari tabuan..

pasal mazhab ni..masa bila kita niat masuk mazhab ?


Pasal pa kat mekah tak baca Qunut..

AwanMatahari said...

salam perawi My Fren
Maaf walaupun kita sama parti tapi saya tak sependapat dengan bro perawi dalam isu mazhab yang bro tuliskan tu..Dalam hal ni sepatutnya dibahaskan secara ilmiah..Yang menetapkan kita perlu ikut mazhab mana atau mana bukan Nabi atau Allah..Sebenarnya kita yang tahu tidak seharusnya membiarkan masyarakat kita terus bertaklid buta. Masyarakat yang dangkal dan jahil harus diberi cahaya yang mampu menyingkap kegelapan.Itulah Ilmu..Kadang2 kita terlalu taksub dengan sesuatu perkara sehingga kita mengenepikan nilai ilmu sesuatu perkara yang lain..

Maaf Bro ini cuma pandangan saya.

andrea said...

wolf...bace ni sket...sape pengkhianat sebenar...
Pemimpin Umno dan kerajaan Barisan Nasional (BN) didakwa telah menggadai sejumlah tanah di negeri Johor kepada kerajaan Singapura pada awal tahun 1980-an lagi.
Pemimpin Umno pada waktu itu telah menyerahkan tanah seluas 51,170 hektar kepada Singapura dengan bayaran RM350 juta, kata Pengerusi Majlis Tindakan Rakyat Kelantan, Dato' Paduka Ibrahim Ali.
Beliau mendakwa Menteri Petanian dan Asas Tani yang juga bekas Menteri Besar Johor, Tan Sri Muhyiddin Yassin bertanggungjawab menggadai tanah-tanah orang Melayu kepada Singapura.
Saya terkejut, rupa-rupanya pada tahun 1980 sewaktu Muhyiddin Yassin jadi Menteri Besar dan waktu itu Musa Hitam jadi Timbalan Perdana Menteri tiada siapa pun tahu didedahkan bahawa pada tahun 1981, kerajaan Johor di bawah Muhyiddin telah menyerahkan tanah di kawasan Sungai Lingu iaitu di Bandar Tenggara Johor sebanyak 51,170 hektar kepada kerajaan Singapura,

andrea said...

wolf...bace ni sket...sape pengkhianat sebenar...
Pemimpin Umno dan kerajaan Barisan Nasional (BN) didakwa telah menggadai sejumlah tanah di negeri Johor kepada kerajaan Singapura pada awal tahun 1980-an lagi.
Pemimpin Umno pada waktu itu telah menyerahkan tanah seluas 51,170 hektar kepada Singapura dengan bayaran RM350 juta, kata Pengerusi Majlis Tindakan Rakyat Kelantan, Dato' Paduka Ibrahim Ali.
Beliau mendakwa Menteri Petanian dan Asas Tani yang juga bekas Menteri Besar Johor, Tan Sri Muhyiddin Yassin bertanggungjawab menggadai tanah-tanah orang Melayu kepada Singapura.
Saya terkejut, rupa-rupanya pada tahun 1980 sewaktu Muhyiddin Yassin jadi Menteri Besar dan waktu itu Musa Hitam jadi Timbalan Perdana Menteri tiada siapa pun tahu didedahkan bahawa pada tahun 1981, kerajaan Johor di bawah Muhyiddin telah menyerahkan tanah di kawasan Sungai Lingu iaitu di Bandar Tenggara Johor sebanyak 51,170 hektar kepada kerajaan Singapura,

dewatawanberapi said...

naruto said...
he he minta replikanya diberhalakan dan menyamakan replikanya dengan Patung hindu terbesar batu Caves...

Cis ..Baca komen tu betul2 pertikaikan atau itu pertanyaan .. Jangan kemaruk nak hentam orang.. awak sendiri tersangat dungu..

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

ini bukan pertanyaanlah bodoh...
pegi belajar lagi...taklah nampak sangat kebodohan tu...

dewatawanberapi said...

mesra sokmo said...
tabuan tak usah balik dok luar negara tu..tambah lagi virus BABI dinegara kita yg sedia ada sudah banyak.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

sorang lagi spesis bodoh sombong...
kalau tak faham ayat tu jangan bagi komen yang menyerlahkan kebodohan diri...

Blogger2 pembangkang kat sini semuanya BODOH...

bakmaipungkoq said...

Woi,woi, woi,
Jangan jadi bangang tahap gampang jalang telentang. Cuba hampa semua dok pikiaq sekojap pun jadi la. Ini semua lakunan hindu paria tu nak mengadu domba orang Melayu Islam. Sekurang2nya 50% laknat tu dah berjaya.

Hindu ni bukan hampa tak tau - depa ni kuat "kipeh". Ini satu cara dia kipeh tapi cara tak kena. Bukan depa tak tau pasal patong ni. Org Islam mana ada "main patong2". Saja ja. Nak bagi UMNO dan PAS tuduh menuduh, main pulang paku buah kegheh. Itulah tujuan hindu tu.

Hindu2 ni patut hisyamuddin bari "last warning" ja. Bukan dia tak tau larangan2 Islam, saja ja. Dah berapa lama depa hidup belengkaq dkt org Melayu. Tak kan tak tau. Saja ja buat2 tak tau, sbb nak bagi Melayu bergaduh sesama Melayu.

Melayu yg nak bergocoh ni pulak jenis Melayu tak guna akal. Akal letak kat kepala lutut. Kalau guna akal, patut UMNO dan PAS pegi haghok depa ni. Ini balik2 gadu, tuduh menuduh, pulang paku. Apa la, zaman teknologi dan H1N1 ni pun ada lagi yang bodoh2 piang macam ni.

Cukup2 la berebut kuasa tu. Bersatulah Melayu sebab Islam suruh kita bersatu. Buang dendam,pemimpin bru sepatutnya kita ada "fikiran baru". Jgn fikiran haprak tu juga yang dibawa. UMNO pun berubahlah. Memanglah kita nampak UMNO dari segi zahirnya banyak membuat perkara2 yang mengangkat martabat Islam tp kita nk tgk juga dari segi bathinnya. Krajaan kena buat sesuatu bagi mengatasi gejala mat rempit, haruan makan anak dan buang anak ni. Pada mata kasar,kita percaya mereka2 ni tidak menghayati suruhan agama Islam. Kerajaan pula membenarkan remaja2 berhibur tanpa sekatan. Pelbagai acara hiburan yang melalaikan umat Islam dibiarkan, malahan kadangkala disponsor pula lagi. Inilah kerajaan kena tengok, bukan buat ini tapi lupa jalan mendidik anak-anak dan remaja.

Apa yang lebih penting lagi ialah peranan ibu bapa. Ibu bapa perlu tegas dgn anak2. Jgn terlalu manjakan mereka.Anak2 yg byk rosak ni sebenarnya kebanyakan disebabkan kecuaian ibu bapa sendiri.

bakmaipungkoq said...

Blogger aiman said...
"sudah tiba masanya kita robohkan pulak umnob"

///////////////////////////////////

Woi, cubalah pebetulkan sikit niat hati kau. Aku taulah kau ni PKR punya lembu. Tak bolehkah kalau kau ubah sikit camni :

"sudah tiba masanya kita umat Islam tak kira parti, bersatu padu agar kita diberi Allah swt kekuatan bagi merobohkan semua parti2 rasist kafir durjana yang sentiasa berniat jahat memperleceh semua umat Melayu Islam dinegara ini". Aku rasa tak pasal2 kau dapat pahala Allah beri. Tp yang td tu kau hanya dapat dsa kering, Aiman. Nama bagus tp jari dan hati cabul. Poodah.

wak-labu said...

Anak2 muda hari ini terlalu giarah berpolitik. Malang nya mereka sangat kurang atau terlalu cetek tentang 'kuasa politik'.

Kuasa politik Tanah Melayu harus di terajui oleh Melayu/Islam. Ertinya ketua pentadbiran Melayu/Islam dan EXCO nya mestilah lebih 51% Melayu/Islam. Jika perkara ini TIDAK berlaku ini bermakna 'kuasa politik Melayu/Islam' tidak ujud.

Perkara ini sudah berlaku di negeri Perak. Walaupun PAS cuma ada 6 kerusi DUN, wakil PAS menjadi Menteri Besar Perak. Tetapi jika di lihat pada barisan EXCO nya, PAS cuma ada seorang ahli sahaja. Sedangkan DAP/PKR ada 9 ahli EXCO nya.

Jika di pecahkan kepada kaum, Melayu/Islam cuma ada 3 ahli EXCO berbanding DAP/PKR 7(bukan melayu/Islam). Inilah yang di namakan Melayu/Islam sudah kehilangan 'kuasa politik' nya.

bakmaipungkoq said...

Anon, August 11, 2009 10:35 PM,

Kau ingat orang PAS mau terima ke. Kat hati mereka yang ada cuma macam otak siAiman tu, "hapuskan UMNO.."

Kestabilan negara ni kerana UMNO mereka tak amik kira. Aku tak kata UMNo tu semua baik. Byk perkara yg aku tak setuju sbb mereka dah lebih 50 tahun pa! Tentu taik,palat dan entahaper haper lagi, bersepah sana sini. Tp Pakatan pun apa kurang, baru tak sampai 2 tahun pun taik dan palat pun dah bersepah2 sana sini. Mana hebat, palat 50 tahun atau hanya baru 2 tahun?

Cakap nk kena tgk kiri kanan, depan belakang, atas bawah !! Jgn hanya goyang lidah, bukak mulut keluarkan suara tp otak letak kat bontot. Letakkanlah sesuatu pd tempatnya.

Apa pasal Melayu yang masing2 bertuhankan Allah swt dan mengaku nabi Muhammad saw itu pesuruh Allah, tidak mahu bersatu padu. Balik2 Nik Ajis punya CD cetak rompak (DAP bagi percuma kot)juga yg dia orang pasang "...tak bole nok lupo maso PAH dok dale barisse dullu, dio suko2 tende kito kelua..."

Apa kata jika pagi esuk Nik Ajis bangun tidur, sebab dapat mimpi baik punya malam tu, dia pun declare, ok ambo buak keputuse, kito terimolar bersatu denge sedagho kito oghe UMNO demi Isle.

Puh, Sudah pasti, semua pun ikut tanpa perlu guna " otak " lagi. Mana punya lembu tu.

bakmaipungkoq said...

wak-labu,

Dia orng mana ada fikir semua tu. Yang dia orang fikir tak abis2, siang malam, pagi petang - bagaimana nak menjahanamkan saudara Islam dia yang lagi satu tu.

Apa punya Islam tu. Apa punya mazhab tu. Apa punya umat tu. Apa punya makhluk tu.

Susah nak pikiaq.

faizal said...

umno bukannya islam umno tu orang asli...

bakmaipungkoq said...

Blogger roh_insan said...

"...Cume jgn lah kite sbg suami yg di ANJING KURAPKN oleh Isteri sendiri."

///////////////////////////////////

Cantik gak lu punya ayat.

faizal said...

semenjak dua menjak ni makin hina umno di mata aku..

bakmaipungkoq said...

Blogger andrea said...

wolf...bace ni sket...sape pengkhianat sebenar...
Pemimpin Umno dan kerajaan Barisan Nasional (BN) didakwa telah menggadai sejumlah tanah di negeri Johor kepada kerajaan Singapura pada awal tahun 1980-an lagi.
Pemimpin Umno pada waktu itu telah menyerahkan tanah seluas 51,170 hektar kepada Singapura dengan bayaran RM350 juta, kata Pengerusi Majlis Tindakan Rakyat Kelantan, Dato' Paduka Ibrahim Ali.
Beliau mendakwa Menteri Petanian dan Asas Tani yang juga bekas Menteri Besar Johor, Tan Sri Muhyiddin Yassin bertanggungjawab menggadai tanah-tanah orang Melayu kepada Singapura.
Saya terkejut, rupa-rupanya pada tahun 1980 sewaktu Muhyiddin Yassin jadi Menteri Besar dan waktu itu Musa Hitam jadi Timbalan Perdana Menteri tiada siapa pun tahu didedahkan bahawa pada tahun 1981, kerajaan Johor di bawah Muhyiddin telah menyerahkan tanah di kawasan Sungai Lingu iaitu di Bandar Tenggara Johor sebanyak 51,170 hektar kepada kerajaan Singapura,

August 12, 2009 10:25 AM

///////////////////////////////////

Biar betul. Ini kena jawab ni siapa yang namanya disebut tu. Aku nak juga tau benda-benda gelap camni.

bakmaipungkoq said...

Blogger faizal said...

umno bukannya islam umno tu orang asli.

///////////////////////////////////

Ko ni mmg SAMDOL MANGKOK AYUN MENCULIK ANGIT. Otak letak kat bontot.

bakmaipungkoq said...

Blogger bakmaipungkoq said...

Blogger roh_insan said...

"...Cume jgn lah kite sbg suami yg di ANJING KURAPKN oleh Isteri sendiri."

///////////////////////////////////

Cantik gak lu punya ayat.

August 12, 2009 11:55 AM

///////////////////////////////////

Lu jgn seronok sangat. Wa kasi maksud lain dgn lu punya ayat. a tak suka tuduh2 selagi wa tak tguk dgn mata dan kepala hotak gua.

faizal said...

hai si pungkoq

marah ke..

apa kena mengena UMNO ngan kau..

kau kan tak ada parti..

kau kan lalang..

kau kan tak ada pendirian

kamal farhan said...

updated..kat tv3 xkelua gambar nie..meh tgk..

kamalfarhan.blogspot.com

AsyMok_ambo said...

KUASA RAKYAT akan menumbangkan KEANGKUHAN AJARAN SESAT REJIM ZIONIS umno-bn LAKNATULLAH

bakmaipungkoq said...

Aku marah sbb aku Melayu dan agama aku Islam. Lalang tak lalang itu soal lain.

AsyMok_ambo said...

Usah gaduh bab MAZHAB!!!
Itu Perancangan Strategik ZIONIS actually...
Bak kata Ahmad Deedat
Kita adalah ISLAM.

AsyMok_ambo said...

Pemimpin ni AMAT PENTING.
Tempoh hari, sebaik sahaja JUNJUNGAN BESAR S.A.W. diJemput MAHA PENCIPTA, Khalifah Abu Bakar dan rakan-rakan Syura terus Musyawarah untuk PEMIMPIN UMMAH (bagi pemahaman sejagat-RAKYAT MALAYSIA tu adalah UMMAH.
Hanya Imam Ali KWJ jer yang menguruskan Jenazah Mulia S.A.W.
Nak kata kat sini...
PEMIMPIN ITU BEGITU KRITIKAL!

AsyMok_ambo said...

Yang WAJIB TURUN adalah Jasad Najib Razak. Najib Razak perlu dengan SEGALA HORMAT perlu MELETAK JAWATAN as PM of Malaysia Negara Tercinta sebelum sama-sama KITA MENJEJAKKAN KAKI ke Menara Gading, UNIVERSITY of RAMADHAN al-MUBARAK dan ulang tahun Ke-52 31 Ogos 2009.

faizal said...

umno bukan islam

umno adalah wadah perjuangan melayu

sementara itu pas juga bukan islam

pas adalah wadah perjuangan islam.

ada faham pungkoq

faizal said...

ahli umno terdiri daripada orang melayu dan orang asli..

salah ke aku cakaop umno tu orang asli...

bakmaipungkoq said...

faizal,

Itu ko punya faham. Aku punya fahaman lain. Kita mana ada sehaluan. Kalau pun kau betul pada anggapan kau, aku tak akan akui, punya. Samalah macam kau. Dok gitu?

faizal said...

sebab tu jangan hidup dalam minda umno..minda tv nasional dan tv3

sebab tu melayu tak maju sebab banyak yang salah faham

bakmaipungkoq said...

Blogger faizal said...

ahli umno terdiri daripada orang melayu dan orang asli..

salah ke aku cakaop umno tu orang asli...

August 12, 2009 1:01 PM

''''''''''''''''''''''''''''''''''''''

Tak salah, eh. Saper kata salah? Malah aku nak tambah lagi, termasuk juga peribumi sabah, sarawak (jika mau jd ahli).

AsyMok_ambo said...

Elemen asas paling DOMINAN dalam POLITIK adalah BIKIN SERUPA CAKAP.
Bila mana Ketua Kerajaan Persekutuan, Najib Razak menyemarakkan Semangat 1 Malaysia: Rakyat Didahulukan Pencapaian diUtamakan…
KITA BERLAPANG DADA.
Namun, Kisah-kisah Tragis RAMPASAN KUASA PERAK, POLIS ANGKAT SPEAKER DUN dan DEGIL TAK DENGAR SUARA RAKYAT PERAK begitu IRONIK (CAKAP TAK SERUPA BIKIN); telah MEROBEKKAN Semangat Perlembagaan Malaysia.
Nah… Tanggal 1 Ogos 2009 pula menampilkan KING of THE JUNGLE’s LAW
SUBHANALLAH!
Lantas, Konsep 1 Malaysia Tajaan Najib Razak ini WAJIB diBAKUL SAMPAH kan.
Tidak dapat Tidak.
Tanpa Kompromi.
Oleh itu,
Yang WAJIB TURUN adalah Jasad Najib Razak. Najib Razak perlu dengan SEGALA HORMAT perlu MELETAK JAWATAN as PM of Malaysia Negara Tercinta sebelum sama-sama KITA MENJEJAKKAN KAKI ke Menara Gading, UNIVERSITY of RAMADHAN al-MUBARAK dan ulang tahun Ke-52 31 Ogos 2009.

faizal said...

tahu pun pungkoq

habis tu kenapa kau marah bila aku cakap..

umno bukan islam umno tu orang asli

bakmaipungkoq said...

Blogger faizal said...

sebab tu jangan hidup dalam minda umno..minda tv nasional dan tv3

sebab tu melayu tak maju sebab banyak yang salah faham

August 12, 2009 1:03 PM

/////////////////////////////////////

Betul tu,semua kena tonton, semua kena baca, semua kena dengar !!

...dan jange lupo, keno jugok timbe denge fikire tebuko !

bakmaipungkoq said...

Susunan bahasa ko memesongkan fikiran. Kau mmg suka pesongkan fikiran orang yang malas berfikir.

faizal said...

ini yang aku ingin sampaikan perbezaan antara umno ngan pas

pas adalah wadah perjuangan islam
umno adalah wadah perjuangan melayu

si pungkoq rasa mana satu yang paling murni

bakmaipungkoq said...

OK lar, aku nak solat dulu. Layan ko karang, ketinggalan waktu pula aku.

bakmaipungkoq said...

Dua,dua pun murni asal jgn lupa pada Allah swt yg sentiasa memerhatikan kita.

faizal said...

mana ada dua-dua..

perjuangan islam la yang paling murni..mengatasi segala-galanya

bagus jangan lupa solat..sama-sama ler kita

AsyMok_ambo said...

Perlembagaan Malaysia secara SUDAH TERANG LAGI BERSULUH
Menukilkan TIGA ENTITI Bidang Kuasa Eksekutif yakni Kerajaan memerintah, Bidang Kuasa Perundangan yakni Dewan Rakyat & Sidang DUN dan Bidang Kuasa Kehakiman.
Kita meraikan Check n Balance.
Pada masa sama, Ketua Kerajaan Persekutuan dan Ketua Kerajaan Negeri wajib Saling-menghormati. Ketua Kerajaan MESTI hormati Speaker. Hakim juga perlu dihormati dan MENGHORMATI.
Bak kata NH Chan, Tunjuk pada saya Perenggan mana yang Menyatakan SPR berhak menentukan KEKOSONGAN KERUSI. Dah nama pun SuruhanJaya Pilihan Raya. SPR tugas nya HANYA untuk Men JAYA kan PILIHAN RAYA yang di SURUH oleh Speaker selagi mana BELUM ADA PEMBUBARAN DUN. Kan itu CUKUP MUDAH! Betul, Ketua Negeri adalah sebahagian DUN itu sendiri… Tapi tak bolehkah Ketua Negeri MENGHORMATI Ketua Kerajaan Negeri dan Speaker DUN??? SUSAH KE NAK BUAT MACAM TU!!!
Rakyat Malaysia Secara Umum dan Rakyat Perak Secara Khususnya PUN AKAN MUDAH FAHAM.
Sebagai contoh, ambo berasa nak berak, adalah PREROGATIF ambo untuk berak di mana-mana, kat pokok pisang ke, kat dalam pampers ke… TAPI BUKAN KE LEBIH MANIS KALAU ambo pegi BUANG TAHI YANG BUSUK tu kat JAMBAN.
Kan lebih manis…
Kalau ambo nak KENTUT pula… ambo boleh MEMBUSUKKAN keadaan dengan KENTUT kat tepi para Sahabat… namun adalah BERADAB namanya bila mana ambo pegi JAUH DARI PANDANGAN untuk mengeluarkan ANGIN GAS BERACUN itu.
Sebenarnya…
INI CUKUP MUDAH!

AsyMok_ambo said...

Walau ramai yang BerHujjah, Perlembagaan Malaysia hari ini asalnya dari Reid Commission, ambo nampak Perlembagaan Malaysia TAK LARI dari SERUAN KITABULLLAH.
Cuma, AJARAN SESAT REJIM ZIONIS umno-bn LAKNATULLAH menjadikan semuanya CACA-MARBA.
Lihat pula PPSMI…
How much it Cost TAXPAYERS actually???
Then now… Port Klang Free Zone (PKFZ)
Banyak lagi…
ANDA SEMUA LEBIH TAHU
Namun…
JANGAN LUPA PADA YANG MAHA MENGETAHUI.

AsyMok_ambo said...

Najib Razak TAK FAHAM Perlembagaan MalaysiaBumi TerCinta kerana Terkeliru oleh AJARAN SESAT REJIM ZIONIS umno-bn LAKNATULLAH.
Andai tiada aral, Ketua Negara MalaysiaBumi Bertuah, Sultan Mizan Zainal Abidin WILL ENDORSE HI TEACHER, TUAN GURU ABDUL HADI AWANG as the Prime Minister of Malaysia theProsperous Country-Ketua Kerajaan Persekutuan SEDIKIT MASA LAGI.
Dalam pada itu, WALI ALLAH SWT, TUAN GURU NIK ABDUL AZIZ NIK MAT mengalu-alukan with the RedCarpet Najib Razak, Khairy Jamaludin and estimated around 3.5 juta insan terkeliru MenDaftar dengan AJARAN SESAT REJIM ZIONIS UMNO-BN LAKNATULLAH untuk bersama-sama KUASA RAKYAT.
Kuasa Rakyat untuk Menegakkan KEBENARAN dan KEADILAN.
KEBENARAN dan KEADILAN PASti dari YANG MAHA BERKUASA.
ISLAM RAHMAT SEKALIAN ALAM.
Lim Kit Siang, Karpal Singh dan Uthayakumar tahu itu.
Roger n Out.

RENUNG SEJENAK...! said...

slm..ape cite plk psl tugu negara yg dh 'berkurun' tu..ade sape2 nk komen?

Kasturi said...

Kes patung yang orang hindu buat pun nak gaduh ka. Marah le dekat orang hindu tu, yang kita dok kepala angin marah tak kena tempat ni apa pasal. Memang sengaja nak cari pasai kot. Memang Melayu pas/pkr dengan umno ni macam kucing kurap berjumpa dengan anjing kurap tak boleh bertemu memang nak bergaduh. Kedua-dua parti politik melayu ni (ada yang tak mau mengaku melayu) memang tak boleh nak diletakkan harapan oleh orang melayu apalagi Islam. Jangan jadi anjing kurap di negara sendiri sudahlah. Pas kata nak berjuang islam tapi berpakat dengan orang kafir, bila berkempen senanglah memainkan isu negara islam bila nak pilihan raya, tapi bila mentadbir sendiri nampak 2 kali 5 dengan umno jugak. Bila parti pembangkang memerintah di beberapa negeri, moral orang islam makin jatuh, pemimpin bukan islam dah berani mempertikaikan banyak soal melayu dan islam sebab pemimpin melayu pengkhinat melayu dok sokong dan tak berani nak sanggah sebab nak jadi hati mereka. Terima kasihlah wahai pimpinan semua.. kerana pandai sungguh berpolitik.

AwanMatahari said...

buka you tube taip 'the arrivals'..korang semua boleh tengok perancangan teliti zionis terhadap dunia..

selamat menonton!!

tabuan said...

masih ingat lagi cerita sarjan hassan, yang mengambarkan buang lakonan salleh Kamil yang menjadi pengkhianat bangsa.

Itu lakonan dan sekarang yang real pengkhianat bangsa ialah aljub..

sanggup buat apa sahaja untuk berada di anjung kuasa, Krim KY belum hilang lagi dia dah pi melalak dan menyalak di SOGO, habis rugi para peniaga yang kais pagi makan pagi kais petang makan petang, bila malam kais kain tambah zuriat..

Bila para penyokong kena spray gas pemedih mata dia naik moto lari sampai pejabat PAS dia blah naik kereta, tinggal lah para penyokong terhuyung hayang, tergolek terguling.

Inikah pemimpin yg di cari, kalau jadi Pm bila negara di landa perang/masalah dia lari pi duduk luaq negara tinggal lah rakyat mengharungi derita sensara.

begitulah juga Tian Chuak mula-mula menyalak, suruh bangsa melayu pi gaduh ngan melayu, bangsa dia sekoq pon tak dak, bangsa dia pakat dok berniaga pas pakat jadi kaya...melayu pakat baris jadi mat pet...

AsyMok_ambo said...

Musuh DOMINAN Para DAI’E FISABILILLAH adalah ZIONIS.
ZIONIS nie NAMA LAIN bagi MUNAFIQIN yang DiRakamkan dalam AL-QURANUL KARIM.
ZIONIS ni BERTOPENG.
ZIONIS tidak FOKUS hanya YAHUDI ISRAEL.
Yahudi nie ramai pun yang bukan ZIONIS.
Malah, RAMAI YANG MENGAKU ADA KALIMAH TAUHID ADALAH ZIONIS.

Pendekatan up-to-date ZIONIS adalah 4S.
Kalau Marketing MIX (campuran Pemasaran) ada 4P, ZIONIS warwar kan 4S.
Screen.
Sport.
Sex.
System.
Screen, Sport dan Sex REJIM ZIOINS ini CUKUP BERJAYA.
Tiada siapa dapat MenaFikan.
100 Peratus REJIM ZIONIS Memenipulasi Screen, Sport dan Sex Seantero Dunia.
Sekali lagi, MEREKA CUKUP BERJAYA.
Contoh Paling Mudah Bab SEX. Ambo pernah mendengar seorang yang katanya belajar di Timur Tengah berHujjah kepada khalayak, Kita boleh KAHWIN LEBIH SATU sebab SUNNAH RASULULLAH SAW.
HUJJAH itu TERGANTUNG.
JUNJUNGAN BESAR SAW MENIKAHI WANITA ATAS SYIAR ISLAM.
Jelas, ZIONIS Memanipulasi Bab ini.
Bagi Yang Nak KAHWIN RAMAI, HUJJAH TERBAIK adalah Surah An-Nisa’ Ayat ke-3
(4:3)
“And if you fear that ye will not deal fairly by the orphans, marry of the women, who seem good to you, TWO or THREE or FOUR; and if you fear that you cannot do justice (to so many) then one (only) or (the captives) that your right hands possess. Thus it is more likely that ye will not do injustice.”
ITU HUJJAH KUKUH DAN LENGKAP.
SPORT dan SCREEN tak usah Kita Bicarakan.
ZIONIS 100 PERATUS BERJAYA.
Siapa Tak Kenal Manchester United- theRed Devils (devils tu Iblis beb!)
Ambo pun minat pada Ryan Giggs, Kaka dan ambo pun tahu, Cristiano Ronaldo dah jadi Pemain TerMahal Dunia.
Siapa Pula Yang Boleh Tutup Mata atau Menjeling pada Paris Hilton, Jessica Alba, Kim Kardashian-Ray J atau aksi Jennfer Aniston-Clive Owen dlm filem Derailed (tempoh hari ditayangkan di TV2, DIULANGI diTayangkan di TV2 bukan ASTRO, di TV2.)
Atau masih adakah yang belum melihat Lubuk Tapah, Minah Kelate, Chukai Inn (senarai ini akan menjadi lebih panjang….)
Atau tak Terjelingkah kepada Aksi Yelena melakukan Lompat Bergalah
Atau… Rosalinda Renang Berirama.
SEJUJURNYA…
ZIONIS 100 PERATUS BERJAYA.
Sebagai Seorang Manusia Biasa Yang ada NAFSU, Tidak dapat Tidak ambo pun DiSerang KELUH-KESAH.
Betul Bro…
Sekali lagi,
ZIONIS CUKUP BERJAYA DALAM SEX, SPORT dan SCREEN.

AsyMok_ambo said...

Kemudian, Agenda Klimaks ZIONIS adalah SYSTEM.
Pertamanya, Mereka adu-dombakan SUNNI-SYIAH.
Mereka Sebarkan Pula HANYA BOLEH PEGANG SATU MAZHAB.
Mereka FITNAH pula Syeikh Muhammad Abd Wahhab.
ATAS PELBAGAI TOPENG, ZIONIS CUBA SEDAYA-UPAYA.
AL-QURANUL KARIM mereka KAJI, TELITI dan HARGAI dan MEREKA TAHU AL-QURANUL KARIM itu SUMBER KEBENARAN.
Jadi, ZIONIS cuba alihkan Perhatian UMMAH daripada MEMBONGKAR RAHSIA KITAB SUCI.
ZIONIS tahu, Jika Tidak DiBendung AsySyafie dan Al-Ghazali akan lahir.
JADI ZIONIS AGUNGKAN KULIT.
Yakni TILAWAH AL-QURAN diMegah-Megahkan, konon pula PERBANKAN ISLAM dan Pelbagai KULIT yang LAIN.
Dan Mereka Tuduh Pula the Sufi OSAMA bin LADEN sebagai Head of the TERRORISTS.
ZIOINIS suka HAFIZ yang Hanya Jadi IMAM SOLAT TERAWIH
Dan ZIOINS amat takut kepada PENTAFSIRAN AYAT AL-QURANUL KARIM.
Di Malaysia, Ramai ZIONIS berLabel USTAZ.
Namun, DUNIA masih ada IRAN.
Kalau SEX, SPORT dan SCREEN mereka 100 peratus BERJAYA,
REJIM ZIONIS belum mampu 100 PERATUS Menguasai Bab SYSTEM.
Sudah Tentu, Syukur Tak Terhingga Ke Hadrat PEMILIK SEKALIAN ALAM.

Khalifah Abu Bakar (bapa mertua Baginda SAW), Khalifah Umar (bapa mertua), Khalifah Uthman(menantu), Imam Ali (sepupu), the Sufi Osama bin Laden, Tuan Sayyid Hassan Nasrallah, Dr. Mahmoud Ahmedinejad dan TUAN GURU NIK ABDUL AZIZ NIK MAT adalah PEWARIS KEPEMIMPINAN RASULULLAH SAW.
Sudah Tentu, SYUKUR TAK TERHINGGA KE HADRAT YANG MAHA BERKUASA.
Syukur ALHAMDULILLAH.

Salah Satu CIRI REJIM ZIONIS ialah MENJAWAB TANPA HUJJAH MUTLAQ.
Paling Mudah, Hari Ini Ramai Mengatakan ISLAM liberal MUSUH NO. 1 UMMAH.
Namun, Kita TIDAK MENYATAKAN HUJJAH kepada KHALAYAK.
Tidak lama dulu, Prof. Amina Wadud BerHujjah, AL-QURANUL KARIM TIDAK MELARANG PUN ORANG WANITA MENJADI IMAM SOLAT BERJEMAAH dan LELAKI JADI MAKMUM.
Hatta, TIADA LANGSUNG PENEGASAN RASULULLAH SAW MELARANG TINDAKAN TERSEBUT.
Itu HUJJAH Prof. Amina Wadud.
Beliau Betul.
HUJJAH BELIAU BEGITU MUDAH UNTUK DIPATAH KAN SEBENARNYA.
TAPI, HUJJAH TERSEBUT MESTI DIPATAHKAN OLEH HUJJAH MUTLAQ.
BUKAN DIPATAHKAN OLEH EMOSI DAN PERASAAN.
TIDAK KIRA APAPUN JAWATAN KITA.
Ambo sengaja membawa Perkara Tersebut kepada Seorang Yang DiPanggil USTAZAH. Orang Kata ILMU beliau Tinggi.
Amat Sedih HATI ambo bila ATAS KECERDIKAN dan TINGGINYA ILMU BELIAU, BELIAU HANYA BERKATA- Orang itu BODOH. Dengan Penuh Emosi dan Rasa Curiga. Tanpa Sebarang HUJJAH. Tidakkah Dengan BerPerangai Demikian, KITA MENUTUP PINTU DAKWAH!!!
Tak bolehkah….
Dengan Senyum Simpul,
Kita Pergi Kat Menara The Star dan As DAI’E FISABILLAH, Kita BerKongsi
FIRMAN ALLAH SWT di dalam AL-QURANUL KARIM
Surah An-Nisa’ Keterangan 34
(4:34)
"MEN ARE IN CHARGE OF WOMEN, because Allah hath made the one of them to excel the other, and because they spend of their property (for the support of women). So good women are the obedient, guarding in secret that which Allah hath guarded. As for those from whom ye fear rebellion, admonish them and banish them to beds apart, and scourge them. Then if they obey you, seek not a way against them. Lo! Allah is ever High, Exalted, Great."
Kurang lebih dalam Bahasa Malaysia, Lelaki adalah Pemimpin bagi Wanita.
Selagi mana ada LELAKI yang LAYAK, IMAM SOLAT BERJEMAAH berilah Pada LELAKI sementara WANITA jadi MAKMUM.
Kita Seharusnya JUJUR.

“And say: TRUTH have come and FALSEHOOD have vanished away. Lo! FALSEHOOD is ever bound to vanish.”
Al-Isra’ (17:81)
Roger n out.

ngalabu said...

salam saudaraku perawi.

saya bersetuju dengan pandangan dr Asri dan awanmatahari tentang doa qunuttu.

saya bersetuju kita tidak boleh bertaklik buta pada mana-mana mazahab.

saya setuju dalam soal patung tak kira dari pihak mana, yang tak betul tetap tak betul.

syukurlah kalau sudah diroboh.

KUANG TEGUH (M) SDN. BHD said...

Najib najib. Sinonim betul kamu dengan Hindu ni yek. Dulu tersebar gambar najib ngan rosmah nyala lilin hindu. Lepas tu heboh kata najib jemput bomoh hindu buat acara keagamaan di rumah. Apa nak jadi ni najib?

M.Perry said...

Replika PM, Najib Tun Rzak kini dibangkitkan oleh setengah pihak,malah menjadi retorik politik.Saya terpanggil untuk menjelaskan tujuan dan rational replika itu didirikan dan peranan replika dalam budaya masyarakat India.

Untuk makluman saudara yang ingin tahu, replika pemimpin-pemimpin adalah didirikan sebagai satu tanda penghormatan kepada pemimpin-pemimpin yang disanjung tinggi dalam masayarakat India. Ini merupakan satu amalan dalam budaya masyarakt India. Perbuatan ini adalah satu simbolik yang membawa pengertian bahawa masyarakat menghormati dan mentaati seorang pemimpin negara ( sama dengan konsep Ulil Amri).Sama juga dengan konsep mengalong bunga malai kepada seorang tetamu atau pemimpin-pemimpin negara.

Sehubungan ini, meletakkan replika DS Najib Tun Razak di perkarangan Batu Caves sempena dengan lawatan beliau ke sana untuk melancarkan karnival 1 Malaysia adalah bersesuaian dengan budaya masyarakat India, malah tidak salah dalam konteks budaya masyarakat India. Kehadirin untuk karnivel atau pesta tersebut juga adalah orang India.

Dengan itu,mendirikan replika imej Najib tidak harus disamakan dengan patung agama Hindu yang teletak di pintu menaiki tangga ke Kuil Batu Caves.Replika itui juga tidak harus dikaitkan dengan agama Hindu atau akhlak mana-mana pihak. Replika itu hanya satu manifestasi kebudayaan masayarakat India.

Dengan ini, rakyat Malaysia yang mengidam-idamkan membina sebuah bangsa Malaysia wajar menyedari dan menghayati budaya kaum lain supaya konsep 1 Malaysia dapat dijayakan.

tabuan said...

DAP Semakin Melampau
Disiarkan pada Aug 09, 2009 dalam kategori Kenyataan & Penjelasan | Tiada Komen

Saya amat berdukacita, sikap sesetengah tokoh DAP yang amat tidak menghormati perasaan orang Islam. Apatah lagi mereka disokong oleh sesetengah pihak yang ‘lantang tidak seimbang’ yang bernama muslim yang berlunak dengan mereka dan seakan membiarkan keadaan ini berlaku. Mereka yang tidak seimbang ini hanya ‘garang dan cengih’ sesama muslim, tetapi membiarkan orang lain membelasah muslim secara biadap. Terakhir mereka menghina Dr Redhuan Tee. Saya amat berdukacita dengan bahasa dan cara mereka. Seperti biasa akan ada yang memakai ‘topeng bernama Islam’ menjustifikasikan mereka. Malanglah, apabila kegilaan kuasa melupakan kita kepada ukhuwwah dan akidah Islamiyyah. Secara umumnya, saya bersetuju dengan kenyataan YB Zulkifli Nordin.

- dr mohd asri, london

bakmaipungkoq said...

Dari Malaysiakini,
Tajuk "Dr Hasan tidak tunduk 'ugutan' DAP"

////////////////////////////////////

Syabas Dr Hassan. Kita harap isu ni kena selesaikan sampai keakar umbi. Buktikan PAS boleh bertindak lebih baik dari UMNO yang menjadi pelopor memberi lesen penjualan minuman keras. Kita harap perkara ini tidak habis setakat "ayat diatas sahaja".

faizal said...

sama-sama kita memberi sokongan dan dokongan kepada PAS

faizal said...

pungkoq tukaq laa nickname yang manis sikit

faizal said...

m.perry

lain kali jangan buat macam tu..isu tersebut boleh mendatangkan pelbagai tanggapan walaupun dikatakan remeh.

awak tak faham konsep ulil amri..banyakkan bacaan tentang ulil amri yang sebenar.

Muhd Fariz said...

Bukti UMNO SESAT senang jer...

INGKAR LAKSANAKAN PERINTAH ALLAH

mghina Islam x perlu hanya dgn kata2, jk pemimpin2 umno skrg pun yg ada kuasa penuh kerajaan utk mlakasanakan undang2 tp masih lg bdegil x mahu mjlnkn Syariat/Hukum Islam mk itu adlah mghina Islam, krn jelas suruhan Allah dlm Al Quran Surah Al Maidah ayat 44,45,47,48,49,50 (sy bagi hujah/bukti bersandarkn ayat Al Quran). bukan suruhan pas, nik aziz, hj hadi ke, (ulama2 hanya mberi ingatan kembali jk kita terlupa, tp umno sudah 50 tahun dberi ingatan tp masih ingkar)) tp ini jelas PERINTAH ALLAH. knp perlu umno ingkar smpai skrg.

umno ingkar perintah Allah = Ajaran Sesat.

pas hanya mngigatkan ttg ayat Al Quran Surah Al Maidah ayat 44:.Barang siapa yang tidak memutuskan menurut apa yang diturunkan Allah, maka mereka itu adalah orang-orang yang kafir.

d sini jls hukumya jatuh KAFIR. bukan sy kata, bukan nik aziz kat, bukan hadi kata, tp Allah berfirman.

pas hanya mngigatkan ttg ayat Al Quran Surah Al Maidah ayat 45:.Barang siapa tidak memutuskan perkara menurut apa yang diturunkan Allah, maka mereka itu adalah orang-orang yang zalim.

d sini jls hukumya jatuh ZALIM. bukan sy kata, bukan nik aziz kat, bukan hadi kata, tp Allah berfirman.

pas hanya mngigatkan ttg ayat Al Quran Surah Al Maidah ayat 47: Barangsiapa tidak memutuskan perkara menurut apa yang diturunkan Allah, maka mereka itu adalah orang-orang yang fasik.

d sini jls hukumya jatuh FASIK. bukan sy kata, bukan nik aziz kat, bukan hadi kata, tp Allah berfirman.

pas hanya mngigatkan ttg ayat Al Quran Surah Al Maidah ayat 48: Dan Kami telah turunkan kepadamu Al Qur'an dengan membawa kebenaran, membenarkan apa yang sebelumnya, yaitu kitab-kitab (yang diturunkan sebelumnya) dan batu ujian terhadap kitab-kitab yang lain itu; maka putuskanlah perkara mereka menurut apa yang Allah turunkan dan janganlah kamu mengikuti hawa nafsu mereka dengan meninggalkan kebenaran yang telah datang kepadamu.

d sini Allah perintah kita "maka putuskanlah perkara mereka menurut apa yang Allah turunkan dan janganlah kamu mengikuti hawa nafsu mereka dengan meninggalkan kebenaran yang telah datang kepadamu." bukan nik aziz kat, bukan hadi kata, tp Allah berfirman.

pas hanya mngigatkan ttg ayat Al Quran Surah Al Maidah ayat 49: dan hendaklah kamu memutuskan perkara di antara mereka menurut apa yang diturunkan Allah, dan janganlah kamu mengikuti hawa nafsu mereka. Dan berhati-hatilah kamu terhadap mereka, supaya mereka tidak memalingkan kamu dari sebahagian apa yang telah diturunkan Allah kepadamu. Jika mereka berpaling (dari hukum yang telah diturunkan Allah), maka ketahuilah bahwa sesungguhnya Allah menghendaki akan menimpakan musibah kepada mereka disebabkan sebahagian dosa-dosa mereka. Dan sesungguhnya kebanyakan manusia adalah orang-orang yang fasik.

ayat ni x perlu lg sy trngkn krn ianya cukup jelas. "dan hendaklah kamu memutuskan perkara di antara mereka menurut apa yang diturunkan Allah, dan janganlah kamu mengikuti hawa nafsu mereka."

pas hanya mngigatkan ttg ayat Al Quran Surah Al Maidah ayat 50: Apakah hukum Jahiliah yang mereka kehendaki, dan (hukum) siapakah yang lebih baik daripada (hukum) Allah bagi orang-orang yang yakin?

Ayat ni Allah tanya knpa kita org Islam sendiri meragui hukum Allah. kami org pas amat yakin dgn hukum Allah jauh skali meraguinya. Kalau org umno x ragui hukum Allah, apasal smpai skrg dah lebih 50 tahun merintah tp masih DEGIL X MAHU LAKSANAKN HUKUM/ ALLAH? knape awak & semua penyokong taksub umno x desak pemimpin umno laksanakn hukum Allah? knpe org pas aje yg perlu mendesak, penyokong umno diam membisu j? Al Quran utk semua umat Islam x kira umno @ pas. jgn kita bersubahat dlm mghalang hukum Allah.

so sesiapa org Islam x kira parti/pemerintah/pm/mb/km
tidak laksanakan hukum Allah mengikut surah Al Maidah ayat
44= KAFIR
45= ZALIM
47= FASIK

aiman said...

bakmai,UMNOBN memang wajar di roboh dan dihapuskan.dengan terhapusnya UMNOBN kezaliman dan ketidakadilan akan berakhir.dan kamu kena ingat,apakah hukumnya bagi orang yang cenderung dan menyokong kezaliman

Cherry said...

mari kita bersama-sama berdoa supaya anak bini lim kit siang, lim guan eng , dan 3 setan dap tu kena h1n1 sampai mampus.

fitflex said...

naruto said
---------
fitflex said...

selangor darul khamar.

-------------------------------------------------------->

Tanya Orang2 Selangor patutke Selangor dihina fitflex seteruk itu..

Ada patut ka..! Pergi Jahanam le UMNO


============
jahanam pi lah umno tu.

selangor darul khamar tu aku pinjam dari blog zulkifli nordin aje.dia yg cakap.hai,dia tu umno gak ke??naruto darul mana pulak??jgn darul dap sudah lah...

fitflex said...

naruto said
---------
fitflex said...

selangor darul khamar.

-------------------------------------------------------->

Tanya Orang2 Selangor patutke Selangor dihina fitflex seteruk itu..

Ada patut ka..! Pergi Jahanam le UMNO


============
jahanam pi lah umno tu.

selangor darul khamar tu aku pinjam dari blog zulkifli nordin aje.dia yg cakap.hai,dia tu umno gak ke??naruto darul mana pulak??jgn darul dap sudah lah...

Mesra Sokmo said...

Tan Sri Khasitah Gadam bebas dari hukuman rasuah....Taniah!!! Kalau dah UMNO semua bebas..buatlah apa saja, asalkan pewaris UMNO boleh kaya. Ambillah harta rakyat seberapa yg mau dari zaman Tunku Abd Rahman, Najib & Tun Razak, mungkin lepas ini.....Hishamudin & Husain Onn, lepas Hish...Mukhriz & Mahathir, Khairy nantu Doloh...(PM anak beranak punya)ada mufti semua tak berani tegur, takut kena buang kerja...rezeki ditangan BN bukan dari Allah. Tapi akhirnya kena buang juga spt Hashim Yahya, Anak Gaduk - Johor dll.

Mesra Sokmo said...

Fitflex Darul Khizir

Mesra Sokmo said...

Najib kata 1Msia sudah bebas dari belaan BABI lagi....kini rakyat sudah bebas dari H1N1. Yang mati 48 org adalah kesan dari deman sahaja. Bagus semoga kekal, macam Singapore.

Mesra Sokmo said...

MERDEKA...MERDEKA...MERDEKA....mau duit ke? Jom Permatang Pasir. Umpan duit rakyat bertaburan disana...Ampu & jilap pukok Najib mesti dapat..hhaaaa (Berapa juta pula BN akan tabur, hasil cukai & income tax kita) 5 JUTA RM? atau lebih

Mesra Sokmo said...

"Replika Najib di Batu Caves sudah tiada" petanda PR13 nanti, BN tewas sepenuhnya...Amiin

fitflex said...

kepada mesra darul babi.
aku x kacau hg pun.aku just copy apa yg mp kulim cakap je.ko cakap lah kat dia yg dia tu darul apa pun.

Mesra Sokmo said...

tabuan....masa bila kita niat masuk mazhab? SEBAB APA MALAYSIA KEBANYAKAN MAZHAD SHAFIE, TIDAK IKUT YG LAIN. SEMUA 4 MAZHAD ITU LAH BETUL. TAPI SETAKAT TAMAT TINGKATAN TIGA, LEPAS TU HISAP DADAH, NAK HAFAL 4 MAZHAD ..TAK MUNGKIN. SATU PUN TAK KHATAM. TAK PERLU MUFTI PERLIS MENGAJAR RAKYATNYA MENCAPURKAN MAZHAD YG LAIN....DAHLAH NEGERI DIKAYANGAN. BARU BELAJAR SIKIT, MUFTI DAH LARI.

Pasal pa kat mekah tak baca Qunut..ITU DIMEKAH...JANGAN CAMPUR ADUK DIMSIA...UMAT SUDAH SEBATI DGN MAZHAD SHAFIE....BERSENTUH DGN PERM HALAL KAHWIN BATAL WUDUD...RAKYAT MSIA BANYAK YG REMPIT, TAK SEMBAHYANG MEMANG RAMAI....BILA TANYA KUBUR KAU & AKU LAIN. BUKAN RAKYAT MSIA MACAM TOK GURU...TOK GURU SEMUA YANG NABI BUAT DALAM KEPALANYA.

roh_insan said...

Pungkouq..

Terus terang aku kate aku tak penah terangsang dgn hujah2 kamu,apetah lagi nak seronok seperti yg kamu dakwe,malah aku geli dgn bahase2 yg kamu keluarkn,bahase kamu terlalu kasar,n itu lah lambang dalaman peribadi kamu,berhemah la sikit, wlu pun Harimau didlm perut tp Kambing jue yg dikeluarkn,cume satu perkataan kamu yg buat aku ketawe, "Menculit Angit",aku sinonim dgn bahase itu.

Memetik dr kate2 kamu.

"....Kestabilan negara ni kerana UMNO mereka tak amik kira..."

Dari faizal..

"pas adalah wadah perjuangan islam
umno adalah wadah perjuangan melayu"

Kouq,kate2 kamu tulah yg membezekn antare Pas n Umno.Mungkin kamu hebat dlm ilmu keduniaan,tetapi akhirat blm tentu kamu lepas,kamu tak perlu mempercayai kat aku,seperti yg kamu telah dakwe wlu pun btl kamu tak akn perakui,namun aku tetap yakin didlm naluri kamu yg bkn kamu yg KONTROL kamu tetap terime.

Kouq,antare WADAH perjuangan yg dibawe Pas adelah yg termaktub didlm Al-Quran n Hadith,kamu sedarke jike kamu BERIKTIKAD yg Umno MAMPU MEMBAWE KEMAKMURAN N KEDAMAIAN kamu telah terang2 berlaku Syirik kpd Allah,n secare terang2an kamu telah menolak Al-Quran.

Aku cadangkn kamu carilah guru2 usulluddin yg bolih nerangkn pd kamu tentang sifat2 KAENAT,jike kamu beriktikad yg sifat KAENAT itu bolih memberi bekas make hukumnye kafir,krn itu adelah hukum yg Allah tentukn.Manusie itu ddk nye didlm sifat KAENAT.

Sbb itu TGNA berani sbt org umno KAFIR,sbb org umno sering engkar arahan Al-Quran,ape pun TGNA tak lah smp nyebut Khafir Zindik,klu itu di sebut mmg aku pun tak bersetuju.

Pas bkn Agame,tetapi satu badan yg memperjuangkn atas ape yg terkandung didlm Al-Quran n Hadith,cume TAKDIR sahaje yg bakal menentukn bile berjayenye usha Pas itu.

Fahamlah segale intipati didlm Rukun Iman,(usulluddin)make kamu tentu terjumpe bahawe WADAH MEMPERJUANGKN MELAYU hanye sie2 belake.

* Dari Allah,Kpd Allah,Untuk Allah.

Mesra Sokmo said...

dewatawanberapi said...
mesra sokmo said...
tabuan tak usah balik dok luar negara tu..tambah lagi virus BABI dinegara kita yg sedia ada sudah banyak.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++
sorang lagi spesis bodoh sombong...
kalau tak faham ayat tu jangan bagi komen yang menyerlahkan kebodohan diri...

Blogger2 pembangkang kat sini semuanya BODOH...
August 12, 2009 11:16 AM

Yang lebeh BODOH & BAHLUL dewata, sebab Bahasa Msia pun tak faham...itu pun berangan nak ikut Meth & Sc dalam English....tabuan berada diover sea, disana banyak selsema BABI, sekiranya beliau balik ke1Msia. Bertambah lagilah H1N1 diTanah Melayu ini....Dewata ooii. Memang susah berbahasa dgn org tak sekolah.

Mesra Sokmo said...

fitflex Darul Khizir...Sorry ye.
aku just copy apa yg mp kulim cakap je. DAPATKAN BLOG MP KULIM...aku nak buktinya.

fitflex said...

io mesra.ko ni pendatang baru ke apa??kan aku dah publish dah blog dia.ngan no tepon dia sekali.ko tanya la geng2 ko tu.kat tontoya,faizal semua tu siap no tepon mahfuz ngan guan eng sekali aku bg.

apsal ko nak bukti pulak??kalu dah dpt bukti apa ko nak buat???itulah jgn taklik buta kayu kpd pr...

fitflex said...

nah mesra wei.kesian kat hg.

zul4kulim.blogspot.com

Mesra Sokmo said...

tabuan said..DAP Semakin Melampau
Saya amat berdukacita, sikap sesetengah tokoh DAP yang amat tidak menghormati perasaan orang Islam. SEBAB UMNO IKUT AJARAN HADHARI SEKULAR...BUKAN AL-QURAN. PROJEK DIDAHULUKAN, MAKSIAT DIUTAMAKAN...HUKUM ALLAH SWT DIABAIKAN...ISLAM DIBIARKAN KEMBALI DALAM KEADAAN DAGANG. SIAPA NAK IKUT UMNO SAMA DGN AJARAN SESAT AYAH PIN....MENYINPANG DARI ISLAM SEBENAR. ISYA'ALLAH ISLAM DIDAULAT DGN HUKUMNYA, MUSLIM MENJADI KUAT.

Apabila kegilaan kuasa melupakan kita kepada ukhuwwah dan akidah Islamiyyah....SEBAB UMNO TENTANG HUKUM ALLAH SWT, KITA RAKYAT BERPECAH

faizal said...

ada lagi fitflex ni..

tak habis-habis melalangnya

Mesra Sokmo said...

YANG MENGUNTUNGKAN...UMNO IKUT.....ZAKAT & HAJI (boleh adakan LUTH niaga)

Mesra Sokmo said...

tabuan said...pengkhianat bangsa...NAJIB YANG LETAKKAN BUNGA DITUGU NEGARA, PATUNGNYA BERWAJAH PENJAJAH INGGERIS. APA HUKUMNYA? PEMUJAAN KE?

Itu lakonan dan sekarang yang real pengkhianat bangsa ialah NAJIB aljuburi AMBIL PERAK MELALUI JALAN BACK/MELIWAT

habis rugi para peniaga yang kais pagi makan pagi kais petang makan petang, bila malam kais kain tambah zuriat..KALAU BERUK POLIS FRU TAK KACAU ...SEMUA AKTIVITI DLM TENANG...PENIAGA TAK RUGI

Inikah pemimpin yg di cari....,
begitulah juga Tian Chua ...KALAU TIADA TENGOK, TAK PAYAH CERITALAH....FITNAH AJE, BUAT DOSA KERING, DLM ISLAM 80 SEBATAN, ITULAH UMNO TOLAK HUKUM ISLAM

fitflex said...

faizal said
-----------
ada lagi fitflex ni..

tak habis-habis melalangnya
=============
lagi bagus dari ko yg duk buta kayu sokong x bertempat...

fitflex said...

kpd mesra x sokmo,faizal dan lain2...

tgk dulu link nie.
-----------
http://www.selangorkini.com.my/my/berita/5170

=========================
sapa yg patut kena sebat ni??patut2 ko pun dah kena sebat dah sokmo.betul x??


apa komen geng2 buta kayu sekalian??

melayujati said...

PAS sudah jadi lupa diri kerana mendapat sokongan dari DAP dan PKR, tetapi awas! Sokongan mereka bukan sokongan yang benar2 jujur dan ikhlas. - "ada udang di sebalik batu".

Tujuan DAP se mata2 untuk memecak kan 'kuasa politik Melayu/Islam'.

Tujuan PKR pula se mata2 untuk membalas dendam kepada UMNO yang telah menyingkir kan DSAI dari UMNO.

Jikasekira nya DUN Perak bubar, dan ditakdirkan PR menang - PAS cuma akan menjadi sebuah parti minoriti sahaja.

Jangan haraf PAS akan dapat jawatan MB seperti yang lepas, kerana kali ini DAP akan meletak kan calun nya dari bangsa melayu yang beragama Islam pula.

jomdebat said...

woi parti umno pundek!!!!
kt padang masyhar nnti kita akan dibeza2kan mengikut bangsa....betul ke???
bangsa melayu adalah bangsa yg paling mulia.....hah???
habis tu org islam dari bangsa lain x mulia ke???
hidup melayu!!!
bukannya hidup islam...inilah perjuangan yg ditaksubkan oleh umno..salah satu spesis parti yg menyamai dengan virus selsema babi...

wak-labu said...

Kalau mulut tu suka mencarut tak payah le sebut tentang padang mashyar.

Macam tuan Guru nya juga suka mencarut.

DAPPAS said...

Itu le silapnya PAS dah terlalu Islamik hingga kan DAP kutuk Islam pun mereka sanggup terima.
Gila babi punya PAS H1N1.

tabuan said...

Tuan guri berkata perbuatan DAP Selangor kerana tak pahe islam, tak apa la...Perbuatan israel di palestain pulok bagaimana tuan guru..tak pe kut deme tak pahe islam...

Mesra Sokmo kalau dongoi baik tak payah cakap pasal mazhab..kalau lagi banyak kau cakap lagi terserlah tahap dongoi engkau....kau tengok perawi..dah lari masuk jamban..

andrea said...

kpd mereka yg jahil sgt, pernah dgar X neraka jahanam? tuhan kan bg name 2? so, boleh ke kite nk cop tuhan mcarut? tok guru sebut umno pergi jahanam sbb media umno suka sgt putar belit kenyataan

andrea said...

setuju dengan jomdebat..puak2 umno hanya pikir care nk kaut projek smpai lupa balasan kemudian hari..

DAPPAS said...

Cermin diri dulu sebelum kata orang jahil.

PAS juga apa bezanya dengan yang lain. Kalau dah berkuasa dan peluang terbuka dah tentu hentam juga. Pemimpin PAS cuma manusia biasa sahaja.

hillman227 said...

macam macam malaysia

isa_ys3 said...

DAPPAS said...
Cermin diri dulu sebelum kata orang jahil.

PAS juga apa bezanya dengan yang lain. Kalau dah berkuasa dan peluang terbuka dah tentu hentam juga. Pemimpin PAS cuma manusia biasa sahaja.

August 13, 2009 12:56 PM

-----------------------------------

kerajaan pas kelantan sudah 19 tahun tapi sehingga hari ini tiada seorang pun pemimpin kerajaan pas kelantan didakwa salahguna kuasa rasuah gadai hak melayu penyelewengan.yang timbulnya annuar musa hentam duit pprt.kenapa miskin sangat ke dia ni sampai duit orang miskin pun dia nak sapu.begitu juga kerajaan pas terengganu dah hampir 2 penggal jatuh masih tiada dakwaan salahguna kuasa rasuah ke gadai hak melayu ke..yang kecoh sekarang ni stadium runtuh kolam renang bocor menara pencawang runtuh dan macam2 lagi.zaman siapa projek ni dijalankan?sapa yang meluluskan?TG hadi???

fitflex said...

wei isa,duk bangga apa ngan kelantan.kelantan tu sebab x dak dap.bg kedah 1dun dap pun pas dah penin pala.smp la x settle kes syurga babi.kat selangor pulak kesian aku tgk hassan ali.mcm dah x dak dah mp pas yg lain.sekor pun haram x backup dia.tgk tony pua beraani je backup ronnie tu.siap mntak supaya hassan ali kena tindakan lg.apa mp2 islam dari pr buat???

fitflex said...

mana si mesro sokmo.dah sedia nak kena sebat ke tuduh najib pi kalung bunga hari pahlawan???

tabuan said...

MASYA ALLAH TOK GURU

Lebai sangat teperanjat dengan kenyataan Tok Guru Nik Aziz dalam surat khabar hari ni. Dia kata DAP boleh hina Islam kerana mereka kurang faham tentang Islam, yang lebih buruk, kata Tok Guru, “ ada pemimpin Islam yang tolak Islam”.

Tok Guru, siapa pemimpin Islam di Malaysia yang tolak Islam, cuba Tok Guru habak. Yang kafirkan sesama Islam sejak dulu hingga sekarang ialah PAS terhadap orang UMNO yang tidak menyertai PAS. PAS adalah parti politik, PAS BUKAN ISLAM YANG WAJIB DISOKONG seperti perentah Allah dalam al Quran. Ini muktamad.

Allah menegah kita berbalah dalam soal Islam, Saya masih ingat perentah Allah, “ tegakan agama kamu (Islam), jangan kamu berbalah di dalamnya, sukarlah orang musyirikin hendak terima apa yang kamu bawa”. Sekarang orang Islam di Malaysia diasak supaya menyokong “Islam”, oleh PAS. Islam yang mereka maksudkan, ialah PAS. Ini contoh perbalahan yang tidak baik, di lihat oleh orang-orang bukan Islam.

Tok Guru jangan salahkan UMNO, kerana PAS yang memaki hamun UMNO sejak dulu, PAS menunjukkan contoh yang tak baik kepada orang bukan Islam, sejarah tidak membohongi masyarakat. Tahun 1969, contohnya bertempat di Pondok Gajah Mati (dekat rumah Lebai), PAS buat kemah kerja besar-besaran untuk menawan Kedah. Antara keputusan kemah kerja PAS itu ialah, PAS akan terus mengkafirkan orang UMNO dan memulau kenduri dan mati orang UMNO. Saya ada bukti yang sangat kukuh dalam perkara ini. Jadi, Tok Guru, siapa yang bersalah dalam soal ini kalau orang bukan Islam terkeliru dengan Islam.

Saya nak tanya Tok Guru, apakah boleh saya hina agama Buddha, Kristian, Hindu atau lain-lainya hanya kerana saya tok punyai fahaman yang mendalam tentang agama-agama itu?. Pastinya pengikut agama itu akan marah kepada saya. Menghina Islam dengan menghina orang Islam adalah dua perkara yang berbeza. Yang kita tak rela ialah, kawan PAS, iaitu DAP menghina agama Islam, kalau setakat menghina orang Islam, itu selalu dilakukan oleh orang bukan Islam.

Cuba kita lihat, apa yang YB DAP kata (kalau ikut apa yang kita tau melalui blog yang dia dakwa bukan dia punya tu la), dia bukan setakat menghina Ridhuan Tee, dia maki Islam dengan bahasa mencarut “ the f.....g ……). Tok Guru tak faham Bahasa Inggeris ka. Apakah Tok Guru mahu melihat pergaduhan berlaku dalam negara kita kerana pertikaian agama. Kalau semua orang dibenarkan menghina agama-agama lain, hancurlah negara yang kita cintai ini.

Inilah wajah ulama yang ada dalam PAS (bukan semuanya)


Lebai Pondok Chega ( dari blog depakata)

isa_ys3 said...

fitflex said...
wei isa,duk bangga apa ngan kelantan.kelantan tu sebab x dak dap.bg kedah 1dun dap pun pas dah penin pala.smp la x settle kes syurga babi.kat selangor pulak kesian aku tgk hassan ali.mcm dah x dak dah mp pas yg lain.sekor pun haram x backup dia.tgk tony pua beraani je backup ronnie tu.siap mntak supaya hassan ali kena tindakan lg.apa mp2 islam dari pr buat???
-----------------------------------

nampaknya ko memang tak suka ngan pemerintahan pas yang telus amanah ni.aku mmg bangga ngan pemerintahan pas ni.kau lebih bangga dgn pemimpin yang rasuah yang gadai hak melayu menolak islam.siapa cakap kes babi kedah tak setel?sapa yang pening pasal tmpt potong babi?ust azizan?sapa yang cari tmpt baru potong babi?ust azizan?dengar cakap betul2.baca bagi habis.yang pening tokei babi.dia yang susah nak meniaga.tmpt potong babi belum ada lagi.yang cari dorang bukan ust azizan.di selangorpun skgni dah ada larangan org islam nak beli arak..kalau ada report je biar jais amik tindakan.kira gagal ke tu?sedangkan negeri lain boleh beli arak sesuka hati macam beli air mineral.macamana lak tu..apa tindakan ko?apa tindakan orang umno yang islam?

fitflex said...

sdr tabuan.aku ada baca dlm utusan pasal tu td.cuma aku x nak percaya bulat2 je.masih tunggu ulasan dari media lain sama.kalu benar mmg lah tiada lain yg lebih menyedihkan aku.bila melihat seorg ulama yg dulu aku sanjung,kini makin goyah pemikiran politiknya...

bakmaipungkoq said...

Salam semua, baik kepada saudara2 Melayu Islam sama ada penyokong UMNO, Penyokong PAS dan tidak ketinggalan juga yang berkecuali (kadang2 disebut lallang),

Aku hari ni nak berbahasa dengan baik2 sbb jika tidak ada orang macam roh_insan yg akan menuduh aku berperibadi demikian. Sebenarnya, tidak!

Sebenarnya aku ingin menunjukkan org lain pun mampu juga menggunakan bahasa yang tidak beretika sebagaimana yang masing2 gunakan dalam blog ni. Baik yg menyokong, baik yg membangkang, baik yg berkecuali, semua pun sama saja.

Kalau difikirkan, perbincangan diblog ini sebenarnya hanya untuk mengisi masa sahaja tanpa membawa sebarang faedah. Masing2 dengan pendirian masing tanpa kompromi. Yang jelas baik pd yg menyokong, sebaliknya pula pd pihak yg membangkang. Jika yg neutral memberikan pendapat (terutama tidak menyebelahi pembangkang), maka mereka akan dilabel sebagai "lalang". Hal ini kena pd diri saya sendiri.

Yang menyokong,maksud kerajaan, (kebanyakannya byk bersandarkan logik, bukti tanpa mengenepikan agama,kecuali beberapa org yg mmg berlatar belakangkan pendidikan agama),walau pun komen, pandangan, pendapat, hujah mereka logik dan masuk akal, tetapi tidak mahu diterima oleh pihak yg satu lagi. Golongan ini (penyokong) byk berhujah/komen berasaskan pihak lawan yg "cakap tak serupa bikin".

Pihak yang membangkang, maksud PAS, mmg tidak dinafikan ramai yg bijak berhujah. Membawa pelbagai terjemahan2 kitab suci, hadith dan berbahasa yg menunjukkan tahu agama sedikit sebanyak ,sebagai menyokong hujah/komen mereka. Namun yg mengelirukan, cara berfikir mereka ini jumud dan tidak mahu menerima kenyataan walau pun jelas hujah mereka lemah. Banyak contoh2 yg boleh diikuti dari komen2 mereka. Bersyak wasangka, sanggup menuduh tanpa bukti yg jelas. Sanggup menghina pihak lawan dan tidak kurang juga yg berbahasa kasar. Bagi aku, semua ini tidak menunjukkan akhlak Islam.

Pada hemat aku, penyokong2 PAS yg memberi komen di blog ini, perlu lebih dulu menunjukkan akhlak mulia spt tuntutan agama. Jika anda hanya spt yg aku katakan, apakah bezanya antara anda dan lawan anda? Bersihkanlah hati terlebih dulu. Jika pun kita bijak agama, ayat Quran dan Hadith sentiasa bermain dibibir tetapi sebaliknya akhlak yg ditunjukkan berlawanan dgn pengetahuan agama yg anda ada. Lebih buruk lagi, jika semua itu hanya nak menunjuk2. Tidakkah itu riak namanya.

Maka susahlah kita yg neutral, yg lalang ni nak terima atau nak terpengaruh ! Apa lagi pihak lawan anda ! Apabila hati dh bersih, tidak ada sifat dendam, tidak melabel dan jauh sekali dari sifat riak, perbuatan spt apa yg dicakap, sanggup mengakui kesalahan parti, pemimpin parti, walau pun pahit untuk ditelan, mengelakkan bersifat hipokrit, maka teruskanlah niat anda. InsyaAllah, anda akan diberkati.

Jika masih spt ini juga, maka sama sahajalah anda semua, baik yg menyokong UMNO/pemerintah, baik yg menyokong PAS.

Jika penyokong UMNO yg berkelakuan demikian, tentulah tidak menghairankan kerana mereka kebanyakannya tidak berlatar belakangkan agama tetapi sama juga mencintai Islam.

O.k. salam semua. Macammana roh_insan, ok tak bahasa aku. Kalau nak hentam aku, hentamlah. Aku cakap yg betul !!!

bakmaipungkoq said...

Alfatihah,

Ustaz Asri (Rabbani) telah kembali kerahmatullah spt berita sebentar tadi.

Semoga rohnya diberkati Allah swt. Amin.

fitflex said...

isa io isa.
smp sekrg dah 3 kpm menolak tmpt mereka dijadikan tempat smbelih yg baru.dan yg duk pi cari tmpt baru bukannya tokey2 tu.org majlis gak kena cari.jika rakyat bantah,kan ke penin ust azizan nak pindah pulak??ape la ko ni.

dan kes slngor tu,hassan ali sendiri pun kecewa dgn keputusan khalid brahim tu.ko pulak buleh bangga dgn pas slngor???kesian betul aku.takat tu je ke pas buleh buat???cakap nak buat islam beraapi2 je.kena cerkah dgn dap,menikus je.ni dap hina islam sbg the fucking religion sapa pemimpin pas yg berani tegur??

AwanMatahari said...

oit fitflex....
kena cerkah dgn dap,menikus je.ni dap hina islam sbg the fucking religion sapa pemimpin pas yg berani tegur??
_________________________________
Boleh kau bagitau aku siapa pemmpin DAP yang cakap macam tu?

fitflex said...

ni sekor lg.org dah balik bulan(pas),ko je duk tunggu kat bulan lg.ko cari lah dlm posting lama2 sdr zul mp kulim kita tu.x kan semua nak harap org.kang org bg ko cakap mainan media pulak.
dari sdr zul mamat yg bg statement tu ketua pemuda dap.tp smlm baru dia nafi pulak.kenapa x nafi time blog tu awal2 tulis??

fitflex said...

cari dlm zul4kulim.blogspot


x pun tgk link nih

http://sjsandteam.wordpress.com

fitflex said...

kpd awan.
sori bahasa kasar sikit.
dah baca ke??
apa komen sdr???

Cherry said...

dap sewenang-wenangnya hina ustaz, hina islam dan nabi junjungan kita. alasan mudah sebab tak faham...

abis kalau kita tak faham ajaran budha dan hindu maka kita boleh lah cakap orang cina dan india memang bodoh sebab sembah patung tak bernyawa.

orang cina dan india campur kapir laknat memang tolol sebab dah tau babi tu bawa pernyakit tetap diorang makan...

memang mereka anak haram jadah...
bolehke kita cakap macam tu kat paper.

fitflex said...

mana si awan ni??dah abih baca ke belom??

AwanMatahari said...

fitflex..
betul la depa hina Islam..jahat kan DAP ni...
Apa pendapat ko kalau orang Islam yang hina Islam?

dewatawanberapi said...

DAP parti pukimak!!!!
perjuangan utama dap ialah menghapuskan orang melayu...
rakan seperjuangan dap ialah PAS

maka...PAS parti PALING PUKIMAK!!!

dewatawanberapi said...

kaum cina kaum PUKIMAK!!!
kaum india kaum PUKIMAK!!!

kaum melayu pas dan pkr kaum
PALING PUKIMAK!!!

jomdebat said...

isu arak di selangor selesai.ronnie dan dr hasan berdamai.keputusan dicapai adalah arak boleh dijual kpd org bukan islam.tp diharamkan penjualannya kpd org islam dan dikawasan majoriti org islam.dan lg satu, sebarang permit baru utk penjualan arak tidak akan dikeluarkan selepas ini.
kalau nk harapkan umno buat mcm ni..hampeh!!!dh 50 tahun arak bermaharajalela dimalaysia.xde sekatan dan kawalan.disini maknanya DAP lg bagus drp umno..
umno yg dh islam ni buta hati...
dan x syak lg kita betul2 kena
JAHANAMKAN UMNO PARTI SESAT!!!
UMNO MENGHALALKAN ARAK!!!

jomdebat said...

dan kaum melayu umno lg PUKIMAK KO!!!!!!!

dewatawanberapi said...

bodoh sokmo said...
Yang lebeh BODOH & BAHLUL dewata, sebab Bahasa Msia pun tak faham...itu pun berangan nak ikut Meth & Sc dalam English....tabuan berada diover sea, disana banyak selsema BABI, sekiranya beliau balik ke1Msia. Bertambah lagilah H1N1 diTanah Melayu ini....Dewata ooii. Memang susah berbahasa dgn org tak sekolah.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++

memang kau ni jenis BODOH SOMBONG...apa pulak tabuan yang berada di oversea....tabuan tu copy kenyataan dr. asri...

jadi sapa yang bodoh...MESRA SOKMO SPESIS BODOH PIANG.....

Tontoya said...

PUKIMAK..bahasa yang menjadi budaya baru bagi parti umno bila dah terdesak.Bila tdk lagi mendapat sokongan orang bukan melayu,habis dipukimak nya mereka supaya melayu berpatah balik kepada umno.
Kalau Dap tu kurang ajar,apa kurang ajarnya umno.Dap tak fahami islam tetapi umno orang islam.Tetapi mencarut lebih kurang sama.Satu contoh yang baik yg ditunjukkan orang melayu kepada orang cina.
Kenapa tak digunakan kuasa yang ada.Kenapa tak digunakan ISA tu kalau ianya mengancam keselamatan.Kenapa hanya berani dgn melayu saja.
Orang2 bkn islam jadi begitu krn mereka tdk difahamkan ttg ajaran islam.Sebagaimana kita faham adat resam agama mereka tapi kita menjauhkan diri dari memberi pengajaran ttg islam kepada mereka.

AwanMatahari said...

hoi..
korang tak boleh ke berbahas dengan bahasa yang baik dan sopan?Kita ni orang Islam, Orang Melayu yang tinggi dengan etika dan budi bahasa.Orang UMNO kutuk orang PAS dengan bahasa mencarut, Orang PAS mencarut balik kat orang UMNO..Kalau macam ni bila nak selesai.?Aku tahu korang prihatin dengan parti masing2.Yang berpolitik pemimpin atasan tapi yang bergaduh kita pulak..kita yang dapat dosa.Yang kenyang tu bangsa cina ngan India.Cuba jadi profesional.Tengok orang Eropah berpolitk macam mana.Depa kafir tapi lebih beradab daripada kita.Sepatutnya kita kena malu.PAS tak semuanya betul dan tak semuanya salah.Macam tu juga UMNO.Cuba kita berlapang dada.Terima teguran sebagai cara untuk atasi kelemahan..

PAS-PKR-DAPigs said...

AwanMatahari said...

oit fitflex....
kena cerkah dgn dap,menikus je.ni dap hina islam sbg the fucking religion sapa pemimpin pas yg berani tegur??
_________________________________
Boleh kau bagitau aku siapa pemmpin DAP yang cakap macam tu?

August 13, 2009 2:25 PM


sian Awan Matahari ketinggalan zaman, itu le jangan berperam kat blog PAS/PKR aje, sesekali jenguk le bolg2 lain.

ayamgebu said...

SAT LAGI MAU P CARI NASI KERABU DENGAN DAGING BAKAR.........!!

PAS-PKR-DAPigs said...

AwanMatahari said...

fitflex..
betul la depa hina Islam..jahat kan DAP ni...
Apa pendapat ko kalau orang Islam yang hina Islam?

August 13, 2009 4:00 PM


Cuma orang PAS sesat sahaja yang berpendapat ada orang Islam menghina Islam.

dewatawanberapi said...

hoi tontoya,

senangnya ko kata dap tak salah sebab tak faham islam...kalau macam tu ko ajaklah dap sahabat ko tu ikut kuliah subuh dengan ko bagi mereka faham...

bakmaipungkoq said...
This comment has been removed by the author.
bakmaipungkoq said...

Petikan dari Sinar Harian :

"....Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Aziz Nik Mat kesal bekas Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Anwar Ibrahim dituduh pengkhianat bangsa semata-mata pihak tertentu bimbang pengaruh terhadap pemimpin itu yang semakin meningkat...."

////////////////////////////////////

Bakmai komen tguk. Bunyi mcm Mursyid ni gunakan talian hayat Anver ja.

bakmaipungkoq said...

Semua sekali, tolong guna bahasa baik2 sikit ye, mcm aku !!

aiman said...

salamsejahtera.apa khabar bak mai.kawan kawan semua,tolong carikan di mana letaknya kg bernama Kg Sentosa Dalam 2,Masai.Ada orang cakap kg itu berada di Johor.tapi aku tak yakin sebab Johor kan diperintah oleh Parti Pembela Melayu no 1,takkan mereka biarkan kg yang didiami oleh orang melayu itu tanpa kemudahan elektrik dan bekalan air selama 50 tahun.kg tu mesti di pulau pinang yg dikuasai PR(DAP) yang dikatakan anti melayu.tapi kalau betul ada di johor memang malang lah nasib mereka.berdoalah semuga di tempat itu ada PRK dalam masa terdekat ini.waktu itu apa yang anda minta pasti dapat.namun anda kena beringat,jgn tertipu utk kali yang 13. Buat bakmai,tukarlah nickname anda yang hodoh itu dengan yang cantik sikit.contohnya, Bila Lalang Ditiup Angin,atau Kipas Cap Udang ke.Susah susah sangat kau bubuh je nickname UMNOBN

fitflex said...

kpd sahabat ku awan,....

kalu nak tanya pendapat aku pasal islam hina islam ni,mai nak terang sat bg semua paham.

yg pertama nabi pun dah bgtau org islam ni ada byk jenis.
yg islam,yg munafik,yg fasik,yg kufur.pada pendapat korang semua pada dasarnya mereka ni semua org islam(nama islam).so bila nabi dah bgtau ada golongan2 mcm nie,apa perlu kita nak heran islam tentang islam???sebab mereka tu dah kompom masuk kategori2 yg nabi sebut dah tu.xtau le umno fasik ke nuar munafik ke,yg jelas semua nya pada zahir islam.
ok x??buleh paham x??


dan bab dap tentang islam pas x marah,pi marah umno lawan islam tu,

aku nak bg contoh di palestin la.tgk israil lawan islam,tgk lah tindakan hamas buat.adakah dia buat x heran dgn israel,sambil tu duk heran hamas pun x buat islam??kalu mcm tu lah pemikiran hamas di sana,hancurlah islam.

sama jugak dgn pas disini,patutnya pas yg mengaku islam mesti tentang dap yg musuh islam tu.bukan hanya pelik dgn umno yg x mau islam....

ada paham x awan??dan mesra sokmo,ko dah ready ke nak kena hudud pi fitnah najib kalung bunga??

Shahnizat bin Sakiran said...

Siapa kata kg sentosa takde karen? takde air? Kg sentosa sebelah je ngan Cahaya baru yg saya tau... Kg sentosa kira macam setinggan le... tapi semua ada dah... tak pun kena halau ngan kerajaan..

Cherry said...

cina dan keling pundik memang sah bodoh... diorang memang anak harampun...

orang cino malap dan koling pundik memang bodoh pogi sombah patung lopeh tu pogilak bagi patung tu makan... kan kojo bodoh.

Cherry said...

orang dalam ni pun satu bodoh ... pasal koling pundik dan cino malap tu korang pulak sesama melayu gaduh ... buat ape...

aiman said...

shahnizat,jadi betul la kg sentosa dalam 2,kat johor bukan kat pulau pinang.

aiman said...

cherry,PAStikan umno gunakan lambang keris telanjang di PRK permatang Pasir.

Shahnizat bin Sakiran said...

saya pernah berbual dengan penjual buku yang datang ke sekolah saya. katanya beliau datang dari Pahang. Saya tanya." Kenapa jauh sampai Johor jual buku?" Jawabnya, " Kat Johor ni senang. Jual apapun boleh laku... sebab tu kalau kita tengok ramai orang luar datang kat Johor cari rezeki, sarawak, pahang, kelantan, terengganu. Tu belum masuk yang dari oversea, Indon, nepal, Bangla." katanya.

Dan kalau anda perasan, sepanjang PLUS kalau hala ke selatan, pokok-pokok tepi hiway makin subur.. Cuba kita buat kajian kenapa? Sebagai orang yang ulul albab jom kita lihat dan fikir..

Shahnizat bin Sakiran said...

aiman. senaraikan lah kg yang ada di Johor yang takde kemudahan. kemudian kita banding dengan di Kelantan.

Kat Johor ni, kalau nak cari rumah yang ada 10 tiang letrik untuk satu rumah pun saya boleh tunjuk.

Yang takde karen memang ada tapi susah nak cari. Di pulau sibu sekarang pun dah ada letrik.

Tontoya said...

Wei Dewata...bukan tugas pas saja utk memberi kefahaman islam kepada orang2 bukan islam.Kerajaan umno pun lagi senang kalau nak fahamkan islam kepada bukan islam sebab mereka kuasai media media.Ni sampai ada yang tak tahu berbahasa melayu pun ada setelah 50 tahun merdeka.Ni dok hentam tak tentu hala,macam komen perkauman kau pukul 4.20 tu.Hati2 sikit skrg ni ada pemantau blog yg mencari melayu dok hina kaum lain.Ko nak mampuih ka.Tgk umno sebelahi sapa dlm ni.kuatkan dulu ekonomi orang2 islam baru lah tak ada yang berani menghina dan mencabar islam.

Shahnizat bin Sakiran said...

kalau betul la masih ada, bagus juga tolong beritahu... terima kasih le..

Shahnizat bin Sakiran said...

Walau Johor di terajui UMNO, tapi kakitangan kerajaan Johor yang paling Ramai ialah Guru Agama Kerajaan Johor. Pendidikan Agama untuk kanak2 5-14 tahun paling meluas adalah di negeri Johor. Anggota Kesatuan Kebangsaan Guru-guru Agama Malaysia Barat ialah dari Johor. ramai orang Johor pun tak tau. Kita nak cari salah orang memang senang. Tapi nak cari kelemahan diri susah kawan...

Shahnizat bin Sakiran said...

Ah,.. korang ada internet selidik sendiri la

Naruto Sensei said...

fitflex said...

io mesra.ko ni pendatang baru ke apa??kan aku dah publish dah blog dia.ngan no tepon dia sekali.

----------------------------------->

Kamu je yang baru kat sini ...

Baca balik le posting2 lama.. Setakat baru masuk cakap bahasa kasar lepas tu nak kondem orang sendiri mau ingat le..

Tu perangai Kuang ajar UMNO tu masuk tak raspek orang lama..

Naruto Sensei said...

Shahnizat bin Sakiran said...

saya pernah berbual dengan penjual buku yang datang ke sekolah saya. katanya beliau datang dari Pahang. Saya tanya." Kenapa jauh sampai Johor jual buku?" Jawabnya, " Kat Johor ni senang.

---------------------------------->

Lawak apa ni Cikgu.. Jangan Ingat senang je komen macam tu.. Dah jual Buku bukan tempat kamu je dia nak jual..

Buku Untuk sekolah dah tentu satu Malaysia pun mereka nak jual..
Sekolan lain pun yang dipendalaman datang juga penjual buku..


Komen cikgu...

Dan kalau anda perasan, sepanjang PLUS kalau hala ke selatan, pokok-pokok tepi hiway makin subur..

-------------------------------->

Amende lah ni.. Tempat lain pun apa kurang subur ke.. OO sebab Johor BN tadbir semua nya subur ke..?

Boleh la kata apapun masa saya kat Desaru pun dikota Tinggi tu ada banyak juga rumah2 usang malah di Desaru sendiri pun banyak tempat ketinggalan..

Tak payah le nak banding2kan dengan benda remeh temeh tu..Buang karan je...Sedangkan sekeliling kawasan Johor tu bukan sikit dapat ke Cina.. Bagi tahu saya berapa ADUN Cina Johor sekarang..?

Kalau dulu sikit kenapa bertambah sekarang..? sebabnya dah lama UMNO gadaikan ke MCA tempat2 tu.. Bila dapat ke DAP melalak pulak.. Singapura yang sebelah Johor pun boleh terlepas dan terbaru Batu Putih pun macam tu .. Bijak le UMNO tu sampai Benda hak Negara pun boleh terlepas sebab Pguam Negara yang tak bijak tu sibuk je berpolitik..

Naruto Sensei said...

Fitflex

aku nak bg contoh di palestin la.tgk israil lawan islam,tgk lah tindakan hamas buat.adakah dia buat x heran dgn israel,sambil tu duk heran hamas pun x buat islam??kalu mcm tu lah pemikiran hamas di sana,hancurlah islam.

--------------------------------->

Kamu sendiri yang tak logik bila berhujah..Banyak penyelewengan Fakta kamu..

Kaji balik Yahudi dan Israel tu sejak bila dia bermusuh dengan Islam..?

Ada dalam kitab Allah sebut Cina dan India Musuh yang perlu diperangi..? Sebab mereka Jahil tak seperti Israel yang kamu tak reti ke dah berpuluh Rasul diturunkan dikalangan mereka sendiri.. Tapi mereka enggan menerima Islam juga.

Mereka kaum kafir cina dan India tak ubah le seperti bangsa Arab sebelum ini yang tak mengenal Islam malah memperlekehkan Islam..

Naruto nak tanya kamu le adakah Malaysia menjalankan Kempen kesedaran dan pemahaman Islam terhadap kedua2 kaum ini selama 51 tahun memerintah..?

So bila mereka tak faham Islam dan menghina Islam kamu pula yang lebih2 nak marah sedangkan dakwah mengenai Islam pun kamu tak pernah berikan..

Rujuk kemasukkan Kaum Cina dan India kedalam Islam kebanyakkannya hanya kerana Perkahwinan sahaja.. Kalau mereka tak berkawan dan tak berkahwin dengan Orang Islam dengan Situasi hiburan dan sogokan kebendaaan di malaysia ni,rasa2 kamu mereka ni faham ke pasal Islam..?

Yang lebih bahaya sekali adalah Orang Islam yang menghina dan perlekehkan Islam.. sedangkan kenapa Hukuman untuk orang Murtad adalah bunuh..? kerana kebimbangan Islam terhadap umatnya yang murtad akan menghina dan mencari kesalahan dan kelemahan Islam serta mereka ini akan digunakan musuh Islam yang nyata untuk menyerang Islam.. Tak kan ini pun kamu tak reti..?

AwanMatahari said...

Fitflex said..
kpd sahabat ku awan,....

kalu nak tanya pendapat aku pasal islam hina islam ni,mai nak terang sat bg semua paham.

yg pertama nabi pun dah bgtau org islam ni ada byk jenis.
yg islam,yg munafik,yg fasik,yg kufur.pada pendapat korang semua pada dasarnya mereka ni semua org islam(nama islam).so bila nabi dah bgtau ada golongan2 mcm nie,apa perlu kita nak heran islam tentang islam???sebab mereka tu dah kompom masuk kategori2 yg nabi sebut dah tu.xtau le umno fasik ke nuar munafik ke,yg jelas semua nya pada zahir islam.
ok x??buleh paham x??


dan bab dap tentang islam pas x marah,pi marah umno lawan islam tu,

aku nak bg contoh di palestin la.tgk israil lawan islam,tgk lah tindakan hamas buat.adakah dia buat x heran dgn israel,sambil tu duk heran hamas pun x buat islam??kalu mcm tu lah pemikiran hamas di sana,hancurlah islam.

sama jugak dgn pas disini,patutnya pas yg mengaku islam mesti tentang dap yg musuh islam tu.bukan hanya pelik dgn umno yg x mau islam....

ada paham x awan??dan mesra sokmo,ko dah ready ke nak kena hudud pi fitnah najib kalung bunga??
_______________________________
fitflex sahabat..
maafkan aku sebab terpaksa berbeza pendapat sekali lagi dengan kau.
Pasal pembahagian Islam tu ada perkara yang aku setuju dan ada yang aku tak setuju..Orang munafik ni neraka dia kat bawah sekali.Nabi pernah bagitau kat para sahabat bahawa golongan munafik ni la yang paling berbahaya sekali.Tengok apa yang jadi kat Saidina Uthman..apa yang jadi kat Saidina 'ali dan muawiyyah.Itu semua kerja2 orang munafik.Kan berbahaya tu...Tapi itu ko kena beljar Firak Islamiyyah kalau nak tau lebih lanjut.Aku malas nak terangkan..

Hujah aku yang kedua..Pasal Hamas.Mula2 ko patut tau asal- usul hamas sebelum ko bagi pandangan tentang perjuangan mereka.Siapa kata Hamas tak bergabung dengan orang kafir.Malah ada antara pengebom berani mati kat sana merupakan orang kafir dan kristian..Tapi orang2 kafir ni berjuang bersama-sama Hamas untuk pembebesan rakyat Palestin..Hamas bukan ja menentang Yahudi Israel tapi juga menentang polisi yang dibawa Fatah hari ini.Tengok masa Hamas menang pilihan raya.Siapa yang khianati mereka.Bukan orang Israel tapi sebangsa dan Seagama mereka sendiri...INI BELUM AKU CERITA PASAL PERJUANGAN IKHWAN MUSLIMIN KAT MESIR LAGI. DAHLA.KO FIKIRLAH SENDIRI.

DAN LAGI SATU..KALAU AKU BUAT SALAH SEMASA HUKUMAN HUDUD DILAKSANAKAN AKU RELA UNTUK MENDAPAT HUKUMAN TERSEBUT..OK TERIMA KASIH

Naruto Sensei said...

Sisapa yang menolak walau sepotong ayat Al-Quran maka gugur imannya kepada kafir..

Bayangkan jika menolak hukum hudud malah perlekehkan pula..

Semak Penghinaan Najib tun razak pasal Hudud..

Penghinaan Najib Tun Razak pasal Pengganas selalunya lahir dari sekolah Agama dan Pondok..1999

Buka mata siapa yang lebih bahaya hina Islam..Siapa yang menjadikan Islam lebih malap di Malaysia ini..? MCA..MIC..Gerakan..DAP

Tidak UMNO.. 51 tahun Islam semakin jauh dari hati rakyat terutama Melayu..Apa yang dikejar sekarang ..? Hiburan dan kebendaaan..

fitflex said...

awan awan.

ko tanya aku pasal org islam tentang islam.
aku jawab la islam pun ada yg fasik.so buat apa kita nak heran org islam tentang islam.yg ko pi bawa neraka tingkat paling bawah buat apa pula??


dan naruto,
adakah perlu dalam quran bgtau tiap2 musuh islam tu siapa?
adakah dgn quran tulis yahudi nasrani itu tidak mungkin cina hindu terlibat sama??

fitflex said...

ko tanya aku pasal islam lawan islam,aku jawab la.bukan bab pembahagian islam yg aku kena jawab.aku just bg contoh ja golongan yg jd musuh islam...

fitflex said...

naruto,

macm mana dgn ayat quran
=================

dan berpegang teguhlah kamu dgn tali allah,dan jgn lah kamu berpecah belah??

nampak mcm pas dah tolak ayat tu je..

Naruto Sensei said...

fitflex said...

naruto,

macm mana dgn ayat quran
=================

dan berpegang teguhlah kamu dgn tali allah,dan jgn lah kamu berpecah belah??

nampak mcm pas dah tolak ayat tu je..

--------------------------------->

Nampak PAS je kamu tu.. Siapa yang tolak apabila PAS ajak bergabung dengan dasar utama adalam Hukum Islam dan Sunnah Nabi..?

Bukan ke Tuan Guru sendiri akan bubarkan PAS dan bersatu dengan UMNO jika UMNO gantikan hukum Islam sebagai perlembagaan Parti..

Yang saya nampak UMNO yang keluar dari tali Allah.. takkan kamu tak nampak..? Rabun apa..

Naruto Sensei said...

Fitflex cakap

dan naruto,
adakah perlu dalam quran bgtau tiap2 musuh islam tu siapa?
adakah dgn quran tulis yahudi nasrani itu tidak mungkin cina hindu terlibat sama??

----------------------------------->

Tu le kalau tak tahu baik dok diam.. Tau ke kamu siapa bangsa Nasrani dan Yahudi tu..?

Berapa banyak perkataan Yahudi dan Nasrani tu tertulis dalam Al-Quran berbanding China dan India..? Berbanding dengan Cina dan India adakah mereka kenal Islam selama Yahudi dan Nasrani..? Adakah permusuhan mereka di ceritakan Allahswt..?

Kenapa kalau nabi tahu cina tu jahat Baginda suruh kita belajar sampai ke negeri China..? Sampai Ramai sahabat Nabi yang meninggal disana..

Yang menjadi topik kita adakah Lebih malang bukan Islam yang jahil menghina Islam dari Orang Islam sendiri yang menghina Islam..? jangan lari tajuk le..?

So jawab le soalan saya diatas tu baru le tanya balik persoalan baru..itu le namanya berhujah..

fitflex said...

naruto,
dgn umno jika nak bergabung kena ikut islam.
tp adakah pas letak apa2 syarat masa nak join dap pkr??

fitflex said...

yg lain buleh lah nilai sendiri fikiran naruto ni.
umum mmg lah cina x jahat.
tp tgk kes umraqi baru2 ni.apa komen??

dan cina singapura sekrg menindas melayu di sana??agak ko sebab mereka melayu atau sebab mereka islam??

semua tau yg cina hindu di malysia ni pura2 x paham.dgn itu mereka buleh terus mebyerang islam.mereka pura2 mcm mereka ditindas,padahal mereka dah kuasai semuanya.


nabi dah bgtau akan sampai satu zaman kafir2 ni akan ratah umat islam mcm islam ni dlm satu talam je.adakah org2 yg ratah islam tu hanya yahudi nasrani???jawapan nya ialah kafir2 di setiap negara yg ada umat islam lah.

aku tanya ko lah naruto,
apa beza hindu cina disini dgn kafir yahudi di luar??kan byk kerjasama antara mereka dlm menghancurkan islam???

Naruto Sensei said...

fitflex said...

naruto,
dgn umno jika nak bergabung kena ikut islam.
tp adakah pas letak apa2 syarat masa nak join dap pkr??

----------------------------------->

Maksud bergabung dengan berpakat kau takkan le tak reti..?

Takkan Naruto nak ajar kau pasal tu..? Kau Faham tak maksud bersatu dalam satu Parti dengan Pakatan Parti2..? macam BN le kan ke lain ideologi tu ..MCA cina MIC India UMNO Melayu... Mana Islam..?

Pasal tu le nak bergabung tubuh Parti baru ikut Islam dan Quran.. PAS pun boleh bubar..

Kalau Masih macam tu juga UMNO tak mahu lebih baik PAS dengan PR je dari masuk BN sebab PAS dah tau dan pengalaman dalam BN mengajar PAS siapa UMNO..?

Hang je yang baru jadi lalang tak kaji langsung sejarah..Tengok le dalam BN siapa siap maki Al-Quran lagi.. Siapa siap bantah dan mahu hapuskan matapelajaran Islam disekolah tu.. Siapa yang mahu Bantuan SAR di tarik balik..

Lagi pun takkan hang tak tau DAP sendiri beritahu mereka difitnah dalam laman Blog tu.. Siap roport polis lagi.. apa cerita nih..
Dulu masa Teoh mati pun sampai buat Blog lain kononya ada seleweng dalam PR ..bila kaji2 balik ADUN Pasir Panjang masa bulan Januari 2008 ialah orang BN sendiri terus hilang Blog tu..

Ikut le fakta Bro jangan main terjah je..

fitflex said...

dah bising2 baru nak buat report??apsal masa mp kulim sound dulu buat dont know je??dan skrg knapa tutup terus blog tu??

fitflex said...

oi naruto,yg duk tentang islam dulu,dan x dak harga pun dlm umno skrg.dulu mahadir perosak bangsa yg lawan islam.lani dia ada kuasa apa??

dan jgn lupa org yg cabar nak saman kerajaan pas jika buat hudud dulu pun dah xdak dlm umno dah lani.
dia dah join pkr dah pun.jgn lupa tu..

Naruto Sensei said...

fitflex said...

dah bising2 baru nak buat report??apsal masa mp kulim sound dulu buat dont know je??dan skrg knapa tutup terus blog tu??

----------------------------------->

Dah dia sendiri kata tak tau pasal blog tu.. sama lah macam Blog masa TBH mati tu dah seminggu baru dapat tahu..

La bro aku raspek kau pasal tu aku panggil kau elok2 je .. so soalan aku kat atas sila jawab yek..

Naruto cool je tunggu..

fitflex said...

aku sms je hassan ali.mmg dia kecewa dgn mp pas yg lain..

fitflex said...

soalan apa lg naruto??

ko tgk lah dulu masa isu kerajaan perpaduan,rmai tokoh2 pas yg bantah.yg sokong pun ramai jugak.

tp bila bab hasssan ali,sekoq pun xdak mp pas slngor yg backup dia.kan dia tgh perjuangkan islam tu.mana pi mp2 pas yg lain??

Naruto Sensei said...

fitflex said...

oi naruto,yg duk tentang islam dulu,dan x dak harga pun dlm umno skrg.dulu mahadir perosak bangsa yg lawan islam.lani dia ada kuasa apa??

dan jgn lupa org yg cabar nak saman kerajaan pas jika buat hudud dulu pun dah xdak dlm umno dah lani.
dia dah join pkr dah pun.jgn lupa tu..

--------------------------------->

Tu le Hang cepat melatah fitflex.. Masa Zaman nabi berapa ramai yang cabar Nabi..? Akhirnya mereka semua Islam juga kan..

Macam tu juga le dengan Zaid Ibrahim tu..Tu kisah lama dok unkit2 wat pe.. Kalu hang nak ungkit kisah lama boleh je saya pun ungkit kisah lama Bro..

Teliti le kisah dia .. Macam mana dia boleh berubah hati setelah Tuan Guru datang dan menziarahi dia sedangkan Org UMNO pun tak mau tengok dia masa takde kuasa..

Mahathir dah keluar boleh le cakap tapi Otak pikiran dia dan ugutan dia masih Najib pakai beb..

Naruto Sensei said...

Fitflex

tp bila bab hasssan ali,sekoq pun xdak mp pas slngor yg backup dia.kan dia tgh perjuangkan islam tu.mana pi mp2 pas yg lain??

__________________________

Hang tanya tak kenapa TV3 suku hang dan RTM tak keluarkan kenyataan ketua Pemuda PAs.. ADUN Meru dr Rani..Berkenaan hukum Arak nih..?

Siapa kata takde siapa backup Hassan Ali..

Cuba beri fakta le bro.. Kes Rampas arak tu sememangnya tai ikut peraturan.. Kamu tahu ke cara undang Pihak berkuasa tempatan pasal arak nih.. mana boleh rampas sesukahati je..

Benda tu lesen dia je UMNO lama dah berikan.. Cuma Kerajaan Negeri boleh saja kawalnya.. Tunggu le keputusannya ..Kelmarin kami meeting berkenaan Isu ini bersama Hassan Ali sendiri .. Aku takleh maklumkan nanti hang tunggu je lah apa kata PAS Selangor..

Hang tak tau jangan sedap je tulis..

wolf said...

Tok Guru Wali Pujaan Hero No.1 PAS kata " Apo nak pelik???

Yang peliknya ialah tok guru tu sendiri...

Tak faham ISLAM???

Dey tok guru...kalau ye pun DAP tu tak faham Islam, pi marah lah dia, jangan sesuka hati hina agama orang lain...hormat la sikit.

Tak faham Islam lagi????

Dey tok guru...cina DAP tu dah berapa lama duduk Malaysia????

oleh itu WOLF ishtiharkan....

PAS = Parti Ajaran Sesat

wolf said...

Tok Guru Wali PAS sanggup pertahankan DAP dan ANWAR dan melacurkan agama untuk kepentingan pari politik sesatnya.

Semuanya angkara nafsu dan dendam yang membara di hati.

Naruto Sensei said...

Naruto gelarkan kamu pulak


Wolf

Penyalak UMNO yang sesat..

Naruto Sensei said...

Tok Guru Murujib dah begitu teruk sampaikan ajaran terbaru UMNO adalah mencarut he he

Sesat lagi menyesatkan..

UMNO perjuangkan Islan dengan Perkataan Pukimak.. Ini ke ajaran Islam MelayuUMNO..kesian..

http://bagindareformasi.blogspot.com/2009/08/mencarut-ajaran-terbaru-umngok.html

wolf said...

Typical orang PAS nk kafirkan orang UMNO guna ayat Quran dengan tafsiran sendiri.

check dulu tafsiran tu...bukan tafsir ikut hawa nafsu sendiri.

Naruto Sensei said...

Tok Guru Murujib dah begitu teruk sampaikan ajaran terbaru UMNO adalah mencarut he he

Sesat lagi menyesatkan..

UMNO perjuangkan Islan dengan Perkataan Pukimak.. Ini ke ajaran Islam MelayuUMNO..kesian..

UMNO Ajar Mencarut pulak

Naruto Sensei said...

Orang UMNO mesti akan mengikut kata2 dewa MuruJib tersebut kerana bagi mereka dialah dewa yang di taksubkan UMNO ha ha

Ajaran Mencarut sudah sebati dengan UMNO sekarang he he

wolf said...

Jatuh kafir tak kalau guna perkataan pukimak?

Naruto Sensei said...

Ha ha Sendiri mau Ingat le jatuh kafir tak menolak hukum Islam..?

wolf said...

jawable...napa takut nak jawab?

berkias pulak!

Naruto Sensei said...

Ha ha JAwab le kenapa takut nak menjawab... Menjawab le kau penyalak..

wolf said...

Penulisan kau tu lebih kepada memfitnah dan mengadu domba Naruto.

Buktikan UMNO ajar pengikutnya guna perkataan itu.

Banner tu pasti tak mendapat kelulusan UMNO jika dirujuk sebelum dipamer.

Itu hanya luahan hati umat Islam yang marah dgn DAP menghina Islam.

wolf said...

Jawab soalan dengan soalan ye...

sah penakut ni...atau kuat belit?

Naruto Sensei said...

Kau yang suka memfitnah lah bro..

Kau suka cakap memababi buta.. kau ingat Naruto tak kenal mereka semua tu ke..?

Poorrrahh..! Tengok songkok tinggi tu pun kenal siapa dia lah Ayahnda pekida tu penyokong totok UMNO tak macam kau yang tak mau mengaku..tapi berkobar2 cakap macam kau pulak terlebih UMNO.

Naruto lebih marah dengan Umat Islam yang bangang macam UMNO nak pertahankan Islam dengan macam tu..
Kalau dah sibuk sangat apasal tak gubal je akta Islam dalam Malaysia nih..Pigidah..Munafik je semua tu lakonan..

Naruto cabar kamu jawab sekarang Perak UMNO pegang so apasal tak haramkan arak je kat Negeri tu kalau UMNO dah baik sangat macam si penyalak kamu ni bercakap..

Fitnah konon kamu bukan tau apa pun.. cakap je lebih.. ha ha sama lah pelawak tu..

Sila Jawab kenapa UMNO sibuk pasal arak dinegeri lain sedangkan Perak tu pun banyak arak kenapa tak hapuskan..?

Naruto Sensei said...

Hang lebih berbelit disini Wolf..

Pertanyaan kamu tu ada jawapannya .. buat apa jawab soalan kamu kalau soalan orang kamu sendiri tak mahu jawab..Sah penakut..

Hujah membuta fakta kosong..?

wolf said...

Bayangkan kau pergi merantau ke sebuah negara bukan Islam yang mengharamkan semua jenis makan/barangan halal dijual atau dibawa masuk ke dalam negara itu.

Apa kau rasa?

wolf said...

PAS BENARKAN TERNAK BABI TAK?

wolf said...

Naruto...

kat kelantan tu takde langsung 1 tin arak pun yang dijual ke?

Naruto Sensei said...

wolf said...

Bayangkan kau pergi merantau ke sebuah negara bukan Islam yang mengharamkan semua jenis makan/barangan halal dijual atau dibawa masuk ke dalam negara itu.

Apa kau rasa?

-------------------------------->

Ohh kalau UMNO macam alasan kau bagi ke..? poyoh le..

Macam tu kalau kau punya komen kau UMNO jangan sibuk nak kondem PR di Selangor sendiri sedangkan mereka sendiri berpikiran seperti kau yang mewakili mereka..

Yang UMNO sibuk berapi2 kondem orang diri sendiri tak terbuat apahal..

Wei Wolf hang jangan kolot.. Makanan Haram ada jenisnya inikan arak..Kau faham ke soalan aku..?
Aku cakap pasal arak..

Cakap berbelit2 patutle mamai..

Creedence Clearwater Revival said...

‘1Israel’ talian hayat Parti Buruh.

Oleh Sam Ahmad

Lewat 1999 ketika berkempen pilihan raya, pemimpin kanan Parti Buruh, Ehud Barak telah mengilhamkan konsep One Israel untuk menyatu padukan penduduk Israel dan seterusnya mengurang kecenderungan kerajaan Israel kepada bentuk pemeritahan sekular.

Dengan konsep One Israel juga beliau memikirkan untuk memancing pengundi dari puak Mizrahi (komuniti dari timur). Di dalamnya ada Iraqi Jews, Syrian Jews, Lebanese Jews, Yemenite Jews, Persian Jews, Afghan Jews, Bukharian Jews, Maghrebi Jews, Berber Jews, Kurdish Jews, Mountain Jews, Georgian Jews dan Ethiopian Jews.

Ya, dalam masyarakat majmuk konsep one Israel atau yang seumpama dengannya boleh menjadi satu daya penarik.

Konsep ini bagaikan talian hayat buat Parti Buruh pimpinan Ehud Barak, parti itu telah berjaya dalam pilihan raya umum Negara tersebut. Dan Ehud Barak telah berjaya menewakan Benjamin Netanyahu untuk menjadi menjadi Perdana Menteri Israel.

Pandangan rakyat Israel yang melihat Parti Buruh sebagai sebuah parti yang elit secular telah berjaya berjaya dibendung. Parti itu dikatakan didominasi oleh European secular Jews (Ashkenazi).

Idea one Israel ini bukan idea Ehud Barak yang asli. Mungkin boleh dikatakan bahawa idea tersebut mencedok transformasi Parti Buruh British kepada “Buruh Baru,” dan satu lagi “One Jerusalem” yang dibangunkan oleh Datuk Bandar Jerusalem, Teddy Kolleck, yang berjaya memastikan pemerintahan panjangnya selama dua puluh tahun. Walaupun Parti Buruh tidak popular pada awal 80-an di bandaraya Jerusalam, namun kerana konsep one Jerusalam Teddy berjaya mengekalkan kuasanya.

Sesungguhnya banyak yang kita belajar dari Israel!

Sumber: http://www.aijac.org.au/review/1999/244/oneisrael.html

http://en.wikipedia.org/wiki/One_Israel

Naruto Sensei said...

wolf said...

PAS BENARKAN TERNAK BABI TAK?

----------------------------------->

Soalan aku pun kau tak jawab ada hati tanya soalan lain..Aku jawab sama dengan jawapan kau ...

So apa kau rasa..?

Naruto Sensei said...

wolf said...

Naruto...

kat kelantan tu takde langsung 1 tin arak pun yang dijual ke?

--------------------------------->

Setakat setin tu yang pulun cina ..Yang Kat Negeri lain tu bukan Cina yang pulun anak melayu pun ramai.

Kau belit apa plak..? Yang orang nakkan kawalan arak.. Kau rasa Kat Kelantan tu senang ke orang melayu Islam nak minum arak..?

Sila jawab lak..?

wolf said...

Aku tak kondem PR...cuma aku tak sanggup orang cina hina Islam dan takdak orang nk bela Hasan Ali.

Last-last Hasan Ali yg kene...

Kau pun tahu, selepas PRU12, Khir Toyo offer jawatan MB Selangor pada PAS tapi PAS tolak sebab nk jd exco jer..last-last langsung PAS tak dak power..

Kenapa PAS ikut nafsu tolak pelawaan Khir Toyo?

Situasi sama di Perak.

wolf said...

Naruto said....

bla..bla...Sila Jawab kenapa UMNO sibuk pasal arak dinegeri lain sedangkan Perak tu pun banyak arak kenapa tak hapuskan..?

====================================

Kau yang cakap belit macam ular karpal sink. Poodahh...citt.

mana ada kau cakap pasal kawalan arak???

Kau cakap hapuskan terus....

Pembelit No 1 = Naruto ( Karpal Sink pun kalah)

Naruto Sensei said...

wolf

Kau suka ulang2 cerita basi sebab tu aku menyampah nak berdebat dengan kau..Kau tahu tak berapa kali Isu sama korang bangkitkan kami dah jawab..

So aku tanya kau le.. kau suka tak kalau aku tanya soalan yang kau dah jawab berulang2 kali...?

Jangan bikin bising le benda lama tu cari balik komen lama dah berbuih dah jawab.. Penat aku menaip je.

wolf said...

Kesedaran Islam bermula di rumah... tugas pertama ibu bapa.

Typical orang PAS salahkan kerajaan bila anak melayu tak ikut ajaran Islam.

Naruto Sensei said...

wolf

Cheh kau yang dah tak reti jawab kau kata aku belit..?

Ini orang sudah tukar mau jadi ular le.. Kau tak faham kot Aku cakap

Aku cakap pasal UMNO Selangor sibuk nak suruh haramkan .. yang kau melalut kata aku macam apahal pulak..

Kenapa tak leh jawab mula nak menghentam orang sama macam Syaberi chik lah kau nih..?

Kami PAS tak kata nak haramkan cuma kawalan penjualan arak kepada Orang Islam tu je .. UMNO yang sesibuk melalut nak haramkan apahal..


Kau tu yang bongong tak faham soalan dan situasi ayat.. tanya lain jawab lain..

Wolf salak macam anjing je lebih

wolf said...

Tido ler Naruto ooii...tangan kau tu pun dah malas...macam tuannya gamaknye.

sebelum tidur janagn lupa tatap wajah Tok Guru nun...Karpala tu sekali...kalau nak nyenyak tatap gambar Nuar tu.

Assalamualaikum....

signing off....

«Oldest ‹Older   1 – 200 of 222   Newer› Newest»
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...