Monday, August 3, 2009

Suee Lim minta Khir serahkan kunci banglonya

SHAH ALAM, 3 Ogos: Adun Sekinchan, Ng Suee Lim meminta Datuk Seri Mohd Khir Toyo menyerahkan kunci banglo mewahnya bagi membolehkan para bakal pembelinya melihat hiasan dalamannya sebelum membuat keputusan membelinya.

Permohonan itu dibuat Suee Lim selepas Khir bersetuju melantik beliau sebagai agen hartanahnya dan bersetuju menyerahkan 50 peratus dari harga rumahnya itu jika beliau berjaya menjualnya dengan harga RM24 juta.
Hari ini, beliau membawa 50 penduduk Dun Sungai Panjang yang diwakili Khir dengan menggunakan bas persiaran kerana mereka hendak sangat melihat banglo mewah Khir itu.

Setiap peserta lawatan itu dikenakan bayaran RM50. Selain melawat banglo Khir dan bergambar di depannya, mereka juga dibawa melawat kawasan pusat tarikan pelancong yang lain.

Sehubungan dengan sambutan yang sangat menggalakkan itu, Suee Lim mencadangkan agar kerajaan negeri Selangor menjadikan banglo itu sebagai salah satu kawasan tarikan pelancongan di negeri itu.

Sebelum ini, Suee Lim menimbulkan kekecohan besar apabila beliau membawa para wakil media melawat banglo di Jalan Suasa 7, Shah Alam itu dan memberitahu itu adalah milik Khir.

Dia juga mendakwa, banglo itu bernilai RM24 juta. Ia kemudiannya dinafikan oleh Khir dengan berkata, ia dibeli dengan harga RM3.5 juta melalui pinjaman bank HSBC.

14 comments:

hurry said...

masa khir jadi mb,apa yg dia tak buat kat rakyat,bukan memudahkannya dan siapa yg dapat habuan besar rakyat ke siapa.tapi bila dah kalah baru la ingat kedunia dan beralih angin pulak dok sebok2 pasal perjuangan sana perjuangan sini,masa dia jadi mb rakyat nak jumpa pun tak di layannya..
kerja aku banyak berurusan dgn rakyat selangor,semua rakyat selangor dah kenal sekarang ini,baik melayu,india dan cina..siapa dia wakil rakyat bn dan khir toyo khususnya..apa yg mereka lakukan di masa mereka jadi wakil rakyat.hampeeeh adela.ni timbul lak kes kos rumah..
aku setuju langkah yb suee lim tu,harap kerajaan negeri selangor jadikan dia tempat pelancongan.so setiap dun negeri selangor di wajibkan hantar rakyat yang mereka wakili untuk meninjau sendiri bentuk rumah ini
harap pakatan rakyat selangor kerahkan seberapa ramai mungkin di setiap dun masing2 rakyat di kawasan masing2 supaya membawa seberapa ramai mungkin rakyat selangor untuk melancong di sekitar rumah ini..
semoga di wartakan kawasan itu kawasan pelancongan

hurry said...

selain rumah khir toyo ni rumah allahyarham dato zakaria juga menarik untuk di jadikan kawasan pelancongan dan cubala korek2 lg istana wakil rakyat umno yg di negeri selangor ini yg besar2 untuk rakyat tontoni cara hidup mereka yg zuhud dan serba sederhana itu,aku rasa banyak lg..itu adalah di antaranya sahaja

hurry said...

rumah najib,khir toyo,dan ramai lg pemimpin umno kecik je kalau nak di bandingkan dgn rumah nik aziz,salahuddin ayob dan pemimpin2 pakatan rakyat...tula nak tahu serba sederahananya pemimpin umno...hidup umno!! hidup pejuang sejati..org pas kuat makan rasuah sebab itu rumah mereka dan kereta mereka besar2 dan banyak..tgok zahid hamidi rumahnya kecik sahaja..kereta pun sebuah itu pun kereta mazda lama...keh keh keh

aiman said...

di rempat saya pun ada banglo yg boleh di jadikan tempat pelancongan,rumah ketua cawangan amno.dulu masa mula mula datang naik motor buruk aje.tapi adat la kan kalau pak mentua ketua cawangan mesti nak naikkan menantu untuk ganti tempat.bila dah jadi ketua caw,pandai lak kipas yb,rm pun masuklah.motor honda buruk dah di ganti ngan honda accord.rumah dah jadi banglo.yang aku heran orang kampung boleh iya aje.apa khabar ketua kampung aku,merangkap ketua cawangan amno jorak senawi mk 6,tongkang pechah,batu pahat,johor

aiman said...

aik mana perginya penjilat penjilat amnobn,khasnya dewata awan berapi.zali,mat fitflex dan rakan yg sewaktu dengannya.anda rasa khir toyol tu bagi ke kunci rumah tu

jomdebat said...

kn aku dh selalu ckp...taik2 umno ni memang cmni...dok sokong lg parti yg..;
kalu undi,makin kayala perut2 pemimpin mereka..kn bodoh lg dungu plus keldai tu......
sokongla lg UMNO TU!!!!

ayamgebu said...

NAK TERGELAK BILA SITOYOL TUH CAKAP PERNAH MERAWAT PESAKIT DENGAN BAYARAN SEBANYAK 30K!!!!!


JAWA TOT2......


KENAPA MAMAT NIH DISEKSA.....
CUBA TENGOK....http://advocateviews.blogspot.com/

roh_insan said...

Aku cdgkn kerajaan Selangor beli je,br 12j,pas tu buke utk org ramai bg menilai sendiri keTEMPELAN KT tu,kite tunjuk kat org melayu itulah jenis pemimpin dlm umno yg KONON nye nak bele Melayu.Lps setahun di pamerkn br Kerajaan jual balik,silap2 boleh jual 30j,pas tu agihkn pd sume fakir miskin sorang sikit.

kamal farhan said...

jom tgk org bodah bercakap buat statment..kesian kat dye nie..jom tgk..



kamalfarhan.blogspot.com

bakmaipungkoq said...

Tak ada kerja lain, mangkok2 ayun ni. Cubalah cari pelaburan ke yg mendatangkan munafaat kdp rakyat daripada tak abis2 berpolitik basi tu. Mangkok2 ayun jenis ni, accidential dpt jadi YB. Lepas tu tak tau t/jawab. Totok2 dan balaci2 semua main ikut saja si bahlol mangkok ayun ni. Ada akai tak mau pakai.

bakmaipungkoq said...

Padan muka hang pemimpin2 umno. Ha, hidup bermewah2 lagi. Dapatlah mangkok2 ayun Pakatan Rasuah ni senjata percuma tembak pungkoq engko orang. Melayu semua tak sedar dek untung. Negara dah nak tergadai pun masih lagi bergaduh yang tak ada pekdah tu. Yang berketayap, harapkan ketayap saja. Otak dan mau pakai. Yang umno asyik nak ngap tak abis2. Bila nak aman macam ni. Kaum lain tengah tunggu masa saja nak ngap. BODOH PIAI SEMUA.

hurry said...

micheal jackson dua tu dalam suara keadilan terbaru ada ferari lak kat kota london dan rumah di kawasan elit di ubu kota englang itu

subang_14 said...

Tahniah kepada PAS dah umat islam dlm pakatan kerna mendapat seorg "ULAMA" baru yg mengeluarkan FATWA bahawa "BIR" itu tidak memabukkan.ULAMA RONNIE LIU dan RABBAI KHALID BRAHIM @ KHALID GAGAP nama nya.

bakmaipungkoq said...

Muka macam penjual cd haram saja. Jangan-jangan aku pernah beli cd lucah haram dengan mangkok ayun nih dulu. Muka macam ini boleh jadi adun. Memang sahlah orang pakatan riots nih tak paham pilih pemimpin.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...