Tuesday, August 25, 2009

Majoriti lebih 65 undi satu kemenangan besar, Kamarudin Jaffar

PERMATANG PAUH, 25 Ogos: AJK PAS Pusat, Datuk Kamarudin Jaffar berkata, berdasarkan serangan BN ke kawasan pengundian Permatang Pasir sekarang, menang dengan melebihi 65 undi majoriti sudah menang besar untuk PAS.

65 undi adalah majoriti undi yang diperolehi calon PAS di Manek Urai. Ia dicapai selepas serangan bertubi-tubi BN dengan pelbagai cara.

"Jika PAS boleh menang lebih 65 undi, saya anggap dan isytiharkan ini satu kemenangan besar apatah lagi kalau menang dengan majoriti beribu-ribu," kata Kamarudin, AJK PAS Pusat.

Kamarudin dihubungi ketika dalam perjalanan pulang dari Permatang Pasir ketika dihubungi petang ini.

Sementara itu, pilihanraya kecil N.11 Dun Permatang Pasir berjalan dengan lancar walaupun terdapat kesesakan teruk di beberapa lokasi pusat pengundian.

Lapan lokasi tersebut ialah Sekolah Rendah Agama Al Masriyah, Bukit Mertajam, Sekolah Jenis Kebangsaan (C) Kubang Semang,Sekolah Kebangsaan Seri Penanti, Sekolah Kebangsaan Bukit Indera Muda, Sekolah Kebangsaan Permatang Pasir, Sekolah Kebangsaan Permatang Pauh, Sekolah Menengah Kebangsaan Sama Gagah dan Sekolah Jenis Kebangsaan (C) Lay Keow, Pekan Permatang Pauh.

Calon PAS, Mohd Salleh Man yang ditemui di pusat pengundian Sekolah Menengah Sama Gagah berkata beliau yakin akan memenangi pilihan raya kecil kali ini walaupun terdapat usaha daripada Barisan Nasional dan Umno untuk memastikan kemenangan berpihak kepada mereka.

Manakala calon daripada Barisan Nasional, Rohaizat Othman yang ditemui di pusat pengundian Sekolah Jenis Kebangsaan(C)Lay Keow, Pekan Permatang Pauh berkata beliau juga pasti mahukan kemenangan berpihak kepadanya.

Ronnie Liu, Exco kerajaan negeri Selangor yang ditemui berharap PAS akan memenangi pilihan raya kecil ini dengan majoriti yang lebih besar daripada keputusan pilihan raya umum 2008 yang lalu.

Di perkarangan SJK(C)Lay Keow berlaku sedikit ketegangan apabila penyokong-penyokong daripada Barisan Nasional membawa bendera parti yang besar sehinggakan menimbulkan perasaan tidak puas hati penyokong PAS yang berada bertentangan apabila mereka dilarang berbuat demikian oleh pihak polis.

Namun begitu tindakan segera SPR dan anggota polis yang bertugas berjaya meredakan keadaan.

Manakala di hadapan SM Sama Gagah berlaku ketegangan yang teruk apabila kedua-dua penyokong yang berada bertentangan terpaksa berasak-asak dalam kawasan yang sempit sehingga menimbulkan kesesakan melalui Jalan Sama Gagah.

Keadaan yang sama juga berlaku di SK Permatang Pauh dan SK Seri Penanti yang bertentangan antara satu sama lain.

76 comments:

fitflex said...

gila punya statement.kalu seblm ni majoriti 30 ke x pe gak menang besar dgn 65.

statement takut majoriti turun byk kut mamat nie...

Awey Kelate said...

UMNO je yang over-confident..konon calon terbaik la, tup tup perompak kecik (jika dibandingkan dengan perompak-perompak besar yang mentadbir negara yang telan duit rakyat melalui PKFZ, kenaikan tol, kenaikan tarif elektrik, cukai yang pelbagai).
Semoga Allah SWT akan terus buka pintu hati rakyat untuk melihat kejahatan UMNO/BN merompak duit rakyat.
1Malaysia - Rosmah didahulukan, Rosmah diutamakan.....rakyat tunggulah bebannya

blue_dream said...

Kita tungu dan lihat je sapa yang menang.mari lihat sapa yang kena.

ironseven said...

mahfudz target hanya majoriti 1 undi. la ni pasai pa dah 800++? heran la. pasai pengundi hantu yg khairy baru jumpa tu undi pas kot? pasai pengundi hantu tu teringat kata2 nik aziz tahun 1999 dulu ke? maka nampaknya mmg betollah umno makin nazak. hanya dewata saja yg masih berkhayal berangan2 di kayangan.

segala puji2an bagi allah. maka amat benar firmannya dalam surah an-nur:55 -

"dan allah telah berjanji kepada org2 yg BERIMAN di antara kamu danmengerjakan amalan2 soleh bahawa dia (allah) sungguh2 akan menjadikan mereka BERKUASA di atas bumi, sbgaimana dia telah menjadikan org2 yg sblm mereka berkuasa dan sesungguhnya dia akan MENEGUHKAN bagi mereka agama yg telah redhai utk mereka dan dia akan MENUKAR keadaan KETAKUTAN mereka kepada KEAMANAN"

ironseven said...

tabuan,
1. buta tu bukannya bermaksud ambik garfu cucuk mata mcm kassim selamat. buta tu maksudnya dibukakan hati supaya nampak pas tak nampak yg lain. kalau buta betol mcm mana nak nampak logo pas. betapa rendahnya tahap pemikiran org yg hanya baca yg tersurat, menidakkan yg tersirat.

2. yg gugur hanya slogan. mcm slogan islam hadhari..adakah hilangnya slogan hadhari maka bererti org2 umno jadi tak islam lagi? perlembagaan pas masih berteraskan quran dan sunah. perjuangan pas masih ke arah negara yg menjadikan quran sbg undang2 dan perlembagaan. alhamdulillah org2 bukan islam sudah jadi zimmi tak mcm era 60an-90an gara2 umno menakut2kan mereka.

3. mmg kita haram menentang golongan yg ingin menegakkan kalimah allah di muka bumi, yg ingin menjunjung alquran ke tempat tertinggi bukan hanya anjurkan musabaqah saja, golongan yg ingin menghapuskan rasuah (umno panggil politik wang), zina (umno panggil persetubuhan haram), ketidakadilan dan penindasan. di msia ni aku rasa pas je yg konsisten. umno? jangan harap....

August 25, 2009 6:01 PM

sakariya_akop said...

CALON AMENO TETONGGENG LAGI....
Kesian diaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

blue_dream said...

Dah agak dah tp berapa majoriti agaknya.

Tontoya said...

Umngok bongok akan kalah lagi teruk kali ni..rakyat dah menyampah dengan parti pengkhianat ni..

shukri said...

aku rasa lebih lar dari 65...mgkin 6500 kot sbb smalam YB Guan Eng cakap kat ceramah dia di Sama Gagah undi PAS dapat pahala...ha..ha..amar maaruf nahi mungkar....

ironseven said...

pencacai umno dah lari cari alasan wira mereka kalah lagi. sbb2 kemungkinan alasan;
1. salah pilih calon
2. pas bawa pengundi hantu
3. pengundi taknak jd anak emas, diorg nak jd anak angkat je
4. ladong tercabut dari tali tangsi
5. pas fitnah wira kerana terbukti bersalah oleh majlis peguam
6. pengundi tidak sedar umno perlekeh islam dan pisahkan islam dgn iman
7. hari hujan
8. undi hari selasa
9. bulan posa ramai pengundi umno bertadarus
10. sbb doa nik aziz mustajab berbanding doa zahid hamidi

TAKBIR!!!!!!!!!!! alhamdulillah.

shukri said...

tu lah AMENO ambik calon yg byk masalah(rhopla jingga)...kan dah kalah...so juak2 AMENO muhasabah diri lar...malam ni buat taraweh bg penuh...sujud yg last tu bagi lama sket..mintak ampun dosa yg lepas..ok

wak-labu said...

Satu kemenangan besar kepada melayu/Islam, kenara mengurangkan majoriti PAS.

Ini bermakna melayu/Islam sudah semakin hilang kepercayaan nya terhadap PAS.

Jika ianya berterusan sehingga menjelang PRU13 - pasti Pakatan Rakyat akan tumbang.

JimAlifSiin said...

Ucapan Tahniah Buat PM Najib!

Dengan ini, kami para penyokong Pakatan Rakyat ingin mengucapkan setinggi-tinggi tahniah kepada PM najib dan juga Gerombolan UMNO/BN atas kejayaan mereka mempertahankan kekalahan buat kali ke-7 berturut-turut..!

Tahniah 1Malaysia..!

jomdebat said...

ko x pyh wat lawakla waklabu..menang amendanya..umno dh kalah...mustahil parti yang dikatakan kuat dan pegang kerajaan pusat kalah pd setiap kali pilihanraya kecil...
ini tandanya umno akan hancur dan mampus sedikit masa lagi..........

ironseven said...

wak labu,
Satu kemenangan besar kepada melayu/Islam YG BERIMAN, kerana mengurangkan UNDI parti yg asingkan islam dan iman, dan amalkan islam sekerat2.

Ini bermakna melayu/Islam yang BERIMAN sudah semakin hilang kepercayaan nya terhadap UMNO-BN.

Jika ianya berterusan sehingga menjelang PRU13 - pasti UMNO-BN akan tumbang.

tahniah. syukur. TAKBIR!!!

nalapambu said...

Sekarang ternyata pencacai2 UMNO sudah habis putus asa dalam perjuangan nya memberi kekuatan kepada UMNO.

Apa sahaja mereka buat semua nya menemui kegagalan.

Jika sekiranya DUN negeri Perak di bubarkan, pasti BN/UMNO akan hancur.

Aduka said...

Kemenangan PAS dgn majoriti 4551 adalah satu isyarat majoriti rakyat menolak BN

blue_dream said...

PENGUMUMAN! kerajaan Malaysia mencari penyebat syariah. Berminat sila hantar resume berganbar ke Kementerian Dalam Negeri.hahaha

kallilayah said...

alhamdullilah menang juga parti pejuangkan islam .allah sentiasa berada di sisi orang yang benar.

blue_dream said...

Buat malu Malaysia tercinta je penyebat syariah pun takde,pengebom C4 ade plk.Nasib baik PaK LaH dah bersara kalo tak wat malu je dengan gagasan Islam Hadharinya.

Peace Malaysia!

shukri said...

TAHNIAH PAS!!!!..hadiah Hari Raya I'dulfitri

aiman said...

5067 rakyat permatang pasir mempamerkan kebodohan mereka setarap dgn zali,dewata awan berapi,proton,matfitflex,bak mai,wolf dan pencacai amno yang lain.si pemecah amanah gak yang di undi.bodoh cam penyapu

ironseven said...

ehhh...bukan dia yg pecah amanah. kawan dia. dia kan wira. bini pon sorg je. pas tu peguambela pulak tu. bukan ke hebat tu...

AZRI said...

tahniah buat PAS......

buat umno/bn, parti hang akan gulung tikar la pada pru 13 nanti....

Creedence Clearwater Revival said...

tahniah buat parti taghut dgn kekalahan bergaya 7x berturut2.

ironseven said...

aku rasa fitflex, tabuan, dewata, zali, jamm, proton, wak labu, pungkoq, kasutlama, uncle, semua pi kubuq baca talkin kat umno. baguih la. jgn baca dan dengaq je talkin tu, hayati dan ambil pengajaran sama ya...

seronok tengok astro awani prof hasbul, ceo inmind dan tun faisal hujah analisis prk n11. lagi seronok tengok tun bg alasan sbb2 kalah. satu je yg diorg tak sebut - UMNO MAKIN NAZAK SBB JADI PENGKHIANAT AGAMA, UMMAH DAN NEGARA.

adiosssss.....

faizal said...

kartina boleh membuat rayuan-PM


sayang betul najib kat rakyat

aiman said...

bangga kah anda kalau anak anda songlap duit milik orang miskin.tentu kita malu silap silap tak ngaku anak,tapi bapa calon umnobn n11 bangga sekali,maklumlah anak dia dah jadi super hero

PeRWiRa_aDiL said...

malula BN kalah, sume senjata kita pegang , media sume kita jaga, lagi kita ada polis, dah tabur duit kalah jugaakkk lagiiii ape niieee?? Malu siot, 7 kali dah wehhhh...!!!!
Ehh org UMNO/BN mehla kite beralih sokong Pakatan Rakyat, aku dah letih ikut bontot Najib ni, satu habuk hapah pn tak dapat, duit masuk poket diorang aje, UMNO/BN ni aku tgk mmg nak mampos laa..

aiman said...

sokong pakatan rakyat anda PASti DAPat KEADILAN

Ex-UMNO said...

Nampak nya UMNO makin bertambah parah. setiap strategi yang diaturnya tidak pernah menjadi. Di mana salah silap nya?

Sehingga ke hari ini UMNO masih tidak nampak pulih. Sudah 7 PRK dilalui, semuanya kecewa belaka.

N11, Permatang Pasir majoriti penduduk melayu, UMNO tewas dengan teruk. Bagaimana pula dikawasan majoriti bukan melayu pula? Adakah UMNO akan mendapat sambutan pula? Saya rasa jawapan nya TIDAK.

Jika trend pengundi yang sama berlaku di N11 Permatang Pasir merebak keseluruh negara, pasti UMNO akan menerima padah buruk pada PRU13 nanti.

PRU13 semakin hampir, tanda2 UMNO untuk bangun semula langsung tidak nampak. Nampak nya UMNO sudah hilang akal, cuma menunggu hari untuk di pukul mati.

faizal said...

kekalahan demi kekalahan akan membuatkan UMNO bertambah kejam bagi menjamin kelangsungan kuasa.

jika itu berlaku pasti aku akan gegarkan seluruh malaysia.

ironseven said...

ex-umno,
umno-bn makin parah sbb kepimpinannya tak betol. penuh skandal. rasuah, halalkan zina, maksiat, gadai tanah, pecah amanah, pembohong, membela pembohong, menindas, dan lebih terok umno menolak iman, mempersenda quran, hadis, hina nabi, persenda hudud dan menolak ajaran quran.

tu je jawapannya. dap pon dah jadi zimmi, umno masih terusan memerangi ajaran allah dan rasulnya.

jiwakita said...

salam....

Telah dijangka PAS kekal di Ptg Pasir...

Kemenangan oleh kerana isu tempatan semata..

Bagi pengundi PR.

1-kekalkan wakil dari PAS di Ptg
Pasir.
2-kekalkan salah satu kerusi PAS di
P.pinang.
3-Ada wakil PAS di MAIPP.

Bagi pengundi atas pagar

1-nampak "gila" jika dikata BN boleh
kurangkan majoriti PAS.
2-Apa jadi PAS tiada wakil di P.
Pinang kelak.
3-tak kira cara apapun janji PAS/BN
menang.

Bagi pengundi BN.

1-sekat dan halang P.Pinang PAS ada
wakil di kerajaan negeri.
2-seboleh mungkin BN P.Pinang
bertambah wakil.
3-kuatkan suara wakil muda di P.
Pinang serta di Parlimen Pmtg
Pauh.

Keputusan telah dibuat oleh pengundi
PR,pengundi BN dan Pengundi atas pagar...PAS KEKAL DI PMTG PASIR.

sinis...PAS takebir!..DAP hehehe,
PKR hahaha,BN aduss!

ana?wallawe!

Tontoya said...

Tanda tanda umno dah nak mampus.Tapi masih angkuh tak mahu berubah dan mengakui kelemahan diri sebagai punca kekalahan demi kekalahan yang dialami.Masih terus menyalahkan pembangkang dan rakyat.Sedangkan rakyat dah meluat dengan umno ni yang asyik menipu dan memperbodohkan rakyat.

zali said...

dengan kemenangan ini juga...

maka man salleh akan dapat jawatan
ydp maipp seperti yang di
rasuahkan oleh nuar bubur.

kelayakan tak penting untuk jawatan
tu...janji menang.

pas korup,pkr korup,dap korap...pr
kurap.

Perawi said...

BN tak bertanding lagi baik, duit rakyat tak habis, menteri yg datang banyak mana tuntutan palsu...sprm siasat le

Perawi said...

wolf tak payah menyalak lagi. keputusan dah dapat, rakyat tolak BN (Barang Naik)

SAH PAS MENANG DENGAN MAJORITI 4,551 UNDI. PAS MENDAPAT 9,618 MANAKALA UBN 5,067. Sejak jam 7:00 malam tadi Pas terus mengungguli pilihan raya kecil Permatang Pasir dengan memperolehi 8,524 undi berbanding UBN sebanyak 4,063. Pas kini mengatasi dengan 4,461 undi. Terdapat kira-kira 1,000 undi lagi belum dikira. Dipercayai Pas akan menang dengan majoriti hampir sama dengan pilihan raya umum lalu lebih 5,000. Ini bermakna Pas menang secara mutlak dalam pilihan raya ini.

ironseven said...

zali,
saleh tu lulusan univeristi malaya dalam bidang pengajian islam. apa tak layaknya. bukan mcm umno letak zahid hamidi jadi menteri agama dulu. la ni jd menteri pertahanan pulak dah. layak ke tu?

sapa yg korup? sedaq la sikit. umno berdiri atas rasuah (korang panggil politik wang). yg bersalah pon kekal memimpin pemuda dan negeri.

anwar kata 'kalau menang boleh jadi ydp maipp kalau agong bagi'. apa rasuahnya beb...bukannya dia kata 'kalau kau nak post ydp kau kena pastikan kau menang'.

apa apa punya sengal....

faizal said...

umno bukan hanya perasuah tetapi merosakkan institusi-institusi awam di malaysia menjadi perasuah tegar..

hinggakan sektor awam terkenal dengan rasuahnya..


ini adalah dasar pandang ke barat yang dibawa oleh mahadet dan umno parti yahudi.

umno wajib ditumbangkan.

Perawi said...

faizal said...kartina boleh membuat rayuan - PM.

sayang betul najib kat rakyat umno/bn dipahang yang akan mabuk...kalau yg ini disebat 6 rotan. geng bn kecut telor sikit nak mabok...lai koknya kena tangkap oleh JAIP. Alasan tiada juru sebat...kenapa tak import dari arab saudi, hanya utk 3 mlm 2 hari. Imam teraweh 30 org bolah import dari mesir, utk selama 40 hari...nak jadi PM, tapi takut nak jalankan hukum islam....malu dengan nalapambu, tabuan oiii

ironseven said...

Perdana Menteri juga enggan mengulas apakah kesilapan yang telah dilakukan BN pada pilihan raya berkenaan.

Keputusan pilihan raya kecil Permatang Pasir menyaksikan calon PAS Mohd Salleh Man, 52, memenangi kerusi itu dengan majoriti 4,551 undi.

Pesuruhjaya PAS Pulau Pinang itu memperoleh 9,618 undi mengalahkan calon BN Rohaizat Othman, 38, yang mendapat 5,067 undi.

Mengenai majoriti undi, Najib berkata daripada satu segi BN telah dapat menurunkan majoriti kemenangan parti lawan.

Pada pilihan raya umum 2008, calon PAS Datuk Mohd Hamdan Abdul Rahman mengalahkan calon BN Ahmad Sahar Shuib dengan majoriti 5,433 undi setelah memperoleh 11,004 undi.

Pilihan raya kecil itu diadakan berikutan kematian Mohd Hamdan yang merupakan penyandang kerusi berkenaan, pada 31 Julai lepas kerana serangan jantung.

DIA TAK SEBUT UNDI UMNO JUGA MEROSOT. PERATUSAN MENGUNDI PON MEROSOT DRPD 83% KPD 73%. HILANG 10% TU...TU LA BUAT HARI SELASA LAGI. APA PUNYA NGOK SPR NI...

faizal said...

puak-puak munafik ni mana nak percaya undang-undang syariah nie..

umno/najib/che det menghina islam..

Perawi said...

wak-labu said...
Satu kemenangan besar kepada melayu/Islam, kerana mengurangkan majoriti PAS.

Ini bermakna melayu/Islam sudah semakin hilang kepercayaan nya terhadap PAS.

Jika ianya berterusan sehingga menjelang PRU13 - pasti Pakatan Rakyat akan tumbang.

August 25, 2009 7:38 PM

kenapa ada otak tak pandai berfikir, berapa peratus keluar mengundi.

prk2009 9618/14685 undi = 65.5% undi
pru2008 11004/16575 undi = 66.4% undi

yg keluar mgundi merosot..buat time keje,np x buat time ari cuti.ini PM kira bgusla..dulu umno dpt undi 5571 skrg 5067..undi sape yg jatuh?

jgn termakan 'spin' umno bn bahawa sokongan merosot..

ironseven said...

perawi,
dah jadi tabiat umno suka selindong2 tak telus mcm diorg sorok kes sharizat tu la. pm kata turunkan majoriti pas la konon. dia dok ingat rakyat bodoh mcm zali, wak labu dan pencacai yg lain. apa punya bodoh statement dia. malu aku ber pm kan mamat tu.

Mesra Sokmo said...

BN kena buat DUN baru pulak...PM (Pengkalan Merapu)

ironseven said...

kalau on prk di kota siputeh ada baiknya umno jgn letak calon. kalau nak tanding jugak letak je calon supp ke ppp ke ipf ke, lagi bagus. dah nazak lagi tak mau sedaq diri.

p0Kko said...

7-0
sampai 10-0 aku nazar botak kepala.

faizal said...

lawak betul UMNO nie..

UMNO lingkup dari malaysia aku buat kenduri arwah

faizal said...

MAAF RAKAN-RAKAN MELAYU SEKALIAN..BUKAN NAK MENGHINA BANGSA SENDIRI TETAPI DAH JEMU DENGAN KEBODOHAN PEMIMPIN UMNO YANG MENGGUNAKAN ALASAN PERKAUMAN UNTUK KELANGSUNGAN KUASA.

DULU war-war kan konsep bangsa malaysia
lepas tu konsep 1 malaysian

last-last yang promote benda tu menikam dari belakang..apa cerita nie..

aku tak faham betul lah ajaran sesat pemimpin negara kita nie..

jangan lah jadi munafik..sekejap imalaysian sekejap suruh lihat sejarah ungkit pasal hak-hak istimewa melayu..matang laa sikit..melayu sekarang dah terdidik dengan akta pendidikan 1967..

apa dia matlamat akta pendidikan 1967.

matlamat akhirnya adalah mewujudkan perpaduan melalui 4 perkara iaitu

1)kurikulum yang sama isitu sistem kbsr dan kbsm
2)bahasa pengantar yang sama iaitu bahasa melayu.
3)kokurikulum berteraskan perpaduan melalui persatuan
4)sistem peperiksaan yang sama iaitu upsr,pmr,spm dan stpm

matlamat kerajaan(jika dilihat dalam skop UMNO) telah berjaya tetapi kerajaan(hanya UMNO) telah menjadi munafik kerana menggunakan isu perkauman bagi menjamin kelangsungan politik dan kuasa UMNO.

cukup-cukup lah memperbodohkan orang atau rakyat..kita selama ini aman damai tanpa pergaduhan antara kaum.bila UMNO hilang kepercayaan dari rakyat.. UMNO mula menjadi tak tentu arah dan tidak siuman.

sebagai negara berpelembagaan kita sepatutnya sedar bahawa kuasa majoriti 2/3 parlimen tidak boleh melangkaui kuasa-kuasa raja dalam soal perlembagaan.untuk mengubah perlembagaan.. persetujuan raja-raja adalah perlu,jadi tidak timbul isu melayu dinafikan hak-hak istimewa mereka selepas kejatuhan UMNO.

kedudukan melayu tetap terjamin walaupun UMNO tak memerintah.bukan hanya UMNO sahaja yang berjasa dalam soal kemerdekaan.banyak lagi parti-parti lain yang memperjuangkan kemerdekaan.keistimewan umno hanyalah selepas rakyat tanah melayu masa tu memilih umno sebagai pemerintah.lagi pun masa tu tak ada persaingan yang lebih baik berbanding umno.

sebab tu UMNO bergantung tuah kepada rakyat,kerana rakyat yang menjulang nama UMNO selama 50 tahun.bukannya UMNO berjasa tetapi rakyat berjasa terhadap UMNO.

kita mengamalkan demokrasi bukannya autokrasi.konsep parti lain selain umno tidak boleh memerintah adalah konsep yang bodoh dan tidak matang.

UMNO dah teruk sangat dah, selagi UMNO memerintah selagi tu laaa melayu bodoh ni tak pandai dan tak maju..

ironseven said...

alasan2 muhyidin nak lepaskan diri;

"Beliau yang juga Timbalan Presiden Umno berkata kekalahan Barisan Nasional (BN) pada pilihan raya kecil DUN Permatang Pasir menunjukkan pengundi terlalu selesa dengan keadaan mereka ketika ini sehingga tidak mahukan pembangunan - TAK HABIS2 NAK PERLEKEH KEMAMPUAN BERFIKIR RAKYAT DAN HANYA BERMODAL UMPAN PEMBANGUNAN MATERIAL SEMATA2!

"Sambil mengucapkan tahniah kepada calon Pas beliau berkata isu melibatkan calon yang dieksploitasi pembangkang juga menjadi faktor kepada kekalahan BN - SUDAH TERANG LAGI BERSULUH CALON BN MEMPUNYAI MASALAH INTIGRITI. LAGI TAK MAU MENGAKU!

"Selain itu, Muhyiddin berkata Permatang Pasir yang terletak dalam kawasan Parlimen Permatang Pauh dan merupakan kubu kuat Penasihat Parti Keadilan Rakyat Datuk Seri Anwar Ibrahim, menjadi faktor kepada kekalahan BN - KALAU DAH TAU KAWASAN TU KUBU KUAT PAS-PR LAIN KALI JGN MASOK BERTANDING! AKU AKAN INGAT ALASAN MAMAT NI SAMPAI BILA2!

"Tempat itu juga adalah kubu Pas dan mempunyai jumlah pengundi Cina yang ramai," katanya yang turut menjelaskan bahawa keputusan pilihan raya ini tidak boleh dibandingkan dengan pilihan raya kecil DUN Manik Urai, Kelantan - ORG BUKAN ISLAM DAH JADI ZIMMI, UMNO BERTERUSAN MENOLAK DAN MENENTANG PERJUANGAN ISLAM DAN BANGKITKAN ISU PERKAUMAN!

"Muhyiddin berkata beliau yakin sokongan terhadap BN akan pulih dari semasa ke semasa di bawah pimpinan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak - AKHIRNYA DIA BARU SEDAQ RUPANYA SOKONGAN RAKYAT KPD PM ADALAH TERUK DAN BELOM PULIH! RAKYAT BIJAK DAN BERIMAN TAK SOKONG PM YG BYK ISU NEGATIF!

bakmaipungkoq said...

Macamlah Msia ni parti dia yg perintah.

bakmaipungkoq said...

"Mulia" betul hati mereka2 dari pakatan ni. Percaya habis kat kaum yg tak disebut namanya didalam perlembagaan tu. Kamu mentah lagi, umno dh 52 tahun bekerjasama, dh tahu sgt hati perut depa tu. Mmg pd zaman nabi dulu orang arab kuat dengan semangat berpuak2 mereka tetapi mereka masih tetap arab. Samalah macam org melayu disini terdiri dari pelbagai negeri dan loghat percakapan. Tetapi disini, kita ada pelbagai bangsa. Jika mereka muslim, tidak ada masaalah. Tidak timbul soal kebangsaan. Masaalahnya mreka yg tidak muslim. Yg tek gheti bahasa. Dh tinggal berpuluh2 tahun bersama pun, masih bangang lagi adat resam dan anutan agama kaum2 yg jadi jiran mereka. Yg jelas, mereka tidak mahu ambil tahu atau pun sengaja buat2 tidak tahu.

Mmg la semua ada dlm perlembagaan, tp tguk sendiri la, baru menang ciput kerusi, mereka dh tunjukkan perangai sebenar mereka. Agama, bangsa, sultan2 depa dh berani hina. Itu tak termasuk lagi mempersoalkan hak2 melayu yg jelas termaktub ddalam perlembagaan. Setakat ni nampaknya Pas tidak berani buat apa2-apa pun, umno pun sama juga. Dua2 nak jaga politik masing2. Jd aku nak katalah kat hampa yg bijak2 dan cerdik2 ni, kebanyakan depa ni mmg tak boleh dipercayai. Perkiraan depa hanya demi kepentingan dan keuntungan depa semata2. Kalau boleh melayu nak telangkup, lagi baik. Hampa tak rasa ka?

Hampa tguk sendiri, siapa yg nak saman sultan, hina agama, minta langkah mayat depa dulu sebelum nak jadikan Msia ni negara islam,hina bangsa kita (tak perlu nk tunggu cakap depa, kita boleh nilai dari perbuatan saja). Kalau dibandingkan antara dua parti melayu ni, umno nampak lebih meyakinkan walau pun tidak sebaik yg diharapkan, berbanding yg satu lagi.

Siapa tak sokong Islam? Bohong jika ada melayu yg benci Islam. Masaalahnya parti yg alternatif kpd umno tidak memperlihatkan keyakinan kpd kita, kecuali segelintir. Macamana kita nak terima kebaikan bercampur kemungkaran yg mereka lakukan. Mereka mendakwa memperjuangkan Islam tetapi malang sungguh, apabila ada isu2 yg jelas memerlukan sentuhan padu bersemangat Islam dari mereka, mereka hanya mampu berdiam diri atau mengambil tindakan selamat demi survival politik mereka. Jadi dimanakah kita boleh menetapkan hati kita dengan penuh yakin keatas kejujuran mreka. Saya tak dakwa kosong - ada byk isu yg kita semua tahu. Jgn nk hipo buat2 tak tahu pula.

topguy said...

Alasan Ameno kalah kubu kuat pakatan rakyat dan telah berjaya mengurangkan majoriti...bodoh punya statement tpm.tengoklah peratusan keluar mengundi,Ameno punya majoriti pun kurang,takde otak kah untuk pikir.Yang kalah tetap kalah lah ngok.Ameno memang bangang dulu kini dan selamanya macam pencacai Ameno yang lain.

keris panjang said...

topguy.

Jika dah menang tu, jgn lah megah sgt. Ucaplah syukur kpd tuhan, sbb orang yg pecah amanah dan engkar tak bayar hutang pun masih boleh menang.

Untunglah PAS dpt calun yg begitu berkelayakan.

Aku nak tanyalah pada bijak pandai PAS yg ada ramai kat sini, apa ye hukumnya jika kita sememangnya tahu akan kemungkaran seseorang tu, tetapi kita masih sanggup mempertahan dan menyokongnya untuk dijadikan wakil oleh beribu2 orang di kawasan yg dimenanginya.

Sepatutnya sebagai sebuah parti yg bertunggakkan Islam, PAS perlu mempamirkan kejujuran, bukan melindungi. Dan kita sentiasa perlu ingat, Allah tidak pernah lalai memerhatikan setiap perbuatan umatnya sama ada yg boleh dilihat atau yg tersembunyi.

ironseven said...

keris panjang,
sapa yg pecah amanah? siapa yg tak byq hutang? dia berhutang sbb apa?

pungkoq,
yg pasti pas tak pernah hina ayat2 quran dan hadis, hina nabi dan halalkan zina. syukur dap sudah jd zimmi. dulu bukan muslim jadi harbi kerna umno memburuk2kan pemerintahan islam. dan hingga kini masih memburuk2kan hukum islam.

dah kalah buat la cara dah kalah. jgn dok cari salah org. perbaikilah diri sblm ditalkinkan...

tabuan said...

Nampak nya PAS akan terus menjadi kertas tisu pencuci pungkok Lim Guan Eng di Pulau Pinang.

Umno tak kisah walaupon kalah kerana di situ kubu kuat PAS, pada 2004 UMNO menang besar di seluruh negara tetapi kalah juga di kawasan ini.

Apa yang penting UMNO tetap bertanding di kawasan ini, UMNO perlu bertanding di semua kawasan melayu sekiranya mempunyai alasan yang kukuh.

Bila bertanding tak kira kalah dan menang,kerana dengan bertanding umno dapat menggunakan peruntukkan pilihanraya dan peruntukan ini dapat di laburkan di tempat tersebut yang secara tak langsung dapat menaikan ekonomi tempat tersebut.

tahniah atas kemenangan PASBERG (Jus keluaran tok guru) ..Take..Beer!!..take beer!!

Creedence Clearwater Revival said...

aku tengok bila dah kalah, makin mengarut-ngarut komen penyokong UBN ni.

Creedence Clearwater Revival said...

aku tengok bila dah kalah, makin mengarut-ngarut komen penyokong UBN ni.

KUWAJA said...

bakmaipungkoq,

Ulasan anda sepatutnya memberi kesedaran kepada mereka yang mengaku diri mereka Melayu. Jangan mengikut perasaan. Lihat keadaan sebenar kerana masa depan bangsa dan agama kita terletak pada pengundi terutama pengundi muda.

Sedarlah wahai bangsaku.

dewatawanberapi said...

top gay bodoh,

ko fahamkah apa maksud majoriti undi...
peratusan dengan majoriti berbezalah ngok...

bodoh....kecik2 taknak mampus...

dewatawanberapi said...

menang pun tak guna jugak...
tetap jugak jadi keldai...

onkk...onkk...onkk...onkk...
cis...memalukan bangsa melayu

menangpun atas bantuan 2 kaum laknat tu...

tabuan said...

PASBERG APA SUDAH JADI......

kenapa Umno kafir ialah kerana mereka berkawan dengan Cina dan India
seperti mana kata penceramah-penceramah Pas, tindakan Umno itu dilarang oleh al-Quran. Quran ada menyebut mengenai larangan berbaik atau pun berkawan dengan orang kafir apa lagi mengambil mereka sebagai pemimpin!

Antara ayat-ayat yang sering dibaca ialah ayat dalam surat al Maidah, ayat 51 bermaksud;
“Wahai orang yang beriman! Janganlah kamu jadikan orang Yahudi dan Nasrani itu
sebagai ketua sebahagian yang lain. Sesiapa di kalangan kamu yang menjadikan mereka sebagai
pemimpin, maka sesungguhnya ia jadi golongan mereka. Sesungguhnya Allah tidak memberi
petunjuk kepada orang yang zalim”

Ayat dalam surah Ali Imran, ayat 119 bermaksud: “Ingatlah! Kamu ini mengasihi mereka itu sedangkan mereka tidak mengasihi kamu dan kamu percaya kepada seluruh kandungan al-Quran sedang mereka apabila bertemu denganmu mereka berkata: ‘Kami beriman’, tetapi apabila berpisah, mereka gigit jari-jari mereka kerana marah bercampur benci kepada kamu. Katakanlah kepada mereka: ‘Matilah kamu bersama kemarahanmu itu’, Allah mengetahui apa yang terkandung dalam dadamu”.

Ayat dalam surah al-Maidah, ayat 57 bermaksud; “Wahai orang yang beriman! Janganlah kamu jadikan (pemimpin atau ketua) orang yang menjadikan agama kamu sebagai ejekan dan permainan, daripada ahlil kitab yang sebelum kamu dan (jangan kamu jadikan) orang kafir sebagai ketua dan takutlah kepada Allah, jika kamu sungguh-sungguh orang beriman”.

isa_ys3 said...

apa tak sedar umno selama ni menang pun guna 2 kaum ni juga.mca mic....
di mana letaknya kekuatan laksamana hang tuah?(citer nujum pak belalang)
Di mana letaknya kekuatan umno?pd che det? pak lah? najib?
senarnya pada mic dan mca..bila mca lingkup mic bungkus umno pun macam orang gila meroyan gila talak nak berbaik2 ngan pas..sampai tok guru cakap kerajaan kelantan nak kerjasama ngn pusat pun umno kata pas nak kerjasama ngn umno..tak gila ke namanya

checkmate said...

apapun...muhyiddin telah cuba menjatuhkan najib seperti mana beliau lakukan utk jatuhkan paklah..

Creedence Clearwater Revival said...

sdr isa_ys3,

inilah dia wajah sbnr umno. semasa pas bersekutu dgn umno dlm perikatan, semasa kuasa tgh kuat, ditendangnya pas keluar. tapi bila kedudukan politik dan kuasa dah terancam, baru terkial2 cari pas.

sorryla, sampai kiamat pun pas xkan bersama dgn umno.

Creedence Clearwater Revival said...
This comment has been removed by the author.
Creedence Clearwater Revival said...

dipelawa kpd sdr2 membaca artikel di blog ini:

http://gomalaysian.blogspot.com/2009/08/satu-lagi-projek-kerajaan-barisan.html

utk ke muka depan, sila buang no 2009 hingga hbs pd sub-address ini & tekan enter.

banyak artikel yg menarik. tq!

jomdebat said...

x lama lg mampusla umnop ni.......hanya org2 yg bodoh sj yg masih puji umno.kalu tny org ramai skrg,sume dh benci n meluat dengar nama umno..
dulu pak mertua aku kuat umno..tp skrg dh berubah.
x malu ke jadi penyokong umno???

jomdebat said...

Siapa tak sokong Islam? Bohong jika ada melayu yg benci Islam. Masaalahnya parti yg alternatif kpd umno tidak memperlihatkan keyakinan kpd kita, kecuali segelintir. Macamana kita nak terima kebaikan bercampur kemungkaran yg mereka lakukan. Mereka mendakwa memperjuangkan Islam tetapi malang sungguh, apabila ada isu2 yg jelas memerlukan sentuhan padu bersemangat Islam dari mereka, mereka hanya mampu berdiam diri atau mengambil tindakan selamat demi survival politik mereka. Jadi dimanakah kita boleh menetapkan hati kita dengan penuh yakin keatas kejujuran mreka. Saya tak dakwa kosong - ada byk isu yg kita semua tahu. Jgn nk hipo buat2 tak tahu pula
-----------------------------------
mekacihlah pungkok..akhirnya ko dh ngaku jugak umno ni bukanlah parti islam.aku dh tunggu 50 tahun nk tengok umno buat islam dimalaysia.tp hampeh...tengok2 bila dh nk mampus ni harapkan org lain pulak buat islam..masa ada kuasa yg gagah dulu x nk buat.ini mcm punya olang umno pun ada ka????HANCURLAH UMNO!!!!!!

Ibnu said...

Assalamualaikum dan salam sejahtera,
1. Tahniah ke atas calon PAS yang menang dengan majoriti yang tersangat selesa.
2. Saya percaya, lepas ini akan banyak lagi pilihanraya kecil berlaku, sebagai petanda akan berlaku suatu mega tsunami politik pada PRU13 nanti. Pilihanraya kecil umpama angin yang sentiasa meniup bara pejuang Islam agar tidak padam sehingga ia menjadi api marak pada PRU 13 nanti.Sebenarnya Allah sedang mentarbiahkan semangat pejuang Islam agar terus istiqamah dalam perjuangan mereka. Wallahualam

jomdebat said...

penyokong2 umno kat malaysia skrg bole dikira pakai jari....
yg masih berbaki dan masih idup adalah:tabuan,lebah,madu..
BYE BYE UMNO!!!!JANGAN MARAH!!!

ironseven said...

tabuan,
pandainya kau copy dan paste terjemahan ayat2 tu. tapi sayang islam kau hanya setakat copy paste. engkau dan pemimpin umno tolak al-quran padahal permulaan kitab al-quran disebutkan 'kitab ini (al-quran)' sbg kitab yg memberi petunjuk kpd yg beriman (allah tak sebut kpd yg islam). sygnya aku tak nampak bukti kesungguhan iman kau. hanya islam pada nama melayu (ada jugak melayu yg murtad, jgn lupa!). kau lupa dan buat2 tak nampak ayat2 lain yg menyeru kebaikan dan mencecah kemungkaran.

apa punya islam kau ni. mungkin pintu hati dah ditutup allah.

bakmaipungkoq said...

Blogger jomdebat said...

penyokong2 umno kat malaysia skrg bole dikira pakai jari....
yg masih berbaki dan masih idup adalah:tabuan,lebah,madu..
BYE BYE UMNO!!!!JANGAN MARAH!!!

August 26, 2009 3:36 PM

.....................................

Oh, ya, aku lupa..Msia ni rupanya PR yg perintah. Kesian UMNO, jadi parti pembangkang. PM Msia siapa ya, Dato Najib kan kah ketua pembangkang !!!

Jgn marah debat, nnti kena jual !!

p0Kko said...

kurang cerdik bakmaioungkoq ni.
gi ngaji lagi!

Proton Saga said...

Sepatutnya pas menang 99% kerana ada patwa sokong umno tak masok surga, kenapa ada orang pas sokong umon.

Nampak nya fatua ualamk pas itu orang tak terima.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...