Friday, August 14, 2009

H1N1: PKPIM dakwa IPT tidak serius soal keselamatan pelajar

KUALA LUMPUR: Persatuan Kebangsaan Pelajar Islam Malaysia (PKPIM) mendakwa Institusi Pengajian Tinggi (IPT) kurang memberi perhatian terhadap soal keselamatan dan kebajikan pelajar berhubung pengawasan wabak Influenza A atau lebih dikenali sebagai virus H1N1.

Exco PKPIM, Hafidz Hakimi Haron berkata, hal demikian (kurang memberi perhatian) bukan sahaja berlaku di beberapa kolej swasta, malahan turut membabitkan beberapa pusat pengajian tinggi terkemuka di ibu negara.

Kata beliau, walaupun sudah terdapat beberapa amaran bertulis yang telah dikeluarkan oleh pihak terbabit, namun, apa yang mendukacitakan, amaran tersebut hanya sekadar tertulis di kain rentang dan notis-notis ringkas yang dikeluarkan oleh pihak pentadbiran IPT terbabit.

“Sedangkan penularan wabak seperti ini tidak seharusnya dipandang enteng memandangkan ia membabitkan soal keselamatan dan kebajikan golongan pelajar,” katanya dalam satu kenyataan yang dikeluarkan.
.
PKPIM juga katanya, melahirkan rasa kecewa dengan polisi sesetengah universiti yang merahsiakan jumlah jangkitan sebenar wabak ini di sesebuah pusat pengajian.

Katanya, walaupun tindakan tersebut dapat membendung gejala panik di kalangan penuntut namun, dari perspektif yang lain, pelajar akan lebih cenderung untuk bersikap acuh tidak acuh di dalam mempersiapkan diri untuk menangani penularan wabak ini.

“Lebih memalukan, terdapat beberapa pusat pengajian tinggi yang bertindak menafikan hak pelajar untuk menangguhkan kuliah pengajian sedangkan wabak tersebut dilihat semakin rancak menular di dalam kawasan kampus.

“Mungkin sahaja alasan yang paling munasabah oleh pihak terbabit adalah bagi mengelakkan tanggungan kos kerugian yang besar, mahupun hendak mengelakkan gangguan takwim akademik sesebuah universiti tetapi alasan sedemikian dilihat tidak tepat oleh kerana kebajikan dan keselamatan para mahasiswa atau pelajar haruslah diutamakan berbanding faktor keuntungan semata-mata,” ujar beliau..

Sejak 23 Julai yang lalu sehingga kini, seramai ratusan warga Malaysia telah dijangkiti virus ini membabitkan sebanyak 51 nyawa terkorban.

Menurut perangkaan yang telah dikeluarkan oleh Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO), virus ini berpotensi untuk mengorbankan seramai 5,000 hingga 28,000 penduduk sekiranya seramai 0.1%-0.5% dijangkiti wabak ini.

46 comments:

Adi Satria said...

PAS = Islam???

Agama baru ke ni?

Macam Islam Hadhari ke?

abe MIE 'TERJAH' said...

http://pkrpasdap.blogspot.com

sebab utama h1n1 ialah demo anti ISA kat KL baru-baru nie. ramai sangat orang sana.

bila kena penyakit salahkan orang lain pulak

AsyMok_ambo said...

Pada Saat ini, SELURUH RAKYAT MALAYSIA WAJIB MELAKUKAN DUA PERKARA!!!
Tidak dapat Tidak…
1. Sujud SYUKUR
2. Solat TAUBAH

Sujud SYUKUR kerana ALLAH SWT telah MengHantar PERINGATAN H1N1 sebelum TibaNya HARI PEMBALASAN. Sudah tentu, Syukur Tak TerHingga Ke Hadrat ALLAH SWT PEMILIK SEKALIAN ALAM.
PERINGATAN H1N1 Agar SELURUH RAKYAT MALAYSIA BekerjaSama Meng JAHANNAM kan REJIM ZIONIS umno-bn LAKNATULLAH Secepat Mungkin.
TIDAK ADA MASA UNTUK GOYANG KAKI!
KITA SUDAH TERLALU NAZAK…

Solat Taubah kerana Kita nie hanyalah Manusia Biasa. Hatta Malaikat pun BerTanya Kenapa Manusia DiCiptakan Sedangkan Para Malaikat Tidak Henti-Henti Sujud Meng ESA kan ALLAH SWT.
Firman ALLAH SWT:
“AKU LEBIH MENGETAHUI…”
Siapakah Yang Tidak Pernah Melakukan KESALAHAN???
Bak Kata Profesor Akhil Hayy
-Hari Ini Hari Aku…Esok Lusa…
ITULAH ANJURAN ULUNG RASULULLAH S.A.W.
FIKIR-FIKIRKANLAH SeJUJUR nya.

AsyMok_ambo said...

WALI ALLAH SWT, TUAN GURU NIK ABDUL AZIZ NIK MAT dengan segala hormat With theRedCarpet Menjemput Yang berbahagia Ong Tee Keat MINUM THE CINA di Pulau Melaka. Segala Perbelanjaan Ditanggung oleh Pihak KAMI.
Apalah Kiranya MCA dibubarkan dan Menyertai KAMI KUASA RAKYAT Menegakkan KEBENARAN dan KEADIILAN.

bakmaipungkoq said...

Apa nak hairankan IPT, kerajaan sendiri pun buat apa? Tak habis2 umumkan kematian saja. Kalau demam, kena tunggu dah nazak, baru ujian Selsema Babi dibuat. Mangsa dh mati dulu sebelum keputusan diterima.

Jika kerajaan perihatin, orang-orang berisiko sepatutnya perlu diberikan pelalian awal (antiviral) sebagai langkah pencegahan. Jgn lah tunggu mereka dh "dihinggapi" baru tindakan diambil. Kebanyakan yg mati adalah yg berisiko tinggi. Mmglah byk peruntukan diperlukan tetapi kerajaan sanggup pula yg membuat perbelajaan tinggi untuk cover kecuaian, contoh pembelian balik saham2 yg telah "tersilap" jual dgn harga yg tinggi, keraian2 yg membazir dan sebenarnya tidak perlu, sambutan2 hari perayaan dan lain-lain lagi. Sepatutnya budget untuk menyelamatkan nyawa rakyat perlu diutamakan.

bakmaipungkoq said...

Ada jugak orang yg sanggup menerima kaum kafir kerana impikan kuasa, sedangkan bangsa sedarah sedaging dan seugama pula yg sama2 menyembah Allah swt dianggap zionist.

AsyMok_ambo said...

Tujuh DOSA-DOSA BESAR @ 7 Dosa Besar

1. SYIRIK
2. SIHIR
3. SALAH GUNA HARTA ANAK YATIM
4. MAKAN RIBA'
5. MEMFITNAH INSAN SOLEH SOLEHAH
6. MEMBUNUH TANPA HAQ
7. LARI DARI MEDAN JIHAD

Antara YANG MENJURUS KEPADA KEBARANGKALIAN SYIRIK yang PALING HAMPIR dengan MASYARAKAT ialah AIR DALAM BOTOL SAMA ADA MINUM ANAK UNTUK PEPERIKSAAN ATAU BELI MOTO BARU.
Bagi Yang BERILMU, NIAT mereka AIR itu cuma ALAT... namun bagi KAKI PAK TURUT...
Lu Pikir Lah Sendiri beb...
TERUTAMA MAJLIS FATWA KEBANGSAAN...
SYIRIK ITU DOSA TAk TERAMPUN...
Bab ARAK, JUDI, BABI Hang SEMUA BISING UMPAMA BUMI NAK RUNTUH!
BAB SYIRIK TERSEMBUNYI MACAM MANA...
APA INISIATIF KITA???
Tup-tup ada Pulak RAHSIA TARIKH LAHIR...
Betul ORANG BERILMU Hanya Akan BerNIAT Hanya Untuk TAHU tapi adakah SEMUA ORANG ITU BERLMU!!!
Kenapa KITA TAK WARWAR KAN BAHAWASANYA DOA PALING MUSTAJAB adalah AL_FATIHAH!!!
kan mudah tu...
Kaki disko pun akan mula minat pada KEMANISAN IMAN!!!!!!!
Be honest WAHAI PARA ILMUWAN...

joe lenon said...

Apa kau cerita ni abg terjah, yang kena h1n1 tu bukan semua pegi demo, kau dah hilang akal ke, kerajaan tu kena buat sesuatu yang drastik, bukan nak sorok-sorok kes, dah kena batang idung sendiri baru tau,

ikut % penduduk nak di bandingkan dengan negara2 yang ramai kematian Malaysia adalah adalah peratusan tertinggi dibandingkan dengan jumlah penduduk.

Kalau kat negara lain menteri kesihatan dia dah letak jawatan dah.. dah lama dah..

bakmaipungkoq said...

Budaya Msia, mana ada menteri nak letak jawatan. Fulus, bro. Maruah tolak tepi. Ingat politician Msia ada maruah ke? Bukan semua lah. Mcm Shahrir Samad ada maruah tp aku lega dpt menteri lain jaga hal ehwal pengguna ni.

fitflex said...

lucu pulak aku tgk lepas jumaat td tokwan2 dan budak2 yg x tahu apa2 digunakan utk hentam umno depan masjid kubang semang.mmglah umno tu pengkhianat melayu dulu.tp kan lebih bagus kalu lepa2 ni berdemo bila kafir2 hina islam...

hurry said...

biasala la rakyat ni bukannya penting sangat pada kerajaan,masa pilihanraya je penting,tgok kat manik urai sampai pg menoreh getah lg...bila dah menang tu....kroni la plak penting...
hari ni muhyidin kecam nik aziz sebagai seorang yg bukan konsisten pejuang islam,aku setuju saranan muhyidin tu...umno mmg pejuang islam bangsa dan agama...kita tengok rambut bini2 pemimpin umno pun kita dah tahu mereka bukannya pejuang islam yg sebenar dan warak..ayat politik biasala...aku sampai sekarang pening sapa yg jual pasir kat singapura tu...dan salah satu umno pejuang bangsa ialah menghapuskan pembelajaran sains dan matematik dalam bahasa melayu....tpm mesti bangga dgn komen aku ni
hidup 1malaysia

Tumbuhan Herba said...

AsyMok_ambo said...

Tujuh DOSA-DOSA BESAR @ 7 Dosa Besar

1. SYIRIK
2. SIHIR
3. SALAH GUNA HARTA ANAK YATIM
4. MAKAN RIBA'
5. MEMFITNAH INSAN SOLEH SOLEHAH
6. MEMBUNUH TANPA HAQ
7. LARI DARI MEDAN JIHAD


tambah 1 lagi:-

yang ke 8 : Bersengkokol dengan DAP yang menghina Islam.

Perawi said...

SIBUK DOK SEMBAJYANG HAJAT SAHAJA...BABI BERTAMBAH DIBELA, UTK DIHANTAR KESINGAPORE. KALAU TAK PERCAYA TANYA KAKI RASUAH NEGARA....ALI RUSTAM, KM MELAKA & BEKAS MB NEG SEMBILAN, MAT ISA SAMAD. TAK KURANG JUGA TUAN ISTANA BESAR (RM24JUTA) KHIR ANAK TOYO, SAMPAI SEKARANG MUSIBAH TERUS DATANG DARI JE SAMPAI 1MALAYSIA/H1N1

Perawi said...

SELAGI BABI & TAUKEY BABI - ALI RUSTAM, KHIR TOYOL & MAT ISA SAMAD TAK DIHAPUSKAN, SELAGI ITULAH H1N1 MEREBAK....NAJIB HAPUSKAN MEREKA INI

hurry said...

kepada dappas
7 dosa besar
1-munafik(depan rakyat cakap lain depan kroni ckp lain)
2-syirik yg mementingkan dan memuja harta(tombol pintu impot dari itali) dan hishamuddin pakai kereta hummer yg di impot terus dari usa
3-sihir atau bomoh(sihir pak lah bilamana terjumpa benda2 yg berkaintan sihir dalam laci pak lah
4-salah guna harta kerajaan dan rakyat
5-makan rasuah dan memberi rasuah seperti memberi duit kepada pengundi di manik urai,yg hanya di lakukan oleh kononnya baik iaitu bn
6-memfitnah insan soleh dan tawadduk sperti memfitnah ustazah rosmah dan ustaz tuan guru najib dan tuan guru muhyidin
7-membunuh tanpa hak seperti membunuh ustaz ibrahim libya dan menangkap org kedalam isa dan melengah2kan anak melihat jenazah ibunya seperti yg di lakukan olehbn kepada anwar dan tahanan isa mat sah
8-lari dari medan perang seperti penakut untuk berkata benar kepada pemerintah sedangkan ianya salah demi dapur takut untuk tak berasap
9-bersekongkol dgn dap yg menghina islam sedangkan org kapir dan munafik kalau di lihat yg mana paling di perangi oleh nabi kita iaitu munafik iaitu tempat mereka di aspaliminanar(neraka yg paling bawah)
10-keras hati untuk memakai tudung kepala seperti mek jambul depan

isa_ys3 said...

nasihat kepada rakyat malaysia berbangsa melayu terutama yang tinggal di setinggan2 dan tanah yang tiada geran,apabila tanah anda diambil(dirampas) oleh kerajaan atas alasan pembangunan atau apa jua alasan,anda mintalah bantuan kaum cina dan india kerana mereka pandai berunding dgn kerajaan.dan jgn lupa suruh mereka bawa sangkar babi dan najis lembu bagi menghadapi pasukan fru spt yang mereka lakukan semasa mempertahankan kandang babi di melaka dan kg buah pala di pulau pinang.rupanya fru ni takut dgn sangkar babi dan tahi lembu.jadi bolehlah kita gunakan taktik ni utk mempertahankan tanah orang melayu dr dirampas

Perawi said...

wolf said...Agama baru ke ni? UGAMA BARU NATANG APA? ANJING Oiii

Macam Islam Hadhari ke? UMNO TU MEMANG DOH SESAT ..... NABI TAK PERNAH AJAR HADHARI...BINATANG Oii

AsyMok_ambo said...

ATAS NAMA ALLAH SWT
Kepada Profesor Datuk Doktor Mahmood Zuhdi Abdul Majid, Pengarah Jabatan Fiqh dan Usuluddin Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM); Profesor Datuk Doktor Mohammad Yusoff Hussain, Rektor Kolej Islam Darul Ridzuan; Osman Abu Bakar, Ketua Umum Badan Bertindak Perpaduan Melayu; dan Roshdan Sujak Rafie, Setiausaha Agung Persatuan Peguam Syarie Malaysia…
Ambo tahu KAMU INSAN BERILMU.
CENDEKIAWAN ISLAM.
Dulu, RASULULLAh S.A.W. dilempar BATU. Berdarah Sehingga Menimbulkan RASA MARAH Para MALAIKAT ALLAH SWT. Yahudi pernah lempar TAHI. Ada manusia lepas Hajat di perkarangan Masjid.
ADAKAH RASULULLAH S.A.W. MELENTING KEPADA INSAN TANPA KALIMAH TAUHID???
SILA JAWAB WAHAI PROFESOR…..
Abu Jahal dan Abu Lahab itu ORANG ARAB. Keluarga sendiri Junjungan Besar S.A.W. lagi. FIRMAN ALLAH SWT diWahyuKan dalam Bahasa ARAB.
Takkan ABU JAHAL dan ABU LAHAB tak FAHAM Bahasa ARAB???
Namun… Apa Yang Tidak DiLakukan Oleh ABU JAHAL dan ABU LAHAB untuk MENGHINA TALI ALLAH SWT.
Sehingga Turun WAHYU ALLAH SWT, Surah AL-LAHAB.
Hatta MUHAMMAD SAW HENDAK DIBUNUH…
NAMUN APA REAKSI BAGINDA MUHAMMAD SAW, PENGHULU SEGALA RASUL???
SILA JAWAB WAHAI PROFESOR…
Baginda Junjungan Besar Senantiasa BERLAPANG DADA dengan INSAN BELUM ADA KALIMAH TAUHID.
Malah, Bila mana Saat Pembukaan KOTA MAKKATUL MUKARRAMAH, RASULULLAH SAW MengIsytiharkan Sesiapa BerLindung Di Rumah Abu Sufyan akan SELAMAT.
ITULAH SURI TELADAN NABI MUHAMMAD S.A.W.

AsyMok_ambo said...

Saudara JEFF OOI dan Saudara LOKE Cuma BERBICARA.
Sepatutnya, Pengerusi Majlis FATWA Kebangsaan BELANJA Mereka MINUM THE dan Terangkan kepada DUA MAKHLUK ALLAH SWT ini Secara BerHIKMAH.
Lagi Satu…
Macam mana Jeff dan Loke nak Faham bila mana MEREKA Tengok BERATUS-RATUS KLIP VIDEO SEKS REMAJA KITA YANG MENGUCAP DUA KALIMAH SYAHADAH – Sudah PASti Hasil Didikan REJIM ZIONIS umno-bn LAKNATULLAH lebih Setengah Abad.
KITA WAJIB IKUT SURI TELADAn RASULULLAH S.A.W., KEKASIH ALLAH SWT.
WALI ALLAH SWT, TUAN GURU NIK ABDUL AZIZ NIK MAT ADALAH PEWARIS KEPEMIMPINAN RASULULLAH SAW.
Kebenaran dan Keadilan itu MUTLAQ.
Dari ALLAH SWT.
TANPA KOMPROMI.

AsyMok_ambo said...

AYAT 82 SURAH YAASIN..
“BILA MANA BERBICARA MENGENAI ALLAH SWT, DIA HANYA BERFIRMAN KUN FAYAKUUN.. JADI MAKA JADILAH!”
TIDAK MUSTAHIL…
DENGAN KUASA ALLAH SWT
Terpulang kepada kita.
Strategi mesti ummphh.
Tarik benang dalam tepung, benang biar dapat tepung jangan terabur.
IF CAN’T BEAT THEM, JOIN THEM
DENGAN PENUH HIKMAH DAN FATANAH.
Kita umpamakan kita sebagai satu team bolasepak.
Kita namakan Marhaen FC
Formasi terkini 14 Ogos 2009 kita guna 1-3-2-4
Kesebelasan utama
1. Goalkeeper: TokGuru Hadi
TokGuru Hadi bersiap siaga seteguh nyawa LILLAHITAALA FISABILILLAH

2. Lastman aka mastermind: Tuan Guru Nik Aziz
Anugerah tak ternilai buat rakyat Malaysia daripada ALLAH SWT, Tuan Guru Nik Aziz adalah kapten pasukan kita. Perencana sebenar.

3. Bek tengah: Maulana Karpal Singh
Maulana Karpal adalah tonggak tengah kita, Singh is King. Orang lama wajib dihormati apatah dgn pengalaman yg tak ternilai.

4. Bek kiri: Master Kit Siang
Di kiri. Master Lim pasti hebat mengawal arus apatah merapatkan ukhuwwah

5. Bek kanan: Otai Uthayakumar
Di kanan, Otai Hindraf kita sebagai pakar rujuk bangsa India.

Maka, Gandingan Kit Siang-Uthayakumar-Karpal akan meletakkan semua bangsa bersatu atas nama Satu Malaysia.

Tuan Guru Nik Aziz boleh diibarat sebagai Mursyidul Am Malaysia@theSupreme Leader
“Satu Malaysia: rakyat didahulukan, pencapaian diutamakan”
Gagasan ini perlu dilaksanakan
Bukan sekadar menjadi BAHAN TAWA marhaen.

6. Twin-midfielder: Sifu Anwar(Sabah&Sarawak) dan Panglima Husam(Semenanjung)
Di bahagian midfield, Sifu Anwar akan merapatkan ukhuwwah rakan kita di Borneo. Anwar boleh!
Lawan tetap lawan
Panglima Husam sebagai Patriot Berani Mati kita akan menguasai sepenuhnya Semenanjung Malaysia FISABILILLAH.

7. Twin-winger: Dr.Dzul(perisikan) dan Ir.Khalid(Special Branch)
Dr. dan Ir. Kita berperanan seperti polis dan tentera. Liuk lentuk hebat mengucar-kacir musuh Dengan Penuh Hikmah dan Fatanah LILLAHITAALA.

8. Twin-striker: the Hustler Guan Eng dan the Lion Gobind Singh Deo.
Komitmen dan stamina hebat Guan Eng dan Gobind akan memastikan JARINGAN-JARINGAN GOL HEBAT.

ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!

AsyMok_ambo said...

After the Hijratun PutraJaya
Kabinet Malaysia Bumi Bertuah

MURSYIDUL AM MALAYSIA@ theSUPREME LEADER- TUAN GURU NIK ABDUL AZIZ NIK MAT
Pentadbiran Kerajaan Persekutuan LILLAHITAALA dipermudah kepada dua bahagian iaitu Majlis Kepemimpinan Pusat
diketuai Perdana Menteri TUAN GURU ABDUL HADI AWANG didokong dua ikon masyarakat majmuk Menteri Pembimbing Anwar Ibrahim dan Menteri Penasihat Lim Kit Siang.
Majlis ini didokong lima Timbalan Menteri iaitu Tan Seng Giaw, Sivarasa Rasiah, Dominique Ng, Uthayakumar Hindraf dan Jeffrey Kitingan.

Bahagian kedua Pentadbiran Persekutuan dipermudah kepada sembilan kementerian atau dipanggil sebagai Pasukan Strategik Nasional
diketuai sembilan ikon penting

1. Menteri Perancangan Strategik- Husam Musa
2. Menteri Perundangan- Karpal Singh
3. Menteri Kewangan- Azmin Ali
4. Menteri Kesihatan- Hatta Ramli
5. Menteri Kepenggunaan- Siti Mariah
6. Menteri Hubungan Sejagat- Teresa Kok
7. Menteri Pembangunan- Gobind Singh Deo
8. Menteri Perisikan- Dzulkefly Ahmad
9. Menteri Modal Insan- Khalid Samad
Bagi State Administration.
Sabah- Musa Aman
Sarawak- Taib Mahmud
Terengganu- Tok Ayah Harun Taib
Perlis- Hashim Jasin
Kedah- Azizan Abdul Razak
Penang- Lim Guan Eng
Perak- Nizar Jamaluddin
Selangor- Khalid Ibrahim
Johor- Ab. Ghani Othman
N. Sembilan- Mohamad Hassan
Melaka- Ali Rustam
Pahang- Tuan Ibrahim Tuan Man
Kelantan- Abe mad Ahmad Yaakob

Dalam negara sekecil, semulia dan seaman Malaysia, tak perlu banyak Kementerian, menghabiskan duit rakyat saja.
Vision utama Negara Kebajikan adalah menjadikan semua rakyat Malaysia yg tak sampai pun 30juta sebagai JUTAWAN. Jutawan bukan semestinya simpanan not-not wang di bank konvensional namun kaya jati diri dan modal insan dalam erti kata sebetul-betulnya.
Kita berusaha ke arah itu.
Benda yang baik kita kekalkan hatta Konsep Satu Malaysia: Rakyat didahulukan, Pencapaian diutamakan kita akan jadikan suatu realiti. BUKAN SEMATA-SEMATA SLOGAN.

CUMA INGAT WAHAI PARA PATRIOT PERAJURIT PEJUANG ISLAM...
KERJA KITA BUKAN MUDAH
KURANG LEBIH 50 TAHUN UMNO-BN LAKNATULLAH TELAH MERANAPKAN SAMA SEKALI JATI DIRI RAKYAT TERUTAMA PARA BELIA.

DENGAN KUASA ALLAH SWT
PERJUANGAN KITA MASIH TERLALU PANJANG.
START PUN BELUM LAGI INI.

USAH FITNAH, ANGKUH DAN BURUK SANGKA.
Lima tips kejayaam:
1. Memurnikan akidah
2. Memuliakan akhlak
3. Meng istiqamah kan syariat
4. Pengorbanan harta
5. Pengorbanan diri.
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!

fitflex said...

kalu ikut senarai yg asyokambo bg tu memang kemaih dah pimpinan pas.tp sekor pun dari list tu yg backup hassan ali.kesian tul dgn pas lani...

Adi Satria said...

Ambo...

kau dah tgk senarai menteri bayangan oleh puak DAP dan HINDRAF?

Apa yg kau merepek ni...

sama mcm tok guru wali pujaan kau yang kuat merepek...

Dream on la....

Adi Satria said...

Kenapa nk sokong PAS???

PAS tu ISLAM ke???

PAS tu agama baru ke???

isa_ys3 said...

wolf said...
PAS = Islam???

Agama baru ke ni?

Macam Islam Hadhari ke?

August 14, 2009 11:58 AM

-----------------------------------

wolf said...
Kenapa nk sokong PAS???

PAS tu ISLAM ke???

PAS tu agama baru ke???

August 14, 2009 7:58 PM

----------------------------------

soalan yang sama cuma gaya yang berbeza.

takde modal ke?

bakmaipungkoq said...

Meluatnya aku tgk satu lakunan haprak kat berita tv3 td. Pakatan ni mmg betullah ada yg panggil Pakatan Gangster. Cuba tguk gelagat Wong kontraktor Liu tu, mmg sah mcm gangster. Betul2 tak mamatuhi undang2. SPRM nk bawa tu, pegi ja la. Apa takut kalau tak salah. Kalau takut tu, kita faham sendirilah. Ini dia pegi begomol dgn SPRM. Pastu tuduh org tolak, padahal sendiri jatuh. Kemudian tgk aksi dia lg, mula2 sihat ja, lepas begomol, buat2 muka mcm nak mampus. SPRM pun pegi layan, bwa hospital la, pegi tgk bapak dia la. Siap dpt medical leave lg.

Hoi, bodoh, kalau tak salah, pegi saja lar. Kalau OKT semua mcm ni, payahlah kerja kakitangan kerajaan. Betul2 byk taik minyak. Takut mati kot! Roni Liu pun bukan main lg. Yg tv3 bangang sgt pegi layan si Liu tu apsal. Layanlah SPRM punya org lebe. Samdol!

Inilah jenis parti yg konon2 boleh memerintah negara. Kalau ada juga lah org yg sokong golongan cmni, mmg sahlah tak pakai otak !!

bakmaipungkoq said...

isa_ys3,

Nasihat pasal cara nak mempertahankan tanah tu, mg elok dijadikan iktibar oleh org Melayu. Org Melayu jgn asyik murah hati bagi tanah, macam berita kat tv3 td. Kesian aku tguk. Dari sejak Mahathir Khalid sampai la ni tak selesai lg.

Perawi said...

Sekali lagi terbukti kemandulan SPRM apabila gagal mengambil sebarang tindakan tegas dalam isu PKFZ (Port Klang Free Zone).

Datuk Tiong King Sing, daripada syarikat Kuala Dimensi Sdn. Bhd. (yang juga Ketua Backbenchers Club Be End) dan pengarah urusannya Mohd. Faisal telah membuat tuduhan yang sangat serius terhadap seorang Menteri kabinet iaitu Dato Seri Ong Tee Keat. Tiong mendakwa telah memberikan sumbangan sebanyak RM10juta kepada OTK bagi kegunaan parti MCA. Manakala Faisal mendakwa OTK telah menggunakan khidmat jet peribadi milik Kuala Dimensi sebanyak empat kali.

Sudah tentu sekurang-kurangnya ada alasan kuat untuk siasatan segera dimulakan akan kemungkinan ujudnya elemen rasuah dan salahguna kuasa disini kerana Kuala Dimensi adalah syarikat yang diberikan tender untuk membina PKFZ, yang terletak dibawah bidangkuasa Kementerian Pengangkutan dimana OTK adalah Menterinya.

Kalau dalam kes 46 ekor lembu korban yang disedekahkan ke masjid dan surau oleh sebuah GLC Selangor untuk sambutan 'Aidil Adha menyebabkan Ketua Pengarah SPRM Ahmad Said melompat-lompat tak sabar nak sembelih YAB Menteri Besar Selangor, bagaimana dengan kes PKFZ, Kuala Dimensi dan OTK ini!

Sudahlah kes pembinaan mahligai Khir Toyo yang bernilai berjuta itu pun langsung SPRM membisu, sedangkan Tun Mahathir sendiri pun ragu-ragu macam mana MB pencen dan doktor gigi boleh memiliki mahligai sebesar itu.

Apakah SPRM hanya sekadar "Sembelih Pakatan Rakyat Mampuih", sedangkan dengan Be End dan UMNO sepatah pun tak keluar?! Another double standard Mr Ahmad Said?

Saya mendesak supaya SPRM tidak lagi berlengah dan berdolak dalik dalam isu ini. Siasatan segera harus dibuat, dan pihak yang berkaitan mesti diheret ke muka pengadilan. Berbillion wang rakyat telah diselewengkan. Rakyat menuntut jawapan! It's a simple open & shut case-samada Tiong/ Faisal berbohong, atau OTK mengamalkan rasuah dan salahguna kuasa! There's no two way about it, coz either way somebody did commit a wrong. And a wrong is a wrong, even if done, and especially if committed by the power that be!

roh_insan said...

PKPIM dakwa IPT tdk serius...

Kat sini ade due bab,1 bab usha,2 ajal.

Kite Wajib desak kpd yg berwajib utk menjalankn kerje2 PENGAWASAN N PENYELAMATAN,segale ushe2 perlu dijlnkn dng segere,seandainye segale ushe tdk dilakukn dgn sebaik mungkin make ddknye dlm Jabariah.

Tetapi seandainye terdapat yg mati make tdk dpt tdk ienye kene diserahkn semule kpd yg HAK keatas tiap2 sesuatu,tak ade sesiape yg boleh memberi maut selain Allah,n semue umat Muhammad percaye.

Tp ramai yg melatah tanpe sdr,kekadang melenting-lenting sehingge terkaluar dgn menyalahkn org lain bile berlaku kematian,tambah pule berlaku kematian yg bnyk didlm satu2 petake.

Bile di rujuk kpd satu ayat iaitu USHA HAMBA TDK MEMBERI BEKAS itu bermaksud segale yg diushakn tdk akn memberikn ape kesan selain kehendak Allah jue lah yg menjadi penentunye.

Jln terbaik didlm menangani kes H1N1 ini pd Allah jue lah yg kite panjatkn semoge wabak ini akn diangkat NYA dr bumi M'sia ini,cume kite tak tahu ape kehandak Allah didlm ujian yg diturunkn kpd kite.

Kita kene yakin ape2 yg di beri Allah adelah baik belake keatas tiap2 hambe2 NYA,n Allah tdk pernah membuat silap.

Perawi said...

wolf said...Kenapa nk sokong PAS???
PAS tu ISLAM ke??? POLITIK ADALAH CARA PENTADBIRAN ISLAM, YANG WAJIB KITA JALANKAN. KENAPA NABI MUHAMMAD SAW TAK SERAH MEKAH KPD KAFIR QURAISH? KENAPA ADA KHALIFAH ABU BAKAR, OMAR ALKHATAB, OTHMAN, ALI, SAMPAI MUAWIYAH, ABASIAH, OTHMANIAH...DLL, KENAPA ISLAM BERKEMBANG LUAS SAMPAI KE INDIA...& MSIA...KALAU TIDAK RAKYAT TANAH MELAYU..TERUS DLM UGAMA HINDU...INI DINAMAKAN POLITIK SERTA DAKWAH...SEBAGAIMANA YG DIMAINKAN OLEH PAS DIMALAYSIA.

PAS tu agama baru ke??? UGAMA BARU ADALAH HADHARI, AYAH PIN, ARQ..DLL. SELAGI UMNO/BN SIBUK KUMPUL HARTA RAKYAT, UTK POKET SENDIRI (PROJEK), RASUAH, TOLAK HUKUM KITAB ALLAH, AYAT QURAN DIPERSENDAKAN SERTA MENOLAKNYA...WALAU SATU AYAT SEKALI PUN ....JATUH KAFIR/MURTAD DAN UMAT ISLAM WAJIB MENOLAKNYA UMNO ITU. BERAPA RAMAI ORG MELAYU TELAH MURTAD DEK KERANA UMNO YG TAK BERMORAL....CONTOH JONG KERUMAH AHLI PELAYAR NEGARA...APA DAH JADI?

Creedence Clearwater Revival said...

Dr Khairul anak Murid Gani Patail pelindung Penjenayah Umno!!


Ramai yang tidak tahu bahawa Dr Khairul Azman saksi kes Teoh Beng Hock bukan sahaja seiras Gani Patail tetapi perangai juga hampir sama, dan ramai yang tidak tahu Dr Khairul juga antara saksi yang menyiasat mayat Sujatha yang mati (juga dikatakan bunuh diri) melibatkan anak Sammy Vellu.

Yang lebih pelik ramai yang mempertikaikan mengapa jenayah/kematian yang berlaku di Kuala Lumpur tetapi mayatnya dibawa ke Hospital Tengku Ampuan Rahimah Klang untuk bedah siasat? Malah mayatnya tidak dibedah siasat pada mulanya dan disini mayat Sujatha diklasifikasikan sebagai bunuh diri. Kes ini sangat pelik kerana tidak dibuat bedah siasat. Semua orang tahu kes ini melibatkan anak lelaki Sammy Vellu jadi Hospital di Klang tempatnya semua kes boleh di “kaw tim” dibawah seliaan Dr Khairul Azman.

Tidak hairanlah bila berlaku kes pembunuhan Teoh Beng Hock, polis dengan pantasnya memanggil Dr Khairul sebagai doktor yang bertanggung jawab dalam hal berkaitan bedah siasat dan forensik. Jadi bila Dr Khairul mengatakan dia berat mengatakan Teoh bunuh diri selepas demam sehari selepas memberi keterangan pada hari pertama, ia sebenarnya bukan demam tetapi merencana skrip bersama Gani Patail perancang segala kejahatan.

Itulah sebabnya saya telah mengatakan dari awal Inkues Teoh hanya satu drama arahan Gani Patail menutup kes dan motif kejadian. Anda boleh lihat sendiri betapa peliknya siasatan polis dan keterangan polis. Sehinggakan buku Log SPRM itu kosong.

Kes dimulakan dengan siasatan DNA yang selalunya bukti ini hanya bukti terakhir sebagai pengesahan kepada bukti yang lain. Untuk menyakinkan 1Malaysia, lebih 156 sampel DNA diambil dari tukang sapu sampah sehinggalah jaga didepan pintu, namun tidak ada satupun yang sepadan seperti mana kes “air mani” yang bertakung dalam dubur dalam kes Norita Shamsudin yang dibunuh.

Apa yang perlu dan mudah dan tidak perlu berdoalak dalih, apa yang kita nak tahu dan sepatutnya perbicaraan itu bermula dengan mengetahui siapakah yang bertugas pada malam tersebut? Jadinya ia lebih jelas. Apa yang berlaku ketika ini perbicaraan hanya membicarakan apa yang berlaku selepas Teoh itu mati.

Nampaknya Dr Khairul bukan sahaja seiras Gani Patail, tetapi bersedia menjadi Barua Penjenayah Umno seperti Gani Patail. Negara kita dibawah Najib sudah menjadi satu regim dimana Polis,SPRM,Peguam Negara dam Doktor menjadi barua kepada Kerajaan yang Zalim.

1 Malaysia sekali lagi akan ditipu oleh regim Najib Razak.

Lawan Tetap Lawan

Reformis Muda

kamal farhan said...

perhimpunan anwar pengkhianat cuku meriah..terlalu ramai termasuk yg xhadir..


kamalfarhan.blogspot.com

AsyMok_ambo said...

Brutus berkata... "Bukan Aku Tak Sayangkan Julius Caesar, Namun Aku Lebih Sayangkan Kota Rom."
Selepas Brutus MemBunuh Julius Caesar.

AsyMok_ambo said...

Agama (ad-deen@Cara Hidup@the Way of Life), Politik dan Dunia(yakni Kehidupan) TIDAK BOLEH DIPISAHKAN.
Agama, Politik dan Kehidupan SeUmpama Irama, Lagu dan Kehidupan.
Tanpa Irama, Pincanglah Lagu, Robeklah Kemanisan Penyanyi.
Tanpa Agama, Politik caca-marba dan HanCurlah KeIndahan Hidup.
WAHAI PERAJURIT RAKYAT MALAYSIA
SILA AMBIL PERANAN MASING-MASING.

Mesra Sokmo said...

Creedence Clearwater Revival, said...Dr Khairul anak Murid Gani Patail pelindung Penjenayah Umno!!

Ramai yang tidak tahu bahawa Dr Khairul Azman saksi kes Teoh Beng Hock bukan sahaja seiras Gani Patail tetapi perangai juga hampir sama (sepupu Gani Patail).

1 Malaysia sekali lagi akan ditipu oleh regim Najib Razak. ITULAH JAHANANNYA, ORG PEMBUNUH DIPILEH JADI KETUA...DIAKHIRAT NANTI ALLAH BANGKITKAN SESAORANG ITU BERSAMA PEMINPIN YG DIPILEH.....BETUL TAK TABUAN?

AsyMok_ambo said...

Dahulu kala, PengHuni NUSANTARA Belum ada KALIMAH TAUHID. Kita DiNobatkan HEAD QUARTER of PUSAT SIHIR SEDUNIA. Kita TERHEBAT Seantero Dunia. Tatkala ALLAH SWT Mengurniakan AL-MAUNAH kepada Syeikh Abdul Qadir Jailani, WALI-NYA itu MengHantar Kurang Lebih TUJUH ORANG DAI’E FISABILILLAH ke ibu kota Timur Jauh. Berlakulah Pertempuran Teramat Dahsyat di Gunung Jerai. Antara ILMU PUTIH dan ILMU HITAM. Penentuan KEBENARAN dan KEBATILAN. Of course, Hadir PERTOLONGAN-NYA Sebahagian Perancangan Strategik DIA YANG MAHA SEMPURNA.
Lantas, Syeikh Abdul Qadir Jailani memanggil kita MELAYU.
Actually, MELAYU ini Satu Gelaran.
Seperti mana Nabi Zulkifli A.S.
Zulkifli nama lain untuk Pemerintah.
Gelaran MELAYU inilah UJIAN TERBESAR dari YANG MAHA BERKUASA buat Kita Semua.
Bila mana Berlaku Pertembungan Timur-Barat abad demi abad sehingga ke alaf baru, Itu Sebenarnya Satu PerSediaan Dari YANG MAHA BIJAKSANA ke arah Lahirnya PEMIMPIN UMMAH AKHIR ZAMAN, PEWARIS KEPEMIMPINAN RASULULLAH S.A.W.
Gabungan Timur-Barat menghasilkan Adunan INSAN KAMIL.
Albuquerqe dan rakan-rakan Portugis, Snouck Horgrounje dan rakan-rakan Belanda, Stamford Raffles dan konco-konco Inggeris, disulami nama-nama hebat Panglima Awang, Pahlawan Hang Tuah n the Friends, Bendahara Tun Perak, Laksamana Cheng Ho, Sang Nila Utama&Hang Nadim dan DIIMBANGI INSAN-INSAN KERAMAT Tok Kenali, Tokku Paloh, Mat Kilau, Abd Rahman Limbong, Tok Janggut LANTAS DIPERMUDAH Kelahiran Generasi Seterusnya dalam Bentuk the Sufistik Burhanuddin al-Helmy, Seniman Tasawwuf P.Ramlee dan HARI INI, Anugerah DIA tidak pernah PADAM. Simbol Penegak KEBENARAN. Dengan Peranan Masing-masing. WALI ALLAH SWT, Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat tidak lain tidak bukan hanyalah Suatu Simbolik dari PENTADBIRAN ALLAH SWT. Hanya TALI ALLAH SWT nyawa INSANIAH. Peganglah ERAT-ERAT.
Proses Asimilasi Hebat Menghasilkan Malaysia pada hari ini. Dikelilingi Negara-negara unik Thailand, Indonesia, Brunei, Filipina dan Singapura, SEOLAH-OLAH satu PETANDA JELAS Pusat Kepemimpinan Ummah Akhir Zaman.
Malaysia tak besar pun, kurang lebih 300 000 hingga 400 000 km persegi, Populasi kurang lebih 55-35. 55 peratus dengan KALIMAH TAUHID.

AsyMok_ambo said...

IN FACT, MALAYSIA IS THE BEST MODEL TO THE WORLD; ISLAM MESTI MEMERINTAH; ISLAM RAHMAT SEKALIAN ALAM.
Iran Negara besar, MUSLIM pun kurang lebih 90 peratus.
MALAYSIA adalah Model.
Kalau Malaysia Negara besar, orang akan kata Malaysia ini kuat sebab tu jadi PEMIMPIN DUNIA. Tapi dengan Keluasan Kecil, MUSLIM pun bukan 90 peratus lebih, KEMANISAN ISLAM akan TERASA.
Macam juga Baginda RASULULLAH S.A.W.
Ada Sebab ALLAH SWT Jadikan Junjungan Besar Kita BUTA HURUF.
ANDA SEMUA TAHU KAN…
Jadi, Kepada MELAYU… Buang Kepompong PerKAUMAN Tajaan AJARAN SESAT REJIM ZIONIS UNITED MALAY NATIONAL ORAGNISATION-BARISAN NASIONAL LAKNATULLAH.
Kita adalah PEMIMPIN DUNIA.
Ingat dan Ingat dan Ingatlah…
Tegakkan ISLAM bukan Kita Sahaja akan SELAMAT malah SEMUA MAKHLUK ALLAH SWT Mendapat NIKMAT.
Ketuanan MELAYU tidak Perlu WUJUD.
Tinggal lagi, PILIHLAH PEMIMPIN YANG BETUL WAHAI RAKYAT MALAYSIA.
Sekarang, ISLAM TIDAK Memerintah di Malaysia.
Orang Yang ada KALIMAH TAUHID Tidak Semestinya ISLAM memerintah.
YANG PENTING ADALAH KEPALA PIMPINAN.
Ini amat KRITIKAL WAHAI RAKYAT MALAYSIA!
Pemimpin Kamil adalah PILIHAN MUTLAQ ALLAH SWT.
HANYA JAUHARI YANG MENGENAL MANIKAM.
Cuma RAKYAT MALAYSIA kena ingat,
Nanti bila mana WALI ALLAH SWT, Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat menjadi theSupreme Leader@MURSYIDUL AM MALAYSIA…
Kita tidak mengatakan TerHapus Terus Buang Bayi ataupun Semua Wanita-wanita akan menutup Lurah Bontot dan Buah Dada etc.

AsyMok_ambo said...

PIMPINAN adalah SIMBOL. Tunjukkan contoh bahawasanya Dunia dan Akhirat adalah SATU. Dunia adalah JAMBATAN menuju AKHIRAT. Nak tak nak DUNIA wajib ditempuh tapi PIMPINAN menekankan ZUHUD yakni MENINGGALKAN KELAZATAN DUNIA. Bukan KITA lari ke Hutan atau Gunung tetapi Kita Bersama MASYARAKAT, tak kiralah Kaki Skodeng ke, Mak nyah ke, Pelacur ke, Pendatang Tanpa Izin ke etc. MENYERU KE ARAH KEBAIKAN dan MELARANG DARI MELAKUKAN KEMAKSIATAN. Selebihnya… Kita Serahkan Kepada ALLAH SWT.
PIMIPINAN hanya MENYAMPAIKAN…
Itui Anjuran RASULULLAH SAW.
Tegakkan ISLAM, SEMUA dapat NIKMAT.
ISLAM bukan Pada KULIT.
Namun, alangkah MANIS nya jika KULIT itu CANTIK, BAU pula WANGI…. Bila BUKA KULIT YANG CANTIK dan BERBAU WANGI itu pula, TERSERLAH ISI YANG BEGITU RANUM dam MENGAGUMKAN.
Satu dalam 1 Bilion mungkin…..
Tegakkan ISLAM, Semua Mendapat NIKMAT.
Yakin dan Percayalah.
ITULAH IMAN.
Dekat dengan TAQWA (selain TAWADDUQ, QANAAH dan WARA’).
Hanya TAQWA menjurus IKHLAS LILLAHITAALA.
Di Sisi ALLAH SWT, hanya Satu Benda Yang LAKU yakni KEIKHLASAN.
IKHLAS tak perlu DiUNGKAP.
Hatta, Orang Yang IKHLAS LUPA ADANYA GANJARAN BUATNYA DARI YANG MAHA ADIL
ALLAH SWT PEMILIK SEKALIAN ALAM.
TAKBIR.
TAHMID.
TASBIH.
ISTIGHFAR.

AsyMok_ambo said...

For Malaysians,
Tawadduq itu Merendah diri@being Humble
Qanaah itu Cukup apa yang ada@BerSyukur/ be grateful
Wara' itu Berhati-hati/ always Pay Attention.

AsyMok_ambo said...

RASULULLAH…..
Dalam Mengenangmu
Kami Susuri Lembaran SIRAH mu
Pahit Getir Perjuangan mu
Membawa Cahaya KEBENARAN…

Engkau Taburkan PENGORBANANmu
Untuk UMATMU yang TerCinta
Biar Terpaksa Tempuh Derita
Cekalnya Hatimu Menempuh RANJAU nya…

TAK TERJANGKAU TINGGI PEKERTIMU
TIDAK TERGAMBAR INDAHNYA AKHLAK MU
MANA TERBALAS SEGALA JASAMU
Sesungguhnya Engkau
RASUL MULIA

Tabahnya HATIMU Menempuh DUGAAN
Mengajar ERTI KESABARAN…
Menjulang Panji KEMENANGAN
Terukir NAMAMU di dalam AL-QURAN

RASULULLAH…
Kami UMATMU
Walau Tak Pernah Melihat Wajahmu
Kami Cuba MENGINGATIMU
Dan Kami Cuba Mengamal SUNNAHMU…

………..KAMI SAMBUNG PERJUANGANMU
WALAU KAMI DICACI DIHINA
TAPI KAMI TAK PERNAH KECEWA
ALLAH DAN RASUL SEBAGAI PEMBELA!

Takbir!
Tahmid!
Tasbih!
Istighfar!

AsyMok_ambo said...

Dahulu, Bila mana RASULULLAH SAW mengalami Peristiwa Gua Hira' 1 hingga 5 al-Alaq
After that, Baginda SAW amat takut dan Seolah-olah Lemah Semangat.
Then, GUESS WHO WAS SUPPORTING HIM?
Ya, Seorang WANITA. Khadijah Khuwailid, juga ISTERI Baginda SAW.
Malah WANITA/ISTERI begitu ISTIMEWA di MATA dan HATI RASULULLAH SAW.
Bila mana ROSAK WANITA... HANCURLAH BELIA dan MUSNAHLAH UMMAH.
Kemudian, Tika mana Anak Lelaki MUHAMMAD SAW MengHadap PENCIPTA, Umar TerLihat Menitis Satu air Mata Yang tidak mampu DiSorok oleh Baginda Junjungan Besar SAW.
Lantas Umar Bertanya...
"Bukankan TIDAK ELOK menangisi Kematian WAHAI RASULULLAH SAW..."
Sabda Baginda SAW
'Betul...Namun apa dayaku SEORANG MANUSIA yang ada HATI dan PERASAAN'
Jelas... BAGINDA JUNJUNGAN BESAR NABI MUHAMMAD SAW amat HORMATI WANITA dan ANAK-ANAK.
Al-Ghazali juga MengUngkapkan
'Jatuh bangun, maju mundur Sebuah NEGARA itu bukan DiLihat Dari PenCakar Langit, namun KITA lihat BELIA'

AsyMok_ambo said...

RAKYAT MALAYSIA...
Kita amat Jijik, Loya, Benci akan AJARAN SESAT REJIM ZIONIS umno-bn LAKNTAULLAH.
Pada masa sama, Kita amat MENYAYANGI NAJIB RAZAK, KHAIRY JAMALUDDIN, ROSLINA SHIRLIN, ONG TEE KEAT, T.MURUGIAH, NG YEN YEN dan Para 3.5 juta SAHABAT yang TERKELIRU.
AMAT MENYAYANGI
Betul...
Oleh yang demikian
Let's Thinking Outside the Boxes
IT CAN BE MIRACLE WHEN U BELIEVE
Ayuh Bersama KUASA RAKYAT
MENEGAKKAN KEBENARAN dan KEADILAN.
Sirna kan HADIR...

Mesra Sokmo said...

BN, senoni dengan BABI NAJIB, ikutkan berita BERNAMA TV malam esok siri kedua. Malam tadi jelas tahun lepas hanya SEJUTA EKOR BABI TERNAK DIMSIA, TERKINI SUDAH DUA JUTA EKOR BABI. Juara dimenagi oleh BUKIT PELANDUK NEG. SEMBILAN, diketuai oleh Tan Sri Isa Samad. KERAJAAN MALAYSIA PERUNTUKAN 7 JUTA RINGGIT DUIT RAKYAT DALAM TERNAK BABI. Pengikut UMNO nampak gayanya kita KORBAN BABI JE tahun ini, memang itulah subsidi Kerajaan 1M'sia. Sembahyang hajatlah kamu, bab kata pepatah TAK KAN HILANG H1N1, SELAGI BABI DAPAT PEMBELAAN OLEH BARISAN NASIONAL...Syabas UMNO, Kami dedahkan, rakyat yang cerdik...fikir-fikirkan. Duit income tax aku, buat biayai KANDANG & TERNAK BABI.

Mesra Sokmo said...

bakmaipungkoq said...SPRM nk bawa tu, pegi ja la. Apa takut kalau tak salah. Kalau takut tu, kita faham sendirilah. BARU JE TEO MATI, KINI ORG LAIN PULA NAK DIBUNUH..MEMANG ZALIM LEBIH DARI CIA, KGB & FBI. APA TARAF SPRM INI?...UTK PEMBANGKANG 5 SEN SPRM SANGGUP SIASAT..UNTUK UMNO & BN LEPAS FREE, KALAU NAK AMBIL NEG. DIBAWAH PEMBANGKANG, TUNGGU ELECTION PRU13. BUKAN DGN MEMATIKAN WAKIL RAKYAT PEMBANGKANG.

bakmaipungkoq said...

Ala,
jgn bimbang, bila kamu orang pegang kuasa nnt, buat pulak macam tu. biasa la. tguk perak macam mana. politik malaysia ni, kan ka balas dendam. parti lawan mana perlu fikir hal pembangunan. setiap hal dipolitikkan. yg kenyang si dajjal dan yakjuj makjuj tu juga la. melayu tguk meleleh air lior. tguklah yg ramai pandu merz,bm, volvo, lexus siapa? yg merempat, kita! masih lagi berdengki2. ingat dap nk biarkan pas pegang kuasa ? tguk perak sudahlah, dia perkudakan saja. fikirlah sikit macamana nak majukan melayu dan islam. bukan asyik nak bermusuh sahaja. kata bijak agama.jgn salah pilih guru. kebenaran mmg sukar nak ditelah, bukan?

Mesra Sokmo said...

Penularan wabak H1N1 yang melanda seluruh dunia dan negara kita Malaysia secara khususnya telah menyebabkan satu suasana yang sangat membimbangkan seluruh rakyat pada waktu ini. Ternyata virus ini tidak mengenal mangsa, samada tua atau muda atau kaya miskin seseorang itu. Sesungguhnya ini adalah ujian Allah SWT kepada kita.

Dalam hal ini, pertamanya PAS ingin merakamkan ucapan takziah kepada rakyat yang telah kehilangan anggota keluarga mereka dalam siri serangan virus ini. Semoga mereka akan terus memperkuatkan semangat dalam berhadapan dengan suasana yang menekan ini.

Kedua, agensi kerajaan yang mendepani dalam menghadapi wabak ini iaitu Kementerian Kesihatan juga seharusnya diberi pelbagai ruang dan sumber yang secukupnya supaya kakitangan kementerian ini dapat menjalankan tugas mereka dengan penuh professional dan selamat. Segala nasihat yang disampaikan dan tindakan yang diambil oleh mereka ini perlu dipandang dengan serius oleh semua pihak. Dalam pada itu juga, segala prosedur dan proses bagi mendapatkan bahan ubatan untuk menghadapi wabak ini yang dijangka berada di pasaran dalam tempuh beberapa bulan lagi juga seharusnya dipermudahkan.

Ketiga, PAS menyeru supaya pihak-pihak institusi pendidikan di semua peringkat yang menempatkan golongan pelajar dalam kelompok yang ramai ini juga untuk mempermudahkan segala proses membuat keputusan untuk melaksanakan tindakan pencegahan terhadap penularan ini.

Keempat, sekiranya diperlukan untuk membantu mana-mana pihak atau sesiapa sahaja dalam suasana sebegini, maka PAS telah bersedia untuk menggerakkan seluruh tenaga sukarelawan menerusi Unit Amal, Lajnah Kebajikan, tenaga doktor dan kaunseling serta alim ulama untuk membantu rakyat dalam menghadapi wabak ini. Ini adalah sumbangan PAS kepada seluruh rakyat supaya kita sama-sama dapat menghadapi suasana ini secara bersama tanpa mengira fahaman politik.

Dato Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang
Presiden PAS

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...