Saturday, August 1, 2009

Polis terus berkawal dan buat tangkapan


refresh untuk terkini

5.45 petang

FRU dan polis terus menembak dengan pancutan air di sekitar masjid Jamek. Semua yang lalu berhampiran kawasan itu terkena semburan air itu, lapor rakan Siasahdaily dari sana.

Polis juga terus mengawal dan membuat tangkapan di sekitar Sogo dan Masjid Negara. Kira-kira 2,000 masih berada di Masjid Negara.

Jalan menuju ke Istana Negara terus ditutup kepada semua kenderaan.

5.20 petang

Suasana masih hiruk pikuk di Masjid Negara apabila jamaah yang menunai Solat Asar di sana terpaksa berdepan dengan semburan air dari polis. Ekoran itu takbir bergema di situ, lapor rakan Siasahdaily di sana.

5.00 petang

GMI akan menghantar tuntutan 10 perkara kepada Yang Dipertuan Agung walaupun tidak berjaya ke Istana Negara hari ini. Datuk Seri Anwar telah membacakan tuntutan itu dalam sdiang media di Pejabat Agung PAS sekejap tadi.

Turut hadir dalam sidang media adalah para pemimpin Pakatan dan GMI.

4.50 petang

Lebih 15,000 berkumpul di perkarangan Pejabat Agung PAS, JalanRaja Laut. Para pemimpin Pakatan memberikan ucapan termasuk Datuk Seri Abdul Hadi dan Datuk Seri Anwar Ibrahim. Majlis di situ bersurai apabila Abdul Hadi selesai membacakan doa.

Lebih 200 sudah ditangkap namun para peserta perhimpunan berusaha untuk meneruskan agenda mereka iaitu ke istana negara. Lebih 20,000 kini berada di tiga pusat utama, Sogo, Masjid Jamek dan Pasar Seni.

Pusat tahanan adalah Balai FRU Cheras. Mereka kini sedang memberikan keterangan kepada polis. Antaranya adalah peguam Sivarasa Rasiah.

3.00 petang

Sekumpulan peserta perhimpunan mengadakan solat hajat atas Jalan Kucing dekat bangunan Dayabumi. Mereka dipimpin oleh Mujahid Yusof. Namun mereka juga disembur dengan air oleh polis dan terpaksa bersurai.

Peserta yang berkumpul di Sogo diarah ke Jalan Raja Laut dan kumpul di depan pejabat PAS. Mereka kemudian mendengar ucapan dari pemimpin Pakatan Rakyat di sana.

1. 40 petang

Tiga penggerak wanita GMI ditangkap di Sogo. Norlaila Othman, AJK GMI (isteri Matsah Satrey yang masih dalam tahanan ISA) bersama anaknya Noshita Mat Nor ditangkap bersama AJK Muslimat PAS, Aiman Athirah Al Jundi. Turut ditangkap Salmah Ismail (PKR), Hayati Abd Samad (PKR) .

Tiga lelaki juga ditangkap di Masjid Jamek namun belum dapat disahkan nama mereka bertiga.


1.20 petang

500 penyokong mula memenuhi sekitar masjid Jamek namun sehingga kini belum kelihatan para pemimpin PAS, PKR atau DAP lagi di kawasan perhimpunan.

Mereka kemudiannya lari ke Masjid India dan Pasar Seni apabila polis menghalau mereka. Kebanyakan mereka tidak memakai pakaian rasmi perhimpunan iaitu merah dan hitam.

Di Masjid Negara juga orang ramai mula memenuhi perkarangan dan dalam masjid. Mereka berarak dari stesen keretapi ke masjid itu untuk menunaikan solat Zohor.

Orang ramai juga memenuhi Sogo. Kelihatan polis mengawal ketat kawasan itu termasuk menggunakan helikopter yang berlegar rendah di Jalan Tunku Abdul Rahman.

Anggota polis memenuhi perkarangan Istana Negara dan bersedia dengan 3 trak water canon.

12.30 tengahari

Polis telah menangkap 67 orang di Kuala Lumpur, apabila 17 orang lagi ditahan di Sogo tengahari ini.

11.45 pagi


Polis terus menangkap mereka yang disyaki bakal menjadi para peserta perhimpunan Mansuh ISA petang ini.

Jumlah yang ditangkap hingga jam 11.45 adalah 51 orang apabila sembilan ditahan di Pasar Seni dan enam di Masjid Jamek. Kebanyakan yang ditahan adalah mereka yang memakai baju hitam dan merah, warna rasmi perhimpunan kali ini.


11.15 pagi


Polis memenuhi hampir semua pusat perhimpunan walau pun perhimpunan hanya akan bermula jam 2 petang. Peserta perhimpunan juga mula berkumpul di kawasan-kawasan yang dikenalpasasti sebagai pusat perhimpunan.

Di stesen LRT Masjid Jamek, orang ramai yang berbaju hitam mula berkumpul dan polis juga ramai di sekitar stesen itu.

Ada laporan mengatakan LRT tidak berhenti di stesen-stesen yang dikira menjadi pusat berkumpul. Antaranya Masjid Jamek.

11 pagi

Polis mula menangkap orang awam yang disyaki datang ke ibu kota untuk menyertai demo mansuh ISA.

Di perkarangan Masjid Negara, tiga peniaga di tahan dan disoalsiasat oleh polis kerana menjual bahan-bahan terbitan pro Pakatan Rakyat. Selain mereka, 19 lagi turut ditahan di sini.

Sementara itu, 14 anggota Unit Amal yang mahu membantu perhimpunan ini ditahan. 13 dari Perak manakala seorang dari Melaka. Mereka ditahan sebaik sahaja tiba di KL Sentral.

Walaupun perhimpunan dijangka bermula jam 2 petang ini, namun orang ramai mulai memenuhi pusat-pusat perhimpunan.

Antaranya Masjid Jamek, Sogo, Padang Merbuk, KL Sentral dan juga Pasar Seni.

67 comments:

jomdebat said...

mane pegi taik2 umno sume???dh mampus ke....

jomdebat said...

jom turun kl hari ni...TAKBIRRR!!!!

jomdebat said...

JAHANAM UMNO!!!
JAHANAM UMNO!!!
JAHANAM UMNO!!!

zali said...

mereka yang di tahan adalah mengikut seksyen 105 kanun keseksaan.

51 orang setakat 11:45 am.

pro pr pegi balik la main bini...buat huru hara kat rumah tu...bukan kat tepi jalan.

tahniah polis

topguy said...

Zali...

pegi mampuslah ko ngan amngok ko tu..main sabun lah ko jali ngok..

zali said...

selamat datang kata polis pada semua baju merah hitam...dengan penuh adab sopan dan budi bicara yang mulia.

tahniah pdrm...tak ternilai jasa anda semua hari ini untuk keamanan negara.

Perawi said...

Hari - hari berakhirnya BN (Bini Najib)

Perawi said...

1Msia/H1N1 - Satu Msia hapuskan Najib, kata-kata sinoni bagi Perut diUtamakan, Projek didahulukan. Selamat Tinggal BN, menjelangnya PRU13 nanti. Aku sedia berjihad, kerana Allah SWT dan dahagakan mati syahid bagi menikmati janji Allah yg tidak pernah mungkir janji.

Tontoya said...

Nampaknya polis telah menggila menangkap orang ramai yang berada dipusat bandar.Sekatan jalanraya yang melampau telah menyebabkan kesesakan dan menghalang laluan pengguna jalanraya.Termasuklah aku sendiri yang tak dpt masuk menuju ke pusat bandar walaupun dicuba beberapa kali.Keadaan di tempat2 perhimpunan nampaknya tegang dengan tembakan air dan gas pemedih mata.Tak apa,kalaupun perhimpunan ini tak berjaya mencapai matlamatnya,yang pastinya suara kemarahan rakyat telah dapat didengar didalam dan luar negara.Di lain masa dah tentu KERAjaan Najis ni akan ingatkan rakyat dahulu jika nak berbuat sesuatu.Jikalau tidak kebangkitan rakyat yang lebih besar pasti tdk dapat dibendung lagi.Syabas kepada pejuang pejuang rakyat yang turun hari ni.Pengorbanan anda semua adalah amat besar..

zali said...

badut pr yang nak buat sarkis hari ni target 100 000 orang...tapi dengan langkah pencegahan dari polis seperti road block dll maka ada la sekitar 2000 je...

tu pun nanti kena air gatal sikit mencicit la lari nya tu...

syabas badut pr...berjaya menghiburkan rakyat malaysia

keris panjang said...

jomdebat,
Aku rasa ada sesuatu yg tak kena dgn ko ni. Tanjung Rambutan dgn Tampoi byk kosong lg. Aku rasa ko ni calun yg sesuai kesana tak lama lg.

Untuk korang yg anti isa ni aku nak bagi sikit terbiahlar, itu pun kalo korang sudi nak dengar. Aku tak lokek nk nasihat kat yg suka buat onar ni. Drp korang menyusahkan diri sendiri,keluarga, ibu bapa dan akhirnya negara, ada lebe baik korang pergi kemesjid, buat wirid, bertahlil, berdoa dan buat solat hajat. Minta petunjuk Allah. Istiharah. Unjuk2 rasa ni bukan budaya kita org islam. Itu budaya kafir, brother. Bila isteri pemimpin umno tak pakai tudung, bukan main lagi korang punya sibuk. Mcm dunia ni dh nk runtuh. Tetapi perangai korang sendiri, tidak menunjukkan yg jiwa korang ni jiwa islam. Silap2 haribulan ada yg tonggeng gak, atau pun solat jap ade jap takder. Lebih teruk lg solat pun dak. Alfatihah pun tak lancar, ayat lazim entah kemana. Mendedahkan aurat tu, salah mmg lar salah, aku tak kata ok. Tapi kita sendiri pun tak menunjukkan imej islam, mcm mane? Jgn lar banding dgn penyokong2 umno kat sini. Mereka lain lar. Korang jugak yg kata mereka sekular. Jd jgn lar ikur cara depa.

Drp korang buang masa, buang tenaga, buang duit pegi berdemo, ada lebih baik duit yg korang ada (aku tau lar korang baru dpt gaji)tu simpan. 3/8/09 nnt lebih baik korang sahut seruan kerajaan pegi beli Amanah Saham 1 Msia. Melayu kan ke liat nk beli saham ni - bazirkan duit ketempat lain yg takder pekdah ade lak pitih.
3/9/09 nnt dah tutup. 5 ribu juta ringgit peruntukan untuk bumi. Kalo tak abis nnt pd tarikh tu, abislah kita. Hamad kama piah dh ugut dh, dia tak peduli dah, dia akan bukak kpd semua kaum lepas tu. Yer lar, skg fungsi PNB kan ke dh berubah - bukan lg untuk tlg melayu. Dulu kita dh melepas sekali. Ini nmpknya akan melepaslah kita lg. Depa jugak yg untung. Pada fikir aku org kg ni, bila lar masa kerajaan nk rapatkan jurang ekonomi antara kaum kat msia ni. Tambah jarak lagi adalah. Kerajaan takkan tak tau, mana kita ada 5 ribu juta ringgit. Bak kata orang2 melayu yg ahli dlm bidang saham ni, kenapa kalo tak abis, kerajaan buka kepada koperasi2, syarikat2 melayu, badan2 kerajaan dsb nya daripada buat camni. Tp nmpknya kerajaan dok tak indah. Maka jd lar kita mcm anjing menyalak bukit. Dulu yg menyalak bukit ni, dap. Skg dh tukar, kita pulak. Nasib, nasib. Bukan nk katalah, aku ni dok atas pagar je, tp kerajaan skg nmpknya tak sayangkan melayu lagi. Pas dgn pkr jangan harap lar. Mmg kerja depa untuk jadi balaci2 bangsa lain jer. Untuk jd agent tak bergaji pecah belah umat. Kemana melayu nak mengadu lagi. Ke kanan salah, kekiri salah,depan jangan harap lar, belakang lg tak boleh harap!!
Lu orang pikio ler sendiri.

Tontoya said...

Keris panjang..bodoh..tu yg aku boleh bagi setelah membaca tulisan ko.Orang atas pagar ni adalah yang jenis tak ada pendirian,disuruh makan tahi pun makanlah.Kalo tak adalah orang2 seperti pejuang2 pr yang sanggup berkorban turun menyuarakan permasalahan rakyat selama ni,apa akan jadi dgn nasib rakyat.Naik harga minyak,tambang,bahasa melayu terancam,agama islam tercabar,orang islam murtad,nasib pekerja dsb,adakah kita sbg rakyat yang ada hak bersuara nak membiarkan saja ditindas.Berdoa,berbincang,bermesyuarat,itu semua dah dibuat tapi tiada pun diambil perhatian oleh kerajaan.Turun kejalan raya adalah pilihan terakhir rakyat,sapa yang sanggup ditangkap dan dipukul tapi demi rakyat terpaksa juga dilakukan.Perhimpunan aman adalah dibenarkan dalam perlembagaan.Yang datang berhimpun bukannya membawa senjata untuk berperang,tapi pihak polis dan fru telah bertindak diluar batasan kuasa dgn menangkap dan memukul sesuka hati.Sepatutnya mereka tdk memihak kepada mana mana pihak dan mengawal serta memastikan perjalanan perhimpunan berjalan aman dan terkawal.Kalau beginilah sikap anggota2 keselamatan,kebencian rakyat terhadap kerajaan pasti meluap luap.

Tontoya said...

Perhimpunan kali berjaya mencapai matlamatnya.Walaupun berbagai2 halangan dan tangkapan dibuat,jumlah yg hadir mencapai sasaran 100 ribu orang..Rakyat mahu ISA dihapuskan segera sebelum berapa ramai lagi rakyat dan pemimpin pembangkang serta pejuang2 ugama disumbat sesuka hati demi mempertahankan kuasa BN.Undang2 zalim tanpa bicara ni adalah bertentangan dgn hukum islam dan ianya mesti dihapuskan.

matdeesp said...

semoga anak cucu kita akan mengenang tarikh hari ini dan melihat bagaimanan UBN melayan rakyat terdahulu..

keris panjang said...

Tontoya,
Aku tak nak maki ko. Aku bukan tak boleh maki ko dgn bahasa yg kaw,kw punya tp nk buat apa. Buat malu aje, menunjukkan peribadi songsang kita sendiri.

Aku rasa aku lebih baik dari ko. Aku sonong mana yg baik. Bukan mcm ko yg tak ada pertimbangan. Sokong buta tuli. Konon2 100K demo. Ko campur sekali ke dgn cacing2, semut2,biawak2 dan ikan2 dlm sg kelang tu sekali. Cakap!!

Jgn nk benci ulak pasukan keselamatan. Mereka lah yg menyebabkan ko anak beranak dapat tidur lena. Kaum kerabat ko takde yg terlibat ke dgn pasukan keselamatan? Kalo dh buat hal, terimalah jer padahnya. Nerani buat berani tanggung lar brother. Ko ingat depa nak usap2 tengkok ko ye. Yang bahalul melayu mcm ko, yg dpt pekdah bangsa lain. Pigi daaa. Cakap!

jomdebat said...

rupanye juak2 umno ni memang taik lagi menajiskan...lagi2 si keris tumpul melayu yg dh berkarat...x habis2 dgn perjuangan bangsanya..

aku nak tanya mu ni...
Nabi Muhamad dulu ada memperjuangkan bangsa arab ko???

itula...aku suruh pemimpin mu turun debat,..tp penakut....

lebih2 lg pencacai mcm mu ni...

jomdebat said...

kalau pemimpin pun penakut....
apalagi pencacai2 yg kt bwh ni...

Tontoya said...

Keris..tahu pun engko yang dapat faedah bangsa lain ye..sapa yang dok bagi selama ni.Kerana orang yang berperangai tolol macam ko lah yang menyebabkan nasib melayu dan islam tergadai.Bila Pas atau PR buat demo membantah dasar kerajaan yang merugikan melayu,dikatakan bodoh,pengacau bilau pula.Ko nak harapkan umnok tu berjuang utk rakyat.Berjuang utk kekayaan diri dan kroni adalah.Adakah kerajaan akan kaji balik dasar PSSMI kalau rakyat tak membantah.Adakah harga minyak akan diturunkan kalau rakyat diam je.Demontrasi selalunya berkesan untuk membuatkan kerajaan akur dgn tuntutan rakyat.Bantahan dari umat islam diseluruh dunia mengenai penghinaan ke atas Nabi Muhamad oleh media Denmark dulu telah membuatkan mereka meminta maaf.Begitu juga dgn apa yg dilakukan oleh umno di kg buah Pala yang menyebabkan kerajaan negeri Pulau Pinang mengambil perhatian serius.Kita tak salahkan anggota keselamatan,mereka banyak berjasa kepada rakyat dan negara tetapi didalam kes sesuatu perhimpunan atau ceramah pembangkang,mereka dipergunakan oleh BN untuk mempertahankan kuasa.Ingat sikit apa yang terjadi kepada rakyat yang dipukul,dicederakan tu akan dibalas didalam pilihanraya kelak dan diakhirat esok akan dipersoalkan oleh Allah swt atas tindakan yang kamu lakukan.Sepatutnya anggota yang ramai dikerahkan untuk menangkap pendatang asing dan para penjenayah lain yang berleluasa sekarang ni..

Tontoya said...

Tahniah kepada rakyat yang berani turun berjuang.Jangan jadi penakut macam orang umno.Dapat sms'encik tak sayang nyawa ke',terus lari nyorok,takut nak masuk sidang Dun..kahkahkah..memang umngok ni tak boleh diharap untuk membela melayu dan islam.Dah lebih 50 tahun rakyat bg peluang kat mereka merintah tapi bukan melayu yang kaya tapi bangsa lain.Kata perkauman melayu kuat sangat,ceh kencing rakyat je lebih..

hatiminda said...

bangang pi buat demo....menyusahkan rakyat jer...anwar sedap menyondol anjing-barua-barua menyalak atas jalan....sah terkena selsema BABI!!!ini sah punya barua anwar

anti anjing anwar!!! dan tuannya

keris panjang said...

jomdebat,
mu ni nk gocoh sokmo. gedebe. kalo kecek tu mu guno lar otak sikit. asik2 debat. kan ke aku kata buang air lior jer. drp buang masa lebe baik depa tumpu pd usaha2 pembangunan negara. Debat bukan dapat apa pun. Mu ni mg betul lar tak tau guno otak.

Mu jgn kecek lar nabi kita. baginda lain. Dulu pun yg ada yahudi je. nasrani pun arab jugak. kuasa semua arab yg pegang. kita lin, brother. ko ni macam matatak nampak je atau mmg tak mampu nk berfikir. ko tak sedar ke bangsamu dh nk habis kena ngap dek yakjuj makjuj tu. jgn nk berlagak lar konon2 pejuangkan agama, tolak bangsa. kalo bangsa ko lingkup, agama mu pun sama lingkup. tau dok. mu tguk sdr seagama kita kat xinjiang sdg dilahap oleh puak2 han tu. ko nk gitu? Cakap !!

ayamgebu said...

.....MANSUHKAN ISA.....
...ISLAM PENYELAMAT......


TAKBIRRRRRRR........!!!!!!!!

ayamgebu said...

TAKAT KERIS AJE PANJANG....
XDE KERAS X GUNA....!!!!!!!!!


MAU SIMPAN TAKUT KARAT....
LEBIH ELOK DIBUANG AJE......!!!!


KARAT MENANTI REPUTTTT....
MMMMMMMMPH...

deanna said...

mek baru balik..
selamat mek...
jahanam umno..

keris panjang said...

Tontoya,
ko ni satu lg tak tau guna otak. sama lar dgn yg sibuk nk debat tu. ko jgn nk peleceh aku ye, aku bukan pececai umno. aku ad pendirian aku sendiri. mana yg baik tetap baik. mana yg tak baik pun gitu jugak. terimalah kenyataan walau pun sukar nak ditelah. jgn jd munafiq. ko kan tahu sbb aku ingat ko ni kuat "agama" tu sbb suka perendah2kan orang.

Sedarlah. pekong pakatan rakyat (bole ke guna "rakyat"?)ada orang panggil pakatan gangster sebab lagak macam gangster - dah terdedah. korang menang pr dulu pun secara accidential sahaja. aku buka rahsia, ko tau, aku pun dulu pangkah salah satu parti pakatan gak sbb nyampah dgn umno, tp lepas ni jgn haraplah lar sbb aku tguk pakatan ni lebih jahanam lagi.

Kg buah pala tu perhatian serius haper benda. kan dap sedang main sandiwara skg. ko ni mmg betul2 lar tak boleh bk berfikir. itu sbb jgn terlalu taksub. islam kan mengajar kita biar bersederhana dlm setiap perkara. tp aku tak heran lar, ko ni bukan percaya sgt dgn takdir Allah swt - posting ko kat atas ko kata buat macam2 tak jalan gak, jd ko pecaya kena demo jugak. makna kat situ ko tak percaya lar yg Allah swt tak perkenankan perkara2 yg ko buat melalui amalan2 agama spt yg aku nashatkan itu. Dibolehkan perlembagaan, itu soal lain. Cakap!

deanna said...

bn= bini najib?
woooweeeeeeee

keris panjang said...

Tahniah,
islam mengajar umatnya berbahasa2 yang kasar2, menyakitkan hati dan jiwa dan mendoakan yg buruk2. sahlah korang ni mmg islam mazhab entah haper haper entah. bahasa yg korang ucapkan tak membawa imej islam langsung. kalo kata jahanam dap tu logik jugak walau pun tak baik juga, sekurang2nya dia musuh Allah swt sbb dia memusuhi islam. ini sesama islam buat ucapan macam itu. hi, tak terbuka langsung hati aku nk dekat dgn pegangan korang ni. nnti aku pulak jd sesat.

faizal said...

orang yang atas pagar didalam situasi sekarang adalah orang yang malas dan putus asa.

nak ubah kerajaan bukan sekadar nasihat dan doa tapi perlukan pengorbanan iaitu jangan undi kerajaan yang zalim..

TokBatin-X said...

tanam pokok ubi kayu.. enam bulan lagi, mungkin gak bolih dimakan atau wat tapai.

tanam cili api.. bolih gak menambahkan ekonomi.

buang mase berdemo tu, menyusahkan diri jer.

jangan tanam mende tuh dah le.. nanti merana lak sembilan bulan ...

betoi dak deanna?

keris panjang said...

ayam gebu,
nasib ko lar - sedap dingap ngap jer. pastu gi toilet, wek!!

keris panjang said...

TokBatin-X,
Penat ko jer nk tarbiah dia org ni. buang air lior. depa ni buka bole fikir dah. taksub dh tahap gaban. otak dh diprogramkan. aku kata pegi simpan tu pegi melabur, depa marah aku balik. manusia2 jenis ni payah dh nk dilentur sbb dh jd aur. kalo dh jd aur tu, depa tu dibuat untuk masak lemang kat depa punya moderator2 tu.

keris panjang said...

faizal,
ko pegi tanya orang shah alam apa wakil rakyat korang buat perjuangkan islam. kalo tak baik ko duduk diam2.

keris panjang said...

deanna,
jgn nk kata org. jaga diri ko tu baik2 sudah. ko tu dh baik sangat ke. dia tak bertudung pun antara dia dgn tuhan tp sekurang2nya dia tak umat. cakap terpekik2 pasal agama tp dok pi memecah belah umat pun nk buat apa.

faizal said...

pasal ada orang macam kau laa islam lemah..

dah tahu UMNO tak bagus hijrah lah.. cari lah tempat lain..

janganlah jadi orang atas pagar..

melambangkan kemalasan dan putus asa

lepas tu ada hati nak menyalak.. marahkan kerajaan..

sebab orang macam kau lah kerajaan UBN tindas orang melayu

faizal said...

aku tak percaya cakap pemimpin kita ni..kata ekonomi bagus..padahal tak bagus..penipu dan pembelit UMNO

kau tengok laa tahun depan macam mana..

yang miskin bertambah derita lah..

Tontoya said...

Hahaha..keris kontot dah hangin..woi pegi asah keris dulu lah tumpul tu.Keris karat org dah tak pakai dah,skrg orang pakai pistol.Samalah ngan umno ko tu,dah nyanyuk tunggu masa pupus je..kahkahkah..penyokong atas pagar konon..Ayat semuanya mencacai umngok..sifat2 munafik bkn boleh pecaya.Apa yang baiknya dgn undang2 ISA ni.??Adakah penahanan orang tanpa bicara dibenarkan dalam islam?.Ya betul,dulu ianya sgt berguna untuk menjaga keamanan semasa darurat dengan mengurung pengganas2 komunis..Tapi skrg siapa yang dikurung didalam tu..pejuang islam,wartawan,pembangkang dan rakyat yang tdk menyokong Bn yang lebih byk menghuninya.Apa rasionalnya orang2 spt anak nik Aziz pun ditahan sehingga 6tahun.Penjenayah besar kah dia atau penentang kerajaan.Salahkah dia belajar agama kat Pakistan hinggakan digunakan akta ISA terhadapnya.Umngok dah mula takut,tanpa ISA ia takkan dapat mengekalkan kuasanya.Pembangkanglah yang menjadi mangsa,penjenayah lain dibiarkan bermaharajalela.

faizal said...

betul3 tontoya...

sedap-sedap je tahan orang..

lepas tu dengan angkuh kata orang tu bersalah dan demi menjaga keamanan..padahal mereka tu lah pesalah yang paling hina dan pembelit lagi membelit

Tontoya said...

Keris,Kalau 'atas pagar' dia kena nasihatkan dikedua dua belah pihak yg berbahasa kasar..bodoh..takpe penganut umno hadhari semuanya halal yg tak bolehnya pembangkang..umngok kan lebih islamiknya selama ni.

faizal said...

si keras tu bukan atas pagar cuma masih sayangkan UMNO yang bernanah tu..

faizal said...

keris.....heheheheheh

Tontoya said...

'atas pagar' konon..ptuiiìh..pencacai umno tegar .

faizal said...

mana keris ni..baru tembak sikit dah lari..

ayamgebu said...

KERIS PANJANG UDAH JADI KONTOT...SEBAB SUKA CAKAP X SERUPA BIKIN....TADI AWAL2 BERASAP PUNYE ASAH...TAPI SEKARANG......

MMMMMMPHHHH..


KARRRRRRRAAAATTTTTTTT!!!!!!!

ayamgebu said...

ATAS PAGAR KONON...CEHHHHHHH.

PAGAR NGAN TIMBANG NGKO TETAP KARAT N SENGET.........!

keris panjang said...

Aku sokong mana yg baik. aku tak suka berbahasa kasar baik yg sokong baik yg bangkang. kalo nk tuduh orang, lebih baik tguk siri sendiri dulu. Allah swt melihat apa yg kita buat dan Dia tahu apa yg tersembunyi didlm hati kita. apa kena mengena aku pulak kerajaan tindas org melayu. yg pakatan tindas org melayu tu ko tak nampak. melayu ni semua sama saje. perangia 2x5. tp aku lebih sedar dulu dari kalian. kat sgor ni skg, mana org2 kuat pas yg dulu terpekik terlolong konon2 boleh buat yg lebih baik dari kerajaan yg ada. semua kecut telur dgn dap,kan? ngaku jer lar. umno pun sama gak, macam yg au kata kat atas td lar. jgn terlalu taksub, kita yg jd mangsa. fikir objektif, mcm aku. tp berapa orang yg ada macam aku. jika kita sayagkan islam, junjunglah islam tu betul2, berfikir dan berbuat sesuatu sebagai orang islam. jaga imej islam. macam mana org kafir nk tertarik dgn islam, sbb kita orgn melayu menunjukkan contoh yg tidak baik. cuba prhatikan muslim2 yg convert, sebahagian besar mereka dapat menunjukkan kpd kita bagaimana nk jd org islam sebenarnya. tak malu ke kita. jgn jaja jer islam tp perangai macam jin.

keris panjang said...

faizal,
aku p solat. ko dh ke atau asyik mengata org jer.

faizal said...

sabarlah keris..

sebab tu lah keris kena tinggalkan UMNO..

baru terlaksana apa yang keris hajat tu..nak membina budaya islamik yang terhakis sejak 50 tahun yang lalu bukannya senang..

faizal said...

baru nak solat..awas jangan lengah-lengahkan solat salah satu daripada sifat-sifat munafik

jomdebat said...

dh senyap dh taik2 umno ni....mu x pyh dok bebel la keris...ilmu yg mu ada tu terletak bwh tapak kaki aku je....
JAHANAM UMNO!!!!!

Tontoya said...

Bukan bleh caya si keris munapik ni..semayang apa masa ni,maghrib lambat lagi..semayang hajat kot..Hehe..asah keris tu sekali,tak lut lah nak tikam orang,tertikam diri sendiri adalah..keris..keris.

keris panjang said...

jomdebat,
yer lar, ko hebat. aku mmg tak byk ilmu. aku ngaku. tp awak brother, cakp2 ko tu mcm "riak" jer bunyi nya. seram sejuk aku teringatkan balasan Allah swt keatas org2 yg ada sifat "riak" tu. byk2 mengucap, debat!

faizal said...

keris panjang sejengkal said
"apa kena mengena aku pulak kerajaan tindas org melayu"

faizal said
"sebab kau takut menegur pemimpin yang zalim..kau takut kepada perubahan..dah bernanah pun masih sokong lagi"

Tontoya said...

Hehe..cam bebudak keris panjang ni..Camni le tahap pencacai umngok..boooodos..kehkehkeh..sampai malu nak mengaku diri tu orang umno..apalah buruk sgt umno tu..takde org nak sokong dah..tanda2 nak pupus dah tu,.

keris panjang said...

faizal,
aku guna nickname lain tp cara tegur aku berhemah lar. cuba ko cari. aku tegur pun kat blog yg ada wibawa.

Tontoya,
aku solat lewat ada sbb, itu sbb Allah swt tak kata masuk waktu solat, semua mesti solat, tidak bole tidak. kalo tak, abis dh xleh solat. mmg perlu disegerakan. lebe baik jika kita termasuk dlm golongan yg menanti2kan waktu solat nk msuk. kalo dosa pun itu dosa aku dgn Allah swt. Alah swt maha pengampun. yg susah sesama manusia ni. kalo kita maki hamun, manusia tu tak ampunkan macam mane ye. aku nk tanya ko sbb ilmu aku tak ada bak kata jomdebat yg bijak dan kaya dgn ilmu tu.

Tontoya said...

Kehkeh..dah malu le tu nak tukar nickname lain..takpe aku faham,mmg pencacai umngok dlm siasah suka main tukar2 nama.Aku cadangkan nama keris kontot,amacam..kehkeh..

hurry said...

perawi bn tu boleh jugak istilah (bini nakut)

Mesra Sokmo said...

438 ditangkap itulah yang terakhir menjelang PRU13, cuma tinggal 2 1/2saja lagi. Mungkin awal. Tapi yang bangang BN, Pelajar IPTA/S berumur 21 tahun keatas ditangkap juga. Kalau macam tu ubah daftar pengundi kpd 25 tahun keatas, sebab student tersebut tak boleh lagi beri pendapat sedang ianya sudah layak mengundi...Demokrasi Bangang BN (Bini Najib)

Mesra Sokmo said...

Pencacai UMNO penjilat BN (Bini Najib)....he tak tergamak aku nak tengok, buruk sangat solekkannya....hehhe geli - geleman, loya...nak muntah

Mesra Sokmo said...

boleh belahlah pencacai UMNO, student tak layak bagi ideal...akan dibuang IPTA...bangang

hatiminda@gmail.com

Kasturi said...

Komen keris panjang nampak lebih ok dan boleh pakai berbanding yang lain.Tontoya, faizal, jomdebat, topguy semuanya hampeh, tapi berjaya menyakitkan hati orang, tak berhemah langsung. Tak tau lah orang pas ka pkr. Nampak gaya pemerintahan kerajaan pakatan pun nampak taklah lebih baik dari BN. Di Selangor dari 700 pusat hiburan dan judi dan bertambah ke 4000 dalam masa 1 tahun! teruk lagi ada la. PRU 13 nanti kita tak sokong parti gabungan pakatan dah?

Tontoya said...

Tak nak sokong sudahlah kasturi..pr tak memerlukan penyokong dungu cam ko ni.Cuba tgk penyokong anti isa dan pro isa,mana ramai..tu tandanya BN akan mampuih nanti p.raya akan datang.

Perawi said...

Yang penting adalah pencapaian motif iaitu hapuskan ISA, oleh rakyat dan supaya kerajaan sedar rakyat akan terus bangkit bagi menyedarkan penimpin yg nyeyak tidur sedangkan rakyat tak berdosa ditangkap keISA. Jangan ingat walaupun ada polis & FRU namun rakyat terus berani protes, bagi menghindar terus dicengkam oleh kerajaan yang zalim. Hanya tunggu 2 1/2 tahun sahaja lagi BN akan tumbang - kata Najib. Saya jangka lagi awal PRU13 ini, ayuh sampaikan mesej ini utk Sabah & Serawak tolakkan BN, berikan laluan utk Pakatan Rakyat (PAS, PKR & DAP) demi utk munafaat rakyat. Rakyat dalam kelaparan dan sanggup makan siput BABI, itulah erti MERDEKA bagi Msia tercinta, walaupun 52 tahun telah MERDEKA.

Gambar diatas menunjukkan rakyat yang membenci ISA tidak peduli apa yang bakal berlaku terhadap mereka. Yang penting keadilan perlu ditegakkan dan akta zalim harus dinyahkan dari terus merungkai minda dan jiwa mereka.
Dan seperti selalunya dalam pertempuran di antara rakyat dengan pihak polis, rakyat pasti akan kalah kerana polis mempunyai peralatan senjata yang canggih disediakan kerajaan. Namun itu tidak pernah mengurangkan semangat rakyat dan iltizam rakyat menghapuskan kezaliman.
Mereka hadapi juga walaupun dengan suara dan pamiran sepanduk dan kain rentang menuntut keadilan. Syabas. 1Msia/H1N1

wolf said...Imam solat pakai kasut lagi...Terrer betul...macam tgh darurat agaknya...Kat palestin org2 sana pun pakai kasut ke masa solat?? ITU MENUNJUKKAN ILMU UGAMA KAU CETEK, TANYALAH ASKAR YG BERADA DITUGU PAHLAWAN, YG UMNO SEMBAH TU...setiap 31 Julai, PAKAI KASUT KE? KAU TENGOK DIPALESTIN DIA ORG SEMB PAKAI KASUT, DAN DARI ZAMAN NABI LAGI BOLEH PAKAI KASUT, ZAMAN SEKARANG APA SALAHNYA. DALAM MASA PERANG NABI SEMBAHYANG MACAMANA....TANYA TOK IMAN BERTAULIAH ASALKAN BUKAN IMAN HADHARI....kalau mahu detail, tulis email wolf diruang ini, aku jawabkan.

jaam said...jom pii ramai2 ke israel...amacam? TEGAK DULU ISLAM MERDEKA DIMSIA, LEPAS TU KITA BERJIHAD KE ISRAEL, NEGARA KITA MASIH DIBAWAH AJARAN SESAT HADHARI YG BELUM KESUDAHAN...WALAU PUN DIGANTIKAN DGN ISTILAH BARU 1MSIA/H1N1

jaam...DENGAQ CITER NGKO IKUT NAJIB P KALUNG BUNGA KAT TUGU NEGARA..ERRRRRR... BETUL KE?
DENGAN MUFTI MANA ????? tumpang gelak....kkeh..kkeh

Rosmah Didahulukan, Altantuya Diutamakan

masjid tinggi said...

Aku setuju dengan pendapat Tontoya tu. Itu satu idea yang tepat dan bagus sekali.

Untuk menegakan kebenaran memang daripada zaman dulu lagi ada ujian nya.

Allah maha mengetahui dan aku sentiasa berdoa agar perjuangan sahabat sahabat ku sekelian akan mencapai kemenangan satu hari nanti.

AMIN AMIN AMIN YA RABBAL ALAMAIN

dauskecik said...

aku sokong ko kasturi..sejak selangor di perintah kerajaan PR,banyak gile wehh kedai mesin judi bukak wehh..dulu tade pon ceni..tu sume rosakkan melayu,Islam..sedar ngan xsedar je..ape peranan PR ni sebenarnye??aku pon tak paham..ntah ape yg diperjuangkan..PR ni melayu yg dengar cakap cine la aku rase..sbbnye mesin judi banyak gile da skang wehh..pukimak betol aa PR ni,merosakkan rakyat melayu Islam je..siket ari lg Malaysia ni jd cam indon jugak la..huru hare dibuatnye..tak payah la taksub sangat ngan politik ni..bodo la korang ni PR..ish..geram aku..sedey tgk video P'himpunan ANti ISA..sbb majoritinye melayu..kesian..

erull said...

Perhimpunan aman tanpa sebarang alat. Hanya membawa sepanduk, suara dan hati. Adakah terfikir bahawa perhimpunan ini juga yang membentuk pemerintahan demokrasi. Sekiranya terdapat orang yang menjadi batu api dalam perhimpunan, mereka tidak lain dan tidak bukan hanyalah manusia yang penakut, bacul, tunduk, pak turut dan lembik. Tugas mereka hanya untuk menjadikan perhimpunan seolah-lah bertukar menjadi ganas. Tidak bolehkah pihak polis hanya mengawal bukan menghalang. Jika menghalang bermacam-macamlah kejadian yang berlaku. Kalau inilah yang berterusan bagaimana rakyat ingin berkembang pemikiran mereka. Jadi jika begini asuh je pelajar dengan pemikiran pak turut, perasuah, penipu, musuh dalam selimut, pengkhianat kerana akhirnya ini juga akan berlaku di Malaysia sebagai cara mudah untuk menjadi senang. Kalau ada musuh mengalah je. Agi idup agi ngelaban

keris panjang said...

faizal said
"sebab kau takut menegur pemimpin yang zalim..kau takut kepada perubahan..dah bernanah pun masih sokong lagi"
.....................................
Apa kuasa aku nak tegur? Aku cuma boleh komen, mcm ko jugak. Tp aku tak maulah jd bacul pegi buat demo. Itu tak islamik. Itu satanik.

Aku sebenarnya tak suka dgn cara kalian yg kasar dan tidak berhemah bila memperjuangkan sesuatu. Kalian hanya mempermain2kan islam. Perbuatan kalian tidak mematuhi suruhan Allah dan rasul. Kalian lebih gemar mematuhi suruhan manusia2 yg belum tentu niat,amalan dan perbuatan mereka akan diterima Allah swt kerana sikap talam dua muka dan lidah bercabang mereka. Sendiri mau ingat lar, brother. Gua benci "kekerasan" dan gua benci "diperkuda".

keris panjang said...

kasturi,
jgn lar masuk kat blog ni, habis nnt ko kena peleceh, kena maki, kena hina. depa keluarkan bahasa main sedap mulut je, tak payah fikir2. tuuan, nk sakitkan hati org je. depa saja yg betul. tulis lar sampai lenguh, depa lagu tu jugak. balik2 kita semua tak betul.hati dh tertutup. yg kita mampu hanya berdoa semoga Alah swt bukakan pintu hati mereka. rasanya itu tak mustahil, kan, sbb ketua pelampau hindu yg membakar/meruntuhkan Masjid Babri di Ayodhya, India pun akhirnya menerima hidayah Allah swt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...