Friday, July 31, 2009

Selangor ada 2893 peluang pekerjaan

SHAH ALAM, 31 Julai: Rakyat tempatan khususnya dari negeri Selangor yang masih menunggu peluang pekerjaan sudah tentu boleh bernafas lega kerana peluang-peluang pekerjaan sudah menunjuk peningkatan di Selangor.

Syarikat-syarikat swasta menawar 2893 pekerjaan daripada jawatan eksekutif hinggalah ke jawatan operator pengeluaran setakat hari ini di seluruh negeri Selangor.

Demikian kenyataan yang dikeluarkan oleh Dr Halimah Ali, Exco Pembangunan Sumber Manusia Selangor yang dikeluarkan hari ini.

Menurutnya, beberapa syarikat besar yang bakal dibuka juga sedang dalam proses menemuduga bakal pekerja.

"Justeru, saya selaku Pengerusi Jawatankuasa Tetap Pembangunan Modal Insan Kerajaan Negeri Selangor menyeru kepada semua pekerja yang telah diberhentikan majikan ekoran fenomena kemelesatan ekonomi global dan juga kepada graduan-graduan IPT serta lepasan sekolah tampil ke depan untuk mencari rezeki yang halal untuk menampung keperluan diri dan keluarga mereka.

"Maruah diri mereka sebagai orang mampu berdikari dan berwibawa disisi keluarga dan masyarakat lebih terjamin dengan adanya sumber rezeki yang lebih terjamin daripada sumber yang sah," katanya.

Sehubungan itu, mereka yang berminat diminta melayari aman web Kerajaan Negeri Selangor selain akan dipaparkan di papan tanda semua PBT dan pusat khidmat masyarakat ADUN dan MP Selangor.

58 comments:

keris panjang said...

MMg lar ada jawatan kosong. Malangnya untuk org melayu cuma untuk jadi operator kilang saja. Yg executivenya habis dibolot anak orang2 dap. Syaratnya kan ke kena tahu bahasa mandrin. Mereka ingat negara ni mak bapak dia punya !!

jaam said...

dah belori resume dianta tapi tak dapat jugak!?
promo je lebih!

Mesra Sokmo said...

Apakah MCA teruskan dengar isu DVD seks Dr Chua? Jul 30, 09 11:36pm

Apakah Jawatankuasa Disiplin MCA akan membatalkan pendengaran kes penglibatan timbalan presiden parti Datuk Seri Dr Chua Soi Lek dalam kes DVD seks selepas pengadu menarik balik aduannya?

Pengerusi MCA Simpang Renggam, Eng Cheng Guan sebelum ini memfailkan aduan kepada lembaga disiplin parti meminta tindakan diambil terhadap bekas menteri kesihatan itu kerana menjejas reputasi dan imej parti, serta melanggar tata susila anggota MCA.

Eng bagaimanapun berkata beliau telah memberitahu lembaga itu semalam hasratnya untuk menarik balik kes itu dan tidak berhasrat meneruskannya, lapor Bernama.

"Ia sudah terlalu lama. Dalam politik, seharipun dianggap terlalu lama. Saya kemukakan aduan ini pada 2008. Kini sudah lebih setahun.

"Saya tidak berhasrat meneruskan kes ini lagi," katanya kepada agensi berita itu.

Keputusannya menarik balik kes itu atas kehendaknya sendiri
dan tidak disebabkan tekanan atau arahan pihak lain, tambah Eng.

"Ini keputusan saya sendiri. Lagipun, bila saya kemukakan aduan ini, ia dialamatkan kepada Tan Sri Chan Kong Choy, sudah lebih setahun sekarang (bila Chan timbalan presiden parti dan ketua Lembaga Disiplin MCA)," beliau dipetik berkata.

Chan tidak lagi memegang kedua-dua jawatan itu selepas pemilihan parti pada Oktober tahun lepas.

Penghujung 2007, DVD yang dirakam secara rahsia yang menunjukkan babak-babak seks Dr Chua dan teman wanitanya diedarkan di beberapa tempat di Johor.

Susulan itu, Dr Chua mengakui beliau orangnya dalam DVD itu dan beliau meletakkan semua jawatan dalam kerajaan dan parti.

Mesra Sokmo said...

Syabas..Chua, kerana tindakkan berani dan mu masih diperlukan oleh BN

Naruto Sensei said...

Esok Demo tetap demo..

Pesta le KL nanti

http://bagindareformasi.blogspot.com/2009/07/adil-ke-tidak-polis-kita-tetap-demo.html

Mesra Sokmo said...

Org UMNO kaki betina kenapa tak berani mengaku...Mahuyudin Yassin, Najib Altantuya, Jamaludin najis, rahim tamby chik, abu hassan omar dll....kalau ada bolehlah

dewata awan berapi said...

orang yang suka demo tu sebenarnya...punyai mentaliti lebih rendah daripada binatang...

demo lebih banyak buruk dari baik...
lepas demo nanti korang fikirkan sejenak...

tercapaikah matlamat demo aku tu???

tak payah jawab...semua orang tauuuu

Naruto Sensei said...

Alah dewata kalau UMNO Bahagian Ampang Buat boleh je ye..pulak tu takde permit .. tak haram pulak

Kalau PR buat semua tak boleh..
Biasalah kalau tak menyebelahi UMNO memang mcm tu le koman kamu .

Naruto Malas nak layan

dewata awan berapi said...

orang yang suka demo tu...tak lebih daripada anjing kurap dan berok2 tarafnya...

orang pas memang keturunan berok...

dewata awan berapi said...

sekor lagi berok jepun...berok belaan pkr

hurry said...

keris panjang
masa khir toyo pegang mb kau dpt jadi pengerusi tu,executif ni ke...cuba ko bagi nama siapa org cina dap yang dapat...malah kalau ko tengok kalau kontrak yang di tawarkan oleh kerajaan negeri selangor banyak di bolot oleh kontraktor umno kelas a,penyokong pakatan rakyat satu pun tak dapat..ni berbanding dgn khir toyo pegang mb...org melayu tak dapat,org cina tak dapat,org india lg tak dapat..yang dapatnya semua kroni dan anak beranak khir toyo dan wakil rakyat reban(rejim barisan nasioanl) banyak dah aku jumpa org umno sendiri yg ada syarikat kecik2 turut memuji langkah kerajaan pakatan rakyat iaitu telus...
...kalau ko pergi kat serdang tu semua yang run stesen minyak petronas adalah sekutu rapat dgn wakil rakyat bn dun puchong,satim diman orgnya bukan berpendidikan tinggi tapi cubala jenguk2 rumahnya di taman seri serdang...dia ni kaya raya beb..
aku nak tanya keris panjang kenapa melayu jadi operator kilang sebab mereka dah di bodohkan oleh pemimpin umno,takkanla spm tak habis bila pakatan rakyat ambik kerajaan nak lantik pengerusi executif...kerajaan pakatan rakyat baru setahun jagung ambik kerajaan berbanding reban dah 50 tahun lebih oleh itu la kerajaan negeri selangor sekarang ni cuba untuk membasmi rakyat dari gejala sosial,maksiat,keruntuhan moral,keciciran pelajaran cuba dgn memberi tuisyen percuma kepada rakyat negeri selangor yang berpendapatan rendah,bukan apa untuk membantu para pelajar meningkatkan taraf hidup dengan memberi kesedaran kepada semua rakyatnya supaya belajar bersungguh2 bagi meningkat taraf hidup dan apabila besar nanti inilah yg bakal menduduki kerusi2 yang di pertikaikan oleh keris panjang itu tadi,mana umno yg di warwarkan oleh saudara sebagai pejuang bangsa ...malah rakyatnya di biarkan begitu saja..malah di tambahkan lagi dgn hiburan san dan hiburan sini,supaya keciciran pelajar makin bertambah..di ikutkan target utama kerajaan negeri selangor ialah kejayaan semua rakyat negeri selangor..berbanding dgn bn apa yg bn sumbangkan kepada anda semua org melayu khususnya...kontrak jalan,tuisyen percuma,air percuma atau duit masa pilihanraya rm50 dan upah pasang bendera..kita rakyat selangor mesti sedar...yg mana baik dan yg mana buruk..bagi aku cina mmg patut pegang jawatan besar2 bukan atas dasar dia org dap,tapi mereka berpendidikan tinggi,melayu tingkatan 3 tak lulus,wajar ke kerajaan pakatan rakyat jadikannya pensyarah ke,pengerusi executif ke atau apa2..itu kenala tanya pemimpin umno..cuba perhatikan di manakah anak mereka belajar..cuba kau perhatikan juga berapa jutakah kos rumah bekas mb umno...adakah sebelum ini kerajaan bn cukup membantu anda untuk anda mencapai kejayaan dalam peperiksaan spm...itula yg di titik beratkan oleh kerajaan pakatan rakyat yang sanggup bagi kepada rakyatnya kelas tuisyen,motivasi,kem sahsiah diri dan sebagainya demi untuk melihat rakyat negeri selangor khususnya bebas dari kemunduran,ia menjadi teras mb selangor sendiri iaitu Tan sri khalid dan di bawah kelolaan yb dr halimah sendiri...jgn tak tahu....
cuba bandingkan antara pemimpin bn dengan pemimpin pakatan rakyat...sebab itula bn sedaya upaya ingin menjatuhkan kerajaan pakatan rakyat,kerana takut nanti rakyat dah sedar...yang mana sekarang ini rata2 saya pergi mereka saban hari memuji langkah yg di ambil oleh kerajaan pakatan rakyat...yg tak tahu dan tak sedar lagi adalah bangsa melayu,yg bilamana waktu mengundi dapat rm50 dah terus undi bn,mereka tak sedar mereka dah di perbodohkan oleh bn saja...ingat walau anda terpaksa berbaik dgn bn,undi adalah rahsia...pm tidak akan melihat anda ketika mengundi...kita org muda pangkah pada yg mampu memberi kebaikan,jgn waktu pilihanraya saja...tgok org cina mereka tidak sekali2 bagi undi jika kehidupan mereka terancang..berbanding dgn org melayu...sebab itu pemimpin bn tidak kesah dgn org melayu,tapi mereka cukup takut dgn org cina dan india....
oleh itu ingat undia anda menjamin masa depan anda

TEKONG DARAT said...

hurry...
buat apa dibagitau lebih2 kat puak2 ni...bukan reti apa pun...otak beku...akal pendek...nafsu jer kuat...hehe...apa pun, teruskan laa usaha...

Mesra Sokmo said...

dewata awan berapi said...
orang yang suka demo tu sebenarnya...punyai mentaliti lebih rendah daripada binatang...PEMINPIN UMNO TAK PERNAH BUAT DEMO.....TENGOK BALIK SEJARAH PERLANTIKKAN MB TRG....KAMI NAK DERIS JUSOH NATANG

TEKONG DARAT said...

jaam said...
dah belori resume dianta tapi tak dapat jugak!?
promo je lebih!

July 31, 2009 4:31 PM


jam, setau aku yg selalu dihantar dan dikutip pun ngan lori ni tak lain dan tak bukan adalah sampah...

TEKONG DARAT said...

keris panjang said...
MMg lar ada jawatan kosong. Malangnya untuk org melayu cuma untuk jadi operator kilang saja. Yg executivenya habis dibolot anak orang2 dap. Syaratnya kan ke kena tahu bahasa mandrin. Mereka ingat negara ni mak bapak dia punya !!

July 31, 2009 4:20 PM


dah ngko nak sangat belajar orang putih...padan laa muka ngko...
wahaha...orang dah cakap, kuasa ekonomi akan datang ialah china...
ngko jer kena perbodoh ngan PEKEMBAR tu....

TEKONG DARAT said...

dewata awan berapi said...
orang yang suka demo tu sebenarnya...punyai mentaliti lebih rendah daripada binatang...

demo lebih banyak buruk dari baik...
lepas demo nanti korang fikirkan sejenak...

tercapaikah matlamat demo aku tu???

tak payah jawab...semua orang tauuuu

July 31, 2009 4:49 PM


yaa....semua orang tau bahawa PPSMI akan dihapuskan...semuanya kerana demo...apalagi yg demo pejuang bahasa sendiri...
dewata tak tau pejuang apa...
keluar isu babi, perjuang babi...
keluar isu kaum, perjuang melayu...
keluar isu alam, perjuang alam...
takde dasar...takde prinsip...
ikutan semata-mata....

sakariya_akop said...

ORANG UMNO TAK SUKA DEMO.....
DIA ORANG SUKA MAKAN RASUAH...BOLEH JADI KAYA RAYA!!!

.....WANG RAKYAT DIUTAMAKAN.....

ilhamku said...

Cerminlah diri Wahai Melayu peratusan Owner Industri Siapa,
50 tahun memerintah Mana Kantornya Melayu,harapkan Jabatan kerajaan,
Banyak Mana,Jadi Melayu Memilih Kerja nak kerja Duk Officessss,
Jadi Duk Makan Free kat Penjara Ramai senang Makan free,
Aku kerja jugak,buat kerja sendiri perkhidmatan elektrik elektronik tarik kable berpanas dll yang budak Melayu tak nak aku dah cuba budak-budak Melayu kerja dengan aku hampehhh laaa ambil Bangla Good nak tolong macam mana?

Renung Lah Melayu,
nak kerja macam mana Melayu ada Diploma sahaja kerja tak tahu macam mana?
Kerja memang banyak dalam bidang Elektrik dan elektronik sooo semua Cina yang Buat Melayu Buat apa?
fikirlah Melayu?

dewata awan berapi said...

pak lebai2 pas akan menunjukkan aksi guling atas jalan raya dalam demo esok...

ramai2 kita gelakkan mereka...
hahahahahahahahahahahahahahahah

shukri said...

AKU KALAU DAPAT KEJE TUKANG KEBUN KAT BANGLO KHIR TOYO PUN KIRA OK LAH....

http://twitter.com/tranungkite

shukri said...

LPAS PENANTI...PRMTG PASIR PLAK...SUME TU DLM PARLIMEN PRMTG PAUH JGK..LPS NI PAK POLISI PUN BERKAMPUNGLAH RAMAI2...

http://twitter.com/permatangpauh

moodhijau said...

Masa selangor dengan BN dulu ( puak umno ) kerja ada jugak, tapi dengan bersyarat beb..depa tanya dah isi borang umno...harap dengan kerajaan PR ada ketelusan...

kamal farhan said...

peringatan terakhir!!

Himpunan Mansuhkan ISA pada 1 Ogos 2009 di Kuala Lumpur bakal mencipta sejarahnya yang tersendiri selepas Himpunan Bersih dan PPSMI. Uniknya pada hari yang sama akan ada satu lagi himpunan lain yang Menyokong ISA.
Kami menjangkakan pelbagai kaum akan muncul, pelbagai ideologi akan hadir, pelbagai agama dan kepercayaan akan berhimpun untuk menyatakan pandangan mereka khususnya dalam mendesak Kerajaan Memansuhkan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA).

Oleh itu bagi melancarkan perhimpunan ini, pihak kami mengeluarkan satu garis panduan yang diharapkan dapat membantu anda dan kami diperingkat penganjur dalam memastikan perhimpunan ini dapat berjalan dengan lancar dan aman.

Perkara yang perlu anda bawa/sediakan

1. Kad pengenalan, lesen memandu, satu kad ATM sahaja.
2. Duit-maksimum RM 100 sahaja.
3. Memakai pakaian yang sopan-Baju berwarna Hitam/Merah-Sebaiknya ada logo Mansuhkan ISA
4. Setiap peserta diwajibkan memakai kasut.
5. Aksesori kempen-Button, riben, topi, kopiah arm band, bendera kecil, banner dan placard yang ada Logo atau Slogan Mansuhkan ISA boleh digunakan.
6. Bendera Malaysia atau negeri masing-masing.
7. Air mineral, sedikit makanan ringan atau gula-gula.
8. Sedikit garam-ia penting dan boleh dimakan sedikit (bukan sapu dimuka) bagi mengembalikan tenaga terutamanya jika Pihak Polis sembur air dari Water Canon atau Gas pemedih mata.
9. Kain tuala kecil basah untuk tutup mata dan hidung untuk elak terkena gas pemedih mata.
10. Digalakkan memakai penutup mulut dan hidung jenis N100 Respirator, N95 Respirator dan Surgical facemask untuk mengelak penularan wabak Influenza H1N1 dan juga menghindarkan sedutan gas pemedih mata yang melampau.
11. Jika anda mempunyai asma atau alahan sila bawa inhaler atau ubat sendiri.
12. Sila bawa beg plastik sampah kecil bagi mengelakkan anda membuang sampah merata-rata.
13. Sila bawa pen dan kertas (mini note pad) bagi mencatat nama dan no. pengenalan Polis atau perkara-perkara yang mencurigakan.
14. Jangan lupa bawa kamera, video cam atau handphone berkamera bagi merakamkan suasana himpunan – gambar-gambar atau klip video boleh dihantar kepada kami selepas himpunan di email Setiausaha GMI-enalini_elumalai@yahoo.com untuk rekod dan disiarkan.

Perkara yang tidak dibenarkan

1. Jangan bawa kad matrik pelajar bagi student atau pass kakitangan bagi pekerja Kerajaan dan Swasta.
2. Jangan bawa terlalu banyak wang atau kad kreadit untuk elakkan penyeluk saku, tercicir atau hilang semasa perhimpunan atau ditahan.
3. Jangan memakai pakaian yang menjolok mata dan tidak sopan.
4. Jangan memakai selipar, kasut tumit tinggi atau sandal untuk memudahkan pergerakkan.
5. Jangan memakai kain atau skirt, digalakkan memakai seluar.
6. Jangan memakai barang kemas atau aksesori yang tiada kaitan dengan kempen mansuhkan ISA
7. Jangan bawa sebarang banner, placard, bendera yang melambangkan logo parti dan organisasi.
8. Sebarang slogan yang tiada kaitan dengan Kempen Mansuhkan ISA tidak dibenarkan.
9. Jangan bawa sebarang benda tajam kecuali pen.
10. Jangan bawa bahan-bahan yang boleh meletup atau mudah terbakar seperti, mancis, molotov cocktail dan mercun.
11. Tidak dibenarkan merokok semasa perhimpunan kerana akan menganggu orang lain.
12. Jangan bawa sebarang senjata seperti kayu, besi, rantai besi, pistol dan yang merbahaya.
13. Bagi yang membawa anak-anak, anda tidak dibenarkan membawa permainan yang berupa seperti senjata seperti pistol, senapang atau pisau mainan.
14. Jangan bawa anak-anak yang berumur 10 tahun ke bawah bagi mengelakkan sebarang masalah.

kamal farhan said...

Perkara yang perlu anda lakukan sebelum perhimpunan

1. Servis kenderaan dan periksa peralatan yang perlu dibawa.
2. Jangan makan atau minum terlalu banyak sebelum perhimpunan.
3. Pastikan anda telah menunaikan ‘hajat’ sebelum memasuki perhimpunan.
4. Bagi yang Islam, Lakukanlah solat taubat dan hajat, semoga Allah berkati perhimpunan ini dan yang bukan Islam boleh berdoa mengikut ritual masing-masing.
5. Pastikan anda telah mengunci rumah atau meninggalkan pesanan-pesanan penting kepada keluarga atau jiran anda yang tidak pergi perhimpunan.
6. Maklumkan mereka tujuan anda keluar.
7. Maklumkan mereka nombor telefon sahabat lain yang bersama anda jika handphone anda tidak dapat dihubungi nanti.
8. Jangan lupa charge bateri handphone dan kamera.
9. Pastikan anda berniat kerana Allah (bagi yang muslim) sebelum keluar rumah.
10. Pastikan anda tahu arah tuju anda iaitu tempat berkumpul yang ditetapkan; Sogo, Masjid Jamek, atau Masjid Negara.
11. Pastikan anda datang awal untuk elakkan kesesakan jalan raya atau terpaksa berbaris panjang untuk beli tiket tren LRT atau Komuter.
12. Datang secara berkumpulan, jangan bersendirian.
13. Sekiranya perjalanan anda dihalang dari memasuki pusat bandar anda boleh meletakkan kenderaan dan berjalan kaki ke Sogo, Masjid Jamek, atau Masjid Negara (Jangan terus ke Istana Negara bersendirian).
14. Jangan memakai baju Mansuhkan ISA sebelum perhimpunan bermula.

Semasa perhimpunan dan perarakan

1. Berkumpul di tempat pertemuan yang ditetapkan (Sogo, Masjid Jamek, atau Masjid Negara) dan tunggu arahan dari Field Commander yang dilantik
.
2. Ikutilah arahan dari Unit Amal atau Field Commander sepanjang program. Jangan pedulikan arahan lain tanpa merujuk kepada Field Commander.
3. Jangan berganjak dari tempat perhimpunan melainkan dengan arahan Field Commander.
4. Laporkan pada Unit Amal bertugas jika terlihat sesuatu yang mencurigakan.
5. Jangan tolak menolak sepanjang perhimpunan dan perarakan.
6. Elakkan mencerca, memaki hamun atau menunjukkan isyarat lucah semasa perhimpunan berlaku.
7. Raikan perhimpunan ini dengan aman dan harmoni.
8. Pastikan anda memberikan keutamaan laluan kepada kenderaan yang lalu lalang dan tidak melintas sesuka hati dijalanraya.
9. Pastikan anda memberikan keutamaan, membantu dan melindungi warga emas, orang kurang upaya atau kanak-kanak yang hadir bersama.
10. Maklumkan sahabat anda jika anda ingin keluar dari perhimpunan disebabkan hal kecemasan atau kerana ingin ke tandas bagi mengelakan masalah lain.
11. Pastikan anda dapat duduk semasa pimpinan berucap.
12. Pastikan anda tidak bersembang semasa pimpinan berucap kerana kemungkinan bunyi sound system akan tenggelam dengan suara ratusan ribu peserta.
13. Ikutilah laungan pimpinan jika perlu.
14. Pegang bendera Malaysia atau negeri anda sepanjang perarakan.
15. Jangan buang sampah merata-rata sepanjang perhimpunan. Masukan dalam beg plastik yang anda bawa.
16. Rakamkan suasana himpunan – gambar-gambar atau klip video boleh dihantar kepada kami selepas himpunan di email Setiausaha GMI-enalini_elumalai@yahoo.com untuk rekod dan disiarkan.
17. Kalau boleh rakamkan sekali wajah-wajah polis yang bertugas atau tragedi-tragedi penting seperti keganasan atau provokasi Polis jika ada.

umalai@yahoo.com.

kamal farhan said...

Selepas perhimpunan

1. Pastikan anda bersurai secara perlahan-lahan dan dengan aman selepas diberikan arahan bersurai.
2. Pastikan sahabat atau saudara dan anak-anak anda ada bersama selepas perhimpunan. Jika tiada, sila datang ke Pejabat Agung PAS untuk membuat laporan dengan Unit Amal bertugas.
3. Jika ada sahabat atau saudara anda ditahan, jangan terus balik. Dapatkan maklumat di Pejabat Agung PAS atau ke Balai Polis berkaitan untuk bebaskan mereka.
4. Jangan tinggalkan apa-apa sampah ditempat perhimpunan. Pastikan semuanya dibuang ke tong sampah atau dibawa balik dan dibuang dirumah.
5. Berikan ucapan terima kasih kepada pasukan Keselamatan bertugas jika perhimpunan berjalan lancar.
6. Jangan lupa sebarkan gambar dan berita perhimpunan kepada semua sahabat-sahabat terutamanya yang tidak hadir. Segala info dan maklumat bolehlah diemailkan kepada kami di email Setiausaha GMI-enalini_elumalai@yahoo.com.

Apa anda perlu buat jika kumpulan Pro-ISA buat Provokasi

1. Jangan pedulikan mereka, diam dan teruskan mengikut arahan Field Commander Unit Amal.
2. Jangan menyahut provokasi mereka, jangan baling apa-apa, jangan tunjukkan isyarat apa-apa pada mereka. Anggap mereka tidak wujud pada hari berkenaan.
3. Jangan hampiri mereka.
4. Jika mereka bertindak agreasif secara tiba-tiba, tahan, jangan pukul tetapi serahkan mereka pada pihak Polis.
5. Jangan lupa buat laporan Polis terhadap mereka jika anda dicederakan atau diganggu.
6. Buat rakaman wajah-wajah mereka jika perlu.

Apa anda perlu buat jika polis buat provokasi dan serbuan

1. Jangan lari atau keluar dari perhimpunan melainkan dengan arahan pimpinan, anda akan mudah ditangkap jika keluar dahulu.
2. Jangan bersendirian, pastikan anda bergandingan tangan dan berdiri rapat-rapat bila polis acah nak buat serbuan atau tembakan water canon.
3. Duduk jika pimpinan arahkan.
4. Basahkan tuala anda dengan sedikit air, dan tekup dimuka bila gas pemedih mata dilepaskan. Basuh muka anda dengan air dan makan sedikit garam jika terkena air water canon berwarna kuning.
5. Jangan melawan atau cuba bertikam lidah dengan polis bila mereka provoke…hanya diamkan diri.
6. Ambil gambar mereka jika sempat.
7. Buat laporan Polis jika anda dikasari.

Apa yang anda perlu buat jika ditahan

1. Jangan banyak cakap dengan polis. Diamkan dan tenangkan diri.
2. Minta nama dan nombor polis yang menahan anda dan tanya dia sebab anda ditahan, seksyen berapa yang digunakan.
3. Berikan maklumat asas sahaja jika diminta seperti nama, no kad pengenalan, alamat rumah (berikan ikut alamat dalam IC sahaja).
4. Jika mereka tanya soal pekerjaan, jawap yang ringkas sahaja. Jangan bagi maklumat yang lengkap.
5. Bagi pelajar, jika mereka tanya anda masih belajar atau tidak, anda hanya perlu jawab “Masih tengah cari kerja” atau berikan jawapan lain yang sesuai. Elakkan mengaku sebagai student. Biar mereka siasat sendiri jika mereka perlukan maklumat lanjut. Jangan jawab soalan yang tidak perlu.
6. Bagi kakitangan Kerajaan jika mereka tanya tempat kerja anda, jawab ”Saya kerja swasta atau kerja sendiri”. Biar mereka siasat sendiri jika mereka perlukan maklumat lanjut. Jangan jawab soalan yang tidak perlu.
7. Minta berjumpa dengan peguam sebelum beri apa-apa keterangan. Peguam akan menunggu diluar balai jika anda ditahan.
8. Kalau boleh jangan beri terlalu banyak keterangan, anda hanya perlu jawab “saya akan bagi keterangan di Mahkamah sahaja”. Ingat! Apa yang anda cakap di Balai Polis boleh dijadikan bahan bukti di Mahkamah. Anda berhak untuk tidak memberikan sebarang keterangan kepada Polis melainkan di Mahkamah.
9. Semasa ditahan, jangan pedulikan provokasi polis atau jangan mudah cair bila mereka berlembut.
10. Pastikan anda ingat semua yang berlaku, termasuklah pegawai polis yang tahan dan soal siasat anda.
11. Jangan terlalu risau kerana, diluar balai telah disediakan orang-orang yang akan jamin dan bela anda.

kamal farhan said...

Apa yang anda buat selepas dibebaskan

1. Pastikan semua barang-barang anda dikembalikan oleh Polis.
2. Buat pemeriksaan kesihatan jika ada kecederaan.
3. Buat laporan Polis jika anda dikasari semasa perhimpunan atau semasa ditahan.
4. Ceritakan dan rakamkan pada peguam dan media jika anda dianiaya polis.
5. Jangan lupa catatkan semua yang anda ingat bila balik ke rumah untuk memudahkan anda mengingatinya bila dibawa ke Mahkamah kelak.
6. Pastikan anda ingat dan ambil nombor perhubungan orang yang jamin anda dan juga peguam yang terlibat.
7. Serahkan pada peguam segala maklumat dan gambar yang anda ada tentang himpunan bagi memudahkan pembelaan.
8. Jangan lupa solat sunnat syukur selepas dibebaskan dan kembalilah bertemu dengan sahabat-sahabat seperjuangan.
9. Jangan menyepi dari perjuangan selepas melalui pengalaman ditangkap kerana itu secara semulajadi akan menyebabkan motivasi anda akan menjadi lemah dan anda akan rasa keseorangan.
10. Teruskan perjuangan bersama sahabat-sahabat lain.
11. Sesungguhnya anda akan rasa lebih hebat dan berani lagi selepas ditangkap kerana tidak semua orang berpeluang merasai apa yang anda lalui ketika ditahan.

Perhatian!

1. Pihak kami tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang kesalahan atau pelanggaran undang-undang yang tidak ada kena mengena dengan perhimpunan ini.
2. Pihak kami tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang provokasi atau tindakan ganas yang dilakukan oleh mana-mana pihak secara berkumpulan atau individu.
3. Pihak kami tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang kecederaan yang disebabkan oleh kecuaian atau tindakan diluarkan arahan penganjur.
4. Pihak kami tidak akan bertanggungjawab ke atas sebarang penangkapan yang dibuat kerana pergaduhan atau aktiviti agreasif yang tiada kaitan dengan arahan himpunan ini
Secara keseluruhannya, kita berdoa semoga Perhimpunan ini dapat berjalan lancar tanpa adanya sebarang masalah atau tangkapan.
Kita berharap agar dengan sedikit usaha dan kehadiran kita ini akan dapat memberikan kesedaran kepada pihak Kerajaan dan memberikan laluan untuk Agong mempergunakan kuasa yang ada untuk memperbaiki kelemahan sistem perundangan negara kita.
Ingat, Himpunan Bersih dan PPSMI berjaya menyedarkan Kerajaan kerana kesungguhan rakyat. Maka, kini adalah masa untuk kita berjuang bersama untuk memansuhkan ISA.
Pastikan anda mengikuti arahan-arahan yang diberikan. Sebarang masalah anda boleh rujuk kepada Field Commander atau Unit Amal yang bertugas pada perhimpunan ini.
Ingatlah, peristiwa ini adalah peluang untuk anda sekali seumur hidup dan ianya akan kekal menjadi sejarah yang akan menjadi sebutan kepada anak cucu kita. Jangan lepaskan peluang untuk menjadi sebahagian dari sejarah ini.

zali said...

saya tertanya-tanya dan mencari dalam kitab-kitab warisan sejarah islam samada pernah nabi muhammad atau lain-lain nabi berdemo...

haram tak jumpa...

jadi itu bukan sunnah atau benda yang wajib diikuti mahupun di praktikkan.

tapi kalau setakat nak tengok ustaz-ustaz,lebai-lebai,alim ulamak dari pas buat sarkis berguling atas jalanraya seperti kata my fren dewata awan berapi...

memang ini lah masanya.

yang tak dapat menyaksikan...tak apa...ada show lagi lepas nih sebab mereka di pakatan sarkis rakyat sentiasa akan buat show.

Naruto Sensei said...

dewata awan berapi said...

orang yang suka demo tu...tak lebih daripada anjing kurap dan berok2 tarafnya...

----------------------------------

Maknanya UMNO bahagian Ampang, UMNO Pulau Pinang dan UMNO terengganu yang berdemo tu pun samalah seperti yang kamu sendiri katakan.

kesian Orang sendiri pun dikatanya benda tak baik.. Macam ni ke cara dia komen .. Mental

Kamu gelar Naruto beruk tapi kamu sendiri dah kata orang yang berdemo tu sama tarafnya dengan apa yang kamu katakan tu..

Siapa yang gelar orang benda tu dulu..? sekarang puak yang lebih2 demo pula.. Pewaris tu bukan orang tak tahu siapa kalau bukan ahli UMNO sendiri.

Kesian cakap tak mahu fikir. pergi sekolah dulu lah.

Naruto rilek je

Naruto Sensei said...

Ulama Zali said

saya tertanya-tanya dan mencari dalam kitab-kitab warisan sejarah islam samada pernah nabi muhammad atau lain-lain nabi berdemo...

---------------------------------

Mana nak jumpanye kalau kerja asyik skodeng anak dara orang je. Tak ingat ke Masa Nabi nak tawan kota Mekah tu.

Masa tu Nabi pergi seorang diri ke tawan Mekah tu..? Beratus ribu masuk dengan bertakbir tu bukan demo ke.?

Pergi le sekolah dulu. Dalam Blog lain tak mengaku ahli UMNO tapi ucapan mengalahkan Pemimpin UMNO pula.

Nanti Pilihanraya Permatang Pasir apa alasan BN nak bertanding ye..? he he

Naruto tunggu

wolf said...

Hiruplah udara nyaman dan aman sebelum dibelasah cukup-cukup.

Makanlah puas-puas sebelum dapat rasa makanan anjing.

Peluk cium isteri dan anak-anak sebelum disumbat masuk dalam Kamunting 5-8 tahun.

Aku cadang pada FRU untuk tangkap 3 kepala yang cakap besar nak jadi pemimpin. Tangkap El-Buasiri habis cerita.

Puak-puak yang ikut bontot 3 orang ni aku cadang pada FRU suruh tibai cukup-cukup...jgn bagi chan.

Orang lkata jgn demo...nk jugak...skrg rasakan....

wolf said...

HIDUP ISA
HIDUP ISA
HIDUP ISA

Naruto Sensei said...

Ha ha Nak sangat ISA tu peluk le, cium le.

Kalau nak best lagi bagi cat kem Kamunting tu. bior le nampak berseri2. Tak delah orang kata akta tu ketinggalan Zaman.

Orang Jakun pun dah Moden. Tinggalle Melayu UMNO terpingga di perbodohkan.

wolf said...

Ikut le sangat el-Buasiri tu...

Sgt cekap nak huru-harakan negara...

Saja cari sebab untuk kutuk tindakan kerajaan sekat demonstrasi...

Nak cari simpati bila FRU belasah orang ramai....pastu nak nampakkan kerajaan zalim...pigiidahh

Taktik ni semua orang dah tahu...

wolf said...

Belasah mesti belasah....

Orang dah bagi amaran...tp tak mahu dengar...so terima je lah...

HIDUP ISA
HIDUP ISA
HIDUP ISA

Naruto Sensei said...

alah kalau na' pukul pun buat apa yang disebukkan sangt Macam dia pula yang berdemo.

Perlembagaan Negara ni baca dulu kaji dulu jangan main tongong je ikut..

SEJARAH PERLEMBAGAAN

Perlembagaan berfungsi untuk mewujudkan satu bentuk
pemerintahan negara yang adil dan mampu untuk memenuhi
tuntutan dan kehendak rakyatnya. Perlembagaan akan membolehkan pemimpin atau pentadbir menjalankan
tugasnya tanpa berlakunya penyalahgunaan kuasa. Berdasarkan
kezaliman dan penyalahgunaan kuasa pemimpin Perancis, iaitu Raja Louis XIV yang memerintah Perancis
pada kurun ke-17, Montesquieu, seorang ahli fikir Perancis,
telah mencipta suatu teori yang dinamakan teori pengasingan
kuasa.

Beliau menjelaskan dalam bukunya Sprit des Lois bahawa apabila kuasa membuat undang-undang dan kuasa memerintah dikawal oleh seorang individu sahaja, kemungkinan berlakunya penyelewengan kuasa adalah lebih besar.Bagi mengelakkan keadaan ini, beliau berpendapat bahawa
teori pengasingan kuasa perlu dilaksanakan. Pada hakikatnya,
teori pengasingan kuasa mempunyai tiga komponen
utama:

i) Badan yang membuat hanya perlu membuat atau
menggubal undang-undang dan tidak boleh mempunyai
kuasa yang lain;

ii) Badan yang memerintah hanya menjalankan pemerintahan
dan tidak boleh membuat undang-undang
dan menjalankan penghakiman; dan

iii) Badan kehakiman hanya membuat penghakiman dan
tidak boleh menjalankan pemerintahan atau membuat
undang-undang.


Namun begitu, dalam konteks perlembagaan Malaysia
dan kebanyakan negara, teori pengasingan kuasa tidak
dipraktikkan sepenuhnya.

Di Malaysia misalnya, walaupun
Parlimen mempunyai kuasa membuat undang-undang,tetapi sebahagian besar daripada undang-undang itu dibuat oleh badan pemerintah seperti Yang di-Pertuan Agong,
menteri dan lain-lain.

Mengikut teori pengasingan, kuasa
pemerintah hanya menjalankan tugas pemerintahan sahaja dan tidak boleh mencampuri urusan kehakiman. Tetapi diMalaysia, pemerintah juga boleh menjalankan fungsi kehakiman contohnya Menteri Dalam Negeri, iaitu seorang yang bertanggungjawab dalam menjalankan pemerintahan,juga boleh menggunakan kuasa untuk menahan
seseorang atas alasan keselamatan. (ISA) le tu

Di samping itu, seorang
ahli Parlimen yang berfungsi sebagai pembuat undangundang
juga dilantik mengetuai mana-mana kementerian dan menjalankan kuasa pemerintahan.

jomdebat said...

jahanam umno..
jahanam umno..
jahanam umno..
ada pemimpin penakut...
umno penakut....
dah patah taring...
gaga nak cari gu nk wak saen...
hancur umno..
hancur umno..

Naruto Sensei said...

SEJARAH PERLEMBAGAAN PERSEKUTUAN

Sejarah Perlembagaan Persekutuan Malaysia dapat dikatakan berasal sejak Tanah Melayu berlindung di bawah naungan kerajaan Inggeris pada akhir abad ke-19.

Menjelang tahun 1895, kerajaan Inggeris telah berjaya menguasai negeri Perak, Selangor, Negeri Sembilan dan Pahang yang dikenali
sebagai Negeri-negeri Melayu Bersekutu. Sejarah perlembagaan
moden negeri-negeri Persekutuan boleh dikatakan bermula pada 10 September 1899 apabila mesyuarat pertama Majlis Negeri Perak dirasmikan. Keadaan ini berterusan
sehinggalah Jepun berjaya menawan Tanah Melayu.

Apabila Inggeris kembali, mereka telah merancang untuk memperkenalkan Malayan Union yang kemudiannya mendapat tentangan hebat daripada orang Melayu. Akibat
tentangan orang Melayu, Malayan Union kemudiannya telah dimansuhkan dan digantikan dengan perlembagaan baru iaitu Persekutuan Tanah Melayu 1948.

Perlembagaan yang dibentuk dalam tahun 1948 ini berjalan dengan beberapa pengubahsuaian yang perlu hingga tahun 1957 apabila Persekutuan Tanah Melayu mencapai kemerdekaan.

Akta Kemerdekaan Persekutuan Tanah Melayu menamatkan kedaulatan dan bidang kuasa Inggeris di Tanah Melayu.Tetapi masih lagi mengekalkan akta-akta tinggalan Inggeris.

Perlembagaan Persekutuan 1957 berkuat kuasa sehingga sekarang dengan beberapa pindaan penting. Antara pindaan yang telah dilakukan ialah Akta Malaysia yang diluluskan pada tahun 1963 meminda inter-alia Perkara 1 (1)
dan (2) untuk memasukkan Sabah, Sarawak dan Singapura
serta menukarkan nama Persekutuan kepada Malaysia

Tengok lah Perlembagaan Apa yang Malaysia ikut ooi Melayu UMNO.?
Bila masa Merdekanya Malaysia ni dengan Akta2 Inggeris tu.?

jomdebat said...

orang umno ni mane tau pasal perlembagaan...kitab rujukan pun xde..sebuah parti yg xde panduan..parti sesat...

Naruto Sensei said...

Perlembagaan Malaysia- Bahagian 2 kebebasan Hak asasi..

Perkara 10. Kebebasan bercakap, berhimpun dan berpersatuan.

(1) Tertakluk kepada Fasal (2), (3) dan (4)—

(a) tiap-tiap warganegara berhak kepada kebebasan bercakap dan bersuara;

(b) semua warganegara berhak untuk berhimpun secara aman dan tanpa senjata;

(c) semua warganegara berhak untuk membentuk persatuan.

Tengok sendiri punya Perlembagaan sendiri yang langgar ke.?

Mesra Sokmo said...

Siapa berani nak belasah, Ayahanda kpd Tan Sri Musa Hassan, Ketua Polis Negara pun ikut serta iaitu Dato Hassan Azahari....Alhamdulillah, semoga aman.

salam... said...

dewata HINDU berapi said...

orang yang suka demo tu...tak lebih daripada anjing kurap dan berok2 tarafnya...

orang UMNO@BN memang keturunan berok...


dewata KELING berapi said...

sekor lagi berok PONDAN...berok belaan NAJIB & UMNO...

Maknanya UMNO bahagian Ampang, UMNO Pulau Pinang dan UMNO terengganu yang berdemo tu pun samalah seperti yang kamu sendiri katakan.

kesian Orang sendiri pun dikatanya benda tak baik.. Macam ni ke cara dia komen .. Mental BEROK..

ANAK - ANAK BEROK BELAAN UMNO PERANGAI LEBIH TERUK DARIPADA PERANGAI BEROK DI HUTAN..

ADA FAHAM WAHAI DEWA MONYET...!!!

Naruto Sensei said...

Mari belajar lagi ye adik 2 dari UMNO.. Senang lepas ni tak kalut lagi ye

Lihat perlembagaan Negara Ini adakah kita sebanarnya mengikut Islam atau tidak.?

CIRI-CIRI PERLEMBAGAAN PERSEKUTUAN

Menurut Tun Mohamed Suffian (1990) ,Perlembagaan Malaysia mempunyai ciri-ciri asas seperti berikut:

(a) Perlembagaan Malaysia mengasaskan Malaysia sebagai
sebuah Persekutuan.

(b) Sebagai negara raja berperlembagaan.

(c) Sebagai sebuah negara demokrasi berparlimen.

(d) Perlembagaan memperuntukkan Islam sebagai agama
rasmi Persekutuan, tetapi pada masa yang sama tidak
mengasaskan Malaysia sebagai negara teokrasi dan
dengan jelas menjamin kebebasan beragama.

(e) Perlembagaan memperuntukkan ketinggian perlembagaan
dan kebebasan undang-undang.

(f) Perlembagaan memperuntukkan pengasingan kuasa
ketiga-tiga cabang kerajaan. Seluruh jentera pentadbiran
diketuai oleh Perdana Menteri dan dibantu oleh kabinet serta seluruh birokrasi. Ketiga-tiganya mempunyai
status yang sama. Tidak ada suatu pun yang lebih tinggi dari yang lain dan setiap satunya mempunyai
fungsi dan tanggungjawab yang berbeza.

Perlembagaan juga memperuntukkan sebuah badan kehakiman yang berasingan dan bebas dari kawalan
Parlimen manakala Eksekutif pula mempunyai bidang kuasa yang eksklusif untuk menentukan pertikaian dan hak serta liabiliti lain dalam perlembagaan.


Di sinilah nampak kekalutan dalam Perlembagaan ini contoh :

"tidak mengasaskan Malaysia sebagai negara teokrasi"

Makna "Teokrasi"= dalam Kamus dewan ialah Sistem kerajaan yang menggunakan hukum-hukum agama didalam dasar pemerintahannya.

Jadi sebagai Agama Islam sebagai agama rasmi sahaja tetapi tidak mengasaskan Malaysia dengan sistem kerajaan yang menggunakan hukum-hukum agama sebagai dasar pemerintahannya. Ini bermakna Malaysia bukanlah negara Islam...

Ada faham ke murid-murid UMNO dengan Penjelasan Naruto Sensei ni.?

Sensei= Cikgu... Shishio= Tok Guru
he he kelas bahasa Jepun le pulak.

jomdebat said...

senyap dh pencacai2 umno kurap...kita tengok esok..penyokong mane lg ramai..

faizal said...
This comment has been removed by the author.
Naruto Sensei said...

senyap kemana tu adik UMNO kelas tak habis lagi nih.

Kenapa tak mau belajar nanti kan dok salak sana sini..

Nak ISA pun ambik le, peluk le cium le dan tido le bersama ISA tuh. takde sape nak larang pun lainlah kalu kamu sokong GMI..

Dah tak nak belajar ke ilmu nih..

Naruto tunggu org na' Blahjar

ngalabu said...

alhamdulilah.

bolelah ngalabu mohon.

boring sudah jual labu.

dapat jadi driverpun ok sudah.

ngalabu said...

takziah kepada keluarga allahyarham datuk hamdan.

semoga rohnya dicucuri rahmat, dan ditempatkan bersama-sama para mujahid dan tabiin.

moodhijau said...

Buat ape nak gaduh-gaduh...jom semua turun kl esok...kalu berani ayuh berarak, kalu yang tak baper yakin tu buat-buat lah gi shopping kat mana-mana...takbir..

moodhijau said...

Sekurang-kurang nya kita ada saksikan sesuatu sebelum bercakap..tak de cakap macam org buta mata dan hati...tak gitu sedara...

faizal said...

siap-sedia lah kekalahan UMNO untuk 2 pilihanraya kecil.. dun perupok dan permatang pasir..

hurry said...

buat zali dan wolf
satu je nak sedarkan dua org ni,tangkap keluarga mereka sumbat dalam isa,baru mereka tahu isa tu mcm istana ke neraka....harap semua berdoa moda keluarga mereka dapat merasa nikmat dalam isa,amin!!

Perawi said...

zali said...saya tertanya-tanya dan mencari dalam kitab-kitab warisan sejarah islam samada pernah nabi muhammad atau lain-lain nabi berdemo...PEMINPIN UMNO TAK PERNAH BUAT DEMO.....TENGOK BALIK SEJARAH PERLANTIKKAN MB TRG....KAMI NAK DERIS JUSOH NATANG (SUMPAH BINATANG KPD AGONG - BAIKNYA UMNO) TETAPI FRU & POLIS SEKUTUNYA TIADALAH AIR DIPANCUTKAN

July 31, 2009 5:15 PM

Perawi said...

Anak saudara kawan aku yg pulang dari belajar diPakistan. Turun fly KLIA terus ditangkap masuk ISA, Kerajaan BN kata, belajar - Jihad Islam diPakistan. Sudah 10 tahun dalam kurungan ISA sehingga kini, kalau tahu gitu tak payah balik keMsia. Org nak jumpa emak / ayah keluarga dan sahabat handai...BN masukkan keISA. Sesiapa yg mengundi BN adalah bersubahat dgn kera...jaan yg. zalim.....berdosa terhadap setiap org yang teraniaya

hurry said...

dewata awan berapi
kita hendakla jadi org yg 'menegur kalau salah tak dpt dgn tangan dengan mulut tak dpt dgn mulut dgn kuasa tak dpt dgn kuasa dalam hati,tapi tegah dalam hati selemah2 iman....
so kita dah berapa kali tegur rejim barisan sejak dari dr zulkifli,ibrahim libya dan mcm2 lagi...
umno kalau bos mereka buat apa2 pun senyap je,tak berani nak tegur kalau tegur kan tak berasap dapur lak..itula demokrasi umno..

Perawi said...

Blog Mahfuz Omar:

http://gemasuara.blogspot.com/

ADA IDEAL YG BOLEH BERIKAN, HUJAH/USUL
YANG BERNAS, SUPAYA SUARA ANDA
DAPAT DI BAWA KE PARLIMEN.

KERJASAMA ANDA ADALAH AMAT DIHARGAI

SILA EMAILKAN KEPADA: MAHFUZ4555@YAHOO.COM

keris panjang said...

Blogger dewata awan berapi said...
"pak lebai2 pas akan menunjukkan aksi guling atas jalan raya dalam demo esok..."
...................................
Bak kata sorang pengunjung, "kali ni langgar jer". Hee, ngeri aku dengar!! Tapi kat cina dulu depa langgar jer dgn kereta tank diaorang kat perusuh2 medan tiananmen tu.

...................................
Blogger jomdebat said...

"jahanam umno..
jahanam umno..
jahanam umno.."
...................................
Tak ade ke doa ko yg lebih lembut sikit. Niat hati ko tu doa tau. Kalo berdoa tu maknanya ko bercakap dgn tuhan. Tak adeke rasa malu dihati ko. Kata ko ni org yg menjunjung islam.
..................................

Blogger wolf said...

"Belasah mesti belasah....
Orang dah bagi amaran...tp tak mahu dengar...so terima je lah..."
...................................

Betul jugak kata wolf tu. Dh degil sangat. Berani buat berani tanggung, brother. Jgn jd mcm si hmmmm hmmmm tu, berani buat, tak mau tanggung.
....................................

Satu lagi aku nak nasihat kat kat yg suka buat onar ni, daipada korang menyusahkan diri, lebe baik korang pergi mesjid, wirid, tahlil atau buat solat hajat. Tunjuk2 rasa ni bukan budaya islam. Itu budaya kafir. Bila isteri pemimpin umno tak pakai tudung, bukan main lagi korang. Mcm nk runtuh dunia ni. Sebaliknya korang mengamalkan sebahagian budaya kafir, korang tidak mau sedar.

Duit yg korang bazirkan beli itu, ini, tambang itu, ini, bayar denda dan lg, dan lg, dan lg - lebih baik korang sahut seruan kerajaan pegi beli Amanah Saham 1 Msia mulai 5 Ogos ni. Melayu liat nk beli saham ni - bazirkan duit ketempat lain yg takder pekdah.
3 Sept nnt dah tutup. 5 ribu juta ringgit peruntukan untuk bumi. Kalo tak abis nnt pd 3 Sept tu, abislah kita, hamad kama piah dh ugut dh, dia tak peduli dah, dia akan bagi pd kaum lain. Yer lar, skg fungsi PNB dh berubah, bukan lg untuk tlg melayu. Dulu kita dh melepas sekali. Ini nmpknya akan melepaslah kita lg. Depa jugak yg untung. Pada fikir aku org kg ni, bila lar masa kerajaan nk rapatkan jurang ekonomi antara kaum kat msia ni. Tambah jarak lagi adalah. Kerajaan takkan tak tau, mana kita ada 5 ribu juta ringgit. Bukan nk katalah, aku ni atas pagar je, tp kerajaan skg nmpknya tak sayangkan melayu lagi. Pas dgn pkr jangan harap lar. Mmg kerja depa untuk jadi balaci2 bangsa lain jer. Kemana melayu nak mengadu lagi. Ke kanan salah, kekiri salah,depan jangan harap lar, belakang lg tak boleh harap!!

Perawi said...

Lawan tetap lawan UBN, mati tak apa, Tok Batin boleh bagi nyawa, dia sudah jumpa dimana nyawa berada, sekali ini rakyat 1Msia tak mati lagi. Tanya TBS dia simpan dimana nyawa.....hahhha

Perawi said...

Itulah Tok Batin...suka sangat mempersoal surga, neraka, nyawa, dll benda ghaib. Tuhan tak pernah jumpa, maka tak perlu sembahyang...Itulah pencacai UMNO. Sampai tahap itu mempersenda Ugama. Bila Nik Aziz cakap umno sama dgn Ayah Pin marah...sama - sama sesat dgn Hadhari. KAFIR

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...