Tuesday, July 7, 2009

PAS dan DAP Kedah selesai, rancang tindakan pro aktif

PAS dan DAP Kedah menyelesaikan masalah antara mereka dan bersetuju menubuhkan sekretariat bersama bagi memastikan perbezaan pendapat antara mereka dapat diselesaikan dengan baik.

DAP Kedah pula akan dinasihatkan DAP Pusat agar menarik balik tindakan mereka untuk keluar dari kerajaan Pakatan Rakyat Kedah.

Laporan penuh dalam Siasah Jumaat ini.

32 comments:

Creedence Clearwater Revival said...

bagus jugak lah cadangan utk tubuhkan sekretariat. satu saluran utk menyelesaikan masalah. satu organisasi yg tidak ada pd UBN walaupun dah 51 tahun memerintah.

dulu, UBN memalu gendang isu kerajaan perpaduan. merana & kecewa bila pas menolak. la ni, mainkan pulak isu pas - dap, isu x menjadi, pakatan semakin kukuh. hah!!! merana berguling2 lah pemimpin UBN.

tunggu & lihat la lepas ni apa pulak modal UBN seterusnya.


http://www.youtube.com/watch?v=SI6thzKb858

sakariya_akop said...

Masalah dah selesai, kempunanlah pencacai ameno nak jadikan isu PAS & DAP. Tengok sikap Ustaz Azizan/LKS cool aje.

PR sentiasa cool......

pahbedah said...

Keberkatan ulama' masih jitu, walaupun ustaz Azizan bukanlah "glamour" mcm MB PR yang lain,kata Nabi SAW "Ulama; pewaris Nabi"...insyallah Kerajaan PR Kedah akan bertahan..

pahbedah said...

Keberkatan ulama' masih jitu, walaupun ustaz Azizan bukanlah "glamour" mcm MB PR yang lain,kata Nabi SAW "Ulama; pewaris Nabi"...insyallah Kerajaan PR Kedah akan bertahan..

ratuayu said...

Akhirnya Ustaz Azizan Razak tunduk kepada seekor babi di Kedah setelah berbincang dengan Bapak DAP. Begitulah hakikat perjuangan sebuah jawatan yang bergelar MENTER BESAR, sudah pasti sanggup gadai maruah agama dan bangsa demi kepentingan diri. Inilah yang dinamakan sebagai ISLAM PADA KULIT... tetapi hati penuh kekotoran yang tak mungkin akan di cuci. Selamatlah di dunia dan di akhirat. Bala akan turun kepada manusia yang bacul dan dayus kepada DAP. Semoga DAP akan mengangkat martabat Islam di mata orang melayu. Semoga DAP dapat menjaga kepentingan orang melayu melalui perdamaian ini.

ratuayu said...

UMNO tak kempunan pun apa yang dibuat oleh PAS dan Ustaz tu. Tapi sedih jugalah tengok orang melayu yang bernama AZIZAN RAZAK seorang yang bergelar USTAZ dayus tak berkotel kepada Ustaz Haji Lim Kit Siang. Bersoraklah orang melayu islam Kedah kerana kejayaan MB depa berdamai dengan DAP. Banyak lagilah baka - baka babi yang terbaik akan diternak di depan pejabat MB. MB telah bersetuju dan berjanji bina baru lebih banyak kandang babi di negeri kedah untuk meraih undi orang cina. Orang melayu kedah mintaklah peruntukkan bina kandang lembu kerbau juga kat MB tu. Jangan bagi dia pulun kat DAP ja...

AZRI said...

ratuayu..........

kesian ko orang yang kecewa melihat pr semakin kuat....

yang ko dok kutuk mb kedah ni apa hal, cuba ko marah kat ali ketum tu baru la padan....kat sana lagi banyak kandang babi......

dah 51 tahun bn/umno perintah melaka, tapi tak ada satu pun kadang babi yang di tutup, yang baru buka banyak la......

pr cool aje

aiman said...

kat melaka amno ada syer dlm bisnes babi

sakariya_akop said...

Orang melayu sekitar Paya Mengkuang Masjid Tanah cukup seronok hidu taik babi setiap hari. Babi-babi peliharaan tauke cina semuanya direstui oleh pemimpin ameno Ali ketam.

Ali ketam tak kisah pun......

AZRI said...

sebenarnya umno la yang mempertahankan kandang babi ni dari di robohkan, sebab umno ada syer jugak........

alai hai umno....busines babi jugak yang mengutungkan....

sakariya_akop said...

ratuayu...

Bala akan turun kepada manusia yang bacul dan dayus kepada DAP.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

cabutan dari kitab Hadari terbitan ameno.
Siapalah saudara nak cakap soal BALA!!

PAS UNTUK SEMUA

hurry said...

UNTUK RATU AYU,KALAU BERSALAMAN DENGAN LIM KIT SIANG TU BUKAN TAK BERKOTEL..ITU NAMANYA PEGANG PADA JANJI..YANG TAK BERKOTEL DAN BERKOTEL PECAH MCM NAJIB ALTANTATUYA TU..TAKUT KE BINI...TU LAGI DAYUSSS,MALU MUKA AKU TGOK PM BIBIR MERAH MCM TU...BANYAK LAK KES...BINI KUAT SHOPING,BINI RAMBUT LG TU,GEBU HEI TGOK PUN GELI TENGKOK...APALA MALANG RAKYAT MALAYSIA DPT PM DAN WANITA PERTAMA MCM TU...

PeRWiRa_aDiL said...

RatuKayu said,

Akhirnya Ustaz Azizan Razak tunduk kepada seekor babi di Kedah setelah berbincang dengan Bapak DAP.

Bodoh komen ko ni, ko sekolah mane?


Isu Kedah selesai akhirnya setelah MB Kedah setuju kandang babi ditutup dan dipindah ke tempat jauh dari kawasan penduduk dan tidak memudaratkankan penduduk sekitar.....

TETAPI, isu babi di Melaka telah membuktikan kepada kita semua bahawa pemerintahan BN tidak pernah menghormati hak rakyat umat Islam khususnya. mereka akan hanya tunduk kepada kepentingan golongan 'pemilik modal'...


Ko ade bace isu BABI di Melaka? Boleh komen? Kenape UMNO tunduk dgn kaum Cina di Melaka?

BN ini lebih gentar kepada tuntutan penternak babi dari rayuan dan rintihan rakyat Melayu marhain di Kampung Berembang Melaka dan Paya Mengkuang!!!

Satu kandang babi tidak ditutup, Mengapa????????????

-PerWiRa aDiL MeLaKa-

zali said...

maka kekallah kedah sebagai negeri kecil yang mempunyai rumah potong babi.

sama je macam dulu...cuma berubah tempat.

kenapa azizan tak berani kata tutup terus rumah potong babi?

Sufina said...

Bodoh punya Ratu Ayu .... Racist yang suka makan babi seracist babi punya UMNO babi

Sufina said...

apa bezanya dengan Ali Rustam? Ada ke dia tutup kandang babi kat melaka?
bodoh punya zali

hurry said...

zali ko ckp tak berani tutup rumah potong babi..kalau ckp mcm tu...tv3 suku ahli parti bn tu,riuh dok manipulasi...mmg terus berperang agaknya

wolf said...

Selain menggantung gambar Nik Aziz di rumah...semua penyokong PAS juga diseru supaya menggantung gambar Lim Kit Siang dan Karpal Singh di rumah-rumah mereka sebagai tanda patuh dan taat kepada pemimpin-pemimpin Pakatan Rapuh.

Kata orang ambik berkat la...

AZRI said...

ini lah contoh-contoh pengikut umno yang tak idea nak berhujah, hanya pandai melontar batu sembunyi tangan, asyik mengata kat pr aje tapi negeri yang di tadbir oleh umno semuanya penuh dengan babi....

kesian pada rimau yang dah tak ada taring.....otak dah tepu, hujah ikut nafsu.....tanda-tanda umno akan kalah sblm pru 13

wolf said...

Kalau nak tambah berkat gantung gambar "khalifah Umar" Penang tu!

kalau Lim Guan Eng dipanggil Khalifah Umar....agak-agaknya Nik Aziz tu dah sampai tahap apa yek?

Naruto sensei said...

wolf

Keh keh keh nampak sangat komen kamu tu dayus dan tak berpelajaran langsung..
Makin lama kamu dalam ni makin terencat pulak akal kamu tu..

Kesian tu la campur sangat dengan puak UMNo makin kalut saya tengok kamu..

Nak kata hujah bernas..sikit pun takde..main tulis ikut nafsu marah je lah


Naruto tak heran langsung ayat2 kamu

Naruto sensei said...

wolf

Baguslah kami dalam PR pun tak anggap Lim Guan Eng Khalifah Umar..

setahu kami dia nak contohi kepimpinan sahaja.. yang menggelarkan kamu dan puak kamu tu saja... ish kamu buat ajaran sesat baru ker..?

Tapi pelik kan bila ada orang kata Najib tu Amirul mukmunin..ha ha ha

Malah di gelar Ulamak pula tu..celaru2

Naruto kesian...

Tontoya said...

Wolf tu anjing serigala takde beza dgn babi-Haram!
Akhirnya Dap sedar keterlanjuran mereka yang tidak membawa faedah kepada pakatan rakyat.Eloklah difikirkan kembali hasrat mereka untuk menarik diri dari pr kedah demi menguatkan kerajaan pakatan rakyat.Apa apa masalah perlu dibawa berbincang dan tidak perlulah terburu buru.

Naruto sensei said...

Tontoya

Masuk Perisik rakyat kita chat kat sana kalau belum ngantuk lagi

Baginda Reformasi said...

hahahah cara cakap wolgf tu sudah tentu die ada gantung muke mathama gandhi perak kat depan pintu masuk... dan kat dining ade gambar putera monggol....

Naruto sensei said...

Baginda Reformasi

Saya di perisik Rakyat..

Pagi skit mungkin ada post baru..

Naruto sibuk sikit sekarang..

Perawi said...

Manik Urai - Polis dijadikan guru sandaran utk merayu undi. Pastikan guru yg dibawa oleh anak sekolah pulang kerumah bukanlah perayu undi BN. Dan awasilah cerita anak bukanlah mendewa BN.

Ibnu said...

Assalamualaikum dan salam sejahtera,
Alhamdulillah, segala kekusutan di Kedah antara PAS dan DAP menemui jalan penyelesaian. Ini adalah kerana keikhlasan pemimpin mencari jalan dengan cara bijaksana (hikmah) dalam menyelesaikan segala permasalahan. Setiap masalah pasti ada jalan penyelesaiannya. Kalau semua parti kat Malaysia buat macam tu kan bagus. Negara aman makmur.

wak-labu said...

"PAS dan DAP Kedah selesai,...."

Selesai memang selesai, tapi nampak sangat PAS terlalu takut dan tunduk kepada DAP.

Jika inilah cara PAS memerintah bersama PR, PAS akan sentiasa berada di bawah telunjuk DAP dan PKR.

Naruto sensei said...

wak-labu said...

"PAS dan DAP Kedah selesai,...."

Selesai memang selesai, tapi nampak sangat PAS terlalu takut dan tunduk kepada DAP.

-----------------------------------

sikit2 PAS takut, kamu dah takde modal lain ke labu...?

Dah berbulan2 dah isu tu je kamu mainkan..bukan kamu tahu pun apa disebalik yang terjadi..

kesian namanya pun labu

Biarkanlah kamu terjun dengan labu2nya...

Naruto tak main Isu basi tu

Creedence Clearwater Revival said...

weii... udah laa, rentikan la isu pas - dap. nak muntah tau x? tak sudah2. dah kering modal ke? cari la isu lain pulak.

ke... dah frust berguling pakatan bertambah kewl?

subi55 said...

ala.... kat kedah tempat potong babi pun nak kecoh.. kami kat melaka berpuluh tahun hidu taik babi... hidup ameno!!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...