Tuesday, July 28, 2009

Umno tertekan isu kematian Teoh Beng Hock

PERMATANG PAUH, 28 Julai: Datuk Seri Anwar Ibrahim menyelar tindakan kepimpinan Barisan Nasional (BN) dan Umno yang cuba untuk mengaburi mata rakyat dengan mengalihkan isu penubuhan Suruhanjaya Diraja bagi menyiasat kematian mendiang Teoh Beng Hock kepada isu penghurmatan terakhir yang diberikannya kepada mendiang baru-baru ini.

Menurut Anwar kepimpinan BN dan Umno sedar bahawa rakyat semakin marah kepada mereka kebelakangan ini.

Oleh kerana itu maka jalan untuk mengalihkan pandangan rakyat yang negatif terhadap mereka digunakan dengan pelbagai cara termasuklah memperalatkan media arus perdana untuk kepentingan politik mereka.

"Mereka daripada BN dan Umno ini menyedari bahawa rakyat semakin marah dengan isu kematian Teoh Beng Hock yang diragui cara kematian beliau. Mereka juga semakin gentar apabila bekas pemimpin yang pernah menerajui MCA seperti Datuk Chua Jui Meng dan Datuk SS Subramaniam yang pernah menerajui kepimpinan tertinggi MIC menyertai Pakatan Rakyat.

"Penyertaan kedua-dua tokoh ini bersama-sama dengan penyokong mereka memberi tamparan hebat kepada kepimpinan Barisan Nasional. Oleh kerana ini telah menjadi satu isu apabila rakyat melihat sokongan kepada Pakatan Rakyat semakin bertambah, maka mereka daripada BN ini akan menjadikan isu seperti tindakan saya memberi penghurmatan terakhir kepada mendiang Teoh Beng Hock sebagai modal politik murahan mereka yang terdesak," kata Anwar.

Anwar yang juga Ahli Parlimen Permatang Pauh berkata, rakyat juga marah dengan ISA yang masih lagi menjadi pautan penting BN dan Umno untuk mengekang kemaraan dan sokongan yang diterima oleh Pakatan Rakyat.

Oleh kerana itu maka rakyat disarankan supaya bersama-sama dalam Gerakan Mansuhkan ISA yang akan diadakan pada 1 Ogos yang akan datang.

Beliau berkata demikian semasa menyampaikan ceramah beliau di Kompleks Yayasan An-Nahdhoh, Kubang Semang, Permatang Pauh.

Turut hadir dalam majlis tersebut ialah Datuk Chua Jui Meng, Timbalan Ketua Menteri 1 Pulau Pinang, Dr. Mansor Othman dan Ahli Parlimen Balik Pulau, Yusmadi Yusoff.

40 comments:

fitflex said...

errm roh insan.
ko nilai tgk posting anwar yg baru ni tuju kpd siapa??x nampak ke dia ni dah buat pandai.bukti x jelas lg pun.
sedaq la melayu2 semua pemimpin2 yg duk ada lani semua pakat nak jd juara bela kaum hndu cina.

anwar sepatutnya pi turun tgk melyu batu ferenghi tu.tokong nak dibina dkt dgn masjid.berapa ramai pemimpin2 melayu baik umno ke pas ke yg kesah dgn melayu2 di sana???

Cikgu Din said...

Kita membantu rakyat tanpa mengira bangsa.Tanya kembali apa UMNO dah buat selama 52 tahun merdeka.Berapa banyak penagih Melayu di Universiti Serenti.?Berapa kali kena tipu apabila umum keputusan peperiksan awam,hebatnya PPSMI.alih-alih mansuh!
Berapa banyak kena tipu,jatuh bangunan tidak ada kesan jatuh.Tau-tau Budak UM jatuh banmgunan hancur kepala .Fikirkan secara terbuka!

faizal said...

WALAU APA PUN IDEOLOGI KITA..

YANG SALAH TETAP SALAH

TIDAK PERLU KITA PERJUANGKAN HAL YANG SALAH.

JIKA YANG SALAH KITA MASIH TEGAKKAN MAKA HANCURLAH IDEOLOGI MURNI KITA.

Aron` said...

fitflex:
siasatan belum habis, so tak boleh nak kata2 sprm salah. walupun mcm tu, kenapa kerajaan umno ni tak beri penjelasan yg jelas tentang prkara ni. katakan la kanak jiran kita mati di tepi dinding rumah kita. siapa yg nak di pertanggungjawabkan?

tak perlu nak bangkitkan masalah bangsa melayu. selama 52 kita merdeka kita di perintah oleh umno. dekat mana melayu sekarang. kalau tak mau berubah, nak duduk dalam tempurung, duduklah sorang2 jangan tarik orang lain untuk jadi katak yg bodoh.

Pejuang said...

Siapa yang tertekan?

UMNO?

DSAI?

kes liwat pun belum selesai, belum tau bersalah atau tidak.

entah2 gol 10 atau 15 tahun dlm penjara, tak tertekan?

uncle nano said...

g berambus anwar ibrahim dari malaysia..
meluat aku tgk ko nih..melayu tak sedar diri..penjahanam bangsa..
orang-orang yang bodoh bahalol sahaja yang mampu ko bohong..

kamu akan dilaknat..

jauhhi lah perkara-perkara yang akan mengaibkan diri anda wahai anwar ibrahim..

hancur dan jahanam pkr kerana anwar ibrahim

zali said...

saya cuba untuk tidak memaki mat juwuri nih tapi apakan daya...

JUWUR LA NUAR!

awak sibuk suruh rakyat buat demo...tapi masa demo tu karang jangan harap awak akan ada kat barisan hadapan...

awak duduk rumah senang lenang tengok tv3 dan meratah rangka ayam jijah the lagend.

blah la juwuri!

CUPING MERAH said...

uncle nano..

dsai blom jelas atas perbuatanya tiada saksi dan tiada bukti..blom tahu dia dilaknat..

kamu terang2 menyokong pemimpin rasuah ada bukti,menyokong kerajaan yang menggunakan undang2 kafir..

menyokong pemimpin yang tolak ugama allah..

kau adalah salah satu manusia dari kalangan orang2 yang kafirr yang dilaknat oleh allah..

ingatt!!kau dilaknat oleh allah

nauzubillah..

roh_insan said...

fitflex..

Mcm yg aku da kate sblm ni le..elok kamu faham dlm bab Jenayat n bab Zina.tak elok kamu sekalikn semue hukum dlm lingkup pandangan kamu.

.....................................

fitflex..

ko nilai tgk posting anwar yg baru ni tuju kpd siapa??x nampak ke dia ni dah buat pandai.bukti x jelas lg pun....

Baik..Ape bukti kesalahan dibwh ISA? klu ade kenape tak keluarkan?Atau tangkap dulu br cari bukti? Ape bukti Bala tak bersalah? klu tak bersalah kenape hilang? Mane ade bukti Altantuya dtg M'sia,tp kenape kene bunuh kat M'sia?

Tan Sri Mat Taib didapati tak bersalah di Australia kenape Umno suruh di letak jawatan sbg Menteri Besar sblm mahkamah membuat keputusan? Pakai bukti mane?

Tan Sri Rahim Thambi Cik juge didapati tdk bersalah didlm kes rogol tetapi kenape kene juge diarah melapaskn jawatan sbg Ketua Menteri Melaka? pakai bukti ape?Kenape tak tunggu slps keputusan Mahkamah br buat hukuman?

Adeke kamu bersetuju hanye UMNO je yg boleh buat perkare2 mcm ni,PR tak boleh,bile kene kat PR misti diam n tunggu smp siasatan habis..Gitu?

PRgombak said...

bodoh nye lah uncle nano ni......
DSAI tu memperjuangkan hak rakyat malaysia. Kalau ko hebat sangat,,, ko lawan lah debat dengan DSAI,
jgn2 terkencing dlm seluar.
Lain kali, kalau dah sesat,,, jgn nak menyesatkan org...FAHAM BAHALOL.
Buat ZALI bengap, insaflah sahabat.
fitnah takkan kemana.

Proton Saga said...

aku tak marah pun atas kematian tersebut kepada UMON malahan akurasa raayat kebanyakan percaya yang kematian tersebut ada kaitan dengan kongsiglap yang diangotai olih pakatan pkr.

yang nyata wang keluar tampa ada kerja yang di buat nya ini lebeh lagi rasuah malah telah menyalah guna kuasa dengan merompak wang raayat.

kalau kenyataan ini benar maka pehak yang menuduh spr bertanggong jawab malu besar.

sama sama kita tunggu keputusan nya nanti.

yang benar tetap benar ,hanya orang kurang ilmu sahaja yang beranggapan begitu dan begini sebelum siasatan dibuat.t .kasih

zali said...

2 orang yang boleh terima cakap juwuri ni...

1.mamat wayar putus
2.lebai lah - bekas 30 tahun umno dan sibuk sangat nak masuk pr...jalan daa!

bila nak chat lagi lebai?
tapi kali ni maaf la...tiada kompromi lagi...

tak padan ke tua!

zali said...

dah badut tu badut je la...sibuk nak selar sini nak selar sana bagi pecah orang melayu.

ingat keluar universiti jadi pandai sekalinya jadi badut daa.

semua orang salah...
keranda micheal jackson dah order ke belum?

TokBatin-X said...

cuma matrix2 jer... ta' lebih dari matrix2..

matrix.. matrix.. matrix..
matrix2.. matrix.. matrix..matrix..
matrix2.. matrix.. matrix.matrix..
matrix2.. matrix.. matrix.. matrix..
matrix2.. matrix.. matrix.. matrix..
matrix2.. matrix.. matrix.. matrix..
matrix2.. matrix.. matrix.. matrix..
matrix2.. matrix.. matrix.. matrix..
matrix2.. matrix.. matrix..matrix..
matrix2.. matrix.. matrix.matrix..
matrix2.. matrix.. matrix.. matrix..
matrix2.. matrix.. matrix.. matrix..
matrix2.. matrix.. matrix.. matrix..
matrix2.. matrix.. matrix.. matrix..

matrix......................

Ibnu said...

Assalamualaikum dan salam sejahtera,
1. Eloklah kita semua tunggu keputusan siasatan Suruhanraja tu dulu. Tenang dan bersabar, barulah setiap tindakan kita dapat dilakukan dengan baik. Wallahualam.

Lebai Lah said...

en.Zali

Terima Kasih le Lebai ucapkan pada Zali. Apa kah menegur UMNo sekarang tak bole.?

Bila Lebai cakap dalam Chat nak masuk kePKR?

Itu le Lebai dah kata semlm UMNO tak sprti dulu. Nak menegr PAS tetapi mereka sndiri tak bleh ditegur.memng dah 30 thun Lebai dalam UMNO. bukan lebai tak tahu UMNo sendiri berglak sesama sndiri.

Dulu UMNO membela rakyat tapi fikir sndiri le UMNO sekrg menindas rakyt pula.Conth Lebai nk beri Zali belum ade Zaman Lebai dulu. Air dan Elektrik cukup disedikn begitu baik walaupun hargenya murah.

tetapi skrng tengok kualiti air dan elektrik tak semahal harge nye.
Bndingkan gaji Bosnye yng kroni UMNO sendiri brape kalau tak ratus ribu. Ini ke nak bela Rakyat atu bela Kawan Kroni.?Jadi en.Zali jangn cpat melatah le ye. Udah2 le tu .Kita kata nak bersatu mcm mana nak tahankan pimpinan kita yang kurap tu klau niat nak melayu bersatu maju kita mesti dicantas pemimpn mcm ni.

Bukn En.Zali dapat apa pun dan bukn Lebai dapt apa pun. seblum kita UMNo nak salahkan pembngkang tngok dan cermin Prestasi kite sndiri.

TokBatin-X said...

Lebai matrix bin matrix

Lebai Lah said...

Biasele kalu takleh ditegur ada saja mnyerang Lebai.

Maklumle kan. terima kasih le. Matrik tu apa ye.?Zaman nabi ada ke ajar sampi mtrik tu?entah le bnyk sangt Ulma ajarn semua nak betul je.

Lebai Lah said...

July 28, 2009
Islam memang suruh umatnya jadi kaya!

“Islam suruh umatnya hidup sederhana, tidak perlulah ada duit banyak-banyak. Buat apa nak jadi kaya.”

“Dalam Islam mana ada suruh umatnya jadi kaya-raya.”

Ini antara pendapat yang sering saya dengar bila saya mengajak kawan saya berbual tentang bisnes ataupun tentang kewangan. Memandangkan mereka memberi jawapan begitu, saya tidaklah berhasrat untuk bertengkar lidah.

Tetapi betulkah yang Islam tidak suruh umatnya jadi kaya? Mungkin ramai yang tersalah anggap tentang hidup para sahabat Nabi Muhammad.

Berapa agaknya jumlah kekayaan para sahabat Nabi



Mereka memang hidup bersederhana tetapi mereka sebenarnya tersangat kaya. Itu yang dinamakan zuhud. Zuhud bukannya bermaksud asal dapat hidup, itu sudah mencukupi. Zuhud bukannya menyuruh umat Islam menjadi miskin.

Tetapi Zuhud mengajar umatnya menjadi kaya tetapi hidup sederhana. Contoh paling mudah saya mampu berikan, walaupun harta seseorang itu membolehkannya membeli kereta berharga RM200,000 sekalipun tetapi dia tetap membeli kereta Proton Wira.

Sewaktu membuat persiapan untuk Perang Tabuk, Saidina Abu Bakar telah membelanjakan seluruh hartanya. Manakala Saidina Usman pula telah menyediakan persiapan lengkap 900 ekor unta dan 100 ekor kuda perang.

Kalau hendak dibandingkan dengan zaman sekarang, harga seekor kuda yang sudah dilatih untuh perang sudah mencecah sekurang-kurangnya RM20,000. Itu harga paling murah. Harga unta juga lebih kurang sama dengan harga kuda.

Kemudian cuba darabkan dengan jumlah kuda dan unta yang diberi oleh Saidina Usman; RM20,000 X 1000 = RM20,000,000.

Tidakkah anda dapat bayangkan, itu baru 1/4 daripada harta Saidina Usman. Bayangkan berapa agaknya jumlah harta sebenar Saidina Usman.

Cuba kita fikirkan berapa pula agaknya harta Saidina Abu Bakar yang telah memberikan semua sekali hartanya. Bagaimana pula Saidina Abu Bakar akan meneruskan kehidupan selepas Perang Tabuk?

Ikuti sambungan artikel ini di www.studiomuslim.com :D

Bukan kaya dengn memeras rakyat.Rasuah dan berlagak sehngga menunjuk2 kekayan tapi itu lah UMNO skrang tak sprti dulu. Lebai dah lama dah tahu. Pikior le.

hurry said...

uncle nano dgn zali dan fitplex tu..jgn2 khir toyo si micheal jackson dua tu....nasib ada anwar ibrahim,harapkan umno....aku rasa duit dalam bank negara tu...kering kontandus....harapkan najib...dgn rosmah....kaki perabis duit negara

zali said...

'Tanpe bantuan UmNGOK pun PAS bole berdiri dngn kaki sendri'

haa...ni ayat sapa ni lebai?lebai menasihati saya...saya amat menghargainya.

tapi...saya rasa terkilan kerana dalam masa yang sama lebai sendiri yang berbuat demikian.

Lebai Lah said...

zali said...

'Tanpe bantuan UmNGOK pun PAS bole berdiri dngn kaki sendri'

********
Lebai ucap terime kasih jua.Fahami mkna dan maksd ayat tersbut en.Zali.

Kalu tak betul kita lht je mereka skrng berbeza juga dari dulu.Sudah diskat berbgai2 cara. bukan ke mereka makin kuat? jgn kite nak nafikanye.Mcm mana mreka berdri skrg.? adekah kerna UMNO.? cukup le corak kite bior ada hikmahnye. Maki hamun takkan sedor kan mike.

Tak rugi pun puji PAS dan tak luak pon kutuk UMNO begitu le sebliknye. Faham kan en.Zali. Lebai pon bukan selalu sempurna sangt. terme seadanye le.

Lebai Lah said...

Permusuhan Umatku di Akhir Zaman

Allah S.W.T menolak 1 daripada 3 doa Rasulullah S.A.W.

'Amir bin Said daripada bapanya berkata bahawa :

" Suatu hari Rasulullah S.A.W telah datang dari daerah berbukit. Apabila Rasulullah S.A.W sampai di masjid Bani Mu'awiyah lalu beliau masuk ke dalam masjid dan menunaikan solat dua rakaat. Maka kami pun turut solat bersama dengan Rasulullah S.A.W. Kemudian Rasulullah S.A.W berdoa dengan doa yang agak panjang kepada Allah S.W.T. Setelah selesai beliau berdoa maka Rasulullah S.A.W pun berpaling kepada kami lalu bersabda yang bermaksud :

" Aku telah bermohon kepada Allah S.W.T tiga perkara, dalam tiga perkara itu Allah S.W.T hanya memperkenankan dua perkara sahaja dan satu lagi ditolak.

1. Aku telah bermohon kepada Allah S.W.T supaya ia tidak membinasakan umatku dengan musim susah yang berpanjangan.

Permohonanku ini diperkenankan oleh Allah S.W.T.

2. Aku telah bermohon kepada Allah S.W.T supaya umatku ini jangan dibinasakan dengan bencana tenggelam (seperti banjir besar yang telah melanda umat Nabi Nuh s.a).

Permohonanku ini telah diperkenankan oleh Allah S.W.T.

3. Aku telah bermohon kepada Allah S.W.T supaya umatku tidak dibinasakan kerana pergaduhan sesama mereka (peperangan, pergaduhan antara sesama Islam).

Tetapi permohonanku telah tidak diperkenankan (telah ditolak).

Saudaraku,
apa yang kita lihat pada hari ini ialah pergaduhan semasa negara Islam sendiri,
hari ini orang Islam bergaduh sesama sendiri,
orang kafir bertepuk tangan dari belakang.

~~@>---<@~~

Apakah ini yang ingin kita lihat? Apakah tindakan kita?
Tidakkah kita ingin Islam kembali gemilang seperti dahulu?
Bangkitlah wahai saudaraku, tegakkan Islam kembali megah, itu amanahmu!
Yakinlah dengan janji Allah S.W.T.

Lebai Lah said...

Nabi kite kan dah suruh ikut Al-Quran dan sunnah malah dijanjikan umat yang bersatu-padu jika itulh ikutn kite

knapelah adenya ikutn kitab2 yg lain? ikut le yg disuruh bukn ta'sub kpda kitab selain itu. kaji tk salh yg salh tksub imaninya tu. semunye nak nunjuk benor saje. Pengakhirnye maslah umat takde selesaiye.Porak porande manusia dengn bebagai hakikat bagi ulama yang die saje btul.

Lebai_Malang said...

kecian<<<<>> pak lebai malang <>>>

wolf said...

PAS = PARTI TAK ISLAMIC
= PARTI DAP jer...

PAS tak payah guna Islam untuk perdaya orang lain.

Guna taktik lain la woi...

Lebai Lah said...

Tu le UMNO memang tkboleh ditegur.

Pandai nak salhkan Orng lain tpi merka sndiri pun mcm pengai di atas ni. Baik brhemah ke.?Trpakse buka lain acount semata2 nak jadi klon je.emang semakin jauh perjuangn UMNO sekrg bukan sebb kebenaran.

Terplang le pada klon tu tidakan tu baik ke atau bruk. Orng menili politik dan hayat UMNO. Lebai tak kuasa nk larang. Tapi bila belaku apa2 pada UMNO nanti salahkan diri sendiri kerna tak cerdiknya ahli dan pimpinan UMNO berpolitik.

Lebai Lah said...

Tengok le mana di hormati pimpinan

Habis madu spah dibungnya. Dalm UMNO skrg bkan smua sokong Najib. Ramai juga org Pak Lah. So kalau berpaling je kami pada UMNO takkan dapat punye UMNO nak jadi Kerajaan dah. Tak hormat pemimpin maka buat apa rakyat hormat pada UMNO.

wolf said...

Kuiz Segar Minda...

Cuba teka siapa Ularmak yang kuat putar belit tapi dipuja oleh pengikutnya yang taksub?

Klu...orangnya dah tua....
kawan karib dia Karpal Sink...Kit Siang Ikan....dan Guan Engkar.

Siapa dapat jawab dulu dia handal.

Lebai Lah said...

Hentikan segera perbalahan terbuka - Muhyiddin

KAMPALA 27 Julai - Para pemimpin parti komponen Barisan Nasional (BN) diminta menghentikan segera perbalahan terbuka di kalangan mereka kerana ia hanya memburukkan imej parti berkenaan dan juga menjejaskan tanggapan rakyat.

Timbalan Perdana Menteri yang juga Timbalan Pengerusi BN, Tan Sri Muhyiddin Yassin ketika membuat gesaan itu berkata, mana-mana pucuk pimpinan parti yang sedang berbalah perlu lebih berhati-hati kerana tindakan berbalas-balas kenyataan yang bercanggah menerusi media bukan sahaja mengelirukan rakyat malah memberi pandangan negatif mengenai BN.

"Kita (BN) tidak mahu perkara seperti ini berlaku dan ini tidak sepatutnya pun berlaku. Kalau ada konflik dalaman, ia mesti diselesaikan sendiri tidak perlu pergi kepada media untuk beritahu kemelut masing-masing dan dedahkannya kepada umum, itu hanya memburukkan keadaan.

"Semua parti ada masalah tetapi yang penting macam mana hendak atasinya. Kalau didedahkan kepada rakyat, ia bukan bantu selesai masalah atau bina imej parti, jadi kita kena hati-hati kerana walaupun ia masalah dalaman tetapi tidak boleh dielakkan ia jadi sebahagian masalah BN," katanya kepada wartawan Malaysia di sini hari ini.

Beliau mengulas perbalahan terbuka di antara Presiden MCA, Datuk Seri Ong Tee Keat dan timbalannya, Datuk Seri Dr. Chua Soi Lek termasuk yang terbaru berkaitan kontroversi projek Zon Bebas Pelabuhan Klang (PKFZ).

Timbalan Perdana Menteri berada di sini untuk menghadiri Dialog Perkongsian Pintar Global 2009 (Global 2009) di Munyonyo Commonwealth Resort dekat sini yang bermula semalam hingga esok.

Muhyiddin menambah, semua pemimpin parti komponen mestilah berjuang atas landasan BN dan sekiranya berlaku sesuatu masalah antara pemimpin dalam sesebuah parti, ia perlu diselesaikan melalui cara musyawarah.

"Saya tahu ia (penyelesaian melalui musyawarah) tidak semudah itu. Tapi kalau kita cuma hendak mempertahankan kedudukan kita dan tidak mengambil kira kesan yang lebih besar daripada apa yang dilakukan, itu tidak akan memberi faedah.

"Apa yang penting ialah bagaimana kita mahu tingkatkan keyakinan dan kepercayaan rakyat kepada BN. Jadi sebarang perbezaan pendapat dalam parti jika didedahkan kepada umum, setiap orang mempertahankan diri masing-masing, ia akan menjadi lebih 'complicated'," katanya. - Utusan

bukti BN skarng berglak. Lebai tahu dah dan dlm UMNO pun sedng bergelora. Kalau UMNO tak berubah kurang 2 tahn saja lingkup le.

Lebai Lah said...

Kalau corak politik menghina ahli2 UMNO seperti di atas ni tak berubah.2 tahun seprti 2 blan saja.
Bukan boleh tarik org dari PR pon dgn teka teki tu. buat pe na' buat org marah. kalu org marah kite mahuke deme sokng kite.
Tu le na' cerdik bru bolh tarik sokngan org. Buat le hujah bebaik ke sopan ke. bior bijak org sokng bukan turut nafsu. Org tak ikut bile marah.

Sawi said...

tak heran kalau umno lingkup.

AsyMok_ambo said...

ATAS NAMA ALLAH SWT
For Sure, Rejim ZIONIS umno-bn LAKNATULLAH telah menghancurkan JatiDiri Malaysians kurang lebih 50 tahun sudah.
Sewajar dan Selayaknya...
"Pergi JAHANNAM Rejim ZIONIS umno-bn LAKNATULLAH"
"Go to HELL Rejim ZIONIS umno-bn LAKNATULLAH."
WALI ALLAH SWT, Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat mengalu-alukan PENYERTAAN insan-insan mulia Najib Razak, Khairy Jamaludin dan rakab-rakan ke dalam Perjuangan ISLAM PASfor ALL.
Kesudahan KITA hanya DUA:
1. PERTOLONGAN ALLAH SWT
2. SYAHID FISABILILLAH
Best tau...
Hanya Jauhari Yang Mengenal Manikam.
ALLAHUAKBAR.

Lebai Lah said...

Tengokle org dah marah. Boleh ke deme nk sokng UMNO kalu mcm ni.?
Takde guna nak beri politik marah.
Org tkkan sokng slagi kite UMNO berperngai mcm ni. Ubahle seblum kite linkup.

Lebai Lah said...

Posted by Topeng Perak® Unmasked

Khir Toyo "Sindir" PM Najib..!
Khir Toyo memang suka cari penyakit... sebelum ni aku tak pernah jumpa walau seorang pun yang bertaraf Doktor tapi kepala otaknya tak de gred...

Hari ni Khir Toyo dengan terang-terang mengatakan bahawa UMNO Selangor ada Moral, tak seperti UMNO Perak...

Kenyataan Khir Toyo - "Ada perebutan kuasa dalam PKR dan dalam parti dalam Pakatan. Kita tak mahu jadi seperti Perak, kita ada moral," katanya - malaysiakini

Pada siapa ditujukan perkataan tu..? Sudah tentulah kepada Ketua perhubungan UMNO Perak...

Siapa Ketua Perhubungan UMNO Perak..?

Alamak..! tunggu letupan yang seterusnya..!
Hah kan Lebai dah cakp dlm UMNO sndiri pon bnyk berpuak2 siapa yg tak tahu tu bukn ahli UMNO tegar. tu baru2 jinak kategori anak2 ABU tu.Lebai dah 30 masih UMNO lg.

ayamgebu said...

TIDAK MENJADI SATU KEAJAIBAN KALAU AMNO MELINGKUP!!!!!!!!!!


MALAH MAKIN RAMAI YANG AKAN BERSYUKURRRRRRRRRR.........

TAKBIIIRRRRRR...!

sakariya_akop said...

bukti BN skarng berglak. Lebai tahu dah dan dlm UMNO pun sedng bergelora. Kalau UMNO tak berubah kurang 2 tahn saja lingkup le.
``````````````````````````````````
Betul sangat kata Tuan Lebai Lah,
parti-parti komponennya banyak dah tak sehaluan.
``````````````````````````````````
Kata Mohidin Sembab dari Uganda "Pemimpin tidak perlu menyalahkan antara satu sama lain dan berkonflik secara tebuka melalui media kerana ia akan menyebabkan pandangan negatif rakyat terhadap kerajaan dan BN"
```````````````````````````````````
Dah memang negatif pun......

CUPING MERAH said...

lebai lah ..

memang kena ko dengan nama ..dari segi tutur kata ko sorang yang penyabarr..bagus2 jangan jadi cam aku angin penuh badan..

walau bagaimapun aku tetap akan sabar..

subang_14 said...

oOOoo...nuar benggong...ngakau nihapa punya makhluk la haa??kat kg sendiri buat tokong n kuil sket punya banyak.....ngakau tau tak patung emas besa tu gnadap mana nuar oiii????tu la tempat org islam ngadap kiblat.dia org buat patung besa sket pon kau tak kisah nuar kan.nanti...aku tau apa jawapan bodoh kau tu...patung tu dibuat zaman bn printah..btol tak nuar tolol???jangan nak jadi hero jarak jauh la nuar oiiii....bangsa sendri ko semelih....bangas kapir ko julang.....ko nih patut kena sula la nuar....kaki liwat....

faizal said...

tak baik cakap kat DS Khir T macam tu..

bagi lah peluang beliau betulkan keadaan..

saya bangga dengan keberanian beliau

kalau DS Khir T ikut macam perak memang tumbang kerajaan pakatan rakyat selangor.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...