Friday, July 17, 2009

Pakatan tuntutan Suruhanjaya Diraja

SHAH ALAM, 17 Julai: Kerajaan didesak menubuhkan Suruhanjaya Diraja bagi menyiasat kematian Setiausaha Politik Exco Selangor, Teoh Beng Hock semalam di bangunan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah (SPRM).

Desakan itu datang serentak dengan kedatangan berpusu-pusu para pemimpin dan orang ramai ke kawasan kejadian itu di Plaza Masalam, Shah Alam.

Cubaan polis untuk menyekat mereka gagal bahkan polis diboo oleh mereka.

Beberapa orang pemimpin Pakatan telah ditangkap polis di samping beberapa orang yang turut diseret dengan kasar di depan wartawan dan jurugambar.

Teoh, 30, SU Politik kepada Ean Yong Hian Wah Exco kerajaan Selangor dari DAP, mati selepas jatuh dari pejabat SPRM di tingkat 14 bangunan itu ke bumbung sebuah bangunan lima tingkat di sebelahnya.

Beliau yang sepatutnya mendaftarkan perkahwinan hari ini dibawa ke pejabat SPRM dua hari lepas dari bangunan SUK Selangor untuk siasat SPRM.

SPRM berkata, dia mula disoal siasat jam 5.30 petang sehinggalah ke 3.45 paginya.

Teoh didapati jatuh dari plaza itu jam 1.30 petang semalam dan mati di tempat kejadian.

13 comments:

lebai-mangkuk said...

Sikit punya hal pun mau tubuh SD, inikan kerja polis, biar polis buat siasatan.

PRgombak said...

wahai lebai-mangkok HAYUN !!!
apa punye bengap ko ni,
ko nak harap
SETAN siasat IBLIS,
samalah macam PDRM siasat SPRM.
BODOH PUNYE LEBAI..
AKAI TAKDAK.

TokBatinSenoi said...

tok2 guru, ustaz2, lebai2, wartawan2, penulis2 blog na' jadi polis lak.... korojer sendiri pun ta' beres!!!

Biorkan jer pa' lebai...

Ta' ade kerojer, cari kerojer.. korojer sendiri diabaikan.. patut ler org2 kita kat takok lame jek.

siluncai2 mmg suke terjun ngan labu2 nyer.. kan begitu hai my friend silabu labi@tarzan?

cicitHJHASSANu said...

betui jugak kata PRgombak...

jenih lebai mangkuk tandas...

ada ka sikit punya hal,memang jenih spesis rosmah puaka.

PRgombak said...

ko pun sama jugak tok batin oi!!
jangan nak menyibuk kat sini,
ko pegi ubat kan tenaga batin khir toyol tu jerlah...
banyak sangat skandal dia,
anu dia pun dah takleh naik,
ko tak kesian kat toyol tu ker,
aku dengar dah nak gila dah mamat tu.
elok lah berkawan ngan tok batin gila.
ha ha ha ha.
INGAT !!!!
anak cina anak saya
anak india anak saya
anak melayu anak saya.

TokBatinSenoi said...

PRgombak,

Hal khir toyol tu biarkan jek.. kalu dia gila, tg rambutan kan ade?

Kalu dia dh mati pucuk.. lantak dialah.. org2 politik patut dikasi jer telornya.. makan politik, berak politik, tido politik, minum politik.. sembang politik. mcm PRgombak.. singkap kain sini, singkap kain sana.. Lawak sungguh!!! PRgombak.

Adios.

Naruto sensei said...

TokBatinSenoi

Kalau tersingkap tu kerja Orang yang sesat je tu..

Eh betul ke ..? La ingatkan tok ni alim macam blognye..

kesian

Pak Oncu said...

nama dia pun dah lebai mangkok,,,,, tu lah pasal macam tu perangai dan sikap nya,,, kalau kena kat mak papak dan adik beradik dia baru padan muko LOBAI MANGKOK HAYUN...

TokBatinSenoi said...

sdr naruto,

udu' ila sabili rabbika bilhikmah..

ta' pe, kita suruh jer semua org masuk syurga... tbs terus menerus dlm neraka pun ta' pe.. asalkan org lain bahagia.

Terimaaaaaaaaa... kasiiiiiiiiih. peeeee... wiiiiit!!!

Datin Azura said...

SPR & SPRM sewajarnya dibawah Kuasa Yang DiPertuan Agong...barulah telus 90%. AHLI PERLIMEN buat cadangan segera dlm hal ini

Naruto sensei said...

TokBatinSenoi

Takde siapa pun suruh kamu masuk dalam Neraka tu..

Nak masuk ke trak ada Naruto kisah..?

Kunci ke situ cari le sendiri ye

Naruto tak layak ajar kamu..
Maklumlah Ilmu tak sepower kamu

Naruto suke ke Sheizun line

Mondou said...

SPRM buat siasatan sampai jatuh ooohhhh!!! Apa dah jadi dengan 1 Malaysia kite ni????? 1-Malaysia ialah satu PENGUASA!!! Satu Mahkamah!!! Satu kausa yang hanya boleh diubat dengan Gelombang Tsunami Tuntutan Rakyat melalui Pilihan Raya untuk membentuk Malaysia Baru!!! Malaysia Baru di bawah PR adalah resipi penyembuh kepada segala penyalagunaan kuasa dan kesengsaraan rakyat.

PRgombak said...

Saudara naruto,
kita biar tok batin mengelabah tu mampus, jgn dilayan org tua gila tu. nanti dgn kita2 jadi gila. tok batin ni dah sasau, nama pun batin, alahai melayu ameno sekor ni. akai letak kat lutut kot. dia suka kera_jaan sekarang ni sebab semua mahal.
betul tak aku kata?
org gila jer yg terima barang mahal ni.
bebal tok batin.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...