Tuesday, July 21, 2009

Penghormatan terakhir untuk Teoh



MELAKA, 21 Julai: Para pemimpin Pakatan Rakyat bersama rakyat memberikan penghormatan terakhir kepada mendiang Teoh Beng Huat yang meninggal dunia di pejabat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) baru-baru ini.

Naib Presiden PAS, Salahudin Ayub mengetuai pimpinan PAS yang bergegas ke Melaka selepas retreat PAS di Alor Setar yang tamat petang Ahad lepas.

Selain beliau, turut serta Pesuruhjaya PAS Melaka, Abdul Ghani Rahman, Pesuruhjaya PAS Negeri Sembilan dan Zulkifli Mohd Omar. Turut serta Mohamad Sabu, AJK PAS Pusat.

Di samping itu, para Exco negeri Selangor turut serta bagi memberikan penghormatan terakhir kepada Teoh. Antaranya Dr Halimah Ali.

Lebih kurang 2,000 orang berhimpun untuk menghadiri pengkebumian Teoh Beng Hock di Alor Gajah, Melaka.

Upacara bermula jam 9.45 pagi semalam dan keranda mendiang Teoh dibawa dari rumahnya di Taman Sri Kelamak kira-kira jam 11 pagi, untuk dikebumikan di taman peringatan Nirvana di Semenyih.

172 comments:

AsyMok_ambo said...

ISLAM tu gapo dio?
What is ISLAM actually?
Rahmat Sekalian Alam.
Kebenaran dan Keadilan adalah ISLAM.
Merangkumi seluruh Makhluk ALLAH SWT.
Meliputi manusia, haiwan, tumbuhan dan apa saja bernyawa ataupun tidak, dari A ke Z.
Tiada yang tertinggal.
ISLAM bukan pada nama.
ISLAM bukan pada pakaian.
ISLAM bukan pada tutur kata yang manis.
ISLAM bukan pada bahan-bahan binaan.
ISLAM adalah Ad-Deenil Haq. Jalan dan Cara Hidup yang Sebenar.
Benar, binalah sebanyak mana masjid sebagai satu simbolik Rumah ALLAH SWT.
Dalam erti kata sebenar, Rumah ALLAH SWT tersemat kukuh di HATI SANUBARI INSANI.
Terimalah kebenaran biarpun pahit.
Hari ini, kita terumbang-ambing.
Yang betul digelapkan, Yang mungkar dan mengelirukan dipuja agungkan.

Benar wahai alim ulamak wang ringgit Rejim ZIONIS umno-bn LAKNATULLAH, mati prerogatif mutlak ALLAH SWT. Tak kira tempat, kalau nak mati akan mati juga.
Cuma, gunalah akal fikiran kurniaan ALLAH SWT itu!
KENAPA ALLAH SWT PILIH BANGUNAN MALAYSIAN ANTI-CORRUPTION COMMISSION (MACC) @ SURUHANJAYA MENENTANG RASUAH MALAYSIA???

LU PIKIR LAH SENDIRI BEB!!!
Terutama Yang dikasihi Najib, Khairy, Si botak angkuh nak mampus Nazri Aziz dan si Budak baik Jamil Khir.
PIKIR GUNA KEPALA OTAK.. BUKAN KEPALA LUTUT.

Percayalah, PASti ada HIKMAH TERSEMBUNYI.
Ambo juga percaya, para abe-abe Polis pun tengah duk kecut perut dan kencing tak keluar HARI INI!
Sebabnya, tidak sedikit pendokong Kebenaran dan Keadilan TULEN dalam PDRM.
Ambo yakin sebab ambo sentiasa berurusan dengan para IO dan Detektif bijaksana di seluruh negara.
Abe-abe Polis sedar, siapalah mereka dibanding TENTERA dan POLIS ALLAH SWT.
Kezaliman di Malaysia dudah tidak mampu dibendung!
Pentadbiran Najib Razak 100 peratus sudah berak dalam seluar.
Tanyalah Ong Tee Keat.. Kalau boleh saat ini juga beliau nak bubarkan MCA dan bergabung dengan Kelab Penyokong PASfor ALL.
Percayalah.

Mereka sedar TUHAN YANG MAHA BERKUASA akan menghancurkan Puak Angkuh Rejim ZIONIS umno-bn LAKNATULLAH secara beransur-ansur kerana kebinasaan secara perlahan-lahan begitu tragik, hina, jijik, busuk, menderita dan amat meloyakan.
Lepas satu satu, Lepas satu satu.
Sampai satu tahap nanti, Najib dan Muhyidin akan terlupa zip seluar.

Tinggal lagi, Tugas ulung para DAI'E FISABILILLAH
Para Pejuang Perajurit Patriot ISLAM PASfor ALL
JANGAN KITA LUPA
Kita wajib hancurkan Rejim ZIONIS umno-bn LAKNATULLAH
Dan pada masa yang sama
Kita wajib pimpin Najib Razak dan Khairy Jamaludin lilit serban dan pakai jubah, membaca khutbah di Pulau Melaka.
“Bila mana berbicara tentang ALLAH SWT Kun fayaakun Jadi Maka jadilah.”
Nape...
Tak percaya?
Dalam konteks ISLAM, TIADA APA YANG MUSTAHIL!

Para Patriot Pejuang Perajurit ISLAM PASfor ALL
Usah FITNAH
Usah ANGKUH
Usah BURUK SANGKA.

Keterbukaan Ukhuwwah dan Berbeza Pandangan Anugerah Agung ALLAH SWT.
Dengan ILMU, wajiblah kita Berdakwah IKLHAS LILLAHITAALA.
TaufiqHidayah HakMilik MUTLAQ ALLAH SWT.
Tanpa kompromi.

ISLAM itu amalan IKHLAS LILLAHITAALA.
What is IKHLAS???

Senang cerita, IKHLAS itu tak usah diungkap oleh kata-kata. Hatta, insan sebenar IKHLAS LILLAHITAALA sampaikan terlupa ada ganjaran pahala mahupun Syurga kerna...
Sosok IKHLAS ini adalah peribadi ber TAQWA yakni merendah diri (Tawadduq), bersyukur (Qanaah), berhati-hati (Wara') dan yakin (Iman) kepada PERTOLONGAN ALLAH SWT.

Terma dan Perkataan KALAH, KECUNDANG dan TEWAS etc. tiada dalam KAMUS PEJUANG ISLAM yang TULEN.

AwanMatahari said...

Takbirr!!!

P/S: Islam itu akan menang akhirnya. Kepada pejuang sekalian hadapilah mehnah dan tribulasi ini dengan sabar dan berhikmah. Janji Allah Mahabenar!!

Shahnizat bin Sakiran said...

Sistem dua parti tu boleh tubuh kerajaan islam ke hanya alternatif kepada BN? Macam mana mana ni? Tak paham la...

Sejak bila Teoh jadi macam hero Malaysia?

Tubuhkan saja Suruhanjaya Bebas. Siasat apa yang berlaku. Yang salah tetap salah.

Harap-harap yang dituduh nanti tak pakai peguam yang asyik sakit saja. Tak habis-habis nak tunda kes.

zali said...

sedang asyik mamat dua ekor nih gebang pasal islam...

pemimpin mereka pula tunduk asyik menyembah lilin,apam dua biji dan sebotol arak [gambar dua dari atas]

berhenti la menggadaikan agama dan akidah untuk apek yang mahu menguasai malaysia!

kesian orang pas...tu kalau nangis dapat duit tu katanya...loaded la.

zali said...

gambar last...

tengok betapa khusuknya khalid gagap,jijah the lagend dan mat khalwat menyedekahkan al fatihah buat apek teoh yang kojol bunuh diri...

al fatihah!

roh_insan said...

Agak2 nye ape kate puak umno klu Anwar atau hadi awang atau org melayu same2 pikul kerande tu yek??

Kemudian Musa Hassan atau anggote polis melayu pulak yg memikul kerande seorg anggote pulis berbangse cine atau india atau iban atau sbgi nye yg bkn Islam yg juge mati jatuh bangunan swkt menjalankn operasi,ape pulak komen puk umno??(kes ini dah bnyk kali berlaku didlm angkatan pulis n tantere)

Aku rase tentu puak umno kate itu adat tentere.Itulah umno agame lain politik lain.Rahsuah haram,komesen halal,babi haram,berpegang tangan n bersalaman sesame ahli umno ok.Pakai tudung labuh kate Pas sesat,tp tak pakai tudung kate hak peribadi.agih wang 5rts ribu pd rakyat dose besar,buat rumah 24juta harus,monggolia,india atau cine yg mati jgn peduli,itu bkn orn melayu..adus..ini undang2 mane da..ambik kat kitab injil kot.

zali said...

pikul keranda lain mat...

ni cerita apa kejadahnya sampai nak bertafakur depan lilin,apam dan arak?

ni bukan acara keagamaan apek tu ke?

apasal tak ikut style islam...katanya apek sokong islam apa...

Ibnu said...

Assalamualaikum dan salam sejahtera,
Takziah buat keluarga Teoh. Berdiri menghormati jenazah orang bukan Islam tidak salah. Rasulullah s.w.a sendiri pernah bangun berdiri tatkala orang-orang bukan Islam membawa jenazah melintasi di hadapan Rasulullah sehingga para sahabat bertanya, kenapa Rasulullah berdiri sedangkan jenazah tersebut jenazah orang bukan Islam. Rasulullah memberitahu bahawa kita perlu menghormatinya sebagai manusia, bukan kerana keimanannya.Wallahualam.

Hijat Panjang... said...

bukan Islam ataupun Islam TETAP Hamba Allah... Hormat pada sesama manusia berlainan agama tidak salah...

kalau macam tu kalau bukan Islam Meninggal Dunia tak boleh p tengok la pasai dia bukan Islam..Islam saja boleh ziarah org Islam...???

najamarine said...

ziarah lain bro...

tapi mengamalkan cara bertafakur macam tu bukan ajaran islam...malah haram hukumnya..orang islam ada cara sendiri tak perlu meraih simpati(konun2) seperti tu..

adakah orang bukan islam dtg bace tahlil kat kenduri kematian org islam??mereka dtg tak salah...ziarah adalah amalan yg baik dan terpuji.tapi bukan mengikut ajaran/amalan agama lain..

wallahualam..

dewata awan berapi said...

tak taulah nak kata apa!!!
mazhab mana yang puak2 pas ni ikut agaknya???

sungguh2 memalukan umat islam melihat gelagat2 menjolok mata pemimpin2 yang kununnya memperjuangkan islam...

sampai sanggup bertafakur macam tu...

mat jubor aku tak heran...

TokBatinSenoi said...

Pakai jer 'otak kambing'.. everything will be ok guys..


******cobaaaaaaaaaaan!!!*****

resepi..

1. 2 biji apam merah
2. colok
3. lilin
4. beer cap brake kapal
5. nasib ta' ade lak panggang khinzir pink.

pa' lebai nasar n mat syaaaaabu pun ambik bahagian...? adios comrados.

dewata awan berapi said...

penyangak2 ni memang bijak mengeksploitasi sesuatu untuk meraih sokongan....

kalau rasa semua yang kat negara ni tak adil...BOLEH BELAHHHHHH

BERAMBUS DARI TANAH MELAYU NI...

wolf said...

PAS boleh buat apa saja...semua nya halal... x pernah haram...

Hati dah gelap nak buat macam mana...

Pengikut PAS dah kene menderem dgn pemimpinnya.

wolf said...

Kalau korang nk buat bende2 yang tak pernah HARAM...masuk la PAS sekejap...pastu kuor la balik

dewata awan berapi said...

sebagai seorang islam aku rasa TERAMAT2 MALU DENGAN PEMIMPIN2 ISLAM YANG AMAT SENANG DIPERBODOHKAN OLEH KAUM BABI NI...

dewata awan berapi said...

orang2 islam yang turut serta dalam upacara keagamaan kaum babi ni patutnya dihukum PANCUNG jer...

wolf said...

Ini lah pemimpin akhir zaman...menggadaikan agama untuk dapatkan kuasa....

Benar kata Rasulullah...byk ulama palsu di akhir zaman ni...

Tak sampai ati aku nk tengok gambar tu...

PAS = mempermainkan ISLAM

wolf said...

PAS pasti binasa, hancur lebur dalam PRU13...tak sanggup lihat pemimpin PAS menggadaikan agama untuk kepentingan politik.

Takbir 3X

dewata awan berapi said...

kalau ada lagi yang masih sokong pas ni...memang jenis yang lebih bodoh dari lembu

AsyMok_ambo said...

Kawan-kawan dan lawan...
Hanya Jauhari Mengenal Manikam.
Ada sesiapa boleh jawab atau jamin pada ambo...
Berkemungkinan atau tidak...
WALI ALLAH SWT DATANG SEBELUM TEOH TU MENGHEMBUS NAFAS TERAKHIR???
ZALI @ PROTON SAGA @ DEWATA AWAN BERAPI ETC.
BERANI ATAU TIDAK KAMU SEMUA CONFIRM KAN BAHAWASANYA TIDAK ADA LANGSUNG KEBARANGKALIAN KALIMAH TAUHID HADIR NUN DI SANUBARI TEOH???
SIAPA TAHU AKHLAK BAIK HASAN ALI DIPUJA OLEH TEOH LANTAS TAUFIQ HIDAYAH YANG MAHA ESA HADIR BETUL-BETUL SEBELUM ROH BERCERAI DARI BADAN....!!!!!!!
JANGAN LAH JADI BODOH!!!
PLEASE...

Ambo sebenarnya kecewa dengan segelintir puak puak demo..
RASULULAH SAW dulu tak marah perempuan Yahudi lempar tahik!!!
Hatta kencing di perkarangan Masjid pun RASULULLAH SAW cukup BerHIKMAH.
Lu Pikir Lah Bro...
Betul ke Lu semua ni SUKA PADA ISLAM.
Tahu atau Tidak...
ISLAM tak perlu buih-buih di lautan.
Lu Ngaku ALLAH SWT TIADA TUHAN selain- NYA
Lu Semua Ngaku MUHAMMAD SAW Pesuruh- NYA
TAPI LU TAK PAHAM ISLAM tu apa???

ISLAM tu untuk SEMUA ooooiiii...
Paham atau tidak???

wolf said...

Memang Islam untuk semua...

Tapi bukan bermaksud PAS boleh mempemainkan ISlam ikut suka hati jer

dewata awan berapi said...

pemimpin2 kanan pas sanggup turun dari Alor Setar ke Melaka semata2 untuk.......siapa budak teoh tu!!!

wolf said...

PAS = Islam Untuk Semua orang persendakan.

Kacang Pendek said...

sebenarnya Teoh want to confess something and ada pihak takut 'rahsia' terbongkar dan dia dibunuh..percaya??..

tabuan said...

Sepatutnya kaka..kaka..ka Khalid pakai baju guni...nuar..merantap dan menagis sambil hantuk kepala kat keranda..azmin boleh bawak bendera...dan naruto boleh jadi tukang tabur duit...baru namanya kerjasama..

asymok ambo boleh tulung gali kubur..

AsyMok_ambo said...

Ambo setuju benar saranan bapak Muhyidin.
Puak demo ni kena BACK To SCHOOL.
Cuma, tak perlu suruh Si Lurus Bendul Zahid Hamidi pimpin,
U all kumpul jer semua satu tempat as example... TGV KLCC ker...
Then U all tengok cerita-cerita Filem P.Ramlee seperti TIGA ABDUL dan ENAM JAHANNAM.
Tengok dengan hati sanubari IKHLAS LILLAHITAALA.
Penuh Khusyuk dan Tawadduq tau!!!
Betul... Percayalah
Hatta demo semua akan tinggalkan Rejim ZIONIS umno-bn LAKNATULLAH.
Percayalah...

Itulah...
Bila ambo kato demo terkeliru oleh ajaran sesat, demo sampai buat laporan polis (hinggakan Tuan Ketua Polis Kelantan geli hati-sebab beliau pun berguru dengan Wali ALLAH SWT Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat).
Demi Kepentingan UMMAH seluruhnya
Hari ini 21 Julai 2009 28 Rejab 1430Hijriah...
AMBO ISYTIHARKAN PERANG JIHAD FISABILILLAH TERHADAP PARA PENDOKONG REJIM ZIONIS UMNO-BN LAKNATULLAH.
Senjata puak kita para DAI'E FISABILILLAH tidak lain tidak bukan adalah DOA.
Bukan bom buatan sendiri, tak payah letupkan mana-mana tempat, tak perlu mesin gan, dok usah M16 hatta seni silat cekak atau gayung etc. pun tak relevan, rahsia tarikh lahir pun bukan sandaran.
Hatta tak perlu pegang pisau atau parang. Berdemonstrasi pun bukan pokok persoalan.
Cukup dengan HATI yang BERSIH.
Nawaitu IKHLAS LILLAHITAALA.
Senjata kita adalah DOA.
Kalau ada yang bengong kata, DOA saja tak cukup, kena BERUSAHA.
MEREKA ADALAH ORANG BODOH (tak berILMU).
Kerna...
USAHA itu all-in-one dalam DOA IKHLAS LILLAHITAALA.
Macam Milo paket all-in-one tu!

Wahai Para DAI'E FISABILILLAH
Usah FITNAH
ANGKUH
BURUK SANGKA!!!
Please...

ALLAH SWT BERSAMA KITA.
DIA DAH JANJI...
ISLAM PASTI MENANG.

Kesudahan kita hanya DUA
1. PERTOLONGAN ALLAH SWT
2. SYAHID FISABILILLAH

Teruskan PERJUANGAN.
TASBIH
TAHMID
TAKBIR
ALLAHUAKBAR.

GOMO said...

BERGEMA STADIUM BUKIT JALIL APABILA AKU DAN BEBERAPA RAKAN BLOGGER YANG LAIN MEMPAMERKAN BENA SOKONGAN BUAT SAIFUL BUKHARI. DALAM HARUK PIRUK PEKIKKAN SOKONGAN PADA PASUKAN MANCHESTER UNITED, MEREKA PEONTON YANG ADA MENYORAK TANDA SOKONGAN DENGAN APA YANG TELAH AKU DAN RAKAN BLOGGER YANG LAIN LAKUKAN INI. http://www.gomounited.com/2009/07/bergema-sorakan-buat-saiful-bukhari-di.html

ayamgebu said...

ahhhhh..lucu!
diberikan sorakan mengejek..tapi dikatakan sokongan....diberikan bola hanya sebijik...habis semua umat kacau bilau...apa yang ngko dapat..??????????
RED DEVIL'S.....

sirat al-mustaqim said...

zali2..mu da x kenal tuhan lagi nak menyalak...mu rasa islam ni kolot cam otak mu yg kolot tu?mu pikir islam ni agama org melayu je?mu tau x kiSAH pemindahan kiblat...Allah suruh nabi muhammad ubah arah kiblat dari ka'abah kpd masjid aqsa utk apa?ALLAH NAK TARIK ORANG YAHUDI SUPAYA TERIMA ISLAM... mu semak x mu punya iman?mu siap tnya saya siapa Allah?mu lom jwb soalan saya yg lepas tu...dlm perumpamaan tu mu da bleh kenal ALLAH...TAPI mungkin pasal ego kamu tinggi,hati gelap jd x nmpak kebenaran...malah tuduh saya menyamakan Allah dgn angin...x de pun statement saa kata allah tu angin...

ngalabu said...

ustaz/kiyai, zali,dewata,wolf, nanjamarine.

ha,ha,ha,ha,ha,ha,ha,ha. baik punya komen. Semua perkara yang dilakukan oleh pihak lawan semuanya salah.

Apa saja yang dilakukan oleh puak sendiri semuanya betul.

tok guru tsb yang sangat berilmupun memberikan komen begitu.

sirat al-mustaqim said...

mu nak nyalak zali biar pakai otaq dan ilmu...ini pakai nafsu...kalau nafsu mutmainnah x pa gak..ni nafsu amarah...tu yg tuhan pun da x kenal...kesian...

ngalabu said...

tok guru tsb.

tok guru sekarang sudah sampai ke tahap 'makrifat', ' TUHAN' sudah buka 'hijab' tok guru.

tiada lagi halangan yang menghalang pandangan tok guru, hinggaakan orang pas yang tak pakai seluar dalampun, tok guru nampak.

sudah pastilah jikalau datin azura tak pakai seluar dalampun, tok guru nampak.

meriah, meriah. bole tok guru turunkan ilmu kepada saya.

WAN NORIZAN BIN WAN OTHMAN said...

halo....boleh ka orang islam memaki hamun orang lain...jangan fikir hangpa tu macam malaikat

biarkan pihak lain yang jadi jahat. kita yang mengaku sebagai org islam janganla ikut sama

KALAU TIDAK HANGPA SAMA SAJA DENGAN DEPA

DEPA MAIN TAIK..HANGPA PI TUMPANG MAIN TAIK
DUA DUA DAPAT BUSUK

DR MOHD ASRI DAH TEGUR HANGPA

ngalabu said...

gomo.

kalu ada yang telanjang di stadium lagi meriah, sudah pasti akan lebih gamat stadium dengan sorakan.

pasti semua mata akan beralih ke sana. kesian pemain mu.

ha,ha,ha,ha,ha,ha.

hurry said...

zali
ko tu tak habis2 dgn dolak dalih ko tu,ada je tepisannya..
pakatan rakyat tak mcm umno,umno pemimpin dia mcm khir toyo si kupas kulit muka mcm micheal jackson,najib si kaki komisen dan rosmah si gebu atau si rambut gembak depan,muhyidin si muka tompok dan ckp gagak,semua ni yg paling kelakar dan banyak kes rosmahla dgn si najib kaki komisen atau si bibir merah

hurry said...

ngalabu
nik aziz dengan najib tu org tengok lagi bagus nik aziz,bini dia pakai tudung,adik nik aziz tak kaya mcm bos cimb bank tu,bini ni aziz tak bercium dgn pelakon hindustan,nik aziz bukan kaki ambik komisen..bukan masalah makrifat ke apa but org tgok zahir dulu...org dah tahu yg mana bagus ke tak bagus...rosmah tu ada2 je...tgok muka pun geli...

TokBatinSenoi said...

silabu @ maidin

'kasyaf' punya hal lah...
prgombak n datin azura.. lesap ntah kemane?

Mane ade dlm dunia bersetuju: 'pihak lawan tu betul?'

Berok said: 'melainkan cinta seksual..'

naruto airline..

hurry said...

ngalabu
member aku dia penyokong kuat umno tapi bila tgok berita keluar kelibat perempuan gebu dan rambut besar tu,dia cemuh dan kutuk2 je ...malang pm ada bini mcm tu...dia ckp menjatuhkan maruah umno je

hurry said...

umno ni kelemahannya adalah pemimpin je...setakat kita bagi hadis ke syarahan mereka pijak je dan tak endah punya..
justeru pakatan rakyat hanya satu serang je peribadi pemimpin mereka,dulu kelemahannya adalah pak lah suka tidur dan suka dengar budak tingkat 4 kata tun,sekarang ni kelemahan najib ialah kes altantuya,c4,komisen beli kapal,pkfz dan bini dia segebu dan rambut besar depan tu...so kelemahan umno ialah najib dan rosmah

ngalabu said...

tok guru tsb.

turunkan ilmu kpd saya, mcm mana dpt lihat org pakai seluar dalam atau tidak.

itu 'kasyaf' ke

roh_insan said...

dewa awan berapi..

kalau rasa semua yang kat negara ni tak adil...BOLEH BELAHHHHHH

BERAMBUS DARI TANAH MELAYU NI...

................................

wolf..

Kalau korang nk buat bende2 yang tak pernah HARAM...masuk la PAS sekejap...pastu kuor la balik

.................................

sorang tukang bakar sorang lagi tukang salak.

Wahai dewa,ko nak halau kami kemane,Tanah Melayu ni hanye pd tulisan kat atas buku je,kamu tau ape kate Tuhan." Aku memiliki kerajaan di langit,di bumi n segale isi2 nye " kamu nak ngaku ke tanah ni melayu yg punye,tp tak tau la pulak klu2 ade dewa2 yg ngaku tanah ini tanah ini die yg punye.

wolf..

Adeke kamu nak maksudkn yg yg dlm umno tu semuenye haram,tp klu itu maksud kamu aku mmg setuju benar,malah bnyk berlaku nye syirik.

Wahai dewa wolf,kamu telah membuke diri kamu kpd yg digelar sbg jahil MURAKAB,jahil tentang diri n jahil tentang tuhan.Cube kamu bg contoh sikit ape yg kamu tau tentang ulamak yg kamu kate jahat tu.

ngalabu said...

hurry.

cakaplah apa saja, nasihatlah apa saja, ceramahlah apa saja mereka masih tetap mempertahankan yang si chua lebih baik dari tuan guru hadi dan nik aziz.

unanjaga said...

Islam itu memberi keadilan pada sekian makhluk,termasuk pada yang bukan islam.Ia wajib diberi keadilan pada hak hidup nya.Malah kezaliman pada kehidupan bernama haiwan pun akan Allah balas penzalim itu.

ayamgebu said...

sebagai seorang islam aku rasa TERAMAT2 MALU DENGAN PEMIMPIN2 ISLAM YANG AMAT SENANG DIPERBODOHKAN OLEH KAUM BABI NI...wolf said!
kaum babi,anjing n wolf..xde bezanyer....
wolf mengaku seorang islam..?
mmmmmphhhhh.... pintu nombor brapa ngko nak ambik nanti ??????????
suka maki hamun pewaris nabi, alim ulamak dipersenda, alquran dan hadis x tau dicampak kemana...pemimpin yang terang lagi jelas menolak hukum tuhan diangkat malah disokong...itu yang ngko cakap ngko orang islam..?

shah85 said...

woii korang pencacai2 umno x payahla nk ckp pasal Islam,mcm aku x knl jer ngn org umno nie..bini korang pn tutup aurat pn x nk kata pasal Islam,sape yg mempergunakan nie?hukum2 Islam pn korang tolak,x payahla berbuih nk ckp pasal Islam,klu korang nk duk dlm kesesatan pg duk sorang2 x payah nk ajak org lain,ape masalahnye nk tgur pemimpin negara nie yg buat salah?apsal lak nk suh kuar dari Malaysia?korang ingt malaysia mak bapak korang punye ke ha?abis aku ngn pnduduk2 negara nie x byr cukai ker?gaji yg korang dpt tue hasil dari sape?tuhan yg bg,Allah yg menciptakn bumi x halau pn hamba dia duk kt bumi dia walaupn manusia x taat kpd perintah dia,tp korang ingatla azab tuhan kpd org2 yg x ikut segala perintah dia di akhirat nanti..

TokBatinSenoi said...

lebai silabu n kuncu2nya,

'Tok Guru n ma' andihnya bergomol, ta' kan pakai jubah, serban ato seluar dalam?

Kalu tengok zahirnya, bile lak mase nyer, tok guru main wayang ngan ma' andih nyer?

kasyaf = ma'rifat = ilusi = berkhayal = lantas = tembus = terbayang2.. mcm menilek kat ayor dlm mangkuk.

Inilah dia ilmu ma'rifat nama nyer..

Beres..........

fitflex said...

kenapa ramai sgt geng2 yg hentam sprm.semua ni bermula bila si nuar tu ambil peluang main isu kematian teoh ni.

yg setau aku teoh ni dipanggil sprm sbb dia saksi penting kes salah guna kuasa exco bincang dgn kongsi gelap di bangunan kerajaan,dan juga salah guna duit klu x silap aku.dan benda ni didedahkan oleh adun pr sendiri.
teoh ni saksi penting kes ni.jd utk apa sprm ni nak bunuh teoh???bukankah dia saksi penting utk dakwa exco dap tu???
atau exco dap tu yg dah plan dgn ganster yg dia tu nak bunuh teoh sbb nak padam bukti.dan cuci tgn la sbb teoh dah mati di sprm.


sudah tentu org yg takut rahsia jahat terbongkar sanggup membunuh utk tutup rahsia.jd,mana logik nya sprm yg bunuh teoh???smp nuar ambil point ni hentam sprm x abih2.


sedar la nuar tu bijak cari point hentam sprm agar rkyat bertambah benci dgn kerajaan.

Kasturi said...

Hurry.
Adik Nik Aziz memang tak sekaya bos CIMB tu tapi lebih kayalah berbanding dengan orang kebanyakan macam kita ni. Tapi janganlah kita dok anti dengan orang melayu yang kaya pula. Malahan kita perlu sokong supaya lebih ramai lagi orang Melayu yang kaya raya. Kalau boleh tok-tok guru pun jadi kaya juga,kalau mahu la..Barulah nampak imej orang Islam tu tinggi sikit. Takkan kita nak biar orang bangsa lain saja yang kaya. Sebab untuk kita 'memberi' kita kenalah 'berada'. Janganlah sampai anak-anak kita terpaksa meminta-minta daripada bangsa lain sebab kita bangsa yang miskin semuanya.

Datin Azura said...

SPRM kenapa lambat siasat bumbung stadium runtuh, dinding stadium bocor berair diTerengganu????. Tangkap JE - Jusoh Enterprise, bapak kpd Deris Jusoh, bekas MB Trg

ayamgebu said...

fitflex......
jangan tanyer dimana logiknyer SPRM bunuh siTeoh....
jangan cakap siAnuar pandai cari point untuk menghentam SPRM.....
jangan ulas mengapa SPRM memanggil siTeoh.....
makin banyak ngko cakap makin banyak benda yang silap...
TUBUHKAN AJER SURUHANJAYA BEBAS YANG AHLINYER TIDAK MEMIHAK....
DENGAN IZIN TUHAN PERKARA NIH BULEH SELESAI...INSYAA'LLAH.

roh_insan said...

Kate fitflex..

...exco dap tu yg dah plan dgn ganster yg dia tu nak bunuh teoh sbb nak padam bukti.dan cuci tgn la sbb teoh dah mati di sprm.

...jd,mana logik nya sprm yg bunuh teoh???smp nuar ambil point ni hentam sprm x abih2.

..................................

Tang ganster tu logik la,tang sprm sume tak logik??terlalu mudah kamu nak bersangke-sangke.

Cube la kamu bayangkn anak kamu atau ahli keluarge kamu yg ddk kat umah aku tetibe mati,adeke kamu tak report polis,n salah ke klu kamu lantik satu badan yg kamu percaye harap boleh memberi kejujuran pade kamu? sdg kn kamu mmg tdk mempercayai tentang kejujuran aku.

Parti hak kamu,Kebenaran hak sejagat.Sape pun boleh tuntut.

Naruto sensei said...

Alah ada member tu bukan tahu apa pun
Cilok sana -cilok sinih.. Semua dalam internet.

Ambil artikel orang sanggap macam tu lah Nama Allah pun jadi berhala..?

Pelik2..tinggi ilmu internet ni..
Kalau macam tu sujud di Kaabah tu pun kiranye berhala lah ye...

Dalam dunia ni bukan semua pihak lawan tu salah.. tapi politik kepartian gila je yang salah...

Walau agama pun dah tunjuk bukan nak terima pun ... biasalah ma'arifatull tinggi..

Naruto shiezun line

Naruto sensei said...

Puak UMNO ..!

Melalak korang ye.. Bila masa nye depa bertafakur tu.. wah bijak pandai korang nih..

Tunduk hormat saja dah kira mainkan Islam ye.. peh cepat betul hukumnya..

Ada tu pula katanye tinggi ma'arifatullnye tapi sama juga mudah jatuh hukum...

Korang ada kat sana ke..? ada tu komen dia ceh macam tak pernah pergi sekolah je...

Kesian dah banyak UMNO kebas duit sampai ada rakyat Malaysia yang tak dapat pergi sekolah...

Dah tua bangka baru nak ke sekolah.. patutlah jadi macam tu..

Naruto kesian ..

Awan Matahari siang, Naruto Malam je

Datin Azura said...

zali said...
menyedekahkan al fatihah buat teoh yang dibunuh SPRM....KAU PERMAIN AYAT AL QURAN...YA

al fatihah....SEDEKAH SEMUA UTK ZALI, SEMOGA CEPAT DIA MASUK KUBUR...AMIIN!

Siti Aisyah said...

ish2....dah terang lagi bersuluh...cian tul r pencacai2 BN ni..menegak kan yg jahil..nauzubillah..semoga Allah S.W.T memberi rahmat kepadamu dan dibukakan pintu2 hatimu untuk menerima hidayah dariNya...amin...

Naruto sensei said...

Adalah jabatan tu datang jemput saudara kita ke opis dia kate nye nak siasat dan temuramah saja...

Kita pun biorlah sedara kita tu ikut..Alih2 jumpa esok tinggal mayat je...

Katanye dah bebas pukul 3.45am, Tapi barang2nya tak dipulangkan pun.. Dalam cctv masa masuk opis ada sedara kita. Tapi bila keluar opis takde pulak dalam cctv tu..

Bila orang marah katanyer jangan salahkan jabatan tu.. jangan cakap bukan2...

Eh apa punya politik sanggap ni..? Yang bertanggungjawab bawa sedara kita kata jangan salahkan dia .. dia tak bertanggungjawab katanye..

Wah..! dah dipanggil sampai mati sedara tu tapi kata dia tak salah pulak...salah lah kalau macam tu sebab apa gatai sangat pi jemput sedara kita tu. sebab apa tak jaga betul2 sampai mati.

Kesiannye politik apa nih..!

Politik suka panggil, suka terbunuh dan sukahati lah..

Ha ha Naruto suka gambarkan.

ayamgebu said...

KALAU TAKAT ORANG YANG MAKAN GAJI DENGAN KERAJAAN DISURUH MEMBUAT PENILAIAN, MENGHAKIMI,MAHUPUN MENGADILI SESUATU KES YANG BERHUBUNG KAIT DENGAN KERAJAAN....MMMMMPH JANGAN HARAP LAH NAK DIPERCEPAT KAN ATAUPUN MENDAPAT KEADILAN.......BANYAK BENDA DAH DITONJOLKAN.....BANYAK SANGAT CONTOHNYER....YB NIZAR HANYA 6 JAM SHJ DIMENANGKAN...
SAMAN KERAJAAN PAHANG BOLEH DITUNDA KESATU TARIKH WALAU IANYA DIDAPATI BERSALAH...NORAZILA SECARA TERANG-TERANGAN MEMBERITAHU IANYER DIKAMBING HITAMKAN OLEH ORANG2 YANG TIADA DALAM MAHKAMAH SELEPAS DIJATUHKAN HUKUMAN...DAN BAGAIMANA SEORANG HAKIM DILAMBUNG KENEGERI YANG TIDAK ADA MAHKAMAH KERANA TIDAK MEMENANGKAN PARTI YANG MEMERINTAH DIDALAM SESUATU KES....ASET TELAH DINILAI, GAMBAR TELAH DIAMBIL MALAHAN TELAH DIBUAT PENGADUAN TAPI.......MAHLIGAI TETAP TERSEGAM INDAH MALAH DITERTAWAKAN OLEH TUAN AMPUNYER!!!!!!!!!!!!
ARAP2 DITUNJUKAN TUHAN APABILA TERKENA PADA SAUDARA SEDARAH SEDAGING..AMIN!

roh_insan said...

Nik Aziz patut keluar fatwa: Zambry

IPOH - Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat patut mengeluarkan satu fatwa berhubung tindakan Timbalan Pesuruhjaya Pas Perak, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin menyertai majlis nyalaan lilin bagi memperingati kematian setiausaha politik kepada Exco Selangor, Teoh Beng Hock, Jumaat lepas.

Sinar harian.21/07/09.
...............................

Elok Dato'Mufti Perak yg komen dulu,nak tengok ape die kate.Ade berani ka..

Naruto sensei said...

ayamgebu

Sebenarnya ramai pegawai2 kerajaan sendiri adalah penyokong PR.

Saya ada ramai sahabat dalam kerajaan sendiri.. sebab tu kebanyakkan rahsia seleweng puak UMNO cepat tersebar..

Depa sendiri naik muak dengan corak UMNO yang gila kuasa..

Tak percaya..! lihat PRU 12 dalam kawasan Putrayaja.. Ramai Kakitangan Kerajaan yang diugut undi BN sedangkan majoriti BN disana tak sampai setengah peratus pengundi dari jumlah keseluruhan pengundi.. Tapi kerana diugut mereka tidak keluar mengundi..

Mereka sebenarnya mahu adanya ketelusan dalam kerajaan sendiri tetapi takut sebab diugut saja.

Banyakkan kebocoran tentang rasuah pemimpin pun mereka sendiri merasa meluat dengan Menteri2 yang berlagak saja. sampaikan di Putrajaya tersilap masuk lif Menteri pun kena halau..

Yang menyalak tu bukan tahu apa pun sokong macam orang dungu..!

Naruto ada informer

roh_insan said...

Datin.

Sian la kat zali tu,harap2 sblm die msk kubur biarlah smpt die kenal tuhan,tak la die tercari-cari wkt dlm kubur nanti.Tenok je lah bdn die tu,da tinggal tengkorak pun tak serik2 lg.

Naruto sensei said...

roh_insan

Betul tu harapkan sajalah dia berubah sekurang2nya hujah dia tu jadi lebih baik lagi..

Naruto sokong 3x

Mesra Sokmo said...

Cuba fikir bila CHE DEK hampir nak masuk kubur baru ini, kerana sakit jantung...apa MARINA MAHATHIR buat:- 1) Minta doa dgn Tok Samy Hindu, buatkan utk doa selamat 2) Jumpa PADRI supaya Mahathir hidup lagi 3) Panggil Tok Cha Budha buat kenduri supaya panjang umur CHE DEK 4) Sembahyang Hajat supaya LEKAS semboh. DIMANA LETAK KEIMANAN PERCAYA KPD ALLAH SWT. KALAU SEMUA MINTA DOA MAKNA TUHAN ITU SAMA...INI AJARAN NAJIB ALTANTUYA...TUHAN 1MALAYSIA

Mesra Sokmo said...

zali said...
pikul keranda lain mat...NAK KEMANA MESTI KEKUBUR KERANDA ITU UPACARA UGAMA TULAH ZALI..OIII....LAGI DEKAT DGN KUBUR

Baginda Reformasi said...

http://www.youtube.com/watch?v=1ZPjz-WdCbE

Mesra Sokmo said...

dewata awan berapi said...
tak taulah nak kata apa!!!
mazhab mana yang puak2 Ini ikut agaknya??? TANYA MARINA MAHATHIR, POK LOH HADHARI & NAJIB JUBURI - 1Msia/H1N1

Mesra Sokmo said...

dewata awan berapi said...
sebagai seorang hadhari aku rasa TERAMAT2 MALU DENGAN PEMIMPIN2 ISLAM YANG AMAT SENANG DIPERBODOHKAN OLEH KAUM BABI NI...lagi memalukan bila Marina Mahathir sembah semua tuhan minta doa selamat. Tuhan mana satu selamatkan nyawa MAHATHIR...kena tanya Zali, najamarine, wolf & TBS

Mesra Sokmo said...

Bagaimana Micheal Jackson dikatakan Islam tetapi ditanam ikut cara Kristian...? Adakah pencacai BN mengetahui didalam hati MJ.

TokBatinSenoi said...

Sdr. Mesra Sokmo,

Kalu sdr solat...kalu solat lah.. dan kalu jumpa 'Tuhan' tolong sampaikan salam tbs kepadaNya.

1. tolong tanyakan dimana tempat tbs dineraka.

2 dan jgn lupa lak, tolong tanyakan: 'dimana tempat sdr n kuncu2nya disyurga...?

buat baik berpada2, buat jahat biar banyak kali.

tokyo..shikoku.. honshu.. koyoto..

Mesra Sokmo said...

wolf said...
Kalau korang nk buat bende2 yang tak pernah HARAM...masuk la UMNO sekejap...pastu kuor la balik....DR MASITAH KELUAR FATWA BERZINA HALAL, DR ASRI KELUAR FATWA PERLIS MESTI IKUT CARA DIMAZHAD DIMEKAH...SUBUH TANPA QUNUT & TANPA BISSMILLAH SEBELUM ALFATIHAH DLL .... BERAPA RAMAI YG TAHU CARA MAZHAD MALIKI....EH..EH..EH TAPI TAK PAKAI JUBAH PUN...& KOPIAH. SONGKOK DIUTAMAKAN MANA SUNNAH NABI??? NASIB BAIK TAK JADI CALON DIPERMATANG PAUH...umno

Mesra Sokmo said...

TokBatinSenoi said...
Sdr. Mesra Sokmo,

Kalu sdr solat...kalu solat lah.. dan kalu jumpa 'Tuhan' tolong sampaikan salam tbs kepadaNya.

1. tolong tanyakan dimana tempat tbs dineraka.

tokyo..shikoku.. honshu.. koyoto..

July 21, 2009 9:28 AM

BILA MU MANPUS NANTI TENGOKLAH SENDIRI...ESOK ATAU LUSA ...ISYA'ALLAH MANPUSLAH TU...

Naruto sensei said...

'CENGE'NYA MAK CIK PIDAH...
Lama tak dengar cerita tentang Tan Sri Rafidah Aziz.

Dan bila mendengarnya pula, cerita tu nyata tak berapa sedap.

Al-kisah, kata yang empunya cerita, Mak Cik Pidah enggan menerima undangan ke majlis ‘Jasamu Dikenang’ yang dihasratkan oleh penggantinya, yang juga bekas naibnya, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil.

Sambil menolak undangan itu, Mak Cik Pidah berkata, “Tak perlu undangan tu. Saya belum bersara dari politik.”

Mak Cik Pidah juga mengingatkan Shahrizat, dia belum meninggalkan UMNO dan masih Ahli Majlis Tertinggi serta Ahli Parlimen Kuala Kangsar.

Peringatan itu dibuat oleh Mak Cik Pidah dalam suratnya kepada Shahrizat.

Dengaq kata juga, Shahrizat pada mulanya nak meneruskan juga majlis tu, malah menghantar hadiah ke rumah Mak Cik Pidah, kerana menghargai sumbangan Mak Cik Pidah kepada Wanita UMNO. Tapi dia dinasihatkan membatalkan hasratnya.

Maka yang empunya cerita pun menutup ceritanya dengan berkata, ‘demikian la garangnya Mak Cik Pidah kita…kalau hidup zaman filem Melayu Jalan Ampas dulu, mesti watak mak tiri tu depa bagi dia pajak.’


Posted by jeanbara

Naruto suka cengkih he he

zali said...

sirat kata : mu tau x kiSAH pemindahan kiblat...Allah suruh nabi muhammad ubah arah kiblat dari ka'abah kpd masjid aqsa utk apa?ALLAH NAK TARIK ORANG YAHUDI SUPAYA TERIMA ISLAM...

sirat...sirat...sirat...
jangan la sampai begitu sekali awak merendahkan tuhan.

tarik nafas dan renungkan...jika tuhan tu nak tarik orang yahudi terima islam...perlu ke dia suruh nabi dengan bersusah payahnya ubah kiblat?

bukankah tuhan tu tak memerlukan apapun...

kalau dia nak tarik yahudi masuk islam...tak sampai sesaat habis semua yahudi mengucap...

awak berkata seolah tuhan tu perlu bantuan dan tuhan tu tak berdaya nak menarik yahudi semua masuk islam...

ni kitab nombor berapa yang awak baca ni sirat?

Naruto sensei said...

Wah tinggi Ilmu tu sampai Tuhan pun boleh dibuat main... Is is is

politik nak menang sampai main Tuhan ke..?

Iah konar baring sana sini lah..

Suka hati la labulaban...

bahaiyoooo 8x *******

Gunung Tahan , Gunung Kriang kui kui

Naruto sensei said...

Ish ish Kitab 12 tu boleh jawab soalan kubur Orang UMNO ke..?

Kalu boleh bagusla..

Hi hi.. Marah benor pasal Yahudi tuh..

Oo kan ke kesayangan Jahit kembiri tu.. keluar dana samapi ke Peranciz sahut sayang Yahudi...

Di mana ada Datuk disitu cucu bertempik..kui kui kui


Naruto kah koh keh

Naruto sensei said...

Ni Komen Sirat..
ALLAH NAK TARIK ORANG YAHUDI SUPAYA TERIMA ISLAM...

Bezakan...

Ni komen Zali
awak berkata seolah tuhan tu perlu bantuan dan tuhan tu tak berdaya nak menarik yahudi semua masuk islam...

--> Naruto jawab

Tu lah suruh sekolah pergi sekodeng anak dara orang kat padang bola kan dah buta maksud.

Takde pun Sirat kata Allah tak berdaya pada komen dia. Kamu faham ke tak maksud dia tu..?

Kalau tak faham tanya, jangan main sukahati kamu je tafsir komen orang.. Yang kamu komen tu hanya andaian kamu sendiri.

Kamu sendiri pun tak belajar Menghormati Tuhan dengan kenyataan kamu sebelum ini. Tulis ejaan Tuhan pun kamu dah merendahkan tarafNya dengan mengecilkan huruf "T".

Benda yang sekecil tu pun kamu silap apatah lagi perkara besar.. jangan memandai menghuraikan sesuatu tanpa Nas dan dalil yang sahih. Kelirukan orang nanti.

Naruto rilek je

TokBatinSenoi said...

Mesra Sokmo said...

TokBatinSenoi said...
Sdr. Mesra Sokmo,

Kalu sdr solat...kalu solat lah.. dan kalu jumpa 'Tuhan' tolong sampaikan salam tbs kepadaNya.

1. tolong tanyakan dimana tempat tbs dineraka.

tokyo..shikoku.. honshu.. koyoto..


BILA MU MANPUS NANTI TENGOKLAH SENDIRI...ESOK ATAU LUSA ...ISYA'ALLAH MANPUSLAH TU...
-----------------------------

terima kasih sdr Mesra sokmo...

enak halwa telinga dari sdr PAS..

Namaste...

Naruto sensei said...

Bagus juga halwa telinga dari puak UMNO tu tak nak makan ke..?

Cis Dacing senget Narsisis..

Bila pihak sendiri diam menikus, oh maksumnye pengamal kitab 12 tu...

Kui kui kui

harusanasinun..!nunisanasurah..!

bahaiyoooo 8x *******

Gunug Tahan,Gunung Kriang, Bukit Tinggi...

Naruto sheizun line

jiwakita said...

ayamgebu,naruto said;

Sebenarnya ramai pegawai2 kerajaan sendiri adalah penyokong PR.

................

patutpun.! service lembab nak sabotaj
jabatan dan kerajaan supaya pelangan
yakni rakyat menyampah rupaya!

gagallah segala usaha,motto,slogan
yg kerajaan cuba terapkan kepada
kakitangan.....

apapun majoritinya 'cool' kpd aspirasi
kerajaan...supaya gaji diterima sentiasa berkat....

MaSkBRaiN said...

Pencacai2 PAS dlm siasah, mcm tak berlajar adab2 sebagai Muslim.

Adakah Dtk Nik Aziz ajar kalian2 begini untuk menjadi ahli2 sebuah parti Islam?

Naruto sensei said...

jiwakita

Silap lah Mereka berpolitik bukan berkerja politik...

Fahamkan maksud tersebut.. Menyampah dengan Pemimpin UMNO bukan maksud menyampah dengan kerja.

Kalau dah gaji tak setimpal mereka dapat Pak menteri makan minum berak cangkung pun Free.. Senang beranak dapat Biasiswa..

Tahu nak cepat yang lembab karenah birokrasi Pegawai ahli UMNO yang sibuk politk saja dari kerja.

Di Sabak Bernam sendiri anugerah pegawai awam pun banyak dapat ke penyokong PR.. Mana UMNO..?

Nak Aspirasi kerajaan tu 51 tahu satu Aspirasi pun tak tercapainye..

Tak percaya kalau bukan karenah birokrasi pegawai UMNO..? mana 18 kes rasuah besar tu..? Kalau tak kerana Pegawai UMNO yang banyak songeh takkan jadi macam tu.

Orang jiwakacau je tak reti beza Kerajaan dengan Parti... Dalam Tatacara perkhidmatan Kerajaan pun ada tapi UMNO tak mahu ikut..

Anggap Kerajaan tu hak milik mutlak dia pulak...

Kesiannye

Naruto banyak kawan staff gomen

Naruto sensei said...

MaSkBRaiN

Nama je otak tapi tulisan sama dengan apa yang kamu katakan...

Senaraikan sendiri komen Pencacai UMNO kat sini...

Tak malu...otak kat luar bukan Manusia ni... Mahluk halus yang hilangkan wang gomen tu ker..?

Naruto tak pernah tengok ..

Naruto sensei said...

Orang Islam patutnya beradab sopan, tetapi lain pula dengan ahli2 PAS.

Komen ahli2 PAS tidak memperlihatkan mutu Amar Ma'ruf Nahi Mungkar.

Apa nak jadi dengan kalian semua.

roh_insan said...

tbs..

Kalu sdr solat...kalu solat lah.. dan kalu jumpa 'Tuhan' tolong sampaikan salam tbs kepadaNya.

1. tolong tanyakan dimana tempat tbs dineraka.

2 dan jgn lupa lak, tolong tanyakan: 'dimana tempat sdr n kuncu2nya disyurga...?

..................................

Hang buat lawak ka tbs oi..aku harap hang tau apa yg hang sebut,tp andai lah aku hang anggap sbg kuncu2nye maka aku akn jwp lagu ni..aku tak kira tang mana pun,apa yg penting aku mau dok ngan Tuhan aku.

...................................

MaSkBRaiN..

Pencacai2 PAS dlm siasah, mcm tak berlajar adab2 sebagai Muslim.

...................................

Hang sbt pasai adab,tp hang pun tak beradab,awatnya HANG dok gelaq PENCACAI kat depa,awai2 tulisan hang pun dah langgaq adab Muslim.

Kang Naruto sensei kata hang boh otak kat luaq gu mana?

Naruto sensei said...

Naruto sensei telah hilang kewarasanya sebagai manusia. Beliau telah meletakan parti PAS sebagai agenda pertama dan penting dalam hidupnya. Sampai ia lupa adab2 sebagai seorang Islam.

Wassalam.

jiwakita said...

salam.....

Komen sdr Naruto sewajipnya neutral,
jangan memesongkan penyataan,tidak berpijak dibumi nyata....

tidak kira apa fahaman politik
jika bekerja harus ikhlas kepada
orangramai..

Jika ramai orang PR dapat anugerah
kita tahulah Selangor sapa perintah sekarang....

apa kaitan dengan UMNO yg kamu repekkan?

sirat al-mustaqim said...

mu ni zali...mcm yahudi da...waa,sirat kata zali yahudi...heh,saya kata cam yahudi,bkn mu ni yahudi...macam je..hehe...mu x paham apa maksud saya...pergi sekolah balik...

sirat al-mustaqim said...

hormat Tuhan apa?tuhan pun da x kenal...siap tnya Allah kat mana...bila org bg perumpamaan angin,dia kata kita samakan Allah dgn angin..org jahil yg menunjukkan lagi kejahilannya

zali said...

sirat...

saya amat terharu dengan komen awak tu...nampaknya awak masih trauma dengan thread-thread yang kita lalui bersama dahulu...

maafkan saya sirat.

saya tak sangka awak trauma hingga terencat akal begini...tulis pun macam tak lancar je ayat tu...

Naruto sensei said...

Lihat!! sekarang, Naruto sensei tlh hilang arah.

Naruto sensei tlh mengajar ahli2 PAS, bersikap tidak senonoh.

Apakah TNA dan Hadi Awang telah mengajar Perawi, ayamgebu, sirat Almustaqim dengan komen2 yg menjatuhkan imej PAS?

Sebagai ahli PAS, sdr sepatutnya memberi komen2 yang bersifat ilmiah, dan bukannya copy & paste dari blogs internet, serta mencerca setiap individu yg tidak bersetuju dengan pendapat anda.

wassalam.

TokBatinSenoi said...

Ape ke hal nyer sinaruto nih?

Lain mcm jer komen2 nyer.. dh buang tabiat ker?

org2 sendiripun dibelasah nyer... hebat!!!

harakiri.. shongun

Siti Aisyah said...

ade org guna name username same cam naruto sensei yg ori r...hacker!!!

tabuan said...

naruto sudah gilerrr

Naruto sensei said...

Ha ha ha uuiihh teruknya UMNO sampai nikname saya pun na ditirunyer

Naruto sensei said...

Yang gila adalah UMNO nak Glamour lah katakan ..

Beza Naruto klon tu.. muka tak malu betul lah puak Puaka nih...

matlamat depa menghalalkan cara walaupun terpaksa ambil ke populariti otrang lain..

Cuba chek Naruto klon tu ntah kerja orang bodoh yang takde Mak bapak...

Kesiannyer...Macam ni ke nak sokong UMNO..?

Naruto Asli ada blog...Bakka UMNGOK..!!

Naruto sensei said...

Kepada Moderate Siasah tolong awasi Mahluk pencetak rompak nama orang lain ...

Chek Profilnyer .. jangan nak fitnah orang...

UMNGOK dati dulu sampai sekarang suka benor makan Mayat busuk aka Fitnah orang...

Samalah dengan Ahlinyer kalau sokong perbuatan main nikname orang tu korang pun samalah...

Perangai pengecut UMNGOK dah terserlah...

Takut pada Naruto sampai memburukkan namanya... Cis Mahluk sedialah menerima kutukan ...

Naruto Asli dan Original takkan nak sokong UMNGOK punya..!

Naruto rilek je

Naruto sensei said...

Kepada si peniru UMNGOK tu malulah sikit dah lah tak sekolah bodoh pulak tu...

Kalau nak berhujah caranya bior anak jantan bukan tukar dan burukkan nama orang ...

Kalau macam ni cara Naruto lagi raspek kat Puteri UMNGOk ... ada putera komen semuanya cacat otak..

INI KE PERANGAI BAIK UMNGOK..?

UMNGOK menghalalkan cara rakan2 mereka..menipu saja.

Macam ni mahu menyokong perjuangan UMNGOK..? kata pada PAS konon ahlinye sendiri biadap malah kurang ajar dilaman blog PR..

Kesian budak nih kurang didikan dari UMNGOK..

Naruto gelak je temgok peniru tu

Naruto sensei said...

Kenapa Nama Naruto di Klonkan..?

Wah popularnye Naruto nih.. sampai ada yang dengaki dan Khianat pada Nama Naruto...

Kesiannye UMNGOK samapai nama Naruto pun depa takut.. kenapa UMNGOK jadi sebegini..?

Ketakutan puak UMNGOK didalam Siasah ni menunjukkan mereka sudah kehabisan akal bila berhadapan dengan Naruto..

Maknanya..Naruto tetap cool dan popular didalam Siasah ni .. ha ha ha...

Kalau Editor Siasah pun mereka boleh ciplak nama dia.. apatah lagi dengan nama Naruto .. he he


Naruto tetap cool saja

Naruto sensei said...

Dalam Siasah ni Naruto tak gunakan bahasa yang kasar pun terhadap puak UMNGOK..

Makanye dimana kah rasional UMNGOK sendiri .. Bacalah komen puak ni ..

Tak tersenarai maki hamun dia..

Macam ni punya taktik klon buat malu UMNGOK je..

Naruto akan sebarkan keburukan UMNGOK ni nanti dalam Blog he he

Biar semua Rakyat Malaysia tahu betapa jijiknya perbuatan UMNGOK si peniru...

Dulu SPM pun tak pas lah tu sebab kerja meniru je...

Naruto kesian

Naruto sensei said...

Dan si NAruto yang klon menipu tu tak tahu bezakan penulisan dan susunan ayat Naruto klon dengan dia sendiri yang banyak bezanya...

Kesian takut sampai terpaksa pakai nik saya... nak Glamour ke Naruto klon..? Ambik le...

Tak malu.. he he

Naruto tengok pelawak UMNGOK.!

Naruto sensei said...

jiwakita

Sebab Naruto berpijak pada bumi yang nyatalah Naruto kata macam tu..

Naruto tahu apa sebenarnye yang berlaku dalam Perkhidmatan Kerajaan Malah PPSMI pun betapa ramai kakitangan Awam yang tak menyokongnya..Kata mereka kononya menperjuangkan Melayu tapi UMNO sangat mengagungkan Bahasa Inggeris pula...

Mana sesuatu bangsa nak perjuangkan Bahasa Bangsa lain... UMNO saja yang begitu...

Lagi pun Anugerah kecemerlangan tu bukan Kerajaan Negeri yang anjurkan.. Sebaliknya kerajaan Pusat.. jangan silap..

Kelantan sendiri Ketua Audit negara pernah umumkan sebagai Pentadbiran kewangan terbaik... Bukan ke tu Anugerah kerajaan Pusat..?

Kamu yang tak neutral sebenarnya.. komen saja tapi tak tahu perkara yang berlaku dalam sekeliling kamu..

Katak pun dah tahu merayap...

Naruto up to date.. No Klon2..

Pagar Sasak said...

Maka bertambah kuat Pakatan Rakyat khasnya Dap dengan insiden ini. Bodohnya SPRM dan BN. Cari lain jalan la nak menang.
Hidup PR.

Pagar Sasak said...

UM Nohead
UM Nobrain
UM Nomorepower
UM Nointegiti
UM No hanya ada sibodoh cam..
zali(m),wolf(Anjing),dewata(Tuhan K?,Gomo(Norita Shamsuddin)Tok Batin(Gigi canti tapi pakai cawat)
Kalau dah jadi spesis di atas,memang pasti jadi kaki kuat ngutuk. Dah jadi belaan(Pelihaan) BN/UMNOteloq.
Heeehee

Pagar Sasak said...

UM Nohead
UM Nobrain
UM Nomorepower
UM Nointegiti
UM No hanya ada sibodoh cam..
zali(m),wolf(Anjing),dewata(Tuhan K?,Gomo(Norita Shamsuddin)Tok Batin(Gigi canti tapi pakai cawat)
Kalau dah jadi spesis di atas,memang pasti jadi kaki kuat ngutuk. Dah jadi belaan(Peliharaan) BN/UMNOteloq.
Heeehee

Naruto sensei said...

Kepada Si Klon Naruto tu ... Lain kali tanya Muhyiddin Yassin cara kamu tu betul ke salah

Atau kamu kena ke sekolah Tabika Kemas semula.. hik hik hik

Tak malu tumpang popular orang he he

Betullah tu kalau tak popular takkan kamu nak klon nama saya ha ha ha ..

Naruto Sheizun line

Naruto sensei said...

jiwakita

Sebab Naruto berpijak pada bumi yang tak nyatalah Naruto kata macam tu..

Naruto tak tahu apa sebenarnye yang berlaku dalam Perkhidmatan Kerajaan Malah PPSMI pun betapa ramai kakitangan Awam yang menyokongnya..Kata mereka kononya menperjuangkan Melayu tapi PAS sangat mengagungkan Bahasa Inggeris pula...

Mana sesuatu bangsa nak perjuangkan Bahasa Bangsa lain... PAS saja yang begitu...

Lagi pun Anugerah kecemerlangan tu Kerajaan Negeri yang anjurkan..Jadi yg dapat mestilah org2 PR..

Kelantan sendiri Ketua Audit negara pernah umumkan sebagai Pentadbiran kewangan terbaik ( Hanya PAS yg cakap)... Bukan ke tu, masuk bakul angkat sendiri namanya..?

Kamu nih agak neutral sebenarnya.. komen dan memahami perkara yang berlaku dalam sekeliling kamu..

Terima kasih sdr. jiwa kita.

Naruto is not up to date. Maaf ya!!
------------------------------------------------------------------------------------------
Pagar Sasak said...
Maka bertambah kuat Pakatan Rakyat khasnya Dap dengan insiden ini. Bodohnya SPRM dan BN. Cari lain jalan la nak menang.
Hidup PR.
Hai kawe'ku Pagarsesak,
Sdr. Tak tengok pun apa yg jd dibangunan SPRM. Memamandai2 jek dengar cerita org. Bukan memfitnah kah ?
Jgn suka mengumpat dan mengutuk orang
---------------------------------------------------------------------------------------
Naruto dh keliru ni, sikit lagi, alamat ka TANJUNG RAMBUTAN lah saya

adyseptember said...

Penyertaan bekas Menteri Besar Perak yang juga Timbalan Pesuruhjaya Pas,Datuk Seri Nizar Jamaluddin mengambil bahagian dalam acara menyalakan lilin bagi memperingati kematian setiausaha politik kepada Exco Selangor, Teoh Beng Hock di Ipoh.

Penyertaan Nizar itu mengundang persoalan apakah seseorang yang beragama Islam wajar menyertai majlis yang mempunyai mirip kepada amalan agama lain.??

Sedangkan ada riwayat yang menyebut Nabi Muhammad s.a.w. hanya menundukkan kepala semasa sekumpulan orang Yahudi membawa mayat lalu tidak jauh dari Baginda sebagai tanda hormat kepaa mayat.

Malah dalam menyambut acara perayaan di negara ini seperti kongsi raya, juga pernah ditegur oleh para ulama kerana dikhuatiri akan membuka ruang kepada umat Islam turut terlibat dalam amalan agama lain.

Selain itu umat Islam juga sering diingatkan bahawa mereka dilarang mengamalkan amalan atau budaya agama lain seperti setiap kali tibanya tanggal 14 Februari atau Valentine Day. Bagaimana dengan upacara memperingati kematian.

Persoalannya apakah hujah Nizar selepas ini kerana dalam era politik PAS yang semakin liberal kini terutama untuk mendapatkan sokongan bukan Melayu, banyak yang sudah dikompromi termasuk membiarkan kilang arak terus beroperasi di Selangor walaupun sebelum pilihan raya dalam manifestonya menutup kilang arak adalah perjuangan PAS yang sering dilaungkan.

mereka yang bergelar ulama dalam PAS yang arif tentang hukum agama perlu membuat fatwa berhubung penyertaan Nizar,Hj.Sabu,Azmin,
Salahuddin dll rakan PR yang beragama islam jgn kerana politik,Agama ditolak tepi..

Naruto sensei said...

Wah wah kamu memang main taik ker.. Baguslah semoga kamu akan cepat ke tanjung...

Demi Allah kamu memang menempah..

Hyukatta naimo kitasukno Bairogero Handayakimata...

Naruto Shiuzun line

Naruto sensei said...

OOi klon tak malu ker.. macam budak terencat lah ..

Naruto sensei said...

Timbalan Mufti Negeri Kedah, Syeikh Marwazi Dziyauddin ketika diminta mengulas pembabitan orang Islam dalam perhimpunan nyalaan lilin, berikutan kematian kontroversi Setiausaha Politik ahli Exco Kerajaan Selangor, Teoh Beng Hock, menegaskan selagi tindakan itu bukan amalan agama tertentu, ia dibolehkan.

“Lilin bukannya alat keagamaan. Majlis memperingati yang diadakan itu pun tiada unsur-unsur keagamaan. Oleh itu, tidak salah sekiranya rakan-rakan Islam turut hadir memberi sokongan atau penghormatan terakhir,” katanya.

Syeikh Marwazi berkata, penyokong Islam yang hadir kemungkinan sekadar memberi sokongan politik, malah perhimpunan itu juga adalah berlandaskan fahaman politik, dan bukannya keagamaan.

“Mereka yang hadir juga tidak membuat sesuatu yang merujuk kepada perbuatan keagamaan, jika sekadar berdiri bersama lilin, tidak mengapa,” katanya.

-->
Naruto klon mana tahu bab Agama ni.. Kalau dia tahu takkan macam ni dia burukkan Nama saya...

naruto cool je

Naruto sensei said...

Ady tengok Apa Tim Mufti Kedah kata...

Baca jangan tak baca..

Naruto upgrade

Naruto sensei said...

Kesian NAruto dah Upgradelah...

Nak tiru pun agak2 lah Naruto klon...

Penulisan kamu banyak bezanya dengan saya..

Penakut tul Memalukan nama UMNNo la ada blogger macam kamu tu..

Dah tak sekolah akal cetek...

Bijak lah sikit lol

Naruto upgrade

zali said...

tu dia membebel pasal klon.

naruto dah tak cool...
naruto mendidih bila ada klon.

nyatalah naruto mementingkan glamornya dan mahu terkenalnya.

syabas pengklon naruto!
permainan yang hebat dan menarik.

Naruto sensei said...

Kesian NAruto dah Upgradelah...

Nak tiru pun agak2 lah Naruto klon...

Penulisan kamu banyak bezanya dengan saya..

Penakut tul Memalukan nama UMNNo la ada blogger macam kamu tu..

Dah tak sekolah akal cetek...

Bijak lah sikit lol

Naruto upgrade

Oii naruto clown!!!

Naruto Sensei said...

Kah kah Zali kamu pun sama ..

Ceh penyokong cetak rompak rupanyer..

Naruto sentiasa cool bukan macam puak UMNO yang seleweng nama orang tak cool lah tu kan...

Biasalah Tumpang glamour orang...
Ntah2 le kan dah kehabisan taktik ..
Setakat mainan tu orang terencat je sokong ha ha ha

Naruto Upgrade dan up to date..

Naruto Sensei said...

hiragana katakana

Kyushu Satsuma


おきなわほうげん)は、琉球語(琉球方言)の内、沖縄諸島中南部(沖縄本島中南部と慶良間諸島、久米島、渡名喜島、粟国島、奥武島

Ha ha Kalau dah dasar Klon ejaan pun meniru saya...

Kesian Mental UMNGOk dah sakit dah..

Naruto sensei said...

hiragana katakana

Kyushu Satsuma


おきなわほうげん)は、琉球語(琉球方言)の内、沖縄諸島中南部(沖縄本島中南部と慶良間諸島、久米島、渡名喜島、粟国島、奥武島

Ha ha Kalau dah dasar Klon ejaan pun meniru saya...

Kesian Mental PAS dah sakit dah..

kecian ngok

Baginda Reformasi said...

gamak klon nih.... mesti zali gak nih...

Baginda Reformasi said...

Zali org baik!!!

Tak main clon2 lah.

roh_insan said...

Naruto.

Tahniah,teruskn barhujah,kite diajar dari sekolah rendah lg agar jgn meniru,itu perbuatan HINE..

Btl kate Muhyidin,org umno WAJIB di sekolahkn semule.

Kpd Naruto klon,kamu termasuk golongan yg sgt hine,hentikn lah,tak seronok kite berhujah andai terdpt penipuan seumpame ini.Tak semue hujah org menyusahkn kite.Tentu ade kebaikan nye klu kite sentiase merendahkn diri,ego,sombong,bermegah-megah,riak,takabbur n segale sifat Mazmumah itu sbnr nye peranan Iblis,jauhkn lah.

Selamat berhujah dgn jjr.( aku sendiri pun tak pecaye Naruto Klon tu adelah Naruto )

Zali said...

Kesiannye Naruto tu

Memang puak UMNO dah takde isu ke nak main. Kesalnya

Ptutle UMNO skrg dah makin pupus psl kerjanya menipu dan jadi takut sngt.

Betaubatle UMNO.

Semkin tk beradabya. Kan kte kena gi sekolah..

Zali said...

Ahli UMNO conth tauladan kita tak baik. kita ni dh jadi Babi hutan.

Asal kita dpt duit mkn isi perut smpai kembung.

Rosak Ahlak UMNO skrang ni,

Steady Pakatan Rakyat. Memmg dh lama UMNO suka jadi Babi Hutan..

Naruto Sensei said...

Ha ha ha Ada pulak yang klon si Zali ni.. kah kah kah Lantak lah korang..

Nak main Klon2 ni macam bebudak je..

Naruto Upgrade lain he he

Naruto cool je

Ibnu said...

Assalamualaikum dan salam sejahtera,

1. Hmm... kalau nak berhujah tu, biarlah gunakan bahasa dan ungkapan yang baik dan bersopan. Tak rugi kalau kita berbuat demikian. Apa yang penting isu dan fakta yang kita hujahkan itu yang hendak dinilai oleh pembaca lain.
2. Kalau boleh hentikanlah memperhujahkan dan mempersendakan sifat dan zat Allah dalam ruangan ini. Bagi saya ia tidak sesuai, sebab saya perhatikan mereka yang mempersenda-sendakan sifat dan zat Allah itu bukannya ikhlas nak mencari kebenaran. Saya harap saudara seislam saya jangan mudah melayan hujah-hujah sebegitu di sini, kurang sesuai.
3. Berhujahlah mengikut topik yang dipaparkan. Jangan melencong ke topik lain pula. Kekadang saya agak 'gusar' membaca hujah-hujah yang sering berulang-ulang. seolah-olah ketandusan isu, fakta dan sebagainya. Malah ada yang berhujah, berdebat,berbahas dan membidas seperti budak-budak yang bergaduh. Kurang matang. Saya tidak tahu siapa anda, tapi saya melihat pemikiran anda dengan apa yang anda tulis.
4. Hmm... dah ada yang main klon-klon pulak. bagi saya, tindakan anda mengklon-klon itu sudah jelas menampakkan diri anda takut dan tiada 'idea' nak berhujah di sini. Bersikap terbuka dan beranilah kalau anda ingin dihormati.
5. Maaflah kalau kata-kata saya ini mengguris hati kalian. Saya sekadar menegur sahaja. Harap semua berlapang dada. Wallahualam.

Naruto Sensei said...

ha ha Pelawaknye Klon tu..

Apa lagi cuba jelaskan ayat tu kalau dah power sangat..

Nak tengok Nama Naruto Sensei pun ada perbezaan kesianyer

Dalam Cetak rompak boleh tahu..

Naruto Upgrade baru

Cool je

Naruto Sensei said...

roh_insan

My Fren...

Terima Kasih kerana dapat membezakan Mana yang Original dan Klon..

Entah lah saudara.. Apa gila UMNO hari ni pun saya tak dapat nak sah kan.. Dah kering idea macam tu lah..

Moga-moga kita teruskan perjuangan kita dengan jujur..

Naruto upgrade dah..he he

roh_insan said...

terima kasih kembali my fren Nabuto*

Tontoya said...

Kehkeh..sampai ada yg main klon klon nama naruto plak puak pencacai umno ni..aku dah agak dah dulu mesti ada yg menyamar..aku rasa si Dewata ni..Dulu ada Dongfangwudi,mat gerento,siasah,PASetan.Org yg sama.tuan moderator bleh jelaskan,jgn dok diam saja..ni boleh mengelirukan pembaca..kehkeh..tapi ayat dia bodoh tak sama ngan naruto original..

Naruto Sensei said...

Ha ha ha Pelawak.. Kesian dah takde idea ke..

Tanda2 Dajal akhir zaman dah ada tu.. Kesian Miskin sangat sampai buat kerja takde akal tu

Naruto tak heran orang tahu mana Klon mana yang Ori..

Tapi UMNO mesti malulah ada blogger macam ni..

Naruto simpati je sokong tidak

Naruto Sensei said...

Tontoya

My Fren

Dah gila meroyan le tu.. Nak hujah semua tak boleh makan dibuatnya Klon supaya boleh burukkan Naruto.

Kan ke dah kata UMNO memang teruk kalau benda macam ni pun mereka lakukan tak mustahil Teoh Mati pun pasal depa juga..

Ha ha SPRM kuda UMNO je tu

Naruto cool je

Naruto Sensei said...

Tapi Moderate tak ambil tindakan. Nak buat macam mana memang suka puka ni kelirukan Orang..

Kalau Tuhan pun boleh depa buat main apatah lagi nama orang..

Dah lah terencat ditambah Gila.. Jawabnye sakit hati dan dengki sajalah UMNO dapat.

Tak baik penyakit hati tu sampai mati terbawak2.

Naruto nasihat je.

Tontoya said...

Takpe naruto..aku kenal ko dah lama..aku dpt bezakan yg mana ori dan klon..tuan moderate kena perati sikit..takbleh lah dibiarkan mcm ni...

Zali said...

Walaupun aku UMNO aku ttap sokng kekadng PR.

Biasalah UMNO dah nak mampus.Memang yang bunuh Teoh tu SPRM semua org tahu, UMNO je nak Sorok Story.

Maafla aku geram dan malu dengan permainan Pihak klon tu.

Buat malu lah .. aku malu malu
Wargahhhhh! Bodoh UMNO.>!

Tontoya said...

Siasatan kematian Teoh dah hampir siap..kita pasti apa sebab kematiannya dan siapa pembunuhnya akan diketahui juga nanti.setiap perbuatan samada baik ataupun jahat tidak akan terlepas dari hukuman.Kita pasti pihak pihak yg terlibat pastinya tidak senang duduk sekarang ni.

dewata awan berapi said...

celaka punya tontoya...

sedap2 jer ko tuduh aku...
memang dasar anak luar nikah kau nih...

Naruto Sensei said...

Ceh Dewata kuat kamu punya terasa.

Kalau bukan baguslah.. Maklumlah yang tak sekolah je macam tu..

Naruto tak tuduh pun

Tontoya said...

Kalo bukan biarlah Dewata..aku takde pun menyumpah nyumpah ko..jgn nak cari pasal ngan aku plak..

roh_insan said...

terima kasih kembali my fren Nabuto*

...................................

Kah..Kah..Naruto kite tengok jelah kejahilan2 puak2 umno ni.Org kate jahil marah,tp tengok je lah keje tu.

Nanti ade pulak yg mengadu kat Dr Asri org2 PR suke maki org.

roh_insan.aku ade dlm kamu,kamu ade dlm aku.

dewata awan berapi said...

oklah...aku bukan nak cari pasal dengan kau...lain kali agak2lah...

blah...

Naruto Sensei said...

roh_insan

Tu lah Naruto tak kisah pun nak sangat glamer Naruto ambik le..

Hanya Jauhari Mengenal manikam..

Klon pun ada cacatnya..

Naruto hargai roh_insan dan Tontoya

Naruto Sensei said...

Tak tahu malu UMNO mengklon ..

Jijik Naruto tengok perbuatan mereka. Sila ke.


http://bagindareformasi.blogspot.com/2009/07/jaga-nickname-anda.html

Naruto alu2kan

roh_insan said...

Tontoya,cool je.dewa awan tu mmg suke bakar org,jap2 lagi kang si wolf pulak yg menyalak.

Tp pelik gak,tak de pun Tontoya sbt name dewe awan,pasai pa dok terasa.mcm cacing da msk lubang pingkuq ja.

Tontoya said...

Hanya moderate,tuan punya diri dan Tuhan saja yg tahu siapa yg menyamar tuh...kalo moderator jelaskan dah tentu dpt tahu ip nya..dah tentu dia malu.Kehkehkeh...si zali kat atas tu pun aku pelik gaya tulisannya..
Macam macam skrg ni..misteri spt kes kematian Teoh jugak..

dewata awan berapi said...

UMNO BODOH.. UMNO BODOH..UMNO BODOH
UMNO BODOH.. UMNO BODOH..UMNO BODOH
UMNO BODOH.. UMNO BODOH..UMNO BODOH
UMNO BODOH.. UMNO BODOH..UMNO BODOH
UMNO BODOH.. UMNO BODOH..UMNO BODOH
UMNO BODOH.. UMNO BODOH..UMNO BODOH
UMNO BODOH.. UMNO BODOH..UMNO BODOH
UMNO BODOH.. UMNO BODOH..UMNO BODOH
UMNO BODOH.. UMNO BODOH..UMNO BODOH
UMNO BODOH.. UMNO BODOH..UMNO BODOH

Memang UMNO akn disumpah oleh dewa2 hindu yang aku sembah..

tontoya aku dah tebus kesilapan aku ..PR memang bagus.

dewata awan berapi said...

Memang puak aku la yg paling jahat dan kurang sopan kat sni.Org aku dah takde idea pasl tu UMNO skrg kurang sopan dan tak diajr.

maklumlah UMNO kan dah ajr makan babi lama dah. Pasal tu kami bengap bodoh dan jakun.Akulah melayu Bodoh UMNO..

UMNO akan Mati nanti 300x wirid.

Naruto Sensei said...

Apa gila pula si Dewata tu..

Lain macam je.. Buang tebiat ke kamu tu..! Baguslah macam nak dekat je..

Mengucaplah siap2 nanti senang..ha ha

Naruto pelik.

Tontoya said...

apa apalah...apa pekdahnya macam ni..posting ttg orang mati pun takkan nak melawak gak..

Naruto Sensei said...

Ntah lah bukan berhujah layan macam ni..

Depa nak lalaikan kita dari bercerita pasal perkara ni kot Tontoya.

Maklumlah bila kita layan klon2 tu mana ada masa nak berhujah pasal kes ni.

Eloknya jangan layan sangat.

Naruto abaikan saja.

roh_insan said...

http://bagindareformasi.blogspot.com/2009/07/jaga-nickname-anda.html

.....................................

Dah bace,elok sgt2 penerangan yg mcm g2,harap pecinte2 KEADILAN TANAH AIR dpt memberi maklumat n pemikiran yg bernas didlm blog2 PR,semoge dgn care itu di berkati Tuhan didlm memperjuangkan KEADILAN TANAH AIR.

Kpd rakan2 yg menyokong Pakatan Rakyat bersabar n sentiase lah berdoa mdh2an Allah angkat segale kezaliman yg berlaku didlm Negare kite ini.Bersabatlah dgn segale tomahan n tekanan mereke,anggaplah itu suatu ujian didlm memertabatkn Agama yg tentunye terdpt halangan n rintangan.Wallahhuallam.

Naruto Sensei said...

roh_insan

Terima Kasih kerana sudi berkunjung ke laman tersebut.

Memang itulah tugas kita menerangkan kekeliruan yang mereka timbulkan. Semoga semua mendapat maklumat.

Sila2 selalu melawat kepada semua.

Naruto Upgrade lagi..he he

AwanMatahari said...

uit apa yang berlaku arini? macam hebat sangat je perdebatan arini..

P/S: AwanMatahari support naruto n Tontoya!!

redspider crystal said...

hahaha! Zali pun ade klon...kikiki

(tumpang baca ye naruto yang Asli...)

lady_of_leisure said...

To whom it may concerned..ulamak yg condong ke ideologi nya, kalau dicerca, alamat dah masuk ke neraka lah kita..tapi bila ulamak yg non-partisan, bagi objective opinion, tapi tidak menyebelahi mereka, alamat mcm neraka lah mulut dan tgn2 mereka menaip baris-baris ayat yg celupar, bodoh dan kurang ajar.

'Tis better to be silent and be thought a fool, than to speak and remove all doubt.

Tontoya said...

Aku pun dah melawa dan baca blog tu..bagus penerangan ko naruto..

AwanMatahari said...

naruto??Apa yang main klon2 ni?

Naruto Sensei said...

AwanMatahari

My Fren Biasalah ada pulak puak sanggap ni main klon2 pulak .. Mangsa pertama adalah Naruto sendiri

Tapi ada pula puak tu yang gila pula komen 380 darjah mereka. kesian kot2 kena klon juga.

Naruto tak main le klon2 ni tapi ada pula yang marah pula sedangkan puak mereka sendiri yang main klon2 ni..

Cis dasar takde maruah..

Naruto silakan baca.. he he

Naruto Sensei said...

Sampai NAruto terpaksa tukar gambar berkali2..

Klon tu tetap juga nak mengacau juga. Kesian mentalnye.

Orang sakit jiwa dari hospital UMNO kot.. Suruh sekolah ponteng meniru saja

Naruto dah upgrade

AwanMatahari said...

hoi Lady Of Leisure...Sepatutnya ko bagitau kat puak umnotoya ko supaya diadakan satu ruang berbentuk ilmiah supaya para ulama' baik non partisan, umno or pas untuk berhujah dan berdebat secara terbuka. Perkara ini sangatlah penting supaya puak2 ko khususnya tidak terkeliru dengan perbezaan pendapat sesama ulama nih.Khusunya orang2 awam yang tidak memahami banyak perkara berkaitan agama. tapi nampak sangat puak2 ko memilih bulu sebab bila ulama' Pas memberikan pendapat atau pandangan korang siarkan kat media secara sekerat2.Tak profesional ar UMNOTOYAYOYA nih.

P/S : Awan bagi cadangan je

AwanMatahari said...

solat dulu jomm

Naruto Sensei said...

jomm

Tontoya said...

Bagi yg jadi penyamar tu memang bodoh..ada plak pakai nama naruto pastu hentam naruto sendiri..kahkahkah..setiap butir tulisan si Naruto dan Zali aku cukup kenal.Zali original x pernah pakai huruf besar dari dulu lagi dan dia tak memaki melampau cam org umno lain..sian si zali pun orang klon..glamer gak le dia..kihkihkih..takbleh nak lawan hujah,buat cara jahat pulak...apa kejadahnya Naruto tetiba gi sokong Umno pulak..kahkahkah..

Kakashi Senpai said...

Assalamualaikum.

Kenpa Kerajaan BN msih tak berubah-ubah slepas mreka tewas teruk dalam Pilihanraya Manik Urai baru-baru ini.

Dgan kes kematian terbaru ini, dgan kemsukan Dato Chua ke dlam PR hnya akan memendekkan hayat BN tdak lma lagi.

Rakyat selruhnya akan menilai kejahilan pimpinan BN menyelesaikan maslah mrakyat malh tida lngsung perubahan walupun one Malaysia telah digembar-gemburkan slama ni.

Pada Naruto harap bersabar. Kakashi adalah guru kau, Kakashi akan sentiasa memberikan sokongan padu dan teruskan komen2 bernas kau tu.

Bodoh piang pengklon Naruto Sensei tu.!

Naruto Sensei said...

TQ Kakashi Senpai

My Fren

He he baru samapi dari Jepun ke.?
Ha ha Naruto dah lama tak nampak kamu.

Naruto harap kamu dapat terus komen didalam Siasah ni.. Meriahkan lagi.

Naruto alu2kan

Wassalam

lady_of_leisure said...

I am writing with reference to the ethics of the people who, given the freedom to speak out, abused the media and sadistically write unnecessary rude remarks to some ulamaks merely when these ulamaks try to put some sense on certain issues. Especially when the points made bent towards the other side.

The issues about the ulamak PAS being discriminated in the mainstream media is not an issue. You have so much alternative, why complained. This can be explained in the net..these days who read newspapers?

If the government is so bad, they would have banned the freedom of speech through internet. Lucky u, it didnt. So that's why blogs like these mushrooming like nobody business to fill your time while waiting for the next election.

Otherwise, you would have to be contented fiddling with your toys until the next GE.

Adios.

Naruto Sensei said...

lady_of_leisure

Alah bangga sangat dengan BI dia konon.. Minah Salleh sesat..

Kalau hujah dalam BM pun tak boleh jawab tukar bahasa pula kononya berilmu..

Rupanya komen dia sama juga.. Sah bukan Islam kot dok marahkan Ulamak.

Nak GE suruh Najib cepat bubar Parlimen senang kita tahu siapa yang mengelupur nanti ...

Kesian PPSMI tak laku. Belajar Inggeris pun bukan boleh jadi pandai sangat pown.. Alih2 perangai macam penjajah adelah..

Samalah UMNO dengan Penjajah.. sama perangai dia..

Naruto Upgrade lagi..he he

sirat al-mustaqim said...

buat rakan2ku seperjuangan...berjaga2 lah dgn puak klon..penjenayah dunia tu...da la cintakan dunia sgt2...dasar puak pembelit!!umno kan mmg terkenal ngan perangai penipu dulu kini dan selamanya!!silap2,lps ni ada plak klon tariq al-mustaqim..
buat saudara naruto,ana yakin anta x kan mengkhianati rkn seperjuangan...selamat berjuang sahabatku

AsyMok_ambo said...

Tuhan kita adalah ALLAH SWT.
Hanya Jauhari Yang Mengenal Manikam.
Sabda ulung MUHAMMAD SAW
'Setiap Amal dimulai NIAT.'
Pemula Shahih Bukhari mahupun Shahih Muslim.
Demi Kepentingan UMMAH, mengambil kira keadaan Malaysia yang terlalu kritikal,
Yang Berusaha Ir. Nizar Jamaludin bertekad membuktikan KeiINDAHAN ISLAM.
Ir. Nizar telah melakukan PENGORBANAN yang tiada tolok bandingnya.
ITULAH BEZA JELAS INSAN BERILMU DAN INSAN JAHIL.
Macam juga Syeikh al-Azhar bersalam dan duduk semeja dengan Presiden Israel.
Kalau insan jahil, mereka akan mengecam sedangkan itu adalah TANGGUNG JAWAB kepada Syeikh al-Azhar, sebab Presiden Israel adalah juga dari keturunan Adam. Dalam berbilion umat ISLAM, wajib ada sekurang-kurang satu orang yang menyampaikan DAKWAH kepada Presiden Israel. Tidak dapat tidak. JANGAN JADI BODOH!
Ambo baru baca Harakah terbaru Edisi Jumaat 24-26 julai 09. Kenapa ada insan dalam PASfor ALL marah Menteri Pertahanan Malaysia berjumpa Menteri Pertahanan Israel???
KALIAN INGAT KALIAN SIAPA???
ACTUALLY, U ARE THREAT TO ISLAM ALTHOUGH YOU CLAIM THAT U ARE PIMPINAN ISLAM PASFfor ALL!!!
Bila ada insan-insan macam ni, ambo teringat nasib ambo dulu bila mana ditohmah sebagai SB tatkala mula berhijrah ke Johor Bahru tidak lama dulu...
TAK PE... ALLAH SWT ADA...
Tinggal lagi...
Kepada rakyat majmuk Malaysia,
Jangan menghakimi ISLAM PASfor ALL dengan melihat individu.
LIHAT SERUAN ISLAM PASfor ALL!!!
Seruan ISLAM PASfor ALL adalah
ALLAHUAKBAR!
Bukan HIDUP MELAYU...
Kemudian...
Amaran keras ambo kepada Para
Pejuang Perajurit Patriot ISLAM PASfor ALL
Usah FITNAH
Usah ANGKUH
Usah BURUK SANGKA!
Terimalah Kebenaran biar PAHIT ditelan!!!

WALLAHU WALIYYUT TAUFIQ WAL HIDAYAH
ALLAHUAKBAR!
INSYA ALLAH.

PAS-PKR-DAPigs said...

Elok le tu, Israel yang bunuh ramai orang Islam Palestin tu pun keturunan Adam juge. Biarkan aje dia bunuh sesame keturunan Adam.

lady_of_leisure said...

To whom it may concerned...

Kalau otak sempit, one more extra language pun tak muat..luaskan lah sikit minda, then you see more fun in life. Maybe this is all the fun he has as a human. In the real world, he probably a hunchback who cannot even see anyone in the eyes.

Anyways, sebagai peringatan ikhlas utk semua:

Rasulullah SAW pernah menegaskan antara ciri Muslim sejati dalam sabda yang bermaksud: "Seorang Muslim yang sejati ialah orang Islam di sekelilingnya yang berasa selamat daripada lidahnya dan tangannya; seorang Mukmin sejati ialah orang Mukmin di sekelilingnya berasa aman terhadap diri mereka dan harta benda mereka sendiri; dan seorang yang berhijrah dengan sebenarnya ialah seorang yang meninggalkan perkara keji, lalu menjauhinya." (Hadis riwayat Ahmad)

End of story, after so many discourse dgn so many people on the net, that one person and his gang dapat disimpulakn sebagai seorang yg "bodoh sombong" dan gila kepada perhatian. Bercakap ikut sedap lidah. menyakitkan hati sesama islam. Bagus lah sangat. maybe u need help and see a shrink aka doktor sakit jiwa.. see if there is any loose screw.

Oh well.. maybe if the penyokong kerajaan tidak ada disini giving him his thirst for attention..he will die jacking off his little toy in his pants, just like that picture of his idol..sigh..kesian...

oh dear, I am compelled to write as I pity this type of people..but then again..what a waste of breath.

Naruto Sensei said...

Anyways, sebagai peringatan ikhlas utk lady_of_leisure dan semua:

Rasulullah SAW pernah menegaskan antara ciri Muslim sejati dalam sabda yang bermaksud: "Seorang Muslim yang sejati ialah orang Islam di sekelilingnya yang berasa selamat daripada lidahnya dan tangannya; seorang Mukmin sejati ialah orang Mukmin di sekelilingnya berasa aman terhadap diri mereka dan harta benda mereka sendiri; dan seorang yang berhijrah dengan sebenarnya ialah seorang yang meninggalkan perkara keji, lalu menjauhinya." (Hadis riwayat Ahmad)

Bacalah balik komen PPSMI kamu sendiri tu..Naruto pulang balik hadith ni..

Dunia ni bukan sekadar nak Fun saja.. Bukan orang yang tak mahu lebih dari satu bahasa tu bodoh seperti anggapan kamu..

Naruto faham malas je nak cakap..
Well Naruto juga faham bahasa Jepun..

Naruto rilek je.. no racicts

Naruto Sensei said...

Tontoya.

Ada dua Profil berbeza.. masuk ke Perisik Rakyat saya tunggu di sana.. Kalau takde di IkutSukaaku(ISA)

Tontoya said...

Takpe naruto ko pegi le dulu kat sana..aku dok sini nak check ke posting2 belakang..kat sini dah jumpa satu setan klon tp ada satu lagi ntah dr mana..yg dah tahu tu dia ekori ko hingga ke blog era pasca..hehe..kalo aku cek kebelakang akan bertemu le nanti sapa yg suka menyamar byk nama tuh...hati2 ngan musuh dalam selimut,ni trend baru diorang utk mengucar kacirkan sesama bloger pr.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...