Wednesday, July 22, 2009

Suruhanjaya diraja: Pakatan kaji anggotanya

KUALA LUMPUR, 22 Julai: PAS dan Pakatan Rakyat pada dasarnya menerima pembentukan suruhanjaya diraja menyiasat kematian Teoh Beng Hock tetapi akan meneliti anggota badan ini.

Setiausaha Agung PAS, Datuk Mustafa Ali berkata, Pakatan Rakyat dalam mesyuarat mereka sebelum ini telah mencapai kata sepakat tentang keperluan penubuhan suruhanjaya ini.

"Sekarang kita akan meneliti samada anggota suruhanjaya ini dilantik di kalangan mereka yang sesuai untuk menjalankan tugas ini," kata beliau kepada Siasah.

Rabu lepas, dalam mesyuarat mingguannya, Kabinet Malaysia telah meluluskan pembentukan suruhanjaya diraja bagi menyiasat kematian Teoh.

Turut diluluskan adalah pembentukan satu inkues (siasatan awam) untuk menyiasat punca kematian itu.

Teoh Beng Hock ditemui meninggal dunia di atas bumbung sebuah bangunan lima tingkap di sebelah Plaza Masalam yang menempatkan pejabat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) di Shah Alam.

Siasatan awal polis mendapati beliau terjatuh dari sebuah tingkap bilik soalsiasat SPRM di tingkat 14 bangunan tersebut.

Teoh sehari sebelum itu dipanggil untuk memberikan keterangan dalam satu siasatan yang dibuat oleh SPRM terhadap bos beliau iaitu Exco kerajaan negeri Selangor, Ean Yong Hian Wah.

44 comments:

hurry said...

tahu pun kau najib tertekan,mana2 aku pergi ramai org cina menyapa ,eh kenapa ek itu bn punya org manyak jahat,tolak itu org...
aku senyap ajela malu aku org melayu...

is said...

Berikut teks luahan hati Soh Sher Wei kepada tunangnya Teoh Beng Hock di upacara penghormatan terakhir kepada setiausaha politik exco kerajaan Selangor pada 20 Julai 2009.

Ia diterbitkan semula untuk dikongsi bersama dengan mereka yang tidak dapat hadir di Alor Gajah, Melaka.


Beng Hock, kau tiba-tiba pergi tanpa sebarang pesan.

Kau kata, masih banyak yang kita ingin lakukan bersama.

Banyak lagi tempat yang sepatutnya kita kunjungi

Kau kata akan menemaniku sepanjang perjalanan hidup ini

Tapi apa yang harus kulakukan sekarang?

Bagaimana dapat kita bertemu lagi?

Kau sentiasa di ingatanku

Aku selalu mengingatimu... aku mahu dikau kembali, muncul semula di pangkuanku

Dalam beberapa hari ini, aku sentiasa menantimu

Tetapi ia sungguh mengecewakan

Aku hanya ingin tahu sama ada kau selamat, apakah kau menderita?

Jangan biarkan aku terus menunggu? Aku mahu menemuimu sekali lagi. Cukuplah walau sekali.

Bila titisan air mataku tidak dapat menghidupkan dirimu

Aku terpaksa menerima hakikat kau telah pergi buat selama-lamanya

Hari ini, aku masih perlu mengucapkan selamat tinggal

Aku berjanji, aku akan jalani kehidupan seadanya.

Tetapi, kau mesti berjanji sentiasa di sisiku, dan kita bersama-sama membesarkan (bayi ini).

Beng Hock, perjalanan kita berdua dalam hidup ini sudah berakhir.

Tetapi aku berharap, kalaulah ada kehidupan selepas ini, aku amat berharap kita dapat bersama-sama meneruskan perjalanan kita.

Kekasihku, semoga dikau tenang di alam abadi.

komen aku senang aje,,,, kalau tak puas main lagi ambil la sesapa penyokong PR tu.... kasi zat sama itu baby...

is said...

kisah teresa kok tuduh polis ketuk ketampi warga cina dulu,,, tapi warga malaya je,,, apa pasat itu cina manyak nyahat wooooo.... itu telesa kok "apam bancing woooo"

is said...

itu jantan aa,, manyak takut sama masyarakat ooooo,
1. taler anak dara orang.
2.senarai along dalam hp dia ooo.
3.dia sudah manyak songlap itu wang lakyat woooooo.
4.sebenarnya along yang bunuh dia woooooo...

wooooowooooowooooowooooowooooowooooowooooowoooowoooowooooowooooowooooowooooowooooowoooowoooowooo

jiwakita said...

salam....

hurry..malu? jgn jadi melayu
yg terus me'layu...

mana akal fikiran untuk beri
pandangan yg bernas dan membina
bila kaum lain bertanya...

sakariya_akop said...

Kesian tengok najib, dia sendiri akan serahkan laporan kejadian kepada keluarga Teoh Beng Hock. Tak ada siapa lagi yang boleh diharapkan nampaknya......

Semuanya PM hendak kena buat!!!

nenek kebayan said...

Apahal nak sebuk sangat, yg mati tu tetap dah mati, semua orang akan mati.

Kita kan ade pehak2 yang berkuasa, biarkan aje mereka buat kerjanye.

PeRWiRa_aDiL said...

Apa susah nak carik bukti, Dr pakar bedah siasat kan banyak, ape keputusan bedah siasat? Kalau time Datuk Seri Anwar tu punya kes liwat bukan main cekap carik bukti itu ini padahal takde hape pun! Kenapa tak siarkan bukti bedah siasat?

Tuduhan terhadap Khir Toyo yang telah melenyapkan peruntukkan Adun sebanyak RM27 juta tak plak beriya² nak gi siasat??? Ini kes melibatkan RM500,000 peruntukan ADUN pun nak siasat beriyo²......

Satu lagi yg SPRM gi menyiasat Teoh sampai 3.45 pagi buta buat hape? Dalam Akta Suruhanjaya Pencegahan Rasuah sendiri pun ade mengatakan tertuduh hanya boleh disiasat pada waktu bekerja sahaja...

Hahaa Najib asek garu pale dah makin botak pale ko.. Bodoh la ko alahaiii Najib..

Naruto Sensei said...

Is

Ha ha Dah depa kafir yang kamu sibuk sangat tu kenapa..? sukahati dia lah..

Sibuk dengan bangsa asing .. anak Melayu sendiri berapa ramai yang buang anak haram.. Ada kamu sibuk..

Rosaknya Melayu sekarang ni siapa yang memerintah..? Siapa yang luluskan rancangan TV yang banyak mengajar erti maksiat tu..

Kalau nak hujah macam tu nampak sangat lah kamu tu jahil haprak..
Jangan kamu mengata ke orang bangsa sendiri kamu tengok.. bukan sikit anak melayu rosak..

Dulu kes Melayu yang kena ketuk ketampi kenapa senyap je.. Ada UMNO kecoh2 minta maaf kat wanita tu..

Tapi lawaknya UMNO masa mula2 perempuan tu dikatakan cina.. menggelupur hantar menteri ke negeri China merafak sembah ke kominis China tu minta maaf..

Alih2 yang kena tu Melayu.. Tapi itulah nasib Melayu dimata UMNO.. sampai sekarang takde pun kes tu lagi senyap sahaja.. Mana pembelaan UMNO untuk orang Melayu yang teraniaya tu..?

Di siti saja saya boleh katakan UMNO hanya takut kepada bangsa asing dan menjadi kuda sahaja bagi bangsa asing sedangkan Bangsanya sendiri pun dia buat tak tahu saja..ha ha Pertahankan Melayu konon... Pirahhhh!!!

Naruto gelakkan je

Kakashi Senpai said...

BN aka UMNO sekarang memang menampakkan betul perkauman mreka.
nampk slh bangsa cina tu dipolitikkan yg anak Melayu layu bnyk anak luar nikah tk diambik peduli.

sayag tul UMNO ni kt bangsa kafir dari bangsa dia sendiri. Anak bangsa hanyut dia tk kisah pun. anak cina rosak dia sibuk dan menyibuk.

Mana nak perjuang melayu kalau terkapai2 melayu di buat UMNO.

Kakashi Senpai said...

is

Kalu saudara ditempt mereka suka ke orng sendakan saudara macm tu..?

Insafle kalau ada saudara mara sedara yg mati mcm tu mesti saudara akan rasa jika org persendakan mcm tu juga.

Dunia berputar..hari ni kau gelak esok lusa kau menangis.

Naruto Sensei said...

Hait..! Kakashi Senpai betul tu.

Adalah jabatan tu datang jemput saudara kita ke opis dia kate nye nak siasat dan temuramah saja...

Kita pun biorlah sedara kita tu ikut..Alih2 jumpa esok tinggal mayat je...

Katanye dah bebas pukul 3.45am, Tapi barang2nya tak dipulangkan pun.. Dalam cctv masa masuk opis ada sedara kita. Tapi bila keluar opis takde pulak dalam cctv tu..

Bila orang marah katanyer jangan salahkan jabatan tu.. jangan cakap bukan2...

Eh apa punya politik sanggap ni..? Yang bertanggungjawab bawa sedara kita kata jangan salahkan dia .. dia tak bertanggungjawab katanye..

Wah..! dah dipanggil sampai mati sedara tu tapi kata dia tak salah pulak...salah lah kalau macam tu sebab apa gatai sangat pi jemput sedara kita tu. sebab apa tak jaga betul2 sampai mati.

Kesiannye politik apa nih..!

Politik suka panggil, suka terbunuh dan sukahati lah..

Ha ha Naruto suka gambarkan.

Naruto Sensei said...

Lebuhraya retak lagi hati2 lah kita selepas ini..

Projek One Malaysia tak pernah selamat..Sile ke

http://bolehlandconstruction.blogspot.com/2009/06/ldp-puchong-jaya-interchange-major.html

Naruto terkejut oo

zali said...

hurry...

apasal tak cakap kat cina tu yang awak ni indon?

zali said...

nak suruhanjaya diraja...kita bagi suruhanjaya diraja.

nak siasat pulak anggota sesuai atau tidak...kita bagi siasat.

nak apa lagi cakap?
mengada-ngada sangat nak cari isu.

penampo jerman nak?

Naruto Sensei said...

Berdemo bukan budaya kita kata UMNO dulu..

Ahli BN demo sokong SPRM, polis

Keburukan berdemo adalah, menyusahkan para peniaga. Mengganggu lalu lintas. Menakut nakutkan pelancong. Membimbangkan golongan pelabur luar yang ingin melabur, turut menggugat ekonomi.

berikut adalah temubual bersama peniaga di tempat berdemo.

"Apa perasaan encik tentang budaya berdemo ni?", wartawan
"Ehhh.... kami tak setuju. Susah kami nak niaga. Kami takut orang datang serang gerai kami.", kata seorang penjual apam balik. "Macam hari ni .. kami terpaksa tutup gerai awal.", sambungnya.

"Bagaimana dengan hasil jualan encik?", wartawan
"Merosot ... adui .. sunguh merosot. Bagaimana kami nak beli baju raya anak tahun ini ... ", jawab peniaga.
"Macamana dengan jumlah pelanggan?", wartawan wartamaya.
"Diorang dah pesan .. kemudian lari ketakutan. Iskkk .. Kalau setiap hari mereka berdemo, kami tak boleh cari makan la... Tadi ada mat salleh dari perancis singgah beli apam balik, lepas siap saya bungkus, dia pun dah hilang", kata peniaga itu lagi.

Lapuran wartawaya

Dah lah 50 ekor je melalak lebih nak takutkan peniaga sahaja.. he he
Bagi penampar Jerman kang baru tahu..

Naruto tak kering gusi he he

Naruto Sensei said...

Khir semasa menjadi Menteri Besar mempengerusikan tiga syarikat negeri dan mendapat imbuhan tiga buah kereta tetapi ini tidak diisytiharkan kepada Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN).

“Salahguna kuasa kedua yang dilakukan Khir Toyo ialah menerima hadiah jam tangan bernilai RM 150,000 daripada Permodalan Negeri Selangor Berhad atau PNSB,” katanya.

Beliau berkata, apabila menyedari menerima habuan seperti itu adalah satu kesalahan, Khir cuba membayar balik secara memasukkan wang tunai RM150,000 ke dalam akaun syarikat.

Selain itu, kata Tan Sri Khalid, Khir Toyo juga membuat pembelian apatmen di Mekah untuk “kegunaan beberapa anak Selangor yang terpilih sahaja” dengan perbelanjaan lebih RM 9 juta.

Dan yang terbaru adalah pendedahan Adun Sekinchan ke atas kos banglo mewah Khir Toyo yang didakwa terlalu tinggi.

Kita ingin bertanya apa yang SPRM telah lakukan ke atas Khir Toyo?

Naruto tunggu siasatan

Naruto Sensei said...

UMNO PERAK BERGOLAK & BERPECAH ..??

Satu sumber berita telah melaporkan UMNO Grik telah mengambil satu tindakan protes terhadap UMNO negeri Perak dengan menggantungkan bendera UMNO setengah tiang tanda berkabung dan lebih tepatnya ialah tindakan boikot dan tidak puas hati terhadap Menteri Besar Datuk Seri Dr. Zambry Kadir.

Menurut sumber itu lagi, Umno Perak kini telah terbahagi kepada dua iaitu antara Umno kumpulan Dr. Zambry dan Umno kumpulan Datuk Seri Tajol Rosli yang dilaporkan bergolak dan berpecah.
Posted by kulatlapok

Ha ha Gado2 lah.. Mana nak bersatunya puak nih..

Naruto Menyampah tengoknya

nenek kebayan said...

yang gadoh2 tu pemimpin nye aje, macam MB Kedah gado ngan babi itu ari, akhirnya selesai juge kan.

rakyat Perak yang setia kepada baginda sultan tetap tolak babi.

hurry said...

aku nak duit komisen yg najib ambik dan share dgn razak baginda tu...

Naruto Sensei said...

Ceh dah nyanyuk pasal tu komen sedap je menulis tak pakai akal yang waras..

Kalau Pemimpin dia bercerai berai samalah dengan ahlinye apalah .. Tu pun tak reti ker..?

Sikit2 Isu tu kenapa nenek kempunan nak makan ke benda tu. Isu tu pun takde benda dah. Kat Melaka tu lagi banyak pun Kesian Melayu Melaka tu kerajaan BN kat sana sangat dayus pada kamun lain..

semut diseberang nampak Dinasour didepan mata buat tak nampak.. alih2 kena ngap pulak tu.. kesian nyanyuk mata tak nampak dahh..

Naruto cool je

Abu Hakim said...

'Umno bahagian Ampang yakin kredibiliti SPRM dan polis untuk teruskan siasatan' dan 'Umno bahagian Ampang menyokong tindakan SPRM dan polis".

'Jangan ganggu tugas SPRM dan polis, teruskan siasatan' dan 'Pembangkang jangan alihkan isu!!!'

Adakalanya aku sendiri konpius.. sape pembangkang sbnrnya dlm sst sitausi..

Naruto Sensei said...

Abu Hakim

Tu lah kalau dah perasaan sangat kononya semua Pembangkang..

eh UMNO Ampang tu kat mana ye.. Bukan jajahan Kerajaan negeri Selangor ke..? Bukan PR pemerintah ke..?

Tak sedar diri langsung. Perasan je UMNO Ampang tu

Naruto kesian

Pak Oncu said...

ahli ahli UMNgOk dah terlalu banyak makan TAHI PALAT tu lah pasal merapu dan meraban jer hahahahahhahahaha,,,,

Naruto Sensei said...

Pak Oncu

Salam..

Tak tido lagi ker. sihatlah hendaknye ye.. he he


Naruto doakan selalu

nenek kebayan said...

Nenek pun susah nak pecaye politik ni. Di Malaysia ni yang nenek tau ada tiga jenis politik, politik UMNO(melayu), PAS(Islam) dan yang lagi satu tu politik cina.

Politik cina ni same sekali tak same dengan politik melayu atau islam.

Politik cina dia ikut angin - cari untung. Kali tu sokong MCA, kali ni sokong Gerakan last2 sokong DAP.

Kerana dah dapat banyak untung - sekarang cari KUASA pula.

Kesian nenek ngan politik melayu dan islam ni. Nak kate bodo pun bole juge. - bodo telo le katekan 'batang' masuk dalam dia tunggu kat luo.

nenek kebayan said...

Kalau PAS ni betoi2 handae, cube laungkan kat Karpal Singh - "Kami mahu negara Islam di tubuhkan apabila PR memerintah"

Cubae le kalau berani.

nenek kebayan said...

Nenek pun susah nak pecaye politik ni. Di Malaysia ni yang nenek tau ada tiga jenis politik, politik UMNONGOK( melayu Perkauman), PAS(Islam Untuk semua ) dan yang lagi satu tu politik cina. Eh nenek Nyanuk lak India pun ade le

Politik cina ni same sekali tak same dengan politik melayu atau islam.

Politik cina dia ikut keadilan dan saksama. Kali tu sokong MCA, kali ni sokong Gerakan last2 sokong PR terus lah. Sebab dua parti cina tu tak guna, Perkauman juga dia sokonglah PR pulak.

Kerana dah banyak untung kroni BN sapu - sekarang mereka sokong PR tumbangkan BN pula.

Kesian nenekngok ngan politik melayu UMNGOK ni. Nak kate bodo pun bole juge. - bodo telo le katekan 'batang' masuk dalam dia tunggu kat luo. Macam si Najib tu lah dengan Bini besor dia tuh.

Kecut telur dio.. Sesama Melayu pandaile dia buli.Ngok punya UMNGOK

nenek kebayan said...

Kalau UMNO ni betoi2 handae, cube laungkan kat Ong Tea Keat dan S Samy Vellu - "Kami mahu negara Islam di tubuhkan masa BN memerintah"

Cubae le kalau berani. kecut UMNO.

roh_insan said...

Naruto.

umno perak dah bergolak??.

....................................

Itulah kalau PENYAMUN BERKONGSI DGN PENYAMUN.

is..aku setuju dgn kakashi,andai kamu mentertawekn atas kesedihan org lain,pasti kamu akn merasai nye jg,bkn soal bangsenye atau agamenye,tp agame yg kamu anuti itu menuntut agar kamu tdk menghine org lain tanpe mengire bangse n agame nye.

Aku sokong ckp Naruto,kamu sibuk jg tepi kain org,tp ape umno buat bile ramai anak melayu jd bohsia,penagih dadah,menjdi gro2 klab mlm,melainkn menyiapkn tmpt2 pusat rawatan n pemulihan,sdgkn mencegah adelah lebih baik dr mengobatinye.

Kamu tau tak is? hampir sebhg besar putere2 umno n pemude2 umno yg gemar ke pusat2 dangdut n karaoke dgn melanggan wanita2 gro,n mereke2 inilah yg sering berckp tentang nilai2 agame,yg kono...n nye mereke pertahan kan.

Sdh la is,klu kamu nak terus jd pembele umno bele lah selagi kamu mau,tp jgn kamu hine org lain,n jgn kamu hine PR seolah-olah penyokong PR ni gile sex seperti peture2 n pemude2 umno tu.Malah si tue2 bangke didlm umno tu pun same terhegeh-hegeh di tmpt2 yg menjadi galang ganti kpd datin2 yg dah uzur di rumah2 mereke.Aku bkn menfitnah,aku bekas ahli umno yg pernah bersame didlm arena tersebut.( keahlian aku bermule dr angke 4 )Aku melihat dgn mate kepale aku sendiri.slogan org2 umno hingge kini hanye satu," Itu lembu punye susu bole minum,tp itu lembu jgn bwk blk,nanti ssh )

Aku nak tanye? tak de ke org umno tale anak dare org? Rahim Thambi Cik tu sape? tak de ke org umno songlap duit rakyat? yg Mat Taib kene tangkap tu bwk duit sape?

Jgn lah kamu nak mengate dulang kalau paku nye serpih.

roh_insan said...

Nek kebarung,nek mmg buat lawak,bile nek ckp bodoh mcm telo tu,tmn grase mcm geli geleman le polok,grase mcm nok cpt je tido nye.

Nek,padulikn le semue tu,yg penting nek sokong je sape2 yg nok pejuangkn Islam tu,abeh cgerite,esok2 deme2 tu ngikut le sekali.

Maaf le ye Nek,teman ni dlm bahse perok ni tak begrape nok lanco,pase ayoh tmn je ograng setiawan,tp udoh meningge.

uncle nano said...

Kumpulan pendukung Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA)

hampir 5000 orang telah bersedia untuk berkumpul bagi menyokong dan mempertahankan akta keselamatan dalam negeri pada 1hb Ogos 2009.

syabas semua..teruskan perjuangan kita.

pertahankan kedaulatan dan jauhkan pertelingkahan.

zali said...

1 ogos 2009?

kebetulan pulak fru tak ada buat latihan apa-apa pada hari tersebut dan ramai yang ambil cuti rehat.

jadi...jaga disiplin masing-masing.

bersama teruskan isa yang amat di takuti oleh mereka yang selalu buat kerja salah.

PAS-PKR-DAPigs said...

Saje nak cari pasal, tak ada hasil, balik asal.

Bodoh punya kerja.

zali said...

dukacita dimaklumkan...

semua cuti fru di batalkan sebab ada latihan di tempat yang sama gang baju merah hitam nak buat program pada 1/8/09 ni.

tabuan said...

laptop itu akan menceritakan seribu satu macam cerita...hehehe

Tapi ari ni terkejut dengan kenyataan ketua ulama PAS...yang mempertikaikan si Nijar mantan MB yang di buang kerana tiada sokongan mejority, membakar lilin,

Datuk Harun taib berkata sepatutnya Si Nijar yang masih tergila-gila kan kerusi MB tapi sultan dan rakyat Perak tak suka kan beliau, sepatutnya tidak hadir pada majlis tersebut kerana sifatnya yang meragukan.

Menurutnya Rasulullah sendiri amat menitikberatkan pekara berkenaan seperti sabdanya yang bermaksud tinggalkan perkara yang ragu-ragu dan ambillah perkara yg engkau tidak ragu-ragu....Guna kan tanpa was-was

Hadis ini menyuruh kita meninggalkan perkara yang was-was atau meragukan iaitu suatu hukum yg tak jelas sama ada halal atau haram. Seperti majlis ini uapara agama atau sebalik nya.

Tapi si Hussam Jamnapari..emmmmbekkkkk...yang percayakan cincin dan memberi wang utk melepas kan burung kakak tua, mempertahankan tindakan si Nijar mantan MB yang sewaktu menjadi MB ibarat Kerbau Balau di cucuk hidung..

Tuan Guru Nik Aziz yang juga Musyidul Am PAS, yang menentang penyatuan sesama melayu/islam dalam unity gov mengambil sikap tidak mahu mengeluarkan fatwa dalam hal ini...beliau amat risau sekiranya beliau mengeluarkan fatwa Lim kit siau tidak lagi mahu mendakap mesra akan beliau.

ini lah terjadi bila mempolitikan agama untuk kuasa dan kerusi...

AsyMok_ambo said...

Tuhan kita adalah ALLAH SWT.
Hanya Jauhari Yang Mengenal Manikam.
Sabda ulung MUHAMMAD SAW
'Setiap Amal dimulai NIAT.'
Pemula Shahih Bukhari mahupun Shahih Muslim.
Demi Kepentingan UMMAH, mengambil kira keadaan Malaysia yang terlalu kritikal,
Yang Berusaha Ir. Nizar Jamaludin bertekad membuktikan KeiINDAHAN ISLAM.
Ir. Nizar telah melakukan PENGORBANAN yang tiada tolok bandingnya.
ITULAH BEZA JELAS INSAN BERILMU DAN INSAN JAHIL.
Macam juga Syeikh al-Azhar bersalam dan duduk semeja dengan Presiden Israel.
Kalau insan jahil, mereka akan mengecam sedangkan itu adalah TANGGUNG JAWAB kepada Syeikh al-Azhar, sebab Presiden Israel adalah juga dari keturunan Adam. Dalam berbilion umat ISLAM, wajib ada sekurang-kurang satu orang yang menyampaikan DAKWAH kepada Presiden Israel. Tidak dapat tidak. JANGAN JADI BODOH!
Ambo baru baca Harakah terbaru Edisi Jumaat 24-26 julai 09. Kenapa ada insan dalam PASfor ALL marah Menteri Pertahanan Malaysia berjumpa Menteri Pertahanan Israel???
KALIAN INGAT KALIAN SIAPA???
ACTUALLY, U ARE THREAT TO ISLAM ALTHOUGH YOU CLAIM THAT U ARE PIMPINAN ISLAM PASFfor ALL!!!
Bila ada insan-insan macam ni, ambo teringat nasib ambo dulu bila mana ditohmah sebagai SB tatkala mula berhijrah ke Johor Bahru tidak lama dulu...
TAK PE... ALLAH SWT ADA...
Tinggal lagi...
Kepada rakyat majmuk Malaysia,
Jangan menghakimi ISLAM PASfor ALL dengan melihat individu.
LIHAT SERUAN ISLAM PASfor ALL!!!
Seruan ISLAM PASfor ALL adalah
ALLAHUAKBAR!
Bukan HIDUP MELAYU...
Kemudian...
Amaran keras ambo kepada Para
Pejuang Perajurit Patriot ISLAM PASfor ALL
Usah FITNAH
Usah ANGKUH
Usah BURUK SANGKA!
Terimalah Kebenaran biar PAHIT ditelan!!!

WALLAHU WALIYYUT TAUFIQ WAL HIDAYAH
ALLAHUAKBAR!
INSYA ALLAH.

Naruto Sensei said...

kehidupan ni sebenarnya aman damai.

kalau ta' ada perusuh2,petualang2 penentang2, syaitan2 pencuri ma'lumat2 almalakut. (suka mencari kesalahan orang lain), kehidupan akan tenang seumpama lautan, tanpa ombak2 dan buih2an.

Lihat bagaimana liciknya, syaitan2 pencuri maklumat ini melaga2kan rakyat.

seandainya syaitan2 dari tukang karut boria dan dikir barat parti2 politik, pencuri, pengumpat, pencerca, penderhaka, tukang2 adu domba sudah pastinya pemerintah tidak memerlukan polis dan PRSM, penjara2, ISA dll.

Dan sesungguhnya mereka2 yg membuat kalau bilau inilah sebenarnya syaitan2 yg merasuk ketenteraman manusia sejagat.

syaitan2 dari kalangan manusia ta'sub dan extereme ini, berlagak seolah2 bijak pandai2, terbaik, pembimbing umat (konon), sehingga kebodohan mereka tidak dapat lagi di perbetulkan.

>>> Syaitan2 ini mengaku, merekalah yang terbaik

>>> Mereka menggunakan ayat2 'LANGIT' dan mentafsirkan ikut nafsu untuk menjejaki hiraki firaun2.

pesa_kakau said...

CET..TGK BOLA LAGI BAGUS DARI LAYAN POLITIK BODOH NIE...!!!!!!

cicitHJHASSANu said...

1.bukan setakat tolak,bom olang pun boleh lo itu najibinirosmah.
2.utk itu amoi ha,cari lain la jgn cari serupa soi lek sudah la,puteri ameno sudah kena lo..
3.kalo along sudah bunuh dia,itu sprm la along besar,pasai cctv tunjuk dia masuk tp tarak tunjuk kelua dari itu bilik lo...
4.itu ketampi melayu ka,apa ameno bikin..kasi blutooth saja
5.pasai najib mastermind lo...dulu perak,sikalang dia kontol s'ngor ma...
6.itu lilin punya hal jgn kasi pusin la,satu kontena pun bole cari lo...itu t.b.hock mana mau cari,ameno bunuh mesti balas bunuh lo...
7.itu babi mana bole tolak lo,jkkkkkkk kulop bana ameno sudah makan hasil ma pasai tanah kg melayu bikin kandang.
8.bukan saja tajol,pangkor punya olang pun talak suka lo..undi pos navy jugak menang.
9.jgn tengok bola,baik tengok amoi lo...

PAS-PKR-DAPigs said...

Kesian tengok PAS terlalu taksub dengan cina DAP hinggakan sanggup buat apa saja.

Semasa cina sokong MCA dulu mereka kata UMNO kafir kerana bersengkokol dengan cina MCA.

Naruto Sensei said...

ooi Naruto Klon..

Takperlu nak pakai nama saya kalau nak buat busuk pada nama orang..

Macam ni politik UMNO ke..?
kesian nye..

Bercakap pasal Syaitan tapi perangai kamu sendiri seperti Syaitan ..

Merosakkan nama baik orang bukan ke perbuatan Syaitan yang selalu dengki dengan manusia..

OOh UMNO memang Syaitan bertopengkan manusia Melayu..

Apa bezanya kamu dengan Syaitan yang tak tahu malu..?


Kesiannyer... macam ni UMNO nak tarik orang sokong dia.. Malulah..

Naruto Orginal selalu..

Naruto Sensei said...

Lihat bagaimana liciknya, syaitan-Syaitan pencuri maklumat ini melaga-lagakan dan membuat rakyat keliru...

Termasuklah Naruto klon tu..
Syaitan besar dalam blog Siasah ni..

Naruto rilek je..

adyseptember said...

setelah "rebranding" Badan Pencegah Rasuah (BPR) Malaysia sehingga menjadi Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), dikatakan ianya menambahbaik sistem kerja BPR dahulu kepada satu sistem yang lebih telus dan baik ... Diwujudkan beberapa Jawatankuasa yang menampakkan SPRM telus dan lebih berkredibiliti.

Di antara Jawatankuasa SPRM yang diwujudkan adalah Jawatankuasa Khas yang dibarisi juga oleh wakil-wakil parti Politik (Pembangkang):

Y.B. Dr. Tan Seng Giaw (DAP)
Y.B. Salahuddin bin Hj. Ayub (PAS)
Y.B. Senator Ir. Hj. Zamri bin Hj. Yusuf (PKR)

Hmmm .... Ada wakil Pembangkang rupanya dalam SPRM ni. Tapi, kenapa mereka-mereka ini tiada respon positif terhadap SPRM dalam kes Teoh? Aku pun heran.

Sepatutnya orang-orang macam ni menjelaskan kepada parti masing-masing untuk memahami keadaan yang berlaku supaya tidak menjadi isu politik berpanjangan tanpa kesudahan.


Kalaupun mereka tak dapat apa-apa maklumat lanjut atau detail mengenai siasatan SPRM terhadap Exco Selangor serta ADUN yang berkaitan, sehingga rentetan Teoh meninggal dunia akibat jatuh dari Bangunan Masalam, cukuplah sekadar mereka bertiga di atas bersuara supaya isu tersebut jangan dipolitikkan sehingga seolah-olah SPRM "Sudah Dihukum BERSALAH" oleh mahkamah Parti DAP + PKR + PAS !

Biarlah siasatan dijalankan dengan rapi dan mudahkanlah siasatan diselesaikan. Jangan cuba mempropagandakan isu ini di jalanan. Profesional-lah sikit!

Secara peribadi, aku tak nampak langsung kematian Teoh ni perlu dipolitikkan. Ini kerana, apa untungnya Teoh mati, sedangkan beliau diperlukan benar oleh SPRM untuk melengkapkan siasatan terhadap tuduhan kepada Exco/Adun Selangor! Pikirlah dengan logik.

Pembangkang suka sangat mengada-adakan isu, cuba putar belit isu, alih tumpuan rakyat pada isu asal, buat keputusan sebelum siasatan selesai dan tidak mempercayai keputusan Mahkamah seandainya TIDAK MENYEBELAHI KEPADA PEMBANGKANG. semua main politik jerk!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...