Monday, July 13, 2009

Khir diarah keluar dari Dun Selangor

SHAH ALAM, 13 Julai: Adun Sungai Panjang, Datuk Seri Dr Mohd Khir Toyo diarahkan keluar dari Dewan Undangan Negeri Selangor selepas enggan menarik balik tuduhannya bahawa Speaker Dun itu berat sebelah.

Teng Chan Kim beberapa mengarahkan Khir menarik balik tuduhannya itu namun Khir enggan berbuat demikian.

Pertengkaran bermula apabila Adun Sekinchan, Ng Suee Lim memaklumkan kepada Dun bahawa beliau telah menerima saman dari Khir di kawasan 'Dewan' itu.

Saman itu adalah berkaitan dengan dakwaan Ng bahawa banglo Khir di Jalan Suasa 7 (gambar pintu pagar rumahnya) dekat sini bernilai RM24 juta walaupun Khir mendakwa ia hanya bernilai RM3.5 juta.

Ia telah menyebabkan Speaker menegur Khir kerana ia boleh menghakis imunity Adun dan meminta Khir tidak mengulangi perbuatannya itu.

Namun Khir mempertahankan tindakannya itu kerana maksud Dewan bagi beliau adalah dalam kawasan 'Dewan Mesyuarat' bukannya di luar dewan mesyuarat.

Namun apabila Teng meminta Khir menjelaskan peraturan atau perintah tetap yang mana dipakai Khir, Khir menyatakan Teng berat sebelah.

Ekoran itu, Teng meminta Khir menarik balik perkataan itu beberapa kalu namun tidak diendahkan oleh Khir.

Ekoran itu, Khir diarahkan keluar Dewan namun tidak dinyatakan tempohnya.

27 comments:

wolf said...

PAS = Parti Ajaran Sesat

"Siapa undi UMNO masuk neraka, siapa undi PAS masuk syurga"

Macam dia Tuhan plak...tahu sapa masuk syurga dan neraka...

Bodo punya parti....lingkup la cepat

wolf said...

PAS dan Pakatan Rakyat boleh blaahh

Malaysia akan jadi lebih aman dan makmur kalau PAS dan PR takde...
Cepat la berkubur... aman Malaysia.

Tak payah nak berselindung disebalik agama Islam. rakyat Islam di Malaysia dah muakk dengan Islam PAS.

PAS = Parti Ajaran Sesat

zali said...

bila apek ada kuasa...itu le jadinya.
babi punya babi...

dia buat tuduhan dia kena saman dan dia pulak nak menghalau orang...

kurang ajar!

tak tau la macammana yang sebelah sana boleh duduk lagi dalam satu kandang...

Naruto sensei said...

Keh keh keh Kenapa Wolf ..?

Dah gila meroyan ke..?

Nampak sangat kamu memang tak cool pun..

Habuk je cakap...


Kesian..tunggu je lah esok

Naruto cool dulu n sekarang

Naruto sensei said...

Ha ha ha Kesian Si Toyol..

Sibuk je nak jadi MB pembangkang...

Tu lah dok celupar sangat walaupun dan bagi peluang..

Suruh datang siasatan besar kepala tak mahu,memang dia yang kurang ajar pun..

Konon nak berlagak dia MB kot..tak sedar dah jadi pembangkang.. Tu lah kalau dah kaya gila. Ada Istana Mana nak hormat orang sebab dialah Raja..Raja apa Raja kapoor penyapu..ha ha ha


Bila BN kena konon PR kejam..Lihatlah berapa kali pulak ADUN dan MP pembangkang digantung dan dihalau..? kadang2 hal yang kecil2 je..Lagi teruk BN buat..

Aparaaa...

Naruto realistik je

zali said...

harap cool tapi mendidih kat dalam macam ada sorang tu yang perasan dia tu jepun...buat apa?

hipokrit.
menipu diri sendiri.
membodohkan diri sendiri.

steady wolf...luah je apa nak luah.

zali said...

realistik pulak...

pr buat perangai monyet memang kena halau.

berbeza dengan kes khir...yang bersifat peribadi atau dendam seorang apek yang kena saman.

info :
persamaan apek dan jepun : sama-sama makan babi.

zali said...

KUALA LUMPUR 12 Julai – Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, kerajaan sedang mengkaji mengurangkan perbelanjaan yang terpaksa dibayar oleh rakyat untuk pengangkutan termasuk mengenakan kadar tol yang tidak membebankan.

baru 100 hari...kebajikan rakyat terus dijaga...

yang tok garu wayar banyak putus tu...dah beribu-ribu ribu hari...pasar sarang tikus pun tak boleh adjust.

Creedence Clearwater Revival said...

Blogger wolf said...

PAS = Parti Ajaran Sesat

-------------------------------------

UBN=Umno Babi Negara

Naruto sensei said...

Kah kah kah situlang yang tak bernilai pun..

Semalam berdebat pun lari terkontang kanting buang masa layan kain buruk macam kamu tu...

Tu lah kalau tak kenal main cakap nampak sangat kepala kurang Ilmu..

Tulis pun marah2 nak kata orang pulak..he he

Orang yang berilmu adalah mereka yang dapat menahan marah..

Merah biji mata lah tu..

Naruto rilek je..no poking2 he he

Naruto sensei said...

Rakyat yang melahap berita perdana mana nak faham erti temberang politik BN ni...Dapat 20% diskaun konon..tapi untuk Touch n Ngok saja..Duit keluar juga..kad tu belum tentu akan habis guna atau tak guna tapi duit dah keluar...Apa cerita pula bagi pembayar TOL tunai adakah berita tu baik sangat bagi mereka...adakah beban mereka berubah ooi PM Najib...

Hadiah apa kalau kena keluar duit juga..!

ha ha ha..temberang hadiah

Naruto cool je

Naruto sensei said...

Zali

Kesian yang tarik Speaker keluar dewan tu bukan monyet lagi dah Binatang buas merangkap Beruk2 BN

Ha ha ha Tak tahu undang Dewan Perak tu binatang je samalah BN pun...

Nak maju apa kalau Penyokong dia kerja skodeng Awek je ha ha ha

Mana tak lingkup Bolasepak kalau pemain dia ketar lutut..

Naruto cool je

zali said...

di cilok dari harakah :
nuar al wuwuri kata : Selesai dulu janji lama sebelum membuat janji lain dengan rakyat. Lagipun BN sebagai kerajaan pusat bertanggungjawab membawa projek ke setiap negeri. Jadi tidak betul kalau undi BN baru boleh dapat projek,jelasnya.

undi bn projek bn.
undi pas projek pas la...

senangnya hidup...kuasa dia pegang,projek orang lain buatkan.

wuwuri hanyalah satu lagi model lama milik orang pr yang wayar dah banyak putus.

wolf said...

Mana boleh bagi pembangunan pada orang yang tak nak pembangunan...

Sama macam tak nak makan babi tapi nak di bagi makan babi juga macam PAS dan El-Juburi Buasiri

Naruto sensei said...

Dalam satu tindakan yang berani, Pemuda Gerakan secara terbuka menyatakan sokongan terhadap - dan turut serta dalam - demonstrasi besar membantah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) awal bulan depan.

"Pemuda Gerakan akan menggerakan sekumpulan ahli (Pemuda) untuk menyokong perhimpunan aman MANSUH pada 1 Ogos ini bersempena ulang tahun ke-49 (pelaksanaan) ISA," kata ketua biro khidmat guaman dan aduan awamnya Andy Yong.

Perhimpunan besar anjuran Gerakan Mansuhkan ISA (GMI) turut disertai parti-parti pembangkang dan NGO hak asasi.

Bagus2 tolak akta zalim..

Naruto Follow je

zali said...

di cilok dari harakah :
nike lajis kata : tindakan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) yang mengumumkan hari pengundian jatuh pada hari bekerja begitu pelik berbanding sebelum ini pilihan raya diadakan pada hari Sabtu.

apa benda yang peliknya...wayar banyak putus yang jadi pelik tu...

sabtu ahad bagi le orang spr dan petugas pilihanraya cuti dulu...rehat atau menguruskan rumahtangga mereka...

fikir la sikit pasal orang lain bukan ikut ghairah awak tu je.

Naruto sensei said...

Ha ha ha dulu sebelum Kelantan PAS pegang BN tinggalkan hutang RM894juta..

Sekarang hutang selesai habis..kerajaan Pusat pula hutang dengan Kelantan..Wang Peruntukkan dengan terbaru Royalti minyak he he..

Buat projek pun tinggalkan hutang..

BN buat hutang kerajaan PAS yang setllekan..he he Projek BN dulu pun kira PAS punya lah pasal hutang BN PAS yang selesaikan pun..

Ceh projek menipu je lah sampai Pahang pun nak muflis..

korok mu = Tengkorak mu he he

Naruto steady je

Naruto sensei said...

SPR Lain Kali Jangan Susahkan Rakyat..!

SPR tak reti ke mereka mencari rezeki untuk menanggung kos sara hidup sekarang yang meningkat. Malah mereka perlu bekerja untuk membayar pelbagai cukai kepada Kerajaan termasuk Kerajaan Pusat, yang mana duit tu juga lah yang nantinya akan digunakan untuk membayar gaji pegawai-pegawai SPR.. Takkan tu pun SPR tak reti..?

tengkorak je yang tak kerja..

Naruto kerja sendiri

masjid tinggi said...

wolf,zali tu memang bodoh. Pasai apa buat hari mengundi hari bekerja untuk susahkan orang orang nak balik mengundi.

Ini lah UMNO/BN yang dikatakan rakyat didahulukan. Kepada hotak dia. Kalau rakyat didahulukan mestilah buat hari membuang undi pada hari cuti.

Pas tu tak pegi kuliah untuk belajar kitab. Rajin rajin lah pegi dengar kuliah baca kitab tafsir baru boleh kata PAS bodo.

Yang sebanaknya hang yang bodo. Tak baca kitab.

Ngook.

Kalau tak ada UMNO/BN aman Malaysia ni, tak ada rasuah, penipuan, tarian bogel.

Hang tunggu lah PR pegang Federal Government 2013 nanti baru hangpa tau.

PR akan memerintah dengan telus, jujur dan ikahlas untuk raykat Malsyaia tanpa mengira kaum dan agama serta latar belakang.

You wait and see.

ayamgebu said...

kerajaan sedang mengkaji mengurangkan perbelanjaan yang terpaksa dibayar oleh rakyat untuk pengangkutan termasuk mengenakan kadar tol yang tidak membebankan.

baru 100 hari...kebajikan rakyat terus dijaga...ZALI SAID
EMMMMMM ALAHAI...!!!!
KALAU NAK JAGA, BAIK X YAH KENAKAN
LANGSUNG....!!!!
BAYAR LEVI KETA UNTUK APA???
ROAD TAX UNTUK APA????
BERMULA DARI 1/07/09..INSURANS MOTOR DINAIKAN SAMPAI 125% BUAT APA????
PUAK2 AMNO NIH KALAU TAK KENA SUMPAH SERANAH DALAM SATU HARI X SAH!!!!

ilhamku said...

Ramai jugak Orang Melayu BNUMNO baca Siasah,
Kalau Bahasa tak dijaga usah online dalam Siasah ( bacalah berita harian dan utusan meloya )

Banyak sangat Bahasa yang kurang sesuai dalam online ini tuan.
Kalau marah jangan Buka web ini:

Mohamed Ali said...

hoi!!wolf,cakap jangan sesedap mulut,awak tak sedar atau buat tak sedar atau ilmu pengetahuan ugama kurang,memang nyata lagi bersuluh siapa yang sebenarnya mengkafirkan orang, selama ini dicanag-canag pas mengkafirkan orang-orang umno,tetapi sudah ada kebuktian orang-orang umnolah, termasuklah Wolf yang mengkafirkan orang,yang nyata Insyaallah umno lah yang akan berkubur.

Mohamed Ali said...

Slogan taik kucing,"satu malaysia rakyat didahulukan pencapaian diutamakan"hari mengundi pun buat time orang bekerja,orang bodoh pun boleh berfikir kenapalah tak buat hari mengundi pada hari cuti,inilah tanda-tanda umno nak bungkus.

MuhD NoR AzyM said...

SPR ni ada kerja hari2 ke sampai terpaksa buat pilihanraya pada hari bekerja?

SPR - Sebuah lagi parti serpihan UBN

erull said...

UNDI BN
Menang sorak kampung tergadai. Maksudnya kalau hendak maju mesti korbankan sesuatu. Antaranya tanah. Inilah sebabnya tanah orang Melayu habis dijual. Untuk apa ek? Pasti untuk maju. Siapa pembelinya?
Fikirlah sendiri.

UNDI PAS
TAK MAJU TAKPE. Asalkan Melayu ada tanah boleh buat apa kita suka. Kalau tanah dah jadi hak orang lain....siapa nak tolong dapatkan balik?

PILIHLAH YANG TERBAIK
Jangan termakan janji. Kampung Melayu di bandar hampir pupus. Sebab hendak maju. Orang Melayu tinggal la kat rumah pangasa akibatnya banyak masalah sosial. Siapa nak disalahkan?

Fikir-fikirkan la ye......

Pagar Sasak said...

Toyol ada dimana-mana. Kat rumah Zali banyak. Curi dan simpan duit haram. Dah joint dengan wolf..asi nak nyalak tak kira siang malam. Bila dah nak pagi bukan main kuat nyalak bila toyol pulang dari keja mencuri dah balik. Pas tu awan berapi menyelubungi Istana Bali yang 24 juta. Di situ lah segala kemaksiatan telah berlaku...... BN pun senyap dapat laba dari perbuatan mungkar....Umno toyo sememang Alam Putar punya kaki. Tinggal 3 tahun lagi....3 Tahun lagi..PR akan bongkar segala-galanya. Hidup PR...Semuga malam ini Mahyudin berada di Hotel dan bukan di Pusat Perjumlahan undi. Orang kalah.........

Pagar Sasak said...

Wolf Cakap...

PAS=Parti Ajaran Sesat

..........
Undi BN macam beli nombor 4d atau toto....menang dapat duit haram..Masuk N.......a

Undi Pas..Kena keluar duit bantu perjuangan menegakkan Syiar
Islam...Masuk Syurga.

Hidup PR

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...