Tuesday, July 7, 2009

Serahkan kunci istana

SHAH ALAM, 7 Julai: Datuk Seri Dr Mohamad Khir Toyo dicabar menyerahkan kunci istananya di Shah Alam bagi membolehkan penilaian dibuat bagi membuktikan rumahnya itu bernilai lebih RM24 juta.

Adun Sekinchan, Ng Sue Lim berkata, beliau sedia menyahut cabaran Khir untuk menjadi 'agen hartanah'nya dan bersedia untuk menerima 50 peratus hasil jualan istana itu.

Ng berkata demikian sebagai menyahut cabaran Khir untuk membuktikan istananya itu bernilai RM24 juta sebagaimana dakwaan Ng sebelum ini.

25 comments:

sakariya_akop said...

Nampak sangat Dr Gigi ni pembohong besar! Masakan mahligai sebegitu rupa 3.5juta! Barangkali orang ameno pun tak percaya.

Berita harian 16/7 - Jeti baru dibina ditebing Sg Pancor terjunam dalam Sg Muar pun berharga 1.5juta!!

TokBatinSenoi said...

Khir nih mmg banyak merosakan nama UMNO, dengan gelagat yang ta' sepatutnya.

Beliau mmgnya patut menerima tamparan ini.

Beliau patut disingkirkan dari UMNO., agar nama UMNO kembali pulih dimata rakyat Msia.

Banglonya yang ada kat Sungai Panjang pun tidak berpenghuni. PM kita pun ta'mcm nih.

ahli2 UMNO yang berpaling tadah akan kembali kepangkuan2 UMNO, sekiranya orang2 yang mcm nih tidak diberi peng'itirafan.

Hidup UMNO!!!!!

Tontoya said...

Uh..takkan dibaginya kunci istananya tu.Pecahlah tembelang dia nanti.Logikke rumah sebesar sekolah siap dengan swiming pool berharga 3 juta je.Panas punggung le toyo ni nak kena jawab.Suka sangat dia cari salah dan membangkang tanpa bukti kerajaan pr rupanya dia lebih teruk..

aiman said...

dahlah tbs,semua pemimpin amno sama cam khir toyol ni.Tak kiralah samaada ketua caw,ketua bhg,wakil rakyat,menteri atau perdana menteri,semua sama.cuma rakyat yg bodoh cam kamu je yg sokong amno.atau kamu juga salah seorang dari mereka.

hurry said...

MASAALAHNYA ORG UMNO NI SEMUANYA SAMA...DARI PMSAMPAI KE JKKK..KALAU TAK PERCAYA PGF TGOK...JKKK PUN LEH KAYA RAYA...INIKAN PULA MB KE ATAU PM...DIAORG NI TU LA SANGUP BEREBUT2 JADI WAKIL RAKYAT BUKAN APA,SETITIK DARAH PUN X ADA PERJUANGAN HANYA LA KEEWANGAN...

aiman said...

siapa ye dikalangan pemimpin amno yg benar benar berkhidmat utk rakyat,hidup sederhana.cuba teropong sikit.

jdm rasa said...

Kpd rakan2 dlm Pakatan Rakyat esok kite ramai2 daftarkan diri kat Yb Ng,kite same2 jd broker,klu kite dpt cari org untuk beli 24j Yg Ng tlg bg kite 2j,10j biar die uruskan.

Sbg kontraktor aku mmg kate khir pembohong klu umah tu hanye 3.5j.tapi aku akan percaye klu khir hanye bayar 3.5j je,selebihnye LEMBU2 belaan nye yg bayar.

faizal said...

pening la kepala bloggers2 upahan umno nak jawab isu ni..mau tak tido malam cari idea nak menipu..

hurry said...

UNTUNG JADI WAKIL RAKYAT UMNO NI,HATTA JKKK MEREKA PUN BOLEH TIDUR DALAM DUIT...SEBAB WAKIL RAKYAT MEREKA LIAR CARI DUIT...PROJEK RM2 JUTA YG BUATNYA RM1 JUTA,RM1 JUTA LAGI MASUK POKET...TAK KAYA CAMANA

hurry said...

ORG PR JGN TUDUH MCM2 DIA DR GIGI,CABUT GIGI SEBATANG PUN DAH RM1 JUTA,KALAU DAH GERAHAM MAHAL SIKIT RM2 1/2 JUTA....U KIRALA GIGI KITA ADA BERAPA BTG...DARABLA...

faizal said...

syabas kepada TBS kerana sedar..

faizal said...

3.5 juta..baik hati betul tukang jual tu..apa kata SPRM pergi buat siasatan keatas penjual tu..betul ke jual harga macam tu..kesian toyo tu.. tak senang duduk kat rumah..
apapun tabik spring kat toyo sebab amalkan kepimpinan ulama..heheheheh

faizal said...

3.5 juta..baik hati betul tukang jual tu..apa kata SPRM pergi buat siasatan keatas penjual tu..betul ke jual harga macam tu..kesian toyo tu.. tak senang duduk kat rumah..
apapun tabik spring kat toyo sebab amalkan kepimpinan ulama..heheheheh

dewata awan berapi said...

dari jauh muka adun dap ni sebijik macam anak babi...

Tontoya said...

Lepas sorang,sorang ko samakan dengan babi..apa nak jadi ko ni dewata sawan, asyik teringatkan babi je ko ni..

Perawi said...

Kecut telor bila ada org nak beli...tipu lagi rakyat sitoyol

Perawi said...

Sikat UMNO gitulah Tok Batin. Curi & Sapu amalan mulia

Perawi said...

Muka dewata pun sama...heee3

.. said...

cek tak badan pencegah rasuah, jangan pilih bulu takutlah pada Allah swt. www.sykaizen.blogspot.com

dewata awan berapi said...

tontoya...
ko buta ke apa?? cuba ko tengok betul2 muka Ng Sue Lim tu...kan macam anak babi...kan...kan...kan

awat hang terasa pulak...

Tontoya said...

Lantak ko lah dewata..aku nak terasa buat apa..tapi tak elok le menghina makhluk ciptaan tuhan..orang dia tu..ape ke dungu ko nih..

aiman said...

si dewata nj kena kenan babi,munkin masa mengandungkan si dewata dulu mak dia melatah terkejut lihat babi melintas depan rumah.

aiman said...

kontraktor mana ya yg buat rumah toyol tu ya.kalau cam tu murah saya pun nak suruh dia buatkan rumah saya,kalau istana toyol yg begitu besar cuma 3.2 juta,rumah saya lak cuma 60x40 aje.kalau ramai lg kontraktor cam tu kan bagus,harga rumah murah boleh di kurangkan lagi.

Ibnu said...

Assalamuyalaikum dan salam sejahtera,
Hmm... pengakuan sendiri Khir Toyo sebagai pemilik 'mahligai' tersebut mengesahkan bahawa memang ada pemimpin UMNO/BN yang hidup mewah. Tak kisahlah sama ada harganya 24 juta atau 3.5 juta, yang pasti "mahligai' itu lambang kemewahan pemimpin UMNO/BN. Rakyat cuma telan air liur sahaja. Hidup pula kais pagi untuk makan dua tiga hari (jimat), sedangkan pemimpin begini membelanjakan wang untuk membina 'mahligai' hanya untuk dihuni 2 orang (suami isteri) sahaja pada hari tua mereka. Fikir-fikirkanlah.

nua said...

kesian dr khir,buat umah mahal2,kena declare setakat 3.5juta,malu ooi.....orang umno memang takde duit agaknya,lain kali kalau jual penyapu tu biar mahal2 sikit,baru untung maaa.....boleh buat istana macam sultan brunei

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...