Wednesday, July 22, 2009

Kabinet lulus Suruhanjaya Diraja untuk Beng Hock

PUTRAJAYA, 22 Julai: Selepas menerima tekanan pelbagai pihak, Kabinet dalam mesyuarat hari ini bersetuju menubuhkan suruhanjaya diraja untuk menyiasat kematian Teoh Beng Hock.

Kabinet juga bersetuju mengadakan inkues untuk mengkaji punca kematiannya di sebelah bangunan yang menempatkan pejabat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), Shah Alam.

32 comments:

Naruto Sensei said...

Baguslah semoga penyiasatan Diraja nanti akan membuktikan ketelusan Kes tersebut..

Naruto alu2kan..

tabuan said...

Ini menunjukan kerajaan amat prihatain terhadap rakyat malaysia tanpa mengira kaum, agama dan fahaman politik.

Inilah yang sentiasa di amalkan oleh kerajaan BN sejak dari mula merdeka sehingga ke hari ini.

Kerajaan Barisan Nasional yang ketika itu Perikatan lah yang menerima Kerayatan Kaum pendatang sehingga penduduk pribumi jatuh Peratusan nya.

Kerajaan Barisan Nasional lah yang merangka Dasar Ekonomi Baru DEB untuk kesejahteraan semua kaum.

Dasar Ekonomi Baru yang dapat menyimbangkan ekonomi antara kaum di malaysia ini, yang mana sebelum ini tidak seimbang...akibat dasar british yang mengamalkan dasar pecah dan perintah.

Kerajaan Barisan Nasional memerintah dengan adil dan saksama sebab itu keharmonian diantara kaum terjalin mesra.Kita dapat hidup rukun dan damai.

Kebijaksana pemimpin UMNO amat terserlah, mendapat kemerdekaan tanpa pertumpahan darah...

Memang ramai mangkuk hayun yang tak sedar, mereka-mereka yang tiga suku ni sepatutnya di pindahkan ke negara papua atau negara lain dari malaysia ini...

tabuan said...

Ini menunjukan kerajaan amat prihatain terhadap rakyat malaysia tanpa mengira kaum, agama dan fahaman politik.

Inilah yang sentiasa di amalkan oleh kerajaan BN sejak dari mula merdeka sehingga ke hari ini.

Kerajaan Barisan Nasional yang ketika itu Perikatan lah yang menerima Kerayatan Kaum pendatang sehingga penduduk pribumi jatuh Peratusan nya.

Kerajaan Barisan Nasional lah yang merangka Dasar Ekonomi Baru DEB untuk kesejahteraan semua kaum.

Dasar Ekonomi Baru yang dapat menyimbangkan ekonomi antara kaum di malaysia ini, yang mana sebelum ini tidak seimbang...akibat dasar british yang mengamalkan dasar pecah dan perintah.

Kerajaan Barisan Nasional memerintah dengan adil dan saksama sebab itu keharmonian diantara kaum terjalin mesra.Kita dapat hidup rukun dan damai.

Kebijaksana pemimpin UMNO amat terserlah, mendapat kemerdekaan tanpa pertumpahan darah...

Memang ramai mangkuk hayun yang tak sedar, mereka-mereka yang tiga suku ni sepatutnya di pindahkan ke negara papua atau negara lain dari malaysia ini...

Baginda Reformasi said...

mmg prihatin.. lepas kene jolok.. kalau nak harap POLIS diRAJA malaysia dan SPRM hampeh

Naruto Sensei said...

Memang tak menumpahkan darah langsung kalau semuanya mesti ikut acuan British dalam pemerintahan Negara..

Sampai Akta2 British pun masih lagi ada yang dikekalkan..

Merdeka kah Malysia jika tidak kembali kepada Sistem Pemerintahan Nenek Moyangnya yang berteraskan Islam..?

Nampaknya Tabuan kena buka mata lah ye.. Sepatutnya UMNO malu kerana mendapat kemerdekaan dengan dulang Emas setelah British diasak para mujahidin dan para Ulama Islam yang lebih dahulu menentang British...

Siapakah UMNO semasa itu.. Pegawai Kerajaan British sahaja.. Apakah Pekerjaan Tuanku Abdul Rahman masa itu..?

Jangan belitkan fakta melainkan kalau berbicara dengan orang yang lahir kemudian dia takkan tahu sejarah sebenarnya...

Naruto suka belajar sejarah..

sakariya_akop said...

Najibullah paling takut orang cina tak nak pangkah barisanlah tu.....

Sebab nak jaga hati orang-orang Cinalah dengan hati yang berat di tubuhkan juga Suruhanjaya Diraja.

Tengok ajelah keputusannya nanti samada dia orang boleh terima atau tidak.

AnTi AljUbuRi said...
This comment has been removed by the author.
AnTi AljUbuRi said...

Mangkok betulalah pengikut anwarisma al juburi ni. Bila tak tubuh kata tak telus, bila dah tuduh kata pula akibat tekanan.

Kau ingat nak tubuh Suruhanjaya itu hanya main mesyuarat bawah pokok macam di Perak ker??

Kabinet mesyuarat setiap hari Rabu... so betullah apa yang mereka buat tu. Yang makin ramai merasa resah dan gelabah mengapa??? sama sama kita tengok pekong siapa yang sebenarnya yang sedang membarah ..

Suruh al juburi tu bersumpah dulu, dan jangan mencari helah untuk mengelak dari meneruskan perbicaraan...

July 22, 2009 5:40 AM

habibRMC@yahoo.com.my said...

Bagus sangatlah tu...suruhanjaya Diraja akan di tubuhkan bagi nak siasat kematian beng hock" bagi kita tak kira siapa pun yang mati dalam keadaan yang begini cina ka, melayu ka, india ka, keadilaan mesti ditegakkan...

apa pun sama2lah kita tengok asilnya

inilah sebenarnya kuasa rakyat

fitflex said...

utk apa sprm nak bunuh teoh tu.kan teoh tu saksi penting kpd salahlaku dap yg meting dgn kgsi gelap dlm bangunan kerajaan.sudah pasti ada pihak yg takut rahsia terbongkar pi bunuh teoh.yg nuar tu duk pulun bela teoh tu knpa???dan pi tujukan kpd sprm saja tu kenapa???supaya rkyat nampak sprm tu govment yg kontrol.so secara tidak langsung tempias kena kpd govment gak.

cina mampus sekor pulun ja melayu pi bela.
sanggup hentam sprm(badan yg buleh kata 95% org melayu bekerja di situ).
adakah org yg kerja dgn sprm tu semua umno??
dlm sprm melayu umno ada,pas ada,pkr pun ada.
x ke melayu2 patut rasa yg anwar ni hanya nak menjatuhkan etika melayu dlm mentadbir sesuatu organisasi???

fitflex said...

kpd penyokong nizar...
tanya sket apa hukum sambut kongsi raya dgn cina hindu???apa hukum pasang pelita mlm2 bulan puasa seolah2 tiru depavali??

tiba2 je gah terus timb mufti kedah.sblm ni x penah dgr pun.lg top dia dari mufti kedah sndiri.keke..

tambah plak pi pgg lilin sama2 bertafakur.ni kira yg mana 1 ni,wajib sunat harus makhruh ke haram ni???


elok la kawan dgn dap tu.dap leh baca quran,

nizar pun leh layan pgg lilin.

oi nizar tu pemimpin,jd contoh kpd rakyat pr.patut dia kena bg cth yg baik la.x salah pu klu dia pi dan diam sj tanda hormat majlis.
cuba tg nik aziz buat mcm tu.x ke pelik.sbb tg nik aziz juga pemimpin.

hai x paham aku dgn pas lani...

fitflex said...

nizar mesti lebih arif...
bg ceramah buleh,kuliah buleh,kuthbah buleh,tok imam buleh.pgg lilin tiru ngeh tu pun LAAAGGIII BUULEHH

Shahnizat bin Sakiran said...

Nak ke DAP tu mansuhkan akta2 acuan british? dan gantikan dengan hukum syariat? Kalau PAS yang memerintah dan TGHH jadi PM mungkin boleh. Tapi nampaknya ramai penyokong PAS harapkan ANwar jadi PM. Yang DAP pulak harapkan Lim kit siang jadi PM. Tak pun Tunku Aziz yang mereka boleh perkudakan besok.

Tujuan PR hanya satu iaitu jatuhkan UMNO saja. Lepas tu bila dah berjaya apa PAS nak buat? Parti yang dominan dalam pakatan akan jadi penentu hala tuju...
Harap-harap PAS la dominan kalau itu terjadi... Tapi kalau tidak?

Sebagai orang Islam saya hanya harapkan pemimpin no 1 hingga 3 adalah orang islam tak kira dia bangsa apa. Tapi bukan orang islam yang boleh dipergunakan.

Tontoya said...

Lepas siasat jangan senyap je pulak cam suruhanjaya diRaja yang ditubuhkan untuk menyiasat kes Linggam korek...korek...korek dulu..senyap je tak ada tindakan mendakwa pihak yang terlibat.Jangan sampai rakyat hilang kepercayaan sekali lagi.

hurry said...

tertekan bang,kes ni besar kes altantuya tu boleh gak padamkan nama di imigresen,...

hurry said...

khas buat ejen umno
tabuan,fitplex,shahnizat bin sakiran,anti aljuburi dan zali...dan satu lagi rosmah aljamburi dan najib al komiseni atau altantuyai ...hidup umno...rakyat mampos...bila lagi nak naik tarif elektrik..tambang bas pun dah naik...

PeRWiRa_aDiL said...

Najib tak berani naik tarif elektrik Hurry, kes Teoh ni pening pale dia tu.. Kadar tarif letrik diumumkan kekal tahun 2009.. Tapi esok 2010 kalau Melayu bangang terus sokong dia, ape lagi berani la dia naikkan... Alahai Najibbb.....

ayamgebu said...

cina mampus sekor pulun ja melayu pi bela....fitflex said....
JAHIL....DAN BUTA...ITU YG BOLEH DILEMPARKAN PADA POST NGKO!
UNTUK PENGETAHUAN..SEORANG CINA PERNAH DIPENJARAKAN KERANA MEMBELA SEORANG ANAK GADIS MELAYU YANG TELAH DILACURKAN OLEH SEORANG MELAYU YG BERGELAR DATO THAMBI ANU KECIK......
MMMMMPHHHH...SEKURANG2 NYER SI CINA TUH MAHU JUGA MENGIKUT CARA KERJA IDOLA BELIAU......
UMAR IBNI ABD AL-AZIZ.. KHALIFAH ISLAM!!!!!

Naruto Sensei said...

Shahnizat bin Sakiran

Salam..

Saudara kalau cakap saja tapi tak mendokong perjuangan PAs baik diam sajalah...

Nak kuatkan Islam tetapi menyokong Parti yang bertopengkan Melayu tetapi mengaggungkan Budaya dan bahasa asing... Tengok Nam UMNO sendirile bahasa apa dia pakai..?

Benda kecil tu pun tak mampu nak ubah..Patutnya saudara bersama dengan MelayuIslam lain menyokong perjuangan PAS dan bersama menangkan PAS..

Nak jadi Dominan tapi sedara sendiri tak sokong macam mana..?
Sekurangnya PAS banyak menguasai Negeri2 dan Jawatan MB.. Kira pula kerusi ADUN PAS..

Sebenarnya PAS adalah dominan dalam PR tetapi apabila PAS beralah dalam sesuatu ISU puak UMNO sendiri yang melalk lebih..

Macam ada kawan tu lah

Naruto cool je

jiwakita said...

salam....

Hurry...rakyat mampos?

Tak eh mati bila tambang bas naik
atau tarif letrik naik...

Bersyukurlah dengan apa yg Allah
berikan rezeki dan kudrat..

Rezeki yg kita terima dengan mengucap syukur pasti ganjaran
akan berganda apatah lagi jika
mengeluarkan zakat ataupun
beri sedikit 'rezeki' itu kepada
makluk Allah yg bernama pemandu
atau pengusaha perhidmatan bas
kerena rezeki itu akan berterusan
diterima oleh orang lain pula....

Dan selepas itu ia juga bersyukur
akan nikmat yg Allah anugerah...

rezeki itu bukan milik kita,tetapi
milik bersama...jika kita berfikir!

w.hualam...

Naruto Sensei said...

jiwakita

jangan jadikan Ungkapan bersyukur untuk memeras duit rakyat..

Bukan semua golongan seperti anda yang sentiasa mempunyai wang yang banyak..

Kerajaan Perihatin adalah yang sebaik mungkin akan meringgankan beban rakyat...

Buat apa memilih kerajaan yang hanya pandai menggunakan alasan menaikkan sesuatu harga sedangkan tidak pernah berusaha meringgankan beban rakyat...

Wah rakyat harus bersyukur juga diatas pemberian tanah dan wang tunai kepada tokey Ferarri..

Yang kaya dikayakan lagi.. Yang miskin semakin ditekan2 lagi..mana fikiran waras jika hati diselubungi kabus hitam..

Orang yang mahu berfikir akan memikirkan perkara yang logik dan mengikut hukum yang tersurat..

Logik ke orang kaya diberi wang dan Tanah sedangkan Rakyat menanggung beban dengan kenaikan harga barang ..?

Jangan buta karat... sampai Kiamat tak nampak jalan..

Naruto jelas..

ayamgebu said...

JIWAKITA YANG TIDAK TAHU MENJIWAI JIWA........ AKU AKUI PASAL BESYUKUR PADA TUHAN DIATAS LIMPAHAN REZEKINYER...DAN UNTUK MENYUCIKAN LAGI REZEKI, KITA PATUT BERZAKAT.....!!!!!
PASAL ISU PEMANDU BAS........
MMMMMMPHHHHH...BERAPA SANGAT YANG BOLEH DAPAT KALAU NAK DIBANDINGKAN DENGAN KUNCU2 KOMPENI RAPE-IT!!!!!!

Kakashi Senpai said...

Tambang Bas tu baru berapa tahun dah naik. Tarif elektrik pun baru lagi kenaikannya.

Sudah2 lah BN nk memeras wang rakyat. Bukan smua kaya kan.?

Yg skong membuta-tuli tu nanti bergaduh laki-bini pasal tak cukup wang.

taraf perkhidmatan mcam tu juga. Tapi duit tambang naik mendadak.
banyak cekadak BN.

Ingat rakyat cop duit ke.

Betul kata Naruto janagn jadikan alasan bersyukur untk peras wang rakyat.

Naruto Sensei said...

Hait..! Kakshi Senpai betul tu.

Adalah jabatan tu datang jemput saudara kita ke opis dia kate nye nak siasat dan temuramah saja...

Kita pun biorlah sedara kita tu ikut..Alih2 jumpa esok tinggal mayat je...

Katanye dah bebas pukul 3.45am, Tapi barang2nya tak dipulangkan pun.. Dalam cctv masa masuk opis ada sedara kita. Tapi bila keluar opis takde pulak dalam cctv tu..

Bila orang marah katanyer jangan salahkan jabatan tu.. jangan cakap bukan2...

Eh apa punya politik sanggap ni..? Yang bertanggungjawab bawa sedara kita kata jangan salahkan dia .. dia tak bertanggungjawab katanye..

Wah..! dah dipanggil sampai mati sedara tu tapi kata dia tak salah pulak...salah lah kalau macam tu sebab apa gatai sangat pi jemput sedara kita tu. sebab apa tak jaga betul2 sampai mati.

Kesiannye politik apa nih..!

Politik suka panggil, suka terbunuh dan sukahati lah..

Ha ha Naruto suka gambarkan.

Naruto Sensei said...

Lebuhraya retak lagi hati2 lah kita selepas ini..

Projek One Malaysia tak pernah selamat..Sile ke

http://bolehlandconstruction.blogspot.com/2009/06/ldp-puchong-jaya-interchange-major.html

Naruto terkejut oo

PeRWiRa_aDiL said...

Kita masih lagi hidup di dunia ini kerana Allah, kita masih lagi dikurniakan kesihatan tubuh badan kerana Allah, kita masih mampu membanting tulang mencari rezeki menyara keluarga juga kerana Allah.. Tupasal kita wajib bersyukur kepada-Nya..

Tapi bukannya bersyukur kepada Kerajaan!! Mangkuk ko nih jiwakita! Adekah selama ini Kerajaan yang melimpahkan rezeki pada kita??? Orang BN tak abes² modal kempen kita kena bersyukuuurrr, kite kene mengenang jasa pemimpiiinnn kite.. Bengong.. Najib kate tadi harga barang naik sebab wang kerajaan habis digunakan untuk subsidi pembangunan masyarakat... Duit TNB dah berjuta² berbillion² ko gunalah pembangunan masyarakat...!!! Mula² aritu kate nak naik bulan depan.. tadi dia kate nak naik tahun depan plak, suke hati kau aje Najib nak naik harga barang ape ko ingat ni duit rakyat bapak ko yang punye????
Ko ni agama ape ko nih jiwa kita?
Ko ni sama ade dah tua nak mampos tak habeh² mengenang jasa kerajaan memerdekakan negara 50 tahun dulu atau budak skolah belum baligh lagi... Bodoh sangat ko nih.... Pikir² sket ade pale hotak tuh...

aiman said...

sesungguh aku bersyukur bila aku atau sesiapa sahaja di tangkap dan di tahan di bawah ISA aku bersyukur bila melihat umnobn melakukan kezaliman aku bersyukur bila melihat pemimpin umnobn merompak kekayaan negara aku bersyukur bila umnobn menaikkan tambang perkhidmatan awal,sikit tu ,naikkan lagi. aku bersyukur melihat mahligai 24 juta khir toyol.murah tu buat yg lagi mahal.tak cukup duit songlap je duit rakyat.aku tetap bersyukur.

aiman said...

andainya suatu hari nanti isteri jiwa kita ,berzina di hadapannya akan di sambut dengan syukur oleh jiwa kita

AsyMok_ambo said...

Tuhan kita adalah ALLAH SWT.
Hanya Jauhari Yang Mengenal Manikam.
Sabda ulung MUHAMMAD SAW
'Setiap Amal dimulai NIAT.'
Pemula Shahih Bukhari mahupun Shahih Muslim.
Demi Kepentingan UMMAH, mengambil kira keadaan Malaysia yang terlalu kritikal,
Yang Berusaha Ir. Nizar Jamaludin bertekad membuktikan KeiINDAHAN ISLAM.
Ir. Nizar telah melakukan PENGORBANAN yang tiada tolok bandingnya.
ITULAH BEZA JELAS INSAN BERILMU DAN INSAN JAHIL.
Macam juga Syeikh al-Azhar bersalam dan duduk semeja dengan Presiden Israel.
Kalau insan jahil, mereka akan mengecam sedangkan itu adalah TANGGUNG JAWAB kepada Syeikh al-Azhar, sebab Presiden Israel adalah juga dari keturunan Adam. Dalam berbilion umat ISLAM, wajib ada sekurang-kurang satu orang yang menyampaikan DAKWAH kepada Presiden Israel. Tidak dapat tidak. JANGAN JADI BODOH!
Ambo baru baca Harakah terbaru Edisi Jumaat 24-26 julai 09. Kenapa ada insan dalam PASfor ALL marah Menteri Pertahanan Malaysia berjumpa Menteri Pertahanan Israel???
KALIAN INGAT KALIAN SIAPA???
ACTUALLY, U ARE THREAT TO ISLAM ALTHOUGH YOU CLAIM THAT U ARE PIMPINAN ISLAM PASFfor ALL!!!
Bila ada insan-insan macam ni, ambo teringat nasib ambo dulu bila mana ditohmah sebagai SB tatkala mula berhijrah ke Johor Bahru tidak lama dulu...
TAK PE... ALLAH SWT ADA...
Tinggal lagi...
Kepada rakyat majmuk Malaysia,
Jangan menghakimi ISLAM PASfor ALL dengan melihat individu.
LIHAT SERUAN ISLAM PASfor ALL!!!
Seruan ISLAM PASfor ALL adalah
ALLAHUAKBAR!
Bukan HIDUP MELAYU...
Kemudian...
Amaran keras ambo kepada Para
Pejuang Perajurit Patriot ISLAM PASfor ALL
Usah FITNAH
Usah ANGKUH
Usah BURUK SANGKA!
Terimalah Kebenaran biar PAHIT ditelan!!!

WALLAHU WALIYYUT TAUFIQ WAL HIDAYAH
ALLAHUAKBAR!
INSYA ALLAH.

Shahnizat bin Sakiran said...

Salam En Naruto yang asli..

"Saudara kalau cakap saja tapi tak mendokong perjuangan PAs baik diam sajalah...

Nak kuatkan Islam tetapi menyokong Parti yang bertopengkan Melayu tetapi mengaggungkan Budaya dan bahasa asing... Tengok Nam UMNO sendirile bahasa apa dia pakai..?"
...................................

Nak tegakkan Islam ada banyak cara saudara.....Kalau nak tegakkan Islam, tapi tak hikmah macam mana? Nabi pun nak dakwah orang guna akal budi. Lemah lembut. Sopan santun. minta maaf cakap. Komen anda dari dulu sampai sekarang tak nampak macam anda ni penyokong islam. Kalau nak bahas, bahas la betul-betul. Baru orang respek. Ini tidak, gelar orang ikut nafsu.

Rasanya yang perlu diam dan fikir baru komen adalah saudara. Maaf jika tersinggung.

Tontoya said...

apalah shanizat ni,punyalah lembut Naruto tu jawab siap beri salam dia kata kasar plak..cikgu ni sensitif betullah..cuba Shanizat jadi penyokong Pas pula macamana kasarnya bahasa yang diterima dari puak umno..tapi saudara lain sikit,lembut sikit.Ada le 1 dalam seribu orang umno camni..uih..kalo nak ikut betul betul cara Nabi berdakwah,memanglah ada cara yang lembut tapi kadangkala kena berperang dengan musuh bila diserang.Tapi cara Pas berlainan,banyak program2 dakwah telah dibuat termasuk pengajaran agama,kuliah kuliah.Berdakwah dari rumah kerumah hingga ke pusat hiburan pun ada..

Naruto Sensei said...

Shahnizat bin Sakiran

Salam cikgu yang sensitif sangat..

Apa kasar sangat ke bahasa saya tu.. tengok takde pula kasarnya .. malah marah pun tidak.. bukan ke ada tanda seru ke kalau marah..

Cikgu sendiri kata saya dari dulu berhujah tapi Cikgu sedar tak sejak memula Cikgu masuk ke blog nih berbagai2 sindiran dan kecaman kasar cikgu terhadap kami.

Wah kalau nak bansingkan ayat saya dengan kamu yang dulu2 tu ..tak pelah..tak perlu dipanjangkan sangat. lagi pun beruntung kan dapat masuk ke Siasah dan komen dengan bebas..

Cuba kamu beri komen dalam blog UMNO.. haram di moderatenya dulu.
So cikgu berfikir dengan matang lah ye.. jawapan saya tu kan ke ada betulnya..

Maaflah kalau terasa.. Nabi pun dalam lemah lembut ada masa matanya merah menyala juga marahkan Musuh.. kena ingat tu..

Naruto mohon maaaf lah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...