Monday, July 13, 2009

Gerakan sertai perhimpunan anti ISA 1 Ogos

KUALA LUMPUR, 13 Julai: Pemuda Gerakan mengambil tindakan yang memeranjat apabila mereka mengumumkan akan menyertai lain-lain pihak bagi membantah ISA 1 Ogos depan.

Ketua biro Khidmat Guaman dan Aduan Awamnya, Andy Yong berkata, sekumpulan Pemuda Gerakan akan menyertai demo besar-besaran yang dianjurkan oleh Gerakan Mansuhkan ISA (GMI) itu.

Perhimpunan mansuhkan ISA 1 Ogos ini diadakan sempena ulang tahun ke - 49 ISA. Perhimpunan ini akan disertai oleh NGO dan juga pertubuhan politik.

PAS melalui Dewan Pemudanya telah menggerakkan ahlinya agar menyertai perhimpunan ini.

"Keputusan kami telah dimaklumkan kepada Pengerusi GMI Syed Ibrahim dan beliau menyambut baik," kata Yong lagi.

37 comments:

Naruto sensei said...

Ye haaa mari berpesta lagi..

Gas dan bom pemedih mata pasti laris...

Mewah Polis dengan elaun..

demo juga bawa rezeki..tak percaya

Tanya Polis..he he Nasi bungkus

Naruto follow

zali said...

mari kita lihat sapa yang kena penerajang fru...

tak ada orang jahat tak ada la kerja polis...tak gitu tbs...

tuhan maha adil.

Naruto sensei said...

Orang yang suka panggil orang jahat tu sebenarnye penjahat..

Suka Skodeng anak orang..he he biasalah tau marah kalau kena kat adik kakak dia je...

Biasalah Matrik pun nak dibelit nye..

Naruto kesian je

Naruto sensei said...

Orang yang suka panggil orang jahat tu sebenarnye penjahat..

Suka Skodeng anak orang..he he biasalah tau marah kalau kena kat adik kakak dia je...

Biasalah Matrik pun nak dibelit nye..

Naruto kesian je

Samsol said...

Ini ialah sebuah amanat yang telah diucapkan oleh seorang khalifah agung kita iaitu Khalifah Abu Bakr R.A. Beliau telah menggariskan beberapa fungsi dan tanggungjawab pemerintah dan rakyat dalam sebuah negara. Marilah kita mengambil pengajaran daripada apa yang telah disampaikan oleh beliau kepada kita.

Wahai umat manusia! Sesungguhnya aku telah dilantik dikalangan kamu sedangkan aku bukanlah orang yang terbaik. Maka jika aku melakukan kebaikan maka bantulah aku tetapi sekiranya aku terpesong maka betulkanlah aku. Benar itu adalah amanah dan dusta itu adalah khianat. Orang yang lemah di kalangan kamu merupakan orang yang kuat disisiku sehingga aku akan menunaikan kemahuannya serta memberikan haknya semula. Manakala orang yang kuat di kalangan kamu merupakan orang lemah disisiku sehingga aku akan mengambil kembali hak yang telah dirampas. Oleh itu taatilah aku selagimana aku mentaati Allah dan rasulNya dan jika aku mengengkari Allah dan rasulNya maka janganlah kamu mentaatiku.

TokBatinSenoi said...

Naruto sensei said...

Orang yang suka panggil orang jahat tu sebenarnye penjahat..

betoi yu naruto...

tapi mcm 2x5=12 jer...

sakariya_akop said...

Sepatutnya ajak sekali AMENO,MCA,MIC DAN SEMUA PARTI KOMPONEN BN baru mantap.

ISA akan mansuh selepas PRU 13 sehari selepas mansuh PPSMI.

pandang dengar said...

KATA2 MUHYIDDIN YASIN...."Bagi membuktikan komitmen BN, sebuah jambatan baru dua lorong membabitkan kos antara RM7 juta dan RM10 juta akan dibina menggantikan jambatan lama di Kampung Manek Urai Lama, sehari selepas BN memenangi kawasan itu."
______________________________________________________________________________________

bodohnye BN nie...ckp 1malaysia tp nk bangunkan negara sendiri pon nk kne menang dlu...
ingat duit k'jaan malaysia duit ko ke....
time kutip cukai tkder plak tnyer sokong parti per...tp nk bngunkan kawasan pembangkang kne bersyarat....
lain kali jgn la kutip cukai dr org pembangkang...
bodoh punyer BN..........
nie yg wat aku tk sabar tunggu PAKATAN RAKYAT MEMERINTAH MALAYSIA....pasti sume rakyat mendapat manfaat...idup pon senang..

Creedence Clearwater Revival said...

pandang dengar,

janji najib utk bantu masjid2 & surau2 di permatang pauh dulu pun x setel lg. apa barang UBN?

ccr: projek RASUAH UBN.

dewata awan berapi said...

apa punya bodoh...

di permatang pauh si mat jubor yang menang...biarlah mat jubor yang majukan tempat tu...

kalau umno yang kena buat semua tu...apa kejadah lantik mat jubor jadi wakil...

dewata awan berapi said...

senang cerita...

kalau mau maju, membangun, hidup senang, pelajaran anak2 terurus...undi UMNO

kalau mau mundur, hidup merempat, miskin, pelajaran anak2 terabai...undi PAS

pikir guna kepala otak...bukan kepala butuh...

Tontoya said...

Macam lah kamu tu cerdik sangat dewata sawan sedap je perbodohkan orang.Panggil nama orang mat jubor pulak tu..nuar tu dari parti pemerintah ke pembangkang??Mana ko tahu dia tak buat apa2 kat tempat dia tu..Pembangunan tu tanggungjawab sapa??Yang orang persoalkan mana janji BN yang sibuk dok tabur kat permatang pauh tu..dah kalah,lari tak tunjuk muka..itulah perangai umno ni asyik nak menipu je,ingat rakyat ni boleh diperbodohkan selalu ke..sebab tu lah malu nak bertanding dan berjanji lagi kat penanti tu..kat manek urai ni percayalah habis je pilihanraya,muhyidin ke Stopa ke takkan jenguk lagi kat sana.Jadi macam kat Pengkalan Pasir dulu berminggu minggu puak2 umno dgn Najib sekali tidur berkampung kat sana.Yang tetap ada bersama sama rakyat sampai sekarang adalah kerajaan Pas kelantan je..

Tontoya said...

Parti kompenen BN sendiri pun tak sebulu dengan BN ni.Sibok dok canang pergolakan dalam PR tapi tak sedar rakan2 nya pun tak setuju dengan dasar ISA yg diguna BN ni.

PeRWiRa_aDiL said...

Dr Abu Hassan Hasbullah - Penganilisis politik tidak asing lagi dalam wawancara Astro AWANI telah membuat kajian bahawa peratus pengundi Manek Urai :

58% PAS
42% BN

Tambah beliau PAS sememangnya mempunyai peluang cerah. Cuma persoalannya mampukah PAS menambah bilangan majoriti pengundi yang menyokong mereka pada PRU-12 lalu.

PAS cool aje...

jit tontoya said...
This comment has been removed by the author.
jit tontoya said...

haluuuuuuuuuuuuuuuuuuu...

agak2 pemimpin dan ahli umno, jika idup zaman nabi dan khalifah masih ada tangan tak?

aku yakin dan percaya pasti depa ni hilang pemberian Tuhan itu....

TokBatinSenoi said...

jit tontoya said...

haluuuuuuuuuuuuuuuuuuu...

agak2 pemimpin dan ahli umno, jika idup zaman nabi dan khalifah masih ada tangan tak?

aku yakin dan percaya pasti depa ni hilang pemberian Tuhan itu....

________________________________


Sdr Jit,

Mana ade 'kalau' sekarang jadi zaman dulu?... mustahil terjadi.

segala2nya telah tetap pada sekali 'KUN'

cerita2 lolipop...

fitflex said...

ni perhimpunan anti isa ni agak2 berapa ratus ribu lak nak turun nie??


yg baru ni pun ada buat himpunan 100ribu gak.tapi yg turun x smp 10ribu.tu tanda rakyat dah meluat politiking dlm mlysia.

isa nie masih relevan.cuma kerajaan x patut salah guna tangkap org awam.

agak2 kalu mansuh isa golongan yg cuba cetuskan ketegangan kaum tu kita nak sumbat mana??mcm hindraf,
lg golongan yg nak buat huru hara dlm negara.inilah fungsi sebenar isa.cuma telah disalahguna oleh bn.terutama mahadir sebab nak jaga kedudukan dia sbg pm...

jit tontoya said...

haluuuuuuuuuuuuuuuu tbs,

sbab itu pengalaman, sejarah dan sirah kena jadi panduan.
zaman berlalu itu x semestinya tidak terpakai...walau nabi telah pergi beribu tahun lampau rohnya masih ada. bukan mcm engkau mangkuk....

wolf said...

Tangkap jer orang yang suka buat huru hara ni. Masukkan dlm jel dan bagi makan makanan anjing macam kata MP Seputeh .

Rakyat dah muak dengan demostrasi ni. Gunakan ISA untuk pastikan Malaysia Aman.

Tak perlu takut pada ISA kalau tak buat salah.

Orang yang takut pada ISA adalah orang yang nak buat huru hara

Kekalkan ISA...

jit tontoya said...

haluuuuuuuuuuuuuuuuuuu....

sah kerajaan perak akan tumbang sebentar lagiiiiiii....kuang...kuang....kuang...kuang!!!!

Creedence Clearwater Revival said...

bagus jugak idea nak kekalkan isa. nak sgt ISA ye? kalaulah PR menang lps PRU-13 nanti, budak2 dlm blog ni kita kasi sumbat dalam dulu. baru depa tau apa itu ISA.


ccr: org gila ISA ni mcm org gila talak.

Creedence Clearwater Revival said...
This comment has been removed by the author.
Creedence Clearwater Revival said...

Blogger jit tontoya said...

haluuuuuuuuuuuuuuuu tbs,

sbab itu pengalaman, sejarah dan sirah kena jadi panduan.
zaman berlalu itu x semestinya tidak terpakai...walau nabi telah pergi beribu tahun lampau rohnya masih ada. bukan mcm engkau mangkuk....

----------------------------------------

jit tontoya,

org asli mana kira sirah2 nih. depa main bedal je. x de law punye. kalau x sempat, berak tepi jln pun jadi. janji bahagia...

crr: ccr bukan aci sauk.

wolf said...

CCR dah terpengaruh dgn putar belit loyar keling HIDRAF dan DAP dan El Juburi wal buasiri.

Hindraf ni tunggu mansuh ISA pastu nak buat huru hara. yang kau sokong tu buat apa.

Kalau hang tak gugat ketenteraman negara, ISA tak kacau hang pun!

wolf said...

ISA direka khas untuk orang yang berhasrat dan mempunyai impian untuk huru-harakan negara sahaja.

Hidup ISA! Kekalkan ISA!

Creedence Clearwater Revival said...

Blogger wolf said...

CCR dah terpengaruh dgn putar belit loyar keling HIDRAF dan DAP dan El Juburi wal buasiri.

Hindraf ni tunggu mansuh ISA pastu nak buat huru hara. yang kau sokong tu buat apa.

Kalau hang tak gugat ketenteraman negara, ISA tak kacau hang pun!

----------------------------------------

kata2 kamu yg perkauman ni dah layak utk disumbatkan kedlm ISA....

buleh ke tahan dok dlm selama 2 tahun?? puak2 UBN yg mengaku pejuang tulen ada berani?

ccr: dok dlm penjara(ISA) ni kena kuat mental. kalau x, jd mcm zahid hamidi. keluar2 jd sasau sekejap...

Naruto sensei said...

Alah itu akta nak selamat politik UMNO je...

Tengoklah mana ada tahanan ISA dibuktikan bersalah...

Wolf kamu cari dalam Al-Quran bila masa Allah halalkan menahan orang tanpa bicara..

Setahu saya ISA tu undang2 British.. Nampak sangatlah baruah British UMNO ni..Mana merdekanya MAlaysia ni..

Sampai berpuluh akta zaman British pun UMNO masih guna lagi.. Kenapa tak mampu perintah Malaysia ke kalau tak pakai Akta tinggalan penjajah tu..?


Ha ha ha UMNO mana berani dakwa ..

Naruto rilek je

wolf said...

Kalau nak selamatkan politik UMNO dah lama Nik Aziz dan konco-konconya masuk ISA.

Tak payah nak tuduh melulu la....

Kalau tak merusuh dan berdemonstarsi...ISA takkan ganggu korang.

Ia direka khas untuk orang yang suka buat kacau-bilau.

Hidup ISA!

TokBatinSenoi said...

Creedence Clearwater Revival said...

Blogger jit tontoya said...

haluuuuuuuuuuuuuuuu tbs,

sbab itu pengalaman, sejarah dan sirah kena jadi panduan.
zaman berlalu itu x semestinya tidak terpakai...walau nabi telah pergi beribu tahun lampau rohnya masih ada. bukan mcm engkau mangkuk....

----------------------------------------

jit tontoya,

org asli mana kira sirah2 nih. depa main bedal je. x de law punye. kalau x sempat, berak tepi jln pun jadi. janji bahagia...

crr: ccr bukan aci sauk.
------------------------------>

Apa yg sdr. berdua tahu tntg sirrah nih...?


سرّ سرّة
jgn pandai sebut jer..

iilmu cacar merbau..

Berbudi bahasa dengan sirrah2 israilliyat nampaknyer!!!

Par le vous france?

Creedence Clearwater Revival said...

harap keris je panjang... baru gertak skit dah basah seluar. tu le dia nya pejuang melayu tulen, Pemuda Umno.

hiduuuppp umnuuuu!!!
hiduuuppp melayue!!!

hakhak!! XD


ccr: ayat di atas tidak ditujukan kpd sesiapa. just teringat2 jer...

ok guys, takeover le. aku ada keja. maaf kalau ada yg terhiris.

Creedence Clearwater Revival said...

aik?? tbs dah mula sensitif nampak?? selalunyer 2x5=12!!!

Creedence Clearwater Revival said...

artikel2 menarik:

Kerajaan BN Perak DiJangka Tumbang
Berita mulai tersebar bahawa dua ADUN (Bukan-PR) Perak akan menyokongPR dalam masa terdekat. Berikutan itu BN Perak telah mengadakanmesyuarat tergempar semalam.

Namun, dua ADUN bebas tidak hadirdan tidak dapat dihubungi oleh BN. Desas-desus mengatakan, mungkinseorang dari mereka akan berpaling-tadah kepada PKR.

Maklumatyang baru diterima mengatakan BN sedang bersiap-sedia sama ada akanmemohon perkenan Tuanku supaya DUN Perak dibubarkan.

-----
(Edited): Dua ADUN (Bukan-PR) berkanaan, khabarnya, mempunyai masalah antara seorang dengan yang lain.

Dari PerakExpress.com

Pemecah berita: DUN Perak dijangka bubar, ADUN BN pula paling tadah
Jun 30th, 2009 | By webmaster | Category: Pemecah Berita, Sam Ahmad, utama

Oleh Sam Ahmad

Beritatersebar luas, ada Adun BN akan berpaling tadah menyokong Pakatan. Umnobuat meeting tergempar. Dan didapati Osman dan Jamal tak hadir.

Maklumatdaripada sumber kuat, BN melalui Muhyiddin Yassin akan jumpa denganSultan Perak esok untuk dapat perkenan untuk bubarkan DUN. Maklumat itujuga ada menyebut bahawa Osman ada berjumpa dengan Nizar pada minggusudah dan beliau memohon maaf sambil menyalahkan Jamal dengan apa yangterjadi di Perak sekarang. Beliau juga turut menyalahkan Jamal ataskesalahan mereka di mahkamah.

Sumber:[url=http://telokbakong.blogspot.com/2009/07/kerajaan-bn-perak-dijangka-tumbang.html]http://telokbakong[/url]
[url=http://telokbakong.blogspot.com/2009/07/kerajaan-bn-perak-dijangka-tumbang.html].blogspot.com/2009/07/kerajaan-bn-perak-dijangka-tumbang.html[/url]



---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sumber: [url=http://greenboc.blogspot.com/2009/07/nizar-zambry-rakyat-perak-tetap.html]http://greenboc.blogspot.com/2009/07/nizar-zambry-rakyat-perak-tetap.html[/url]
Sebaik sahaja MB Nizar memfailkan penyemakan statusnya sebagai MB Perakdi Mahkamah Persekutuan, timbul desas desus yang DUN Perak akandibubarkan.

Difahamkan mahkamah telah memberi klu kepada UMNOyang mahkamah terlalu sukar untuk menangkis hujah MB Nizar. KeputusanMahkamah Tinggi adalah telus dan betul. Tindakan Mahkamah Rayuan adalahbiadap dan tergesa-gesa kerana takutkan DUN Perak dibubarkan ataspermohonan MB Nizar.

Naruto sensei said...

Nik Aziz tak pernah kena kan..! oooh bijaknye..

Anak Nik Aziz pun tak pernah kena..he he Sampai sekarang pun masih takde bukti..dah lepas tu..

Tapi boleh ke anak PM Najib yang dok peluk anak dara orang tu kena ISA.. sebab menghuruharakan anak orang tu..

Nak kira berapa ramai pimpinan PAS kedalam ISA tu tak tersenarai pun..

Pelik British guna akta tu untuk Kominis je bukan untuk bansa yang dia tawan..

Tapi BN guna akta tu untuk rakyat sendiri yang merdeka..

Lagi baik British dari Ameno ye..?

Kalau nak belit pun agak2 jangan sampai orang tahu pekungnya...

--->

Tok Batin...

Ilmu tu boleh banding2 ker..? Ish tak tahu pulak boleh banding dan banggakan Ilmu sampai boleh tuduh menuduh...

Israel pun gembira tengok umatnyer bertelagah pasal Israilliat..

Israel tu Liat sangat na bebaik le..tak payah ikut le..

Le tuor de france di Langkawi he he

Naruto nasihat je

jit tontoya said...

haluuuuuuuuuuuu...

Blogger Creedence Clearwater Revival said...

aik?? tbs dah mula sensitif nampak?? selalunyer 2x5=12!!!

--------------------------------

dah jelas tbs lama tidak pekena sirah..kn..kn....kn

itu la pasal lama sangat dok pekena sirah satanic. kuang...kuang..kuang..mangkuk

roh_insan said...

senang cerita...

kalau mau maju, membangun, hidup senang, pelajaran anak2 terurus...undi UMNO

kalau mau mundur, hidup merempat, miskin, pelajaran anak2 terabai...undi PAS.

dewata awan berapi..

dab,( mcm name biawap pasir la pulak..hu,,hu,,gurau)ape yg kamu sebut tu semue nye ddk dlm sifat kaenat,kamu kene faham btl2 ape maksud sifat kaenat tu. " Beriktikad sifat kaenat boleh memberi bekas hukum nye kafir ". ust2 dlm umno pun tau.

roh_insan said...

TBS.maaf bertanye,klu tak slh pd pandangan saye swkt sye memadamkn emel2 sye,terpandang akan satu name yg sye ternampak mcm name TBS,klu benar name tu TBS sile la anta semule,krn sye tak smpt utk membace,tp klu bkn sye mohon maaf,mungkin name lain,tk.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...