Monday, July 20, 2009

Teoh Beng Hock: SPRM bertanggungjawab penuh

PULAU PINANG , 20 Julai - Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) harus bertanggungjawab sepenuhnya diatas kematian yang berlaku terhadap Teoh Beng Hock yang merupakan Setiausaha Politik kepada Exco kerajaan negeri Selangor, Ean Yong Hean Wah.

Demikian dinyatakan oleh Misbahul Munir Masduki, Setiausaha PAS Perak semasa ditemui dalam satu majlis ceramah anjuran Lajnah Penerangan PAS Pulau Pinang.

Menurut beliau lagi kematian yang penuh dengan misteri itu harus disiasat dengan telus dan teliti bagi meyakinkan masyarakat bahawa pengawalan dan pengawasan dalam SPRM adalah terkawal dan tidak menjadi satu yang menakutkan.

"Sebagai sebuah badan yang mengakui bahawa mereka mempunyai profesionalisma dan kepakaran maka insiden seumpama ini menjadi sandaran dan alasan kepada masyarakat melihat sejauh mana kemampuan SPRM sebagai sebuah badan bebas yang melaksanakan tanggungjawab mereka dengan profesional dan bebas.

"Sekiranya berada dalam kawalan dan pengawasan SPRM maka perkara sebegini boleh terjadi sudah pasti imej dan maruah badan tersebut tercalar dengan begitu serius sekali.

"Masyarakat memandang organisasi ini sebagai satu badan yang tidak melaksanakan ketelusan dan sebaliknya bertindak sebagai penguatkuasa tersendiri.Ini sudah pasti membahayakan," katanya.
Sementara itu, Ketua Angkatan Muda Parti Keadilan Rakyat (PKR) Negeri Pulau Pinang, Yusmadi Yusof juga mempunyai pandangan yang sama.

Yusmadi menegaskan bahawa Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia(SPRM) patut bertanggungjawab di atas insiden tersebut. "Oleh kerana Teoh berada dalam pengawasan dan
kawalan SPRM ketika kejadian maka mereka harus bertanggungjawab dengan sepenuhnya di atas kejadian tersebut," tegas beliau.

Yusmadi berkata demikian selepas merasmikan konvensyen Angkatan Muda Keadilan cabang
Permatang Pauh di Yayasan Aman, Penanti, Permatang Pauh.

120 comments:

jaam said...

YE....LAH!
SAMA2 KITA LONGGOKKAN SEGALA MASALAH KEPADA SPRM. ABIS CERITA.

APARRRAAA!

Naruto sensei said...

Salam

Eh si lembut lama tak dengar cerita ye... Muncul kembali ..

Polis perlu mengummumkan punca kematian secepat mungkin..

Rakyat nak tahu sudah berapa lama mayat mangsa mati.. adakah sebelum dibebaskan pada 3.45am ataupun sebelum itu.

Rakyat mahukan kepastian

Naruto tunggu je

Naruto sensei said...

sepatutnya akta tahanan dalam soal-siasat dipinda selepas ini, dengan membenarkan tahanan disoal-siasat bersama-sama peguam. Andai tahanan terpaksa disoal seorang diri maka perlulah rakaman CCTV dibuat supaya selepas ini mereka yang dituduh dan disiasat takkan diperlakukan sewenang-wenangnya oleh mereka-mereka yang sememangnya gila pukul dan mendera. Ini adalah untuk menjamin nama baik kerajaan dan badan berkaitan supaya kejadian sebegini tidak berlaku lagi. Tetapi adakah Kerajaan BN ini akan mengikut saranan ini...he he silap-silap makin teruklah Malaysia ini nanti. Tiada jaminan jika sistem tersebut masih diteruskan.

AwanMatahari said...

MALAYSIA MASIH IKUT CARA DAN SISTEM ZAMAN BATU!!

P/S:AWANMATAHARI KAWAN BAIK NARUTO

MuhD NoR AzyM said...

Jatuh dari tingkat 14..tapi darah tak banyak pun mengalir..btul ke polis nih???

lady_of_leisure said...

Mana ada org soal siasat dgn lemah lembut. Kau org pergi kem tahanan mana yg bagi latte, cendol dan dessert utk org yg kena soal siasat.

Udah2 la nak politik kan kematian dia.

Serupa anwar ibrahim, apa2 pun nak ada teori konspirasi. kalau salah tu salah la nanti..kalau betul, betul lah...abis tu masa dia terlepas dalam kes sebelum ni, ada dia cakap mahkamah tak adil? belah laaa...

T-Rex said...

Jangan salahkan SPRM.Mungkin pegawainya tak sengaja menyebabkan kematiannya semasa soal siasat.Mungkin ada kekasaran sedikit akibat sikap degil Teoh tak mahu bekerjasama.Tak munasabahlah SPRM nak membunuh dia.Ini sekadar pendapat,walaubagai manapun kita tunggulah hasil siasatan sebenar..wallahualam..

Naruto sensei said...

AwanMatahari

My Fren Macam tu lah Malaysia ni sekarang makin kalut..

Naruto tengok serabut

Naruto sensei said...

Salah atau tidak setiap tertuduh bukan alasan untuk mereka didera atau diperlakukan sesuka-hati. Jangan buat malu Malaysia lah..!


Naruto ingatkan sahaja.

Naruto sensei said...

Jadi apa yang memberikan persoalan kepada kita ialah takkanlah semasa soal-siasat mendiang Teo Beng Hock tiada sebarang rakaman CCTV dan sepatutnya pejabat SPRM sudah semestinya mempunyai CCTVdan kenapa rakaman terakhir mendiang tidak diumumkan. Dimana kah gambar CCTV tersebut..? Dan yang tak masuk logik akal adakah selalunya tahanan yang disoalsiasat dibebaskan seawal jam 3.45 pagi. Kenapa perlu bebas waktu tersebut. Berapa jamkah mayat tersebut telah didapati sudah mati.? Adakah mangsa mati sebelum dibebaskan ataupun semasa dibebaskan juga harus ditelitikan.

Kenyataan tiada kecederaan juga amat meragukan.. Takkan seluar yang koyak tu tak terkesan langsung kulit si Mangsa..

Jangan melindungi sesuatu..

Naruto ingatkan saja.

Tontoya said...

Aku percaya dengan ko naruto..kematian penuh misteri.SPRM mesti menjelaskan dan bekerjasama dengan penyiasat.Bersihkan namanya kalau benar dia tak terlibat langsung.

Naruto sensei said...

Tontoya

My fren

Itulah yang kita harapkan supaya selepas ini janganlah ada berlaku lagi perkara yang sama kepada setiap tertuduh..

Jangan sampai anak atau sedara mara kita pula selepas ini..

Menyiasatlah dengan cara yang betul

Naruto harap gitulah

wolf said...

Politik PAS sempit dan Jumud....

Apa kau rase?

PAS hanya suka mencari kesalahan orang sahaja...bukannya nak dakwah.
Isteri PM tak pakai tudung nampak. pemimpin PAS buat salah tak nampak...dan tak tegur.

Tak pakai tudung adalah penunjuk aras orang tu kafir? Betul ke?

Kalau nanti dia dah dapat hidayah ...pakai la tudung isteri PM tu..

Itu jer ke isu korang....

PAS sesat lagi menyesatkan...jumud...jahil..sempit.

Apa kau rase?

Perawi said...

JANGAN JADI SPT BATU PUTIH KEDUA

Subject: [kota_bandung] Hukum Laut Internasional: Ambalat Milik Malaysia !!!

Hukum Laut Internasional: Ambalat Milik Malaysia !!!

Ambalat itu bukanlah kepulauan melainkan laut yang terletak antara Sipadan-Ligitan dengan Borneo.

http://wiki.answers.com/Q/Why_Malaysia_and_Indonesia_dispute_over_Ambalat

Mengapa Indonesia mendadak mengakui perairan yang bukan miliknya ini sebagai bagian wilayah Indonesia??? Tidak lain karena perairan ini mengandung minyak yang bisa disedot selama 30 tahun.

Namun yang namanya hukum tetap hukum, Malaysia tidak mau ter-buru2 karena pihak Malaysia sangat tahu kalo wilayah itu milik mereka dan sampai kapanpun pihak Indonesia pasti kalah kalau mau mendaulatnya.

Pengadilan Internasional mengenai batas negara tempohari memenangkan Malaysia sebagai pemilik Sipadan-Ligitan sehingga otomatis perairan Ambalat ini masuk wilayah Malaysia karena Ambalat itu terletak antara Sipadan-Ligitan dan Sabah.

Berdasarkan hukum Internasional, Malaysia sudah sejak dulu membangun pulau2 sekitar perairan Ambalat ini, semua lurah hingga RT/RW-nya mendapat gaji langsung dari pemerintahan Malaysia. Lalu bagaimana mungkin Indonesia bisa memaksakan kedaulatannya sementara penduduk disana pun mengakui wilayah mereka adalah wilayah Malaysia ????

Disinilah letaknya persoalan, ternyata Indonesia tidak mau persoalan Ambalat ini dibawa kepengadilan Internasional, dan atas usul Indonesia inilah Malaysia oke2 saja selama bisa diselesaikan secara damai.

Celakanya, Indonesia sudah menjual perairan ini kepada perusahan minyak Italia, "ENI" untuk mengebor minyak minyaknya. Oleh karena itulah RI berdaya upaya ber-pura2 marah sewaktu perusahan minyak ENI ini diusir oleh pasukan Malaysia. Akibatnya ENI meneliti hukum dan UU yang berlaku dan memastikan perairan Ambalat ini milik Malaysia sehingga perusahaan minyak ENI ini meminta agar pemerintah RI mengembalikan uang yang sudah dibayarkannya itu. Tetapi pemerintah RI ngotot tidak mau mengembalikannya dan membuat sandiwara se-olah2 Malaysia merebut wilayahnya yang disebar luaskan disemua media diseluruh Indonesia.

Jadi tujuannya menuntut perairan Ambalat itu sama sekali bukan karena mau direbut Malaysia, melainkan memang wilayah Malaysia dan RI ber-pura2 se-olah2 wilayahnya direbut Malaysia agar tuntutan ENI bisa dibatalkan.

Kemungkinan besar uangnya itu sudah habis dimakan rame2 para pejabat2 negara RI ini sehingga tak mungkin dikembalikan lagi selain cuma bermain sandiwara saja untuk mengulur waktu.

Ny. Muslim binti Muskitawati.

--
*********************************************
Memberitakan Informasi terupdate untuk Rekan Milist dari sumber terpercaya
http://reportermilist.multiply.com/
**********************************************
Reportermilist menerima penerbitan Iklan dengan tarif hanya Rp 20000/
5 hari kerja terbit dalam setiap Email berita yang dikirim oleh
reportermilist, bayangkan peluang murah dengan prospect yang
besar, Berminat Hubungi Reportermilist@gmail.com
=============================
(Iklan)Untuk Berita sekitar Banyumas Kunjungi situs www.Goleti.com
=============================
Search Engine Terpopuler Anak Bangsa
http://djitu.com
=============================
revolusi produk skuter matik Suzuki "Skydrive"
hubungi Dieler Suzuki terdekat
http://suzuki.co.id/

Naruto sensei said...

wolf

Nak senaraikan ke Perkara UMNO yang membatalkan iman..Tak yah lah bunag masa je cakap dengan Mahluk menyalak macam kamu tu..

Komen pun dah tak cool dah sekarang, lepas tu nak mendidihkan orang buat apa..?

Seribu kali bukti yang diberikan kamu tetap jahil dan membuta tuli malah gelap hati...

Dah kalah masih juga macam tu.. tak berubah2 makin menyampah orang nengok adalah..

Kalau perkara asas dan remeh pun PM kamu tak boleh nak suruh bini dia buat apatah lagi benda2 dan perkara2 besar melibatkan Umat Islam..Pirahhh..ha ha

Komen orang yang makan hati kalah dalam PRK.. kesian

Naruto rilek je

Perawi said...

Suparjo said...
Umumnya bukan Melayu drpd BN masuk PKR kerana dasar PKR yg terbuka, tidak membedakan kaum. BN sekalipun byk salahnya, dikuasai Umno. Umno sekalipun byk dosanya, berharga juga terhadap umat Melayu. Takkan lah DEB yg diperjuangkan Umno itu tak berguna langsung kepada umat Melayu. DEB itulah yg tidak disukai oleh bukan Melayu dalam BN. Semua pun tahu dominasi Umno dalam BN, dan pemaksaan konsep Melayu sebagai teras.

Apabila kebetulan rakyat memihak PR yg terbuka (tidak spt BN) itu yg org macam Jui Meng masuk PKR. Percayalah memang ada perancangan utk bukan Melayu masuk PKR, kerana parti itu akan menjadi teras PR (Umno teras BN). PKR teras PR dgn dasar liberal ala-Malayan Union tentulah menjadi idaman bukan Melayu dlm BN. Misinya apa? Pastikan 50 persen ahli PKR itu bukan Melayu.

Ini semua bukan rahsia dan dapat dibaca. Politik orang Cina sangat seni, tidak spt orang Melayu. Mana ada kutukan orang Cina apabila Jui Meng masuk PKR? SELAMAT TERUS BERJUANG DALAM PAKATAN RAKYATAN DEMI MENUMBANGKAN BN, YANG ZALIM, BIL LETRIK NAIK LAGI...

Naruto sensei said...

Apabila dikatakan kepada mereka: "Berimanlah kamu sebagaimana orang-orang lain telah beriman. Mereka menjawab: "Akan berimankah kami sebagaimana orang-orang bodoh itu telah beriman". Ingatlah, sesungguhnya merekalah orang-orang yang bodoh, tetapi mereka tidak tahu. (QS. 2:13) Al Baqarah :13

Naruto sensei said...

Mengapa kamu suruh orang lain (mengerjakan) kebaktian, sedang kamu melupakan diri (kewajiban)mu sendiri, padahal kamu membaca Al-Kitab (Taurat)? Maka tidakkah kamu berpikir? (QS. 2:44) Al-baqarah:44

Bukan ke sama ayat tu dengan komen kamu Wolf..? suruh orang buat tapi UMNO sendiri tak mahu membuatnya.

Naruto rilek je

AwanMatahari said...

WOLF SAID..
Politik PAS sempit dan Jumud....

Apa kau rase?

PAS hanya suka mencari kesalahan orang sahaja...bukannya nak dakwah.
Isteri PM tak pakai tudung nampak. pemimpin PAS buat salah tak nampak...dan tak tegur.

Tak pakai tudung adalah penunjuk aras orang tu kafir? Betul ke?

Kalau nanti dia dah dapat hidayah ...pakai la tudung isteri PM tu..

Itu jer ke isu korang....

PAS sesat lagi menyesatkan...jumud...jahil..sempit.

Apa kau rase?
___________________________________
Meh sini saya nak bagitau apa yang saya rasa...siapa kata pemimpin PAS buat salah tak tegur?Wolf nampaknya tak ambil tahu isu2 semasa. Contohnya masa isu kerajaan perpaduan..Ada pemimpin PAS yang salah pertimbangan dan juga khilaf pendapat. Mereka ditegur oleh pemimpin Pas yang lain.Itu bukan teguran ke WOLF?cuba kalau orang UMNO yang buat macamtu, taubat lahum..silap2 hilang jawatan,hilang projek hilang kawan..
Siapa yang cakap tak pakai tudung orang tu kafir? Meh sini saya bagi sikit tamsilan kepada saudara WOLF.Orang kafir dia memang tak bertudung. Kalau orang Islam tak pakai tudung dia sama macam orang kafir yang tak pakai tudung tu.Walaupun dia Islam dari nama yang diberi oleh mak bapaknya,tapi dia tak yakin dengan suruhan Allah yang menyuruh wanita memakai tudung dan menutup aurat.Orang kafir, dia kafir sebab dia tak yakin dengan ayat Allah.Kalau orang Islam tak yakin dengan suruhan Allah apa maknanya WOLF?Tak ke sama dengan orang2 kafir tu?Lu fikirlah sendiri...

Ok berkaitan dengan Hidayah pulak..Nampaknya wolf tak faham dengan konsep HIDAYAH ni. Biar saya terangkan secara ringkas dan padat biar budak sekolah macam En.Wolf ni senang faham. Hidayah ni bermaksud PETUNJUK..Petunjuk bagi orang ISLAM dah siap ada iaitu AL-Quran dan Sunnah.Ikut jela.nak tunggu petunjuk apa lagi en Wolf?


P/S : Awan teringat zaman sekolah..wakakakakak

AwanMatahari said...

Oh lupa pulak..peliklah En.Wolf ni.Kenapa dia cakap PAS sempit dan jumud?
PAS dah ada kelab penyokong PAS yang terdiri daripada kalangan orang bukan Islam..UMNO takda semua tu..Kan PAs dah menampakkan keterbukaan..ada wanita yang bertanding dalam pilihanraya mewakili PAS.Semua tu adalah hasil daripada Ijtihad para Ulama' dan majlis syura dalam PAS.Malahan banyak lagi perkara yang menunjukkan keterbukaan PAS..tapi Bila dah terbuka pulak Puak2 Wolf dalam UMNO menyalak cakap Pas lari daripada prinsip la, Ikut DAP la..Tak faham betulla puak2 UMNO ni

P/S: Nak belajar silat daripada Naruto boleh?wuwuwuw

Naruto sensei said...

Sesungguhnya orang yang tidak mengharapkan (tidak percaya akan) pertemuan dengan Kami, dan merasa puas dengan kehidupan di dunia serta merasa tenteram dengan kehidupan itu dan orang-orang yang melalaikan ayat-ayat kami, (QS. 10:7)
# mereka itu tempatnya ialah neraka, disebabkan apa yang selalu mereka kerjakan. (QS. 10:8) Yuunus ayat 7 dan 8.

Ha ha bukan ke Ayat2 ni sama dengan apa yang Pemimpin UMNO selesakan hidup mereka..! Mereka menunggu hidayah yang dah lama Allah turunkan Melalui Al-Quran. mereka tidak yakin dengan ayat2 Allahswt.

AwanMatahari silat kamu pun hebat apa..he he

Naruto baru silat pulut je.. he he

Pejuang said...

Kuasa politik bagi rakyat dinegara demokrasi sangat penting. Kuasa politik menetukan siapa yang berhak untuk memerintah.

Malaysia adalah satu contoh negara demokrasi yang berbilang kaum. Setiap kaum ini berhak menguasai kuasa politik. Berlainan pula dengan negara jiran seperti Indonesia Thailand dan Myanmar dimana kaum lain tidak berhak menguasai kuasa politik.

TokBatinSenoi said...

Org2 PAS bukan tau ape2 pun.. deer org tahu pakai serban, jubah dan janggut sejemput... kayu sugi

kebanyakannya, seluar dalam pun ta' pakai.

Dia org drmaza2.. pasal tuhlah deer org pandai kelentung n kungkalikung

Ayat2 Alquran dan hadis pun bolih dikoner baringkan.. just for the sake of parti PAS.

Bagero.. bagero.. bora.. bora..

Naruto sensei said...

Pejuang

Kalau nak tulis bior terang cakap je pertahankan Kuasa Politik UMNO.. kan ke senang..

Lupa ker hak melayu dalam Kontrak sosial .. hak melayu dah terjamin lama dah tapi siapa yang menghakis sedikit demi sedikit hak2 Melayu..?

Tak payah cerita bab lain bab ini pun dah tentu UMNO tak boleh dipertahankan lagi.

Naruto terus terang je lah

Naruto sensei said...

TokBatinSenoi

Wah makin celuparnya komen kamu ye Tok.. Cis Bersopanlah kamu sesama sedara seAgama kamu..! Ingat ini komen kamu dulu..ha ha ha

Janggut dan Serban kan sunnah Nabi salah ke kalau diikut.. oo kalau macam Rosmah tu bagus kot bagi tok batin ni..Boleh beri bini dia cium Shah Rukh Khan.. Itu ke ajaran UMNO suka..

Yang kata Tuhan masuk bakul sampah tu lebih teruk kan.. dalam ni pun nak menyesat orang ke..?

Amalan Islam tak ajar panaskan hati orang tapi puak UMNO disini suak pulak keadaan macam tu...

Ha ha kaeritakkunataioo Baka!

Naruto cool je

Naruto sensei said...

Kurang2 kurangnya Oranp PAS dalam ni tak pernah pula menghina Agama dan Tuhan sendiri..

Ada lah member tu dah hina Tuhan bila kita marah dicovernya kononya dia memandang Tuhan tu maha adil pula.. Apapunya tulisan kalau tak ditegur dibiornya Manusia dalam Siasah ni keliru..Islam mana ajar part Agama boleh digurau sendakan.. Ntah le kalut2..

Nak keliru diri tu jangan terpalitkan sama dengan orang lain tu namanya Pedajal tu...

Naruto cool je ingatkan

AwanMatahari said...

TOK BATIN Said
Org2 PAS bukan tau ape2 pun.. deer org tahu pakai serban, jubah dan janggut sejemput... kayu sugi

kebanyakannya, seluar dalam pun ta' pakai.

Dia org drmaza2.. pasal tuhlah deer org pandai kelentung n kungkalikung

Ayat2 Alquran dan hadis pun bolih dikoner baringkan.. just for the sake of parti PAS.

Bagero.. bagero.. bora.. bora..
___________________________________

Amboi2.
wahai kawanku Tok Batin yang entah dari planet mana..siapa yang tak tahu apa2 ni?Kita bercakap atas dasar ilmu..Jadi bila berbahas pun kita gunakan ilmu.Orang yang hentam semberono ni orang jahil namanya.Kita tak ikut emosi bila bercakap.Al-Quran dan Hadith tu menjadi asas dan pegangan. Kalau ko nak tahu siapa yang tak tahu apa2 jom kita berdebat dan berbahas dengan penuh hikmah tentang sesuatu perkara khususnya politik.Tengok siapa yang mengkoner baringkan dalil dan nas..

P/S: Kenapa Najib tak sahut cabaran Tok guru untuk berdebat?

Awan anak jantan..wakakaka

TokBatinSenoi said...

ok.. gak naruto nih pakai silat harimau..

nih silat gajah jer..


blik.. blik.. blok.

Naruto sensei said...

TokBatinSenoi

Ha ha Naruto pakai silat pulut je..

Nak kebenaran buka mendidihkan orang.. tu lah mengalakkan perkelahian..

Kalau silat galah ok nanti tunggu akhir Ramadhan boleh dibuat lemang sodap..

Naruto Kah koh keh

TokBatinSenoi said...

AwanMatahari said...

Amboi2.
wahai kawanku Tok Batin yang entah dari planet mana..

--------------------

Hai awan n matahari @ ta' berapi 'pong'.

Tak kan soalan yg senang begini pun tbs.. na' jawab.

Ilmu tuh ada sekelumit jer.. tahu pangkal, tengah , ujung.. wat per banyak ngat ilmu? biasenya..banyak orang sesat dlm hutan ilmu.

konekukeciwa.. bongangawa.. namashita.

Naruto sensei said...

UMNO SELANGOR BIDAS PAKATAN PRMBANGKANG -melayau

UMNO Selangor membidas kepimpinan kerajaan pakatan pembangkang yang kini lebih menumpukan kepada penganjuran perhimpunan haram daripada agenda untuk membangun dan membela rakyat di negeri ini.

Ketua Penerangan UMNO Selangor, Abdul Shukur Idrus berkata, tindakan mereka menganjurkan perhimpunan haram atas alasan membela kematian Setiausaha Politik Exco kerajaan negeri, Teoh Beng Hock, hanya untuk mengalih pandangan masyarakat terhadap isu sebenar.

KAH KAH KAH…. KAH KAH KAH..

NI DATANG DARI MANA ?.... kah kah
INI BARU BANGUN DARI TIDO KE ?... kah kah kah..

SIAPA PEMBANKANG DI SELANGOR ..?

Naruto gelakkan je

Naruto sensei said...

TokBatinSenoi

Tu lah Ilmu tu luas bukan sekelumit je.. Kalau macam tu senang tak payah le belajor sampai dapat degree..

Pasal tu lah nak cakap Jepun ilmu sikit :Konichiwa jadinye perkataan lucah pula...

Itu saja ke Ilmu ..melucah saja, buat malu je..

Naruto kesal..

hurry said...

TADI AKU SEMPAT KUMPUL BAGI MENANTI UNTUK MENGIRINGI MENDIANG TEOH...HEM KESIAN..TERPIKIR GAK AKU..KALAU2 BENDA NI TERJADI KAT KELUARGA AKU...TAK MUSTAHIL...UMNO MCM2 BOLEH BUAT...
CAMANA DGN MICHEAL JACKSON 2(KHIR TOYO)MUKA SAMA DGN PENGELUPASAN...ORG GELAR DIA MICHEAL JACKSON 2...APAMACAM SENYAP JE...TAK NAK BAGI KOMEN KE...TENTANG KEMATIAN TEOH...
HIDUP UMNO...HIDUP UMNO...SEMOGA PEMIMPIN2 UMNO HIDUP PENUH KAYA RAYA...

AwanMatahari said...

Tok Batin Oi..Siapa cakap ilmu tu ada sekelumit je?Da ko belajar kat hutan, dapat ilmu hutan jela..Ilmu Allah ni Maha Luas Tok Batin Oi..sampai mati pun tak abes belajar..

AwanMatahari said...

Kalau ko belajar pasal kera,dapatlah ko ilmu pasal kera..
lagi banyak ilmu yang kita belajar lagila bagus, supaya bertambah iman kita,supaya bertambah rasa kehambaan kita pada ALLAH. Pasal tu la Ko diperbodohkan oleh orang2 UMNO sebab ko tak banyak ilmu. senang kena tipu..

P/S: AWAN AND NARUTO CUMA TAKUT PADA ALLAH

hurry said...

wolf

ramai giler rakyat yg mengiringi mendiang teoh...
wolf ko tak nak bagi alasan lain ke...teoh buat2 mati ke atau apake..ala manala tahu umno...mereka takkan puas selagi kuasa politik di bawah..
aku sebelum pakatan rakyat menang,aku cukup takut dan gerun dengan umno..

TokBatinSenoi said...

AwanMatahari said...

Tok Batin Oi..Siapa cakap ilmu tu ada sekelumit je?Da ko belajar kat hutan, dapat ilmu hutan jela..Ilmu Allah ni Maha Luas Tok Batin Oi..sampai mati pun tak abes belajar..
--------------------------

Kalu belum lagi habis belajar.. ma'ana nyer... ilmu yg dh dipelajari tuh sekerat jer lah atau salah aka ta' betul kan! kan! Kan! cunt!!?

teruskan berlajar sampai abes..

gampang dong!!! pokoknya.!! pokok kelapa... yeah!!!!

AwanMatahari said...

Ramai orang sesat dalam menuntut ilmu sebab dia salah amal ilmu yang dia belajar dan mungkin jugak dia banyak sangat belajar ilmu nak jadi Tok Batin sampai tak nampak pakai serban tu Sunnah Rasul..Mata dah jadi gelap dengan duit. Tak tahu nak bezakan mana salah mana betul.

P/S: Dunia dah nak kiamat

AwanMatahari said...

Kalu belum lagi habis belajar.. ma'ana nyer... ilmu yg dh dipelajari tuh sekerat jer lah atau salah aka ta' betul kan! kan! Kan! cunt!!?
_________________________________

Tok batin oi..
Ko ni tak faham tentang epistemologi ilmu, tak faham tentang falsafah ilmu.Ko yang tengah kener baring sekarang ni.

AwanMatahari said...

P/S:Tok Batin tau ke maksud epistemologi?wakakakak

wolf said...

Politik PAS hanya politik menghukum orang jer.

Kerja dia nak mengkafirkan irang jer...betul kata mufti Perak. Dah ramai orang Islam jadi kafir sebab PAS mengkafirkan mereka.

PAS sendiri tak buat apa-apa untuk menegakkan Islam. Cakap semua orang boleh cakap...cuba buat!

Lagi satu...Allah ada bagi lesen pada korang ke nak kutuk orang Islam yang tak pakai tudung?

Apa kau rase?

Naruto sensei said...

AwanMatahari

My fren tak usah dilayan sangat ..

TBS tu banyak sangat bergurau tu.. biasalah kalau terlalu banyak sangat gurau...

Kalau Ilmu Bahasa Jepun pong' boleh di konarnye.. Biasalah suruh orang padam api tapi dia mencurahkan Minyak pula...macamana tak kalut..!

Bior le dia suke belajar apa yang die suke.. Sukehati die le..

AwanMatahari Tinggi tu Ilmu kalau dah sampi situ...

Naruto Ilmu ringankan badan je

Naruto sensei said...

wolf

Kamu yang terasa nak tanya orang ke..? ha ha ha Bila nye kutuk ..

Orang cakap BINI NAJIB TAK PAKAI TUDUNG TU ... bukan kutuk tu

..lainlah orang cakap B_B_ BINI NAJIB TAK PAKAI TUDUNG tu baru kutuk..

Lagi pun benda betul..nak tanya kamu lah benda tu berlaku ke tak..?

Alamak pergi sekolah lah balik..! baru datang sini, menyemak betullah...tu pun tak reti..

Asyik2 terasa je ..

Naruto gelak kah koh keh

AsyMok_ambo said...

ISLAM tu gapo dio?
What is ISLAM actually?
Rahmat Sekalian Alam.
Kebenaran dan Keadilan adalah ISLAM.
Merangkumi seluruh Makhluk ALLAH SWT.
Meliputi manusia, haiwan, tumbuhan dan apa saja bernyawa ataupun tidak, dari A ke Z.
Tiada yang tertinggal.
ISLAM bukan pada nama.
ISLAM bukan pada pakaian.
ISLAM bukan pada tutur kata yang manis.
ISLAM bukan pada bahan-bahan binaan.
ISLAM adalah Ad-Deenil Haq. Jalan dan Cara Hidup yang Sebenar.
Benar, binalah sebanyak mana masjid sebagai satu simbolik Rumah ALLAH SWT.
Dalam erti kata sebenar, Rumah ALLAH SWT tersemat kukuh di HATI SANUBARI INSANI.
Terimalah kebenaran biarpun pahit.
Hari ini, kita terumbang-ambing.
Yang betul digelapkan, Yang mungkar dan mengelirukan dipuja agungkan.

Benar wahai alim ulamak wang ringgit Rejim ZIONIS umno-bn LAKNATULLAH, mati prerogatif mutlak ALLAH SWT. Tak kira tempat, kalau nak mati akan mati juga.
Cuma, gunalah akal fikiran kurniaan ALLAH SWT itu!
KENAPA ALLAH SWT PILIH BANGUNAN MALAYSIAN ANTI-CORRUPTION COMMISSION (MACC) @ SURUHANJAYA MENENTANG RASUAH MALAYSIA???

LU PIKIR LAH SENDIRI BEB!!!
Terutama Yang dikasihi Najib, Khairy, Si botak angkuh nak mampus Nazri Aziz dan si Budak baik Jamil Khir.
PIKIR GUNA KEPALA OTAK.. BUKAN KEPALA LUTUT.

Percayalah, PASti ada HIKMAH TERSEMBUNYI.
Ambo juga percaya, para abe-abe Polis pun tengah duk kecut perut dan kencing tak keluar HARI INI!
Sebabnya, tidak sedikit pendokong Kebenaran dan Keadilan TULEN dalam PDRM.
Ambo yakin sebab ambo sentiasa berurusan dengan para IO dan Detektif bijaksana di seluruh negara.
Abe-abe Polis sedar, siapalah mereka dibanding TENTERA dan POLIS ALLAH SWT.
Kezaliman di Malaysia dudah tidak mampu dibendung!
Pentadbiran Najib Razak 100 peratus sudah berak dalam seluar.
Tanyalah Ong Tee Keat.. Kalau boleh saat ini juga beliau nak bubarkan MCA dan bergabung dengan Kelab Penyokong PASfor ALL.
Percayalah.

Mereka sedar TUHAN YANG MAHA BERKUASA akan menghancurkan Puak Angkuh Rejim ZIONIS umno-bn LAKNATULLAH secara beransur-ansur kerana kebinasaan secara perlahan-lahan begitu tragik, hina, jijik, busuk, menderita dan amat meloyakan.
Lepas satu satu, Lepas satu satu.
Sampai satu tahap nanti, Najib dan Muhyidin akan terlupa zip seluar.

Tinggal lagi, Tugas ulung para DAI'E FISABILILLAH
Para Pejuang Perajurit Patriot ISLAM PASfor ALL
JANGAN KITA LUPA
Kita wajib hancurkan Rejim ZIONIS umno-bn LAKNATULLAH
Dan pada masa yang sama
Kita wajib pimpin Najib Razak dan Khairy Jamaludin lilit serban dan pakai jubah, membaca khutbah di Pulau Melaka.
“Bila mana berbicara tentang ALLAH SWT Kun fayaakun Jadi Maka jadilah.”
Nape...
Tak percaya?
Dalam konteks ISLAM, TIADA APA YANG MUSTAHIL!

Para Patriot Pejuang Perajurit ISLAM PASfor ALL
Usah FITNAH
Usah ANGKUH
Usah BURUK SANGKA.

Keterbukaan Ukhuwwah dan Berbeza Pandangan Anugerah Agung ALLAH SWT.
Dengan ILMU, wajiblah kita Berdakwah IKLHAS LILLAHITAALA.
TaufiqHidayah HakMilik MUTLAQ ALLAH SWT.
Tanpa kompromi.

ISLAM itu amalan IKHLAS LILLAHITAALA.
What is IKHLAS???

Senang cerita, IKHLAS itu tak usah diungkap oleh kata-kata. Hatta, insan sebenar IKHLAS LILLAHITAALA sampaikan terlupa ada ganjaran pahala mahupun Syurga kerna...
Sosok IKHLAS ini adalah peribadi ber TAQWA yakni merendah diri (Tawadduq), bersyukur (Qanaah), berhati-hati (Wara') dan yakin (Iman) kepada PERTOLONGAN ALLAH SWT.

Terma dan Perkataan KALAH, KECUNDANG dan TEWAS etc. tiada dalam KAMUS PEJUANG ISLAM yang TULEN.

AwanMatahari said...

Wolf Said
Politik PAS hanya politik menghukum orang jer.
Awan said:
Nasib baik sekarang bukan zaman saidina Umar. Kalau tak dah ramai orang UMNO kena hukum pancung.Saidina Umar sahabat Nabi kan?Orang Islam dan Dijamin syurga plak tu.Kenapa eh dia menghukum orang islam yang buat salah?

Kerja dia nak mengkafirkan irang jer...betul kata mufti Perak. Dah ramai orang Islam jadi kafir sebab PAS mengkafirkan mereka.
AWAN Said:
Mufti Perak lupa nak haramkan rancangan hiburan melampau kat TV.Awan orang perak.

PAS sendiri tak buat apa-apa untuk menegakkan Islam. Cakap semua orang boleh cakap...cuba buat!
Awan Said:
dah nak buat UMNO tak bagi!

Lagi satu...Allah ada bagi lesen pada korang ke nak kutuk orang Islam yang tak pakai tudung?
Awan Said:Allah suruh kita mencegah kemungkaran jika mahu menjadi khairo Ummah. Allah tak bagi lesen tapi Dia bagi amaran.

Apa kau rase?
Awan said:
Rasa ko jahil

Naruto sensei said...

Wolf

Bukan lesen je Allah beri.. hukumman pun ada.. kamu tak baca Al-Quran ke..?

Atau buat2 tak tahu..!

Naruto rilek je

wolf said...

PAS hanya tahu menghukum saje...

Tak buat apa-apa pun walau dah perintah kedah , selangor dan kelantan.

wolf kentot kat Naruto pot pot pet

wolf said...

Kalau zaman khalifah umar...habis semua lidah orang PAS kene potong sebab kuat menipu, mencarut dan memfitnah.

Wolf kentut kat orang PAS pot pot pet

TokBatinSenoi said...

sdr awanmatahari @ epistemologi.

Epistemology is the branch of philosophy that studies knowledge:

1. It attempts to answer the basic question: what distinguishes true (adequate) knowledge from false (inadequate) knowledge?

2. Practically, this questions translates into issues of scientific methodology: how can one develop theories or models that are better than competing theories?

3. It also forms one of the pillars of the new sciences of cognition, which developed from the information processing approach to psychology.

4. And derives from artificial intelligence, as an attempt to develop programs that mimic a human's capacity to use knowledge in an intelligent way.

and a a lot more....

org yg banyak berlajar falasafah2 dan sejarah epistemologi.... akhirnya 'TUHAN' akan menjadi sampah.

parle vous france?

Naruto sensei said...

Ayat 44 Al-Baqarah

أَتَأْمُرُونَ النَّاسَ بِالْبِرِّ وَتَنسَوْنَ أَنفُسَكُمْ وَأَنتُمْ تَتْلُونَ الْكِتَابَ أَفَلاَ تَعْقِلُونَ



Translation

Patutkah kamu menyuruh manusia berbuat kebaikan sedang kamu lupa akan diri kamu sendiri; padahal kamu membaca Kitab Allah, tidakkah kamu berakal?

AwanMatahari said...

P/S: AwanMatahari nak belajar ilmu rumahtangga.Naruto boleh ajar?wakakakak

wolf said...

Pandai pun Naruto....

Patutkah kamu menyuruh manusia berbuat kebaikan sedang kamu lupa akan diri kamu sendiri; padahal kamu membaca Kitab Allah, tidakkah kamu berakal?

Fahamkan kahas untuk Naruto dan PAS

AwanMatahari said...

En Tok Batin..
Dalam Islam ada metod tersendiri nak belajar Falsafah. Dalam Islam ada falsafah Islam. Nabi dah ajar, Imam al-Ghazali dah menghuraikan dengan panjang lebar. Yang nak ikut falsafah Barat tu watpe?Tu pasal la sesat..

P/S: Awan orang melayu..Tolak PPSMI..wakakakak

Naruto sensei said...

wolf

PAS dah lama buat dah..UMNO bila ..?

Kan ke melalak macam tak cukup susu tadi .. tu lah jawapan untuk kamu kah kah kah..

Ilmu meniru saja lah ke yang dok ada ..patutlah pandai main salak2 je..

Naruto kesian

Naruto sensei said...

TokBatinSenoi

Ha ha Banyak ye falsafah ..

Macam tunding jari kediri sendiri je..

Takyah la nak dibanggakan sangat..

AwanMatahari said...

wolf said
Kalau zaman khalifah umar...habis semua lidah orang PAS kene potong sebab kuat menipu, mencarut dan memfitnah.
___________________________________
Kalau dah nampak syariat Islam tu adil kenapa tak laksanakan. Biar semua yang buat salah kena hukuman. Tak kiralah dia orang PAS ke, Orang Umno ke, keadilan ke. Nape pemimpin UMNO tak laksanakan?

P/S: Saidina Umar pernah sebat anak kandungnya sendiri sebab buat salah. Orang UMNO bila lagi?Wakkakaka

TokBatinSenoi said...

to awanmatahari aka berapi.

Ihya Ulumudddin

Tolong bacakan untuk tbs...

قليلا وقليلا

Naruto sensei said...

wolf

Apa pula yang BN dok buat di Pahang dan Negeri2 lain sampai hampir muflis tu keh keh keh...

Satu bab Agama pun lingkup lama dah..

Lawak kentut ke muka kamu lah .. ha ha ha

Nah ambik kentut Naruto nih
Prooofffuusss!! Ada wangi

Naruto gelakkan je

TokBatinSenoi said...

s naruto,

depan komputer nih, mmg ada tbs sorang jer pun.....


shinto... shinto..

wolf said...

Takde muflisnye negeri2 BN...sori yek...mana ada muflis.

yang muflis tu kelantam.

Busuk betul kentut org PR....kuat main bontoti ke...


pot..ppott..preeettt.

wolf said...

Mkn biawak ke ape?

Naruto sensei said...

wolf said...

Takde muflisnye negeri2 BN...sori yek...mana ada muflis.
----------------------------------->

Tu lah tak mengaku pulak ha ha
Pahang samai berjuta kena saman, Kedah ditinggalkan dengan hutang RM 800juta, Sabah pun hutang Negeri saja mencecah 783juta

Woi penyalak kerja kamu menipu rakyat ke..? kalau kamu cerita pasal hukum potong lidah dah tentu kamulah orang pertama yang kena..

Tapi untuk kamu bukan potong lidah ..potong Jari pasal Jari kamu tu banyak sangat buat khianat dan menipu orang je..ha ha ha

Buta fakta...

Naruto up to date le..

AwanMatahari said...

to awanmatahari aka berapi.

Ihya Ulumudddin

Tolong bacakan untuk tbs...
___________________________________

wah..wah..Hebat jugak rupanya Tok Batin ni..Baca juga kitab ihya' Ulumuddin Imam al-Ghazali.

P/s: Dah ada ilmu tu kenapa tak amalkan?wakakakak

Naruto sensei said...

wolf

Kamu tu yang makan biawak sampai bengap begitu sekali...

Otak mental je terlolong-lolong kat sini..

Biawak hidup je yang rakyat kena tanggung BN le tu...

Naruto gelakkan je

Naruto sensei said...

Salah satu sebab diadakan Wilayah Iskandar tu pasal Kantung duit Kerajaan Negeri Johor lost Negatif..

Kamu tahu tak Wolf..Pasal tu tanah banyak kat Johor tu kena jual ket Singapura...

Kesiannya katak ni eh tapi dia ni kan Wolf.. macam mana jadi tak cerdik sampai macam tu ye...

Kasian..

Naruto simpatilah ye

Perawi said...

Subject: Latest on Teo Beng Hock's death

Supporters want MACC probed, 3 arrested

http://lh4.ggpht.com/_9CgGAvcVGdM/SksOE9i9JoI/AAAAAAAAEw4/gkILcPT3Y4w/s800/m
k50.png

Jul 17, 09 10:39am

http://lh3.ggpht.com/_9CgGAvcVGdM/SlHGJeMY98I/AAAAAAAAE2k/sml-Jpy0N70/s800/f
ontsize.gif

The police have dispersed 300 protesters who have gathered outside the
Concorde Hotel in Shah Alam to demand the Malaysian Anti-Corruption Agency
(MACC) to be investigated for the death of an opposition politician's aide.

As they shouted "siasat, siasat, siasat" (investigate, investigate,
investigate), top Pakatan Rakyat leaders held a press conference in the
hotel.

PKR leader arrived at 10.20am and gave a short speech to the crowd before
entering the hotel.

"Enough of the cruelty. We have seen a lot of it. We want an explanation
from MACC."

Perawi said...

About 10 minutes later, the riot police began dispersing the crowd and a
scuffle broke out. At least three protesters were arrested.


http://media1.malaysiakini.com/197/d328eba0102b0d051d8d1863f707f55d.jpg


Death plunge: Candles flicker in mourning

http://lh6.ggpht.com/_9CgGAvcVGdM/Sj89vZKFgbI/AAAAAAAADxw/ijI30ukQI8E/s800/A
ndrew%20Ong.jpg

Andrew Ong
Jul 17, 09
2:38am

http://lh3.ggpht.com/_9CgGAvcVGdM/SlHGJeMY98I/AAAAAAAAE2k/sml-Jpy0N70/s800/f
ontsize.gif

Some 500 people gathered outside the Plaza Masalam building in Shah Alam
last night for a candlelight vigil held to mourn the death of Teo Beng Hock.


http://media1.malaysiakini.com/197/4b5a7c8501a63c8345542e1589dcd4ea.jpg

Led by Selangor Menteri Besar Khalid Ibrahim, the crowd paid tribute to the
30-year-old former journalist, who was described by friends and former
colleagues as a good-hearted and friendly person.

Teo, who was working as the political secretary to Selangor state executive
councillor Ean Yong Hean Wah, is said to have plunged to his death from the
building.

He was last seen at the Malaysian Anti-Corruption Commission (MACC) Selangor
office - located on the 14th floor of the building - where he was brought in
for questioning over investigations into alleged misappropriation of funds
by his boss.

Addressing the crowd, Ean Yong demanded a detailed explanation from MACC and
Prime Minister Najib Abdul Razak over his aide's death.


http://media1.malaysiakini.com/197/936af9b19ec881f330ceb10283ab2e27.jpg

"This is a tragedy that could have been avoided if MACC followed proper
procedures," said the exco, his voice cracking with grief.

"He was only a
witness. I never thought he would not back."

According to MACC, Teo was called in at 6pm yesterday and was questioned
until 3.45am but was allowed to leave after that. However, Teo had instead
chose to 'rest' on a sofa in the MACC office and was last seen at 6am.

His body was discovered on the roof top of Plaza Masalam, more than seven
hours later - at 1.30pm - by a janitor. He had apparently fallen from the
MACC tower block which is adjacent to the plaza.

'Goes in alive, comes out a corpse'

Klang MP Charles Santiago told the crowd that a "good man went to the MACC
(to assist them in their investigations) and came out a corpse."


http://media1.malaysiakini.com/197/ca257fba3b10becc7fc6ebdb8d174193.jpg

"How can we expect MACC or the police to protect the common man?" he asked.

The crowd also vented their anger towards Najib and chanted slogans such as
'MACC murderers' and 'BN is cruel'.

Kampung Tunku assemblyperson Lau Weng San claimed that the ongoing MACC
probe against Selangor Pakatan Rakyat state reps was nothing short of
persecution.

"Najib has declared war on Selangor. He wants to take this state like how he
took Perak," added PKR supreme council member Badrul Hisham Shaharin.


http://media1.malaysiakini.com/197/1c48ab4b8ce63c7f5c0f0213bd15383e.jpg

Throughout the vigil, the participants who knew Teo recalled their final
encounters with the deceased.

"He parks his car beside mine everyday. Now, I will not be able to see him
anymore," lamented Abdul Razak Ismail, the aide of Selangor exco member Dr
Xavier Jeyakumar.

"I had meals with him so many times. I cannot believe that he is gone. MACC
must pay for this," a distraugted DAP party worker from Perak told
Malaysiakini.

Fiancee barred from seeing his remains

Earlier in the evening, drama broke out on the fifth floor of Plaza Masalam
when the police refused to allow Teo's fiancee to see his body.


http://media1.malaysiakini.com/197/4e74e0592dc62a28fbb2e792b567da5f.jpg

"Please... please just let me see him once," she pleaded, sobbing
uncontrollably.

The pair had known each other for five years and were supposed to register
their marriage today.

http://media1.malaysiakini.com/197/3732c6dd9c1db9dba7ed27c87330f16b.jpg

Perawi said...

Another Selangor exco member Ronnie Liu demanded that the attorney-general
take stern action against those responsible for Teo's death.

"If MACC did not take him, he would still be alive. MACC must be charged for
murder or manslaughter," he said.

Eyebrows were also raised as to why the police forensics team took almost nine hours to remove the body.

At about 9.15pm, the police took Teo's body out of the building through the loading bay, avoiding the horde of journalists, photographers and vigilers gathered at the main entrances.

The police truck carrying the body sped off from the crowded car park en route to the Tengku Ampuan Rahimah Hospital in Klang, where a post-mortem will be carried out today.

It is understood that at least two forensics team inspected Teo's body.

According to DAP supremo Lim Kit Siang, Teo's mother in Alor Gajah, Malacca,had been crying non-stop since she was informed of the news at 5pm.

"Friends and relatives (are) in shock," he said in a Tweeter message.

Teo's mother was consoled by former DAP secretary-general Kerk Kim Hock.

Perawi said...

jaam said...
YE....LAH!
SAMA2 KITA LONGGOKKAN SEGALA MASALAH KEPADA SPRM. ABIS CERITA....APARRRAAA! kita serah tugas ini kpd penganas mafia (SPRM, SPR, Polis, UMNO) lagi haru birulah kita....tunggu Msia Baru selepas PRU13 nanti.

dewata awan berapi said...

Nah ambik kentut Naruto nih
Prooofffuusss!! Ada wangi

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

fffuuussss...aik halusnya bunyi kentut naruto nih...

biasanya yang kentut kureng bunyi tu lubang jubornya dah besar...

mangsa liwat nuar rupa2nya budak nih...

patutlah lain macam jer otak budak nih...kesian

trouma agaknya...

dewata awan berapi said...

perawi anjing kurap cina nih kuat betul menyalak...

apa tuan kau tak kasi makankah????

Naruto sensei said...

dewata awan berapi

Otak dah bengap macam tu lah..
Mana ada hujah bagus pun dia ni..

Cakap dia kotor je selalu.. kesian nye..dah lah tak cerdik .. tunjuk lagi ketidakcerdikannya..ha ha


Nama je gempak tapi macam langau je ngiooong nggiioonnngg..!! Buat bising je..


Naruto cool je

tabuan said...

Jika PAS Sudi Mendengar

Disiarkan pada Jul 17, 2009 dalam kategori Kenyataan & Penjelasan |

Oleh kerana perkataan Islam disebut dalam nama PAS, maka parti itu hendaklah menghentikan sikap suka mencerca dan memaki hamun orang lain yang berbeza pendapat dengan mereka. Pemimpin tertinggi parti tersebut hendaklah menasihati ahli-ahli mereka terutama dalam laman-laman web mereka, agar berakhlak dengan orang lain.

Apakah setiap kali berbeza pendapat mereka perlu mencerca pihak yang mereka tidak suka?! Mereka seakan lupa bahawa perkataan dan tulisan cercaan mereka itu akan dibawa ke mahkamah Allah di akhirat. Sebahagian mereka menghalalkan cercaan itu dengan menyatakan ‘orang lain’ lagi teruk. Apakah jika orang lain anda anggap teruk, maka anda boleh melakukannya juga?

Apakah akan terjadi kepada masa depan negara jika kita mengajar budaya ‘jangan berbeza pendapat dengan pemimpin kami, jika tidak awak kami maki”!! Maka rosaklah kebebasan bersuara dan berfikir. Apatah lagi jika isu agama dimasukkan. Sehingga kepada sesama sendiri, dicerca dan dihina.

Mereka hina dan mencerca pemimpin sendiri apabila berlaku perbezaan dalam isu ‘Kerajaan Perpaduan’. Mereka maki Tan Sri Harussani apabila mereka sudah tidak sebulu lagi dengannya. Dulu, mereka juga memaki saya. Lihatlah selepas kenyataan ini dikeluar, sebahagian mereka akan menyambutnya dengan makian dalam blog-blog mereka.

Saya bukan bermusuh dengan PAS, tapi saya memberi teguran sebagai seorang muslim kepada mereka, seperti mana banyak perkara saya memberi pandangan kepada UMNO juga. Generasi muda dan terpelajar makin mampu menilai. Budaya politik maki hamun dan carut marut kerana perbezaan pendapat bukan akhlak Islam, juga bukan kematangan politik masa depan”.

- Dr. Mohd Asri Zainul Abidin, Lampeter, UK

Pagar Sasak said...

Dicadangkan semua pejabat yang berkaitan dengan siasatan terutama dengan orang PR,diletakkan ditingkat bawah sekali. Nak tolak pun atau terjatuh pun cuma cedera sikit je.
yang mati di serawak bangunan tinggi juga.
Kalau nak tinggilagi,menara KLCC tingkat 88 leh lah letak SPRM di c2.SPRM dah jadi CIA atau KGB ke?
Jangan jadi rakyat Malaysia dah tak selamat dinegara sendiri.
Muhasabah dirilah kita. Jadikan Malaysia selamat walaupun kita berbeza politik. ikut kemahuan rakyat bukan kemahuan pemimpin. Kini terlalu banyak pemimpin yang hipokrit terutama dikalangan pemimpin BN. Semua nak jaga perut masing-masing...terutama sebagai contoh Khir Toyo...Rumahnya ommak
RM 24 juta.
Orang macam Jaam lembut,budak zali bodohatau dewata sesat ,cuma budak suruhan bangang ,dibayar upah tak seberapa,digunakan untuk jadi loyar,mungkin mereka ni dah 5 kali ambil peksa tak pas...jadi loyar buruk.
2012 is coming soon....kita tunggu sama.......Sabar PR..sampai masa kita bertindaklah

TokBatinSenoi said...

hei tebuan!!!

lame menghilang,asah sengat ke?

sengat jer org PAS.. ade lagi ke!! artikel dari drmaza?

Baginda Reformasi said...

'TANPA PENCIPTA'



'Alam semesta, ini ujud
dengan sendirinya, 'tanpa pencipta'.
Kerana tabia'at semulajadi, sifat benda2, unsur2 kejadian panas, sejuk, basah, kering, dan benda2 tersusun dari jirim atom, yang berkeadaan tersusun daripada proton, neutron dan elctron,
keseluruhannya adalah 'sifatPencipta' itu sendiri

tbs (tok batin senoi blog)

APPARAAA>.....

mane HP TBH? hangpa jawab... aku da paste kat blog da...

roh_insan said...

Salam.

Kate si wolf..

Tak pakai tudung adalah penunjuk aras orang tu kafir? Betul ke?

.....................................

Kafir tu bahase arab,ckp melayu nye Engkar.Kafir tu terbahagi kpd 3.kafir Harbi,Zimmi n Kaenat.

Islam tuntut menutup aurat,jgn judi,jgn minum arak,jgn rahsuah,jgn bersentuh lelaki perempun yg bkn muhrim,jgn menipu,jgn penaya kat org,(tak sbt pun hanye pd org Islam)n bermcm-mcm lg jgn nye yg berpandukn Quran n Hadith.

Jd soalan ko tu ko jwp la sendiri.

Aku nasihatkn adelah lebih baik ko tak mencaci Nik Aziz andai ko tak ddk didlm ilmu Ussul n Tauhid.

ayamgebu said...

PADA WOLF DAN RAKAN2 SESUDU....
MMMMPHHHH...NAMPAK NYER, KENYATAAN NGKO DALAM POST NIH BULEH MENAIKAN STATISTK BUDAK2 BUTA HURUF DIMALAYSIA.....X SANGKA SELEPAS
52 TAHUN MEMERINTAH ADA LAGI BENDA2
MACAMNIHHHHHH....

TokBatinSenoi said...

Baginda Reformasi said...

'TANPA PENCIPTA'



'Alam semesta, ini ujud
dengan sendirinya, 'tanpa pencipta'.
Kerana tabia'at semulajadi, sifat benda2, unsur2 kejadian panas, sejuk, basah, kering, dan benda2 tersusun dari jirim atom, yang berkeadaan tersusun daripada proton, neutron dan elctron,
keseluruhannya adalah 'sifatPencipta' itu sendiri

tbs (tok batin senoi blog)

APPARAAA>.....
-------------------------------
Sdr Tuanku Reformasi.

sebelum hangpa jawab .. hangpa kena baca dulu risalah 'TAHRIR' Abu Hassan As'ariyah KUN ALUJUD AINUN ALMAHIYAH

Dari risalah inilah diistinbatkan teologi sifat 20, olih ulama'2 selepas beliau.

na' belajor, ugama Islam, belajor betul2... jgn sekerat2.

kalu ade mase, tanyelah Tok Mudim hadi Awang.

bagero.. bagero..

hurry said...

micheal jackson 2= khir toyo,muka guna tenik pengelupasan sama....tul tak

wolf said...

hurry said...

micheal jackson 2= khir toyo,muka guna tenik pengelupasan sama....tul tak

-----------------------------------Nik Aziz tu sama muka dgn Lim Kit Siang...muka tak guna tenik pengelupasan .

Wah...ikut sedap mulut jer...

Nah..apa kau rase?

Proton Saga said...

ORANG BODOH SAJAHA YANG MENGATAKAN SPRM BERTANGANGGONG JAWAB AKAN HAL INI.

ORANG DIA JUGA YANG BUAT ANGKARA ITU TENGOKLAH NANTI KALAU TAK PERCAYA

KAU TAHU DIA KENA UGUT DARI PEHAK ATASAN DIA , KERANA TERTEKAN IA AMBIL TIADAKA ATAU DIANBIL TINDAKAN OLIH ORANG TERTENTU. KITA TUNGGU DAN LIHAT SIAPA BENER.

YANG BENER TETAP BENAR.

Naruto sensei said...

Ada hamba Allah tu katanye tinggi Ilmu sampai cara bongkak menghina Keislaman orang lain..

Bukan tu je Tuhan pun nak di soalnye..

Kalau belajar Islam tinggi sangat kenapa tak leh beza yang buruk bila komen dia kelirukan orang...


Bakka Kaeritkunnatayo

Naruto Shiezun line..

Naruto sensei said...

Proton Saga

Ha ha tu lah kamu mana tahu pun kes ni..

SPRM kata dah bebas pukul 3.45am kan..?

kalu dah bebas patutnyer barang hak milik yang disoal mesti dipulangkan..

Bila HP dan barangan mendiang belum di pulangkan tu tanda apa ye..tu tanda belum bebaslah ..

aparaa nak menyondol pun tengok fakta dulu lah..

Benda ni bukan baru lah..Kes Kugan tu pun mana pembunuh dia kena apa2 pun..?

Nak sokong pun jangan menegak benda salah..

Naruto pelik bila lambang Proton Saga bertukar jadi tak Patriotik

Naruto sensei said...

wolf

Ha ha ha Nak panas kan orang diri sendiri pun panas..

malulah komen kamu sekarang menjatuhkan taraf kamu sendiri..

Bila ye Nik Azizi buat bedah plastik..?

Kalau Khir Toyo tu semua orang dalam opis dia tahu tu.. siap pakar kecantikan datang makeup muka lagi tu...

Dah lah kalau perumpamaan kamu tu langsung tak kena ...

Naruto gelakkan je

Naruto sensei said...

Dan hari ini tembelang Mad Said Hamban bos besar SPRM telah terdedah berkaitan dengan kehilangan telefon bimbit kepunyaan TBH. Ianya di sahkan oleh Ketua Polis Selangor Datuk Khalid Abu Bakar.

Ini bermakna alasan yang mengatakan TBH di bebaskan pada jam 3.45pagi dan menumpang tidur di pejabat SPRM hanyalah rekaan semata-mata.

Mendiang Teoh Beng Hock TIDAK PERNAH dibebaskan pada bila-bila masa kerana segala barang milik mendiang masih berada dalam simpanan pegawai penyiasat SPRM. Ini kenyataan polis sendiri

OOi Proton tengok kenyataan Polis kesayangan kamu nih..

Sedap je tulis maki orang..

Naruto up to date la

TokBatinSenoi said...

Jepun Airline...

tu lah ... biler tak bagi tahu.. kafir ler, sesat ler, ahli neraka ler.. murtad ler, munafik ler... taubat ler.. mcm2 lah lagi... sampai ade yg na' potong kepala tbs.. na' pahala mati syahid.

Bila dh bagi tahu lak.. 'na' tunjuk tinggi ilmu ler, ria' ler.. mcm2 bahasa yg keluor..'

Mmg betul lah berbelit2 mcm.. siputar alam.. Sifat2 Narsisis.

Khinzir pink online.. nasib ko lah labu @ labi.

Naruto sensei said...

Tabuan

Kalau nak direkodkan maki hamun UMNO kat sini mahu berhelai2 senarainye..

Kata kat Dr Asri tu suruh dia layari Siasah ni.. dan boleh saja baca komen bik dari puak kamu sendiri ..

Terutama komen Dewata,Wolf, Dongfawudi,Zali dan Si Gomo tu..

Tak larat nak senarai dah.. jangan letakkan salah sebelah pihak sedangkan pihak yang satu lagi bebas mencarut sesukahati..

Naruto tak heran pun..

wolf said...

Naruto

tgk bebaik apa aku tulis....

aku kata dua-dua tak buat....

apa raa...

dewata awan berapi said...

mana lebih besar dosanya...

1. bantai jubor golongan sejenis
2. mengatakan allah maha samseng

sapa2 dalam blog ni yang boleh jawab???

wolf said...

Dr Maza kata kat pemimpin PAS nun...

Tgk pemimpin BN kini steady jer...

Takde maki hamun mcm pemimpin PAS.

Naruto sensei said...

Bila orang beri ayat Quran dikata nya belit.. bila dia semuanye betul ke..

Sikit2 orang PAS musuh sangat, Islam UMNO suruh macam tu ke..? Berhikmah sesama saudara..

Nak buat Islam pun katanye agama PAS.. Bila PAs kata ada agama dia sendiri.. ? melainkan putar belit puak UMNO ni..

Betulkan keliru tu bila orang dah bangkang..

Cuba dalam Siasah ni semua jenis kepala angguk je.. Wah senang lah kamu belit sana sini..

Nampak salah orang saja salah sendiri pun tak nampak ke..?

Ayat Khinzir dan kera tu pun ada toksah le risau ye..

lantak lah si Labi tu Ilmu dia dah tinggi mana boleh sanggah...

Naruto tak heran pun

Naruto sensei said...

dewata awan berapi

Mana lebih besar dosa hujah dengan akal yang dungu..? keh keh keh

Nak jawab tu Tok Batin pun boleh jawab tu..

Belajar takat mana ye adik Dewata..?

Naruto dah mula gelak nih

wolf said...

FUCKATAN RAKYAT asyik buat demo jer...politik x habis-habis..,

Nasib rakyat terbiar jer...

Tgk pemimpim BN... sibuk membangunkan negara dan membela rakyat.

Ikut sgt la Anwar el-juburi wal-buasiri...x habis-habis buat huru hara

Naruto sensei said...

wolf

kah kah Dr Maza tak tengok kot You tube berbuih maki hamun Pimpinan BN..

Cari sendiri le..

Naruto dah lali dah

Naruto sensei said...

wolf

Demonstrasi PR kata huru-hara ke..?

Bukan selepas PRU UMNO paling banyak buat demo ke..?

Malas nye nak senaraikan, Di Selangor,Perak,Pulau Pinang lagimacam demo ada tu sampai pelajar pun nak di gunakannye...

lagi huru-hara tu..? Siap maki hamun tu..

Untungkan Demo dalam negeri PR berkuasa sikit pun tak kena tangkap..Suruh Polis kawal baik2 lagi tu..

Kalau PR buat Demo, belum kumpul dah kena hambat.. Memang penakut..

tu lah demokrasi PR bukan macam BN penakut..BN tahu buat hurur-hara je..

Tengok di Penanti BN tak bertanding aman damai je dunia ni.. masuk kat Manik Urai bukan main ganasnye samseng dia..

Naruto rilek je

Naruto sensei said...

BN mana ada fikir nasib rakyat sebab tu lah Tambang Teksi akan dinaikan sampai RM 1..

Dulu kalau nak naik pun 10sen 2 je sekarang mendadak naik nye..

Bulan depan TNB pula minta naik ha ha ha Ini ke kerajaan Prihatin..Menyusahkan rakyat saja.

BN sekarang terang-terangan Merompak rakyat..

Naruto nasiblah kome

Baginda Reformasi said...

naruto baca tak tok batin senoi blog... cam menyimpang je...

wolf said...

Kalau sanggup suruh org PAS atau kau sendiri buka syarikat teksi dan bawa teksi pd harga lama.

Amacam?

Naruto sensei said...

wolf

Sikit2 Orang PAS.. kalau macam tu ok juga baik kamu suruh BN letak jawatan dari jadi kerajaan ...aparaaa..

Tu pun tak reti ke.. tu harga yang kerajaan tetapkan.. Kalau nek orang PAS buat beri kerajaan tu pada PAS..

lain kali tulis tu guna akal la..kalau tak reti diam je..

Sibuk je nak komen ntah apap ntah..

Kesian meroyan ha ha ha

Naruto rilek je

Naruto sensei said...

Baginda Reformasi

Minta di simpangkan lah ye..

Naruto kena tanya mufti harussani dulu ha ha ha..

wolf said...

untuk buka sykt teksi]bas takyah tunggu jd kerajaan la.

apa raaa...

kau yang royan

dewata awan berapi said...

Bulan depan TNB pula minta naik ha ha ha Ini ke kerajaan Prihatin..Menyusahkan rakyat saja.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++

bodoh betullah mangkuk ayun ni...bahan mentah naik maka letrik pun kenalah naik...

tak de sapa paksa kau pakai letrik...kalau nak free suruh bapak kau buat loji sendiri...

tak pun kau pakailah lilin macam cina masa nak puja mayat...

Naruto sensei said...

wolf

Keh keh keh nak kata apa lagi dah ye..kamu tak tahu ke harga tambang kerajaan yang tetapkan...

La nama je UMNO tapi semua u dont know ke..?

royan lah kamu tu..

Kalau buat pun bila kerajaan dah tetap harga takkan nak lawan Ngok..!

nanti ramai Pelanggan naik bas PAs termasuklah kamu tu.. gerenti cepat kerajaan batalkan lesen..

Eh Alasan dia nanti apa ye...
oo dapat dah berpolitik dalam BAS keh keh keh

Royan meroyan kamu tu..

Naruto sensei said...

dewata awan berapi

Nama je gempak tapi komen tahap MR Beans..

Hello.. Minyak kat MAlaysia ada kenapa nak mahal pulak..

Bukan beli pun .. Bahan mentah tu yang BN naikkan apahal..

Mana pergi 89 billion setahun tu..?

masuk perut ke..? Sekarang dah hampir 45 tahun Minyak digali..

Kalu setahun 89 billion x 45 tahun berapa..?

Banyak tu..patut makin maju Malysia ni..

Tu lah tak sekolah lagi kena tipu pun dok sokong lagi...

Bukan kamu bela pun kamu dapat free je bil api tu..bukan minyak tu pun free je..kamu pun kena bayar lah ...kesiannye

Naruto rilek je

Baginda Reformasi said...

tok batin senoi.... akal nye panjang... tak sampai martabat kite manusia normal... tapi takpe kite mengkaji dan terus mengkaji... :)

Perawi said...

Bila kesunyian dengar nasyid, relex sikit otak.....

http://mynasyid-online.blogspot.com/

Perawi said...

www.sisterislam.org.my - Murtad?

Terdahulu, tulisan SIS dalam akhbar berbahasa Inggeris di bawah tajuk 'Seeking justice for Muslim women' yang memperkatakan diskriminasi terhadap wanita Islam dan menyatakan bahawa negara Malaysia mengamalkan aparteid agama. Polemik ini pada asalnya dimulakan oleh Marina Mahathir

Dakwa beliau, undang-undang untuk wanita bukan Islam (sivil) mempunyai kesamarataan dan adil jika dibandingkan dengan undang-undang syariah untuk wanita Islam menjurus kepada sebaliknya.

Ingin dinyatakan bahawa adalah sesuatu yang aneh bagi pendukung SIS yang mempunyai latar belakang pendidikan tinggi dan sebagai seorang Islam, dalam hujahnya tidak menyatakan kes-kes ketidak-adilan secara terperinci dan dalil-dalil al-Quran atau Hadis sebagai rujukan yang mana khalayak pembaca atau ahli- ahli dalam bidangnya boleh menguji, membahas, mengkoreksi serta membincangkannya.

Begitu juga di laman web SIS segala pandangannya tidak dikukuhkan dengan dalil-dalil yang boleh menyokongnya dan hanya menyertakan jenis surah dan letak duduk ayatnya sahaja.

Dalam displin ilmu, apa jua sahaja ilmu, ia mesti disandarkan dengan rujukan, fakta dan huraian terperinci tentang sesuatu isu, tetapi tidak didapati dalam kenyataan dan pandangan mereka ini.

Seperkara yang unik dan ganjil terhadap SIS ialah setelah melemparkan tohmahan, kritikan, tuduhan dan ketidakpuasan hati, tidak pula memberi saranan-saranan, cadangan-cadangan mahupun idea-idea yang dirasakan bernas bagi memperbetulkan ketidak adilan (jika benar) terhadap wanita Islam.

Tidak berhajat untuk mengupas panjang atau membariskan semua kenyataan mereka ini untuk dipatahkan hujah, memadai dikutip beberapa bait-bait perkataan dilaman web 'Sisters in Islam' di bawah tajuk Pakaian dan Wanita Islam iaitu :-

1. Masalah pakaian wanita memang selalu merupakan perkara yang penting dalam pelaksanaan Syariah Islam, baik di negara ini mahupun di luar negara. Malah ada pihak-pihak tertentu secara berlebih-lebihan menganggap cara berpakaian tertentu itu mencerminkan iman seseorang.

2. Salah satu kesan obsesi yang demikian itu adalah banyaknya usaha yang dilakukan bagi menguatkuasakan keimanan melalui cara-cara kuku besi. "Paksaan bercanggah dengan semangat al-Quran yang menyatakan bahawa tidak terdapat paksaan di dalam agama (Surah al-Baqarah, 2:256; Surah Yunus, 10:99-100; Surah al-Ghashiyah, 88:22)".

3. Kaum wanita telah diberitahu bahawa suatu cara berpakaian yang tertentu akan melindungi mereka dari kejahatan. "Namun hakikat sosial menunjukkan bahawa cara berpakaian tidaklah mampu melindungi kaum wanita dari keganasan nafsu lelaki".



Atau yang dimaksudkan 'pihak -pihak tertentu' ialah Allah SWT sendiri, yang mewahyukan perintah menutup aurat tersebut dalam ayat 59 Surah Al-Ahzab yang mana Allah berfirman :-

"Wahai Nabi (Muhammad s.a.w.), suruhlah kepada isteri-isteri kamu, anak-anak perempuan kamu dan wanita-wanita beriman agar melabuhkan jilbab (pakaian bagi menutup seluruh tubuh) mereka (semasa mereka keluar), cara yang demikian itu lebih sesuai untuk mereka dikenal (sebagai perempuan yang beriman) maka dengan itu mereka tidak diganggu. dan (ingatlah) Allah maha pengampun lagi maha pengasihani (terhadap dosa kamu di masa lalu)."

Ini kata-kata dan janji Allah, bukannya rekaan, permintaan atau pemberitahuan kaum lelaki kepada kaum wanita.

Sekiranya Tuhan yang ingin dipertanggunjawabkan, maka saya pulangkan kembali untuk khalayak pembaca menilai sendiri sikap dan pendirian mereka ini.

Petikan kedua (2), menguatkuasakan keimanan melalui cara-cara kuku besi. Paksaan bercanggah dengan semangat al-Quran yang menyatakan bahawa tidak terdapat paksaan di dalam agama (Surah al-Baqarah, 2:256; Surah Yunus, 10:99-100; Surah al-Ghashiyah, 88:22)".

Benarkah iman seseorang dikuatkuasakan dengan cara kuku besi? Jika benarlah, tentulah pihak-pihak SIS orang yang pertama dihukum penjara, denda atau dicakar mukanya dengan kuku kerana tidak bertudung.

fitflex said...

yg sebetulnya mamat yg dah mampos ni kena siasat atas kes apa???

topguy said...

Dewata Sawan BABI...

ko nie dah pun palui bangang dan bodoh lagi campur sialll...

kalu ko mau tahu mana yang berdosa ialah MEMBUNUH RAKYAT MONGGOLIA DAN LETUPKAN DENGAN C4..

KO DAH PAHAM DEWATA SAWAN BABI..

AwanMatahari said...

AwanMatahari da kembali
Naruto..OO..Naruto


P/S : Arewanan desuka?

fitflex said...

tanya sket awan matahari toeh ni jd sksi kes apa???

AwanMatahari said...

saksi ape?

Pagar Sasak said...

Tentu akan mengambil masa menyiasat kes TBH dan pendakwaan ni. Tak apa biar lama...bicara versi BN dan disambung Versi PR. Tiga tahun aje tak lama
2009..5 bulan 10 hari = 160 hari
2010.12 bulan = 365 hari
2011.12 bulan = 365 hari
2012.12 matahari(Panas) Jumlah 840 hari aje lagi tak termasuk hari-hari panas punggung. Diramalkan ramai puak-puak BN terutama MCA dan PBS akan melompak parti pada tahun 2012 untuk menyelamat karrier politik. BN dah rapuh. Mungkin ada UMNO akan jadi katak. Tengoklah nanti. Pilihanraya mana yang BN menang di Semenanjong. Itu lah dalilnya.
Sabar Kaum PR. Mereka dah tak keruan lagi. Kini sedang"MEMBODEK" rakyat dengan rasuah-rasuah politik.
2012/13 is coming soon. Beware BN.Your life is ending. Jump to PR now. Be safe NOT be sorry.
Hidup PR

cicitHJHASSANu said...

KISAH BENAR!!!!

"tolong!tolong!tolonglonglong!!!!..

kedengaran suara makcik tua meminta pertolongan.

..dan tanpa berlengah seorang pemuda tampan,bertubuh sasa menghampiri makcik tua tadi.

"pahal makcik yg kukasihi"...
"sampai hati makcik diperlakukan sebegini"..
"tua-tua camni pun ada orang teringin"..(dalam hati jer le).

makcik dicabul,mungkin itu yg terlintas di fikirannya..
tiba2 kelibat orang sedang berlari lintang pukang melintasi mereka.
..tanpa berlengah

"woi!woi!woi!!!mana mau lari"..
pemuda macho tadi pun mengejar bersama orang2 Kampung Gigi Dua Batang..

almaklum dek teringatkan makcik tua tadi punyai anak dara suntik,maka teserlah lah kemachoannya...

"woi budak nanti dulu"..kata makcik

aaaaaahhhhhhhhhhhhhhhh!!!!
nanti kau penyangakkkkk!!!!

PENDEK CERITA...

PEMUDA MACHO MAN RANDY SAVAGE TADI PUN BERJAYA 'MENYEMACK DOWN' BUDAK YG DIKATANYA PENYANGAK...TK BOLEH DIHARAP LANGSUNG ORANG KAMPUNG NI,MAKLUMLAH SEMUANYA GIGI PUN TINGGAL DUA BATANG..HAUHAU
SETELAH DI 'SIGN OTOGRAFNYA'..

"APASAL KAU TAK BAGITAU,SELAMA INI KAU YANG SAPU ABIH AYAM-AYAM ORANG KAMPUNG NIH..
"TAK TINGGAL KAT AKU LANGSUNG"..
"KITA SERUPAAAAAAAAAAAAA!!!!
"NAK PROJEK LAIN AJAK AKU,BODOH"..

SEKIAN!!!

PELAKON-PELAKONNYA:

GEROMBOLAN AMENO sebagai ORANG KPG.
OPAH PIDAH A.M.N sebagai MAKCIK TUA
MUSA HASAN A.M.N sebagai MACHO MAN
SAID SPRM A.M.N sebagai PENYANGAK
JIBBY A.M.N sebagai TOK SIDANG

***SCENE JIBBY A.M.N TELAH DIGAM
ATAS FAKTOR 'ONE M'SIA'

AwanMatahari said...

KISAH BENAR!!!!

sempoi ar cite ko ni. Boleh buat pementasan kat istana budaya niihh..wakakakak..

P/S: AwanMatahari support indie Art!!

masjid tinggi said...

Woi Wolf.....Engkau ni bodoh la. Dia dipersoal tak pakai tudung kerana dikatakan Malaysia ni sebuah Negara Islam??????

Itu soalan nya.

Tapi apakah benar Malaysia ni sebuah negara Islam ????????

Engkau pegi belajar dulu la basic aurat lelaki dan perempuan baru datang ke sini......

roh_insan said...

dewa awan kate..

mana lebih besar dosanya...

1. bantai jubor golongan sejenis
2. mengatakan allah maha samseng

....................................

1. selagi kamu tak dtgkn 4 org
saksi kamu ddk dlm
fitnah,fitnah n bersangke-
sangke itu dose besar,( syirik
halus.)

2. Soalan kamu menunjukkn kamu
seorang yg di gelar jahil
MURAKAB yg juge membawe kpd
dose besar,(syirik halus).

Kesimpulannye kamu jwp lah ape beze kamu dgn org yg kamu tuduh.

deanna said...

cicitHAJIHASSANu,
jibby tu sapo? kompius mek.

deanna said...

wolf said...
Politik PAS sempit dan Jumud....

Apa kau rase?

PAS hanya suka mencari kesalahan orang sahaja...bukannya nak dakwah.
Isteri PM tak pakai tudung nampak. pemimpin PAS buat salah tak nampak...dan tak tegur.

Tak pakai tudung adalah penunjuk aras orang tu kafir? Betul ke?

Kalau nanti dia dah dapat hidayah ...pakai la tudung isteri PM tu..

Itu jer ke isu korang....

PAS sesat lagi menyesatkan...jumud...jahil..sempit.

Apa kau rase?

.....................
mek said: rase nak ludah je muke wolf nie..
mcm ni kew posting org yg berfikiran tak sempit? low class!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...