Thursday, July 16, 2009

SU Politik Exco mati di pejabat SPRM

SHAH ALAM, 16 Julai - Setiausaha Politik kepada Exco Selangor, Teoh Beng Hock meninggal dunia di ibu pejabat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) petang ini.

Tidak diketahui bagaiaman beliau mati samada terjatuh atau terjun dari bangunan MACC itu.

Teoh, setiausaha politik kepada Ean Yong Hian Wah, Adun Seri Kembangan dan juga Exco Selangor, diambil dari pejabatnya di bangunan SUK Selangor dalam serbuan yang dibuat oleh SPRM ke pejabat Ean semalam.

Ketika berita ini ditulis, Ean dan beberapa pemimpin kanan DAP berada di bangunan pejabat SPRM.

Penasihat DAP, Lim Kit Siang dalam respon segeranya mempersoalkan, "Adakah ini kes pertama kematian dalam tahanan SPRM, jumlahnya akan bertambah."

77 comments:

AsyMok_ambo said...

Dari-NYA semua kita datang.. Kepada NYA all of us mesti Kembali.
Kita semua berasal daripada satu ibu, Hawa dan bapa kita tidak lain tidak bukan, Adam a.s
Selebihnya...
Ambo serahkan kepada YANG MAHA TAHU SEGALA-GALA.

TEKONG DARAT said...

AHAH,....
KUAT KANTOI NI....
TAK TAUUU....

Mrkolumpo said...

TERJUN KE TERJATUH KE ATAU KENE TOLAK????TUBUHLAH SURHANJAYA SIASATAN BEBAS...SIASAT BETUL2...NI BARU SU EXCO..TAH TAH ESOK LUSA EXCO,YB,MB PULAK YANG "TERJATUH"

TokBatinSenoi said...

bercanbah2lah penyakit H1N1 dlm politik M'sia.

umurnya 30 thn ma....

dewata awan berapi said...

padan muka...lagi banyak spesis ni mati lagi aman malaysia ni...

Naruto sensei said...

Ceh sawan berapi..

Komen kamu tak pernah membina langsung...terencat akal je..

dewata awan berapi said...

hahahahaha....

Naruto sensei said...

‘Siasat bos, saya dipukul’

JOHOR BAHRU: Matanya ditutup dengan tali leher sebelum ditumbuk, disepak dan dibogelkan. Itulah keadaan terpaksa dilalui seorang pembantu tadbir sebuah pihak berkuasa tempatan (PBT) negeri ini, di dalam sebuah bilik gelap di pejabat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) di sini, kelmarin.

Mangsa tidak menyangka kehadiran dua pegawai SPRM yang menjemputnya di tempat kerja pada 7 Julai lalu untuk ke pejabat mereka bagi dirakam keterangan sebagai membantu siasatan satu kes rasuah membabitkan pegawai tertinggi PBT terbabit berakhir dengan penderaan.

Selain penderaan fizikal, mangsa yang berusia 29 tahun itu turut mendakwa sekumpulan tiga lelaki berada di dalam bilik soal siasat mengeluarkan kata-kata kesat berbaur penghinaan seperti bodoh dan sial apabila tidak berpuas hati dengan jawapan diberikannya.

Malah, detik yang amat perit dan meninggalkan kesan trauma dalam hidup lelaki berkenaan tidak berlaku sekadar dua atau tiga jam, tetapi terpaksa melaluinya lebih 12 jam.

Semuanya bermula apabila lelaki yang hanya mahu dikenali sebagai Zul itu dikunjungi dua pegawai SPRM Johor di pejabatnya di sebuah PBT di Simpang Renggam dekat sini, kira-kira 8.30 pagi 7 Julai lalu, yang mengkehendaki dia dan seorang lagi kakitangan memberi keterangan berhubung kes rasuah di pejabat agensi itu di sini.

Naruto sensei said...

Katanya, sebaik tiba di pejabat SPRM, dia diarahkan menanggalkan jam tangan, cincin dan menyerahkan semua barangan di dalam kocek seluarnya sebelum dibawa seorang pegawai memasuki sebuah bilik gelap.

“Seterusnya mata saya ditutup dengan tali leher dan diarahkan duduk ke atas kerusi sebelum tiga lelaki yang mula menyoal dengan nada serius.

“Mereka juga menyuruh saya mendedahkan berapa jumlah wang yang diterima seorang pegawai tertinggi tempat saya bekerja daripada beberapa orang kontraktor bagi menjayakan satu aktiviti lawatan sambil belajar ke Bandung, Indonesia pada 23 hingga 26 April lalu,” katanya ketika ditemui, di sini, semalam.

Menurut Zul, dia menerima pukulan sulung di kepala dipercayai menggunakan satu objek keras oleh seorang pegawai yang membuat soal siasat itu apabila dia memberikan jawapan tidak tahu menahu dan tidak menerima wang yang dimaksudkan itu.

Zul berkata, oleh kerana tidak berdaya untuk mempertahankan dirinya, dia terpaksa merayu kepada pegawai terbabit sambil bertanya kenapa dia diperlakukan sedemikian, tetapi rayuannya disambut dengan kata-kata kesat dan maki hamun pegawai terbabit.

“Saya kemudiannya diarahkan ke bilik seorang lagi pegawai di mana di situ, saya diberitahu bahawa saya adalah saksi kepada kes yang sedang disiasat SPRM itu.

“Malah pegawai berkenaan turut mengingatkan saya supaya tidak membongkarkan apa yang berlaku di dalam bilik gelap itu jika tidak mahu memalukan diri sendiri.

“Ketika itu jam 9 pagi dan saya melalui proses merakam keterangan sehingga jam 11 pagi sebelum dihantar semula ke pejabat oleh pegawai SPRM,” katanya.

Zul berkata, ketika di pejabat dia menemui rakannya yang turut dipanggil untuk memberi keterangan itu dan dimaklumkan dia tidak mengalami situasi penderaan di dalam bilik gelap itu.

“Oleh kerana berasakan diri saya diperlakukan dengan cara kejam oleh pegawai SPRM yang menyalahgunakan kuasa, saya membuat pemeriksaan kesihatan di Hospital Kluang tidak lama kemudian sebelum membuat laporan polis,” katanya.

Katanya, oleh kerana kesal dengan insiden yang dilaluinya itu, keluarganya sudah melantik seorang peguam untuk membawa perkara yang memalukan serta melampaui batas itu ke peringkat mahkamah.

Sementara itu, Pengarah SPRM Johor, Simi Abdul Ghani yang dimaklumkan berhubung insiden yang menimpa Zul itu berkata pihaknya menyerahkan kepada polis untuk melakukan siasatan selanjutnya.

Katanya, pengadu mempunyai hak untuk membuat laporan polis berhubung dakwaan itu dan siasatan sewajarnya dilakukan jika terbukti dakwaan itu adalah benar dan telus.

“Pengadu berkenaan sudah membuat laporan polis, jadi kami serahkan kepada pihak berkuasa berkenaan untuk menjalankan siasatannya dan jika terbukti dakwaan itu benar, biar pegawai yang terbabit dikenakan tindakan undang-undang sewajarnya,” katanya.

- Mymetro

* Di bawah pemerintahan kerajaan UmnoBN bolehlah SPRM pukul orang sesuka hati...

Ntah2 benda tu samalah kot ha ha kantoilah SPRM..

Naruto tunggu dan lihat

dewata awan berapi said...

wartawan tak bergaji...hahaha

Naruto sensei said...

itu ditempat BN memerintah tu..

Kalau Negeri yang PR perintah apalagi nak sembunyikan..

Harap perkara ini disiasat.. kerana SPRM hanya menahan ADUN kaum cina sahaja ..

Adakah ini motif BN mahu terus mengamalkan politik perkauman..

Janganlah begitu.. rosak negara ini nanti.. ambil iktibar dari rusuhan kaum Urumqi di China..

Naruto Nasihat..

budak kampung online said...

GILA SPRM... GANAZ...

sakariya_akop said...

TERJATUH ATAU DIJATUHKAN????????????????????????????????????????????????????????????

Penumpang said...

Awat SPRM siasat seorang saksi macam KGB atau CIA. Jangan jadi macam penjara Abu Graib sudah... kes rasuah soal siasat macam kes gangster bunuh orang...

Walau macamanapun, kita siasat samada cerita ni betui ke tidak... si kena "dera tu" pun dah buat lapuran polis.

Bagi SPRM, kena jadi cara dan kaedah kita... jangan jadi buah mulut orang. Rosak satu suruhanjaya..

Ini nasihat ... boleh kan?

Tontoya said...

Macamana pulak ni boleh mati dalam kawalan sprm??Mesti ada yang tak kena ni.Jenuh le ni sprm nak jawab..tahu tahu je le orang cina ni macamana kalau terjadi sesuatu akan dipersoalkannya sampai kelubang cacing..tunggu jelah laporan bedah siasat.

Tok Pawi said...

Naruto, SPRM tu bukan ke suruhanjaya? Kenapa dikaitkan dengan UMNO? Kontol kau kontot pun salah UMNO jugak ke?

Tok Pawi said...

Tontoya, kawalan SPRM? Tanyalah taiko2 DAP yang sama2 ada di situ

Baginda Reformasi said...

salam... SPRN harus bertanggung jawab...! jgn isu ni di diamkan seperti kes INDIA mati dalam tahanan polis! bayangkan klu KHIR @ KJ yg kene siasat.... mesti depa yg terjun bunuh diri..! BAHALOL DEWATA!

dewata awan berapi said...

tontoya said...

Macamana pulak ni boleh mati dalam kawalan sprm??

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

hoi bodoh...SPRM tu bukan tuhan yang boleh tahan cina tu dpd mati...ajal sampai matilah dia...bodoh

dewata awan berapi said...

spesis main jubor marah aku pulak???

re fo ma si...refomasi...
liwat tetap liwat...kahkahkahkah

amalhaj said...

jatuh
dijatuhkan
menjatuhkan
terjatuh
menjatuhi
dijatuhi
berjatuhan
.............

Tontoya said...

Tok Pawi bila masa plak sesat masuk sini ni..semua puak2 umno ni baik ngan sprm ni..sprm pun baik jugak ngan depa kot..
Dewata ni lagi satu bodoh tak habis habis..kan cina su politik Adun tu ditahan dipejabat SPRM.SPRM kenale menjaga keselamatannya.Kenapa tak bagi apa apa ulasan bila dipersoalkan oleh Ronnie Leu.Dirasakan tidak munasabah dia nak bunuh diri hanya kerana disiasat tanpa ada apa apa kesalahan dikenakan terhadapnya.Sebab tu lah siasatan mesti dibuat bagi mengelak timbulnya buruk sangka..yang ko dungu tak tentu pasal ni kenapa dewa sawan..kita tak menuduh apa apa,tapi puak korang yang terus menuduh ianya angkara gengster Dap yg terlibat.

dewata awan berapi said...

.kita tak menuduh apa apa,tapi puak korang yang terus menuduh ianya angkara gengster Dap yg terlibat.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

tak menuduh tengkorak kau...
ko baca komen naruto sial ni..

'Adakah ini motif BN mahu terus mengamalkan politik perkauman..'

wolf said...

Tahniah Nik Aziz kerana berkawan dgn syaitan!

... atau lebih tepat lagi "PERJANJIAN SYAITAN" dengan kerjasama dengan DAP yang jelas menyokong kongsi gelap / mafia.

Itulah dia yang dikatakan sama dengan perjuangan Rasulullah.

Elok la tu...

Tontoya said...

Ko sekolah ke tak dewata???adakah??Apakah??Siapakah??..tu kan pertanyaan bukannya tuduhan..sian jadi pencacai tak bergaji cam ko ni..Satu hadiah dari Bn yang baru diberikan kepada rakyat iaitu kenaikan tambang bas dan teksi yang tinggi..berbanggalah dewata sawan.

wolf said...

Naruto said... bla...bla...

Najib sendiri dah bodohkan Melayu satu Malaysia.. 100 hari memerintah macam2 hak Melayu tergadai..

Kengkawan dia sendiri bukan Melayu..

-------------------------------------

salahkah PM berkawan dgn orang bukan Melayu..?
Itulah isu racist yang suka dimainkan oleh Naruto dan geng-gengnya yang buta dan gelap mata hatinya.

Semoga Allah terangkan hati Naruto yang gelap gelita tu. Amin.

GOMO said...

SALAM ..
PADA KAWAN INI MERUPAKAN SATU KES BUNUH. SATU KONSPIRASI TERHADAP SAKSI SPRM.

DEMI MENYELAMATKAN RASUAH MAKA SANGGUP SAKSI SPRM INI DI BUNUH!!!

Tontoya said...

Hah tu buktinya korang buat tuduhan melulu..si Gomo tu..ko bantailah dia dewata sawan..

miekabo said...

Apa yang tersembunyi Allah jua Yang Maha Melihat!!!

yang berlaku kini akan menebalkan kebencian dan kepercayaan masyarakat.....

Padah dan bala Tuhan pasti datang....

hurry said...

eii takutla sekarang ni...org dah t erdesak...setuju mrkolumpo

hurry said...

dulu kat rantau panjang kelantan adun pas mati di kapak oleh musuh politik beliau...masa mahathir dulu nak bercakap pasal politik pun takut..takut di tangkap polis...

hurry said...

aku harap media pakatan baik suara keadilan,harakah,roket main je isu ni....supaya tarik balik pengundi cina ramai2...em dah tak selamat kita

hurry said...

wolf ko boleh beza ke..org berkawan dgn syaitan siapa...cuba tgok imej dulu...rosmah tu agaknya bertudung labuh kot....pemalu orgnya dan warak lak tu...em payah dah nak cari wanita alim mcm tu...mcmla laki dia gak....pakai lipstik lak tu

hurry said...

SEBAB TU PARA PENYOKONG PAKATAN RAKYAT KE WAKIL RAKYAT KE KENA HATI2...ORG DAH TERDESAK AKAN LAKUKAN APA SAJA....EM TERINGAT AKU KES IBRAHIM LIBYA DULU...

hurry said...

BIAR PECAH DI PERUT JGN PECAH DI MULUT....ITULA PERJUANGAN...RISIKO SEORANG PEMIMPIN PEMBAKANG....

zali said...

bangunan macc memang style bangunan inggeris yang memang kurang lengkung atau lengkok...

kemungkinan berisiko untuk jatuh adalah tinggi.

tunggu saja lah lapuran bedah siasat macammana...

hurry said...

ZALI AKU SETUJU PENDAPAT KO BANGUNAN MACC MMG STYLE...SEBAB TU SEBELUM NI...SELALU KELUAR DALAM PAPER PEKERJA2 SPRM TU ASYIK2 TERGELINCIR JE JATUH BANGUNAN...BIASALA STYLE....AKU RASA ORG YG CIPTA BANGUNAN TU SAJA JE NAK BUAT MCM TU ...SEBAB MEREKA NAK BERHENTIKAN PEKERJA2 MEREKA DGN GUNAKAN SKIM VSS TAKUT MAHAL LAK KENA BAYAR..SO BIAR PEKERJA2 MEREKA MATI SENYAP2 MCM TU...SO DAH SAVE BADGJET..TUL TAK ZALI...MUNGKIN BUDAK TU PAKAI TUMIT TINGGI KOT...

hurry said...

AKU SETUJU DGN PENDAPAT TPM KITA MUHYIDIN YASSIN,APABILA DI TANYA PASAL BEKAS MB SELANGOR DR KHIR D GANTUNG DEWAN .SO APA JAWAPAN TPM...MUNGKIN KERAJAAN PAKATAN TAKUT DENGAN HUJJAH2 YANG DI KEMUKAN OLEH BN TERHADAP MEREKA....SO TIDAK ADA CARA LAIN HANYA DGN GANTUNG DARI HADIRI DEWAN...
HIDUP BN!! HIDUP BN!! HIDUP BN!!
BARU KAU TAHU PAKATAN DENGAN PEMIDATO YG HEBAT MCM DR KHIR TU...SAPA BERANI LAWAN...HEBAT HEBAT

AZRI said...

soalnya sekarang, orang akan melihat sprm sebagai anjing umno untuk menghancurkan kerajaan pakatan rakyat dengan tuduhan rasuah.......

yang jelas dan nyata, rumah dr toyol yang nilainya hampir 24 juta tidak di soal siasat oleh sprm. mana keadilannya?...........

peristiwa ini menjadi titik hitam bagi umno untuk mengembalikan sokongan orang cina terhadap bn/umno.........

sakariya_akop said...

Najibullah akan menangis terisak-isak dengan kes ini, mana tidaknnya baru berkira-kira dengan slogan 1 Malaysia bagi tujuan memenangi hati orang-orang Cina menyokong Barisan Neraka.

....malang datang lagi, jauh hatilah orang-orang Cina nak pangkah Dacing Baghdad.

tunggu dan lihat

bagan said...

dewata haram

dewata awan berapi said...

tak lama lagi nik ajis akan keluarkan fatwa...teoh tu mati syahid

TokBatinSenoi said...

same lah kite sedekah alfatehah untuk simati... mungkin gak beliau sempat mengucap.. sebelum terjun.

Jgn lupe sediakan kapal terbang , kereta mecedes atau lamborgini kertas, mahligai kecana sakti, duit tipu tiga guni.... dan yg penting sekali 'panggang ceoouk' seekor dan pepsicola satu baldi.

Almaklumlah perjalanan yg sangat jauh dan berliku2 untuk kesyurga.. tambah lak ta' ade teksi.

selamat berangkat ya!!! sifu DAP.

PeRWiRa_aDiL said...

Bagi meraikan kejayaan BN mengurangkan majoriti undi PAS di Manik Urai baru² ini, hari ini BN mengumumkan harga tambang bas ekspres, bas sekolah, teksi dinaikkan serta merta dan tidak lama lagi kadar tarif letrik dinaikkan...

roh_insan said...

Elok kite jgn mendahulukan ape2 yg kite blm tau,(Bersangke sangke)

SPRM tu bukan ke satu badan yg dianggap hebat didlm memerangi rasuah,malah dlm jarak berpuluh meter pun die boleh dengar dgn jelas tiap patah perkataan org yg di jejak nye,malah siap dgn gambar2 sekali,n itu mmg KEHEBATAN SPRM.

Kesimpulan nye sdh tentulah didlm bangunan SPRM sendiri sdh tentu terdpt kelengkapan cctv disetiap penjuru n sudut bilik,n sdh pasti rakaman terajedi tersebut dpt dirakam,n waktu itu br kite tau ape punce nahas tersebut.

Andai SPRM kate didlm bangunan mereke tak ade cctv itu sdh jd kes berat,kite tau SPRM habat didlm kes2 memerangi rasuah,MAHU PUN YG MELIBATKN UMNO,CUMENYE SAME ADE MEREKE NAK BG TAU ATAU TIDAK JE.

Kite tunggulah dulu.

hurry said...

BAB SIASAT KERAJAAN PAKATAN,HUH BUKAN MAIN LAJU....BELUM HABIS BUAT REPORT LAGI TERUS SERBU...TAPI KALAU MELIBATKAN UMNO....MELENGGANG EH MELENGGANG EH TARI LENGGANG KALAU BAIK HATI NANTI ORG PUN SAYANG..DARI MELAKA KE ....TAPI PAKATAN PUN BAIK SEBENARNYA TAK SESUAI JADI PAKATAN POLITIK..TAK MCM UMNO...PAKATAN BUAT SIKIT JE..TERUS SEMUA AHLI UMNO BERDUYUN2 BUAT LAPORAN POLIS...TGOK BAGI BIASISWA KEPADA SEMUA BANGSA...MANA PEMUDA BERANI MATI UMNO,MANA IBRAHIM ALI,MANA ORG KUAT UMNO DARI CHERAS(AL HABSHEE) SENYAP JE...MANA PERWARIS,MANA GPMS,MANA ITU DAN INI...TOLONGLA ABANG IBRAHIM ALI...KERAHKAN SEMUA PERTUBUHAN ANDA...

jiwakita said...

salam.......

Apakah motif yg terlindung sehingga SU kepada exco menemui ajal dengan tragis sekali....

Adakah dia menjadi kambing hitam untuk menutup
sesuatu yg amat besar....

atau biar pecah di perut jangan pecah di mulut
menyebabkan dia menemui ajalnya...

polis harus menyiasat dari semua sudut
untuk keadilan keluarga mendiang...

takziah kepada keluarga
mendiang teo...

Tungaklangit said...

salam untuk semua

hairan jugak ya yang mati adalah orang yang disiasat ata kes boss dia terbabit dalam ekgiatan samseng haram dan mati selepas dia dilepaskan dari soal jawab...

lepas bila mati yang orang melayu PR dok sokong dia tu dan tuduh atau buat andaian SPRM terlibat apa lah punya pandai nadaian ni???
kamu semua rela mencemuh saudara seagama kamu dan menyokong manusia yang sah dan mati cara yang dirahui pulak tu...

kepada penyokong PR bawa bertenang lah...

sokongan yang kamu berikan tu salah tempatnya... kalau tak ada modal jangan dok sibuk.. yang mati DAP kenapa nak masuk sekali UMNO... betul2 hamPAS lah kau orang ni...

dah termakan ucapan ustaz nga di Perak lah ni...

bawa bertenang...
biarlah dia mati lepas ni mesti ada kes yang besar ekoran maklumat yang ada dalam sprm tu...

janganlah pulak tak nak terima pulak bila kata ada org dalam geng mendiang yang bunuh mendiang...

bawa mengucap penyokong PR

salam

Tontoya said...

Wahai tunggaklangit..kat sini tak ada siapa yang menuduh secara terus.Tapi hanya meminta siasatan secara telus dibuat tanpa melindungi apa apa.Ini bukan kerana dia orang Dap,orang umno ke sapa sapa sekalipun haruslah didedahkan hal sebenarnya berlaku.Tapi ada orang2 dari umno yang terus menuduh ianya angkara keterlibatan samseng atau gangster dari Dap yang melakukannya bagi menutup mulut.Mendiang berada di pejabat sprm dan tentulah kalau ada sesiapa yang keluar masuk akan direkodkan.Mustahil orang luar boleh masuk sesuka hati.Apa apapun sprm telah membuat laporan polis dan biarlah polis yang menyiasatnya samada dia terjatuh atau dijatuhkan..

roh_insan said...

Tunggaklangit said..

kamu semua rela mencemuh saudara seagama kamu dan menyokong manusia yang sah dan mati cara yang dirahui pulak tu...

... betul2 hamPAS lah kau orang ni...

...bawa mengucap penyokong PR.

...................................

Sekejap kamu marah PR mencumuh sesame saudare,sekejap pulak kamu lak yg mencemuh saudare kamu dgn mengatekn HAMPAS LAH KAU...

Mane yg betul kamu ni.Kamu tu pun patut ngucap same.

Tungaklangit said...

SALAM SDR TONTOYA

JANGANLAH GUNA PERKATAAN YANG MEMBAWA TUDUHAN SEPERTI TERJATUH ATAU DIJATUHKAN...

BERETIKA SIKITLAH JANGAN TAHU NAK SALAHKAN PIHAK LAIN...

KAMU BERCAKAP MACAM BAIK TAPI KAMU TAK SEDAR BAHASA YANG KAMU GUNAKAN TU AKAN MENIMBULKAN PERSOALAN KEPADA PIHAK LAIN...

KALAU TAK TAHU LEBIH BAIK DIAM AJE...

KAMU TU BUKAN ADA TAULIAH UNTUK MENJAWAB KES INI

HARAP MAAF KALAU TERKASAR BAHASA

SALAM

Tontoya said...

Tunggak langit...bukan orang tak kenal kau sapa..aku takde menuduh sesapa cam puak korang..boleh chek tengok apa yang difitnah dekat blog2 bpn nun..diorang tu yang sepatutnya kau suruh diam..memang aku takde tahu menahu dalam kes ni sebab tu lah orang ramai tertanya tanya dan mahukan penjelasan.Kau pun berlagak macam tahu tahu je buat tuduhan melulu samada ada samseng terlibat..Kalau tak tahu baik kau diam..kerana akan menimbulkan persoalan dipihak lain..kan aku kata kita tunggu je hasil siasatan samada ada unsur jenayah atau tidak..banyak dah kes kes yang berlaku yang menimbulkan keraguan.

Lavender Pelangi said...

kalau siasatan ini salah ataupun ramai yang tak puas hati..
kita tunggu 'siasatan' daripada Allah..kerana dia Maha Melihat,satu hari nanti pasti dibalasnya.

Perawi said...

Episod pembunuhan selepas mendiang Altantuya....lepas ini siapa pula. Komando mula diberi elaun khas. Polis dan askar disatukan kearah 1MSia bagi merajukan kerajaan pemerintah tentera. Ini menujukkan persiapan PRU13 sudah hampir.

Perawi said...

Lepas ini kita pakat doakan DEWATA pula mati dilanggar lori tahit.....

Perawi said...

Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).....Matanya ditutup dengan tali leher sebelum ditumbuk, disepak dan dibogelkan....dah jadi FBI dan Polis jadi macam CIA. Hidup 1Msia/H1N1

Perawi said...

Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM)dan SPR perlu ditukarkan dibawah kuasa Yang Dipertuan agong bagi mengekang jahatnya pembuatan jenayah UMNO/BN. Pohon segera melalui sidang parlimen.

Perawi said...

akmal... said...
macam mana tak prejudis Tuan MSO... nampak sangat berat sebelah!! Apa cerita siasatan Khir Toyo.. tak kena geledah dan panggil pun??? Apa cerita rasuah politik khairi dan ali rustam.. sikit pun tak sebut!!. Apa cerita perlabuhan klang!!... SPRM yg membiarkan kredibiliti dorang dipersoalkan.. So jangan salahkan rakyat jika prejudis terhadap mereka!!
July 16, 2009 9:45 PM

maw said...
Bagaikan helilintar pehak berkuasa kerajaan dan sprm membuat siasatan keatas ahli pembangkang sedangkan terdahulu dan beberapa tahun dulu banyak polis report telah dibuat oleh pembangkang yang mewakili rakyat atas penyelewengan dan salah guna kuasa oleh pehak kerajaan serta pemimpin mereka satu habuk pun tak siasat.Inikah yang dikatakan rakyat didahulukan,demokrasi dan islam?cukuplah tu jangan tipu tuhan.
July 16, 2009 9:48 PM

Tuan Khemah said...
Saudara MSO,
Persoalan timbul mengapa sampai 7 serentak.Kenapa semua keturunan Cina.Dalam keadaan begini Nazri Aziz patut tutup mulut kerana apa yang keluar daripadanya semuanya berupa api yang membarakan sekam.
Juga persoalan,adakah layanan begini akan diberi pada politikus UBN jika mereka diadu menyalah guna kuasa.Bukan sepuluh,atau berpuluh malah hampir tak terkira lapuran demi lapuran,amat jarang diberitahu secara rasmi olih SPRM bahawa politikus UBN dsiasat dan jika ada media meminta komen ,pasti akan diberi jawapan"Etika SPRM tidak membenarkan".
July 16, 2009 11:03 PM

Melayu PAS, sudah lama terkena, zaman Pok Loh Hadhari...India Hindraf yang kena...zaman 1Msia/H1N1...Cina pula kena dikianatinya....Perut didahulukan Poket diutamakan...Takbir

Perawi said...

Semua bangsa dikianati....Tanda - tanda akhir BN akan berkubur......dah sampai

topguy said...

harap2 lepas ni keturunan dewata sawan babi yang mati,keturunan ameno sial...

Perawi said...

Hari ini BN mengumumkan harga tambang bas ekspres, bas sekolah, teksi dinaikkan serta merta dan tidak lama lagi kadar tarif letrik dinaikkan, kini Insuran kenderaan no.1, sempena nama 1Msia/H1N1

Perawi said...

dewata awan berapi said...
wartawan tak bergaji...hahaha
July 16, 2009 3:08 AM

TAK APALAH, JANJI DAPAT MENYEDARKAN/MENYAMPAI KPD RAKYAT MSIA...JANJI JANGAN JADI PEMGAMPU JALANAN....NAK MAKAN PUN TIADA DUIT

Perawi said...

SPRM HENDAKLAH DITUKARKAN KPD MAFIA 1MSIA KERANA TERTUKAR DGN SPR

ambo said...

bodo menate wolf...

Perawi said...

TERKINI DLM:

http://www.pcworld.com/

Perawi said...

TokBatinSenoi said...
bercanbah2lah penyakit H1N1 dlm politik M'sia.(1Msia/H1N1 = SeMsia Hapuskan Najib)

Naruto sensei said...

Tok Pawi

Nama saja gempak tapi akal singkat..
Memalukan saja ...

Dah memerintah tu UMNO yang buta tu kenapa..?

kesiannye terencat akal walaupun digelar Tok..

Naruto tak raspek kamu lah..

Naruto sensei said...

dewata awan berapi

Kalau nak kata komen saya dengan kamu lebih sial komen kamu dari saya sendiri..

Komen ntah apa2 ntah.. macam orang tak sekolah..bukan kamu berhujah pun pandai kamu maki hamun saja..

Naruto rilek je ..ha ha

Naruto sensei said...

wolf

Ha ha ha Isu kawan PM kamu kata saya racicts..apalah jenis Melayu nih..?

Bila PAS macam kamu kutuk.. bila PM sendiri boleh berkawan dan beri kepentingan pada kengkawan dia yang serba serbi cina kaya dia kata kita racicts lak..

Ingat lagi macam mana nak kembangkan Pelancongan beri tanah dan wang kat Bos ferrari..

Dah kaya dikayakan lagi UMNO BN..

Moga Allah bukakan matahati Wolf yang dengki dan penuh dengan warna kehitaman..

Taubat lah Wolf

Naruto doakan..

Naruto sensei said...

Tungaklangit

Salam

Jangan saudara bercakap seolah2 saudara seorang yang baikkkkk sangatttt..!!!!

Sebab hujah dan tulisan saudara sendiri mempunyai kata makian dan tuduhan berniat jahat..

Yang sudah kalah tu sudah lah..uhasabahlah diri UMNO tu..

Ni tak berubah2 dengan kenyataan ajarn UMNGOK tu..

Siapa tak kenal saudara..! di blog lain tulisan maki-hamun orang saja..berubah2 bila di tempat lain.. nak cover corak hujah tu..

walaupun ayat nampak baik tapi niat tetap nampak jahat.. tu tak boleh ubah punya.

Naruto perhatikan selalu..

Tontoya said...

Pencacai dari umngok ni ramai pulak masuk menyiasat kat sini..kot kot ada orang kaitkan kematian ni dgn umngok kesayangan dia..cemas tak tentu hala pehal plaknya..diorang ingat perangai kita kat sini cam diorang semua le tu yang suka menabur fitnah.

Perawi said...

If ONE (1) of our Nominee in the EPF Nominees list deceased, automatically the whole arrangement (EPF Nominees list) is VOID. Meaning if, you only put in One (1) name & unfortunately he/she dies before you – automatically EPF will channel your EPF money to trustee of AMANAH RAYA upon your death.

Thou if, you DO have few names in the EPF Nominees list still - the whole arrangement is VOID & none of the individual balance name in the EPF Nominees list will get their potion & automatically EPF will channel your EPF money to trustee of AMANAH RAYA upon your death.

Piece of advice - if any of the your Nominee in the EPF Nominees list decease, please do immediately approach the nearest EPF counter & present the Death Certificate of the individual & re-instate you NEW / LATEST Nominee in the EPF Nominees list + NEW / LATEST percentage.

If, you & the other party (maybe spouse) involved in the same misfortune (accident / illness) that caused death to both yourself / spouse please, please, please alert your siblings / relatives / parents to immediately approach the nearest EPF counter & share the information within 3 days to AVOID all EPF money to be surrender to trustee of AMANAH RAYA.

Upon surrender to trustee of AMANAH RAYA, your children will have to battle the money thru 3 channels;

Majlis Agama

Pejabat Tanah

Mahkamah

The normal period via above 3 channels usually takes 2-3 years (except if you have inside/tip top connection) at Amanah Raya.

cicitHJHASSANu said...

BIBIT-BIBIT BERLAKUNYA DARURAT UNTUK TALIAN HAYAT AMENO-BN LAKNATULLAH....
MEREKA SEPERTI LEMBU YG MENGIBAS EKORNYA KE SETIAP TUBUH SEHINGGA KE TELOR2 MEREKA,WALHAL BURUNG GEMBALA MASIH 'STEADY' DI ATAS KEPALANYA...
SEBELUM MEREKA BERTINDAK ALA MOSSAD HANCURKAN SEGERA PUAK2 MUNAFIKUN DGN SEGERA....
MEREKA SEBENARNYA PENAKUT TETAPI BERLINDUNG DISEBALIK KUASA DUNIA.

Shahnizat bin Sakiran said...

AMENO-BN LAKNATULLAH....???

Uiiii.. Jahatnya...
Mana dapat idea bernas ni??
Tok Guru ajar ke?

Ibnu said...

Assalamualaikum dan salam sejahtera,
Sangat terkejut dengar berita kematian saksi di pejabat SPRM ini. Kita harap siasatan yang adil dapat dijalankan. Takziah kepada ahli keluarga mangsa.
Hmm...tak bolehkah kita berhujah dengan bahasa dan kata-kata yang penuh sopan di sini. Apa yang penting fakta yang jelas yang hendak kita ketengahkan, bukannya sekadar hentam keromo sahaja dengan hujah yang sia-sia tanpa isi, ditambah lagi dengan bahasa yang kurang elok dibaca. Maaflah, saya hanya sekadar menegur. Wallahualam.

PeRWiRa_aDiL said...

SPRM,

Yg betul² rasuah tak disiasatnya, yg disyaki tanpa sebarang bukti dihentamnya, marah orang Cina,
Datuk Dr Chua Jui Meng dah join PKR woiii.. Padan muka ko BN....

azmi said...

sprm...suruhanjaya penggalak rasuah malaysia... he he he

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...