Friday, July 17, 2009

Gan mengadu dipukul polis

SHAH ALAM, 17 Julai: Adun Rawang, Gan Pei Nei yang menjadi salah seorang mangsa pukulan pihak polis pagi tadi di Bangunan Masalam berkata, keputusan untuk tindakan seterusnya akan diambil selepas perbincangan dengan pihak peguam di Bangunan SUK, petang ini.

Beliau yang bercakap dengan Siasah berkata, beliau dan rakan-rakan yang lain baharu sahaja pulang dari hospital di Kelang untuk menjalani pemeriksaan ekoran pukulan terbabit menyebabkan benjolan di kepalanya.

Untuk pengetahuan, Gan merupakan wakil rakyat wanita yang sepatutnya menerima wartawan Siasah dalam satu tembubicara berbentuk focus untuk bulan Ogos namun terpaksa membatalkannya ekoran kejadian berkenaan.

“Kami pun hairan kenapa pula kami yang dipukul polis sedangkan kita hanya berkumpul secara aman di Bangunan Masalam dan hanya cakap-cakap sedikit sahaja,” terangnya kepada Siasah baru sebentar sebelum ini.

Menurutnya, antara yang turut menjadi mangsa adalah Exco Kerajaan Selangor, Elizabeth Wong dan ramai lagi ditangkap termasuk Exco Selangor, Dr Xavier Jayakumar dan Ahli Parlimen Kapar, Manikavasagam.

Mereka berkumpul di hadapan Bangunan Masalam dekat sini bagi menyatakan sokongan dan simpati serta memohon satu siasatan terperinci dilakukan oleh pihak polis terhadap bagaimana bentuk penyiasatan pihak SPRM sehingga berakhir dengan kematian mangsa.

Gan berkata, keadaan di Masalam kini aman dan orang ramai kelihatan berhimpun di hadapan Balai Polis Shah Alam bagi menyuarakan sokongan kepada rakan-rakan mereka yang masih belum dibebaskan ketika berita ini ditulis.

Pada jam 1.30 petang semalam, pembantu Exco Selangor, Teoh Beng Hock, 30, ditemui meninggal selepas dikatakan jatuh di Bangunan Masalam selepas selesai siasatan oleh SPRM pada jam 3.45 pagi sebelum itu.

Ekoran itu, Kerajaan Selangor menyifatkan kematian Teoh sebagai satu tragedi yang amat menyedihkan dan Menteri Besar mengucapkan takziah kepada keluarga Teoh ekoran kehilangan orang yang tersayang yang sepatutnya mendapatkan perkahwinannya pada hari ini.

Pakatan Rakyat menggesa pihak kerajaan mewujudkan satu Jawatankuasa Diraja untuk menyiasat secara khas dan terperinci bagaimana kejadian itu berlaku dan boleh berakhir dengan satu kematian yang amat menyedihkan.

114 comments:

Datin Azura said...

Gerakan Rakyat Integriti & Anti Korupsi (Gerak Malaysia) dan Majlis Integriti Angkatan Muda Malaysia menyarankan agar pihak polis dan SPRM menyegerakan pengumuman hasil siasatan lengkap kematian Setiausaha Politik Exco Selangor, Teoh Beng Hock.

Pengumuman segera ini amat penting bagi mengelakkan spekulasi negatif berterusan terhadap kewibawaan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dan juga memberikan penjelasan seadilnya terhadap masyarakat umum dan keluarga mangsa tentang kejadian.

Justeru, Gerak Malaysia menyarankan empat langkah segera yang perlu diambil oleh SPRM bagi mengelakkan kejadian tidak diingini seumpama ini berlaku lagi. Saranan tersebut adalah:

1) Pihak SPRM hendaklah dengan kadar segera memasang kamera litar tertutup (CCTV) disetiap cawangan SPRM Negeri termasuk di bilik siasatan dan ruang premis berkenaan pada lokasi yang strategik.

2) Jangka waktu siasatan haruslah ditetapkan dengan waktu yang lebih wajar dan tidak melebihi jam 9.00 malam bagi mengelakkan risiko keselamatan terhadap saksi.

3) Bagi kes-kes penting dan memerlukan rakaman percakapan dalam tempoh 24 jam, pihak SPRM adalah wajar untuk memastikan keselamatan saksi termasuk menyediakan pengawal pengiring sehingga dipastikan saksi selamat beredar daripada pejabat SPRM.

4) Saksi yang terpaksa disiasat sehingga lewat malam haruslah dipastikan pulang dengan sekurang-kurangnya dua orang wakil keluarga yang boleh datang mengambil saksi bagi memastikan kondisi mental, fizikal dan emosi terakhir saksi selepas di soal siasat oleh pihak SPRM.

Gerak Malaysia yakin jika langkah-langkah segera ini diambil, maka kemalangan yang tidak diingini terhadap saksi boleh dikurangkan risikonya secara segera.

Dalam masa yang sama, Gerak Malaysia berharap agar pihak SPRM terus mengekalkan darjah profesionalisme dengan tidak hanya menyiasat kes-kes terpilih. Kita juga menyarankan agar mana-mana pihak yang terlibat dalam siasatan termasuk saksi memberikan kerjasama penuh bagi memastikan kelancaran siasatan.

Mana-mana saksi yang diugut sama ada oleh pegawai SPRM ketika siasatan ataupun oleh orang luar yang disyaki terlibat dengan rasuah adalah wajib melaporkan kejadian itu terhadap pihak Jawatankuasa Aduan SPRM atupun pihak polis bagi memudahkan tugasan pihak berkuasa melakukan pemantauan terhadap keselamatan saksi.

Gerak juga bersetuju dengan langkah Kerajaan Negeri Selangor untuk melantik pakar patologinya sendiri bagi membantu pakar-pakar patologi polis dalam melengkapkan kertas siasatan kes kematian Setiausaha Politik Exco Selangor terbabit. Langkah ini juga penting bagi memastikan ketelusan, keadilan dan dapat memuaskan hati kelurga mangsa terhadap laporan siasatan nanti.

Dalam perkembangan lain, Gerak Malaysia amat mengalu-alukan langkah SPRM untuk menubuhkan panel baru yang mewakili rakyat awam bagi memaklumkan keputusan yang telah dibuat SPRM terutamanya kes-kes yang tidak dituduh di mahkamah. Panel baru ini bertanggungjawab untuk menyenaraikan sebab-sebab dan faktor-faktor kes yang tidak dituduh di mahkamah supaya orang ramai faham mengapa kes-kes itu tidak dibawa ke mahkamah.

Jika sebelum ini ramai yang beranggapan SPRM tutup kes tetapi sekurang-kurangnya dengan adanya panel baru yang mewakili rakyat awam ini , maka daptlah dimaklumkan kepada orang ramai apakah faktor dan sebab-sebab rasional tersebut.

Gerak juga menyarankan agar semua pihak bertenang dan memberikan ruang buat pihak polis dan pakar perubatan menjalankan siasatan bagi memastikan keadilan buat semua. Jika terdapat bukti ada pihak yang bersalah, Gerak Malaysia menyokong tindakan tegas diambil terhadap mana-mana pihak yang bersalah tersebut. Jika tidak berlaku kesalahan maka nama baik SPRM juga wajar untuk dibersihkan dan tidak dilakukan tuduhan melulu terhadap mereka.

MOHD NAZREE MOHD YUNUS
Pengerusi GERAK MALAYSIA &
Majlis Integriti Angkatan Muda Malaysia

wolf said...

Tahniah Nik Aziz kerana berkawan dgn syaitan!

... atau lebih tepat lagi "PERJANJIAN SYAITAN" dengan kerjasama dengan DAP yang jelas menyokong kongsi gelap / mafia.

Itulah dia yang dikatakan sama dengan perjuangan Rasulullah.

Elok la tu...

Datin Azura said...

POLIS tiada batu, pukul wanita, macam ini ke? anggota keselamatan

Datin Azura said...

wolf said...tak usah nak manipulasi situasilah...rakyat Msia bukannya bodoh lagi...SPR = CIA,SPRM = FBI & POLIS = KGB

Tak usah kata keorg kongsi gelap / mafia. Ludah kelangit kena muka sendiri, siapa lebih jahat melainkan UMNO/BN

abe MIE 'TERJAH' said...

http://pkrpasdp.blogspot.com

benjol kena pukul..siapa suruh pergi sana. banyak kerja nak bela orang hidup tak buat...

yang mati tu kerja polis...

TokBatinSenoi said...

Laaaa!!! benjool sikit pun na' masyuuuuk siasah...

gan benjol @ ajaib.

Datin Azura said...

Dengan Singapore cepat mengaku kalah....Batu Putih, Sultan Johor berputih mata kerana hilang tanah beliau, ingat semasa dalam dewan Sidang DUN, masalah air dll

Datin Azura said...

Peminpin UMNO pergi makan angin boleh harap...balik buat tuntutan sejuta...batu putih melepas...kesian keSultan

Datin Azura said...

macam nampak gigi TBS...jeee

Datin Azura said...

Putih.....Macam Pulau Batu Putih

zali said...

benjol je?

adeh...mulianya polis kat m'sia nih...lebih mulia dari ustaz-ustaz pas.

tegas adil dan berhemah le katakan...

kenapa la tak bagi sampai 65 jahitan kat kepala nyonya tu?

wolf said...

Pangkat "Datin" tu beli ke?

Siap letak "datin" lagi...

zali said...

tu perasan nak jadi bini datuk le tu...

entah-entah bini driver datuk je...

wolf said...

Dateenn Azura said...

tak usah nak manipulasi situasilah...rakyat Msia bukannya bodoh lagi...SPR = CIA,SPRM = FBI & POLIS = KGB
====================================

Rakyat Malaysia memang bodoh kerana sokong DAP, Fakatan Rioters dan Hindraf. dah terbukti kebodohannya.

Adakah anda ingin tergolong dalam kumpulan manusia yang bodoh, wahai penyokong Fuckatan Rioters?

TokBatinSenoi said...

pelakun2 drama kt TV... mmg sng dapat title Datuk, datin tan sri..

Tukang buli pun bolih dapat tan sri..

Datin Azura said...

Persepsi terhadap sprm, spr, polis dan mahkamah inilah yang ingin diubah oleh tghh melalui konsep ug..salah satu agenda ug adalah membetulkan semula halatuju jabatan2 kerajaan tersebut supaya lebih telus... sekiranya semua parti duduk dalam kerajaan dapatlah halatuju diubah..

lihatlah bagaimana perjalanan politik indonesia.. di zaman suharto parti golkar ajalah yang menguasai kerajaan. bila reformasi berlaku, bj habibi membentuk kerajaan perpaduan dengan semua parti.. hasilnya kita lihat harini, pilihanraya di sana lebih telus dan semua parti mendapat kebebasan bercakap di media.. pensyarah universiti pun bebas mengeluarkan pendapat dan mengkritik kerajaan atas dasar yang dirasakan tidak sesuai.

Datin Azura said...

wolf said...Rakyat Malaysia memang bodoh kerana sokong BN = MIC, MCA, Dayak, Panggang, PPP, Jakun dll, termasuk Untuk Melayu NO - UMNO. dah terbukti kebodohannya, sokong lagi....Batang Aii akan berubah sokongan dlm PRU13 nanti

Datin Azura said...

Apakah rasionalnya macc menyoal siasat suspek hingga jam 3.45 pagi sepertimana dijelaskan oleh ketua sprm selangor semalam? adakah itu mengikut prosedur biasa soal siasat dijalankan hingga waktu sedemikian? benar kata menteri jangan buat spekulasi hingga siasatan selesai...Over time juga ke? habis duit msia

wolf said...

Pangkat Datin tu sultan/agong bagi malalui kerajaan pusat ke?

Isteri Dato' mana ni?

Naruto sensei said...

Wolf sampai macam tu kamu menghina Rakyat Malaysia ye..

Ni negara bukan ayahnda kamu punyalah..

Kamu semenjak dua menjak ni terlalu mental sangat tu kenapa gila kalah tak habis lagi ke..

Kesian dah dulu hina Rakyat Kelantan sekarang menghina pula Rakyat Malaysia..

Duduk lah dalam Hutan tu kalau semua manusia Malaysia ni kamu maki..

Naruto kesian je

wolf said...

Wah pandainye datin nk ajar polis menyoal sprm ...

Macam polis tak terfikir nk tanya soalan tu pd sprm yek....

Kalau terrer sgt...bijak sangat...kau pegi la jd polis...

Datin Azura said...

SPRM mesti bertindak untuk kepentingan umum bukan untuk sesuatu pihak, kita jangan lupa apa yang dilakukan hari ini akan jadi sejarah dan akan dianalisis oleh anak-anak bangsa kita akan datang. Yang terluka pasti akan meninggalkan parut. Jangan lupa kita akan ditanya oleh ALLAH di sana.

Naruto sensei said...

TokBatinSenoi said...

pelakun2 drama kt TV... mmg sng dapat title Datuk, datin tan sri..

Tukang buli pun bolih dapat tan sri..

---------------------------------->

Betul lah tu macam KPN tu lah kan dulu kaki pukul sekarang kepala Mafia..Bukan takde kes pun saja SPRM malas nak siasat...

Lagi pong adiknye kan Superstar TV..Dapat Title datuk juga tu..

Tapi part mengajar Agama nih memang payah nak dapat title..

Naruto tak heran

wolf said...

Eh! ada Naruto,

Mendidih nampak?

Naruto sensei said...

SPRM sebenarnya telah menipu semua Rakyat Malaysia..

Sebab tu mengelupur je Pencacai dia melalak nak tegakkan benang Basah..

Kalau tidak depa ni mana nak komen gila2 macam hari ni.. nampak sangat dah diberi arahan suruh bikin cerita ..

Naruto sensei said...

logik ke Tahanan di bebaskan pukul 3.45am..?

Setahu sayalah kalau Polis pun dah tentu lokap semalam dulu esok baru bebas..?

Ayat nak lepaskan diri ke tu..?

Mengelupurlah puak2 Ni..

Naruto apa kisah..

Naruto sensei said...

Tapi memang benarlah ada konspirasi
kalau tak takkan seluar mendiang Teoh boleh terkoyak..

Eh siapa pulak tarik seluar dia tu.. Baca sini..

http://bagindareformasi.blogspot.com/2009/07/sprm-dan-pdrm-jangan-main-taik.html

Naruto terkejut

Naruto sensei said...

wolf said...

Eh! ada Naruto,

Mendidih nampak?

------------------------------------>

Komen sendiri pun mendidih nak cakap orang keh keh keh...

Pelawak lah..

Naruto cool je tak macam kamu

Naruto sensei said...

wolf said...

Eh! ada Naruto,

Mendidih nampak?

------------------------------------>

Komen sendiri pun mendidih nak cakap orang keh keh keh...

Pelawak lah..

Naruto cool je tak macam kamu

wolf said...

Naruto...

Roh apek tu datang jumpa kau ke? Dia bagitau kau ke yang dia kene humban dgn sprm? Diaa bagitau kau ke dia kene seksa masa kene soal?

Mendidih tak dapat soalan ni?

Naruto sensei said...

Kah kah kah Ajaran mana kamu dapat nih..

Setakat nak mendidihkan darah buat apa baik didihkan Meggi untung2 boleh makan...

Lawaknye..Macam ku kenal ayat Mendidih ni...

Kenapa nak mendidihkan orang oo sebab kamu sedang mendidih ye...

Ooh uuhh pAnazzzz..!!

Let's drink..cool

Naruto cool je

Datin Azura said...

SPRM - Semua Penipu Rakyat Malaysia..POLIS, SPR, BN dll

Mondou said...

SPRM!!!!!!!SPRM!!!!!!!SPRM!!!!!!! Apa dah jadi!!!!?????? Apa dah jadi!!!!??????Apa dah jadi!!!!?????? Teoh Beng Hock.....TERJATUH?????????TERJATUH?????????TERJATUH?????????TERJATUH?????????
bUAT SIASATAN PUN SAMPAI JATUH DAN MATI!!!?????????? iNI AGAKNYA 1-Malaysia??????

TokBatinSenoi said...

Mek aiiiiiiiiiiiii!!!!

Datin azura mmg pandai bergurau.

zali said...

datiiiiinnn.
lepas nih contack ya...

PRgombak said...

datin & naruto sahabatku,
jgn dilayan TBS bebal, wolf gelabah, zali bengong & abe mie telebeh.
diorang ni semua suku sakat puaka,
otak letak kat lutut. sama jer semua puak2 ameno ni.
patutnya kesiankan wanita ini.

GOMO said...

kalau aku jangan kata pukul!!! aku sumbat dalam lokap je reman 14 hari.

GOMO said...

NIK AZIZ SELAMA INI MENYOKONG ORGANISASI JENAYAH TERANCANG KOMUNIS. NIK AZIZ HARUS BERTANGGUNGJAWAP DALAM KEMATIAN SAKSI SPRM....


ERKKK.....NIK AZIZ BERTANGGUNGJAWAP??? ARGHH....BOLEH LAH TU

GOMO said...

TOK BATIN CAM SYOK NGAN DATIN AZURA JE....HE HE HE...

OPS...LUPA....TOK BATIN NAMA ASALNYA AZROY....KIRA KENALAH TU DENGAN AZURA..


AZURA..AZURA....TUNGGU AKU...
HE HE HE

wolf said...

Masa yang sesuai untuk guna ISA dan tahan semua gangster dan mafia DAP.

Orang dia sendiri yang mengaku DAP bekerjasama dgn gangster dan mafia.

SPRM tak perlu takut. Terus bongkar semua rahsia kejahatan DAP. Siasat mereka sampai lubang cacing.

kalau diaorang melawan sumbat dalam jel guna ISA. Bagi makan makanan anjing.

Rakyat dah muak dengan gangster dan mafia DAP.

Hidup ISA!

lady_of_leisure said...

SPRM tidak perlu rasa tergugat utk terus melakukan penyiasatan adun2 atau sape aje yg buat taik.

The things need to be done includes:

1. Kerajaan kena start witness protection programme mesti disegerakan.

Witness sperti Saiful (pekerja teh lady Anwar Ibrahim) mesti lah dilindungi sehingga kes selesai. begtu juga dgn kes malang ini, Teoh sepatutnya dijaga supaya tidak ada pihak dpt melakukan apa2 terhadapnya ( sapa yg agaknya nak dia maut?).


tempat sensitif sprt SPRM dan sewaktu dgn nya kena lah ada CCTV dan pegawai bertugas dan siapa yg keluar masuk mesti lah direkod.

utk DAP tak payah kecoh2..polis tau la nak buat kerja dia org.

zali said...

apek mati...nyonya benjol...datin azura yang menyalak...

hurry said...

WOLF TU ASYIK2 PERJANJIAN SYAITAN...4 TAHUN MODAL YG SAMA...NAK BUAT MODAL LAIN TAK ADA..ITULA UMNO....ASYIK2 KAWAN DGN SYAITAN...KALAU DAP TU SYAITAN...UMNO TU JIN AFRIT...LEBIH JAHAT DARI JAHAT....DAP TAK ADA LAK BUNUH/TANGKAP ORG SETAKAT PARTI DIA DI TUBUHKAN...UMNO...HUH BANYAK...IBRAHIM LIBYA TU CAMANA EK...KES AHLI PARLIMEN/DEWAN NEGERI RANTAU PANJANG PAS DI KAPAK OLEH MUSUH BELIAU...SETAHU AKU X ADA LAK DAP YG TERLIBAT...

TokBatinSenoi said...

PRgombak sayang betoi deer, ngan Datin Azura.

sdr PRgombak pernah ke jumpa kerbau yang letak otaknyer kat lutuuuut..?

Tak yah lah gunekan perumpamaan zaman purba dinosaur gombak tuh.. wat geli ketiak jer..

Ade ke org pakai otak?

sampaikan telur tbs, gelak dan menangis...

aiman said...

anak saya tanya,kenapa puak amno selalu bagi komen bodoh.tak membina minda langsung

hurry said...

aku pelik betul setiap kali presiden umno berhenti cetusan ideanya mesti canggih tapi bila masih jadi presiden umno merangkap perdana menteri...bodoh dan gampang je cetusan ideanya...contohnya pak lah bagi komen supaya umno kelantan menereuskan pembangunan di manik urai walaupun kalah...
masa jadi pm tak nak buat...tapi aku rasa kena bomoh dek rosmah kot...jadi kelu semacam je...pak lah..kesian kesian...

dewata awan berapi said...

apalah bodoh balaci2 pr nih...

kalau nak bunuh orang pun kat tempat lain boleh buat...

bagi aku komunis dap tu memang patut mampusssssss......

hurry said...

dewata
jgn samakan kami dgn balaci..balaci ni seperti pemimpian buat apa pun rasuah,penipu,ambil duit..tapi kita tetap menyokong ...itu balaci namanya...tapi kami bukan pr tapi pemerhati...yg kami nampaknya pr lebih baik dari umno...umno ada kes khir toyo(rumah 24 juta,komisen najib beli kapal selam,stadium runtuh,makmal sekolah runtuh,pkfz,duit zakat hilang,em banyak lg la kalau nak cerita tujuh hari tujuh malam tak habis...tapi org melayu masih gak bodoh di tipu hidup2 oleh umno...sebab itu pemimpin umno lakukan mcm2 kepada bangsa melayu...ada mereka berani lakukan kepada bangsa selain dari melayu...cuba perhatikan

ANWAR AL-JUBURI said...

KESIAN.....
DALAM BLOGG SIASAH NI PENUH DENGAN PENYOKONG ANWAR YANG BERTOPENGKAN PAS. AKU TAK NAMPAK SIASAH NI MEMPERJUANGAKAN PAS. TETAPI SEBENARNYA MEMPERJUANGKAN ANWAR AL-JUBURI.

WOW...MAIN BUNTUT LAH KOME SEMUA

TokBatinSenoi said...

aiman said...

anak saya tanya,kenapa puak amno selalu bagi komen bodoh.tak membina minda langsung

-----------------------

sdr,

masuk jer bakul ...angkat sendiri.
kalu minda tu ok sangat.. isi jer borang jd PM Msia.. atau MB.

jwb kat anak mcm tu.. mesti anak cakap.. pandai bapaku!!!

wolf said...

Baru setahun memerintah Selangor, dah jadi macam kowloon. Itulah penangan DAP. Exco PAS senyap jer...nak batuk pun terpaksa tahan... takut kene jeling dengan Mother Terressa dan Ronnie Chiok...

Kecut telor ...

Shahnizat bin Sakiran said...

Puteri UMNO kena tak pulak masuk siasah yek... Oooo media arus perdana ada.. Jadi semua 2x5.

Secara peribadi saya simpati dengan Beng Hock. Setuju jika diadakan suruhanjaya bebas untuk siasat kes ini.

Dalam satu2 organisasi mesti ada yang busuk tak kira UMNO, PKR, PAS even DAP atau SPRM. Soal nyawa orang jangan buat main.

Cuma kita kena rasional..

Takziah.

Datin Azura said...

Bersabar sahajalah apa yang terjadi...mulai sekarang PR harus terus mengempen terutama Sabah & Serawak ....pohon ajelah, terutama pengundi Batang Aii, yang Modal BN berkempen baru ini. DiManik Urai, BN akan terus beku, bila TPM berjanji nak bina jambatan & lain-lain kemudahan. Itulah janji UMNO. Manis dibibir sahaja...habis mengundi...Puteri UMNO lesap & menteri tinggal asap Merch & BMW...Janji tinggal janji...tin kosong aje

Datin Azura said...

Najib Altantuya adalah PM yang penghabisan dari BN.....Amiin

AnTi AljUbuRi said...

Syabas PDRM!!!

Siapa sahaja kumpul secara haram, buat demonstrasi tak tentu pasal, kasi hantam saja mereka itu...jangan pilih bulu, jantan betina sama sahaja, kalau tak nak kena belantan, jangan kumpul sesuka hati...

Kalau boleh lepas ni belasah 'kepala' mereka yang menyuruh penyokong berkumpul.

Teruskan tugas anda, pedulikan sama ada mereka nak sokong atau tidak, selagi berkuasa...jalankan tugas!!!

Hantam terus hantam sebelum kita hantam mereka

meon_peon said...

10 jam disiasat suruhanjaya,

akhirnya mati terjun jendela,

seolah dikejar perempuan puaka,

100 hari 1 Malaysia...

Cipan Laut said...

MANA BENGKAKNYA?

JERAWAT BATU ADALAH :)

hurry said...

ANTI LUPA DIRI BILA DAH KAWIN DGN PM ,ANTI GORES KERETA ANAK MASA KENDURI DAN ANTI BALUN DUIT KOMISEN KAPAL SELAM DAN ANTI SODOM ALTANTUYA...
APA2 PUN NJIB LG BEST!!HIDUP 1 MALAYSIA

hurry said...

kalau anwar kena bantai jubur saiful...najib dgn razak gang bang altantuya

Perawi said...

BN yang sudah tua dan nyayok, sebab itulah macam-macam hal berlaku, lebihnya lagi selepas 1Msia/H1N1

Perawi said...

SPRM ugut saya...Tan Boon Hwa mencerita pengalaman perit yang dilaluinya ketika disoal siasat oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Rabu lalu, berhubung dakwaan salahguna peruntukan untuk DUN di Selangor.

Tan disoal siasat oleh SPRM pada hari yang sama dengan Teoh Beng Hock - setiausaha politik exco kerajaan Selangor - yang ditemui mati, dipercayai jatuh dari bangunan pejabat SPRM jam 1.30 petang semalam.

Tan mendakwa, dua pegawai SPRM yang menyoal siasatnya, cuba mendapatkan pengakuan palsu daripadanya, dengan memaksanya menafikan telah membekalkan 1,500 ribu bendera Malaysia bagi satu majlis sambutan hari Kemerderkaan di DUN Sri Kembangan.

Sewaktu sesi soal siasat tersebut, katanya, pegawai berkenaan menggunakan teknik ‘polis baik dan polis jahat' - pada mulanya bersikap baik tetapi kemudiannya bertindak kasar dan memaksanya berdiri selama empat jam dari pukul 10 malam hingga 2 pagi.

Tan berkata, ada beberapa kali dia diancam dengan keganasan fizikal, di mana seorang pegawai menuding ke dahinya dan didakwanya berkata: "Kami jangan bohong. Saya boleh pukul kami. Percayalah!".

Sewaktu disoal siasat, katanya, pegawai yang lain masuk ke bilik untuk mempersendakan kelemahannya bercakap dalam bahasa Malaysia dan memanggilnya dengan istilah yang kesat - Cina bodoh - dan bertanya sama ada dia rakyat China.

Yang paling teruk, kata Tan, ialah ancaman terhadap keluarganya yang disifatkannya sebagai satu ‘penderaan mental'.

"Mereka kata, jika saya tidak cakap benar, mereka akan ambil isteri dan tiada siapa yang akan menjaga anak-anak saya. Tetapi saya tidak beralah," kata Tan dalam satu sidang akhbar di bangunan setiausaha kerajaan negeri hari ini.

Perawi said...

Last man to see Teoh: MACC threatened me...Tan Boon Hwa, who was grilled by the Malaysian Anti-Corruption Commission on Wednesday, today shed some light on the corruption watchdog's questionable interrogation techniques. Good cop, bad cop routine 'MACC threatened my family'

http://www.malaysiakini.com/news/108710

Perawi said...

Perhimpunan rakyat bela kematian Teoh Ahad ini - Kerajaan Selangor akan mengadakan perhimpunan solidariti "Perhimpunan Rakyat" Ahad ini bagi menuntut keadilan bagi Teoh Beng Hock yang ditemui mati, 3.45 pagi dibangunan pejabat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) semalam selepas disoal siasat berhubung dakwaan salahguna peruntukan untuk DUN di Selangor.

Perhimpunan tersebut akan diadakan di Stadium Kelana Jaya, Petaling Jaya pada jam 4.30 petang.

Ia akan dihadiri oleh pimpinan Pakatan Rakyat, kata satu kenyataan sekretariat akhbar pejabat menteri besar Selangor.

Menurutnya, Ketua Polis Selangor Dato Khalid Abu Bakar telah dimaklumkan mengenai perhimpunan tersebut.

"Kerajaan negeri berharap pihak polis dapat bertimbang rasa ketika mengendalikan orang awam Ahad ini dan memahami sentimen orang awam yang secara umumnya sedih dan marah atas kematian Teoh.

"Kerajaan negeri sekali lagi menyampaikan takziah kepada keluarga Teoh dan bersedia untuk memberikan sumbangan kewangan bagi pengurusan jenazah dan pengembumian," katanya kenyataan itu lagi.

Kerajaan negeri juga, katanya, akan bekerjasama dengan pihak polis dalam proses siasatan dan berharap agar kerja siasatan dapat dijalankan secara professional, menyeluruh dan telus.

Dalam kenyataan itu juga, kerajaan Selangor menggesa agar ditubuhkan suruhanjaya diraja untuk menyiasat kematian Teoh.

"Proeses siasatan wajar dianggotai oleh ahli panel yang bebas bagi mengenalpasti punca kematian dan pihak yang bertanggungjawab.

"Kerajaan negeri berpendirian proses ini penting untuk mengembalikan keyakinan orang awam terhadap SPRM sebagai agensi banteras rasuah yang bebas dan bertanggungjawab," tambahnya.

Menurut kenyataan itu lagi, kematian Teoh telah menimbulkan isu keselamatan pegawai kerajaan semasa dalam siasatan.

"Dengan itu kerajaan negeri mengarahkan tiada pegawai kerajaan yang dibenarkan soal siasat oleh SPRM di luar kawasan pejabat.

Perawi said...

NAK HANTAR MEMO PUN KENA TAHAN - KESIAN PENGUNDI REMAJA - Tujuh pelajar institusi pengajian tinggi, termasuk dua wanita, ditahan polis susulan perhimpunan membantah keganasan terhadap rakyat Islam Thailand di selatan negara itu.

Empat pelajar lelaki ditahan 2.45 petang sewaktu menuju ke kedutaan Thailand di Kuala Lumpur dari bangunan Tabung Haji, Jalan Tun Razak untuk berdemonstrasi, kata sumber pelajar.

Mereka, termasuk seorang pelajar bukan Islam, kini ditahan di ibu pejabat daerah Sentul, kata seorang pemimpin mahasiswa Universiti Malaya (UM) Mohd Aizat Mohd Salleh.

Polis daerah itu bagaimanapun menyatakan hanya tiga orang, termasuk seorang pelajar ditahan di situ, setakat jam 4 petang ini.

Sementara empat yang lain ditahan jam 3.30 petang sewaktu kumpulan lebih kurang 100 aktivis pelajar bersurai di bangunan Tabung Haji selepas menyerahkan memorandum.

Keempat-empatnya, termasuk dua wanita, dibawa di ibu pejabat polis daerah Dang Wangi untuk diambil kenyataan.

Menurut Mohd Aizat, mereka dikenali sebagai Fauzan Maaruf, Farid Hamlud, Syamsul Mahida Abdul Malek dan Aisyah Jamilah Wan Ahmad.

Sementara itu, peguam kumpulan tiga pelajar lagi, yang ditahan di IPD Sentul, Azizzul Shariman Mat Yusoff pula berkata, beliau dimaklumkan oleh seorang pegawai polis di situ bahawa mereka tidak akan dibebaskan malam ini.

Katanya, ini kerana polis perlu mengambil keterangan malam ini.

Bagaimanapun, Azizzul berkata, mereka dijangka dibebaskan kira-kira jam 9 pagi esok.

Sebelum ini, menurut Mohd Aizat, polis telah memberi amaran kepada kumpulan mahasiswa terbabit supaya bersurai kerana dikatakan mengganggu lalulintas.

Bagaimanapun selepas berunding dengan pihak polis, mereka diberikan lima minit untuk berkumpul dan menyampaikan ucapan.

Aizat mendakwa berlaku pergelutan apabila polis melarang mereka daripada penggunakan pembesar suara.

Ekoran itu, tiga pelajar telah ditangkap manakala empat lagi ditahan selepas perhimpunan ketika mereka berada berhampiran bangunan Tabung Haji.

Perawi said...

ADA RASUAH JUGA DALAM SPRM - Ketua NUJ Utusan kena tindakan disiplin selepas ke SPRM, Pengerusi Kesatuan Kebangsaan Wartawan (NUJ) Utusan Melayu dikenakan tindakan disiplin susulan tindakannya melaporkan isu perbelanjaan syarikat kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).

Amran Ahmad didakwa menfitnah kumpulan media berpengaruh itu dalam kenyataannya seperti dilaporkan Malaysiakini pada Jun lepas dan juga Harakahdaily, April lalu.

Beliau bersama peguam M Manoharan, yang juga ADUN Kota Alam Shah, dijadualkan akan mengadakan sidang media 2.30 petang ini di Plaza Pantai, Kuala Lumpur. Tetapi dibatalkan di saat akhir.

Difahamkan, beliau diminta membuat penjelasan bertulis kepada pengurusan Utusan Melayu (M) Berhad selewat-lewatnya Selasa depan - kegagalan berbuat demikian boleh menyebabkan tindakan yang lebih serius diambil terhadapnya.

Bagaimanapun masih belum jelas bentuk-bentuk tindakan tersebut.

Pada 25 Jun lalu, ketua kesatuan wartawan akhbar Umno itu melaporkan perbelanjaan ubahsuaian satu pejabat biro RM46,000 kepada suruhanjaya tersebut (foto).

Sementara dua bulan sebelumnya, NUJ Utusan mengadu kos membeli dua set tiang gol dan jaring penghadang di sebuah kilangnya di Perai, Pulau Pinang yang didakwa "terlalu mahal" RM160,000.

Kesatuan itu mewakili hampir 300 ahli yang terdiri daripada wartawan, jurugambar dan artis grafik yang menjadi nadi jabatan pengarang akhbar-akhbar keluaran Utusan Melayu, Utusan Malaysia, Mingguan Malaysia dan Kosmo!.

Tuntutan NUJ Utusan bagi perjanjian bersama (CA) penggal 2008 hingga 2011, antaranya, pelarasan gaji sebanyak 10 peratus, kenaikan gaji tahunan RM5, tambahan elaun kenderaan sebanyak RM50 dan pengekalan faedah-faedah lain yang terkandung dalam CA itu.

Rundingan terbaru itu susulan CA lama yang telah tamat pada 31 Julai tahun lepas.

dewata awan berapi said...

celaka punya perawi...

melayu yang jadi anjing kurap cina...

dewata awan berapi said...

siasah dah keluarkan 5 post berkaitan kes ni...

apa motif anda???

Tontoya said...

Kenapa dewata marah..takut kebenaran terdedah..mmuahahaha..heran sungguh puak puak ni..orang salahkan sprm tapi pencacai umno yg terasa plak..sprm badan bebas atau duduk dibawah Bn..biarlah sprm dan penyiasat yang jelaskan.Korang pulak sibuk2 nak jawab..ni kes kematian bukannya kecederaan.

dewata awan berapi said...

cadangan pada kerajaan...

sumbatkan je si ronnie liu ke kemunting...

dewata awan berapi said...

yang nak buat perhimpunan haram petang ni polis patut belasah cukup2...jangan bagi muka...

kalau yang pakai kopiah ada jugak...tembak je...macam anjing kurap...sbb mereka memang anjing kurap cina

Tontoya said...

Tak elok menghina orang yang dah mati.Semua pihak perlu bertenang dan tunggulah kerana punca sebenar kematiannya..Banyak andaian dibuat dengan mengambil kira fakta logik sebab kematiannya.Tapi hasil siasatan sebenar pasti diketahui nanti.Bagi yang berkumpul untuk mendesak sprm menceritakan hal yang berlaku tak perlulah diperlakukan secara kasar.Mereka hanya nak memperingati mendiang Teoh yang mati dlm keadaan misteri dan menyayat hati keluarganya.

zali said...

sokong dewata

belasah depa cukup-cukup.
kalau boleh bawak keluar kereta kebal...jet pejuang...lagi chantek.

Tontoya said...

Kalau betul dan cukup bukti sumbatlah nak sumbat si Ronnie tu ke kamunting kalau dia yg terlibat kerana mencemarkan imej PR.Tapi kalau pihak lain pun mesti diberi hukuman sewajarnya.

zali said...

allahyarham apek cuma sempat tinggalkan anak haram dalam perut tunangnya...

cucuk dulu baru mati dalam aman...

Tontoya said...

satu lagi andaian dari penyiasat zali yang telah menemuramah tunangnya.

dewata awan berapi said...

strategi 'serampang dua mata' yang digunakan oleh dap berjaya memperbodohkan rakyat...

zali said...

ni berita baik untuk peminat muhyiddin :

IPOH 18 Julai – Kerajaan akan meneliti cadangan memansuhkan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA), kata Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Timbalan Perdana Menteri berkata, penelitian terhadap akta tersebut sedang dibuat dan ia tidak akan kekal seperti status sekarang.

>>kerajaan sekarang memang alert la...pak lah bising sikit muhyiddin terus buat kenyataan.

memang bagus kerajaan nih

saya mesti pilih!

TokBatinSenoi said...

hentam jer tontoya n perawi n datin azura n prgombak ngan C4... hantar jer deer org ke alam barzah jumpa siTeoh.... beres..

cantik......

dewata awan berapi said...

jangan hapuskan ISA...

tengok apa yang telah berlaku di jakarta semalam...

KEKALKAN ISA...

Datin Azura said...

zali said...
ni berita baik untuk peminat muhyiddin :

IPOH 18 Julai – Kerajaan akan meneliti cadangan memansuhkan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA), kata Tan Sri Muhyiddin Yassin. BARU NAK BUAT KAJIAN BUKAN LAKSANAKAN, SEPATUTNYA LEPAS MERDEKA LAGI DIHAPUSKAN, INI DAH PENCEN DARI PM, BARU NAK SUARA CARI NAMA KOK...SEBAB RAKYAT SUDAH LUPA....MACAM CHE DEK KATA..MELAYU MUDAH LUPA

Datin Azura said...

TokBatinSenoi & dewata awan berapi...hantarkan saja kekem kemunting...penutop penghuni terakhir sebelum dihapuskan ISA

Datin Azura said...

zali said...
allahyarham apek cuma sempat tinggalkan anak haram dalam perut tunangnya...org kafir. Bukan ada hukum zina spt Islam. Sebab itu UMNO tolak sangat hudud, macam org kafir juga, nak try dulu...macam Abu Hassan Omar, Rahim Tamby Chik, Jamaluddun Jarjis dll termasuk TPM & PM. Tak caya tanya Chua Soi Lek, bagus punya cerita - box office movie - boleh jawatan Timb President MCA. Bagus.bagus dah beranak ke belum BN nak tuai hasil

TokBatinSenoi said...

Datin azura,

cerita2 jenaka jer!! wat pe nak takut.. mati sekali jer.. hidup pun sekali.

Datin Azura said...

dewata awan berapi said...
celaka punya perawi...melayu yang jadi cina...ISLAM ITU MAHA ADIL,ORG KAFIR PUN DAPAT MUNAFAAT SAMA DALAM DUNIA ISLAM...DEWATA PERGI BELAJAR DIPONDOK PATTANI DULU, TENTANG ISLAM BARU BOLEH KOMEN....KAMU BELAJAR DGN POK LOH, DAPAT ILMU SESAT HADHARI...KEH..KEH

July 17, 2009 8:24 PM

Datin Azura said...

TokBatinSenoi said...
Datin azura,

cerita2 jenaka jer!! wat pe nak takut.. mati sekali jer.. hidup pun sekali....KALAU HIDUP DUA KALI TAK APA...FIRST MATI DULU DLM KAFIR, RASA DULU AZAD SEKSA KERANA IKUT HADHARI, SECOND BARU MATI IKUT ISLAM SEBENAR....DATIN YAKIN TIADA MANUSIA KEJAR DUNIA LAGI, KERANA NIKMAT SYURGA YG DIKEJARKAN

Tontoya said...

TBH mati terjatuh bangunan,TBS pulak nanti mati le dia terjatuh dalam loji taik. sambil tersengih dok beruh gigi dengan taik...mati dalam takde imann..kuhkuh..

Tontoya said...

ISA ni pun patut dikekalkan jugak le kalau PR dapat memerintah nanti.Sebab puak puak umno ni takmahu ianya dihapuskan..mana mana puak umno yang buat kacau berhimpun kita sumbat pulak dia kedalam..tak gitu..

zali said...

itu baru penelitian untuk memansuhkan isa...lebih lama penelitian tu lebih besar impactnya pada keputusan.

ambil masa tak apa...7-8 tahun buat penelitian pun ok.

sementara tu boleh le kita kerjakan tontoya dan datin.

ehh datin pakai seluar saiz 40 ya datin...uik...boroi tuu.

dewata awan berapi said...

pakai saiz 40 ke zali??

tu datin ke anak babi...

dewata awan berapi said...

“Kami pun hairan kenapa pula kami yang dipukul polis sedangkan kita hanya berkumpul secara aman di Bangunan Masalam dan hanya cakap-cakap sedikit sahaja...kami cuma cakap cibai punya polis, polis anjing kurap kerajaan, melayu makan taik...patutkah polis pukul kami????

roh_insan said...

BERHENTILAH JD LEMBU KEMBU.

Aku tak tahu agame ape n ust mane yg membenarkn mereke2 mentertawekn atau menghine mangse yg mndpt kecelakaan mcm TBH tu.Atau inikah amalannye Islam Hadhari?

Kes ini amat besar,silap ari bulan boleh menimbulkn ketegangan kaum,jgn la ikut suke menilai n mentertawekn mangse yg kite blm tau ape punce sbr.

Kite harus akur,rangkaian org2 cine amat besar,sdh pasti terbongkar jg kebenaran cerite TBH itu,tambahan pule sifat sebilangan besar org melayu yg MDH DIBAYAR n DIBELI.(bnyk dlm umno),andai baik awl nye make baik jg lah ujung nye,andai buruk awal nye make buruk jg lah ujung nye.

Eloklah kite jgn di LEMBUKN atau MELEMBUKN org lain demi kepentingan pangkat n poket sendiri,kelak kite termasuk didlm golongan yg SGT HINE.

Bulan Penuh 2012 said...

Perempuan pun UMNO pukul? Binatang ke apa?

Bulan Penuh 2012

roh_insan said...

Bulan Penuh 2012 said...

Perempuan pun UMNO pukul? Binatang ke apa?

.....................................

roh_insan said..

Itulah LEMBU-LEMBU...

wolf said...

Puak PAS lagi teruk...baling batu kat Puteri UMNO...Apa cerita?

Apa punya parti ni?

PAS = Parti Ajaran Sesat

wolf said...

Kecoh-keccoh kematian Apek tu sebab DAP takut dgn siasatan ke atas ADUN DAP.

Buat perhimpunan dan desakan ke atas suruhanjaya dan menggantung pegawai SPRM mempunyai maksud yang sudah diketahui iaitu supaya SPRM tak ada kuasa nak siasat penyelewengan kuasa dan kaitan DAP dengan Gangster/Mafia.

SPRM tak perlu takut...terus siasat sampai lubang cacing...dan sumbat semua mafia-mafia ni kat Kamunting...

Hidup ISA!

lagi pun tiada sebab SPRM nak bunuh apek tu...yang nak bunuh dia ialah....si Ronnie chiok tu

zali said...

menurut undang-undang...

berkumpul lebih 5 orang sudah dikira perhimpunan haram.

tak kira la pompuan ke pondan ke gay ke...polis hanya menjalankan tugas.

polis sepatutnya koyakkan je mulut nyonya tu bukan setakat bagi benjol je.

dah tau tak buleh apasal babi tu berkumpul reramai?oh lupa...babi mana tau undang-undang.

wolf said...

Kedah dapat pelaburan keluar cerita besar2....

Kedah nak bukak tempat sembelih babi tak keluar pun cerita?

wolf said...

Bravo Azizan sebab bukak tempat sembelih babi baru!!!

bravo! Bravo!

wolf said...

Korang ada nampak tak gambar Si Kuda Kayu Nizar tu pegang lilin (colok cina)? Ajaran Islam ke tu?

Apa kata Nik Aziz?

zali said...

roh kata : Kite harus akur,rangkaian org2 cine amat besar

awak orang pas la akur...kami tidak.
awak berlutut le kat cina tu.

ini tanah melayu tapi melayu berlutut kat cina...apa nih?

tau cina punya rangkaian je...melayu punya rangkaian awak tak tau...

kenapa tak tau betapa besarnya rangkaian melayu?...kerana awak orang pas malu nak mengaku melayu,tak nak bersatu...tu je ceritanya.

zali said...

'Buat perhimpunan dan desakan ke atas suruhanjaya dan menggantung pegawai SPRM mempunyai maksud yang sudah diketahui iaitu supaya SPRM tak ada kuasa nak siasat penyelewengan kuasa dan kaitan DAP dengan Gangster/Mafia.'

memang ini yang sebenarnya wolf...
ini lah motif mereka.

lady_of_leisure said...

Chua Jui Meng lidah berlapis. Cakap aje tak masuk PKR. Memang dasar terlebih makan khinzir. Cakap menipu aje lebih. Kononnya reason masuk ke PKR kerana ianya adalah parti berbilang kaum.. podah.. reason sebenarnya ialah kat BA, cina paling kuat berbanding org islam.


Org Islam PAS dlm BA ingat dia org akan dapat mengubah kepimpinan kemudian hari, bila dh menang (kalau la menang) dan akan diterima dgn baik. Sebenarnye mereka aje yg kena mengalah dgn khinzir2 ni semua..

Ingat sikit la org2 mcm Karpal Singh..Lim Kit Siang tak mungkin bagi korang bersunat pun kalau boleh. Ini pulak hukum hudud. Dream ON.

roh_insan said...

Salam Zali.

Aku bkn nye org Pas,Aku bks ahli umno,selame 18th aku jd pengikut n pendokong setie umno,sehingge kehari ini name aku msh tercatat sbgi ahli umno wlu pun aku telah melupekn umno.

Aku tak tau ape pandangan kamu tentang RANGKAIAN yg aku sebutkn,tp RANGKAIAN yg aku maksudkn adelah ILMU,contohnye ilmu perdagangan mereke sgt luas,begitu jg dgn yg lain2,malah Junjungan kite jg telah menyebut carilah ilmu wlu smp ke Negeri Cine,sdg kn wkt itu mane ade org cine di sekeliling Baginde.Rase kamu kenape Junjungan kite tak menyebut smp ke Tanah Melayu,adeke Baginde lupe atau tak tau yg bangse melayu akan ujd?atau suke2 je Junjungan kite menyebutnye?fikirkn.

Aku tak menghine atau memperendahkn org2 melayu,cume klu difikirkn agak2 berapekah nilai harge org2 melayu sewaktu di padang Mahsar nanti,ade nilai tak? klu kamu setuju swkt itu harge melayu tak ade nilai make yg mane patut di perjuangkn dahulu.MELAYU NYE ATAU iSLAM NYE.

Jgn lah mengire perjuangan parti,tp kire lah perjuangan islam.kite semue ade tanggung jawap utame didlm kehidupan.

roh_insan said...

lady of leisure said..

Org Islam PAS dlm BA ingat dia org akan dapat mengubah kepimpinan kemudian hari, bila dh menang (kalau la menang) dan akan diterima dgn baik. Sebenarnye mereka aje yg kena mengalah dgn khinzir2 ni semua..

...................................

roh_insan.

Andai aku pun yg jd pemimpin Pas tak akn aku sbt aku mampu mengubah di kemudian hari,Beriktikad yg kite mampu mengubah sesuatu ddk nye dlm syirik.Hati2.

wolf said...

Suruh Nik Aziz bawak PAS masuk BN dan suruh Nik Aziz iktikad dalam hati nak ubah BN. Amacam?

7seven said...

wolf mangkuk

lady_of_leisure said...

Semua org ada harapan untuk mengubah kpd yg lebih baik. Tapi, bila dah dapat satu negeri pun, contoh nya kelantan, nape tak buat aje apa yg telah di iktikad kan.. belum dapat tu, memang la tak bleh nak confirm apa2, tapi kalau dh bersekongkol dgn org mcm lim kit siang, memang la tak payah berangan nak buat apa2. nik ajiz tau cakap mcm org baru bangun tido. Aku dulu hormat giler dgn dia pun dh makin kurang nak percaya dia sedar tidak apa yg dia cakap kat press.

org2 mcm ko ni roh insan memang bersepah terutama dalam blog2 anti kerajaan..cakap mcm insaf manjang..hati-hati lah tu lah ni lah..salah org nampak aje...tapi sebenarnya tau nak bangkang org aje.

roh_insan said...

lady of leisure said..

org2 mcm ko ni roh insan memang bersepah terutama dalam blog2 anti kerajaan..cakap mcm insaf manjang..hati-hati lah tu lah ni lah..salah org nampak aje...tapi sebenarnya tau nak bangkang org aje.

July 18, 2009 5:20 AM

...................................

Klu org mcm aku ni bersepah ramai tu yg yak suke kerajaan..bahaye tu,mmg boleh tumbang umnobn..

Aku pun insan biase,kn insaf tu wajib bg tiap umat Muhammad..kamu tak nak ke insaf?

Aku tak berniat utk bangkang,n aku bkn nak tunjuk alim atau baik,aku pun same mcm org lain gak,aku cume sekadar ingin mengingatkn tanggung jwp kite sbg manusie,itu je,klu tersinggung aku minta maaf,aku pun tak nyebelah mane2 parti.

wolf.tentang Nik Aziz tu elok org Pas yg jwp,klu aku yg jwp ko kate aku nyebelah Pas,Tetapi iktikad perjuangan yg sebenar adelah akidah.Beriktikad lah demi memperjuangkn akidah,nescahaye dibantu Allah,itu lah janji ALLAH.Wallahhuallam.

Mesra Sokmo said...

Syabas Chua Ji Ming masuk PKR, tinggalkan saja MCA kpd. Chua Sue Lek, pandailah Chua mengurusnya..Puteri UMNO pun boleh pinjam asalkan BN

Mesra Sokmo said...

Malu aku tengok, bila 50 %org tak bersalam dengan MB Perak. semasa ambil hadiah saguhati dari Sultan Perak sempena ngaji Al Quran diUTP Perak

Mesra Sokmo said...

Maklum sajalah MB Zambry Aljubury, ambil perak melalui jalan liwat

masjid tinggi said...

Wolf,

Jangan marahkan DAP ............

bergandingan dengan PKR dan PAS. Apa kurangnya UMNO /BN yang bergandinga dengan MCA, Gerakan dan PPP????

Apa beza nya. MCA, Gerakkan dan PPP dah menyalak kat UMNO mintak itu dan ini.

Apa wolf dan seangkatan dengan nya masih tak faham. Tak baca sejarah ke..pi la Tun Razak tu balai sejarah banyak berita boleh dapat disana.

Semuanya ambik kroni mereka untuk menjaga kepentingan mereka semua sektor. Orang lama disuruh pencen cepat. Apa ni?????

topguy said...

wolf dan dewata sawan babi adalah anjing peliharaan ameno yang palui dan bangang..kecil2 tak nak mampus..

unanjaga said...

Perlakuan polis cukup mengambarkan sebagai tindakan yang tak bermoral dan tak beretika,jika beginilah tindakan mereka terhadap seseorang itu,kita boleh unpamakan mereka itu(sebahagian)tak berperimanusian

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...