Monday, July 13, 2009

Manek Urai: Poll tunjukkan PAS akan menang lebih besar?

KUALA KRAI, 13 Julai - Sebuah badan pro-PAS dalam poll mereka semalam mendapati, 61.2 peratus dari pengundi Manek Urai akan mengundi PAS esok manakala 38.8 peratus berkata akan mengundi Umno.

Keputusan itu dicapai berdasarkan poll yang dibuat ke atas 520 respondan yang terdiri dari pengundi Manek Urai.

Jika poll ini benar-benar mewakili pengundi Manek Urai, PAS akan menang dengan majoriti yang lebih besar dalam pilihan raya esok.

Dalam pilihan raya umum lalu, calon PAS, Ismail Yaakub mengalahkan calon BN dari Umno dengan majoriti 1,325 undi.

Menurut seorang profesor sains politik dari sebuah pusat pengajian di Singapura yang turun ke Manek Urai mulai semalam, kebanyakan pengundi yang beliau temui berkata, "Saya akan undi Tok Guru."

Ia merujuk kepada Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, Menteri Besar Kelantan yang juga Mursyidul Am yang menjadi ikon kempen pilihan raya PAS kali ini.

PAS telah menjadikan Nik Aziz sebagai ikon kempennya dalam pilihan raya ini dengan slogan "Pimpinan Tok Guru Manek Urai Berkat."

Ekoran ikon ini, antara kempen Umno adalah menyerang Nik Aziz secara peribadi atau kepimpinannya.

Menyerang Nik Aziz adalah antara kesilapan besar BN dalam pilihan raya kali ini. Ini kerana, rakyat Kelantan terlalu sayang dengan MB mereka ini.

38 comments:

wolf said...

PAS = Parti Ajaran Sesat

"Siapa undi UMNO masuk neraka, siapa undi PAS masuk syurga"

Macam dia Tuhan plak...tahu sapa masuk syurga dan neraka...

Bodo punya parti....lingkup la cepat

wolf said...

PAS dan Pakatan Rakyat boleh blaahh

Malaysia akan jadi lebih aman dan makmur kalau PAS dan PR takde...
Cepat la berkubur... aman Malaysia.

Tak payah nak berselindung disebalik agama Islam. rakyat Islam di Malaysia dah muakk dengan Islam PAS.

PAS = Parti Ajaran Sesat

wolf said...

Tangkap jer orang yang suka buat huru hara ni. Masukkan dlm jel dan bagi makan makanan anjing macam kata MP Seputeh .

Rakyat dah muak dengan demostrasi ni. Gunakan ISA untuk pastikan Malaysia Aman.

Tak perlu takut pada ISA kalau tak buat salah.

Orang yang takut pada ISA adalah orang yang nak buat huru hara

Kekalkan ISA...

wolf said...

ISA direka khas untuk orang yang berhasrat dan mempunyai impian untuk huru-harakan negara sahaja.

Hidup ISA! Kekalkan ISA!

fitflex said...

menang kalah x jejas pun klntan.biar le elok2 bawah pas.sbb dap x dak sana.yg muhidin pun satu bodoh tu tempat majoriti melayu.bila lg nak tolong.menang ka kalah ka buat ja jambatan bg senang bangsa melayu.buduh tul la..

Shahnizat bin Sakiran said...

Pada saya kat manek urai ni tak lawan pun tak pa. dap takda sana..

sakariya_akop said...

Itulah sebabnya Najibullah tak hendak ke MU, diserahkan pada Moyidin Sembab dan Tok Pa. Yang paling ditakuti perkataan KALAH.

Dulu, kini dan selama-lamanya RASUAH.

Naruto sensei said...

Tak pe2 korang yang kat atas nih takyah risau lebih2..

Tunggu saja esok ...

dari melalak macam 3 komen diatas tu..buat penat je copypaste benda yang sama ..apa kejadahnye..

Yang menang, biorle menang..

Bukan pasal DAP tu..benda one by one..so tak perlu cerita yang tak masuk bertanding..

Nanti dikata dungu tak sudah..
walau dah banyak belajar pun..

Manik Urai pun dah tamat tempoh kempennye..sabor je lah..

Naruto rileks je

fitflex said...

kepada sarikaya_akob.
bukan najib takut kalah.

sudah jadi kebiasaan parti yg bertanding mmg mcam ni.timbalan presiden parti yg selalu turun.
tgk dari zaman mahadir dulu anwar je yg turun.time mahadir paklah pun paklah je yg turun.mai zaman paklah pun najib je yg slalu turun.ni zaman najib turn muhidin lak yg turun.sama gak dgn pas.pengarah jentera pilihan raya mu juga ialah nasharudin mat isa selaku timb presiden parti.tp dia ada mendedahkan ada usaha2 yg menghalang dia turun berkempen di mu...

wolf said...

Nik Aziz said...

"Lagipun tidak perlu mengundi Umno untuk dapat projek kerana BN sebagai kerajaan tetap akan membawa projek juga ke negeri ini. Undi PAS projek PAS pun dapat projek BN pun dapat," katanya merujuk beberapa projek kerajaan pusat yang telah ada di Kelantan."

Apa punya komen ni..Ada juga orang macam ni...

Tontoya said...

Insyaallah..harap harap menang.Rakyat disana tahu membezakan antara perangai parti Pas dan Umno.Kalau kalah pun bagi orang Pas ianya tetap satu kemenangan dalam berdakwah.Tapi bagi umno kalau kalah menandakan Parti karat tu dah nak mapuh le,ditolak oleh orang melayu sendiri..Pas cool aje..

sirat al-mustaqim said...

maaf saudara naruto...saya sekarang sdg melanjutkan pelajaran dalam bidang farmasi..jd sukar sedikit ak surf internet...tapi saya msh d salurkan dgn maklumat politik..sbb d stempat saya belajar ada jual harakah...insyaallah bulan 8 saya balik rumah nnti saya fight lagi dgn puak umno reti bahasa ni...
salam

sirat al-mustaqim said...

ralat...
puak umno x roti bahasa...besok kalah la tu...haha
goodbye umno dulu kini dan selamanya

sakariya_akop said...

Hadiah khas dari PR sempena 100 hari Najibullah. KALAH LAGI!!!

Itulah yang akan terjadi kepada Ameno dipenghujung usia.....

Naruto sensei said...

Selamat belajar Sirat

Semoga bertambah pakar farmasi di Malaysia ini..

Naruto mendoakan

Naruto sensei said...

SPR

http://bagindareformasi.blogspot.com/2009/07/spr-lain-kali-jangan-susahkan-rakyat.html

jit tontoya said...

haluuuuuuuuu....

TPM dah tempah tiket bas pagi esok. apa cerita.....?ayo...ayo...kesianya engko

Naruto sensei said...

guna C4 lah kasi letup ha ha ha

roh_insan said...

Syabas bn..Kalah dlm tangan,menang blm tau.

jit tontoya said...

haluuuuuuuuuuuuuu....

roh_insan said...

Syabas bn..Kalah dlm tangan,menang blm tau.

------------------------------

silap itu roh insan....yg betul ialah kalah dalam tangan, menang baru 1.....kesian kn....menang pun dekat kg tbs yg pengundinya masih pakai cawat......

zali said...

uik sirat...

pinjaman tu jangan buat-buat lupa nak bayar...

tak cakap terima kasih pun tak apa.

7seven said...

wolf hang le sesat..sian kt hang..ade otak tapi mendop..tkleh pikiaq..mudahan Allah buka pintu hati hang wolf..

Naruto sensei said...

meh ke blog Perisik rakyat bincang2 hal politik

roh_insan said...

jit tontoya,tk aku setuju.

Wolf..Aku penah mcm kamu,patuh dan akur bersame umno,18th aku menjd pendokong dan pejuang umno,wkt tu Kj msh bertelanjang didlm seluar,maksud nye Kj blm ujud dlm umno.

Aku pun penah ckp mcm kamu,kasar mcm bahase yg kamu ckp ni,tp bile aku dipertemukn dgn seseorang yg tdk berkepentingan dgn parti,wkt itu br aku tau kat mane politik disisi agama.

Tak pe lah,kamu hamun lah selagi mau,aku doa kn kamu akn bertemu seorg yg mampu memberi kamu tahu jln2 ke syurga.( aku tdk maksudkn Pas )

GOMO said...

NIK AJIS NIKMAT
MENIKMATI KEMEWAHAN HASIL
BUMI RAKYAT NEGERI KELANTAN

19 TAHUN NIK AJIS NIKMAT MENIKMATI
WANG BALAK RAKYAT KELANTAN

NIK AJIS NIKMAT
MEMBERI KENIKMATAN PADA
MENANTUNYA BAGI MEREBUT KUASA.

NIK AJIS NIKMAT
NIK AJIS MENIKMATI KEMEWAHAN
KUASA DAN PANGKAT

NIK AJIS NIKMAT
NIKMAT SUNGGUH NIK AJIS!!!

GOMO said...

PAS AMALKAN RASUAH

Naruto sensei said...

Lantak kamu lah

Melalak Pagi2 buta nih malas nak melayan kamu tuh

redmanland27 said...

Wei gomo bahso demo supo ore xdok tamadun langsung... Komen supo ore mabuk air setan.. Taubat la wei, mum dok tuduh nik aziz rasuah, report ko SPRM tgk gapo jadi,ingat dosa fitnah ore, xlepas mum slagi mum xmntak maaf dengan ore hok mu fitnah, kalu sero tahan panas api neraka gak, silakan lah..

Pasal Balak tu apsal skang syap dh xbising?
dh tekena btg idung sdiri ka??

Pas rasuah??
Bdak skolah pn bleh tahu la saper y amal rasuah ni.

P/s: maaf kepada para komentar di sini kerana saya menggunakan bahasa loghat Kelantan.

sirat al-mustaqim said...

haha zalim2...
sori la..kami dsini x wat pinjaman pun..semua dtanggung...sapa nak ucap terima kasih...itu mmg kewajipan kerajaan memberi pendidikan pada rakyat...jgn lupa ye!!

Ibnu said...

Assalamualaikum dan salam sejahtera,
Hari ini hari membuang undi di MU. Sama-sama kita tunggu keputusannya malam ini. Kamek(kami) orang kat Sarawak tok pun teruja sangat nak tauk(tahu) keputusan MU malam tok.

cicitHJHASSANu said...

ameno=akan mati engkau nak oi

ameno akan disondol seperti projek babi di kedah.

jit tontoya said...

haluuuuuuuuuuuuuu......

bab rasuah ni, NO 1 DLM DUNIA ialah UmnoGok. Gomo.....dalam malaysia ini tiada laagi syarikat balak yang saman kerajaan negeri melainkan negeri yg ditadbir oleh UmnoGok. Lebih heran aku....syarikat orang UmnoGok yang saman kerajaan UmnoGok. apa kes pahang......bukan setakat 1 malah dah jadi dua.

Itu balak saja, yang lain usah terkira banyaknya.
ada UmnoGok ade rasuah. Tiada UmnoGok tiadalah rasuah.

Di malaysia ini x payah ada SPRM kalo hendak banteras rasuah. mudah saja pastikan UmnoGok lenyap dimukabumi ini....sure tiadalah rasuah itu.

ayo2....ape cerita aku tengok dekat MU ni, semua orang asyik masuk keluar barung PAS jer!!!!

ayamgebu said...

sekilas fakta.....
masjid yang berharga 10juta tetapi
makmum nyer x sampai 10 orang..
masjid terletak di Daerah Bentong
dibawah jajahan dun yg di wakili menteri besau....
PAHANGGGGG BULEHHHHHHHHH...

AwanMatahari said...

Saudara serigala atau saudara wolf..orang yang menyokong Islam itu bukan menyokong pada zahirnya sahaja.Tapi Islam itu adalah sebagai keseluruhan cara hidup. jadi adalah wajib untuk kita menyokong parti yang berteraskan Islam dan mahu melaksanakan Islam. Umno pula adalah parti yang berteraskan kebangsaan dan hanya melaksanakan Islam dalam acara2 tertentu sahaja. Mungkin saudara wolf dok menyalak pagi2 ni sebab tak memahami agama.Tak memahami ilmu tafsiran Quran.Tapi saya tak salahkan saudara sebab mungkin saudara dah lama terdidik dengan cara jahilliyyah UMNO.Untuk pengetahuan saudara, orang yang menolak Islam sebagai cara hidup secara automatiknya menolak Islam dan secara automatiknya Allah tempatkan ke dalam neraka. Maaf andai terasa.
KEMBALIKAN NEGERI PERAK!!!

unanjaga said...

Belajar lah memahami erti kekalahan,umno telah lama hilang kuasa disana,dan insyAllah umno akan kalah jua diManik Urai...dan siapa pun tak berani untuk mengatakan bilamana undi umno masuk neraka,dan bila undi Pad masuk syurga.Hanya orang bodoh yang telah hilang pertunjuk Allah yang akan berkata demikian.Yang menjadi kewajiban bagi kita semua sebagai orang islam ialah mengikuti seluruh pertunjuk Allah dan Rassul dari hujung rambut hingga hujung kaki.

nua said...

salam...walau apa2 pun...aku tetap sokong TGNA....walaupun aku ahli umno....hidup PASSSSSSSSSSSS

nua said...

PADA GOMO,WOLF DAN SEMUA SIBUTA YANG MASIH MENYOKONG UMNO.......pirahhhhhhhhhhhhhhhh....PORAH.............PODAH..........JADILAH AHLI UMNO YANG MENYOKONG PR..

Rsabah said...

Kalah 65 undi dah gelak sangat! Kalau tadi Pakatan yang pegang Kerajaan Persekutuan dan dia menang 65 undi, itu petanda BURUK!!! Tapi Pakatan Rakyat adalah PEMBANGKANG yang telah memberi pukulan TKO kepada umno/bn Parti Kerajaan yang konon amat GAGAH!!! Kepada seluruh rakyat Malaysia, tingkatkan kekuatan menubuhkan kerajaan baru 2012. Percayalah, PK akan menjadi kerajaan Malaysia Baru akhir tahun 2012! Ayuhk.....bersatuuuuu!!! Tubuhkan Kerajaan Malaysia Baru di bawah PR!!! Kami dari Sabah dah siap sedia membuang umno/bn di sungai Tuaran, membuang umno/bn di sungai Padas, membuang umno/bn di sungai sugut, membuang umno di laut sulu, membuang umno/bn di laut Cina Selatan. Perkuatkan PAKATAN RAKYAT!!! Percayalah, Sabah bukan lagi kubu omno/bn, lihatlah nanti!!! Kedudukan umno/bn dengan PK sehingga kini ialah PK 65-umno/bn 35. Ingat wahai rakyat Malaysia, tugas umno sekarang ialah memecahkan perpaduan Pakatan Rakyat. Umno kata, orang Melayu tidak boleh bersahabat dengan orang DAP sebab DAP ialah orang asing, orang Cina. Tapi MCA itu orang Melayu ke!!!???? Ramai orang Melayu masih terpengaruh dengan hela omno ni. Kamu tak tahu apa yang umno buat di Sabah. Dulu umno kata, siapa orang Islam yang undi PBS, KAFIR sebab Datuk Pairin itu Krestian. Bila umno menang, dia angkat Datuk Yong Teck Lee, Bernard Dompok dan Chong Kah Kiat sebagai Ketua Menteri selama dua tahun setiap seorang! Jadi selama 6 tahun di bawah orang yang bukan Islam, orang-orang Islam di Sabah telah dimurtadkan oleh omno!!! Janji semasa pilihanraya, 100 hari omno memerintah 1,000km jalanraya akan ditar. Rakyat Sabah akan senang di bawah omno! Pendatang asing akan dihapuskan! Tapi sekarang apa dah jadi!!!??? Apa dah jadi!!!???? PM buat janji lagi juta-juta konon nak bangun, nak majukan Sabah!!! Sempena 100 hari jadi PM, saya bagi juta-juta peruntukan untuk bangunkan Sabah, Turunkan lesen motorsikal, Diskaun Tol, dan blah....blah...blah.....! Omno/bn buat lagi janji di Manik Urai!!! Hampir terpadaya penduduk Manik Urai! 1-Malaysia konon...! Rakyat didahulukan..! Kalau pengundi Manik Urai undi omno, jambatan kami bagi, bangunan kami kasi, duit kami kasi, dan banyak lagi janji palsunya!!! Pakatan Rakyat punya janji ialah "KALAU PAKATAN RAKYAT MENANG DALAM PRU KE-13, PK AKAN BANGUNKAN SELURUH MALAYSIA TANPA JUALBELI!!!! Ayuk.....rakyat Malaysia, kita beri peluang kerajaan baru merubah nasib RAKYAT MALAYSIA. Percayalah, 95% orang Melayu yang berpendidikan menolak omno! 50% orang kampung yang berpendidikan rendah menolak omno! 45% golongan tua yang mudah dibeli oleh omno. Percayalah, PAKATAN RAKYAT akan memerintah MALAYSIA BARU selepas PRU ke-13!!!!! Kalau benar-benar nak mendahulukan rakyat, turunkan harga KEPERLUAN HARIAN SEPERTI BERAS dan lain-lain, tingkatkan pendapatan rakyat! Bagaimana nak meningkatkan pendapatan RAKYAT MALAYSIA??? Kalau inipun tak tahu, tak perlu jadi kerajaan.Serah kerajaan kat PR, biar dia tunjukkan kepada rakyat dan omno lihat dengan mata dan hidung terkebil-kebil!!! Kalau Malaysia 5 tahun lagi di bawah omno/bn, hancurlah leburlah ekonomi kita! Allahhuakbar!!!!!!!!!!Allahhuakbar!!!!!!!!!! Allahhuakbar!!!!!!!!!! Hidup Pakatan!!!!!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...