Friday, July 24, 2009

Kolumnis Siasah pentaskan teater di DBP

Kolumnis Siasah yang juga seorang dramatis, Faisal Tehrani, akan kembali dengan sebuah pementasan yang berjudul Kopitiam Ghadir ogos ini. Faisal sebelum ini menerima reviu yang baik dari pengulas dan pengkritik teater tanahair menerusi Dua Jam Sebelum Sultan Alauddin Syahid Diracun. SM Zakir di Majalah Pentas, Oktober-Disember 08 misalnya menamakan pementasan itu sebagai "monumental."

Berbeza dengan Dua Jam Sebelum Sultan Alauddin Syahid Diracun kali ini Faisal akan menggunakan elemen muzik untuk menyampaikan sebahagian besar naratif dramanya. Drama pentas satu jam lima belas minit tersebut akan menyertakan enam buah lagu tentang Rasulullah saw. Ia mengisahkan seorang ustaz pakar ilmu hadis tersesat ke sebuah kota terpencil dan kerana keletihan beliau telah menyinggah di sebuah kopitiam untuk bertanyakan arah jalan.

Beliau berkenalan dengan sekumpulan pemuda yang asyik menyanyikan pelbagai rentak lagu nasyid. Perbualan ala coffee talk antara pemuda-pemuda tersebut dengan ustaz berkenaan menjadi wacana mengenai umat Muslim, sambil diselitkan lagu-lagu berentak joget, inang dan keroncong mengenai perbahasan mereka. Penggubah lagu untuk pementasan Kopitiam Ghadir ini ialah Mohd Iswan Mohd Isa pelajar jurusan muzik di UITM Shah Alam.

Produksi Kopitiam Ghadir kini sedang giat menjalani latihan di tempat pementasan, iaitu Balai Budaya Tun Syed Nasir. Antara pelakon yang akan membintangi Kopitiam Ghadir ini ialah saudara Faizal Jin, saudara Amir Hamzah, saudara Hilmi bin Alham, dan saudara Faizal XOD.

Teater separa muzikal Kopitiam Ghadir ini bakal berlangsung antara 8 hingga 11 Ogos 2009 bermula pukul 9 malam di Dewan Bahasa dan Pustaka (Balai Budaya Tun Syed Nasir: bangunan lama DBP). Tiket-tiket dijual dengan harga RM10. Tempahan tiket boleh dibuat mulai sekarang melalui pengurus produksi Luqman Hisyam di nombor 012-2335263.

95 comments:

MoodHijau said...

Tahniah...semuga persembahan meletup..perbanyakan iklan..

zali said...

tahniah

TokBatin-X said...

layan jer ler.. kopitiam.. kopi o ker.. belasah jer mamat.

boooooooommmmm**********

Tontoya said...

Dah hilang kemana plak 'senoi' tokbatin tuh..bila le abih berus gigi taktau.
Tahniah kepada kakitangan Siasah kerana mengadakan pementasan teater bercorak islamik ni.Harap harap ramai yang akan pegi tengok nanti..

ayamgebu said...

arap2.....
ada segrombolan cawangan amno p nengok....

fitflex said...

bagus la.jd satu konsep dakwah.jgn menyimpang sudah le...

deanna said...

ntah le abe tonto weh.. tbs gosok gg tak penah siap.

AsyMok_ambo said...

Harussani Zakaria…
SILA LETAK JAWATAN ANDA SEKARANG JUGA!!!
ANDA MERUPAKAN ANCAMAN KEPADA PERJUANGAN ISLAM!!!
Atas Kapasiti seorang Mufti yang melapor terus kepada Pemerintah Negeri, anda seharusnya JUJUR.
Atas kapasiti seorang Mufti anda WAJIB menceritakan APA ITU ISLAM???
Bukan memeningkan kepala UMMAH!
Cukuplah tugas itu digalas oleh gerombolan Utusan Malaysia!
Harussani Zakaria…
Kalau anda rasa berat betul tugas menyatukan UMMAH, lebih baik anda BALIK KAMPUNG dan tanam jagung. Lebih berfaedah.
Sekali lagi, AMBO MENEGASKAN…
Atas kapasiti seorang MUFTI PERAK yang melapor terus kepada SULTAN PERAK, Harussani Zakaria seharusnya JUJUR dan menceritakan letak duduk sebenar di sebalik GAMBAR NIZAR DAN LILIN yang dieksploitasi hebat oleh akhbar perkauman, Utusan Malaysia.
Kalau anda kelabu mata oleh WANG RINGGIT, lebih baik anda DIAM.
PAHAM ATAU TIDAK!!!
ANDA MERUPAKAN ANCAMAN KEPADA KEINDAHAN DAN KESUCIAN ISLAM.
Benarlah kata Al-Ghazali,
AGAMAWAN YANG MASUK ISTANA AKAN HILANG AURA WIBAWA NYA.
Sudah terang lagi Bersuluh pada era Pasca Modenisasi ini.
Wahai Harussani, Atas kapasiti sebagai seorang Mufti, anda tidak boleh berdolak-dalik kerana TANGGUNG JAWAB ANDA begitu BERAT.
Lainlah ambo ni, hanya sebutir INSAN HINA di LAUTAN PANCAROBA.
Ingat Harussani, anda dan orang lain di Malaysia dalam konteks TANGGUNG JAWAB TERPIMPIN adalah berbeza.
ANDA TIADA PILIHAN WAHAI HARUSSANI!
ANDA MESTI JUJUR!

At last but not least,
Lupakah kita pada AYAT-AYAT CINTA TERAKHIR ditujukan buat MUHAMMAD SAW yang membuat INSAN INSAN KARIB BAGINDA SAW menangis…
Sebab mereka tahu… PASti tak lama lagi ALLAH SWT akan menjemput Junjungan Besar SAW.
Mari kita sama-sama hayati.
(Tak perlu untuk tarannum @ baca kuat2 @ berlagu semerdu mungkin apatah menunjuk-nunjuk..)
CUKUP SEKADAR KITA HAYATI SEJUJUR MUNGKIN…
Sebahagian Ayat 3 Surah Al-Maidah
(Kalau tak percaya, sila ambil naskhah Al-Quran atau Tafsir.)

“PADA HARI INI, TELAH PUTUSLAH HARAPAN ORANG KAFIR UNTUK MEMERANGI KAMU DAN JANGANLAH KAMU TAKUT KEPADA MEREKA SEBALIKNYA TAKUTLAH KEPADA-KU. PADA HARI INI, AKU TELAH SEMPURNAKAN UNTUK KAMU SEMUA AKAN AGAMAMU DAN TELAH AKU CUKUPKAN UNTUK KALIAN SEMUA NIKMAT-KU… DAN AKU TELAH REDA KEPADA KAMU SEMUA DENGAN ISLAM SEBAGAI SESATUNYA AGAMA.”
Boleh juga utk tambahan.
Dalam dwibahasa...
“;This day have those who reject faith given up all hope of your religion: yet fear them not but fear Me. This day have I perfected your religion for you, completed My favour upon you, and have chosen for you Islam as your religion;”
@
“;This day are those who disbelieve in despair of (ever harming) your religion; so fear them not, fear Me! This day have I perfected your religion for you and completed My favour unto you, and have chosen for you as religion al-Islam;”
@
“;This day have those who disbelieve despaired of your religion, so fear them not, and fear Me. This day have I perfected for you your religion and completed My favor on you and chosen for you Islam as a religion;”

Untuk pengetahuan semua, Surah Al-Maidah adalah surah ke-5 dalam susunan naskhah AL-QURANUL KARIM selepas Al-Fatihah (doa paling mustajab sekalian alam), al-Baqarah, ali imran dan an-nisa’. Kalau tak silap ambo.

As a MUFTI, tidak dapat tidak Harussani tentu FAHAM akan JANJI ALLAH SWT.
Takkan Harussani tak percaya pada JANJI ALLAH SWT.
Hingga rela menjadi Pencacai Rejim ZIONIS umno-BN LAKNATULLAH.
Harussani…
Anda tak nak sertai atau sokong ISLAM PASfir ALL tak apa…
Tiada orang yang memaksa…
BUT…
PLEASE BE HONEST
ESPECIALLY TO MALAYSIAN.

AsyMok_ambo said...

Sedangkan hari ini bapak Muhyidin sudah pun mengeluarkan amaran berikut…
PERLU DRASTIK DALAM PERUBAHAN…
Adakah Rakyat Malaysia rasa bapak Muhyidin akan keluar Saranan tersebut jika tidak kerana ke NAZAK kan mereka???
LU PIKIR LAH SENDIRI BEB…
PIKIR WITH THE BRAIN, NOT KEPALA LUTUT!

Sekali lagi…
ATAS NAMA ALLAH SWT
PEMILIK SEKALIAN ALAM
Hormatnya DIISYTIHARKAN…
HARUSSANI ZAKARIA! SILA LETAK JAWATAN ANDA!
ANDA MERUPAKAN ANCAMAN BESAR BUAT PERJUANGAN ISLAM!

Kesudahan PERJUANGAN ISLAM hanya dua
1. PERTOLONGAN ALLAH SWT
2. SYAHID FISABILILLAH

Kepada Para Pejuang Patriot Perajurit ISLAM PASfor ALL
Usah FITNAH, ANGKUH dan BURUK SANGKA!
Kita nak risau apa…
ALLAH SWT BERSAMA KITA
DI KIRI KANAN DEPAN BELAKANG SETERUK MANA PUN HALANGAN COBAAN DUGAAN UJIAN
Kita jangan bersedih
JANJI DIA PASti BENAR!
POLIS dan TENTERA ALLAH SWT berada di mana-mana.
Menyemarakkan ROH PERJUANGAN SEJATI.
PASti untuk Kebenaran dan Keadilan.
ALLAHUAKBAR!

Naruto Sensei said...

Naruto Sensei said...
roh_insan

Jangan salah sangka perhatikn betul tu komen dan penulisan saya ke..

jangan terperangkap dengan taktik jahat pengklon saya tu..

-----------------------------------
org yg bijak tidak mengambil nasihat2 naruto sensei asli membabi buta. awas!!! awas!!

Lihat bagaimana liciknya naruto memperdayakan para blogggers dgn aksi penipuannya.

Narutto sensei asli telah mengklon nickname2 Zali, roh_insan, dewataawan berapi dan Bagindareformasi utk melaga2kan para bloggers: teknik balas dendam naruto sensei, yang tidak disedari olih pembaca2.
---------------------------------

Ini adalah sifat PENDENDAM KESUMAT naruto sesnsei asli yg disembunyikannya dan dia sendiri telah menunjolkan belang2nya.

Dia mengada2kan senjata yg menikam dirinya sendiri.

---------------------------------

naruto sensei asli sgt licik peribadinya, tapi cuba menghiasi dirinya bersih dari kejahatan2 yang dilakukannya sendiri.

gunakan akal2 sdr2.

lihat bagaimana petah2nya ia berkata2, begitu jugalah pintarnya ia memutar belitkan fakta2 utk mengelirukan pembaca2.

perhatikan bagaimana naruto sensei asli bolih menukar nickname2nya dan gambar2nya dgn sekelip mata. umpamanya KAKASHI SEMPAI

Bacul tanpa maruah ########## berselindung di sebalik kata2 manis.

Baginda Reformasi said...

Naruto sensei main2kan kawan2nya. Pandai kau menyamar oh!!! naruto ulamak songsang.

zali said...

asymok kata : '...Muhyidin akan keluar Saranan tersebut jika tidak kerana ke NAZAK...'

ini pendapat dan pemikiran cara kuno di zaman 70an dulu.

keluar dari kepompong...tiga pemikiran kuno ini sudah tidak digunapakai oleh kerajaan :

[1] ini sudah cukup baik...tak perlu perubahan drastik.

[2] kita terdesak...perlu perubahan drastik.

[3] akan berlaku perubahan drastik bila diperlukan sahaja.

kerajaan kini menggunakan pendekatan :

'tak ada yang terbaik...sentiasa memerlukan perubahan drastik kerana pasti ada yang lebih baik.'

saya pulangkan balik ayat nih pada yang empunya :

LU PIKIR LAH SENDIRI BEB…
PIKIR WITH THE BRAIN, NOT KEPALA LUTUT!

dewata awan berapi said...

Kenyataan Haji Hadi Awang..

"Semua pilihanraya kecil sebelum ini keputusannya memihak kepada kita. Cuma di Batang Ai sahaja kita kalah sebab mereka ini tidak reti undi, pakai cawat lagi. Saya bukan nak hina tetapi tempat yang pakai molek,undi PAS," katanya.

Malaysiakini, 11 julai 2009

++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Nilaikan sendiri...

roh_insan said...

Pengklon2 tu bkn nye Syaitan,itu lah sebenarny IBLIS yg bertopengkn manusie,janjinye Iblis ni dgn Tuhan ade 2 per,pertame mohon ditangguhkn kematian nye,kedue nak menyesatkan hambe2 Allah,katenye Iblis," aku akn nampakkan baik pd perkare yg buruk,n aku nampakkan buruk pd perkare yg baik."

Cubela jd jjr,ape untungnye menipu,itu ke care untuk yg kunun nye umno tu membele Islam n bangse.

Bile rakyat kate umno memecah belahkn rakyat marah,bile org kate umno tolak Islam cabut kris,TGNA kte umno mcm ayan pin n kominis melenting-lenting,tp ini lah hakikat nye juak2 umno ni,kerjenye,melage-lagekn orang.

Zali,sape yg gune kepale lutut??

fitflex said...

kpd asy-ambon

ko fikir la tgk apa yg harunsani cakap tu de salah ke??

time dia tegur bn dulu ramai yg sokong dia.
tp kenapa bila dia tegur pas ramai sungguh puak2 pas mcm ko fitnah dia masuk umno,gila duit.
adakah pas ni maksum smp x kan pernah buat silap???
atas dasar sygkan perjuangan islam la dia menyerang pas.supaya pas kembali ke landasan yg benar.

Tontoya said...

Ada lagi 2 makhluk klon kat atas nun..hehe..guna lah nama sendiri/tetap takde pekdah menyamar tuh..ni masa tuan dia tinggal gi semayang jumaat semalam pun dia masuk menipu..pandai lak dia nasihatkan orang suruh amalkan cara islam tapi yg dia tu,tak berdosa ke dok menipu dan menganiaya tuan punya nama asal.Tapi orang boleh bezakan yg mana yang mana asli dan klon..

Tontoya said...

Punyalah panjang siap ngan petikan hadis yang berguna penerangan si AsyMOK Ambo tu,hanya kes ust Harussani je yang diulas oleh si Zali dan Fitflek.Korang tak nampak ke sejak umno merampas kuasa kat Perak tu banyak kata katanya menyokong umno dan menyerang pembangkang terutamanya Pas.Kita nak heran apa,dah makan gaji dengan kerajaan tak bolehlah menegur kemungkaran disebelah sana.Tengok kes bekas mufti selangor,Datuk ishak baharum yg menegur kerajaan,dia dipecat dari jawatannya.Begitu juga dgn mufti perlis.Ramai para ustaz yg duduk didalam umno yg berceramah didalam forum ehwal islam kat tv dulu pun dah keluar untuk berjuang menegakkan islam bersama sama Pas.

PAS-PKR-DAPigs said...

Balik2 rampasan kuasa - mana ada rampasan kuasa di Perak?
Siapa yang rampas kuase?

Apa yang sebeno belaku kepada keruntuhan kerajaan PAS@DAP tu kerana dua ekor beruk PKR dan se ekor tonyok DAP lompat keluar PR dan menyokong BN - tak reti2 langsung.

Natang tige eko itu sendiri dah ngaku lompat keluo PR - ape nye lagi nak diragu kan.

fitflex said...

sblm bn ambil blk perak pun harunsani dah ada jumpa nik aziz.beliau menyeru agar di perak umno dan pas bersatu.utk kepentingan.beliau juga mengaku menangis dpn tg nik aziz mntak pas dan umno bersatu di perak.tp nik aziz tetap x nak persaudaraan sesama islam di perak dan lebih pentingkan perpaduan dgn dap.kemudian jd la kes 999thn di perak.dan berlarutan lg kes sehingga rakyat sendiri terus mempertikaikan nizar yg mcm x buleh terima qada&qadar.

hg silap tahun ke tontoya??ust ramai2 keluar zaman mahadir dulu tu.zaman tu zaman harunsani pun sering tegur kerajaan yg mana x betul.

dan lepas kejadian di perak lah ust2 juga byk yg sedar nizar ni pun sama ja perangai mcm umno.xjd mb pun nak bida juga camry.ai ligan dunia gak mamat nie.

dan tg nik aziz bila nizar main lilin pun dah x berani bg hukum yg jelas walaupun dia tu tuan guru.bg jawapan sudut politik pulak.kalu betul hukum tu x salah,berani ke tontoya buat mcm nizar tu???

PAS-PKR-DAPigs said...

Sebeno nya, melayu dah sedo penangan busuk DAP ni.

PAS aje yang tak mau reti ngan penangan busuk DAP tu.

Tengok di Kedah, sikit punya pasei aje - pondok potong babi, dah DAP keluo Pakatan Rakyat.

Lepeh tu te hegeh2 MB PAS gi nyembah si cina LKS untuk mohon maaf. - Bodo punya pemimpin PAS.

Ibnu said...

Assalamualaikum dan salam sejahtera,
1. Tahniah. Kalau boleh nanti, buat juga roadshownya ke Sarawak juga. Boleh le kamek kat Sarawak tok nagga(tengok) juak (juga).

Tontoya said...

Naruto Sensei my fren,

sipenklon itu ialah,

Maklumat

http://bagindareformasi.blogspot.com/

IP 192.168.1.254 ERA PASCA

Name:blogspot. 1. google.com.

Address: 72 .14. 203.191

Aliases: bagindareformasi.blogspot.com.

Tontoya said...

Haramjadah punya makhluk klon..sampaikan aku pun kena klon gak..
Walaupun profile aku tertutup tapi no profile kat nickname aku dia takkan boleh tiru walaupun aku tukar nickname lain.chek betul betul naruto my fren.

Tontoya said...

Fitflex...isu pegang lilin dah banyak kali diterangkan..Ianya sengaja untuk diperbesar besar perkara kecil bagi mengecilkan perkara perkara besar.Nizar sendiri sudah menjelaskan yang majlis tu bukan utk upacara keagamaan tetapi hanya tanda memperingati pemergian si mati.Ianya dilakukan dipejabat Dap bukannya ditokong atau tanah perkuburan.Nizar seorang imam dan berilmu agama tinggi sudah tentu dia tahu akan hukum2 islam.Tak perlu diungkit kembali apa yang berlaku semasa pemerintahannya di perak kerana fakta yang ko beri tu tidak tepat dan bertentengan dgn apa yang berlaku sebenarnya..aku tak boleh jelaskan panjang2 ni kerana ada hal sikit,nak gi jalan2 le,cuti2 ni..Berhati hati ngan klon yg menyamar aku tuh..

ayamgebu said...
This comment has been removed by the author.
Perawi said...

http://idhamlim.blogspot.com/2009/07/nizar-pegang-lilin-kenyataan-media-adun.html

Sekadar bergambar di dalam gelap dengan memegang lilin pada malam 18 July dihadapan Wisma DAP setelah beberapa ucapan untuk memberi semangat kepada penyokong PR yang hadir. Jangan pula memutar belit gambar ini kononnya begitu dan begini....

Ekoran dari kematian secara misteri yang menggemparkan seluruh negara ke atas Setiausaha Politik kepada Exco Kerajaan Selangor di Bangunan SPRM Selangor, dan membawa kepada beberapa sidang media dan perhimpunan yang diadakan diseluruh negara termasuklah yang telah dianjurkan olah Pakatan Rakyat Negeri Perak yang dihadari oleh DS. Muhammad Nizar Jamaluddin dan saya sendiri..

Isu yang sedang dibicarakan ialah mengenai tindakan kami berada dalam majlis yang kononnya memperingati kematian Teoh Beng Hock dan memegang lilin dan dikaitkan dengan tindakan kami yang kononnya bercanggah dengan ajaran Islam.

Berkebetulan sebagai seorang Cina Islam saya rasa terpanggil untuk menjawab isu tersebutAkhbar Sinar Harian edisi pada hari ini pada perenggan pertama, kedua dan ketiga menyiarkan kenyataan seperti berikut :-

"Tindakan Datuk Seri Muhammad Nizar Jamaluddin memegang lilin semasa menyertai majlis berkabung bagi memperingati kematian Teoh Beng Hock baru-baru ini, adalah luar budaya Islam

Berikutan dengan itu saya suka untuk mengeluarkan beberapa kenyataan seperti berikut :-

1. Saya menafikan bahawa gambar dan majlis yang didakwa sebagai majlis berkabung bagi memperingati kematian Teoh Beng Huat seperti didakwa pihak diatas. Gambar tersebut dan upucara menyalakan lilin adalah semasa sesi Sidang Media pada jam 11.00pagi 17 July , bertempat di wisma DAP Ipoh. Sidang Media tersebut dianjurkan oleh Skretariat Pakatan Rakyat yang dihadiri oleh sekitar 20 ADUN PR dan pimpinan tertinggi parti.

2. Memegang lilin dan Colok bagi orang cina adalah budaya nenek moyang yang sudah turun temurun diamalkan. Kebetulan saya adalah bekas penganut agama Buddha selama 22 tahun sebelum memeluk Islam, saya ingin jelaskan bahawa menyalakan lilin adalah budaya yang diamalkan oleh bangsa kami turun temurun malah ia menjadi amalan kepada penganut Islam di negara China. Sebab itulah jika kita berkunjung dimana-mana mesjid di China kita pasti akan dapat membeli colok yang dijual dimesjid.

Semasa sembahyang hari raya puasa atau haji, jangan terkejut bila kita menyaksikan kumpulan Imam dan Persatuan Islam serta AJK Mesjid berbaris masuk ke dalam mesjid dengan memegang colok yang dinyalakan sambil mengalunkan takbir hari raya, dan sebelum melangkah masuh ke dewan sembahyang colok itu ditinggalkan diluar (saya ada koleksi gambar mengenai upucara ini).

3. Kami sama-sama memegang lilin sebagai menghormati acara selingan yang diadakan dalam sidang media itu dan bukannya bertafakkur seperti yang diminta. Sebelum ini sudah sekian banyak teman bukan muslim yang menghormati upucara membaca doa dan pelbagai majlis.

4. Saya mempersoakkan kenapa perkara ini diperbesarkan termasuk oleh Bapak Prof kita yang nampaknya berat sebelah dalam menilai perlakukan oleh pemimpin Pakatan Rakyat. kenapakah pokok persoalan asal yang lebih besar yakni tindakan menghilangkan nyawa yang merupakan hak Allah tidak dipersoalkan. Sepatutnya soal itu didahulukan dalam perkara ini.

5. Saya takut nanti pihak berkenaan nampak berani berkokok dalam masa lain melibatkan pemimpin UMNO senyap dan, "punggung penuh dengan najis".

6. Banyak lagi tindakan dan perlakukan pemimpin UMNO yang mengaku beragama Islam wajib ditegur olweh Bapak Prof. Kenapa hanya berdiam diri. Paling besar dalam persoalan upucara di Tugu negara yang telah difatwakan.

7. Saya berharap penjelasan ini meredakan suasana resah yang segaja menimbulkan firnah kepada kami serta tidak mustahil mengelirukan ahli PAS dan penyokong pakatan Rakyat.

Allahu Aklam....

Kenyataan media pada 20 July 2009

Drs.Khalil Idham Lim,
ADUN Titi Serong
Ketua Penerangan PAS Perak

Perawi said...

Saya ingin bertanya kepada mereka yang terlalu ghairah mengharamkan dan mengistiharkan semua amalan yang tidak difahami mereka sebagai luar dari Islam, apakah mereka faham implikasi kenyataan dan dakwaan mereka ini? Sekiranya menyalakan lilin adalah upacara ibadat Kristian dan orang Islam haram melakukannya, berapa ramai telah sesat apabila menyalakan lilin semasa ‘black out’ atau terputusnya bekalan elektrik di rumah pada waktu malam? Silap-silap yang menuduh sendiri pun pernah melakukannya. Berapa ramai pula peniaga Islam yang telah bersubahat dengan menjual lilin di kedai mereka? Kecuali dijual dengan notis bukan untuk dinyalakan!

Dewasa ini ada juga ‘Aroma candle’ yang dijual dipasaran. Lilin beraroma ini dinyalakan untuk menghasilkan bau-bauan wangi dan menggantikan amalan orang Melayu dahulu yang membakar setanggi dan kemenyan. Adakah, mengikut pandangan bijak pandai ini, yang kelihatan amat kurang bijak pada masa ini, bahawa aroma candle ini juga haram?

Maka adakah kerana gereja membunyikan loceng maka ummat Islam diharamkan menggunakan loceng? Adakah perlu kita mengharamkan bunyi loceng di sekolah-sekolah, kereta bomba dan basikal penjual aiskrim? Mungkin juga perlu sekiranya otak kita sebeku aiskrim yang dijual!

Oleh kerana tanda salib itu adalah tanda agama Kristian, maka adakah semua yang menyerupai salib, seperti tanda campur ‘+’ dan huruf ‘t’ perlu juga kita haramkan dari penggunaan ummat Islam? Dan seterusnya jalan yang berbentuk simpang empat perlu diharamkan kerana apabila dilihat dari udara kelihatan sebagai salib?

Pemikiran yang sebegini tidak selari dengan kaedah mengharamkan sesuatu atas sebab ‘lizattihi au lighairihi’. Sabaliknya ianya hasil dari pemikiran yang terlalu phobia dan defeatist. Inilah punca mengapa ummat Islam satu ketika dahulu digalakkan menjauhkan diri dari semua perkara, “kerana takut tergelincir” sedangkan menjauhkan diri dari semua adalah dengan sendirinya suatu kegelinciran. Pemikiran sebegini ingin ummat Islam mengasingkan diri dan terasing dengan sendirinya dari keterlibatan masyarakat umum. Ummat Islam akan hanya mampu bercampur dan bersatu sesama sendiri serta memimpin hanya untuk masyarakat muslim. Mungkin inilah maksud yang tersirat.

Mungkin sekiranya DS Nizar pegang lampu pelita minyak gas ianya akan dilihat ‘ok’ oleh mereka ini.

Sebenarnya majlis ‘candle light vigil’ merupakan upacara simbolik dewasa ini yang dilakukan di seluruh dunia untuk menzahirkan penungguan dan harapan dalam keadaan yang diselubungi kegelapan. Sepertimana amalan melepaskan merpati sebagai simbol inginkan kebebasan dan kedamaian, memotong riben amalan simbolik upacara perasmian, memotong kek amalan simbolik upacara ulang tahun dan sebagainya, amalan ‘candle light vigil’ telah menjadi amalan simbolik antarabangsa untuk menunjukkan penungguan, harapan dan kemenangan. Ianya bukan majlis peribadatan dan tiada kena mengena dengan peribadatan Kristian atau Buddha atau Hindu. Lainlah kalau lilin dinyalakan dan diletakkan di ’altar yang berbentuk ketuhanan sambil disertakan dengan upacara sembahyang. Sila baca juga kenyataan media Drs. Khalil Idham Lim, ADUN Titi Serong berkenaan isu ini.

WaLlahu ’Alam
Khalid Samad
◘ Member of Parliament for Shah Alam ◘ 6C, 3rd Floor, Blok 1, Worldwide Business Centre, Jalan Tinju 13/50, Seksyen 13, Shah Alam, SELANGOR ◘ Tel/Fax:0355198117

ayamgebu said...

Lepeh tu te hegeh2 MB PAS gi nyembah si cina LKS untuk mohon maaf. - Bodo punya pemimpin PAS.
.......PIGS SAID......
KECIAN KAT BADAN NANGUNGG KEPALA YANG ADA OTAK MACAM NIH......
IDIOT RUFFIANS......

Mesra Sokmo said...

AHAD lepas saya telah membayangkan seorang tokoh MIC akan mengikut jejak bekas Naib Presiden MCA, Chua Jui Meng untuk menyertai PKR. Saya membayangkan tokoh MIC itu akan berbuat demikian selepas kongres parti berkenaan, paling lewat.

Apabila saya melepaskan posting mengenai kemungkinan itu ramai juga yang jeling dan jeler kepada saya. Mereka tidak percaya dan menuduh saya kreat cerita, termasuk juga sesetengah ahli PKR sendiri.

Beberapa komen masuk dan turut menempelak saya. Tetapi saya tidak lepaskan kerana kritikan berbentuk emosional dan pengomen itu tidak mampu menjangkau pelangi politik Malaysia.

Namun hari ini apa yang saya bayangkan telah mejadi kenyataan. Tokoh MIC itu nampaknya tidak menunggu lama terus membuat keputusan sebelum kongres partinya. Tokoh yang dimaksudkan itu ialah Naib Presiden MIC, SS Subramaniam.

Subramanian menjadi naib presiden MIC selama 20 tahun dan juga bekas anggota Parlimen Segambut. Beliau juga merupakan tokoh kanan MIC penting di Kuala Lumpur dan Selangor. Ekoran penyertaannya itu lebih 10 cawangan MIC dibubarkan melibatkan keahlian seramai 1,700.

Pengumuman kemasukan SS Subaramanim ke dalam PKR itu diumumkan oleh Penasihat PKR, Anwar Ibrahim dalam satu majlis khas di Kampung Medan petang ini.

Dengan kemasukan tokoh kanan MIC itu , PKR terus mendapat semangat dan kekuatan baru. Secara tidak langsung juga penghijrahan Subramaniam itu memberi pukulan kepada MIC terutama s Samy Vellu yang semakin tidak popular di kalangan masyarakat India negara ini.

Apakah dalam masa terdekat ini PKR akan menerima seorang lagi tokoh politik berkelas negawaran? Jikalah negawaran terbilang ini yang dibuang oleh Umno menyertai PKR jawabnya UBN semakin goyah dan goyah. Selamat berjuang kepada Subramaniam dan kita menunggu perkembangan seterusnya.

Mesra Sokmo said...

UiTM Dungun Trg, ditutup buat sementara 1Msia/H1N1. Kenapa Trg - Mat Said, tidak Melaka - yg ketua menterinya pembela BABI ali rustam atau N9 - Mat Isa Samad, Mantan MB. Mungkin kejatuhan MB Trg dah hampir

fitflex said...

jika benar seperti didakwa sudah tentu si najib tu akan melabur dgn jumlah yg besar demi menarik sokongan kaum india kembali.bertepuk soraklah kaum india dgn sogokan ini.lalu dgn sogokan inilah mereka akan membina kekuatan melalui pkr.dan melayu2 pula akan terus menyalahkan kerajaan.sedangkan utk memerintah sudah tentu kerajaan perlukan sokongan utk melaksanakan sesuatu dasar.dgn bertambah lemah dan musnah bn nnti waktu itu barulah belang india dan cina terbongkar.waktu itu mereka menggunakan kekuatan & kuasa yg telah mereka kaut melalui bn,utk mengubah dasar2 yg hanya menguntungkan mereka.dan melayu waktu itu x mampu berbuat apa-apa selain saling menyalahkan sesama melayu sedangkan waktu berkuasa asyik suka berpecah dan bertelagah...

fitflex said...

selagi pas dan umno tidak bersatu tgk jela lepas ni bn terus bg mcm2 kpd cina hindu....

aiman said...

kata MAT FITflex selagi PAS dan AMNO tidak bersatu tgk je la lepas ni bn terus bagi macam2 kpd cina hindu %%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%BN TAK AKAN BAGI APA KEPADA MELAYU KALAU MELAYU TERUS MENYOKONG UMNOBN.JADI FIKIR FIKIRkan lah.

jaam said...

HAHAHA.....

APARRAAAA....!

jaam said...

APA NAK JADI DENGAN TOK KETUA NIH!

KAU ORANG LIHAT DAN NILAIKANLAH SENDIRI.

http://www.youtube.com/watch?v=TjeBRTe3UIo

Baginda Reformasi said...

apo citer nih... byk naa clon sampai maleh baginda nak check profile satu2....
naruto, baginda, tontoya clonist... ang buatlah takde luaknye...

roh_insan said...

Aku ingat tak perlu pun kite nak pedulikan si klon tu,ape yg penting kite hentam terusan umno tu smp padam.

Llin sebatang pun nak jd hal.

Perawi said...

BAGUS...HEMTAM AJE UMNO ITU

Perawi said...

lady_of_leisure said...
isu pegang lilin ialah isu akidah. isu pegang b><(*& perempuan adalah dosa antara sipembuat dgn tuhan. APAKAH HUKUM HANTAR BUNGA JAMBANGAN DITUGU PERINGATAN BERWAJAH MAT SALEH PENJAJAH MALAYA OLEH PM....AKIDAH ATAU TIDAK, ATAU SEMBAH BERADAP BERSAMA TENTERA DITUGU ITU?????

roh_insan said...

Itu lah umno,dulu,kini,n smp padam.tak abis2 nak berhujah tentang ranting.Hal pokok tak diambil kire.

Cik lady tu tak ke ternampak betape bnyknye tentang akidah yg slh dlm umno tu.Aku yakin ulamak2 dlm umno pun tahu,cume mereke2 mengambil jln ketige,iaitu membenci dlm hati.

fitflex said...

name sape??aiimann,
mai mane???chemorrr
awak x bleh cakap kah??

apa la hg aiman.aku bukan suruh melayu sokong bn.aku cuma nak melayu bersatu mcm zaman tun abd razak dulu.byk manfaat yg melayu dpt bila bersatu.

Tontoya said...

Banyak manfaat dapat kat sapa fitflex??Dapat kat orang orang melayu atau kat pemimpin2 umngok.Hang toksah dok cong,putak belitlah.Ingat Pas tak tahu tatik umno tu ka..Bila dah merosot sokongan dari orang melayu,mulah ditimbulkan isu kuasa melayu terhakis dan dimainkanlah isu perkauman.Dulu Pas dah bersatu dgn umno,apa yang melayu dapat??Jadi kuatkah kuasa ekonomi orang melayu.Yang nampaknya umno mempergunakan Pas untuk nak terus mengekalkan kuasanya dan mengaut kekayaan kekantung masing masing. Yang dapat manfaatnya umno dan yang ruginya adalah Pas.Bila dah rasa kuat mulalah cari alasan tendang keluar Pas.Bukan nak mengungkit kisah lama tapi tindak tanduk umno memang tidak boleh dipercayai.Kalau Dap tu taknak kepada islam tu kononnya logiklah sebab dia kapir tetapi yang umno tu nak ikut sekali perangai Dap tu pasal apa..Kan lebih baik pula umno yang masuk bersatu kedalam Pas.Kuasa politik melayu pun jadi kuat dan islam pun bertambah kuat.Perjuangan bangsa tak kemana tapi perjuangan untuk islam menjamin kesejahteraan hidup didunia dan akhirat.

salam... said...

AwanMatahari said...

Naruto, apa pendapat naruto tentang gambar kat -PAS-PKR-DAPigs-? Ini serius!!

....................

kalau nak tau itulah tandanya pencacai2 umno tu pengecut, bacul & takda teloq..

berani d belakang je..

kalu berani dan kemaruk sangat dengan maskot babi tu..letak je nickname BN@babi negara..dan gambar babi sedang ditimbang dengan dacing BN. yg betina kiri dan yg jantan kanan..

wow mesti cantik punya..
pastu buat t-shirt, mesti laris punya..

pastu senang la kita nak belasah dia..

Naruto Sensei said...
AwanMatahari

Itulah politik menghina mereka. seburuk PAS pun kami tak pernah buat hina pada Parti UMNO sampai macam tu sekali.

Kau tau tak yg babi tu dah jadi logo dan maskot keluarga dia. kalau takda babi tu mesti dia orang seketurunan sampai zaman sekarang ni mati kebuluran. patutnya gambar tu letak kat dacing BN sesuai dengan slogan `Babi Negara' dan najib punya perjuangan ` 1 MALAYSIA 1 PENCACAI UMNO 1 EKOR BABI TIAP SEORANG UMNO '.

lagi best kalu camni..

' rakyat diperbodohkan , BABI diutamakan..

Tapi My Fren Ini komen Naruto pada blogger tersebut..!

--> Blogger PAS-PKR-DAPigs

Naruto ingat gambar kamu tu dengan Insiden di Universiti Malaya ..

Bendera PAS dibungkus dengan Kepala Babi.. dibuang dalam Surau ..

Kemudian kamu pakai gambar tu kenapa..? kamu ada kaitan ke dengan Kes tu..


saiful said...

Wahai PAS-PKR-DAPigs kalau kamu jadi babi orang cina pun tak sudi makan kamu sungguh menjijikkan. weeek. weeek

Tontoya said...
ayamgebu said...

PAS-PKR-DAPigs...

RASANYER...TAK BERAPA ELOKLAH GAMBAR TUH...BUKANYER APA...SBB TAKUT DISALAH TAFSIR!!!!!!!
Memang betul ayamgebu,ni dah kira menghina bendera Pas dengan meletakkan gambar babi..seluruh ahli dan pimpinan Pas diseru mengutuk atau mengambil tindakan keatasnya..tengok apa yang terjadi kpd bloger penarik beca apabila dia mengubahsuai logo PDRM,dia dikenakan tindakan..macamni ke perangai orang umno yang nak ajak Pas bersatu atas nama perpaduan..boleh jalan daaa

..said...

Sebeno nya, melayu TAK sedo penangan busuk pemimpin UMNO tu..

- bodo punya pencacai umno..
- Bodo punya pemimpin BN..

- adapula konon nak jaga 1 malaysia tapi ngan bini pun takut nak tegur..

kah..kah..kah..

,,,,,,,,,,,,,,

Wahai PAS-PKR-DAPig@ bn bangang..

nickname adalah tanda pengenalan diri....

jadinya kamu babi le sebab letak
` pigs' pada kamu punya nickname..
atau tukar je dgn nickname BN@ BABINEGARA@pigs bodoh..

ada berani...!!!!

jaam said...

KAU ORANG LIHAT DAN NILAIKANLAH SENDIRI.

http://www.youtube.com/watch?v=TjeBRTe3UIo

BANG NUAR DAN IJAM DAH SEMACAM BURUNG TEKUKUR!

fitflex said...

xleh tgk pun..

fitflex said...

ish2 kamu ni tontoya.x kan x nampak langsung benefit kpd melayu??cina hindu pun nampak benefit2 tu.sbb tu skrg mereka terus mempertikaikan semua benefit2 itu.klu x nampak mintak naruto tlg senarai jap benefit2 yg melayu dpt setelah bersatu zaman tun razak dulu...

fitflex said...

http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2009&dt=0726&pub=Utusan_Malaysia&sec=Rencana&pg=re_01.htm



rencana yg menarik dari seorg mualaf di malaysia.

for sure x kan keluar harakah @ siasah.
dan adakah org mcm sdr redhuan tee ni dah sokong bn???

lu fikir la sndiri...

Tontoya said...

Piplex..Baik ko je yang senaraikan dulu apa manfaatnya hasil dari penggabungan dua parti ni kpd orang orang melayu,aku nak tengok.Kalau naruto yang senaraikan nanti berjela pulak kerugian yang diperoleh oleh orang2 melayu dan Pas khususnya.Tapi mana pegi naruto ni,naruto klon takleh pakai tu adalah..takyah tengok yang dulu dulu,rakyat sekarang pun boleh nampak dan sedar akan penipuan umno kepada orang melayu.Kalau betul2 nak menolong melayu,dah merintah lebih 60 tahun tu dah tentulah negeri2 yang majoriti penduduknya melayu seperti kelantan,terengganu, kedah tu lah yang paling maju.Kelantan,walaupun dipimpin kerajaan berlainan,kerajaan pusat berkuasa penuh dan boleh menolong memajukan lagi ekonomi orang2 melayu.Tengok semasa kempen kat Manek Urai tu sudahlah sebagai contohnya,.Kalau rakyat nak jambatan kena bagi umno menang dulu,kalau tidak buatlah sendiri,kalau nakkan kemajuan undilah umno,kalau tidak pandai pandailah korang nak hidup.Tapi dengar khabar umno kata kononnya nak buat jambatan tu..walaupun bersatu pun dah tak boleh buat apa dah,dah terlambat.Hanya menambahkan bebanan pada Pas akibat perbuatan umno yang banyak meminggirkan melayu dan islam.Tunggu je umno parti perkauman tu berkubur lagi bagus..

Tontoya said...

Bila masa plak ust ridzuan tu jadi penyokong pembangkang fitflex.Setahu aku ust ridzuan ni timb persatuan cina muslim malaysia.Dia tu pendakwah bebas,akan berkata apa yang benar tak kira dari pihak mana dengan lantang.Tapi bila dia menegur kemungkaran parti pemerintah,nasib dia jadi sebaris dgn ustaz2 yang digugurkan sebagai panel ehwal islam kat tb tu.

Tontoya said...

Ah ko sama gak dungu ngan si jaam tu pitflek..dalam youtube tu macam2 video orang boleh buat.Zaman serba canggih ni mcm2 penipuan orang boleh buat termasuklah mengklonkan ID orang lain..sebab tulah zaman sekarang ni rakyat tak mudah lagi mempercayai propaganda2 yang dimainkan oleh mana mana media.

fitflex said...

hehe tontoya.camne ngan video puaka tu???ramai plak rakyat percaya.x ke plek tu.

fitflex said...

contoh senang je.

yg 1st aku bg felda la.bg tanah2 utk org melayu usaha.betul x contoh tu??

fitflex said...

mmg la dia x sokong pembangkang.tp ko bc tak rencana dia tu ditujukan kpda sapa??

Tontoya said...

Video puaka tu jelas ..orang bleh pecaye..semua saudara mara dia yg cakap dan tiada pun penafian dan tindakan diambil oleh oleh B1N1 tu..

Tontoya said...

Eleh tanah felda je..tu pun banyak penyelewengan didedahkan..orang melayu rata2 ttp miskin gak dok situ..

fitflex said...

lg contoh ialah mara.
bagus x mara tu???dapat kebaikan x kpd melayu dari mara tu??cuma sayang semua ni dah dirosakkan zaman mahadir haram jadah tu...

Tontoya said...

Nanti aku baca dulu,Apa maksud dia.aku maleh nak baca utusan lidah umno tu..pengampu kuat.

fitflex said...

mmg la salah dan diselewengkan.tp bagus x dasar tu??dapat buat sbb melayu bersatu kan??

cth ke3 aku bg ialah deb.bagus x deb utk melayu???

fitflex said...

itula ko.lain kali baca semua.kemudian guna akal la fikir.akal nikmat x ternilai allah bg x nak guna.

aku tanya ko adakah pr ni perfect??
klu x perfect ada ke ko buleh dapat tahu dgn hanya tgk harakah siasah suara keadilan malaysiakini shja??

sbb tu kena baca 22 belah pihak.kemudian nilai le sendiri..

lg contoh ke4 aku bg ialah petronas.baik x manfaat kpd org melayu??agak ko la tontoya kalu melayu berpecah waktu tu buleh ke dasar berkaitan petronas yg terbukti 99% benefit kpd melayu dapat dibuat??

Perawi said...

engko bukan betul sangat tontoya, serupa mcm aku dan naruto sensei jugak.

Dh buat salah klon nama org, terus meghilangkan dirinya.

Ketam, mana mampu mengajar anaknya berjalan betul?

Dungu betul. Semua org salah, dan engko saja yg betul.

GILA SAWAN##########

fitflex said...

cukup x contoh aku bg??ko x nampak lg ke kebaikan kpd melayu klu bersatu???

ko jgn main hentam mcm anwar je.dia mmg x nak tgk melayu bersatu dlm pas dan umno.sbb klu pas dan umno bersatu sudah pasti pkr tu tah kemana dan nuar pula jd mcm anjing kurap ja nnti.sbb tu dia lantang menentang perpaduan melayu.konon nnti kena tendang bila umno kuat.

padahal dlm islam konsep dakwah tu luas.agak2 ko xkan x de langsung umno2 yg akan kagum dgn akhlak ust2 pas,lalu condong kepada islam??

Tontoya said...

ni perawi mana lak ni lain macam je bunyinya..perawi pun kena klon gak..tang no profile 20 angka dibelakangnya 270490 sedangkan perawi ori 776337.Hehe penyamar aku,naruto,baginda dan roh insan rupanya.Woi ko takyah nak menipu lah,setiap no profile semua bloger kat siasah ni akan tertera kat nickname skrin aku..
Fitflex..tulisan Ridhuan adalah bebas dan menyentuh kedua dua pihak.Tapi pelik gak aku dia diterima masuk forum kat tv tu semula.

fitflex said...

tau pun sentuh kedua2 pihak.tulisan dia tu lebih nak sedarkan melayu..

tapi kenapa masih ada segelintir melayu yg xmau sedar dan asyik menunding jari kepada melayu lain???
adakah dgn menunding jari kepda umno yg buat silap tu dapat selesaikan masalah melayu??

cukup x contoh biak bila melayu bersatu??

Tontoya said...

Wei fitflex,kalo semua yg dibentuk tu berjaya dah tentu nasib melayu x macam sekarang.Macam terpinggir dibumi sendiri,mana ada negara yg diperintah oleh kaum majoriti tp kaumnya sendiri terbelakang.Berapa ramai jutawan melayu bleh lahir.Rata rata melayu masih miskin.Nilai islam pun x dititikberatkan dikalangan rakyat.Sudahlah fitflex,orang tahu umno sengaja memainkan isu ni demi mengekalkan kuasanya yang semakin menurun tu.

Tontoya said...

Kuasa pemerintah pusat sekarang dok kat sapa..pegi le suarakan kat diorang agar buat semua tu pitflex yang pelek.

Tontoya said...

Semua orang melayu sedar semua tu dan tak boleh lagi nak berharap kpd umno yang tak boleh diharap.Dah 60 tahun diberi peluang dan tibalah masanya pula diberi kpd PR pula utk memerintah.Segala sebab mengapa orang melayu islam ketinggalan dari semua segi akan diketahui nanti dgn pemerintahan yang telus.

fitflex said...

lari dari point nampakne ko nie.

ko setuju x bila melayu bersatu lebih byk kebaikan dpt dilaksanakan utk melayu.

contoh aku dah bg dah.betul x semua tu dpt bila melayu bersatu???
byk lg yg tun razak buat.dia bw melayu2 tinggal di bandar2.wujudkan kpg2 baru di kl dulu.tgk skrg melayu2 di kpg baru kl walau x maju tp mewarisi tanah2 ratusan juta rggit.baik x tun razak buat???

mmg sekrang yg dibentuk itu masih belum berjaya.

jd aku tanya ko dgn bergaduh pas umno mcm ni bila mcmmana nak berjaya dasar2 tu???

fitflex said...

ok la bg kpd pr pgg.

cuba ko terang jap camne melayu& islam nak diangkat balik???


selangor,png,kedah,dan perak dulu dah pgg,bg cth kebaikan islam dpt???stkat cth gaji ust2 naik baik x payah.

roboh port babi,tu pun kena tentang dap.buat 50% kouta kpd melayu.aku sokong sgt2 yg tu.tp slngor buat apa??png??

Tontoya said...

Pas sendiri pernah mengatakan akan bersetuju bersatu kalau umno tu hendak kpd pemerintahan berlandaskan islam berpandukan al quran dan hadis.Tapi mahukan umno ikut semua tu.Dan benda ni dah lepas,konsep UG dah tutup buku dah.Tak perlu tunggu parti bersatu kalau betul2 ikhlas nak tolong melayu.Sekarang pun kuasa ditangan melayu umno,kenapa tak gunakan kuasa tu dgn jayanya.Memang ada program2 diwujudkan bg membantu kaum bumiputera tapi selagi rasuah dan penyelewengan bersarang didalam umno tu sampai bila2 pun x kan berjaya.Banyak dah kerosakan yang dilakukan oleh umno yg tak boleh diperbaiki lagi.Tanah2 yang terlepas ke tangan lain tak mungkin dapat kembali.Sistem perundangan,bahasa melayu sukar utk dipulihkan kembali.Jadi bersatu utk apa?Untuk meningkatkan sentimen perkauman berpuak puak bolehlah aku rasa.Mahu tak mahu kita kena terima negara ni berbilang kaum.Jangan racist sangat.Melayu pengemudi dan pengawalnya dan kaum lain akan ikut kalau kuat bahteranya.Tapi umno lebih takutkan kehilangan kuasanya dengan menjadi boneka saja pada parti2 kompenennya.

Tontoya said...

Pegang pusat pitflex bkn pegang negeri.Kuasa negeri terhad.Jangan nak dibandingkan apa yg dibuat oleh kerajaan pr dinegeri negeri tu sebab baru setahun je pegang.Tak adil lah jika nk dibandingkan dgn bn yg dah pegang 60 tahun.Tunggulah dulu hasilnya walaupun skrg dah ada.Kalau tak bagus rakyat kan ada kuasa menentukannya samada nak dikekalkan atau tidak.

Pemandu Teksi said...

KOTA BHARU 25 Julai - Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat (gambar) berkata, sebarang sengketa antara kerajaan Pas Kelantan dan Barisan Nasional (BN) wajar diselesaikan demi kepentingan rakyat.

Menurut beliau, walaupun wujud perbezaan ideologi antara kedua-dua pihak yang menjadi pertembungan dalam pilihan raya namun ia terbatas setakat itu.

Sehubungan itu, beliau menyambut baik sekiranya kerajaan Barisan Nasional (BN) bersedia untuk terus membawa pembangunan bagi membantu rakyat negeri ini.

"Selama-lamanya saya tak pernah tolak 'salam' kerana ia adalah ajaran Islam.

"Memanglah kami tak pernah sekat, tak pernah apa. Kami yakin bahawa Islam ini adalah betul, nak sekat pun benda betul nak buat macam mana," katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Beliau yang juga Menteri Besar Kelantan diminta mengulas mengenai komitmen yang ditunjukkan oleh Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Datuk Mustapa Mohamed yang sudi hadir bersamanya pada majlis pra pelancaran program Kelantan Fiesta 2009 di Kuala Lumpur semalam.

Semasa kempen Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Manek Urai baru-baru ini beliau menyamakan UMNO yang menjadi tunjang utama kepada BN sebagai parti ajaran sesat Ayah Pin dan serupa dengan pengganas Chin Peng.

Mengulas lanjut, Nik Abdul Aziz berkata, persengketaan yang berlaku antara kedua-dua parti itu di Manek Urai baru-baru ini cuma atas dasar pilihan raya dan ia setakat itu sahaja.

"Macam tekan bola dalam air, ambil baldi bubuh air kemudian tekan, nak tekan lama mana pun bila dah letih ia akan naik balik, kadang-kadang kena muka kita sendiri," jelasnya.

Tambahnya, kerajaan Pas Kelantan bersedia untuk menyambut segala bentuk pembangunan kerajaan Pusat di negeri ini asalkan ia tidak bercanggah dengan Islam.

"Tak ada hal asalkan ikut landas Islam. Nak buat hotel? Sepuluh bintang pun tak apa yang penting jangan ada alkohol, jangan ada judi dan jangan ada tari menari," jelasnya.

Baginda Reformasi said...

tontoya original... ang jadi penulis era pasca buleh....? saje tambah collection lagi sebab ang pun buleh menulis.... kite share ilmu cam naruto n baginda... anything email me... cheh english nih... bagindanajibtunya@gmail.com

salam...

AsyMok_ambo said...

AYAT 82 SURAH YAASIN..
“BILA MANA BERBICARA MENGENAI ALLAH SWT, DIA HANYA BERFIRMAN KUN FAYAKUUN.. JADI MAKA JADILAH!”
TIDAK MUSTAHIL…
DENGAN KUASA ALLAH SWT
Terpulang kepada kita.
Strategi mesti ummphh.
Tarik benang dalam tepung, benang biar dapat tepung jangan terabur.
IF CAN’T BEAT THEM, JOIN THEM
DENGAN PENUH HIKMAH DAN FATANAH.
Kita umpamakan kita sebagai satu team bolasepak.
Kita namakan Marhaen FC
Formasi terkini 26 Julai 2009 kita guna 1-3-2-4
Kesebelasan utama
1. Goalkeeper: TokGuru Hadi
TokGuru Hadi bersiap siaga seteguh nyawa LILLAHITAALA FISABILILLAH

2. Lastman aka mastermind: Tuan Guru Nik Aziz
Anugerah tak ternilai buat rakyat Malaysia daripada ALLAH SWT, Tuan Guru Nik Aziz adalah kapten pasukan kita. Perencana sebenar.

3. Bek tengah: Maulana Karpal Singh
Maulana Karpal adalah tonggak tengah kita, Singh is King. Orang lama wajib dihormati apatah dgn pengalaman yg tak ternilai.

4. Bek kiri: Master Kit Siang
Di kiri. Master Lim pasti hebat mengawal arus apatah merapatkan ukhuwwah

5. Bek kanan: Otai Uthayakumar
Di kanan, Otai Hindraf kita sebagai pakar rujuk bangsa India.

Maka, Gandingan Kit Siang-Uthayakumar-Karpal akan meletakkan semua bangsa bersatu atas nama Satu Malaysia.

Tuan Guru Nik Aziz boleh diibarat sebagai Mursyidul Am Malaysia.
“Satu Malaysia: rakyat didahulukan, pencapaian diutamakan”
Gagasan ini perlu dilaksanakan
Bukan sekadar menjadi BAHAN TAWA marhaen.

6. Twin-midfielder: Sifu Anwar(Sabah&Sarawak) dan Panglima Husam(Semenanjung)
Di bahagian midfield, Sifu Anwar akan merapatkan ukhuwwah rakan kita di Borneo. Anwar boleh!
Lawan tetap lawan
Panglima Husam sebagai Patriot Berani Mati kita akan menguasai sepenuhnya Semenanjung Malaysia FISABILILLAH.

7. Twin-winger: Dr.Dzul(perisikan) dan Ir.Khalid(Special Branch)
Dr. dan Ir. Kita berperanan seperti polis dan tentera. Liuk lentuk hebat mengucar-kacir musuh Dengan Penuh Hikmah dan Fatanah LILLAHITAALA.

8. Twin-striker: the Hustler Guan Eng dan the Lion Gobind Singh Deo.
Komitmen dan stamina hebat Guan Eng dan Gobind akan memastikan JARINGAN-JARINGAN GOL HEBAT.

ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!

AsyMok_ambo said...

DENGAN KUASA ALLAH SWT
After the Hijratun PutraJaya
Kabinet Malaysia Bumi Bertuah

Mursyidul Am Malaysia- Tuan Guru Nik Aziz Nik Mat
Pentadbiran Kerajaan Persekutuan LILLAHITAALA dipermudah kepada dua bahagian iaitu Majlis Kepemimpinan Pusat
diketuai Perdana Menteri Tuan Guru Abdul Hadi Awang didokong dua ikon masyarakat majmuk Menteri Pembimbing Anwar Ibrahim dan Menteri Penasihat Lim Kit Siang.
Majlis ini didokong tiga Timbalan Menteri iaitu Tan Seng Giaw, Uthayakumar Hindraf dan Jeffrey Kitingan.

Bahagian kedua Pentadbiran Persekutuan dipermudah kepada sembilan kementerian atau dipanggil sebagai Pasukan Strategik Nasional
diketuai sembilan ikon penting

1. Menteri Perancangan Strategik- Husam Musa
2. Menteri Perundangan- Karpal Singh
3. Menteri Kewangan- Azmin Ali
4. Menteri Kesihatan- Hatta Ramli
5. Menteri Kepenggunaan- Siti Mariah
6. Menteri Hubungan Sejagat- Teresa Kok
7. Menteri Pembangunan- Gobind Singh Deo
8. Menteri Perisikan- Dzulkefly Ahmad
9. Menteri Modal Insan- Khalid Samad

Dalam negara sekecil, semulia dan seaman Malaysia, tak perlu banyak Kementerian, menghabiskan duit rakyat saja.
Vision utama Negara Kebajikan adalah menjadikan semua rakyat Malaysia yg tak sampai pun 30juta sebagai JUTAWAN. Jutawan bukan semestinya simpanan not-not wang di bank konvensional namun kaya jati diri dan modal insan dalam erti kata sebetul-betulnya.
Kita berusaha ke arah itu.
Benda yang baik kita kekalkan hatta Konsep Satu Malaysia: Rakyat didahulukan, Pencapaian diutamakan kita akan jadikan suatu realiti. BUKAN SEMATA-SEMATA SLOGAN.

CUMA INGAT WAHAI PARA PATRIOT PERAJURIT PEJUANG ISLAM...
KERJA KITA BUKAN MUDAH
KURANG LEBIH 50 TAHUN UMNO-BN LAKNATULLAH TELAH MERANAPKAN SAMA SEKALI JATI DIRI RAKYAT TERUTAMA PARA BELIA.

DENGAN KUASA ALLAH SWT
PERJUANGAN KITA MASIH TERLALU PANJANG.
START PUN BELUM LAGI INI.

USAH FITNAH, ANGKUH DAN BURUK SANGKA.
Lima tips kejayaam:
1. Memurnikan akidah
2. Memuliakan akhlak
3. Meng istiqamah kan syariat
4. Pengorbanan harta
5. Pengorbanan diri.
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!

AsyMok_ambo said...

DENGAN KUASA ALLAH SWT
Pada awal 2007, semasa ambo baru mula berhijrah ke Johor Bahru
Seorang insan lama Perkhidmatan Awam menegaskan
Jangan Harap PAS dapat tawan Johor!
Kelantan bukan macam Johor..
Hujjah beliau hanya satu.......
ORANG JOHOR UMNO NYA AMAT PEKAT.
Tak pe, mungkin beliau terlepas pandang kesucian makna AL-QURANUL KARIM
Rujuk Yaa Sin Ayat 82.
Kemungkinan juga beliau hanya nak menguji.

Hari ini,
26 Julai 2009
bila mana kami bersua muka dan berpeluk-pelukkan
DENGAN KUASA ALLAH SWT
Beliau mengakui hanya ISLAM penyelesai segala-gala
Dalam konteks Malaysia, PASforALL menegakkan Kalimah Tauhid
Beliau bersetuju, PAS wajib memerintah.
Betul kata pepatah,
Tak Kenal Maka Tak Cinta

AsyMok_ambo said...

Keterbukaan Ukhuwwah dan Berbeza Pandangan Anugerah Agung ALLAH SWT.
Dengan ILMU, wajiblah kita Berdakwah IKLHAS LILLAHITAALA.
TaufiqHidayah HakMilik MUTLAQ ALLAH SWT.
Tanpa kompromi.

ISLAM itu amalan IKHLAS LILLAHITAALA.
What is IKHLAS???

Senang cerita, IKHLAS itu tak usah diungkap oleh kata-kata. Hatta, insan sebenar IKHLAS LILLAHITAALA sampaikan terlupa ada ganjaran pahala mahupun Syurga kerna...
Sosok IKHLAS ini adalah peribadi ber TAQWA yakni merendah diri (Tawadduq), bersyukur (Qanaah), berhati-hati (Wara') dan yakin (Iman) kepada PERTOLONGAN ALLAH SWT.

Terma dan Perkataan KALAH, KECUNDANG dan TEWAS etc. tiada dalam KAMUS PEJUANG ISLAM yang TULEN.

AsyMok_ambo said...

Ambo setuju benar saranan bapak Muhyidin.
Puak demo ni kena BACK To SCHOOL.
Cuma, tak perlu suruh Si Lurus Bendul Zahid Hamidi pimpin,
U all kumpul jer semua satu tempat as example... TGV KLCC ker...
Then U all tengok cerita-cerita Filem P.Ramlee seperti TIGA ABDUL dan ENAM JAHANNAM.
Tengok dengan hati sanubari IKHLAS LILLAHITAALA.
Penuh Khusyuk dan Tawadduq tau!!!
Betul... Percayalah
Hatta demo semua akan tinggalkan Rejim ZIONIS umno-bn LAKNATULLAH.
Percayalah...

Itulah...
Bila ambo kato demo terkeliru oleh ajaran sesat, demo sampai buat laporan polis (hinggakan Tuan Ketua Polis Kelantan geli hati-sebab beliau pun berguru dengan Wali ALLAH SWT Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat).
Demi Kepentingan UMMAH seluruhnya
Hari ini 26 Julai 2009 4 Syaaban 1430Hijriah...
AMBO ISYTIHARKAN PERANG JIHAD FISABILILLAH TERHADAP PARA PENDOKONG REJIM ZIONIS UMNO-BN LAKNATULLAH.
Senjata puak kita para DAI'E FISABILILLAH tidak lain tidak bukan adalah DOA.
Bukan bom buatan sendiri, tak payah letupkan mana-mana tempat, tak perlu mesin gan, dok usah M16 hatta seni silat cekak atau gayung etc. pun tak relevan, rahsia tarikh lahir pun bukan sandaran.
Hatta tak perlu pegang pisau atau parang. Berdemonstrasi pun bukan pokok persoalan.
Cukup dengan HATI yang BERSIH.
Nawaitu IKHLAS LILLAHITAALA.
Senjata kita adalah DOA.
Kalau ada yang bengong kata, DOA saja tak cukup, kena BERUSAHA.
MEREKA ADALAH ORANG BODOH (tak berILMU).
Kerna...
USAHA itu all-in-one dalam DOA IKHLAS LILLAHITAALA.
Macam Milo paket all-in-one tu!

Wahai Para DAI'E FISABILILLAH
Usah FITNAH
ANGKUH
BURUK SANGKA!!!
Please...

ALLAH SWT BERSAMA KITA.
DIA DAH JANJI...
ISLAM PASTI MENANG.

Kesudahan kita hanya DUA
1. PERTOLONGAN ALLAH SWT
2. SYAHID FISABILILLAH

Teruskan PERJUANGAN.
TASBIH
TAHMID
TAKBIR
ALLAHUAKBAR.

AsyMok_ambo said...

"malamnya bagai rahib merintih sayu menangisi dosa...
siangnya umpama singa di rimba memerah keringat menjulang tenaga..
BERJUANG MEMANG PAHIT
KERANA SYURGA ITU MANIS.."

wonderpets kata...
"kami tak besar dan kami tak kuat ..
BILA BEKERJASAMA SEMUA JADI MUDAH."

AsyMok_ambo said...

Ambo yakin benar akan PERTOLONGAN ALLAH SWT.
Janji DIA YANG MAHA HEBAT
"Bila mana datang KEBENARAN, lenyaplah KeBatilan dan Sesungguhnya Yang batil itu PASti Lenyap."
Ambo yakin dan PERCAYA.
ATAS NAMA ALLAH SWT
Sudah tentu, Syukur tak terhingga ke Hadrat Pemilik Sekalian Alam
YANG MAHA BIJAKSANA MAHA PEMURAH PENYAYANG LAGI MAHA TAHU SEGALA-GALA.
RASULULLAH SAW mengambil apa juga keputusan atau pendekatan LILLLAHITAALA atas Kepentingan Ummah seluruhnya.
ISLAM tertegak atas lima perkara:
1. Memurnikan akidah.
2. Memuliakan akhlak.
3. Meng Istiqamah syariat.
4. Pengorbanan harta.
5. Pengorbanan diri.
KENA PAHAM BETUL-BETUL!

Terkini, Marhaen FC 26/07/2009
Formasi 1-3-2-2-2
Pendekatan HIKMAH dan FATANAH.
Goalkeeper- TokGuru Hadi
Lastman aka captain- TuanGuru Nik Aziz
Bek tengah- Maulana Karpal
Bek kiri- Master Kit Siang
Bek kanan- Otai Uthayakumar
Twin-midfielder- Sifu Anwar dan Panglima Husam
Twin-winger- Dr. Dzul dan Ir. Khalid
Twin-striker- the Hustler Guan Eng dan the Lion Gobind Singh Deo
ISLAM MEMIMPIN PERUBAHAN.

Wahai para Patriot Perajurit Pejuang ISLAM
PutraJaya dah melutut kepada kita para DAI’E FISABILILLAH
Pejabat Perkhidmatan Awam PERSEKUTUAN dalam genggaman erat BERHIKMAH para Syuhada’ PASforALL
Insan-insan terkeliru hanya tunggu masa dan ketika.

Tinggal lagi para sahabat sekalian..
Usah FITNAH, ANGKUH dan BURUK SANGKA.
ALLAH SWT BERSAMA KITA.

TASBIH! TAHMID! TAKBIR! ISTIGHFAR!
Dengan ILMU, kita wajib berdakwah
Tuafiq Hidayah HakMilik MUTLAQ ALLAH SWT.
ISLAM LEAD THE WIND OF CHANGE.

HijratunPutraJaya menggamit kita para DAI’E FISABILILLAH
Satu Malaysia: Rakyat diutamakan, Pencapaian disegerakan.
KITA REALISASIKAN.
AYAT-AYAT CINTA ALLAH SWT
(2:269) al-Baqarah
"ALLAH SWT memberikan HIKMAH(ilmu yang berguna) kepada sesiapa yang dikehendaki NYA. Barang siapa mendapat HIKMAH itu, sesungguhnya dia telah mendapat kebajikan yang banyak. Dan tidaklah yang menerima peringatan, melainkan golongan yang berakal."
DENGAN KUASA ALLAH SWT
Surah al-Isra’ ayat 81 menukilkan:
“Bila mana datang KEBENARAN, lenyaplah KEBATILAN. Dan sesungguhnya yang BATIL itu pasti akan lenyap.”
Wahai para Patriot Pejuang Perajurit ISLAM,
Kerja kita bukan mudah.
PUAK ANGKUH PERTUBUHAN DONGENG ZIONIS UMNO-BN LAKNATULLAH tealah menanam benih kedurjanaan kurang lebih 50 tahun lamanya.
Kerja kita bukan mudah.
Sejarah telah mengajar kita bagaimana Perjalanan Perjuangan Pemimpin para Syuhada’, Imam Ali b. Abi Talib r.a.
Penuh ranjau, duri dan onak. Ambo kalau baca riwayat hidup beliau terutama selepas kewafatan Junjungan Besar SAW begitu hiba mengenangkan Semangat Ali dalam Menegakkan kalimah Tauhid dalam erti kata sebenar.

Jangan kita leka,
KERJA KITA TIDAK MUDAH.
Keahlian dan Pilihan Raya bukan Perkara Pokok dalam PERJUANGAN ISLAM.
Niat tulen kita mestilah IKHLAS LILLAHITAALA dalam TEGAKKAN KALIMAH TAUHID.
Sekali lagi,
KERJA KITA BUKAN SENANG.
Mesti HIKMAH dan FATANAH.
KALAU TIDAK DIPECAHKAN RUYUNG, MANAKAN DAPAT SAGUNYA.
Firman ALLAH SWT
(112:1-4) al-Ikhlas
(113:1-5) al-Falaq
(114:1-6) an-Naas
Hayati baik-baik. Bukan untuk menunjuk-nunjuk atau menang Pertandingan Tilawah sahaja.
ADA HIKMAH TERSEMBUNYI berkat AYAT-AYAT CINTA ALLAH SWT.
DENGAN KUASA ALLAH SWT
Please...
All of us the MALAYSIAN, men n women etc.
I LOVE U ALL!
VOTE for PASfor ALL.

WALLAHU WALIYYUT TAUFIQ WAL HIDAYAH.
ALLAHUAKBAR! INSYA ALLAH.

AsyMok_ambo said...

As a conclusion,
Lupakah kita pada AYAT-AYAT CINTA TERAKHIR ditujukan buat MUHAMMAD SAW yang membuat INSAN INSAN KARIB BAGINDA SAW menangis…
Sebab mereka tahu… PASti tak lama lagi ALLAH SWT akan menjemput Junjungan Besar SAW.
Mari kita sama-sama hayati.
(Tak perlu untuk tarannum @ baca kuat2 @ berlagu semerdu mungkin apatah menunjuk-nunjuk..)
CUKUP SEKADAR KITA HAYATI SEJUJUR MUNGKIN…
Sebahagian Ayat 3 Surah Al-Maidah
(Kalau tak percaya, sila ambil naskhah Al-Quran atau Tafsir.)

“PADA HARI INI, TELAH PUTUSLAH HARAPAN ORANG KAFIR UNTUK MEMERANGI KAMU DAN JANGANLAH KAMU TAKUT KEPADA MEREKA SEBALIKNYA TAKUTLAH KEPADA-KU. PADA HARI INI, AKU TELAH SEMPURNAKAN UNTUK KAMU SEMUA AKAN AGAMAMU DAN TELAH AKU CUKUPKAN UNTUK KALIAN SEMUA NIKMAT-KU… DAN AKU TELAH REDA KEPADA KAMU SEMUA DENGAN ISLAM SEBAGAI SESATUNYA AGAMA.”
Boleh juga utk tambahan.
Dalam dwibahasa...
“;This day have those who reject faith given up all hope of your religion: yet fear them not but fear Me. This day have I perfected your religion for you, completed My favour upon you, and have chosen for you Islam as your religion;”
@
“;This day are those who disbelieve in despair of (ever harming) your religion; so fear them not, fear Me! This day have I perfected your religion for you and completed My favour unto you, and have chosen for you as religion al-Islam;”
@
“;This day have those who disbelieve despaired of your religion, so fear them not, and fear Me. This day have I perfected for you your religion and completed My favor on you and chosen for you Islam as a religion;”

Untuk pengetahuan semua, Surah Al-Maidah adalah surah ke-5 dalam susunan naskhah AL-QURANUL KARIM selepas Al-Fatihah (doa paling mustajab sekalian alam), al-Baqarah, ali imran dan an-nisa’. Kalau tak silap ambo.

deanna said...

saper la yg nak blanjer mek tengok teater ni? tok batin takyah ar...bucuk

AsyMok_ambo said...

Mari ambo nok royak bui...
Agama, Politik dan Kehidupan
adalah umpama Irama, Lagu dan Penyanyi.
Agama@cara hidup@ad-deen umpama Irama.
Politik seperti Lagu.
Penyanyi pula laksana Kehidupan.
CUBA LU ALL PIKIR BEB...
Andai kata si Black juara mentorTV3 tu duk atas pentas macam tu jer...
Tanpa irama...
Tanpa lagu...
U ALL RASA BELIAU BOLEH MENANG TAK???
Therefore,
adalah TIDAK MASUK AKAL
Suatu KEHIDUPAN (penyanyi yang tiada AGAMA (irama) dan POLITIK (lagu).
PINCANGLAH JIWA INSANIAH.
PERCAYALAH...
and actually,
Pentas POLITIK paling AFDAL adalah
TIDAK LAIN TIDAK BUKAN
...
KHUTBAH JUMAAT!
Sebab ISLAM mesti MEMERINTAH
bukan DIPERINTAH!
if not...
KHALAYAK MUFTI HANYA MENJADI BAHAN TAWA MANUSIA...
Fikir-fikirkanlah...
Cakap banyak-banyak pun tak guna beb...

AsyMok_ambo said...

ISLAM tu gapo dio?
What is ISLAM actually?
Rahmat Sekalian Alam.
Kebenaran dan Keadilan adalah ISLAM.
Merangkumi seluruh Makhluk ALLAH SWT.
Meliputi manusia, haiwan, tumbuhan dan apa saja bernyawa ataupun tidak, dari A ke Z.
Tiada yang tertinggal.
ISLAM bukan pada nama.
ISLAM bukan pada pakaian.
ISLAM bukan pada tutur kata yang manis.
ISLAM bukan pada bahan-bahan binaan.
ISLAM adalah Ad-Deenil Haq. Jalan dan Cara Hidup yang Sebenar.
Benar, binalah sebanyak mana masjid sebagai satu simbolik Rumah ALLAH SWT.
Dalam erti kata sebenar, Rumah ALLAH SWT tersemat kukuh di HATI SANUBARI INSANI.
Terimalah kebenaran biarpun pahit.
Hari ini, kita terumbang-ambing.
Yang betul digelapkan, Yang mungkar dan mengelirukan dipuja agungkan.

Benar wahai alim ulamak wang ringgit Rejim ZIONIS umno-bn LAKNATULLAH, mati prerogatif mutlak ALLAH SWT. Tak kira tempat, kalau nak mati akan mati juga.
Cuma, gunalah akal fikiran kurniaan ALLAH SWT itu!
KENAPA ALLAH SWT PILIH BANGUNAN MALAYSIAN ANTI-CORRUPTION COMMISSION (MACC) @ SURUHANJAYA MENENTANG RASUAH MALAYSIA???

LU PIKIR LAH SENDIRI BEB!!!
Terutama Yang dikasihi Najib, Khairy, Si botak angkuh nak mampus Nazri Aziz dan si Budak baik Jamil Khir.
PIKIR GUNA KEPALA OTAK.. BUKAN KEPALA LUTUT.

Percayalah, PASti ada HIKMAH TERSEMBUNYI.
Ambo juga percaya, para abe-abe Polis pun tengah duk kecut perut dan kencing tak keluar HARI INI!
Sebabnya, tidak sedikit pendokong Kebenaran dan Keadilan TULEN dalam PDRM.
Ambo yakin sebab ambo sentiasa berurusan dengan para IO dan Detektif bijaksana di seluruh negara.
Abe-abe Polis sedar, siapalah mereka dibanding TENTERA dan POLIS ALLAH SWT.
Kezaliman di Malaysia sudah tidak mampu dibendung!
Pentadbiran Najib Razak 100 peratus sudah berak dalam seluar.
Tanyalah Ong Tee Keat.. Kalau boleh saat ini juga beliau nak bubarkan MCA dan bergabung dengan Kelab Penyokong PASfor ALL.
Percayalah.

Mereka sedar TUHAN YANG MAHA BERKUASA akan menghancurkan Puak Angkuh Rejim ZIONIS umno-bn LAKNATULLAH secara beransur-ansur kerana kebinasaan secara perlahan-lahan begitu tragik, hina, jijik, busuk, menderita dan amat meloyakan.
Lepas satu satu, Lepas satu satu.
Sampai satu tahap nanti, Najib dan Muhyidin akan terlupa zip seluar.

Tinggal lagi, Tugas ulung para DAI'E FISABILILLAH
Para Pejuang Perajurit Patriot ISLAM PASfor ALL
JANGAN KITA LUPA
Kita wajib hancurkan Rejim ZIONIS umno-bn LAKNATULLAH
Dan pada masa yang sama
Kita wajib pimpin Najib Razak dan Khairy Jamaludin lilit serban dan pakai jubah, membaca khutbah di Pulau Melaka.
“Bila mana berbicara tentang ALLAH SWT Kun fayaakun Jadi Maka jadilah.”
Nape...
Tak percaya?
Dalam konteks ISLAM, TIADA APA YANG MUSTAHIL!

Para Patriot Pejuang Perajurit ISLAM PASfor ALL
Usah FITNAH
Usah ANGKUH
Usah BURUK SANGKA.

Keterbukaan Ukhuwwah dan Berbeza Pandangan Anugerah Agung ALLAH SWT.
Dengan ILMU, wajiblah kita Berdakwah IKLHAS LILLAHITAALA.
TaufiqHidayah HakMilik MUTLAQ ALLAH SWT.
Tanpa kompromi.

Tontoya said...
This comment has been removed by the author.
Tontoya said...

AsyMok Ambo dah Amok..pencacai umno dok kaco dia sgt..Baginda Ref..chek email kalo msk..

zali said...

abang zali boleh ke deanna?
abang zali pun dah order dah vc031 brutal...

email ehh...

fitflex said...

tontoya said

Pegang pusat pitflex bkn pegang negeri.Kuasa negeri terhad.Jangan nak dibandingkan apa yg dibuat oleh kerajaan pr dinegeri negeri tu sebab baru setahun je pegang.Tak adil lah jika nk dibandingkan dgn bn yg dah pegang 60 tahun.Tunggulah dulu hasilnya walaupun skrg dah ada.Kalau tak bagus rakyat kan ada kuasa menentukannya samada nak dikekalkan atau tidak.

kekeke
awat selama ni kelantan tu pas pgg kan.buleh je buat dasar2 baik kpd melayu.kenapa berbeza sgt dgn pas slngor dan perak.penang lg la.

ni sambil2 tunggu pgg negara kaut lg tanah2 bg kpd cina hindu..
melayu terlopong duk tuduh umno bg lg byk.yg pas bg org2 pas diam je.munafik tul..

fitflex said...

aku tegur pr geng2 tu kata aku perkauman.

tanya sket yg sdr redhuan tee cakap ni perkauman ke??beliau tegur nie adakah beliau x sayang islam???

http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2009&dt=0726&pub=Utusan_Malaysia&sec=Rencana&pg=re_01.htm

roh_insan said...

fitflex said..(mohon Mencelah)

..tapi kenapa masih ada segelintir melayu yg xmau sedar dan asyik menunding jari kepada melayu lain???

j.Melayu mane satu ni???

..adakah dgn menunding jari kepda umno yg buat silap tu dapat selesaikan masalah melayu??

j.Itulah akibatnye klu mendahulukan melayu dari Islam.


..cuba ko terang jap camne melayu& islam nak diangkat balik???

j.Mudah je,Angkat Islam tu dulu,br Melayu nye ngikut sekali.Klu dulukn Melayu Islam nye tinggal.

Proton Saga said...

Sekarang dah nampak kebenaran siapa disebalik kematian su DAP itu.

Bukan rasuah malah perompak.

Yang benar tetap benar.

tabuan said...

akm...sekarang masa sangat tak mengizinkan tabuan menulis tu pasal blog kurang update...projek banyak nak buat...

Bila tabuan menulis komen ini lilin sinijar durhaka sudah pon padam..mayat/roh teoh mungkin sudah di soal mungkar dan nangkir..kasut khalid MB SEL, sudah di cuci tanah merah kubur yang melekat...

Seronok hidup di malaysia ini aman dan damai, walaupon ada sedikit huru hara, demotrasi, gaduh-gaduh tapi secara am nya Negara Malaysia masih aman dan damai.

Rakyat indonesia yang selalu berdemo mengutuk malaysia dalam pelbagai isu, ambalat, monahara, Amah. Tetapi pantang Lepa/lalai sahaja mereka akan berduyun datang ke sini. sanggup mengadai nyawa.

Negara mereka sepatutnya lebih maju, lebih kaya, kerana negara mereka hanya ada satu bangsa iaitu bangsa indonesia. Mereka merdeka dengan pertumpahan darah, rakyat mereka ramai.

aman dan makmur nya malaysia ini.Masyarakat mejority sanggu berkorban apa sahaja asal masyrakat menority hidup aman dan selesa.

Kalau dulu mereka mati kita tengok kut jauh jerr..tapi sekarang oleh kerana kemesraan dan yang penting kerana gila kuasa dan nak kekal kuasa kita pon turut serta memukul gendang dan meniup terompet..tak slah sebab dapat belajar bermain lat musik secara percuma.Drum tu kalau slah ketuk bukan ada yang nak marah..

Lepas ni boleh lerr..puak-puak serombongan PAS pakat-pakat baca talkin pulak..mungkin bila lim kit siau mapos..boleh pakat-pakat pi baca talkin..

Naruto Sensei said...

Si Klon MaskBrain bangang cakap

org yg bijak tidak mengambil nasihat2 naruto sensei asli membabi buta. awas!!! awas!!

Lihat bagaimana liciknya naruto memperdayakan para blogggers dgn aksi penipuannya.

Narutto sensei asli telah mengklon nickname2 Zali, roh_insan, dewataawan berapi dan Bagindareformasi utk melaga2kan para bloggers: teknik balas dendam naruto sensei, yang tidak disedari olih pembaca2.

---------------------------------->

OOi klon dah le guna kan nik orang untuk menipu.. lepas tu nak memfitnah orang pula..

Setahu Saya dalam ni puak kamu saja yang main kan Klon ni..

Dah pakai Nikname orang nak melaga-laga kan orang pula.. lepas tu takut sangat ke sampai tutup Profil kamu tuh..

Udah le orang dalam Siasah ni pun dah tahu betapa keji perbuatan kamu.. orang tak cerdik macam kamu je buat cerita bodoh dan sanggap macam tu..manusia pendajal..

Kamu fitnah saya dan burukkan saya dengan gunakkan nikname saya.. saya takkan maafkan perbuatan seperti ini.. Kamu mengundang pergaduhan sesama manusia .

Dan semestinya kamu lah dajal yang menghancurkan sesama Manusia..

Tak reti nak berhujah gunakan taktik bodoh seperti ini..kenapa penakut.. Itu lah sifat UMNO sekarang..

Orang yang bodoh saja yang akan buat perkara bodoh seperti kamu.. menipu dan melaga2kan orang.

Macam ni nak berhujah kononya kamu tu baik sangat..!

Naruto gelakkan saja

Naruto Sensei said...

Maaf Naruto selama 2 hari ada hal perkahwinan saudara Naruto jadi jangan ikut sangat rentak Naruto klon aka Maskbrain tu..

Bab nak jejak dia Naruto dah serahkan kepada rakan2 Naruto yang lebih pandai dalam Bab ni..

Jadi kita berbincang seperti biasa sahaja..

Naruto cool saja no poking2 he he

Naruto Sensei said...

Bagaimanapun fitnah-fitnah tersebut akhirnya padam dengan mudah, kerana pembuat fitnahnya dapat dikenali dan tuduhan-tuduhan jahat mereka dapat ditolak di hadapan mereka. Akan tetapi fitnah yang disebarkan oleh orang-orang yang tidak diketahui identitinya maka bahayanya sangat besar. Paling terbaru fitnah seperti inilah yang tersebar melalui blog-blog menuduh saya dengan tuduhan jahat yang sangat berat dan mencemar kredibiliti dan maruah saya.

Naruto serahkan pada Allah sahaja..

Naruto Sensei said...

Ibrahim Ali dah mengugut nak buat huru-hara pada himpunan GMI 1ogos ni..

Kemungkinan berlaku sudah dijangka.. sila ke

http://bagindareformasi.blogspot.com/2009/07/jika-1-ogos-huru-hara-tangkap-ibrahim.html

Naruto alu2kan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...