Wednesday, July 29, 2009

Siapakah di belakang blog t4tbh?

KUALA LUMPUR, 29 Julai: Sejak akhir-akhir ini hampir semua media yang dikira pro Umno membuat promosi besar-besaran terhadap laman blog yang diwujudkan khas selepas kematian Teoh Beng Hock.

Ekoran itu, ramai yang tertanya-tanya siapakah di belakang blog ini yang nampaknya secara tersusun cuba menjatuhkan beberapa Exco kerajaan negeri Selangor.

Usaha juga nampaknya dibuat dengan keras untuk menyebarkan kebencian di kalangan penyokong PAS dan PKR di Selangor terhadap Exco kerajaan negeri Selangor dari DAP.

Sedangkan di luar pula Umno secara yang bersungguh-sungguh (terhegeh-hegeh, tulis wartawan Utusan) mahu menarik PAS bersama mereka.

Menurut satu blog, penulis di belakang blog ini adalah bekas wartawan NST. Selain dalam t4tbh, akhbar Malay Mail adalah akhbar utama yang melaporkan tulisan yang hampir sama dengan laporan dalam t4tbh ini.

Hari ini pula andaian timbul kononnya penulis ini ada kaitan dengan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).

Ini ekoran dari tersiarnya dalam blog itu kenyataan bahawa maklumat yang disiarkan dalam blog ini (t4tbh) adalah dari komputer peribadi Teoh Beng Hock.

"Hanya mereka yang akses kepada komputer ini sahaja yang boleh mengetahui kandungannya...dan mereka adalah para pegawai SPRM yang menyiasat Teoh," tulis satu blog.

33 comments:

Perawi said...

Rupanya ini rupanya hantu, pelesit, jembalang, iblis yg 1Msia/H1N1 membelainya

Perawi said...

kenapa tak namakan blog: 1Msia/H1N1. Bermaksud satu Msia Hapukan Najib

Perawi said...

Hapuskan Najib? Ha..ha.

paparem said...

Kerana Mu PR Adun Bn Jual Durian ... Tauke Durian Rupanya ADUN ini...

http://relaxkedaikopi.blogspot.com/2009/07/adun-batang-kali-jual-durian.html

budak kampung online said...

ada kesan DNA di BELAKANG BAJU DAN TALIPINGGANG BH. Agaknya mungkin dna anggota SPRM yang dok acah2 kat tepi tingkap sebelum BH terjatuh.

wolf said...

PAS tahu ke nak memerintah....?

Tiap-tiap kali ceramah tanam sifat kebencian...yang rakyat mengong ni anggukk jer...

Dah akhir zaman...agama dijaja dan dilacur untuk kepentingan diri.

wolf said...

Apa sumbangan PAS selama ini terhadap masalah penagih dadah, bohsia, murtad, dan lain2 lagi?

PAS buat tak tahu jer dgn masalah2 ni. "Ini tugas kerajaan pusat, bukan tugas PAS...PAS hanya perjuangkan ISLAM" kata pemimpin PAS.

Apa yang PAS dah buat....

Nik Aziz bersaralah dari politik...
Gi dakwah kat orang-orang yang menagih dadah, bohsia , murtad tu...kata handal sangat!

Sawi said...

agama dijaja dan dilacur untuk kepentingan diri.

sapa yg buat?

bagi bukti kukuh. jgn cakap tanpa bukti.

mountdweller said...

Bukankah bohsia, bohjan, murtad dan dadah adalah hasil produk BN yang memerintah dengan fahaman sekularnya?

Kenapa lepas berak minta orang lain basuh? Siapa yang mengong dan siapa yang ngok sebenarnya?

dewata awan berapi said...

Bukankah bohsia, bohjan, murtad dan dadah adalah hasil produk BN yang memerintah dengan fahaman sekularnya?

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

nanti pelir kau kontot pun kau nak salahkan umno....

wolf said...

Abis PAS nak biarkan aje...

Kata nak perjuangkan ISlam tapi bab-bab ni tak nak ambil tahu langsung...

PAS = Tak Faham Islam

PAS = Hanya Tahu Menyalahkan Orang Lain

PKR Negeri Sembilan said...

Senang je nak tau siapa dibelakang tabir blog tu...

Pengerusi BN Selangor-Najib
Ketua Think Tank BN Utk rampas Selangor next PRU-Khir Toyol.

Takyah pikir jauh2....

CUPING MERAH said...

banyak tol katak2 bawah tempurung umngok kat sini..

GOMO said...

PEMUSNAH PERPADUAN ISLAM
DAN BANGSA MELAYU
PERGI JAHANAM DENGAN NIK AJIS http://www.gomounited.com/2009/07/kerana-dendam-nik-ajis-sanggup.html

dewata awan berapi said...

agama dijaja dan dilacur untuk kepentingan diri.

sapa yg buat?

bagi bukti kukuh. jgn cakap tanpa bukti

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

apa ko ingat ini mahkamahkah...kau boleh fikir sendiri...pakai sikit otak tu...jangan jadi bongok

PeRWiRa_aDiL said...

Wolf said,

Apa sumbangan PAS selama ini terhadap masalah penagih dadah, bohsia, murtad, dan lain2 lagi?

Sebelum tu aku nak ckp apela Dewata, nampak sangat ko ni ngok, takde fakta nak hujah pastu nyokong member ko yg bangang sume tu samela cam pale hotak ko... Bodoh sangat takleh pikir, tak skolah ape?? Hehehehe...

Siapa yg memerintah negara Malaysia ni skang Wolf?? Sape yg pegang cukai rakyat Malaysia ni skang? Sape yg pegang duit kerajaan selama 52 tahun dah kat Malaysia nih???? Sape?? kuat sket??? Aku tak denga wolf, macam budak tadika pondaan la ko nih... Hehehehe...

Dahtu camne lak ko boleh tanye ape sumbangan PAS??

Kes..kes..kess..

wolf said...

Walaupun BN memerintah PAS juga patut menyumbang untuk memperbaiki masalah yang melanda orang Islam. Jangan nak lepas tangan jer...

Nampak sangat PAS dah sesat...

Pergi mamp*s dengan PAS

roh_insan said...

Dari wolf..

Nampak sangat PAS dah sesat...

.....................................

Apekah kayu pengukur kamu yg menganggap Pas dah sesat??.

Aku bkn ahli Pas,cume nak tau lah jgk ape dalil yg kamu gunekn.Mungkin kefahaman aku tak same dgn kamu.

* Baramal tampe ilmu sesat yg nyate,berilmu tampe amal sie2.

CUPING MERAH said...

GOMO..

memang tk patut tok guru kata umno "pergi jahanam"
sebagai parti melayu yang banyak berjasa ucapan seperti itu memang tak sesuai untuk umno..

50 tahun umno memerintah dan beribu-ribu jasa yang umno telah taburkan,tk terbalas jasanya..

sepatutnya tiada rakyat yang mengutuk umno..

oleh kerana ko menolak quran dan hadis...


umngok babi!!laknat!!termasuk gomo laknattullah...

roh_insan said...

Cuping merah..

Mule2 aku bace elok je,sejuk..je telinge aku,tp last2 ayat tu cuping aku pun jd merah..HU..Hu..Panas tu bro..

Ape pun aku bersetuju sememang umno menolak Al-Quran n Hadith,tp bkn semue,separuh die pakai,separuh die tolak,mane2 yg menguntungkn umno die pakai,mane2 yg tak menguntungkan umno die simpan.

Sawi said...

kesian org yg menyokong tanpa berfikir.

apa2 pun kita sebagai org islam, wajib menerima apa yg deperintah dan dilarang dalam quran dan sunnah.

kenapa sokong orang menidakkan hukun Allah? tahu tak, kalau kita mengubah hukum Allah maksudnya telah berlaku shirk kubra.

simple je, kalau sesorang penzina berzina maksudnya dia melakukan dosa besar dan dia masih islam.

tapi kalau org tu tak pernah melakukan zina tapi dia menidakkan hukum bahawa zina wajib disebat 100 sebatan atau rejam samapai mati.. maka shirk kubra yg boleh membawa kepada murtad. kanapa nak ikut org melakukan shirk?

siapa yg gubal undang2 tu. pemerintah yg gubal. dan pemerintah skarag ni siapa?

kerana kerajaan tidak mengikut suruhan Allah, maka tak hairan masalah2 yg disebutkan di atas beleluasa.

pas ada cadangkan umno untuk membuat hukum hudud, tapi ingat tak apa yg peminpin umno cakap dulu? sekurang-kurangnya pas dah lepas tanggungjawab untuk mengingatkan.

keris panjang said...

Bertaubat lah pengikut2 pas. Tok2 guru anda sudah jelas kesesatannya. Anda perlu lebih berhati2 kerana mana tahu dibawah serban mereka terdapat "dua tanduk!".

Bagi orang yang berfikiran waras, peranan mereka didunia yang sementara ini, hanyalah sebagai ketua penghasut yang jelas menjadi pemecah belah umat islam.

Tidakkah ada perasaan malu anda semua kepada saudara2 tabligh kita yang sanggup datang dari jauh dipelusuk dunia semata2 menyeru kepada perpaduan umat, manakala anda dan pemimpin2 anda pula melakukan sebaliknya. Kerja pas hanya menjadi pemecah belah perpaduan umat islam, semata2 untuk mengejar sekelumit kuasa dan harta dunia yang sementara ini. Tidakkah anda berasa malu kepada diri anda lebih2 lagi kepada Allah swt akan kelakuan anda yang tidak mencerminkan sifat2 orang yang bertakwa kepada Allah swt. Tidakkah anda malu dengan slogan2 islam anda, sedangkan peranan anda hanyalah sebagai pemecah belah umat.

Tok2 guru anda menyediakan pelbagai fatwa bagi menghalalkan penyelewengan. Sedarlah anda, wahai pengikut2 yang taksub, akan penyelewengan anda dan balasan yang menanti anda dipadang mahsyar kelak. Biarkanlah orang2 yang anda panggil sebagai tok2 guru tu tenggelam didalam kesesatan mereka.

Janganlah hanya kerana seseorang wanita itu tidak memakai tudung kepala, anda menghina, mencaci dan mengaibkan mereka. Sucikan hati anda terlebih dahulu dan sentiasalah berbaik sangka. Mana kita tahu, mungkin hati mereka jauh lebih mulia dari hati anda dan tok2 guru anda sendiri. Itu semua kerja Allah swt. Adakah lebih besar dosa wanita yang tidak memakai tudung kepala berbanding orang yang berserban besar tetapi hati mereka dibaluti warna hitam kelam penuh kebencian, sedangkan kerja mereka tidak pernah puas memfitnah, mencaci umat seagama, mengadu domba, berburuk sangka dan apa yang lebih menjiikkan ialah usaha2 mereka yang tidak pernah jemu2 memecah belahkan umat islam.

Saya dengan ikhlas dan tidak ada sebarang keraguan lagi, serta dengan percaya kepada Allah swt dan rasulnya Nabi Muhammad saw, mempercayai bahawa parti anda adalah parti yang meruntuhkan agama islam kerana peranannya memecah belah umat islam. Kepercayaan ini bersandarkan kepada segala peranan yang dimainkan sama ada secara tersurat mau pun yang tersirat selama ini.

Fikir2kan lah wahai saudara2 seislamku.

Tontoya said...

Namapun keris panjang,tulis pun panjang tapi akal pendek..bodo lah senang cakap..sapa yang selama ni asyik mengumpul harta kekayaan dan berebutkan kuasa.Pemimpin umno atau Pas yang kaya raya.Mana satu yang kuat rasuahnya..Pas dah lama dah sedar dan sentiasa beringat.Baik ko pegi ingatkan pimpinan umngok ko tu agar berubah dan ingatkan Allah.Teguran sesama islam mengenai aurat adalah wajib kerana menutup aurat ni adalah perintah Allah.Kena paham lah beza teguran dan kutukan.

keris panjang said...
This comment has been removed by the author.
keris panjang said...

Sdr Tontoya,
Anda adalah salah seorang fanatik yang bersifat spt saya nyatakan. Cuba berikan saya contoh2 dakwah islamiah yg pas laksanakan selain memecah belah umat. Berapa mesjid yg dh dibina, berapa bank slam yg dh dituhuh, mana badan2 islam yg aktif memperjuangkan ekonomi islam,dinegeri yg diperintah pas tidak ada judi? pelacuran? arak?patung buddha terbesar dan tertinggi ada dimana..dan lagi, dan lagi..

July 29, 2009 10:11 PM

keris panjang said...

Sdr Tontoya,
Berapa ramai orang kafir yg pas telah islamkan berbanding perkim yg ditubuhkan kerajaan umno.

Tontoya said...

Saudara keris,aku rasa ko yang terlebih fanatiknya sampai namapun keris umno tu..mana yang lebih baik fanatik kepada KAUM atau AGAMA.Kalau ko tak pernah berjuang bersama sama Pas ko takkan tahu apa apa sumbangan Pas kepada kemajuan islam di Negara ni.Yang ko nampak hanyalah dari perfekstif luaran dari jauh yang dihidangkan oleh media media yang terang terangan berat sebelah.Cuba baca kedua dua belah dan guna akal yang tuhan bagi tu berfikir.Kalo ko nak tengok masjid masjid,surau,balaisah,sekolah ugama yang Pas bina ko pegilah sendirilah ke kelantan..Para para imam,ustaz,lulusan agama,pegawai ugama ramai yang lahir dari sekolah2 ugama disana.Kedai emas tanpa riba ar rahn yang diusahakan kerajaan Pas kelantan dah cukup besar jasanya kepada umat islam.Berbagai bagai lagi kebaikan yang ditonjolkan Pas membuktikan Pas jauh lebih baik daripada umno.Lu pikirlah sendiri..Siapa yang menyebabkan melayu dan islam berpecah dan apa yang ko dapat dengan menyokong umno.

Tontoya said...

Berapa ramai orang islam yang telah murtad dan apa langkah umno untuk mencegahnya.?Ko jwb ni.

Tontoya said...

Kenapa umno menakut nakutkan org bkn islam dgn hukum islam.Kenapa tak diterangkan kebaikan islam kpd mereka??KENAPA DITUNJUKKAN CONTOH KEPIMPINAN ISLAM YANG TIDAK BAIK DGN MENGAMALKAN RASUAH KPD ORANG BERAGAMA LAIN..

Sawi said...

keris, keris, aku tak faham definition sesat dalam kamus diri ko tu.

harun din yg dipanggil untuk jadi panel ehwal islam, di gam kerana kritik kerajaan. maka harun din sesat.

ismail kamus join pas, secara automatic semua buku2 beliau di dbp sudah tidak dijual. mungkin kerana sesat.

hasan ali yg selalu di panggil rtm untuk motivasi. di gam kerana sudah sesat.

allahyarham ishak baharom jadi sesat kerana mengharamkan ratu cantik.

tok guru nik aziz yg pegi mana2 naik skuter duduk rumah buruk tu pun sesat.

rasa2 korang kalau nampak kambing pakai songkok senget, mesti koran kata kambing lagi mulia dari para ulama'.

aku masih tak paham maksud sesat kau tu.

Tontoya said...

Kenapa umno tak berjaya membela nasib orang melayu sedangkan asas penubuhannya adalah utk kaum melayu..menipu besar je kan..Dimana kedudukan org melayu selepas 50 tahun merdeka..terpinggir,terkebelakang,termundur..tu belum msk bab agama islam lg tu,nilai2 islam jauh merosot,diabaikan tak ditanam dihati rakyat.Sbb tu lah mcm mcm jenayah berlaku bila orang islam tidak takutkan larangan Allah.

Tontoya said...

Cuba ko bandingkan kehidupan peribadi Tg Nik Aziz dgn pemimpin2 umno.Aku rasa ketua cawangan umno pun lebih kaya dan mewah dari dia..Ada ko dengar walaupun sorang pun pemimpin Pas kelantan didakwa krn rasuah,.aku tak taksubkan pada manusia tp manusia yang beriman dan bersih tu lah yg patut kita contohi.

keris panjang said...

Sdr Sawi dan Tontoya,
Mengenai umno, ada juga yg aku setuju dgn ko. Aku bole terima. Mmg ramai dari mereka boleh dipersoalkan keperibadian mereka. Aku setuju, khidmat mereka terhadap bangsa belum capai tahap sepatutnya lagi. Mmg betul setelah lebih 50 th memerintah, org melayu masih lagi ramai yang miskin dan papa kedana. Namun demikian, jgn ketepikan langsung sumbangan yg umno dh buat. Mcm jugak sebahagian kakitangan kerajaan, walaupun desk file dh ada, tp mereka tak ikut semuanya. Apakah jika pas memerintah, mereka boleh lebih baik dari umno dari segala segi?

Jika pas hendak memperjuangkan islam, maka berlagaklah sebagai orang islam sejati. Tidak perlu mengadudomba, memfitnah, pecah belah, maki hamun dan lain2 lg. Tunjukkan keindahan islam sebagai satu agama yang merangkumi seluruh kehidupan manusia. Bukankah islam itu agama yg pemaaf !!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...