Monday, June 23, 2008

Tangguh Dewan untuk bincang dakwaan Raja Petra

KUALA LUMPUR, 23 Jun: Penasihat DAP, Lim Kit Siang (Ipoh Timur) mengemukakan usul tergempar hari ini agar Dewan Rakyat membincangkan dakwaan pengendali blog malaysia-today.net, Raja Petra Kamarudin yang mendakwa isteri Timbalan Perdana Menteri menyaksikan pembunuhan Altantuya Syariibuu.

Raja Petra dalam statutory declarationnya hari ini mendakwa, Rosmah menyaksikan seorang Leftenan Kolonal angkatan tentera memasang peledak C4 pada badan Altantuya sebelum ia diletupkan.

Turut menjadi saksi kejadian itu adalah isteri pegawai angkatan tentera itu, dakwa Raja Petra dalam statutory declarationnya yang disiarkan dalam blog itu.

Lim Kit Siang mengemukakan usul untuk menangguhkan sidang dan membincangkan perkara itu di bawah Standing Order 18 (1).

22 comments:

suhaimi said...

salam...

apa sudah jadi dgn rosmah ? kalau betullah,suami isteri terlibat.mcm ni nk jadi wanita no 1 negara?lupakanlah...

utohkacil said...

Tak leh 'comment2' lagi,

belum cukup bukti.

Lagi baik tunggu dan dengar aje.

suhaimi said...

salam...

kalau tak komen tak sedaplah,tak meriah.aku pun tak tuduh dia.aku ckp 'kalau'.'kalau' tu mcm2 boleh jadi.boleh jadi ye,boleh jadi tak..mcm2lah..........

buah fikiran hana said...

hemmmmm 'kalau' betul la, kat mana la dia letak hati dan perasaan dia.. sanggup dia buat 'bodo' mcm tak dak apa2 berlaku.. 'kalau' aku la, mau gila jadinya..

monkeyHead said...

alaa..tuduh aje.. pastu barula siasat.. macam polis la jugak..

mH

utohkacil said...

jika anda biasa masuk ke laman RPK 'Malaysia Today', anda harus berhati2. Kebanyakan posting dan comments nye bertujuan mengelirukan fikiran orang melayu.

Tetapi yg 'hairan b ajaib', nye mengapa tiada tindakan di ambil oleh pihak yg berkenaan setelah berita ini di hebohkan lagi?

DS NTR pun seolah2 diam membisu sahaja, sedangkan berita ini telah tersebar keserata dunia. DS mesti menjelaskan atau memberi sebarang ulasan supaya rakyat tidak terkeliru lagi.

roti said...

entah la...pening aku

suhaimi said...

salam...

apa yg nk di hairankan.najib tahu,kalau betul pun,dia takkan di ambil tindakan,bukankah semua menteri2 umno kebal undang2.
letaklah mcm2 bukti pun,tetap tak ambil tindakan.cuba pembangkang yg buat,pagi report tgh/hari BPR dah sampai.teruk2,undang2 kat malaysia ni.ada org yg di belakangnya.

utohkacil said...

ni, bab cerita kes dlm UMNO,

biar 'abe mie, bn@umno, spongegoat dan rakan2' nye bincang dan beri komen.

Nampak nye se kor pun tak berani buat comen, napa ye?

Dah kemaluan beso gak nye.

bn@umno said...

apelah korang ni, ini hanya permainan politik semata-mata. Seseorg itu bersalah jika terbukti ia bersalah.skg apa-apa bukti pun tak ade, nape nak tuduh Najib dan Isteri terlibat dgn kes altantuya.Malah mahkamah juga belum memutuskan siapa yg bersalah dalam hal ini, so jgn buat spekulasi yg bukan-bukan.Tunggulah keputusan Mahkamah nanti ya, aku percaya Najib dan isteri TIDAK bersalah.apabila keputusan mahkamah diumumkan nanti, baru korang tau siapa yg betul dan siapa yg salah.Tunggu dan lihat.....ye

bn@umno said...

RPK telah bersubahat dgn PR untuk memburukkan orang BN. Biarkan Mahkamah yg tentukan siapa yg bersalah dan siapa yg betul di dlm hal ini.Korang takda hak nak komen pasal hal ni.Apabila keputusan Mahkamah diumumkan baru kebenaran akan terbukti.

suhaimi said...

salam...

mamat ni balaci najib ke? berapa dpt upah? bukan main pertahankan lagi.

bn@umno said...

bukan mempertahankan najib tapi UNTUK MEMBETULKAN KEADAAN je..

suhaimi said...

salam....

siapa kau nk betulkan keadaan? umno tu dulu kau betulkan,baru boleh nk cerita pasal ni.

irfandina said...

salam...

tak payah nak betulkan umno...betulkan otak kau yg sempit tu dulu...

nanti kalau umno perfect org mcm ko takde modal plak...

warel-irang said...

sdr/sdri? irfandina said...

"nanti kalau UMNO perfact ....."

kenape? UMNO dah tak perfact ke?

kesian nye UMNO!

member2 sendiri dah ngaku tak perfact.

orang tolol saje yg sanggup tunggu UMNO yg dah tak perfact tu.

apa macam sdr bn@umno? anda pun mesti setuju dgn member anda tu. nagku aje le, UMNO tu tak perfact.

Sebenar nye, UMNO BUKAN TAK PERFACT, tetapi dah NAZAK, dah hampir nak maut! Klu tak di ubati betul2, tiba PRU13 nanti UMNO akan terus mampus.

bn@umno said...
This comment has been removed by the author.
bn@umno said...

Napelah korang benci sangat kat Umno tu?bukankah sebelum ini Umno juga yg tolong naikkan taraf ekonomi org melayu? mmg tidak mengenang budi langsung biasalah Melayu mudah lupa diri.Nasib Melayu skg di tangan Umno, rebahnya Umno maka Melayu turut rebah dan pada masa itu menyesal pun dah tak berguna.

warel-irang said...

UMNO telah menaik kan taraf orang melayu?

sedar kah anda, melayu telah jatuh ketahap kelas 3 jika dibandingkan dgn kaum cina dan india?

mengapa anda masih buta tuli, tidak sedar bahawa melayu telah jauh ketinggalan kebelakang dari segi ekonomi, pendidikan dan moral jika di bandingkan dengan kaum2 lain.

Melayu hanya kehadapan jadi nombor 1 dalam bidang penagihan dadah,
melepak, merempit, berkinje2 di mana ada pesta dan hiburan dan lain2 perkara buruk.

Kejatuhan UMNO ketahap paling buruk dlm sejarah kerana keburukan pemimpin2 UMNO itu sendiri.

Sebenar nye UMNO lah yg menyebabkan orang melayu jadi begini.

Di kampung2 masih ramai lagi melayu yg 'kais pagi makan pagi.....'

Segala bantuan yg kerajaan beri, se benar nya tidak sampai ketangan melayu miskin ini.

Yg menibai nye ialah kuncu2 pemimpin UMNO itu sendiri. Jika hendak di cerita keburukan dan kejahatan kuncu2 dan pemimpin UMNO ini ia nye sangat panjang dan lebar, 100 muka surat pun belum tentu cukup.

Mungkin sdr 'bn@umno' tidak dapat memahami nye disebabkan IQ-0 nye.

bn@umno said...

warel-Irang

Kau telah silap.Kau telah melihat sesuatu perkara daripada perspektif keburukkan org melayu shj tetapi adakah kau lupa sebelum ini kerajaan BN telah berjaya menghantar angkasawan org melayu pertama ke angkasa lepas?bukankah itu adalah salah satu kejayaan orang melayu.dan satu lagi berjaya menghantar mat-mat rempit ini untuk membuat terjunan di kutub Utara dan bermacam lagi.kau sebagai orang melayu sepatutnya bangga kerana ia telah menaikkan taraf orang melayu di mana dunia.Ada satu lagi, negara kita ada kereta buatannya sendiri hasil daripada kerajaan BN iaitu Proton, mmg tidak dinafikan kereta Proton tidak sehebat kereta Toyota, Honda, Nissan tetapi sekurang-kurangnya Proton itu melambang pengeluar kereta daripada Malaysia.cuba kau bandingkan negara Singapura, Thailand, Indonesia, Brunai adakah negara-negara tersebut mampu atau mempunyai jenama kereta mereka sendiri?fikir-fikirkanlah.sebelum berhujah kau sepatutnya melihat daripada aspek keburukkan dan juga kebaikkan, bukan hanya tumpukan kepada keburukkan shj.
renungkanlah.......semoga dapat 'merawat' pemikiran kau yg masih kebudak-budakkan.

suhaimi said...

salam..umno@bn...
aku muak baca komen kau.memang betullah kata warel irang,IQ kau 0....tak perlulah aku nk berdebat dgn kau lagi...aku tak larat nk layan komen bodoh kau tu.tak beri manfaat pun.lama2 kalau aku baca komen kau,aku pun mcm kau juga rendah IQ.jalan dah...

liafx said...

hahahha.... B END@UNO ... ape da hang ni.. sokong sangat pemimpin ko... angkasawan negara ke....proton ke... tu semua wang rakyat... bukan duit kere jaan BN pon.. ape ko nk risau sangat duit rakyat ... ade share ke.. ko ckp proton tu kemajuan dlm malaysia... ko bg senarai perkembangan proton berapa keuntungan nya dari tahun dia buka hingga sekarang.... syarikat proton tak menguntung kan pon... 1 department 100-150 org pekerja kerani... semua sebok chating / baca paper / borak / telipon kpg... ni ke yang membawa keuntungan pada negara.. bukan ke tu hari proton mintak bantuan 400juta tp utk vendor proton je lak tu.. mmg lesap lah duit rakyat lg... kalau tak tau dok diam... takyah nk comen apa apa.. ekonomi malaysia semakin tenat.. takkan kerajaan nak sedut lagi hasil negara.. cukup cukup lah.. yg dulu dulu dah terlepas pandang kata nya.. asyik terlepas pandang aje... apa guna perancangan ekonomi negara.. apa guna penganalisis negara.. mkn gaji buta ke.. patut lah umno bermaharajalela makan duit rakyat... dia org lupa.. duit tu utk rakyat.. mandat dari rakyat utk memperbetul kan ekonomi malaysia.. bukan duit rakyat utk di joli sakan..beli jet beli aset atas nama sendiri diluar negara..bg modal buat projek mega atas nama proxy.. tu semua poket sendiri bukan utk negara..tak cukup modal naik minyak naik barang naik itu naik ini.. bg beban kt rakyat ckp pengembangan penarikan harga dunia.. apa tu.. minyak dalam malaysia..(pengeluar) , beras dalam malaysia , sayur dalam malaysia , daging ,ikan dll smeua dalam malaysia.. sepatut nya rolling elok2.. bukan rolling utk poket sendiri..

tlggggg lah pemimpin umno.. jgn bg koma negara malaysia.. cukup lah apa yang lepas korang dah lakukan..jangan sampai negara tergadai sekali lagi..

salam dari org muo jhr....
kalau jumpa pak sedara aku..kimsalam maut kat dia... (mahyudin yasin)ckp kat dia.. makin boroi lah perut dia tu makan hasil haram..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...